Vanavond naar het 18:00 uur journaal en daarna EenVandaag zitten kijken. Paar positieve dingen en een paar negatieve dingen die eruit sprongen.
Negatief: Zowel in het NOS Journaal als EenVandaag uitgebreid verslag gedaan van de nieuwe provincie huizen en hun
bezetters gekozen vertegenwoordiging met natuurlijk een extra vleugje BBB eroverheen want dikke winst BBB. Vooral dat vleugje BBB stoorde mij mateloos. Bij EenVandaag gingen ze op visite bij Carla Evers, BBB fractievoorzitter in Overijssel. Terugkijken:
hier.
Wat mij stoorde aan het verhaal:
- Mevrouw runt een pluimveebedrijf pal naast een Natura2000 gebied. Je krijgt geen kip of ander gevogelte te zien in de hele clip. Enkel een loslopend paard wat in een gigantisch weiland/paardenbak loopt. Ik vind dat voor de beeldvorming niet zo heel handig (want zij heeft ook duidelijk andere belangen).
- BBB Overijssel meent dat stikstofuitstoot lang niet zo schadelijk is.
- Stokpaardje innovatie komt ook hier weer om de hoek zetten.
- Er moet meer gepraat worden en minder opgelegd worden vanuit Den Haag.
- BBB gaat er vanuit dat er een aantal boeren er helemaal mee gaat stoppen en dat daardoor de uitstoot in de nabije toekomst hoe dan ook naar beneden gaat. Alleen dat weet Den Haag niet omdat ze niet luisteren naar vakmensen.
Vervolg interviewer: "Maar we hebben een heel ministerie van Landbouw?".
Evers: "Maar die gaan teveel uit van doelen en modellen."
Interviewer: "Die doelen worden opgesteld door wetenschappers."
Evers: "Ja, ja. Maar we hebben heel veel wetenschappers he... Vervolgens zet Evers een glimlachje op en eindigt het interview.
Dit schuurt toch keihard tegen FvD aan met de alternatieve wetenschap en het ontkennen van feiten. Als je met dat soort fractievoorzitters te dealen hebt in de provincie, dan kun je door elk plan wel een streep zetten. Daar gaat helemaal niets gebeuren.