flugelisoke schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:55:
Ik vind dat hij nogal veel eist, als meneer roept dan moet heel Europa en de rest van de wereld meteen klaar staan. Het is GÉÉN NAVO land, klaar! Er zit een grens aan het inmengen in het conflict tussen Rusland en Oekraïne.
Navo land of niet, EU is eensgezind met Oekranie en je maakt afspraken met elkaar. Als deze afspraken gemaakt zijn en je land wordt voor je ogen compleet gesloopt en je hebt het geld niet gekregen waarop je nog steeds zit te wachten voor de wederopbouw, dan steekt dat.
Dus ik begrijp Zelensky ten zeerste en wij als EU zijn ondermaats aan het presteren. We begrijpen toch echt wel dat dit land voor onze vrijheid aan het vechten is. Ik vind dat we meteen op actie moeten komen tot betrekking hulp aan Oekranie.
Dus die 17 miljard had allang al overgeboekt moeten zijn. Daarnaast kunnen en moeten meer EU landen, meer militaire hulp geven. Meer Air defence etc...
En jij hebt het over "een grens" sorry maar die grens is alamadingdong voorbij toen Rusland zo nodig een EU land moest binnen vallen en onschuldige burgers met massa's moest uitmoorden.
Dit conflict tussen Rusland en Oekranie is er niet, het conflict is het Westen en Rusland, dat moet je je wel beseffen. Ook al hebben wij geen "boots on the ground" we doen zekers al vanaf het begin mee met deze Proxy Oorlog.
En Zelensky roept niet zomaar iets, we zien allemaal wel dat een land dat grenst aan die van ons in oorlog is met een land dat gewoon zijn Sovjet Era terug wilt. Wat wil je dan, wachten totdat ze Polen ook gaan aanvallen of Bulgarije of Roemenie?
Je moet niet "wachten en dan pas actie ondernemen" Oekranie is letterlijk een blokkade aan het vormen tussen een communistisch en corrupt land en het vrije westen en dat....heeft naar mijn mening. Alle hulp nodig die we maar tot onze beschikking kunnen geven en meer.