Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 61 Laatste
Acties:
  • 689.606 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TutanRamon schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:36:
[...]

Gisteren was Ron Keller te gast bij BNR's De Wereld en hij zei - tussen neus en lippen door - dat het Putin uberhaupt niet gaat om het grondgebied wat hij wil veroveren. Het gaat hem om de neutraliteit van Oekraïne. (Overigens sowieso wel een aardige podcast.)
Er lag voor de invasie een aanbod met betrekking tot neutraliteit, wat Poetin geweigerd zou hebben. Het is lastig inschatten wat Poetin precies wil.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54
https://www.ft.com/rachman-review

Goeie podcast. Ook regelmatig over Rusland en Oekraïne.
Laatste gaat over Poetin en zn kernbommen. Mdt gastspreker van Carnegie.
Erg goeie inzichten heeft die man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Zelenskyy heeft al aangegeven dat er deze winter verder gevochten zal worden, nu duikt er ook een blog op over een Russisch winteroffensief:

A Winter War in Ukraine Favors Russia and Will Be Bloody

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32

Qwerty-273

Meukposter

XWB schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:31:
Met een beetje pech krijgen we binnenkort geen kaartjes meer van Rybar :(

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]
Ik dacht eerst dat het weer een vage beschuldiging was. Maar het lijkt echt te zijn, of ten minste dichterbij de waarheid gezien hoeveel verschillende Russische kanalen het brengen.

De reactie van WarGonzo via https://t.me/wargonzo/8702
Again hunting for military correspondents and bloggers. As they say, not even six months have passed. From reliable sources in various types / types of power structures of the Russian Federation, information has once again reached us about lists of channels and journalists lowered from above by individual generals and military leaders that allegedly discredit the SVO and the activities of the Ministry of Defense. To which it is planned (or someone really wants to) apply criminal / administrative measures. The widest profile

Once again, and without surprise, we found the @wargonzo project in these "enemy lists". I must say, this time the company got extremely motley. We will not focus attention directly on ourselves (it seems unnecessary to remind where, how and under what conditions we obtain information).

Let us express bewilderment, how, for example, the same Rybar found himself in undesirable channels for coverage of the SVO, doing a huge analytical and explanatory work, whose patriotic motives cannot be doubted. Or, for example, Podolyak - who, of course, can be treated differently - but a man, for a minute - collected 200 million rubles to help the front (that is, someone in the Ministry of Defense stole, did not supply the front - but he collected and provided and is now on the list of untrustworthy). Somehow Potupchik ended up there, to whom we always had an ambiguous attitude in the @wargonzo project, but she assembled a team that, led by Katrusya, really creates lively and truly non-trivial content about CBO (both of them, by the way, Pushilin recently awarded orders).

I don’t know how with the rest of the defendants - the high-ranking leaders of the Defense Ministry did not even try to build relations with us. Yes, there were calls through intermediaries with financial proposals - to make paid placements for the glory of individual military leaders, but we are fundamentally against such an approach. We do not praise or scold anyone for money. Our position, however, as well as our silence cannot be bought. We are for healthy and professional relations - it is in this, I think, that the country, society and the Russian state itself are most interested now.

If compiling lists of unwanted people is the way to build a dialogue with us, then such an approach looks at least dubious. Shut your mouth and take it under your visor - I think the Supreme Commander-in-Chief did not mean this at all when he openly and publicly declared at the very beginning of the war - reporters and journalists should tell the truth about the NWO. The people have a right to it.

We (perhaps I will venture to speak for many from the list now) are ready for such work. And they are ready for dialogue - a healthy, non-commercial and professional dialogue (in fact, it already exists - there are quite a few smart and adequate press officers at the front from the Ministry of Defense, but at the level of middle management). We are ready to risk our lives in order to fulfill our duty to the Motherland as honestly as possible. Are those who scribble on us - working on the front line - treacherous inquiries from the Moscow office rear - a big question?
En als vervolg https://t.me/wargonzo/8717
I managed to find out the details from the "hit lists". In particular, what exactly is presented to us - the @wargonzo project. So, no one really cared about us - they are going to accuse us of burning positions. Speaking of the fact that a provocation of just such a plan is being prepared against @wargonzo - we wrote two weeks ago. At the time, many were skeptical about this. But infa in the end was confirmed and overgrown with reality. Our filming is already being combed with might and main - for this particular component. Okay, let's try. How interesting are they going to prove in court later - that we did not agree on the shooting angle with the commander responsible for the immediate sector of the front? (Not one healthy commander will allow them to remove their positions in such a way that they will be burned, or without realizing that they have long been burned by the enemy and do not represent any secrecy at all). It will be cool - it means that a lot of very cool witnesses will go through the court, whom the country will finally recognize. Or does he not know? Will everything be shrouded in the darkness of state secrets? But about burned positions - in general, a brilliant song. Why do the commanders in the Donbas field still trust us, throughout all 8 years of the war? Let, wait, make friends, support. Because we're setting up their fighters? Yes, it's logical. Or are we setting someone else up? Who has nothing to do with positions? Well, more precisely, it has - but only to others. More commercial positions, more inventive, not trench-like. We burn them. Yes. But in their case it is difficult not to sleep, in principle. Because they are everywhere. Their positions are pro * would be at the front, not equipped fighters, anyhow like recruited mobilizers. It's not impossible not to burn them, because all this is a fucking shame in front of everyone. So. Without us. In general, the reality in which individual generals and under-marshals live is becoming more and more absurd. Thanks, of course, to the obligatory gorgeous @margaritasimonyan for believing in the impossible. But times are amazing. And we - the ones on the list - don't sssm. And we know that the truth is behind us. And our journalistic brotherhood, truly devoted to the Motherland, is also shoulder to shoulder. There is no doubt about this.
Volgende reactie is ook gerelateerd via https://t.me/mig41/21420
Regarding the "arrest lists of military correspondents", if this is something more than someone's Wishlist, then we note the following:

This is pure rocking of society and the state and work to create a revolutionary situation. There is a law, including the "law on fakes", within which it is possible and necessary to work. But if you follow the law, then these military correspondents should be rewarded as soon as possible, because thanks to them, the Supreme Commander knows what is going on in general - beyond the beautiful reports and slides.

And if you do not comply with the law and start "pressing them endlessly", as some people like, everything will end sadly in the end. History textbook to help.

We are not military men. But for the interests of the common people, citizens of the Russian Federation, they are also ready to suffer, along with the military commanders. So write it down in your lists: "they demanded to reduce the cost of New Year's illumination so that every mobilized person in the country has a warm sleeping bag" 😂😂😂
En nog een reactie via https://t.me/akashevarova/5670
Here is the military commander, my friend Semyon Pegov, reports that there are rumors that military correspondents and various channels, maybe me (I don’t know) want to initiate criminal proceedings for discrediting the Moscow Region.

I really hope that these are rumors, not because I'm afraid or something else. But because it's a shame for the State. And if this happens, it will split society even more, and I want evolution, not revolution.

You understand the difference, Navalny is politics. People don't care about him because he's a traitor. And these criminal cases are for the people.

Military correspondents are the Motherland. The people don't care about them. They are fighting for the country, for the guys at the front, they want to change the situation. It hurts them to see how our gene pool is dying out of stupidity and swagger. When strength is used by idiots and turns into weakness.

We must work together. In a bond. And to work correctly, and not as used to - bash money for silence.

I hope these are rumors. Otherwise, I will lose faith in the adequacy of power in general.

And yes, how many times did they write references to me that I was discrediting someone. And you stand in impotent anger, and as if making excuses - on the contrary, I raised the question, because this one stole from the state, this one covered him up. It is not military correspondents who discredit the Defense Ministry, but you yourself, with your actions.

And you know, if it comes to this, it would be nice if the process were open, so that the parties would publicly talk about claims against each other.

Let's work with the Moscow Region and together, you will not win without changing the information policy, the approach to criticism. Pacify your pride and vindictiveness, our country is at stake.
Natuurlijk kan Dhr. Kots niet ontbreken:
https://t.me/sashakots/36537
Friend Syoma Pegov writes about some “hit lists” that someone somewhere in the Ministry of Defense allegedly draws up for bloggers and military correspondents who publish not very sleek information about the SVO. Uncomfortable and uncombed trench truth that prickles like a wool sweater.

I deliberately do not generalize the department, because I know people who are constructive. A channel of interaction has been built with them, thanks to which individual problems are solved non-publicly, including those related to mobilization. But not all, of course.

But it's not really about that. Here I want to record my personal support for DEAR BROTHER Pegov, and not even the people mentioned in his post, but already informational phenomena - Rybar and Podolyak, and Katya Agranovich, whose family has been at the front since the first days of the war ... And I, as they usually say old farts, I remember as a barefoot girl. On Twitter.

Some strange idea - to fight with those who are rooting for the country and the army. Harmful, I would say.

If there really is some intention to puzzle the prosecutor's office, then its efforts should be directed, for example, to clarifying all the circumstances of what happened near Svatovo with the mobilized 27th brigade. There are a lot of signals. And from subscribers whose messages I, unfortunately, cannot verify from here. And from the familiar fighters of the adjacent department, whom I trust and who pulled the wounded reservists out from under the fire.

And attempts to arrange an information vacuum will not lead to good things. First, this is impossible in the age of social networks. Secondly, this is impossible with the mobilization that goes on throughout the country and is discussed by the whole country through word of mouth. There are no people from whom a relative or acquaintance would not be called. Thirdly, this is impossible in a young civil society, in which, through volunteers and help groups, an alternative channel of information has been established through various chats.

Well, and most importantly, any informational gap will be filled with rumors, speculation and stuffing tsipsoshnyh. Already filled, what is already there. You can not be silent or cunning. People see everything.
En nog een andere reactie via https://t.me/breakingmash/39083
Nine Russian military correspondents and military correspondent projects at once risk falling under criminal charges for discrediting the RF Armed Forces. These are: Igor Strelkov, Semyon Pegov (WarGonzo), Yuri Podolyaka, Vladlen Tatarsky, Sergey Mardan, Igor Dimitriev, authors of GreyZone, Rybar and, suddenly, Kristina Potupchik. The content in their TG channels is already being analyzed for fakes, defamation, and other prohibited and punishable things.

According to our information, the statement to Roskomnadzor with the requirement to check the work of the above authors was signed personally by the Chief of the General Staff. On the part of the Prosecutor General's Office, the case is being handled by the head of the department for supervision over the implementation of the law on federal security, terrorism, extremism and interethnic relations. The reason is the criticism of the Ministry of Defense and its decisions during the SVO.

How long the check will last is still unknown. But if the corpus delicti is collected, and the guilt is established, the military correspondents will either get off with a fine, or receive up to three years in prison.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

XWB schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:16:
Zelenskyy heeft al aangegeven dat er deze winter verder gevochten zal worden, nu duikt er ook een blog op over een Russisch winteroffensief:

[Twitter]

A Winter War in Ukraine Favors Russia and Will Be Bloody
Beetje raar artikel.
De onderbouwing van wat RU gaat brengen in november komt helemaal niet uit de verf.
Het enige wat daar genoemd is is dat er veel mobiks komen en dat dat misschien helpt samen met veel benzine: https://finance.yahoo.com...N-5wHrriNxwACCS_eNZY0LpEq
Ze gooien er nog wel een mooie burn in van RU aan het einde:
the Russian military and government are likewise learning lessons
Tot nog toe hebben we 0 lerend vermogen gezien iig.

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2022 21:26 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:48

servies

Veni Vidi Servici

YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:21:
[...]

Beetje raar artikel.
De onderbouwing van wat RU gaat brengen in november komt helemaal niet uit de verf.
Het enige wat daar genoemd is is dat er veel mobiks komen en dat dat misschien helpt samen met veel benzine:
...

[...]

De auteur is te gast geweest bij Fox News... Zegt mij genoeg...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
servies schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:28:
[...]

Inderdaad, ik zat net zijn Twitter te lezen en het is een hoop "Biden slecht, Rusland sterk, nuclear risico, Amerika eerst".

https://twitter.com/DanielLDavis1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:21:
[...]

Beetje raar artikel.
Het enige wat daar genoemd is is dat er veel mobiks komen en dat dat misschien helpt samen met veel benzine: https://finance.yahoo.com...N-5wHrriNxwACCS_eNZY0LpEq

[...]

servies schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:28:
[...]

user109731 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:35:
[...]

Inderdaad, ik zat net zijn Twitter te lezen en het is een hoop "Biden slecht, Rusland sterk, nuclear risico, Amerika eerst".

https://twitter.com/DanielLDavis1
Ik was al een andere bron aan het zoeken maar kon niets vinden, kan dus de prullenbak in :)

Een Russisch winteroffensief zonder fatsoenlijke kleding zou nogal surrealistisch zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-10 07:01
XWB schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:37:
[...]

[...]

[...]

Ik was al een andere bron aan het zoeken maar kon niets vinden, kan dus de prullenbak in :)

Een Russisch winteroffensief zonder fatsoenlijke kleding zou nogal surrealistisch zijn.
Mwah, ik zie dat offensief nog wel gebeuren; de mobiks moeten ergens heen in die kou, maar het z Rusland weinig brengen.

Laat die winter maar komen, van wat we tot nu toe hebben gezien doet Rusland een Nazi Duitslandje, totaal onvoorbereid de winter in. Ik denk zowaar dat er kansen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vergeet niet, leuk die winter. Maar welke winterkleding hebben de russen nou?
Zag zelfs video’s van nieuwe verse soldaten die een doek om hun voeten moesten wikkelen om als sok te gebruiken, want sokken hadden ze niet.

Ik denk dat als de winter echt streng wordt daar, vrieskou, rottend geirriteerd vlees bij de voeten en tenen zullen komen (want in die schoenen door de kou ga je zweetvoeten krijgen wat in de nacht weer afkoelt)

Als je kleding en gereedschap niet gereed is, denk ik dat ze een push gaan doen op handen en knieeen, want lopen zal niet gaan.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Deep deep deep storage komt tevoorschijn.

Wikipedia: AZP S-60
Gaan ze vast posteren om drones te jagen.

[ Voor 34% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2022 21:53 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:51:
[Twitter]

Zelfs museums zijn niet veilig daar. Och och och.
Is dit echt ? _O-

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mir4dor schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:57:
[...]

Is dit echt ? _O-
In het filmpje staan er 5 of 6 op de vrachtwagens. Ik ga uit van echt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:50:
Vergeet niet, leuk die winter. Maar welke winterkleding hebben de russen nou?
En niet alleen kleding. Tenten en slaapzakken hebben ze nou ook niet echt bepaald. Zodra de temp dan onder 0 gaat wordt het nog zwaarder dan dat het al is. Blijkbaar gaan de Russen hetzelfde doen als wat de Nazi's deden in de winter. Met zomerkleding verder vechten omdat ze dachten voor de winter klaar te zijn. Ik zie ook niet hoe de winter voor de Russen een voordeel kan zijn gezien dat Oekraïne flink veel krijgt van wat ze nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:25
user109731 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:35:
300.000 gemobiliseerden is ook voor Oekraïene een probleem, juist als ze zich te plekke overgeven.

In februari zei Bellingcat dat Rusland na 10 dagen op zou moeten geven, dat valt toch behoorlijk tegen. Het land heeft nog steeds grote voorraden en mag niet onderschat worden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:51:
[Twitter]

Pffff!!! pfff! Even het stof van m'n scherm blazen....

Ik kwam dit filmpje tegen, een iets langere versie van degene die al langs kwam van de Belgorod boem.

https://nitter.it/UkraineNewsLive/status/1580968002844913672

Ik heb een vraag: Waarom zou je 's avonds vanuit je raam een transformatorstation filmen? :+
Er gaan toch minstens 6 seconden voorbij voordat ik de raket hoor

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:19

pro_6or

amateur_60r

hoevenpe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:13:
[...]

300.000 gemobiliseerden is ook voor Oekraïene een probleem, juist als ze zich te plekke overgeven.

In februari zei Bellingcat dat Rusland na 10 dagen op zou moeten geven, dat valt toch behoorlijk tegen. Het land heeft nog steeds grote voorraden en mag niet onderschat worden.
Maar vooral ook niet overschat, dat is nog velen malen gevaarlijker dan haar te onderschatten.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:12:
[...]

In het filmpje staan er 5 of 6 op de vrachtwagens. Ik ga uit van echt.
Waarom zou dit niet echt zijn. Onze bofors waren echt niet beter, maar 40mm en pre ww2 zelfs, de s-57 ís al in gebruik, zeker ook bij Oekraïne en kan zowel tegen gronddoelen, als lichte artillerie en tegen drones worden ingezet.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:13:

Dit zijn prima punten, we moeten Rusland niet onderschatten, maar daar ging het niet over. De beste man waar we het over hadden is alles aan Oekraïnse zijde aan het downplayen want Rusland sterk en komt telkens met dat typische Fox News "steun voor Oekraïne is dom en slecht voor Amerika want escalatie".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 11:50

bloody

0.000 KB!!

Maestro schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:14:
[...]

Ik heb een vraag: Waarom zou je 's avonds vanuit je raam een transformatorstation filmen? :+
Er gaan toch minstens 6 seconden voorbij voordat ik de raket hoor
Hij richtte zijn camera op de powerplant die er naast staat (links). Vandaar dat hij naar rechts zwenkt als de verdeler geraakt wordt.
Waarschijnlijk hoorde hij het luchtalarm en dacht 'hey ik ga vast filmen, misschien wordt ie wel aangevallen'.

[ Voor 6% gewijzigd door bloody op 14-10-2022 22:45 ]

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
pro_6or schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:14:
Maar vooral ook niet overschat, dat is nog velen malen gevaarlijker dan haar te onderschatten.
Weinig mensen zullen nog denken dat het NAVO grondgebied serieus gevaar loopt, in die zin is sinds februari de perceptie omgeslagen. De Grebbeberg is veilig, overschatten is imo geen issue meer.

Zie vooral het tegenovergestelde: met alle beelden van chaotische mobilisatie, succesvolle precisie bombardementen en ander modern succesvol wapentuig is het lastig te rijmen dat de Russen op verschillende plekken met hun spreekwoordelijke WW2 spul weer in de aanval zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:51
bloody schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:44:
[...]

Hij richtte zijn camera op de powerplant die er naast staat (links).
Waarschijnlijk hoorde hij het luchtalarm en dacht 'hey ik ga vast filmen, misschien wordt ie wel aangevallen'.
Als je op Reddit kijkt staat de vertaling van wat hij zegt. Tldr; hij wist dat de raket kwam.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 11:50

bloody

0.000 KB!!

asing schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:47:
[...]

Als je op Reddit kijkt staat de vertaling van wat hij zegt. Tldr; hij wist dat de raket kwam.
Dat is wel heel onwaarschijnlijk.
Immers, dat zou betekenen dat ie waarschijnlijk bezoek krijgt van ome FSB en stevig ondervraagd wordt.

Dit lijkt me logischer:
At the end of the video he was like “yeah I said it was about to hit here blyat” so he probably heard it and suspected a strike was going to hit the power plant in the background which he was focusing on before the strike.
Of , iets grappiger: :+
In Soviet Russia you just film a random electrical distribution station in case it is being hit a few seconds later.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

asing schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:47:
[...]

Mwa das wel een hele korte sv.

Hij verteld verwijtend aan zijn vriendin dat hij [wist] of [verteld had] dat er zoiets ging gebeuren met zulke fucking… en toen stopte het filmpje.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2022 23:09 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

De russen zullen vast nog wel trachten een winteroffensief uit te voeren en als je daar 300k (of 600k) extra mannen tegenaan gooit kan er vast nog wel wat geburen ook maar of ze echt ver komen betwijfel ik.

De Okerainers zijn beter toegerust en zullen van de ondersteunende landen een hoop wintergear krijgen.

Dat is inclusief adviezen van de Finnen die wel wat ervaring hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

bloody schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:44:
[...]

Hij richtte zijn camera op de powerplant die er naast staat (links). Vandaar dat hij naar rechts zwenkt als de verdeler geraakt wordt.
Misschien moet je er Rus voor zijn om dat als eerste te denken als de raketten je om de oren vliegen, op een paar honderd meter van een primary target. Een gezond mens zoekt dekking of laat op z'n minst iets van schrik zien bij de inslag.
@asing Thanks, had de Reddit discussie nog niet gezien.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:52
mir4dor schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:57:
[...]

Is dit echt ? _O-
Ik mis T34 tanks nog. Of zijn die voor gemiddelde Rus te klein geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
Indoubt schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:00:
De russen zullen vast nog wel trachten een winteroffensief uit te voeren en als je daar 300k (of 600k) extra mannen tegenaan gooit kan er vast nog wel wat geburen ook maar of ze echt ver komen betwijfel ik.
De Okerainers zijn beter toegerust en zullen van de ondersteunende landen een hoop wintergear krijgen.
Dat is inclusief adviezen van de Finnen die wel wat ervaring hebben :+
Dat klopt, maar vergeet niet dat Oekraïne een heel stuk zuidelijker ligt dan Finland en geen arctisch klimaat heeft maar een gematigd landklimaat. Het vriest er wel in de winter maar lang niet zo streng als in bijvoorbeeld Moskou.
Neemt niet weg dat je het bij -5 graden zonder wintergear ook behoorlijk koud kunt krijgen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Yaksa schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:28:
[...]

Dat klopt, maar vergeet niet dat Oekraïne een heel stuk zuidelijker ligt dan Finland en geen arctisch klimaat heeft maar een gematigd landklimaat. Het vriest er wel in de winter maar lang niet zo streng als in bijvoorbeeld Moskou.
Neemt niet weg dat je het bij -5 graden zonder wintergear ook behoorlijk koud kunt krijgen.
Ik heb gewoon met -15 door Odesa gebanjerd.
Het landklimaat maakt het daar een aardig stukje kouder dan hier :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 17:36
Het valt me op dat Poetin altijd kleine mannetjes om zich heen heeft (Shoigu, Medvedev enz... ).
Zou hij daar naar kijken als hij mensen aan stelt?

Volgens mij heeft hij complexen met zijn korte gestalte, maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten.

YouTube: Putin wears high heels. Putin’s Napoleon complex or how to look 15 c...

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:36
hoevenpe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:47:
[...]

Weinig mensen zullen nog denken dat het NAVO grondgebied serieus gevaar loopt, in die zin is sinds februari de perceptie omgeslagen. De Grebbeberg is veilig, overschatten is imo geen issue meer.

Zie vooral het tegenovergestelde: met alle beelden van chaotische mobilisatie, succesvolle precisie bombardementen en ander modern succesvol wapentuig is het lastig te rijmen dat de Russen op verschillende plekken met hun spreekwoordelijke WW2 spul weer in de aanval zijn.
Waardoor onderschatten meteen op de loer ligt. Prima dat het goed gaat en ons spul veel beter werkt maar een front vanuit Belarus is wel gewoon vervelend en weer een escalatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:53:
[...]

Mwa das wel een hele korte sv.

Hij verteld verwijtend aan zijn vriendin dat hij [wist] of [verteld had] dat er zoiets ging gebeuren met zulke fucking… en toen stopte het filmpje.
Ik kreeg laats op mijn donder van een modje dat ik geen tldr bij het filmpje had gezet :o . Dus ik zet er tegenwoordig altijd wat bij. Als de persoon in dit geval maar één zin zegt wordt de tldr ook geen paragraaf :9 .

Eigenlijk moet het tldw (van watch) zijn maar ik weet niet of die afkorting al gebruikt wordt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hoevenpe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:47:
[...]

Heb jij écht gedacht dat de Russen “door konden stoten”? Dat toch echt nooit, heb ik geen seconde ook maar overwogen. Ons luchtoverwicht boven Nato gebied is totaal. Ze komen geen 100km.

Ik heb me wel heel ernstig zorgen gemaakt over Oekraïne, ik dacht echt dat alles af zou gaan hangen van de moderne AT wapens, uiteindelijk was het met name hun wil, flexibiliteit en moderne artillerie aansturing die het tij hebben doen keren.

Met dat overschatten bedoel ik ingeven aan het constante gedreig. Rug recht houden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Yaksa schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:28:
[...]

Het is nu al heel koud en nat buiten ‘s nachts hoor. Sinds 1,5 week. Zonder goede bescherming trek je dat niet lang. Tent/slaapzak is echt bittere noodzaak.

een treffende spreuk

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
https://t.me/ukrainenowenglish/20388

[ Video ]
❗️The Russian government has given the task of repairing the Kerch Strait Bridge by July 2023

Earlier, the occupation authorities of Crimea stated that the damage to the bridge was "not serious”. However, now Moscow allocates almost a year for its repair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Een directe confrontatie met NATO kunnen ze inderdaad niet winnen. Maar economisch kan men wel een dreun uitdelen b.v. energievoorziening ontregelen. Het stroomnet loopt al op zijn tenen en de hele samenleving kan niet meer zonder. Dit samen met politieke spanningen en asielprobleem kan de samenleving hier ook ontwrichten zonder Russische soldaten op straat te zien.

Ik hoop wel dat NATO hier draaiboeken voor heeft gemaakt. Als je ziet hoe traag sommige zaken gingen (levering wapens, opschroeven productie) dan zet ik daar wel vraagtekens bij.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
pro_6or schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:45:
Heb jij écht gedacht dat de Russen “door konden stoten”? Dat toch echt nooit, heb ik geen seconde ook maar overwogen. Ons luchtoverwicht boven Nato gebied is totaal. Ze komen geen 100km.
Voor dit conflict was Rusland in de beeldvorming nog een grote bedreiging met de 'Suwalki gap' als achilleshiel van de NAVO. Gezien de deplorable staat van de Duitse, Nederlandse en andere legers zou het van de VS en Polen afhangen of ze de Grebbeberg zouden bestormen.

Die illusie is doorgeprikt maar de bijna onuitputtelijke hoeveelheid vernietigd materieel blijft indrukwekkend, dat is meer dan al onze West-Europese legers bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 22:03

AndereKoekoek

Ping! Pong?

https://www.reddit.com/r/...turning_home_chelyabinsk/

Russen zijn kapot geschoten materieel weer terug naar Rusland aan het vervoeren. Omsmelten voor iets nieuws?

Gesneuvelde soldaten.. ja die blijven wel achter. Die kosten geld natuurlijk... Een Lada in precies te zijn.

Kunnen ze die tanks mooi omsmelten tot een aantal Lada's voor de ouders van de tank/apc crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
AndereKoekoek schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 07:46:
https://www.reddit.com/r/...turning_home_chelyabinsk/

Russen zijn kapot geschoten materieel weer terug naar Rusland aan het vervoeren. Omsmelten voor iets nieuws?

Gesneuvelde soldaten.. ja die blijven wel achter. Die kosten geld natuurlijk... Een Lada in precies te zijn.

Kunnen ze die tanks mooi omsmelten tot een aantal Lada's voor de ouders van de tank/apc crew.
Of gaat het hier om resupply?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 17:37
hoevenpe schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 07:35:
[...]

Voor dit conflict was Rusland in de beeldvorming nog een grote bedreiging met de 'Suwalki gap' als achilleshiel van de NAVO. Gezien de deplorable staat van de Duitse, Nederlandse en andere legers zou het van de VS en Polen afhangen of ze de Grebbeberg zouden bestormen.

Die illusie is doorgeprikt maar de bijna onuitputtelijke hoeveelheid vernietigd materieel blijft indrukwekkend, dat is meer dan al onze West-Europese legers bij elkaar.

Ik denk dat de illusie van de Russische macht ook in Rusland nog werd geloofd, dus waarom niet ook in het Westen?

Zelf weken of maanden na de mislukte invasie waren er nog talloze experts die meenden dat ‘het beste nog moest komen’. Daar wachten ze nog steeds op. Zelfs de PMC’s zijn hopeloos en de ideologisch gedreven Kadyrov’s zowaar nog erger. Dat doet desinformatie en propaganda met je.

Qua materieel was ik enorm onder de indruk om kapot geschoten tanks en geschut te zien, gebruikt in de slag om Arnhem of tijdens de landingen in D-day. Van deze oorlog zullen we nog veel langer veel meer kunnen zien en zal die indruk nog heviger zijn. Dit is een oorlog die we live hebben gevolgd in plaats van in zwart wit zagen op Discovery channel. Bizar.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 18:44

Garyu

WW

Ik las hier in de krant ook wel een verontrustend bericht: https://www.derstandard.a...ussenminister-kuleba-rein

Kuleba zou aan een fake caller toegegeven hebben dat Oekraïne verantwoordelijk is voor het opblazen van de brug en ook details verteld hebben over de zuidelijk offensief dat in samenwerking met de VS zou zijn gebeurd.
Allebei zij het het public secrets op zijn best, maar nog steeds is het verontrustend dat zo'n fake caller zo ver kan komen. Als het waar is en niet het hele gesprek een fake is natuurlijk... Deze krant is echter wel betrouwbaar op zich.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Garyu schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:06:
Ik las hier in de krant ook wel een verontrustend bericht: https://www.derstandard.a...ussenminister-kuleba-rein

Kuleba zou aan een fake caller toegegeven hebben dat Oekraïne verantwoordelijk is voor het opblazen van de brug en ook details verteld hebben over de zuidelijk offensief dat in samenwerking met de VS zou zijn gebeurd.
Allebei zij het het public secrets op zijn best, maar nog steeds is het verontrustend dat zo'n fake caller zo ver kan komen. Als het waar is en niet het hele gesprek een fake is natuurlijk... Deze krant is echter wel betrouwbaar op zich.
Dat roept idd direct de vraag op of dit niet juist de deepfake kuleba is die ook met Turkse ministers heeft geprobeerd te bellen.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:56

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Waar het gevaar in ligt is dat we teveel inzoomen op alleen Rusland. Er zijn meer landen die weinig met West-Europa hebben en als ze er wel wat mee hebben is het vooral om het geld. Wanneer de steun van de VS minder zou worden onder bijv Trump staat de EU/NATO flink zwakker en is het de kans voor andere wereldspelers om hun invloed verder uit te breiden. En dan bedoel ik niet meteen ‘boots on the ground’ maar bij energieleveranties / grondstoffen zouden we weleens overgeslagen kunnen worden bijv. Taiwan kan gaan wankelen.. Olie alleen nog naar Azië etc

We vergeten soms dat we zelf amper grondstoffen hier hebben en dus zeer afhankelijk zijn van import. Geld en kennis compenseert nog, maar ook die voorsprong kan minder worden.

Past maar deels in dit topic, maar heb vaker het gevoel dat er alleen op het materiaal van Rusland wordt ingezoomd en de globale ontwikkelingen vergeten worden waar dit een klein onderdeel van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hoevenpe schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 07:35:
[...]

De Suwalki gap was de grote vrees uit de koude oorlog. Daarvoor zaten onze jongens ook in Seedorf, daar zouden ze dan samen met de andere NAVO landen de Sovjet-Unie moeten stoppen.

Dat materieel dat nu is vernietigd is voor 90% ook nog uit die tijd. En dat is ook waar de Sovjet-unie op geklapt is, de enorme wapenwedloop. Nu is het oude troep. Dat was het ook al tijdens de eerste golf oorlog, een massale slachting. Dat is dik 20 jaar geleden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sh4d0wman schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 06:44:
Een directe confrontatie met NATO kunnen ze inderdaad niet winnen.
Een indirecte ook niet meer lijkt het O-)

PSN

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oh , wat zou het toch mooi zijn als dit echt waar is, en als deze meneer POW wordt gemaakt door UA.
Ik denk dat UA minder moeite heeft met uitlevering van MH17-verdachten dan RU. Dus als Nederland zijnde zou ik er toch even wat druk opzetten om deze meneer niet als ruilmiddel in te zetten mocht ie gevangen genomen worden maar "gewoon" uit te leveren.

[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1581189382924431360]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Apache4u schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:55:
Oh , wat zou het toch mooi zijn als dit echt waar is, en als deze meneer POW wordt gemaakt door UA.
Ik denk dat UA minder moeite heeft met uitlevering van MH17-verdachten dan RU. Dus als Nederland zijnde zou ik er toch even wat druk opzetten om deze meneer niet als ruilmiddel in te zetten mocht ie gevangen genomen worden maar "gewoon" uit te leveren.

[Embed]
Alleen 2 redenen waarom dit onwaarschijnlijk klinkt.
1 gisteren, of afgelopen week, was hij ‘vastgezet’ met een x aantal andere mil bloggers
2 bij zijn vorige poging om te gaan was hij bij de Krim gearresteerd ging het verhaal (het strelkov zonder snor verhaal :p )

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 15-10-2022 10:29 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
YakuzA schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:27:
[...]

Alleen 2 redenen waarom dit onwaarschijnlijk klinkt.
1 gisteren, of afgelopen week, was hij ‘vastgezet’ met een x aantal andere mil bloggers
2 bij zijn vorige poging om te gaan was hij bij de Krim gearresteerd ging het verhaal (het strelkov zonder snor verhaal :p )
Of de Russen hebben zoiets van "Beter doen is zelf vechten¨. Als hij gedood wordt aan het front zijn ze mooi van hem af en was hij nog nuttig. Als hij POW wordt dan neem ik aan dat Oekraïne hem uitlevert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Apache4u schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:55:

[Embed]
Zou mooi zijn. Uiteindelijk zal ook Putin zelf mede terecht moeten staan voor MH17.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Garyu schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:06:

Klinkt als typische Russische misinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
pro_6or schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:39:
[...]

De Suwalki gap was de grote vrees uit de koude oorlog. Daarvoor zaten onze jongens ook in Seedorf, daar zouden ze dan samen met de andere NAVO landen de Sovjet-Unie moeten stoppen.

Dat materieel dat nu is vernietigd is voor 90% ook nog uit die tijd. En dat is ook waar de Sovjet-unie op geklapt is, de enorme wapenwedloop. Nu is het oude troep. Dat was het ook al tijdens de eerste golf oorlog, een massale slachting. Dat is dik 20 jaar geleden.
Zo'n 40 jaar geleden vond de eerste golfoorlog plaats tussen Iran en Irak. Begin jaren 90 (zo'n 30 jaar geleden) de tweede golfoorlog tussen Irak en Koeweit. SA heeft toen vliegvelden beschikbaar gesteld voor het Amerikaanse leger en Saddam's Irak is Koeweit uitgeschopt.

De Sovjet-Unie kon de wapenwedloop inderdaad niet bijbenen simpelweg omdat communisme zonder vrije markteconomie minder efficiënt is dan een kapitalistische (sociaal-)democratie.

[ Voor 7% gewijzigd door Jerie op 15-10-2022 10:51 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 18:44

Garyu

WW

Brazos schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:45:
[...]

Klinkt als typische Russische misinformatie.
Mogelijk. Echter hebben dezelfde grapjassen eerder ook al aardig wat andere politici voor de gek weten te houden, dus zoooooo vergezocht is het ook weer niet.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:01
pro_6or schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:39:
[...]
Waarom dan precies ?
Tijdens de koude oorlog lag dat gebied toch geheel en al in de Warschau-pact landen ?

Volgens mij is dit plek juist na de koude-oorlog van groter belang geworden door het mogelijk relatief snel en gemakkelijk afsnijden van de Baltische staten van de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gekkie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Waarom dan precies ?
Tijdens de koude oorlog lag dat gebied toch geheel en al in de Warschau-pact landen ?

Volgens mij is dit plek juist na de koude-oorlog van groter belang geworden door het mogelijk relatief snel en gemakkelijk afsnijden van de Baltische staten van de rest.
Ze zijn in de war met de Fulda gap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
downtime schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:12:
Klopt, Suwalki gap is pas na de toetreding van de Baltische Staten een issue geworden. Slechts 50km van Belarus naar de Kaliningrad enclave.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 00:14

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

En onze jongens zaten niet in Seedorf om het Rode Leger bij de Fulda gap te stoppen. Ze zaten daar om te voorkomen dat het Rode Leger via de Noord-Duitse laagvlakte naar oa. NL zou doorstoten.

Kaartje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6aHP4Hl2A1-LdZK7xZ_lQHrDKuk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AWbEBCNnxOwhyMlAW7UnPnkL.jpg?f=user_large

En nu weer on-topic ;)

[ Voor 35% gewijzigd door _Eend_ op 15-10-2022 11:53 . Reden: Nu met kaartje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
[...]

Lijkt me ook niet :p, want als je die gap zou willen gaan verdedigen vanuit Seedorf dan ben je gegarandeerd te laat. Aan gestationeerden in Seedorf heb je weer meer om een tank-invasie over een breed front over het noord-duitse laagland proberen te stuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Garyu schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:51:
[...]

Mogelijk. Echter hebben dezelfde grapjassen eerder ook al aardig wat andere politici voor de gek weten te houden, dus zoooooo vergezocht is het ook weer niet.
Ben ik niet bekend mee. Is wel meerdere keren zoiets gefabriceerd. Maar dat een 'fake caller' in dit stadium een Oekraïense minister voor de gek houdt lijkt me op zijn minst een zeer sterk verhaal.

Sowieso is de inhoud van het gesprek al verdacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Russische troepen zijn aangekomen in Gomel, Wit-Rusland:

https://nitter.it/TallbarFIN/status/1581215090489012224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 11-10 23:29
_Eend_ schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:51:
Russische troepen zijn aangekomen in Gomel, Wit-Rusland:

[Twitter]https://nitter.it/TallbarFIN/status/1581215090489012224
Prima binnen bereik van de gerepareerde Pzh-2000 zou ik zeggen….

Het is toch jammer dat de huidige “spelregels” het not done vinden om dit te doen. Nu moeten we eerst wachten totdat al dat gespuis over de grens komt. De eerste 20 km gratis….

Zou het echt zoveel kwaad kunnen als wit Rusland de oorlog wordt ingetrokken vanwege het feit dat UA wat Russische soldaten bestookt? Wellicht is dit net het zetje wat nodig is om daar een volksopstand te ontketenen en ome Luka eens voor een flink dilemma te zetten.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rene schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

Prima binnen bereik van de gerepareerde Pzh-2000 zou ik zeggen….

Het is toch jammer dat de huidige “spelregels” het not done vinden om dit te doen. Nu moeten we eerst wachten totdat al dat gespuis over de grens komt. De eerste 20 km gratis….

Zou het echt zoveel kwaad kunnen als wit Rusland de oorlog wordt ingetrokken vanwege het feit dat UA wat Russische soldaten bestookt? Wellicht is dit net het zetje wat nodig is om daar een volksopstand te ontketenen en ome Luka eens voor een flink dilemma te zetten.
Want? Los van HIMARS wordt er toch prima de grens over geschoten. Zou deze kans met twee handen aangrijpen eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
MikeyMan schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:03:
[...]

Want? Los van HIMARS wordt er toch prima de grens over geschoten. Zou deze kans met twee handen aangrijpen eerlijk gezegd.
Omdat ze die aanvallen naar RU gedaan hebben. Ik kan me niet herinneren dat ze actief doelen bestoken in Wit Rusland.

En ja, naar mijn mening zouden ze die posities vanaf nu onder vuur moeten leggen. Het enige wat ze kunnen verliezen is het initiatief…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Rene schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

Omdat ze die aanvallen naar RU gedaan hebben. Ik kan me niet herinneren dat ze actief doelen bestoken in Wit Rusland.

En ja, naar mijn mening zouden ze die posities vanaf nu onder vuur moeten leggen. Het enige wat ze kunnen verliezen is het initiatief…
Denk dat ze bang zijn dat ze daarmee Lukashenko in de kaart spelen, en de open deur geven voor Belarus om de oorlog in te stappen.

Aan de andere kant zit hier ook wel een rol in voor het Westen / de NAVO. Het kan niet zo zijn dat iedereen aan onze grenzen zomaar hun buurlanden binnenvallen zonder directe consequenties.

De NAVO zou gewoon garanties kunnen geven dat bij directe betrokkenheid vanuit Minsk Wit-Rusland wordt binnengevallen. Zolang ze dan nog enkel als deurmat functioneren voor de Russen kan Oekraïne wat vrijer de posities daar bestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Brazos schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:18:
[...]

Denk dat ze bang zijn dat ze daarmee Lukashenko in de kaart spelen, en de open deur geven voor Belarus om de oorlog in te stappen.

Aan de andere kant zit hier ook wel een rol in voor het Westen / de NAVO. Het kan niet zo zijn dat iedereen aan onze grenzen zomaar hun buurlanden binnenvallen zonder directe consequenties.

De NAVO zou gewoon garanties kunnen geven dat bij directe betrokkenheid vanuit Minsk Wit-Rusland wordt binnengevallen. Zolang ze dan nog enkel als deurmat functioneren voor de Russen kan Oekraïne wat vrijer de posities daar bestoken.
Maar spelen ze WR in de kaart? Ik vermoed zoals ik eerder aangaf dat de oppositie alle mogelijkheden aangrijpt om hem uit het zadel te krijgen.

Denk dat er eerder een situatie ontstaat waarbij die mobiks ingezet moeten worden om een opstand in WR neer te slaan.

Maar ongeacht, WR is door Putin als de oorlog ingezogen…. Dat front gaan ze ongetwijfeld openen. Dan kan je toch beter een hoop ellende voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Inderdaad, sorry, die vlakte in DLD waar de Sovjet troepen dan doorheen zouden stormen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Draadje over hoe gevangenen gerecruteerd werden door Wagner:

Uiteindelijk wordt het eerste groepje als kanonnenvoer ingezet in een missie waarbij er veel omkomen, en de gewonden mogen zich klaarmaken voor de tweede ronde:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Brazos schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:18:
[...]

Dat zou ik niet doen, klinkt als een vrijbrief voor Rusland om Belarus dan maar meteen “preventief” te annexeren.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Rene schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:39:
[...]

Maar spelen ze WR in de kaart? Ik vermoed zoals ik eerder aangaf dat de oppositie alle mogelijkheden aangrijpt om hem uit het zadel te krijgen.

Denk dat er eerder een situatie ontstaat waarbij die mobiks ingezet moeten worden om een opstand in WR neer te slaan.

Maar ongeacht, WR is door Putin als de oorlog ingezogen…. Dat front gaan ze ongetwijfeld openen. Dan kan je toch beter een hoop ellende voor zijn?
Wie is WR? Ik ken alleen de huidige officiële naam Belarus.

Verder eens hoor, Oekraïne heeft na 7 maanden imo wel het recht om van zich af te bijten en die posities te bestoken. Uiteindelijk moet er alles aan gedaan worden om niet overlopen te worden. En dat gevaar ligt nogsteeds om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 21:45
AMARONE schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:52:
[...]

Wie is WR? Ik ken alleen de huidige officiële naam Belarus.
Dat vroeg ik me laatst ook af toen ik op maps aan het kijken was. Daar staat namelijk nog gewoon WR. Luka heeft het zelf Belarus genoemd maar wordt niet internationaal erkent oid ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

mir4dor schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:58:
Dat vroeg ik me laatst ook af toen ik op maps aan het kijken was. Daar staat namelijk nog gewoon WR. Luka heeft het zelf Belarus genoemd maar wordt niet internationaal erkent oid ?
Dat is een discussie die heel erg breed gaat. Het land zelf duid zich zelf al een tijd aan als Belarus. En heeft via politieke relaties aangedrongen om de naam te gebruiken ipv de Wit-Rusland namen in verschillende talen.

Het stuk ‘rus’ verwijst historisch niet naar ‘Rusland’ maar naar Roethenië of eigenlijk “Land van de Roes”. Ook de benaming Rusland komt daar vanaf. Hoewel zelfde oorsprong is het dus geen Wit-Rusland.

https://emerging-europe.c...try-starts-with-its-name/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gezien de zwarte rookpluimen heeft de anti air niet geholpen.

Edit

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfHChf8WAAALfPJ?format=png&name=small

[ Voor 37% gewijzigd door RoD op 15-10-2022 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Twee Telegram kanalen over Belarus met ook informatie over Belarussische en Russische troepenbewegingen zijn:
https://t.me/Hajun_BY
https://t.me/flagshtok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
[...]

Wie zijn wij om het niet te respecteren. Ik dacht inderdaad dat ze het officieel hadden aangedragen.

Nja, on topic weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Rene schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:59:
Tot nu toe lijkt het meeste van wat er uit / via Wit-Rusland te duchten is, zich in het verre Noord-Oosten gebeurd van UA.

Ondanks dat je op een volksopstand kunt gokken, zou een uitbreiding over het volledige Noorden niet fijn zijn voor UA. Op dit moment zou ik het niet gokken nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Belarus komt van Bella Rus.
Bella = wit ;)
Wit-Rusland is de ouderwets vertaalde naam van Belarus.

Verder is 1 tegenstander beter dan 2.
Het is dus ook voor UA slimmer om Belarus zoveel mogelijk buiten de oorlog te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 15-10-2022 14:50 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Meh, hoeveel tanks heeft Belarus eigenlijk in totaal?

Zijn nu wel heel veel kerst kado’s aan putin aan het geven.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:04:
Meh, hoeveel tanks heeft Belarus eigenlijk in totaal?
[Twitter]
Zijn nu wel heel veel kerst kado’s aan putin aan het geven.
Volgens Wikipedia: List of equipment of the Armed Forces of Belarus hebben ze er tussen de 900 en 1000.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

Ik zie hier super veel updates maar vind het erg lastig om totaal plaatje te schetsen ikv waar staat Oekraïne nu vs Rusland. Waarbij Poetin roept dat het over 2 weken klaar is met zijn zogenaamde vredesmissie.

Het suddert voor mijn gevoel aan met middelen uitputtend (zeker vanuit Rusland) zonder echte updates mbt linies? Laatste grotere update in het nieuws althans lijkt lang geleden mbt land terug veroveren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 07:29
JB schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:29:
Ik zie hier super veel updates maar vind het erg lastig om totaal plaatje te schetsen ikv waar staat Oekraïne nu vs Rusland. Waarbij Poetin roept dat het over 2 weken klaar is met zijn zogenaamde vredesmissie.

Het suddert voor mijn gevoel aan met middelen uitputtend (zeker vanuit Rusland) zonder echte updates mbt linies? Laatste grotere update in het nieuws althans lijkt lang geleden mbt land terug veroveren.
Hij heeft niet geroepen dat het over 2 weken klaar is. Volgens mij heb ik alleen voorbij zien komen dat de mobilisatie dan afgerond moet zijn volgens Poetin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

praliwi schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:32:
[...]

Hij heeft niet geroepen dat het over 2 weken klaar is. Volgens mij heb ik alleen voorbij zien komen dat de mobilisatie dan afgerond moet zijn volgens Poetin.
Ah dat zou ook kunnen. Die “begrijp” ik beter.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

JB schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:29:

Dat al die RU verslaggevers zijn 'teruggetrokken' helpt volgens mij ook niet.
Nu is het eigenlijk vooral wachten op de dagelijkse update van het UA Ministerie van Defensie. Mooi om te zien hoe goed die UA OpSec werkt, maar voor de regelmatige updates is het wat minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Wiki is wel leuk maar in hoeverre die aantallen kloppen. Rusland heeft 419 T-90 in active duty en 200 in reserve volgens Wiki. Daar zijn er nu nog geen 30, alle varianten, ook de M, visueel bevestigd uitgeschakeld.

Dan zouden er alleen al hiervan nog makkelijk 400 kunnen rondrijden in Oekraïne. Ik denk eerder hooguit 1/10 van dat aantal.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

gekkie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Tot nu toe lijkt het meeste van wat er uit / via Wit-Rusland te duchten is, zich in het verre Noord-Oosten gebeurd van UA.

Ondanks dat je op een volksopstand kunt gokken, zou een uitbreiding over het volledige Noorden niet fijn zijn voor UA. Op dit moment zou ik het niet gokken nu.
Ik hoop echt dat Ukraine de rails vernietigd heeft vanuit de noordgrens naar Chernihiv, Kyiv en Sumy. Zijn toch jaren niet meer nodig. Zie Belarus het juk niet van zich afwerpen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie
pro_6or schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:37:
[...]
Ik hoop echt dat Ukraine de rails vernietigd heeft vanuit de noordgrens naar Chernihiv, Kyiv en Sumy. Zijn toch jaren niet meer nodig. Zie Belarus het juk niet van zich afwerpen.
Ik had er in het begin nog wel enige hoop op, maar dat is niet uitgekomen.
Momenteel snap ik het wel als je de schade en ellende in de Oekraine ziet, dan wil je voor je eigen land ook weer niet te vroeg zijn met je opstand uit welbegrepen eigen belang, pas als Rusland op z'n zwakst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Veel zorgen over de komende winterse omstandigheden met neerslag en kou, maar wie zou verwachten dat het de wind is die RU als eerste plaagt: _/-\o_
The Kerch ferry stopped working due to strong winds and storms in the strait. This was reported to Kryminform by the director of the Kerch commercial port, Yuriy Chernenko.

“(The ferries don’t run), according to forecasts, the weather will be like this until Tuesday, something may change. If there is a weakening of the wind suddenly, then we'll take it, but so far I don't see any weakening," Chernenko said.

[ Voor 88% gewijzigd door Maestro op 15-10-2022 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ETA +2 dagen:

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

De dagelijkse update dan maar doen?

Operational information of the General Staff of the Armed Forces as of 18.00, 10/15/2022

▪️During the day, the occupiers launched 4 rocket and 17 airstrikes, carried out up to 10 attacks from multiple rocket launchers.

Objects and civilians in more than 20 settlements were hit by the enemy. Among them are Kostyantynivka, Biloghirya, Ivanivka, Nikopol, Bakhmut, Soledar, Yakovlivka, Davydiv Brid and Nalyvaikivka.

Infrastructural facilities on the territory of Zaporizhzhia, Kyiv and other regions fell into the affected zone. For strikes, the enemy used cruise, aviation and anti-aircraft guided missiles. In addition, the enemy continues to use Iranian-made Shahed-136 unmanned aerial vehicles.

▪️In the armed forces of the Russian Federation, work continues on finding possible options for replenishment of units that have suffered losses in battles on the territory of Ukraine. Thus, according to the available information, the commanders of all levels of the Russian Navy have begun campaigning with conscript service personnel regarding the prospects of transitioning to contract service.

Military personnel are offered high benefits, an improved social package and the assurance of service beyond the front lines.

▪️The issue of material support for servicemen of the occupation forces called up for mobilization remains problematic. Thus, the arrival of a unit of the Russian Federation, whose personnel is partially dressed in civilian clothes, was marked in the city of Pology, Zaporizhzhia region.

🔰Units of the Defense Forces of Ukraine repelled enemy attacks in the areas of the settlements of Novosadove in the Kramatorsk direction, Yakovlivka, Berestov, Bakhmut, Bakhmutske and Opytne in the Bakhmutske direction, Krasnohorivka, Nevelske, Pervomaiske, Maryinka and Pobieda in the Avdiivske direction.

✅Aviation of the Defense Forces carried out 30 strikes during the day. It has been confirmed that 23 areas of concentration of weapons and military equipment, as well as 7 positions of the enemy's anti-aircraft missile systems, have been hit. In addition, our air defense units shot down 6 UAVs and one enemy helicopter.

✅Over the past day, missile forces and artillery hit 5 control points, 7 areas of concentration of manpower, weapons and military equipment, and 3 ammunition depots. Enemy artillery positions and other important military targets were also hit by fire.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

De UA luchtmacht heeft een uitstapje gedaan met 4(!) straaljagers (Su-27's?)

https://nitter.it/NOELreports/status/1581311411480715264

Vier, en dan voor deze oorlog nog vrij hoog ook. Ik kan me niet herinneren dat ik zoveel jagers bij elkaar heb gezien sinds het begin van de oorlog.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• asing
Jullie worden altijd blij van een GTBT filmpje, er is een nieuwe:

TLDR; Een goed onderbouwde uitlet over de huidige stand van zaken. oa Kan AU op 3 fronten tegelijk aanvallen en wat te doen met Belarus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:50
🔺 Russia ordered Arash-2 kamikaze drones from Iran, – Iranian Telegram channels

This is a new Iranian technology. They have larger warheads compared to Shahed-136 and have a range of 1,700 km. This drone was announced just a few weeks ago by Iranian General Kiomars Heidari, noting that it is being developed for strikes against Israel.

There is no official confirmation and most likely will not be. Iran will again say that it did not sell anything.

Net ontwikkelde kamikaze drone vanuit Iran.. Het doet me al even terugdenken aan de V2 uit WO2. Echter zijn deze niet zo random. Daar stel ik dan weer de vraag of dit echt uitmaakt voor Putin..

Helaas is dit dus wel een goed alternatief voor hun lege magazijnen te compenseren. Wellicht wordt dit dan nog gekocht via goedkoop gas of een andere grondstof waar Rusland er van genoeg heeft, maw zo lang Iran kan leveren kan Putin ze blijven 'betalen'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De nieuwe Duitse voertuigen worden op transport gezet:

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rubberen schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:12:

Helaas is dit dus wel een goed alternatief voor hun lege magazijnen te compenseren. Wellicht wordt dit dan nog gekocht via goedkoop gas of een andere grondstof waar Rusland er van genoeg heeft, maw zo lang Iran kan leveren kan Putin ze blijven 'betalen'.
Iran heeft ook niet echt behoefte aan goedkoop gas. Ze hebben zelf volop goedkope olie. Ben overigens wel benieuwd hoe Rusland dan wel afrekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

downtime schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:37:
[...]

Iran heeft ook niet echt behoefte aan goedkoop gas. Ze hebben zelf volop goedkope olie. Ben overigens wel benieuwd hoe Rusland dan wel afrekent.
Ongetwijfeld met onze bewaarde gas euro’s.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-10 07:01
Rubberen schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:12:
🔺 Russia ordered Arash-2 kamikaze drones from Iran, – Iranian Telegram channels

This is a new Iranian technology. They have larger warheads compared to Shahed-136 and have a range of 1,700 km. This drone was announced just a few weeks ago by Iranian General Kiomars Heidari, noting that it is being developed for strikes against Israel.

There is no official confirmation and most likely will not be. Iran will again say that it did not sell anything.

Net ontwikkelde kamikaze drone vanuit Iran.. Het doet me al even terugdenken aan de V2 uit WO2. Echter zijn deze niet zo random. Daar stel ik dan weer de vraag of dit echt uitmaakt voor Putin..

Het zijn goedkope decoys om ons door de voorraden dure AA raketten heen te knallen. Hopelijk weten we ze toch met EW uit de lucht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
FlowSnake schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:42:
[...]

Het zijn goedkope decoys om ons door de voorraden dure AA raketten heen te knallen. Hopelijk weten we ze toch met EW uit de lucht te halen.
Ze zullen lang niet zo duur zijn als een Predator drone, maar het zijn ook geen quadcoptertjes natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 17:00
downtime schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:37:
[...]

Speculatie van mijn kant is de shitload aan goud die Rusland heeft hiervoor ingezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:53
YakuzA schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:28:
De nieuwe Duitse voertuigen worden op transport gezet:
[Twitter]
Dat betwijfel ik gezien alle voertuigen nog voorzien zien van de Duitse markeringen. Deze worden er altijd voor transport afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Sissors schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:51:
[...]

Ze zullen lang niet zo duur zijn als een Predator drone, maar het zijn ook geen quadcoptertjes natuurlijk.
Die Shahed 136 drones schijnen zo rond de 20.000 dollar te zitten. Dat is slechts een fractie van een AA raket die volgens Wikipedia $100.000 tot $1.200.000 per raket doen. Dus zelfs als elke raket doel treft, blijft het een kostbare aangelegenheid. Alles verandert natuurlijk met de mogelijk voorkomen schade, maar feit blijft dat die drones in dit verhaal goedkoop zijn.

Andere benadering: Met het bedrag aan raketten wat afgelopen maandag richting Oekraïne is gegaan, had Rusland ook zo'n 25.000 Shaheds kunnen kopen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:13
Dutchy88 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

Dat betwijfel ik gezien alle voertuigen nog voorzien zien van de Duitse markeringen. Deze worden er altijd voor transport afgehaald.
Kan zijn dat nog gebeurt.

Alsnog van mening we te weinig sturen
Pagina: 1 ... 42 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid