de nieuwe versie van FM Genie Scout 2010 (welke compatible is met de 10.2-patch) is uit: http://www.fmscout.com/i-...cout-10-v10-released.html
Ah crap man. Is de nieuwe versie eindelijk uit, isttie niet compatible met de 10.3 betaVads schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:22:
Voor wie interesse heeft:
de nieuwe versie van FM Genie Scout 2010 (welke compatible is met de 10.2-patch) is uit: http://www.fmscout.com/i-...cout-10-v10-released.html
Dat is bij mij sowieso een probleem, toen ik promoveerde van de JL naar de ED kon ik maar een paar versterkingen kopen en besloot mijn voorzitter 2 verdedigers te verkopen waardoor ik met een zwakke verdediging opgescheept zit, echter is mijn linksback nu geblesseerd en de vervanger ervoor is zeer zwak dus krijg ik er minder tegen met 3 verdedigers en een balafpakker ervoor, dan met 4 man op 1 lijn.Vos schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:55:
Maar krijg je dan niet veel goals tegen?
Ik kom er alleen achter dat ik sommige plaatsen teveel ingekocht heb, die beginnen nu dus te morren dat ze willen spelen of op de transferlijst gezet willen worden (mogen ze van mij, echter mag er niet getransferd worden of niemand wil ze hebben).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Anoniem: 293346
Het is dus niet zo dat je alles wint, en je moet wel degelijk een selectie samenstellen die past bij je opstelling.Bananenspin schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:42:
Prima maar waarom niet zelf een tactiek maken/tweaken? Nu hoef je alleen een seizoen door te komen, geld te vangen, spelers te kopen en weer een seizoen door te komen.
Daarnaast ben ik 28, en heb ik geen tijd om te spelen zoals jij voorstelt
Zoals eerder gezegd, iedereen speelt zoals ie speelt. En eindelijk is de FM genie scout 10.2 er
Wat me opvalt in deze versie zijn de spelers met de meest vreemde positie combinaties. VC/S, VL/AMR en noem maar op. Het zijn er beduidend meer in deze versie.
Wat ik me herinner uit de oudere versies, was dat dit "met de tijd" kwam bij sommige spelers. Je kon dit niet instellen. Ik denk dat dit een beetje gerelateerd is aan de adaptability van de coaches, speler, etc.mister_S schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:38:
Ik heb hier eigenlijk nog nooit op gelet in de vorige versies, maar is het mogelijk dat een speler zijn zwakkere voet verbetert? Is daar een optie voor?
Wat me opvalt in deze versie zijn de spelers met de meest vreemde positie combinaties. VC/S, VL/AMR en noem maar op. Het zijn er beduidend meer in deze versie.
Ik ben afgelopen weekend dan eindelijk begonnen met FM2010. Ben al jaaaaaaaren verslaafd aan de serie, maar sinds de komst van de PS3 in huis heb ik geen behoefte aan FM gehad. Van het weekend dus wel. Mijn trouwe cluppie gepakt (SL Benfica
Vanavond de wedstrijd tegen die blauwe rakkers uit het noorden (FC Porto
Serie A gewonnen, enige echte concurrent was Palermo, die telkens 3 punten achter me bleven, Inter viel zwaar tegen, 2x van gewonnen. ze zijn uiteindelijk 4e geworden.
Beker ook gewonnen na in de Finale Juventus met 2-1 het bos in te sturen.
Champions league ging iets minder, Na een relatief simpele poule met Olympique marseille, Zurich en Sporting Lissabon op het nippertje 2e geworden.
2x verloren van Sporting, kon er niet tegen voetballen.
Daarna Real madrid, 2x 1-1 en ook verlenging bracht geen uitkomst, Ik was de gelukkige winnaar van de Penaltyserie, waar zelfs Seedorf raak schoot
Hierna Chelsea, thuis met 2-3 verloren en uit met 3-1. Niks in te brengen.
Volgend seizoen maar weer proberen, Geinvesteerd in talenten voor de toekomst,
Wel Rosicky van Arsenal met vrije transfer opgepikt, Moet nog 1 of 2 goede verdedigers bij hebben, nesta wordt toch wel beetje errug oud en traag. en heb alleen Tiago Silva en Onyewo erbij.
Trouwens, topscoorder is bij mij KJH geworden: 50 doelpunten in 68 duels, 2e Pato met 43 doelpunten in 65 duels.
Ook VDV legde ze er aardig in van een afstandje meestal (zo'n 20 doelpunten), maar hij speelde lang niet alles.
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Hhahahhaa gisteravond 2x gewonnen (1x beker) van deze groene rakkers van de overkant van de "Segunda Circular" (=de snelweg in Lissabon die de twee stadions scheid). Het spel vertelde mij dat Sporting moeite heeft om tegen teams te spelen die 4-5-1 gebruiken... Ik trad gewoon aan in een 4-1-2-1-2.soepah schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:18:
2x verloren van Sporting, kon er niet tegen voetballen.
Met moeite, maar het is altijd fijn om je rivaal te verslaan...

62.7 hrs past 2 weeks / 283.5 hrs total
30 uur per week
[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 20-01-2010 00:04 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Playing time:68.2 hrs past 2 weeks
Football Manager 2010 63.3 hrs / 292.3 hrs
HOI.
Anoniem: 338669
van de week dit spel maar eens opgepikt bij de Intertoys aangezien het toch in de aanbieding was (25,-)
eerste FM spel dat ik speel, begin het aardig te snappen,
eerst maar eens een paar teams geprobeerd om het spel een beetje door te krijgen (Manchester City, Liverpool, nu mijn eerste serieuze seizoen met PSV begonnen.
Vriendschappelijke wedstrijden gaan makkelijk gewonnen (niet zo heel moeilijk als je tegen hoofdklasse teams moet spelen)
Europa League is ook geen enkel probleem (kwart finale so far)
Eredivisie is echter een heel ander verhaal
PSV 0 - 3 VVV
PSV 0-5 FC Twente
PSV 5-2 Ajax FC
PSV 1-2 FC Groningen
PSV 1-2 NAC Breda
alleen tegen Ajax kreeg ik in de tweede helft naar mijn gevoel 'controle' over de wedstrijd (eerste helft stond het 0-2 voor Ajax)
alle wedstrijden gingen echt met overmacht verloren, genadeloos afgestraft door de andere clubs,
heb al verschillende formaties geprobeerd, niks lijkt te werken, iemand enig idee?
heb dit al geprobeerd
5-2-3
------------------Isaksson---------------
Kromkamp-Marcellis-Ooijer-Pieters-Salcido
----------Afellay-----Dzsudzsák----------
------Koevermans--Lazovic--Toivonen------
4-1-2-1-2
------------------Isaksson---------------
----Marcellis-Ooijer--Pieters-Salcido----
---------------Moreno/Simons-------------
-----------Dzsudzsák----Engelaar---------
------------------Afellay----------------
--------------Lazovic--Toivonen----------
om maar even 2 voorbeelden te noemen, heb meerdere formaties geprobeerd, maar niks lijkt te werken,
4-1-2-1-2 heb ik gebruikt tegen Ajax echter tegen de andere clubs werkte dit totaal niet, Moreno gekocht van een spaanse ploeg, weet niet precies welke op dit moment, ben op werk namelijk,
verder is Afellay ontevreden over mij omdat ik 2 x een bod op hem heb afgewezen van FC Bayern
1 x 6.000.000 en 1 x 10.000.000, heb hem een nieuw contract aangeboden, maar hij lijkt nog steeds ontevreden te zijn,
had ik nog een vraagje
Stafleden, met name scouts en AssistentManagers,
waar moet ik een z'n beetje op leden op stats bij Scouts?
ik probeer een beetje uit te vogelen hoe ik mijn stafleden 'beter' kan maken, heb Bierhoff en een Italiaan aangetrokken als extra scouts, maar heb eigenlijk geen idee waar ik op moet letten,
verder kon ik bij Liverpool en Man City mijn assistentManager de tactiek laten bepalen tegen de tegenstander,
Mandekking, Extra Druk, op verkeerde been zetten, Tackelen, bij PSV kan ik dit niet? zou dit graag weer willen doen aangezien ik niet echt een idee heb wat ik moet doen bij diverse tegenstanders
Ik weet niet of jullie er op in gaan, maar het spel (mijn coaches en assistenten) geen vooraf een wedstrijd aan wat de voor- en nadelen zijn van de aankomende tegenstander. Hierbij geven ze soms aan dat de tegenstander het beste speelt tegen teams die 4-4-2 spelen of dat ze juist moeite hebben tegen bijvoorbeeld 4-5-1 te spelen.
De eerste keren negeerde ik deze berichten volledig, daar elk scherm met info een vertraging is tot de volgende wedstrijd. Maar ik ben nu dus al tot twee keer toe in gegaan op de feedback van mijn assistent en klikte op de knop om de 4-5-1 in te stellen tegen mijn volgende tegenstander (is speel normaal geen 4-5-1). Wat mijn verbazing schetst is dat het spel de opstelling kiest én ook alle speciale commando's voor de verschillende posities. Het gevolg was een overwinning! Uiteraard die opstelling opgeslagen en ik gebruik het nu frequent met succes tegen tegenstanders die 4-2-3-1 (narrow of wide) toepassen tegen mij.
Kortom: wereldvernieuwende functionaliteit van het spel waar je inderdaad wat aan hebt!
En met welke club speel jij dan?Vads schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:09:
Weer een week verder... en ik moet zeggen, het speelt nog steeds fijn!
Ik weet niet of jullie er op in gaan, maar het spel (mijn coaches en assistenten) geen vooraf een wedstrijd aan wat de voor- en nadelen zijn van de aankomende tegenstander. Hierbij geven ze soms aan dat de tegenstander het beste speelt tegen teams die 4-4-2 spelen of dat ze juist moeite hebben tegen bijvoorbeeld 4-5-1 te spelen.
De eerste keren negeerde ik deze berichten volledig, daar elk scherm met info een vertraging is tot de volgende wedstrijd. Maar ik ben nu dus al tot twee keer toe in gegaan op de feedback van mijn assistent en klikte op de knop om de 4-5-1 in te stellen tegen mijn volgende tegenstander (is speel normaal geen 4-5-1). Wat mijn verbazing schetst is dat het spel de opstelling kiest én ook alle speciale commando's voor de verschillende posities. Het gevolg was een overwinning! Uiteraard die opstelling opgeslagen en ik gebruik het nu frequent met succes tegen tegenstanders die 4-2-3-1 (narrow of wide) toepassen tegen mij.
Kortom: wereldvernieuwende functionaliteit van het spel waar je inderdaad wat aan hebt!
Hmmz, dat ga ik dus mooi even verbrekenBananenspin schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:11:
Waarom ik dit doe weet ik niet maar ik win graag (dit is geen competitie i know)
Playing time:68.2 hrs past 2 weeks
Football Manager 2010 63.3 hrs / 292.3 hrs
SL Benfica in Portugal.
SLB speelt Europa League, dus dat is een goede speelvijver voor de Champions League volgend seizoen.
Anoniem: 55111
Welke stadions bedoel je dan? Had er even op zitten google-mapsen, maar kon het niet vinden.Vads schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:52:
[...]
Hhahahhaa gisteravond 2x gewonnen (1x beker) van deze groene rakkers van de overkant van de "Segunda Circular" (=de snelweg in Lissabon die de twee stadions scheid).
Ah gevonden, keek verkeerd. Het zijn Estadio Da Luz en Estadio Jose Alvalada , en idd, wat liggen die dicht bij elkaar zeg...
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 55111 op 20-01-2010 13:21 ]
Supporters zijn ook achterlijk. Als je verwacht dat een prmovendus alle wedstrijden gaat winnen is er iets mis. Het is een brakke en onnodige toevoeging.
Het spel is nog steeds de beste in serie, ook al zijn er wat irritante puntjes.
[ Voor 31% gewijzigd door mister_S op 22-01-2010 10:50 ]
mister_S schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:44:
Dit spel had in mijn ogen altijd al een probleem met regens, het is nu weer het geval. Maar vier seizoenen zijn voorbij en er zijn al veel regens die veel te hoge stats hebben. Het spel is weer eens overspoeld met 16-17 jarige jongens met enorm goede stats.
Supporters zijn ook achterlijk. Als je verwacht dat een prmovendus alle wedstrijden gaat winnen is er iets mis. Het is een brakke en onnodige toevoeging.
Het schrikbarend lage aantal degelijke Nederlandse regens is inderdaad opvallend. Zie hier vaak dat er een shitload aan Zuid-Amerikaanse regens Europe overspoelen na een seizoen of 6-7. Een fatsoenlijke DL/DR vinden ho maar, die worden blijkbaar niet meer opgeleid in 2013Vos schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:34:
Dat zeker ja, en de goede regens bij mij zijn of MC, DC of ST. En Nederland krijgt er heel weinig goede spelers bij...

Ik scout nu veel in Oost Europa, maar daar haal ik een hoop 16 jarige talentjes vandaan, die haal ik nu nog goedkoop en zijn al beter dan mijn huidige MC, moet alleen wachten tot ze 17 zijn en mogen spelen. Ook snap ik niet waarom spelers liever stoppen dan hun carriere afbouwen bij mijn team, Ibrahimovic verdiende 180k per week bij Barca, maar speelde niet, mocht hem kopen voor 750k, maar wilde niet overkomen voor 13k per week, dus stopt ie maar. En dat doen alle spelers zo ongeveer, feit dat ik in Europa speel met de Graafschap en weer 4de sta in de ED doet er niet toe.mister_S schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:44:
Dit spel had in mijn ogen altijd al een probleem met regens, het is nu weer het geval. Maar vier seizoenen zijn voorbij en er zijn al veel regens die veel te hoge stats hebben. Het spel is weer eens overspoeld met 16-17 jarige jongens met enorm goede stats.
En waar halen Feijenoord en Groningen hun geld vandaan? Die hebben in de zomerstop beide voor 50-75 miljoen aan spelers gehaald. Spelers die ik groot gemaakt heb bij Shelffield United (en mij bij hun favo personeel hebben staan) willen ook niet komen omdat ze blijkbaar liever voor op de bank zitten dan voor hetzelfde geld (of soms net iets minder) dan bij mij komen spelen.
Spelers die weg willen tijdens de competitie en dan ongelukkig worden, het management wil dat ik er iets aan doe, maar wat dan? Transferperiode is er nog niet.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dit probleem heb ik nou in Portugal. Nieuwe seizoen is aangebroken, youth team is aangevuld met jonkies (die ook allemaal direct op straat worden gezet omdat ze kwaliteitsloos zijn). Vervolgens een zoekopdracht naar Portugese spelers met leeftijd max 18 en een PA van minimaal 160... en die komen gewoon niet terug. Wel veel Brazilianen, Fransen (!!!) en Engelsen... Erg jammer, want ik ben á lá Mourinho, ofwel, een team met zoveel mogelijk spelers uit eigen land.Vos schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:34:
Dat zeker ja, en de goede regens bij mij zijn of MC, DC of ST. En Nederland krijgt er heel weinig goede spelers bij...
Nou ja, dan importeer ik maar weer een shitload aan Brazucas om die over 3 jaar voor het vierdubbele te verkopen
Niet mee eens, heb met mijn 6 seizoenen ADO game flink wat goede NL talenten voorbij zien komen. Ook in mijn huidige Arsenal game heb ik 3 jonkies gehaald uit NL die allemaal veelbelovend zijn (waarde zit nu al rond de 5M-10M, en ze zijn net 17 jaar).Vos schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:34:
Wat betreft dat regens te goed zijn en het hele spel domineren, dat is bij mij niet zo. Heb ik eigenlijk amper last van.
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Anoniem: 222392
Ik mis trouwens goede middenvelders in de regens, de echt goede zitten in de topleagues en krijg ik natuurlijk nooit (ik kan geen 180k/w betalen), dus ben maar aan het scouten op talentjes, maar zodra ik bied lekt het 80% van de tijd uit waardoor CSKA er met de speler vandoor gaat (waar die het geld vandaan halen).
Anoniem: 222392 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:13:
Iemand een ideetje wanneer die nieuwe patch eraan komt? Zit er eigenlijk een beetje op te wachten
Uit dit topic op het SI forum: http://community.sigames.com/showthread.php?t=188308Patch 10.3 (along with the January data update) is expected around the end of February/early March.
Lurling naar Tottenham
Benschop naar Barcelona
WTF!
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
En heb je een jong talentje, dan proberen ze hem meteen weg te kopen bij je en als je dan niet zo'n stabiele voetballer heb, presteert ie meteen niets meer omdat ie zo zenuwachtig word van alle aandacht (of nog erger, is meteen ongelukkig omdat zijn transfer niet mag) en voor je het weet is je verdediging, je middelveld en aanval compleet uitgedund omdat je voorzitter ingrijpt.BM schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:45:
Viel me ook al op. De meest middelmatige spelers uit de eredivisie verhuizen voor een paar ton naar Chelsea, Man Utd etc. Apart, maar goed. Helaas kan ik geen fatsoenlijke jeugdspelers meer vinden. Heb nu redelijke links/rechtsbacks, maar voor de toekomst? Dat worden pijnlijke posities.
2011/2012:

2015/2016:

Ben benieuwd hoe ver hij nog kan groeien
In 4,5 seizoen heeft hij inmiddels 182 wedstrijden gespeeld en 104 keer gescoord en 56 assists gegeven
Komt nog niet in de buurt van mijn andere spits, 170 wedstrijden, 157 goals, 40 assists, maar toch best aardig, aangezien hij pas 21 is
Wat is de beste KIT Pack om te downloaden?
Ik ben echt op zoek naar ALLE kits. Ben net begonnen met Alcorcon in de spaanse 3e divisie, maar zelfs daarvan zou ik een shirt willen zien.
Kan iemand me hierbij helpen?
Is een kitpack met heel erg veel kits erin. Heb even gekeken hier en ook de competitie waar jij in speelt zit er in.
Is er een site waar deze extra competities overzichtelijk te vinden zijn?
Zoals Nederlandse hoofdklasse of leuke Portugese competities!
Btw: Ik kan niet wachten tot de patch en om dan lekker met HSV te beginnen
Edit: verdediging werkt een stuk beter in 10.3, de verdedigers doen nu eindelijk hun werk.
[ Voor 20% gewijzigd door mister_S op 02-03-2010 11:37 ]
Eindelijk is de patch er! Ben weer is begonnen met HSV. lekker spelen met ruudje! Jammer genoeg is hij geblesseerd tussen de 2dagen en 3maanden

PSN: Roy-1991
Ik ben ook begonnen met HSV, maar man wat hebben die een grote selectie zeg! Tering!vinpower schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:54:
wie speelt er dan ook fifa manager...
Eindelijk is de patch er! Ben weer is begonnen met HSV. lekker spelen met ruudje! Jammer genoeg is hij geblesseerd tussen de 2dagen en 3maanden

Dacht altijd dat je bij Ajax veel overbodige spelers moest zien te verkopen, maar HSV is minstens even erg!
Ik weet niet of de researcher de krant ooit leest, maar ajax krijgt 8m van adidas en 8m van aegon en is daarmee RUIM koploper qua sponsoring betreft. PSV krijgt zelfs steeds minder omdat philips er niet zoveel geld meer in wil steken

Ik vind die scheve financien altijd zo jammer in de NLse competitie he. Wat ik ook zo krom vind is dat als je 3x de CL achter elkaar wint je nog steeds maar een shirt sponsor van 2,5m per jaar ofzo krijgt. Dan moet er toch wel een betere deal inzitten zeker

Tot zover mijn irritatie over de NLse league. De Engelse league is sowieso de meest leuke omdat die het best uitgewerkt is tot aan de lage leagues, maar goed

HOI.
Ik heb verder ook een probleem. Als clubs spelers aanbieden kan ik nooit een bod plaatsen voor dat bedrag wat aangeboden word. Er staat dan alleen bod afwijzen!
Word er dan automatisch al een bod geplaatst door de club? Raar dan dat die speler nooit naar mijn club gaat.
Dat heb ik nog nooit mee gemaakt.. Ik kan dan volgens mij ook drukken op bod plaatsen..vinpower schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:55:
Ik heb verder ook een probleem. Als clubs spelers aanbieden kan ik nooit een bod plaatsen voor dat bedrag wat aangeboden word. Er staat dan alleen bod afwijzen!
Word er dan automatisch al een bod geplaatst door de club? Raar dan dat die speler nooit naar mijn club gaat.
[ Voor 51% gewijzigd door Bananenspin op 03-03-2010 11:19 ]
HOI.
Op de eerste screenshot kan je zien dat ik alleen kan afwijzen of het aanbod kan bekijken.
Op de tweede screenshot heb ik geklikt op aanbieding bekijken en dan kan ik alleen een nieuw bod plaatsen en niet accepteren. Want als ik het gevraagde bedrag biedt word het standaard afgewezen en de biedingen van andere clubs worden wel geaccepteerd. Is dat nou een bug ofwat? Ik heb dit btw ook in fm08 en fm09 gehad en op verschillende fora aangekaart maar niemand heeft een oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferra op 15-03-2010 12:39 ]
Bij mij is het halve elftal op 60-70% na 80 minuten
Ja, heb ik ook. Niet erg, zo kan ik mijn spelers beter rouleren.elvis84 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:05:
Hebben jullie dat ook met die laatste patch dat de spelers veel sneller vermoeid raken tijdens een wedstrijd?
Die spelers kunnen hun conditie dus niet op pijl houden. Voor de rest is het wel een logische ontwikkeling inderdaad, in het verleden hoefde je de basis 11 nooit aan te passen, ze hadden allemaal het conditie van een paard
Het is wel mooi ja. Alleen je bent vrijwel verplicht je wingers te wisselen, want die zitten altijd tussen 60 en 70% procent na een uur spelen. Dit probleem had ik bij Tottenham dus je moet wel zorgen dat er goede backups zitten op je bank.elvis84 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:49:
Het irritante is dat ik speel met HSV, en blijkbaar heeft Duitsland geen competitie voor het 2e elftal ofzo?![]()
Die spelers kunnen hun conditie dus niet op pijl houden. Voor de rest is het wel een logische ontwikkeling inderdaad, in het verleden hoefde je de basis 11 nooit aan te passen, ze hadden allemaal het conditie van een paard
Het tweede team bij Tottenham speelt ook geen competitie en dat is heel vervelend. Iemand die terugkomt van een blessure kan je daar dus ook geen conditie bij op laten bouwen, jammer.
je deadline voor beslissing uit zetten of zoietsvinpower schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:38:
Nog even om terug te komen op mijn laatste post met het probleem dat ik spelers aangeboden krijg maar dat ik dan helaas niet kan bieden.
Op de eerste screenshot kan je zien dat ik alleen kan afwijzen of het aanbod kan bekijken.
Op de tweede screenshot heb ik geklikt op aanbieding bekijken en dan kan ik alleen een nieuw bod plaatsen en niet accepteren. Want als ik het gevraagde bedrag biedt word het standaard afgewezen en de biedingen van andere clubs worden wel geaccepteerd. Is dat nou een bug ofwat? Ik heb dit btw ook in fm08 en fm09 gehad en op verschillende fora aangekaart maar niemand heeft een oplossing.
[afbeelding]
[afbeelding]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
En het ligt niet aan je tactiek? Merk wel steeds meer dat dit belangrijker wordt in het spel.elvis84 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:05:
Hebben jullie dat ook met die laatste patch dat de spelers veel sneller vermoeid raken tijdens een wedstrijd?
Ik denk het wel, het zijn altijd de wingers en de backs die snel moe worden. Maar heb er wat op gevonden, gewoon buitenspelers kopen met een bereconditieMichie23 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:07:
[...]
En het ligt niet aan je tactiek? Merk wel steeds meer dat dit belangrijker wordt in het spel.
Nou speelde ik het afgelopen seizoen geen Europees en had ik er niet zoveel last van. Maar het blijft wel aanklooien als er 3 wedstrijden in een week gespeeld worden. 4 spelers die vermoeid zijn na 70 minuten en je hebt maar 3 wissels. Vaak nog 1tje geblesseerd of licht geblesseerd waardoor ik dan al 1 wissel gebruikt heb.
Heb nog geen zin gehad om mn tactiek te veranderen, maarja zal wel moeten als de resultaten tegen vallen
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
HOI.
![]() | Double Hat-trick One of your players scored 6 or more goals |
Telstar met 11-0 opgerold, dankzij 7 goals van Acapandié
Enige reden dat ik nog speel is dat ik de 10 seizoenen bij 1 club achievement wil hebben
[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 18-04-2010 19:21 ]
Ik vind hem wel leuk. Hij is inderdaad vrij basic. Aantal geavanceerde functies eruit gehaald, maar nog wel de FM feeling. Ik zit nu bijna halverwege mijn eerste seizoen (dit weekend even veel gespeeldShabbaman schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:18:
Er is gisteren een FM2010 versie voor de iphone uitgebracht. Ik heb er zelfs een review over weten te vinden. Het spel is wat simpeler gemaakt, maar dat is het op de PSP ook.
Ik vind het ideaal om te spelen in de bus of trein, bij veel games op mn iphone is een schokje of een bocht toch vaak fataal voor mn leven maar dat maakt niets uit natuurlijk bij football manager.
De selecties zijn tot en met de zomer geupdate. Bij ajax bijvoorbeeld zit lodeiro erbij en is cvitanich verhuurd.
Er zitten wel wat minpuntjes aan:
- geen 2e elftallen. In ieder geval niet bestuurbaar, misschien stromen er wel jongens automatisch door na een seizoen. Bij mij zat in ieder geval Rodney Sneijder (Ajax) vanaf het eerste moment bij de selectie. Eriksen dan weer niet.
- Je kan niet zelf een formatie maken. Ik wil bijvoorbeeld graag 4-2-3-1 (NL elftal stijl) spelen, maar die zit er niet in. Nu zit ik vast aan 4-5-1 (met alle middenvelders op 1 lijn) of 4-4-2 met een ruit.
- Als je gebeld wordt tijdens een wedstrijd is het over. Word hopelijk opgelost met multitasking in iphone OS 4 vanaf juni. Wel frustrerend, kwam laatst 1-0 voor in een belangrijke europa league wedstrijd. Werd ik gebeld, alles moest opnieuw, overgespeeld, speel ik 0-0
Als ze in een update mogelijk maken dat je zelf met posities kan schuiven en zo formaties kan maken dan heb ik heel weinig meer te klagen.
Netjes! Ik zit nu 5 seizoenen bij Barcelona nadat ik het erg goed deed in Engelse lage competities maar niemand wilt er maar 6 scorenAngeloonie schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:20:
Na 9 seizoenen bij ADO Den Haag heb ik eindelijk deze achievement:
[afbeelding] Double Hat-trick
One of your players scored 6 or more goals
Telstar met 11-0 opgerold, dankzij 7 goals van Acapandié
Enige reden dat ik nog speel is dat ik de 10 seizoenen bij 1 club achievement wil hebbenCompetitie winnen is geen uitdaging meer, alleen de Champions League is nog wel leuk, al heb ik die ook al op zak.

HOI.
Dat was op de PSP ook zo (in FM09 in ieder geval). Dat kon je volgens mij wel omzeilen door gewoon het bestand waar de lineups in staan te editten. Ik verwacht eigenlijk dat dat op de Iphone minder makkelijk gaat.KingKoning schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:04:
- Je kan niet zelf een formatie maken. Ik wil bijvoorbeeld graag 4-2-3-1 (NL elftal stijl) spelen, maar die zit er niet in. Nu zit ik vast aan 4-5-1 (met alle middenvelders op 1 lijn) of 4-4-2 met een ruit.
Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehad. Ook wel eens 5 doelpunten en dan geblesseerd raken met nog een half uur te gaan voor dat laatste doelpuntBananenspin schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:51:
[...]
Netjes! Ik zit nu 5 seizoenen bij Barcelona nadat ik het erg goed deed in Engelse lage competities maar niemand wilt er maar 6 scorenHulk van Porto die ik gekocht had was dichtbij maar zijn 6de werd afgekeurd en toen floot de scheidsrechter
![]()
PSN: Roy-1991
Heb met ADO Den Haag nu een balance van €116M, met max €91M aan transferbudget. Ik kan geen spelers vinden die echt iets toe zouden voegen aan mijn team, behalve 3 spelers die al getekend hebben maar nog niet over mogen komen (Zuid-Amerikanen).
Net het nieuwe seizoen begonnen (2018/2019) en heb daar nu al totaal geen gevoel dat ik ooit in gevaar kom:
Matches played: 16
Goals Scored: 55 (3.4)
Goals Conceded: 3 (0.2)
5 wedstrijden in de competitie met 3-0 gewonnen, 7 wedstrijden met 3 doelpunten verschil. In de Champions League 5-0 tegen Galatasaray, 5-1 tegen Maccabi Haifa, en 2-0 tegen Salzburg (met wisselspelers
Oh, en tip voor de toekomst: Spanje wint het EK van 2012, Engeland wordt 2e, Frankrijk wint dat van 2016, Turkije wordt 2e. Frankrijk wordt wereldkampioen in 2010, Griekenland 2e, Rusland 3e. Brazilië (onder mijn leiding) wordt wereldkampioen in 2014, Oekraïne 2e, Engeland 3e. Brazilië (onder mijn leiding) wordt wereldkampioen in 2018, Argentinië 2e, Duitsland 3e.
Anoniem: 222392
Wat is je selectie en je tactiek dan, joh? Damn, met dat soort cijfers word ik daar wel een beetje nieuwsgierig naarAngeloonie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:22:
Pff heb geen zin meer, maar wil die 10 seizoenen achievement
Heb met ADO Den Haag nu een balance van €116M, met max €91M aan transferbudget. Ik kan geen spelers vinden die echt iets toe zouden voegen aan mijn team, behalve 3 spelers die al getekend hebben maar nog niet over mogen komen (Zuid-Amerikanen).
Net het nieuwe seizoen begonnen (2018/2019) en heb daar nu al totaal geen gevoel dat ik ooit in gevaar kom:
Matches played: 16
Goals Scored: 55 (3.4)
Goals Conceded: 3 (0.2)
5 wedstrijden in de competitie met 3-0 gewonnen, 7 wedstrijden met 3 doelpunten verschil. In de Champions League 5-0 tegen Galatasaray, 5-1 tegen Maccabi Haifa, en 2-0 tegen Salzburg (met wisselspelers).
Ik speel 4-2-2-2, met een ondersteunende en verdedigende centrale middenvelder.
Inmiddels weer een stuk verder:
Matches played: 27
Goals Scored: 99 (3.7)
Goals Conceded: 8 (0.3)
1x verloren
[ Voor 24% gewijzigd door Angeloonie op 05-05-2010 15:26 ]
Voor 'nieuwe' gebruikers is het denk ik prima, maar ik (als redelijk ervaren FM speler
Daarnaast vind ik het nog steeds een groot gemis dat je geen 'custom' formaties kan maken. Heb geprobeerd in de transferperiode me team een beetje aan te passen aan de beschikbare formaties, maar ik heb bij Ajax gewoon teveel goede aanvallende middenvelders die ik allemaal niet kwijt wil.
Je kan ook weinig met contracten en/of clausules. Kopen/Huren, Bedrag en datum en eventueel een doorverkoop percentage voor de club waar je van koopt, thats it.
Maar goed, al met al is het op zich een leuk vermaak zo in de trein/bus. Ik denk dat ik support ga mailen of ze 4-2-3-1 willen toevoegen
Overigens onlangs een update uitgebracht die een aantal problemen met loaden van save games oplost. Draait nu prima.
Een regen in je eerste team? Heb ik zelf nog nooit gehad in FM08, FM09 en FM10Shabbaman schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:08:
Wat is nou helemaal het verschil tussen een regen die in je jeugdteam begint of in het eerste? 't Is beide random.
Ik gok dat die regen dan te oud is voor je jeugdteam? Kan dat überhaupt? Regens die ouder zijn dan 18?
KingKoning schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:03:
Er word soms zomaar iemand 'random' doorgepusht naar je 1e. Die personen zijn voglens mij fictief, wat betekent dat je na een aantal seizoen dus meer fictieve dan echte spelers in het spel heb zitten.
Ik zal het ff verduidelijken.Shabbaman schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:08:
Wat is nou helemaal het verschil tussen een regen die in je jeugdteam begint of in het eerste? 't Is beide random.
Je heb geen controle over je jeugdteam. Je kan hem wel zien, maar er zitten alleen fictieve spelers in, die op een gegeven moment gewoon doorgepushed worden naar je 1e, ook hier heb je geen controle over. Je krijgt gewoon een berichtje, die en die is aan je selectie toegevoegd.
Dus ja je zou het idd ook kunnen zien als een regen at random in je 1e maar ze 'zitten' wel al in je jeugdteam. Je kan er alleen niks mee.
Regens ouder dan 18 kan zeker ja. Heb ze wel gezien van begin 20 jaar.Angeloonie schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:20:
[...]
Een regen in je eerste team? Heb ik zelf nog nooit gehad in FM08, FM09 en FM10En heb toch heel wat uurtjes/seizoenen er op zitten (in FM10 nu over de 420 uur)..
Ik gok dat die regen dan te oud is voor je jeugdteam? Kan dat überhaupt? Regens die ouder zijn dan 18?
ADO Den Haag is overgenomen door een consortium, en nu gaan er geruchten dat ze mij er uit willen werken en willen vervangen met mijn assistent.
Moeten ze 1x proberen, ik sloop de hele club
Dat is ook leuk af en toe, een club slopenAngeloonie schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:14:
Grmbl..
ADO Den Haag is overgenomen door een consortium, en nu gaan er geruchten dat ze mij er uit willen werken en willen vervangen met mijn assistent.
Moeten ze 1x proberen, ik sloop de hele club

HOI.
Edit:
Jeej!
Joost van Wijk heeft besloten dat ik mag blijven als manager

Bijkomend geintje, 72M cash in de club
[ Voor 104% gewijzigd door Angeloonie op 07-05-2010 23:06 ]
Ik ben in FM2010 nog nooit weg getrapt bij een club door een overname.. hoop dat ook zo te houden!
HOI.
Ik ben met FC Emmen 2e geworden (11e was de prognose) en heb de beker gewonnen, plus ik heb promotie afgedwongen.
Opzich verwacht ik nu een lastig seizoen in de eredivisie, maar het zou me niet verbazen als ik zometeen tussen plaats 5 en 8 mee draai.
Liechtenstein, of beter gezegd, FC Vaduz in de Zwitserse SuperLeague. Gewoon spelen totdat je genoeg jeugdspelers hebt opgeleid, waarmee Liechtenstein zich voor een groot toernooi kan kwalificeren. Op zich heb je in de competitie alleen concurrentie van Zürich en Basel, als je het goed aanpakt, dus het zou moeten kunnen.Bananenspin schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:48:
[...]
Dat is ook leuk af en toe, een club slopenIk wil een nieuwe game beginnen maar weetniet welke kleine competitie ik moet nemen.. al gehad: belgie, griekenland, wit rusland, zweden, servie, zuid afrika, egypte. Iemand nog een leuk idee?
f.h schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:51:
Algemeen vraagje, waarom staat [PC/PSP] tussen haken, terwijl het ook op de Mac te spelen is? Helemaal niet om te bashen oid, meer omdat men op tweakers over het algemeen wel keen op details is
Zou het dan niet [Win/Mac/PSP] moeten zijn? Verder een nutteloos detail.
Wat ik het meest simpele vind, is dat ik al vrij snel hele grote namen kan aantrekken. Laagvliegers uit de grotere competities waarmee je dan spelers aantrekt die in het echte leven de telefoon niet eens opnemen als ze zien dat Bolton oid belt. Dat kan meestal niet meteen aan het begin van een nieuwe game, maar als je een jaartje gespeeld hebt wel. Soms vraag ik me gewoon af of de balans wel helemaal kloptLipton16 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:30:
Football Manager 2010 is na de 3e patch echt een goed spel, maar het blijft wel simpel.
Ik ben met FC Emmen 2e geworden (11e was de prognose) en heb de beker gewonnen, plus ik heb promotie afgedwongen.
Opzich verwacht ik nu een lastig seizoen in de eredivisie, maar het zou me niet verbazen als ik zometeen tussen plaats 5 en 8 mee draai.
Zelfde verhaal als je promoveert naar de Eredivisie inderdaad. Ik verwachte te vechten tegen degradatie, maar knokken voor een plekje in de Uefa cup in het 1e seizoen na de promotie bleek ook prima mogelijk. En nee, dan ben ik helemaal geen tactiek/training diehard, daar doe ik niet zoveel mee.
En hoever ben je gekomen?Anoniem: 293346 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:45:
Dat is een vette challenge inderdaad. Ik heb het geprobeerd met San Marino...
Zelf zit ik nu in het tweede seizoen bij FC Vaduz. Door heel laf spel ben ik vorig seizoen tweede geworden en met dezelfde tactiek hoop ik dit jaar kampioen te worden. Basel en Zürich spelen beide nog Europees, dus ik heb meestal de fittere selectie.
Wat een slechte lijst zeg.. Zitten echt spelers in die ik met een middelmatige club nog niet zou halen.. Traore van Arsenal als beste left back? Dacht toch echt Clichy, Traore is amper wisselmateriaal..Vads schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:44:
Op geattendeerd via Twitter: http://www.aidtheboss.com...heBoss+%28Aid+The+Boss%29
Waar is Fabregas overigens?

![]() | Football Manager 2010 441 hrs on record |

[ Voor 28% gewijzigd door Angeloonie op 15-06-2010 23:44 ]
Als je de meest obvious namen als Fabregas buiten beschouwing wilt laten, mis ik er nog steeds een aantal. Nasri bijvoorbeeld is in mijn game echt een held geworden en Rodwell presteert hier beter als centrale middenvelder dan als verdediger?
Messi en co staan er ook niet. The most obvious zijn sowieso weggelaten...die kent iedereen wel ja.Angeloonie schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:41:
[...]
Wat een slechte lijst zeg.. Zitten echt spelers in die ik met een middelmatige club nog niet zou halen.. Traore van Arsenal als beste left back? Dacht toch echt Clichy, Traore is amper wisselmateriaal..
Waar is Fabregas overigens?Eduardo van Arsenal wel, maar Van Persie niet
Nee sorry die lijst zou ik absoluut niet aanhouden..
[afbeelding] Football Manager 2010
441 hrs on record
Ja lekkere lijst dan, waarom staanCasillas, Pique, Chivu, Ribery, Marcelo, Robben, Walcott, Mascherano, Rooney, Drogba etc. er wel in dan? Die kent ook iedereen wel.Vos schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:33:
[...]
Messi en co staan er ook niet. The most obvious zijn sowieso weggelaten...die kent iedereen wel ja.
Of je maakt een volledige lijst met the most obvious er bij, of je doet het niet.
Maar goed, zoals ik zei is 70% van die lijst echt niet goed genoeg voor topclubs.
[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 17-06-2010 18:50 ]