[Multi] Football Manager 2022

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:03
Afbeeldingslocatie: https://www.fmscout.com/assets/fm22-official-announcement.jpg

Index

Introductie

Op 9 november 2021 komt het nieuwe deel van Football Manager uit en kunnen veel liefhebbers weer het roer overnemen bij hun favoriete club.
Het spel staat al jaren te boek als één van de meest realistische weerspiegelingen van het voetbalwereldje.
Voor wie het spel niet kent, even een korte introductie. In Football Manager 2022 kruip je net als voorgaande jaren in de huid van een manager. Je kan daarbij kiezen uit een verschillende competities uit een flinke lijst aan landen. Je kan werkelijk alles in handen nemen, van de tactiek, contractonderhandelingen met spelers en bestuur tot de transfers. Tijdens het spelen denk je haast dat je echt een team leidt.

Oudere FM topics

[Multi] Football Manager 2021
[Multi] Football Manager 2020
[Multi] Football Manager 2019
[Multi] Football Manager 2018
[Multi] Football Manager 2017
[Multi] Football Manager 2016
[Multi] Football Manager 2015
[Multi] Football Manager 2014
[Multi] Football Manager 2013
[Multi] Football Manager 2012
[Multi] Football Manager 2011
[Multi] Football Manager 2010
\[PC/PSP] Football Manager 2009
[Multi] Football Manager 2008
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 2
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 3

Systeemeisen

Windows
Windows 7 (SP1)
Windows 8/8.1
Windows 10

Processor
Intel Core 2 or AMD Athlon 64
1.8 GHz or higher

Memory
4 GB RAM

Graphics Cards:
Cards equal to or better than the following:
Intel GMA X4500
NVIDIA GeForce 9600M GT
AMD/ATI Mobility Radeon HD 3650
256MB VRAM
DirectX Version 11

Hard Drive Space
7 GB available space

Mac
macOS 10.13.6 High Sierra
macOS 10.14.6 Mojave
macOS 10.15.5 Catalina
macOS 11.5 Big Sur

Processor
Intel Core 2 Duo – 1.8 GHz or higher

Memory
4 GB RAM

Graphics Cards
Cards equal to or better than the following:
Intel GMA X4500
NVIDIA GeForce 9600M GT
AMD/ATI Mobility Radeon HD 3650
256MB VRAM

macOS10.14 and later requires Metal API: Version 1; macOS 10.13 and earlier requires OpenGL: Version 2.1

Hard Drive Space
7 GB available space

Bron: FM Scout

Nieuwe features

Nieuwe features zijn:
  • Data Hub
  • Nieuwe en verbeterde animaties
  • Wedstrijd AI verbeteringen
  • Deadline Day verbeterd
  • Nieuwe rol: Wide Centre-Back
  • Nieuwe structuur voor staf besprekingen
  • Verbeteringen in Scouting
  • Uitgebreide avatars voor je manager
  • Nieuwe gamemode: Versus
Voor een volledige lijst van nieuwe features kan je kijken op FMScout.com

Video's

Trailer
Nieuwe features

Tips & Tricks

Vanwege de enorme hoeveelheid content die is gedeeld op zowel de FM website als de Twitter zijn de individuele screenshots achterwege gelaten. De link naar de FM Website als ook Twitter zijn opgenomen in de onderstaande 'handige links.'

Handige links

Footballmanager.com - De officiele Football Manager-website.
Footballmanager.com/FM2022 - De officiële Football Manager 2022 website.
Twitter.com/footballmanager - De officiele Twitterpagina van Football Manager 2022.
Sigames.com - De site van de ontwikkelaars van Football Manager.
SI Community - Officiële forum van FM
FMScout.com - Website voor extra graphics en databases
FMInside.nl
ManUtd.nl
Sortitoutsi.net
Passion4FM o.a. uitgebreide uitleg van stafrollen en een download voor staf filters.

Youtube

YouTube: lollujo
YouTube: Loki Doki
YouTube: WorkTheSpace
YouTube: Second Yellow Card
YouTube: GoldenFM
YouTube: BigHerbtheNerd
YouTube: DoctorBenjy FM
YouTube: BusttheNet Gaming
YouTube: Gendo FM
YouTube: Gray Hair Gaming
YouTube: FoxInTheBoxFM
YouTube: Zealand

Opmerkingen vooraf

Natuurlijk is dit topic bedoeld voor vragen, maar probeer eerst zelf te zoeken voor meteen vragen te stellen! Kijk eerst goed op Google of of lees de topics nog even door! Is het dan nog niet duidelijk, vraag het dan gerust, er lopen hier vast genoeg mensen rond die kunnen helpen.

Wil je tips geven over wie de opvolger wordt van Solskjær of welke topspelers voor weinig je aanraadt aan mede FM-ers? Zet de naam van deze speler dan even als een spoiler in de tekst, zodat het niet storend is voor FM-ers die geen namen willen weten. Verwerk het volgende in je bericht en iedereen is blij.
code:
1
[spoiler]Naam speler[/spoiler]

Mist er iets? Toevoegingen? Wil je mede-auteur worden? Post het dan of DM de topicstarter.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 22-10-2021 20:36 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Eerste post ga ik nog aanpassen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:47
Supertof! Ik was deze week aan het kijken ernaar. Ik heb FM20 kort gespeeld via de gamepass. Het zag er al gaaf uit, merkte alleen dat het wat te overweldigend was door de hoeveelheid die je kon doen en bepalen. Lijkt me erg gaaf om deze mee te pakken en toch wat tijd en moeite erin te stoppen om het te begrijpen.

Ik twijfel alleen of ik met FM21 of FM22 moet beginnen. FM21 kan je rond de 20-30 euro kopen. FM22 is dan juist weer helemaal geüpdatet en nu voor 50 euro en daarmee is het verschil nog best klein. Maar wat nou als ik het niet zo leuk vind / toch te overweldigend blijkt? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
LOL.

(de hapering die je in de video ziet komt door de screen-capture, mijn game loopt vloeiend. ;))

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Ryst schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:13:
Supertof! Ik was deze week aan het kijken ernaar. Ik heb FM20 kort gespeeld via de gamepass. Het zag er al gaaf uit, merkte alleen dat het wat te overweldigend was door de hoeveelheid die je kon doen en bepalen. Lijkt me erg gaaf om deze mee te pakken en toch wat tijd en moeite erin te stoppen om het te begrijpen.

Ik twijfel alleen of ik met FM21 of FM22 moet beginnen. FM21 kan je rond de 20-30 euro kopen. FM22 is dan juist weer helemaal geüpdatet en nu voor 50 euro en daarmee is het verschil nog best klein. Maar wat nou als ik het niet zo leuk vind / toch te overweldigend blijkt? 8)7
https://www.shopto.net/en...ll-manager-2022-p1151983/

€ 30,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:56
Is dat met early access? Staat er wel bij maar kan ook copy paste van een product tekst zijn.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Sn3gG3l schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Is dat met early access? Staat er wel bij maar kan ook copy paste van een product tekst zijn.
Dat is met Early Access.. anders speelde ik de Beta nu niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Rivanov schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Dat is met Early Access.. anders speelde ik de Beta nu niet. ;)
Toppertje, begint hier te kriebelen, 2021 overgeslagen. Laatste vraag, dit is de steam versie? As in kan key gewoon in steam gooien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMpkCqTUDrK6UGwhtgmRytMfgjs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OLKB2HYkBlgme04koURxqKPC.png?f=user_large

Nou, volgens mij hoeft CF Intercity voorlopig niet naar Camp Nou te verhuizen om de massa fans te kunnen huisvesten :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
wildhagen schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:45:
[Afbeelding]

Nou, volgens mij hoeft CF Intercity voorlopig niet naar Camp Nou te verhuizen om de massa fans te kunnen huisvesten :P
Is dat je eigen club? Nog nooit van gehoord :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Sn3gG3l schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:38:
[...]

Toppertje, begint hier te kriebelen, 2021 overgeslagen. Laatste vraag, dit is de steam versie? As in kan key gewoon in steam gooien?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:44
Ik twijfelde toch om deze versie aan te schaffen. Zeker ook omdat ik een beetje FM-moe geworden was na al mijn save games. Na het zien van wat filmpjes heb ik hem toch maar aangeschaft. Zoals gewoonlijk begin ik de beta altijd met Feyenoord. En tot op heden gaat dat niet onverdienstelijk:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CJiW8rl.png

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Sn3gG3l schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

Is dat je eigen club? Nog nooit van gehoord :p
Yes, CF Intercity uit de Segunda División RFEF, het 4e niveau in Spanje :)

Loopt vooralsnog nog niet héél denderend, ben nog op zoek naar de juiste tactiek en posities. Zit helaas met een paar blessures ook nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1aPPnaKySLB54NJDt6OQQXJxz4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5UGAEqZr0trWMbtCJXSPEx2x.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siembrink
  • Laatst online: 20-09-2023
Vanavond de hele avond tijd om te spelen, CF Intercity klinkt als een leuke uitdaging! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
wildhagen schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:16:
[...]

Yes, CF Intercity uit de Segunda División RFEF, het 4e niveau in Spanje :)

Loopt vooralsnog nog niet héél denderend, ben nog op zoek naar de juiste tactiek en posities. Zit helaas met een paar blessures ook nu.
Oh dat is zeker wel een uitdaging. Ik heb em ook net gekocht, eerst maar eens zo de namen goedzetten en wat facepacks downloaden. Ik begin meestal met Man Utd maar weet nog niet welk team ik ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:11
Na al die jaren spelen trekt mijn laptop het nu echt niet meer, dus sinds tijden geen beta voor mij ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Paar handige video's toegevoegd onder Tips & Tricks, voor diegene die niet weten hoe ze Facepacks en Logopacks moeten installeren. Het is echt suuuuuper simpel en ik kan geen seconde van FM spelen zónder graphics. Dus doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:16
Rivanov schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:29:
Paar handige video's toegevoegd onder Tips & Tricks, voor diegene die niet weten hoe ze Facepacks en Logopacks moeten installeren. Het is echt suuuuuper simpel en ik kan geen seconde van FM spelen zónder graphics. Dus doe er je voordeel mee.
Kan je deze youtuber ook toevoegen: YouTube: YouTube
Maakt erg goede content voor FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
jlena schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:30:
[...]

Kan je deze youtuber ook toevoegen: YouTube: YouTube
Maakt erg goede content voor FM.
Jep. Heb 'm toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Gekocht, thanks @Rivanov voor de key!

Nog even twijfels met welke club ik ga starten. Denk dat ik m'n default game met Arsenal pas ga oppakken als FM echt released. Kan ik tot die tijd mooi testen met een ander clubje.

Maar eens rondneuzen in de Championship of de lagere leagues in Engeland 8)

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42
Ik ben nog steeds bezig met mijn save met WBA. Inmiddels doe ik mee om de toppositie in de PL. Helaas nog geen kampioen geworden, ik doe dit jaar wel mee in de CL. Mijn scouts hebben een paar pareltjes kunnen vinden. Onderstaande was mijzelf nog nooit gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svLDJQFjiw68q6cZrAHOpVnK1wM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g2P6A17R8ccH4Bug4j3LvQLe.png?f=fotoalbum_large

Adalberto is wel een toppertje in wording (helaas wel een clausule voor 44 miljoen, dat was een eis bij de contractbesprekingen...):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoYYIAcGWR0IMLNg_yI5YVmac0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FSvRFJqTIDA5NQUTtUWYdaiy.png?f=fotoalbum_large

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:17
Ieder jaar begint het weer te jeuken om me eens echt goed vast te bijten in Football Manager. Zeker als ik al die toffe verhalen hier lees. Maar eenmaal de game geïnstalleerd (laatste versie was 2020) ben ik in het het eerste uur enigszins overdonderd door het scala mogelijkheden dat ik alweer afhaak en maar een carrièremodus in FIFA opstart :z En bij FM bekruipt me altijd het gevoel inhoudelijk te weinig van voetbal te weten :+

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

WinterBase schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:10:
Ieder jaar begint het weer te jeuken om me eens echt goed vast te bijten in Football Manager. Zeker als ik al die toffe verhalen hier lees. Maar eenmaal de game geïnstalleerd (laatste versie was 2020) ben ik in het het eerste uur enigszins overdonderd door het scala mogelijkheden dat ik alweer afhaak en maar een carrièremodus in FIFA opstart :z En bij FM bekruipt me altijd het gevoel inhoudelijk te weinig van voetbal te weten :+
Aldoende leert men :P Ik speel al 10 jaar FM en voel me nog steeds een noob.
Maar het mooie is dat je bepaalde aspecten kunt uitbesteden en zo kunt focussen op de zaken die je echt leuk of belangrijk vindt. Ik laat m'n assistent bijvoorbeeld altijd de trainingen doen en de team talks omdat ik daar echt een schurfthekel aan heb.

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:09

Jebus4life

BE User

@wildhagen Installeer toch een logo pack man, niet om aan te zien :9 :+

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jebus4life schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:55:
@wildhagen Installeer toch een logo pack man, niet om aan te zien :9 :+
Heb ik inmiddels gedaan, was na maken van die screenshot.

Ben nu op 25 van de 34 wedstijden en sta continue op de 2/3e plek, dus voor de play-off plekken. Precies wat de board ook verwachtte.

Leuke game weer hoor, FM22. Wel vind ik het aantal blessures nog een fractie aan de hoge kant, denk dat dat nog wel wat getuned gaat worden voor de final release.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:17
Hoe is de situatie van Barca in 22?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryst
  • Laatst online: 08:47
Uiteindelijk deze gehaald door de deal van @Rivanov, dus thanks daarvoor!

Ik merk dat het inderdaad redelijk overweldigend is. Begonnen met PSV, daar ken ik alles al van.
Maar toch heb ik het gevoel dat ik 0 controle heb over het team of over wedstrijden.
2 officiële wedstrijden gehad, uiteindelijk door 2-1 winst door in de Champions cup. Maar toch wel even pittig.
Ik denk dat ik toch even wat langer moet wachten op content via YouTube. Of zal FM21 precies hetzelfde zijn hierin?

Al met al: Een game die ik graag meer wil spelen en snappen. Maar dat snappen is best lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jlena
Ryst schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:57:
Uiteindelijk deze gehaald door de deal van @Rivanov, dus thanks daarvoor!

Ik merk dat het inderdaad redelijk overweldigend is. Begonnen met PSV, daar ken ik alles al van.
Maar toch heb ik het gevoel dat ik 0 controle heb over het team of over wedstrijden.
2 officiële wedstrijden gehad, uiteindelijk door 2-1 winst door in de Champions cup. Maar toch wel even pittig.
Ik denk dat ik toch even wat langer moet wachten op content via YouTube. Of zal FM21 precies hetzelfde zijn hierin?

Al met al: Een game die ik graag meer wil spelen en snappen. Maar dat snappen is best lastig.
Je kan heel veel tips halen uit video content voor fm21. Het echte wat anders nu is dat je strategie van fm21 niet erg meer op gaan. Dus moet je momenteel je eigen bedenken en over een tijd zal internet weer volstaan met strategien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 19:54
Is er dit jaar wel weer een lichte skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
joostmakaay schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:48:
De enige skin die er is, is dark met paarse/roze elementen, zie bijvoorbeeld dit screenshot
Afbeeldingslocatie: https://fmshots.com/images/2021/10/01/fm22-inbox-weekly-staff-meetinga473a5a6ceaba028.jpg

Er zijn inmiddels al andere skins uitgebracht, waaronder een aantal lichtere:
https://www.fmscout.com/a-kojuro-fm22-skin.html
https://www.fmscout.com/a-priisek-fm22-skin.html
https://www.fmscout.com/a-tangfu-fm22-skin.html

Maar of deze onder de noemer lichte skin vallen, laat ik aan jou over.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:13
Er worden elk jaar toch genoeg skins gemaakt. Ik speel 2021 ook met een lichte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zodra de game volledig gereleased is komen alle skins weer online.
Helaas komt er dit jaar geen nieuwe TCS Skin (mijn all-time favorite). De skinmaker heeft geen tijd zegt ie. Maargoed, dat had ie vorig jaar ook niet en toen bracht ie toch nog een vernieuwde TCS skin uit. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 25-10-2021 19:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:15
De VAR kan doelpunten ook goedkeuren in FM22 *O*

Niet meer de standaard afkeuring bij ingrijpen :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 18:58
London schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:36:
Gekocht, thanks @Rivanov voor de key!

Nog even twijfels met welke club ik ga starten. Denk dat ik m'n default game met Arsenal pas ga oppakken als FM echt released. Kan ik tot die tijd mooi testen met een ander clubje.

Maar eens rondneuzen in de Championship of de lagere leagues in Engeland 8)
Ik ben begonnen met Sheffield Wednesday. In league one, samen met Sunderland. Op de laatste dag directe promotie afgedwongen. De uitdaging hier is dat je met een schuld van €160 miljoen begint. Het was niet echt mijn bedoeling maar oké. Nu kijken hoe we in het championship gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-10-2024
vuurtjih schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:57:

Yup, leuke toevoeging, nu zit je toch elke keer een beetje in spanning IPV dat je al weet tot de goal toch afgekeurd word.

Genieten met Newcastle, ga nu seizoen 2 in na een mooie 5de plek. Na de BETA uiteraard een leuke uitdaging zoeken, maar voor nu nog even lekker met geld strooien en de nieuwe talenten ontdekken.
soskes schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:05:
[...]

Ik ben begonnen met Sheffield Wednesday. In league one, samen met Sunderland. Op de laatste dag directe promotie afgedwongen. De uitdaging hier is dat je met een schuld van €160 miljoen begint. Het was niet echt mijn bedoeling maar oké. Nu kijken hoe we in het championship gaan.
Over uitdaging gesproken, Sunderland.
Prachtige club, imo een van de mooiste ploegen van Engeland met een fantastische achterban die altijd achter hun club blijven staan. Sunderland kan ik iedereen aanraden!

[ Voor 36% gewijzigd door GluonC op 26-10-2021 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 19:54
Rivanov schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:45:
[...]

Zodra de game volledig gereleased is komen alle skins weer online.
Helaas komt er dit jaar geen nieuwe TCS Skin (mijn all-time favorite). De skinmaker heeft geen tijd zegt ie. Maargoed, dat had ie vorig jaar ook niet en toen bracht ie toch nog een vernieuwde TCS skin uit. :+
Ik meen te herinneren dat er voor FM21 geen officiële lichte skin uitgebracht is, vandaar mijn vraag. Nog steeds een groot vraagstuk waarom dit toen niet gedaan is, maar dat is bij SI vaker het geval heb ik het idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Sinds vandaag de nieuwe 14" MacBook Pro met 10-Core CPU / 16-Core GPU / 16GB RAM / 1TB Storage.
Ben nu FM 2022 aan het spelen. HO-LY SHIT. Wat loopt dit smooth.

Op m'n 27" iMac 5K Late 2015 gaan de fans tekeer.. op m'n vorige 16" MacBook Pro i7 gingen de fans tekeer.
Nu he-le-maal niets. Fluisterstil en kan de laptop gewoon nog verder gebruiken zonder dat alles lagged! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
GluonC schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:31:
Over uitdaging gesproken, Sunderland.
Prachtige club, imo een van de mooiste ploegen van Engeland met een fantastische achterban die altijd achter hun club blijven staan. Sunderland kan ik iedereen aanraden!
Ken nog een uitdaging Schalke 04 weer naar de top te brengen en financieel gezond te krijgen. Ben ze in de beta bezig en kampioen geworden in Bundisliga 2 maar ik had een transferbudget van 1,5 miljioen ;( . Dus om daar nou een team te bouwen dat Bundesliga waardig is 8)7 .

En een andere uitdaging is Bolton ook financieel kapot en in league two in Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Hmm, het probleem met de scouting is nog steeds niet opgelost. Nog steeds krijg ik adviezen voor spelers waarvan de waarde veel hoger ligt dan mijn transferbudget. In dit geval heb ik een transferbudget van 500.000 euro en de scouts willen dat ik David Turnbull van Celtic koop met een waarde van 41,5 - 70 miljoen euro |:(.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:15
GluonC schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:31:
[...]

Yup, leuke toevoeging, nu zit je toch elke keer een beetje in spanning IPV dat je al weet tot de goal toch afgekeurd word.

Genieten met Newcastle, ga nu seizoen 2 in na een mooie 5de plek. Na de BETA uiteraard een leuke uitdaging zoeken, maar voor nu nog even lekker met geld strooien en de nieuwe talenten ontdekken.
Tot nu toe 3x 4x gehad dat het wel is goedgekeurd. Hoop niet dat ze het nu omgedraaid hebben :+

EDIT: Het kan dus toch, zojuist eentje afgekeurd :)F

[ Voor 4% gewijzigd door vuurtjih op 26-10-2021 22:19 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
jlena schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:41:
[...]

Ken nog een uitdaging Schalke 04 weer naar de top te brengen en financieel gezond te krijgen. Ben ze in de beta bezig en kampioen geworden in Bundisliga 2 maar ik had een transferbudget van 1,5 miljioen ;( . Dus om daar nou een team te bouwen dat Bundesliga waardig is 8)7 .

En een andere uitdaging is Bolton ook financieel kapot en in league two in Engeland.
Bolton zat bij mij in de competitie, net zo financieel aan de ground als mij met Sheffield Wednesday. Overigens League one maar zij zijn gedegradeerd naar de League two waar ik naar de Championship ga.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 16:50
vuurtjih schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:57:

Misschien een leuk feitje; in FM21 konden goals ook na VAR ingrijpen worden goedgekeurd. Maar dat gebeurde zo sporadisch dat veel gebruikers dat niet wisten 8)7 Ik heb het zelf wel een aantal keren meegemaakt, al is het wel op een hand te tellen.

[ Voor 3% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 27-10-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Gisteravond is er een minor update voor de beta uitgekomen:
We've just released a minor update for the Football Manager 2022 Early Access Beta, which directly addresses slowdown issues on certain processes within the game.

The update should download and install automatically. If it does not, we recommend restarting Steam or the Epic launcher.
Zie https://community.sigames...a-%E2%80%93-minor-update/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-05 19:12
Aanwezig boys!

Al moet ik hem nog kopen. Shopto een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:17
MrGizMo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:17:
Aanwezig boys!

Al moet ik hem nog kopen. Shopto een beetje te doen?
Yes, ben vanmiddag overstag gegaan en daar aangeschaft. Code zeer snel ontvangen en geactiveerd op Steam :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
WinterBase schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:40:
[...]

Yes, ben vanmiddag overstag gegaan en daar aangeschaft. Code zeer snel ontvangen en geactiveerd op Steam :)
Ja 10 min na dat bericht al gekocht. Bedankt weer @Rivanov :>

Zal hem editen. Anders dubbel post en gezever.

Maar ze hebben bij regio's voortaan Scandinavië verwijderd :'(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NbnBfPu.png

[ Voor 22% gewijzigd door MrGizMo op 27-10-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FzReal
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-01-2022
@MrGizMo Nice. En dat is met de Beta versie, want dan is het wel top.

Heb een beetje rond gezocht. Twijfelde nog om het nu meteen te halen. FM21 heb ik helaas niet heel veel gespeeld maar ja FM bloed blijft kriebelen haha.

En toen kwam ik deze tegen, de shopto suggestie hier en dat was een doable prijs voor mij. Maar zuur genoeg wordt er alleen creditcard gevraagd en dat heb ik niet. Via paypal geprobeerd wat ik wel heb maar nooit gebruik en daar moest ik ook een card aan linken ofso. Bij andere verkopers vind ik de prijs nog wat te hoog.

Even wachten dan nog of andere prima opties moeten langskomen. En zowiezo heb ik graag dat ik eerst echt alles fix, logo packs, realname fix etc. maar ook de Ajax staff, Juve naam en die zal pas na de full release komen begreep ik. Maar man wat kriebelt het zeg, niet normaal haha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
FzReal schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:59:
@MrGizMo Nice. En dat is met de Beta versie, want dan is het wel top.

Heb een beetje rond gezocht. Twijfelde nog om het nu meteen te halen. FM21 heb ik helaas niet heel veel gespeeld maar ja FM bloed blijft kriebelen haha.

En toen kwam ik deze tegen, de shopto suggestie hier en dat was een doable prijs voor mij. Maar zuur genoeg wordt er alleen creditcard gevraagd en dat heb ik niet. Via paypal geprobeerd wat ik wel heb maar nooit gebruik en daar moest ik ook een card aan linken ofso. Bij andere verkopers vind ik de prijs nog wat te hoog.

Even wachten dan nog of andere prima opties moeten langskomen. En zowiezo heb ik graag dat ik eerst echt alles fix, logo packs, realname fix etc. maar ook de Ajax staff, Juve naam en die zal pas na de full release komen begreep ik. Maar man wat kriebelt het zeg, niet normaal haha. :)
Hmm heb je paypal niet icm bank? Meeste is idd al gefixed. Maar idd Ajax staff en Juve is pas bij de release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FzReal
@MrGizMo
Het is wat nieuw voor mij dus ben er een beetje voorzichtig mee hehe. Anyway ik had idd me bankrek aan gekoppeld. Bij het willen kopen bij shopto wordt ik verwezen naar paypal en wordt er gevraagd een card aan te koppelen. Volgens mij is dat eenmalig na wat research gedaan te hebben. Dus ook al heb ik tegoed erop staan. Maar wellicht ga ik het straks nog een keer proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door FzReal op 27-10-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
MrGizMo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:21:
[...]

Hmm heb je paypal niet icm bank? Meeste is idd al gefixed. Maar idd Ajax staff en Juve is pas bij de release :)
Nee hoor.

https://sortitoutsi.net/c...fix-file-not-released-yet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FzReal
@Rivanov

Dit staat erbij onderin bij de FAQ...

Why does Ajax have no non-playing staff apart from Marc Overmars?
Reason: Licensing restrictions forbid it.

Solution: Once the full game and the pre-game editor are out on 9 November, this can be resolved with a new version of this download. Due to the nature of the fix. this will need a new save game to be started.

Why doesn't the Juventus stadium have the correct name? Why do Juventus kits not display correctly in the match engine?

Solution: Once the full game and the pre-game editor are out on 9 November, this can be resolved with a new version of this download. Due to the nature of the fix. this will need a new save game to be started.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Is er eigenlijk ook een manier om dit soort patches te installeren als je de Xbox edition speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:10:
Is er eigenlijk ook een manier om dit soort patches te installeren als je de Xbox edition speelt?
Nope.
Wél als je Football Manager via GamePass installeert op je PC. Maar de Xbox versie ondersteund dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
FzReal schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:33:
@MrGizMo
Het is wat nieuw voor mij dus ben er een beetje voorzichtig mee hehe. Anyway ik had idd me bankrek aan gekoppeld. Bij het willen kopen bij shopto wordt ik verwezen naar paypal en wordt er gevraagd een card aan te koppelen. Volgens mij is dat eenmalig na wat research gedaan te hebben. Dus ook al heb ik tegoed erop staan. Maar wellicht ga ik het straks nog een keer proberen.
Als je er niet uitkomt horen we het wel :) Bank koppelen duurt wel een dag of 2 dacht ik
Weet je het zeker? Aangezien editor files nog niet beschikbaar zijn :) En ook hun FAQ zegt iets anders
Why does Ajax have no non-playing staff apart from Marc Overmars?

Why doesn't the Juventus stadium have the correct name? Why do Juventus kits not display correctly in the match engine?

[ Voor 21% gewijzigd door MrGizMo op 28-10-2021 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
MrGizMo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 06:52:
[...]

Als je er niet uitkomt horen we het wel :) Bank koppelen duurt wel een dag of 2 dacht ik

[...]

Weet je het zeker? Aangezien editor files nog niet beschikbaar zijn :) En ook hun FAQ zegt iets anders

[...]

[...]
Sorry. Ajax staf kan inderdaad nog niet. Dacht even dat je de name fixes bedoeld aangezien Juventus ook nog Zebre heet in de game. Maar dat kun je wel al aanpassen via dat bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
1e seizoen net achter de rug. Toch weer zoals altijd begonnen met Manchester United. Alleen halverwege het seizoen MBappe gekocht. 1e seizoen ging bizar goed. In de competitite maar 1 wedstrijd verloren(0 gelijk spel), league cup gewonnen, Fa cup halve finale en ook nog CL en de world club cup gewonnen. Moet wel duidelijke wat breedte in de selectie toevoegen want een hoop dure oudjes laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Moeten voor de final release nog wel iets doen aan het gemekker over speeltijd. Is een known "bug" dat ook al veelvuldig op SIGames Community is gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Rivanov schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:55:
Moeten voor de final release nog wel iets doen aan het gemekker over speeltijd. Is een known "bug" dat ook al veelvuldig op SIGames Community is gepost.
Ik zit nu halverwege en ik heb pas 1 speler gehad die zeurde over speeltijd (Mark Diemers). En die is ook wel terecht, want die is pas 2 wedstrijden gestart in een half seizoen. Ik herken die bug dus niet. Maar ik begrijp wel dat het heel irritant is als je helft van je ploeg zeurt dat ze niet alle wedstrijden starten.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 09:42
ik wil hem ook gaan kopen, heb tot 3 jaar geleden jaarlijks iedere editie gekocht, maar toen kwam de 1ste en avond opleiding gaan doen. nu weer wat meer tijd. Ben vooral benieuwd of er in die paar jaar tijd veel veranderingen zijn geweest qua feeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Extigo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

Ik zit nu halverwege en ik heb pas 1 speler gehad die zeurde over speeltijd (Mark Diemers). En die is ook wel terecht, want die is pas 2 wedstrijden gestart in een half seizoen. Ik herken die bug dus niet. Maar ik begrijp wel dat het heel irritant is als je helft van je ploeg zeurt dat ze niet alle wedstrijden starten.
Bij Man Utd. heeft m'n halve selectie al gezeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Rivanov schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:22:
[...]

Dat is echt |:( |:( |:( |:( |:(

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Rivanov schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:25:
[...]

Sorry. Ajax staf kan inderdaad nog niet. Dacht even dat je de name fixes bedoeld aangezien Juventus ook nog Zebre heet in de game. Maar dat kun je wel al aanpassen via dat bestand.
Alleen stadion is nog niet te fixen. Was vorig jaar ook
Rivanov schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:22:
[...]

Donny ook? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Donny ook? :O
[/quote]

Bij mij nog niet en hij speelde bij mijn niet echt veel in 1e seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
https://www.fmscout.com/a...d-turf-textures-fm22.html

Ook een download die ik altijd pak

En deze mag eigenlijk ook niet ontbreken :

https://sortitoutsi.net/c...atch-v10-24102021-out-now

[ Voor 38% gewijzigd door MrGizMo op 28-10-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zijn wel meer graphics die niet mogen ontbreken. Mijn Graphics folder is 25GB groot :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIVzJTgdFj_Qg6zwtcQyv48GVOc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F0YUzIbXFSbuxfox9OI9O09G.png?f=fotoalbum_large

En de Faces folder zijn de Cut Out Faces van sortitoutsi.net

[ Voor 70% gewijzigd door Rivanov op 28-10-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Waar bij FM 2021 alle VAR incidenten afgekeurd werden qua doelpunt.. worden nu praktisch alle VAR incidenten als doelpunt toegekend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
COME ON YOU REDS! COME ON YOU REDS! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lWoqN3UchH8nO-nVzfyRBsYFWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tAnViMpZLYHcEew6jYbOcnnm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Rivanov schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:36:
[...]

Nope.
Wél als je Football Manager via GamePass installeert op je PC. Maar de Xbox versie ondersteund dit niet.
Ah, dat bedoelde ik eigenlijk. Heb je daar toevallig een goede handleiding voor? Met FM20 had ik mijn game corrupt gemaakt door helaas wat verkeerde handelingen uit te voeren op de rechten van de FM mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Rivanov schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:26:
Zijn wel meer graphics die niet mogen ontbreken. Mijn Graphics folder is 25GB groot :P

[Afbeelding]

Haha Taal packs? City pack wacht ik nog wel ff mee. Anders is je background ook city en dat is niks :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
MrGizMo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:12:
[...]

Haha Taal packs? City pack wacht ik nog wel ff mee. Anders is je background ook city en dat is niks :p
De map languages bevat vlagicoontjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWobRduI_vSKUU_5jMEqXp8N46g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qTdzPHjJfpOHqVAl1kk0dq0j.png?f=fotoalbum_large

En ik gebruik geen background in FM. Vind ik spuuglelijk. Die City en Stadium pictures zijn voor het Club Info Panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:49:
[...]

Ah, dat bedoelde ik eigenlijk. Heb je daar toevallig een goede handleiding voor? Met FM20 had ik mijn game corrupt gemaakt door helaas wat verkeerde handelingen uit te voeren op de rechten van de FM mappen.
Je hoeft niks met rechten te doen. Als het goed is heb je deze folder: My Documents/Sports Interactive/Football Manager 2022

Daarin heb je een Gamepass folder en daarin maak je de map graphics aan, waar je alles in plaatst.
GAMEPASS/MICROSOFT STORE USERS: If you are using this version of the game then your User Data Location is in a slightly different folder, you’ll need to open the Football Manager folder for the year of the game you are using and inside this folder you’ll notice a Gamepass folder and this is the folder you need.

After you have opened the correct Football Manager folder you should see a list of folders and what you need to do is locate the folder called graphics, if this folder doesn’t exist then just create a new folder and call it graphics.

Now open up your graphics folder and place the files you extracted inside it.

For the most part the sub-folders you put the graphics into doesn’t matter, though it is best to separate the different types into their own sub-folders so you don’t accidentally overwrite your kits with logos for the same teams. The thing to watch out for when organizing are the config xml files. These are vital and should not be mixed and matched. A set of graphics will come with a config file that is unique to them in the same folder. Make sure they stay together, in the same folder and that new png files or config files are not added or overwritten into their folder.

Whilst for best results try to keep the folder names short and simple and avoid special characters where possible.

[ Voor 54% gewijzigd door Rivanov op 28-10-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Rivanov schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:15:
[...]

[Afbeelding]

En ik gebruik geen background in FM. Vind ik spuuglelijk. Die City en Stadium pictures zijn voor het Club Info Panel.
Wellicht ben ik in de war met de namen van teams etc. Dank in ieder geval voor de uitleg van de graphics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Rivanov schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:15:
[...]

[Afbeelding]

Oeh nice!

Hmm volgens mij heb ik ook die City pack en in FM21 kreeg ik dan overal de stad als background. En ja dat is lelijk

1ste aankoop is hier binnen :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mArYzb7.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:04:
[...]

Wellicht ben ik in de war met de namen van teams etc. Dank in ieder geval voor de uitleg van de graphics!
Die moet ook niet in de graphics map. De namefix zit in de database map.
Hier uitleg. Is vrij complex. Je kunt beter voor € 30 de steam versie kopen. ;)

https://reddit.com/r/foot...ded_the_game_through_the/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Rivanov schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:11:
[...]

Die moet ook niet in de graphics map. De namefix zit in de database map.
Hier uitleg. Is vrij complex. Je kunt beter voor € 30 de steam versie kopen. ;)

https://reddit.com/r/foot...ded_the_game_through_the/
Dan maar niet die real name fix. Te veel gedoe. Ik vind 't wel zonde de game dubbel te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FzReal
@MrGizMo

Thanks, had het gisteren nog even geprobeerd maar goed. Maar heb mezelf toch maar overgehaald haha. Of eerder de kriebels hebben de battle gewonnen lol. Heb em net ergens anders gekocht, gewoon met Ideal. Inmiddels aan het installeren op steam nu yeey.

Lekker even inkomen komende dagen (met een korte save) en vind het altijd wel leuk om de Fm te pimpen zegmaar met logos, etc. en dan vanaf de release met de fix en juiste skin erbij gaan we er tegen aan. Ready to go. Jullie ook veel plezier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Raar. Toen met de gamepass release van FM20 (of 21) was het gewoon de juiste map zoeken en copy/paste.

Uitleg toen gepost op sortitoutsi
FzReal schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:27:
@MrGizMo

Thanks, had het gisteren nog even geprobeerd maar goed. Maar heb mezelf toch maar overgehaald haha. Of eerder de kriebels hebben de battle gewonnen lol. Heb em net ergens anders gekocht, gewoon met Ideal. Inmiddels aan het installeren op steam nu yeey.

Lekker even inkomen komende dagen (met een korte save) en vind het altijd wel leuk om de Fm te pimpen zegmaar met logos, etc. en dan vanaf de release met de fix en juiste skin erbij gaan we er tegen aan. Ready to go. Jullie ook veel plezier. :)
Haha ja. Logo's horen erbij ;)

En gewoon hier je screens tonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 09:42
ik heb nu eerste paar wedstrijden gespeeld en gelijk in mijn spel met PSV mezelf financieel kapot gemaakt door het aantrekken van een keeper (Livakovic) die meer verdient dan de meeste spelers.

terugkomend dat ik al enkele edities over geslagen had, ik merk dat in grote lijnen er nog veel hetzelfde aanvoelt, maar flink verbeterd is. De teambespreking en de interviews voelen meer organisch aan, maar zijn nog steeds a hell of a job om te doen (dus uiteindelijk uitbesteden aan assistent). maar de match engine voelt een heeeeel stuk fijner. Het lijkt ook allemaal net wat realistischer. Heb nog geen VAR moment gehad, dus die kan ik niet beoordelen.

als de beta over is, ga ik gelijk even een goede save starten waarbij het wat realistischer qua aankoop beleid zal zijn (lees, meer kijken naar financien en wat mogelijk is op lange termijn). nu gewoon lekker korte termijn werk voor deze 2 beta weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
wolfstein89 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:27:
ik heb nu eerste paar wedstrijden gespeeld en gelijk in mijn spel met PSV mezelf financieel kapot gemaakt door het aantrekken van een keeper (Livakovic) die meer verdient dan de meeste spelers.

terugkomend dat ik al enkele edities over geslagen had, ik merk dat in grote lijnen er nog veel hetzelfde aanvoelt, maar flink verbeterd is. De teambespreking en de interviews voelen meer organisch aan, maar zijn nog steeds a hell of a job om te doen (dus uiteindelijk uitbesteden aan assistent). maar de match engine voelt een heeeeel stuk fijner. Het lijkt ook allemaal net wat realistischer. Heb nog geen VAR moment gehad, dus die kan ik niet beoordelen.

als de beta over is, ga ik gelijk even een goede save starten waarbij het wat realistischer qua aankoop beleid zal zijn (lees, meer kijken naar financien en wat mogelijk is op lange termijn). nu gewoon lekker korte termijn werk voor deze 2 beta weken
Same hier. Beta is puur om ff te kijken. Wil ook eigenlijk weer niet te veel spelen :') _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jaaaa.... mijn 1e seizoen zit erop, en meteen promotie!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9jndOzrlNTrBixbe464FzevZzE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Sq2Ax3dd6OWKXqho6BglyYzz.png?f=user_large

Zowel board als fans happy als ik weet niet wat, verwachting was het halen van de playoffs.

Moet me volgend jaar echt wel wat versterken qua team, want ik heb best wel de nodige mensen van 30+, en met name in de aanval mis ik best wel wat diepte qua spelers.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
wildhagen schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:33:
Jaaaa.... mijn 1e seizoen zit erop, en meteen promotie!!!

[Afbeelding]

Zowel board als fans happy als ik weet niet wat, verwachting was het halen van de playoffs.

Moet me volgend jaar echt wel wat versterken qua team, want ik heb best wel de nodige mensen van 30+, en met name in de aanval mis ik best wel wat diepte qua spelers.
Ik kwam gisteren jouw team ook tegen toen ik wat clubs aan het scouten was. Zag toen ook dat Murcia in je competitie zat en na het bekijken van de gehele boom in Spanje moet ik zeggen dat daar ook veel leuke clubs tussen zitten om terug te brengen naar het niveau waar ze ‘horen’ op basis can mijn nostalgische gevoelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Moet nog wel een beetje wennen aan die nieuwe manier van scoutingverslagen. Je krijgt ze nu allemaal in 1 mailtje :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
soskes schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

Ik kwam gisteren jouw team ook tegen toen ik wat clubs aan het scouten was. Zag toen ook dat Murcia in je competitie zat en na het bekijken van de gehele boom in Spanje moet ik zeggen dat daar ook veel leuke clubs tussen zitten om terug te brengen naar het niveau waar ze ‘horen’ op basis can mijn nostalgische gevoelens.
Ja, is een behoorlijk leuke competitie allemaal. Ondanks dat het slechts het 4e niveau is, zitten er toch best leuke ploegen tussen allemaal.

En idd, veel ploegen met vergane glorie. Ooit behoorlijk groot, maar daarna totaal door het ijs gezakt.

Zoals idd Real Murcia, maar ook andere clubs die ooit op het hoogste of één na hoogste niveau speelden, maar die heel erg zijn weggezakt. Voorbeelden als Córdoba (die ooit in La Liga zaten...), Numancia (La Liga ook een paar seizoenen), Real Avilés (speelden in de jaren 90 nog in de Segunda Division), Compostela (speelden in de jaren 90 in La Liga en Segunda Division), Pontevedra (speelden in de jaren 60 in La Liga en Segunda Division)

En qua rules is het ook best wel uitdagend, want je moet ook verplicht de nodige U23-spelers in je selectie hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnLs0QPDxAoqwfz8-xQ0Sk6JLSI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aFvjB8M3vCIU3ynnfLO1Epy1.png?f=user_large

Als de board me niet wipt (fat chance gezien hun "we are delighted with your performance") denk ik dat nog wel wat jaartjes met Intercity ga spenderen. Ik ga ze iig proberen naar La Liga te brengen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Palermo is ook een leuk clubje denk ik. Spelen nu in serie c na de promotie in serie d vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:46:
Palermo is ook een leuk clubje denk ik. Spelen nu in serie c na de promotie in serie d vorig jaar.
_/-\o_
Die staat wel op het lijstje ja als full game er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FzReal
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:46:
Zo ja, zekers. Speelde destijds met ze jaren terug toen ze nog Amauri hadden en Cavani. Dat was een top Fm tijd hehe. Zo heb je genoeg leuke teams idd nu. Deportivo la Coruna bijv. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YTMmPeU.png

2x winst

0 punten

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
:?

Hoe krijg je dat voor elkaar? Lijkt een bug ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
wildhagen schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:44:
:?

Hoe krijg je dat voor elkaar? Lijkt een bug ofzo?
Haha nee nee. ADO begint met -6 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MrGizMo schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:45:
[...]

Haha nee nee. ADO begint met -6 ;)
Aaah... dat had ik ff niet door.

Waarom heb je trouwens "VOL", "EIN", "GRA" etc ipv Volendam, FC Eindhoven en De Graafschap? Realname-fix niet doorgevoerd?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
wildhagen schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:46:
[...]

Aaah... dat had ik ff niet door.

Waarom heb je trouwens "VOL", "EIN", "GRA" etc ipv Volendam, FC Eindhoven en De Graafschap? Realname-fix niet doorgevoerd?
Jawel. Normale league view doet ie het wel perfect.
I suspect this is related to the small space that the team name has in this screen and that, in cases where the short name is not short enough to fit, the game then reverts to the six-letter name field. It might also be related to the fact that club name changes within this fix are being done via lnc files in the beta since the editor data files don't work.

I'll keep this in mind to check and investigate once the full game is released to see what, if anything, can be done about it. Looks to be an intentional change from SI though.
Zag dat er meer mensen last van hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOzeSgOhBkupt6-DXJwgyZHS0JE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yzUuNuz2AqfQmDEdKNpnIwwY.png?f=user_large

Damn, seizoen twee gaan we als een trein. Nog steeds nagenoeg geen geld en (helaas) flink wat ouderen weten te halen die toegevoegde waarde hebben. Denk aan Jonjo, Butland en Drinkwater.

Nu moeten we eigenlijk wel gelijk promoveren want ik sta nog steeds 80 miljoen met schuld. No pressure.

Overigens, ik heb heel lang geen save in UK gehad. Waarom kan ik geen spelers uit de UK binnenhalen op 6 mnd voor eind van het contract?

[ Voor 8% gewijzigd door soskes op 31-10-2021 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
soskes schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:57:
[Afbeelding]

Damn, seizoen twee gaan we als een trein. Nog steeds nagenoeg geen geld en (helaas) flink wat ouderen weten te halen die toegevoegde waarde hebben. Denk aan Jonjo, Butland en Drinkwater.

Nu moeten we eigenlijk wel gelijk promoveren want ik sta nog steeds 80 miljoen met schuld. No pressure.

Overigens, ik heb heel lang geen save in UK gehad. Waarom kan ik geen spelers uit de UK binnenhalen op 6 mnd voor eind van het contract?
Tja dat zijn de regels in UK :P Volgens mij al 20 jaar ofzo. Dacht zelfs dat het pas een maand voordat het contract afloopt kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena

Normaal kan ik wel mensen een contract aanbieden om einde van het seizoen naar een club te komen. Heeft het misschien te maken met de work permits (stomme brexit, soms lastig om goedkope wonderkids aan je te binden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
MrGizMo schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:19:
[...]

Tja dat zijn de regels in UK :P Volgens mij al 20 jaar ofzo. Dacht zelfs dat het pas een maand voordat het contract afloopt kan :)
Oké, ik dacht echt dat ik nog wel eens saves heb gehad met Newcastle of Tottenham en het staat me daar niet can bij. Maar misschien kocht ik daar alleen en haalde ik buitenlanders naar Engeland.

Het maakt het in ieders geval wel stukken lastiger als je geen cent te makken hebt. Ik verlies veel van clubs die spelers naar het buitenland trekken.

Overigens, Jonjo Shelley, aankoop van de game. Hij speelt één wedstrijd en na 15 minuten eruit voor 3 maanden. Die gaan we dus niet veel zien in de strijd voor promotie en als hij het pad van Drinkwater aan houdt gaat het met het fysiek snel bergafwaarts.

[ Voor 17% gewijzigd door soskes op 01-11-2021 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Rivanov schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:26:

[Afbeelding]

Lol zie dit nu pas :P 24gb hier :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jxDDY5t.png
Apart dat wij andere indeling hebben

City pack is wel tot en met laatste update van 2020. Maar stadium pack is denk al wat ouder hier. (Vitrex nog ouder?)

Zag dat Sortitoutsi ook een background pack heeft van 8gb. Ook met stadions en cities maar backgrounds zijn echt niet chill
soskes schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:40:
[...]

Oké, ik dacht echt dat ik nog wel eens saves heb gehad met Newcastle of Tottenham en het staat me daar niet can bij. Maar misschien kocht ik daar alleen en haalde ik buitenlanders naar Engeland.

Het maakt het in ieders geval wel stukken lastiger als je geen cent te makken hebt. Ik verlies veel van clubs die spelers naar het buitenland trekken.
Volgens mij regel van de FA. Soort gentlemen's agreement ofzo
Buitenlandse clubs hebben dat probleem idd niet, maar die hebben nu een andere probleem met UK uit de EU :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123

Zijn dit toevallig geen spelers onder de 23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Nee, het gaat om zowel >23 als <23 spelers.

Maar goed, ik moet zeggen dat met de nieuwe regels een club in UK niet mijn voorkeur heeft. Gelukkig heeft Groningen me een aanbieding gedaan. Respectvol geweigerd.

Ik wil kijken of ik toevallig in de Premier league kan komen. Meestal is het na mijn eerste seizoen in een nieuwe competitie / niveau altijd ruk dus voor mijn gevoel is het nu of nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Winterstop is hier ook begonnen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LKLGdUX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
soskes schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:54:
Nee, het gaat om zowel >23 als <23 spelers.

Maar goed, ik moet zeggen dat met de nieuwe regels een club in UK niet mijn voorkeur heeft. Gelukkig heeft Groningen me een aanbieding gedaan. Respectvol geweigerd.

Ik wil kijken of ik toevallig in de Premier league kan komen. Meestal is het na mijn eerste seizoen in een nieuwe competitie / niveau altijd ruk dus voor mijn gevoel is het nu of nooit.
Lijkt me een bug aangezien dit in real life wel nog gebeurd.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste