[F1 2022] Race 18 GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 41 Laatste
Acties:
  • 137.869 views

Onderwerpen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:41
Korte analyse na de kwalificatie en verwachting voor morgen:
  • Na afloop van de kwalificatie had Mercedes er meer van verwacht met de plaatsen 6 en 8 en net over een seconde achterstand op de pole tijd. Mercedes reed met een grotere achtervleugel dan Red Bull, Ferrari en Alpine. Bij de gemeten snelheid op het rechte stuk bij start-finish en het rechte stuk na de Spoon bocht staan d Mercedes rijders op de plaatsen 19 en 20.
  • De achterstand op Red Bull zit tussen de 8 en 10 km/u, op Ferrari en Alpine scheelt het 6 tot 8 km/u. Op alle gedeeltes waar voluit gereden wordt bij elkaar opgeteld wordt de achterstand nog erger en verliest Mercedes 7 tienden wat ze niet inlopen in de bochten.
  • Mercedes heeft niet gegokt op een regenafstelling maar rijdt met een grotere vleugel voor meer neerwaartse druk wat ten koste gaat van topsnelheid. In de regen deden ze het goed in de 2e vrije training dus men hoopt op een regenrace. De weergoden in Suzuka zijn er nog niet uit of het morgen droog blijft met een kans van 60%-70% op regen tijdens de race. Regen kan in het voordeel zijn want de balans was in de natte 2e vrije training goed, met droog weer denkt Mercedes hun normale vorm op zondag te hebben want de longruns in de 3e vrije training zagen er ook goed uit. Mercedes denkt dat de hudiige afstelling helpt met minder bandenslijtage en DRS op een grotere vleugel werkt beter.
https://www.auto-motor-un...gel-gp-japan-2022-suzuka/

P.S. ik vroeg mij al af waarom de antwoorden niet van Toto afkomstig zijn maar die heeft blijkbaar geen zin meer om bij elke grand prix aanwezig te zijn. Plan is geloof ik dat hij volgend seizoen met 24 races bij meer grand prix weekenden afwezig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Er wordt in de paddock gegniffeld dat een vormalig Mercedes rijder naar Red Bull gaat, maar of dat nu positief of negatief gezien moet worden stond er niet bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chocoball schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:11:
[knip]

P.S. ik vroeg mij al af waarom de antwoorden niet van Toto afkomstig zijn maar die heeft blijkbaar geen zin meer om bij elke grand prix aanwezig te zijn. Plan is geloof ik dat hij volgend seizoen met 24 races bij meer grand prix weekenden afwezig zal zijn.
Hij zou aanwezig geweest zijn indien de uitslag van de
2021 butgetten wel afgelopen woensdag naar buiten was gekomen, met de verwachting dat Red Bull er (ruim) boven zou zitten. Dat is wat ik eerder deze week "ergens" was tegengekomen. Of dat ook waarheid is, geen idee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:13

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wolff en Binotto zijn niet aanwezig. De reden is eerder het overvolle programma dan de budgetcapgate wat nu er handig aan gelinkt wordt.

https://www.gpfans.com/amp/article.php%3fid=93191

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

hardware-lover schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:16:
[...]

Hij zou aanwezig geweest zijn indien de uitslag van de
2021 butgetten wel afgelopen woensdag naar buiten was gekomen, met de verwachting dat Red Bull er (ruim) boven zou zitten. Dat is wat ik eerder deze week "ergens" was tegengekomen. Of dat ook waarheid is, geen idee.
Mja of te trots om Nyck te feliciteren :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
Chocoball schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:12:
[...]

Er wordt in de paddock gegniffeld dat een vormalig Mercedes rijder naar Red Bull gaat, maar of dat nu positief of negatief gezien moet worden stond er niet bij?
Mercedes raakt de halve motoren afdeling kwijt aan Red Bull; Mercedes raakt het WDC kwijt aan Red Bull; Mercedes raakt mogelijk het WCC kwijt aan Red Bull; en nu dus Mercedes raakt een coureur kwijt aan de Red Bull familie. Lijkt mij wel een reden om te gniffelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
tweakduke schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:20:
Wolff en Binotto zijn niet aanwezig. De reden is eerder het overvolle programma dan de budgetcapgate wat nu er handig aan gelinkt wordt.

Heeft Horner überhaupt al eens een race overgeslagen? Volgens mij niet toch? Zowel Wolff & Binotto hebben volgens mij afgelopen twee seizoenen wel eens een weekend overgeslagen. Maar Horner is er volgens mij echt altijd bij.

Overigens wel logisch dat ze ook vaker races overslaan. En hetzelfde zie je ook in de garages. Continu wisselende monteurs, waar het in 2019 nog opviel als er juist iemand anders in de garage was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 11:13

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
RobertMe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:30:
[...]

Heeft Horner überhaupt al eens een race overgeslagen? Volgens mij niet toch? Zowel Wolff & Binotto hebben volgens mij afgelopen twee seizoenen wel eens een weekend overgeslagen. Maar Horner is er volgens mij echt altijd bij.

Overigens wel logisch dat ze ook vaker races overslaan. En hetzelfde zie je ook in de garages. Continu wisselende monteurs, waar het in 2019 nog opviel als er juist iemand anders in de garage was.
Binotto deed het sowieso al. Voor Horner zou het dit weekend niet handig zijn om afwezig te zijn, aangezien het kampioenschap beslist kan worden.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
tweakduke schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:32:
[...]

Binotto deed het sowieso al. Voor Horner zou het dit weekend niet handig zijn om afwezig te zijn, aangezien het kampioenschap beslist kan worden.
Dat Horner nu er bij is is natuurlijk logisch ja ;) En dat zal die ook wel blijven totdat op zijn minst het WDC & WCC beslist zijn. Dat Binotto wel eens vaker afwezig is is is mij ook bekend. Wolff heeft IIRC ook wel eens in zeldzame gevallen verstek laten gaan. Maar toen Red Bull in 2020(?) hun 300e GP had was dat nog onder vermelding dat hij ook alle GPs aanwezig was geweest. En ook personeel er sl zo lang bij was, zoals Ole Schack die toen ook zijn 300e race voor Red Bull track side aanwezig was. En ik kan mij ook niet herinneren dat / of Horner sinds toen verstek heeft laten gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
tweakduke schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:20:

Vind het vooral typerend dat ze er niet zijn in het weekend dat hun opponent kampioen kan worden.

Zou me ook niet verbazen als ze iets aan het bekokstoven zijn die twee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:20
Justevo schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:06:
[...]
Vind het vooral typerend dat ze er niet zijn in het weekend dat hun opponent kampioen kan worden.
Dit vind ik ook typisch. Bovendien hebben ze net twee weekenden vrij gehad en waren ze met Singapore toch al een eind in de richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
[...]

Die zitten lekker in Parijs om bij de FIA voor hoge straffen en uitsluiting van zowel Red Bull Racing als Max Verstappen uit het 2021 en 2022 seizoen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:29

d0s

sssst

TinusXIII schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:44:
[...]

Die zitten lekker in Parijs om bij de FIA voor hoge straffen en uitsluiting van zowel Red Bull Racing als Max Verstappen uit het 2021 en 2022 seizoen :P
Ik denk dat er wel degelijk iets speelt. Het is te toevallig dat ze er allebei niet zijn. Zeker omdat ze er wel bij waren in Singapore na een stop van 3 weken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 19:46
Goede jurisprudentie voor een vergelijkbaar voorval, ook hier niet bestraft, zelfs geen reprimande. Nog wel in tijd van Charley Whitig overigens. Stoort mij dan weer een beetje dat Twitter er weer over heen klapt met arrogant dit, stealer dat, narcistic zus, fia-helped zo…

[ Voor 10% gewijzigd door Thinlanet op 08-10-2022 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Thinlanet schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:56:
[...]

Goede jurisprudentie voor een vergelijkbaar voorval, ook hier niet bestraft, zelfs geen reprimande. Nog wel in tijd van Charley Whitig overigens. Stoort mij dan weer een beetje dat Twitter er weer over heen klapt met arrogant dit, stealer dat, narcistic zus, fia-helped zo…
Je post zeg het al Twitter. :'(

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben benieuwd morgen wat Ferrari gaat doen als het morgen zo staat:

1) MAX
2) SAI
3) LEC

Carlos is on a roll in vergelijking met Charles de laatste races. En ook met George in zijn rug zal een swap met Charles niet in zijn voordeel zijn.

Zouden ze bij Ferrari het durven?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

[...]

Dit. Zijn er al eens vaker 2 teambazen in één weekend afwezig geweest en dan ook nog eens van de topteams :?

Juist nu, met alles wat er speelt icm een eventuele kampioen na dit weekend, erg apart.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Apart of niet: Toto en Binotto zijn allebei niet nodig voor het bouwen van een leuke afterparty. :+

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
- Sollte es am Sonntag regnen, hätte Mercedes vielleicht sogar ein Siegerauto.

Regen in het voordeel van Mercedes, ik weet nu niet of we op regen moeten hopen of niet. Het zou goed zijn om droog te starten en dan op het einde een regenbui.

Of meteen regen en dan droog.

Maar wat zijn de weersverwachting voor suzuka?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:30:
[...]

Christian Horner heeft bij mijn weten nog nooit een race gemist. Tenzij er iets van ziekte was of zo meende ik. Maar Christian Horner is dan ook een heel andere soort teambaas dan Toto Wolff.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09:14
Kan me niet voorstellen dat ze zuur zijn over het aanstaande WK van Verstappen, dat moeten ze mentaal wel geaccepteerd hebben. Los van het budgetverhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Chevy454 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:22:
- Sollte es am Sonntag regnen, hätte Mercedes vielleicht sogar ein Siegerauto.

Regen in het voordeel van Mercedes, ik weet nu niet of we op regen moeten hopen of niet. Het zou goed zijn om droog te starten en dan op het einde een regenbui.

Of meteen regen en dan droog.

Maar wat zijn de weersverwachting voor suzuka?
Ik had al een kleine samenvatting van de analyse in dit topic geplaatstt :)

Ook in droog weer denkt Mercedes hun gebruikelijke zondagsvorm te hebben en door een grotere achtervleugel minder bandenslijtage en betere DRS te hebben. Ze moeten alleen bij de start eerst voorbij de Alpine zien te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chocoball schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:35:
Ik had al een kleine samenvatting van de analyse in dit topic geplaatstt :)
Dass hab ich bereits gesehen und gelessn. Aber mitt der WM im voraussicht, was ist den besten Szenario fur Max. Die Mercedes auto's beim Start vorbei an die Ferrari oder nicht.

Dat de Mercedes wagens het goed kunnen doen door hun giga taartschep is leuk maar voor het kampioenschap van Max, wat is er het beste? Ik zou vooral graag een mooi podium zien en Lewis op P2 zou het verstieren denk ik maar dan is Max wel zeker kampioen.

Zou wat zijn als het Max, Alonso (door strategie) en Leclerc zou worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 11:54
sjaool schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:24:
[...]

Christian Horner heeft bij mijn weten nog nooit een race gemist. Tenzij er iets van ziekte was of zo meende ik. Maar Christian Horner is dan ook een heel andere soort teambaas dan Toto Wolff.
Horner lijkt mij echt een geweldig manager. Duidelijk, veeleisend maar ook fair en empathisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Om 5.00 de drivers parade, ik denk dat ik een keertje oversla maar hier alvast de link :)

LIVE: Japanese Grand Prix Build-Up and Drivers Parade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
Chocoball schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:06:
Om 5.00 de drivers parade, ik denk dat ik een keertje oversla maar hier alvast de link :)

[YouTube: LIVE: Japanese Grand Prix Build-Up and Drivers Parade]
Haha, ik denk dat er weinig Nederlanders zo fanatiek zijn maar je weet het nooit..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jelmuur schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:12:
[...]

Haha, ik denk dat er weinig Nederlanders zo fanatiek zijn maar je weet het nooit..
Ik denk dat ik bij dat clubje mensen hoor. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:31

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Dit is voor mij de enige wedstrijd die ik zo vroeg ga kijken i.v.m. spoilers die ik later op de dag op het werk kan verwachten. Mocht het resultaat positief zijn kan ik daar niet meer door verrast worden. Later op de dag dan maar vieren. 🥳

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:38
7 uur is nog best te doen eigenlijk.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 19-09 14:49
Louwke schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:23:
7 uur is nog best te doen eigenlijk.
Met 2 koters, noem ik dat uitslapen ;).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:56
De jongste hier krijgt toch rond 7:00 de fles. Ik weet al 4 jaar aan een stuk niet hoe het is om na 7:00 wakker te worden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
lolgast schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:28:
De jongste hier krijgt toch rond 7:00 de fles. Ik weet al 4 jaar aan een stuk niet hoe het is om na 7:00 wakker te worden :+
Zelfde hier, na bijna 10 jaar snapt de oudste nog steeds niet dat je op zondag kunt uitslapen. Elke week zegt ze dat ze uit gaat slapen, elke week staat ze tussen 6.30 en 7.30 uur naast d'r bed. :+

Nu heeft ze wel besloten dat ze morgenochtend gewoon mee gaat, vroeg op broodjes en croissantjes bakken en dan samen maar F1 te kijken. Dus op zich heeft het af en toe z'n voordelen. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 08-10-2022 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:10
Hoe is de laatste weers verwachting? beetje jammer als ik 6:45 me'n nest uit kom en de start is een uur vertraagd door de regen...

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:47
The_Butler schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:55:
Hoe is de laatste weers verwachting? beetje jammer als ik 6:45 me'n nest uit kom en de start is een uur vertraagd door de regen...
Het valt nu toch niet te voorspellen wat over 12 uur exact het weer is boven het circuit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Maar je zou dan wel een weersverwachting van 12 uur eerder vertrouwen om een uur uit te slapen omdat het zou gaan regenen? Lijkt mij ook niet heel slim dan.

Maar om 6:45 voordat je het bed uit komt kun je vast even controleren of se start door gaat op de geplande tijd of dat die al is uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09 00:49
Er zijn verschillende weermodellen te vinden, ze voorspellen allemaal sowieso regen morgen. De vraag is of het vóór, tijdens of er na gaat regenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Dat is amper te voorspellen. Toen ik vanmiddag een analsyse las was de kans op regen 60-70%, als ik nu kijk is de kans 40% in het blok dat de race start. De drivers parade ook geen goede graadmeter want die kan droog zijn en 2 uur later kan het met bakken uit de hemel komen.

Vrees dat je dan toch even om kwart voor zeven moet kijken of de race doorgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:47
Volgens Accuweather.com gaat het pas vanaf 4 uur lokale tijd regenen. Volgens Weather.com vanaf 12 uur 0.4mm, 1 uur 1mm, 2 uur 1.7mm, 3 uur 2.4mm.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Justevo
Ik vind 7:00 vrij ambitieus om een flesje open te trekken, maar we gaan een poging wagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
jelmuur schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:25:
Kan me niet voorstellen dat ze zuur zijn over het aanstaande WK van Verstappen, dat moeten ze mentaal wel geaccepteerd hebben. Los van het budgetverhaal
Voor mij komt het over als de ultieme vorm van disrespect om er niet bij te zijn wanneer Red Bull kampioen wordt en zo je ongenoegen te uiten. Ik zie ze er voor aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Ik heb geen kinderen. Maar mijn wekker gaat al sinds jaar en dag iedere dag om 5:45. Of het nu een werkdag, weekend of vakantie is. Heerlijk om de dag te zien ontwaken.

Daarom zijn deze race tijden op mijn lijf geschreven en vind ik die late avond races juist verschrikkelijk. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 08-10-2022 19:32 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 20:01
Bizar kleine verschillen bij de quali:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBxi8tcMFivkiENR7JrE87020iI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1HXC4Qp2lOXNUsM1D9GQX8A3.webp?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelmuur
jan390 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:43:
Bizar kleine verschillen bij de quali:[Afbeelding]
Altijd mooi om te zien dit, toch een stuk minder abstract dan honderdsten/duizendsten :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
jan390 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:43:
Bizar kleine verschillen bij de quali:[Afbeelding]
Zou leuk zijn (lekkere chaos >:) ) als ze echt zo zouden starten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
jelmuur schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:52:
[...]

Altijd mooi om te zien dit, toch een stuk minder abstract dan honderdsten/duizendsten :9~
In dit plaatje zijn de verschillen anders oneindig :+

spoiler:
Immers kun je tijd niet omzetten naar afstand. Tenzij je een snelheid erbij hebt. Snelheid als ze stil staan, op een plaatje, is 0, dus...

Maar ze zullen vast dit plaatje maken op basis van de gemiddelde snelheid, dus dan heb je afstand afgelegd per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 07:42

Dazzler2120

FP ProMod
RobertMe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:57:
[...]

In dit plaatje zijn de verschillen anders oneindig :+

spoiler:
Immers kun je tijd niet omzetten naar afstand. Tenzij je een snelheid erbij hebt. Snelheid als ze stil staan, op een plaatje, is 0, dus...

Maar ze zullen vast dit plaatje maken op basis van de gemiddelde snelheid, dus dan heb je afstand afgelegd per seconde.
Volgens mij maken ze dit plaatje o.b.v. de snelheid die ze op de lijn rijden. Er zit een speedcheck op de lijn vziw.
Tuurlijk, er zal een bepaalde afwijking zijn, maar mij lijkt dat die redelijk te verwaarlozen zijn

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 20:35
Kijk altijd met me vader samen, 8 uur vind ik echt iets te vroeg om weer thuis op de bank te zitten.

Vind het ook opvallend stil op de bekende websites over max z'n pole.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 13:51
upschur schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:07:
Kijk altijd met me vader samen, 8 uur vind ik echt iets te vroeg om weer thuis op de bank te zitten.

Vind het ook opvallend stil op de bekende websites over max z'n pole.
Om 8 uur zijn ze bovendien al een aardig stuk onderweg 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 20:35
Is het nog vroeger? Pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:42
7 uur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 15:41
Voor mij een uur eerder (Portugal). Wekker ingesteld, ben meestal wel rond 6:00 wakker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DoeEensGek schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:28:
[...]

Met 2 koters, noem ik dat uitslapen ;).
Nou dat... Ligt er hier al de hele week eentje vanaf een uur of vijf een drie uur durende vrije interpretatie van Crazy Frog uit te voeren in zn babybedje...

Zo was ik zowel gisteren als vandaag in theorie prima op tijd voor de vrije trainingen }:|

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Baby’s…

“Maar je krijgt er zo veel voor terug…”
_O- _O-

}:|

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:43:
[...]

Nou dat... Ligt er hier al de hele week eentje vanaf een uur of vijf een drie uur durende vrije interpretatie van Crazy Frog uit te voeren in zn babybedje...

Zo was ik zowel gisteren als vandaag in theorie prima op tijd voor de vrije trainingen }:|
Eigen schuld, dikke.... wallen onder je ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

jelmuur schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:25:
Vergis je niet in de kleinheid van mensen. Van Toto wist ik het wel, van Binotto valt het me erg tegen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Justevo schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:25:
[...]

Ik vind 7:00 vrij ambitieus om een flesje open te trekken, maar we gaan een poging wagen 8)
Nou, die ambitie ga ik delen. Na 15 meter fundering gestort te hebben vandaag, nog net voor sluitingstijd mijn koelkast kunnen vullen. Ter ere van de winst van Perez een beetje bier met tequila :+

Reprimande, tsja, an sich niks mee, als je alle voorgaande precedenten negeert. Het blijft een dingetje die kwalificatie. Kan me nog herinneren dat Mazeping de volle laag kreeg toen ie mensen inhaalde enzo.

Oplossing is simpel, terug naar single lap qualifying.

Oh, heb ook een zoontje (5), is ook altijd vroegop. Uitslapen kan ik al 22 jaar niet meer, zit gewoon in mn dna.....

[ Voor 8% gewijzigd door siggy op 08-10-2022 21:16 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:19

Edd

Even wat belangrijkers... Bandjes en pitstops!

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/q3sxtsyj4ms91.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=09ed0e803d275b44c78904457b2789d69863f481

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/346z9u3y4ms91.jpg

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:47

mb1

Maar hoe zit het met de inters en de full wet banden van de diverse coureurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mb1 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:28:
Maar hoe zit het met de inters en de full wet banden van de diverse coureurs?
Sowieso 1 nieuw setje inters. Aangezien ze 1 setje van de vrijdag kunnen inruilen.

Maar gezien ze vrijdag aardig wat op de wets & inters gereden hebben en met regen verwachting voor morgen (/vandaag aldaar) natuurlijk ook interessant om te weten wat ze daadwerkelijk nog aan nieuw en gebruikt beschikbaar hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 20:36
streamnl schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:55:
Baby’s…

“Maar je krijgt er zo veel voor terug…”
_O- _O-

}:|
Een daarvan is een lege portemonnee. :p

Maar, jij zou morgen toch pas terug komen? :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:36
Verschrikkelijk, 7:00 uur.
Toch de wekker maar gezet :P

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 10:23
pro_6or schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:07:
[...]

Vergis je niet in de kleinheid van mensen. Van Toto wist ik het wel, van Binotto valt het me erg tegen.
Denk dat er bij RBR niemand wakker van ligt. Dan zouden wij het ook niet hoeven doen lijkt me. We weten de reden niet eens.

Ik zeg zelfs wel eens dingen af die ik leuk vind, laat staan evenementen die ik niet leuk vind. Dan heb ik nog geen eens een bijzonder leven ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:05

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Weltrusten mensen, eindelijk is het weer een keer zover! Morgen een vroege race *O* :)F oOo d:)b

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Hm. Toch berichten dat het heviger gaat regenen tijdens de race en ook waarschuwingen voor onweersbuien..

En dan heb ik het nog niets eens over overvliegende raketten van Noord-Korea gehad

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 11:54
Edd schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:46:
Hm. Toch berichten dat het heviger gaat regenen tijdens de race en ook waarschuwingen voor onweersbuien..
[Twitter]

En dan heb ik het nog niets eens over overvliegende raketten van Noord-Korea gehad
Geneog kansen voor een leuke race dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Nou, ik heb voor het eerst in mijn leven de wekker gezet voor een F1 race :P 6:45, of m'n zoontje moet eerder wakker zijn.
Dekens mee naar beneden en gezellig samen op de bank kijken 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

Providentia schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:50:
[...]

Geneog kansen voor een leuke race dus!
Ik weet alleen niet hoe F1 om zal gaan met onweersbuien. In Amerika wordt de race gewoon stilgelegd om fans te laten schuilen. Dit ivm een bliksemschicht waarbij een fan ooit eens is overleden en gewonden zijn gevallen.
Ik vermoed dat de F1 ook wel een rode vlag zal geven, als is het omdat het vaak gepaard gaat met veel regen.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Edd schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:54:
[...]

Ik weet alleen niet hoe F1 om zal gaan met onweersbuien. In Amerika wordt de race gewoon stilgelegd om fans te laten schuilen. Dit ivm een bliksemschicht waarbij een fan ooit eens is overleden en gewonden zijn gevallen.
Ik vermoed dat de F1 ook wel een rode vlag zal geven, als is het omdat het vaak gepaard gaat met veel regen.
Daarnaast moet de heli ook ten alle tijden veilig kunnen opstijgen. Al zijn er enkele circuits waarbij het vervoer ook over de weg mocht dacht ik.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

timmie271 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:57:
[...]

Daarnaast moet de heli ook ten alle tijden veilig kunnen opstijgen. Al zijn er enkele circuits waarbij het vervoer ook over de weg mocht dacht ik.
Dat klopt inderdaad.

Ik heb even snel gegoogled (maps) en General Hospital ligt op 9 minuten rijden.. Dat valt, dacht ik, binnen de gestelde eisen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
-tom-562 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:51:
Nou, ik heb voor het eerst in mijn leven de wekker gezet voor een F1 race :P 6:45, of m'n zoontje moet eerder wakker zijn.
Dekens mee naar beneden en gezellig samen op de bank kijken 8)
Ik maak er 07:30u van. Ik verwacht na een poosje wel live mee te kunnen kijken (latere start, rode vlaggen etc). :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-kE0r642PS_VitRjf80CVDDXwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2oOWiJXEJpfpi4iAjhKbG9UR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En het is nog droog...

[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 09-10-2022 05:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En het begint nu te regenen. De capes en regenjassen gaan aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Morning!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:59
Evening. Ben op vakantie in tijdzone GMT -5. De race begint hier om middernacht. Dat ga ik er bij de vrouw niet doorkrijgen. Ga het 2e kampioenschap van Max missen helaas.

Weltrusten. :z :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Goedemorgen. :O
* streamnl deelt koffie uit aan zijn mede Tweakers
Zin ik de race! Verwacht er veel van.
.
alesandro_46 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:17:
[...]

Een daarvan is een lege portemonnee. :p

Maar, jij zou morgen toch pas terug komen? :+
Ik ben er nu ook ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 10:57
Goedemorgen! Benieuwd of ik straks vanuit de trein vlot genoeg internet ga hebben om te kijken, of dat ik het ga overslaan tot ik terug thuis ben deze middag...

Iemand al eens geprobeerd een race te bekijken terwijl hij op een trein in Oostenrijk zat? :+

Edit: lijkt erop dat het vanmiddag gaat worden, als F1TV zelfs de open sessies niet wilt laden omdat het internet te "traag" is... :+

Veel plezier met de race iedereen, ik ga hier binnen een uur niet meer kijken O-)

[ Voor 54% gewijzigd door azerty op 09-10-2022 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het regent dus. Maar zo te zien niet erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ze zeggen wel dat ze verwachten dat het blijft regenen en dat het waarschijnlijk ietsje harder gaat regenen.
Wordt wederom niet saai dus.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:44
Nachtje doorgehaald dan maar.. Slapen doen we na de race maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 05:55:
Goedemorgen. :O
* streamnl deelt koffie uit aan zijn mede Tweakers
Zin ik de race! Verwacht er veel van.
(y)
GoT heeft geen coffeecup imoticon, wel deze :9B (maar die sla ik deze race even over :P).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08
Goedemorgen! We hebben er zin in vandaag! Hopelijk een mooie race.
Christijan Albers als eerste op tv te zien is ook geen pretje smorgen's vroeg pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 19:42
Goedemorgen! Inderdaad, regen. Mooi!

Op de radar is een flink neerslaggebied zichtbaar waar we voorlopig onder blijven liggen. Ten zuidwesten van Suzuka ligt een actiever gedeelte met neerslag, dit trekt heel langzaam noordwaarts, maar ik ben er niet zeker van dat dit actieve deel ook echt gaat uitkomen bij Suzuka. Desondanks genoeg regen dus nog in de aanvoer. Droog lijkt het voorlopig niet te gaan worden.

Suzuka ligt bij de (S):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SL9LHK2FSNeF9N-ttYS7DHjfCQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6seleP4XdPJIGASYOmeSjSR.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.jma.go.jp/bos...rmal/elements:hrpns&slmcs

[ Voor 6% gewijzigd door StefanVerkerk op 09-10-2022 06:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 06:14:
Goedemorgen! Inderdaad, regen. Mooi!

Op de radar is een flink neerslaggebied zichtbaar waar we voorlopig onder blijven liggen. Ten zuidwesten van Suzuka ligt een actiever gedeelte met neerslag, dit trekt heel langzaam noordwaarts, maar ik ben er niet zeker van dat dit actieve deel ook echt gaat uitkomen bij Suzuka. Desondanks genoeg regen dus nog in de aanvoer. Droog lijkt het voorlopig niet te gaan worden.

Suzuka ligt bij de (S):
[Afbeelding]

https://www.jma.go.jp/bos...rmal/elements:hrpns&slmcs
Nee, maar als de periferie daarvan langs het circuit gaat, dat regen het al iets harder.

Wets of inters? Ben wel benieuwd wanneer wets sneller zijn, waarschijnlijk pas als je anders van de baan af knalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 09-10-2022 06:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:58
Viaplay ook zo te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gS964iwjFjvy0LMUciL2zYkbg0U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hBUtbH72xfvob2VbWT0I5Mm7.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nvm

[ Voor 128% gewijzigd door Rivanov op 09-10-2022 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Wow, "they jinxed it"?

Ik hoop op leuke race, titel volgt anders wel een volgende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ziggo heeft geen voorbeschouwing. Dat valt mij een beetje tegen van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
Mercedes voordeel nu met de regen met meer achtervleugel dan Ferrari/RB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Oké. De baan is natter dan ik had verwacht d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Maar, klopt het wat ik las dat Binotto er niet is, gaan FER nu een fabelachtige strategie doen (én slagen), gewoon om hem te narren >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jammer dat op F1TV de main feed nog niet in de lucht is, om de onboards erbij te pakken naar de grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Okay, zet Latifi hem nog in de muur? Of misschien Lewis? Die heeft er de laatste jaren ook nog wel eens een hand van om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 10:57
sjaool schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 06:21:
Ziggo heeft geen voorbeschouwing. Dat valt mij een beetje tegen van ze.
Blijkbaar zijn de mensen die dat moeten doen niet gepassioneerd genoeg om dit zo vroeg op een zondagmorgen te doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

1 groot verschil met doordeweeks ik hoef mijn laptop niet mee te sjouwen. Goedemorgen allemaal. Krijgen we een rollende start of gewoon staan en gas er op?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jake schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 06:25:
Maar, klopt het wat ik las dat Binotto er niet is, gaan FER nu een fabelachtige strategie die (én slagen), gewoon om hem te narren >:).
Geen Binotto en geen Wolff zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pierre schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 06:25:
1 groot verschil met doordeweeks ik hoef mijn laptop niet mee te sjouwen. Goedemorgen allemaal. Krijgen we een rollende start of gewoon staan en gas er op?
Start op de grid. Mogelijk wel na aantal rondes achter SC. Regel is al sinds 2019 of eerder zo.Evt. eerst achter SC droger rijden, daarna standing start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pierre schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 06:25:
Ik hoop op een normale start. Die rollende start is niets waard en verpest meteen een deel van de spanning. Dan op maar op full wets starten denk ik zo. Maar ja, met die nieuwe race directors weet je het maar nooit. Ik mis Michael Masi. ;)

Pagina: 1 ... 8 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord