A'dam PVOutput
Langdurig zal het nooit zijn; RU is naar schatting, sinds 24 februari, door ruim de helft van de langeafstandswapens (kruisraketten als Kh-55 en afgeleiden, Kalibr, maar ook ballistische ellende als de Iskander) heen. En ze moeten toch minstens een kwart achter de hand houden voor eventualiteiten.dion_b schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:14:
[...]
De vraag is in hoeverre dit een eenmalige actie is, of dat het een nieuwe strategie die langdurig doorgezet wordt. Indien eenmalig is het ranzig maar gaat verder weinig veranderen. Is het een poging om van heel UA een grote Aleppo te maken, dan wordt het andere koek.
En aangezien ze hun nu slinkende voorraad in decennia opgebouwd hebben, zal het niet snel weer op peil komen, gelukkig. Ze kunnen nog flink wat ellende teweegbrengen, maar langdurig, mwoah.
Er is één lichtpuntje in deze lafhartige terroristische ellende: de schaarse en dure wapens zijn nu ingezet daar waar ze nul invloed op de strijd hebben.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
5 provincies (van de 24) platleggen met zoveel raketten is juist een hele slechte score. UA gaat hier niet wakker van liggen.hoevenpe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:31:
[...]Vijf provincies platleggen met 40-45 doorgebroken kruisraketten lijkt me voor Rusland geen slechte score.
Ik snap de behoefte om het als een 'domme' terreurdaad te bestempelen maar dit zal al een tijd in de planning en lijkt redelijk doordacht. Vanuit Russisch perspectief valt of staat het bij de capaciteit om dit vol te houden, kunnen ze dit dagen achter elkaar op steeds verschillende en/of net gerepareerde doelen?
Dit is gewoon een laffe actie van een figuur die gewoon niks anders meer kan omdat zijn leger allang heeft laten zien niet opgewassen te zijn tegen de (gesteunde) Oekraïnse troepen.
Bovendien, uitermate kostbare raketten inzetten om specifiek een park, een druk kruispunt of een voetgangersbrug kapot te schieten is volgens mij niet anders bedoeld dan de Oekraïnse bevolking schrik aan te jagen en op de knieën proberen te krijgen. Maar dat gaat op deze manier niet lukken.
Ik krijg zelfs de indruk dat Poetin zich hiermee zelf in zijn voet geschoten heeft, de beperkte steun die hij nog van sommige landen had zal door dit soort acties verder afbrokkelen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dat heeft hij een paar maanden geleden al gedaan door zijn troepen in Kherson te versterken. Had hij ze achter de Dnipro teruggetrokken dan was het noorden van de Donbass nooit zo makkelijk ingenomen.Yaksa schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:44:
Ik krijg zelfs de indruk dat Poetin zich hiermee zelf in zijn voet geschoten heeft, de beperkte steun die hij nog van sommige landen had zal door dit soort acties verder afbrokkelen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
Het maakt niet uit wie die brug op wil blazen. Het is niet helemaal gelukt, dus nog maar een 2de poging als het ergens uitkomt : Weg met die brug ;-)ericplan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:39:
Interessant artikel over wie die brug nu opgeblazen zou hebben. Ukraine ontkent betrokkenheid.
https://www.spectator.co....blew-up-the-kerch-bridge-
⚡️⚡️Wow
— War Monitor (@WarMonitors) 10 oktober 2022
Must watch video showing how a cruise missile adjusted mid flight over Kyiv. pic.twitter.com/N2ZEjDhWwh
JUST IN - Poland advises its citizens in Belarus to leave the country.
— Disclose.tv (@disclosetv) 10 oktober 2022
nope
Dat is te makkelijk voor Poetin, ik dacht meer hersenbloeding met totale verlamming tot gevolg, Uncle Hector zeg maar...Agent47 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:19:
Elke dag hoop ik op een “ Breaking” item waarin staat dat Poetin is overleden.
Maar het liefste zie ik hem de rest van een nog erg lang leven in Den Haag doorbrengen, terwijl hij toekijkt hoe hij wordt vergruisd in een imploderend Rusland...
Het is dat je aan de uitstoot kan zien dat het een kruisraket is, want de nauwkeurig is het alles behalve. Kanonnen, wat krom.XWB schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:57:
Hier zien we een raket boven Kiev vliegen, vlak voor die inslaat:
[Twitter]
De vraag is eerder "hoe"?Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:54:
[...]
Het maakt niet uit wie die brug op wil blazen. Het is niet helemaal gelukt, dus nog maar een 2de poging als het ergens uitkomt : Weg met die brug ;-)
Tankwagon met een boem erin?nst6ldr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:06:
[...]
Het is dat je aan de uitstoot kan zien dat het een kruisraket is, want de nauwkeurig is het alles behalve. Kanonnen, wat krom.
[...]
De vraag is eerder "hoe"?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Dat gaat geen tweede keer gebeuren, dat is niet realistisch.
Precies, daarom juist.nst6ldr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:12:
[...]
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Dat de raket zo van koers veranderd op het einde is trouwens juist de bedoeling, maar zou de kans om het doel te raken juist moeten vergroten. Een ander filmpje laat echter wel zien dat die laatste kruisraket inderdaad doel mist. Hij slaat in op de oever van de rivier, net niet in het water.nst6ldr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:06:
[...]
Het is dat je aan de uitstoot kan zien dat het een kruisraket is, want de nauwkeurig is het alles behalve. Kanonnen, wat krom.
[...]
Zie hier; https://www.reddit.com/r/...f_the_morning_projectile/
stil zetten op 0.11
[ Voor 11% gewijzigd door Zewatanejo op 10-10-2022 18:26 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Hangt er maar net van af hoe hij is geprogrammeerd, de maneuver zelf is duidelijk bewust. Alleen dat hij vervolgens ergens in een bos landt is waar ik op doelde. Zijn er foto's van de inslag? Want het gebrek aan stof suggereert dat er in ieder geval geen beton of steen is geraakt.Zewatanejo schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:13:
[...]
Dat de raket zo van koers veranderd op het einde is trouwens juist de bedoeling, maar zou de kans om het doel te raken juist moeten vergroten. Een ander filmpje laat echter wel zien dat die laatste kruisraket inderdaad doel mist. Hij slaat in op de oever van de rivier, niet niet in het water.
Wel een filmpje van de impact van de eerste inslag op die centrale. (die wel raak was)nst6ldr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:24:
[...]
Hangt er maar net van af hoe hij is geprogrammeerd, de maneuver zelf is duidelijk bewust. Alleen dat hij vervolgens ergens in een bos landt is waar ik op doelde. Zijn er foto's van de inslag? Want het gebrek aan stof suggereert dat er in ieder geval geen beton of steen is geraakt.
Damage at Kharkivsʹka Tets - 5 power plant in Kharkiv after overnight Russian strikes. https://t.co/8H1DQMlFXL pic.twitter.com/MziSYrWaKX
— Aldin 🇧🇦 (@aldin_aba) 12 september 2022
Correctie: dit was een eerdere raketaanval, uit midden september ergens. Ze moeten het arme ding wel hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door onkl op 10-10-2022 18:35 ]
Lviv Mayor Andriy Sadoviy: “As of now, electricity has been restored in 35% of the city.”
— Christopher Miller (@ChristopherJM) 10 oktober 2022
“50% of the city does not have water supply.” https://t.co/Z89bvaRFBw
A yellow submarine bij een van de pijlers?nst6ldr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:12:
[...]
A'dam PVOutput
Er zijn meerdere dorpjes met die naam in Oekraïne.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik denk ook dat dat het meest waarschijnlijke scenario wordt. Raketten zijn op, Rusland gooit iets van nucleaire artillerie, en NATO ziet daar hun kans schoon om in te grijpen.HugoBoss1985 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:40:
[...]
Aan de andere kant, als Rusland een "klein" kernwapen inzet wordt het vervolgens door NAVO met conventioneel spul uit Ukraïene geschopt.
Vooral op dat laatste hoop ik al vrij lang.
Helaas kost dat wel de nodige collateral damage, ook vanwege het politieke vacuüm dat je uiteindelijk in Rusland over houdt.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Er moet toch wel een lijst zijn van mensen welke geruimd moeten worden in Rusland om vervolgens dat hele land na deze ellende te kunnen hervormen op een manier dat alle inwoners voelbaar vooruit gaan.Stoney3K schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:46:
[...]
Ik denk ook dat dat het meest waarschijnlijke scenario wordt. Raketten zijn op, Rusland gooit iets van nucleaire artillerie, en NATO ziet daar hun kans schoon om in te grijpen.
Helaas kost dat wel de nodige collateral damage, ook vanwege het politieke vacuüm dat je uiteindelijk in Rusland over houdt.
Wat dat betreft zijn de doelen wel duidelijk, het moet doenbaar zijn om GWL van luchtverdediging te voorzien. De burgers jammergenoeg niet, maar als er schuilkelders zijn dan voldoet een vroege waarschuwing ook. Gezien de afstand en methode die Rusland gebruikt (over zee en hoog vanuit de lucht) is dat prima detecteerbaar op afstand.onkl schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:33:
[...]
Correctie: dit was een eerdere raketaanval, uit midden september ergens. Ze moeten het arme ding wel hebben.
Statische radar, patrouilleschepen (met sonar), en nu strengere checkpoints op de weg.ericplan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:41:
[...]
A yellow submarine bij een van de pijlers?
De enige methode die ik nog zie slagen is op één of andere manier een trein zien te preppen als bom, die gaan ze niet bij de brug nog eens controleren op iedere wagon.
Maarja, succes met de uitvoering. Als Rusland nu ook eens aan waterstof deed, dan had een handgranaat op de wagons genoeg geweest om de hele brug de ruimte in te sturen.
Zo werkt dat niet, er is geen handjevol mensen die dat land een probleem maakt.Ronald.42 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:49:
[...]
Er moet toch wel een lijst zijn van mensen welke geruimd moeten worden in Rusland om vervolgens dat hele land na deze ellende te kunnen hervormen op een manier dat alle inwoners voelbaar vooruit gaan.
Ik heb het ook niet over een handjevol.nst6ldr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:52:
[...]
Zo werkt dat niet, er is geen handjevol mensen die dat land een probleem maakt.
Maar ik stel me zo voor dat als je kunt zorgen voor een regering waardoor de bevolking een gevoel krijgt van hey we gaan vooruit en we ervaren een vorm van welvaart in vergelijking met het verleden dat je dan mischien wel het volk meekrijgt met het "westen"
Als de oude communistische garde dat dan niet in de weg gaat zitten. Die groep is in absolute aantallen denk ik veel te groot om op te ruimen.Ronald.42 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:55:
[...]
Ik heb het ook niet over een handjevol.
Maar ik stel me zo voor dat als je kunt zorgen voor een regering waardoor de bevolking een gevoel krijgt van hey we gaan vooruit en we ervaren een vorm van welvaart in vergelijking met het verleden dat je dan mischien wel het volk meekrijgt met het "westen"
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Mooi bedacht: vijf centrales platleggen heb je vijf raketten voor nodig of voor de zekerheid 10. Dus 35 over voor andere 'doelen'. Begrijp niet dat je nog steeds het voordeel van de twijfel bij Rusland legt.hoevenpe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:31:
[...]
Vijf provincies platleggen met 40-45 doorgebroken kruisraketten lijkt me voor Rusland geen slechte score.
Ik snap de behoefte om het als een 'domme' terreurdaad te bestempelen maar dit zal al een tijd in de planning en lijkt redelijk doordacht. Vanuit Russisch perspectief valt of staat het bij de capaciteit om dit vol te houden, kunnen ze dit dagen achter elkaar op steeds verschillende en/of net gerepareerde doelen?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
🚨 #Belarus began to supply #Russia with T-72A tanks. pic.twitter.com/U23bh0ApE0
— Igor Sushko (@igorsushko) 10 oktober 2022
Zou Rusland nu dan eindelijk door zijn voorraad tanks raken?
Als die garde overulled wordt door de mensen die nu eieren voor hun geld kiezen maak je mischien een kans.JT schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:03:
[...]
Als de oude communistische garde dat dan niet in de weg gaat zitten. Die groep is in absolute aantallen denk ik veel te groot om op te ruimen.
Ik zie dat ook donker in na tientallen jaren indoctrinatie maar je kunt altijd zoeken naar een lichtpuntje....
Mensen die denken dat het nu nog bij vier gebieden blijft zijn echt knettergek.
Mocht putin zich nu nog afvragen waarom de rest van de wereld wapens stuurt, nou dit dus. Wat een ontzettende idioot.
Ze hebben toch ook al Indische tanks naar Oekraïne gestuurd..Providentia schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:13:
[Twitter]
Zou Rusland nu dan eindelijk door zijn voorraad tanks raken?

5 provincies elk ter grootte van een europees land, dat is niet hetzelfde als 5 centrales:Tens schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:08:
Mooi bedacht: vijf centrales platleggen heb je vijf raketten voor nodig of voor de zekerheid 10.
:strip_exif()/f/image/T1QXVrCfIDWZ7ESsmGSJfvmo.jpg?f=fotoalbum_large)
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
5 provincies compleet blackout? of er zijn blackouts in 5 provincies? Wellicht is het makkelijker tellen als je alle 'missers' telt, dan weet je hoeveel er 'op doel' waren.hoevenpe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:15:
[...]
5 provincies elk ter grootte van een europees land, dat is niet hetzelfde als 5 centrales:
[Afbeelding]Dit zijn al 16 verschillende steden en meen nog andere plaatsnamen (Sumy?) te hebben gelezen. Daarnaast zijn ook water- en andere voorzieningen geraakt, dan gaat het hard.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Om wat te doen precies?honey schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:13:
Na deze aanval zal toch wel de conclusie getrokken worden om een internationale vredesmacht daar heen te sturen? Je kunt niet eeuwig blijven wegkijken toch?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Maar dan projecteer je onze normen en waarden op de bevolking. Heel misschien dat je iets van overeenkomsten gaat vinden in 2 of 3 grote steden, maar daar houd alles wel bij op. En zelfs in die grote steden is de meerderheid alleen tegen de oorlog sinds de mobilisatie omdat mensen zélf ineens moeten vechten.Ronald.42 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:55:
[...]
Ik heb het ook niet over een handjevol.
Je kan het leiderschap van burgermeester tot president wegdoen, de kans dat het land binnen een jaar in dezelfde staat verkeerd is groot.
Tja als ik zie hoe de normen en waarden binnen ons kikkerlandje variëren...nst6ldr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:19:
[...]
Maar dan projecteer je onze normen en waarden op de bevolking. Heel misschien dat je iets van overeenkomsten gaat vinden in 2 of 3 grote steden, maar daar houd alles wel bij op. En zelfs in die grote steden is de meerderheid alleen tegen de oorlog sinds de mobilisatie omdat mensen zélf ineens moeten vechten.
Je kan het leiderschap van burgermeester tot president wegdoen, de kans dat het land binnen een jaar in dezelfde staat verkeerd is groot.
Ik ben geboren en getogen in Friesland op het platteland en als ik eens in Amsterdam etc. Aan het werk ben is dat een hele andere wereld.
Maar wat stel jij voor als eventuele oplossing?
Zie:honey schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:13:
Na deze aanval zal toch wel de conclusie getrokken worden om een internationale vredesmacht daar heen te sturen? Je kunt niet eeuwig blijven wegkijken toch?
:strip_exif()/f/image/PlDUCtav4uwrTJLY8NYwUDGK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik post m hier even wat dit is absoluut geen meme.
Heel wrang…
Dat de watervoorziening in Lviv verstoord is, wil niet zeggen dat de hele provincie offline is. Ik denk dat RTL weer eens de namen van de stad met de Oblast verward. Ik denk dat ze verkeerd vertaald hebben en bedoelen dat er in 5 provincies op diverse plekken blackouts zijn.hoevenpe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:15:
[...]
5 provincies elk ter grootte van een europees land, dat is niet hetzelfde als 5 centrales:
[Afbeelding]Dit zijn al 16 verschillende steden en meen nog andere plaatsnamen (Sumy?) te hebben gelezen. Daarnaast zijn ook water- en andere voorzieningen geraakt, dan gaat het hard.
Die heeft niemand. Maar, als gedachtenexperiment en misschien als voer voor een nieuw topic: in wat voor scope zoek je een oplossing? Want als je wilt dat Rusland en de omringende landen (Oekraïne is niet de enige die met recht een hekel heeft aan Rusland) in vrede kunnen leven dan begin je aan een puzzel die praktisch onmogelijk is. Rusland is Rusland omdat het land door de eeuwen gevormd is. Succes om dat op te lossen.Ronald.42 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:22:
[...]
Tja als ik zie hoe de normen en waarden binnen ons kikkerlandje variëren...
Ik ben geboren en getogen in Friesland op het platteland en als ik eens in Amsterdam etc. Aan het werk ben is dat een hele andere wereld.
Maar wat stel jij voor als eventuele oplossing?
Zo werkt een vredesmacht niet. Een vredesmacht vereist eerst vrede, en dan komt er een vredesmacht om het zo te houden.honey schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:13:
Ik denk niet dat dat vergeten wordt; die retoriek wordt inmiddels niet meer serieus genomen. Ik ben inmiddels wel klaar met al die leugens en stierenpoep. Het gaat om wat ze niet zeggen, maar wel naar handelen (*): afhankelijkheid Europa van Russisch gas.Stoney3K schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:05:
[...]
Je vergeet dat Oekraïne volgens Rusland Russisch grondgebied is, en ze zelf ervan overtuigd zijn dat ze hun eigen Russische land 'bevrijden' van de 'bezetter' Zelensky.
Als er dus één NATO laars over de Oekraïense grens gezet wordt dan ziet Rusland dat als een offensieve oorlogsdaad naar Russisch grondgebied. Voor Rusland bestaat Oekraïne als land niet.
(*) En naar dat is 't.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
"Preliminary targets of missile strikes on Ukraine according to OSINT and telegram channels
The following cities were hit:
- Kyiv
- Dnepropetrovsk
- Kharkiv
- Zaporozhye
- Ternopil
- Odessa
- Krivoy Rog
- Lviv
- Zhytomyr
- Rivne
- Nikolaev
- Krapivnitsky
- Kremenchug
- Konotop
Attacks on critical infrastructure:
- Glavk SBU (Kyiv)
- CHPP-5 (Kyiv)
- CHPP-6 (Kyiv)
- Lvovskaya CHPP (Lviv)
- Burshtynska TPP (Ivano-Frankivsk region)
- EU Advisory Mission (Kyiv)
- Department of Law Enforcement Agencies (Kyiv) Kyiv and Kharkov
Total loss of power:
- Lviv
- Zhytomyr
- Sumy
- Kharkiv
- Khmelnitsky
- Poltava
- Ternopl
- Lutsk
Partial loss of power and full/partial loss of water supply: basically all over Ukraine."
AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Als dat zo is, dan is het toch wel een goed voorbereide actie geweest.Agent47 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:35:
Ik las ook ergens dat de Russen Amerikaanse vliegvelden en hun sites gehackt hadden vandaag…
… en een directe aanval op de NAVO.
Jamaar Amerika....Alpina schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:23:
[...]
Zie:
[Afbeelding]
Ik post m hier even wat dit is absoluut geen meme.
Heel wrang…
"Ik las ook ergens" is geen bron.Agent47 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:35:
Ik las ook ergens dat de Russen Amerikaanse vliegvelden en hun sites gehackt hadden vandaag…
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Daar ben ik het met je eens en ik denk inderdaad ook dat je daar heel lang over kunt brainstormen.nst6ldr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:30:
[...]
Die heeft niemand. Maar, als gedachtenexperiment en misschien als voer voor een nieuw topic: in wat voor scope zoek je een oplossing? Want als je wilt dat Rusland en de omringende landen (Oekraïne is niet de enige die met recht een hekel heeft aan Rusland) in vrede kunnen leven dan begin je aan een puzzel die praktisch onmogelijk is. Rusland is Rusland omdat het land door de eeuwen gevormd is. Succes om dat op te lossen.
Ik zie Rusland als een land wat in principe zelfvoorzienend kan zijn wat betreft energie voedsel en een vorm van welvaart.
Alleen is verdeling nu dat de oligarchen hun zakken vol hebben/hadden en de rest sterft in de armoede.
Dat moet op één of andere manier te hervormen zijn in tig jaren..
Maar voorlopig zitten we nog met een mooie teringzooi en zijn oplossingen ver weg, ondanks dat het een interessante discussie is van hoe verder na deze shitshow.
Ik zwaai voor vandaag af morgen weer vroeg op.
Ik zie niks wat militair gezien nuttig is voor RU?The Reeferman schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:34:
Er is niet alleen energie en telecommunicatie infrastructuur aangevallen bij de raket aanvallen van vandaag. Ook kantoren van de inlichtingendienst en andere diensten.
"Preliminary targets of missile strikes on Ukraine according to OSINT and telegram channels
The following cities were hit:
- Kyiv
- Dnepropetrovsk
- Kharkiv
- Zaporozhye
- Ternopil
- Odessa
- Krivoy Rog
- Lviv
- Zhytomyr
- Rivne
- Nikolaev
- Krapivnitsky
- Kremenchug
- Konotop
Attacks on critical infrastructure:
- Glavk SBU (Kyiv)
- CHPP-5 (Kyiv)
- CHPP-6 (Kyiv)
- Lvovskaya CHPP (Lviv)
- Burshtynska TPP (Ivano-Frankivsk region)
- EU Advisory Mission (Kyiv)
- Department of Law Enforcement Agencies (Kyiv) Kyiv and Kharkov
Total loss of power:
- Lviv
- Zhytomyr
- Sumy
- Kharkiv
- Khmelnitsky
- Poltava
- Ternopl
- Lutsk
Partial loss of power and full/partial loss of water supply: basically all over Ukraine."
Vrijwel alleen doelwitten die puur burgers lastig vallen door gebrek aan stroom of water of gsm dekking?
PSN
NAVO gebruikt een eigen, gescheiden netwerk. Dat Russische 'hackers' een website defacen zegt weinig over de veiligheid van dat gescheiden netwerk.honey schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:36:
[...]
Als dat zo is, dan is het toch wel een goed voorbereide actie geweest.
… en een directe aanval op de NAVO.
Klopt, die waarden projecteren ontkom je niet echt aan: De huidige waarden geven iets teveel overlast om het internationaal te accepteren.nst6ldr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:19:
[...]
Maar dan projecteer je onze normen en waarden op de bevolking. Heel misschien dat je iets van overeenkomsten gaat vinden in 2 of 3 grote steden, maar daar houd alles wel bij op. En zelfs in die grote steden is de meerderheid alleen tegen de oorlog sinds de mobilisatie omdat mensen zélf ineens moeten vechten.
Ik denk dat het denazificeren in West-Duitsland wel zinnige elementen bevat:
-Hardhandig elimineren van de absolute top.
-Verkondig dat je daarna achter alle andere nazi's aangaat, maar uiteraard het beste voorhebt met de onschuldige "wir haben es nicht gewust" bevolking.
-Ontdek dat het hele middenkader van Putin (waar je deels afhankelijk bent, omdat zij, buiten ideologie, net iets bedrevener zijn in een land runnen dan de echt onschuldige bevolking) als bij toverslag bij die onschuldige bevolking wil horen en er alles aan doet om te laten zien hoezeer zij dingen anders willen doen.
-Kom er vervolgens achter dat een deel van die groep zich toch misdraagt en arresteer er zo af en toe een paar.
-Accepteer dat het allemaal niet in één keer goed zal gaan, maar blijf duwen op langzame aanpassing.
-Als je geluk hebt komt er een Wirtschaftswunder langs, hoewel dat de vorige keer meer dan alleen geluk was. Niet al te hardvochtige en vooral slim ingerichte herstelbetalingseisen gaan daarbij helpen.
Ik hoop dat een echt draaiboek wat minder uit de losse pols is, maar het met wortel en stok omturnen van het middenkader (directeuren, burgemeesters, dat niveau) lijkt me een essentiële stap, ondanks het gevoel van onrecht wanneer die groep zo hun straf ontloopt.
[ Voor 5% gewijzigd door onkl op 10-10-2022 19:46 ]
Och DDoS, nog sneuer dan deface. Voor een paar EUR kun je iedere willekeurige (ook Russische) website platleggen middels een DDoS. Het stelt qua beveiliging doorbreken niets voor. Is nauwelijks voorbereiding voor nodig en zo'n St Petersburg trol kan het zelfs.
Noemen ze DDoS ook al hacken? Zo'n aanval koop je voor een tientje bij de supermarkt om de hoek bij een pak suiker.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Er was een heropvoedingsprogramma met gedwongen bioscoop bezoeken waar veel Duitsers niet aan ontsnapten. Ik denk dat dit nu niet meer mogelijk zou zijn, maar het is lastig voor te stellen hoe je zonder iets dergelijks geen 'umdenken' kan bewerkstelligen. Ik denk dat het gedwongen confronteren met het eigen verleden (iets dat Russen niet gewend zijn, en waar ik, ondanks dat er dwang voor nodig was, de Duitsers uiteindelijk om bewonder) essentieel is.onkl schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:42:
[...]
Ik denk dat het denazificeren in West-Duitsland wel zinnige elementen bevat:
-Hardhandig elimineren van de absolute top.
-Verkondig dat je daarna achter alle andere nazi's aangaat, maar uiteraard het beste voorhebt met de onschuldige "wir haben es nicht gewust" bevolking.
-Ontdek dat het hele middenkader van Putin (waar je deels afhankelijk bent, omdat zij, buiten ideologie, net iets bedrevener zijn in een land runnen dan de echt onschuldige bevolking) als bij toverslag bij die onschuldige bevolking wil horen en er alles aan doet om te laten zien hoezeer zij dingen anders willen doen.
-Kom er vervolgens achter dat een deel van die groep zich toch misdraagt en arresteer er zo af en toe een paar.
-Accepteer dat het allemaal niet in één keer goed zal gaan, maar blijf duwen op langzame aanpassing.
-Als je geluk hebt komt er een Wirtschaftswunder langs, hoewel dat de vorige keer meer dan alleen geluk was. Niet al te hardvochtige en vooral slim ingerichte herstelbetalingseisen gaan daarbij helpen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Live UA Map geeft als plaats van de explosies het militaire vliegveld aldaar aan.
Bron: LiveUAmap
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
🇪🇺 The President of the European Commission, Ursula von der Leyen: "Putin’s Russia has again shown the world what it stands for: brutality and terror."
🇳🇱 Dutch Prime Minister Mark Rutte: the missile attacks on Ukraine by Russia "this is not retaliation; this is terrorism" as the rocket attacks “clearly meant to target innocent Ukrainian civilians”.
👤 NATO Secretary General Jens Stoltenberg condemned Russia's "Russia's horrific and indiscriminate" attacks. “NATO will continue supporting the brave Ukrainian people to fight back against the Kremlin's aggression for as long as it takes."
🇩🇪 The Minister of Foreign Affairs of Germany, Annalena Baerbock, admitted to being shocked: "Kyivans fear death in the morning traffic jam. The explosion was caused by an impact next to a children's playground. It's disgusting and unjustified that Putin fires missiles at cities and civilians. We do everything to quickly strengthen the Ukrainian air defense."
🇪🇺 The European External Action Service spokesman called the missile attacks on Kyiv and other Ukrainian cities war crimes: "This violates international humanitarian law. The unelected bombing of civilians is equivalent to a war crime."
🇫🇷 French President Emmanuel Macron: France "will further increase its support for Ukraine to respond to the needs articulated by Kyiv, including in the form of weapons."
🇨🇿 The Ministry of Foreign Affairs of the Czech Republic stated that Russia's actions are the epitome of "cynicism and barbarism," and targeting civilians is an indicator of cowardice.
Bron: https://t.me/ukrainenowenglish/20064
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
https://www.scribblemaps....The-War-in-Ukraine/091194
According to Russian media reports, it fell in a field near Rogalik farm in the Millerovsky district; the pilot died.
Bron: https://t.me/ukrainenowenglish/20057
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
https://www.dw.com/en/ger...a-ties-reports/a-63387771
Goed dat ie de zak gekregen heeft..
nope
Dat was snel:Jedi_Pimp schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:28:
[...]
Ik heb het al eerder gezegd en het valt niet in het straatje van het complete verliesscenario, maar Erdogan zou een belangrijke rol kunnen gaan spelen - voor zover hij dat al niet heeft gedaan - eventueel met ruggesteun van Modi.
India en China tikken Rusland impliciet op de vingers: “Bezorgd over escalatie”
China en India tonen zich maandag, na de Russische bombardementen van eerder op de dag, bezorgd over de escalatie van de oorlog in Oekraïne. De twee landen pleiten voor dialoog tussen de strijdende partijen.
Officieel is China neutraal, maar het westen beschuldigt het land er vaak van dat het zich te verzoenend opstelt tegenover Rusland. “De soevereiniteit en territoriale integriteit van alle landen moet gerespecteerd worden”, verklaarde woordvoerder Mao Ning van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken. China roept op tot een “vreedzame oplossing” voor de oorlog in Oekraïne.
Ook Arindam Bagchi, de woordvoerster van het Indiase ministerie van Buitenlandse Zaken, pleit voor “dialoog en diplomatie”. “India is zeer bezorgd over de escalatie van het conflict in Oekraïne, terwijl burgers om het leven komen”, klinkt het. Eerder verklaarde de Indiase minister van Buitenlandse Zaken Subrahmanyam Jaishankar al dat “anderen ons dikwijls vragen aan welke kant we staan, en ons antwoord, iedere keer weer, is direct en eerlijk. India staat aan de kant van de vrede en blijft daar vastberaden staan”.
Bron: Nieuwsblad.be
A fire broke out after the shelling. It has already been eliminated.
Burshtyn Thermal Power Station is located near the town of Burshtyn in the Ivano-Frankivsk region at the intersection of power lines connecting Ukraine with Hungary, Romania, and Slovakia. It is one of the largest thermal power plants in the region and has 12 power units with a capacity of 200 MW each. It is owned by PJSC DTEK Zahidenergo.
Bron: https://t.me/ukrainenowenglish/20055
Ze zullen in Rusland weer onder de indruk zijn.. 🙄AlwaysNick schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:46:
The world about the massive shelling of Ukraine by Russia:
🇪🇺 The President of the European Commission, Ursula von der Leyen: "Putin’s Russia has again shown the world what it stands for: brutality and terror."
🇳🇱 Dutch Prime Minister Mark Rutte: the missile attacks on Ukraine by Russia "this is not retaliation; this is terrorism" as the rocket attacks “clearly meant to target innocent Ukrainian civilians”.
👤 NATO Secretary General Jens Stoltenberg condemned Russia's "Russia's horrific and indiscriminate" attacks. “NATO will continue supporting the brave Ukrainian people to fight back against the Kremlin's aggression for as long as it takes."
🇩🇪 The Minister of Foreign Affairs of Germany, Annalena Baerbock, admitted to being shocked: "Kyivans fear death in the morning traffic jam. The explosion was caused by an impact next to a children's playground. It's disgusting and unjustified that Putin fires missiles at cities and civilians. We do everything to quickly strengthen the Ukrainian air defense."
🇪🇺 The European External Action Service spokesman called the missile attacks on Kyiv and other Ukrainian cities war crimes: "This violates international humanitarian law. The unelected bombing of civilians is equivalent to a war crime."
🇫🇷 French President Emmanuel Macron: France "will further increase its support for Ukraine to respond to the needs articulated by Kyiv, including in the form of weapons."
🇨🇿 The Ministry of Foreign Affairs of the Czech Republic stated that Russia's actions are the epitome of "cynicism and barbarism," and targeting civilians is an indicator of cowardice.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Echt he, gisteren ook al eentje!AlwaysNick schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:47:
🛫 A Su-25 military aircraft that took off from the airfield of military unit 75391 for a combat flight, crashed in the Rostov region of Russia
According to Russian media reports, it fell in a field near Rogalik farm in the Millerovsky district; the pilot died.
Bron: https://t.me/ukrainenowenglish/20057
Zo gaat het wel hard met die dingen en hoeft UA er geen dure whatever-raket aan te verspillen.
nope
Nee want Poetin heeft geen gevoel...VidaR-9 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:49:
[...]
Ze zullen in Rusland weer onder de indruk zijn.. 🙄
Daarom. Hoop dat gewoon alles wat RF heeft gewoon spontaan stopt met werken.bloody schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:50:
[...]
Echt he, gisteren ook al eentje!
Zo gaat het wel hard met die dingen en hoeft UA er geen dure whatever-raket aan te verspillen.
[ Voor 93% gewijzigd door AlwaysNick op 10-10-2022 20:53 ]
Je koopt er zo weinig voor he…AlwaysNick schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:46:
The world about the massive shelling of Ukraine by Russia:
Memento mori
Niet te bevatten eigenlijk...Op 10 oktober lanceerde Rusland 84 kruisraketten en 24 drones boven het grondgebied van Oekraïne (volgens informatie vanaf 17.00 uur). Hun gemiddelde totale waarde is volgens Forbes $ 400-700 miljoen.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
🤦🏻♀️ The Minister of Defence of Belarus, Viktor Khrenin, recorded a video message where he stated that his country does not want to fight "neither with Lithuanians nor with Poles, let alone with Ukrainians”
He asks "not to provoke" the war and says that the troops will give a "tough response" in case of "encroachment" on the territory of Belarus.
Bron: https://t.me/ukrainenowenglish/20063
Correct.
Wel wat constructievere berichten dan deze van FvD ... lees en huiver...
En dat zit gewoon in het Europese Parlement he, ongelofelijk.

The US is a puppet used by satanic elites to impose a communist wold dictatorship, where citizens are digitally controlled.
— Marcel de Graaff🇳🇱 (@MJRLdeGraaff) 9 oktober 2022
Therefore, US, EU and NATO must fail. The rest of the world wants the US hegemony to end.
Go, Putin! https://t.co/pJmzC1bPwy
nope
de tandjes.... En wat heeft hij er nou mee bereikt? Dan alleen zijn eigen economie kapot maken?Maestro schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:55:
Volgens dit artikel heeft Rusland vandaag voor tussen de 400 en 700 miljoen dollar aan raketten afgevuurd.
[...]
Niet te bevatten eigenlijk...
bloody schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:56:
[...]
Correct.
En dat zit gewoon in het Europese Parlement he, ongelofelijk.![]()
[Twitter]

Ik houd me in geen zin in gezeur met mods
🖇 The International Committee of the Red Cross continues to work in Ukraine
Earlier, it was reported that the Red Cross stopped its work in Ukraine "due to security reasons".
The Red Cross said that because of the shelling, the organization is working in an enhanced mode.
bron: https://t.me/ukrainenowenglish/20051
Voor hem is het klein bier, zeker als je ziet wat de rest gekost heeft.AlwaysNick schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:57:
[...]
de tandjes.... En wat heeft hij er nou mee bereikt? Dan alleen zijn eigen economie kapot maken?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
En wat er nog steeds aan olie en gas baten binnen stroomt.asing schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:02:
[...]
Voor hem is het klein bier, zeker als je ziet wat de rest gekost heeft.
Dat dat soort genetisch afval in het EP zit is zowel de kracht als de zwakte van een democratie. Net zoals dat mensen op die partij kunnen stemmen en dat kennelijk ook doen.bloody schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:56:
[...]
Correct.
[Twitter]
Trueeeasing schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:02:
[...]
Voor hem is het klein bier, zeker als je ziet wat de rest gekost heeft.
Volgens mij is de roebel ook redelijk weer op zijn oude koers dusja.MikeyMan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:03:
[...]
En wat er nog steeds aan olie en gas baten binnen stroomt.
🔥In 8 hours, Ukrainians donated more than 200 million hryvnias
Fundraising started on the afternoon of October 10. And in just 8 hours, Ukrainians donated more than 200 million hryvnias.
The collected money will go for the RAM II kamikaze drones purchase. In the current military circumstances, it is these drones that will help the Armed Forces of Ukraine.
Bron: https://t.me/ukrainenowenglish
De nieuwste satellietbeelden van de vliegbasis Dzhankoy.Yaksa schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:36:
Er worden explosies gemeld in Dzhankoi (Krim schiereiland).
Live UA Map geeft als plaats van de explosies het militaire vliegveld aldaar aan.
Bron: LiveUAmap
Er stonden daar 2 dagen terug nog 60 helikopters (Mi-26, Ka-52, Mi-28, Mi-8/17, Mi-35) of ze operationeel zijn is niet duidelijk. Ik hoop vanaf vanavond niet meer :-)
[Twitter: satellietbeelden van de vliegbasis Dzhankoy]
Het lijkt niet onherstelbaar beschadigd? De spoorstaven vervangen en gaan met die banaan?
Of zou er in het beton nog wat aangetast zijn.
Het is wel duidelijk dat het lange tijd echt heet geweest is - die wagons zijn praktisch door de spoorstaven gezakt..
Crimean bridge, the state of the railway tracks. pic.twitter.com/jztnCPhl5Q
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 10 oktober 2022
nope
⚡️Ukraine also has tried to blow up 🇹🇷Turkish stream pipeline - Putin
— Russian Market (@runews) 10 oktober 2022
Denk dat het beton/staalconstructie een dikke klap heeft gekregen. En mede door de enorme hitte zal deze niet snel operationeel zijn denk ik (als ik mijn kennis van de bouw gebruikbloody schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:12:
Voor de spoorliefhebbers / staaldeskundigen / brugadepten onder ons, hier een interessante video van de schade aan de rails op de krimbrug.
Het lijkt niet onherstelbaar beschadigd? De spoorstaven vervangen en gaan met die banaan?
Het is wel duidelijk dat het lange tijd echt heet geweest is - die wagons zijn praktisch door de spoorstaven gezakt..
[Twitter]
Even though concrete is non-flammable and offers excellent fire protective qualities for preventing the spread of fire, it loses most, if not all of its structural strength characteristics when exposed to extreme heat.
(Bron:https://www.venturacounty...ed%20to%20extreme%20heat.)
[ Voor 20% gewijzigd door AlwaysNick op 10-10-2022 21:19 ]
Jup...onkl schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:17:
[...]
Als Rusland geen feiten meer overheeft om te verdraaien, ontstaan er blijkbaar vanzelf nieuwe.
60 helikopters? Ik hoop dat we die morgen in het overzicht terug zien!Barfman schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:12:
[...]
De nieuwste satellietbeelden van de vliegbasis Dzhankoy.
Er stonden daar 2 dagen terug nog 60 helikopters (Mi-26, Ka-52, Mi-28, Mi-8/17, Mi-35) of ze operationeel zijn is niet duidelijk. Ik hoop vanaf vanavond niet meer :-)
[Twitter: title]
Zou toch fantastisch zijn hé.
Ronduit walgelijk.bloody schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:56:
[...]
Correct.
[Twitter]
Het zou nog weleens mee kunnen vallen, vrees ik. Merk op dat het ballastbed waar de dwarsliggers in liggen als isolatiedeken heeft gewerkt voor de brug. De stalen constructie aan de zijkant van de brug is wel einde oefening. Vraag is welke schade de brug heeft opgelopen door constructiestaal dat hitte de brug in geleid heeft.bloody schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:12:
Voor de spoorliefhebbers / staaldeskundigen / brugadepten onder ons, hier een interessante video van de schade aan de rails op de krimbrug.
[Twitter]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Regel 1 is dat alles wat Rusland of Putin claimt allereerst als een leugen te beschouwen is.
Op de Krim brug zijn wat spoorstaven aan vervanging toe:
Damage to the railway track on the Crimean bridge#Ukraine #Crimea pic.twitter.com/vzbEM8Lyle
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 10 oktober 2022
/edit: zie dat ik te laat ben
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 10-10-2022 21:26 ]
PSN
Wat voor goedje heeft er in die wagons gezeten ? Moet flink heet geweest zijn gezien die spoorstaven. Lijkt pudding.Killjoy schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:22:
[...]
Het zou nog weleens mee kunnen vallen, vrees ik. Merk op dat het ballastbed waar de dwarsliggers in liggen als isolatiedeken heeft gewerkt voor de brug. De stalen constructie aan de zijkant van de brug is wel einde oefening. Vraag is welke schade de brug heeft opgelopen door constructiestaal dat hitte de brug in geleid heeft.
Daily driver; MB R171 SLK280
Oh zekers! Doe ik ook. Maar het was meer van huh heeft ie dat ook gezegd?YakuzA schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:25:
[...]
Regel 1 is dat alles wat Rusland of Putin claimt allereerst als een leugen te beschouwen is.
Prime Minister Denys Shmyhal reported that Russian shelling damaged 11 important infrastructure facilities in eight regions and Kyiv, and some regions were cut off. Most of them will be restored by the end of the day.
Als Oekraïne al een pijpleiding zou saboteren, dan zou ik de leiding naar Hongarije verwachten.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
zag 'm net, heftig filmpje ook weer.AlwaysNick schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:30:
‼️The moment a Russian missile hit Kyiv Thermal Power Plant
Prime Minister Denys Shmyhal reported that Russian shelling damaged 11 important infrastructure facilities in eight regions and Kyiv, and some regions were cut off. Most of them will be restored by the end of the day.
Nah, niet helemaal. De comments onder deze tweet zijn iets informatiever.YakuzA schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:25:
[...]
Op de Krim brug zijn wat spoorstaven aan vervanging toe:
[Twitter]
/edit: zie dat ik te laat ben
A'dam PVOutput
' Wij zijn niet Oekraine binnen gevallen voor onze eigen doelen; het westen dwingt ons om dit binnen te vallen en gebruikt het om zijn wapens te testen'
Het haalt je bijna het bloed onder de nagels maar het is de typische retoriek van autocratische regimes. Je luistert erna, weet dat het exact het omgekeerde is en alles klopt weer.
Geweldig ook. Ze spreken nu over Oekrainsche terreur met westerse wapens op dezelfde dag dat ze landelijk burgedoelen hebben bestookt. Wie geloofd deze mensen nog?
(Ik heb het overiugens over hun toespraak aan de VN die nu live plaats vind)
[ Voor 22% gewijzigd door Auredium op 10-10-2022 22:04 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Zou nog wel eens mee / tegen kunnen vallen. Ballast bed levert een hoop op te warmen massa tussen grootste deel van het vuur en de (stalen)draagconstructie er onder en die hoge stalenkoker heeft zelf ook een hoop massa en zal de hitte ook wel aardig kunnen spreiden, dus voordat je daar de kritische temperatuur hebt bereikt ben je toch wel even bezig.AlwaysNick schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:15:
[...]
Denk dat het beton/staalconstructie een dikke klap heeft gekregen. En mede door de enorme hitte zal deze niet snel operationeel zijn denk ik (als ik mijn kennis van de bouw gebruik)
Even though concrete is non-flammable and offers excellent fire protective qualities for preventing the spread of fire, it loses most, if not all of its structural strength characteristics when exposed to extreme heat.
(Bron:https://www.venturacounty...ed%20to%20extreme%20heat.)
De rails zaten een stuk dichter bij / in het vuur. En je ziet bij die rails ook dat de echte plastische vervorming eigenlijk voornamelijk bij de puntlast van de wielen plaats heeft gevonden.
Dat de rest van de railing en roosters, doorgaans dun uitgevoerd, aan de zijkant vervormt zijn lijkt me daarom ook weinig maatgevend voor de draagconstructie daar een stuk onder.
Uiteraard helaas, ik had het graag anders gezien.
Viel me zelfs op dat Putin niets meer zei over nucleair en zelfs iets zei van "betalen in gelijke munt" in zn toespraak vandaag.
Dus 1. er is blijkbaar nog een hoop escalatie mogelijk tot nucleair (gelukkig?) 2. "geen bluf" is toch weer bluf?
Dit topic is gesloten.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid