Man man man, wat een trieste bedoening dit.
Als die 10.000 Afgaanse commando's een deuk in een pakje boter hadden kunnen meppen hadden ze niet met de staart tussen de benen gevlucht voor een horde Taliban met AK-47's en technicals.
Ze hadden alles aan wapens en voertuigen, maar maakten er net zo'n zooitje van als de Russen nu. Discipline was nergens te vinden en corruptie maakte het soldij al op voor het ook maar in de buurt van Jan Soldaat kwam.
Dus gaan 10.000 extra lijkzakvullingen enorm veel uitmaken? Kan me niet voorstellen. Dat er Afganen omhoog zitten en wat willen doen snap ik, maar om dat met Rusland tegen Ukraine te vechten - dus slecht uitgerust te worden en alsnog geen soldij, eten of materieel te krijgen. Right, whatever.
- Afghanen trainden in de VS, maar
verdampten sneller dan ze kogels konden opmaken.
- Na 2 decennia aan training zijn de Afghaanse strijdkrachten no
g steeds incompetent, deserteren ze en ongemotiveerd.
Even een quote:
Victor Glaviano, who worked with the Afghan army as a U.S. combat adviser from 2007 to 2008, called the soldiers “stealing fools” who habitually looted equipment supplied by the Pentagon. He complained to government interviewers that Afghan troops had “beautiful rifles, but didn’t know how to use them,” and were undisciplined fighters, wasting ammunition because they “wanted to fire constantly.”
Dus ik snap dat Rusland hier interesse in heeft. Ze herkennen zich vast in de aanpak en mentaliteit.