Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 61 Laatste
Acties:
  • 689.488 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:09
YakuzA schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:11:
[...]

Het zal idd wel zo zijn, ondanks dat ze weten dat de drones iraans zijn, precies de vluchtnummers van Iran waarmee ze naar Rusland zijn gevlogen hebben etc :)

Verder zie ik de laatste dagen weer stukken minder bij de aantallen neergehaalde Shahed 131/136 drones, zou de eerste batch aan RU kant al op zijn oid? of zouden ze weer opsparen voor een grotere aanvalsdag?
[Afbeelding]
Vrij grote aantallen inderdaad en het maakt me erg nieuwsgierig wat er nu daadwerkelijk aan de hand is.
Er moet toch behoorlijk gevochten worden, maar is dit alleen Cherson, of ook elders?

Jammer van die mediastilte voor ons leunstoel generalen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

bloody schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:20:
[...]

Mooie getallen weer, ruim boven het theoretisch dagelijkse gemiddelde sinds begin v/d oorlog :)
Zolang ze boven de 400 per dag blijven, zitten ze op schema van 100.000 dode Russen op 1 januari 2023. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Hippocampus schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:36:
[...]

Zolang ze boven de 400 per dag blijven, zitten ze op schema van 100.000 dode Russen op 1 januari 2023. :/
Lijkt mij een 'goed' streven.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hippocampus schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:36:
Het stompt wat af met die dagelijkse aantallen. Om het in perspectief te zetten, hier het aantal omgekomen Amerikaanse militairen per oorlog (bron):

Afghanistan: 2.325
Irak: 4.492
Vietnam: 58.220
WO1: 116.516
WO2: 405.399

De Oekraïnse cijfers zijn vast wat aangedikt, maar het zal ergens tussen Vietnam en WO1 zitten. Vietnam duurde 20 jaar en dit is net 8 maanden bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Yucon

*broem*

Tens schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:59:
Mercedes wordt ook (een beetje) wakker:

[Twitter]
Kamaz is toch juist de truckdivisie die ook legervoertuigen maakt :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gustaveau
  • Laatst online: 17:09
user109731 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

Het stompt wat af met die dagelijkse aantallen. Om het in perspectief te zetten, hier het aantal omgekomen Amerikaanse militairen per oorlog (bron):

Afghanistan: 2.325
Irak: 4.492
Vietnam: 58.220
WO1: 116.516
WO2: 405.399

De Oekraïnse cijfers zijn vast wat aangedikt, maar het zal ergens tussen Vietnam en WO1 zitten. Vietnam duurde 20 jaar en dit is net 8 maanden bezig.
Misschien is het beter om het te vergelijken met aantallen verliezen tijdens de winter oorlog tussen de Soviet Unie en Finland. Dit aangezien Rusland op een andere manier vecht dan de VS en totaal geen focus lijkt te hebben op het voorkomen van personele verliezen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Winter_War

In het kort: daar heeft de Soviet Unie tijdens een oorlog van 3,5 maanden tegen "slechts" Finland de volgende aantallen verloren :
126,875–167,976 dead or missing
188,671–207,538 wounded or sick
1,200–3,543 tanks
261–515 aircraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49

_Eend_

🌻🇺🇦

'Rusland rekruteert Afghaanse commando's voor oorlog in Oekraïne'

Rusland probeert Afghaanse commando's te rekruteren om mee te vechten in Oekraïne, meldt Sky News. Volgens meerdere Afghaanse militaire bronnen kunnen deze speciale eenheden een grote impact hebben op de uitkomst van de strijd, mochten ze besluiten mee te vechten. Ze zijn getraind door het Britse en Amerikaanse leger.

De kans dat zo'n 10.000 van deze mannen zich aansluiten bij Rusland is volgens een anonieme Afghaanse bron aanwezig. "Ze hebben geen land, geen banen, geen toekomst. Ze hebben niets te verliezen", zegt de bron tegen Sky News. De militairen zouden door Rusland benaderd zijn via WhatsApp en de versleutelde berichtendienst Signal.

Nadat de laatste Amerikaanse troepen waren vertrokken uit Afghanistan, in augustus vorig jaar, bleven de Afghaanse commando's achter. Slechts een deel werd geëvacueerd toen de Taliban de macht overnam. De mannen die in Afghanistan achterbleven moesten onderduiken om de gevangenis of executie te ontlopen.

bron: https://nos.nl/liveblog/2...sche-troepen-naar-cherson
Ik hoop dat ze weinig succes hebben daarmee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:04
Als ze getraind zijn door Navo lijkt mij duidelijk hoe ze opereren lijkt mij?

Mogen ze ook hun eigen wapens verzamelen 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Amdwarrior op 26-10-2022 13:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

gustaveau schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:54:
[...]

Misschien is het beter om het te vergelijken met aantallen verliezen tijdens de winter oorlog tussen de Soviet Unie en Finland. Dit aangezien Rusland op een andere manier vecht dan de VS en totaal geen focus lijkt te hebben op het voorkomen van personele verliezen.

In het kort: daar heeft de Soviet Unie tijdens een oorlog van 3,5 maanden tegen "slechts" Finland de volgende aantallen verloren :
1,200–3,543 tanks
261–515 aircraft
Die Finnen zijn niet mals. Zelfs dan is het eigenlijk nog een prestatie van formaat destijds. De aantallen zijn gigantisch te noemen. Nu is het wel zo, zeker in die tijd, dat vrijwel elke Fin jaagt en gewend is om rendieren ongemerkt te besluipen en met 1 schot te doden. Dat maakt een hoop scherpschutters die zich ongemerkt kunnen bewegen in de bosrijke omgeving onder de bevolking. Al ik me niet vergis telt Finland ook nu nog iets van een half miljoen jagers. o. Dat is een hoog percentage als je bedenkt dat Finland een populatie heeft van 5,5 miljoen. Tuurlijk zijn sommige te oud voor expedities of zo. In een land als Nederland is dat (logischerwijs) heel anders met iets van 20.000 jagers op een bevolking die ruim drie keer zo groot is. De verhouding is dus wel flink anders, dat scheelt bijna een factor 100.

Kortom, het zit die Finnen in het bloed.

Ik lees overigens op Reddit dat Duitsland nog 2 MARS systemen en 4 PHZ 2000 gaat leveren op korte termijn. Alle beetjes helpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb van de week even deze video gekeken over Finland, wel interessant:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Yucon schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:47:
[...]

Kamaz is toch juist de truckdivisie die ook legervoertuigen maakt :?
Daar is nu geld te verdienen... :+

Zat exact hetzelfde te denken, toen ik het zag staan.

Lekker alle aandelen verkopen behalve diegene die nu bakken met geld gaan opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

_Eend_ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:18:
[...]
Ik hoop dat ze weinig succes hebben daarmee..
Tsja, de vraag is hoezeer de oude Rusland vs Afghanistan oorlog daar ook nog invloed heeft.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

gustaveau schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:54:
[...]

1,200–3,543 tanks
261–515 aircraft
De Russen zien dat wellicht anders. Uiteindelijk heeft de Sovjet-Unie met stug doorzetten ondanks deze enorme verliezen en trage maar uiteindelijk effectieve aanpassingen in hoe ze vechten er een overwinning uit gesleept. En die overwinning had nog veel groter kunnen zijn als ze niet in de Finse misleidingen waren getrapt over hoe die er aan toe waren, Finland was op aan het einde van de oorlog en zou in luttele dagen zijn verslagen waarna het Rode Leger heel Finland zouden kunnen hebben veroverd.

De les voor een Russische ultranationalist van de Winter War is dat er zonder naar de verliezen te kijken moet worden doorgezet tot de totale overwinning is bereikt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:27
YakuzA schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:27:
[...]

Tsja, de vraag is hoezeer de oude Rusland vs Afghanistan oorlog daar ook nog invloed heeft.
Man man man, wat een trieste bedoening dit.

Als die 10.000 Afgaanse commando's een deuk in een pakje boter hadden kunnen meppen hadden ze niet met de staart tussen de benen gevlucht voor een horde Taliban met AK-47's en technicals.

Ze hadden alles aan wapens en voertuigen, maar maakten er net zo'n zooitje van als de Russen nu. Discipline was nergens te vinden en corruptie maakte het soldij al op voor het ook maar in de buurt van Jan Soldaat kwam.

Dus gaan 10.000 extra lijkzakvullingen enorm veel uitmaken? Kan me niet voorstellen. Dat er Afganen omhoog zitten en wat willen doen snap ik, maar om dat met Rusland tegen Ukraine te vechten - dus slecht uitgerust te worden en alsnog geen soldij, eten of materieel te krijgen. Right, whatever.

- Afghanen trainden in de VS, maar verdampten sneller dan ze kogels konden opmaken.
- Na 2 decennia aan training zijn de Afghaanse strijdkrachten nog steeds incompetent, deserteren ze en ongemotiveerd.

Even een quote:
Victor Glaviano, who worked with the Afghan army as a U.S. combat adviser from 2007 to 2008, called the soldiers “stealing fools” who habitually looted equipment supplied by the Pentagon. He complained to government interviewers that Afghan troops had “beautiful rifles, but didn’t know how to use them,” and were undisciplined fighters, wasting ammunition because they “wanted to fire constantly.”
Dus ik snap dat Rusland hier interesse in heeft. Ze herkennen zich vast in de aanpak en mentaliteit.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:54:
[...]

Hmmkay. Das wel speciaal.
Waarom zou Israël dat bewijs aan de vs moeten leveren :+
Alle foto’s komen uit UA, of doet Rusland alsof ze de Shahed zelf bouwen :?

https://www.ukrinform.net...an-drones-in-ukraine.html
Je kunt nooit genoeg bewijs hebben. Zeker van een land dat tot nu toe nog niet veel heeft bijgedragen aan het verdedigen van Ukraine.

een treffende spreuk

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

gise schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:22:
Ik heb van de week even deze video gekeken over Finland, wel interessant:
[YouTube: Waarom Finland klaar is voor een Russische invasie]
Die is zeker interessant. Behalve 280.000 militairen ook nog eens 900.000 reservisten op de been kunnen brengen is voor een land met een dergelijke populatie indrukwekkend. Zeker in vergelijk met de 40.000 militairen en 7000 reservisten van Nederland. We zouden ons eigenlijk een beetje moeten schamen.

Maar ja, wij hebben genderneutrale toiletten, dat dan weer wel :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Indoubt schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:37:
[...]

Die is zeker interessant. Behalve 280.000 militairen ook nog eens 900.000 reservisten op de been kunnen brengen is voor een land met een dergelijke populatie indrukwekkend. Zeker in vergelijk met de 40.000 militairen en 7000 reservisten van Nederland. We zouden ons eigenlijk een beetje moeten schamen.

Maar ja, wij hebben genderneutrale toiletten, dat dan weer wel :+
Finland heeft blijkbaar een goed geheugen. In Helsinki zitten de kogelgaten van de laatste Russische poging om dat van Rusland te maken nog in de sokkel van de standbeelden die er staan. Ik vond het indrukwekkend om te zien dat ze met zo'n 'Goliath' als buur geen angst hebben, maar voorbereidingen troffen.

Ze hebben ook nog steeds overal bunkers voor ALLE inwoners. Oefenen nog steeds op grote schaal tegen Russische ambities en trekken daarin door de hele samenleving heen hun eigen plan. Wat voor Rusland maar een Lego-blokje zou moeten lijken.. tjah.. je weet wat er gebeurt als de beer op een Legoblokje staat :+

Veel over geschreven en gedeeld en hoewel vast ook een stukje propaganda vanuit Fins perspectief, wel indrukwekkend.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NiGeLaToR schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:37:
[...]
Man man man, wat een trieste bedoening dit.

Als die 10.000 Afgaanse commando's een deuk in een pakje boter hadden kunnen meppen hadden ze niet met de staart tussen de benen gevlucht voor een horde Taliban met AK-47's en technicals.
Als ze uberhaupt komen gaan ze waarschijnlijk samen met de Spetznaz in de loopgraven zitten.

Zeer goed gebruik van hun speciale capaciteiten:

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ook dat die Fin zei: elke 2-3 generaties hebben we een nieuwe Russische aanval, als je naar de historie kijkt dan klopt dat natuurlijk ook gewoon.

Voor wat betreft de huurlingen uit Afghanistan, die zijn dan toch al helemaal niet bestand tegen de komende kou van de winter. Rusland heeft waarschijnlijk al niet genoeg wintergear voor de huidige troepen, die alsnog wel de lage temperaturen gewend zijn, maar wat moeten die Afghanen dan aan gaan trekken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
gise schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:45:
Ook dat die Fin zei: elke 2-3 generaties hebben we een nieuwe Russische aanval, als je naar de historie kijkt dan klopt dat natuurlijk ook gewoon.

Voor wat betreft de huurlingen uit Afghanistan, die zijn dan toch al helemaal niet bestand tegen de komende kou van de winter. Rusland heeft waarschijnlijk al niet genoeg wintergear voor de huidige troepen, die alsnog wel de lage temperaturen gewend zijn, maar wat moeten die Afghanen dan aan gaan trekken?
Ik zou me pas druk maken als ze taliban strijders inhuren. Die 'door NAVO getrainde Afghanen' zitten binnen een dag bij het COA nadat ze hun wapens en voertuigen aan Kiev hebben gedoneerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:28

Yucon

*broem*

gise schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:45:

Afghanistan kan ook erg koud zijn. En Oekraine is voor russische begrippen relatief mild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

En ook Potemkin zelf is nu blijkbaar ontvoerd:

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ok... En nu?

Gaat er ook op geacteerd worden? Of blijft het bij lege leuzen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:22:
[...]
Ok... En nu?

Gaat er ook op geacteerd worden? Of blijft het bij lege leuzen?
Mja, nu niks denk ik.

Hij had wel weer wat extra m270 en pzh's beloofd dacht ik, waarme Duitsland nu op plek 3 in het wapens lever klassement staat.
(plek 4 als je Rusland daar ook in zet ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 26-10-2022 15:25 ]

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
YakuzA schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:22:
[Twitter]
Voor mensen zoals ik die niet begrijpen wat dit is.

Dit is Potemkin.

Dit is waar de term Potemkin village vandaan komt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:25
rejer schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:39:
Wat ik mij afvraag heeft Rusland überhaupt last van westerse sancties?

https://www.telegraaf.nl/...esel-meer-bij-lokale-pomp

Ik zie alleen maar dat wij er last van hebben...
Welke last hebben wij ervan?
Dat je geen diesel meer kan krijgen bij het familie tankstation in een drop is niet echt rampzalig, ondertussen kan RU geen kogellagers en smeermiddel krijgen wat gigantische gevolgen heeft voor de industrieën daar.

De gasprijs is verder weer normaal, de nasleep van de hoge prijzen is eerder aan het mismanagement van netbeheerders te verwijten die al 10-15 jaar lang negeren dat we problemen ermee gaan krijgen, dus dit was toch wel gebeurd in de komende 5 jaar. Voordeel dat ze nu wat eerder wakker worden(hopelijk).

Verder, zie het andere topic voor deze discussie.

[ Voor 40% gewijzigd door dakka op 26-10-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
YakuzA schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:22:
[Twitter]
Ik moest even zoeken wie Potemkin nu eigenlijk is.
Prince Grigory Aleksandrovich Potemkin-Tauricheski (October 11 1739 – October 16 1791), more accurately spelled Grigory Aleksandrovich Potyomkin-Tavricheski, was a Russian military leader, statesman, nobleman, and favourite of Catherine the Great.
Ik kan hier met mijn hoofd toch ECHT niet bij. Komt zo'n bevel nu van boven af om Oekraine te kwallen, of dacht een of andere soldaat even een souvenir mee te nemen voor in de vitrinekast thuis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

boxlessness schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:45:
[...]
Ik moest even zoeken wie Potemkin nu eigenlijk is.

[...]
Ik kan hier met mijn hoofd toch ECHT niet bij. Komt zo'n bevel nu van boven af om Oekraine te kwallen, of dacht een of andere soldaat even een souvenir mee te nemen voor in de vitrinekast thuis?
Ik zou gokken vanaf het hoogste commando aan Russische kant. (Putin)

Zijn verering van Catherina de grote en Peter de eerste is vrij obsessief.

/edit:
(had idd even iets van uitleg erbij moeten doen van wie het was en wat hij betekende, voor mij is Potemkin wel een bekende dus had daar niet aan gedacht)

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 26-10-2022 15:55 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Volgens mij al een keer voorbij gekomen inderdaad dat alles van waarde uit Kherson geroofd werd op orders van bovenaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
gise schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:18:
Volgens mij al een keer voorbij gekomen inderdaad dat alles van waarde uit Kherson geroofd werd op orders van bovenaf.
Zoek eens op de amber room.

Edit : dit valt uiteraard onder het kopje looting en het vernietigen van de cultuur van de bewoners.

[ Voor 16% gewijzigd door asing op 26-10-2022 17:35 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mooi nieuws. Ik had er liever nog een nulletje bij gezien qua aantallen, maargoed...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:02
toch hulp uit Israel:

Mogelijk zelfs al een tijdje.
Lijkt op een filmpje wat een paar dagen terug hier gepost werd, maar nu even niet te vinden is.

meer info:
https://techtime.news/tag/smart-shooter/

Burgers met een app als early warning system:
https://www.ukrinform.net...n-missile-in-ukraine.html

[ Voor 72% gewijzigd door Tens op 26-10-2022 19:18 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:10
We moeten na de oorlog echt eens praten met Oekraïne.
Mijn gemeente heeft een app waar je zwerfvuil etc. kan melden. Duurt een ruime maand voordat ze er iets aan doen. Geen idee hoe Oekraïne in staat is om zo snel te reageren op meldingen (half uurtje, als het niet minder is), maar zodra die oorlog eindelijk is afgelopen, kan de civiele wereld hier wel wat mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
onkl schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:17:
We moeten na de oorlog echt eens praten met Oekraïne.
Mijn gemeente heeft een app waar je zwerfvuil etc. kan melden. Duurt een ruime maand voordat ze er iets aan doen. Geen idee hoe Oekraïne in staat is om zo snel te reageren op meldingen (half uurtje, als het niet minder is), maar zodra die oorlog eindelijk is afgelopen, kan de civiele wereld hier wel wat mee. :)
Verschil is wellicht een bepaalde mate van urgentie. Zwerfafval blaast je energiecentrale niet op, kruisraketten wel.

Blijft indrukwekkend hoe technologie en vindingrijkheid in Ukrainse handen zo effectief zijn en Rusland echt helemaal niets slims naar het slagveld weten te slepen (gelukkig) en alles wat ze hebben moeten importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
YakuzA schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:54:
[...]

Ik zou gokken vanaf het hoogste commando aan Russische kant. (Putin)

Zijn verering van Catherina de grote en Peter de eerste is vrij obsessief.

/edit:
(had idd even iets van uitleg erbij moeten doen van wie het was en wat hij betekende, voor mij is Potemkin wel een bekende dus had daar niet aan gedacht)
Potemkin’s naam is natuurlijk ook sterk met de Russische revolutie verbonden.
O.a. Wikipedia: Pantserkruiser Potjomkin
Wikipedia: Potjomkin (schip)

[ Voor 6% gewijzigd door blissard op 26-10-2022 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:31

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Posts gerelateerd aan wapens voortzetten in Wapens en wapensystemen.

Eerdere posts worden verplaatst.

[ Voor 20% gewijzigd door teacup op 26-10-2022 22:02 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Trein met 12 tanks met brandstof staan in brand in Shakhtarsk, Donbass. Het fikt lekker :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Barfman op 26-10-2022 22:29 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Laatst online: 14-09 08:50
Vandaag filmpje gezien over al die Russische krijgsgevangenen bij de nos. Kunnen ze niet al die Russische krijgsgevangenen stationeren rondom elektriciteitscentrales of mag dat niet? :-)

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
isomis schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:28:
Vandaag filmpje gezien over al die Russische krijgsgevangenen bij de nos. Kunnen ze niet al die Russische krijgsgevangenen stationeren rondom elektriciteitscentrales of mag dat niet? :-)
1) klopt, dat mag niet
2) alsof het Russische leger zich daar wat van aantrekt?

Maar het is vooral onmenselijk en immoreel. Niet verlagen tot het niveau van de tegenstander, wees beter!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Barfman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:28:
Trein met 12 tanks met brandstof staan in brand in Shakhtarsk, Donbass. Het fikt lekker :-)

[Twitter: title]
Dat komt die Russen zonder thermokleding goed uit 8)

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muncher
Ik weet niet of dit al gedeeld is.

Irish Air Corps shadows Russian ship in high-tech surveillance op off Cork Coast

https://www.corkbeo.ie/ne...monitors-russian-25345543

Dit stukje was ook nieuw voor mij:
The incident caused a major alert described by Scottish First Minister Nicola Sturgeon as an "emergency situation." In the south of France, three underwater cables were damaged, impacting internet connection globally - an incident French authorities suspect was an act of sabotage.
Toch wel sabotage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
beany schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:31:
[...]

1) klopt, dat mag niet
2) alsof het Russische leger zich daar wat van aantrekt?

Maar het is vooral onmenselijk en immoreel. Niet verlagen tot het niveau van de tegenstander, wees beter!
Niet alleen dat: het helpt niet. Rusland ziet ze toch liever dood en op die manier hebben ze nut, want kunnen ze roepen dat ze gebruikt worden als menselijk schild.

Als ze voor Rusland enorme waarde hadden, was het nog steeds geen goed idee - maar nu dubbel niet zeg maar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

isomis schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:28:
Hoe beter je ze behandeld, hoe meer zich over geven.
Dat is nog steeds de insteek van UA.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Muncher schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:47:
Ik weet niet of dit al gedeeld is.

Irish Air Corps shadows Russian ship in high-tech surveillance op off Cork Coast

https://www.corkbeo.ie/ne...monitors-russian-25345543

Dit stukje was ook nieuw voor mij:

[...]

Toch wel sabotage?
Nee al die kabels die snijden zichzelf opeens toevallig door overal waar Russische schepen varen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:34

bloody

0.000 KB!!

Er was wat gemopper dat Israel niet genoeg zou doen om Oekraine te ondersteunen.
Maar ondertussen zijn ze aardig aan de Iraanse stoelpoten aan het zagen.

Deze week al een Iraanse drone fabriek in Syrie vernietigd.
En nu een Iraanse militaire basis bij Damascus en/of Iraans vrachtvliegtuig .

Het lijkt dat ze liever het probleem bij de bron aanpakken dan achteraf de drones uit de lucht schieten :)

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

bloody schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:29:
Er was wat gemopper dat Israel niet genoeg zou doen om Oekraine te ondersteunen.

[Twitter]

Het lijkt dat ze liever het probleem bij de bron aanpakken dan achteraf de drones uit de lucht schieten :)
Inderdaad, Israël heeft zijn zijde gekozen. Ik vind het goed dat Iran nu kan worden aangepakt. Ik denk dat het voor Poetin en zijn leger nu ook wat moelijker gaat worden om te doen wat ze een paar weken terug hebben gedaan.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Wellicht ben ik cynisch maar ik zie het meer als Israël heeft een mooi excuus om zonder al teveel kritiek van buitenaf Iran aan te vallen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
Brazos schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:33:
[...]

Nee al die kabels die snijden zichzelf opeens toevallig door overal waar Russische schepen varen.
Frankrijk riep in eerste instantie het het een ongeluk was. Daarna heb ik er niets meer over gehoord. Vandaar mijn verbazing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:57
Shamalamadindon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:43:
Wellicht ben ik cynisch maar ik zie het meer als Israël heeft een mooi excuus om zonder al teveel kritiek van buitenaf Iran aan te vallen.
*knip* grote claim in een oneliner: we verwachten onderbouwingen met gedegen bronnen

[ Voor 25% gewijzigd door polthemol op 27-10-2022 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De kritiek was er toch al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:02

Fanta

FordPerformance™️

Kan je dit proberen te onderbouwen?

[ Voor 35% gewijzigd door polthemol op 27-10-2022 09:43 ]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:40

Snow_King

Konijn is stoer!

bloody schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:29:

[Twitter]

Laten we hopen dat ze een vliegtuig vol van die drones hebben opgeblazen en het Iran nog veel moeilijker gaan maken die dingen te leveren.
Ik denk dat je totaal niet cynisch bent maar het gewoon goed inziet. Israël ziet een kans en pakt deze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 13:42

flessuh

Set sail for fail!

ze doen niets OPENLIJK om Oekraïne te steunen. Wil zeker niet zeggen dat er niets gebeurt.
Er zijn meerdere landen waar je weinig tot niets leest over de geleverde hulp.

[ Voor 22% gewijzigd door polthemol op 27-10-2022 09:43 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:04

Dazzler2120

FP ProMod
Even als advocaat van de duivel; Helpen wij Oekraïne om Oekraïne te helpen, of omdat het een kans is onszelf te beschermen zonder al te veel risico's te nemen? De meeste hulpacties hebben m.i. ook een eigen belang eraan gekoppeld.

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 27-10-2022 09:43 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

flessuh schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:59:
[...]

ze doen niets OPENLIJK om Oekraïne te steunen. Wil zeker niet zeggen dat er niets gebeurt.
Er zijn meerdere landen waar je weinig tot niets leest over de geleverde hulp.
Ik las ergens dat ze onder de tafel door ook al informatie hadden verstrekt hoe het beste de Iraanse drones neer te halen.
En idd, niets zeggen lijkt soms sneu in het tijdperk van sociale media, maar het kan soms best verstandig zijn.

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Muncher schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:44:
[...]

Frankrijk riep in eerste instantie het het een ongeluk was. Daarna heb ik er niets meer over gehoord. Vandaar mijn verbazing.
Denemarken ook volgens mij met de kabels voor Faroe en Bornholm. En ik weet niet of Engeland het inmiddels heeft erkend als bewuste sabotage in het geval van Shetland. Het lijkt mij dat de overheden dit het liefst zoveel mogelijk onder de pet houden, om paniek op de markten te voorkomen en om vernedering te voorkomen internationaal gezien (je kan onze vitale infrastructuur aanvallen, wij doen toch niks) en nationaal voor de kiezers (waarom wordt er niks gedaan?)

Feit blijft dat onderzeese kabels overal plots worden doorgesneden en dat dit 'onderzoeksschip' nog steeds geen duikboot is geworden. Behoorlijk zwaktebod wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Wat ik me afvroeg, in het begin van de oorlog hebben we veel video’s en successen gezien van de Bayraktars, nu vooral van de HIMARS.
Maar worden de bayraktars momenteel niet gebruikt? Lijkt me toch alsnog prima inzetbaar om ook hiermee trenches, tanks en ander spul mee uit te schakelen.
Iemand een idee waardoor de bayraktar ineens afwezig is of lijkt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

gise schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:29:
Wat ik me afvroeg, in het begin van de oorlog hebben we veel video’s en successen gezien van de Bayraktars, nu vooral van de HIMARS.
Maar worden de bayraktars momenteel niet gebruikt? Lijkt me toch alsnog prima inzetbaar om ook hiermee trenches, tanks en ander spul mee uit te schakelen.
Iemand een idee waardoor de bayraktar ineens afwezig is of lijkt?
Toen de airdefense van RU beter op orde was en er een meer statisch front ontstond, werd het een stuk gevaarlijker om met bayraktars zo achter de linies te vliegen lijkt het.
(tijdens de eerste weken stond die luchtafweer veel in de file of niet actief ;))
Pas recent sinds UA met de HARM raketten begint te schieten om actief SEAD te doen zie je er weer een paar opduiken af en toe.

In de tussentijd zijn ze vooral voor eyes in the sky gebruikt om van achter de frontlinies vanalles in de gaten te houden. Dat is nog altijd de meest logische verklaring.

(de andere verklaring is dat er een crackdown is gedaan op het verspreiden van bayraktar filmpjes, maar dat lijkt me minder logisch. Ook voor de Stugna/Skif etc zie je dit soort golven van filmpjes en aandacht)

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 27-10-2022 10:36 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Barfman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:28:

Een korte video laat zien wat er over is gebleven:

March of the Eagles

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:59
'leuker' nieuws.

Lekker patat en frikandellen bakken in oekraine

https://nos.nl/video/2449...et-gratis-brabantse-friet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:41:
[...]
Een korte video laat zien wat er over is gebleven:

[Twitter]
Lijkt de situatie van wat er over was, voordat dit gebeurde :+

/edit:
zoals we zien, is zo'n damage assesment direct op twitter ook handig voor UA

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 27-10-2022 12:47 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Super sympathiek toch? Het wordt ook goed gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Had net zo goed een actie van @RoD kunnen zijn 8)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
tiswat schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:17:
[...]

Super sympathiek toch? Het wordt ook goed gewaardeerd.
En niet zonder gevaar,met de soldaten meereizen. Respect

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Fucking helden, niets meer en niets minder. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:30

Don Quijote

El Magnifico

Dat vind ik oprecht prachtig. Dit is nou iets wat ik graag financieel zou steunen. Ik ga eens kijken of ze toevallig donaties aannemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Super super actie gewoon. Kijk die blije gezichten en ook de kinderen. Heerlijk, die man verdient een medaille met zijn frietkraam daar te staan _/-\o_

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Don Quijote schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:45:
[...]

Dat vind ik oprecht prachtig. Dit is nou iets wat ik graag financieel zou steunen. Ik ga eens kijken of ze toevallig donaties aannemen.
https://steunactie.nl/act...de-oekraiense-grens/-8647

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amdwarrior
[...]

Ze zitten op Reddit daar heb ik het weg :Y)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:30

Don Quijote

El Magnifico

Thanks beiden! Mijn 100 euro zijn goed besteed zo :-).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is weer raak :) Waarschijnlijk heeft het Oekraïense leger de beelden van de russen gezien en besloten dat nog een raketaanval wel eens nuttig kon zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 27-10-2022 13:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

[...]

d:)b

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

/edit: te laat met de 2e trein, hier een ander resultaat van een HIMARS strike op een (voormalige) loods met materieel:

[ Voor 84% gewijzigd door YakuzA op 27-10-2022 13:22 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
YakuzA schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:19:
[...]

En een 2e brandstof trein was blijkbaar jaloers op de achievement:
[Twitter]
Of is het dezelfde? Effect was teleurstellend, dus nog een keer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 01:08
Thanks voor de link, wat een schitterende gasten. Net een donatie mogen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 27-10-2022 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FlowSnake schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:22:
[...]

Of is het dezelfde? Effect was teleurstellend, dus nog een keer?
2 verschillende, zie boven: :)
RoD in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10"

de 2e strike op het 1e doelwit is 1 van die 2 brandjes.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 27-10-2022 13:23 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 17:50
Filmpje gekeken van de patat kraam, gaf mij echt een goed gevoel. Mooi dat ze deze mensen een feestelijke/ warme hap kunnen geven. Net ook wat gedoneerd, doneer verder eigenlijk nooit maar nu maak ik graag de uitzondering. En via iDeal is het best makkelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

U.S. commercial satellites could become Russian targets of retaliation if involved in Ukraine war
U.S. commercial satellites and those of U.S. allies could become targets of Russian retaliation if they become involved in the Ukraine war, a senior Russian official warned.

“Quasi-civilian infrastructure may be a legitimate target for a retaliatory strike,” Konstantin Vorontsov, the deputy director of the Russian Foreign Ministry’s non-proliferation and arms control department, was quoted by state news agency Tass as saying.

“We are talking about the involvement of components of civilian space infrastructure, including commercial, by the United States and its allies in armed conflicts.”
Que gaan ze dan raketten de ruimte in vuren om die satellieten uit orbit te knallen?

Wat mij dit meer zegt is dat de inlichtingen werken en dat Rusland last heeft van een werkende starlink voor UA.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

mindcre8r schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Que gaan ze dan raketten de ruimte in vuren om die satellieten uit orbit te knallen?

Wat mij dit meer zegt is dat de inlichtingen werken en dat Rusland last heeft van een werkende starlink voor UA.
Ik denk blaffende hond. Veel NATO landen kunnen dit opvatten als een aanval op hun infrastructuur met alle gevolgen van dien. Ik denk dat Rusland vooral op het diplomatieke antwoord aan het wachten is om te bepalen of ze ermee weg kunnen komen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:25
[...]

Doen ze dat, paar weken later, alles wat rusland daarboven heeft zweven is verdwenen/bricked

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

[...]

Ze hebben er de raketten voor, in ieder geval om low-orbit te kunnen raken. C.q. waar Starlink rondvliegt.
Starlink is alleen niet geostationair, dus als je er eentje stuk schiet, vliegt er zometeen weer een andere voorbij en heb je gewoon nagenoeg ononderbroken internet verbinding.
Daarbij is het een erg fijnmazig netwerk met veel nodes/satellieten en de Russen hebben sowieso niet voldoende anti-satelliet raketten om t hele netwerk te mollen.
Yup, denk dat je dat goed verstaan hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 27-10-2022 13:47 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
Opnieuw explosies en een felle brand (brandstof?) in Shakhtarsk, in de door RU bezette regio Donetsk.
Dat is wel een aardig stukje (zo'n 80 km) van de frontlinie verwijderd.
Bron (+filmpje): LiveUAmap

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook 50 gedoneerd, dit soort acties moet je steunen gewoon...

Een warme hap voor iedereen en die kinderen even kind laten zijn in die barre situatie.

Werkelijk prachtig initiatief. d:)b

Zwaar respect voor die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Tja, als ze een directe aanval willen doen op NATO dan moeten ze dat vooral op die manier aanpakken.

Nog even los van internationale verdragen die zeggen dat wapens in de ruimte of ruimte-doelen aanvallen gewoon niet de bedoeling is, en de ruimte neutraal terrein is...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:48
Gelukkig heeft Trump de space force opgezet! 😌

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amdwarrior
MetalSonic schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:28:
[...]

Filmpje gekeken van de patat kraam, gaf mij echt een goed gevoel. Mooi dat ze deze mensen een feestelijke/ warme hap kunnen geven. Net ook wat gedoneerd, doneer verder eigenlijk nooit maar nu maak ik graag de uitzondering. En via iDeal is het best makkelijk. :)
Het wordt erg gewaardeerd dat gevoel hebben wij nooit in Nederland gehad.

Vervolgens lees je wat reacties op Facebook in Nederland hebben wij ook pure armoede zoals dit :r :r

Je kan in Nederland prima zelf nog patat maken zonder zelfmoord drones of kruisraketten op je huis gelanceerd te krijgen.

Vervolgens lees je hun profiel vol FVD gedeelde onzin.

Echt wat een domheid weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
[...]

mocht je een link weten. wil je deze dan delen?

zie net de link 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Zaratrass op 27-10-2022 14:12 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ze hebben ook een wat langer filmpje op de donatie website, waar een aantal van deze fragmenten uit komen:

Mooi initiatief :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Hier ook een kleine bijdrage gedaan aan de frietkraam, prachtig initiatief!

Hier filmpje van UA soldaat welke zijn eigen dorp heeft bevrijd en naar z’n ouderlijk huis gaat waar zijn twee jongere broers zijn, erg ontroerend.

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

What Airdefense doing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Jq_6CqT--sx-jfI9-eppq5D_ag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jeQk2TDd1tCvD4Tmv2yHR54x.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie resultaten! Gisteravond 18 of 19 drones en een kruisraket neergehaald in 2 uur, deze ochtend weer een SU-25 en een KA-52 heli. Met deze successrate is RU voor de kerst door al z'n KA-52's heen >:)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

En meer fijn nieuws om te lezen :)
Voor wie zich de beelden herinnert van precies één maand geleden waar tijdens het referendum -onder begeleiding van militairen- 'mevrouwen' van deur tot deur gingen om iedereen Ja te laten stemmen:
De eerste 'mevrouwen' zijn gearresteerd (y)

Afbeeldingslocatie: https://img.tsn.ua/cached/302/tsn-15890496c3fba55a55e21f0ca3090d06/thumbs/1036x648/5d/00/706a2b1643da40fba353c9e60480005d.jpeg

Vier collaborateurs werden vastgehouden in de regio Cherson

Wetshandhavers hielden vier medewerkers vast in het Berislav-district van de regio Cherson. De verdachten dwongen samen met de bezetters onder schot deel te nemen aan het zogenaamde " referendum ".

Dat meldt het parket van de procureur-generaal.

Van 23 tot 27 september 2022 gingen de verraders, samen met gewapende Russen, naar de huizen van lokale bewoners met "stembiljetten" en stembussen en dwongen mensen om te "stemmen" voor de afscheiding van de oblast Cherson van Oekraïne en de opname van de regio in Rusland.

Na de pseudo-indicatie overhandigden zij de stembiljetten aan het zogenaamde hoofd van de verkiezingscommissie voor verdere telling van de uitslag.

De vier verraders werden gearresteerd en zonder borgtocht in hechtenis genomen. Ze werden op de hoogte gebracht van het vermoeden van samenwerking (deel 2 van artikel 28, deel 5 van artikel 111-1 van het Wetboek van Strafrecht van Oekraïne).
Bron: TSN.UA

[ Voor 6% gewijzigd door Maestro op 27-10-2022 15:17 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amdwarrior schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:11:
[...]

Het wordt erg gewaardeerd dat gevoel hebben wij nooit in Nederland gehad.

Vervolgens lees je wat reacties op Facebook in Nederland hebben wij ook pure armoede zoals dit :r :r

Je kan in Nederland prima zelf nog patat maken zonder zelfmoord drones of kruisraketten op je huis gelanceerd te krijgen.

Vervolgens lees je hun profiel vol FVD gedeelde onzin.

Echt wat een domheid weer
Bij sommige mensen is het helaas nooit goed, lekker negeren en in hun eigen sop gaar laten koken zulke zuurpruimen. Geen aandacht of energie aan besteden.

Energie stoppen in het positieve, want er zijn gelukkig heel veel mensen die terecht deze actie gewoon heel erg waarderen :)

Ik ben die de donatie link grijs aan het delen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Voor de liefhebbers, zo de live speech van Putin..

Ondertitelt bij Sky News (nu andere dingen tot de speech begint):
[YouTube: Watch Sky News live]

(of YouTube: Russian president Vladimir Putin takes part in Valdai discussion clu... )

Peskov: Putin's speech at the Valdai Forum will have to be "studyed, read and re-read" for several days. He called it also "the main event of the day"

Edit: 16:00 eindelijk zit iedereen, en lijkt het eindelijk te gaan beginnen

[ Voor 41% gewijzigd door bloody op 27-10-2022 16:00 ]

nope

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bloody schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:20:
Voor de liefhebbers, zo de live speech van Putin..
Ik luister liever een uur naar een doortrekkende WC, das ook nuttiger denk ik ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

YakuzA schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:28:
[...]

Ik luister liever een uur naar een doortrekkende WC, das ook nuttiger denk ik ;)
Die wc kun je beter erna gebruiken, als Putin zijn woordendiarree geloosd heeft.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Oekraine versterkt strijdmacht aan grens met Belarus
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-64976791

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Backstory over de double tap:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kt67mD7YWwUt2P8X3NQotGvMWbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSXtqWn7tgcVvbc6VTcwM5ts.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Toevallig zie ik hier net een aardige thread over

Wellicht is zo'n inval voor Oekraine niet eens een heel slecht idee..

nope

Pagina: 1 ... 57 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid