[F1 2022] Race 21 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 38 Laatste
Acties:
  • 123.087 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Mog schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:00:
Ik ben blij dat Verstappen dit deed. Nu weet eindelijk iedereen wat voor klootzak hij op de baan is. Dit soort acties maken hem een stuk onsympathieker, maar ik twijfel geen seconde dat dit hem boeit. Hij wilt de beste zijn en gaat over lijken. Dat is een strategie, maar niet een waarbij je het grotere plaatje ziet.

Geen sporter is groter dan zijn team. Niet Cristiano Ronaldo, niet Max Verstappen. Hij snijdt zich in zijn vingers. Volgend jaar wordt het een stuk lastiger met Mercedes die er vanaf race 1 zal staan. En ik geloof niet dat Perez hem volgend jaar nog een (paar) keer zal helpen.

Maar goed, Verstappen heeft nu wel 2 punten meer op zijn all-time puntenlijstje.
Ik ben niet blij dat Max dit deed. Ik had hem hoog zitten en vond hem een groots racer. Met heel weinig moeite en nagenoeg geen nadelen je team niet helpen is dom. En de reden die hij geeft is nogal kinderachtig.

Je merkt wat dit betreft dat Max nog niet volwassen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ricardo246 schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:20:
[...]

Yup, en als VER zijn ego aan de kant had gezet, dan was het 2 punten meer voor PER.
Er is voor VER niets te winnen meer, WDC, WCC in the pocket.
Maar PER niets gunnen omdat hij in Monaco eraf ging -O-
VER zijn populariteit gaat zo hard achteruit…..

TEAM sport….
There is no I in team toch?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:26
alexbl69 schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:25:
[...]

Als het waar is van Monaco (en het bewezen kan worden) dan is het aan die FIA om Perez daarvoor te bestraffen. Niet aan Verstappen een half jaar later.
Ik vind het ook wel een enorm gerucht, waarom zou de FIA er destijds niet aan gedaan hebben?
Wel heel toevallig dat het nu pas bekend gemaakt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Slasher schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:29:
[...]

There is no I in team toch?
But there is a “me” in it.

#KobyLegend

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
FabianGTI schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:29:
[...]

Ik vind het ook wel een enorm gerucht, waarom zou de FIA er destijds niet aan gedaan hebben?
Er is door Max zelf niets bekend gemaakt over de reden. Dit is door Tom Coronel geroepen in de uitzending van Viaplay. Dat Max dit heeft gedaan is een integriteitskwestie en ik vermoed dat integriteit een van zijn belangrijkste waarde vormt. Daar zal hij nooit aan tornen, ook niet voor het team. Daar kun je van alles van vinden, maar wij staan niet in zijn schoenen.

Los daarvan, moet Perez hier natuurlijk, helemaal gezien het verloop van de race, gewoon zelf zijn eigen punten zien te redden. Hij wordt uiteindelijk op de baan ingehaald door Leclerc en Verstappen. Die nota bene na rond 1 op bijna een ronde achterstand reden. Perez moet ook zelf in de spiegel kijken en gewoon kunnen toegeven dat hij zichzelf (meer dan eens) tekort doet.

Over die Monaco crash:
De FIA kan hier niets aan doen, omdat je zoiets als wedstrijdleiding niet hard kunt maken en kunt bewijzen dat iemand bewust crasht.

Overigens vond ik het een hele leuke race om te zien. Zat actie op en naast de baan. :+

Ik heb me wel enorm gestoord aan de enorme aandacht voor Hamilton in deze race. Ik snap dat die Brazilianen hem geweldig vinden, maar op een gegeven moment kregen we tijdens de race een replay met al zijn inhaalacties. Terwijl Alonso op dat vlak veel spectaculairder bezig was. En dan krijg je ook iedere race die Angela Cullen te zien. Ik vind dat zo tenenkrommend. Hoe vaak zien we de fysio's van andere coureurs tijdens de race.
In dat licht kon ik volledig voorspellen dat Hamilton bij dat race incident in bocht 2 nooit een penalty zou krijgen. Of is dit te suggestief?

[ Voor 18% gewijzigd door SterqVerhael op 14-11-2022 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

backupdevice

No Risk , Full Push

alexbl69 schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:25:
[...]

Als het waar is van Monaco (en het bewezen kan worden) dan is het aan die FIA om Perez daarvoor te bestraffen. Niet aan Verstappen een half jaar later.
is raar dat het team gebeuren dan alleen voor Max geldt .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:00
kraanwagen schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:29:
[...]

Ik ben niet blij dat Max dit deed. Ik had hem hoog zitten en vond hem een groots racer. Met heel weinig moeite en nagenoeg geen nadelen je team niet helpen is dom. En de reden die hij geeft is nogal kinderachtig.
Eens dat hij dit volwassener had kunnen benaderen. Maar voor de duidelijkheid: hij geeft niet zelf aan wát de reden is. Alleen dat hij zijn beweegredenen vooraf heeft kenbaar gemaakt en daar niet op wil terugkomen.
Media en anderen buitelen nu over elkaar heen met het Monaco-verhaal, maar dat is niet iets dat Max zelf heeft geroepen.
Ik vind het trouwens ook niet heel sjiek van RB door dit aan Max te vragen terwijl ze zijn antwoord al weten. Al helemaal niet in een race waarin het toch al niet lekker gaat voor hem. Dan zet je het als team ook op scherp en dat is minstens zo onverstandig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]
En de reden die hij geeft is nogal kinderachtig.
Het punt is juist dat Max helemaal geen reden heeft gegeven. Hij heeft alleen gezegd dat er binnen het team over gesproken is en dat hij uitgelegd heeft waarom hij het heeft gedaan. De rest is alleen speculatie door ons en de media. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:47
Toke_gt schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:38:
[...]

Eens dat hij dit volwassener had kunnen benaderen. Maar voor de duidelijkheid: hij geeft niet zelf aan wát de reden is. Alleen dat hij zijn beweegredenen vooraf heeft kenbaar gemaakt en daar niet op wil terugkomen.
Media en anderen buitelen nu over elkaar heen met het Monaco-verhaal, maar dat is niet iets dat Max zelf heeft geroepen.
Ik vind het trouwens ook niet heel sjiek van RB door dit aan Max te vragen terwijl ze zijn antwoord al weten. Al helemaal niet in een race waarin het toch al niet lekker gaat voor hem. Dan zet je het als team ook op scherp en dat is minstens zo onverstandig.
Ach, uiteindelijk intern weet Horner dit natuurlijk ook. Red Bull is zonder Max maar een grijze muis en ze zullen altijd aan de kant van Max staan. Perez is in te ruilen voor elke andere rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
AMARONE schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:40:
[...]

Ach, uiteindelijk intern weet Horner dit natuurlijk ook. Red Bull is zonder Max maar een grijze muis en ze zullen altijd aan de kant van Max staan. Perez is in te ruilen voor elke andere rijder.
Na gisteren vind ik het nog meer jammer dat Alonso volgend jaar niet voor RB rijdt. Als er iemand punten kan afsnoepen van andere teams/coureurs, is hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:12

-tom-562

Oliesjeik

SterqVerhael schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:36:
[...]

Er is door Max zelf niets bekend gemaakt over de reden. Dit is door Tom Coronel geroepen in de uitzending van Viaplay. Dat Max dit heeft gedaan is een integriteitskwestie en ik vermoed dat integriteit een van zijn belangrijkste waarde vormt. Daar zal hij nooit aan tornen, ook niet voor het team. Daar kun je van alles van vinden, maar wij staan niet in zijn schoenen.

Los daarvan, moet Perez hier natuurlijk, helemaal gezien het verloop van de race, gewoon zelf zijn eigen punten zien te redden. Hij wordt uiteindelijk op de baan ingehaald door Leclerc en Verstappen. Die nota bene na rond 1 op bijna een ronde achterstand reden. Perez moet ook zelf in de spiegel kijken en gewoon kunnen toegeven dat hij zichzelf (meer dan eens) tekort doet.

Over die Monaco crash:
De FIA kan hier niets aan doen, omdat je zoiets als wedstrijdleiding niet hard kunt maken en kunt bewijzen dat iemand bewust crasht.

Overigens vond ik het een hele leuke race om te zien. Zat actie op en naast de baan. :+

Ik heb me wel enorm gestoord aan de enorme aandacht voor Hamilton in deze race. Ik snap dat die Brazilianen hem geweldig vinden, maar op een gegeven moment kregen we tijdens de race een replay met al zijn inhaalacties. Terwijl Alonso op dat vlak veel spectaculairder bezig was. En dan krijg je ook iedere race die Angela Cullen te zien. Ik vind dat zo tenenkrommend. Hoe vaak zien we de fysio's van andere coureurs tijdens de race.
In dat licht kon ik volledig voorspellen dat Hamilton bij dat race incident in bocht 2 nooit een penalty zou krijgen. Of is dit te suggestief?
Op Sky/F1TV werd het direct tijdens de race al vermeld...

Anyway, prima shitstorm zo op de maandag :P Hebben we weer wat te lullen bij de koffieautomaat :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
-tom-562 schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:50:
[...]

Op Sky/F1TV werd het direct tijdens de race al vermeld...
Dan is het nog steeds niet Max zelf.

Vond het, over Sky gesproken, wel opvallend om te lezen dat die schijnbaar ook Hamilton als schuldige aanwezen voor dat lap 1 incident. Die hebben zeker wat goed te maken richting Max na Ted zijn capriolen in Mexico. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
Toke_gt schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:38:
[...]

<knip>
Precies dit.
Er is hier van tevoren dus al over gesproken over een dergelijk scenario, Max heeft daar bij aan gegeven hoe er in te staan en dat dus niet te zullen doen (dat heeft hij dan weer niet letterlijk gezegd maar dat maak ik eruit op).
Of hij (Max) was niet duidelijk genoeg of RBR kent Max misschien toch niet zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:23

Dazzler2120

FP ProMod
SterqVerhael schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:53:
[...]

Dan is het nog steeds niet Max zelf.

Vond het, over Sky gesproken, wel opvallend om te lezen dat die schijnbaar ook Hamilton als schuldige aanwezen voor dat lap 1 incident. Die hebben zeker wat goed te maken richting Max na Ted zijn capriolen in Mexico. :+
Mwa ik denk dat dit zo'n incident was, waarvan je in the heat of the moment tot de conclusie komt dat de fout niet bij Max kán liggen.
Echter moeten we ook beseffen dat de stewards toegang hebben tot de telemetrie gegevens & uit het interview achteraf ook bleek dat Max wist dat hij weggedrukt werd maar hem gewoon liet staan. Wellicht dat verstappen ook iets met zijn stuur / throttle / remacties heeft gedaan wat daar zeker een indicatie voor was.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SterqVerhael
Dazzler2120 schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:58:
[...]

Echter moeten we ook beseffen dat de stewards toegang hebben tot de telemetrie gegevens & uit het interview achteraf ook bleek dat Max wist dat hij weggedrukt werd maar hem gewoon liet staan. Wellicht dat verstappen ook iets met zijn stuur / throttle / remacties heeft gedaan wat daar zeker een indicatie voor was.
Dan kunnen de stewards net zo goed zien dat Hamilton weer eens blind instuurde. Alsof hij niet wist dat Max daar zat.

Dit was een race incident at best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:58:
[...]

Mwa ik denk dat dit zo'n incident was, waarvan je in the heat of the moment tot de conclusie komt dat de fout niet bij Max kán liggen.
Echter moeten we ook beseffen dat de stewards toegang hebben tot de telemetrie gegevens & uit het interview achteraf ook bleek dat Max wist dat hij weggedrukt werd maar hem gewoon liet staan.
En daar heeft Verstappen alle recht toe. Op het moment dat ze elkaar raken rijdt hij notabene iets verder naar voren (10cm of zo dat zijn voorziel naast/voor dat van Hamilton zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Wat de reden ook mag zijn, Monaco of iets anders, ik vind het persoonlijk vreemd. Je hebt alles al binnen en je staat niet op een podiumplek. Perez heeft Max vorig jaar diverse malen geholpen door iemand af te houden of door Max voorbij te laten. Dit jaar wat minder, maar waar dit in het begin ook onmogelijk was omdat ze beide in de race waren voor het kampioenschap was Max daarna heer en meester en had hij geen tegenstand en dus geen hulp nodig. 1 maal iets terug doen voor degene waar je vorig jaar het kampioenschap mede aan te danken hebt was nog wel het minste geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:23

Dazzler2120

FP ProMod
SterqVerhael schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:00:
[...]

Dan kunnen de stewards net zo goed zien dat Hamilton weer eens blind instuurde. Alsof hij niet wist dat Max daar zat.

Dit was een race incident at best.
Dat baseer je dus o.b.v. de tv beelden en het onderbuikgevoel dat het opwekt, niet op daadwerkelijke telemetrie.
Het had niemand verbaasd als hiervan gezegd was dat het een racing incident was, nu wordt gezegd dat Verstappen predominantly at fault was.
RobertMe schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:00:
[...]

En daar heeft Verstappen alle recht toe. Op het moment dat ze elkaar raken rijdt hij notabene iets verder naar voren (10cm of zo dat zijn voorziel naast/voor dat van Hamilton zit).
Dat ligt aan de manier waarop lijkt me. Als Max daar alleen maar kan rijden zonder dat hij de volgende bocht haalt, dan kan ik me prima voorstellen dat de FIA zegt "niet op deze manier".
Verstappen heeft alle recht daar te zitten, maar hij moet dus ook voldoende afremmen zodat hij het 2de deel van de chicane kan halen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Na de laatste 3 paginas door te hebben gescrold hou ik toch het gevoel dat het erg veel Max verdedigen is en niet zozeer de instelling van een coureur an sich. Had Hamilton dit gedaan dan hadden we er collectief schande over gesproken, maar de oranje bril zit hier en daar te vast op het hoofd denk ik.

Gisteren met mijn pa zitten kijken en na afloop hadden we beiden toch een behoorlijk bittere nasmaak n.a.v. het gedrag van Max. Het gaat om meer dan jou alleen, een team van 1000+ mensen rekent op je, dat je als teamspeler laat zien dat je eigen belang nooit zwaarder weegt dan van het collectief.

Max mag dan een groots rijder zijn, in zijn houding richting anderen en opofferingsvermogen richting het team is er nog heel erg veel winst te behalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:00
schumi2004 schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:56:
[...]

Precies dit.
Er is hier van tevoren dus al over gesproken over een dergelijk scenario, Max heeft daar bij aan gegeven hoe er in te staan en dat dus niet te zullen doen (dat heeft hij dan weer niet letterlijk gezegd maar dat maak ik eruit op).
Of hij (Max) was niet duidelijk genoeg of RBR kent Max misschien toch niet zo goed?
Max heeft voor Mexico ook aangegeven dat hij niet op de baan is om cadeautjes te geven. Hij zei dat Checo heel goed weet wat hem te doen staat om als 2 te eindigen in WDC, namelijk voor Leclerc finishen. Dus misschien speelt Monaco hier wel helemaal geen rol, maar wil Max gewoon dat iedereen voor zijn eigen punten strijdt. Bij gelijke snelheid niet strijden (en er voorbijlaten) is nog tot daar aan toe, maar enorm vertragen zodat de ander er voorbij komt en kan winnen, dat wil hij niet, ook niet voor zichzelf. Dat heeft hij meer dan eens duidelijk gemaakt. Misschien is de hele discussie ook niet meer dan dat principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Dazzler2120 schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:04:
[...]

Dat baseer je dus o.b.v. de tv beelden en het onderbuikgevoel dat het opwekt, niet op daadwerkelijke telemetrie.
Het had niemand verbaasd als hiervan gezegd was dat het een racing incident was, nu wordt gezegd dat Verstappen predominantly at fault was.

[...]

Dat ligt aan de manier waarop lijkt me. Als Max daar alleen maar kan rijden zonder dat hij de volgende bocht haalt, dan kan ik me prima voorstellen dat de FIA zegt "niet op deze manier".
Verstappen heeft alle recht daar te zitten, maar hij moet dus ook voldoende afremmen zodat hij het 2de deel van de chicane kan halen.
Dat laatste is Idd de uitleg van de FIA. Dus je mag wel de bocht afknijpen zolang die gene aan de binnenkant gasinput blijft genereren. Beetje krom maar ja , de FIA bepaalt . En doorrrrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Heeft Russel even geluk gehad zeg..
"We kampten gedurende de race met een waterlek, dus het was onduidelijk of hij het überhaupt zou redden tot het einde van de race."

Mercedes besloot echter om Russell niet op de hoogte te stellen van het probleem, dat terwijl het team al vanaf halverwege de race wist dat er iets niet in de haak was. Er waren zorgen dat Russell het misschien nog maar vier of vijf ronden vol zou houden en uiteindelijk haalde Russell de finish maar ternauwernood.

"We hebben het bespoken via het interne communicatiesysteem (of Russell wel of niet ingelicht moest worden, red.), maar we besloten om George maar gewoon zijn zijn ding te laten doen, ook zonder water. Dit is gelukt met die paar druppels water die nog wel in de tank zaten."

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Gewoon_Jansen schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:07:
Na de laatste 3 paginas door te hebben gescrold hou ik toch het gevoel dat het erg veel Max verdedigen is en niet zozeer de instelling van een coureur an sich. Had Hamilton dit gedaan dan hadden we er collectief schande over gesproken, maar de oranje bril zit hier en daar te vast op het hoofd denk ik.

Gisteren met mijn pa zitten kijken en na afloop hadden we beiden toch een behoorlijk bittere nasmaak n.a.v. het gedrag van Max. Het gaat om meer dan jou alleen, een team van 1000+ mensen rekent op je, dat je als teamspeler laat zien dat je eigen belang nooit zwaarder weegt dan van het collectief.

Max mag dan een groots rijder zijn, in zijn houding richting anderen en opofferingsvermogen richting het team is er nog heel erg veel winst te behalen.
Om er nou meteen een oranje bril opmerking in te gooien vind ik weer zo’n typische dooddoener . Alsof je geen mening kan hebben zonder biased te zijn.

Niemand weet wat de echte reden is dus wij kunnen alleen maar speculeren. Mocht Monaco waar zijn, kan ik het wel begrijpen . En dan heb ik geen oranje bril op.

Mocht het gewoon om het principe gaan dan snap ik Max nog steeds. Ja geen team player, maar dat is geen 1 coureur want die willen allemaal de teamgenoten naar de moeder rijden en kijken alleen naar zichzelf .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SterqVerhael
Dazzler2120 schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:04:

Zover in de bocht zijn ze niet eens gekomen. Hamilton sluit de deur al ver voor dat dat evt. kon gebeuren. Overigens zit Max gewoon binnen de track limits, heeft geen lock-up en had die bocht dus echt wel gehaald. Als Lewis daar ruimte had gelaten waren ze 100% samen door die bocht gegaan. Alleen Lewis weet dat hij dan in het nadeel is voor het volgende stuk en dus sluit hij gewoon keihard de deur.

Echt, Lewis is veel gemener dan mensen denken. Dat hij het voor de bune en over de radio laat lijken alsof hij de enige is die fair en eerlijk rijdt, is een ander verhaal.
Lewis is dit jaar sowieso al bij meer incidenten betrokken geweest dan Max. Kijk alleen al naar de sprint race van zaterdag. Met Max en Russel in de strijd ging het gewoon fair and square.

Zodra Lewis moet verdedigen, gaat het bijna altijd fout. Aanvallende moves maken kan hij vast, maar zodra hij een positie moet verdedigen is het hommeles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

SterqVerhael schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:13:
[...]

Zover in de bocht zijn ze niet eens gekomen. Hamilton sluit de deur al ver voor dat dat evt. kon gebeuren. Overigens zit Max gewoon binnen de track limits, heeft geen lock-up en had die bocht dus echt wel gehaald. Als Lewis daar ruimte had gelaten waren ze 100% samen door die bocht gegaan. Alleen Lewis weet dat hij dan in het nadeel is voor het volgende stuk en dus sluit hij gewoon keihard de deur.

Echt, Lewis is veel gemener dan mensen denken. Dat hij het voor de bune en over de radio laat lijken alsof hij de enige is die fair en eerlijk rijdt, is een ander verhaal.
Lewis is dit jaar sowieso al bij meer incidenten betrokken geweest dan Max. Kijk alleen al naar de sprint race van zaterdag. Met Max en Russel in de strijd ging het gewoon fair and square.

Zodra Lewis moet verdedigen, gaat het altijd fout. Aanvallende moves maken kan hij vast, maar zodra hij een positie moet verdedigen is het altijd hommeles.
Lewis zat ook meteen op zijn radio te vermelden dat Max nooit de intentie had om die bocht te halen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:25
Vraag me even af, heeft Verstappen in het verleden wel eens zo'n smeekbede gedaan om zijn teamgenoot in te mogen halen zoals bijvoorbeeld Perez, maar ook Leclerc?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
[...]

Je merkt wat dit betreft dat Max nog niet volwassen is.
Nogal kinderachtig? Dit was imho gewoon een verwend kind dat gevraagd werd om z'n speelgoed te delen en het niet deed. Terwijl hij in een bak met duplo zit. :+ . Wat overdreven, maar zo komt het wel op me over.

Het is niet alleen Perez die hij hiermee piepelt. De complete kant van de PER-garage en eigenlijk het complete team. Het team (iedereen, dus ook Max en Perez) werkt keihard om Max en Perez een wereldkampioenschapwaardige auto te geven.

Als er dan een gunst gevraagd wordt om P6 op te geven voor P7 (!) (geen winst of podium, maar 1 positie) terwijl je al WK bent en jouw teamgenoot deze punten keihard nodig heeft, vind ik het beschamend dat je hier nee op zegt, omdat een half jaar geleden blijkbaar iets is gebeurd.

Hij blijft de beste racer die er is, maar deze actie zegt veel over hoe hij in de wedstrijd zit.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-11-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

AlxRoelofs schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:03:
Wat de reden ook mag zijn, Monaco of iets anders, ik vind het persoonlijk vreemd. Je hebt alles al binnen en je staat niet op een podiumplek. Perez heeft Max vorig jaar diverse malen geholpen door iemand af te houden of door Max voorbij te laten. Dit jaar wat minder, maar waar dit in het begin ook onmogelijk was omdat ze beide in de race waren voor het kampioenschap was Max daarna heer en meester en had hij geen tegenstand en dus geen hulp nodig. 1 maal iets terug doen voor degene waar je vorig jaar het kampioenschap mede aan te danken hebt was nog wel het minste geweest.
Het lijkt er heel erg op dat het payback was vanuit Verstappen zijn perspectief voor Monaco. Dan maakt de situatie nu en de punten nu dus geen zak uit. Jij naait mij, ik naai jou. Ik vind het een beetje kinderachtig, maar deze zat simpelweg nog in de achterzak bij Verstappen en hij trekt de kaart bij eerste gelegenheid.

We hoeven het ook niet groter te maken dan het is. Ik zag iemand het karakterzelfmoord noemen. Dat is natuurlijk een brug of 471 te ver. Aan nagenoeg elke extreem succesvolle topsporter hangt een spoor van vernielingen, die vervolgens met de mantel der liefde en marketing bedekt worden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
StealthyPeanut schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:14:
[...]

Nogal kinderachtig? Dit was gewoon een verwend klein kind dat gevraagd werd om z'n speelgoed te delen en het niet deed.

Het is niet alleen Perez die hij hiermee piepelt. De complete kant van de PER-garage en eigenlijk het complete team. Het team (iedereen, dus ook Max en Perez) werkt keihard om Max en Perez een wereldkampioenschapwaardige auto te geven.

Als er dan een gunst gevraagd wordt om P6 op te geven voor P7 (!) (geen winst of podium, maar 1 positie) terwijl je al WK bent en jouw teamgenoot deze punten keihard nodig heeft, vind ik het beschamend dat je hier nee op zegt, omdat een half jaar geleden blijkbaar iets is gebeurd.

Hij blijft de beste racer die er is, maar deze actie zegt veel over hoe hij in de wedstrijd zit.
Als Perez opzettelijk crasht tijdens de quali in Monaco. Wie worden er dan gepiepeld? Diezelfde mensen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Toke_gt schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:07:
[...]

Max heeft voor Mexico ook aangegeven dat hij niet op de baan is om cadeautjes te geven. Hij zei dat Checo heel goed weet wat hem te doen staat om als 2 te eindigen in WDC, namelijk voor Leclerc finishen. Dus misschien speelt Monaco hier wel helemaal geen rol, maar wil Max gewoon dat iedereen voor zijn eigen punten strijdt. Bij gelijke snelheid niet strijden (en er voorbijlaten) is nog tot daar aan toe, maar enorm vertragen zodat de ander er voorbij komt en kan winnen, dat wil hij niet, ook niet voor zichzelf. Dat heeft hij meer dan eens duidelijk gemaakt. Misschien is de hele discussie ook niet meer dan dat principe.
Prima, maar als ik PER zou zijn (en mijn teamgenoot heeft zo'n instelling) dan was ik klaar met het helpen van Max. Want PER heeft zeker ook een aandeel gehad in Max zijn titel van 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

[...]

Nogal kinderachtig? Dit was gewoon een verwend klein kind dat gevraagd werd om z'n speelgoed te delen en het niet deed.

Mocht Monaco waar zijn, dan stap je wel heel makkelijk over het feit heen dat Max en Checo toen vlak bij elkaar stonden qua stand. Dan vind ik het niet raar dat Max daar nog een bonnetje van had liggen .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
SterqVerhael schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:16:
[...]

Als Perez opzettelijk crasht tijdens de quali in Monaco. Wie worden er dan gepiepeld? Diezelfde mensen toch?
100% waar. Maar het is niet aan Max om dit 6 maanden later gelijk te trekken in een race in Brazilië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
G_Dragon schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:11:

[...]
Dan vraag k mij toch wel af hoe dit zit, want die auto's worden toch altijd gewogen voor / na een wedstrrijd? Ze moeten (incl. coureur) toch aan een bepaald gewicht voldoen?
Als er dan liters (en daarmee dus kilo's) water verdwijnen vanwege zo'n lek, dan moet de auto op dat punt toch gewoon te licht worden bevonden, zeker gezien de krappe marges die er altijd al zijn t.a.v. het uiteindelijke benodige totaalgewicht?

Is er iemand die dit kan toelichten in het topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Razr schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:17:
[...]

Prima, maar als ik PER zou zijn (en mijn teamgenoot heeft zo'n instelling) dan was ik klaar met het helpen van Max. Want PER heeft zeker ook een aandeel gehad in Max zijn titel van 2021.
Expres crashen in Monaco door Perez had Verstappen dit jaar titel kunnen kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

StealthyPeanut schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:18:
[...]

100% waar. Maar het is niet aan Max om dit 6 maanden later gelijk te trekken in een race in Brazilië.
Waarom niet? Naast dat Checo het team naait, pakt hij Max ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
FirePuma142 schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:18:
[...]

Expres crashen in Monaco door Perez had Verstappen dit jaar titel kunnen kosten.
Daar ging de post die ik quotte nou precies niet over. Los daarvan, dat hele Monaco-verhaal is volgens mij geroepen door iemand op TV en is alles behalve zeker dat dat Max zijn reden is - los van het feit dat het nu al een zekerheidje lijkt dat PER dat expres heeft gedaan (of is daar een bron voor?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

G_Dragon schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:11:

[...]
Ik geloof er geen zak van eerlijk gezegd. Dit is het standaard-issue bij Mercedes om tegenslag te verklaren, of overwinningen op te hemelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:39
Razr schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:20:
[...]

Daar ging de post die ik quotte nou precies niet over. Los daarvan, dat hele Monaco-verhaal is volgens mij geroepen door iemand op TV en is alles behalve zeker dat dat Max zijn reden is - los van het feit dat het nu al een zekerheidje lijkt dat PER dat expres heeft gedaan (of is daar een bron voor?).
Tja voor zover ik weet is het in den beginne door Coronel geroepen en dat heeft zich als een lopend vuurtje verspreid. Ik zag ook nog een tweet langskomen met wat telemetrie erin die zou bewijzen dat Perez opzettelijk crasht in Monaco maar zo cut and dry vond ik die eerlijk gezegd niet.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Razr schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:20:
[...]

Ik poog aan te geven dat dat, als je naar Erik van Haren (die er qua RBR nimmer naast zit) luistert, en naar Verstappen die bewust niet ontkent bij Sky/F1 voor de camera, je deze redenering prima kunt volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Perez moet gewoon bij de eerste 8 finishen en voor Lec, dat moest hij ook als hij nu 2 puntjes extra had gehad.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Snap zowiezo de hele discussie niet.

Er is altijd haat en nijd tussen coureurs .

Webber - Vettel. Multi 21 was gewoon een magisch moment van Vettel om Webber het openstaande bonnetje te laten betalen.

Zo werkt het. Coureurs spreken altijd van team dit en team dat . Maar op de baan is de eerste die kapot gemaakt moet worden jouw teamgenoot.

Laten we het niet romantiseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Razr schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:17:
[...]

de titel wedstrijd van 2021 wordt nu wel heel erg uitvergroot, logisch want het was een episch moment. Maar om nu dit als een grote geste neer te gaan zetten, dan kan Max het nooit goed doen in PER zn ogen.

Perez moet zelf z'n punten maar verdienen, hij staat nu toch gelijk met LEC, dus laat hem volgend weekend maar shinen.

Max liep toch ook zo'n 3 seconden voor PER in de laatste ronde, terwijl max binnen een seconde van zn voorganger reed. Dan is het logisch dat je voor die inhaal mogelijkheid gaat. Dat is praktisch het enige wat je ook ziet als coureur ( de gene voor je, binnen handbereik ) en niet die ene teamgenoot die je amper in je spiegels ziet ( al het hele seizoen niet... )

Ik vind dit soort hard spel wel prima, en ook passend bij menig coureur. je hebt zelf hard geknokt om ergens te komen, dan mag je dat van een ander net zo verwachten.

Om Top gun te quoten, "there are no points for second place" ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Sowieso Eliud Kipchoge en als ik kijk naar de Nederlanders zou ik Abdi Nageeye ook wel benoemen na wat hij voor Abdi Bashir heeft gedaan tijdens de OS. Maar atletiek is misschien dan wel gemoedelijker. Federer zou je wellicht ook kunnen noemen

Maar misschien trekt de autosport juist meer "asocialen" dan andere sporten al zou ik het eerder egocentrisch noemen. Maar de actie van Verstappen was dan wel redelijk ongekend. Ik heb hem al niet hoog zitten maar zoiets doe je gewoon niet naar je teamgenoot. Nog even en je krijgt Nascar taferelen dat je elkaar gaat meppen (al zat dit ook wel in de buurt na het akkefietje met Ocon :+)

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 14-11-2022 09:24 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

M@cer schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:14:
Vraag me even af, heeft Verstappen in het verleden wel eens zo'n smeekbede gedaan om zijn teamgenoot in te mogen halen zoals bijvoorbeeld Perez, maar ook Leclerc?
Hoe vaak zit ie erachter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vhal schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:24:
[...]

Sowieso Eliud Kipchoge en als ik kijk naar de Nederlanders zou ik Abdi Nageeye ook wel benoemen na wat hij voor Abdi Bashir heeft gedaan tijdens de OS. Maar atletiek is misschien dan wel gemoedelijker. Federer zou je wellicht ook kunnen noemen

Maar misschien trekt de autosport juist meer "asocialen" dan andere sporten al zou ik het eerder egocentrisch noemen. Maar de actie van Verstappen was dan wel redelijk ongekend. Ik heb hem al niet hoog zitten maar zoiets doe je gewoon niet naar je teamgenoot. Nog even en je krijgt Nascar taferelen dat je elkaar gaat meppen (al zat dit ook wel in de buurt na het akkefietje met Ocon :+)
Ik moest ze opzoeken, maar je gebruikt nu marathonlopers om een punt te maken over team play?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
Ik vind het wel bijzonder altijd hoe media en fora hierover over elkaar heen struikelen, het enige dat we zeker weten zijn 2 dingen:
- RB vroeg aan Max om Checo er voorbij te laten;
- Max gaf aan dat hij al had aangegeven dit niet te doen om voor hem moverende redenen.

Wat er besproken is weten we niet, wat zijn redenenen zijn weten we niet en of er daadwerkelijk wat besproken is weten we niet en al helemaal niet of dit een 'wraakactie' zou zijn. Iederen struikeld over elkaar om Max te verdedigen of juist aan te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
[...]
Het team (iedereen, dus ook Max en Perez) werkt keihard om Max en Perez een wereldkampioenschapwaardige auto te geven.
We kunnen wel stellen dat ze die hebben toch dus aan wie ligt het dan?
Als er dan een gunst gevraagd wordt om P6 op te geven voor P7 (!) (geen winst of podium, maar 1 positie) terwijl je al WK bent en jouw teamgenoot deze punten keihard nodig heeft
We hebben het over een gat van 4 seconden he! Zat ie er pal achter dan heb je een punt maar je overduidelijk zo ver laten terug vallen. Dan was er nu vast wel weer gezeik met team MER/FER dat het gemanipuleerd is.
vind ik het beschamend dat je hier nee op zegt, omdat een half jaar geleden blijkbaar iets is gebeurd.
Er is niemand maar dan ook niemand die dit van team RBR geroepen heeft dus wellicht dat we dat maar moeten vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

vhal schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:24:
[...]

Maar misschien trekt de autosport juist meer "asocialen" dan andere sporten al zou ik het eerder egocentrisch noemen. Maar de actie van Verstappen was dan wel redelijk ongekend. Ik heb hem al niet hoog zitten maar zoiets doe je gewoon niet naar je teamgenoot.
Hoezo niet ? F1 coureurs zijn van nature geen teamplayers . Snap niet dat je verbaasd bent .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SterqVerhael
[...]
Het is ook niet aan Perez om zelf te besluiten die auto opzettelijk de muur in te gooien tijdens die quali. Same shit, different day.

Coureurs denken gewoon: it's better to act now and say sorry (al zullen ze nooit echt sorry zeggen) later. Het is eten of gegeten worden.

Vergeet niet. Monaco was een cruciaal punt in de WK strijd. Waarna Perez na de winst in Monaco en richting Baku doodleuk in de medio ging roepen dat hij WK ging worden, etc. Doordat hij in die quali zichzelf een goede plek (voor Max) gaf en daardoor uiteindelijk de race kon winnen, ging dat balletje op die manier rollen. De gevolgen van die actie waren veel groter dan deze actie van Max.

Achteraf beschouwd kun je zeggen dat dat nog meer een strategische en doelbewuste actie is geweest om de neuzen in de garage zijn kant op te krijgen. Omdat hij ook wel weet dat hij in normale race omstandigheden, fair and square (komt ie weer: integriteit) Max niet gaat verslaan.

Ga er maar vanuit dat Perez nooit meer die auto bewust in de muur zet om zo een goede startpositie te verkrijgen boven zijn teamgenoot. Die zegt in de media nu misschien wel 'dankzij mij is hij 2x WK', maar die is door deze actie heel duidelijk terug in z'n hok gezet. Ook voor volgend seizoen.

Sterker nog, doordat Max gedaan heeft wat hij heeft gedaan, staat Perez ook flink op scherp voor volgende week. Dus dan gaan we echt zien uit welk hout hij is gesneden. De druk staat er vol op. In dat opzicht is het een duidelijke boodschap van Max: geen cadeautjes en laat maar zien wat je waard bent.

Mensen vergeten dat we het hier hebben over topsport. Het is geen heatje karten met je vrienden. Perez moet het toch ook gewoon zelf af kunnen dwingen? Hetzelfde geldt voor Leclerc trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door SterqVerhael op 14-11-2022 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
backupdevice schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:19:
[...]

Waarom niet? Naast dat Checo het team naait, pakt hij Max ook nog.
Nogmaals; ik persoonlijk vind het erg kinderachtig als je zoiets houdt als persoonlijk "tegoed" om later nog een keer in te zetten. Zeker in een mondiale sport waar miljoenen in omgaan en er honderden mensen bij betrokken zijn.

Ben gewoon volwassen en eis een gesprek met de betrokkenen met een onderzoek naar de lapdata. Of wat het probleem dan ook is geweest. Deze sport draait op basis van vertrouwen. Niet op basis van oude rekeningen die je nog te vereffenen hebt met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:08
Het enige wat ik niet van Max zijn weigering Checo voor te laten begrijp, is dat hij vooraf zou hebben gezegd dat hij graag de 1-2 in het WDC binnen zou halen voor het team:

"Verstappen hoopt dat zijn teamgenoot Sergio Pérez de tweede plek in de WK-stand kan veiligstellen, waardoor het Oostenrijkse team voor het eerst in de historie als eerste en tweede in het rijderskampioenschap kan eindigen. "Hopelijk kunnen we dat bereiken. Als dat zou gebeuren, is het voor iedereen in het team heel goed."

https://www.nu.nl/nu-form...sports-weer-te-woord.html

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

SterqVerhael schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:27:
[...]

Het is ook niet aan Perez om zelf te besluiten die auto opzettelijk de muur in te gooien tijdens die quali. Same shit, different day.

Coureurs denken gewoon: it's better to act now and say sorry (al zullen ze nooit echt sorry zeggen) later. Het is eten of gegeten worden.

Vergeet niet. Monaco was een cruciaal punt in de WK strijd. Waarna Perez na de winst in Monaco en richting Baku doodleuk in de medio ging roepen dat hij WK ging worden, etc.

Achteraf beschouwd kun je zeggen dat dat nog meer een strategische en doelbewuste actie is geweest om de neuzen in de garage zijn kant op te krijgen. Omdat hij ook wel weet dat hij in normale race omstandigheden, fair and square (komt ie weer: integriteit) Max niet gaat verslaan.

Ga er maar vanuit dat Perez nooit meer die auto bewust in de muur zet om zo een goede startpositie te verkrijgen boven zijn teamgenoot. Die zegt in de media nu misschien wel 'dankzij mij is hij 2x WK', maar die is door deze actie heel duidelijk terug in z'n hok gezet. Ook voor volgend seizoen.

Sterker nog, doordat Max gedaan heeft wat hij heeft gedaan, staat Perez ook flink op scherp voor volgende week. Dus dan gaan we echt zien uit welk hout hij is gesneden. De druk staat er vol op. In dat opzicht is het een duidelijke boodschap van Max: geen cadeautjes en laat maar zien wat je waar bent.

Mensen vergeten dat we het hier hebben over topsport. Het is geen heatje karten met je vrienden. Perez moet het toch ook gewoon zelf af kunnen dwingen? Hetzelfde geldt voor Leclerc trouwens.
Haha, 4D chess met Max 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SterqVerhael
StealthyPeanut schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:27:
[...]

Deze sport draait op basis van vertrouwen. Niet op basis van oude rekeningen die je nog te vereffenen hebt met elkaar.
Deze sport draait om prestaties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Jammer van Max, erg onsympathiek. Valt voor mij niet goed te praten.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

schumi2004 schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:26:

[...]

We hebben het over een gat van 4 seconden he! Zat ie er pal achter dan heb je een punt maar je overduidelijk zo ver laten terug vallen. Dan was er nu vast wel weer gezeik met team MER/FER dat het gemanipuleerd is.
Ja dat...

Tijdens de Safetycar lag Perez 3e en Max 10e.

Eerste doorkomst had Perez 2.1 seconden op Russell en Max 5.9.
En acht rondjes later ligt Perez ineens 7e op 4 seconden achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:36
FabianGTI schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:29:
[...]

En dan nog had hij dat dan uit moeten praten. Sowieso vind ik de situatie nogal anders omdat het toen voor beide nog ergens om ging. In dit geval benadeelt hij naast Checo ook nog het team. Bovenal gaat het dit in de toekomst ook nog bijten omdat er ee nkeer komt dat hij een favor van Checo nodig heeft die hij dan niet gaat krijgen.

Je moet weten wanneer je wel/niet dit soort streken uithaalt. En dit was daar gewoon niet het goede moment voor. Dit kost hem een heel stuk van zijn imago, maar ook goodwill van zowel Checo als het team. In dit geval is het dan ook gewoon kinderachtig, maar bovenal dom.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

[...]

Nogmaals; ik persoonlijk vind het erg kinderachtig als je zoiets houdt als persoonlijk "tegoed" om later nog een keer in te zetten. Zeker in een mondiale sport waar miljoenen in omgaan en er honderden mensen bij betrokken zijn.

Ben gewoon volwassen en eis een gesprek met de betrokkenen met een onderzoek naar de lapdata. Of wat het probleem dan ook is geweest. Deze sport draait op basis van vertrouwen. Niet op basis van oude rekeningen die je nog te vereffenen hebt met elkaar.
Volgens mij redeneert Checo toch ook zo. Verbaasd , na alles wat hij voor Max heeft gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Laatst online: 08:48

TTLCrazy

Listen to Frankie

Iedereen weet dat Max sneller is dan Perez, maar als je 6e ligt en je niet overduidelijk mensen kan inhalen had hij mijn inziens gewoon Pereze voor moeten laten gaan. Erg onprofessioneel en onsympathiek dit.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

TTLCrazy schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:32:
Iedereen weet dat Max sneller is dan Perez, maar als je 6e ligt en je niet overduidelijk mensen kan inhalen had hij mijn inziens gewoon Pereze voor moeten laten gaan. Erg onprofessioneel en onsympathiek dit.
Mee eens , met een kanttekening van mijn kant dat als Monaco waar is , ik het wel kan begrijpen .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:01
Het gaat om plek 2.. vraag maar aan Hamilton hoe fantastisch die plek is.

Wat een gezeur om niks, dat sneue gebedel om een plekje. Als het om het WCC of WDC was gegaan was het echt wel anders gegaan. Maar met schade, straf en extra stop! dan weer voor je teamgenoot zitten.. Dan verdiend hij het ook gewoon niet.

Toen hij destijds in Singapore NO! zei was het allemaal leuk, nu ineens een probleem omdat Perez 1!! keer nuttig was vorig jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[...]

[...]

Met beide uitspraken ben ik het persoonlijk eens, was dan als een volwassen vent om tafel gegaan met je team en had het uitgesproken.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
G_Dragon schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:36:
[...]

[...]

Met beide uitspraken ben ik het persoonlijk eens, was dan als een volwassen vent om tafel gegaan met je team en had het uitgesproken.
Weet jij wat er besproken is dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

In mijn optiek is er maar 1 manier om dit goed te maken. Als ze volgende race 1 en 2 liggen moet Max de overwinning aan Perez geven. Dan win je met 1 gebaar zoveel goodwill van de fans, team en Perez terwijl jet het in feite niets kost ( ja, een overwinning ok). De kans dat Max dit gaat doen echter is denk ik kleiner dan 1 procent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het was natuurlijk sympathiek geweest als Max zijn teamgenoot voorgelaten had, maar persoonlijk vind ik dat in zo'n race alles moet worden uitgevochten op de baan. Voorlaten om iemand te helpen die minder snel is voelt een beetje meh. Maar goed, uiteraard was het voor zijn imago wel beter geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
SterqVerhael schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:27:
[...]

Zoals zo vaak in het leven als je verder wil komen ;-)

Sterker nog, doordat Max gedaan heeft wat hij heeft gedaan, staat Perez ook flink op scherp voor volgende week. Dus dan gaan we echt zien uit welk hout hij is gesneden. De druk staat er vol op. In dat opzicht is het een duidelijke boodschap van Max: geen cadeautjes en laat maar zien wat je waar bent.

Perez moet gewoon eens wat minder praatjes naast de baan hebben als het gaat om WK aspiraties en laten we niet vergeten dat Verstappen dit jaar meer overwinningen heeft behaald dan dat Perez op het podium heeft gestaan. Perez is gewoon niet goed genoeg (ik heb nooit begrepen waarom ze hem hebben gehaald bij RBR)om een serieuze gooi naar de WK titel te doen en is hooguit middelmaat die nu de mazzel heeft een hele goede auto onder de kont te hebben waarmee hij voor een dagsuccesje kan gaan en wat podiums kan sprokkelen maar zonder de centen van Carlos Slim hadden we jaren geleden al afscheid van hem kunnen nemen in de F1.

Wat dat betreft zou het alleen maar mooi zijn als Ricciardo daadwerkelijk test coureur gaat worden bij RBR, dat zet er in ieder geval bij 1 iemand de druk vol op om nu eindelijk eens te gaan leveren waarvoor hij gehaald is.

Verstappen staat inmiddels meer dan 130 punten los van de nummer 2, als er 1 iemand is die zich moet schamen voor de prestaties is het Perez wel gezien hij over exact hetzelfde materiaal beschikt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:30:
[...]

Ja dat...

Tijdens de Safetycar lag Perez 3e en Max 10e.

Eerste doorkomst had Perez 2.1 seconden op Russell en Max 5.9.
En acht rondjes later ligt Perez ineens 7e op 4 seconden achterstand.
SterqVerhael schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:29:
[...]

Deze sport draait om prestaties.
G_Dragon schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:36:
[...]

[...]

misschien hebben ze het juist uitgesproken, en heeft max gezegd of nogmaals aangestipt dat hij niet aan kadootjes doet.

en dan nog coureurs vechten het wel uit op het circuit, en niet aan tafel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:07
TTLCrazy schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:32:
VER zat op randje DRS bij Alonso, hij had zeker kans om nog een plek op te schuiven. Als VER een ronde eerder binnen DRS had gezeten, hadden we zeker nog wel een inhaalpoging gezien. Het gat was gewoon te groot om PER er niet al te opzichtig langs te laten. Om dezelfde reden dat SAI ook LEC niet meer voorbij hoefde te laten. Had PER op de staart gezeten van VER en/of LEC vlak achter SAI dan waren ze wel voorbij gelaten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joris748 schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:42:
[...]

VER zat op randje DRS bij Alonso, hij had zeker kans om nog een plek op te schuiven. Als VER een ronde eerder binnen DRS had gezeten, hadden we zeker nog wel een inhaalpoging gezien. Het gat was gewoon te groot om PER er niet al te opzichtig langs te laten. Om dezelfde reden dat SAI ook LEC niet meer voorbij hoefde te laten. Had PER op de staart gezeten van VER en/of LEC vlak achter SAI dan waren ze wel voorbij gelaten.
Idd, laatste ronde zat hij op ~0,8s van Alonso

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
TTLCrazy schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:39:
In mijn optiek is er maar 1 manier om dit goed te maken. Als ze volgende race 1 en 2 liggen moet Max de overwinning aan Perez geven. Dan win je met 1 gebaar zoveel goodwill van de fans, team en Perez terwijl jet het in feite niets kost ( ja, een overwinning ok). De kans dat Max dit gaat doen echter is denk ik kleiner dan 1 procent...
Gaat niet gebeuren. Perez moet voor Leclerc eindigen en dat zou met Max op 1 en Perez op 2 het geval zijn. Sorry, maar zo'n cadeautje, dat moet je als coureur (Perez in dit geval) echt niet willen.

Winnen op merit. Dan moet hij er zelf voorbij gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-tom-562 schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:43:
[...]

Idd, laatste ronde zat hij op ~0,8s van Alonso
0.495 zelfs.

https://nl.motorsport.com...2/gp-van-brazilie-538857/

Dus definieer of het inhalen van Alonso aan het mislukken was ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 14-11-2022 09:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:40
SterqVerhael schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:43:
[...]

Gaat niet gebeuren. Perez moet voor Leclerc eindigen en dat zou met Max op 1 en Perez op 2 het geval zijn. Sorry, maar zo'n cadeautje, dat moet je als coureur (Perez in dit geval) echt niet willen.
Denk je dat Max hetzelfde dacht toen Perez Lewis tegenhield in Abu Dhabi en Turkije?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Marrtijn schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:45:
[...]

Denk je dat Max hetzelfde dacht toen Perez Lewis tegenhield in Abu Dhabi en Turkije?
Is niet vergelijkbaar, dat is een concurrent zoveel mogelijk ophouden zodat je teamgenoot een kans heeft, dat is compleet anders dan een teamgenoot die opzichtig enorm vertraagd om je langs te laten en een plek te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Marrtijn schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:45:
[...]

Zijn toch twee totaal verschillende dingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Nu lijkt het erop alsof Max tot het einde toe bezig is geweest met Alonso inhalen, want elke plek is er 1 toch ? Serieus, als je nou 5e of 6e eindigt, terwijl je de wereldtitel al op zak hebt, wat de fuck maakt dat nou uit ? Hij had Perez gewoon voor moeten laten gaan en lekker op z'n gemak de race uitrijden. Als het nou om de voorste 3 plekken ging was het een ander verhaal. Maar kom op, 5e of 6e , waar hebben we het over. en zo snel liep hij niet in op Alonso, pas in de laatste ronde had hij DRS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

De kans dat een F1 coureur dit doet is kleiner als 1% bedoel je .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
Weet niet of deze hier al gepost is, zie hem iig niet gepost de laatste pagina's, maar laat het hele verloop imho wel vrij duidelijk zien:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
Martinusz schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:23:
Perez moet gewoon bij de eerste 8 finishen en voor Lec, dat moest hij ook als hij nu 2 puntjes extra had gehad.
Precies dit dus....
Perez reed 4 seconden achter max, had max dan misschien even door de McDrive moeten rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 15:47
backupdevice schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:50:
[...]

De kans dat een F1 coureur dit doet is kleiner als 1% bedoel je .
Vraag Barrichello eens :+
En daar was Schumacher dan ook weer niet blij mee O-)

Ik denk niet dat je Perez blij maakt met zo'n kadootje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Waah schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:56:
[...]

Goh, Leclerc vroeg er zelf om bij team voor position swap...

F1 coureurs nu zijn ook meer een bende kleuters dan de echte kampioenen. Laat het een les zijn voor Checo, zo dominante courerus zijn a**holes, geen vrienden.

HAM, VER, SCH, VET, ... allemaal maar 1 doel, winnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Lt.Mitchell op 14-11-2022 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Waah schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:56:
[...]

De enige coureur die ok was met de positie die hij had .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:54

Spotmatic

Ken sent me

Achteraf lullen is simpel, maar heeft RBR dit als team niet zelf verkloot door dit scenario niet vooraf DUIDELIJK met beide rijders te bespreken?

"Max, als Checo in de laatste ronde achter jou rijdt, laat Checo dan voor."

Hoe moeilijk kan het zijn. Maar ja, hoe dwing je dat vervolgens af bij Max... En welke straf leg je dan op. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Dennism schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:51:
Weet niet of deze hier al gepost is, zie hem iig niet gepost de laatste pagina's, maar laat het hele verloop imho wel vrij duidelijk zien:
Dit is geen duidelijke communicatie van RB richting zowel Checo als Max. Max bevestigt nergens dat hij Checo er langs gaat laten, wat gezien zijn uitleg na de finish schijnbaar al bekend was binnen het team. Terwijl de enigneer van Checo het zodanig brengt dat hij hem er langs gaat laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Even los van eens of oneens: ik ben heeeeel benieuwd naar de GP van Mexico volgend jaar.
Fans vergeten niet snel en ik vermoed dat het boe geroep richting Hamilton dit jaar in het niet valt en vraag mij af of Checo z'n vingertje weer zal gebruiken om de boel te sussen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Martinusz schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:23:
Nee, Perez moet alleen bij de eerste 8 finishen als Lec in de punten rijd. Als Leclerc eraf gaat, en Perez heeft een motorprobleem dan heeft die pech. Of als ze samenkomen, dan heeft Lec toch de win.

Dus zo clear-cut is het niet. De kans is aanwezig dat ze beide in de punten rijden, maar we hebben gekkere finales gezien in de F1

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Voorop gesteld: ik had ook liever gezien dat Max Checo een plekje hoger had gegund. Dat was in alle opzichten gewoon slimmer geweest (teamsfeer, kansen Checo 2e plek, volgend seizoen, gunfactor, etc etc).

Maar ik denk ook: waarom de fuck heeft iedereen het hier over? Max is al lang en breed WDC en RBR is al lang en breed kampioen constructeurs. Het gaat dus om plek 2 in het WDC, who cares echt? Sowieso is degene die op plek 2 eindigt mijlenver verwijderd qua punten van de WDC, dus niet echt iets om trots op te zijn. Over 20 jaar weet haast niemand meer wie er in seizoen 2022 2e werd in het WDC, alleen de kampioenen worden onthouden.

Wat me ook opvalt is dat niemand praat over Sainz/Leclerc. LEC zat ook herhaaldelijk op de radio te smeken om een plek hoger, en die kreeg het ook niet. Heeft niemand het over. Ok, niet helemaal vergelijkbaar want dit ging om een podiumplek, maar toch. Bij Max wordt alles weer breed uitgemeten, typisch.

Dan nog het incident HAM/VER. Dat was gewoon klassiek, van beide kanten. Klassiek Max die een gaatje ziet en er vol voor gaat, en klassiek HAM die zijn tegenstander geen ruimte gunt en de deur dicht gooit. Vond de uitleg van Jan Lammers bij de NOS wel erg goed eigenlijk: een echt race incident. Beide coureurs nemen bewust risico en beide zijn ook al gestraft (Max moest naar binnen voor nieuwe neus en Lewis viel 6 plaatsen terug).
Na afloop Lewis die weer loopt te roeptoeteren dat 'je weet hoe het is met Max', dat is echt kwalijke stemmingmakerij. :r Iets wat hij al 2-3 seizoenen aan het doen is. En hij slaagt er ook aardig in, want de stewards geven Max straf en Lewis krijgt niks. Zelfs Martin Brundle vond het meer HAM zijn fout, kan je nagaan 8)7

Hoezo kan Max wel hard en fair racen met LEC en RUS, maar niet met HAM? Aan wie ligt het dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
Al met al een leuke race. Enige minpuntje vond ik dat Max Perez niet hielp. Maar Max kennende verbaast het me eigenlijk niets.

Leuk dat Russell een keer gewonnen heeft en dat de spanning terug is met Mercedes erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Mr_Size schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:01:
Voorop gesteld: ik had ook liever gezien dat Max Checo een plekje hoger had gegund. Dat was in alle opzichten gewoon slimmer geweest (teamsfeer, kansen Checo 2e plek, volgend seizoen, gunfactor, etc etc).

Maar ik denk ook: waarom de fuck heeft iedereen het hier over? Max is al lang en breed WDC en RBR is al lang en breed kampioen constructeurs. Het gaat dus om plek 2 in het WDC, who cares echt? Sowieso is degene die op plek 2 eindigt mijlenver verwijderd qua punten van de WDC, dus niet echt iets om trots op te zijn. Over 20 jaar weet haast niemand meer wie er in seizoen 2022 2e werd in het WDC, alleen de kampioenen worden onthouden.

Wat me ook opvalt is dat niemand praat over Sainz/Leclerc. LEC zat ook herhaaldelijk op de radio te smeken om een plek hoger, en die kreeg het ook niet. Heeft niemand het over. Ok, niet helemaal vergelijkbaar want dit ging om een podiumplek, maar toch. Bij Max wordt alles weer breed uitgemeten, typisch.

Dan nog het incident HAM/VER. Dat was gewoon klassiek, van beide kanten. Klassiek Max die een gaatje ziet en er vol voor gaat, en klassiek HAM die zijn tegenstander geen ruimte gunt en de deur dicht gooit. Vond de uitleg van Jan Lammers bij de NOS wel erg goed eigenlijk: een echt race incident. Beide coureurs nemen bewust risico en beide zijn ook al gestraft (Max moest naar binnen voor nieuwe neus en Lewis viel 6 plaatsen terug).
Na afloop Lewis die weer loopt te roeptoeteren dat 'je weet hoe het is met Max', dat is echt kwalijke stemmingmakerij. :r Iets wat hij al 2-3 seizoenen aan het doen is. En hij slaagt er ook aardig in, want de stewards geven Max straf en Lewis krijgt niks. Zelfs Martin Brundle vond het meer HAM zijn fout, kan je nagaan 8)7

Hoezo kan Max wel hard en fair racen met LEC en RUS, maar niet met HAM? Aan wie ligt het dan?
Verbaasd mij dat er mensen hier zijn die er vanuit gaan dat F1 een team sport is .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 17-09 12:54
Spotmatic schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:59:
Achteraf lullen is simpel, maar heeft RBR dit als team niet zelf verkloot door dit scenario niet vooraf DUIDELIJK met beide rijders te bespreken?

"Max, als Checo in de laatste ronde achter jou rijdt, laat Checo dan voor."

Hoe moeilijk kan het zijn. Maar ja, hoe dwing je dat vervolgens af bij Max... En welke straf leg je dan op. ;)
Verstappen heeft vooraf bij de meeting blijkbaar al gezegd dat hij het niet zou doen. Dan is dit een vrije naive move van RB om het nogmaals te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
als het echt een teamsport was geweest, dan had je wel een gezamenlijke engineer gehad, en konden de coureurs onderling ook met elkaar spreken. want je hoort beide engineers verschillende dingen zeggen, en de coureurs spreken ook over 'they' of 'them'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01
Prima overwinning voor George. Goed gereden en niets verkeerd gedaan. Achteraf maar goed dat Mercedes niet naar George geluisterd heeft (of ze begrepen zijn cryptische bericht niet) en hem de tweede stop toch op soft hebben gezet i.p.v. medium. Dat had anders nog spannend kunnen worden na de SC.

Incident HAM-VER hadden ze wellicht ook wel af kunnen doen zonder straf. Dat VER zeurt dat hij geen ruimte kreeg is nogal hypocriet. Het is niet alsof er een betonnen muur stond en nergens heen kon. Vorig jaar had hij hier ook nul moeite om buiten de baan te gaan maar nu ineens was meneer begaan met de tracklimits. Zijn reactie na de race maakt het er niet beter op. Lijkt wel of hij gisteren met het verkeerde been uit bed is gestapt. Boze Max was dit keer vooral een onsympathieke/zure i.p.v. snelle Max, totaal onnodig.

Credits voor de Alonso & Ocon. Na die slechte sprintrace hebben ze zich toch netjes hersteld. Wel jammer voor McLaren want die hadden weer een waardeloos weekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
Jorick schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:05:
Prima overwinning voor George. Goed gereden en niets verkeerd gedaan. Achteraf maar goed dat Mercedes niet naar George geluisterd heeft (of ze begrepen zijn cryptische bericht niet) en hem de tweede stop toch op soft hebben gezet i.p.v. medium. Dat had anders nog spannend kunnen worden na de SC.

Incident HAM-VER hadden ze wellicht ook wel af kunnen doen zonder straf. Dat VER zeurt dat hij geen ruimte kreeg is nogal hypocriet. Het is niet alsof er een betonnen muur stond en nergens heen kon. Vorig jaar had hij hier ook nul moeite om buiten de baan te gaan maar nu ineens was meneer begaan met de tracklimits. Zijn reactie na de race maakt het er niet beter op. Lijkt wel of hij gisteren met het verkeerde been uit bed is gestapt. Boze Max was dit keer vooral een onsympathieke/zure i.p.v. snelle Max, totaal onnodig.

Credits voor de Alonso & Ocon. Na die slechte sprintrace hebben ze zich toch netjes hersteld. Wel jammer voor McLaren want die hadden weer een waardeloos weekend.
Je hebt de gele sausage curb gemist in die bocht? Of wilde je een herhaling van Monza O-)

En waarom moet Max, in de binnenbocht nog wel, off track gaan omdat Sir Lewis er aan komt?

Dit is precies waarom Max prima kan racen met iedereen, behalve met Lewis. En als je verder kijkt zie je dat Lewis met niemand echt wheel to wheel kan racen....

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 14-11-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
jbdeiman schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:18:
[...]

Dan vraag k mij toch wel af hoe dit zit, want die auto's worden toch altijd gewogen voor / na een wedstrrijd? Ze moeten (incl. coureur) toch aan een bepaald gewicht voldoen?
Als er dan liters (en daarmee dus kilo's) water verdwijnen vanwege zo'n lek, dan moet de auto op dat punt toch gewoon te licht worden bevonden, zeker gezien de krappe marges die er altijd al zijn t.a.v. het uiteindelijke benodige totaalgewicht?

Is er iemand die dit kan toelichten in het topic?
Interresant vraagstuk inderdaad.
Verder maak je mij niet wijs dat je prima rondetijden kunt rijden met een auto die naar hun zeggen tegen het einde "nog maar een paar druppels" water heeft.
Hadden ze het over z'n drinkfles of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Justevo schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:03:
[...]

Verstappen heeft vooraf bij de meeting blijkbaar al gezegd dat hij het niet zou doen. Dan is dit een vrije naive move van RB om het nogmaals te vragen.
Heb je hier ook een bron van? Ik heb dat nog nergens langs zien komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SterqVerhael
Waah schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:06:
[...]

Je hebt de gele sausage curb gemist in die bocht? Of wilde je een herhaling van Monza O-)

En waarom moet Max, in de binnenbocht nog wel, off track gaan omdat Sir Lewis er aan komt?

Dit is precies waarom Max prima kan racen met iedereen, behalve met Lewis. En als je verder kijkt zie je dat Lewis met niemand echt wheel to wheel kan racen....
Precies dit.

Lewis kan wel aanvallen, maar als het op verdedigen aankomt is hij van het niveau Stroll.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 15:45
Dan pakt Max gewoon de overwinning.
Als Perez 2de ligt dan zit ie voor Leclerc en dus 2de in het kampioenschap.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:20
Bert2000 schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:02:
Leuk dat Russell een keer gewonnen heeft en dat de spanning terug is met Mercedes erbij.
Ik kijk nu al uit naar volgend seizoen: Russel is geen Bottas. Als ze bij Mercedes volgende jaar weer een goede auto hebben, gaan hij en HAM voor vuurwerk zorgen, al dan niet onderling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Jorick schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:05:

Mwah, de FIA had telemetry nodig om te zien wie er schuldig aan was , en heeft erbij aan dat Lewis wel meer ruimte had mogen geven. Dus zo zwart wit was deze clash niet. Daarnaast waren en de Sky en F1TV commentatoren en specialisten er van overtuigd dat Lewis fout zat .

Je zou het ook zo kunnen zien. Het hele jaar heeft Max gevechten op de limiet gehad met andere en geen probleem. Nu moet Lewis 1 x verdedigen en meteen drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
renegrunn schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:10:
[...]

Ik kijk nu al uit naar volgend seizoen: Russel is geen Bottas. Als ze bij Mercedes volgende jaar weer een goede auto hebben, gaan hij en HAM voor vuurwerk zorgen, al dan niet onderling.
Ik ook. En alhoewel RUS soms wat een jankerd kan zijn (zal door Mercedes komen denk ik, vond hem bij Williams een stuk sympathieker) is het een echt goede coureur. Hij is bijna altijd sneller en consistenter dan HAM en kan het VER best moeilijk maken volgend jaar. En dat is een goed iets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Dit seizoen heeft Russel wel aangetoond beter met de auto om te kunnen gaan dan Hamilton, als dat volgend seizoen weer zo is, dan gaat het inderdaad erg interessant worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
[...]

Ik hoop dat ze competitief gaan zijn ja want ik ben heel erg benieuwd hoe de relatie in dat team dan gaat zijn.
Lewis die zn 8e wil pakken en George die gebrand is om zijn eerste te pakken.
Lewis vs Nico all over again?
Pagina: 1 ... 33 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord