[F1 2022] Race 18 GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 41 Laatste
Acties:
  • 137.818 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Mercedes rijdt ook flink meer rondes

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:22
Max meldt dat zijn front tyres te heet worden tijdens een snelle ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 00:19
Blijft een mooi circuit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:06

Wom

De eerste sector van dit circuit is wel echt smullen he.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik ben te lui om te zoeken maar is er een weerbericht voor za/zo? Hetzelfde als nu?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Bezulba schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:53:
ik ben te lui om te zoeken maar is er een weerbericht voor za/zo? Hetzelfde als nu?
Geen idee maar ik hoop het :D

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 07-10-2022 08:53 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

G_Dragon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:53:
[...]

Geen idee maar ik hoop het :D
ik niet.. ik wil een saaie droge race met max op pole en 3 min voorsprong met nog 5 rondjes te gaan zodat ie even een nieuwe soft eronder kan hangen en fastest lap kan pakken :X :P

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Cameraman stond niet echt veilig geloof ik

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Bezulba schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:53:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZhmBhyFP8K_M-c6c0Skd5uzpck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6s7a2Zn6dWNRiQ7lRaNf1F5c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QS-sXvmqJM9T0j3X-FNarHHT9YE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AyUiP1n4Jaal9pU0aiuGGMg.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: Weerplaza / https://www.weerplaza.nl/...ten/japan/suzuka/1857630/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Bezulba schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:54:
[...]

ik niet.. ik wil een saaie droge race met max op pole en 3 min voorsprong met nog 5 rondjes te gaan zodat ie even een nieuwe soft eronder kan hangen en fastest lap kan pakken :X :P
Dat zou erg saai zijn, regen brengt juist de spanning en spektakel terug.
Droog kan ook wel leuk zijn maar met dit weer heb je toch wat meer onvoorspelbaarheid _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

G_Dragon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

Dat zou erg saai zijn, regen brengt juist de spanning en spektakel terug.
Droog kan ook wel leuk zijn maar met dit weer heb je toch wat meer onvoorspelbaarheid _/-\o_
Dat mag allemaal als Max kampioen is. Ik ben al oud genoeg geworden vorig jaar, dit jaar gewoon lekker rustig in Japan kampioen en de races daarna 200% chaos.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Bezulba schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:57:
[...]

Dat mag allemaal als Max kampioen is. Ik ben al oud genoeg geworden vorig jaar, dit jaar gewoon lekker rustig in Japan kampioen en de races daarna 200% chaos.
Daar denken we dan anders over!
Van mij mag het namelijk elk jaar zo spannend zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:59
G_Dragon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:46:
[...]

Als je ook kijkt naar wie Japan de afgelopen jaren hebben gewonnen, zou je dit jaar niet durven denken maar zeg nooit nooit.. Want is alleen maar Mercedes :D
  • Winnaar 2019: Valtteri Bottas
  • Winnaar 2018: Lewis Hamilton
  • Winnaar 2017: Lewis Hamilton
  • Winnaar 2016: Nico Rosberg
  • Winnaar 2015: Lewis Hamilton
Niet zo gek he. Dat waren ook de jaren dat Mercedes zo ongeveer de beste auto van het veld had en al die jaren werd Mercedes WCC en leverden ze de WDC. Dit jaar staan ze er niet zo goed voor omdat het compleet andere autos zijn en daarmee neemt dus ook de kans nogal af dat Mercedes nog wat in de pap te brokkelen heeft.

Volgens mij was het ook alleen 2017? of 2018? dat Ferrari redelijk mee deed. Maar toen faalden ze in Japan IIRC meermaals met motor problemen. Ik denk Vettel in de kwalificatie waardoor die achteraan startte? En Räikkönen had problemen op de grid? Meen toen dat ze zelfs nog op de grid bougies vervangen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Ik zit even wat stukjes van FP2 te kijken, maar valt mij op hoe ze de 130R toch ontzettend vern..kt hebben. Vroeger was dit een iconische bocht die in dezelfde lijstjes als Eau Rouge en de Parabolica stond. Waar iedere sportzender in de voorbeschouwing aandacht aan besteedde.

En nu. Het is amper nog een bocht te noemen, laat staan dat het ook maar enig uitdaging vormt voor de coureurs (remember Leclerc met 1 handje?). Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CousinBoneless schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:05:
Ik zit even wat stukjes van FP2 te kijken, maar valt mij op hoe ze de 130R toch ontzettend vern..kt hebben. Vroeger was dit een iconische bocht die in dezelfde lijstjes als Eau Rouge en de Parabolica stond. Waar iedere sportzender in de voorbeschouwing aandacht aan besteedde.

En nu. Het is amper nog een bocht te noemen, laat staan dat het ook maar enig uitdaging vormt voor de coureurs (remember Leclerc met 1 handje?). Zonde.
Is het wel de bocht die ze verneukt hebben? Komt het niet door de ontwikkeling van de autos en daarmee voornamelijk bredere autos (2017+). Dat levert een stuk hogere bochtensnelheden op. En ook Eau Rouge was vroeger een bocht die niet of nipt flat out was, en tegenwoordig doen ze dat ook makkelijk flat out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:07
RobertMe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:04:
[...]
Volgens mij was het ook alleen 2017? of 2018? dat Ferrari redelijk mee deed. Maar toen faalden ze in Japan IIRC meermaals met motor problemen. Ik denk Vettel in de kwalificatie waardoor die achteraan startte? En Räikkönen had problemen op de grid? Meen toen dat ze zelfs nog op de grid bougies vervangen hebben?
2017 (ik was erbij :) ) viel Vettel na een paar rondjes uit wegens een kapotte bougie. Max had hem daarvoor om een knappe plek ingehaald om door te schuiven naar (en te finishen op) P2. Van Kimi kan ik me niet meer zoveel herinneren die race... hij deed in ieder geval niet mee om de podiumplekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
G_Dragon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:46:
[...]

Als je ook kijkt naar wie Japan de afgelopen jaren hebben gewonnen, zou je dit jaar niet durven denken maar zeg nooit nooit.. Want is alleen maar Mercedes :D
  • Winnaar 2019: Valtteri Bottas
  • Winnaar 2018: Lewis Hamilton
  • Winnaar 2017: Lewis Hamilton
  • Winnaar 2016: Nico Rosberg
  • Winnaar 2015: Lewis Hamilton
2014 ook al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Max is zuinig met zijn banden, volgen mij pas 1 set interns gebruikt. Bij Mercedes hebbem ze al 3 sets gebruikt.
De slijtage is ook erg hoog, bij iedereen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als ik die zo zie, dan is FP2 dus een hele belangrijke voor de race en FP3 een hele belangrijke voor de Q. Wat dan ook interessant is: wie gaat voor een 'wet/inter' setup en een slechtere Q en wie gaat voor een droge setup en dus trackpositie over racepace (en als het weer dan anders wordt: dubbelop winst).

Als de huidige FP2 stand de eindstand wordt, dan is Max wel zeker van WCD. Alleen niet in Japan dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

pilskes schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:16:
Max is zuinig met zijn banden, volgen mij pas 1 set interns gebruikt. Bij Mercedes hebbem ze al 3 sets gebruikt.
De slijtage is ook erg hoog, bij iedereen..
Op welke ronde van de race zetten we geld in dat er een klapband komt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Extigo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:45:
Schumacher rijdt FP2 niet. Zn chassis moet worden vervangen.
[Twitter]
Omg, het 3e chassis wat ie al aan diggelen rijdt? Dat is einde F1 carriere. Maar zo hard was die klap ook weer niet eigenlijk.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Het lolige uurtje is weer begonnen. Gebeurt weinig op track dus gaan Crofty en co mooie verhalen vertellen.

Perez heeft een nieuw automatisch systeem. Zodra er een Safety Car is krijgt hij automatisch in z'n oor te horen "Mind the gap"

kwaliteitspapgrap dat.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Max altijd lekker duidelijk via teamradio: 'all tyres are fucked, no grip'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

StefanVerkerk schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:28:
Max altijd lekker duidelijk via teamradio: 'all tyres are fucked, no grip'.
De nuchtere Hollander, draait er niet omheen! Daar houden we van :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
"gone" I think was the word he used :-D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
is die bandentest 2023 nu in het water gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 15:02
bvbal79 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:30:
Ja. Is naar Austin verplaatst

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:06

basvn

Breezand - NHN

jep! gaat naar mexico nu (en naar de VS maar daar was hij sowieso al)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:53
Badum tss ;)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Ik heb toch maar even gewacht, maar iedereen is veilig binnen. Niet net als in FP1 een crash na de teststarts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 19:55
Ben de trainingen nog even aan het terugkijken en bij het begin van VT2 hoor ik 'Mick Schumacher crash'. Had de replay van VT1 al afgesloten, maar wat een domme fout ook al kon Mick er waarschijnlijk weinig aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fec-ZfOXoAQISFs?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fec9lkragAAxdc9?format=jpg&name=large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Ypuh schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:59:
Ben de trainingen nog even aan het terugkijken en bij het begin van VT2 hoor ik 'Mick Schumacher crash'. Had de replay van VT1 al afgesloten, maar wat een domme fout ook al kon Mick er waarschijnlijk weinig aan doen.
hoe kan het een domme fout zijn als je er niks aan kan doen? Die 2 zijn niet met elkaar te rijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 20:07
Waarom is het een domme fout als hij er waarschijnlijk weinig aan kon doen? Lijkt op aquaplaning dus onfortuinlijk. Hij had deze ronde natuurlijk extra voorzichtig kunnen rijden. De Haas (van Mick) reageerd soms erg onvoorspeldbaar bij nat wegdek en druk aan een zijde (zie z'n crash in Monaco bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 19:55
bvbal79 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:34:
[...]

hoe kan het een domme fout zijn als je er niks aan kan doen? Die 2 zijn niet met elkaar te rijmen
Omdat het een beetje van beide is; banden te koud na de proefstart. Daarna te hard gereden over een te natte baan. Maar hij heeft dat water er niet zelf neergelegd. Aquaplaning is altijd (on)verwacht.

In mijn wereld een volledig duidelijke omschrijving dus :+.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 07-10-2022 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mooi ook, dat `Watch the Singapore Grand Prix Live` aan het einde 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pi3Ax2duir6pNrhLx82nH0IIlvY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GG5FOOgI1b6JgRSS0PBAX5kt.png?f=user_large
Dat was een behoorlijke klap, jammer dat je de crash niet vanaf een andere camera ziet zoals buiten de auto.

[ Voor 29% gewijzigd door G_Dragon op 07-10-2022 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24
G_Dragon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:45:
[...]

[Afbeelding]
Dat was een behoorlijke klap, jammer dat je het niet vanaf een andere hoek ziet zoals buiten de auto.
Vertekend wel een beetje nu imho, hij glijdt lekker door en de voorkant van de auto is gewoon kwetsbaar, daardoor ziet het er wat dramatischer uit dan het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

The_Admin schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:47:
[...]

Vertekend wel een beetje nu imho, hij glijdt lekker door en de voorkant van de auto is gewoon kwetsbaar, daardoor ziet het er wat dramatischer uit dan het was.
Ja daar heb je dan misschien wel weer gelijk in, leek harder dan het was :X.
Hij was wel even flink geschrokken van die plotselinge aquaplaning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
Als het zondag gedurende de race nat is en met intermediates moet worden gereden, heeft MER dan nog wel wat over?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
hansvk schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:05:
Als het zondag gedurende de race nat is en met intermediates moet worden gereden, heeft MER dan nog wel wat over?
Wets ;)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hansvk schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:05:
Als ze op vrijdag de inters gebruiken krijgen ze daarvoor een nieuw setje terug op zaterdag. Maar ik ga er vanuit dat ze meer dan een setje gebruikt hebben.

Maar wat was het? 3 wets, 4? 5? inters die ze krijgen? (En inters dan +1 als ze die op vrijdag al gebruiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 10:47

Edd

RobertMe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:12:
Maar wat was het? 3 wets, 4? 5? inters die ze krijgen? (En inters dan +1 als ze die op vrijdag al gebruiken)
Ik zat net even in de regulations te kijken.
Ze krijgen 3 wets en 4 inters. Maar omdat ze deze FP's met inters hebben gereden, krijgen ze 1 nieuw setje inters in ruil voor een oud setje.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqKU5lrOzEB-xRMz_Rsgo8m1ONM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ic07KD3gAkd2vcKkzgBSViSB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlI_EwixNXvRnpgf4cbRjF_2cG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOwF90H9jDKCMuiuGgPNGRB8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door sjaool op 07-10-2022 12:09 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:45
De goat is gewoon in 4 minisectoren het snelste met de Williams. Ik zeg wissel met Perez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
Nou ik hoop dat er nog een race gaat komen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

jaapstobbe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:24:
[...]

1.5mm regen is eigenlijk niets. Voor hetzelfde geld valt er helemaal geen regen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
jaapstobbe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:24:
[...]

1,5 liter water per vierkante meter in een uurtje valt er dan, da's wel vochtig maar niet iets waardoor een race afgelast/uitgesteld wordt hier.
Dat worden gewoon inters.

[ Voor 18% gewijzigd door PalingDrone op 07-10-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Niet om Mick af te vallen, maar hier is hij volledig debet aan.

Herstart = koudere banden.

In alle rust dus terugrijden; de timer stond zelfs al stil. Toch niet scherp genoeg en eraf geschoten.

In een seizoen waar het draait om kostenbeperking én waar hij nog niet zeker is van zijn stoeltje 2023, kan dit weleens de druppel zijn voor Steiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
StealthyPeanut schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:26:
[...]

Niet om Mick af te vallen, maar hier is hij volledig debet aan.

Herstart = koudere banden.

In alle rust dus terugrijden; de timer stond zelfs al stil. Toch niet scherp genoeg en eraf geschoten.

In een seizoen waar het draait om kostenbeperking én waar hij nog niet zeker is van zijn stoeltje 2023, kan dit weleens de druppel zijn voor Steiner.
Inderdaad, vooral heel erg onnodig dit. Kan je als teambaas niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Dus, conclusie na 2 fp sessies:

Ferrari is nergens, Max gegarandeerd kampioen maar Mercedes gaat winnen. Mclaren is weer waardeloos.

Ben ik iets vergeten met mijn rondetijden analyse?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Bezulba schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:28:

Ferrari is nergens, Max gegarandeerd kampioen maar Mercedes gaat winnen. Mclaren is weer waardeloos.

Dat de baan nat was. :)

Als ik de door @sjaool gesposte voorspelling zie, wordt het morgen een dag van keuzes qua afstelling voor de kwali en de race, aangezien je voorlopig voor zondag uit moet gaan van natte omstandigheden. (die keuzes gaan echt effect hebben op hoe je kwali of je race uiteindelijk verloopt.)

Maar de voorspelling kan morgen natuurlijk weer anders zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 07-10-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Ja, morgen is het droog, dus vandaag zegt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54

Met dat laatste valt er nog wel een discussie over te voeren, want Ham vergeet de pits in te rijden en Rus krijgt experimentele banden er onder. Ik gok op McLaren of Alpine als winnaar..misschien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Conclusie: de eerste FPs zeggen vooral weinig over Q en race.
Rondetijden analyse is een nuttige tijdens kwalificatie, maar niet tijdens FP.

Grootste deel van FP2 was RB duidelijk meer langere sessies aan het rijden ipv de MB tijd aanvallen. Q sessies zijn waarschijnlijk droog. MB reed met nieuwe banden een snellere tijd. Niet geheel vreemd.

Conclusie is dus vooral, zoals altijd dat er weinig conclusies te trekken zijn, behalve dat:
Latifi wel heel erg creatief was met andere lijnen zoeken
Schumacher weer even laat zien waarom hij nog geen zitje heeft voor volgend jaar en het team veel werk heeft bezorgd.

Je bent dus vooral vergeten dat jouw analyse weinig zeggend is. Zeker met deze omstandigheden. 8)

Morgen weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

TIGER1125 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:31:
[...]

Dat de baan nat was. :)

Als ik de door @sjaool gesposte voorspelling zie, wordt het morgen een dag van keuzes qua afstelling voor de kwali en de race, aangezien je voorlopig voor zondag uit moet gaan van natte omstandigheden. (die keuzes gaan echt effect hebben op hoe je kwali of je race uiteindelijk verloopt.)

Maar de voorspelling kan morgen natuurlijk weer anders zijn.
De overtuiging van een natte race is wel wat afgezwakt. Begin deze week was de voorspelling nog dat de race waarschijnlijk nattigheid zou bevatten. Nu is de voorspelling dat er een kans is dat de race gedeeltelijk nat is. Toch wel wat bijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
Hann1BaL schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

..... Nu is de voorspelling dat er een kans is dat de race gedeeltelijk nat is. Toch wel wat bijgesteld.
Dat zijn de mooiste races! Af en toe nat en af en toe droog.. Mee eens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

murphydrz schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:39:
[...]

Veranderende omstandigheden is altijd een recept voor spannende races. Wie durft er gokjes te wagen is dan de vraag

Maar afhankelijk van de kwalificatie en of je wilt dat Max kampioen wordt, wil niet iedereen dat.

Als je vooraan start wil je dit niet. Sta je verder naar achter dan wel.

Sotsji vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Verstappen was trouwens ook niet al te complimenteus over de auto. Veel onderstuur.
Maar beter dan Leclerc die echt problemen gehad lijkt te hebben.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
murphydrz schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:39:
[...]

Het mag van mij best droog beginnen, maar daarna heb ik toch wel graag dat het tot aan de finish goed nat blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:44:
Verstappen was trouwens ook niet al te complimenteus over de auto. Veel onderstuur.
Maar beter dan Leclerc die echt problemen gehad lijkt te hebben.
Red Bull heeft wel vaker een slechte vrijdag omgedraaid tot een auto met zeer goede balans (vanuit Max’ perspectief)

Nog geen nood aan de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hann1BaL schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:45:
[...]

Red Bull heeft wel vaker een slechte vrijdag omgedraaid tot een auto met zeer goede balans (vanuit Max’ perspectief)

Nog geen nood aan de man.
Zeker niet. Ik maak me ook helemaal geen zorgen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmuur
Met een beetje spanning kampioen worden is ook niet erg toch? Kampioen wordt 'ie toch wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:47:
[...]

Zeker niet. Ik maak me ook helemaal geen zorgen. ;)
Gelukkig. Ik zou toch ook niet willen dat je vannacht slecht slaapt en morgen toch weer op moet om de kwali te kijken.

Omdat het kampioenschap toch al gespeeld is, hoop ik eigenlijk voor Honda dat het Max deze race lukt. Ze zijn zo’n cruciaal onderdeel geweest en nog steeds, aan het succesverhaal van Red Bull en Max.

Het is niet alsof het kampioenschap spannender wordt als het niet lukt, zelfs niet als Leclerc wint met snelste race ronde en Max valt uit. Hij hoeft echt maar een paar puntjes te halen en kan dat ook met een caravanachteruitrijdrace combinatie.

Let’s get it over with - en dan kijken wat MB tegen SFR uitspoken en of plek 2 nog spannend gaat worden.
En ik hoop Yuki mooie punten. Het blijft een geweldig publiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
jelmuur schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:52:
Met een beetje spanning kampioen worden is ook niet erg toch? Kampioen wordt 'ie toch wel
Mag ook in de laatste race hoor, beetje drama altijd leuk :)
Singapore was voor VER geen fijne race maar als neutrale kijker heb ik er toch echt wel van genoten (behalve van de wedstrijdleiding, dat was weer ouderwets gepruts)

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Samenvatting van de vrijdag:
  • Mercedes was bij de eerste training nergens, bespaarde op de ronden en kreeg geen temperatuur in de banden. Voor de 2e training is de afstelling aangepast en waren beide wagens op 1 en 2 terug te vinden met Verstappen op 8 tienden erachter.
  • Mercedes heeft 3 van 4 sets intermediates verbruikt waarvan 2 volledig op zijn maar krijgen 1 set nieuwe terug die mogelijk nodig zijn voor de race van zondag (regen). De concurrentie bespaarde juist op het gebruik van de intermediates wat Mercedes aan de top van de trainingstijden bracht.
  • Doordat de 2e training 90 minuten duurde experimenteerde Mercedes (in tegenstelling tot de concurrentie) om meer neerwaartse druk te krijgen en reed met een grotere achtervleugel. Mercedes heeft de grotere vleugel nodig voor voldoende neerwaartse druk in de middensnelle en snelle bochten. Mercedes hangt nog niet de vlag uit maar zit dicht tegen de concurrentie aan. Zaterdag gaan ze door met een grotere vleugel terwijl Ferrari en Red Bull met een kleinere vleugel rijden.
  • Een grottere vleugel bij Mercedes spaart de banden maar zorgt voor meer luchtweerstand wat weer ten koste gaat van topsnelheid op de rechte stukken en dat kost weer rondetijd. Ferrari zou over dit soort type bochten juist snel moeten zijn maar moet neerwaartse druk opofferen voor meer topsnelheid op de rechte stukken. Red Bull kan met een kleinere vleugel rijden omdat het meer neerwaartse druk over de ondervloer en koetswerk weet te genereren en daarmee snel op de rechte stukken.
  • Omdat de verwachting is dat zaterdag droog blijft krijgen alle teams voro de 3e vrije training een extra set medium banden voor de longruns.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Sebastian-Vettel-Aston-Martin-Formel-1-GP-Japan-Suzuka-07-Oktober-2022-169Gallery-e49e307b-1941192.jpg

https://www.auto-motor-un...ning-merceds-stark-regen/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Chocoball schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:32:

• Omdat de verwachting is dat zaterdag droog is krijgen alle teams voro de 3e vrije training een extra set medium banden voor de longruns.
[/list]
Teams hebben alle droog weer banden nog beschikbaar, + krijgen nog een extra medium :?

Risico van de regen lijkt me.. Jammer dat je je afstelling niet voor elkaar hebt

[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 07-10-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24

Qua rondetijden niet, maar wellicht wel qua;

1) Het is vrijdag
2) Het regende
3) Zowel Red Bull als Ferrari hebben weleens drama-vrijdagen gehad en vervolgens een goede zondag
4) Mercedes heeft wel vaker een goede vrijdag (en zelfs zaterdag) gehad en kwam vervolgens op zondag weer te kort
5) Echt pure snelheid (de kracht van RB) hebben we nog niet gezien, want zie #2.
6) Ondanks de regen leek Mercedes zo af en toe nog best te stuiteren
7) Er komt meer regen dit weekend, dus het wordt een tombola.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:49

TrekDr0p

QR niet scannen

ik zeg het hier als eerste.

1VER
2HAM
3PER

Zo en nu ga ik me alvast voorbereiden op morgen ochtend dus even een middag dutje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
basvn schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:36:
[...]

Teams hebben alle droog weer banden nog beschikbaar, + krijgen nog een extra medium :?

Risico van de regen lijkt me.. Jammer dat je je afstelling niet voor elkaar hebt
Na iedere vrije training moeten er 2 sets slicks worden ingeleverd, ook als het heeft geregend. Normaal lever je dan de meest gebruikte in, maar als geen set gebruikt is, dan kiezen ze natuurlijk tactisch.

Een extra setje mediums is dan niet verkeerd. Dan kunnen ze alsnog de (of een extra) longrun doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:36:
[...]

Regen of geen regen, volgens mij moeten ze de banden gewoon inleveren? Dat is dus volgens mij 2x na 40 minuten FP en 2x na einde FP. Geen idee of ze normaliter (veel) meer sets verbruiken op vrijdag dan deze 4. Maar kan dus zomaar dat ze nog steeds maar 1 of 2 sets over hebben voor FP3 en daardoor "niet kunnen rijden".

En dat extra setje is natuurlijk gewoon een setje dat ze virtueel hebben ingeleverd maar nog achter in de garage staat. Toch ongebruikt.

Dat extra / nieuwe setje inters is dan gekker. Want effectief worden er per weekend dus 5 sets inters per auto meegenomen terwijl ze ten eerste überhaupt vrij zelden nodig zijn. Ten tweede als ze al nodig zijn 4 sets ook nog niet perse nodig zijn. En vervolgens hebben ze dan ook nog die 5e sets bij zich.

Edit:
Bijna 2 uur lang geen reactie op de post van @basvn , en vervolgens wordt im door @Aardappelbakker verslagen :P

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 07-10-2022 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
RobertMe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:26:
[...]

Dat extra / nieuwe setje inters is dan gekker. Want effectief worden er per weekend dus 5 sets inters per auto meegenomen terwijl ze ten eerste überhaupt vrij zelden nodig zijn. Ten tweede als ze al nodig zijn 4 sets ook nog niet perse nodig zijn. En vervolgens hebben ze dan ook nog die 5e sets bij zich.
Ik mag aannemen dat ze wel meer dan 5 setjes inters bij zich hebben. Gewoon redundancy. Als je sowieso al met een vloot aan vrachtwagens komt dan is een extra paar setjes banden natuurlijk peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Providentia schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

Ik mag aannemen dat ze wel meer dan 5 setjes inters bij zich hebben. Gewoon redundancy. Als je sowieso al met een vloot aan vrachtwagens komt dan is een extra paar setjes banden natuurlijk peanuts.
Dat lijkt mij juist sterk. Banden van dezelfde compound komen ten alle tijden uit dezelfde batch. Dus extra banden moeten dan ook in dezelfde batch geproduceerd worden. Daarnaast worden ongebruikte banden van een gebruikte compound alrijd vernietigd. Als in een weekend 1 coureur een installation lap doet op inters en verder helemaal niet op de inters gereden wordt dan gaan er 5 sets * 20 autos = 100 sets door de shredder heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Providentia schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

Dat maakt niet zo veel meer uit inderdaad. Maar het feit dat ze na ieder raceweekend weer verbrand worden en weer nieuwe inters / wets meenemen is natuurlijk wel tamelijk bizar 8)7 Of het moet zijn dat ze dat inmiddels hebben aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
Aardappelbakker schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:35:
[...]

Dat maakt niet zo veel meer uit inderdaad. Maar het feit dat ze na ieder raceweekend weer verbrand worden en weer nieuwe inters / wets meenemen is natuurlijk wel tamelijk bizar 8)7 Of het moet zijn dat ze dat inmiddels hebben aangepast.
Dat is nieuw voor mij, maar als het waar is klinkt het inderdaad waanzinnig. Tot zover een groen imago krijgen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Nouja, wordt gewoon gerecycled.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 14-09 07:30
Komt gewoon als kankerverwekkend bolletje op een kunstgras voetbalveldje voor de F-jes. Maak je niet druk :)

Ik vind die vroege tijden maar niks. Ga proberen alles terug te kijken zonder voorkennis maar vraag me af of dat lukt als Max zondag kampioen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Aardappelbakker schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:35:
[...]

Ik hoop dat dat alleen voor gebruikte compounds gebeurt. Dus dat als ze in Bahrein wat setjes inters & wets meenemen dat die daarna weer naar een andere GP gaan. En niet dat ze die totaal ongebruikt vernietigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:06
sNielz123 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:10:

Ik vind die vroege tijden maar niks. Ga proberen alles terug te kijken zonder voorkennis maar vraag me af of dat lukt als Max zondag kampioen wordt.
Ga ik ook doen. Zware week geweest en ik wil lekker uitslapen :+
Zo spannend is het trouwens niet, genoeg punten voorsprong voor Max.
Zondag eerst koffie, de vrouw vragen om notificaties te wissen op phone. F1TV en GP Radio opstarten en lekker kijken in nachtkleding :9

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:06

Wom

Elke race heeft zijn eigen volledige nieuwe set aan banden, die worden niet van de ene naar de andere GP verscheept. Deze worden al weken van te voren verscheept via boot, dus is logistiek vaak ook niet mogelijk.

Recyclen van banden zoals die in de F1 worden gebruikt komt niet veel voor.* Vaak worden deze als brandstof voor fabrieken gebruikt (geen grap). Cementfabrieken waren (of zijn, ben niet helemaal up to date) grote afnemers er van. Autobanden van onder je eigen auto worden wél ingezameled voor recycling, wettelijk verplicht sinds een jaar of 15. Let wel, niet al die banden moeten per sé worden gerecycled worden, geloof dat Europees 20% van het totaal ingezameld wordt aangehouden.

* Althans, drie jaar geleden het geval toen ik opleiding over dit onderwerp had. Ben werkzaam in de autoindustrie :)
RobertMe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:14:
[...]

Ik hoop dat dat alleen voor gebruikte compounds gebeurt. Dus dat als ze in Bahrein wat setjes inters & wets meenemen dat die daarna weer naar een andere GP gaan. En niet dat ze die totaal ongebruikt vernietigen.
Enkel banden die niet gemonteerd zijn geweest gaan terug naar Pirelli. Banden die al op de auto hebben gezeten (ookal is er geen meter mee gereden) worden als gebruikt beschouwd.

[ Voor 25% gewijzigd door Wom op 07-10-2022 18:40 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sNielz123 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:10:
Komt gewoon als kankerverwekkend bolletje op een kunstgras voetbalveldje voor de F-jes. Maak je niet druk :)

mir4dor schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:33:
[...]

Ga ik ook doen. Zware week geweest en ik wil lekker uitslapen :+
Zo spannend is het trouwens niet, genoeg punten voorsprong voor Max.
Zondag eerst koffie, de vrouw vragen om notificaties te wissen op phone. F1TV en GP Radio opstarten en lekker kijken in nachtkleding :9
En dan hoor je de buren juichen...... :P :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Wom schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:36:
Elke race heeft zijn eigen volledige nieuwe set aan banden, die worden niet van de ene naar de andere GP verscheept. Deze worden al weken van te voren verscheept via boot, dus is logistiek vaak ook niet mogelijk.

Recyclen van banden zoals die in de F1 worden gebruikt komt niet veel voor.* Vaak worden deze als brandstof voor fabrieken gebruikt (geen grap). Cementfabrieken waren (of zijn, ben niet helemaal up to date) grote afnemers er van. Autobanden van onder je eigen auto worden wél ingezameled voor recycling, wettelijk verplicht sinds een jaar of 15. Let wel, niet al die banden moeten per sé worden gerecycled worden, geloof dat Europees 20% van het totaal ingezameld wordt aangehouden.

* Althans, drie jaar geleden het geval toen ik opleiding over dit onderwerp had. Ben werkzaam in de autoindustrie :)

[...]

Enkel banden die niet gemonteerd zijn geweest gaan terug naar Pirelli. Banden die al op de auto hebben gezeten (ookal is er geen meter mee gereden) worden als gebruikt beschouwd.
De banden die naar Pirelli terugkeren gaan daar ook niet allemaal in het museum.
Opstoken in een vuilverbranding/energiecentrale noem ik nou niet echt recyclen...
Blijft een groot probleem dit soort afval, zeker omdat deze units nog geen 300 km meegaan (om nog maar te zwijgen over binnen 1 rondje je banden afschrijven en weer pitten voor een verse set, <5km gebruikt) terwijl je met consumentenbanden bij normaal gebruik zomaar tienduizenden kilometers plezier hebt van een setje.
Helaas is er maar heel weinig te verzinnen wat je met een gigantische berg oud vervuild gevulcaniseerd rubber kan doen, het aanbod overstijgt ruimschoots de vraag (als die er al is).
Het granulaat wordt onder meer gebruikt voor het produceren van speelmatten, sportvloeren, speeltoestellen en in het wegdek. Het staal wordt schoongemaakt en opnieuw gebruikt als grondstof. Het linnen is een geschikte grondstof voor onder meer de verbrandingsindustrie.
Dit noemt een afvalbandenverwerker 100% milieuvriendelijk en hergebruik, jaja.
Alleen het staal kan je wat mee, of het canvas er uit slopen rendabel om dat later voor verbranding te gebruiken betwijfel ik maar het is een mooie greenwash. Net als die voorbeelden van hergebruik, onder meer... ze vergeten voor het gemak maar even te vermelden dat het overgrote deel gewoon de oven in verdwijnt.

Maargoed, heb echt zin in morgenvroeg de Q op deze baan, zit er persoonlijk niet zo mee als er op droog asfalt het nodige rubber opgerookt gaat worden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 07-10-2022 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:14:
[...]

Mario Isola van Pirelli was vandaag te gast bij Sky F1 en beantwoorde daar vragen over banden (F1 TV 0:48:42). De huidige gebruikte banden van F1, F2 en F3 en andere race series gaan terug naar het VK en worden omgezet in energie (wat ik interpreteer als verbranding voor energieopwekking). Voor de toekomst willen ze naar een andere vorm van recycling kijken zoals verwerken tot grondstof.

Bij AMuS was eerder het verhaal dat 1 van de groene doelen inderdaad was hergebruik van ongebruikte banden en dan met name de 2 type regenbanden maar daar hoorde ik Isola niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:26:
[...]

Mario Isola van Pirelli was vandaag te gast bij Sky F1 en beantwoorde daar vragen over banden. (F1 TV 0:48:42). De huidige gebruikte banden van F1, F2 en F3 en andere race series gaan terug naar het VK en worden omgezet in energie (wat ik interpreteer als verbranding voor energieopwekking). Voor de toekomst willen ze naar een andere vorm van recycling kijken zoals verwerken tot grondstof.

Bij AMuS was eerder het verhaal dat 1 van de groene doelen inderdaad was hergebruik van ongebruikte banden en dan met name de 2 type regenbanden maar daar hoorde ik Isola niet over.
Oftewel, als je bv kijkt naar een tripple header zoals Spa - Zandvoort Monza. Dan komen de teams aan in Spa met velgen. Vervolgens legt Pirelli op die velgen 3 sets wets & 5 sets inters. Die worden niet gebruikt, dus op zondagavond weer van de velgen gehaald. Vervolgens gaat het runner naar het VK, en de velgen de vrachtwagen in naar Zandvoort. In Zandvoort heeft Pirelli weer een aantal trucks vol met banden/rubber. Daar legt Pirelli op woensdag of zo de nieuwe banden op de velgen. Die worden vervolgens niet gebruikt en op zondagavond of maandag weer van de velgen gehaald. Het rubber gaat wederom naar het VK, en de velgen gaan naar Monza. En in Monza heeft heeft Pirelli wederom trucks vol klaar staan met nieuwe banden, legt ze op de velgen, ... :X 7(8)7

Dat is niet alleen enorm slecht voor het milieu v.w.b. het rubber weggooien, en het produceren om het daarna weer weg te gooien. Maar ook nog eens slecht voor het milieu in het transport (ik ga er vanuit dat "ronde banden" in de trucks van Pirelli liggen, dus een velg erin kost letterlijk geen extra plek), en kost ook nog eens tientallen (honderden?) manuren om elk weekend weer de banden op de velgen te leggen en er weer af te halen terwijl de banden niet eens gebruikt zijn. Laat ze dan eens beginnen met waar mogelijk banden (met velg en al) te hergebruiken binnen Europa. Waarbij toch al alles direct van circuit naar circuit gaat. Dat het wellicht bij fly-aways niet heel handig is om dat alle banden per vliegtuig te moeten transporteren terwijl per boot goedkoper en beter voor het milieu is is dan nog tot daar aan toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dit zijn toch wel de leukste tijden voor een kwalificatie en race, natuurlijk is het vroeg maar dat heeft juist wat! Heb zulke races wel gemist de laaste jaren, want ging steeds niet door vanwege corona |:(

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 07-10-2022 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

G_Dragon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:11:
Dit zijn toch wel de leukste tijden voor een kwalificatie en race, natuurlijk is het vroeg maar dat heeft juist wat! Heb zulke races wel gemist de laaste jaren, want ging steeds niet door vanwege corona |:(
En nu naar bed, want anders ben je niet op tijd wakker.. :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Edd schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:16:
[...]

En nu naar bed, want anders ben je niet op tijd wakker.. :+
Haha hier gaat de wekker elke Zaterdag om 8 uur :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd

Edd

G_Dragon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:18:
[...]

Haha hier gaat de wekker elke Zaterdag om 8 uur :D
FP3 is om 5 uur.. Je bent fan of... ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Edd schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:20:
[...]

FP3 is om 5 uur.. Je bent fan of... ;)
Haha you got a point :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

G_Dragon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:11:
8:00 voor een kwalificatie vind ik ok. Lekker met de laptop in bed kijken met m'n zoontje :P
7:00 's ochtends voor een race met een grote zekerheid op het winnen van het WK vind ik wat minder :P zondagoxhtend rond 8:30/9:00 is nou niet echt een moment om lekker een feestje te vieren met je maten en wat biertjes :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 19:52
-tom-562 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:31:
[...]
zondagoxhtend rond 8:30/9:00 is nou niet echt een moment om lekker een feestje te vieren met je maten en wat biertjes :P
Niet? :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 20:07
Hoe staat het eigenlijk met de gridpenalties dit weekend?

Latifi +5 (straf vorige race)
Alonso back of the grid ? (Engine)
Ocon ?
Zhou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

[...]

8:00 voor een kwalificatie vind ik ok. Lekker met de laptop in bed kijken met m'n zoontje :P
7:00 's ochtends voor een race met een grote zekerheid op het winnen van het WK vind ik wat minder :P zondagoxhtend rond 8:30/9:00 is nou niet echt een moment om lekker een feestje te vieren met je maten en wat biertjes :P
Haha en dan hebben we nog geluk met 07:00 want we hebben ze ook wel eens vroeger gehad, vind juist deze vroege races wel wat hebben. Ervoor opstaan en dan met een slaperige kop die race kijken, toen ik nog op me oude adres woonde stapte ik een half uur voor zo'n vroege race op de fiets naar mijn vader om samen de race te kijken.

Snap je heel goed dat je om die tijd geen bier gaat drinken, maar ik denk dat de buren mij nog wel even horen als hij kampioen word :X :o.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd

Edd

Thinlanet schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:37:
Hoe staat het eigenlijk met de gridpenalties dit weekend?

Latifi +5 (straf vorige race)
Alonso back of the grid ? (Engine)
Ocon ?
Zhou ?
Ik heb even snel op de FIA documents-site gekeken, maar Alonso/Ocon/Zhou kom ik niets van tegen. Waarom zouden zij een gridstraf moeten krijgen?
G_Dragon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:40:
Snap je heel goed dat je om die tijd geen bier gaat drinken, maar ik denk dat de buren mij nog wel even horen als hij kampioen word :X :o.
Hoop voor @mir4dor dat jij niet een van de buren bent... ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:52
[...]

Kan prima, gewoon zaterdag nacht al beginnen in de kroeg en dan doortrekken tot na de race ;)

Deed ik ook de voorgaande dat hier het kampioenschap (bijna) beslist werd uit mijn hoofd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

G_Dragon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:40:
[...]

Haha en dan hebben we nog geluk met 07:00 want we hebben ze ook wel eens vroeger gehad, vind juist deze vroege races wel wat hebben. Ervoor opstaan en dan met een slaperige kop die race kijken, toen ik nog op me oude adres woonde stapte ik een half uur voor zo'n vroege race op de fiets naar mijn vader om samen de race te kijken.

Zat me net af te vragen. Vroeger was het weleens 5 uur ofzo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennism schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:47:
[...]

Kan prima, gewoon zaterdag nacht al beginnen in de kroeg en dan doortrekken tot na de race ;)

Deed ik ook de voorgaande dat hier het kampioenschap (bijna) beslist werd uit mijn hoofd :P
Zo deed ik dat ook weleens. Maar kan me niet voorstellen dat dat om 7 uur was :?
Pagina: 1 ... 3 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord