Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 61 Laatste
Acties:
  • 689.606 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 12:55
McKaamos schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:56:
[...]

C.q. je denkt dat het onderschat wordt en in werkelijkheid de meatgrinder nog harder draait dan de stats die worden afgegeven? (nu +/- 65K)
Nee ik denk dat ze het overdrijven. 90k niet inzetbaar vind ik al zeer heftig. Maar daarvan zullen er niet 65k dood zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PLAE schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Nee ik denk dat ze het overdrijven. 90k niet inzetbaar vind ik al zeer heftig. Maar daarvan zullen er niet 65k dood zijn.
die 90k van de Russische ?krant? ging over dood+vermist+gevangen dacht ik.
Dat is nog exclusief iedere gewonde die niet terug kan keren

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:23:
Dit dekt de lading wel weer:

[Twitter]
[Twitter]

Musk is helemaal geen visionair en al helemaal niet goed voor deze wereld, gewoon een rijke investeerder met het masker van een wereldverbeteraar.
en een opportunist die vieze zwarte piet speelt met die tweet, verzoek tot belachelijke hoge betaling is ruim voor de FU al gedaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:23:
Dit dekt de lading wel weer:

[Twitter]
[Twitter]

Musk is helemaal geen visionair en al helemaal niet goed voor deze wereld, gewoon een rijke investeerder met het masker van een wereldverbeteraar.
En niet te vergeten geen self-made man. Rijke ouders.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

HvdBent schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:20:
[...]

is dat zo? oekraine is de graanschuur van de wereld, en ik kan me voorstellen dat je als land meer zaken aan je hoofd hebt intern, maar om dat zo te stellen gaat mij wat kort door de bocht. Ik kan niet in het hoofd kijken van die landen die zich onthouden hebben, en slechts gissen naar hun motivatie.
Veel techneuten (tweakers) denken in 1 en 0, maar er speelt zo veel meer in de wereldpolitiek. Het is niet zo zwart wit als wij denken.....
Graanschuur van de wereld... Niet echt...
https://www.atlasbig.com/...aar-totale-graanproductie
Grote exporteur voor graan naar Europa. Europa is nou niet echt de wereld en Oekraïne staat op plaats 8.

Doet verder niets af aan de belangrijkheid voor ons Europeanen maar we moeten dingen wel correct blijven weergeven.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 21:26
PLAE schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Als Rusland al (even geleden, elke dag komen er meer bij) aangeeft dat er 90k van hun troepen niet meer kunnen vechten, dus dood, vermist of gevangen. Dan zou het aantal vermisten/ gevangenen zo'n 30K zijn en het aantal doden 65k zeg maar, dat is wel een beetje wat je qua verhoudingen mag verwachten, dat er meer de dood vinden dan gevangen of vermist raken. (dan vind ik eerlijk gezegd 65K doden nog meevallen, want dan zou 1 op de 3 soldaten niet de dood vinden, maar gevangen worden genomen of vermist raken (overlopers of vluchters zeg maar)
Dan heb je nog hele groepen verwonde soldaten, waarbij het voor de ene een kwestie is van opereren, trainen en weer doorvechten en voor een andere grote groep een situatie dat ze nooit meer aan het vechten komen. Daarnaast, als je de manier van oorlogvoeren van Rusland een beetje hebt gezien/ begrepen, dan is het vooral proberen met mensen de overmacht te behalen, maar als je met veel mensen (die slecht bewapend/ voorbereid zijn) op 1 plek zit, neemt het aantal doden daar natuurlijk heel snel in toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Gé Brander schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Grote exporteur voor graan naar Europa. Europa is nou niet echt de wereld en Oekraïne staat op plaats 8.

Doet verder niets af aan de belangrijkheid voor ons Europeanen maar we moeten dingen wel correct blijven weergeven.
Dat is productie, export is wat anders, daar staan ze op plek 5 op de wereldranglijst

Er zijn landen die veel produceren maar vrijwel niets exporteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Grootste export van 'durum graan' was niet echt naar Europa iig:
https://wits.worldbank.or...artner/ALL/product/100110
Ukraine exported Cereals; durum wheat to Indonesia ($1,368.22K , 7,657,000 Kg), Turkey ($835.75K , 4,704,300 Kg), Mauritania ($482.82K , 2,782,170 Kg), Malaysia ($224.96K , 1,157,300 Kg), Israel ($113.49K , 199,670 Kg).
ik zie in deze categorie geen europa iig op de 1e google hit.

2e hit:
https://www.fas.usda.gov/...e-Factsheet-April2022.pdf
Wheat $5.1 billion Egypt $0.9B Indonesia $0.7B Turkey $0.4B
Overigens zijn andere categorieen wereldwijd veel impactvoller, 46% van de wereldexport zonnebloemolie komt uit UA bijvoorbeeld.

(en voordat de 'jamaar in 2022' kaart komt, ja in 2022 was het eerste exportland EU, omdat het via truck en spoor naar Roemenie en Polen ging, om vervolgens (geheel of gedeeltelijk) naar Turkije/Afrika etc door vervoerd te worden, omdat een of andere Harrie de directe zeeroute blokkeerde :+ )

[ Voor 43% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2022 14:07 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

asing schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:53:
[...]

Het is een gehaktmolen. Weer 500 Russen zoals je hierboven kan zien. Nu stuurt Putin 300.000 man de gehaktmolen in, en er gaan geruchten dat lading #2 ook al wordt opgeroepen. Wat je dan als Oekraïne nodig hebt is een grotere gehaktmolen.

Je kan het ook niet doen. Dan duurt het alleen maar langer met meer slachtoffers aan de UA zijde (zowel mitiair als civiel). Dus ja, het wapen is gruwelijk. Maar dat is dat fosfor wapen van de Russen ook. Ik zeg niet oog om oog, tand om tand maar als je deze ellende wil stoppen zonder onnodig veel UA te slachtofferen, dan is het grote stappen snel thuis wapen een uitkomst.
Nogmaals, ik zeg niet dat we het niet moeten doen :) Wij hebben die nog betere/gruwelijkere meatgrinders. Maar wij zijn niet degenen die er wat in duwen. Dat is een andere manier om het te bekijken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:29:
[...]

Als je ziet welk materieel er nu naar Oekraïne gaat, is dat grotendeels ander materieel dan ze bij Taiwan zouden gebruiken. Daarnaaast zie ik dat daar niet echt ontploffen momenteel omdat China al genoeg binnenlandse problemen heeft.
Dat kan natuurlijk ook de andere kant op werken dat ze juist op pad gaan als afleiding voor de binnenlandse problemen. Dat is eigenlijk wel een reden waarom ik al een tijd vrij argwanend kijk naar dat Xi steeds meer macht naar zich toe trekt (omdat dat mijns inziens de kans op irrationele acties groter maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:13
Krankenhausen schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:18:
[...]

Dat kan natuurlijk ook de andere kant op werken dat ze juist op pad gaan als afleiding voor de binnenlandse problemen. Dat is eigenlijk wel een reden waarom ik al een tijd vrij argwanend kijk naar dat Xi steeds meer macht naar zich toe trekt (omdat dat mijns inziens de kans op irrationele acties groter maakt).
Het probleem is dat ze dan de handel met Europa kwijt zijn en dat voor Europa weliswaar lastig is, maar voor China op dit moment nog vele malen meer problemen zou geven. Daarnaast hebben ze net gezien dat Europa toch aardig eensgezind kan reageren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 12:55
YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:40:
[...]

Het was inclusief die laatste groep wat ik gelezen heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Germany is making a "mistake" by taking NATO's side on Ukraine conflict, Putin says

Het begint allemaal wel érg wanhopig te klinken. Beweren dat Duitsland zich vergist door aan de kant van de NAVO te staan. Kan iemand even een berichtje richting Kremlin doen dat Duitsland al enige tijd NAVO lid is :+

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 11:52
[...]

Daaronder valt ook rijst dat eten wij en andere landen niet echt veel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 22:03

AndereKoekoek

Ping! Pong?

YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:40:
[...]

Inclusief gewonden die nooit meer inzetbaar zijn.
Die norm zal bijvoorbeeld in Nederland anders liggen dan in Rusland.

Hier zullen we niet zo snel iemand met 1 arm naar het front sturen. In Rusland zal dat wat anders beoordeeld worden...

Heb ergens in mei een verhaal gelezen van iemand met een schotwond aan Russische zijde. Dat was gewoon drukverbandje erop en terug. Zijn geluk was dat hij gevangen werd genomen door Oekraïne en daarna wel de goede zorgen kreeg.
Kan alleen dat interview nu niet meer terug vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

CNN - Putin says military mobilization will be completed within 2 weeks
"Mobilization is ending. I assume in two weeks all mobilizing measures will be over," he said Friday.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat zien we dan wel weer, gok ik zo ;)
Het blijft Poetin. Hoop gelul. Waarschijnlijk een zoethoudertje voor het thuisfront, en ondertussen wordt er gewoon verder geworven (c.q. naar het front gecommandeerd op straffe van dood bij weigering)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Dan kan iedere gevluchte mannelijke Rus weer terugkeren naar z'n huis. Om ze vervolgens alsnog op te pakken en op de trein richting Grensland te zetten :+

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jerie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:18:
[...]

Dan kan iedere gevluchte mannelijke Rus weer terugkeren naar z'n huis. Om ze vervolgens alsnog op te pakken en op de trein richting Grensland te zetten :+
Oeh, ook een goeie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jerie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:18:
[...]

Jup, the power of maskirovka op je eigen volk :P

3rd wave incoming betekent dit.

Het klinkt alsof ze 1,5 tot 2 mobilisatie golven nodig hadden om de initiele 300k bij elkaar te krijgen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:35
Beetje aparte uitspraak van Putin...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 11:23

Auredium

Informaticus Chaoticus

beany schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:23:

[Twitter]
Dit bevestigd samen met de aankondiging van het einde van mobilisatie steeds meer naar een Poetin die een eind aan de oorlog wilt hebben. Ik denk dat zowel de druk intern in Rusland als extern een dermate hoog niveau aan het bereiken is dat samen met het uitblijven van nieuwe militaire successen het tijd is voor een einde eraan te breien.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

beany schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:23:

[Twitter]
Zover ik het kan inschatten klopt dat ook. Het plan was om de gebieden met een Russisch sprekende meerderheid te annexeren, incl alle kustgebieden (om controle over alle Oekraiense export te krijgen), en wat er dan nog over was van Oekraine daar moest een pro-Russisch bewind geïnstalleerd worden.

Het tweede deel van de opmerking: De raketten raken langzamerhand op en het duurt even om de voorraad weer aan te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 12-10 11:50

bloody

0.000 KB!!

Auredium schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:26:
[...]

Dit bevestigd samen met de aankondiging van het einde van mobilisatie steeds meer naar een Poetin die een eind aan de oorlog wilt hebben. Ik denk dat zowel de druk intern in Rusland als extern een dermate hoog niveau aan het bereiken is dat samen met het uitblijven van nieuwe militaire successen het tijd is voor een einde eraan te breien.
De vraag blijft nog steeds hoe hij (uberhaupt) met opgeheven hoofd de oorlog kan beeindigen, en hoe dat valt binnen Rusland.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51
Dank je wel!

Het artikel baseert hun verhaal dus op 1 statistiek van 1 bron. Het plaatje ziet er erg dramatisch uit maar de tijdlijn begint al in 2020. Goldman Sachs is wel een betrouwbare bron denk ik.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

bloody schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:29:
[...]

De vraag blijft nog steeds hoe hij (uberhaupt) met opgeheven hoofd de oorlog kan beeindigen, en hoe dat valt binnen Rusland.
Met stapjes en propaganda intern. Het volk overtuigen dat de doelen zijn bereikt, de prijs meeviel en dat het tijd is om de oorlog te beëindigen omdat de wereldeconomie te veel afhankelijk is van Rusland en ze dit willen waarborgen.
Wat 'wij' vinden van hoe Rusland zich uit dit conflict terug trekt boeit Poetin geen moer. Het gaat enkel over hoe het volk van Rusland het opvat. We kunnen dit volgen via de Russische staatsmedia en hoe ze geleidelijk het dialoog voor het volk zullen veranderen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarom dan die grootschalige mobilisatie starten een paar weken terug? Ik ben bang dat hij juist nog lang niet klaar is met deze oorlog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Auredium schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:32:
[...]

Met stapjes en propaganda intern. Het volk overtuigen dat de doelen zijn bereikt, de prijs meeviel en dat het tijd is om de oorlog te beëindigen omdat de wereldeconomie te veel afhankelijk is van Rusland en ze dit willen waarborgen.
Wat 'wij' vinden van hoe Rusland zich uit dit conflict terug trekt boeit Poetin geen moer. Het gaat enkel over hoe het volk van Rusland het opvat. We kunnen dit volgen via de Russische staatsmedia en hoe ze geleidelijk het dialoog voor het volk zullen veranderen.
Het probleem alleen is dat het geen bokswedstrijd is waar de scheidsrechter de wedstrijd beindigt en beide partijen stoppen met vechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

user109731 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Waarom dan die grootschalige mobilisatie starten een paar weken terug? Ik ben bang dat hij juist nog lang niet klaar is met deze oorlog.
Die mobilisatie is in zijn gezicht ontploft. Waarschijnlijk was de verwachting dat meer kanonnenvoer in samenwerking met winter het front tot stilstaan bracht. Dit is inderdaad voor een deel gebeurd maar de hoeveel slachtoffers aan Russische kans is niet mals en er is ook echt wel intern verzet in Rusland, Poetin zal ook inzien dat hij zijn land aan het uithollen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:28:
[...]

Zover ik het kan inschatten klopt dat ook. Het plan was om de gebieden met een Russisch sprekende meerderheid te annexeren, incl alle kustgebieden (om controle over alle Oekraiense export te krijgen), en wat er dan nog over was van Oekraine daar moest een pro-Russisch bewind geïnstalleerd worden.

Het tweede deel van de opmerking: De raketten raken langzamerhand op en het duurt even om de voorraad weer aan te vullen.
Het plan was toch om heel UA in te nemen en te denazificeren? Het plan wordt steeds aangepast.

Poetin trekt nu klaarblijkelijk z'n keutel in (of beweert dat; er komt zoveel BS uit RU dat we het niet serieus kunnen nemen maar moeten kijken naar de daden); dat lost het probleem van z'n aambeien niet op. Als er morgen vrede is, zijn de sancties nog niet voorbij.

Misschien wil Poetin wel stoppen, maar de hardliners bliezen NS op, en men vroeg om een reactie op de Kerch brug. Ik denk dat z'n raketjes op zijn. Misschien heeft rocketman er nog een paar voor 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

TrailBlazer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Het probleem alleen is dat het geen bokswedstrijd is waar de scheidsrechter de wedstrijd beindigt en beide partijen stoppen met vechten
Dat.
Poetin kan spontaan lief gaan doen, dat betekent niet dat de oorlog ten einde is. Als ik de UA mentaliteit goed interpreteer gaan ze gewoon door en 'bespoedigen' ze een dergelijke terugtrekking. Al was het maar een beetje in de lucht schieten om de RU troepen de stuipen op het lijf te jagen.

En dan nog een toertje Krim er achteraan en pas stoppen als de laatste Rus over de grenzen van 1991 terug naar huis gejaagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

TrailBlazer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Begrijp mij niet fout maar het obstakel voor vrede zal waarschijnlijk meer te maken hebben met Oekraïne en minder met Rusland. Ik ben ervan overtuigd dat Oekraïne echt en oprecht alles terug wil verover wat van hun is/was (en ik begrijp dit sentiment ook heel goed). Maar ik denk dat uiteindelijk het westen zegt dat 'de prijs' globaal gewoon te hoog is.

Dit heeft niets te maken met mij een zachte ruggengraat hebben of vallen voor Russische propaganda. Economisch is het voor het westen niet rendabel om het conflict veel langer dan zomer 2023 te laten duren. Het is inmiddels heel duidelijk hoe de vork internationaal in de steel steekt en wat we wel en niet kunnen vertrouwen in de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jerie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:40:
[...]

Het plan was toch om heel UA in te nemen en te denazificeren? Het plan wordt steeds aangepast.
Denazificatie is gewoon een andere naam voor het installeren van een nieuwe regering. De rest is voor de buhne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
McKaamos schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:40:
[...]

Dat.
Poetin kan spontaan lief gaan doen, dat betekent niet dat de oorlog ten einde is. Als ik de UA mentaliteit goed interpreteer gaan ze gewoon door en 'bespoedigen' ze een dergelijke terugtrekking. Al was het maar een beetje in de lucht schieten om de RU troepen de stuipen op het lijf te jagen.

En dan nog een toertje Krim er achteraan en pas stoppen als de laatste Rus over de grenzen van 1991 terug naar huis gejaagd is.
Poetin is een opportunist. Hij zit nu op z'm hoogtepunt qua winst. Die zal straks weer gaan dreigen met en nu ophouden met jullie offensief of anders schiet ik terug. Niets van aantrekken. Gewoon doorgaan met het land bevrijden, massagraven ontdekken, documenteren welke kindjes zijn ontvoerd, enz enz :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:42:
[...]

Denazificatie is gewoon een andere naam voor het installeren van een nieuwe regering. De rest is voor de buhne.
Het is interne propaganda om het volk offensief klaar te stomen, eigenlijk aanzetten tot haat. Maar ze happen niet meer. Ze hebben heus wel door dat het niet botert, en dat de wapens zwak zijn. Je ziet dat inmiddels ook terug op de propagandakanalen. Met een Olga S. die vervolgens een filmpje van Wagner laat zien van 'we zullen ons nooit overgeven'. Dat is dan de harde kern.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bloody schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:29:
[...]
Voor Rusland is er nog steeds geen oorlog ;)

5 jaar gulag voor jou omdat je het oorlog durfde te noemen :+

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2022 15:48 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

user109731 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Idd. Look at what they do, not at what they say.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Auredium schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:42:
[...]

Begrijp mij niet fout maar het obstakel voor vrede zal waarschijnlijk meer te maken hebben met Oekraïne en minder met Rusland. Ik ben ervan overtuigd dat Oekraïne echt en oprecht alles terug wil verover wat van hun is/was (en ik begrijp dit sentiment ook heel goed). Maar ik denk dat uiteindelijk het westen zegt dat 'de prijs' globaal gewoon te hoog is.

Dit heeft niets te maken met mij een zachte ruggengraat hebben of vallen voor Russische propaganda. Economisch is het voor het westen niet rendabel om het conflict veel langer dan zomer 2023 te laten duren. Het is inmiddels heel duidelijk hoe de vork internationaal in de steel steekt en wat we wel en niet kunnen vertrouwen in de politiek.
Ik heb werkelijk waar geen idee wat de economische schade is voor Europa. We moeten alleen denk ik geen prijskaartje hangen aan wat een annexatie van Rusland mag kosten. Deze prijs is IMHO altijd te hoog. Ik denk dat na de winter de vlag er al weer anders bij hangt als we weten hoe koud we het hebben gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 17:10
Poetin: confrontatie met NAVO leidt tot wereldwijde catastrofe
_O-

De wegvaging van de russische krijgsmacht, nou wat een catastrofe zal dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
TrailBlazer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Ik heb werkelijk waar geen idee wat de economische schade is voor Europa. We moeten alleen denk ik geen prijskaartje hangen aan wat een annexatie van Rusland mag kosten. Deze prijs is IMHO altijd te hoog. Ik denk dat na de winter de vlag er al weer anders bij hangt als we weten hoe koud we het hebben gehad.
Na de winter kunnen we er weer tegenaan. Tijdens de winter hebben we een probleem, hoe groot hangt af van hoe streng de winter wordt. Wat dat betreft slechte timing van Poetin eind Feb 2022. Probleem hebben we trouwens niet in de laatste plaats vanwege mogelijke opleving COVID-19 en radicalisatie mbt stikstofdebat e.a. beïnvloeding van onze media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Een staakt-het-vuren in de huidige situatie is wel iets op de agenda voor Rusland. Dan is er voldoende tijd om structuur te krijgen in de gebieden die bezet zijn, materiaal aan te vullen, en dan fris en fruitig na de winter weer vol gaan knallen. Als je daar de tijd en rust voor krijgt vanuit Oekraïne dan tekent Rusland daar gelijk voor.

Kijk naar de andere gebieden waar Rusland is binnen gevallen en daarna niet meer is vertrokken. Of kijk naar de invasie sinds 2014 tot 2022. Dat was eigenlijk ook een statische situatie met het Minsk II akkoord. En enkele winters later stonden ze weer op de stoep met de huidige oorlog als gevolg.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jerie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

Het is interne propaganda om het volk offensief klaar te stomen, eigenlijk aanzetten tot haat.
Natuurlijk was het propaganda maar dat wil niet zeggen dat ze niet iets bedacht hadden om later te kunnen zeggen dat de denazificatie succesvol uitgevoerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

TrailBlazer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Nou heb ik makkelijk praten want ik ben geen 'minima' en heb een beetje spaargeld + veel zonnepanelen en een vast contract met greenchoice (nog tot Feb), maar als het gas er hier af gaat (vrijwillig of door omstandigheden) dan flikker ik wel een petroleumkachel neer of desnoods mijn 10kw bouwkachel uit de werkplaats. We stoken sowieso maar tot 18 graden en het huis is goed geisoleerd. Ik heb faciliteiten om zonder gas warm te douchen, heb een grote vuurput waar ik op kan koken en zelfs een dubbele draagbare benzinebrander om te koken. Van mij mogen ze het gas er wel een winter af gooien als dat de oorlog sneller beeindigt (uiteraard snap ik dat het zo simpel niet ligt).

Maar goed, ik ben ook fan van in een tent te slapen bij 0 graden, dus ik ben niet de maatstaf denk ik :+. Stel je voor dat je russische soldaat bent, dan moet je dat zonder tent en slaapzak doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 19:19

pro_6or

amateur_60r

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

Nou heb ik makkelijk praten want ik ben geen 'minima' en heb een beetje spaargeld + veel zonnepanelen en een vast contract met greenchoice (nog tot Feb), maar als het gas er hier af gaat (vrijwillig of door omstandigheden) dan flikker ik wel een petroleumkachel neer of desnoods mijn 10kw bouwkachel uit de werkplaats. We stoken sowieso maar tot 18 graden en het huis is goed geisoleerd. Ik heb faciliteiten om zonder gas warm te douchen, heb een grote vuurput waar ik op kan koken en zelfs een dubbele draagbare benzinebrander om te koken. Van mij mogen ze het gas er wel een winter af gooien als dat de oorlog sneller beeindigt (uiteraard snap ik dat het zo simpel niet ligt).

Maar goed, ik ben ook fan van in een tent te slapen bij 0 graden, dus ik ben niet de maatstaf denk ik :+. Stel je voor dat je russische soldaat bent, dan moet je dat zonder tent en slaapzak doen...
Petroleum kachel is een vies stink ding en dan had ik nog wel zo'n goede uit Polen (een zibra of zo). Ja, als hij eenmaal brand bijna niet (met goede brandstof) maar dat eerste aansteken is echt heel vies en een vleugje van die geur ook uren later vond ik echt niet fijn. Bovendien moet je dan alle ramen open doen aan het begin en dat is steenkoud dan.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

pro_6or schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:07:
[...]

Petroleum kachel is een vies stink ding. EN ik had zon goede uit Polen (een zibra of zo). Ja, als hij eenmaal brand bijna niet (met goede brandstof) maar dat eerste aansteken is echt heel vies en een vleugje van die geur ook uren later vond ik echt niet fijn. Bovendien moet je dan alle ramen open doen aan het begin en dat is steenkoud dan.
Allemaal waar wat je zegt, maar ik ben heel goed in referentiekaders verplaatsen. Het is bij lange na niet zo prettig, praktisch of comfortabel om te hebben maar het is stukken beter dan géén verwarming. Als ik me inbeeld hoe de mensen er in UA bij zitten momenteel denk knijp ik in mijn handjes dat het (voor nu) alleen is gebleven bij hogere onkosten (boodschappen, gas en benzine). Zolang de tanks hier niet door de straat rollen ben ik nog steeds veel beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 19:19

pro_6or

amateur_60r

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:09:
[...]

Allemaal waar wat je zegt, maar ik ben heel goed in referentiekaders verplaatsen. Het is bij lange na niet zo prettig, praktisch of comfortabel om te hebben maar het is stukken beter dan géén verwarming. Als ik me inbeeld hoe de mensen er in UA bij zitten momenteel denk knijp ik in mijn handjes dat het (voor nu) alleen is gebleven bij hogere onkosten (boodschappen, gas en benzine). Zolang de tanks hier niet door de straat rollen ben ik nog steeds veel beter af.
Alle democratische rechtstaten tesamen moeten er voor zorgen dat tanks niet door straten rollen. Voorlasnog werkt dat in Europa nu eindelijk, ook uit Oekraine proberen we ze nu weg te krijgen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Vladimir Poetin zei dat in de nabije toekomst er geen noodzaak meer is voor massale raketaanvallen op Oekraïne.

Ik ben geneigd 'noodzaak' te vervangen met 'voorraad'...
Maar wel goed nieuws! Hoop echt dat hier iets van waarheid in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Qwerty-273 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

Een staakt-het-vuren in de huidige situatie is wel iets op de agenda voor Rusland. Dan is er voldoende tijd om structuur te krijgen in de gebieden die bezet zijn, materiaal aan te vullen, en dan fris en fruitig na de winter weer vol gaan knallen. Als je daar de tijd en rust voor krijgt vanuit Oekraïne dan tekent Rusland daar gelijk voor.

Kijk naar de andere gebieden waar Rusland is binnen gevallen en daarna niet meer is vertrokken. Of kijk naar de invasie sinds 2014 tot 2022. Dat was eigenlijk ook een statische situatie met het Minsk II akkoord. En enkele winters later stonden ze weer op de stoep met de huidige oorlog als gevolg.
Het verschil is dat dit ook geld voor Oekraïne. Als er een staak het vuren komt kan Oekraïne ook Himars raketten en AA stockpilen. En vergeet niet dat er dan nog meer troepen opbouw met NATO training is iets wat Rusland niet echt kan matchen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Apache4u schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:07:
Misschien niet geheel representatief maar ik praat nog wel eens met vrienden/kennissen in RU. Het idee dat het daar met de economische schade wel meevalt is echt niet het beeld dat zij mij geven. Eerder het tegenovergestelde. Iedereen probeert zich groot te houden maar het is, vergeleken met een jaar geleden, echt enorm klote.
Ik spreek dagelijks mensen uit/in Rusland. Het gaat van zoiets onbenulligs als geen Steam aankopen meer kunnen doen tot halsoverkop naar andere landen uitwijken om niet gedraft te hoeven worden. Iedereen spreekt over een 'war' maar is wel terughoudend in hoe fel ze erover spreken (behalve degene die ondertussen niet meer in RU wonen, daar vliegen de memes dagelijks over tafel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Auredium schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:12:
[...]
Het verschil is dat dit ook geld voor Oekraïne. Als er een staak het vuren komt kan Oekraïne ook Himars raketten en AA stockpilen. En vergeet niet dat er dan nog meer troepen opbouw met NATO training is iets wat Rusland niet echt kan matchen.
Het westen kennende stoppen we dan gewoon met leveren 'je hebt al zoveel op voorraad"...

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:14:
[...]

Het westen kennende stoppen we dan gewoon met leveren 'je hebt al zoveel op voorraad"...
Dat dus. Je ziet ook nu dat we bijna niet pro-actief leveren maar alleen als de nood hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Maestro schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:12:
Vladimir Poetin zei dat in de nabije toekomst er geen noodzaak meer is voor massale raketaanvallen op Oekraïne.

Ik ben geneigd 'noodzaak' te vervangen met 'voorraad'...
Maar wel goed nieuws! Hoop echt dat hier iets van waarheid in zit.
tenzij het alsnog een verdekt dreigement is. "Binnenkort hoef ik geen raketten meer te gooien" ..... want dan is er niks meer om te vernietigen...

Ik hou nog steeds de optie open dat hij op de kofferknop drukt. Ja, hij weet wat de gevolgen zijn, maar ik denk dat hij ondertussen wel weet dat het 'dood of de gladiolen' is. Als hij niet wint, is hij er geweest. Als hij die nukes gooit, ook. Ja, dan heeft hij het hele land (wat heet, het hele continent) ermee, maar als het alternatief is dat hij ergens langs de inner circle omgelegd word... hij heeft sowieso al lang en breed bewezen niet logisch te opereren en ook niet gevoelig te zijn voor het humane aspect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

tenzij het alsnog een verdekt dreigement is. "Binnenkort hoef ik geen raketten meer te gooien" ..... want dan is er niks meer om te vernietigen...

Ik hou nog steeds de optie open dat hij op de kofferknop drukt. Ja, hij weet wat de gevolgen zijn, maar ik denk dat hij ondertussen wel weet dat het 'dood of de gladiolen' is. Als hij niet wint, is hij er geweest. Als hij die nukes gooit, ook. Ja, dan heeft hij het hele land (wat heet, het hele continent) ermee, maar als het alternatief is dat hij ergens langs de inner circle omgelegd word... hij heeft sowieso al lang en breed bewezen niet logisch te opereren en ook niet gevoelig te zijn voor het humane aspect.
Da's meer iets voor Nucleaire dreiging Rusland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Laatst online: 09-10 11:43
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

Ik weet niet of dat een logisch gevolg is van zijn redenaties. Wat de geschiedenisboeken over hem zullen schrijven, zal buiten Rusland niet mild zijn. Dat staat buiten kijf. Binnenlands kan hij nog wel positief in de boeken komen denk ik. Hij kan straks opeens gaan roepen dat er dankzij hem geen nukes zijn gevallen. Als hij echter de schuldige is van de (bijna) totale vernietiging van zijn land en cultuur, dan wordt dan onmogelijk.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
Requiem19 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:06:
[...]Even een rekensommetje hoe lang de gehaktmolen moet draaien:
300.000 soldaten / 500 per dag = 600 dagen, oftewel 1 jaar en 8 maanden.
Het illustreert alleen de bizarre aantallen die Rusland in een pakje kan heisen en met een 2e wereldoorlog wapen op de Oekrainers kan laten afrennen.
Welk pakje? Zo'n blauw-wit gestreept t-shirt bedoel je dan? Want andere 'officiële' legerkleding heb ik al een tijdje niet meer gezien. En op sneakers is het slecht rennen door de modder.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

TutanRamon schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:25:
[...]

Ik weet niet of dat een logisch gevolg is van zijn redenaties. Wat de geschiedenisboeken over hem zullen schrijven, zal buiten Rusland niet mild zijn. Dat staat buiten kijf. Binnenlands kan hij nog wel positief in de boeken komen denk ik. Hij kan straks opeens gaan roepen dat er dankzij hem geen nukes zijn gevallen. Als hij echter de schuldige is van de (bijna) totale vernietiging van zijn land en cultuur, dan wordt dan onmogelijk.
Ik denk dat de NAVO ondertussen wel vastbesloten(er) is om UA kostte wat kost niet te laten verliezen. De vraag is wat Putin bereid is om als 'acceptabele overwinning' te zien. Als die grens voor hem ligt bij de permanente en onbeantwoorde (vanuit UA/Navo) annexatie van nog eens 4 gebieden, dan is de kans op succes mijn inziens erg klein en moet hij dus uiteindelijk terugtrekken of verslagen worden. Beiden zijn voor hem geen optie.

Wat ik óók een geloofwaardige optie vind is hij op een redelijk willekeurig moment kan claimen 'de speciale operatie is klaar, we hebben bereikt wat we willen bereiken, namelijk het uitroeien van de nazi's. Volgens mij is de definitie daarvan nooit echt heel duidelijk geworden behalve de constante referenties aan het AZOV bataljon. Ik denk dat hij dit nog wel uitgelegd zou krijgen aan zijn achterban, maar dan moet hij dat wel doen voor ze failliet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

FunkyTrip

Funky vidi vici!

pro_6or schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:10:
Ik hoop nog steeds op omvallen huidig dictatoriaal regime en dan verkiezingen voor echte democratische leiders. Die ook weg kunnen worden gestuurd als men het er niet meer mee eens is.
Maar dat hele land is niet ingericht op een democratische leider. De volgende zal ook een dictator zijn. Het is de hoop dat het een soort verlicht despoot is. En wellicht dat daarna pas een Zelenski-type aan de macht kan komen.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:31:
[...]
Wat ik óók een geloofwaardige optie vind is hij op een redelijk willekeurig moment kan claimen 'de speciale operatie is klaar, we hebben bereikt wat we willen bereiken, namelijk het uitroeien van de nazi's. Volgens mij is de definitie daarvan nooit echt heel duidelijk geworden behalve de constante referenties aan het AZOV bataljon. Ik denk dat hij dit nog wel uitgelegd zou krijgen aan zijn achterban, maar dan moet hij dat wel doen voor ze failliet zijn.
Ik denk niet dat de sancties dan zomaar zullen stoppen. Zal me niets verbazen als dit gewoon door blijft gaan tot Putin het veld ruimt en de Krim e.d. weer Oekraine is.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Laatst online: 09-10 11:43
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:31:
[...]

Gisteren was Ron Keller te gast bij BNR's De Wereld en hij zei - tussen neus en lippen door - dat het Putin uberhaupt niet gaat om het grondgebied wat hij wil veroveren. Het gaat hem om de neutraliteit van Oekraïne. (Overigens sowieso wel een aardige podcast.)

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 17:36
TutanRamon schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:36:
[...]

Gisteren was Ron Keller te gast bij BNR's De Wereld en hij zei - tussen neus en lippen door - dat het Putin uberhaupt niet gaat om het grondgebied wat hij wil veroveren. Het gaat hem om de neutraliteit van Oekraïne. (Overigens sowieso wel een aardige podcast.)
Hoe past dat in het plaatje : Finland en Zweden mogen gerust bij de nato, totaal geen probleem?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

FunkyTrip schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:34:
[...]

Ik denk niet dat de sancties dan zomaar zullen stoppen. Zal me niets verbazen als dit gewoon door blijft gaan tot Putin het veld ruimt en de Krim e.d. weer Oekraine is.
Nee, en dat vind ik ook meer dan terecht. Hoe dit ook afloopt, alleen al voor het feit dat hij deze hele shitstorm begonnen is, en om wat hij de mensen heeft aangedaan, verdient hij nog jaren aan sancties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Als dat echt zo was, dan had Putin het aanbod inclusief neutraliteit in Maart geaccepteerd.

Is weer een stuk uit het boek "Look at what they do, not at what they say".

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2022 16:41 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

[...]

Ik vind dat een hele plausibele verklaring, het past veel van de gebezigde retoriek, maar ik denk dat een extra buffer aan 'eigen' land richting de Krim ook niet verkeerd is, vanuit zijn oogpunt. Ik denk dat hij het er om die reden alleen al graag bij zou hebben (en in zijn ogen ook al heeft). Hij heeft reeds geroepen dat ze moeten ophouden met het aanvallen van 'zijn/hun' gebieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Requiem19 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Dat maakt de cijfers van de auto industrie dus zo interessant, andere landen hebben de plek van Westerse leveranciers overgenomen.
Dat hebben ze alleen niet.

Ze bouwen nu auto's zonder airbags, navigatie, riemspanners etc.
Autodealers huren op persoonlijke basis mensen in om een Mercedes/BMW in Kazachstan te kopen en dan terug te rijden naar Moskou/St. Petersburg etc.

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2022 16:43 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:41:
[...]

Dat hebben ze alleen niet.

Ze bouwen nu auto's zonder airbags, navigatie, riemspanners etc.
Wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Yaksa schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:30:
[...]

Welk pakje? Zo'n blauw-wit gestreept t-shirt bedoel je dan? Want andere 'officiële' legerkleding heb ik al een tijdje niet meer gezien. En op sneakers is het slecht rennen door de modder.
Eens dat ze abominabel uitgerust zijn, maar pakjes gaat nog wel helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:17

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Hij gebruikt elke smoes die hij kan vinden. Oekraïne neutraal. Waarom? Omdat ie bang is dat NATO zomaar Rusland binnen valt? Waar zou hij dat idee gekregen hebben? Klinkt meer als 'zoals de waard is, vertrouwt ie zijn gasten'. Ofwel: omdat hij zelf graag landje pik doet, denkt hij dat iedereen om hem heen dat ook wil doen. Ik zie geen reden om daar bang voor te zijn. Het is gewoon weer zo'n achterlijkse smoes van hem die alleen gehoor vindt bij de geïndoctrineerde Russen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:44
[...]

Dan heeft Ron Keller niet opgelet. Voor 24 februari was er namelijk een deal uitonderhandeld tussen Oekraine en Rusland. Oekraine zou geen lid worden van de NAVO.
Dat was continu (openbaar) de angst van Rusland/Poetin. Die deal lag er blijkbaar, is tussen 24 februari en eind maart (toen er nog onderhandeld werd over staken van de oorlog) nogmaals meermalen op tafel geweest. Maar Rusland weigerde categorisch. Daaruit mag toch wel geconcludeerd worden (mede met de annexaties) dat het helemaal niet om neutraliteit van Oekraine te doen is, maar om een Russisch Oekraine, dat volgens model Wit-Rusland naar de pijpen van Moskou danst.

https://www.reuters.com/w...d-by-his-aide-2022-09-14/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Dat is gewoon niet waar. Tot een paar dagen voor de invasie was er een (concept) overeenkomst met Oekraïne waarin ze zelf hebben aangegeven niet bij de NAVO te willen.
Bronnen heb ik zo ff niet bij de hand, maar dit is al meerdere keren hier in het subforum voorbij gekomen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:17

mphilipp

Romanes eunt domus

SkiFan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:47:
[...]
Nou vraag ik me af wat de impact is (pun intended) van het weglaten van airbags op een Granta. Beide gevallen mogen ze je uit dat Russen-schroot zagen.
Maakt voor Russen niet zoveel uit. Ze rijden daar heel veel in vooroorlogse Lada's en die hebben dat ook niet Ik zie wel eens van die Russische dashcam video's en ik hoor maar weinig airbags afgaan eerlijk gezegd. De dashcam is het modernste stukje techniek in die auto :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:12
Medvedev bezoekt Orlan 10 fabriek:
[Twitter: https://twitter.com/200_zoka/status/1580929912982339585]

Stapels rompen en vleugels, maar geen motortjes en camera's. Kan toeval zijn natuurlijk.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:02
[...]

Huh ? Het gaat dus niet om de grondstoffen voor batterijen en het nieuwe wingebied dat hij kan verdelen onder zijn maffia vriendjes ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 09:13
[...]

Als het alleen daar om ging was de oorlog niet begonnen, want voordat de oorlog begon had Zelensky dat al aangeboden. Die neutraliteit gaat ie nu echter nooit meer aangeboden krijgen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

C00P schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:37:
[...]

Hoe past dat in het plaatje : Finland en Zweden mogen gerust bij de nato, totaal geen probleem?
Als Oekraine bij de NAVO komt is hij het land definitief 'kwijt' aan de Russische invloedssfeer. Zweden heeft hij eigenlijk nooit gehad en Finland was hij min of meer ook al lang kwijt. Oekraine bij de NAVO moet dus eigenlijk altijd voorkomen zien te worden.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Dat is invloedsfeer. Als hij invloed heeft op UA kan hij ook bepalen wie de fossiele brandstoffen delft. En daar is het hem in mijn overtuiging om te doen; een concurrent op de markt uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FunkyTrip schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:06:
[...]
Als Oekraine bij de NAVO komt is hij het land definitief 'kwijt' aan de Russische invloedssfeer. Zweden heeft hij eigenlijk nooit gehad en Finland was hij min of meer ook al lang kwijt. Oekraine bij de NAVO moet dus eigenlijk altijd voorkomen zien te worden.
Sinds 2014 heeft Rusland hun laatste beetjes invloed daar zelf verspeeld.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
Wederom explosies en een brand in Belgorod, inmiddels zit een deel van de stad zonder elektriciteit.
Bron: LiveUAmap

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sugarlevi01 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:24:
Girkin/Strelkov heeft sinds maandag niet meer op zijn telegram gepost... Heb ik iets gemist?
Misschien dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 12-10 11:50

bloody

0.000 KB!!

Wat als 9 veelgelezen RU bloggers net niet precies doen wat het Kremlin wil? En ze zelfs af en toe openlijk bekritiseren?
Dan start je toch gewoon een onderzoek naar ze? :D

Vertaling met bold de interessante dingen:
Nine Russian military correspondents and military correspondent projects at once risk falling under criminal charges for discrediting the RF Armed Forces. These are: Igor Strelkov, Semyon Pegov (WarGonzo), Yuri Podolyaka, Vladlen Tatarsky, Sergey Mardan, Igor Dimitriev, authors of GreyZone, Rybar and, suddenly, Kristina Potupchik. The content in their TG channels is already being analyzed for fakes, defamation, and other prohibited and punishable things. According to our information, the statement to Roskomnadzor with the requirement to check the work of the above authors was signed personally by the Chief of the General Staff. On the part of the Prosecutor General's Office, the case is being handled by the head of the department for supervision over the implementation of the law on federal security, terrorism, extremism and interethnic relations. The reason is the criticism of the Ministry of Defense and its decisions during the SVO. How long the check will last is still unknown. But if the corpus delicti is collected, and the guilt is established, the military correspondents will either get off with a fine, or receive up to three years in prison.

nope

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

UA inschatting van resterende raketten:
Afbeeldingslocatie: https://nitter.it/pic/orig/enc/bWVkaWEvRmZCV0Y4MFhvQUFJWlI4LmpwZw==

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:24:
[Afbeelding]
[Twitter]
Ik kwam dit plaatje ook tegen op Reddit. Ik besloot het niet door te zetten omdat niemand weet wat de Russen nog in stock hebben. Ik denk ook dat de stock afwijkt van wat de Russen denken dat ze nog hebben.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

asing schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:30:
[...]

Ik kwam dit plaatje ook tegen op Reddit. Ik besloot het niet door te zetten omdat niemand weet wat de Russen nog in stock hebben. Ik denk ook dat de stock afwijkt van wat de Russen denken dat ze nog hebben.
Ik post hem alleen omdat die van reznikov zelf komt, die zal vanuit UA intelligence het dichtste op het vuur zitten qua kennen van dat soort ‘geheime’ totalen.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
cue De Dijk - Mag het licht uit

https://www.reddit.com/r/..._power_plant_in_belgorod/

in de comments :
Locals report that not just an electrical substation is on fire, but an entire CHP plant

GT CHPP "Luch" is an energy company located in the city of Belgorod. The installed electrical capacity of the station is 60 MW.

Luch Gas Turbine Thermal Power Plant is the first gas turbine thermal power plant in the Belgorod Region and one of the first medium-capacity heating plants in Russia. The station was launched on December 18, 2005.

In general, it's brand new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:24:
[Afbeelding]
[Twitter]
En tevens het dilemma... Moet je hier nog veel tijd en moeite in gaan steken om de helft tegen te houden met luchtafweer? Als het op is, is het op. Die tijd en moeite kun je misschien beter steken in de tegenaanval.

Hoe cru het ook is voor degenen die zo'n raket ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 23:53

Shabbaman

Got love?

MikeyMan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:55:
[...]

En tevens het dilemma... Moet je hier nog veel tijd en moeite in gaan steken om de helft tegen te houden met luchtafweer? Als het op is, is het op. Die tijd en moeite kun je misschien beter steken in de tegenaanval.

Een fatsoenlijke luchtverdediging is altijd handig. Op de bullshitbingokaart staat dat als "no regret maatregel" genoemd.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shabbaman schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

Een fatsoenlijke luchtverdediging is altijd handig. Op de bullshitbingokaart staat dat als "no regret maatregel" genoemd.
Ja das leuk als je het op tijd voor elkaar hebt. Maar als het klopt wat zelensky zegt dat ze nu 10% van de benodigde luchtverdediging hebben die ze nodig hebben, moet daar veel tijd en moeite in geïnvesteerd worden. Logistiek, personeel etc.

En tegen de tijd dat het staat is Rusland door zn zooi heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Met zo’n tegenstander hoeft UA idd met geen vinger RU in te schieten. :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

Met zo’n tegenstander hoeft UA idd met geen vinger RU in te schieten. :+
En in plaats van meteen UA de schuld geven bekennen ze het netjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik kan deze van gisteren niet vinden via de zoekfunctie:
VN-resolutie Russische annexatie: wie onthield zich van stemming en waarom?

Toch onthielden ook 35 landen, die ruim de helft van de wereldbevolking vertegenwoordigen, zich van stemming, en waren tien landen niet aanwezig. Welke landen zijn het? En wat beweegt ze om geen stelling te nemen in een stemming over territoriale integriteit, een basisprincipe van de VN?
Vervolgens een wordt een verhaal van Alexander Stubb samengevat in het artikel:
Een eurocentrisch wereldbeeld is gevaarlijk, zegt Stubb. Hij waarschuwt tegen de aanname dat Rusland in isolement verkeert. "Dat is niet zo. Het Westen kan hier beter een lesje uit trekken en gaan reflecteren over de eigen rol in de nieuwe wereldwanorde.
Beter zelf de plaatjes kijken:

Wat vinden we hiervan? Het is gepubliceerd bij de NOS...Persoonlijk lijkt mij dat Rusland behoorlijk in een isolement zit. Ik zie Afrika oid niet in het gat van de verbroken EU/US relaties springen...

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 14-10-2022 20:30 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:49

Grouchy

meep meep

MikeyMan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:55:
[...]

Zo'n besluit is politieke zelfmoord & een beschadigde infrastructuur gaat je als natie ook niet echt helpen in een oorlog.
Op dat plaatje zie je trouwens alleen de zgn high-precision raketten. Wat te denken van bijvoorbeeld de S-300 die ze ook gebruiken voor gronddoelen. Die zijn niet zo nauwkeurig maar ze hebben er veel van plus ze hebben schijnbaar ook nog rond de 300 iraanse drones en zijn van plan om er nog een paar duizend aan te schaffen.
Het onderscheppings precentage is volgens diverse bronnen trouwens behoorlijk hoger dan de helft.

Met zo'n dreiging lijkt me AA eerder P1.

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 14-10-2022 20:33 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met een beetje pech krijgen we binnenkort geen kaartjes meer van Rybar :(

[ Voor 48% gewijzigd door XWB op 14-10-2022 20:57 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Laatst online: 22:28

Killjoy

Klingon lawn products

Schieten ze eens raak, is het weer niet goed :+

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:10
Het verdeelstation is geraakt, niet de locatie zelf. Maar kijkend naar de voortgang van de Krim brug, zal dit net zo lang duren

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:11
XWB schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:31:
Jammer, hij was één van de betere bronnen (vooral als Oekraïne aan het winnen was).

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Steeds meer berichten over Belarus, ofwel gaan ze toch meevechten ofwel is het afleiding.

[ Voor 14% gewijzigd door XWB op 14-10-2022 21:15 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]

Los van alle andere punten die zijn aangehaald, dat is bijna net zo erg als wat hij nu doet. Dat is namelijk óók het aantasten van de soevereiniteit van Oekraine. Onder intimidatie en bedreiging voorkomen dat Oekraine z'n eigen keuze maakt, een keuze die geen bedreiging voor Rusland is als die zich normaal volgens internationale regels gedraagt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:07:
[...]

Goedkope energie is zo fijn, als die Nordstream nog open was en Poetin het gas had laten vloeien zou Europa ook nog gretig gekocht hebben.

De wereld is een vreemde plaats. Je kunt blijkbaar heel erg tegen genocide zijn maar toch prima zaken doen.

Hypocriete bende.
De meeste mensen hier willen gewoon bijna geen luxe opgeven. 10 euro om iemands leven te sparen prima, een weekje internet is twijfelachtig, een weekje met OV in plaats van auto? Laat een ander maar kapot gaan. Wat gechargeerd, maar zo zie ik het wel. Wij hebben hier in de westerse wereld 0 incasseringsvermogen, waarschijnlijk vooral omdat dat al heel lang niet nodig is geweest.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

XWB schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:59:
Steeds meer berichten over Belarus, ofwel gaan ze toch meevechten ofwel is het afleiding.

[Twitter]

[Twitter]
Jeetje. Wat een ongelooflijk zwaktebod van een van de modernste legers van de wereld :')

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:31:

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]
Girkin mogen ze wel een paar jaar in een gulag stoppen.
(Of op het vliegtuig naar Den Haag)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2022 21:11 ]

PSN

Pagina: 1 ... 41 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid