[Multi] Football Manager

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obOzfNIcsofwju8A1dCxeK7UeTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNV5GvYzcufc9IFTmA0h6oLV.jpg?f=fotoalbum_large

Index

Introductie

Op 8 november 2022 komt het nieuwe deel van Football Manager uit en kunnen veel liefhebbers weer het roer overnemen bij hun favoriete club.
Het spel staat al jaren te boek als één van de meest realistische weerspiegelingen van het voetbalwereldje.
Voor wie het spel niet kent, even een korte introductie. In Football Manager 2023 kruip je net als voorgaande jaren in de huid van een manager. Je kan daarbij kiezen uit een verschillende competities uit een flinke lijst aan landen. Je kan werkelijk alles in handen nemen, van de tactiek, contractonderhandelingen met spelers en bestuur tot de transfers. Tijdens het spelen denk je haast dat je echt een team leidt.

Voor het eerst verschijnt deze game ook op de PlayStation 5. Ook een iPad versie is weer terug in de vorm van FM Arcade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iz2ZhN8Y_LLd9CVraAEBW9e3DaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fIMBnGBDbly2lJBpuOahMpi1.png?f=fotoalbum_large

Oudere FM topics

[Multi] Football Manager 2022
[Multi] Football Manager 2021
[Multi] Football Manager 2020
[Multi] Football Manager 2019
[Multi] Football Manager 2018
[Multi] Football Manager 2017
[Multi] Football Manager 2016
[Multi] Football Manager 2015
[Multi] Football Manager 2014
[Multi] Football Manager 2013
[Multi] Football Manager 2012
[Multi] Football Manager 2011
[Multi] Football Manager 2010
\[PC/PSP] Football Manager 2009
[Multi] Football Manager 2008
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 2
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 3

Versies

FM 23 Physical Copy
Wanneer je een fysiek exemplaar van Football Manager 2023 koopt, krijg je er geen disk bij. In plaats daarvan bevat het pakket een unieke code waarmee je Football Manager 2023 kunt spelen via Steam, Epic Games of de Microsoft Store.
Er zal ook geen notebook zijn voor de editie van dit jaar om Sports Interactive's eco-verpakking en voetafdruk verder te verfijnen.

FM23 Console
  • Console is de nieuwe naam voor het merk FM23, dat wordt uitgebracht op Xbox en nu ook PlayStation.
  • Keert terug naar Xbox en Xbox Game Pass.
  • Football Manager 2023 maakt zijn debuut op PlayStation 5.
  • Voor consoles wordt de volledige functionaliteit begin oktober onthuld, samen met pre-order details.
  • Voor de PS5 zal de game worden geoptimaliseerd voor console-play.
FM Mobile 2023
  • iOS en Google Play pre-orders/pre-registratie zal beginnen in oktober.
  • Ook zullen in oktober details worden gegeven over wat er nieuw is in de mobiele versie van FM23.
FM23 Touch
  • Keert terug naar de Nintendo Switch.
  • Keert terug naar iPad met Apple Arcade na een onderbreking van een jaar.
  • Alle details over de terugkeer naar iPad met Apple Arcade worden in oktober bekendgemaakt, samen met verbeteringen en andere details (die worden gedeeld met de Nintendo Switch).
  • Spelers zullen nu voor het eerst toegang hebben tot de 3D match engine op iPhone.
  • De ervaring kan ook worden gedeeld op iPad, Mac en Apple TV.
  • Je kunt je carrière op al je Apple-apparaten bijhouden via je Arcade-abonnement.
  • Herinneringsmeldingen kun je vinden en instellen in de App Store en meer informatie is te vinden op Apple Arcade.

Systeemeisen

Windows
OS
Vereist 64-bit processor en besturingssysteem
  • Windows 7 (SP1)
  • Windows 8/8.1
  • Windows 10
  • Windows 11
Processor:
Intel Core 2 of AMD Athlon 64 X2

Werkgeheugen:
4 GB RAM

Videokaarten:
Kaarten gelijk aan of beter dan:
  • Intel GMA X4500
  • NVIDIA GeForce 9600M GT
  • AMD/ATI Mobility Radeon HD 3650
  • 256MB VRAM
  • DirectX Version 11
Opslag:
Minimaal 7 GB beschikbare ruimte

Mac
OS (64-bit only):
  1. macOS 10.13.6 High Sierra
  2. macOS 10.14.6 Mojave
  3. macOS 10.15.5 Catalina
  4. macOS 11.5 Big Sur
Processor:
Apple M1 or Intel Core M

Werkgeheugen:
4 GB RAM

Videokaart:
Kaarten gelijk aan of beter dan
  • Apple M1
  • Intel HD Graphics 5000
  • NVIDIA GeForce GT 750M
  • 256MB VRAM
macOS 10.14 and later requires Metal API: Version 1; macOS 10.13 and earlier requires OpenGL: Version 2.1

Opslag:
Minimaal 7 GB beschikbare ruimte

Bron: FM Scout

Nieuwe features

Nieuwe features zijn:
- UEFA licensed competitions come to Football Manager (UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League and UEFA Super Cup)

Voor een volledige lijst van nieuwe features kan je kijken op FMScout.com

Video's

Trailer
Nieuwe features
Tips & Tricks

Vanwege de enorme hoeveelheid content die is gedeeld op zowel de FM website als de Twitter zijn de individuele screenshots achterwege gelaten. De link naar de FM Website als ook Twitter zijn opgenomen in de onderstaande 'handige links.'

Handige links

Footballmanager.com - De officiele Football Manager-website.
Footballmanager.com/FM2022 - De officiële Football Manager 2022 website.
Twitter.com/footballmanager - De officiele Twitterpagina van Football Manager 2022.
Sigames.com - De site van de ontwikkelaars van Football Manager.
SI Community - Officiële forum van FM
FMScout.com - Website voor extra graphics en databases
FMInside.nl
ManUtd.nl
Sortitoutsi.net
Passion4FM o.a. uitgebreide uitleg van stafrollen en een download voor staf filters.

Youtube

YouTube: lollujo
YouTube: Loki Doki
YouTube: WorkTheSpace
YouTube: Second Yellow Card
YouTube: GoldenFM
YouTube: BigHerbtheNerd
YouTube: DoctorBenjy FM
YouTube: BusttheNet Gaming
YouTube: Gendo FM
YouTube: Gray Hair Gaming
YouTube: FoxInTheBoxFM
YouTube: Zealand

Opmerkingen vooraf

Natuurlijk is dit topic bedoeld voor vragen, maar probeer eerst zelf te zoeken voor meteen vragen te stellen! Kijk eerst goed op Google of of lees de topics nog even door! Is het dan nog niet duidelijk, vraag het dan gerust, er lopen hier vast genoeg mensen rond die kunnen helpen.

Wil je tips geven over wie de opvolger wordt van Solskjær of welke topspelers voor weinig je aanraadt aan mede FM-ers? Zet de naam van deze speler dan even als een spoiler in de tekst, zodat het niet storend is voor FM-ers die geen namen willen weten. Verwerk het volgende in je bericht en iedereen is blij.
code:
1
[spoiler]Naam speler[/spoiler]

Mist er iets? Toevoegingen? Wil je mede-auteur worden? Post het dan of DM de topicstarter.

[ Voor 126% gewijzigd door Rivanov op 09-09-2022 08:23 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:55

On_E

Housemusic

Fijn dat ie weer in Gamepass zit, scheelt me toch 4-5 tientjes. :+

Nieuwe features nog niet bekend zo te zien, wel benieuwd naar al zal het vast niks schokkends zijn.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:06
Ook op console?
Is voor mij toch een pure pc game

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:49
Chelseamarre123 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:53:
Ook op console?
Is voor mij toch een pure pc game
goh bij deze kan ik dat nog half begrijpen. Iets als cities skylines op console uitbrengen, dat gaat mijn begrip te boven. Daar zijn de controles en modding toch veel doorslaggevender

• Chelseamarre123
AntiChrist7 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:00:
[...]

goh bij deze kan ik dat nog half begrijpen. Iets als cities skylines op console uitbrengen, dat gaat mijn begrip te boven. Daar zijn de controles en modding toch veel doorslaggevender
CS zelf niet gespeeld maar de fun van Football manager voor mij is dat je juist lekker kan kloten met verschillende databases en dergelijke en er zo'n grote community is die dat mogelijk maakt.

• On_E

On_E

Housemusic

Voor wie geen PC heeft is de console versie een prima alternatief toch?

Misschien dit jaar wel de volledige versie op console? Dat moet toch kunnen lijkt me, iig op de PS5 en Series X.

• wsmit99
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 23:27
In de TS staat release 8 november 2023, maar dat moet 2022 zijn. Gelukkig maar 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

Zyron

BWRAAAAP

On_E schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:37:
Voor wie geen PC heeft is de console versie een prima alternatief toch?

Misschien dit jaar wel de volledige versie op console? Dat moet toch kunnen lijkt me, iig op de PS5 en Series X.
Dat zouden deze consoles inderdaad moeten kunnen, zou wel erg lekker zijn! Enige reden dat ik nu nog op PC speel, al maakt het qua aanschaf geen fluit uit want Game Pass. :)

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
wsmit99 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:11:
In de TS staat release 8 november 2023, maar dat moet 2022 zijn. Gelukkig maar 😁
Gefixt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hierin zou volgens mij ook vrouwenvoetbal moeten zitten, toch? Ben benieuwd hoe dat uitpakt, en of je in een carriere kan switchen tussen mannen- en vrouwenvoetbal, zonder een compleet nieuwe save te moeten starten :)

Ben benieuwd idd. Sinds midden jaren 90 koop ik elke editie van CM/FM, dus deze zal zeker niet ontbreken :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zyron schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 03:18:
[...]

Dat zouden deze consoles inderdaad moeten kunnen, zou wel erg lekker zijn! Enige reden dat ik nu nog op PC speel, al maakt het qua aanschaf geen fluit uit want Game Pass. :)
Ik heb het idee dat bouw- en simulatiegames echt waardeloos spelen op een console. Modden is vaak ook onmogelijk of in elk geval moeilijker. Zouden voor mij dealbreakers zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:52:
Hierin zou volgens mij ook vrouwenvoetbal moeten zitten, toch? Ben benieuwd hoe dat uitpakt, en of je in een carriere kan switchen tussen mannen- en vrouwenvoetbal, zonder een compleet nieuwe save te moeten starten :)

Ben benieuwd idd. Sinds midden jaren 90 koop ik elke editie van CM/FM, dus deze zal zeker niet ontbreken :)
Ja klopt! Vziw kan je inderdaad vrijelijk switchen zonder opnieuw te moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik hoop nog steeds op een echte reboot ooit, compleet nieuwe UI, match engine, media-geneuzel aanpassingen etc.

Aan de andere kant vermaak ik me elk jaar prima hoor, maar toch. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Haha, FM haalt de media :P
De periode van Potter bij Östersunds lijkt mede door de financiële steun en visie van Kindberg op een carrière uit het populaire spel Football Manager. De club gaat in vijf seizoenen van het vierde naar het eerste niveau. In 2017 wint Östersunds de Zweedse beker, waardoor het mag uitkomen in de Europa League.
Aldus Van de Zweedse vierde divisie naar de top: dit is Chelsea-trainer Graham Potter

Sorry, niet helemaal ontopic, maar kon het toch niet laten :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:12
Ik merk dat ik er weer aan toe ben. Na een omzwerving save waarbij ik (veelal onbedoeld) na 3 jaar vertrek, zit ik nu in de cooldown modus van FM.

Dus nog een maandje F1 manager en PCM spelen en dan weer met volle moed er tegenaan.

Ik ben al bezig met de selectieprocedure van de club.

Twijfels die ik nu heb zijn:
- Bordeaux (3de divisie)
- Weston-Super-Mare
- Willem II (Als Brabander die vlakbij woont altijd meer met NAC gehad maar deze club in de KKD heeft wel heel erg veel potentie).

Wat zijn jullie ideeën voor vermoedelijke parels van saves qua clubs?

Ps. Ik begin nooit bij een topper. Kan hiervoor niet echt een goede reden aangeven maar sinds dat ik begon met spelen (CM'94) altijd subtoppers of daaronder gehad).

[ Voor 19% gewijzigd door soskes op 11-09-2022 11:23 ]

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:16

Oxigeon

En zo is dat!

Zijn er mensen die de vorige versie op de xbox hebben gespeeld? Wat zijn jullie ervaringen hiermee.

Heb zelf een ps5 maar zal toch wel hetzelfde gaan werken lijkt me.

Kun je ook logo's etc toevoegen? Transfer updates etc? Of ben je echt gebonden aan hoe het spel uitgebracht wordt.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• AntiChrist7
soskes schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 07:45:
Ik merk dat ik er weer aan toe ben. Na een omzwerving save waarbij ik (veelal onbedoeld) na 3 jaar vertrek, zit ik nu in de cooldown modus van FM.

Dus nog een maandje F1 manager en PCM spelen en dan weer met volle moed er tegenaan.

Ik ben al bezig met de selectieprocedure van de club.

Twijfels die ik nu heb zijn:
- Bordeaux (3de divisie)
- Weston-Super-Mare
- Willem II (Als Brabander die vlakbij woont altijd meer met NAC gehad maar deze club in de KKK heeft wel heel erg veel potentie).

Wat zijn jullie ideeën voor vermoedelijke parels van saves qua clubs?

Ps. Ik begin nooit bij een topper. Kan hiervoor niet echt een goede reden aangeven maar sinds dat ik begon met spelen (CM'94) altijd subtoppers of daaronder gehad).
Bordeux zit in Ligue 2. Oorspronkelijk waren ze teruggezet naar de championnat national, maar ze zijn in beroep gegaan. Anders had ik die save ook wss gedaan. Ik begin ook nooit met topclubs. Al ga ik nu voor Milan wel een uitzondering maken voor een paar seizoenen omdat het mijn favoriete team is en ze eindelijk een leuk jong team bijeen hebben.

Er is wel genoeg keus in de franse 3de klasse. En dit jaar wordt interessant, want er zijn 6 dalers en geen playoffs. Het is AS nancy hun eerste jaar in deze divisie. Le Mans (exclub van oa Drogba) is ook zo eentje. Ze degradeerden omdat het seizoen werd stopgezet door covid. En natuurlijk is er ook Red Star, 4de oudste club, oorspronkelijk met een links tintje (zoals ST pauli), maar recent overgekocht.

In spanje heb je Hercules, dat in de 4de klasse zit, maar een decennium geleden nog in la liga zat. Ook Malaga, 10j geleden nog in kwartfinale CL, nu al enkele seizoenen in 2de klasse.

Crotone is in 2jaar van Serie A naar serie C gegaan. LR vicenza is de opvolger van Vicenza calcio, een club die lang in serie a speelde, maar zij zitten nu ook in serie C

En duitsland heeft de bekende 1860 munchen en dynamo dresden

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:20
AntiChrist7 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:30:
[...]

Bordeux zit in Ligue 2. Oorspronkelijk waren ze teruggezet naar de championnat national, maar ze zijn in beroep gegaan. Anders had ik die save ook wss gedaan. Ik begin ook nooit met topclubs. Al ga ik nu voor Milan wel een uitzondering maken voor een paar seizoenen omdat het mijn favoriete team is en ze eindelijk een leuk jong team bijeen hebben.

Er is wel genoeg keus in de franse 3de klasse. En dit jaar wordt interessant, want er zijn 6 dalers en geen playoffs. Het is AS nancy hun eerste jaar in deze divisie. Le Mans (exclub van oa Drogba) is ook zo eentje. Ze degradeerden omdat het seizoen werd stopgezet door covid. En natuurlijk is er ook Red Star, 4de oudste club, oorspronkelijk met een links tintje (zoals ST pauli), maar recent overgekocht.

In spanje heb je Hercules, dat in de 4de klasse zit, maar een decennium geleden nog in la liga zat. Ook Malaga, 10j geleden nog in kwartfinale CL, nu al enkele seizoenen in 2de klasse.

Crotone is in 2jaar van Serie A naar serie C gegaan. LR vicenza is de opvolger van Vicenza calcio, een club die lang in serie a speelde, maar zij zitten nu ook in serie C

Ik heb zelf momenteel de database van lagere league's in Engeland gepakt om met FC United (tier 7 Engeland) het beter te doen dan Man. United of zelfs de beste ploeg van Manchester te worden. Momenteel net gepromoveerd naar League two

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:56
Weer geen touch of slim versie voor de pc. Ik heb zoveel uur in eerdere FM versies zitten maar de laatste jaren voelt het meer een persconferentie manager of een zijlijn manager aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Oxigeon schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:57:
Zijn er mensen die de vorige versie op de xbox hebben gespeeld? Wat zijn jullie ervaringen hiermee.

Heb zelf een ps5 maar zal toch wel hetzelfde gaan werken lijkt me.

Kun je ook logo's etc toevoegen? Transfer updates etc? Of ben je echt gebonden aan hoe het spel uitgebracht wordt.
Speelt prima, je kunt geen mods toepassen. (Dus geen logo’s, facepack e.d.)

Transfer update komt met een patch in februari of zo, net als de PC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
AntiChrist7 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:30:
[...]

Ja, 1860 München is altijd leuk om mee te beginnen. Dat van Bordeaux is mij ontschoten. Maar misschien nog steeds een leuke club dan.

Italië vind ik altijd leuk om te beginnen. Misschien ga ik mijzelf inderdaad maar eens verdiepen in de serie C en kijken wat daar nog in zit. Fidelis Andria en Pescara houden altijd een zwak in mijn hart vanwege saves bij de hele oude CM's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fallen giants zijn altijd leuk.

Deportivo a Coruna, Real Zaragoza, Foggia, Pro Vercelli, AJ Auxerre, Bolton Wanderers, Nottingham Forest, Fortuna Dusseldorf, 1.FC Magdeburg, FC Kaiserslautern, 1860 München, Dynamo Dresden, FC Torpedo Moscow etc etc

Allemaal clubs die ooit Europees speelden of (bjna) landskampioen waren, maar nu ver, soms héél ver, zijn weggezakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:17
Ik heb de beta mogen testen. Vond het geen grote stap tov vorig jaar. Ook de UI vond ik druk en ietwat klungelig overkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AntiChrist7
Bij die claim hebik mijn twijfels.

1) beta wordt publiek gemaakt 2 weken voor release, we zijn nog 2 maand verwijderd, dus zou me verbazen dat ze nu al een closed beta doen
2) als je een beta hebt mogen proberen, heb je ook een NDA moeten tekenen, die je nu breekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
wildhagen schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:52:

Nope. Niet beschikbaar in FM 2023.
Women's football will debut in a future version of the game, but won't be included in FM23
https://www.fmscout.com/a...ootball-manager-2023.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Voor wat betreft de UEFA competities. Deze zullen dezelfde features krijgen als de Bundesliga momenteel.
UEFA licensed competitions come to Football Manager
You’ll feel a greater sense of occasion in UEFA club competition matchdays with official branding across a number of pre, post and matchday screens.

Whether you're taking part in the UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League or UEFA Super Cup, you'll step into the most realistic match experience yet across FM23 (PC/Mac), FM23 Console (Xbox/PS5), FM23 Touch (Apple Arcade/Nintendo Switch™) and FM23 Mobile (iOS/Android).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vrouwenvoetbal zou voor mij de reden zijn om 'm wel te halen. Dan is nu de kans een heel stuk groter dat ik FM23 oversla. Ik heb toch meestal jaren plezier van 1 versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
ik sla ook meestal een jaartje over. Je haalt er meer dan je geld uit, maar uiteindelijk is elke jaargang grotendeels een roster update.

Ze hebben natuurlijk nog niets aangekondigd van features, maar ik verwacht niets wereldschokkend. Je had xG introductie in 21, en de data hub in 22.

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:53:
[...]

Vrouwenvoetbal zou voor mij de reden zijn om 'm wel te halen. Dan is nu de kans een heel stuk groter dat ik FM23 oversla. Ik heb toch meestal jaren plezier van 1 versie.
Mij een grote reden om hem net niet te halen.
Vrouwenvoetbal boeit me heel weinig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:37

garathane

l'enfer, c'est les Autres

wildhagen schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:23:
Fallen giants zijn altijd leuk.

Allemaal clubs die ooit Europees speelden of (bjna) landskampioen waren, maar nu ver, soms héél ver, zijn weggezakt.
Ik heb dit verhaal al eens eerder gepost, maar het blijft leuk.

In de Italiaanse serie- C speelt Pro Vercelli, opgericht in 1892. In de eerste twee decennia van de vorige eeuw was het een van de sterkste teams van Europa. Landskampioen in 1908, 1909, 1911, 1912, 1913, 1921, 1922 en dat met een desastreuze WO l er tussendoor. Als sterk team werd de club uitgenodigd om internationale wedstrijden te spelen, in Brazilië tegen Flamengo en Botafogo. Het Engelse Liverpool FC maakte een tour door Europa en won tegen alle grote clubs, behalve tegen Pro Vercelli.

Ergens in die periode kwam het bestuur van een naburig clubje vragen of er misschien een paar uitgerangeerde Pro Vercelli spelers waren die zin hadden over te stappen om het kleinere clubje te helpen. Er was een groepje dat dat wel wilde en ze stapten over.
Pro Vercelli is inmiddels ver weggezakt, maar het kleine clubje kennen we allemaal, dat is Juventus.

Mijn doel is dus altijd de restauratie van Pro Vercelli !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:25:
[...]

Mij een grote reden om hem net niet te halen.
Vrouwenvoetbal boeit me heel weinig.
Dat het er wel inzit hoeft toch geen reden te zijn om hem over te slaan?
Ik sla altijd versies over (budget is nu eenmaal niet zo groot) en ik koop alleen de nieuwe als ik de oude echt stuk gespeeld heb of als er iets bijzonders in zit. Zo'n vernieuwing zou ik wel willen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

garathane schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:06:
[...]

In de Italiaanse serie- C speelt Pro Vercelli, opgericht in 1892. In de eerste twee decennia van de vorige eeuw was het een van de sterkste teams van Europa. Landskampioen in 1908, 1909, 1911, 1912, 1913, 1921, 1922 en dat met een desastreuze WO l er tussendoor. Als sterk team werd de club uitgenodigd om internationale wedstrijden te spelen, in Brazilië tegen Flamengo en Botafogo. Het Engelse Liverpool FC maakte een tour door Europa en won tegen alle grote clubs, behalve tegen Pro Vercelli.

Ergens in die periode kwam het bestuur van een naburig clubje vragen of er misschien een paar uitgerangeerde Pro Vercelli spelers waren die zin hadden over te stappen om het kleinere clubje te helpen. Er was een groepje dat dat wel wilde en ze stapten over.
Pro Vercelli is inmiddels ver weggezakt, maar het kleine clubje kennen we allemaal, dat is Juventus.

In die beginjaren van het Italiaanse voetbal was Piëmont de dominante regio. Torino, Casale, Allesandra bijv. En Genoa (Ligurië). Zou leuk zijn om dat met een groepje mensen in een netwerk game te doen bijv. en dan allemaal een oude powerhouse uit die regio te zijn en te zien hoe lang het duurt voordat Juventus, Milan en Inter moeten buigen voor de nieuwe, oude, meesters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoera! We hebben met een 1-0 overwinning op Australië onze allereerste WK-kwalificatie in de geschiedenis van de Filippijnen veilig gesteld. Met nog 2 wedstrijden te gaan staan we 1e in de poule. Australië en Japan zijn inmiddels ook gekwalificeerd en de verwachting is dat Zuid-Korea zich als laatste land direct zal kwalificeren, ten koste van Syrië en Iran.

In de voorbije jaren lukte het de Filippijnen in real life niet om zich te kwalificeren, of hun deelname werd om verschillende redenen teruggetrokken, of niet geaccepteerd.. Het WK in 2030 zal de eerste keer zijn dat de eilandstaat zich mag meten met de groten der aarde. Onze 2 deelnames aan de Asian Cup zijn overigens ook behoorlijk uniek. (1 keer onder leiding van mijn voorganger, 1 x onder mijn leiding), want dat wist het land in real life ook maar 1 x te bereiken.

Door dit nu al succesvolle jaar, staan we 57e op de wereldranglijst.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1tG1LfG.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3AwgqcO.png

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 16-09-2022 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoewel de AFC CL dit jaar te moeilijk bleek, doen we het in de competitie prima. De eerste 5 wedstrijden werden gewonnen, en samen met de laatste 15 van vorig jaar, maakt dat dat we al 20 wedstrijden op rij gewonnen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ecB2STJ.png

Onlangs zag ik op YT iemand die zei dat je banksaldo niet zo belangrijk was en dat grote clubs miljoenen in de min mogen staan terwijl ze nog steeds als rijk, oké, etc tellen. Inmiddels staan wij ruim 9 ton in de min en ik weet niet hoe ik dat zo snel kan veranderen. Ik zit binnen het salarisbudget en spelersverkopen leveren nauwelijks wat op. Daarom probeer ik jong talent van andere landen binnen te halen en deze met een goede doorverkoopclausule weer te verkopen na een paar jaar. Hiervan moet echter het eerste geld nog binnen komen. Dat geld voor 11 spelers waarvan enkele potentieel lucratief kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xww0EWB.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WKUktka.png

[ Voor 56% gewijzigd door Jorgen op 16-09-2022 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

O, ik zie nu dat ik in het FM23 topic gepost heb. Blijven we voorlopig nog onze voortgang in het FM22 topic doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Nice.

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Vooral benieuwd naar de namen en logo's op de PS5. Die zal je vast niet zomaar kunnen updaten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
JEightyFive schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:36:
[...]

Vooral benieuwd naar de namen en logo's op de PS5. Die zal je vast niet zomaar kunnen updaten?
Nope. Dat kan enkel op de PC.
Onder andere om die reden speel ik het enkel op de computer. Ik kan FM echt niet spelen zonder de Real Name Fixes, echte logo's, echte kits etc. etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 28-09-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:12

Ottooo

Vuurvlieg

De Headline Feature Reveal video van SI Games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
Vind het helaas tegenvallen als je het vergelijkt met de features van vorig jaar. Heb het idee dat ze dit jaar vol voor immersion gaan ipv de game beter te maken door bijvoorbeeld setpieces aan te pakken of de match engine te tweaken. Leuk hoor die EUFA licence maar wou liever dat ze dat geld in een beter spel hadden gestoken dan de licence te kopen.

Maar heb toch al een pre-order open staan want het is een leuk spel en je moet toch wat vinden om over te zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
daarom dat ik altijd een jaar oversla. Dan krijg je er dubbel zoveel features bij. Voor mijn geval dus de data hub.

Wel jammer dat ze niks over interland voetbal zeiden, dat is al jaren een saaie boel. Je had gehoopt met de wereldbeker die een maand na release begint dat er iets zou veranderen

[ Voor 4% gewijzigd door AntiChrist7 op 30-09-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
AntiChrist7 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:14:
daarom dat ik altijd een jaar oversla. Dan krijg je er dubbel zoveel features bij. Voor mijn geval dus de data hub.

Wel jammer dat ze niks over interland voetbal zeiden, dat is al jaren een saaie boel. Je had gehoopt met de wereldbeker die een maand na release begint dat er iets zou veranderen
Kan nog komen, ze hebben niet het achterste van hun tong laten zien.Dit waren de 5 main features waar ze aan gewerkt hebben en komen nog in deze maand kleine dingen aan het licht mbt interlands, set pieces en nog wat andere dingen. Laten we het hopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
FMScout heeft screenshots genomen van de Headline Feature Reveal trailer.
Hier zie je o.a. de pre-match screens van Champions League etc.

https://www.fmscout.com/a...ger-2023-screenshots.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:32

Christiano007

Ich bin der champion

Heb hem trouw besteld paar weken terug, ondanks dat ik weet dat er vrij weinig veranderd en hij ook op de game-pass komt.

Maargoed, ik speel FM waarschijnlijk toch wel +100 uur als ik het ook weinig boeiend vind :P

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Christiano007 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:04:
Heb hem trouw besteld paar weken terug, ondanks dat ik weet dat er vrij weinig veranderd en hij ook op de game-pass komt.

Maargoed, ik speel FM waarschijnlijk toch wel +100 uur als ik het ook weinig boeiend vind :P
100u? those are rookie numbers. Doe er wel een tienvoud van :p

maar ik sla dan ook wel om het jaar over. Dan krijg je meer nieuwe features, en database update is niet zo superbelangrijk voor me. Ik begin meestal in een 2de of 3de klasse en zodra je 5j ver bent is er toch al superveel gewijzigd op het hoogste niveau.

Heb hem ook al besteld tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Sinds een maandje overgestapt op FM22.
Wat me opvalt is dat het transfer systeem een beetje kut is.
Ik krijg een bod op een (basis)speler ver onder de markt prijs. Ik weiger, speler begint dan ontevreden te worden dat hij wil vertrekken om dan meestal in een minder team te spelen.
Paar dagen later krijg ik terug biedingen maar dan nog een lager bedrag als het openingsbod? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Weet iemand waar FM23 het goedkoopst is? Op Steam vragen ze 48 euro, en met deze inflatie vind ik dat nogal heftig.

Zoek overigens wel een code die toegang geeft tot de beta.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
wildhagen schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:35:
Weet iemand waar FM23 het goedkoopst is? Op Steam vragen ze 48 euro, en met deze inflatie vind ik dat nogal heftig.

Volgens enhanced steam/ is there any deal

Current best:
38,24€
-25% with voucher FANATICAL15 at Fanatical (STEAM)

Heeft er iemand de vorige FMs op een surface laptop go gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Lekker dan, laatste uren transferdeadline in januari. Mijn 21 jarig toptalentje in doel heeft een ontsnappingsclausule van 30 miljoen. Krijg ik een bod vanuit het midden oosten waar hij op in gaat en ik mijn opvolger niet op tijd kan binnenhalen.

Zo'n transfers gebeuren me iets te vaak imo, hij speelt alles bij mij in Leverkusen en staan momenteel top 4. Ook gezien het salaris dat die daar krijgt is het een onrealistische transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:18

Vos

AFCA

wildhagen schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:35:

Dit even in de gaten houden : https://www.allkeyshop.co...23-cd-key-compare-prices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:18

Vos

AFCA

Chelseamarre123 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:30:
Lekker dan, laatste uren transferdeadline in januari. Mijn 21 jarig toptalentje in doel heeft een ontsnappingsclausule van 30 miljoen. Krijg ik een bod vanuit het midden oosten waar hij op in gaat en ik mijn opvolger niet op tijd kan binnenhalen.

Zo'n transfers gebeuren me iets te vaak imo, hij speelt alles bij mij in Leverkusen en staan momenteel top 4. Ook gezien het salaris dat die daar krijgt is het een onrealistische transfer.
Psst verkeerde topic, wederom.

[Multi] Football Manager 2022

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 10-10-2022 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:42

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Nou knoop maar doorgehakt en FM op steam aangeschaft... had nog wat walletfunds over dus voor dat 10tje dit jaar maar geen cdkeys of instantgaming..

Ben benieuwd, release datum 8 november en ik meen 2 week eerder starten ivm pre-order..
twijfel nog of ik gelijk begin (en hoe) of dat ik even de eerste update afwacht om de kinderziektes eruit te halen.

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
beta zou mogelijk 20/10 droppen volgens een lek op epic store, maar quote me er niet op

Ben ook nog niet zeker wat ik ga doen. Heb wel al enkele clubs bedacht die ik zeker wil spelen, maar wil er een deftige lange career mee hebben. Het is inderdaad moeilijk te voorspellen wat en hoeveel er gaat veranderen in die 2 weken, heb vorige betas ook niet gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:05
Ben benieuwd naar fm 23. Sinds CM93 speel ik jaarlijks dit spel en het blijft geweldig om als manager een voetbalclub naar grote successen te brengen.

Gisteren ook de youtube videos bekeken van diverse streamers over de verschillende nieuwe aspecten. Op zich vind ik de veranderingen wel meevallen. Squadplanner is wel handig, kan ik eindelijk mijn losse excelbestandje opdoeken.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
Kijk uit naar de beta hopelijk deze week. De Beta ga ik lekker met mijn clupie spelen uit Rotterdam zuid. En als lange save ben ik er nog niet uit. Misschien met Dresden in Duitsland of een Journeyman of gewoon weer ouderwets de Engelse pyramide met een club uit 1 van de drie vanarama league's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
SI bevestigt net dat de beta vanavond uitkomt. Men is begonnen met het uploaden naar steam. Binnen 2 tot 4 uur zou hij gedownload moeten kunnen worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Maar weer eens een key aanschaffen. Nog niet gedaan. Jammer dat het niet meer mogelijk is via www.allkeyshop.com
Enkel de Standard key, maar die geeft geen Beta access zoals voorgaande jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:21
Rivanov schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:29:
Maar weer eens een key aanschaffen. Nog niet gedaan. Jammer dat het niet meer mogelijk is via www.allkeyshop.com
Enkel de Standard key, maar die geeft geen Beta access zoals voorgaande jaren.
Oh is dat zo :( Ik had nog wat kinguin tegoed, dus nu zal ik nog eventjes moeten wachten dus

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou, ik ben mijn game gestart met Pro Vercelli, een club uit 1892, uitkomend in de Serie C in Italië. Een echte fallen giant: ze waren maar liefst 7 keer landskampioen van Italië (1908, 1909, 1910–11, 1911–12, 1912–13, 1920–21, en 1921–22) en één keer 2e (1910), maar in 1934-1935 degradeerden ze naar de Serie B, en in 1947-1948 zelfs naar de Serie C. Pas in 2011-2012 speelden ze weer één seizoen in de Serie B, waarna ze weer degradeerden.

Ze komen momenteel dus uit in de Serie C. Dit derde niveau van Italie is, in tegenstelling tot Serie A en B, niet landelijk, maar het is opgedeeld in 3 regio's: Noord (waar Pro Vercelli in zit), Midden en Zuid, elk bestaand uit 20 teams. De winnaars van de 3 Serie C-regio's promoveren direct naar Serie B. De 9 best geplaatste teams (naast de kampioen) van deze 3 competities, plus de winnaar van de Serie C-Cup, strijden met dus 28 clubs in een promotie playoff om welgeteld één promotie-ticket naar de Serie B. Dat wordt dus een behoorlijke uitdaging....

Heb al een hele tijd niet meer in Italië gespeeld (vooral vanwege dat co-ownership van een aantal jaar terug wat ik niks vond), dus dit lijkt me me wel wat.

Doelstelling van de board is een 'reach the playoffs', en als ik de spelersgroep zo eens vluchtig bekijk moet dat mogelijk zijn.

Geladen landen: Engeland, Schotland, Spanje, Duitsland, Frankijk, Nederland, België, Italië, Brazilië, Argentinië, Mexico, Colombia, Oekraine, Polen, Portugal, Rusland, Kroatië, Oostenrijk, Tsjechië, Turkije, Zweden, Noorwegen. Alle leagues playable (ja, ik heb toch voldoende CPU en RAM: AMD 5950X 16-core/32-threads en 32 GB).

De bedoeling is in ieder geval om hier een carrieregame van te maken voor de hele levensduur van FM23.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
2 weken geleden heeft mijn oude laptop het begeven, yup, net voor de release van een nieuwe FM. Nu dacht ik, dan maar op de console spelen, maar dat is niet zo leuk als je jarenlang op de pc/laptop hebt gespeeld.
Nu ben ik hier op Tweakers aan het kijken voor een leuke laptop, ik heb helaas niet zo'n groot budget. Ik zoek een laptop rond de €100-€150. Denken jullie dat ik voor dat bedrag een laptop kan scoren die FM soepel draait? Ik speel zelf altijd met 6 landen en dan alle competities van het desbetreffende land. Ik weet niet of ik hier linkjes mag delen? Ik weet ook niet zo goed waar ik moet letten heb er niet zoveel verstand van. Maar ik neem aan, als ik een laptop koop met een i7 en 8gb werk geheugen dat ik wel goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

Zyron

BWRAAAAP

Veel plezier met de beta allen, ik wacht (helaas) nog even op de release voor Game Pass, maar het voelt ook weer een beetje zonde om nu alsnog een Steam-versie te kopen voor die 2,5 week.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejfie147
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-08-2024
dag beste FM vrienden,
na 5jaar bewuste afwezigheid van het spel heb ik zopas FM2023 gekocht :-).

Nu is mijn vraag echter, is het mogelijk om de echte logo's en spelersfoto's enzo hiervoor te krijgen? Heb dit nog nooit gedaan maar lijkt me wel een leuke add-on. Is er iemand die kan helpen hier?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
deejfie147 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:58:
dag beste FM vrienden,
na 5jaar bewuste afwezigheid van het spel heb ik zopas FM2023 gekocht :-).

Nu is mijn vraag echter, is het mogelijk om de echte logo's en spelersfoto's enzo hiervoor te krijgen? Heb dit nog nooit gedaan maar lijkt me wel een leuke add-on. Is er iemand die kan helpen hier?

Thanks!
Ja er worden altijd facepacks en logopacks gemaakt door fans. gewoon wat googelen en youtuben.

YouTube: Face Pack Install Guide Football Manager 2023 | How to get real play...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Eerste bevindingen na een paar games (gisteren vooral bezig geweest met bouwen tactiek, trainingschema, en de staff op orde brengen). Ook de realname fix was gisteravond al uit, heb ik ook meteen toegepast.

Speelt lekker, maar de match engine kan nog wel wat tweaks gebruiken. WAY te hoge scores, ook vaak vanuit schoten op lange afstand, dat is niet realistisch. Ook vrije trappen net buiten de penalty box zijn bijna altijd doelpunten.

Dan krijg je dus dit soort onrealistische scores:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2TGqSGc641_nJx3PWWkHxBTmQU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vM4AWV891r5PnFSDdyAeiLnw.png?f=user_large

Los van dat zie ik geen grote problemen met de match-engine, in combinatie met mijn 4-2-4 tactiek werkt alles naar behoren.

Ow, en ik weet niet of jullie die Wonderkid Guide van FMScout gelezen hebben die ik gisteren in de mail kreeg? Daar stond nota bene één van mijn spelers op, namelijk mijn keeper:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MYIgCYCmfl00YOKwEQEhRMlp-c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lAC35itsGveGh8meGzERLz3o.png?f=user_large

Prima attributen voor zijn 17-jarige leeftijd, maar wonderkid? Mwah... heb toch zijn contract maar even opgengebroken van 2024 naar 2025 (langer kan helaas niet) :P

Moet alleen nog even op zoek naar wat goede logo- en facepacks (I know, I know, gisteren geen zin in :P).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@wildhagen Ook bij Susie te vinden:

https://sortitoutsi.net/football-manager-2022-graphics

Ik gebruik zelf de Cut Out Faces en Metallic Logo's.

Ze zijn al jaren compatible met alle versies dus ik verwacht dat nu ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
@Jorgen tnx, heb die CutOut en Metallic nu ook geinstalleerd, en het werkt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHdFcxmw7dfRZGZBfAR8WTS4pDI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ou4yViWPAHeuVomdTeODHXXF.png?f=user_large

Nu maar weer eens door met de inhoudelijke game :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Heb gewoon de volledige graphics map verplaatst.. zoals ik ieder jaar doe.
Werkt zoals altijd prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
De officiële Champions League anthems zijn wel cool. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXP8MyJK1_ewtusWNlHg2lk3wcI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hip8G21WjZew7Maol5hAKLbr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJ7gz4yFYj8UCbuUwI22V4APxaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rtwqhQi10pCN8XruEW8lpzXt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRfBbB9nQmlHa492uv50Pz87SmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NyarGjigiPhIkg2jTKvFEKYS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBO_Rnq1Nwd5tgYZy621ij1lXWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lm9NyhzJp9dOdNhgXMtP7QaU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Rivanov op 21-10-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:39:
@Jorgen tnx, heb die CutOut en Metallic nu ook geinstalleerd, en het werkt :)

[Afbeelding]

Nu maar weer eens door met de inhoudelijke game :P
Fijn is dat hè? :)
Heb je ook de real name fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rivanov schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:50:
Ik had een oude versie (die van 2018) en moest onlangs mijn laptop opnieuw installeren dus ik heb maar gewoon even de laatste nieuwe gedownload. Wat jij doet werkt prima inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

O wow! Dat ziet er echt geweldig uit! Zeker ook het poule-overzicht. Vond het altijd zo jammer dat je tot en met de een na laatste ploeg het overzicht ziet en daarna meteen de groepsstanden. Dit is fijn dat je ze alle 32 zo naast elkaar ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:32:
[...]

Fijn is dat hè? :)
Heb je ook de real name fix?
Ja, had ik gisteravond al geplaatst. Die was binnen 5 minuten na release van de beta al uit namelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:35:
[...]

Ja, had ik gisteravond al geplaatst. Die was binnen 5 minuten na release van de beta al uit namelijk.
O ja, ik herinner het me dat je dat schreef inderdaad.

Veel plezier met gamen iedereen!
Zoals altijd wacht ik totdat de laatste patch uit is. Scheelt ook gelijk 25 euro in de aanschaf ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Het zijn de kleine details die het 'm doen. Maar wel blij met zo'n graphics. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ok7vvOos7IL8vghKD17n5FEuY2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/za8qbADDGTWgESxRCYfkAHKG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtzSMsz5kaReM85dgw8xlS5FgKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A81iCH8otDbAFiJgnp8qoIpQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uECraHjtglu7U4KJDNiPAmnBQ90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AKL1MpHwYdmpovU7tVBKwaY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 21-10-2022 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:12

Ottooo

Vuurvlieg

Over graphics gesproken, wat kits betreft gebruik ik de FC12 kits, die hebben al een aardige collectie klaar staan :)
https://fmslovakia.com/en...acks/fc12-season-2022-23/

Als je goed kijkt zie je bij de Nederlandse Tweede Divisie misschien wel een bekende naam staan ;)

Afbeeldingslocatie: https://fmslovakia.com/wp-content/uploads/2022/10/Netherlands_-_Tweede_Divisie.png

Als het goed is komt de Derde Divisie dit weekend online. KKD is nog w.i.p., die heb ik laatst van iemand anders overgenomen maar daar zitten een paar lastige shirtjes tussen... (dat uitshirt van Telstar.... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Argh. Dit is slecht voor mijn OCD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xteKBLFVFXSJOIcRfRhJL88dQWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uWSTKy0eEhGEPAlZwC0VxXwC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:16
wildhagen schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:35:
Nou, ik ben mijn game gestart met Pro Vercelli, een club uit 1892, uitkomend in de Serie C in Italië. Een echte fallen giant: ze waren maar liefst 7 keer landskampioen van Italië (1908, 1909, 1910–11, 1911–12, 1912–13, 1920–21, en 1921–22) en één keer 2e (1910), maar in 1934-1935 degradeerden ze naar de Serie B, en in 1947-1948 zelfs naar de Serie C. Pas in 2011-2012 speelden ze weer één seizoen in de Serie B, waarna ze weer degradeerden.

Ze komen momenteel dus uit in de Serie C. Dit derde niveau van Italie is, in tegenstelling tot Serie A en B, niet landelijk, maar het is opgedeeld in 3 regio's: Noord (waar Pro Vercelli in zit), Midden en Zuid, elk bestaand uit 20 teams. De winnaars van de 3 Serie C-regio's promoveren direct naar Serie B. De 9 best geplaatste teams (naast de kampioen) van deze 3 competities, plus de winnaar van de Serie C-Cup, strijden met dus 28 clubs in een promotie playoff om welgeteld één promotie-ticket naar de Serie B. Dat wordt dus een behoorlijke uitdaging....

Heb al een hele tijd niet meer in Italië gespeeld (vooral vanwege dat co-ownership van een aantal jaar terug wat ik niks vond), dus dit lijkt me me wel wat.

Doelstelling van de board is een 'reach the playoffs', en als ik de spelersgroep zo eens vluchtig bekijk moet dat mogelijk zijn.

Geladen landen: Engeland, Schotland, Spanje, Duitsland, Frankijk, Nederland, België, Italië, Brazilië, Argentinië, Mexico, Colombia, Oekraine, Polen, Portugal, Rusland, Kroatië, Oostenrijk, Tsjechië, Turkije, Zweden, Noorwegen. Alle leagues playable (ja, ik heb toch voldoende CPU en RAM: AMD 5950X 16-core/32-threads en 32 GB).

De bedoeling is in ieder geval om hier een carrieregame van te maken voor de hele levensduur van FM23.
Vanmorgen FM23 aangeschaft.

Voordat ik een carrierre start,wat is nou het voordeel van het aantal geladen landen? Snellere laadtijd? Wat is dan aan te raden qua landen?

Ik gebruik altijd de instant result knop.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Burning_Tyre schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:39:
[...]

Voordat ik een carrierre start,wat is nou het voordeel van het aantal geladen landen? Snellere laadtijd? Wat is dan aan te raden qua landen?
Snellere laadtijd alvast niet, want hoe meer landen je laad, hoe langzamer het wordt :P

Het voordeel van veel landen selecteren is dat je meer keuze uit teams hebt. Voor een long-term save (dus als je tot 2050+ door wil gaan) is dat qua variatie wel zo fijn.

Tevens heb je dan ook de spelers uit die landen er meteen bij, ook goed voor de hoeveelheid spelers die je kan kiezen in dat geval.

Hoeveel aan te raden is, hangt helemaal van je specs van je computer af. Als je geen al te krachtige CPU hebt, of maximaal 8 GB RAM, zou ik zeker niet meer dan 20-25 competities inladen, om de snelheid er nog een beetje in te houden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Wat ik altijd doe.

- Advanced Setup
- Land waarin ik ga managen, alle competities.
- De landen waar ik ook in geïnteresseerd ben zet ik op View Only zodat ik resultaten van wedstrijden kan zien met eventueel de doelpunten. Ik doe nooit een Journeyman dus hoef geen andere competities op Playable.

Vervolgens ga ik rechtsboven naar Database Setup en zet ik deze op Large en ga ik nog naar Advanced.
Daar zet ik nog onder Continents alle continenten aan en selecteer ik de optie:

- All Players from Top Clubs.

Zie ook het begin van dit filmpje. Dat legt het allemaal perfect uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Ik ben begonnen bij Hertha omdat ik meestal na de Beta een nieuwe carriere start.

Overigens is bij mij de taal wel een dingetje. Standaard heb ik hem op UK English staan maar hij start op basis van Steam in het Nederlands.

Krijg ik vervolgens dit :) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R7JCb1CIFELlZygI6vUC_jAVXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vmf3Nw7J7vS08FWwA8zr7g0I.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0fplK5z6UU7113vx4JkBk7qO8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IW7nu5J6mYunaHqjWhrw6ZdP.png?f=fotoalbum_large

Ik weet het, Beta, dus geen probleem mee maar het blijft bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja heb die taalmengeling ook al opgemerkt, ik speel ook altijd in het engels. Maar dan krijg je dus idd dingen als "31y old spelmaker"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hebben jullie hier ook last van? Die twee "lichtbalken" in beeld.
Speel op 14" MacBook Pro, aangesloten op 27" MSI 1440p scherm.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0zoclKzk6BnU6sc2fCHEn4y5b0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Ckg26pezS2FAtYdJsoPwuV5.png?f=fotoalbum_large

Op laptop scherm zelf geen last van.

/edit: Denk het probleem gevonden te hebben. Had Render Scale op 200% gezet. Nu teruggezet op 150% en dan is dat probleem opgelost.

[ Voor 255% gewijzigd door Rivanov op 21-10-2022 15:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
soskes schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:31:
Ik ben begonnen bij Hertha omdat ik meestal na de Beta een nieuwe carriere start.

Overigens is bij mij de taal wel een dingetje. Standaard heb ik hem op UK English staan maar hij start op basis van Steam in het Nederlands.

Krijg ik vervolgens dit :) :
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik weet het, Beta, dus geen probleem mee maar het blijft bijzonder.
Ik had iets soortgelijks, half NL, half EN, terwijl bij Overview wel Engels staat.

Er blijkt nog een tweede plek te zijn, die stond wel op NL. Na omzetten naar EN was dit probleem opgelost:

Via FM -> Preferences -> Most Common -> Data Language Preferences:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S15nU-oIVWFrzds9R7kGdsH17oQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yu0xtnSNWb3P5t6iUaXhHpW4.png?f=user_large

Dan op de goede taal zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0W7Q7gH94O4Vc4OLfIhXOMTQb4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rtGOZZH5dEQUw3Ont84o645R.png?f=user_large

Wellicht heb je er iets aan?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:00
Iemand al iets vernomen over de console versie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Landen die niet geladen zijn hebben minder actieve én minder actieve managers.

minder actieve managers:

In FM18 en FM20 was het in elk geval zo dat in ongeladen en view-only leagues alleen nog de absolute topclubs een nieuwe manager aantrokken als de vorige ontslagen werd of met pensioen ging. Daarna bleef het team gedurende je gehele save zonder manager. Ook kwamen er überhaupt minder managers uit die landen.

minder actieve managers

In ongeladen en view-only leagues doen de managers ook daadwerkelijk minder. Ze zijn minder sterk geprogrammeerd dan managers in actieve leagues en zullen daardoor ook minder agressief scouten, op dezelfde spelers bieden, of op jouw spelers bieden. Ze doen die dingen allemaal wel, maar een paar levels minder dan wanneer diezelfde league wel actief is.

Daarnaast - en dat vond ik heel irritant in een longterm save (80+ seizoenen) kunnen clubs van inactieve leagues als zij geen manager meer aantrekken ook geen continentale cups in Europa winnen of überhaupt in de finale komen. Meer hierover schreef ik hier op het SI forum: https://community.sigames...gers-anywhere-except-916/

Daveincid (van de Realism update) heeft een in depth stuk geschreven over alle andere verschillen in de game vwb ongeladen/view-only/actief. Meer hierover lees je hier:

https://community.sigames...-03-may-21-links-updated/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
R009 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:19:
Iemand al iets vernomen over de console versie?
Beta is alleen voor de pc versie. De console players moeten wachten tot 8 November voor de release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Als ik mijn manager maak, heeft hij standaard een oorbel in, die kan ik ook niet af doen? Althans ik zie nergens een optie om geen oorbel te dragen. Iemand anders dit ook opgevallen of miss gevonden heeft hoe ik die lelijke oorbel kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 19:06
garathane schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:06:
[...]

Dit blijft toch mooi verhaal
Rivanov schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:50:
Zit je alleen met oude kits of faces :P
Dat is wel super vlug! iig vlugger dan dat ik FM23 heb gekocht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Pfff. Verlies net met Pro Vercelli de Serie C cup van Pescara, door een lomp eigen doelpunt :X

Competitie loopt het lekker, sta nu 2e, met nog 8 games te gaan en 2 punten achterstand op de nummer 1. Morgen seizoen maar eens afmaken, vanavond heb ik helaas andere verplichtingen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
MrGizMo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:18:

Zit je alleen met oude kits of faces :P
Natuurlijk niet. Die update ik continue. Heb alle recente faces (die download ik telkens van Sortitoutsi) en de 22-23 FC'12 en PR Style kits die momenteel beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
Voor de mensen die nu al aan hun lange save zijn begonnen. Er is een mega bug ontdekt wat de progressie stokt voor jongere speleres voor het ontwikkelen van de technische abilities. Deze bug is ook al erkent door SI.

Hier een paar links naar de Reddit post en naar het SI forum:

https://www.reddit.com/r/...opment_is_broken_in_fm23/

https://community.sigames...player-development-r8437/

Ik hoop voor vele die nu al een lange save spelen dat ze deze bug heel snel repareren. Want dit is zeker game breaking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
jlena schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 08:08:
Voor de mensen die nu al aan hun lange save zijn begonnen. Er is een mega bug ontdekt wat de progressie stokt voor jongere speleres voor het ontwikkelen van de technische abilities. Deze bug is ook al erkent door SI.

Hier een paar links naar de Reddit post en naar het SI forum:

https://www.reddit.com/r/...opment_is_broken_in_fm23/

https://community.sigames...player-development-r8437/

Ik hoop voor vele die nu al een lange save spelen dat ze deze bug heel snel repareren. Want dit is zeker game breaking.
Lol. Het is niet voor niets een Beta. Dus diegene die nu aan een long term save beginnen, zijn sowieso niet wijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaco0182
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-05 16:16
Ben heel benieuwd hoe de ps5 versie zal zijn, hopelijk niet veel minder dan de pc.
Iemand nieuwe info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Holy crap. Ik ben 3 hartaanvallen verder, maar het seizoen is dan toch voorbij. En wát voor seizoen!

De board verwachtte in de competitie dat we de playoffs zouden halen, en in de Serie C-Cup moest ik 'competitive' zijn. Nou, dat is gelukt....

In de competitie stond ik heel lang bovenaan, tot ik tegen nogal wat blessures aan begon te lopen. Helaas zaten daar ook de nodige key spelers voor mijn elftal bij, en waren er ook een aantal langdurige (4-8 weken) blessures bij. Hierdoor zakte ik uiteindelijk door het ijs naar de 2e plaats.

Gelukkig wist ik nog te herstellen, waardoor ik uiteindelijk toch de competitie won. Maar hoe nauw het is, zie je hier. Het komt dus op doelsaldo aan!

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2ymKpS6QOEnMpvZEaaSMafmTq8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0j2zEoezirAtb6h5d4lZDhPU.png?f=user_large

Competitieverloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLpjXjJy4eAJVxIODjS7Ih1Jm50=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eNuy3QPMUw6UQAUwsVFPHNk0.png?f=user_large

In de beker ging het eigenlijk boven verwachting goed. Zonder al teveel problemen of noemenswaardigheden haalde ik de finales. Helaas verloor ik die met 2-1, mede door een krankzinnig eigen doelpunt. Echter, wat ik niet doorhad, is dat de finale over 2 legs wordt gespeeld. En die wedstrijd was nog veel bezopener, nu won ik met 4-2 door een krankzinnige hattrick. Toch de cup gewonnen dus.

Daardoor mocht ik naar de Supercup, tegen Crotone en Rimini. Helaas eindigde dit in minieur, met een 1-1 gelijkspel tegen Crotone en een 2-1 verlies tegen Rimini was ik hier snel klaar.

Mijn topscorer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBujU7rzZoEEMqzBZ3QY1w6JiNw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FkZj0xTRa9SZIbqXZUJEncYj.png?f=user_large

Speler met hoogste gemiddelde rating:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWvXtSrK10WbjZ0E7cqQkN-j0-Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hjv2OjpA0bFSS3OpRhwH7j7d.png?f=user_large

Qua transfers heb ik een aantal huurspelers die ik wel kon gebruiken over kunnen kopen. Enkele andere spelers heb ik qua huur kunnen verlengen, en van enkele ga ik afscheid nemen.

Heb 2 goede verdedigers (1 DRC, 1 DR) over kunnen nemen van Juventus, en ook nog een goede AM RC kunnen halen. Tevens nog een uitstekende oud-speler (AML) op huurbasis kunnen terughalen voor het seizoen.

Dus qua selectie denk ik dat ik al een heel eind ga komen. Wellicht nog wel een extra DM en een extra ST, waar ik nog voor aan het scouten ben.

Maar volgend jaar in Serie B heb ik wel een uitdaging iig. Het niveau is daar toch aanzienlijk hoger dan in de Serie C.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Jaco0182 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:35:
Ben heel benieuwd hoe de ps5 versie zal zijn, hopelijk niet veel minder dan de pc.
Iemand nieuwe info?
Console versie is de "slimmed" down versie. Dus zeker niet gelijk aan de PC versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ottooo schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:55:
Over graphics gesproken, wat kits betreft gebruik ik de FC12 kits, die hebben al een aardige collectie klaar staan :)
https://fmslovakia.com/en...acks/fc12-season-2022-23/

Als je goed kijkt zie je bij de Nederlandse Tweede Divisie misschien wel een bekende naam staan ;)

[Afbeelding]

Als het goed is komt de Derde Divisie dit weekend online. KKD is nog w.i.p., die heb ik laatst van iemand anders overgenomen maar daar zitten een paar lastige shirtjes tussen... (dat uitshirt van Telstar.... :X )
Derde Divisie is nu live.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMuG7BI3rRmp-Up_WmOjE7s-e4s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TPDH50AOZVtPBc5gfyzOLo4r.png?f=fotoalbum_large

https://fmslovakia.com/do...-derde-divisie-2022-2023/

/edit: LOLLLL. Zie nu pas dat jij de creator bent. 8)7

d:)b

Ben je ook met de KKD bezig?

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 23-10-2022 14:32 ]

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste