[F1 2022] Race 21 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste
Acties:
  • 122.938 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-07 22:40
JB schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:11:
De media draait alweer op volle toeren. Ik ben echt benieuwd hoe lang Max dit nog blijft doen. Constant die vieze media met bewuste intenties.

[Afbeelding]
Dit heeft ie wel aan zichzelf te danken, Perez niet voorlaten, zeggen dat hij z'n redenen heeft om dat niet te doen en die dan niet willen geven. Dan gaan mensen speculeren.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Lichtelijk offtopic:
Ik heb grote bewondering voor je buurman gekregen toen ik zag hoe hij met een zieke vriend van hem omging (die ik via via weer kende)
Wat een aimabel, loyaal en sympathiek persoon is dat zeg.

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 13-11-2022 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 21:47
Max is er inderdaad wel heel stellig in. Hij zal dan ongetwijfeld (voor zichzelf) een goede reden hebben gehad. Blijft voor buitenstaanders gewoon een bizarre keuze bij een sport wat tevens een teamsport is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Togi schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:57:
[...]

Ik denk het wel (ik bedoel niet dat Lewis Max lichamelijk iets aan wil doen)
Zie de beelden van Silverstone, Max met lewis en lewis met Leclerc waar duidelijk te zien was dat Lewis bij Max een andere lijn reed
En nu weer
Max en lecler laten elkaar meer leven dan Max en lewis. Max zoekt bij Lewis sneller een gat en Lewis verdedigt het gat bij Max beter
Die 2 liggen elkaar niet en zullen nooit voor elkaar onder willen doen wat regelmatig resulteerde in drama.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/70n1qe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 22:21

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Will_M schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:12:
Ik kan me niet herinneren dat een Prost / Senna / Schumacher ooit cadeautjes gegeven hebben aan ... Ja aan WIE, ook niet aan teamgenoten.
misschien niet tijdens het kampioensschap, maar dat heeft Max én Redbull al binnen dus boeie. Het zou alleen logisch te verklaren zijn als het Max WEL om de punten ging om zo de recordboeken in te gaan.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Xfade schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:08:
[...]

Waarom kreeg hij dan niet een directe order van Horner. Waarom moet dit hier zo lang door gaan.
Omdat ze bij Red Bull geen "Valteri, this is James" hebben. Alleen de engineer praat met de coureur. Plus er was ook geen tijd meer. Verstappen kreeg de opdracht in bocht 7. Pas vlak voor de finish werd duidelijk dat hij zich er niet aan ging houden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:06

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Gewoon niet handig, zeker wanneer het om deze lullige plaatsen gaat. Je gaat elkaar vaker tegenkomen op de baan of nodig hebben als het wel ergens om gaat. Nu maakt Max het zich lastig en zet hij daarbij Horner ook onnodig in zijn hemd. Je punt maken kan je ook gewoon met dominerend racen doen, en dat heeft hij dit seizoen overduidelijk al gedaan naar Perez.

Maar misschien werd het allemaal wat te saai voor Verstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Alfa Novanta schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:11:
[...]

Dat had hem zijn bak/motor kunnen kosten ... dat doe je toch niet?! :F
Volgens mij mag je een bak tegenwoordig gewoon wisselen zonder penalty (zolang die onderdeel uitmaakt van je pool).

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 13-11-2022 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:33

JB

Cédric roelt!

Nat-Water schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:12:
[...]

Dit heeft ie wel aan zichzelf te danken, Perez niet voorlaten, zeggen dat hij z'n redenen heeft om dat niet te doen en die dan niet willen geven. Dan gaan mensen speculeren.
Zit zeker wat in. Dat zal niet kunnen verwacht ik, als Erik van Haren het bij het juiste eind heeft.

Speculeren gaat alleen wel weer (in negatieve zin) richting Max ipv speculeren over de reden. Alles met andere intenties. 100% zeker.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PalingDrone schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:13:
[...]

Lichtelijk offtopic:
Ik heb grote bewondering voor je buurman gekregen toen ik zag hoe hij met een zieke vriend van hem omging (die ik via via weer kende)
Wat een aimabel, loyaal en sympathiek persoon is dat zeg.
Zeker. Wel zo doof als een kwartel, hij droeg geen dopjes tijdens het racen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:04
[...]

Ik kan me niet herinneren dat een Prost / Senna / Schumacher ooit cadeautjes gegeven hebben aan ... Ja aan WIE, ook niet aan teamgenoten.

Wel dat er ooit wat wagens van de baan af vlogen, ook al waren het de wagens van teamgenoten.
Onder het mom van 'Ja maar, Hullie deden het ook".
Dat neemt nog steeds niet weg dat zijn bewuste keuze niet in het belang was van het team.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Laten we het er hier dan met z'n allen over eens gaan worden dat de laatste F1-Race van 2022 eigenlijk alleen maar over het bepalen van een 'P2' rijder gaat die vervolgens maar 2/3 van het puntenaantal van de P1 heeft?

Wordt dus toch nog een race om wat punten.... :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je moet het nageven. Er wordt altijd over Senna en Schumacher gepraat. Een Damon Hill of Rosberg zit meer op de achtergrond. En waar zit Max? Front row bij Senna en Schumacher.

Hate it or love it. Hij is één van de grootste.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 15:51

SomerenV

It's something!

Volgens mij maakt iedereen er een véél groter punt van dan het daadwerkelijk is :+ Zal Perez balen van deze actie? Sure. Maar ik geloof best dat ze het na de race direct met z'n allen besproken hebben, handen geschud, zand erover en vol goede moed naar de laatste race. Same shit met Verstappen vs Hamilton. Op de baan kunnen die elkaar wel schieten, maar toch gaan ze (meestal) respectvol met elkaar om na een race. Het is misschien niet zo amicaal als met een Norris of Leclerc, maar er wordt ook niet met petjes gegooid in de cooldown room, of gesteggeld over Mode 8 :')

Ik vind het ook niet netjes zoals Verstappen gehandeld heeft, maar als hij zegt dat ie er zijn redenen voor heeft en dat het nu goed is dan zal het vast zo zijn. Je wordt geen kampioen door iedereen maar altijd te pleasen :7 Maar om er volgens (qua aantallen woorden) boeken over vol te schrijven slaat eigenlijk ook nergens op. Meer dan speculeren en betuttelen is het van ons of de media niet en je bereikt er geen ene kloot mee.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:49
[...]

Wel dat er ooit wat wagens van de baan af vlogen, ook al waren het de wagens van teamgenoten.
Schumacher heeft dat bij Barrichello wel ooit gedaan.

BlaBlaBla

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hari-Bo
Chevy454 schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:16:
Je moet het nageven. Er wordt altijd over Senna en Schumacher gepraat. Een Damon Hill of Rosberg zit meer op de achtergrond. En waar zit Max? Front row bij Senna en Schumacher.

Hate it or love it, je vergeet er nog 1 Lewis Hamilton.

En natuurlijk had hij het materiaal vanaf 2007, maar om even de huidig regerend WDC af te troeven in je rookie jaar is een uitzonderlijke klasse.

Wat hij buiten de baan uitvreet ligt mij persoonlijk totaal niet, maar op de baan is het sinds zijn debuut knap wat hij heeft gepresteerd heeft. Ook met zijn overstap naar Merc waar iedereen hem voor gek heeft verklaard.

[ Voor 31% gewijzigd door Hari-Bo op 13-11-2022 23:25 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

SomerenV schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:18:
Volgens mij maakt iedereen er een véél groter punt van dan het daadwerkelijk is :+ Zal Perez balen van deze actie? Sure. Maar ik geloof best dat ze het na de race direct met z'n allen besproken hebben, handen geschud, zand erover en vol goede moed naar de laatste race.
Mwa hoe Horner met Vermeulen stond te praten was niet van, 'shit happens'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 22:21

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

NotSoSteady schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:15:
Volgens mij mag je een bak tegenwoordig gewoon wisselen zonder penalty (zolang die onderdeel uitmaakt van je pool).
klopt, maar op is op hé ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik blijf erbij, als je voor P2 in WDC gaat, zal je 99% op eigen kracht moeten doen. En dat heeft Perez dit seizoen simpelweg niet laten zien, en welke reden Max zou hebben, als dit je 'mazzelpuntje' voor P2 gaat worden (want Fer deed dit namelijk ook niet bij Lec/Saintz), 'geweldig gereden' is anders.

Maar het maakt weinig uit, hij doet het wel (dat is 4sec inmiddels 'wachten', iets met wat jaren geleden remmen voor de finish en Ferrari), dan krijgt hij volle laag dat hij zoiets niet moet doen: hij moet racen. Doet hij het niet? Et voila, krijg je dit.

Hoe was het ook alweer? You are as good as your last race? Klopt precies voor Ham, klopt precies voor Ver.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 09-07 22:40
Chevy454 schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:16:

Misschien gaat het over Max omdat hij daadwerkelijk nog in de sport zit. Er wordt ook over Latifi gepraat nu, maar ik beschouw hem echt niet als echt niet als een van de groten en ik zal hem volgend jaar echt wel vergeten zijn. Je kan dit soort dingen pas achteraf zeggen als de coureurs niet meer met de sport bezig zijn :). Time will tell.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 13-11-2022 23:22 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:48
Nat-Water schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:51:
[...]

Leuk plaatje, maar meer een leidraad. Stroll kreeg 3 punten voor z'n botsing met Vettel in de sprintrace :)
Klopt, ik bedoel meer dat "causing a collision" vaak gepaard is met penalty punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:52
Wel apart dat stukje aan het eind. Dat ie al wist dat Lewis geen ruimte ging laten, maar 'm er toch in gooide :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 14:47
matthijst schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:26:
[...]

Wel apart dat stukje aan het eind. Dat ie al wist dat Lewis geen ruimte ging laten, maar 'm er toch in gooide :D
Lewis heeft een patroon van geen ruimte laten, dus ja gewoon je auto daar neer gooien tot hij wel ruimte laat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hari-Bo
ArgantosNL schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:28:
[...]

Lewis heeft een patroon van geen ruimte laten, dus ja gewoon je auto daar neer gooien tot hij wel ruimte laat.
En de Red Bull variant laat weer het andere patroon zien, waar geen gaten zijn dit forceren... Zo blijven we bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ArgantosNL schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:28:
[...]

Lewis weet verdomde goed wie of wat er in z'n spiegels zit maar denkt er gewoon mee weg te komen als 'ie dat even 'vergeet'.... En 't lukt 'm helaas ook nog telkens :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hari-Bo schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:29:
[...]

En de Red Bull variant laat weer het andere patroon zien, waar geen gaten zijn dit forceren... Zo blijven we bezig.
Tja icm huidige stand en eventuele 1e win dit seizoen, niet handig van HAM. De andere keren zat hij wellicht comfortabeler, om ‘m te laten staan en was het Max zijn risico qua impact in ruimste zin van woord.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:44

Major_ton

Shoot!

De producenten van Drive to Survive zullen vast en zeker en flesje champagne gepopt hebben vanavond :+

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
JB schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:33:
[...]

Tja icm huidige stand en eventuele 1e win dit seizoen, niet handig van HAM. De andere keren zat hij wellicht comfortabeler, om ‘m te laten staan en was het Max zijn risico qua impact in ruimste zin van woord.
Blijkbaar wel, zie de terechte straf en schade bij de Red Bull. Die heeft van zijn eigen actie meer hinder ondervonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
De redenen die Verstappen heeft zullen hemzelf dan overtuigd hebben, hij mist kennelijk het inzicht dat hij hiermee karakterzelfmoord pleegt. Of dat het team dit jaar beter verdient dan met zo’n vervelend incident de winter in te gaan.

Desondanks trek ik aankomende zondag weer een mooi biertje los op het wdc!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:00
Zal er bij Max ook niet gewoon frustratie zitten in het feit dat Perez niet consequent in zijn buurt op P2 rijdt. Het is al 2 jaar lang Max vs 2 Mercedessen of dit jaar Max vs 2 Ferrari's. De enige hulp die Perez over het algemeen kan bieden is belachelijk lang doorrijden tot hij op versleten banden door de concurrentie die al gestopt is bijgehaald wordt.
Daar praat ik het niet mee goed, maar kan ik de reactie wel beter mee begrijpen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 07:49
SinergyX schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:20:
Ik blijf erbij, als je voor P2 in WDC gaat, zal je 99% op eigen kracht moeten doen. En dat heeft Perez dit seizoen simpelweg niet laten zien, en welke reden Max zou hebben, als dit je 'mazzelpuntje' voor P2 gaat worden (want Fer deed dit namelijk ook niet bij Lec/Saintz), 'geweldig gereden' is anders.

Maar het maakt weinig uit, hij doet het wel (dat is 4sec inmiddels 'wachten', iets met wat jaren geleden remmen voor de finish en Ferrari), dan krijgt hij volle laag dat hij zoiets niet moet doen: hij moet racen. Doet hij het niet? Et voila, krijg je dit.

Hoe was het ook alweer? You are as good as your last race? Klopt precies voor Ham, klopt precies voor Ver.
Maar daar gaat het nu niet om toch? Max had moeten weten dat deze team actie hem alleen maar gezeik gaat opleveren, intern, de media en met zijn fans. Hamilton begrijpt zoveel beter hoe je met je fans moet omgaan. We willen een rijder zien die ook een sympathieke kant heeft en niet alleen aan zichzelf denkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Strider op 13-11-2022 23:39 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Tommy The Cat schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:36:
De redenen die Verstappen heeft zullen hemzelf dan overtuigd hebben, hij mist kennelijk het inzicht dat hij hiermee karakterzelfmoord pleegt. Of dat het team dit jaar beter verdient dan met zo’n vervelend incident de winter in te gaan.

Ik denk dat we inmiddels wel kunnen stellen dat Verstappen daar simpelweg lak aan heeft. In mijn ogen is hij een jonge Alonso en ik moet zeggen dat het mij wel bevalt. Ben wel een beetje klaar met al die 'leuke' persoonlijkheden in de F1, die zoveel respect hebben voor alles en iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Strider schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:18:
Schumacher heeft dat bij Barrichello wel ooit gedaan.
Daar was eerst wat anders aan voorafgegaan, toch?

(wat ook niet helemaal goed in de smaak was gevallen)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tommy The Cat schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:36:

Ik denk eerder dat Verstappen hiermee nog meer aangetoond heeft wat 'ie ooit gezegd heeft. 'Geef me een goede auto en ik zorg dat ik er het wereldkampioenschap mee behaal' .... In die belofte zat destijds al niets aangaande het een teammaat helpen naar P2 :9

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Strider schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:37:
Hamilton begrijpt zoveel beter hoe je met je fans moet omgaan. We willen een rijder zien die ook een sympathieke kant heeft en niet alleen aan zichzelf denkt.
Ik hoop dat je bedoelt dat Hamilton beter is in huichelen, hypocriet zijn en liegen :p

Want sympathiek, dat is geen beschuldiging die je richting Hamilton kan gooien.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hari-Bo schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:35:
[...]

Blijkbaar wel, zie de terechte straf en schade bij de Red Bull. Die heeft van zijn eigen actie meer hinder ondervonden.
Max/RBR had een hit en miss weekend. Die heeft dat echt wel mee overwogen in de “ik laat ‘m ook staan” actie op dat moment. Gunt het RUS meer dan HAM, dus jammer dan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
[...]

Maar daar gaat het nu niet om toch? Max had moeten weten dat deze team actie hem alleen maar gezeik gaat opleveren, intern, de media en met zijn fans. Hamilton begrijpt zoveel beter hoe je met je fans moet omgaan. We willen een rijder zien die ook een sympathieke kant heeft en niet alleen aan zichzelf denkt.
Jij prikt niet door al die prietpraat van Hamilton heen? Een nepper iemand moet nog geboren worden. Vond Hamilton juist veel leuker in zijn gevecht met Rosberg.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 13-11-2022 23:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

[...]

Zag je vandaag ook bij Hamilton, hij sprak alsof het team de eerste overwinning ooit heeft behaald. Die zit met zijn gedachten gewoon bij volgend jaar en gaat dan wel de strijd intern aan. (en waarschijnlijk dan ook zeuren via de boardcomms ;) ).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-07 22:37
Hamilton kreeg geen penalty points voor Silverstone 2021 en ook niet voor Spa 2022 en Max krijgt ze nu wel :P Hoezo biased stewards

[ Voor 3% gewijzigd door Palindrome op 14-11-2022 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

NotSoSteady schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:42:
[...]

Jij prikt niet door al die prietpraat van Hamilton heen?
Wij wel maar de overige biased F1 wereld niet :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
Vertaald:
Het beeld.

Checo geeft wel degelijk gas in het midden van Portier, zoals de entourage van Verstappen beschuldigt.

Links Checo's eerste ronde in Q3 in Monaco, rechts de tweede. Dit is de officiële F1 timing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
gambieter schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:41:
[...]

Ik hoop dat je bedoelt dat Hamilton beter is in huichelen, hypocriet zijn en liegen :p

Want sympathiek, dat is geen beschuldiging die je richting Hamilton kan gooien.
Hamilton krijgt een kick van de media aandacht, Max krijgt een kick van racen. Vandaar dat het voor Hamilton makkelijker is om en facade in leven te houden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 13:59

DirtyBird

Praktiserend denker

Major_ton schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:34:
De producenten van Drive to Survive zullen vast en zeker en flesje champagne gepopt hebben vanavond :+
En de writers ontslagen. Dit circus schrijft zichzelf.

Ik vind het hele idee van iemand 'voorlaten' een beetje neigen naar competitievervalsing. Of het is gewoon een teamsport. Nu zit het er een beetje tussenin: je rijdt voor jezelf, tenzij..

Ik vind dat Max als sporter en winnaar in zn 'recht' staat dit te doen, maar man o man wat onsympathiek naar PER en wat maakt hij het zichzelf en RB moeilijk om niks.
Als ie even die trots of principes (schijnfatsoen) overboord gooit en zich volwassen opstelt, is dit allemaal niet nodig. Ik vind het onderaan de streep een enorme blunder van Max.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Palindrome schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:43:
Hamilton kreeg geen penalty points voor Silverstone 2021 en ook niet voor Spa 2022 en Max krijgt ze nu wel :P Hoezo biased stewards
Waar komt die misinformatie over vooral het dikgedrukte toch steeds vandaan?

Silverstone 2021: https://www.fia.com/sites...ion%20with%20car%2033.pdf

Gewoon 2 punten, zoals normaal voor dit vergrijp.

Dat ie in Spa geen punten krijgt is ook logsich, immers 'no further action'

https://www.fia.com/sites...using%20a%20collision.pdf

Met als reden het vaker gebruikte 'in de eerste ronde staan we iets meer toe omdat het drukker is'.
The Stewards considered that this was a first lap incident with a lot of movement relative to other cars in the first few corners, and thus take no further action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nu eens even gaan kijken wat er door Jan Lammers bij de NOS op NED-1 over gezegd gaat worden als afsluiter van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:28
Ik vond de prestatie van Perez niet sterk vandaag. Bij de laatste herstart zat hij gewoon te slapen op z’n relatief “verse” medium band. Hij had op z’n minst een poging bij Hamilton kunnen doen. Achteraf makkelijk praten en had een hoop gedoe gescheeld als Verstappen die positie aan Perez had terug gegeven. Ferrari was hier gewoon helder in ondanks dat Leclerc zelfs met een P3 meer marge had gehad als Verstappen die plek wel had terug gegeven.

Verder een fraaie race gezien. Jammer voor Magnussen en Riciardo is met deze actie (hoewel het onschuldig lijkt) echt toe aan pensioen, die jongen is echt z’n Mojo kwijt. Hulde ook weer voor de raceleiding om de race met een paar ronden te verkorten. Na tig rondes koetelen wél Albon en Latifi voor te laten en Tsunoda niet. Het incident tussen Hamilton en Verstappen had prima afgedaan kunnen worden met een race-incident, een SC herstart mag ook met dezelfde voorzichtigheid als een eerste ronde beoordeeld worden. Opvallend de lijn en voorzichtigheid van Hamilton begin van bocht 1 en leek extra gas te geven toe hij merkte dat Verstappen naast hem zat en vervolgens geen ruimte liet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Och och wat een commotie om niks zeg.
Perez is een held hoor, maar had die 2e plek natuurlijk al binnen moeten hebben. Op eigen kracht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:41
Anoniem: 377816 schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:58:
Och och wat een commotie om niks zeg.
Perez is een held hoor, maar had die 2e plek natuurlijk al binnen moeten hebben. Op eigen kracht.
Daar gaat het toch niet om. In een teamsport moet je op elkaar kunnen bouwen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:23
Ik snap niet waarom Verstappen Checo nu nog voor de bus gooit. Is een p6 terwijl je het kampioenschap al lang op zak hebt nu echt waard om Perez in de problemen te brengen voor zijn winst in Monaco?

Sowieso is je gram halen bij hem een beetje treurig als Checo je voor elke gunst al 10 keer terug heeft betaald, tot zelfs je eerste WK aan toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Marrtijn schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:02:
Ik snap niet waarom Verstappen Checo nu nog voor de bus gooit. Is een p6 terwijl je het kampioenschap al lang op zak hebt nu echt waard om Perez in de problemen te brengen voor zijn winst in Monaco?

Sowieso is je gram halen bij hem een beetje treurig als Checo je voor elke gunst al 10 keer terug heeft betaald, tot zelfs je eerste WK aan toe.
Laat Perez nou gewoon blij zijn dat hij überhaupt bij Max Verstappen Racing mag rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:39
MikeyMan schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:01:
[...]

Och... Hoeveel heeft ie dit jaar betekend?

Gemiddeld genomen is ie nergens te bekennen helaas.
https://www.formula1.com/....1733537116423407961.html
Perez gaat aan de kant voor Verstappen. Hoezo heeft Perez niets betekend?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Het maakt geen kloot uit wat hij doet, welke route hij kiest, er zijn mensen 'tegen' hem. Dat is het principe van iedereen aan de top, of je nu Hamilton, Schumacher of Vettel bent, of nu Verstappen of wie dan ook.

Er is nooit wat veranderd, nooit in coureurs, nooit in keuzes, dit gebeurde in de jaren 50 en gebeurde de volgende 70 jaar erop ook. Wat er veranderd is.. 'de fans'.

BEST DRIVER EVAH!!! naar NOW HE SHOWS TRUE COLORS

BORN LEGEND naar SELFISH ASSHOLE
(ja, dit is random van twitter, de strekking is redelijk gelijk).

Hamilton weet precies hoe hij fans moet bespelen, sympathiek is geen onderdeel van zijn repertoir. Maar de mensen aan de top horen gewoon te zijn wie ze zijn, en niet wie zij volgens de fans zouden moeten zijn. En zitten daar klootzakken tussen? Absoluut. Zitten daar fan-lievertjes tussen? Zeker.

Slimme keuze? Of meerdere malen al besproken in het team? Slechte race van Perez of had Ver de balen er in? Boeit niet, het is racen. Dit zijn dingen die gebeuren (of zijn we Ferrari alweer vergeten na 1 dag?). Maar het zijn dan ook meteen de 'fans' die er de grootste heisa van maken, omdat het fout is, omdat het slecht is, omdat dit niet hoort.

Ik kijk nog heel simpel naar Perez, het hele seizoen is het 1 Red bull vs 2 Ferrari's, versus 2 Merc's, die paar famous moments die hij heeft gedaan, dat kon willekeurig ander coureur niet? Wat maakt Perez de betere 'wingman' dan welke andere F1 coureur op dit moment?

Want stel nu, stel nu dat Max toch Alonso had kunnen pakken, tegen kunnen houden, en vervolgens zelfss 2 plekjes had kunnen geven.. was hij nu de wereldheld. Ironisch.
MuddyMagical schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:07:
[...]

Eerste zin die wordt gezegd:
You are on a different strategy then max.

Dat is compleet ander niveau dan 'plekje geven omdat niets anders kan'.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 14-11-2022 00:15 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat ze bij RBR de Vries maar als teammaatje voor Verstappen moeten gaan aannemen, dan hoeven we hier niet meer te zaniken over een landgenoot welke 'voorrang' moet krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-07 22:37
Will_M schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:10:
Misschien dat ze bij RBR de Vries maar als teammaatje voor Verstappen moeten gaan aannemen, dan hoeven we hier niet meer te zaniken over een landgenoot welke 'voorrang' moet krijgen?
Fryslan boppe !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maA9EBpug2r1RsiH1bh0EUh2TCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRMPJc3zZax1ijShAlLyoKGX.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orNQpERZPeeIVXDvTQBD2sQ_DL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBbsnH0krnKWRU1ZpKoqUyf2.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De laatste race van 2022 gaat dus om een P2 in het WDC _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Hari-Bo schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:35:
[...]

Die voor hem uiteindelijk niets uitmaakte zoals Max in het interview al terecht opmerkte. Lewis had meer te verliezen en heeft dat dus uiteindelijk ook gedaan.

Over het helpen van Checo in Abu Dhabi. Als het gaat zoals het normaal ook gaat is Max helemaal niet in de gelegenheid om Checo te helpen want die rijdt dan rond op P5 of P6 terwijl Max voorin het veld aan het toeren is. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:12

ricardo246

Life's what you make it!

Will_M schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:16:
[...]

Yup, en als VER zijn ego aan de kant had gezet, dan was het 2 punten meer voor PER.
Er is voor VER niets te winnen meer, WDC, WCC in the pocket.
Maar PER niets gunnen omdat hij in Monaco eraf ging -O-
VER zijn populariteit gaat zo hard achteruit…..

TEAM sport….

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ricardo246 schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:20:
[...]

Yup, en als VER zijn ego aan de kant had gezet, dan was het 2 punten meer voor PER.
Jij hebt waarschijnlijk zelf nog nooit een race gereden? Je EGO aan de kant zetten is gewoon nooit een optie :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Will_M schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:22:
[...]

Jij hebt waarschijnlijk zelf nog nooit een race gereden? EGO aan de kant zetten is gewoon nooit een optie :*)
Jouw aanname klopt niet.
En je 2e punt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ricardo246 schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:24:
[...]

Jouw aanname klopt niet.
En je 2e punt ook niet.
Heb je ook al wel eens ooit een race gewonnen dan? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Will_M schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:26:
[...]

Heb je ook al wel eens ooit een race gewonnen, dan? :*)
Op Zandvoort zelfs. Nu weer terug on topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ricardo246 schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:27:
[...]

Op Zandvoort zelfs. Nu weer terug on topic?
Zandvoort is een K*T circuit om met een motorfiets te rijden... Maar: Weer terug on-topic, zoals jij dat belieft :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:00

sjaool

Every life should have 9 cats

MarcoC schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:02:
[...]

Daar gaat het toch niet om. In een teamsport moet je op elkaar kunnen bouwen.
De F1 is een teamsport maar vergeet niet dat het om twee verschillende kanten van de pitbox gaat. Die zijn ook met elkaar in gevecht om de punten. De F1 is nu eenmaal een keiharde wereld. Kun je dat niet aan dan moet je iets anders gaan doen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArgantosNL
[...]

TEAM sport….
Ik denk dat Max een hekel heeft aan onsportieve spelletjes. Dus wat er in Monaco is gebeurt als Max hier pas deze week achter is gekomen is het te begrijpen dat het zo reageert. Je kunt het kinderachtig noemen of integer voor de race sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Will_M schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:16:
[...]

Ook RUS kan nog 2e worden. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:39
SinergyX schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:08:
[...]
Eerste zin die wordt gezegd:
You are on a different strategy then max.

Dat is compleet ander niveau dan 'plekje geven omdat niets anders kan'.
Nee hoor. Andere banden, latere stop, andere strategy, de rode lijn is dat je als primair voor het rijders kampioenschap gaat, maar secundair voor het team rijdt. Ja, hier zitten ze op een andere strategie en hadden ze kunnen vechten voor de positie, maar dan had VER alsnog PER ingehaald maar met veel meer moeite wat hem later had opgebroken. Nu pakt PER de teamrol en laat VER voorbij.

VER heeft vandaag alleen maar verloren. Hij heeft de kans van PER om te 'winnen' (paar punten meer te pakken) afgenomen en daarmee zijn persoonlijke belang boven het team gezet.
Prima als je die kampioen bent die op eigen houtje alles met afstand wint, maar als je eerlijk bent en hulp nodig hebt gehad om te winnen dan moet je ook een keer de rollen omdraaien. Als het een individuele sport was hadden we geen teams in de F1, maar 20 aparte teams.

Hamilton's reactie was vies, maar Verstappen heeft vandaag wel laten zien dat er een kern van waarheid in zit.

Geen leuke race vandaag. Heb veel dingen gezien/gehoord die me tegenstonden. Had mensen hoger zitten dan dit.Geen goede dag voor F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Wanneer van jongs af je hele leven alleen maar om racen draait dan word je vanzelf asociaal en dat zie je terug op de grid.
Dat geldt overigens voor elke topsport.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:14
Lekker overspannen allemaal..... iedere moraalridder heeft weer een mening. Pfff
Dit toxic klimaat kan me echt gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 09-07 22:07
Ach, als als als. We weten de ware reden niet en die zullen we naar alle waarschijnlijkheid ook nooit weten. Wellicht is Perez al 3 weekenden alle wieldoppen aan het stelen omdat hij in het geheim een fervent verzamelaar is. Brengt ook nog eens kosten met zich mee dus als ze over de budget cap gaan is dat ook gelijk verklaard.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-07 09:04
ArgantosNL schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:32:
[...]

Ik denk dat Max een hekel heeft aan onsportieve spelletjes. Dus wat er in Monaco is gebeurt als Max hier pas deze week achter is gekomen is het te begrijpen dat het zo reageert. Je kunt het kinderachtig noemen of integer voor de race sport.
Ben je echt die Monaco onzin gaan geloven? Waarom zou je gaan crashen als je p3 stond? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MuddyMagical schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:07:
[...]

Om vervolgens op +13 seconden te eindigen. Je punt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:54
jan390 schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:42:
[...]

Als dat zo is, dan heb je dus 6 maanden gefrustreerd rondgelopen en moet je dat in een GP laten blijken door teamorders te negeren. Dan is de communicatie binnen RB (en zeker bij Max) van een heel treurig niveau.
Dit dus. Na de race is er eindelijk een overleg geweest waar dit na 6 maanden eindelijkbesproken is? Kom op zeg.

Max is wat dat betreft best kinderachtig en vanuit RB had dit in Baku direct uitgepraat moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:10
Dennism schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:50:
[...]

Dat ie in Spa geen punten krijgt is ook logsich, immers 'no further action'

https://www.fia.com/sites...using%20a%20collision.pdf

Met als reden het vaker gebruikte 'in de eerste ronde staan we iets meer toe omdat het drukker is'.

[...]
Best apart van de stewards, want ze reden daar in spa gewoon met zijn tweeën de bocht in, geen andere auto echt in de buurt en vlak na een lang recht stuk.
Hier in Brazilië tikt Ricciardo Magnussen aan in een bocht na een lange doordraaier met auto's overal om hun heen, incl Gasly die buitenom inhaalt tijdens het incident en zeggen ze:
The Stewards acknowledged that the incident was not reckless. However, they
determined that the incident was between two cars and was not influenced by multiple
other cars and is therefore not a “first lap incident.”
Beide oordelen vind ik overigens prima, maar de redenatie en logica is wat vreemd.

erutangiS

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
* streamnl opent Tweakers om tijdens de koffie het topic terug te lezen,
* streamnl scrolt over de laatste pagina's,
* streamnl heeft geen zin dat zijn ochtendhumeur erger wordt,
* streamnl besluit dat hij na deze opmerking, deze week alleen nog maar in de algemene topic te lurken.

Jammer

/Moraalridder :/

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
streamnl schreef op maandag 14 november 2022 @ 06:47:
* streamnl opent Tweakers om tijdens de koffie het topic terug te lezen,
* streamnl scrolt over de laatste pagina's,
* streamnl heeft geen zin dat zijn ochtendhumeur erger wordt,
* streamnl besluit dat hij na deze opmerking, deze week alleen nog maar in de algemene topic te lurken.

Jammer

/Moraalridder :/
Tussen de “payback op Perez”, “payback op Hamilton komt nog wel”, en “Monaco theorieën” posts vond ik zowaar rond pagina 125 een goede post; iemand maakte een grapje over z’n eigen vrouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 15:04
Hari-Bo schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:29:
[...]

Ik denk dat Max heel bewust te veel risico nam, als hij er voor kan zorgen dat de streak van Ham wordt onderbroken, zal hij dat graag doen - op welke manier dan ook. Dat boze Verstappentje die we tov Perez zagen staat daar echt wel garant voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004

HaterFrame

Well... Poo came out!

Als Max echt de klootzak wil uithangen dan rijd hij komende race bewust langzamer dan Perez :+

Anyheu: ik ga me niet aan deze discussie branden, laat ze t lekker op de baan uitzoeken met zn allen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:53

vhal

ಠ_ಠ

PP_Sound schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:53:
Wanneer van jongs af je hele leven alleen maar om racen draait dan word je vanzelf asociaal en dat zie je terug op de grid.
Dat geldt overigens voor elke topsport.
Gelukkig kan ik wel een aantal topsporters noemen die de genoemde asociale eigenschap juist niet lijken te hebben en op eenzame hoogte in hun sport excelleren.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

StealthyPeanut schreef op maandag 14 november 2022 @ 06:23:
[...]

Dit dus. Na de race is er eindelijk een overleg geweest waar dit na 6 maanden eindelijkbesproken is? Kom op zeg.

Max is wat dat betreft best kinderachtig en vanuit RB had dit in Baku direct uitgepraat moeten worden.
We weten niet wanneer wie wat gezegd heeft. Of wat er überhaupt afgesproken is.

Lijkt er in ieder geval op dat daar ook enige ruimte in zat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

@sNielz123
Off topic:
Eerste kennismaking met F1 was met de naam Ronnie Peterson. De auto waarin hij reed, lotus72, is voor mij de ultieme F1 wagen.
Daarna heb ik F1 zijdelings gevolgd. Wel geïnteresseerd maar niet fanatiek.
Sinds er weer een Nederlandse coureur, die er toe doet, meerijdt, ben ik het fanatieker gaan volgen. Maar ik vindt in het algemeen het tactische spelletje en het op de limiet rijden het mooist.
De politieke spelletjes en de giftige omgeving die er hedendaags is, verschrikkelijk.
Iedere coureur heeft zijn voor en nadelen waarbij ik de een wat meer volg, dan de ander.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-07 22:04
MikeyMan schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:01:
[...]

Och... Hoeveel heeft ie dit jaar betekend?

Gemiddeld genomen is ie nergens te bekennen helaas.
Aan het begin van het seizoen ging het nog redelijk gelijk op, maar een team dat om VER heen is gebouwd heeft de auto verder ontwikkeld voor VER, die heeft gewoon een andere rijstijl dan PER (Of GAS, ALB,RIC).
Dus dat is niet helemaal een eerlijk vergelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 09-07 16:55

dr.lowtune

Deugt niet

Voor Russell was het in ieder geval een prima weekend. Maar wat heeft RBR het hier op alle fronten laten liggen zeg.

En inderdaad wederom een bevestiging dat het F1 klimaat giftiger is dan de oude reactorkern in Chernobyl.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FabianGTI schreef op maandag 14 november 2022 @ 07:51:
[...]

Aan het begin van het seizoen ging het nog redelijk gelijk op, maar een team dat om VER heen is gebouwd heeft de auto verder ontwikkeld voor VER, die heeft gewoon een andere rijstijl dan PER (Of GAS, ALB,RIC).
Dus dat is niet helemaal een eerlijk vergelijk.
Dat verhaal is ook meerdere keren ontkracht.

De auto is sneller gemaakt. Daarbij is ie meer overstuurd geworden. Dat bevalt max beter.

Tis niet alsof de auto bewust bij Perez vandaan ontwikkeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vhal schreef op maandag 14 november 2022 @ 07:27:
[...]

Gelukkig kan ik wel een aantal topsporters noemen die de genoemde asociale eigenschap juist niet lijken te hebben en op eenzame hoogte in hun sport excelleren.
Ben benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-07 21:23
sjaool schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:31:
[...]

De F1 is een teamsport maar vergeet niet dat het om twee verschillende kanten van de pitbox gaat. Die zijn ook met elkaar in gevecht om de punten. De F1 is nu eenmaal een keiharde wereld. Kun je dat niet aan dan moet je iets anders gaan doen.
F1 is een financiële sport, Max rijdt er ter ere en glorie van wat de sponsor aan geld in het team drukt.
Die sponsor heeft er alleen maar belang bij om zoveel mogelijk Red Bull te verkopen, en dat werkt het best als "de massa" een warm gevoel krijgt bij het zien van de merknaam.
Er was voor Max dit weekend niets te winnen, dus toen koos hij er voor het andere uiterste "zoveel mogelijk verliezen", niet een hele slimme keuze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben blij dat Verstappen dit deed. Nu weet eindelijk iedereen wat voor klootzak hij op de baan is. Dit soort acties maken hem een stuk onsympathieker, maar ik twijfel geen seconde dat dit hem boeit. Hij wilt de beste zijn en gaat over lijken. Dat is een strategie, maar niet een waarbij je het grotere plaatje ziet.

Geen sporter is groter dan zijn team. Niet Cristiano Ronaldo, niet Max Verstappen. Hij snijdt zich in zijn vingers. Volgend jaar wordt het een stuk lastiger met Mercedes die er vanaf race 1 zal staan. En ik geloof niet dat Perez hem volgend jaar nog een (paar) keer zal helpen.

Maar goed, Verstappen heeft nu wel 2 punten meer op zijn all-time puntenlijstje.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

[...]

TEAM sport….
Mocht het waar zijn van Monaco , dan moet je niet vergeten dat Max en Checo toen dicht bij elkaar stonden in de stand. En dan heeft Checo natuurlijk ook gewoon een streek geleverd die je een keer terug kan verwachten .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mog schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:00:
Ik ben blij dat Verstappen dit deed. Nu weet eindelijk iedereen wat voor klootzak hij op de baan is. Dit soort acties maken hem een stuk onsympathieker, maar ik twijfel geen seconde dat dit hem boeit. Hij wilt de beste zijn en gaat over lijken. Dat is een strategie, maar niet een waarbij je het grotere plaatje ziet.
Welke coureur is daar anders in? De altijd goedlachse Norris riep vorig jaar(?) nog keihard dat hij Ricciardo niet zou helpen om sneller te zijn in de McLaren. Ocon die gisteren tijdens de race in discussie gaat over vechten met Alonso. Russell die tegenovergesteld een teamorder wil dat Hamilton hem niet mag inhalen. Hamilton die gisteren een onnodige sneer naar Verstappen uitdeelt (m.b.t. de inhaalactie, waarbij het ook niet zo is dat Hamilton nooit iemand "per ongeluk" van de baan rijdt).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:40
And now for something completely different: Russell kan nog tweede worden in het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jan390 schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:09:
And now for something completely different: Russell kan nog tweede worden in het kampioenschap.
Minder windtunnel tijd :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Stewards verklaren tijdstraf en strafpunten voor Verstappen na botsing met Hamilton:
"De stewards hebben vastgesteld dat Verstappen probeerde om door heel laat te remmen Hamilton buitenom in probeerde te halen."

"Daardoor had Max veel snelheid, wat ten koste ging van zijn lijn op weg naar bocht twee. Op dat moment kwam hij in aanraking met Hamilton. De stewards erkennen dat Hamilton ter hoogte van de apex van bocht twee misschien meer ruimte had kunnen geven aan Verstappen, maar toch oordelen de stewards dat Verstappen de hoofdschuldige was",

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:30
G_Dragon schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:14:
Stewards verklaren tijdstraf en strafpunten voor Verstappen na botsing met Hamilton:
"De stewards hebben vastgesteld dat Verstappen probeerde om door heel laat te remmen Hamilton buitenom in probeerde te halen."

"Daardoor had Max veel snelheid, wat ten koste ging van zijn lijn op weg naar bocht twee. Op dat moment kwam hij in aanraking met Hamilton. De stewards erkennen dat Hamilton ter hoogte van de apex van bocht twee misschien meer ruimte had kunnen geven aan Verstappen, maar toch oordelen de stewards dat Verstappen de hoofdschuldige was",
Bullshit natuurlijk. Als Max voor T2 eerder had afgeremd had zijn linker voorwiel tegen Lewis’ achterwiel aangezeten, doordat Hamilton geen ruimte gaf

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Markprinsen schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:37:
Max gaat hier in Abu Dhabi een heel gek staartje aangeven als het moment zich voordoet. De auto in de final lap aan de kant zetten als Perez achter hem zit oid.
Per en Lec staan beide op 290, dus dat heeft totaal geen zin.

Volgens mij kan hij Per alleen helpen door een tow ofzo te geven in de kwalificatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:25
G_Dragon schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:14:

Alleen nog maar op het rechte stuk inhalen met DRS, daar zal de sport beter van worden, want je zal maar eens iets alternatiefs doen, kan je meteen een straf verwachten als de tegenstander de auto er voor gooit (en Mercedes kan dat doen, die wagen lijkt wat dat betreft onverwoestbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 19:32
backupdevice schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:03:
[...]

Mocht het waar zijn van Monaco , dan moet je niet vergeten dat Max en Checo toen dicht bij elkaar stonden in de stand. En dan heeft Checo natuurlijk ook gewoon een streek geleverd die je een keer terug kan verwachten .
Zou ook wel verklaren waarom er op circuits met lange rechte stukken geen tows werden gegeven binnen RBR. Veel andere teams zag je het toch proberen in Monza en Baku maar bij RBR gebeurde dit eigenlijk (afaik) helemaal niet.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Ik ben blij dat Verstappen dit deed.
Ik vond de manier waarop dit ging erg onaangenaam, maar welke coureur zou een teamgenoot die 4 seconden achter hem rijdt en totaal geen snelheid meer heeft, in de laatste ronde laten passeren? Dat doe je alleen als iemand vlak achter je rijdt en er net niet voorbij kan.
Maar goed, Verstappen heeft nu wel 2 punten meer op zijn all-time puntenlijstje.
En als het inderdaad om Monaco gaat en hoe het daar is gegaan, heeft Perez daar al tien punten cadeau genomen. Ik vind het gedrag van Max rancuneus en dat siert hem niet, maar het ging hem gisteren niet om die 2 punten volgens mij. Het ging om de punten die Perez in Monaco pakte op onsportieve wijze (als dat inderdaad klopt).
Had dit anders opgelost kunnen worden? Zeker. Daar mogen alle betrokkenen zichzelf in de spiegel kijken, incl. Max.

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 14-11-2022 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-07 22:05

Geen sporter is groter dan zijn team. Niet Cristiano Ronaldo, niet Max Verstappen. Hij snijdt zich in zijn vingers. Volgend jaar wordt het een stuk lastiger met Mercedes die er vanaf race 1 zal staan. En ik geloof niet dat Perez hem volgend jaar nog een (paar) keer zal helpen.

Alleen sporters die over lijken gaan behoren tot de beste. Als je dat niet hebt ben je middelmaat of zal je nooit bij de allerbeste horen. Onbegrijpelijk dat mensen dat gewoon niet snappen.

Ik ben blij dat Verstappen laat zien dat hij het gif nog heeft om de beste te blijven en na 2 kampioenschappen niet verslapt. Perez moet maar gewoon sneller rijden ipv janken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:22
backupdevice schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:03:
[...]
Mocht het waar zijn van Monaco , dan moet je niet vergeten dat Max en Checo toen dicht bij elkaar stonden in de stand. En dan heeft Checo natuurlijk ook gewoon een streek geleverd die je een keer terug kan verwachten
Als het waar is van Monaco (en het bewezen kan worden) dan is het aan die FIA om Perez daarvoor te bestraffen. Niet aan Verstappen een half jaar later.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord