Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Das ook maar een paar plaatsen omlaag
Update: wordt pitlane start voor Russel
[ Voor 7% gewijzigd door stekkiekiller op 02-10-2022 11:25 ]
Gunstig voor FER mbt WCCstekkiekiller schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:24:
[...]
Das ook maar een paar plaatsen omlaag
Update: wordt pitlane start voor Russel
Mijn boefje is liev!
Ach ja, wat heb je te verliezen als je gewoon gaat gokken op pitstops met SC's of een totaal andere tactiek.
Dat is ook weer overdreven hoor, hij roept een keer stijf van de adrenaline wat extreems, en meteen moet hij naar een psycholoog...siggy schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:46:
[...]
Het is/was wel wat aan de extreme kant ja. Kritiek is het punt niet, hij flipt helemaal uit. Ja het was extreem zuur en ja het was compleet dom en onnodig.
Misschien dat hem eens een psycholoog kan bijstaan. Het is bizar om te zeggen, maar er valt nog genoeg te verbeteren bij Max
Neen. Hij kreeg expliciet de instructie om opnieuw een gat te laten vallen. Initieel zou die tweede pushlap er ook niet komen. Ze hadden blijkbaar nog wat geluk met ee timing waardoor dat wel lukte. Alleen zat hij vast achter Gasly waarvoor hij de eerste ronde geen groot gat kon laten vallen omdat hij de 2x push dan niet redde. Daarom startte hij de eerste ronde te kort er achter voor twee push laps. Vervolgens kreeg hij in S3 te horen dat er nog tijd genoeg was en in te houden om opnieuw een gat te laten vallen.Dadona schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:18:
[...]
Was het niet een geval van, de laatste over de lijn heeft de optimale condities. Twee snelle ronden achter elkaar lukt niet (toch?) omdat je batterij niet vol is. Dus laten lopen in sector drie, alles volladen en dan de laatste ronde maximaal profiteren?
Valt dus gewoon op F1TV de onboard terug te luisteren. Tijdens de slow lap vraagt Verstappen ook hoe het met de batterij zit, en dat was allemaal prima, ook voor twee push laps. En het is natuurlijk Singapore, geen grote rechte stukken en veel remzones. Dus accu zal niet heel zwaar gebruikt worden (voornamelijk veel korte acceleraties tussen de bochten i.p.v. een lang recht stuk vol trekken), en kan voldoende opladen (door het vele remmen).
First drops falling in Singapore around 40 minutes before the cars head out. The word is that torrential rain is on way...
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 2 oktober 2022
And the proper rain is here...
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 2 oktober 2022
[ Voor 45% gewijzigd door Humma Kavula op 02-10-2022 12:47 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Monaco 2.0siggy schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:49:
Dat gaat weer uitstel worden. Oh boy, boring sunday incoming
En dat extreme valt ook wel mee, hij riep een paar keer “what the f*ck”… en dat stijf van de adrnaline omdat die al een hele stint op maximale snelheid aan het pushen was.Transportman schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:40:
[...]
Dat is ook weer overdreven hoor, hij roept een keer stijf van de adrenaline wat extreems, en meteen moet hij naar een psycholoog...
If the FIA radar is correct, we’ve still got worse rain to come and the pit straight is already flooded. Starting to look very unlikely that this starts on time, even an hour out #F1 #SingaporeGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 2 oktober 2022

[ Voor 62% gewijzigd door Humma Kavula op 02-10-2022 13:01 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Mijn boefje is liev!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
die radar is duidelijk anders als wat ik op weerplaza zag dat er niks aankomtHumma Kavula schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:00:
Dat wordt uitstel...
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Singapore radar heb jeJeroentjuh82 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:04:
[...]
die radar is duidelijk anders als wat ik op weerplaza zag dat er niks aankomt
Mijn boefje is liev!
Hopelijk voordat het droog is.Danielson schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:01:
Hopelijk kunnen ze wel starten voordat het donker wordt! Ohw… Wacht…
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Dat doet men toch alleen in Amerika? In F1 gewoon race gecanceld.PatrickC schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:03:
Dat wordt racen op maandag zo te zien!
dat kan grandioos eindigen, of heel pijnlijk.
persoonlijk hoop ik dat hij genoeg punten pakt zodat hij in Japan zeker WDC kan worden.
in een witte auto met alleen Honda op de zijkant en vleugel
The problem with communication is the illusion it has taken place.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ze hebben de pit lane opening al een half uur uitgesteld, dus het uitstellen zijn ze vroeg bij.G_Dragon schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:10:
[...]
word het alleen maar leuker van! Hopelijk gaan ze niet weer de boel uitstellen zoals in Monaco
Zou ook knap zijn. Pitlane open is 13:20 - 13:30 origineel? Dus dan zouden ze met half uur uitstel tot aan de start van de formation lap door de pits rondjes kunnen rijdenTransportman schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:05:
Pit lane opening is 30 min vertraagd net op de Pre race show van F1TV, dus starten om 14.00 zal het wel niet worden.
Looks like it might be a wet race, by my analysis#SingaporeGP
— Chain Bear (@chainbear) 2 oktober 2022
Wet races tend to be trickier because water is more slippery than not-water.#SingaporeGP
The water appears to be coming from the sky from what I can see#SingaporeGP
Ha daar refereerde ze net op Sky naar: remember Monaco?G_Dragon schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:10:
[...]
word het alleen maar leuker van! Hopelijk gaan ze niet weer de boel uitstellen zoals ik Monaco
Transportman schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:10:
[...]
Ze hebben de pit lane opening al een half uur uitgesteld, dus het uitstellen zijn ze vroeg bij.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Bla bla bla...
Waarom heb ik nu ook gelijk Wil Buxton met zijn dramatische stem; To have a wet race....... [dramatic pause] it needs to be a wet race.
Met inters ga je het nu niet reddenElfjes schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:12:
Hoe zit het nu met de banden? ik geloof dat ondertussen vrij weinig coureurs nog (nieuwe) inters over hebben, krijgen ze nog nieuwe voor de race of moeten ze het doen met de gebruikte setjes die ze nog hebben?
Denk dat ze Full Wets gaan gebruiken en die worden vanzelf inters
Was een grapje!TheBrut3 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:08:
[...]
Dat doet men toch alleen in Amerika? In F1 gewoon race gecanceld.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja of gewoon rijden. Ook al is de baan nat, dan rijden ze maar wat minder hard.G_Dragon schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:13:
Gewoon gas erop zoals ze vroeger ook deden
Dat zijn voor zover ik weet de blauwe en ja.cy-gor25 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:14:
er zijn blijkbaar extreme wet tyres. Hebben ze die gebruikt tijdens Spa 2021?
Gewoon de blauwe band toch? Full Wets/Monsooncy-gor25 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:14:
er zijn blijkbaar extreme wet tyres. Hebben ze die gebruikt tijdens Spa 2021?
Volgens mij werden die vroeger de monsoon-tyres genoemd. Is dat nog steeds zo?Illegal_Alien schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:14:
[...]
Dat zijn voor zover ik weet de blauwe en ja.
iets met veiligheid en aquaplanning..weet je spa 98 nog?G_Dragon schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:13:
Gewoon gas erop zoals ze vroeger ook deden
Vandaag welPresidentSkroob schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:16:
[...]
Volgens mij werden die vroeger de monsoon-tyres genoemd. Is dat nog steeds zo?
Daily driver; MB R171 SLK280
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:03
https://www.weerplaza.nl/...ingapore/singapore/17670/
Nee nu nog niet, maar met een opdrogende baan ga je ze vanzelf nodig hebbenJasphur schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:13:
[...]
Met inters ga je het nu niet redden
Denk dat ze Full Wets gaan gebruiken en die worden vanzelf inters
Bla bla bla...
Wie goed doet, die goed ontmoet.
met al die races in het Midden-Oosten kan ik het me niet goed herinneren.
off-topic: dat kat of hond kijkt mee?
De hondcy-gor25 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:17:
[...]
met al die races in het Midden-Oosten kan ik het me niet goed herinneren.
off-topic: dat kat of hond kijkt mee?
Dat doen ze bij de NASCAR geloof ik ook.AtlAntA schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:17:
Binnen 2 jaar staan er bij elke baan pick up trucks met jet engines om de baan droog te blazen.
https://www.foxweather.co...-the-rain-from-racetracks
[ Voor 19% gewijzigd door souljah1h op 02-10-2022 13:20 ]
Jij ziet nog een baan! Op Sky is de zoveelste “I always feel different” documentaire bezig
Mijn boefje is liev!
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik dacht gisteren bij de Q te horen dat er al best veel rijders waren die geen nieuwe inters meer hadden.Chevy454 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:19:
Full wets zal iedereen wel genoeg hebben. Hoe zit het met inters?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Met de groene doelen van Formule 1 zie ik dat niet gebeurenAtlAntA schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:17:
Binnen 2 jaar staan er bij elke baan pick up trucks met jet engines om de baan droog te blazen.
Als ze op vrijdag inters gebruiken krijgen ze één set nieuwe inters. Daarna moeten ze het doen met wat ze hebben. Maar de inters & wets slijten een stuk minder ("onder de juiste omstandigheden"). De wets kunnen ze mogelijk zelfs een hele race op rijden. Inters zullen ook wel lang mee gaan. Grootste probleem is ze gebruiken op een (te) droge baan. Daarvan slijten ze veel te hard. Maar de teams zullen nog wel twee nieuwe sets hebben (meen 4 sets dat ze krijgen).Elfjes schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:12:
Hoe zit het nu met de banden? ik geloof dat ondertussen vrij weinig coureurs nog (nieuwe) inters over hebben, krijgen ze nog nieuwe voor de race of moeten ze het doen met de gebruikte setjes die ze nog hebben?
Tsja. In Spa hebben ze toen de 3 uur klok gestopt, dus wie weetTheBrut3 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:20:
Hoe zit het met de tijd? Moet de race binnen 3 uur na 14:00 gereden zijn? Of wordt dat nu ook langer omdat de pitlane open al wordt uitgesteld?
Edit:
Heeft ook te maken met vergunningen, TV rechten, nachtval (nu uiteraard niet, maar lokale start is 20:00? 23:00 is dan wel een leuke tijd om met die geluidsoverlast te stoppen en zal ook wel enigszins in vergunning staan).
[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 02-10-2022 13:25 ]
Ik zie op F1TV alleen vertraagd staan
Canada 2011 duurde 4 uur geloof ik. Maar daar werd het natuurlijk ook donker. Dat probleem hebben ze hier niet.TheBrut3 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:20:
Hoe zit het met de tijd? Moet de race binnen 3 uur na 14:00 gereden zijn? Of wordt dat nu ook langer omdat de pitlane open al wordt uitgesteld?
Synthesize biopruttel erin en gaan met die banaan.Chocoball schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:20:
[...]
Met de groene doelen van Formule 1 zie ik dat niet gebeuren
Als de inter slijten, veranderen ze eerst in nog 'semi' slicks. Dus je kan er best lang op. Zie ook Turkije 2021. Als het idd te droog wordt kan het hard gaan.RobertMe schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:22:
[...]
Als ze op vrijdag inters gebruiken krijgen ze één set nieuwe inters. Daarna moeten ze het doen met wat ze hebben. Maar de inters & wets slijten een stuk minder ("onder de juiste omstandigheden"). De wets kunnen ze mogelijk zelfs een hele race op rijden. Inters zullen ook wel lang mee gaan. Grootste probleem is ze gebruiken op een (te) droge baan. Daarvan slijten ze veel te hard. Maar de teams zullen nog wel twee nieuwe sets hebben (meen 4 sets dat ze krijgen).
Tot nu toe geen nieuws, alleen dat de pit lane opening 30 min vertraagd is, dus dan schuift alles 30 min op, mogelijk nog meer.streamnl schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:24:
Begin even gemist. Maar is er gezegd hoe laat ze vermoedden dat er gestart wordt?
Ik zie op F1TV alleen vertraagd staan
Laten ze alvast de regenbanden wennen aan het weer?
Canada 2011 duurde langer dan 4 uur. Daarna is regel ingevoerd dat 4 uur na originele starttijd het einde is. 1 of 2 jaar terug is dat teruggeschroefd naar 3 uur.pjlgt schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:24:
[...]
Canada 2011 duurde 4 uur geloof ik. Maar daar werd het natuurlijk ook donker. Dat probleem hebben ze hier niet.
Daarna zijn de regels aangepast. Race mag maximaal 2 uur duren en en 3 uur inclusief rode vlaggen. Maar ik weet niet of de tijd om 14:00 al gaat tellen als zelfs de pitlane open wordt uitgesteld.pjlgt schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:24:
Canada 2011 duurde 4 uur geloof ik. Maar daar werd het natuurlijk ook donker. Dat probleem hebben ze hier niet.
Het lijkt er echter op dat deze baan niet snel droogt, dus we kunnen zomaar die semislicks zien inderdaad. Ben benieuwd of hier iemand dezelfde tactiek als Ocon in Turkije gaat proberen, die de hele race op 1 setje reed.Bloodclot schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:25:
[...]
Als de inter slijten, veranderen ze eerst in nog 'semi' slicks. Dus je kan er best lang op. Zie ook Turkije 2021. Als het idd te droog wordt kan het hard gaan.
My point exactly. Maar als ze allemaal 1 set extra krijgen van intermediates kan het nog best "saai" worden. Leclerc had bvb gisteren 1 set meer als Max gebruikt en dat voordeel valt weg als ze allemaal een extra set krijgen.AtlAntA schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:20:
Ik dacht gisteren bij de Q te horen dat er al best veel rijders waren die geen nieuwe inters meer hadden.
Maargoed, eerst starten en dan zien we het wel.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
De hoge heren hebben geen bezwaar om extra brandstof te gebruiken om straks de accu bij de 2026 motor bij te laden (dus lager elektrisch aandeel en minder groen) maar V10 motoren met bio of synthetische brandstof is een brug te ver.stekkiekiller schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:24:
[...]
Synthesize biopruttel erin en gaan met die banaan.
Tomorrow is not today!
Liever een standje minder zodat er wel gewoon op tijd gereden kan wordenSydney08 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:31:
Komt met bakken uit de lucht dus. Dat is mooi!
Waarom is dat mooi? Zat op een race te wachten, niet op Spa 2021Sydney08 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:31:
Komt met bakken uit de lucht dus. Dat is mooi!
Zolang we een volledig race krijgen uiteindelijk, ben ik happy!Jasphur schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:31:
[...]
Liever een standje minder zodat er wel gewoon op tijd gereden kan worden
Mijn boefje is liev!
Dit is Singapore, die buien zijn zo wegrenegrunn schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:32:
[...]
Waarom is dat mooi? Zat op een race te wachten, niet op Spa 2021
Maar inderdaad, ik hoop ook niet op een Spa 2021 nee.
Tomorrow is not today!
Nou dat is het probleem niet inderdaad, ze hadden het er net over op F1: dit water kan heel lang lang blijven staan.Sydney08 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:33:
[...]
Dit is Singapore, die buien zijn zo weg
Nee klopt ze moeten wel gewoon gaan rijden, dan maar een nieuwe starttijd aan de race geven. Want regen is juist leuk voor een geweldige verrassende raceSydney08 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:33:
[...]
Dit is Singapore, die buien zijn zo weg
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
ALO P1, zou wel een stunt zijn. Wordt zeker niet saai, hooguit wat kort....G_Dragon schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:34:
[...]
Nee klopt ze moeten wel gewoon gaan rijden, dan maar een nieuwe starttijd aan de race geven. Want regen is juist leuk voor een geweldige verrassende race![]()
Ferrari weer pech. Eindelijk kans om te winnen en wat punten op Max te pakken; gaat het niet door.DaniëlWW2 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:35:
Ik begin het me toch af te vragen. Gaat het nog wel door? Want als het echt kletsnat is en nat blijft, dan is dit niet bepaald een gemakkelijke baan om te rijden.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik hoop dat ze de starttijd gewoon verzetten waardoor we een volledige race krijgen, want het regent eindelijk weer tijdens een race. Maar als het niet doorgaat laat ze dat dan wel anders doen dan hoe het toen in Belgie opgelost werd met 3 uur lang afwachten..PalingDrone schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:35:
[...]
ALO P1, zou wel een stunt zijn. Wordt zeker niet saai, hooguit wat kort....
Dit topic is gesloten.
![]()
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
/f/image/b7bWtG81neZAfqABWSRUXb1D.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qrRL1DSyLyOnGmcLCk1mYBv4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/npSS3KrSFyctLcH62vyWhD1D.jpg?f=fotoalbum_tile)