Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 61 Laatste
Acties:
  • 689.520 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gise schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:48:
[...]

Excuus was eerst dat ze niet wilde dat Okraine ermee Russisch grondgebied zouden bestoken.
Nu heeft Rusland alle bezette gebieden als Russisch grondgebied gemarkeerd en gaat die smoes niet meer op nee ;)

Overigens, ik denk dat ze nu met HIMARS ook al vanuit het noorden bijvoorbeeld Belgorod kunnen raken, maar ze weten zelf ook wel dat als ze dat doen, dat de wapenleveranties, of de support daarvoor heel snel stoppen
zolang de Russen hun wapentuig vrijwillig binnen het huidige himars-bereik brengen hoeft UA niet perse Belgorod te gaan bestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
gise schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:48:
[...]

Excuus was eerst dat ze niet wilde dat Okraine ermee Russisch grondgebied zouden bestoken.
Nu heeft Rusland alle bezette gebieden als Russisch grondgebied gemarkeerd en gaat die smoes niet meer op nee ;)

Overigens, ik denk dat ze nu met HIMARS ook al vanuit het noorden bijvoorbeeld Belgorod kunnen raken, maar ze weten zelf ook wel dat als ze dat doen, dat de wapenleveranties, of de support daarvoor heel snel stoppen
Ze hebben vanuit Oekraïne ook al gewoon Belgorod geraakt hoor.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Alvanosa schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:54:
[...]

Ze hebben vanuit Oekraïne ook al gewoon Belgorod geraakt hoor.
Klopt, maar niet met westerse wapens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

gise schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:00:
[...]
Klopt, maar niet met westerse wapens.
Niet met HIMARS.

Mogelijk wel met andere westerse geleverde wapens.
Met de Pzh's mogen ze gewoon over de grens heen schieten iig.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 03-10-2022 16:07 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:07:
[...]

Niet met HIMARS.

Mogelijk wel met andere westerse geleverde wapens.
Met de Pzh's mogen ze gewoon over de grens heen schieten iig.
Tochka-U heeft max bereik van 70km en dat is ook prima te doen vanuit UA naar het industrieterrein van de Witte stad.
En voor de rest die helikopters, en anders drones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:18
RocketKoen schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:47:
[...]

De VS geeft waarschijnlijk intel. Met same van spionage vliegtuigen en satellieten. Ook bijvoorbeeld Maxar heeft aangegeven dat ze al hun beelden van UA delen met de overheid van UA.
Maar dat is wat anders dan dat de VS precies zegt wat ze aan moeten vallen. Het zal vast in overleg gaan, maar Oekraine bepaalt zelf waar ze daadwerkelijk op schieten.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dit wel een mooie samenvatting van de situatie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40

Yucon

*broem*

Daar hoor ik verder niets meer van de laatste tijd. Zijn die ondertussen zo'n beetje op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Yucon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:51:
[...]

Daar hoor ik verder niets meer van de laatste tijd. Zijn die ondertussen zo'n beetje op?
Dat of ze bewaren ze voor de juiste inzet.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

en afgelopen dagen weer goed nieuws voor de toekomst voor UA, gister te water gelaten:

Despite the 2022 Russian invasion of Ukraine, construction work on the corvette continued.[9] By a decree of President Volodymyr Zelenskyy, the corvette was given the namesake of Hetman Ivan Mazepa.[5] The ship was launched by First Lady of Ukraine, Olena Zelenska on 2 October, 2022
Wikipedia: Ukrainian corvette Hetman Ivan Mazepa

Wikipedia: Ada-class corvette

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ronald.42 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:54:
[...]

Dat of ze bewaren ze voor de juiste inzet.
Zoals al hun andere goede spul zeker :+
Ze zijn aan het schieten met S-300s op gronddoelen. Als ze echt nog ander spul hadden gehad, zou dat wel gebruikt worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
redwing schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:58:
[...]

Zoals al hun andere goede spul zeker :+
Ze zijn aan het schieten met S-300s op gronddoelen. Als ze echt nog ander spul hadden gehad, zou dat wel gebruikt worden.
Idd waren ze toen ook niet met die mijn veld ruim explosieven steden aan het slopen?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Ronald.42 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:59:
[...]

Idd waren ze toen ook niet met die mijn veld ruim explosieven steden aan het slopen?
Yup, ze gebruiken alles voor hun terreur en wat ze gebruiken wordt steeds ouder/minder geschikt. Ik geloof er dan ook niets van dat ze materiaal achterhouden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
redwing schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:02:
[...]

Yup, ze gebruiken alles voor hun terreur en wat ze gebruiken wordt steeds ouder/minder geschikt. Ik geloof er dan ook niets van dat ze materiaal achterhouden.
Ik denk ook niet dat er nog verassingen komen uit het ruski arsenaal.
Enige "angst" is dat er nog ergens een paddestoel wolk te zien zal zijn.
Het zij een test het zij een tactische strike.

Maar aan de andere kant heb ik ook weer niet veel vertrouwen in het functioneren van die dingen na het ruski onderhoud.

Maar goed als 1 op de 1000 het wel doet heb je evenzogoed een bult ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Ronald.42 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:07:
[...]

Maar goed als 1 op de 1000 het wel doet heb je evenzogoed een bult ellende.
Zelfs als ze het niet doen dan klappen ze nog altijd uit elkaar in een wolk van radioactieve rommel...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://www.ukrinform.net...kraines-path-to-nato.html
Ministers of Foreign Affairs of Ukraine and Canada, Dmytro Kuleba and Melanie Joly, have discussed further steps on Ukraine's path to NATO, support in mine clearance and other security issues.

PSN

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Poolse TV vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://nitter.net/pic/orig/media%2FFeJzaOhX0AEBRLS.jpg

Ondertitel: Oorlogsmisdadiger, leider van het Russische regime

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:15:
[...]

Zelfs als ze het niet doen dan klappen ze nog altijd uit elkaar in een wolk van radioactieve rommel...
Als ze dat dan maar doen zolang ze nog in de lanceerbuis zitten. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:28

ManiacsHouse

Scheisse!

Maestro schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:27:
Poolse TV vandaag:

[Afbeelding]

Ondertitel: Oorlogsmisdadiger, leider van het Russische regime
Serieus?!? _/-\o_ voor (de) Polen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Geen meme inderdaad! :)

https://nitter.it/Gerashchenko_en/status/1576949716465913857

https://nitter.it/visegrad24/status/1576828107792973824

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/AndrewPerpetua/status/1576961216794107907

Het Russische Lend-Lease programma omslaat ook Iraanse drones blijkbaar :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

_Eend_ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:53:
[Twitter]https://nitter.it/AndrewPerpetua/status/1576961216794107907

Ik ben benieuwd wie er meer biedt Israel of Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 21:49
RoD schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:25:
https://amp-cnn-com.cdn.a...rgeting-veto%2Findex.html

[...]

Oekraïne wil heel graag de ATACMS, misschien dat de VS nu kan ophouden met excuses bedenken om ze niet te hoeven geven.
Oud VS luitenant generaal is het daar ook mee eens.

Vanaf 5:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

redwing schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:02:
[...]
Nou, dat zullen ze wel moeten. Volgens mij (wat ik leerde uit de verhalen van Perun) is dat zolang Vlad de oorlog niet heeft verklaard, kan ie niet inzetten wat hij wil. Bovendien moet je gewoon altijd nog bepaalde troepen achter houden voor de verdediging van het land. Hij kan bv niet zomaar de wapens die in het oosten bij de Chinese grens zijn gestationeerd weghalen. De poppetjes ook niet. Stel dat Xi het op zijn heupen krijgt en denkt dat ie zijn slag kan slaan. En zo zijn er meerdere plekken wat het Russische leger manschappen én materieel behoudt 'just in case'.

Uiteraard is dat uitgaande van een verstandig beleid, iets waar we Rusland nog niet op hebben kunnen betrappen, maar dit lijkt mij wel defense 101. In dit conflict is dat ook het grote voordeel voor de VS: zij maken vrijwel niets op van hun eigen strategische voorraad. Er worden heel veel surplus artikelen naar Oekraïne gestuurd, en van de modernste spullen houden ze uiteraard ook eea achter. In Nederland was de generale staf ook al aan het piepen dat we iets teveel hadden beloofd.
Maar dat de Russen hebben ingeteerd op hun voorraad is wel duidelijk. Nou hadden ze volgens de verhalen een hele grote voorraad artillerie projectieren en raketten, maar dat zou zomaar voornamelijk ouder spul kunnen zijn. Ik zou er niet van staan te kijken dat ze juist de moderne nog achter de hand houden. Die zijn het moeilijkste aan te vullen. Er kunnen namelijk niet zomaar even 100 stuks bijgemaakt worden. Sommige raketten worden maar 50-60 stuks van gemaakt per jaar. Punt is wel weer dat die ouwe troep minder trefzeker is, dus moet je er meer van afvuren om effectief te zijn. Maar ja, mocht Rusland nog tegen de VS willen vechten, gaan ze het niet heel erg lang redden met ouder spul. Dan moet je echt je nieuwste gizmo's inzetten.

Het is best een ingewikkelde puzzel. Duidelijk is wel dat het Russische leger in deplorabele staat verkeert. En ze doen niet alsof.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:02:
[...]

Ik ga er vanuit dat die naar de VS zal gaan als die tenminste geïnteresseerd zijn. Israël heeft nou niet echt veel bijgedragen aan Oekraïne en dan zeker wel zo'n drone oppikken als het uitkomt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 21:49
Dit is toch wel één van de meest bizarre drone bombardeer opnames :D

edit..

link fix

https://www.reddit.com/r/...ssian_makes_a_blowjob_to/

[ Voor 22% gewijzigd door wauskoek op 03-10-2022 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mphilipp schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:12:
[...]

Nou, dat zullen ze wel moeten. Volgens mij (wat ik leerde uit de verhalen van Perun) is dat zolang Vlad de oorlog niet heeft verklaard, kan ie niet inzetten wat hij wil. Bovendien moet je gewoon altijd nog bepaalde troepen achter houden voor de verdediging van het land. Hij kan bv niet zomaar de wapens die in het oosten bij de Chinese grens zijn gestationeerd weghalen. De poppetjes ook niet. Stel dat Xi het op zijn heupen krijgt en denkt dat ie zijn slag kan slaan. En zo zijn er meerdere plekken wat het Russische leger manschappen én materieel behoudt 'just in case'.
Als china het op zijn heupen krijgt zullen ze hooguit denken wat was dat voor hobbel. O het waren de restanten van het Russische leger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
user109731 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:13:
[...]

Ik ga er vanuit dat die naar de VS zal gaan als die tenminste geïnteresseerd zijn. Israël heeft nou niet echt veel bijgedragen aan Oekraïne en dan zeker wel zo'n drone oppikken als het uitkomt...
Vooral dat laatste. Israël heeft beloofd wapens te sturen en tot dusver is er niets geleverd. Dankzij voor de krachtige wapens uit de VS heeft UA een grote slag kunnen slaan.

Buit gemaakte radar (jamming) apparatuur en dergelijke worden gewoon netjes naar de militaire vliegbasis van de VS in Duitsland bezorgd voor onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:31

Fiber

Beaches are for storming.

fonsoy schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:02:
Nog even het plaatje erbij, vind ik wel fijner dan een linkje;
[Afbeelding]
Relatief veel UAV's weer uit de lucht geschoten deze dag. Hoeveel van die krengen zouden de Russen eigenlijk hebben? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

wauskoek schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:15:
Dit is toch wel één van de meest bizarre drone bombardeer opnames :D

edit..

link fix

https://www.reddit.com/r/...ssian_makes_a_blowjob_to/
Met een 'happy end' zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TrailBlazer schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:17:
[...]
Als china het op zijn heupen krijgt zullen ze hooguit denken wat was dat voor hobbel. O het waren de restanten van het Russische leger.
Tuurlijk, dat is wat we nu allemaal denken dat het Russische leger voorstelt. Maar op papier moet er een bepaalde reserve zijn op al die strategische plekken. Of die wapens nou echt bestaan, of dat ze werkelijk (volledig) inzetbaar zijn is de grote vraag. Misschien een rethorische vraag....dat dan weer wel :+

Ik bedenk mij de laatste dagen (en ik zal niet de enige zijn; misschien is het hier al gezegd) dat Zelensky misschien wel zou kunnen aansturen op een escalatie door Rusland. Want ik denk dat als Putin bepaalde dingen doet, bepaalde wapens inzet, de VS zullen ingrijpen. Het wordt al een tijdje geïmpliceerd. Het antwoord van de VS/NATO op de inzet van kernwapens hoeft bv niet meteen nucleair te zijn. Men kan dan ook met troepen komen om de Russen eruit te trappen, gerichte aanvallen op de plekken waar vandaan Rusland die wapens in kan zetten. Zo komt er een heel stuk sneller een einde aan de oorlog. Tenminste, als ze al moeite hebben met de Oekraïners, zal een troepenmacht van de VS met alle moderne spullenboel als een mes door de boter gaan lijkt mij. Dat klinkt voor Zelensky een stuk beter dan zijn land nog een jaar ofzo door de Russen de laten slopen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:27

Auredium

Informaticus Chaoticus

_Eend_ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:53:
[Twitter]https://nitter.it/AndrewPerpetua/status/1576961216794107907

Gezien hoeveel er kapot zijn geschoten en nu dit vermoed ik dat de VS precies weet hoe die dingen werken en hebben ze met Oekraine gedeeld hoe ze die drones gemakkelijk kunnen verslaan.
Zou ook logisch zijn want Iran heeft deze gebaseerd op een reversed engineerde drone van de VS.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

mphilipp schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:27:
[...]

Tuurlijk, dat is wat we nu allemaal denken dat het Russische leger voorstelt. Maar op papier moet er een bepaalde reserve zijn op al die strategische plekken. Of die wapens nou echt bestaan, of dat ze werkelijk (volledig) inzetbaar zijn is de grote vraag. Misschien een rethorische vraag....dat dan weer wel :+

Ik bedenk mij de laatste dagen (en ik zal niet de enige zijn; misschien is het hier al gezegd) dat Zelensky misschien wel zou kunnen aansturen op een escalatie door Rusland. Want ik denk dat als Putin bepaalde dingen doet, bepaalde wapens inzet, de VS zullen ingrijpen. Het wordt al een tijdje geïmpliceerd. Het antwoord van de VS/NATO op de inzet van kernwapens hoeft bv niet meteen nucleair te zijn. Men kan dan ook met troepen komen om de Russen eruit te trappen, gerichte aanvallen op de plekken waar vandaan Rusland die wapens in kan zetten. Zo komt er een heel stuk sneller een einde aan de oorlog.
Zelfs als RU besluit om kernwapens te gebruiken dan verwacht ik geen nucleair antwoord van de NAVO, want dat zou een WO3 betekenen. Sowieso is het dan een asymmetrisch conflict: Het leger van de NAVO is krachtig en goed uitgerust, het leger van Rusland hangt met plakband aan elkaar.

In zo'n asymmetrisch conflict heb je helemaal niets aan kernwapens behalve als instrument om grote gebieden met een botte bijl te slopen. Dan is het zelfs geen oorlogvoering meer, maar echt ongericht kraters graven. Daar schiet de NAVO helemaal niets mee op, ze kunnen het Russische leger genoeg schade toe brengen op kritieke punten met gebruik van moderne, conventionele wapens.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Stoney3K schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:32:
[...]
In zo'n asymmetrisch conflict heb je helemaal niets aan kernwapens behalve als instrument om grote gebieden met een botte bijl te slopen.
Klopt, maar het werkt wel om de massa bang te maken/houden.

Voorlopig is Putin alleen maar onder de indruk van krachtdadig optreden. Dat dreigen doet ie omdat ie denkt dat wij weer net als in 2014 onze keutel weer intrekken. Zou hij inmiddels al door hebben dat dat niet meer lukt deze keer?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Gevonden in een video van een combat veteran:

:o Dat is wat ze zelf mee moeten nemen volgens de bron.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Stoney3K schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:32:
[...]

Zelfs als RU besluit om kernwapens te gebruiken dan verwacht ik geen nucleair antwoord van de NAVO, want dat zou een WO3 betekenen. Sowieso is het dan een asymmetrisch conflict: Het leger van de NAVO is krachtig en goed uitgerust, het leger van Rusland hangt met plakband aan elkaar.

In zo'n asymmetrisch conflict heb je helemaal niets aan kernwapens behalve als instrument om grote gebieden met een botte bijl te slopen. Dan is het zelfs geen oorlogvoering meer, maar echt ongericht kraters graven. Daar schiet de NAVO helemaal niets mee op, ze kunnen het Russische leger genoeg schade toe brengen op kritieke punten met gebruik van moderne, conventionele wapens.
Nukes is het einde van Rusland. Op het moment dat er 1 Nuke valt in Oekraine zal Nato zeggen dat ze offficieel gaan deelnemen aan de zijde van Oekriane. Niet met nukes maar met conventionele wapens. Die straaljagers, tanks en troepen in Oost-Europa staan dan heel snel aan het front en alhoewel er geen nukes worden gebruikt weet ik bijna zeker dat Putin niet meer veilig is in Moskou.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:21
asing schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:47:

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

Wordt dus gewoon een kratje vodka instead :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:02:
[...]

geen van beide. Volgens mij zijn die Iraanse drones voornamelijk kopieën danwel adaptaties van Amerikaans materiaal.
Met name Israel zal die dingen tot in detail kennen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Zwakzinnig vredesvoorstel van raketmannetje:

Tesla en Starlink gaan hier i.i.g. de boycot in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:51:
[...]

Nukes is het einde van Rusland. Op het moment dat er 1 Nuke valt in Oekraine zal Nato zeggen dat ze offficieel gaan deelnemen aan de zijde van Oekriane. Niet met nukes maar met conventionele wapens. Die straaljagers, tanks en troepen in Oost-Europa staan dan heel snel aan het front en alhoewel er geen nukes worden gebruikt weet ik bijna zeker dat Putin niet meer veilig is in Moskou.
de F-35's aan de oostgrenzen van NATO zijn voldoende voor een handvol salvo's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:46
mir4dor schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:52:
[...]
Wordt dus gewoon een kratje vodka instead :+
Want anders proberen je medesoldaten het van je af te pakken! uit het liveblog 18.45 van de Volkskrant https://www.volkskrant.nl...-aan-huisarrest~b30bc3cc/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:12:
[...]

Nou, dat zullen ze wel moeten. Volgens mij (wat ik leerde uit de verhalen van Perun) is dat zolang Vlad de oorlog niet heeft verklaard, kan ie niet inzetten wat hij wil.
Dat soort uitspraken zijn niet veel meer dan een slap excuus. Poetin kan wat hij wil, in ieder geval tot het punt dat zijn ja-knikkers niet teveel uit de pas gaan lopen.

Er bestaat geen scheiding van machten of een rechtsstaat in Rusland. Er is geen regel waar Poetin zich aan moet houden, ook niemand die zoiets kan handhaven en niemand die daarover kan oordelen of consequenties aan kan binden.

Poetin is de wet, hij maakt de wet, hij interpreteert de wet, hij handhaaft de wet. Alles eromheen is een geënsceneerde poppenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rube schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:54:
[...]

Want anders proberen je medesoldaten het van je af te pakken! uit het liveblog 18.45 van de Volkskrant https://www.volkskrant.nl...-aan-huisarrest~b30bc3cc/
volgens mij is dat wel een revolutie.
Normaal gesproken is het gangbaar in het Russische leger dat de nieuwe rekruut helemaal onderaan staat in de pikorde (letterlijk, pun intended) en spullen en eten moet afstaan, inclusief sexuele handelingen moet verrichten of ondergaan.
Naarmate je hogerop komt in rang danwel 'time served' krijg je zelf ook meer rechten die je vervolgens kan botvieren op nieuwelingen.

Deze mobiks waren daar overduidelijk niet van gediend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57

crisp

Devver

Pixelated

Maestro schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:53:
[Twitter]
Geeft Elon dan ook zijn huis aan de nazaten van de Tonkawa indianen?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
asing schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:47:

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

Slippers meenemen naar het front? :? :D

Vergeet je zwembroek niet! :+

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:59:
[...]

Dat soort uitspraken zijn niet veel meer dan een slap excuus. Poetin kan wat hij wil, in ieder geval tot het punt dat zijn ja-knikkers niet teveel uit de pas gaan lopen.

Er bestaat geen scheiding van machten of een rechtsstaat in Rusland. Er is geen regel waar Poetin zich aan moet houden, ook niemand die zoiets kan handhaven en niemand die daarover kan oordelen of consequenties aan kan binden.

Poetin is de wet, hij maakt de wet, hij interpreteert de wet, hij handhaaft de wet. Alles eromheen is een geënsceneerde poppenkast.
toch denk ik dat het gevoelig ligt voor Putin. Ik heb hem een aantal jaren gevolgd en ben er ook al die tijd ingetuind. Daarom heeft hij het ook jaren gehad over internationaal recht en wat bijv. Kosovo voor gevolgen had of zou hebben en wat Rusland daarmee kan doen.
Het schijnt een halve jurist te zijn (heeft rechten gestudeerd in Leningrad) en dat is voor hem een serieuze zaak.
Daarom zie je al die wetjes en referenda. Hij wil dat, want dan is het juridisch afgedekt in zijn denkwereld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2022 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rube schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:54:
[...]

Volkskrant helaas elders in die blog weer op regulier 'niveau' - de aanslag op de Nordstream pijpleidingen wordt omschreven als "natuurramp". Hoogstwaarschijnlijk niets meer dan luie Google translate van "disaster", maar toch... Doet geloofwaardigheid als bron geen goed :N

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Silent7 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:59:
[...]

ik snap je, maar kom op kijk naar de tijden, daar heeft bijna niemand tijd voor.
Als iemand de tijd erin stopt omdat hij/zij erdoor gegrepen is dan kan een uur yt content in een paar zinnen hier geweldige input gveen, met link naar de vid zodat anderen als ze willen echt kunnen kijken/luisteren.
Daarom was mijn voorstel ook om het op te nemen in de topic start, kan iemand in z'n eigen tijd zich informeren op een neutrale manier en gefundeerde informatie. Kijkend naar de tijd is de ROI groter dan de speculaties hier. De aflevering over corruptie in het Russische leger geeft meer inzicht over waarom het zo gaat als het gaat dan de one-liners hier. Niks moet en PERUN is een geweldige bron van achtergrond informatie en duiding gebaseerd op feiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Blijkbaar is er meer progressie in de omgeving van Lysychansk dan we op de kaarten zien.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

dion_b schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:04:
[...]

Volkskrant helaas elders in die blog weer op regulier 'niveau' - de aanslag op de Nordstream pijpleidingen wordt omschreven als "natuurramp". Hoogstwaarschijnlijk niets meer dan luie Google translate van "disaster", maar toch... Doet geloofwaardigheid als bron geen goed :N
Ik denk dat je te selectief leest, in hetzelfde stuk staat dit over de oorzaak:
De internationale gemeenschap heeft sterke vermoedens dat het gaat om sabotage, omdat Zweedse meetstations vorige week maandag explosies registreerden bij de gasleidingen.
Het is een 'natuurramp' in de context van de hoeveelheid vrijgekomen methaan:
Aardgas bestaat voor een groot deel uit het broeikasgas methaan, dat over een periode van honderd jaar 28 keer zoveel bijdraagt aan de opwarming van de aarde als CO2.
Edit: Natuurramp is inderdaad het verkeerde woord en niet hetzelfde als een ramp voor de natuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Proton_ op 04-10-2022 14:25 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
[Twitter]
Wat een bizar voorstel inderdaad. Door nu "echte" referenda te gaan houden legitimeer je deze invasie alleen maar. Val een land binnen, jaag de bevolking weg of vermoord deze (en importeer je eigen mensen), en je wordt beloond met een mooi VN referendum.

En Oekraïne neutraal, dan kunnen de Russen het over tien jaar nog eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Twitter]
De VS moet dan ook maar Texas terug geven aan Mexico :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

YakuzA schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:17:
[YouTube: Ukraine War: 'Ukrainian forces can smell victory']
Blijkbaar is er meer progressie in de omgeving van Lysychansk dan we op de kaarten zien.
De realiteit is dat Lysychansk wordt omflanked and de Russen die daar zitten hebben inmiddels meer dan genoeg ervaring met wat dit betekend. Begirjp mij niet fout; ze zullen er proberen stand te houden maar uiteindelijk vallen diee tweeling steden. (zo zie ik ze)

De val ervan zal pijnlijk zijn want de Russen hebben voor de verovering ervan veel bloed moeten betalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

https://nitter.it/NOELreports/status/1576984990130184193

>:) <-- LET OP: Dit was bedoeld als sarcasmesmiley. Het bericht is niet echt!!

[ Voor 21% gewijzigd door Maestro op 03-10-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 20:21

hneel

denkt er het zijne van

[Twitter]
Er klopt ook niks van dat het al vanaf 1783 russisch zou zijn.
Wikipedia: Volksrepubliek van de Krim
"Qırım Halq Cumhuriyeti" , dat klinkt toch niet echt russisch in mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:29
[Twitter]
Niks zwakzinnig aan. Sommige mensen kunnen blijkbaar helder denken en sommige laten zich alleen leiden door emoties.

De Twitter bots zijn trouwens allemaal goed geactiveerd lijkt het. En tuurlijk is dat nu niet zo. Als resultaat andersom was natuurlijk weer wel.

Het lijkt erop dat Elon op deescalatie uit is, en anderen graag het haantjesgedrag spel mee spelen.

*knip* Voegt niets toe aan de discussie

[ Voor 19% gewijzigd door teacup op 03-10-2022 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
YakuzA schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:19:
[...]

Zuid Canada en Noord Mexico herverdelen bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
YakuzA schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:19:
[...]

Wel 'iets' meer dan Texas.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Mexican_Cession.png

Hier loopt ook dat hele punt mank, wanneer is bepaalde grond van en bepaald land en wanneer zou je het terug moeten geven. De Russen hebben de Krim 250 jaar terug al een keer veroverd. Als we zover terug gaan krijg je interessante grens veranderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 21:44

Qwerty-273

Meukposter

[Twitter]
Dat is het probleem van deze man. Hij floept er maar wat uit zonder daar weloverwogen over na te denken. Hij is slim, maar soms met wel erg rare kronkels en iets te veel beïnvloeding af en toe na een tijd in een bubbel gevangen te zijn.
Anyway dat is een off-topic discussie verder.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Onjuist, dit is een uur geleden gepost.

De shares zijn in zijn algeheel 8,44% gezakt vandaag. Laatste uur is er niet veel te zien.

Kletsklare onzin dus.

“• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.”

[ Voor 9% gewijzigd door slijkie op 03-10-2022 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:38
Onzin. Heeft te maken met tegenvallende leveringen.

https://www.bnr.nl/nieuws...-tegenvallende-leveringen

De koers zakte 4 uur geleden al , terwijl Elon z'n tweet een uurtje oud is.

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 03-10-2022 19:34 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:25
slijkie schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:26:
[...]
Het lijkt erop dat Elon op deescalatie uit is, en anderen graag het haantjesgedrag spel mee spelen.
[...]
Het lijkt er meer op dat Elon meent, dat hij continu aandacht verdient.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

_matt_ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:08:
[...]

Daarom was mijn voorstel ook om het op te nemen in de topic start, kan iemand in z'n eigen tijd zich informeren op een neutrale manier en gefundeerde informatie. Kijkend naar de tijd is de ROI groter dan de speculaties hier. De aflevering over corruptie in het Russische leger geeft meer inzicht over waarom het zo gaat als het gaat dan de one-liners hier. Niks moet en PERUN is een geweldige bron van achtergrond informatie en duiding gebaseerd op feiten.
ter meerdere eer en glorie van een deel van de posters hier moet ik zeggen dat Perun 'in het verleden' wel vaker voorbij is gekomen en genoemd en ik denk dat veel posters zijn kanaal ook echt wel volgen maar linken naar de video's is men denk ik mee gestopt juist ook omdat het altijd minimaal 1 uur is.... niemand kijkt vrijwillig naar een uur video, maar ziet liever een samenvatting... gelukkig hebben de Perun video's ook altijd een goede index inclusief een 'Conclusion' waar je naar kan skippen).

Hier bijvoorbeeld
analogworm in "De oorlog in Oekraïne - deel 3"
DaniëlWW2 in "Militaire achtergronden omtrent de oorlog in Oekraïne"
vso in "Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden"
Verwijderd in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M8"

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2022 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

[...]

Niks zwakzinnig aan. Sommige mensen kunnen blijkbaar helder denken en sommige laten zich alleen leiden door emoties.

De Twitter bots zijn trouwens allemaal goed geactiveerd lijkt het. En tuurlijk is dat nu niet zo. Als resultaat andersom was natuurlijk weer wel.

Even voor de duidelijkheid, het zal mij een absolute worst wezen. Mocht er (puur speculatief) een gigantische oorlog voortvloeien door het haantjesgedrag van iedereen, en het principieel zijn. Zal ik er zeer weinig van merken, (hooguit product toevoer) dus ik zou zeggen tegen iedereen, ga vooral uw gang.
Oke, akkoord gaan met landjepik en over een paar jaar dezelfde ellende all over again is niet zwakzinnig.
Het is een fantastisch idee inderdaad, helemaal mijn fout!

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Even voor de duidelijkheid, het zal mij een absolute worst wezen. Mocht er (puur speculatief) een gigantische oorlog voortvloeien door het haantjesgedrag van iedereen, en het principieel zijn. Zal ik er zeer weinig van merken, (hooguit product toevoer) dus ik zou zeggen tegen iedereen, ga vooral uw gang.
jij denkt dat een wereldoorlog jou niet zal raken?
tja...
Je woont op Antarctica of Argentinië? Nieuw Zeeland?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2022 19:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• praliwi
  • Laatst online: 06:54
[...]

Het haantjesgedrag meespelen? Uhm, je weet dat Poetin als een haantje Oekraïne is binnengevallen? En dat dat haantjesgedrag volgens jou dan prima beloond mag worden met een mooi VN referendum?

Er is maar één met haantjesgedrag, dat is Poetin. Dit is een idioot voorstel van Elon waarmee Poetin beloond wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 21:22
Baserk schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:32:
[...]

Het lijkt er meer op dat Elon meent, dat hij continu aandacht verdient.
Elon is ook één van celebs die een eigen Spitting Image pop heeft. Samen vormen ze het bilionaire trio. Musk, Bezos en Zuckerberg.

Ik ga het hier niet linken want satire, maar als je youtube afzoekt naar Spitting Image musk, dan kom je hem tegen.

Putin heeft overiges ook zijn eigen pop, net als Trump, Biden, Boris Johnson en Liz Truss.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 21:44

Qwerty-273

Meukposter

Nieuwe foto’s van de paar vrijgelaten Azovstal strijders die in Turkije verblijven. Familie is op bezoek. En ze zien er ook al weer een stuk gezonder uit dan op de dag van vrijlating.

https://t.me/chanel24/56504
Be careful, very moving footage🥹❤️‍🩹 The commanders of the defenders of "Azovstal", who were released from Russian captivity, finally met with their relatives in Turkey. Photo: Olena Zelenska

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:48

Don Quijote

El Magnifico

[...]

Tja. Het ligt er aan of je een idealist of een opportunist bent. Indien het eerste vind je in deze Musk zijn quote te idioot voor woorden. Je laat een agressor niet winnen alleen om verdere escalatie te voorkomen. Buiten dat het als idealist compleet oneerlijk is (je beloont slecht gedrag) zet je ook een gevaarlijk precedent. Je kan dus alles maken zolang je maar dreigt met escalatie.

Als opportunist is het anders. Dan is wie er gelijk heeft en wat eerlijk is niet van belang. Je beschouwd alles wat geweest is als sunk costs, en benadert elke situatie vanuit het nu. Hoe kan ik nu de schade verder beperken. Hoe kan ik nu verdere escalatie voorkomen. In dit geval zal je Musk zijn quote wel kunnen volgen en waarschijnlijk steunen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:48
[...]

Beetje inhoudsloze rant deze post. Waarom is het rationeel denken om land te geven aan Poetin die hij onrechtmatig heeft toegeëigend. Sancties hebben niet geholpen om te voorkomen dat er opnieuw land ingepikt gaat worden, dus we moeten het maar gewoon geven en met de afspraak dat hij het niet weer gaat doen? De geschiedenis (Lees:1939 - 1945) was deze aanpak ook heel succesvol _/-\o_ .

Zolang ze niet bij jouw aan de deur kloppen is alles prima heb ik al door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Don Quijote schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:41:
[...]

Tja. Het ligt er aan of je een idealist of een opportunist bent. Indien het eerste vind je in deze Musk zijn quote te idioot voor woorden. Je laat een agressor niet winnen alleen om verdere escalatie te voorkomen. Buiten dat het als idealist compleet oneerlijk is (je beloont slecht gedrag) zet je ook een gevaarlijk precedent. Je kan dus alles maken zolang je maar dreigt met escalatie.

Als opportunist is het anders. Dan is wie er gelijk heeft en wat eerlijk is niet van belang. Je beschouwd alles wat geweest is als sunk costs, en benadert elke situatie vanuit het nu. Hoe kan ik nu de schade verder beperken. Hoe kan ik nu verdere escalatie voorkomen. In dit geval zal je Musk zijn quote wel kunnen volgen en waarschijnlijk steunen.
Duidelijk en spot on. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Don Quijote schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:41:
Misschien op de korte termijn voorkom je escalatie. Door Poetin nu een uitweg te geven en Oekraïne neutraal te laten, open je echter de deur voor escalatie in de toekomst. Poetin is niet te vertrouwen en hij zal het zo weer proberen als hij denkt kans te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

slijkie schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:30:
[...]

Onjuist, dit is een uur geleden gepost.

De shares zijn in zijn algeheel 8,44% gezakt vandaag. Laatste uur is er niet veel te zien.

Kletsklare onzin dus.

“• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.”
Kalm aan s.v.p. Ik wilde je held niet beledigen. Of eigenlijk wel, maar die vrijheid heb ik gelukkig.
Ik had er al een smiley bijgezet, maar dat was schijnbaar niet voldoende voor iedereen. Ik heb het aangepast!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• praliwi
  • Laatst online: 06:54
Ik snap de duiding. Wellicht zou het korte termijn escalatie voorkomen. Echter, de geschiedenis wijst uit dat dit soort de-escaleren op de lange termijn geen garanties geeft dat Poetin gewoon door gaat - hij krijgt er immers vast weer wat voor terug?

Voor wie doen we het dan? Voor jou in het hier en nu?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[Twitter]
En dan even vergeten dat de Krim voor die annexatie eind 18e eeuw en vervolgens stelselmatige genocide van de orginele bewoners van de krim (Krimtartaren) door Rusland en Stalin in het bijzonder onder het mom van Russificatie dus betekent dat de Krim nooit Russisch is geweest.

Wat een smerige vent die musk, wisten we eigenlijk al wel, maar hij bekent serieus kleur sinds die invasie.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Totaal niet relevant wat Musk hier aandraagt.

Alleen Oekraïne zou hier zeggenschap moeten hebben, niemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
*knip* Voegt niets toe aan discussie

[ Voor 91% gewijzigd door teacup op 03-10-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 21:54

pro_6or

amateur_60r

RoD schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:25:
https://amp-cnn-com.cdn.a...rgeting-veto%2Findex.html

[...]

Oekraïne wil heel graag de ATACMS, misschien dat de VS nu kan ophouden met excuses bedenken om ze niet te hoeven geven.
Van de andere kant is dit juist weer voer om te zeggen dat de US hier oorlog voert tegen Rusland ipv UA. Had liever gezien dat dit niet openlijk nodig was.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ebk71 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:16:
[...]

Dat beetje ellende wat wij hier hebben wil jij vergelijken met de slachtoffers en een kapotgeschoten land? Ik blijf mij verbazen.....
Plus de wetenschap dat het niet bij dat ene, op zich al gigantische, land zou zijn gebleven.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

LZ86 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:56:
[...]

En dan even vergeten dat de Krim voor die annexatie eind 18e eeuw en vervolgens stelselmatige genocide van de orginele bewoners van de krim (Krimtartaren) door Rusland en Stalin in het bijzonder onder het mom van Russificatie dus betekent dat de Krim nooit Russisch is geweest.

Wat een smerige vent die musk, wisten we eigenlijk al wel, maar hij bekent serieus kleur sinds die invasie.
Musk US rat. ;)

Ik snap wel een beetje waar hij vandaan komt, vrede, en belangrijk, vooral voor hem, welvaart, maar hij slaat de plank mis imho. Rusland heeft ook juist nu die pauze nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door pro_6or op 03-10-2022 20:27 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pro_6or schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:20:
[...]
Van de andere kant is dit juist weer voer om te zeggen dat de US hier oorlog voert tegen Rusland ipv UA. Had liever gezien dat dit niet openlijk nodig was.
In deze oorlog gaat juist bijna alle steun openlijk. :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Voegt niets toe aan discussie

[ Voor 92% gewijzigd door teacup op 03-10-2022 21:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:23:
[...]

In deze oorlog gaat juist bijna alle steun openlijk. :)
Ja, maar wij geven de gevraagde wapens (of niet) en UA voert de strijd, zelf, en op de door haar gekozen manier. Openlijk zeggen dat de US veto heeft en dus bepaald is juist een stap die de Russische propaganda kanalen kunnen gebruiken voor hun zogenaamde justificatie.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:40
De gaskraan had ook nooit helemaal meer open gegaan. Sinds vorig jaar komt er al minder gas. Poetin heeft geen voordeel bij een open gaskraan, de hoge prijs zorgt voor meer inkomsten. Met 10-20% van de kraan open krijgt hij netto nog steeds meer binnen. Poetin vind ons decadent en wil ons instabiel maken.Of we Oekraïne volledig gesteund hadden of niet maakt heel weinig uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Proton_ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:18:
[...]

Ik denk dat je te selectief leest, in hetzelfde stuk staat dit over de oorzaak:

[...]

Het is een 'natuurramp' in de context van de hoeveelheid vrijgekomen methaan:

[...]
Ik denk stiekem dat jij - en Volkskrant journalist - de exacte definitie van natuurramp erop na moet slaan: een ramp veroorzaakt door de natuur, in het juridisch Engels poëtisch "act of God" genoemd. Exxon Valdez, Deep water Horizon en inderdaad Nordstream zijn ecologische rampen maar geen natuurramp, aangezien ze door toedoen of nalaten van mensen veroorzaakt zijn. Dat is een wezenlijk verschil, met name voor de verzekering.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 03-10-2022 21:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

<toch niet relevante info mbt Tesla & aandelen>

[ Voor 87% gewijzigd door _Arthur op 03-10-2022 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

tweakje-2018 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:29:
De gaskraan had ook nooit helemaal meer open gegaan. Sinds vorig jaar komt er al minder gas. Poetin heeft geen voordeel bij een open gaskraan, de hoge prijs zorgt voor meer inkomsten. Met 10-20% van de kraan open krijgt hij netto nog steeds meer binnen. Poetin vind ons decadent en wil ons instabiel maken.Of we Oekraïne volledig gesteund hadden of niet maakt heel weinig uit.
Dat is een kwestie van tijd. Rusland heeft geen monopolie en er zijn volop olie- en gasreserves in de wereld over. Bij de huidige prijzen worden reserves die eerder in de grond bleven zitten, omdat de olieprijs te laag was om die velden rendabel te maken, alsnog aangeboord. Daardoor zullen de prijzen weer dalen. Misschien niet helemaal naar het oude niveau maar ook zeker niet op het huidige niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:38
_Arthur schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:44:
[Afbeelding]

Kennelijk meer mensen die Elon zijn uitspraak toch niet helemaal leuk vonden.
Dit is al eerder langsgekomen, en heeft niets te maken met Musk z'n Tweet. Meer met de kwartaalcijfers van Tesla.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 03-10-2022 20:51 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

[...]

Ik denk dat hij het goed bedoeld maar dat hij gewoon geen idee heeft waar hij het over heeft. Musk moet zich niet met zoveel dingen tegelijkertijd bezig houden. Daar komt alleen maar ellende van. Dat zie je met de overname van Twitter. Als hij in de politiek wil dan moet hij zich maar verkiesbaar stellen. Het is jammer dat hij zoveel volgers heeft anders zouden we hem massaal negeren om zulke uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het enige nut van Musk met betrekking op Oekraine is het verstrekken van Starlink, wat een van de gamechangers is voor het Oekraiense leger.

Voor de rest heeft hij goede invloed op de menselijke geschiedenis als visionair en als workaholic om dingen voor elkaar te krijgen voor de wereld waar reguliere zakenmensen hun vingers niet aan branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Nat-Water schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:48:
Dit is al eerder langsgekomen, en heeft niets te maken met Musk z'n Tweet. Meer met de kwartaalcijfers van Tesla.
Thanks, heb mijn reactie verwijderd.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Het diplomatieke antwoord van de ambassadeur van Oekraine in Duitsland:

en de reactie van Garry Kasparov:

[ Voor 26% gewijzigd door jan390 op 03-10-2022 20:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Nieuwe poll!

https://nitter.it/ZelenskyyUa/status/1577006943499350016

[ Voor 22% gewijzigd door Maestro op 03-10-2022 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:53:
het enige nut van Musk met betrekking op Oekraine is het verstrekken van Starlink, wat een van de gamechangers is voor het Oekraiense leger.

Voor de rest heeft hij goede invloed op de menselijke geschiedenis als visionair en als workaholic om dingen voor elkaar te krijgen voor de wereld waar reguliere zakenmensen hun vingers niet aan branden.
Eens. Voor de rest kan Musk beter zijn mond houden. Laat hem maar toffe baanbrekende dingen bedenken en maken.
Alles wat Musk roept wordt veel te veel opgeblazen, best vermoeiend.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

nee dat doet ie niet. Hij geeft starlink aan UA en doet dat met veel plezier volgens mij en UA wint daarmee de oorlog.

De rest van zijn punten zijn over het algemeen prima te behappen.
Je geeft vrede aan Oekraine en je geeft Rusland een paar dingetjes.
Als Rusland zich als goede buur gaat gedragen is dat een superdeal: laat Rusland lekker de Krim hebben voor de marinehaven en Oekraine is verder voorgoed vrij van oorlog met Rusland.
Dat dachten we in 2014 ook.

Helaas is Rusland de kwalijke factor hier want ze willen alles.
Maar an sich is het een goed plan: geef de Russen hun warm water port en Oekraine een vredig leven.
Beetje zoet water naar de Krim en klaar. Iedereen tevreden.

Probleem is dat Rusland niet tevreden is, maar zoals gezegd: in principe is het een goede compromis als Rusland zich daarmee voor eeuwig koest houdt (wat ze niet doen, maar dat is een ander verhaal).

Het heikele punt zit m in de formulering: Ukraine remains neutral.
Dat betekent automatisch dat Rusland zich nog steeds vijandig opstelt. Ukraine mag verder doen wat ze willen , maar dat laatste punt is waar het dus mis gaat. En dat ligt aan Rusland.
Niet aan Musk, niet aan Oekraine, maar aan Rusland.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2022 20:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nog een twitter-poll:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1ry2e71VRll5hXUkFD40PwlGkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFyfpg0qV760JLaRT520Ao0R.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:57:
[...]

nee dat doet ie niet. Hij geeft starlink aan UA en doet dat met veel plezier volgens mij en UA wint daarmee de oorlog.

De rest van zijn punten zijn over het algemeen prima te behappen.
Je geeft vrede aan Oekraine en je geeft Rusland een paar dingetjes.
Als Rusland zich als goede buur gaat gedragen is dat een superdeal: laat Rusland lekker de Krim hebben voor de marinehaven en Oekraine is verder voorgoed vrij van oorlog met Rusland.
Dat dachten we in 2014 ook.

Helaas is Rusland de kwalijke factor hier want ze willen alles.
Maar an sich is het een goed plan: geef de Russen hun warm water port en Oekraine een vredig leven.
Beetje zoet water naar de Krim en klaar. Iedereen tevreden.

Probleem is dat Rusland niet tevreden is, maar zoals gezegd: in principe is het een goede compromis als Rusland zich daarmee voor eeuwig koest houdt (wat ze niet doen, maar dat is een ander verhaal).

Het heikele punt zit m in de formulering: Ukraine remains neutral.
Dat betekent automatisch dat Rusland zich nog steeds vijandig opstelt. Ukraine mag verder doen wat ze willen , maar dat laatste punt is waar het dus mis gaat. En dat ligt aan Rusland.
Niet aan Musk, niet aan Oekraine, maar aan Rusland.
Precies!! Kasparov weet dit ook altijd goed te verwoorden. Hij waarschuwde ook in 2014 (en veel eerder) al dus hij heeft recht van spreken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:57:
[...]

Hij geeft niks. Hij doet dat gewoon van Amerikaans belastinggeld en doet dan alsof het zijn eigen initiatief was.
Pagina: 1 ... 4 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid