The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik vond de communicatie weer mooi strak getrokken. Het CDA wil aanpassingen, D66 niet. De andere partijen komen in het stuk niet voor; klaarblijkelijk hebben die überhaupt geen mening. Ik vrees dat dat de realiteit is. Iets anders dan blijven zitten op het pluche is kennelijk niet de ambitie. Nu is het domweg het kopen van tijd.Joris748 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:45:
Ik heb even moet herstellen na de persconferentie van Rutte. Hoe geloofwaardig ben je nog als je tegelijkertijd wilt pauzeren en versnellen.
Dit heeft een zeer hoog “have the cake and eat it too” gehalte. Zijn reactie om voor de zoveelste met beterschap te beloven na de provinciale verkiezingen was al ongeloofwaardig, maar dit is toch weer een nieuw dieptepunt.
Zou hij er zelf nog wel in geloven?
Nieuwe verkiezingen is uiteraard niet heel fijn voor de huidige partijen. Maar ik kan mij voorstellen dat de BBB dit ook niet wilt. Waar gaan ze in vredesnaam een fatsoenlijke kandidatenlijst vandaan toveren? Ik schat dat de vorige verkiezingen ook behoorlijk wat gevraagd hebben en dat de bodem in zicht is.
If you can see, look. If you can look, observe
De ideale kans voor het CDA om zich opnieuw uit te vinden. De boeren kunnen ze niet meer kwijt raken. Kom weer op voor de burger (het gezin als hoeksteen van de samenleving), de kleine boer en de kleine zelfstandige. Dan mag de VVD weer in de niche van het MKB springen.LZ86 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 00:45:
[...]
Het CDA gaat gedecimeerd worden als er verkiezingen komen. We zitten te kijken naar de laatste spasmen van die partij.
Schandalig eigenlijk dat een kleine club, want dat is het nu, nog stééds na decennia milieubeleid kan traineren danwel vernaggelen
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Een gebrek aan fatsoenlijke kandidaten was voor de LPF, FvD en PVV ook geen enkele belemmering, dus ik zie niet in waarom dat ze zou tegenhouden.Roozzz schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:59:
[...]Nieuwe verkiezingen is uiteraard niet heel fijn voor de huidige partijen. Maar ik kan mij voorstellen dat de BBB dit ook niet wilt. Waar gaan ze in vredesnaam een fatsoenlijke kandidatenlijst vandaan toveren? Ik schat dat de vorige verkiezingen ook behoorlijk wat gevraagd hebben en dat de bodem in zicht is.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Omdat ze zeggen van deze voorbeelden geleerd te hebbenGreatDictator schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:13:
[...]
Een gebrek aan fatsoenlijke kandidaten was voor de LPF, FvD en PVV ook geen enkele belemmering, dus ik zie niet in waarom dat ze zou tegenhouden.
Maar eens hoor, ik ga er ook vanuit dat men gewoon van alles de partij in trekt. Maar zou je BBB de keuze geven, dan kan ik mij voorstellen dat liever even iets langer wachten.
If you can see, look. If you can look, observe
Niet omdat ik er zelf ook een ben, maar de tijd dat het gezin de hoeksteen is... misschien is die ook wel enigszins voorbij?Joris748 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:00:
[...]
De ideale kans voor het CDA om zich opnieuw uit te vinden. De boeren kunnen ze niet meer kwijt raken. Kom weer op voor de burger (het gezin als hoeksteen van de samenleving), de kleine boer en de kleine zelfstandige. Dan mag de VVD weer in de niche van het MKB springen.
Tussen 1947 en 2017 is het aantal mensen dat alleen woont, de zogenaamde alleenstaanden, gegroeid van 285 duizend naar bijna 3 miljoen, ofwel van 5 naar 22 procent van alle meerderjarige Nederlanders.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Weer? Een VVD die in de praktijk beleid uitvoert dat opkomt voor het MKB is al een tijdje terug.Joris748 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:00:
[...]
Dan mag de VVD weer in de niche van het MKB springen.
In nagenoeg heel Europa is 130 de norm. Buiten Nederland wordt 130 nergens geassocieerd met hard rijden.eric.1 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:23:
[...]
Dit is gewoon wetenschap, weinig geloof voor nodig.
[...]
Is dat echt onderzocht en is die conclusie er echt uitgekomen? De invoering (in NL) was namelijk omstreden. Er waren eigenlijk geen voordelen verbonden aan de verhoging, er was geen meerderheid voor in de kamer maar toch is het er gekomen. Het was puur een verkiezingsbelofte van een partij, welke dit er in de coalitie-onderhandelingen doorheen heeft gedrukt.
Dus nee, eigenlijk is het niet alleen door de stikstof weer verlaagd. Dit had nooit een lange toekomst gehad. Nu noemen we het stikstof - maar ook verkeersveiligheid werd er niet beter op...en daarvoor hoef je eigenlijk alleen naar de formule om de energie van een botsing te berekenen te kijken; een kwadratisch verband met de snelheid.
Maar, dit is dan wel typisch. 130 was helemaal prima, terwijl dit eigenlijk tegen alle individuele belangen inging. Het is minder veilig, het stoot meer uit en het zorg voor meer files...wie in hemelsnaam zou hiervoor tekenen? Maar nu ze het terugdraaien kijken we niet eerst naar waarom het was ingevoerd en met welke onderbouwing?
Juist politiek falen heeft ervoor gezorgd dat dit er kwam, niet dat het verdween.
*knip*
Wat het laatste betreft: eerder het tegendeel. Juist een te klein verschil in snelheid tussen de verschillende rijstroken is potentieel gevaarlijk. Wat als je een afslag wil nemen en je rijdt op de linkerstrook, en degende voor je rijdt even snel als degene naast je? Ik heb de laatste jaren een hoop capriolen gezien bij het uitvoegen.
Meer nadelen: Er is nauwelijks draagvlak bij de weggebruiker. En het levert een hoop ergernis en frustratie op in het verkeer.
Juist de snelheidsverlagingen zijn een vorm van symbool-politiek. Een hoop borstklopperij. "Kijk ons eens goed bezig zijn"
*knip* zoals je ziet gaat de discussie niet om je bewering, maar om de bronnen. Let daarom s.v.p, op ons AWM beleid bij dat soort uitspraken:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#onderbouwing
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#bronvermelding
[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 01-04-2023 14:18 ]
MKB? Bedrijfjes met 5-50 man zijn helemaal niet belangrijk voor VVD. Die dienen alleen het grootbedrijf. De samenleving draait op het MKB, die verdienen het geld en zorgen voor banen.D-e-n schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:07:
[...]
Weer? Een VVD die in de praktijk beleid uitvoert dat opkomt voor het MKB is al een tijdje terug.
Mag ik je wel vragen naar bronnen hiervoor? En dan niet een opinie-stuk uit een of ander autoblad. Gisteren nog een aantal onderzoeken teruggelezen hierover (conclusies) en dat laat toch een heel ander verhaal zien. Ook het draagvlak stuk is mijn inziens niet te onderbouwen, want die draagvlak voor 130 bestond niet.hneel schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:09:
[...]
In nagenoeg heel Europa is 130 de norm. Buiten Nederland wordt 130 nergens geassocieerd met hard rijden.
*knip*
Wat het laatste betreft: eerder het tegendeel. Juist een te klein verschil in snelheid tussen de verschillende rijstroken is potentieel gevaarlijk. Wat als je een afslag wil nemen en je rijdt op de linkerstrook, en degende voor je rijdt even snel als degene naast je? Ik heb de laatste jaren een hoop capriolen gezien bij het uitvoegen.
Meer nadelen: Er is nauwelijks draagvlak bij de weggebruiker. En het levert een hoop ergernis en frustratie op in het verkeer.
Juist de snelheidsverlagingen zijn een vorm van symbool-politiek. Een hoop borstklopperij. "Kijk ons eens goed bezig zijn"
[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 01-04-2023 14:19 ]
Even voor de balans:hneel schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:09:
[...]
In nagenoeg heel Europa is 130 de norm. Buiten Nederland wordt 130 nergens geassocieerd met hard rijden.
*knip*
https://www.tudelft.nl/st...0-kilometer-op-de-snelweg
100 km/u is stiller, veiliger en zuiniger.
[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 01-04-2023 14:19 ]
Natuurlijk wel. Meer luchtweerstand en dus meer vermogen nodig voor de voortbeweging. Geldt voor elektrische en voor verbrandingsmotoren. Is gewoon natuurkunde.
Een maatregel is in isolatie lastig te beoordelen, en inderdaad, de meeste dodelijke ongelukken gebeuren niet op 130-wegen, maar je bent het toch wel met iedereen eens dat een botsing met hogere snelheid potentieel gevaarlijker is dan met een lagere snelheid?*knip*
Dus een hoger snelheidsverschil is veiliger? In wat voor fantasiewereld leeft jij? Als je je met 130 tussen de rechter aan probeert te wurmen en daar rijdt men 90, dan heb je minder reactietijd, en als je elkaar raakt zijn de gevolgen ook groter. Misschien moet je eerder iets aan je rijstijl doen en niet met 130 (138 in verband met de snelheidsmeter en de correctie natuurlijk!) op een afrit af rijden en pas op het laatste moment bedenken dat je er af moet. Een beetje vooruit denken en kijken brengt je veel meer veiligheid, en dat is juist makkelijker als je allemaal wat rustiger rijdt.Wat het laatste betreft: eerder het tegendeel. Juist een te klein verschil in snelheid tussen de verschillende rijstroken is potentieel gevaarlijk. Wat als je een afslag wil nemen en je rijdt op de linkerstrook, en degende voor je rijdt even snel als degene naast je? Ik heb de laatste jaren een hoop capriolen gezien bij het uitvoegen.
N=1. Bij mij is het precies andersom: ik heb weinig draagvlak voor hoge snelheden, en erger me aan aso’s die menen dat ze 1,5 meter afstand moeten houden tot je achter bumper als je even met 100 een vrachtwagen inhaalt.Meer nadelen: Er is nauwelijks draagvlak bij de weggebruiker. En het levert een hoop ergernis en frustratie op in het verkeer.
Snelheidsverhogingen zijn symboolpolitiek gebleken: je wint er op de meest voorkomende trajecten nog geen minuut mee aan tijd. Prachtige maatregel met bijna nul netto resultaat.Juist de snelheidsverlagingen zijn een vorm van symbool-politiek. Een hoop borstklopperij. "Kijk ons eens goed bezig zijn"
[ Voor 2% gewijzigd door defiant op 01-04-2023 14:20 ]
Een klein snelheidsverschil is juist veiliger. Je hebt meer tijd om vooruit te plannen en je juiste plekje te vinden. Invoegen gaat het beste met een laag snelheidsverschil; tevens is invoegen een bijzondere verrichting. Als je geen plekje kunt vinden dien je stil te gaan staan op de invoegstrook. Je dient namelijk voorrang te verlenen aan de mensen die op de rijstrook rijden.hneel schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:09:
[...]
*knip*
Ik kan mij ook ontzettend ergeren aan mensen die denken dat ik aan de kant moet gaan als er 200 meter achter mij niks rijdt, maar toevallig komen ze gelijk uit (omdat ze niet goed opletten). Dan ga je maar achter mij invoegen. Als je fatsoenlijk kunt rijden weet je al waaar je kunt invoegen zodra je de invoegstrook op komt.
En als je weet dat je moet uitvoegen, dat weet je namelijk al vrij op tijd als je goed de borden i nde gaten houdt, dan zorg je er maar voor dat je eerder een plekje links gaat vinden. En uitvoegen is ook een bijzondere verrichting, als je je plekje niet kunt vinden dorodat je niet oplet, dan pak je maar een afslag later.
[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 01-04-2023 14:20 ]
Maar er zijn nog heel veel gezinnen. Het CDA sluit daar ideologisch al goed op aan.drooger schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:44:
[...]
Niet omdat ik er zelf ook een ben, maar de tijd dat het gezin de hoeksteen is... misschien is die ook wel enigszins voorbij?
[...]
Een alleenstaande kan ook op andere partijen stemmen
Weer in de zin van “lange tijd niet gedaan”D-e-n schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:07:
[...]
Weer? Een VVD die in de praktijk beleid uitvoert dat opkomt voor het MKB is al een tijdje terug.
Ik ga vandaag maar weer de heg snoeien, dat was al lang geleden.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Ik denk dat het bijna onmogelijk is voor het CDA om een comeback te maken als zijnde een klassieke democratische vertegenwoordigde middenpartij gezien de historische omgang met partijcrises. Daarvoor zouden ze eerst een post-mortem moeten doen van hun eigen beleid de afgelopen 40 a 50 jaar.Joris748 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:00:
De ideale kans voor het CDA om zich opnieuw uit te vinden. De boeren kunnen ze niet meer kwijt raken. Kom weer op voor de burger (het gezin als hoeksteen van de samenleving), de kleine boer en de kleine zelfstandige. Dan mag de VVD weer in de niche van het MKB springen.
Het CDA was onder Lubbers zo ongeveer de uitvinder van een methodiek om democratische invloed op beleid af te bouwen en meer macht naar bestuurders te sluizen. Onder de noemer technocratie werden politieke beslissingen neergezet als niet politiek. Vaak gepaard met de TINA (there is no alternative) gedachte.
Technocratie was tevens het fundament wat de drempel naar het invoering van neoliberalisme verlaagde als prominente ideologie voor landsbestuur in Nederland. Immers ligt de macht eenmaal bij bestuurders, dan het is verschuiven van die macht en overheidstaken naar private partijen laagdrempeliger. Andersom kunnen die private partijen wederom makkelijker invloed uitoefen op bestuurders.
Tijdens hun 2e regeerperiode onder Balkenende zijn ze ingehaakt op dat neoliberalisme en is de basis gelegd voor veel problemen die we nu terug zien qua gevolgen. D.w.z. de combinatie van bezuinigingen, decentralisatie zonder overdracht van macht en middelen en verder privatiseren van de overheid.
Kenmerkend onder Balkenende was de ideologische tegenstelling tussen PR en ideologie. Er werd qua PR een klassiek christen democratisch verhaal verteld (maatschappelijk middenveld, normen en waarden, etc), maar het beleid was neoliberaal. Men brak het fundament in de samenleving af voor iets waar men eigenlijk (qua PR althans) naar terug verlangende.
Het opvallende was dat dit proces vrij zichtbaar was, zeker als je kijkt naar het beruchte CDA congres van 2010. Het CDA was al geen traditionele middenpartij met vleugels meer, maar het congres bevestigde dat in principe voor de buitenwacht.
Om in te haken op de actualiteit, je zag hierdoor dat het CDA steeds meer begin te worstelen met de tegenstellingen tussen het eigen beleid en wat ze qua PR en beloftes deden aan de achterban en de kiezer. Kenmerkend was hierin de PAS wetgeving voor stikstof van Henk Bleker (CDA). De realiteit van de gevolgen van het eigen beleid valt niet meer te rijmen met beloftes, dus dan ontstaat er bestuurlijke mismanagement om maar de illusie te wekken dat ze hun achterban vertegenwoordigen.
Het is die confrontatie met de gevolgen van eigen beleid die eerst plaats moeten vinden. Het CDA deze eeuw is op ideologisch vlak een geheel andere partij dan de fusiepartij in de jaren 70.
Dit haakt aan bij de brede problematiek in Nederland, we voeren geen onderzoek meer uit naar de kern oorzaak van onze democratische problemen. En we hebben hierdoor niet meer door wat de gevolgen zijn van ideologie.
En dat is uiteindelijk riskant voor onze democratie. Want om de steeds grotere kloof tussen ideologie en beloftes/PR te overbruggen, moeten partijen steeds extremere middelen inzetten zowel qua beleid als qua communicatie met het electoraat. Want mensen zien uiteindelijk dat hun problemen niet opgelost worden als gevolg van het uitgevoerde beleid. Om diezelfde mensen alsnog te overtuigen om de status quo te handhaven moeten zulke mensen steeds meer losgemaakt worden van de realiteit. Een strategie die helaas erg succesvol kan zijn, voorbeelden genoeg in de wereld.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dit is een groot misverstand._JGC_ schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:11:
[...]
MKB? Bedrijfjes met 5-50 man zijn helemaal niet belangrijk voor VVD. Die dienen alleen het grootbedrijf. De samenleving draait op het MKB, die verdienen het geld en zorgen voor banen.
Kleinbedrijf is alles tot 50 mensen
Middenbedrijf is van 50-250 mensen
Wikipedia: Midden- en kleinbedrijf
Overigens zegt de hoeveelheid personeel niet alles. Er zijn kleine bedrijven met meer dan 50 mensen personeel en er zijn ook middelgrote en zelfs grote bedrijven met minder dan 50 personeelsleden.
Hierbij wordt dan weer gekeken naar omzet en balanstotaal.
De VVD komt in principe ook wel op voor het middenbedrijf maar niet of veel minder voor het kleinbedrijf.
Om twee zaken te noemen:
Dividendbelasting afschaffen is iets waar vooral (aandeelhouders van) grootbedrijf van profiteert maar het lage vpb instaptarief die een paar jaar de praktijk is geweest (15pct) is toch echt iets waar klein en middenbedrijf relatief het meeste van hebben genoten.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
En zo komt Hoekstra wel vaker over: treuzelend, niet echt een goed antwoord klaarhebben. Hij weet het wellicht zelf niet, ik vraag mij oprecht af wat het CDA nog moet met zo'n treuzelende leiderBij het eerste avondoverleg op dinsdag kijken Mark Rutte, Sigrid Kaag en Carola Schouten en hun secondanten vooral naar Hoekstra. ‘Wopke, wat wíllen jullie nou?’ Willen jullie het regeerakkoord openbreken, vraagt Rutte aan de CDA-leider. Dat moet dan wel expliciet gezegd worden. Een ‘beetje openbreken’, bestaat niet.
Een concreet antwoord komt er dan niet van Hoekstra, bevestigen diverse bronnen van meerdere partijen. Wel klinken er wat algemene teksten bij het CDA over ‘de realiteit die veranderd is’ en ‘de kiezer die gesproken heeft’.
Geen idee of ze überhaupt een reële vervanger hebben. Tevens is dit natuurlijk gewoon tekenend voor de partij in het geheel, niet alleen Hoekstra.XWB schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:33:
Ja Wopke, wat willen jullie nou?
[...]
En zo komt Hoekstra wel vaker over: treuzelend, niet echt een goed antwoord klaarhebben. Hij weet het wellicht zelf niet, ik vraag mij oprecht af wat het CDA nog moet met zo'n treuzelende leider
Blijkbaar weet het CDA het gewoon helemaal niet meer. Een ding is duidelijk geworden de afgelopen tijd; ze hebben geen idee, geen antwoord en geen visie.
Het is natuurlijk ook zo dat vanuit de leiding van het CDA niet echt een duidelijke lijn gezet lijkt te worden.XWB schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:33:
[...]
En zo komt Hoekstra wel vaker over: treuzelend, niet echt een goed antwoord klaarhebben. Hij weet het wellicht zelf niet, ik vraag mij oprecht af wat het CDA nog moet met zo'n treuzelende leider
Ze willen een beetje iedereen ‘te vriend’ houden ofzo?
De boeren een beetje, de ‘burger’ een beetje te vriend en dan nog een beetje christelijke saus erop, maar weer niet teveel want dat wekt weer ‘weerstand’ op in de maatschappij etc.
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 02-04-2023 15:50 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het is CDA is altijd nog ingericht als machtspartij zoals onder Balkenende en Lubbers, Hoekstra is het type persoon wat ook geschikt is voor die rol. Maar de VVD heeft die positie in z'n geheel overgenomen van het CDA. Het centrum van de macht, de verdeling van bestuursposities en posten, bovenmatig overwicht en invloed op het politieke speelveld in Den Haag en in media en journalistiek zijn nu allemaal in handen van de VVD.XWB schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:33:
Zoals ook al aangegeven in mijn vorige betoog, zal het enorm moeilijk worden voor het CDA om een winstgevende electorale strategie te formuleren zolang ze de confrontatie met hun verleden mijden.
Mijn gok is dat men op de achtergrond zal gaan zoeken naar oude prominent zowel als crisismanager alsmede een vertrouwd gezicht, maar aangezien die tijdens het CDA congres in 2010 over regeren met de PVV aan de kant zijn gezet als mastodonten zal dat geen gemakkelijke zoektocht worden.
Opzichtig machtsspelletje wanneer je geen mandaat hebt.XWB schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:33:
[...]
Allemansvriend willen zijn, en door iedereen uitgekotst.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
"Zoals de wind waait, waait mijn jasje".XWB schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:33:
[...]
Less alienation, more cooperation.
Het is meer zoals gewoonlijk heeft rechts weer verkiezingswinst geboekt met retoriek voor onuitvoerbaar beleid. Dankzij al die clown partijen PVV/FvD/Ja21 die niet serieus kans op macht hebben en dus nooit iets hoeven uit te voeren en gewoon een kunnen roepen wat ze willen. De andere rechtse partijen gaan mee in de retoriek van deze clownshow zitten ze nu met onuitvoerbaar beleid dat ze moeten gaan uitvoeren.Ramzzz schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:15:
[...]
Opzichtig machtsspelletje wanneer je geen mandaat hebt.
Dit is een trend die al jaren aan de gang is, maar nu is de eerste keer dat iemand met macht genaait word ten gevolgen van hun retoriek. Eerst waren het voornamelijk machteloze burgers gefopt zijn.
Nu met het stikstof retoriek waarmee ze stemmen hebben gewonnen hebben ze groot agri-industrie gefopt. Wegkomen met onzin over immigratie kan makkelijk, noem ze linkse rakkers of FvD tuig en je kan ze negeren. Dit gaat niet werken als er miljardairs aan de andere kant staan.
[ Voor 5% gewijzigd door Real op 04-04-2023 14:48 ]
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
Zeker een restje kip-kerrie van het Nederlands elftal?Real schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:50:
Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten:
https://www.hartvannederl...ezingsuitslag-verplaatsen
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Het CDA zit in een positie welke ervoor zorgt dat het zijn eigen ondergang inluidt. Het wil eigenlijk niets veranderen aan het landbouwbeleid maar ze willen ook in het centrum van de macht blijven, het is immers een machtspolitieke partij. Die twee gaan niet (meer) samen nu het geduld in Brussel écht op is.Ramzzz schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:15:
[...]
Opzichtig machtsspelletje wanneer je geen mandaat hebt.
Hetzelfde voorzie ik voor BBB, wat qua landbouw gewoon een kloon van het CDA is.
Ik zou ook spontaan ziek worden na zo'n uitslag en een gunstige draai moeten verzinnen om aan het debat.Real schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:48:
Stikstofdebat vandaag gaat niet door ivm ziekmelding van Rutte
Alles om maar de huidige coalitie bij elkaar te houden.
Bert Visscher zei al eens wat mijn suggestie zou zijn voor dit kabinet:
"F7, document bewaren? nee"
[ Voor 4% gewijzigd door Marc H op 04-04-2023 15:54 ]
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Eerste keer sinds hij premier is. Eeeeeeeeeeextreme toeval of...? Ben benieuwd naar het debat morgen.Real schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:50:
Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten:
https://www.hartvannederl...ezingsuitslag-verplaatsen
Ik zie niet in wat hij ermee zou kunnen winnen. Het is maar 1 dag uitstel.Fuujii schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:53:
Eerste keer sinds hij premier is. Eeeeeeeeeeextreme toeval of...? Ben benieuwd naar het debat morgen.
Als er geen jachthavens en bungalowparken meer gebouwd kunnen worden moet de achterban van de VVD toch wakker worden hoop je dan maar.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:35:
Ik baal er wel van dat van der Plas het gezicht van de oppositie / de burger is. Hoe meer aandacht ze krijgt, hoe verder terug we in de tijd gaan als Nederland.

Ik kwam dit tegen op twitter. Zou dit er iets mee te maken hebben?TheBrut3 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:14:
[...]
Ik zie niet in wat hij ermee zou kunnen winnen. Het is maar 1 dag uitstel.
De Raad van State doet morgen uitspraak over de rekenmethode voor stikstofneerslag. De kans is groot dat die ertoe leidt dat ons land nog verder op slot gaat.#Nieuwsuur #stikstof #RaadvanState pic.twitter.com/BCMIXkPL6i
— Nieuwsuur (@Nieuwsuur) 4 april 2023
[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 05-04-2023 07:23 ]
Geen zin om Rutte te verdedigen maar als dit de eerste keer is gebruikt heeft het wat mij betreft niet de schijn van dat hij ziekte veinst om dingen uit te stellen.Fuujii schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:53:
[...]
Eerste keer sinds hij premier is. Eeeeeeeeeeextreme toeval of...? Ben benieuwd naar het debat morgen.
Bovendien, zoals gezegd, zou hij er niets mee opschieten.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Nu weet ik weer waarom ik eigenlijk nooit reacties op Twitterberichten lees. Manmanman, wat een niveau. "Het is allemaal de schuld van D66 rechters en het is een groot complot"sanane schreef op woensdag 5 april 2023 @ 01:32:
[...]
Ik kwam dit tegen op twitter. Zou dit er iets mee te maken hebben?
[Twitter]
Geen van die mensen heeft waarschijnlijk het ingesloten filmpje gekeken, ze geloven dat alles propaganda is behalve de propaganda. De hele stikstof crisis is een probleem van wanbeleid, en bewust wanbeleid dankzij lobby groepen en het negeren van experts. Dat rechts niet keihard verliest hierdoor is een product van een waardeloze media die alleen maar rapportage doet van waar we nu zijn en niet hoe we hier zijn gekomen.Joris748 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:10:
[...]
Nu weet ik weer waarom ik eigenlijk nooit reacties op Twitterberichten lees. Manmanman, wat een niveau. "Het is allemaal de schuld van D66 rechters en het is een groot complot"
https://www.rijksoverheid...-plaats-van-regeerakkoord
Zeer ongebruikelijk maakt Rutte nu in de termijn van Azarkan een opmerking dat hij wil dat Azarkan die woorden terugneemt.
Ik vermoed dat een groot deel van de BBB stemmers op een partij van Omtzigt hadden gestemd, maar er was geen partij van Omtzigt.Marc H schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:41:
Omtzigt is wat mij betreft een held. Politiek gezien ben ik het soms totaal niet met hem eens, maar karakter en zijn vashoudendheid als een pitbull, is zo hard nodig in de Nederlandse politiek.
Ik weet het wel zeker. er is laatst een peiling van Maurice de Hond geweest met Omtzigt als partij. 38 zetels. 38!Real schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:44:
[...]
Ik vermoed dat een groot deel van de BBB stemmers op een partij van Omtzigt hadden gestemd, maar er was geen partij van Omtzigt.
https://peilingen.maurice...ving-kondigt-zich-al-aan/

[ Voor 9% gewijzigd door Marc H op 05-04-2023 11:53 . Reden: lijstje toegevoegd ]
Dat zou wel een behoorlijke verschuiving zijn.. 1 partij van 53 of 2 met 55 zetels totaal. Van mij mogen zeMarc H schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:48:
[...]
Ik weet het wel zeker. er is laatst een peiling van Maurice de Hond geweest met Omtzigt als partij. 38 zetels. 38!
https://peilingen.maurice...ving-kondigt-zich-al-aan/
[Afbeelding]
Was ook het oorspronkelijke plan van D66, maar werd geblokkeerd door... CDAMikeyMan schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:04:
stelt voor ze in de coalitie te vervangen door PVDA/GL.
VVD met een partij met communistisch gedachtegoed weet je toch al van tevoren dat dat niet te verantwoorden is voor de achterban van beide partijen.Real schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:05:
[...]
Was ook het oorspronkelijke plan van D66, maar werd geblokkeerd door... CDA
Lokaal kunnen dat soort dingen prima, waarom landelijk niet?flessuh schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:17:
[...]
VVD met een partij met communistisch gedachtegoed weet je toch al van tevoren dat dat niet te verantwoorden is voor de achterban van beide partijen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Welke partij bedoel je daarmee en waarom?
Schorsing, daarna VVD
Een hofnar is om de mensen te laten lachen. Bij de vertegenwoordigers van de FvD krijg ik hele andere emoties.Marc H schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:31:
FvD is gewoon de hofnar van de Nederlandse politiek.
Nu even 5 minuten pauze en daarna de bijdrage van Hermans.
En wat voor regering komt er dan met deze uitslag? Dit wordt een formatieperiode die tot de volgende verkiezingen duurt.flessuh schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:05:
[...]
Dat zou wel een behoorlijke verschuiving zijn.. 1 partij van 53 of 2 met 55 zetels totaal. Van mij mogen ze
Of gaat BBBOmzigt gewoon met de VVD om tafel zitten?
[ Voor 9% gewijzigd door IJzerlijm op 05-04-2023 12:39 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
GroenLinks. Ontsproten aan (o.a.) CPN.
Als ik elke keer weer hoor wat voor onzin ze uitkramen bedenk ik mij vaak genoeg dat het misschien wel leuk materiaal zou zijn voor Youp van 't Hek voor een eindejaar voorstelling.Joris748 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:34:
[...]
Een hofnar is om de mensen te laten lachen. Bij de vertegenwoordigers van de FvD krijg ik hele andere emoties.
Nog een totaal ongeschikt leeghoofd. Zal mij benieuwen wat zij voor parels van politieke stellingen zij nu weer tevoorschijn zal toveren.Nu even 5 minuten pauze en daarna de bijdrage van Hermans.
Tja.
Als je iets wil moet je er iets aan gaan doen. En daar zit juist het probleem, de VVD kan maar één ding vooruit schuiven en draaikonten.
Op dit moment zijn er 0 maatregelen van kracht. Er wordt gesproken over uitkopen.Van der Plas: ‘Boeren zitten huilend aan hun keukentafel’
BBB-leider Van der Plas sluit met haar betoog aan bij de voorgaande sprekers: het gaat in haar ogen bijzonder slecht met het land en dat is de schuld van het kabinet. De misère geldt voor vrijwel alle Nederlanders en voor de boeren in het bijzonder. ‘Boeren zitten elke dag huilend aan hun keukentafel.’
De strategie van het kabinet om het stikstofprobleem uit te besteden aan de provincies, waar de BBB nu de grootste partij is, gaat wat haar betreft niet werken. Het kabinet moet zélf met een oplossing komen, benadrukt zij: ‘Los het op, of stap op.’
Maar dit schetst echt een beeld, dat in het 'vrije westen' voor het laatst is waargenomen in de Amerikaanse rust belt in de crisisjaren '30.
Wat een kul.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 05-04-2023 12:56 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Op zich allebei goede redenen.Real schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:44:
Hermans wil geen klimaatmaatregelen omdat het een afspraak was in Parijs, maar omdat ze niet afhankelijk wil zijn van andere regimes.
Tja.
En die vraag was?Joris748 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:55:
Mevrouw Hermans, je mag ook gewoon "nee" antwoorden op de vraag van Van der Plas.
Ja, eens.Ramzzz schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:55:
Dit is wel de meest tranentrekkende bullshit die ik in tijden heb gelezen...
[...]
Op dit moment zijn er 0 maatregelen van kracht. Er wordt gesproken over uitkopen.
Maar dit schetst echt een beeld, dat in het 'vrije westen' voor het laatst is waargenomen in de Amerikaanse rust belt in de crisisjaren '30.
Wat een kul.
maar helaas lijkt het te werken; er is een electoraat wat verdacht moeilijk voorbij de beeldvorming kan kijken.
Dank voor de aanvulling. Inderdaad.
Ondanks dat ze nu niet meer te boek staan als communistische partij is het nog wel te vinden in een aantal punten en dat zal niet te verkopen zijn aan de achterban van de VVD voor de landelijke politiek.
Lokaal heeft minder invloed dus wordt eerder vergeven.Touchdomex schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:20:
[...]
Lokaal kunnen dat soort dingen prima, waarom landelijk niet?
klinkt als ombuigen om de (nogal) rechtse kiezer blij te maken.Real schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:44:
Hermans wil geen klimaatmaatregelen omdat het een afspraak was in Parijs, maar omdat ze niet afhankelijk wil zijn van andere regimes.
Tja.
[ Voor 42% gewijzigd door flessuh op 05-04-2023 13:10 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:18
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik woon zelf in een boerengebied, maar het wordt onderhand tranen trekkend, hoe hun situatie wordt misbruikt. Het belangrijkste is dat er duidelijkheid komt voor de boeren en de samenleving in het algeheel. Niet wat ieder maar wil of het beste vindt.Ramzzz schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:55:
[...]
Op dit moment zijn er 0 maatregelen van kracht. Er wordt gesproken over uitkopen.
Wat een kul.
Die link zie ik niet. Het huidige regeerakkoord is in principe ook niet des-vvds.flessuh schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:09:
[...]
Dank voor de aanvulling. Inderdaad.
Ondanks dat ze nu niet meer te boek staan als communistische partij is het nog wel te vinden in een aantal punten en dat zal niet te verkopen zijn aan de achterban van de VVD voor de landelijke politiek.
En daar had ook best een linkse krabbel onder kunnen staan.
'ik doe heel graag mee aan die debatten, maar dan moeten we wel de harde debatten gaan voeren', is dan nog zo een gevleugelde uitspraak. Het is de zittende regering die pertinent weigert keuzes te maken, maar je mag een regerende partij (of partijvoorzitster) er in ieder geval niet op aanspreken.
@MikeyMan maar dat is nog eens niet relevant meer, Hermans verwoord an sich het probleem voor de VVD dan weer wel goed: 'het grote moeten'. Ze kunnen geen kant meer op, zitten vast in allerlei verplichtingen, dus gaan ze voor de laatste troef 'political value of time'. Alles, als het maar niet moeten is.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Jij vindt dat een land een verdrag kan ondertekenen en daar weer vanaf kan wijken?
De Hoge Raad was het daar namelijk nadrukkelijk niet mee eens.
Nee bedoelde dat zowel de afspraken in het verdrag als het verminderen van afhankelijkheid goede redenen zijn om stappen te zetten.Real schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:22:
[...]
Jij vindt dat een land een verdrag kan ondertekenen en daar weer vanaf kan wijken?
De Hoge Raad was het daar namelijk nadrukkelijk niet mee eens.
Andere Tijden (een geschiedenis programma) heeft er afleveringen over gemaakt.ArgantosNL schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:17:
[...]
Geen van die mensen heeft waarschijnlijk het ingesloten filmpje gekeken, ze geloven dat alles propaganda is behalve de propaganda. De hele stikstof crisis is een probleem van wanbeleid, en bewust wanbeleid dankzij lobby groepen en het negeren van experts. Dat rechts niet keihard verliest hierdoor is een product van een waardeloze media die alleen maar rapportage doet van waar we nu zijn en niet hoe we hier zijn gekomen.
De media doet zijn werk hoor maar als mensen liever naar Netflix kijken... You can lead a horse to water but you can't make it drink enzo.
Klopt helaas... Laatst stond er een artikel op de NOS en Volkskrant over een rapport over de rampzalige staat van de Nederlandse natuur. In de Telefgraaf werd het totaal niet genoemd. En wat leest een groot deel van Nederland... tja.YangWenli schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:31:
[...]
Andere Tijden (een geschiedenis programma) heeft er afleveringen over gemaakt.
De media doet zijn werk hoor maar als mensen liever naar Netflix kijken... You can lead a horse to water but you can't make it drink enzo.
- tweakduke
Het wordt op een gegeven moment eigenlijk ordinair jij-bakken. Ze maken geen keuzes, alsof de problemen zichzelf oplossen.polthemol schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:21:
Hermans haar bijdrage is echt tenenkrommend. En ze speelt natuurlijk de kaart 'maar iedereen is schuldig hier aan al die problemen, dus ik ben niet schuldig!'. Het is voor de rest typerend voor de VVD in de laatste jaren, je kunt niet verantwoordelijk zijn voor falen als je machtspolitiek speelt.
'ik doe heel graag mee aan die debatten, maar dan moeten we wel de harde debatten gaan voeren', is dan nog zo een gevleugelde uitspraak. Het is de zittende regering die pertinent weigert keuzes te maken, maar je mag een regerende partij (of partijvoorzitster) er in ieder geval niet op aanspreken.
@MikeyMan maar dat is nog eens niet relevant meer, Hermans verwoord an sich het probleem voor de VVD dan weer wel goed: 'het grote moeten'. Ze kunnen geen kant meer op, zitten vast in allerlei verplichtingen, dus gaan ze voor de laatste troef 'political value of time'. Alles, als het maar niet moeten is.
Als de VVD het over andere onderwerpen heeft, als bijvoorbeeld bezuinigen dan weten ze dat wel heel goed uit te leggen.
Als ze het boerenbedrijf ècht zo belangrijk vinden kunnen ze bioboer worden. Maar ik heb het vermoeden dat het gewoon slimme ondernemers zijn die de prijs zo hoog mogelijk willen opdrijven- grond speculatie. Ik zou het zelf ook zo spelen eerlijk gezegd.
Niet alleen dat, maar ze laat ook zien dat er geen enkel beleid of regel is binnen de VVD om verantwoordelijkheid te nemen.tweakduke schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:45:
[...]
Het wordt op een gegeven moment eigenlijk ordinair jij-bakken. Ze maken geen keuzes, alsof de problemen zichzelf oplossen.
Als de VVD het over andere onderwerpen heeft, als bijvoorbeeld bezuinigen dan weten ze dat wel heel goed uit te leggen.
Maar goed, ze is inhoudsloos voor de rest, inderdaad wat jij-bakken.
Dat bedoel ik ook met media falen, artikel op de NOS en de Volkskrant. Nou niet de meest gebruikte bronnen voor informatie. Dat het een discussie is of we iets met de stikstof gaan doen en dat de regels aan de kant gooien als een redelijke veel voorkomende mening is is al problematisch. Er is letterlijk nul practische mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen maar toch kun je er een verkiezing mee winnen.Basekid schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:37:
[...]
Klopt helaas... Laatst stond er een artikel op de NOS en Volkskrant over een rapport over de rampzalige staat van de Nederlandse natuur. In de Telefgraaf werd het totaal niet genoemd. En wat leest een groot deel van Nederland... tja.
Waarheid is niet meer van belang voor de politiek, de media zou tijdens verkiezing dit soort onzin moeten plat branden. Onze huidige politiek is een clownshow waar degene die het meeste media aandacht kan krijgen wint, je kunt reinse onzin verkopen en dit word niet direct afgestraft. Hoe wil je een land goed besturen als je niet eens in de realiteit leeft.
Een kleine groep (de AgroLobby) houdt dit land in een wurggreep. Een groep useful idiots laat zich mooi gebruiken. Een groot deel van Nederland valt voor het narratief. De kabinet houdt elkaar lekker de hand boven het hoofd.Ramzzz schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:55:
[...]
Wat een kul.
Diep triest. Maar ja, de arme boeren die uitgekocht worden straks... Dat is toch zielig! Dat kan toch niet!

Ik snap niet waarom de boeren die zelf willen stoppen niet al uitgekocht worden. Wie kan daar nu op tegen zijn?Fuujii schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:08:
[...]
Maar ja, de arme boeren die uitgekocht worden straks... Dat is toch zielig!
Zijn die er? Er was/is een vrijwillige uitkoopregeling, maar daar maakte niemand gebruik van van wat ik begreep (of zo goed als niemand). Dan moeten die mensen ook nog op de juiste locatie zitten natuurlijk.Real schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:12:
[...]
Ik snap niet waarom de boeren die zelf willen stoppen niet al uitgekocht worden. Wie kan daar nu op tegen zijn?
Even een generalisatie:Real schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:12:
[...]
Ik snap niet waarom de boeren die zelf willen stoppen niet al uitgekocht worden. Wie kan daar nu op tegen zijn?
Een boer wil altijd groeien. Als ze de kans krijgen wordt het land ieder jaar na het ploegen één voor breder. Een boer stopt nooit uit zichzelf, hij wacht net zo lang tot andere stoppen, zodat hij daarvan kan profiteren.
[YouTube: Caroline van der Plas vernietigend over Mark Rutte: LOS HET OP of STAP OP]
En dan het durven hebben over vertrouwen als VVD zijnde.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
ik ben gestopt met tellen bij 25.... Wat gaat er nog wel goed in Nederland waar de politiek verantwoordelijk is? Want ik kan er mij niets bij voorstellen......Falcon schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:20:
Dit lijstje wat van der Plas opnoemt is echt niet mals te noemen. Hoe snel je dan weer even iets vergeet en dat over een tijdsperiode van 2,5 jaar zeg maar:
[YouTube: Caroline van der Plas vernietigend over Mark Rutte: LOS HET OP of STAP OP]
to be fair is haar lijst voor de helft 'clickbait'-niveau. Dit heeft lang niet allemaal te maken met inactiviteit, hier zaten veel zaken bij die WEL de verantwoordelijkheid waren van een gemeente/provincie of gewoon per wet geregeld waren. Populisme tot en met, ze ruikt een kans om het CDA te wippen voor eigen gewin.Falcon schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:20:
Dit lijstje wat van der Plas opnoemt is echt niet mals te noemen. Hoe snel je dan weer even iets vergeet en dat over een tijdsperiode van 2,5 jaar zeg maar:
Welke zaken zijn dan zoal de verantwoordelijkheid van de gemeente/provincie waar het niet goed gaat?polthemol schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:44:
[...]
to be fair is haar lijst voor de helft 'clickbait'-niveau. Dit heeft lang niet allemaal te maken met inactiviteit, hier zaten veel zaken bij die WEL de verantwoordelijkheid waren van een gemeente/provincie of gewoon per wet geregeld waren. Populisme tot en met, ze ruikt een kans om het CDA te wippen voor eigen gewin.
Dan denk ik aan jeugdzorg, maar jeugdzorg is kapot gemaakt door bezuinigingen van de regering.
En zelfs als de helft clickbait is, dan lijft er nog steeds een giga lijst over waar ze wel direct verantwoordelijk voor zijn.
Je doet nu 2 dingen met je vraag:chrisO schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:53:
[...]
Welke zaken zijn dan zoal de verantwoordelijkheid van de gemeente/provincie waar het niet goed gaat?
Dan denk ik aan jeugdzorg, maar jeugdzorg is kapot gemaakt door bezuinigingen van de regering.
1. de aanname dat haar claim klopt, waar ze geen enkele onderbouwing heeft gegeven. Daardoor draait de bewijslast opeens om naar mijn kant (dit is hoe deze speeches werken trouwens, je trapt er meteen in).
2. je haalt er een subselectie uit waardoor je me dwingt jouw specifieke set waar je aan denkt te weerleggen. Als me dat niet lukt (wie zegt of ik het over jouw selectie had) versterkt dat het beeld dat Caroline van der Plas haar lijst klopt.
Dus: salderingsregeling op de schop nemen: hiermee benadeel je de zonnepaneelgebruikers uiteindelijk niet, het was gekend dat dit van tijdelijk aard was en de zonnepaneelgebruikers hebben jarenlang dankzij saldering eigenlijk niet tot nauwelijks meebetaald aan onderhoud van het stroomnetwerk vanwege belasting die ze niet betalen, terwijl ze wel zwaar gebruik maken van dit netwerk (backup voor als de zon niet schijnt). Hence: ze is met haar opsomming aan het proberen (let op hoe divers de set issues is, iedereen kan wel een punt afvinken van die lijst) zoveel mogelijk mensen op te trommelen die nu denken 'oh ja, maar dat is mij aangedaan door de VVD'. We kijken naar een staaltje populisme/machtspolitiek van dezelfde stijl zoals de VVD ze hanteert.
@Marc H ook daar maak je een aanname dat er een 'flinke lijst blijft staan'. De bewijslast is omgedraait en daar gaat het al mis en jij hapt er ook op (zoals het doel is van deze opsommingen).
[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 05-04-2023 15:02 ]
Ik zei niet dat haar claim klopt. Jij zegt dat 50% van haar aannames clickbait zijn zonder onderbouwing en ik vraag je welke aannames dat dan zijn.polthemol schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:01:
[...]
Je doet nu 2 dingen met je vraag:
1. de aanname dat haar claim klopt, waar ze geen enkele onderbouwing heeft gegeven. Daardoor draait de bewijslast opeens om naar mijn kant (dit is hoe deze speeches werken trouwens, je trapt er meteen in).
2. je haalt er een subselectie uit waardoor je me dwingt jouw specifieke set waar je aan denkt te weerleggen. Als me dat niet lukt (wie zegt of ik het over jouw selectie had) versterkt dat het beeld dat Caroline van der Plas haar lijst klopt.
Dus: salderingsregeling op de schop nemen: hiermee benadeel je de zonnepaneelgebruikers uiteindelijk niet, het was gekend dat dit van tijdelijk aard was en de zonnepaneelgebruikers hebben jarenlang dankzij saldering eigenlijk niet tot nauwelijks meebetaald aan onderhoud van het stroomnetwerk vanwege belasting die ze niet betalen, terwijl ze wel zwaar gebruik maken van dit netwerk (backup voor als de zon niet schijnt). Hence: ze is met haar opsomming aan het proberen (let op hoe divers de set issues is, iedereen kan wel een punt afvinken van die lijst) zoveel mogelijk mensen op te trommelen die nu denken 'oh ja, maar dat is mij aangedaan door de VVD'. We kijken naar een staaltje populisme/machtspolitiek van dezelfde stijl zoals de VVD ze hanteert.
@Marc H ook daar maak je een aanname dat er een 'flinke lijst blijft staan'. De bewijslast is omgedraait en daar gaat het al mis en jij hapt er ook op (zoals het doel is van deze opsommingen).
Je zegt dat er veel zaken bij zitten die de verantwoordelijkheid waren/zijn van gemeente/provincie, zoals? Ik noemde er eentje (de eerste die mij te binnen schoot) welke zijn er nog meer?
En, nee ik ben niet eens met alles wat zij (BBB) zegt, maar dat het huidige kabinet weinig goed doet, daar ben ik het wel mee eens.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...dwet-gemeenten-wachtrijenIn 2015 is de zorg gedecentraliseerd. De jeugdzorg en de zorg voor kwetsbaren kwam toen terecht bij gemeenten. Het idee was dat gemeenten de jeugdzorg efficiënter en daarmee goedkoper konden regelen.
Maar sindsdien bestaan er wachtlijsten van maanden of een jaar. Degenen die zorg hard nodig hebben zien continu andere hulpverleners, en na jaren van vertrouwen opbouwen met de hulpverlener, moet de behandeling toch weer veranderd worden omdat het budget op is of de kennis niet aanwezig.
En zo kan ik wel meer dingen uit de lijst noemen die gewoon kloppen.
- tweakduke
Vergeet aub even de exacte benadering van de lijst. Het gaat om hoe het gebruikt wordt om het momentum te krijgen, er wordt immers geen woord gesproken over hoe zaken dan wel worden opgelost en hoe haalbaar / realistisch dat is. Dan worden dingen extra aangestipt, overdreven of zaken afleiden van waar het nu om gaat. Iets wat de coalitiepartijen nu ook aan het doen zijn in het debat.
dat is niet wat ik zei, ik zei dat de helft clickbait niveau heeft. Je vraagt daarna over een specifieke selectie die je maakt. Dat is het precies het doel van deze opsommingen.chrisO schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:15:
[...]
Ik zei niet dat haar claim klopt. Jij zegt dat 50% van haar aannames clickbait zijn zonder onderbouwing en ik vraag je welke aannames dat dan zijn.
Je zegt dat er veel zaken bij zitten die de verantwoordelijkheid waren/zijn van gemeente/provincie, zoals? Ik noemde er eentje (de eerste die mij te binnen schoot) welke zijn er nog meer?
En, nee ik ben niet eens met alles wat zij (BBB) zegt, maar dat het huidige kabinet weinig goed doet, daar ben ik het wel mee eens.
Ik zei ook niet alleen verantwoordelijkheden van provincie en gemeente, ik zei provincie en gemeente hun verantwoordelijk of wettelijk zo geregeld.
(ik heb weinig geloof of vertrouwen in de zittende regering, maar evenmin heb ik dat voor partijen zoals BBB die zich op deze wijze profileren)
@Marc H je bewijst precies mijn punt, je vraagt me nu te bewijzen dat haar uitspraken niet kloppen (was niet mijn stelling), samen met 'En zo kan ik wel meer dingen uit de lijst noemen die gewoon kloppen.'. Je vertoont precies het gedrag wat dergelijke opsomlijsten als doel hebben. Alles op een hoop vegen en klaar, grote onvrede! Zo werkt onze democratie niet: ze licht kleine zaken eruit en zo ga je altijd onvrede vinden, terwijl iets gewoon wettelijk geregeld is (zie salderingsregeling bv).
Dit topic is gesloten.