Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 61 Laatste
Acties:
  • 689.604 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Amdwarrior schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

We weten inmiddels wel dat Russische uitspraken tegenovergestelde is.

Met als hoogtepunt video van Himars verstopt in een kelder van een flat 8)7
of de HIMARS die was uitgeschakeld, deze stond op de 2e verdieping van een gebouw :+

Maar persoonlijk heb ik geen moeite met deze manier van berichtgeving van de NOS. ze plaatsen een qoute en verwijzen naar het persbericht van TASS.
Dat de Russen liegen over alles dat is mij wel bekend, maar dan kan ik prima de informatie met een neutrale blik lezen en zelf m'n oordeel vellen over de gedane uitspraak, daar heb ik geen staatsfilter voor nodig, alsjeblieft niet.

Voor mij heeft het wel nieuwswaarde, bepaalde uitspraken die de Russen doen, ook al klopt de inhoud van geen kant.
Heb ook gewoon de speeches van Putin gevolgd (met vertaling) om te kijken waar hij nu weer mee kwam.

[ Voor 12% gewijzigd door gise op 19-10-2022 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:22

_Eend_

🌻🇺🇦

gise schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:44:
[...]

of de HIMARS die was uitgeschakeld, deze stond op de 2e verdieping van een gebouw :+

[...]
En dan de HIMARS op dat opblaasbare bootje bij de Kerch brug niet raken. Slecht :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Hoe verhoud zich dit toch de dagelijkse Ukrainse verliezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:07

bloody

0.000 KB!!

Vandaag wordt wel interessant qua overleggen in Moskou.

Eerst is er een Security Council meeting, incl Putin en Medvedev.
Aansluitend een Federation Council meeting (16:00 onze tijd).

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:53:
[...]

"Mid-June, Davyd Arakhamia, Ukraine's chief negotiator with Russia, told Axios that between 200 and 500 Ukrainian soldiers were killed every day. By late July, Ukrainian daily losses fell to around 30 killed and about 250 wounded."

Er zijn al een tijd geen nieuwe cijfers bekend gemaakt door Oekraine, dus van de huidige cijfers sinds het begin van het counteroffensief hebben we geen beeld van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:10
Tristan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:53:
[...]

meer dan 1000 man, 25 tanks en 50 stuks pantserinfanterie per dag. Volgens de Russen dan.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:36:
[...]

Dit laat ook weer het dikke falen van sancties zien. Iran is met NK het meest gesanctioneerde land ter wereld, maar ondertussen kunnen ze geopolitiek nog steeds een grote rol spelen.

En kennelijk kunnen ze onder de zwaarste sancties ook nog steeds ballistische raketten produceren met flinke ranges.
Dat is wel heel kort door de bocht. Zonder sancties zou Iran nog véél meer kunnen produceren. Je kan een land nooit volledig isoleren, maar wel zo veel mogelijk afremmen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
XWB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:57:
[...]

Je kan een land nooit volledig isoleren.
Volgens mij kom je een heel eind als alle landen in de wereld meedoen, maar die kans is mega klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Requiem19 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:36:
[...]

Dit laat ook weer het dikke falen van sancties zien. Iran is met NK het meest gesanctioneerde land ter wereld, maar ondertussen kunnen ze geopolitiek nog steeds een grote rol spelen.

En kennelijk kunnen ze onder de zwaarste sancties ook nog steeds ballistische raketten produceren met flinke ranges.
Ten eerste is Iran een land met enorme potentie, gedurende vrijwel de hele wereldgeschiedenis waren de voorlopers van Iran wereldmachten. Het is een ontwikkeld land en heeft bijna 90 miljoen inwoners die relatief jong en hoogopgeleid zijn en vele natuurlijke hulpbronnen. Ten tweede valt het met de sancties nog best mee, er wordt ook door Nederlandse bedrijven behoorlijk wat handel gedreven met Iran al is het minder dan de helft dan het was in 2017 na de nucleaire deal die Trump opblies.

Ten derde leg je de lat laag, deze wapens zijn geen technologische hoogstandjes.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

In het Russische leger krijg je zelfs betaald verlof 8)
https://nitter.it/savaadaak/status/1582655575682297856

Alleen betaal jij dat verlof, niet de baas :p

[ Voor 15% gewijzigd door _Eend_ op 19-10-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:18
ph4ge schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:29:
[...]

Ten eerste is Iran een land met enorme potentie, gedurende vrijwel de hele wereldgeschiedenis waren de voorlopers van Iran wereldmachten. Het is een ontwikkeld land en heeft bijna 90 miljoen inwoners die relatief jong en hoogopgeleid zijn en vele natuurlijke hulpbronnen. Ten tweede valt het met de sancties nog best mee, er wordt ook door Nederlandse bedrijven behoorlijk wat handel gedreven met Iran al is het minder dan de helft dan het was in 2017 na de nucleaire deal die Trump opblies.

Ten derde leg je de lat laag, deze wapens zijn geen technologische hoogstandjes.
Ik ben in 2018 ongeveer een maand door heel Iran gereisd. Ik kan je verzekeren dat het economisch geen ontwikkeld land is. Wel volledig met je eens dat de bevolking overwegend jong is en bijzonder intelligent.

De drones zijn inderdaad geen hoogstandjes, maar wapens zoals de Revzan, Kheybar-Shekan, Fateh-110 en Zolfaghar ballistische raketten wel. Dit rijtje heeft een bereik van 300 km tot 1450 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:15
bloody schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:55:
Vandaag wordt wel interessant qua overleggen in Moskou.

Eerst is er een Security Council meeting, incl Putin en Medvedev.
Aansluitend een Federation Council meeting (16:00 onze tijd).
Is toch niet super spannend? De Federatieraad is hetzelfde als bij ons de Eerste Kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Requiem19 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:37:
Ik ben in 2018 ongeveer een maand door heel Iran gereisd. Ik kan je verzekeren dat het economisch geen ontwikkeld land is. Wel volledig met je eens dat de bevolking overwegend jong is en bijzonder intelligent.
Het is allemaal relatief natuurlijk. Het is qua ontwikkeling geen Nederland, maar ook geen Afrika, ze zijn verder ontwikkeld dan de buurlanden op Turkije na.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hmmkay, dit is wel een bijzondere insteek:
Afbeeldingslocatie: https://nitter.fdn.fr/pic/media%2FFfa0_NcXgAAamVw.jpg%3Fname%3Dorig

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

De VN Veiligheidsraad komt vandaag ook bijeen:

https://nitter.it/With__Ukraine/status/1582665195049996288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:44:
[Afbeelding]
Beetje ver gezocht inderdaad. Ze lijken een beetje dezelfde excuses als Duitsland te gaan gebruiken (mbt levering van tanks)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
ph4ge schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Het is allemaal relatief natuurlijk. Het is qua ontwikkeling geen Nederland, maar ook geen Afrika, ze zijn verder ontwikkeld dan de buurlanden op Turkije na.
Edit: offtopic, verwijderd.

[ Voor 58% gewijzigd door Requiem19 op 19-10-2022 11:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 22:19

polthemol

Moderator General Chat
polthemol schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:51:
Modbreak:Hoe interessant ook, de discussie over de interne politieke toestand in Iran, danwel de opstanden daar, horen niet thuis in dit topic. Mochten mensen dat verder willen uitdiepen, dan is een nieuw, apart topic hier de plaats voor, maar het hoort niet thuis in dit sub-forum
laten we de discussie over Iran hun economische situatie stoppen, zie ook de topicwarning van eerder: hoe interessant dit ook is, het staat los van de oorlog in Oekraïne en zorgt alleen maar voor vervuiling van dit topic.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:34
dr.lowtune schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:58:
[...]

Dat krijg je als de journalistiek in een land van bedenkelijk niveau is en vooral bestaat uit clickbait titels bedenken.

En dan zijn er natuurlijk nog hele volksstammen die het geloven, of "het perspectief vanuit de andere zijde willen zien". Want ja, de waarheid moet natuurlijk wel in het midden liggen, ofzo (ik drop deze bewezen foute dooddoener maar weer even).

Je ziet het in dit topic ook regelmatig terugkomen, dan worden de Oekraïense cijfers en successen weer even ernstig ter discussie gesteld (door mensen die je normaal amper in het topic ziet), dan worden er wat argumenten over een weer geslingerd en sterft de discussie een stille dood, maar de twijfel is dan al weer gezaaid.
Zelfs eigen berichten nakijken is al teveel moeite 8)7
De voormalige Russische president Medvedev, een vertrouweling van president Poetin, heeft Israël maandag gewaarschuwd geen wapens naar Israël te sturen.
Van Telegraaf verwacht ik dit wel maar NOS kom op zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:24
[Afbeelding]
In dit interview zegt hij dat ook: vanaf 5:32. Hij zegt ook dat dat al eerder is gebeurd.

Op 4:20 zegt hij ook dat het niet erg is als Nederland kernwapens heeft, maar dat als de Ayatollahs die hebben het wel een probleem is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T

Ik vermoed dat we over een tijdje een bericht gaan zien waarin de piloten en/of de ground crew veroordeeld worden. Of ze nou echt schuldig zijn of niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Jerie schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:54:
[...]

Het is een land van een ernstig getraumatiseerd volk. Een volk dat nog steeds in haar bestaansrecht wordt aangetast.
Eens hoor, maar zonder er al te diep op in te gaan (dit is niet echt de plek) vind ik Israël (of in ieder geval het regime) een soort gepeste die zelf is gaan pesten. Begrijpelijk hoe dat ontstaat maar moreel erg twijfelachtig.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
polthemol schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:53:
[...]

laten we de discussie over Iran hun economische situatie stoppen, zie ook de topicwarning van eerder: hoe interessant dit ook is, het staat los van de oorlog in Oekraïne en zorgt alleen maar voor vervuiling van dit topic.
Voor wie het interessant vindt kan de discussie over de rol van Iran op de oorlog hier verder gevoerd worden:

De Rol van Iran op de Oorlog in Oekraine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
_Eend_ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:59:
https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T

Ik vermoed dat we over een tijdje een bericht gaan zien waarin de piloten en/of de ground crew veroordeeld worden. Of ze nou echt schuldig zijn of niet..
Als ze al niet tot terrorist aangestuurd door de ukr worden aangemerkt om weer wat verdingswapens te werpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]

Maar persoonlijk heb ik geen moeite met deze manier van berichtgeving van de NOS. ze plaatsen een qoute en verwijzen naar het persbericht van TASS.
Het potentieel gevaarlijke is dat lang niet iedere consument van nieuws aan de verwijzing naar TASS in z'n hoofd de koppeling maakt tussen het bericht en de ontbetrouwbaarheid van de bron. Dus in die zin mag het misschien wel wat explicieter vermeld worden wat de bron is en dat de betrouwbaarheid zeker geen 100% is.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:05
[Afbeelding]
Het is wel weer clickbaity opgeschreven (zoals wel vaker op jpost). Ja, Netanyahu heeft die uitspraken gedaan. Echter, Netanyahu is niet langer aan de macht/de premier. Het doet een beetje denken aan mensen die met een wat verouderde bril naar dit onderwerp kijken.

In datzelfde artikel staat ook:
Diaspora Affairs Minister Nachman Shai recently called for Israel to provide military aid to Ukraine, stressing that "There is no longer any doubt where Israel should stand in this bloody conflict."

Former Russian president Dmitry Medvedev warned on Monday that Israel providing arms to Kyic would be a "very reckless move" and would "destroy government relations between our countries.”

In response to the Russian uproar against his comments, Shai told Army Radio on Tuesday that "The Russian bear is not angry at Turkey that provides drones to Ukraine, nor at other countries outside of Europe that help - but as soon as Lapid issued a severe condemnation then he woke up. Ukrainian citizens are entitled to receive protection."
Lapid is de huidige PM. Nethanyahu zit in de oppositie op dit moment.

Bron: https://m.jpost.com/international/article-719944

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:05
JT schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:02:
[...]

Het potentieel gevaarlijke is dat lang niet iedere consument van nieuws aan de verwijzing naar TASS in z'n hoofd de koppeling maakt tussen het bericht en de ontbetrouwbaarheid van de bron. Dus in die zin mag het misschien wel wat explicieter vermeld worden wat de bron is en dat de betrouwbaarheid zeker geen 100% is.
Alleen al de koppeling tussen “TASS” en “persbureau” heeft dit een zweem van legitimiteit die misplaatst is. Tweakers in dit topic snappen dat omdat ze zich (bovengemiddeld) verdiepen in de oorlog. Dat geld echt niet voor de meeste Nederlanders. Meeste van mijn vrienden en kennissen zijn meer bezig met Max Verstappen dan Oekraïne.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Mijn topografische kennis van Oekraïne is inmiddels beter dan die van Nederland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:19
dr.lowtune schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:58:
[...]

Dat krijg je als de journalistiek in een land van bedenkelijk niveau is en vooral bestaat uit clickbait titels bedenken.

En dan zijn er natuurlijk nog hele volksstammen die het geloven, of "het perspectief vanuit de andere zijde willen zien". Want ja, de waarheid moet natuurlijk wel in het midden liggen, ofzo (ik drop deze bewezen foute dooddoener maar weer even).

Je ziet het in dit topic ook regelmatig terugkomen, dan worden de Oekraïense cijfers en successen weer even ernstig ter discussie gesteld (door mensen die je normaal amper in het topic ziet), dan worden er wat argumenten over een weer geslingerd en sterft de discussie een stille dood, maar de twijfel is dan al weer gezaaid.
Ik wil dit wel nuanceren: de berichtgeving is niet perfect en de redacties maken keuzes. De weergave van wat Rusland beweert is in zekere zin correct, het is immers wat Rusland beweert. De redactie is er niet aan gehouden daar per se duiding aan te geven: immers, als je je bij de weergave van de feiten houdt, is dit wat Rusland claimt wat de feiten zijn. Dat maakt de NOS geen slechte journalistiek - ze staan zelfs, net als heel NL, vrij hoog op de wereldwijde ranglijst als het gaat om kwaliteit van journalistiek en persvrijheid.

Waar we het wellicht wel eens over zijn is dat we moeite hebben met om gaan met leugens en terminologie. Elke keer lees ik weer de volledig verzonnen propaganda en complotten in headlines, omdat ze wel benoemd worden - wat bijdraagt aan de verspreiding van beide. Dat ik vind dat de NOS hier een nieuwe modus in moet vinden vind ik ook - net als wat je terecht stel, het false balance principe ('waarheid midden'). Ik hoop dat juist het feit dat we persvrijheid hebben de NOS de vrijheid geeft hier aan te werken en in te verbeteren zonder dat iemand ze voorschrijft hoe ze dat moeten doen. Dat hoort er dan ook wel een beetje bij.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[Afbeelding]
We hebben het toch over die man die voor corruptie vervolgd wordt en die in verband wordt gebracht met Russische oligarchen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:25
Het valt me op dat ook de NOS het heeft over evacuaties (uit Cherson deze keer specifiek), terwijl we weten dat dat code is voor deportatie. Slordig weer, het is namelijk nogal een verschil.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Brent schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:23:
Het valt me op dat ook de NOS het heeft over evacuaties (uit Cherson deze keer specifiek), terwijl we weten dat dat code is voor deportatie. Slordig weer, het is namelijk nogal een verschil.
Als de NOS het deportatie noemen, zijn ze weer te gekleurd.

Denk dat ze het nooit goed doen, terwijl ik toch erg merk dat ze juist één van de betere bronnen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-64802152
Gantz (minister van defensie) wijst het verzoek van Oekraïne al af. Van Israël hoeft men niets te verwachten verder dan wat medische en humanitaire hulp. Geopolitiek at its 'finest'

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:55
HollowGamer schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:28:
[...]

Als de NOS het deportatie noemen, zijn ze weer te gekleurd.

Denk dat ze het nooit goed doen, terwijl ik toch erg merk dat ze juist één van de betere bronnen zijn.
offtopic:
Ze kunnen toch gewoon zeggen "weggevoerd", en dan nog erbij zeggen dat de Russen zeggen dat het een evacuatie is terwijl de Oekraïners (en de VN?) het deportatie noemen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Oef, de verhalen van de terug gekeerde gevangen blijft schrijnend om te lezen:
https://www.ukrinform.net...le-prisoner-exchange.html
"They treated us like animals. I'll tell you more: even animals don't behave like that. They beat the girls, they tortured the girls with electric current, beat them with hammers, that's the easiest thing. They hung girls. I don't talk about the food at all, because it was sour. Even the dogs are not given such food. Those who had tattoos... they wanted to cut off our hands, cut off the tattoos, scalded us with boiling water just because you exist, because you are a marine, because you speak Ukrainian," the servicewoman speaks about the horrors she experienced.

When asked what helped her to survive, the girl admits: "The dream of returning home."

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 19-10-2022 12:36 ]

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:02
[...]

Dat de Russen liegen over alles dat is mij wel bekend, maar dan kan ik prima de informatie met een neutrale blik lezen en zelf m'n oordeel vellen over de gedane uitspraak, daar heb ik geen staatsfilter voor nodig, alsjeblieft niet.

Voor mij heeft het wel nieuwswaarde, bepaalde uitspraken die de Russen doen, ook al klopt de inhoud van geen kant.
Heb ook gewoon de speeches van Putin gevolgd (met vertaling) om te kijken waar hij nu weer mee kwam.
Voor jou is dat misschien geen probleem, echter we wonen in een land vol met corona/fvd wappies die hier niet doorheen kunnen prikken.

Mijns inziens heeft NOS daar een zorgplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 17:56
gustaveau schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:03:
[...]

Voor jou is dat misschien geen probleem, echter we wonen in een land vol met corona/fvd wappies die hier niet doorheen kunnen prikken.

Mijns inziens heeft NOS daar een zorgplicht.
Wappies zeggen NOS = Fake News en Mainstream Media :+
Die zoeken naar andere Feesboek waarheden die echt zo zijn als het hun uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:02
_Eend_ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:44:
De VN Veiligheidsraad komt vandaag ook bijeen:

[Twitter]https://nitter.it/With__Ukraine/status/1582665195049996288
Zal wel weer een veto worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

TheBrut3 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:42:
[...]

Is toch niet super spannend? De Federatieraad is hetzelfde als bij ons de Eerste Kamer.
Wel als je de diverse geruchten mag geloven.
Ik noem er een paar, vanmiddag gaan we zien wat er van klopt.
- invoering krijgswet (martial law)
- grenzen gaan dicht
- senatoren moeten verplicht aanwezig zijn

Ik houd twitter iig in de gaten vanmiddag :)

nope

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
bloody schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:16:
[...]

- grenzen gaan dicht

Heeft Putin wellicht net de aflevering gezien van de 'Red Wedding' van Grame of Thrones? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
*knip* graag on-topic blijven

[ Voor 92% gewijzigd door teacup op 19-10-2022 21:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
bloody schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:16:
[...]

- grenzen gaan dicht

Invoering krijgswet in de bezette gebieden:

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 19-10-2022 13:59 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:56:
[...]

Invoering krijgswet in de bezette gebieden:

[...]
Stomme vraag, maar wat betekend dit precies?

Van wat ik zo heb gelezen geeft dit de overheid + leger meer macht, maar was dit niet al zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

HollowGamer schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

Stomme vraag, maar wat betekend dit precies?

Van wat ik zo heb gelezen geeft dit de overheid + leger meer macht, maar was dit niet al zo?
Hier vindt je een mooie handige samenvatting (in afbeelding, sorry geen meer tijd nu):

TL;DR: de zweep erover.

[ Voor 4% gewijzigd door bloody op 19-10-2022 14:24 ]

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

bloody schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

Hier vindt je een mooie samenvatting (in afbeelding):
[Twitter]

Seizure of property necessary for defense needs from organizations and citizens with subsequent payment by the state of its cost
Dus iedereen krijgt nu een vergoeding voor de wasmachines die RU soldaten van ze stelen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
bloody schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

Hier vindt je een mooie samenvatting (in afbeelding):
[Twitter]

Iets wat ze sowieso al deden, dus het klinkt mij als weer zo'n aktie om net te doen alsof het legaal is wat ze aan het doen zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:20
Vanaf morgen staat van beleg in geannexeerde Oekraïense regio's.

Al zou ik niet echt weten wat dat precies veranderd in de situatie ter plekke. Het is oorlog, Russische leger zit daar al. Lokale bestuur staat al onder controle van het Kremlin.

Niks meer dan een (geo)politiek statement denk ik.

bron: https://nos.nl/artikel/24...xeerde-oekraiense-regio-s

edit: sjit, paar posts boven mij ook al genoemd...

[ Voor 7% gewijzigd door beany op 19-10-2022 14:32 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:54
redwing schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:26:
[...]

Iets wat ze sowieso al deden, dus het klinkt mij als weer zo'n aktie om net te doen alsof het legaal is wat ze aan het doen zijn.
Niets aan de verschillende maffia clans in en om het Kremlin heen is ooit legaal geweest. En dit betekent wel weer iets. Het is weer een stapje om te kijken hoe ver ze kunnen gaan. Waar het voorheen ontkennen was, ‘hoeft’ dat nu niet meer.

Dat ze het al deden is evident, maar nu doen ze het onder ‘officieel’ gezag.

Het is gewoon weer kijken hoever ze kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
CornermanNL schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:32:
[...]

Niets aan de verschillende maffia clans in en om het Kremlin heen is ooit legaal geweest. En dit betekent wel weer iets. Het is weer een stapje om te kijken hoe ver ze kunnen gaan. Waar het voorheen ontkennen was, ‘hoeft’ dat nu niet meer.

Punt is alleen dat het helemaal niets verandert. Dit is zo'n boodschap die door iedereen behalve de russen zelf genegeerd zal worden. Oftewel het is geen stap om te kijken hoever ze kunnen gaan, want niemand doet iets met deze boodschap. Het is puur een stap voor de buhne om richting de eigen burgers te laten zien dat ze toch echt 'goed/legaal' bezig zijn.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:32
beany schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:31:
Vanaf morgen staat van beleg in geannexeerde Oekraïense regio's.

Al zou ik niet echt weten wat dat precies veranderd in de situatie ter plekke. Het is oorlog, Russische leger zit daar al. Lokale bestuur staat al onder controle van het Kremlin.

Niks meer dan een (geo)politiek statement denk ik.

bron: https://nos.nl/artikel/24...xeerde-oekraiense-regio-s

edit: sjit, paar posts boven mij ook al genoemd...
Het was volgens Rusland nog geen oorlog, maar was die speciale militaire operatie. Nu kunnen ze stellen in hun verknipte waarheid dat 'hun' grondgebied wordt aangevallen door Oekraïne. Er zal waarschijnlijk weinig veranderen in praktijk, afgezien dat ze alle misdaden tegen de burgers ter plekke hiermee wegmoffelen/goedpraten.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:01
CornermanNL schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:32:
[...]

Dat is een vreemd trekje aan Rusland: het meeste wat daar gebeurt is volkomen legaal (hoewel zeker niet legitiem), want wetten worden simpelweg zo aangepast dat ze de maffia clans niet in de weg zitten. Dat doet, wat mij betreft, weinig af aan het misdadig karakter van die maffia, maar het valt me regelmatig op dat Rusland zich in allerlei bochten wringt om een soort legaal kader te creëren, waar veel dictaturen hun wetten simpelweg negeren of buiten werking stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:24
onkl schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Dat is een vreemd trekje aan Rusland: het meeste wat daar gebeurt is volkomen legaal (hoewel zeker niet legitiem), want wetten worden simpelweg zo aangepast dat ze de maffia clans niet in de weg zitten. Dat doet, wat mij betreft, weinig af aan het misdadig karakter van die maffia, maar het valt me regelmatig op dat Rusland zich in allerlei bochten wringt om een soort legaal kader te creëren, waar veel dictaturen hun wetten simpelweg negeren of buiten werking stellen.
Het belangrijkste voorbeeld, nazi duitsland, functioneerde net zo. De jodenvervolging was volkomen legaal (gemaakt). Er werd juist veel aandacht besteed aan dit walgelijke uitgangspunt.

Must see in dit geval: Die Wannsee Konferenz

Zo zullen de vergaderingen van Russische ministeries momenteel wellicht ook verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

blissard schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:47:
[...]

Het belangrijkste voorbeeld, nazi duitsland, functioneerde net zo. De jodenvervolging was volkomen legaal (gemaakt). Er werd juist veel aandacht besteed aan dit walgelijke uitgangspunt.

Must see in dit geval: Die Wannsee Konferenz

Zo zullen de vergaderingen van Russische ministeries momenteel wellicht ook verlopen.
Zou dit niet ook een beetje met de interne moraal te maken hebben? Hij wil kunnen voorhouden dat wat hij doet, echt klopt, en niet dat hij zomaar een beetje losgeslagen landjepik en genocide aan het uitvoeren is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Igor Girkin gespot.

"Igor "Strelkov" Girkin spotted at 47.2963950, 39.2580720"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_vQfCei4-F5oXgVqEMvdiJW67w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3rkaWusAP8AgeMeDsFaW2k5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 16:12

Dido

heforshe

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:51:
Zou dit niet ook een beetje met de interne moraal te maken hebben? Hij wil kunnen voorhouden dat wat hij doet, echt klopt, en niet dat hij zomaar een beetje losgeslagen landjepik en genocide aan het uitvoeren is?
Natuurlijk. Het gejatte land is volledig democratisch een deel van Rusland geworden, dus als die Oekraiense nazi's het nu aanvallen is dat een aanval op moedertje Rusland! En daar moet natuurlijk wel een reactie op komen, dus kondig om te beginnen de staat van beleg af.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:21
Poetin kondigt staat van beleg af voor illegaal geannexeerde Oekraïense regio's
De Russische president Poetin heeft aangekondigd dat vanaf morgen de staat van beleg geldt in de onlangs geannexeerde Oekraïense regio's. Het gaat om de bezette gebieden in de Donbas en de regio's Zaporizja en Cherson. De Krim wordt niet genoemd.

Het betekent dat de bezette gebieden onder strengere controle komen te staan van het Kremlin. De staat van beleg geeft het leger meer macht en beperkt de vrijheden van burgers.

Wat er precies zal veranderen, is niet duidelijk. Een aantal ministeries en overheidsorganisaties hebben drie dagen om voorstellen in te dienen.

Verder wordt het moeilijker om van en naar regio's in Rusland te reizen die grenzen aan Oekraïne. Het gaat onder meer om Belgorod, Krasnodar en Koersk.
Bron: https://nos.nl/artikel/24...xeerde-oekraiense-regio-s

Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen wat betreft "meer macht en beperkt de vrijheden van burgers." :/
Volgens mij deed Hitler dit ook met Sudetenland in 1939.

[ Voor 36% gewijzigd door Exception op 19-10-2022 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Exception schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:03:

Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen wat betreft "meer macht en beperkt de vrijheden van burgers." :/
De facto verandert er waarschijnlijk helemaal niets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bevestigde onderschepping #1:

in tegenstelling tot de eerdere berichten staat die IRIS-T dus waarschijnlijk ergens bij Kyiv, niet in het zuiden :?

(het zal wel weer uit het 'handboek der misdirection' komen :) )

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 19-10-2022 15:26 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:24
[...]

Niet alleen "hij" maar iedereen die er bij betrokken is zal waarschijnlijk een soort van juridische verantwoording zoeken. Als is het maar om te voorkomen dat je kunt worden afgerekend op je daden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit was te verwachten, maar toch jammer. En wederom Laat Israel zien wat voor land dat nu eigenlijk is.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Apache4u schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:21:
Dit was te verwachten, maar toch jammer. En wederom Laat Israel zien wat voor land dat nu eigenlijk is.
[Embed]
Ik probeer het Israelische belang al even te begrijpen in deze, maar uiteindelijk zit Rusland op de as van Iran-Syrie wat negatief voor Israel is. Ook is er in Rusland een hang naar anti-semitisme en neo-nazisme.

Dus waarom daar neutraliteit in zoeken?

Tis voor mij een beetje typisch - kan zijn dat ze gewoon niet veel te delen hebben omdat ze alles zelf nodig hebben, maar toch.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Exception schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:03:
[...]

Dit is tevens apart als je het tegen het bericht van gister aan houdt dat de grensposten tussen de Ukrainse regio's in Russische bezetting zouden worden opgeheven - terwijl nu staat van beleg wordt afgekondigd in dezelfde regio's met als doel het vrij en en uit reizen van die regio's te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
NiGeLaToR schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:36:
[...]
Ik probeer het Israelische belang al even te begrijpen in deze, maar uiteindelijk zit Rusland op de as van Iran-Syrie wat negatief voor Israel is. Ook is er in Rusland een hang naar anti-semitisme en neo-nazisme.

Tis voor mij een beetje typisch - kan zijn dat ze gewoon niet veel te delen hebben omdat ze alles zelf nodig hebben, maar toch.
Ze hebben niets te winnen, en als hun wapens in russische handen komen gaan die richting Iran wat een risico is. Oftewel niets te winnen, maar wel iets te verliezen. Uiteindelijk natuurlijk ook niet veel te verliezen, dus misschien verandert het nog.

[removed]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:13
redwing schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:40:
[...]

Ze hebben niets te winnen, en als hun wapens in russische handen komen gaan die richting Iran wat een risico is. Oftewel niets te winnen, maar wel iets te verliezen. Uiteindelijk natuurlijk ook niet veel te verliezen, dus misschien verandert het nog.
Israël helpt alleen Israël. Geen waardeoordeel maar een constatering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
[...]

Meest aannemelijke theorie die ik hoorde was Syrië: Israël wil zo af en toe wat groepen daar een raket cadeau doen, Rusland faciliteert dat enigszins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NiGeLaToR schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:39:
[...]

Dit is tevens apart als je het tegen het bericht van gister aan houdt dat de grensposten tussen de Ukrainse regio's in Russische bezetting zouden worden opgeheven - terwijl nu staat van beleg wordt afgekondigd in dezelfde regio's met als doel het vrij en en uit reizen van die regio's te beperken.
Lokale government wordt dus overruled door Putin.
Die wil al die mensen met LPR DPR paspoorten niet het 'echte' Rusland in hebben.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

YakuzA schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:57:
Lokale government wordt dus overruled door Putin.
Die wil al die mensen met LPR DPR paspoorten niet het 'echte' Rusland in hebben.
Een beetje zoals Amsterdammers die het liefst zien dat de provincialen lekker thuis blijven :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

De Russische luchtmacht is in Syrië aanwezig maar hindert Israël niet als ze behoefte voelen om Iraniërs in Syrië te bombarderen. Je kunt zelfs zeggen dat de Russische rol in Syrië voorkomt dat Assad volledig afhankelijk van Iran wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:13
[...]

Putin heeft rechten gestudeerd, en schijnt een soort rare focus te hebben dat de zaken die hij doet ook juridisch onderbouwd zijn. Kan de bron zo snel niet meer vinden van een artikel daarover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
downtime schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:06:
[...]

De Russische luchtmacht is in Syrië aanwezig maar hindert Israël niet als ze behoefte voelen om Iraniërs in Syrië te bombarderen. Je kunt zelfs zeggen dat de Russische rol in Syrië voorkomt dat Assad volledig afhankelijk van Iran wordt.
Thanks en ook voor de anderen die reageerden. Ik zie aanknopingspunten, maar helemaal glashelder is het niet - maar wellicht toch ook wel. Tis niet hun conflict en ze hebben al ruzie met genoeg buren en hoewel Rusland indirect wel conflict tegen Israel faciliteert doen ze dat ook weer niet helemaal direct.

Complexe materie. Overigens vind ik ook niet per se dat Israel de partij is die Ukraine uit de brand moet helpen - ze zijn zelf al decennia de underdog in de regio.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

15% van de Israelische bevolking is RU-sprekend waarbij de meesten ook de RU nationaliteit hebben.
Een grote groep dus, als het om bijvoorbeeld verkiezingen gaat.
Daarnaast wordt er nogal wat RU crimineel geld wit gewassen in Israel.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Apache4u schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:28:
[...]

15% van de Israelische bevolking is RU-sprekend waarbij de meesten ook de RU nationaliteit hebben.
Een grote groep dus, als het om bijvoorbeeld verkiezingen gaat.
Daarnaast wordt er nogal wat RU crimineel geld wit gewassen in Israel.
Oh dat is zeker niet iets om te onderschatten inderdaad - dat wist ik niet. Even wat over gelezen:
Russians in Israel or Russian Israelis are post-Soviet Russian citizens who immigrate to Israel and their descendants. As of 2022, Russian-speakers number around 1,300,000 people, or 15% of the Israeli population.[2][3] This number, however, also includes immigrants from the Soviet Union and post-Soviet states other than Russia proper.[1][4]

Some of the immigrants are not considered jews according to Halacha, which says a jew is someone whose mother is Jewish or formally converted to judaism. According to the Law of Return, anybody with at least one Jewish grandparent is eligible to become an Israeli citizen. Because of the Soviet Union's policy of state atheism and Russia's historically large Jewish population, there were some mixed marriages between Russian Jews and ethnic Russians during the Communist period. Some Russian Israelis are Jewish only by marriage, as the Law of Return also allows the non-Jewish spouses of Jews to claim Israeli citizenship. A few Russian Israelis are instead descended from Russian Subbotnik families, who have migrated to Israel over the past century.

Most Russians in Israel have full Israeli citizenship. Israeli Russians are involved in the country's economy on all levels.
De verhouding Israel-Iran-Rusland-Ukraine is daarmee wel erg complex.
Nogmaals dank, iedereen voor de bijdragen.

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 19-10-2022 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 17:55
Dido schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:03:
[...]

Een beetje zoals Amsterdammers die het liefst zien dat de provincialen lekker thuis blijven :+
offtopic:
En andersom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Dido schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:03:
[...]

En die provincialen willen dan ook die Amsterdammers liever niet. :+

Dubbel, kan weg. was sowieso off-topic

[ Voor 6% gewijzigd door Indoubt op 19-10-2022 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Heb je enig idee hoeveel Russen er in Israël wonen?

[edit]
te laat....anderen hadden het al gepost.

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 19-10-2022 16:57 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Israël wil toch een luchtafweersysteem leveren, althans volgens de UA ambassadeur in Israël.
Volkskrant - "Israël versoepelt beleid en wil Oekraïne toch wel luchtafweersysteem leveren" (15:51)

[ Voor 8% gewijzigd door Maestro op 19-10-2022 17:06 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

NiGeLaToR schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:25:
[...]

Thanks en ook voor de anderen die reageerden. Ik zie aanknopingspunten, maar helemaal glashelder is het niet - maar wellicht toch ook wel. Tis niet hun conflict en ze hebben al ruzie met genoeg buren en hoewel Rusland indirect wel conflict tegen Israel faciliteert doen ze dat ook weer niet helemaal direct.

Complexe materie. Overigens vind ik ook niet per se dat Israel de partij is die Ukraine uit de brand moet helpen - ze zijn zelf al decennia de underdog in de regio.
Israel de underdog het enige wat ze tegenhoudt om alle Palestijnen de zee in te vegen in de publieke opinie. De mogelijkheden hebben ze zeker wel en dan pakken ze als ze willen ook Syrie nog even mee. In geen enkel conflict in het midden oosten is Israel de underdog.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiGeLaToR
TrailBlazer schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:45:
[...]

Israel de underdog het enige wat ze tegenhoudt om alle Palestijnen de zee in te vegen in de publieke opinie. De mogelijkheden hebben ze zeker wel en dan pakken ze als ze willen ook Syrie nog even mee. In geen enkel conflict in het midden oosten is Israel de underdog.
Dat is een perceptiekwestie denk ik - ik zit meer te denken aan louter buren die de vernietiging van Israel op de agenda hebben sinds de oprichting van het land en dat alleen niet doen omdat er een militair nog sterker land beschermheer is.

Die positie maakt dat ze nu zelf de agressor uithangen, eens, maar als de omringende Islamitische landen hun zin gekregen hadden bestond Israel al decennia niet meer. Dat vond ik de term underdog wel waard.

Overigens een aspect wat voor Ukraine net zo goed geldt: nu is het nog het land wat we steunen en sympathiek vinden, maar de haat die blijft hangen na zo'n conflict kan ze in potentie weer de agressor van de toekomst maken. Wordt een uitdagend iets om die cyclus te doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
olafmol schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:21:
[...]

Putin heeft rechten gestudeerd, en schijnt een soort rare focus te hebben dat de zaken die hij doet ook juridisch onderbouwd zijn. Kan de bron zo snel niet meer vinden van een artikel daarover.
Het is toch ook gewoon strategisch handig? Alle Kremlin spreekpoppen kunnen dit weer opvoeren dat de bevolking ervoor "gekozen" heeft. Het maakt niet heel veel uit dat het complete onzin is, het schept verwarring en het kost nog steeds elke keer energie om er tegenin te gaan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Het wordt steeds gezelliger op de Russische staatstelevisie:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:18:

[Twitter]
Meer accuraat zou zijn: "binnenkort voormalig host"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:21:
[...]

Meer accuraat zou zijn: "binnenkort voormalig host"
Mwa. Alles wat er uitgebraakt wordt is onderdeel van een script. :)
Ze zijn ongeveer net zo overtuigend als die typetjes van Lubach.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 19-10-2022 21:23 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

[Twitter]
Toevallig heb ik het ook bekeken.
Wat mij opviel is dat die reporter-ter-plaatse van alles aan UA toeschrijft, terwijl het precies andersom is.
Maar goed, propaganda he.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

bloody schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:34:
[...]

Toevallig heb ik het ook bekeken.
Wat mij opviel is dat die reporter-ter-plaatse van alles aan UA toeschrijft, terwijl het precies andersom is.
Maar goed, propaganda he.
Het viel me op dat er niet wordt verzonnen dat het allemaal NAVO troepen en huurlingen zijn, maar correct dat dit Oekrainse troepen zijn die in NAVO landen getraind zijn. Met zoals altijd Engeland bij naam genoemd als de meest gevaarlijke leermeesters, ze hebben daar een vreemde obsessie met dat eiland. Tussen alle andere leugens sprong dit er wel uit, het lijkt wel een voorbereiding voor de terugtrekking uit Kherson.

-De burgers sparen
-Vier op een overmacht
-GPS en laser geleide projectielen
-Supersoldaten uit Engeland

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/KyivIndependent/status/1582819691852013568

Wacht.. Belgorod Oblast ligt toch in RU? Of heeft Wagner ook luchtafweer?

[ Voor 3% gewijzigd door _Eend_ op 19-10-2022 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

_Eend_ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:51:
[Twitter]https://nitter.it/KyivIndependent/status/1582819691852013568

Wacht.. Belgorod ligt toch in RU? Of heeft Wagner ook luchtafweer?
De Oblast loopt toch tot aan de landsgrens neem ik aan?
Dus ze bedoelen ws het versterken van de grens?

Belgorod != Belgorod Oblast

[ Voor 3% gewijzigd door bloody op 19-10-2022 21:58 ]

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 17:59

ManiacsHouse

Scheisse!

[Twitter]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jabs2zz7pBwnSFy-IJsruXfyvIg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w9MwI7LRkEbrGy9E0hBXvQyA.jpg?f=user_large
Hij zegt 'war'. Dat mag toch niet? Tenzij het nogal slecht vertaald is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

bloody schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:57:
[...]

De Oblast loopt toch tot aan de landsgrens neem ik aan?
Dus ze bedoelen ws het versterken van de grens?

Belgorod != Belgorod Oblast
Volgens Google Maps wel, en ik snap dat ze de Oblast bedoelen en niet de stad. Maar het is gewoon zo'n raar bericht. Waarom zou je de RU-UA grens gaan versterken als UA de grens niet over gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ManiacsHouse schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:59:
[...]

[Afbeelding]
Hij zegt 'war'. Dat mag toch niet? Tenzij het nogal slecht vertaald is.
Ik hoor hem het woord 'vajnja' gebruiken, Russisch voor 'oorlog'. Oeps...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rube
  • Laatst online: 21:44
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:02:
[...]
Ik hoor hem het woord 'vajnja' gebruiken, Russisch voor 'oorlog'. Oeps...
Het was een uitdrukking.....toch? Dat begrijpt Putin toch wel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Maestro schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:59:
Israël wil toch een luchtafweersysteem leveren, althans volgens de UA ambassadeur in Israël.
Volkskrant - "Israël versoepelt beleid en wil Oekraïne toch wel luchtafweersysteem leveren" (15:51)
Een waarschuwing systeem.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

_Eend_ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:02:
[...]

Volgens Google Maps wel, en ik snap dat ze de Oblast bedoelen en niet de stad. Maar het is gewoon zo'n raar bericht. Waarom zou je de RU-UA grens gaan versterken als UA de grens niet over gaat.
tja dat is wel gek :)
Paar hypotheses uit de losse pols
- werkverschaffing
- ze bereiden een propaganda stunt voor
- ze zorgen dat burgers uit Belgorod niet naar Oekraïne kunnen.
- ze denken echt dat Belgorod gevaar loopt
- "Wagner group starts cutting the Russian cake in pieces, takes over Belgorod oblast" uit de comments van die tweet, dat zou wat zijn haha

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

_Eend_ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:02:
[...]
Omdat het niet de grens overgaan van UA niet in hun narratief past.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer voorspellen jullie de val van Cherson? Binnen 2 weken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:21:
Wanneer voorspellen jullie de val van Cherson? Binnen 2 weken?
De termijn hangt er voornamelijk vanaf of Rusland een ‘gestuurd of goodwill’ gaat doen of niet.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

onkl schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Uiteindelijk is een crimineel niet crimineel om wat hij doet maar omdat wij met z'n allen een wetboek hebben geschapen waarin staat dat bepaalde gedragingen crimineel zijn. En als het je niet uit komt dat mensen met een vooropgezet plan iemand doden en ervoor vervolgd worden dan schrap je het artikel uit het wetboek van strafrecht et voila moordenaars bestaan niet in Rusland.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

JT schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:12:
[...]

Bijzonder. Hopelijk vinden we binnenkort ergens een dump.
Dit schijnt de dump te zijn, op eigen risico :)

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

bloody schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:49:
[...]

Dit schijnt de dump te zijn, op eigen risico :)
Dank. Morgen eens in een vm met vpn openen ofzo.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

JT schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:54:
[...]

Dank. Morgen eens in een vm met vpn openen ofzo.
Cool, ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Er zijn blijkbaar al anderen ook aan het grasduinen/schatgraven, zie de comments in

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Er zijn signalen dat de Russen de dam bij Cherson willen laten ontploffen en daarmee het hele gebied willen laten onderlopen. Wegwezen daar dus!
Pagina: 1 ... 49 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid