![]() | ||
Index | ||
• Introductie • Systeemeisen • Releasedatum • Features • Screenshots • Demo's en Patches • Handige links • Opmerkingen vooraf | ||
Introductie | ||
Football Manager was een serie voetbal management spellen die voor het eerst gereleased werden in 1982 door Addictive Games, die deze spellen bleven uitbrengen tot midden jaren 90. In 2004 werd de serie nieuw leven in geblazen door Sports Interactive om de naam te vervangen van hun succesvolle Championship Manager serie. In de Verenigde Staten en Canada wordt het spel uitgebracht onder de naam Worldwide Soccer Manager. Ondertussen is Football Manager de best verkopende voetbal management game op de markt. | ||
Systeemeisen | ||
De systeemeisen zijn op het moment nog niet bekend, maar verwacht wordt dat deze niet zoveel zullen verschillen van die van FM2009 | ||
Releasedatum | ||
Football Manager 2010 ligt vanaf 30 oktober in de winkels! | ||
Features | ||
Verfijning - een jaar van verfijning waardoor het spel sneller, pakkender, realistischer en makkelijker te spelen is geworden met ingame feedback en meer advies dat op een gebruiksvriendelijke manier wordt overgebracht. Verbeterde wedstrijdengine - een verbeterde AI, meer dan 100 nieuwe animaties in 3D-weergave, nieuwe stadions en publiek, verbeterde velddegradaties en een betere verlichting zorgen voor de meest pakkende wedstrijdbeleving ooit. Wedstrijdanalyse - een analysehulpmiddel dat je laat zien waar schoten, passes, kopstoten, tackles, overtredingen en onderscheppingen op het veld voor beide teams hebben plaatsgevonden. Bekijk deze analyse zowel tijdens als na de wedstrijd waardoor je precies kunt zien waar de zwakke en sterke punten van je team en de tegenstanders liggen. Nieuwe gebruikersinterface - een compleet nieuwe opvallende look en een bestuurlijke revisie. Het kantmenu is vervangen door een intuïtief tabbladsysteem gebaseerd op uitgebreide feedback van spelers en gebruikerstudies waardoor je alle gebieden van FM 2010 snel en makkelijk kunt bereiken. Tactische verbetering - de nieuwe tactische module maakt het een stuk makkelijker om het team op jouw manier te laten spelen. Er zijn duizenden kant-en-klare touch- en "roep" instructies beschikbaar om onmiddellijk een verandering in de speelstijl van je team aan te brengen. Maak je geen zorgen; het oude systeem is ook nog beschikbaar voor de mensen die daar geen afstand van kunnen doen. Nieuwscentrum - een abonnementgebaseerde krant. Lees het nieuws over de voetbalwereld om je heen dat je wil en niet het nieuws dat je niet wil. Nieuwe gegevens-editor - inclusief een compleet nieuwe wedstrijd-editor waarmee je wedstrijden en extra levels voor de huidige teams in het spel kunt toevoegen. Daarnaast houdt de editor het spel volledig up to date met de laatste gegevens. | ||
Screenshots | ||
Demo's en Patches | ||
Nog geen demo/patch beschikbaar! | ||
Handige links: | ||
Sites FootballManager2010.com - Officiële Nederlandse site van FM2010. Sigames.com - De site van de makers van het spel. FM-Inside.nl - Nederlandstalige website met veel spelers, tips, downloads, enzv. ManUtd - Nederlandse FM fansite. Veel gidsen, spelers en downloads zijn hier te vinden. FM Fans - Nederlandse FM fansite. FMGlive.com - Voorheen bekend als fmgraphics.co.uk. Bomvol met allemaal graphics voor FM, zoals logo's, kits en skins. Zeker de moeite waard om eens te bekijken! Sortitoutsi.net - Grote Engelstalige Football Manager site. Holland Data Issue topic op SI-games Forum - Als je fouten tegenkomt in de Nederlandse competities, gelieve die hier te posten. | ||
Opmerkingen vooraf | ||
Natuurlijk is dit topic bedoeld voor vragen, maar probeer eerst zelf te zoeken voor meteen vragen te stellen! Kijk in het bijgeleverde boekje of lees de topics nog even door! Is het dan nog niet duidelijk, vraag het dan gerust, er lopen hier genoeg experts rond Wil je tips geven over wie de opvolger wordt van Zidane of welke topspelers voor weinig je aanraadt aan mede fm-ers? Zet de naam van deze speler dan even als een spoiler in de tekst, zodat het niet storend is voor FM-ers die geen namen willen weten. Verwerk het volgende in je bericht en iedereen is blij. code:
Mist er iets? Post het dan of DM de topicstarter. | ||
Ik heb hem nog niet gereserveerd. Ik wil eerst de demo afwachten, ik heb geen goed gevoel bij deze versie:( vooral door de nieuwe indeling van het menu!
vinpower schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:28:
Ik heb hem nog niet gereserveerd. Ik wil eerst de demo afwachten, ik heb geen goed gevoel bij deze versie:( vooral door de nieuwe indeling van het menu!
offtopic:
JanW bedoelde dat hij de eerste reply in dit topic reserveert voor een eventuele toekomstige TS update
JanW bedoelde dat hij de eerste reply in dit topic reserveert voor een eventuele toekomstige TS update
Zelf vind ik de nieuwe indeling van het menu wel lekker vertrouwd! Ga hem ongetwijfeld in huis halen.
ik wacht wel op de demo. Als in de demo niet de verbeteringen zitten waarop ik hoop dan ga ik hem niet halen.
Koop al enkele jaren elk jaar de nieuwe FM maar sommige dingen zijn erg slecht uitgewerkt sinds het begin en worden nooit verbeterd. In plaats van in die dingen tijd te besteden gaan ze er features zoals 3d in zetten
.
Koop al enkele jaren elk jaar de nieuwe FM maar sommige dingen zijn erg slecht uitgewerkt sinds het begin en worden nooit verbeterd. In plaats van in die dingen tijd te besteden gaan ze er features zoals 3d in zetten

Anoniem: 103571
Met de release van Championship Manager is het weer tijd om aan de opvolger van FM te denken. 
Hier is alvast een banner voor topicstart:
Hier is alvast een banner voor topicstart:

?Releasedatum
Football Manager 2009 is nu te koop!
Ik wacht ook even de demo af. Ik speel nu zo nu en dan een potje FM09, maar het verveelt gewoon op een gegeven moment, FM10 heeft weer lang genoeg geduurd, dus kom maar op!
[ Voor 3% gewijzigd door sky- op 14-09-2009 22:37 ]
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Ook hier zal het de demo afwachten zijn. CM10 is al gereleased en ik moet zeggen: ik ben aardig onder de indruk (als vaste FM-speler that is). Daar waar ik bij FM09 de 3D-match engine niet als meerwaarde zag, daar maakt CM10 zeer goed gebruik van de 3D engine en laat het ook realistische wedstrijdbeelden zien. Ik speel niet meer zonder en ben benieuwd wat FM hier tegenover zet.
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Al heb ik hem wel al gereserveerd intussen. Gewoon bij bol, die paar eurotjes extra maken me bij FM niet veel uit, als ik maar op 30 oktober kan gaan spelenCaptainCharisma schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:10:
[...]
offtopic:
Zelf vind ik de nieuwe indeling van het menu wel lekker vertrouwd! Ga hem ongetwijfeld in huis halen.
Al durf ik toch wel te zeggen dat het 3D een flinke stap vooruit heeft gemaakt en in mijn ogen echt een toevoeging gaat worden. Kijk maar naar de voorlopige beelden.Deadsy schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:31:
ik wacht wel op de demo. Als in de demo niet de verbeteringen zitten waarop ik hoop dan ga ik hem niet halen.
Koop al enkele jaren elk jaar de nieuwe FM maar sommige dingen zijn erg slecht uitgewerkt sinds het begin en worden nooit verbeterd. In plaats van in die dingen tijd te besteden gaan ze er features zoals 3d in zetten.
Release is aangepast, bedanktsky- schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:36:
[...]
?
Ik wacht ook even de demo af. Ik speel nu zo nu en dan een potje FM09, maar het verveelt gewoon op een gegeven moment, FM10 heeft weer lang genoeg geduurd, dus kom maar op!
Inderdaad zeg, heb eens de CM2010 demo geprobeerd en hoewel ik het spel zelf niet echt leuk vond om te spelen (misschien omdat ik FM gewend ben... alles voelt zo omslachtig aan en het liefst klik je gewoon de hele tijd door tot je weer een wedstrijd kunt spelen) was de 3D match-engine wel erg tof! Bij CM2010 hebben ze dan ook gebruik gemaakt van motion-capturing... zou SI Games misschien ook eens moeten implementeren in FM.JohnnyBravo schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:20:
Ook hier zal het de demo afwachten zijn. CM10 is al gereleased en ik moet zeggen: ik ben aardig onder de indruk (als vaste FM-speler that is). Daar waar ik bij FM09 de 3D-match engine niet als meerwaarde zag, daar maakt CM10 zeer goed gebruik van de 3D engine en laat het ook realistische wedstrijdbeelden zien. Ik speel niet meer zonder en ben benieuwd wat FM hier tegenover zet.
[ Voor 16% gewijzigd door WickedWizard op 15-09-2009 18:18 ]
3d gedeelte ziet er een stuk beter uit inderdaad, misschien dat ik het toch even ga proberen. In 2009 niet gebruikt, vond toen 2d nogsteeds fijner!
Heb mijn FM2010 reeds besteld voor 20 euro via een Engelse webshop, kan hem dus niet gelijk de 30e spelen maar het scheelt me 30 euro tov Bol.com bijvoorbeeld.
Heb mijn FM2010 reeds besteld voor 20 euro via een Engelse webshop, kan hem dus niet gelijk de 30e spelen maar het scheelt me 30 euro tov Bol.com bijvoorbeeld.
Anoniem: 103571
Mijn grootste ergernis aan de FM09 3D engine zijn inderdaad de verschrikkelijke speler animaties. Moet zeggen dat de 3D engine mijn betrokkenheid tot een wedstrijd wel verhoogt. Maar ik vind het een beetje een vreemde uitleg van de developers dat ze 3D pas zouden implementeren als de technologie er klaar voor was. Die 3D engine die ze nu hebben kon 10 jaar geleden al. Maar goed, art direction en presentatie zal nooit sigames sterkste kant worden vrees ik.
Het gaat mij vaak ook een beetje om de zaken om de wedstrijd heenAnoniem: 103571 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:47:
Mijn grootste ergernis aan de FM09 3D engine zijn inderdaad de verschrikkelijke speler animaties. Moet zeggen dat de 3D engine mijn betrokkenheid tot een wedstrijd wel verhoogt. Maar ik vind het een beetje een vreemde uitleg van de developers dat ze 3D pas zouden implementeren als de technologie er klaar voor was. Die 3D engine die ze nu hebben kon 10 jaar geleden al. Maar goed, art direction en presentatie zal nooit sigames sterkste kant worden vrees ik.
Ik vind de 2d engine veel leuker, lekker zelf fantaseren hoe schoten eruit zien.. of gaat dit nu te ver
Voorlopig niet, al is gister een blog verschenen over de nieuwe data editor en het is nu echt supermakkelijk in FM2010 om zelf competities toe te voegen, ook Afrikaanse competities. Kijk dit filmpje maar eens even http://www.youtube.com/watch?v=VuNyC7akS3E
Ik vind het altijd vervelend dat als je bijvoorbeeld in Italië speelt er dan geen competitie voor je reserves is. Sommige reserves spelen dan een heel seizoen gewoon niet, erg vervelend. Ook maakt dat het lastiger om spelers weer wedstrijdfit te krijgen na een blessure. Ook spelers die niet meer met u18 mogen meedoen maar nog niet goed genoeg zijn voor veel speeltijd in het eerste vallen dan buiten de boot, omdat het reserveteam geen wedstrijden speelt. Hopelijk kan je dat dan ook bij bestaande competities de editor aanpassen.
Ze mogen de financieen weleens in orde maken en realistische sponsor contracten voor de verandering. Het hele financieen systeem zuigt al jaren in FM omdat het statisch is allemaal en niet veranderbaar. Dit haalt alle plezier weg uit een kleine club opbouwen.Evenals opkomst naar wedstrijden.
Ik had in de voorronde champions league met Ado Den haag welgeteld 500 bezoekers of iets. In de groepsfase werd het al wat meer maar het was niet eens iedere wedstrijd uitverkocht. JAAAA DAAGGGG KUTSPEL. Of je haalt met heerenveen in 6 jaar tijd 1 keer de uefa cup binnen 3 keer halve finale CL, nog 1 keer finale uefa cup en je nieuwe sponsor contract is nog net iets slechter dan je vorige! Fuck yeah.
Ik had in de voorronde champions league met Ado Den haag welgeteld 500 bezoekers of iets. In de groepsfase werd het al wat meer maar het was niet eens iedere wedstrijd uitverkocht. JAAAA DAAGGGG KUTSPEL. Of je haalt met heerenveen in 6 jaar tijd 1 keer de uefa cup binnen 3 keer halve finale CL, nog 1 keer finale uefa cup en je nieuwe sponsor contract is nog net iets slechter dan je vorige! Fuck yeah.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
De financiën van de Nederlandse competitie zijn inderdaad slecht geregeld. Vooral in de Jupiler league is het huilen met de pet op. In Fm09 ergens in 2017 ofzo, zaten alle clubs behalve de Graafschap in zware financiële problemen. Veel clubs hadden nog maar 7 contractspelers, omdat ze zich niet meer konden veroorloven. Dat klopt gewoon niet. Maar dat is iets wat de researcher voor de nederlandse competitie moet aanpassen. Tenzij je dat nu zelf met de editor zelf kan doen.Postius schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 01:14:
Ze mogen de financieen weleens in orde maken en realistische sponsor contracten voor de verandering. Het hele financieen systeem zuigt al jaren in FM omdat het statisch is allemaal en niet veranderbaar. Dit haalt alle plezier weg uit een kleine club opbouwen.Evenals opkomst naar wedstrijden.
Waarom zelf aanpassen? dat is iets wat gewoon van begin af aan goed hoort te zijn.irritableskillz schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:57:
[...]
De financiën van de Nederlandse competitie zijn inderdaad slecht geregeld. Vooral in de Jupiler league is het huilen met de pet op. In Fm09 ergens in 2017 ofzo, zaten alle clubs behalve de Graafschap in zware financiële problemen. Veel clubs hadden nog maar 7 contractspelers, omdat ze zich niet meer konden veroorloven. Dat klopt gewoon niet. Maar dat is iets wat de researcher voor de nederlandse competitie moet aanpassen. Tenzij je dat nu zelf met de editor zelf kan doen.
En het is niet de schuld van de nederlandse researcher dat het financiele gedeelte slecht in elkaar zit want dit probleem is in elke competitie in FM.
In Fm kloppen de shirt sponsor inkomsten voor geen meter.
In het echt zijn de shirt sponsor inkomsten vaak gekoppeld aan je naamsbekendheid of je succes in europa.
In FM is de hoogte van je shirtsponsoring afhankelijk van het land waarin de club zich bevind en van nog een andere factor maar wat deze is begrijp ik niet helemaal.
Ik heb in de laatste 3 Fms in best wel veel landen gespeeld en eerst dacht ik dat het sponsor inkomen volledig afhankelijk was van het land maar dit is het niet alleen.
Ik weet niet hoe of waarom maar bij alle clubs in FM blijven op den duur de hoogte van de sponsor inkomsten dalen.
Bij mijn huidige game zit ik in 2033 en ik checkte net even de Europese top en de meesten zitten qua shirt inkomen tussen de 3 en 4mln. Is slechts 1/5 van wat die clubs in het echt vangen.
Inter (welke nog steeds tot de Europese top behoort) vangt een dikke 380.000 euro per jaar

de meeste clubs hebben een shirt en kit sponsor. De grote uitzondering in mijn game is ManU welke naast een kit en shirt sponsor nog 8 andere sponsors hebben.
Manchester United doet het overingens al sinds een jaar of 10 erg slecht en doet soms mee aan de Uefa cup.
maar toch verdienen ze al jaren meer dan alle andere clubs aan sponsoring. Waar de europese top allemaal tussen de 3 en 4mln zitten zit Manu op 22mln aan sponsor inkomen
Waar de meeste top clubs geen kit sponsor hebben en die die dat wel hebben minder dan 1mln krijgen vangt Manchester 10mln per jaar aan kit sponsoring.
Tevens zit de probleem al sinds het begin in FM en er word gewoon niet aan gewerkt.
Een ander probleem is dat de AI op een financieel vlak absurd slecht is.
Hoe vaak ik wel niet een club uit het niets groot gemaakt heb door er 15 jaar te werken en een absurd dikke bank rekening op te bouwen.
Zodra ik weg ga komt een andere trainer en deze jojo geeft geld uit alsof hij Abramovich is en kijkt totaal niet naar het inkomen.
bv mijn ouwe club Barnet. Toen ik weg ging hadden ze de beste basis en bank van europa alles top spelers. en ik denk toch wel tussen de 3 en 400mln op de bank. Ben net 8 jaar weg ofzo en ik keek net en ze hebben nog 16mln en de selectie stelt nix voor. Die huidig manager geeft tussen de 50 en 100mln per jaar uit
aan spelers die dat geld niet waard zijn.
Dus de AI scouting is beroerd en betaald absurde bedragen als het geld er is, hij is zeer slecht op financieel vlak en word niet afgerekend hierop door de voorzitter AI.
Sowieso staan eigenlijk alle top clubs er financieel niet echt goed voor. En in elk land zit de laagste divisie vol met club die absurde schulden hebben.
Als ze dit eens zouden verbeteren zou ik echt blij zijn.
Dit is gewoon een structurele fout die al sinds 2005 zo is en ze willen of kunnen het niet fixen.
Ik heb dit in het verleden al vaker op het SI forum gepost maar werd telkens geïgnoreerd.
Wel weer zin in FM2010, zit nu met FM2009 in seizoen 2035/2036 maar wordt de traagheid nu toch wel erg zat. Al vol in overleg met ruci (maker van FMRTE) en wat anderen om te kijken wat voor leuks we dit jaar in de ingame editors gaan gooien.
Irritatiepunt bij mij is de onmogelijkheid om met een aantal clubs een nieuw stadion te krijgen. Als een club als pakweg AGOVV elk jaar kampioen wordt dan moet het niet zo zijn dat doordat de city council dwarsligt er nooit een nieuw stadion kan komen; verplaats je maar lekker naar een andere stad dan.
Irritatiepunt bij mij is de onmogelijkheid om met een aantal clubs een nieuw stadion te krijgen. Als een club als pakweg AGOVV elk jaar kampioen wordt dan moet het niet zo zijn dat doordat de city council dwarsligt er nooit een nieuw stadion kan komen; verplaats je maar lekker naar een andere stad dan.
Ja daar geef ik je gelijk in.creator1988 schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:28:
Wel weer zin in FM2010, zit nu met FM2009 in seizoen 2035/2036 maar wordt de traagheid nu toch wel erg zat. Al vol in overleg met ruci (maker van FMRTE) en wat anderen om te kijken wat voor leuks we dit jaar in de ingame editors gaan gooien.
In het echt bij een middenmotor die zijn stadion niet altijd uitverkoopt kan ik me zoiets voorstellen maar bij de top ploeg die zijn stadion altijd vol heeft vind de gemeente echt nog wel een stukje land.
Had hetzelfde ooit bij Ajax. Won alles en stadion zat altijd vol.
Arena was toen al zon 25 jaar oud maar als ik vroeg om uitbreiding zeiden ze dat dit niet kon omdat het niet van de club was (terwijl er in werkelijkheid wel degelijk over uitbreiding gesproken word) en toen we eindelijk gingen voor een nieuw stadion blokkeerde de gemeente het -.-.
In het echt zou de gemeente dit echt wel een laten doorgaan vooral als ze er zelf geen geld in hoeven te duwen.
Zou overigens een leuke toevoeging voor fm2010 zijn als ze de voorbereiding die landen doen voor WKs en EKs erin zouden verwerken.
Dat bv nederland zich kandidaat stelt voor een WK en als ze dat krijgen opeens het land en de gemeentes mee gaan betalen aan nieuwe stadions of uitbreidingen.
DIt herken ik totaal niet in FM2009, in oudere versies wel, maar de club waar ik na 2 titels wegging, werd 15(!) keer achter elkaar kampioen en stond er zeer florissant voor. Spelers worden niet meer voor veel te weinig verkocht etc. zoals in oudere versies.Deadsy schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 02:44:
[...]
Een ander probleem is dat de AI op een financieel vlak absurd slecht is.
Hoe vaak ik wel niet een club uit het niets groot gemaakt heb door er 15 jaar te werken en een absurd dikke bank rekening op te bouwen.
Zodra ik weg ga komt een andere trainer en deze jojo geeft geld uit alsof hij Abramovich is en kijkt totaal niet naar het inkomen.
bv mijn ouwe club Barnet. Toen ik weg ging hadden ze de beste basis en bank van europa alles top spelers. en ik denk toch wel tussen de 3 en 400mln op de bank. Ben net 8 jaar weg ofzo en ik keek net en ze hebben nog 16mln en de selectie stelt nix voor. Die huidig manager geeft tussen de 50 en 100mln per jaar uit
aan spelers die dat geld niet waard zijn.
Het beeld dat ik zie is dat spelers juist voor veel te veel gehaald worden.creator1988 schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:16:
[...]
DIt herken ik totaal niet in FM2009, in oudere versies wel, maar de club waar ik na 2 titels wegging, werd 15(!) keer achter elkaar kampioen en stond er zeer florissant voor. Spelers worden niet meer voor veel te weinig verkocht etc. zoals in oudere versies.
Zodra een AI veel geld heeft zal ie gewoon idiote bedragen neerleggen. Soms zelfs terwijl ze reeds een goede speler hebben voor die positie.
En mijn oude club is in die 8 jaar dat ik weg was ook 6 of 7x kampioen geworden maar er word gewoon met geld gesmeten puur uit het feit dat dit geld er ook is.
Dit seizoen heeft de huidig manager 100mln uitgegeven waardoor ze nog maar 16mln hebben.
Die spelers die ze voor idiote bedragen gehaald hebben waren dit geld niet waard en hun waarde is dan ook na aankoop gedaald.
In diverse gevallen haalde de AI in 1 jaar een speler voor 50mln om hem 18 maanden later weer voor 15 te verkopen.
In mijn game vinden er geen grote transfers plaats behalve dan Barnet en Barca (2 ex clubs van mij die dank mij veel centjes hebben).
Buiten deze 2 clubs heeft geen enkele club genoeg geld op de bank om dure spelers te gaan halen van boven de 20mln. Dit grotendeels door de veels te lage sponsor bedragen en doordat clubs zodra ze geld hebben dit er in record tijd proberen erdoorheen te jagen.
Anoniem: 94195
FM09 maar één game gespeeld en toen aan de kant gezet.
Het begint toch weer te kriebelen voor 2010. Speel verder geen enkele game en heb zat tijd over nu op ochtend/middagen/avonden tussen mijn studietijd door, maarja ik weet uit ervaring dat je er meer mee bezig gaat dan je van tevoren zou willen. Maargoed, ik wil mijzelf belonen voor gehaalde toetsen begin november. Haal ik die niet, dan koop ik FM pas wanneer ik weer goed loop met toetsen
Bovendien wacht ik toch altijd de eerste patch af, maargoed de laatste twee versies kwam die al vrij snel met de release wat dat betreft.
Teams? Vitesse & Palermo
Het begint toch weer te kriebelen voor 2010. Speel verder geen enkele game en heb zat tijd over nu op ochtend/middagen/avonden tussen mijn studietijd door, maarja ik weet uit ervaring dat je er meer mee bezig gaat dan je van tevoren zou willen. Maargoed, ik wil mijzelf belonen voor gehaalde toetsen begin november. Haal ik die niet, dan koop ik FM pas wanneer ik weer goed loop met toetsen
Teams? Vitesse & Palermo
Woei, dit jaar staat mijn naam ook in de credits van het spel, onder externe beta-testers
Anoniem: 55111
CongratsBenotti schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:30:
Woei, dit jaar staat mijn naam ook in de credits van het spel, onder externe beta-testers
Hoeveel beta testers waren er? En ben je veel bugs tegen gekomen? speelde het lekker?
Bugs zijn er natuurlijk altijd. Het mooie aan beta-tester zijn, is dat de bugs waar ik persoonlijk tegen aanliep maar die verder onderlicht bleven, toch gefixed worden wanneer ik ze onder de aandacht breng. Daarnaast geef ik ook feedback op dingen waar ik een mening over heb. Zo kan ik het spel ook een beetje vormen naar hoe ik het zelf wil, erg chillAnoniem: 55111 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:18:
[...]
Congrats![]()
Hoeveel beta testers waren er? En ben je veel bugs tegen gekomen? speelde het lekker?
Mag verder inhoudelijk eigenlijk niks zeggen natuurlijk, maar de recentste testbuild speelt zeker erg lekker weg. 3d match is flink verbeterd en de nieuwe tactics creator maakt het veel leuker en makkelijker om snel tactieken te maken en aan te passen
[ Voor 9% gewijzigd door Benotti op 02-10-2009 21:28 ]
Het gestoordste wat ik heb gezien was christiano van Man Utd. naar barcelona voor 60 miljoen(ergens iets in de 60). Hij speelde 4 wedstrijden in een heel seizoen waarna man utd hem terug kocht voor 8. WTH?!Deadsy schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:17:
[...]
Het beeld dat ik zie is dat spelers juist voor veel te veel gehaald worden.
Zodra een AI veel geld heeft zal ie gewoon idiote bedragen neerleggen. Soms zelfs terwijl ze reeds een goede speler hebben voor die positie.
En mijn oude club is in die 8 jaar dat ik weg was ook 6 of 7x kampioen geworden maar er word gewoon met geld gesmeten puur uit het feit dat dit geld er ook is.
Dit seizoen heeft de huidig manager 100mln uitgegeven waardoor ze nog maar 16mln hebben.
Die spelers die ze voor idiote bedragen gehaald hebben waren dit geld niet waard en hun waarde is dan ook na aankoop gedaald.
In diverse gevallen haalde de AI in 1 jaar een speler voor 50mln om hem 18 maanden later weer voor 15 te verkopen.
In mijn game vinden er geen grote transfers plaats behalve dan Barnet en Barca (2 ex clubs van mij die dank mij veel centjes hebben).
Buiten deze 2 clubs heeft geen enkele club genoeg geld op de bank om dure spelers te gaan halen van boven de 20mln. Dit grotendeels door de veels te lage sponsor bedragen en doordat clubs zodra ze geld hebben dit er in record tijd proberen erdoorheen te jagen.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
via illegale middelen is het spel al te krijgen
Nee hoor. Ik kan je uit primaire bron vertellen dat het spel nog niet eens af isvinpower schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:00:
via illegale middelen is het spel al te krijgen
najah dan is het een beta:PBenotti schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:12:
[...]
Nee hoor. Ik kan je uit primaire bron vertellen dat het spel nog niet eens af is
Anoniem: 320247
Dat is onmogelijk. Er zijn alleen piracy releases van Championship Manager beschikbaar, niet van FM 2010, de demo, noch de beta.
Ik heb echt zin om de FM2010 demo weer te gaan spelen en de nieuwe features te leren kennen! Hoor van sommige mensen dat ze FM2009 waardeloos vonden, maar ik zie niet in hoe je die slechter dan FM2008 kunt vinden. Dat er niet altijd even veel is veranderd is releases klopt inderdaad, maar 3D camera, scout reports, board confidence zijn echt wel grote verbeteringen. Daarbij is FM al een heel volwassen spel en moeten ze ook absoluut niet de basis van de game gaan omgooien, dat zou het einde voor de grote fanbase kunnen betekenen.
Ben zelf begonnen met Championship Manager 1999-2000. Heb die pas weer eens uit de kast gehaald. Toch eenvoudiger dan je je herinnert, zo'n spel. Het draait nu ook extreem snel op mijn Q6600, i.t.t. toen op mijn Pentium MMX 200mhz, dat was drama.
Ik heb echt zin om de FM2010 demo weer te gaan spelen en de nieuwe features te leren kennen! Hoor van sommige mensen dat ze FM2009 waardeloos vonden, maar ik zie niet in hoe je die slechter dan FM2008 kunt vinden. Dat er niet altijd even veel is veranderd is releases klopt inderdaad, maar 3D camera, scout reports, board confidence zijn echt wel grote verbeteringen. Daarbij is FM al een heel volwassen spel en moeten ze ook absoluut niet de basis van de game gaan omgooien, dat zou het einde voor de grote fanbase kunnen betekenen.
Ben zelf begonnen met Championship Manager 1999-2000. Heb die pas weer eens uit de kast gehaald. Toch eenvoudiger dan je je herinnert, zo'n spel. Het draait nu ook extreem snel op mijn Q6600, i.t.t. toen op mijn Pentium MMX 200mhz, dat was drama.
Als je een FM-er bent kun je de ene versie niet slechter vinden dan de ander in mijn ogen, want de basis blijft altijd hetzelfde en is gewoon steengoed. Je kunt niet in eens alles veranderen, het gaat per versie gestaag zonder dat de rest van de features er onder gaan leiden.
Mhoa, ik merk toch wel een verschil in speelbaarheid van mijzelf uit tussen 06, 07, 08 en 09. Waar ik 06 echt tot in den treure heb gespeeld kwam ik met 07 amper verder. 08 Speelde ik dan weer veel vaker dan 07, 09 weer minder.
En pre-FM is alles wat na 01/02 kwam en voor FM05 gewoon bagger. 01/02 Is de koning van managergames, de FM serie komt er vlak onder, de pre-01/02 serie daaronder en de troep die CM4 en CM03/04 heet verdient eigenlijk het SI logo niet eens
Maar goed, zo denk ik erover.
Sta nog in dubio of ik FM10 ga halen... Van 1 kant wel, ik speel de SI games sinds CM3 uitkwam en wil eigenlijk SI blijven steunen door de game aan te schaffen, maar van de andere kant... Ik heb ook 50 euro betaald voor FM09 en dat spel een maandje gespeeld...
En pre-FM is alles wat na 01/02 kwam en voor FM05 gewoon bagger. 01/02 Is de koning van managergames, de FM serie komt er vlak onder, de pre-01/02 serie daaronder en de troep die CM4 en CM03/04 heet verdient eigenlijk het SI logo niet eens
Sta nog in dubio of ik FM10 ga halen... Van 1 kant wel, ik speel de SI games sinds CM3 uitkwam en wil eigenlijk SI blijven steunen door de game aan te schaffen, maar van de andere kant... Ik heb ook 50 euro betaald voor FM09 en dat spel een maandje gespeeld...
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Dit spel heb ik al sind CM2 o.i.d. (1994 ben ik begonne met de reeks) op de plank liggen, zal bij deze versie niet anders worden
. Er gaan weer héél veel uuuuuuuren verloren aan FM straks
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 09-10-2009 17:21 ]
Anoniem: 251710
15 okt komt de demo uit.
vindt inderdaad 01-02 was zeer goed, speel het zelf al sinds 93-94 toen nog alleen engels op de amiga
heb 07 en 08 niet veel gespeeld 09 weer wel meer maar vind de 3D niet prettig en toch wel vrij moeilijk om succes te halen.
in 93-94 kon je nog cheaten door een 2-4-4 of 2-4-1-3 te doen.
met een 1e divisie club won ik toen de eufa leauge en de FA cup, toen een jaar later in de premier finale EC1 verloren en kampioen hehe.
Nu gaat dat niet meer, maar de 3D schijnt echt heel erg vooruit te zijn gegaan.
het meeste kijk ik uit naar de leauge editor, dat wordt heerlijk avonden lang rommelen en mooie competitie's maken om vervolgens weer avonden te gaan zitten spelen
vindt inderdaad 01-02 was zeer goed, speel het zelf al sinds 93-94 toen nog alleen engels op de amiga
heb 07 en 08 niet veel gespeeld 09 weer wel meer maar vind de 3D niet prettig en toch wel vrij moeilijk om succes te halen.
in 93-94 kon je nog cheaten door een 2-4-4 of 2-4-1-3 te doen.
met een 1e divisie club won ik toen de eufa leauge en de FA cup, toen een jaar later in de premier finale EC1 verloren en kampioen hehe.
Nu gaat dat niet meer, maar de 3D schijnt echt heel erg vooruit te zijn gegaan.
het meeste kijk ik uit naar de leauge editor, dat wordt heerlijk avonden lang rommelen en mooie competitie's maken om vervolgens weer avonden te gaan zitten spelen
Hehe, bij mij is het precies andersom, ik vond juist de oneven versies lekker spelen.King Nothing schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:15:
Mhoa, ik merk toch wel een verschil in speelbaarheid van mijzelf uit tussen 06, 07, 08 en 09. Waar ik 06 echt tot in den treure heb gespeeld kwam ik met 07 amper verder. 08 Speelde ik dan weer veel vaker dan 07, 09 weer minder.
fm05, fm07, fm09. Vooral fm08 versie vond ik maar moeilijk door te komen.
Als je een creditcard hebt, kan je fm10 voor omgerekend €30 kopen bij amazon.co.uk of cdwow.comSta nog in dubio of ik FM10 ga halen... Van 1 kant wel, ik speel de SI games sinds CM3 uitkwam en wil eigenlijk SI blijven steunen door de game aan te schaffen, maar van de andere kant... Ik heb ook 50 euro betaald voor FM09 en dat spel een maandje gespeeld...
Of voor €22 op zavvi.co.ukirritableskillz schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:38:
[...]
Als je een creditcard hebt, kan je fm10 voor omgerekend €30 kopen bij amazon.co.uk of cdwow.com
Ff een vraag aan de betatesters: kan je in FM10 ook degraderen uit de eerste divisie, zoals dat IRL ook vanaf dit seizoen het geval is, waar er 2 clubs degraderen?
Of mogen jullie dat nog niet zeggen?
Dit omdat SI oorspronkelijk weigerde in het eerste jaar de playoffs op te nemen in het eerste jaar dat die er waren.
Of mogen jullie dat nog niet zeggen?
Dit omdat SI oorspronkelijk weigerde in het eerste jaar de playoffs op te nemen in het eerste jaar dat die er waren.
Virussen? Scan ze hier!
En laat er hopelijk eens voldoende interesse zijn voor spelers die op de huurlijst of transferlijst staan. Er is nagenoeg ALTIJD wel vraag naar spelers maar in FM niet..heb je leuke talenten maar geen interesse...zit je met je speler die net niet goed is, maar geen interesse
Geen idee, ik speel nooit met de Nederlandse competitie, dus ik zou het niet wetenwildhagen schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:04:
Ff een vraag aan de betatesters: kan je in FM10 ook degraderen uit de eerste divisie, zoals dat IRL ook vanaf dit seizoen het geval is, waar er 2 clubs degraderen?
Nee natuurlijk ben ik het met je eens dat de ene versie beter speelde dan de andere, maar ik bedoel als je echt een FM fan bent dan speel je ze toch wel allemaal. Ik heb dan nu FM09 maar korte tijd gespeeld omdat ik andere dingen aan mijn hoofd had de afgelopen maanden, en ook FM10 ga ik echt 'inplannen' wat dat betreft, maar als voetbalfanaat en FM-fan heb ik toch besloten om FM10 weer aan te schaffen (pre-order) ondanks mijn andere verplichtingen. Ben nog student, dus het kan in principe allemaal nogKing Nothing schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:15:
En pre-FM is alles wat na 01/02 kwam en voor FM05 gewoon bagger. 01/02 Is de koning van managergames, de FM serie komt er vlak onder, de pre-01/02 serie daaronder en de troep die CM4 en CM03/04 heet verdient eigenlijk het SI logo niet eens![]()
Merci had niet verwacht dat die er nu al zou zijn
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik ben de demo al aan het downloaden! Jammer dat steam zo traag gaat:(
Traag? Kwam hier gewoon volle snelheid binnen in ieder geval.
Eerste indruk is goed, die tactics creator werkt echt fijn. Nieuwe interface is wel wennen, maar dat komt ook wel goed denk ik.
Eerste indruk is goed, die tactics creator werkt echt fijn. Nieuwe interface is wel wennen, maar dat komt ook wel goed denk ik.
wel ff wennen dat alles wat eerst links stond nu via tabjes bovenaan staat.
Wel leuk dat als je nu als nieuwe trainer binnenkomt de staff van de vorige gast eruit kunt knikkeren, nog niet geprobeerd maar ik neem dat het wel nog geld kost.
edit:
paar kleine rare dingen.
Ik koop van Nistelrooy en hij wil een degradatie clausule van 150mln
. Is het niet het idee bij zulke clausules dat deze laag zijn?
En kocht net Suarez voor 20mln + 10% en vind dit best goedkoop. Vind hem qua stats ook best tegenvallen hij speelt slechts in nederland maar toch had ik iets beter verwacht.
ff bij een paar clubs de financiën gecheckt en deze komen dit jaar eindelijk eens in de buurt van de echte bedragen. Heeft een aantal jaren geduurd voordat ze dit goed hadden maar eindelijk.
De bedragen kloppen niet helemaal maar ze komen meer in de buurt dan die bedragen in de vorige versies.
De clubs die ik checkte hebben ook allemaal meerdere sponsoren waar ze in 09 grotendeels slecht 1 sponsor hadden.
Ik denk dat dit het qua financiën toch wat leuker gaat maken want bij de vorige FMs had ik toch het probleem dat veel clubs het financieel moeilijker kregen door de lage bedragen. \
De nieuwe opties zijn ff wat moeilijk maar ziet er alvast goed uit.
Wel leuk dat als je nu als nieuwe trainer binnenkomt de staff van de vorige gast eruit kunt knikkeren, nog niet geprobeerd maar ik neem dat het wel nog geld kost.
edit:
paar kleine rare dingen.
Ik koop van Nistelrooy en hij wil een degradatie clausule van 150mln

En kocht net Suarez voor 20mln + 10% en vind dit best goedkoop. Vind hem qua stats ook best tegenvallen hij speelt slechts in nederland maar toch had ik iets beter verwacht.
ff bij een paar clubs de financiën gecheckt en deze komen dit jaar eindelijk eens in de buurt van de echte bedragen. Heeft een aantal jaren geduurd voordat ze dit goed hadden maar eindelijk.
De bedragen kloppen niet helemaal maar ze komen meer in de buurt dan die bedragen in de vorige versies.
De clubs die ik checkte hebben ook allemaal meerdere sponsoren waar ze in 09 grotendeels slecht 1 sponsor hadden.
Ik denk dat dit het qua financiën toch wat leuker gaat maken want bij de vorige FMs had ik toch het probleem dat veel clubs het financieel moeilijker kregen door de lage bedragen. \
De nieuwe opties zijn ff wat moeilijk maar ziet er alvast goed uit.
[ Voor 75% gewijzigd door Deadsy op 14-10-2009 20:18 ]
laat maar ik heb het al
[ Voor 89% gewijzigd door Christiano007 op 14-10-2009 20:59 ]
Anoniem: 36714
De nieuwe interface bevalt goed, ziet er allemaal meer als één geheel uit. Veel minder heen en weer met de muis ook.
Dat is snel. Eens even de demo checken. FM09 heb ik eigenlijk niet gespeeld, maar ik ben wel benieuwd naar FM10 eigenlijk. Ik hoop dat de financiën en 3D engine erop vooruit zijn gegaan.
Nee, merp!
Ben nu de strawberry aan het downloaden via Bittorrent, met nu al een uur lang 15 kb/sec, ETA is 1 week...
Misschien moet SI Games volgend jaar eens een wat meer bruikbare methode van verspreiden gaan hanteren....
Misschien moet SI Games volgend jaar eens een wat meer bruikbare methode van verspreiden gaan hanteren....
Virussen? Scan ze hier!
Je moet gewoon de Gold demo binnenhengelen. Ging bij mij via BitTorrent met 8,5MB/s
Nee, merp!
Euh, dit IS de Gold demo, de naam is niet voor niks "fm2010_gold_demo-PC.exe" 
Ik download alleen de Aardbei-smaak ipv de Vanille-smaak, omdat ik niet alleen wil rondkijken in de Britse competities, maar ook in enkele anderen
Snelheid is nu 22 kB/sec... tsjongejonge.
Ik download alleen de Aardbei-smaak ipv de Vanille-smaak, omdat ik niet alleen wil rondkijken in de Britse competities, maar ook in enkele anderen
Virussen? Scan ze hier!
Ik begon gister met 30 kb maar had hem vlot binnen ( zat op een gegeven moment op 500 kb ) maar goed kan me voorstellen dat veel mensen ( net zoals ik ) niet meer seeden zodra ik het binnen heb omdat ik praktisch nooit aan torrents doe.wildhagen schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:39:
Ik vind het nog allemaal erg wennen. De interface is anders gestructureerd maar dat zal gewoon even tijd kosten om daar aan te wennen. Verder pas één wedstrijd kunnen spelen tegen mijn reserve team om het team te leren kennen. Ook al twee aankopen gedaan in de Zweedse competitie, wat ook eindelijk is niet zoveel geld kost tegen over de transfer waarde van de spelers! Heb zelfs het gevoel dat ik teveel heb betaald waar ik bij de vorige FM games ik blij mocht zijn dat ik voor dit geld zulke spelers heb kunnen halen!
Jou personal scherm is ook nog een beetje chaos vind ik maar dat zal ook wel allemaal wennen worden. Mijn pre-order blijft lekker staan.. Maar of ik er genoeg tijd nog voor kan maken met PES in het vooruitschiet.. wie weet!
HOI.
Haha, my bad. Heb je een ftp plek ofzo? Dan knal ik 'm daar wel ff op voor je.wildhagen schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:39:
Nee, merp!
Dank voor het aanbod, maar inmiddels gaat het sneller (100-110 kB/sec), met een ETA van 2 uur. Dit vind ik wel prima, moet zo toch nog ff weg. Kan ik hem vanavond alsnog ff gaan testen
Virussen? Scan ze hier!
+ Lay-out stuk beter
+ Tactics duidelijker, ook tijdens de wedstrijd orders geven
+ Backroom advice is wel handig
- Behalve de plusjes is het gewoon een update van FM2009. Ik had ook niet anders verwacht.
+ Tactics duidelijker, ook tijdens de wedstrijd orders geven
+ Backroom advice is wel handig
- Behalve de plusjes is het gewoon een update van FM2009. Ik had ook niet anders verwacht.
Is dat niet altijd zo geweest? FM09 een update op FM08, die weer een update op FM07 was.
FM jaren lang 'minder legaal' gespeeld, maar nu toch maar een bestelling gedaan. Nog even denken of ik de demo ook ga spelen
FM jaren lang 'minder legaal' gespeeld, maar nu toch maar een bestelling gedaan. Nog even denken of ik de demo ook ga spelen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik begin nu toch alweer spijt te krijgen van mijn pre-order
Zo fokking spastisch als ik nu al reageer op die demo, dat is juist wat ik wil voorkomen dit studiejaar
Zo fokking spastisch als ik nu al reageer op die demo, dat is juist wat ik wil voorkomen dit studiejaar
Voor de mensen die liever geen Torrent willen
http://www.bigdownload.co...ger-2010-strawberry-demo/
Gaat iets sneller
http://www.bigdownload.co...ger-2010-strawberry-demo/
Gaat iets sneller
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Goed nieuws, er komt een releaseday-patch op 30 oktober, gevolgd door nog 2 patches, waarvan één rond Kerstmis. Zie http://community.sigames.com/showthread.php?t=154312
Heb nu ook een tijdje gespeeld en moet zeggen dat het toch best weer verslavend is. FM09 heb ik ook redelijk grijsgespeeld, maar de laatste 2-3 maanden toch wat minder. Ben nu alweer volop in de stemming om straks een carrieregame op te zetten
Interface is wel ff wennen overigens... jammer dat er geen FM09-skin meer in zit, vond die toch wel prettig.
Heb nu ook een tijdje gespeeld en moet zeggen dat het toch best weer verslavend is. FM09 heb ik ook redelijk grijsgespeeld, maar de laatste 2-3 maanden toch wat minder. Ben nu alweer volop in de stemming om straks een carrieregame op te zetten
Interface is wel ff wennen overigens... jammer dat er geen FM09-skin meer in zit, vond die toch wel prettig.
Virussen? Scan ze hier!
Vorig jaar was er ook al een release-patch. Ik vind dat wel netjes, want hoeveel zorg er ook in gestoken wordt, de eerste versie zit altijd weer boordevol fouten. Daarom heb ik een aantal versies gewacht tot een maand of 2 met het spelen, maar sinds vorig jaar hoefde dat niet.wildhagen schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:45:
Goed nieuws, er komt een releaseday-patch op 30 oktober, gevolgd door nog 2 patches, waarvan één rond Kerstmis. Zie http://community.sigames.com/showthread.php?t=154312
Gisteren de demo even gespeeld, erg mooie interface. Even wennen en zoeken, maar wel een stuk schoner.
Miste alleen de optie om een jeugdspeler te laten tutoren door een oudere speler, kan dat niet meer?
Miste alleen de optie om een jeugdspeler te laten tutoren door een oudere speler, kan dat niet meer?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Anoniem: 277935
Het bestaat nog wel. Ik heb het in ieder geval bij Backroom advice gezien, waarbij een assistent aangaf dat De Rossi een goede tutor voor Anderson zou zijn. Daar kon je dan met een druk op de knop dat aangeven. Of je het zelf per speler kan aangeven, heb ik nog niet gezien.Angeloonie schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:57:
Gisteren de demo even gespeeld, erg mooie interface. Even wennen en zoeken, maar wel een stuk schoner.
Heren (en eventueel dames, kan ook in FM tegenwoordig..),
Ik heb woensdag een interview met Miles Jacobson, uiteraard over FM 2010. Mochten er hier bij jullie nog prangende vragen leven, of is er gewoon iets dat je van Miles zelf wilt weten, DM mij dan je vraag (of vragen) en ik neem ze mee in het interview. Profiteer ik dan lekker van de door jullie verzonnen vragen? Jup
. Maarrr...
De bedenker van de leukste/beste/irritantste/geinigste/meest interessante vraag wordt beloond met een exemplaar van Football Manager 2010 voor PC.
Ik zie jullie DM's tegemoet!
Ik heb woensdag een interview met Miles Jacobson, uiteraard over FM 2010. Mochten er hier bij jullie nog prangende vragen leven, of is er gewoon iets dat je van Miles zelf wilt weten, DM mij dan je vraag (of vragen) en ik neem ze mee in het interview. Profiteer ik dan lekker van de door jullie verzonnen vragen? Jup
De bedenker van de leukste/beste/irritantste/geinigste/meest interessante vraag wordt beloond met een exemplaar van Football Manager 2010 voor PC.
Ik zie jullie DM's tegemoet!
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Laten we het eens proberen
Gister ook even gespeeld, met Galatasaray, een potje of 15 stuks. En moet zeggen, qua interface is het echt veeeel beter geworden. Compare scherm alleen al, heerlijk! Backroom advice vond ik ook een goede aanvulling.
minpunt die ik heb kunnen ontdekken, ik wals zowat over elk team heen
ok moet toegeven, de selectie van Galatasaray is behoorlijk goed maar om nou elk wedstrijd met minimaal 3 doelpunten verschil te winnen...(tegen Kaiserlautern 6-0) Hebben jullie dit ook ondervonden?? Eerste wat bij me opkomt is dat ze de demo bewust simpel hebben gemaakt, om eventuele kopers over te halen
verder echt top, en het kriebelt weer aardig bij mij !
minpunt die ik heb kunnen ontdekken, ik wals zowat over elk team heen
verder echt top, en het kriebelt weer aardig bij mij !
Ik heb de demo ook binnen, speelt echt wel super voor wat ik heb gezien, layout inderdaad anders, maar denk als je er aan went dat het super makkelijk is.
Ook de extra opties: abboneren op "nieuwsfeeds", suggesties per zwakke linie krijgen (al zijn ze niet super, de suggesties, maar je kunt wel direct een scoutingopdracht opgeven daarvoor), direct ontslaan van je volledige staff (en eigen samenstellen). er is weer veel werk verricht.
Wat is trouwens de beperking van de demo (Max 1/2 seizoen ofzo)?
Ook de extra opties: abboneren op "nieuwsfeeds", suggesties per zwakke linie krijgen (al zijn ze niet super, de suggesties, maar je kunt wel direct een scoutingopdracht opgeven daarvoor), direct ontslaan van je volledige staff (en eigen samenstellen). er is weer veel werk verricht.
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Beperkingen zijn een halve seizoen en 1 competitie te gelijk.soepah schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:06:
Ik heb de demo ook binnen, speelt echt wel super voor wat ik heb gezien, layout inderdaad anders, maar denk als je er aan went dat het super makkelijk is.
De nieuwe interface is inderdaad heel goed, de vorige skins waren altijd te druk imo. Nu is het overzichtelijker en rustiger.
[ Voor 8% gewijzigd door magnifor op 16-10-2009 14:14 ]
Nieuwe lay-out is even wennen maar wel een verbetering. Ben alleen weer iets irritants tegen gekomen wat ook al in 09 zat. Als je een speler wil kopen/huren dat er dan ineens nog 396327 ander clubs interesse hebben terwijl hij al een half jaar op de transfer list staat

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
En nog iets waar ik altijd op wachte
"Available For Reserves Squad Until Match Fit"
en "Clear Selection - Subs Only"
Oh, en de 3D Match in Split View, is dat nieuw? Gebruikte de 3D nooit in FM09, maar hij is nu een stuk beter en sneller
Oh, en de 3D Match in Split View, is dat nieuw? Gebruikte de 3D nooit in FM09, maar hij is nu een stuk beter en sneller
[ Voor 49% gewijzigd door Angeloonie op 18-10-2009 18:02 ]
Dat zat er al in toch? Kan me het in ieder geval herinneren van 08Angeloonie schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:38:
En nog iets waar ik altijd op wachte"Available For Reserves Squad Until Match Fit"
en "Clear Selection - Subs Only"
Ik heb 09 niet zoveel gespeeld, maar dat kon in FM09 ook al. Zag er alleen niet uit, dus altijd bij 2D gebleven.Oh, en de 3D Match in Split View, is dat nieuw? Gebruikte de 3D nooit in FM09, maar hij is nu een stuk beter en sneller
Was in 09 niet meer mogelijk.. daarvoor wel inderdaad...Muse schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:31:
[...]
Dat zat er al in toch? Kan me het in ieder geval herinneren van 08
Merge wuurd 't beter
Heerlijk ja, vooral in de eerste jaren van je game. Daarna liet ik toch altijd wel talenten doorstromen naar het eerste.Anoniem: 322586 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:22:
Geweldige toevoeging bij de zoekfilters voor spelers: Home Grown Status
Eindelijk!
zou er van de huidige wijzigingen al wat worden meegenomen in de update (AZ sponsor perikelen), voorzittersschap, contractverlengingen overige clubs (Twente met McClaren) etc.. ?
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Dat lijkt me niet. Wat me van de afgelopen 2 jaar is bijgebleven is dat de database die in de demo zit grotendeels toch identiek is aan degene die er bij de officiële release bij zit. We kunnen in het nieuwe jaar wel een nieuwe update verwachten van SI waarin bugs gefixt gaan worden en ook een nieuwe update bij wordt gegeven

Anoniem: 277935
Dat van die database kan ik dit jaar wel waarderen, want spelers als Mexes, De Rossi, Silva en Zapata zijn voor leuke bedragen te koop, Jan.JanW schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:42:
Dat lijkt me niet. Wat me van de afgelopen 2 jaar is bijgebleven is dat de database die in de demo zit grotendeels toch identiek is aan degene die er bij de officiële release bij zit. We kunnen in het nieuwe jaar wel een nieuwe update verwachten van SI waarin bugs gefixt gaan worden en ook een nieuwe update bij wordt gegeven
Super deze demo. FM moest performen na de goede release van CM(10), en dat heeft het gedaan ook! Ik moet zeggen dat ik nu per wedstrijd aan m'n taktiek aan het sleutelen ben, iets wat eigenlijk ook zou moeten maar ik de vorige FM's niet deed. Hierdoor wordt het voor mij allemaal een stuk realistischer. Verder heeft het inderdaad een prima look 'n feel en kijk ik uit naar de release.
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Wat ik overigens nog steeds jammer vind, is dat je soms duizenden euro's per weekt verdiend als manager, en er niets mee kunt doen. Wordt je contract verlengd, gaat je salaris nóg meer omhoog, wat de club alleen maar meer geld kost. Ik wil niet mee verdienen 
Oh, en ik ga direct de editor gebruiken. Van Persie is ineens geen AML meer, maar alleen nog AMR en ST. Terwijl hij ook vaak genoeg op links heeft gespeeld.
Oh, en ik ga direct de editor gebruiken. Van Persie is ineens geen AML meer, maar alleen nog AMR en ST. Terwijl hij ook vaak genoeg op links heeft gespeeld.
[ Voor 23% gewijzigd door Angeloonie op 21-10-2009 19:10 ]
In het echt ga jij als manager ook toch niet zeggen nee dankje ik hoef niet meer geld..Angeloonie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:49:
Wat ik overigens nog steeds jammer vind, is dat je soms duizenden euro's per weekt verdiend als manager, en er niets mee kunt doen. Wordt je contract verlengd, gaat je salaris nóg meer omhoog, wat de club alleen maar meer geld kost. Ik wil niet mee verdienen
HOI.
Anoniem: 222392
Nee, maar dat is zijn punt ook nietDennizzz33 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:05:
[...]
In het echt ga jij als manager ook toch niet zeggen nee dankje ik hoef niet meer geld..
Wat hij bedoelt, en waar ik me wel in kan vinden, is dat je het geld wat je krijgt als manager nergens voor kan gebruiken en dat het dus eigenlijk van je Wage Budget afgetrokken wordt, terwijl je dit ook kan besteden aan coaches of spelers.
Ik snap zijn punt wel maar als manager ga jij dat geld ook niet besteden aan spelers toch? Ik snap dat een club het geld beter kan gebruiken aangezien jij er niets aan hebt maar het realisme is dat je in het echt ook een coach moet betalen.. en je betaald hem naar zijn prestaties toch?Anoniem: 222392 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:13:
[...]
Nee, maar dat is zijn punt ook niet![]()
Wat hij bedoelt, en waar ik me wel in kan vinden, is dat je het geld wat je krijgt als manager nergens voor kan gebruiken en dat het dus eigenlijk van je Wage Budget afgetrokken wordt, terwijl je dit ook kan besteden aan coaches of spelers.
HOI.
Managers met een hart voor hun club zijn met €55.000 per week net zo blij als €80.000 per week, tuurlijk moet je ook niet €10 per week verdienen om zo het wagebudget te drukken, maar ik wil zelf meer salaris kunnen eisen.
Iets met geld pompen in een eigen club, of een andere club gedeeltelijk overnemen voor inspraak oid.. Dat zou leuk zijn
Iets met geld pompen in een eigen club, of een andere club gedeeltelijk overnemen voor inspraak oid.. Dat zou leuk zijn
precies de reden waarom ik fm niet meer speel, er zou iets met aandelen moeten komen, zodat je ook het bestuur eventueel in kan en een soort Dirk Scheringa of Abramovitch wordt.Angeloonie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:20:
Managers met een hart voor hun club zijn met €55.000 per week net zo blij als €80.000 per week, tuurlijk moet je ook niet €10 per week verdienen om zo het wagebudget te drukken, maar ik wil zelf meer salaris kunnen eisen.
Misschien is de Sims meer iets voor jou.PacinoAllstars schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:18:
[...]
precies de reden waarom ik fm niet meer speel, er zou iets met aandelen moeten komen, zodat je ook het bestuur eventueel in kan en een soort Dirk Scheringa of Abramovitch wordt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Anoniem: 66532
Groot voordeel tot nu toe, vind ik met name de mogelijkheid om uw assistent te laten kijken voor de specifieke instellingen per tegenstander (hard tackelen, wrong foot opdringen,...)
Is precies allemaal iets makkelijker gemaakt, en 'automatiseerbaar'.
Is precies allemaal iets makkelijker gemaakt, en 'automatiseerbaar'.
Ik denk dat Barca met zijn tijd financiële problemen gaat krijgen in de game.
Alle top clubs hebben realistische sponsor inkomsten van 40+ mln en Barca heeft 1 sponsor die iets van 7 of 9mln betaald.
Ik weet dat Barca gratis Unicef op hun shirt heeft maar ben me zeker dat hun kit sponsor wel wat meer betaald dan dat bedrag.
Mocht het bedrag niet gecorrigeerd worden en mocht het in het spel gecoded zijn dat Barca geen shirt sponsor zal hebben zullen ze met zijn tijd denk ik wel geld problemen krijgen.
btw dat je met je salaris dingen kunt doen zoals aandelen kopen en een club kopen etc zit wel in Fifa Manager maar jammer genoeg is deze manager veels te makkelijk.
jammer dat je in die korte speeltijd niet kunt zien of de manager AI beter geworden is. Zodat Manager Ai hun clubs niet meer financieel kapot gaan maken.
Alle top clubs hebben realistische sponsor inkomsten van 40+ mln en Barca heeft 1 sponsor die iets van 7 of 9mln betaald.
Ik weet dat Barca gratis Unicef op hun shirt heeft maar ben me zeker dat hun kit sponsor wel wat meer betaald dan dat bedrag.
Mocht het bedrag niet gecorrigeerd worden en mocht het in het spel gecoded zijn dat Barca geen shirt sponsor zal hebben zullen ze met zijn tijd denk ik wel geld problemen krijgen.
btw dat je met je salaris dingen kunt doen zoals aandelen kopen en een club kopen etc zit wel in Fifa Manager maar jammer genoeg is deze manager veels te makkelijk.
jammer dat je in die korte speeltijd niet kunt zien of de manager AI beter geworden is. Zodat Manager Ai hun clubs niet meer financieel kapot gaan maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 22-10-2009 23:25 ]
Welkom in de wondere wereld van Fifa ManagerPacinoAllstars schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:18:
[...]
precies de reden waarom ik fm niet meer speel, er zou iets met aandelen moeten komen, zodat je ook het bestuur eventueel in kan en een soort Dirk Scheringa of Abramovitch wordt.
AMD Ryzen 9 7900 X # Gigabyte B650 Gaming X # MSI Ventus OC RTX2060 # Corsair 32GB 5600 EXPO
Rushden & Diamonds wordt mijn eerste game waarschijnlijk. Misschien dat ik eerst een korte game start met Twente.Anoniem: 293346 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:49:
Met welke club gaan jullie starten in FM 2010??
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Randomized club in óf de Blue Square North/South, óf in de laagste Duitse of Spaanse divisie, dat weet ik nog niet helemaal zeker.Anoniem: 293346 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:49:
Virussen? Scan ze hier!
Na alle grote competitie's al een club te hebben gehad aan het begin ga ik nu voor een Italiaanse.. weet nog niet welke.. nog nooit in de Serie A uberhaupt coach geweestAnoniem: 293346 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:49:

HOI.