It's time to play the music, it's time to light the lights
Er is geen enkele informatie over wat er in Volkel ligt.Garyu schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:49:
[...]
Tactisch zijn ook kernwapens die op Volkel liggen opgeslagen. Maar ook die kunnen ingesteld worden op 50kt en zijn zeker geen pretje. In tegendeel, zoiets kan je nauwelijks nog een battlefield advantage noemen als je na de inzet van zo'n wapen geen battlefield meer hebt.
En al helemaal niet hoe deze ingesteld kunnen worden.Ze kunnen echter ook op 0,1kt ingesteld worden. Vergeet trouwens niet dat de VS ook een conventionele 10kt bom heeft (de MOAB, met 11kt). Die is wel een flink stuk groter dan de B61 op Volkel trouwens.
Er zijn veel exotische wapens ontwikkeld. Veel meer dan ooit het slagveld zien. CNN houd het erop dat de Russische “tactische” kernwapens fors groter zijn.Maar goed, formaatje rugzak zit er niet bij, hoewel de W54 nog het dichtst in de buurt komt en als mortier afgeschoten kan worden. Dus zeker wel door een persoon te dragen is/was. Hoe dat tegenwoordig zit, weet ik niet eens, is zeker wel interessant maar niet echt passend in dit topic.
[ Voor 86% gewijzigd door teacup op 07-10-2022 22:50 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Inderdaad goed om dat mee te nemen.big bang schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:03:
[...]
11 ton volgens wiki, niet 11 kiloton. Groot verschil.
Om 10 kt in perspectief te zetten: de TNT equivalent van de vuurwerkramp was ca 4-5 kt….
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
@Yaksa ik geloof dat ze er gewoon over heen lezen.🙄Yaksa schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:19:
[...]
Wisten jullie dat er al sinds 2015 een apart topic op Tweakers bestaat waar alles over wapens en wapensystemen besproken kan worden?
Het is het Wapens en wapensystemen topic.
Ik denk dat je @Rene en @big bang beter even had kunnen taggenYaksa schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:19:
[...]
Wisten jullie dat er al sinds 2015 een apart topic op Tweakers bestaat waar alles over wapens en wapensystemen besproken kan worden?
Het is het Wapens en wapensystemen topic.
noo schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:55:
[...]
Ik denk dat je @Rene en @big bang beter even had kunnen taggen
Hey! Somebody was wrong on the internet…
It's time to play the music, it's time to light the lights
Reportedly an explosion in Moscow financial district. pic.twitter.com/rssYS55ROW
— Oliver Carroll (@olliecarroll) 6 oktober 2022
Zonder context - kan gewoon een ontploffende auto zijn zoals er zo vaak af gaan, natuurlijk.
Zonder gekkigheid: geen duiding nog.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Normaalste zaak van de wereld iddNiGeLaToR schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:31:
[Embed]
Zonder context - kan gewoon een ontploffende auto zijn zoals er zo vaak af gaan, natuurlijk.
Zonder gekkigheid: geen duiding nog.
Link: https://t.me/rospartizan/1156🔥 Moscow. Partizan set fire to two cars near Moscow City About half an hour ago, a man, shouting anti-war slogans, threw two Molotov cocktails into parked cars. We are waiting for information whose cars blazed with righteous fire. Burn, burn bright!
nope
:strip_exif()/f/image/zcuTP7QSMQVQRbCKtvvNeULW.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens zou ook dit weer een meester zet kunnen zijn indien dit in gang gezet word, EN als de berichten kloppen dat RF versterking vanuit Melitopol richting Kherson had gestuurd.
[ Voor 15% gewijzigd door gise op 06-10-2022 21:28 ]
Dat deden er wel meer. Vraag een gemiddelde Molukker in NL naar de verhalen van z'n ouders in Kamp Vught en Westerbork van 1951-1991(!)Jerie schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:46:
[...]
Interessant genoeg noemde hij een Duits concentratiekamp dat hij ging bezoeken. Datzelfde kamp is na WOII gebruikt door de Sovjets.

Het gaat er alleen niet zozeer om wat de oorsprong was van dergelijke kampen maar wat erin gebeurde. Dat zal in Sachsenhausen beslist een stuk minder vriendelijk geweest zijn dan in 'Woonoord Lunetten' (zoals Kamp Vught genoemd werd vanaf 1951). Tussen 1945 en 1950 overleed 20% van de 60k gevangenen daar aan honger en ziekte.
Wat bij mij goed werkte was een weekje in Belarus. Maar goed, dat was 20 jaar terug al 'interessant', anno nu helemaal geen optie meer. Vakantie in Bulgarije is daarentegen prima te doen. Het helpt behoorlijk als je al Grieks schrift kunt lezen, maar zelfs al kun je dat niet, flink deel van de letters zijn gelijk aan Latijns alfabet.Jerie schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:47:
[...]
Je hebt gelijk dat referenties, zeker in verdere verleden, vaak in Cyrillische schrift is. Heb nog geen moed gevonden om dat te leren. Iemand tips? Duolingo heeft Oekraïens en Russisch in beta.
Oslik blyat! Oslik!
Teveel topics hier is luxeprobleemgise schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:02:
Oh my.... gaat het dan toch gebeuren? hebben we binnenkort een 3e topic nodig voor een nieuw front?![]()
[Afbeelding]
Sowieso vroeg ik me al langer af waar al die UA troepen bleven. Ze hadden het er 6 maanden geleden over dat ze 750k man wilden mobiliseren, toch was tot kort nergens meer dan enkele tientallen k gesignaleerd. Nu zouden er 125k in Cherson-oblast moeten staan. En allicht ook nog een paar in Zaporizhzhia
Oslik blyat! Oslik!
En wederom wordt desinformatie verspreid, in de hoop dat Russische troepen hun materiaal verplaatsen.gise schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:02:
Oh my.... gaat het dan toch gebeuren? hebben we binnenkort een 3e topic nodig voor een nieuw front?![]()
[Afbeelding]
🇷🇺🇺🇦 On a probable AFU offensive in the Zaporizhia direction
— rybar_en (@rybar_en) 6 oktober 2022
Earlier we said that Ukrainian formations are preparing for an offensive from the Zaporizhia direction. Based on characteristic signs, we assume their preparation is close to finished. pic.twitter.com/AAHb5AHUce
▪️ 'Maskirovka' [cover-up] of the true main direction
And the most important thing for the Ukrainian Armed Forces is to ensure the secrecy of their activities. To this end, the Ukrainian command conducts deliberate disinformation in both open and closed sources.
Only recently we wrote that in a radio exchange, units of the AFU 66th Brigade deliberately reported about their withdrawal from the direction due to allegedly heavy losses in manpower and equipment, hoping to induce an offensive by Russian troops.
And in order to mislead the Russian command, AFU conduct a demonstrative redeployment of forces to fake directions, forcing the Russian Armed Forces to transfer units to hold the line.
Ik hoop dat ze die ook voor rotatie gebruiken..dion_b schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:07:
[...]
Teveel topics hier is luxeprobleem
Sowieso vroeg ik me al langer af waar al die UA troepen bleven. Ze hadden het er 6 maanden geleden over dat ze 750k man wilden mobiliseren, toch was tot kort nergens meer dan enkele tientallen k gesignaleerd. Nu zouden er 125k in Cherson-oblast moeten staan. En allicht ook nog een paar in Zaporizhzhia
Dat sowieso - een van de redenen waarom UA troepen steeds effectiever worden terwijl hun RU tegenhangers minder effectief worden. Die filmpjes van UA helden die terug in armen van ouders, partners en kinderen springen zijn natuurlijk propaganda, maar waarschijnlijk is enige bijzondere eraan de filmcrew - UA troepen krijgen daadwerkelijk kans om op te frissen en naasten terug te zien.dangerousp schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:29:
[...]
Ik hoop dat ze die ook voor rotatie gebruiken..
Oslik blyat! Oslik!
Juist omdat ze zo overduidelijk proberen te laten zien dat er nucleaire munitie wordt verplaatst geeft al aan dat ze dat zeer waarschijnlijk juist niet doen. Zouden ze dat nl. echt willen doen zouden ze dat wel onopvallend doen. Sowieso dreigt rusland juist met de hypersonische, niet uit te schakelen, raketten. En die hoeven sowieso niet per trein te worden verplaatst.sdk1985 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:20:
[...]
TLDR: feit dat het een trein is sluit niet uit dat er nucleaire munitie wordt verplaatst.
Hoe dan ook is dit puur dreigen en ook al kun je niets uitsluiten is er niets verandert aan de daadwerkelijke situatie.
[removed]
https://www.ukrinform.net...ll-of-them-destroyed.html
Had al foto’s gezien dat daar ook gephard’s waren gestationeerd nu.Russian invaders attacked the Odesa region with nine Shahed-136 kamikaze drones, with all of them destroyed by Ukrainian air defense units.
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 06-10-2022 21:50 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
AFU BUK aan het werkYakuzA schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:49:
Mooi, de luchtafweer tegen drones in odessa is ingeregeld:
https://www.ukrinform.net...ll-of-them-destroyed.html
[...]
https://nitter.it/NOELreports/status/1578108957566324737AFU BUK-M1 at work. pic.twitter.com/LTs8DOhw00
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 6 oktober 2022
https://nitter.it/Flash_news_ua/status/1578014010053603328⚡️Ukrainian Defense Minister Oleksii Reznikov: "We have precise information from our Turkish partners that Russians tried to order 200 thousand flak jackets and 500 thousand sets of winter clothes through third countries. It means that they have a problem with this.”
— BLYSKAVKA (@blyskavka_ua) 6 oktober 2022
https://nitter.it/Flash_news_ua/status/1578014012062638081“Turkish partners, by the way, refused them.”
— BLYSKAVKA (@blyskavka_ua) 6 oktober 2022
👉 Follow @Flash_news_ua
Volgens mij is die 750k inclusief ondersteunend personeel. Daarnaast roteert Oekraïne zijn troepen, op social media zie ik regelmatig filmpjes voorbij komen van militairen die met bloemen thuiskomen omdat ze twee weken verlof hebben gekregen. Daarnaast heb je nog gemobiliseerde Oekraïners in het buitenland die hun NATO training ondergaan, zijn er troepen ten noorden van Kiev, is er grensbewaking in Charkiv, zijn er troepen actief aan het Lyman en Donbas front én moeten er altijd reserves achter de hand gehouden worden. Verder heb je nog mensen die mijnen moet opruimen, tanks moeten wegslepen, Russisch materiaal verzamelen, etc. En laten we de Special Forces die achter de frontlinies opereren niet vergeten.dion_b schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:07:
[...]
Teveel topics hier is luxeprobleem
En wat Zaporizhzhia betreft, dit zou het grootste offensief van Oekraïne worden. Als die informatie klopt dan duurt de troepenopbouw in dat gebied ook wat langer. Berichten van verhoogde troepenactiviteit rond de stad Zaporizhzhia worden al sinds augustus gemeld.
[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 06-10-2022 21:59 ]
Eindelijk een goede klacht van de Russen. UA zal hier graag aan meewerken!_Eend_ schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:51:
[Twitter]https://nitter.it/VictoriaYastrub/status/1577322811424636930
nope
I can't share the videos as Twitter will ban me.
— Jay in Kyiv (@JayinKyiv) 6 oktober 2022
The Russians are now 100% using chemical weapons.
Eyes and lungs profusely bleeding, blinding victims. Absolutely brutal.
Someone that isn't constantly attacked by Kremlin troll factories surely will share videos here soon.
Onbevestigd, wel met fotos en verwijzingen in tweets eronder. Niet prettig, want mensen wiens ogen zijn gesmolten.
Ik hoop dat het niet klopt.
Edit: lijkt explosie gerelateerd. Verder geen berichten meer van gezien.
[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-10-2022 07:33 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
[ Voor 16% gewijzigd door Flimovic op 06-10-2022 23:03 ]
Steam/Discord: Flimovic
Lets wait and see
Krijg het niet lekker bevestigd, er zijn meer manieren om letsel aan je ogen te krijgen.Flimovic schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:02:
Lees het ook op Twitter. Blijkbaar rond Kherson. Walgelijk als het klopt. Het zou gaan om Cloropicrin.
Verder eens, zou een breekpunt kunnen zijn. In Syrie bewezen dat ze ertoe in staat zijn.
Dit zou nu, in de Kherson regio zijn.TheBrut3 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:18:
Die berichten/geruchten zijn er toch al sinds eind september?
Zaporizhzhia Oblast is held by two primary Russian formations:
— (((Tendar))) (@Tendar) 6 oktober 2022
- 19th Motor Rifle Division (North Ossetia)
- 42nd Guards Motor Rifle Division (Chechnya)
The 19th is primary at the front line. The 42th is degraded and has not full combat power.
Overall around 20,000 troops
Walgelijk als het klopt en nog een reden waarom Rusland niet thuishoort in de veiligheidsraad van de VN. Maar dat terzijde betekent dit dat Russen geen grenzen kennen.NiGeLaToR schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:59:
[Embed]
Onbevestigd, wel met fotos en verwijzingen in tweets eronder. Niet prettig, want mensen wiens ogen zijn gesmolten.
Ik hoop dat het niet klopt.
Bij Op1 gebruiken ze nu als Oekraïne wordt besproken ook steeds betere bronnen in hun videos, vandaag kwam caspianreport o.a. langs.
Alsnog zal er dan waarschijnlijk niks gebeuren nog aangezien er geen onafhankelijk onderzoek uitgevoerd kan worden.
De aanvallen met dat phosphorus word ook niks over gezegd of tegen gedaan.
Verbaast niemand volgens mij Rusland is tot alles in staat.Emryte schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:51:
[...]
Walgelijk als het klopt en nog een reden waarom Rusland niet thuishoort in de veiligheidsraad van de VN. Maar dat terzijde betekent dit dat Russen geen grenzen kennen.
Bij Op1 gebruiken ze nu als Oekraïne wordt besproken ook steeds betere bronnen in hun videos, vandaag kwam caspianreport o.a. langs.
Dat was in Syrië 🇸🇾 al wel duidelijk.
Ik kan me het haast niet voorstellen. De VS hebben duidelijk aangegeven dat biochemische wapens een response in kind zou opleveren. Cloropicrin valt hieronder, als ik het goed begrijp.NiGeLaToR schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:12:
[...]
Krijg het niet lekker bevestigd, er zijn meer manieren om letsel aan je ogen te krijgen.
Verder eens, zou een breekpunt kunnen zijn. In Syrie bewezen dat ze ertoe in staat zijn.
Ja, het gebruik van chemische wapens was de context waar Biden’s “we will respond in kind” uitspraak vandaan kwam.gise schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 00:02:
Ik weet niet meer zeker maar, USA heeft aangegeven dat Nucleaire wapens een rode lijn zijn, maar was er ook niet iets gezegd over chemische wapens door US of NATO?
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
We zullen het zien….het zal wel echt onomstotelijk bewezen moeten worden, gezien de implicaties. Ik zie die beesten er overigens wel voor aan om dit te doen en daarmee zou Rusland dan ook het laatste restje menselijkheid verloren hebben.Seraphin schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 00:18:
[...]
Ja, het gebruik van chemische wapens was de context waar Biden’s “we will respond in kind” uitspraak vandaan kwam.
Ik vind brandwonden of rondvliegend gruis/schroot beter passen bij de verwondingen die ik gezien heb. Maakt het niet minder naar voor die soldaten natuurlijk, ik hoop dat ze hierna niet blind door het leven moeten gaan.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Het is een beetje een rare kandidaat als je chemische wapens wilt gebruiken. Volgens het Amerikaanse CDC is het spul vergelijkbaar met traangas, niet plezierig en in grote hoeveelheden ook schadelijk, maar met prima overlevingskansen voor een slachtoffer..ScorpionSquad schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 00:30:
Sorry, maar van chemische wapens ga je niet spontaan uit je ogen bloeden. Daarnaast lijken de soldaten op het videomateriaal geen serieuze ademhalingsklachten te hebben.
Ik vind brandwonden of rondvliegend gruis/schroot beter passen bij de verwondingen die ik gezien heb. Maakt het niet minder naar voor die soldaten natuurlijk, ik hoop dat ze hierna niet blind door het leven moeten gaan.
Van het spul dat ze dachten dat het was ga je blijkbaar wel bloeden uit je slijmvliezen incl je ogen, maar in dit geval lijkt het niet gerelateerd.downtime schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 01:06:
[...]
Het is een beetje een rare kandidaat als je chemische wapens wilt gebruiken. Volgens het Amerikaanse CDC is het spul vergelijkbaar met traangas, niet plezierig en in grote hoeveelheden ook schadelijk, maar met prima overlevingskansen voor een slachtoffer.
Heb de post aangepast, hoewel de slachtoffers erg zijn toegetakeld niet door een chemisch wapen.
Biden offers stark ‘Armageddon’ warning on the dangers of Putin’s nuclear threats
“First time since the Cuban missile crisis, we have a direct threat of the use (of a) nuclear weapon if in fact things continue down the path they are going,” Biden warned during remarks at a Democratic fundraiser in New York where he was introduced by James Murdoch, the youngest son of media mogul Rupert Murdoch, according to the pool report.
He added: “I don’t think there’s any such thing as the ability to easily (use) a tactical nuclear weapon and not end up with Armageddon.”
It’s striking for the President to speak so candidly and invoke Armageddon, particularly at a fundraiser, while his aides from the National Security Council to the State Department to the Pentagon have spoken in much more measured terms, saying they take the threats seriously but don’t see movement on them from the Kremlin.
“I’m trying to figure out what is Putin’s off ramp?” Biden said during the event, “Where does he find a way out? Where does he find himself in a position that he does not not only lose face but lose significant power within Russia?”
A senior US government official expressed surprise at the President’s remarks, saying there were no obvious signs of an escalating threat from Russia.
While there is no question Russia’s nuclear posture is being taken seriously, this official said the President’s language at a fundraiser tonight caught other officials across the government off guard.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het was inderdaad net rustig over dat onderwerp en hij wakkert het juist extra aan nu voor mijn gevoel…hoevenpe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:59:
In februari was Biden ook heel stellig, niet lekker wakker worden zo:
[...]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
https://nitter.it/NOELreports/status/1578262780050014208The AFU announced the destruction of 21 drones overnight - 5 Orlan-10, 15 Shahed-136 and 1 Mohajer-6, as well as 3 Kh-22 missiles. Several kamikaze drones broke through the air defense system and hit infrastructure facilities on the outskirts of Zaporozhye, one person was injured
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 7 oktober 2022
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Agent47 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:11:
Poetin is vandaag jarig zie en lees ik ook..
Morgen, 7 oktober, wordt Vladimir Vladimirovitsj Poetin (@KremlinRussia_E) 70 jaar. De laatste jaren durf ik bijna niemand meer met zijn/haar verjaardag te feliciteren, maar voor Poetin maak ik graag een uitzondering. pic.twitter.com/yFDuxMIp8v
— Henk Krol (@HenkKrol) 6 oktober 2022
Rustig? De afgelopen week meerdere keren vanuit Russische zijde hints naar gemaakt.Agent47 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:03:
[...]
Het was inderdaad net rustig over dat onderwerp en hij wakkert het juist extra aan nu voor mijn gevoel…
Een wereldwijd armageddon is anders dan de lokale inzet van een klein tactisch kernwapen.MikeyMan schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:22:
Rustig? De afgelopen week meerdere keren vanuit Russische zijde hints naar gemaakt.
Oh echt? Ik dacht dat iedereen die een beetje had opgelet het wel begreep….MikeyMan schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:22:
[...]
Als je de historie weet, is het nog wel een leuk grapje ook. Hij heeft blijkbaar in het verleden meermaals mensen gefeliciteerd die al dood en begraven waren.
Jammere is dat veel mensen die historie niet kennen.
Ligt vast aan mij, maar ik begrijp z'n diepere boodschap niet.
Edit, ah, ok. Bedankt voor de opheldering hierboven. Ja, gaat nu weer iets dagen maar ik volg Henk Krol normaal niet.....dan nog vind ik het vreemd geformuleerd, maar goed.
[ Voor 24% gewijzigd door rube op 07-10-2022 08:26 ]
Ja, een groot contrast met zijn voorganger 😂Fanta schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:07:
Dit is niet de eerste keer dat Biden er wat uitfloept op een fundraiser of ander evenement. Ik zie dit eerder als een persoonlijke zwakte van hem, hij zegt iets te vaak wat hij denkt en wordt vervolgens teruggefloten.
Hij heeft een geschiedenis met feliciteren, zie o.a. https://www.ad.nl/binnenl...teert-weer-dode~a7b703a4/rube schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:24:
[...]
Ligt vast aan mij, maar ik begrijp z'n diepere boodschap niet.
Edit, ah, ok. Bedankt voor de opheldering hierboven. Ja, gaat nu weer iets dagen maar ik volg Henk Krol normaal niet.....dan nog vind ik het vreemd geformuleerd, maar goed.
Lid van de fanclub?renegrunn schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:23:
[...]
Oh echt? Ik dacht dat iedereen die een beetje had opgelet het wel begreep….
Ik dacht echt dat ie van het padje was. Of nog meer dan normaal
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 07-10-2022 08:29 ]
Absoluut!
En een paar nieuwssite waar het in voorbij kwam
Tajah... Rusland zet zo'n ding in... De vs zet iets in... Rusland drukt op nog wat knoppen.hoevenpe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:23:
[...]
Een wereldwijd armageddon is anders dan de lokale inzet van een klein tactisch kernwapen.
Het escalatiepad is simpel te zien. Verbaas me daar totaal niet over.
Je kunt er dan ook een waarschuwing voor Putin in lezen: “Denk niet dat er geen consequenties zijn als je kernwapens in Oekraine inzet.”hoevenpe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:23:
[...]
Een wereldwijd armageddon is anders dan de lokale inzet van een klein tactisch kernwapen.
Eigenlijk moet hij dit wel zeggen. Als hij zei dat er geen kans op escalatie is dan zou Putin kunnen concluderen dat de Amerikanen niet op inzet van kernwapens in Oekraine zouden reageren.
Maar met zulke mafklappers aan de macht is het inderdaad wachten op de eerste de beste AI die ons uitroeit om ons te beschermen tegen onszelf. Hoe zelfdestructief zijn wij, als soort, wel niet?MikeyMan schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:31:
[...]
Tajah... Rusland zet zo'n ding in... De vs zet iets in... Rusland drukt op nog wat knoppen.
Het escalatiepad is simpel te zien. Verbaas me daar totaal niet over.
Tis van een afstandje gewoon extreem bizar hoe relatief makkelijk er wordt gesproken over MAD en hoe erg we een ander haten dat we bereid zijn onze hele habitat te vernielen alleen om de ander te zieken.
Maargoed, dan komt dit voorbij en is er wel weer hoop. Als je de persoon die je momenten ervoor nog wilde ombrengen helpt omdat ie gewond is.
[Twitter: https://twitter.com/PaulJawin/status/1578130675751944198?s=20&t=OyGBzCauGmweF_pB58_Yzg]
Dat zijn wellicht de echte leiders die we nodig hebben.
Hij krijgt nog wel een flinke tik op zn kop terwijl zn body armor op zn hoofd ligt, could be worse..NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:37:
[...]
Maar met zulke mafklappers aan de macht is het inderdaad wachten op de eerste de beste AI die ons uitroeit om ons te beschermen tegen onszelf. Hoe zelfdestructief zijn wij, als soort, wel niet?
Tis van een afstandje gewoon extreem bizar hoe relatief makkelijk er wordt gesproken over MAD en hoe erg we een ander haten dat we bereid zijn onze hele habitat te vernielen alleen om de ander te zieken.
Maargoed, dan komt dit voorbij en is er wel weer hoop. Als je de persoon die je momenten ervoor nog wilde ombrengen helpt omdat ie gewond is.
[Embed]
Dat is hetgeen wat je mee hebt gekregen uit dat filmpje?Jelmer93 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:50:
[...]
Hij krijgt nog wel een flinke tik op zn kop terwijl zn body armor op zn hoofd ligt, could be worse..
Overigens uit één van reactie eronder, eentje met ondertitels (wel kwaliteit verkloot):
Part 1/2. Sorry for bad quality, dialogue is more important. Subtitles are from me.
— Angry Cossack (@auto_glam) 6 oktober 2022
Do not be worry at 00:50. "WE'RE NOT LIKE YOU" pic.twitter.com/UPT8y02qrL
Part 2/2 pic.twitter.com/UcCflHnd1y
— Angry Cossack (@auto_glam) 6 oktober 2022
[ Voor 29% gewijzigd door Sissors op 07-10-2022 08:57 ]
Ieder ziet wat ie wilt zien.Sissors schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:54:
[...]
Sorry hoor, maar dat is hetgeen wat je mee hebt gekregen uit dat filmpje?
Gisteren hebben Russen alle kinderen van school gehaald en meegenomen naar de Krim - zonder hun ouders. Ik weet niet wie hier in dit topic kinderen hebben, maar als iemand jouw kind steelt van school en naar een ander land gaat meenemen en je weet dat je je kinderen waarschijnlijk nooit meer terug ziet. Hoe veel moet je je dan inhouden om niet op het verzoek van zo'n gewonde soldaat in te gaan om 'm naar het hiernamaals te helpen?
Ik ga er niet zo lekker op vanochtend, zal wel ff een pauze nemen.
Met ondertiteling https://mobile.twitter.co...tatus/1578140200370216960NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:37:
[...]
[Embed]
Ik heb geprobeerd hier een betrouwbare onafhankelijke nieuwsbron over te vinden, maar kan zo snel niks vinden. Heftig verhaal. Heb je een link (geen random Twitter account aub) voor me?NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:58:
[...]
Ieder ziet wat ie wilt zien.
Gisteren hebben Russen alle kinderen van school gehaald en meegenomen naar de Krim - zonder hun ouders. Ik weet niet wie hier in dit topic kinderen hebben, maar als iemand jouw kind steelt van school en naar een ander land gaat meenemen en je weet dat je je kinderen waarschijnlijk nooit meer terug ziet. Hoe veel moet je je dan inhouden om niet op het verzoek van zo'n gewonde soldaat in te gaan om 'm naar het hiernamaals te helpen?
Dit.NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:58:
[...]
Ieder ziet wat ie wilt zien.
Bizar gewoon. Als je zo diep in de propaganda zit maar niet compleet doorflipt als je kids meegenomen worden... Waar blijft die opstand?
Mijn boefje is liev!
Volgens mij gaat het om kinderen uit Oekraïne, dus niet van de Russen zelf.JB schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:10:
[...]
Dit.
Bizar gewoon. Als je zo diep in de propaganda zit maar niet compleet doorflipt als je kids meegenomen worden... Waar blijft die opstand?
In ieder geval kan ik me dit gevoel niet inbeelden, voorstellen. Ik zou van god los zijn denk ik.
Gaat niet over dit verhaal, maar zelfde idee: https://nos.nl/video/2447...-in-russische-zomerkampenolafmol schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:08:
[...]
Ik heb geprobeerd hier een betrouwbare onafhankelijke nieuwsbron over te vinden, maar kan zo snel niks vinden. Heftig verhaal. Heb je een link (geen random Twitter account aub) voor me?
@NiGeLaToR doelt hierop: https://www.nrc.nl/nieuws...tie-naar-de-krim-a4144333olafmol schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:08:
[...]
Ik heb geprobeerd hier een betrouwbare onafhankelijke nieuwsbron over te vinden, maar kan zo snel niks vinden. Heftig verhaal. Heb je een link (geen random Twitter account aub) voor me?
Human Rights Watch heeft een rapport geschreven over de praktijken van RU: https://www.hrw.org/repor...rring-ukrainian-civilians
[ Voor 17% gewijzigd door _Eend_ op 07-10-2022 09:19 ]
Zo nieuw is dat toch niet? In het Midden-Oosten hebben we kunnen zien hoe ouders hun zoons en dochters met bomgordel op pad sturen. Zo werkt dat ook in Rusland:JB schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:10:
[...]
Dit.
[Twitter: https://twitter.com/aliev_aliev/status/1523211782692777984]
Edit: De westerse bril maakt het lastig om fanatisme te doorgronden. Had hier al iets gerelateerd over geschreven.
[ Voor 28% gewijzigd door nst6ldr op 07-10-2022 09:26 ]
Tnx. Brrrrrr. Waar kan ik meer vinden over die soldaten die kinderen meenemen?
Ik lees in dat telegram bericht alleen iets over een aangekondigd “zomerkamp” (al scary genoeg).
Dit klinkt mij vooral als een tactiek om Oekraïne uit Cherson te houden.. als het nu terug ingenomen wordt door Oekraïne zal Rusland de kinderen gewoon houden, want ja die leveren ze niet uit naar vijandig gebied natuurlijk...olafmol schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:19:
[...]
Ik lees in dat telegram bericht alleen iets over een aangekondigd “zomerkamp” (al scary genoeg).
Puur kidnapping voor chantage.
Ìk ken de historie, maar aangezien Henk Krol niet zo'n bijster interessant figuur is, had ik het niet meer paraat en de link had ik niet gelegd. Je kunt zijn opmerking op verschillende manieren uitleggen, dus ik dacht gewoon dat het iets met ijdelheid te maken had omdat P altijd zo prat gaat op zijn fitheid enzo. Ik ben niet zo goed in dat soort opmerkingen interpreteren zeg maarMikeyMan schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:22:
[...]
Als je de historie weet, is het nog wel een leuk grapje ook. Hij heeft blijkbaar in het verleden meermaals mensen gefeliciteerd die al dood en begraven waren.
Jammere is dat veel mensen die historie niet kennen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb nog niks gevonden over soldaten die kinderen van scholen hebben meegenomen. Heb je een link voor me?flessuh schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:23:
[...]
Dit klinkt mij vooral als een tactiek om Oekraïne uit Cherson te houden.. als het nu terug ingenomen wordt door Oekraïne zal Rusland de kinderen gewoon houden, want ja die leveren ze niet uit naar vijandig gebied natuurlijk...
Puur kidnapping voor chantage.
(Als ouder van 2 kinderen weet ik wel wat ik zou doen in zo’n geval, daarom wil ik graag weten hoe en waar dit gebeurd is. Tot nu toe zie ik alleen een aankondiging op telegram.)
Het is niet altijd een vergissing. Sommige 'flap-uits' die hij maakt en later worden gecorrigeerd door woordvoerders of veiligheidsdiensten zijn ingestudeerde 1-2'tjes om andere mensen of landen wakker te schudden. Deze weet ik niet zeker.Fanta schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:07:
Dit is niet de eerste keer dat Biden er wat uitfloept op een fundraiser of ander evenement. Ik zie dit eerder als een persoonlijke zwakte van hem, hij zegt iets te vaak wat hij denkt en wordt vervolgens teruggefloten.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Lees de andere link die ik net erbij heb ge-edit ook evenolafmol schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:19:
[...]
Maar hij heeft het helemaal niet over soldaten?
De soldaat waar hij het over heeft staat los van de kinderen in Kherson
[ Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 07-10-2022 09:31 ]

Prima cijfertjes voor UAV/Arty/Tanks
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Maar zo verbazingwekkend is nou ook weer niet wat ie zegt. Als je kijkt naar CNN enzo, hebben ze het er constant over en elke zelfverklaarde specialist wordt gevraagd hoe het met de nucleaire dreiging staat. In de basis heeft ie ook gelijk. Er is sinds de Cuba crisis nog niet zo'n moment geweest dat er openlijk gedreigd wordt met die rotdingen. En het daadwerkelijke gebruik is ook nooit dichterbij geweest.Fanta schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:07:
Putin was veel explicieter in zijn dreiging, en de VS probeert dat zo goed mogelijk van repliek te dienen. Bovendien, en dat moet toch ook misschien wat duidelijker gesteld worden: Putin is dit hele verhaal begonnen omdat ie dacht dat het Westen/NATO/UN weer zoals altijd eerst 2 jaar moet vergaderen voordat ze iets doen, en dan komt er een halfslachtig verhaal uit waar niemand echt van onder de indruk is. Er is maar één taal die Putin (of 'de Russen') begrijpen, en dat is harde, klare taal en daadkrachtig optreden. Diplomatie is leuk voor de achterkamers, maar je steeds maar op de vlakte houden en vooral niet te dreigend uit de hoek komen omdat je bang bent voor escalatie is niet de manier om met hen om te gaan. Ze houden je dan voor zwak en denken dat ze alles kunnen maken.
Het is natuurlijk wel een heel gevaarlijk spelletje, om een 'dare' te doen met nukes. Als Putin steeds maar blijft dreigen met die dingen en hij doet het niet, kan ie weer als zwak worden gezien. Biden dreigt zelf niet (direct) met nukes in de zin van first strike, maar waarschuwt ervoor dat de VS uiteindelijk, indien voldoende geprovoceerd, er ook niet voor terugdeinzen. Mochten de Russen als eerste een nuke inzetten, denk ik dat ze eerder conventioneel ingrijpen. En naar mijn idee is er ook geen betere manier. Hij moet dan maar met harde hand terug in zijn hok getrapt worden. Punt is alleen dat ie dat gegarandeerd verliest van de VS/NATO en dan is de kans levensgroot dat ie écht met de grote jongens gaat gooien. Als zijn generaals hem dan niet al uit zijn functie hebben 'ontheven'. Want ik denk dat die het niet zover laten komen. Die weten dat ze glorieus worden verslagen door de VS.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
"A member of Vladimir Putin’s inner circle has voiced disagreement directly to the Russian president in recent weeks over his handling of the war in Ukraine, according to information obtained by U.S. intelligence." https://t.co/3qLYNVyEAJ pic.twitter.com/RLkPbAxwMt
— Rob Lee (@RALee85) 7 oktober 2022
https://www.washingtonpos...tin-inner-circle-dissent/
Interessant dat iemand uit deze groep nu Poetin confronteert, volgens Amerikaanse intel.
Dat gaat toch via anderen ook? Die kunnen ook best wel eens tegensputteren als Poetin zo gek blijkt.
Edit: inderdaad, daadwerkelijk lanceren gaat via generale staf --> regionale commandant.
[ Voor 17% gewijzigd door LZ86 op 07-10-2022 09:43 ]
Het probleem is dat veel mensen om hem heen dezelfde retoriek hanteert. Ze leven in hun eigen fantasiewereld en dan is het best lastig om objectief naar de situatie te kijken. Het beste wat ze nu kunnen doen is terugtrekken en het verlies nemen. Bouwen aan samenwerking en een vreedzame wereld. De wereld vind geld toch het meest belangrijk dus binnen een korte tijd doet Rusland gewoon weer mee. Het is een groot land en ze kunnen een prachtig land creëren. We weten ook dat het niet gaat gebeuren. Best triest.LZ86 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:42:
Volgens mij werkt het in Rusland ook niet zo dat Poetin helemaal alleen kan beslissen een tactical nuke in te zetten.
Dat gaat toch via anderen ook? Die kunnen ook best wel eens tegensputteren als Poetin zo gek blijkt.
Rusland is net een democratie. In principe kan hij niets helemaal zelf beslissen, maar zijn staf is het gewoon altijd met hem eens...LZ86 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:42:
Volgens mij werkt het in Rusland ook niet zo dat Poetin helemaal alleen kan beslissen een tactical nuke in te zetten.

Dat is niet zo gek als je ziet hoe hij met ze om gaat. Het is een enorme bully. Ik heb wel eens fragmenten gezien waar ie publiekelijk ministers uitlacht en kleineert. Echt een vreselijke man om mee/voor te werken.
Dat kan dus helaas ook iemand zijn die vindt dat Putin niet ver genoeg gaat.user109731 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:42:
[Twitter]
https://www.washingtonpos...tin-inner-circle-dissent/
Interessant dat iemand uit deze groep nu Poetin confronteert, volgens Amerikaanse intel.
Ik heb begrepen dat dat alleen geldt voor 'strategische wapens', zoals intercontinentale raketten. Voor de kleinere 'tactische wapens' is geen rode knop nodig, alleen een idioot die gek genoeg is het te proberen.LZ86 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:42:
Edit: inderdaad, daadwerkelijk lanceren gaat via generale staf --> regionale commandant.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
2 van de 3, waaronder Poetin, moeten het sleuteltje omdraaien.LZ86 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:42:
en dan kom je uit bij een soldaat die de laatste 'knop' moet induwen. Er zijn heel veel factoren die uiteindelijk in staking kunnen gaan hiermee.LZ86 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:42:
Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Vasily_Arkhipov waar tijdens de Cuba crisis oa. een veiligheidsmechanisme in werking kwam doordat 1 van de schakels weigerde (of geen toestemming gaf).
Daarbij zal er eerst heel veel in paraatheid moeten worden gebracht, in de huidige staat zal het MAD-principe niet meteen op gaan (dat rust erop dat je niet alle lanceerinrichtingen van je tegenstander op tijd kunt uitschakelen voor zijn raketten gelanceerd zijn).
Maar Biden is helder in zijn punt: het zal niet geaccepteerd worden, op geen enkele wijze en er zullen gevolgen zijn. Hij signaleert daarmee niet alleen naar Putin dat het een stom idee is om die weg van escalatie op te gaan, hij geeft ook aan dit waarschijnlijk af te vangen met conventionele middelen waardoor de VS nog altijd escalatieopties open blijft houden. Tevens geef je een signaal af aan de mensen die Putin zijn macht geven, dat hun 'baas' alles op het spel aan het zetten is hiermee en dat ze alles kwijt gaan raken mocht het doorgezet worden.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Gezien sommige van zijn opmerkingen in het verleden dacht ik dat die full wappie was geworden en pro-Russisch. Ben blij dat dat niet het geval is, en ik altijd verder lees naar de reacties.mphilipp schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:23:
[...]
Ìk ken de historie, maar aangezien Henk Krol niet zo'n bijster interessant figuur is, had ik het niet meer paraat en de link had ik niet gelegd. Je kunt zijn opmerking op verschillende manieren uitleggen, dus ik dacht gewoon dat het iets met ijdelheid te maken had omdat P altijd zo prat gaat op zijn fitheid enzo. Ik ben niet zo goed in dat soort opmerkingen interpreteren zeg maar
Precies dit. Het is aan Poetin en zijn slaafse kornuiten duidelijk gemaakt dat lanceren hun einde zal betekenen en het einde van Rusland. Niet door Nukes, maar door conventionele wapens.polthemol schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:51:
[...]
en dan kom je uit bij een soldaat die de laatste 'knop' moet induwen. Er zijn heel veel factoren die uiteindelijk in staking kunnen gaan hiermee.
Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Vasily_Arkhipov waar tijdens de Cuba crisis oa. een veiligheidsmechanisme in werking kwam doordat 1 van de schakels weigerde (of geen toestemming gaf).
Daarbij zal er eerst heel veel in paraatheid moeten worden gebracht, in de huidige staat zal het MAD-principe niet meteen op gaan (dat rust erop dat je niet alle lanceerinrichtingen van je tegenstander op tijd kunt uitschakelen voor zijn raketten gelanceerd zijn).
Maar Biden is helder in zijn punt: het zal niet geaccepteerd worden, op geen enkele wijze en er zullen gevolgen zijn. Hij signaleert daarmee niet alleen naar Putin dat het een stom idee is om die weg van escalatie op te gaan, hij geeft ook aan dit waarschijnlijk af te vangen met conventionele middelen waardoor de VS nog altijd escalatieopties open blijft houden. Tevens geef je een signaal af aan de mensen die Putin zijn macht geven, dat hun 'baas' alles op het spel aan het zetten is hiermee en dat ze alles kwijt gaan raken mocht het doorgezet worden.
Dat risico zal Poetin, als de bully die hij is, wellicht nog wel nemen ( hij is tenslotte gewend met alles weg te komen de laatste decennia) maar die kornuiten waarschijnlijk niet. Enige wat die kornuiten boeit is hun eigen veiligheid en geld.
Een ondergang zoals die van het derde reich lijkt me erg onwaarschijnlijk. Pure bluf. Maar als je m er nu weer mee laat wegkomen, dan zet het wel een precedent om dit vaker te doen als hij zijn zin niet krijgt.
En daarom zijn lui als die Elon Musk zo ontzettend dom en debiel. Op twitter een beetje pro russische shit plaatsen en dat referendum erkennen omdat ie geen WW3 wil, We weten hoe dat met Hitler ging toen ze Sudetenland toch maar opgaven en met dat papiertje terugkwamen dat er echt echt echt geen oorlog zou komen......
Zo'n fantasiewereld hoeft het niet te zijn. Wat die mensen van ons scheidt is niet de informatie over de wereld om ons heen, maar hoe ze ernaar kijken. Zij geven werkelijk niets om iemand anders dan henzelf, zien andere mensen als puur middelen om in te zetten om hun doelen te bereiken - desnoods wegwerpmiddelen. Het is allemaal een spel om persoonlijke macht. Putin kwam aan de macht doordat hij dat spel beter speelde dan anderen - mede omdat hij aanzienlijk beter doorzag hoe de ex-Soviet wereld in elkaar stak. Ondertussen zit hij paranoïde in zijn ivoren toren met lakeien die zijn informatiestroom filteren waardoor hij inderdaad geen accurate blik meer heeft (anders had hij in februari nooit gedaan wat hij gedaan had), maar die lakeien zelf hebben prima door hoe de vork in de steel zit. Onderschat dat niet. Dat ze andere conclusies eruit trekken dan wij zouden doen doet daar niets aan af.honey schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:45:
[...]
Het probleem is dat veel mensen om hem heen dezelfde retoriek hanteert. Ze leven in hun eigen fantasiewereld en dan is het best lastig om objectief naar de situatie te kijken.
Oslik blyat! Oslik!
Een stukje info vanuit de Russische leiders uit deze gebieden.olafmol schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:25:
Ik heb nog niks gevonden over soldaten die kinderen van scholen hebben meegenomen. Heb je een link voor me?
https://t.me/Aksenov82/1545
https://t.me/VGA_Kherson/3858We continue to help the residents of the liberated territories. Discussed with the Acting Governor of the Kherson region Vladimir Vasilyevich Saldo the issue of improving the health of children. In the near future, we expect the arrival of 5,000 children from the Kherson region in Crimea. Rest for the children will be organized at the expense of the federal budget.
Nu zijn zomerkampen (en herfst/winter/lente varianten) eigenlijk heel standaard in deze gebieden. En vaak ook de enige mogelijkheid om als kind op vakantie te gaan (ouders die moeten werken, en geen tot weinig geld hebben, of zich te pletter zuipenKherson children will spend autumn holidays in the best health resorts of Crimea Taking into account the numerous requests and wishes of parents, from October 6 to October 21, 2022, the Ministry of Education and Science of the Kherson region of the Russian Federation announces Novokakhovskiy city district holidays for schoolchildren of general educational institutions and students of secondary vocational educational institutions. Children during the vacation period will take part in the health programs of the Russian Federation on the territory of the Republic of Crimea. They are waiting for educational events, exciting trips and meetings with interesting people. The Ministry of Education and Science of the Kherson region expresses its deep gratitude to the Government and the Ministry of Education, Science and Youth of the Republic of Crimea for the opportunity to improve the health of Kherson children during the velvet season in the best health resorts of Crimea. #Administration_Kherson_region @VGA_Kherson
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik zat dit net te lezen en dacht en zag dat ze op liveuamap werden toegewezen rondom Odessa. Ik vraag me dan ook hardop af wat de Russen daar van plan zijn. Er worden niet dagelijks zoveel drones neergeschoten in een bepaald gebied toch? En dit is een redelijk stuk van het front waar de gevechten plaats vinden._Eend_ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:08:
Ze hebben het druk gehad afgelopen nacht:
[Twitter]https://nitter.it/NOELreports/status/1578262780050014208
Moest hieraan denken:olafmol schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:47:
Dat kan dus helaas ook iemand zijn die vindt dat Putin niet ver genoeg gaat.
Chechen leader Ramzan Kadyrov, an ally of President Vladimir Putin, said Wednesday he was granted a top rank in Russia's army, just as Moscow's forces suffer a series of defeats in Ukraine.
The 46-year-old Chechen leader — one of the most outspoken voices in Russia backing Putin's Ukraine offensive — said it was a "huge honor" for him.
Kadyrov, a former warlord who rules Chechnya with widespread violations of human rights, said Putin had "personally" informed him of the decision.
Klopt, een groot deel van die Iraanse kamikaze drones zijn neergeschoten bij Odessa.3raser schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:09:
[...]
Ik zat dit net te lezen en dacht en zag dat ze op liveuamap werden toegewezen rondom Odessa. Ik vraag me dan ook hardop af wat de Russen daar van plan zijn. Er worden niet dagelijks zoveel drones neergeschoten in een bepaald gebied toch? En dit is een redelijk stuk van het front waar de gevechten plaats vinden.
Denk niet zozeer dat er een plan achter zit anders dan gewoon burgers terroriseren.
https://www.nrc.nl/nieuws...uwe-wereldoorlog-a4144428
In een videogesprek met het Lowy Institute, een Australische denktank, werd Zelensky donderdag gevraagd wat de NAVO volgens hem kon doen om een nucleaire aanval van Rusland te voorkomen. De president antwoordde dat de NAVO de mogelijkheid dat Rusland kernwapens gebruikt moet uitsluiten. „Maar wat belangrijk is, ik doe nogmaals een beroep op de internationale gemeenschap, zoals ik dat ook vóór 24 februari (het begin van de Russische invasie, red.) deed - we hebben preventieve aanvallen nodig, zodat ze weten wat er met hen zal gebeuren als ze kernwapens gebruiken, en niet andersom,” zei hij. Volgens Zelensky moet de NAVO heroverwegen hoe ze druk uitoefent op Rusland.
Ik zag hier een clipje van voorbijkomen op reddit. Wat weer een goede reminder was om zeker op reddit comments op dat soort artikelen niet te lezen. maar uiteraard stond daar geen context bij3raser schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:29:
Had iemand dit al genoemd? Ik vind het nogal een uitspraak van Zelensky.
[...]
Het grootste gevaar omtrent inzet kernwapens door Putin is dat hij denkt dat hij er mee weg komt. Het Westen heeft structureel laf gereageerd op Russiche escalaties. Het moet inmiddels wel duidelijk zijn voor de verschillende inlichtingendiensten dat Putin achter de NS1/2 explosies zat, dus waar blijft de reactie? Wederom een teken dat Putin gewoon lekker z'n gang mag gaan onder de dreiging van massavernietigingswapens.3raser schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:29:
[...]
Ik verbaas me erover dat er in het même-topic nog geen Chamberlain-Musk foto is te zien.LZ86 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:56:
[...]
En daarom zijn lui als die Elon Musk zo ontzettend dom en debiel. Op twitter een beetje pro russische shit plaatsen en dat referendum erkennen omdat ie geen WW3 wil, We weten hoe dat met Hitler ging toen ze Sudetenland toch maar opgaven en met dat papiertje terugkwamen dat er echt echt echt geen oorlog zou komen......
"Peace in our time!"
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Eh, wat weet jij wat de inlichtingendiensten blijkbaar niet weten? NS 1/2 dicht is positief voor het westen; want geen inkomsten meer voor Putin.DiscoNootje schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:38:
Het moet inmiddels wel duidelijk zijn voor de verschillende inlichtingendiensten dat Putin achter de NS1/2 explosies zat, dus waar blijft de reactie?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Bij overmacht betaalt Rusland geen boetes over niet geleverd gas. Ze waren door de opties heen met het rekken van onderhoud aan die turbine, dus nu moesten ze contractueel gaan leveren.Tens schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:41:
[...]
Eh, wat weet jij wat de inlichtingendiensten blijkbaar niet weten? NS 1/2 dicht is positief voor het westen; want geen inkomsten meer voor Putin.
Er is dus blijkbaar wel een mogelijk belang voor Rusland om het op overmacht te kunnen gooien. Beetje dramatische versie van je in ene wel aan een afspraak houden, maar toch.
Kort filmpje over het Oekraïense programma waarbij russische soldaten zich vrijwillig over kunnen geven. Volgens Oekraïne wordt het steeds meer gebruikt. Lastig om te achterhalen in welke mate het propaganda is natuurlijk, maar hoe dan ook verstandig dat dit wordt geadverteerd."Can I become a POW and not fight at all?", - Russian conscripts call 🇺🇦 hotline "I Want to Live".
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) 7 oktober 2022
Chief Intelligence Service of Ukraine said that over 2,000 Russians contacted 🇺🇦 side about surrendering after partial mobilization was announced.
📹: @CurrentTimeTv pic.twitter.com/13GmiICjyc
https://nitter.it/Gerashc...hm9I_ePS_HWtkd3z-95w&s=19
Helemaal mee eens. De laffe houding van het Westen heeft ons geleid tot waar we nu zijn. We hadden Oekraïne met man en macht moeten verdedigen toen de oorlog begon. Laat Poetin zijn bluf maar eens waar maken dat hij dan hard zou ingrijpen. Ondertussen staan we nog steeds op het punt dat we eigenlijk niet weten wat we met de situatie aan moeten. Ja, we leveren wapens. Maar we hebben nog geen antwoord op de nucleaire dreiging die alleen maar verder escaleert.DiscoNootje schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:38:
[...]
Het grootste gevaar omtrent inzet kernwapens door Putin is dat hij denkt dat hij er mee weg komt. Het Westen heeft structureel laf gereageerd op Russiche escalaties. Het moet inmiddels wel duidelijk zijn voor de verschillende inlichtingendiensten dat Putin achter de NS1/2 explosies zat, dus waar blijft de reactie? Wederom een teken dat Putin gewoon lekker z'n gang mag gaan onder de dreiging van massavernietigingswapens.
Ik vind het niet heel verrassend - uit de koker van Zelensky that is. Mijn Oekraiense collega en haar man steunen dit standpunt ook en des te meer ik met hen praat, des te meer ik hun perspectief begrijp en respecteer (inclusief de ietwat pompeuze verwijten aan het adres van de NAVO).3raser schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:29:
[...]
De te verwachten kanttekening hierbij is dat er meerdere perspectieven en belangrijker, belangen zijn en dat het totaal niet in de lijn van verwachting ligt dat NAVO dit soort acties zou steunen. Daarom is het zo belangrijk dat ze op het hoogste niveau met elkaar blijven praten en elkaars standpunten erkennen
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Zijn we ook laf geweest in Georgië? Tsjetsjenië?3raser schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:49:
[...]
Helemaal mee eens. De laffe houding van het Westen heeft ons geleid tot waar we nu zijn. We hadden Oekraïne met man en macht moeten verdedigen toen de oorlog begon. Laat Poetin zijn bluf maar eens waar maken dat hij dan hard zou ingrijpen. Ondertussen staan we nog steeds op het punt dat we eigenlijk niet weten wat we met de situatie aan moeten. Ja, we leveren wapens. Maar we hebben nog geen antwoord op de nucleaire dreiging die alleen maar verder escaleert.
En een antwoord op de nucleaire dreiging betekend ook dat je je kaarten op tafel legt. En dat kan Rusland misbruiken.
Wat betreft Zelensky: Logisch vanuit zijn standpunt dat hij dat vraagt. Gaat natuurlijk never nooit niet gebeuren. Is een soort van onderhandelen: "Maar als jullie dan geen preventieve aanval op Rusland uitvoeren, kunnen jullie toch op zijn minst een stuk of 100 MBTs leveren".
[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 07-10-2022 10:56 ]
Dan was het vanzelf op een ander punt gaan escaleren. De huidige oorlog winnen geeft een veel grotere kans op een lange tijd stabiliteit.3raser schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:49:
[...]
Helemaal mee eens. De laffe houding van het Westen heeft ons geleid tot waar we nu zijn. We hadden Oekraïne met man en macht moeten verdedigen toen de oorlog begon. Laat Poetin zijn bluf maar eens waar maken dat hij dan hard zou ingrijpen. Ondertussen staan we nog steeds op het punt dat we eigenlijk niet weten wat we met de situatie aan moeten. Ja, we leveren wapens. Maar we hebben nog geen antwoord op de nucleaire dreiging die alleen maar verder escaleert.
De enige reden dat die nucleaire dreiging verder escaleert zijn juist dit soort uitspraken. Zou niemand er op reageren zouden de dreigingen er ook niet zijn. Puur de melding terug dat het hard afgestraft wordt is voldoende en voor de rest moeten we er geen aandacht aan besteden. Het is het enige wat rusland nog heeft als dreiging omdat ze niets anders meer hebben.
Bedenk daarbij ook dat rusland momenteel pas echt aan het dood bloeden is. Alle kennis vertrekt naar het buitenland, alle jonge mannen gaan dood in Oekraine en het land nog enigszins opbouwen gaat daarbij ook niet meer lukken.
[ Voor 9% gewijzigd door redwing op 07-10-2022 11:11 ]
[removed]
Dit topic is gesloten.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid