Goed mijn 2de seizoen met Dnipro Dnipropretprotoerosovjetportorsk zit erop. Een bewogen seizoen met hoogte en dieptepunten(persoonlijk dan).Sorry voor de spelfouten en engels taalgebruik.
Aangezien het seizoen afgelopen is zal het hier en daarna wat door elkaar lopen omdat ik niet alles meer weet. Mijn doel is om Dnipro terug naar de top te brengen, ik heb een hypermodern stadion(het EK komt eraan en Dnipro heeft daardoor betrekking genomen in een nieuwe stadion). Er kunnen 34k mensen in, maar mijn eerste seizoen was de average attendance 10.000. Seizoen 2 was het 14 duizend. Mijn doel is natuurlijk 34 duizend compleet gekke oostblokkers in dat stadion te krijgen en dan kijken of er geen doden vallen! Verder is het aardig om op te merken dat ik in de Oekraïnse Competitie maximaal 7 niet ukrainers mag opstellen, ik moet dus extreem goed scouten voor Oekraïens talent want Dynamo Kiev en Shaktar hebben allebei veel betere reputaties dus de youngsters gaan vaker daarheen. Wat ik persoonlijk ook wel een leuke uitdaging vindt, indirect ben ik ook op het bondscoach schap van Oekraïne aan het loeren want er zitten echt verbazingwekkend goede spelers in dat land. Verder is de visie die ik met mijn team voor ogen heb, achterin slopers. Ik wil hier Oostblokkers hebben als centraal duo, gewoon goede ouderwetse Sovjet Zaagers, keihard en genadeloos. Voetballen hoeven mijn verdedigers niet. Mijn vleugelverdedigers moeten allround redelijk zijn met de accenten op de verdedigende taken. Mijn verdedigende middenvelder moet een stofzuiger zijn en van achteruit ondersteun bieden aan de aanvallen. Op de vleugels wil ik de echte samba spelers hebben de mannen met een actie. Ze hoeven niet groot of sterk te zijn als ze maar iemand kunnen uitspelen. Uiteraard een nummer 10 als spelverdeler, iemand met een gouden pass. In de aanval wil ik 1 target man die fysiek en in de lucht alles wint, daarnaast zet ik een dribbelaar of technisch iemand, het liefst wel met wat snelheid. Het idee is over de flankenspelen, de spelverdeler verdeelt het velt en de wingers zoeken de targetman uit, of kunnen terug naar het midden passen (de amc en DMC ondersteunen elkaar bijzonder goed).
Mijn seizoen begon met als eerste duels de kwalificatie voor de Europa League welke ik vorig seizoen had veilig gesteld door 4de te worden. 1 of andere club uit Hongarije werd makkelijk met 4-0 uit en thuis 2-0 aan de kant geschoven, nog een onbekende tegenstander en we zaten in de poule fase! Aangezien we 128(1 plekje boven NEC notabene, hoe vaak spelen die europees?) plek op de europese ranglijst stonden was dit voor heel de wereld een verassing. Vervolgens werd ik in de groep des doods geloot met Herta BSC, Rangers, en litex loval ofzoiets. Ik lachte stiekem in mijn vuistje, ik wist dat mijn ploeg veel en veel sterker was dan de buitenwacht dacht. Met een gemiddelde leeftijd van 20,8. Deze jonge jongens konden weleens potten gaan breken. Echter zit de hele europese subtop al anderhalf seizoen lang achter maarliefst 15(!!) van mn totaal 22 koppige selectie aan, het talent wordt opgemerkt. Helaas dit seizoen op 1 punt 3de geworden, Shaktar weer eerste(transfer budget van 117 miljoen) en Dinamo Kiev 2de. Ik zit dus weer in de europese kneuzen league ipv champions league.
Waar we wel potten hebben gebroken was Europa. De groepsfase werd was nog spannend maar uiteindelijk droogde ik thuis rangers 4-0 af waardoor ik met 12 of 13 punten ruim door was. Eerste knockout werd AEK athene geloot. Een tegenstander waar ik om moest lachen. Echter na AEK kwam Olypmique Lyonais. Dit was even slikken maar ik had vertrouwen in mijn team zeker met Sandro en het godsgeschenk dat Seleznyov is. Een target man met zijn fysieke mogelijkheden kan iedere verdediger een slechte avond bezorgen, letterlijk een rots in de branding. Eerst kwam de thuis wedstrijd, Dnipro had onverwacht de betere kansen maar na 2 keer de paal en Lyon zoek te hebben gespeeld(al hadden ze kansen) was het toch een 0-0. Gemengde gevoelens uiteraard, maar ik was blij met dit resultaat. Mijn ploegs sterkste kant zijn de aanvallers en eigelijk scoor ik iedere wedstrijd. 1 uit goal en ik was door.....
Op naar Lyon!(de competitie was ondertussen reuze spannen Dnipro, Kiev en Shaktar stonden bij de winterstop op 3 punten van elkaar, de nummer 4 volgde met meer dan 20 punten achterstand).
De wedstrijd in Lyon was duidelijk voor Lyon. Ze leken vastberaden om de vernedering in Dnipro ongedaan te maken en een woest offensief volgde, maar daar in de 25de minuut werd de bal blind naar voren getrapt(de oostblok variant van opbouwen ;-) ). Seleznyov kopte door en kramaric schoot erachter in, op vollesnelheid speelt hij de 2 centrale verdedigers af en rond heel beheerst af in de korte hoek, 1-0! Iedereen werd gek, behalve de fransen in het stadion wat ongeveer 99% was. Lyon stapelde de druk op maar Dnipro bleef gevaarlijk via counters en soms goede periodes bal bezit.Uiteindelijk werd de situatie onhoudbaar en scoorde lyon in de 60ste minuut. Wat volgde is lastig te omschrijven, mischien als ik wat steekwoorden geef komt het beter tot zijn recht: Gemiste Penalty Dnipro, Rood voor Dnipro, Rood voor Lyon, 2 ballen van de lijn, 1 heriosche save van de Dnipro keeper en een schot voor open goal van Lyon in de 94ste minuut dat misging op de 1 of andere manier. Gourcuff->96ste minuut->lat->rebound.....Scheidfluit af! Rebound telde niet! Dnipro ging door na een europese grootmacht uitgeschakelt te hebben. Hierna moest ik tegen schalke 04 welke Real madrid hadden uitgeschakeld. Schalke was duidelijk een maatje te groot, en voroal rafinha speel iedereen helemaal het bos in en zoek. Dankzijk deze wedstrijden heb ik ook champions league misgelopen, 3 dagen na Schalke volgde de wedstrijd tegen Shaktar, vervolgens 3 dagen later tegen de nummer 3 en toen 3 dagen later weer Schalke en daarna tegen Dynamo Kiev, mijn spelers waren helemaal kapot na deze periode en de wedstrijd tegen kiev werd dan ook thuis verloren. Weer geen champions league. Het seizoen is nu nog 1 wedstrijd dus ik weet nog niet hoeveel ik gestegen ben op de Europese ladder. Wel dat de fans gek van me zijn en de board room van me houdt.
Ik speel een 4-1-2-1-2 diamond(met een linker en rechter middervelder als winger dus niet 2 MC's) systeem. In het goal staat de toekomstig keeper van Oekraine, byryztov. Betrouwbare keeper en fysiek erg sterk. Echter heb ik een 2de keeper(fiorillo) die veel meer talent heeft. Ik heb uiteindelijk een bijrol voor mn keeper in gedachten, maar op dit moment staat hij er als hij er moet staan!
Links achter speelt Dodo, een braziliaans talent, gekocht in mijn eerste seizoen voor om en nabij 1,5Milj. Een allround full back, hij kan goed verdedigen maar als hij het op zijn heupen krijgt kan hij een samba uit zijn heupen toveren, een goede voorzet en fysiek sterk. Alleen last van het Ajax-syndroom, hij is wat aan de kleine kant met 170 maar daarom zet ik hem links achter. Verschillende clubs dingen naar zijn hand, want met zijn slechts 18 jaar is het een grote belofte. Tot grote opluchting van de manager heeft hij echter na wat te zeuren toch besloten bij te tekenen.
Centraal achterin staan 2 slopers, van 185 en 190. Allebei kracht 18 of hoger en een goede snelheid. Ze kunnen niet opbouwen of passen, maar je zult er nooit langs komen. Getuige hiervan is dat maar liefst gezamelijk om en nabij 36 clubs achter deze 2 heren aanzitten. Dallku verdient even een nominatie omdat het een top verdediger is en dat terwijl hij uit albanie komt. Andere vermelding verdient Chyzkov die ik voor 26k heb gekocht en na 1 seizoen 3,3 milj waard is. Is dat een goede investering of wat?
Rechts achter staat Daniel Opare, 169 cm, 18 jaar en sneller dan zijn eigen schaduw. Naast dat opare
onuitputbaar is is hij een begenadigd tackler(17) en dribbelaar. Door zijn snelheid kan hij zn eigen fouten corrigeren. Opare is aankomen uit Madrid, uit het maagdelijk wit. Hij werd daar weggeplukt voor 250k en is nu om en nabij 3 miljoen waard.
Op de positie van verdedigende middenvelder vinden we het levensbloed voor het team, de stofzuiger, heerscher en verdeler. Sandro heet de beste man, en hij kan terecht een superster in wording worden genoemd. Mijn allergrootste aankoop voor 7 miljoen, net weggekaapt voor de grote clubs. Sandro is 21 en is eigelijk voor een verdedigende middenvelder compleet. Met als bonus dat hij 187 is en fysiek op alle vlakke. Er is geen nadeel aan Sandro. Om het anders te stellen, Dnipro met Sandro kan van ieder team winnen. Dnipro zonder Sandro niet.
De vleugels kan ik een eigen hoofdstuk aan wijden. Op de linkerkant vinden we Diego Buanotte. Ook wel door zijn coach diego marradonna messi genoemd. Niet omdat net zo goed als die 2, maar omdat hij zo heerlijk dribbelt. Er zijn in de wereld weinige betere wingers dan Buanotte. Met 20 is hij al een dragende kracht. Heeft helaas last van veel kleinere blessures, maar als hij erinstaat is het altijd vuurwerk en hij draait iedere verdediger dol.
Verder hebben we voor de vleugels nog Kharchenko(17) het grootste talent van Ukraine, Idan Vered een perfect 2 benige speler met een superieure mentale stats maar technisch minder. Weet echter door zijn inzet erg beslissend en gevaarlijk te zijn. Verder heb ik 2 talenten uit mijn jeugd overgehevelt naar mn A selectie omdat ze de potentie hebben om erin te komen. Ze zijn echter backup. maar ik gun ze hun minuten zodra ik het kan missen.
Op AMC vinden we James Rodriguez, James moest even zijn draai vinden, maar hij knalt nu 1 op de 4 a 5 wedstrijden een bal van 30 meter erin. En als hij goed in zijn vel zit 3, een echte spelmaker die ook op de flanken uit de voeten kan en een stijve linkspoot. De coach noemt hem ook wel een verbeterde versie van v.d. vaart.
Dan komen we de belichaming van waar Dnipro voor staat. Eugene Seleznyov. 1 meter 85, sterker dan een oss en beter in balans dan een ballerina. Seleznyov werkt en zwoegt zich kapot. Heeft een kanon in zijn rechterbeen waar Alex nog wat van zou kunnen leren, onverwacht technisch voor zo'n ontzettend fysieke speler. Seleznyov is nooit geblesseerd en gaat voorop in de strijd. De perfecte targetman en captain in 1.
Daarnaste hebben we Traore een 19jarige zwarte peter crouch(maar dan beter), en kramaric de complete spits die in ontwikkeling is en de aandacht van Barcelona en A.C. Milan heeft gewekt met zijn spel. kramaric is na buanotte het grootste talent in mijn selectie.
Als je iets grappigs wilt zien moet je even extra goed bij de transfers kijken

. When you see it youll sh*t bricks

.
Voor de mensen die er matige voetballers tussen zitten dat klopt. Maar ik wil geen 11 wereld voetballers, ik wil de meest efficiente spelers voor die plek. Ik let veel en veel meer op plek specifieke eigenschappen dan of die kerel allround een goede voetballer is.
Goed het laatste nieuws is dat ik Opare(de rechts achter van 250k van madrid) heb verkocht voor 10 miljoen +30% van de doorverkoop aan Fenerbace. Geen slechte deal dacht ik zo. Idan vered mijn vleugel speler is voor 4,8 + 30% doorverkoop naar Monaco. Ik had nog wat spelers verkocht dus ik had een transfer budget van 20 miljoen. Heb 2 aankopen gedaan van 9 miljoen, 1 rechtsbuiten ter vervanging van Vered want mijn huidige talentjes zijn imo nog niet goed genoeg voor die positie en Keko wordt vrij goed dus die kan ik over 2 a 3 jaar mooi weer verkopen.
Verder een rechtsachter van RClens voor 9 miljoen van 19 jaar.
[
Voor 16% gewijzigd door
Postius op 10-09-2010 03:50
]