Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:24:
[...]

Waarom voor die 5 jaar niet dan?
Werkvergunning problemen in Engeland, 3 non eu spelers in Spanje, maar 1 non eu speler aantrekken per seizoen in Italië. Frankheb heb je geloof ik ook een max van 4?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Damnit, in de CL tegen alle verwachting in gewoon 1e in de groep geworden (Liverpool 1xW, 1xD. Olympique Lyon 2xW. Getafe 1xW, 1xD) maar moet nu tegen Man Utd :'( Dan had ik liever 3e geworden...

Edit: LOL! Uit 1-1 gespeeld :D Zo spannend dat ik niet durfde te wisselen omdat ik bang was dat het mis zou gaan :+ Man Utd miste nog wel een penalty overigens :D (gestopt door keeper)

Edit2: 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/11/1260528744-740.jpg

Telt dat ook als zuivere hattrick? (zijn penalty taking is overigens maar 12 :P)

[ Voor 52% gewijzigd door Angeloonie op 11-12-2009 13:24 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Geen zuivere hatrick, omdat tussendoor die van utrecht heeft gescoord :p En een echte perfecte hatrick is met links, met rechts en met het hoofd gescoord hebben!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven: Weet je dat zeker? ;) Volgens mij heeft een hattrick niks te maken met hoe je hem maakt, zolang het maar in 1 speelhelft is,en zonder dat de tegenstander scoort tussen door..

Ik hoorde laatst ook bij PSV de commentator zeggen dat het een zuivere hattrick was van toivoinnen vanwegen links,rechts,hoofd. Maar dat heeft niks met een hatrick te maken. Het is natuurlijk wel mooi, maar niet nodig voor een 'zuivere' hattrick.

@angelooni: Eduardo Salvio, die heb ik ook. Talentje ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:21:
@hierboven: Weet je dat zeker? ;) Volgens mij heeft een hattrick niks te maken met hoe je hem maakt, zolang het maar in 1 speelhelft is,en zonder dat de tegenstander scoort tussen door..

Ik hoorde laatst ook bij PSV de commentator zeggen dat het een zuivere hattrick was van toivoinnen vanwegen links,rechts,hoofd. Maar dat heeft niks met een hatrick te maken. Het is natuurlijk wel mooi, maar niet nodig voor een 'zuivere' hattrick.
Klopt wel wat hij zei :)

Hat-trick: 3 goals in 1 wedstrijd
Zuivere hat-trick: 3 goals in 1 helft zonder andere doelpunten tussen de 3 goals in
Perfecte hat-trick: 3 goals, 1 met links, 1 met rechts, 1 koppend in 1 helft zonder andere doelpunten tussen de 3 goals in

Eigenlijk mist er IMO nog 1: 3 goals in 1 helft.

Die is niet benoemd...
@angelooni: Eduardo Salvio, die heb ik ook. Talentje ;)
Zeker weten, heb hem de laatste 3 FM games telkens gehaald met mijn clubs :P

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 11-12-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah idd. Heb het nog even opgezocht. Blijkbaar is de 'perfecte-hattrick' ook een term. Dacht dat we die zelf verzonnen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bij deze ga ik een vreugdedansje doen Afbeeldingslocatie: http://img39.exs.cx/img39/796/static8.gifAfbeeldingslocatie: http://img39.exs.cx/img39/796/static8.gifAfbeeldingslocatie: http://img39.exs.cx/img39/796/static8.gifAfbeeldingslocatie: http://img39.exs.cx/img39/796/static8.gif

Dit geloof je gewoon niet, ik geloof het zelf niet, maar het is echt waar:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/11/1260551772-890.jpg

What...the...fuck :D

Was wel aan een hele goede run bezig in de competitie: 5-3, 5-1 en 4-0. Heb nu 4 wedstrijden dezelfde basiself gebruikt, en denk dat ik dat even zo hou, want ze doen het erg goed samen :D

Edit: nu AC Milan in de kwartfinale. Ik vind alles best :Y)
Edit2: 0-1 en 2-1 verloren, ach, precies wat ik verwachte (nou nee, eerder 0-3 en 5-0 :P)

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 11-12-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 21:52
Bizar...
Ben een paar weken geleden een spel begonnen bij een klein team in Brazilie. Daar begin je dus aan het einde van de competitie. Team was 3x niks en de laatste wedstrijden verzamelde ik maar een paar punten. Niet genoeg om degradatie te voorkomen.
Maar daarna had ik tijd zat om een team te bouwen: veel nieuw bloed en veel oefenpartijen. Tegen het einde van de oefenperiode kon ik zelfs tegen een club uit de hoogste divisie aardig meekomen en verloor 'maar' met 2-0.
Ook de tussentijdse evalutaties waren positief. Mijn transferbeleid werd toegejuicht door supporters.
En toen, net voor het begin van het nieuwe seizoen: ontslag :S

Raar, echt raar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker hoor, een nieuw deel! Eindelijk binnen vanavond volop spelen natuurlijk op mijn PC. (Laptop trekt dit zeker niet) en dan zou ik mijn stats ook hier met jullie delen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Altijd leuk als je fans jou aankijken op het laten gaan van een speler, terwijl de board het bod zomaar accepteert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Vos schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:22:
Altijd leuk als je fans jou aankijken op het laten gaan van een speler, terwijl de board het bod zomaar accepteert....
Nog leuker, een speler forceert een breuk en daar krijg ik dan de schuld van (speler wilde hoger op en was ook eigenlijk te goed voor mijn team). Later doet een speler precies hetzelfde, maar omdat ie een tijd geblesseerd was, vond blijkbaar opeens niemand het erg?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Damn, ik heb me nu een stel spitsen rondlopen zeg, weet gewoon niet meer wie ik in de basis moet zetten, ze scoren allemaal :D Net even VVV met 7-0 opzij gezet met een B-elftal (tenminste, gewoon alle spelers met het minst gespeelde wedstrijden, doe ik altijd tegen zulke tegenstanders).
Legt een spits van me er even 4 in 8)7

In de competitie nu 51 doelpunten in 15 wedstrijden, en maar 13 tegen.
Heb 3 echte spitsen, en 2 spelers die op het middenveld en in de aanval uit de voeten kunnen. Heb zat keus dus (eigenlijk moet er nog 1 middenvelder weg, loop nu een beetje over). M'n topscorers hebben respectievelijk 19 (in 21), 13 (in 18) en 8 (in 9) goals :D

Mooiste prestatie: thuis met 1-0 winnen van Real Madrid (uit kansloos met 3-0 verloren, maar goed :+).

Grootste probleem op dit moment: transferbudget van 23M over (voor 51M spelers verkocht, voor 37M gehaald). Probleem is dat ik eigenlijk geen betere spelers kan vinden die ook willen komen, de meeste spelers willen niet komen, ondanks dat mijn team behoorlijk sterk is, en ik de competitie 2 keer gewonnen heb, en in de CL redelijk ver kwam vorig jaar. Zwaar irritant dus eigenlijk want ik wil mijn team nog sterker maken.
Toch heb ik dit seizoen nog wel eenpaar "grote" namen kunnen aantrekken (Veloso, Rodwell, Obertan, Feghouli en Acapandié), lang leve de kunst van het unsettlen van een speler :Y)

Edit: en dan sluit je per ongeluk FM10 af 8)7 Daar gingen weer een stuk of 10 wedstrijden, waaronder Real Madrid :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 14-12-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Angeloonie schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:44:

Edit: en dan sluit je per ongeluk FM10 af 8)7 Daar gingen weer een stuk of 10 wedstrijden, waaronder Real Madrid :'(
Je krijgt toch echt een waarschuwing of je hem ECHT wilt afsluiten 8)7

Welk team ben je btw?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:44:
Autosave aanzetten ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bananenspin schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:21:
[...]

Je krijgt toch echt een waarschuwing of je hem ECHT wilt afsluiten 8)7

Welk team ben je btw?
Ja maar in de paniek klikte ik op "Yes" (Are you sure you want to close FM10?) 8)7 :'(

Speel met ADO Den Haag, als heb ik nog maar 1 speler van de huidige selectie (Christian Kum)
Die staat bij mij aan om de maand, daarom "maar" 10 wedstrijden opnieuw, anders had het een half seizoen geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Zit nu met Ajax in 2016/17 (laatste tijd niet veel gespeeld).
De CL de afgelopen 3 jaar gewonnen maar dit jaar dus niet :(

Kreeg om de een of andere reden de zwaarste groep in de CL, Schalke, CSKA Moskou en AS Roma.
En mijn team draaide in de CL voor geen meter. Mijn eerste 2 duels verloren. Ik scoorde wel veel maar kreeg er ook veel tegen en uiteindelijk altijd net eentje meer dan dat ik zelf maakte.
Offensief draaide het dus super alleen er was altijd wel 1 verdediger die een slechte dag had en omdat ik in de verdediging flink wat blessures had werd het door wisselen niet altijd beter.

Ben dus 3e in de groep geworden en speel nu na de winter de EL.
Wilde eerst een goede ervaren DC erbij halen maar heb toen besloten mijn DWBR Corchia om te trainen om ook als DC te spelen. Hij heeft alle kwaliteiten die een DC nodig heeft en mijn backup rechts buiten was voor die positie net iets beter dan hem.

Competitie ging dit jaar super 17 wedstrijden gespeeld en 17 gewonnen. Zit nu in Februari en heb maar 6 punten uit de laatste 5 wedstrijden waardoor PSV op slechts 2 punten staat :(.

Daarnaast besloot Coronel mijn super AMC voor een prikkie te verkopen (9mln).
Kocht de jongen op zijn 18 voor 400.000 euro. En werd elk jaar beter en de laatste 2 jaar roteerde ik hem met mijn 1 keus op de AMC positie. Aangezien deze al wat minder begon te worden wilde ik hem eind dit jaar verpatsen en dus de 2e keus promoveren tot 1e.
Tot Coronel besloot hem te verpatsen voor 9mln en die gast is veel meer waard dan dit. Ik heb echt veel tijd in hem geduwt. Heb ervoor gezorgd dat hij uitgeleend werd aan goede clubs waar hij kon spelen, heb zijn training aangepast waar nodig etc . Hij had de potentie om uit te groeien tot de beste AMC in het spel en die idioot van een Coronel verpatst hem voor een fractie van zijn potentiële waarde terwijl we dat geld geeneens nodig hebben.
heb een transfer budget van 100mln (heb de laatste 2 jaar spelers verkocht voor aardig wat geld en geen dure spelers gekocht)

Een speler halen om hem te vervangen die even goed is gaat me meer dan 9mln kosten.
:X zou bijna willen op stappen bij Ajax aangezien dit al de 3e keer is dat Coronel dit doet. Tijd geleden met een jeugd keeper die Frey had moeten opvolgen over een jaar ofzo mocht ook weg voor 2mln.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dat is altijd klote ja van die voorzitters...als je heel krap bij kas zit ok, maar als je al zat geld hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:46:
Dat is altijd klote ja van die voorzitters...als je heel krap bij kas zit ok, maar als je al zat geld hebt :?
Het stomme is dat dit mensen al sinds FM2007 ofzo ergert en het zou echt leuk zijn als SI er iets aan doet.
Ze hoeven het niet weg te halen maar het zou leuk zijn als ze er een feature in zouden bouwen dat je een bezwaar kunt indienen of ruzie kunt maken met de voorzitter ofzo.

Hopelijk gaat Coronel nu niet komende zomer zeuren dat ik een dure speler moet aantrekken.
heb het in Fm2009 al eens gehad dat ik een top team had en toen begon de voorzitter te zeuren en gaf gij mijn hele transfer budget uit aan 2 waardeloze spelers.

Maja ben ook net bondscoach van Nederland geworden. V. basten werd ontslagen nadat het hem niet lukte Nederland voor het WK te kwalificeren (3e in de groep).
Leuke is dat ik nu al 2 spelers heb genationaliseerd. Een middenvelder van mijn Ajax, niet goed genoeg voor Oranje op het moment maar hij is jong en Oranje is erg oud. En natuurlijk Romero, in FM nooit voor Argentinie gespeeld :| .
Eind van dit jaar 3 van mijn basis spelers recht op naturalisatie :D en aangezien ze nog jong zijn ga ik het ze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 11:08
Dat is behoorlijk irritant van die voorzitter...

Ben ondertussen weer kampioen geworden met Spartak Moskou, we hebben het voor elkaar gekregen om al 42 wedstrijden ongeslagen te blijven. In de CL sta ik na 2 wedstrijden 1e (zit met Bayern, Bordeaux en de Rangers) En ben ook bondscoach geworden van Kameroen en sta 1e in mijn groep tijdens de Afrika cup, gaat lekker dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Angeloonie schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:39:
[...]

Ja maar in de paniek klikte ik op "Yes" (Are you sure you want to close FM10?) 8)7 :'(
Haha! Zo herkenbaar. We've all done it. En het gevoel om die matchen een tweede keer te spelen is zo anders. Tis als valsspelen. (De tweede keer dat je ze speelt haal je ook altijd betere resultaten lijkt het wel.)

Mijn medeleven!

- Ben bezig aan een heerlijke Manchester City spel. Eén seizoen ver, zesde geworden lekker realistisch, maar halfweg t seizoen stond ik wel tweede met een straat voorsprong op de grote vier, Srna gekocht als rechts back en nagenoeg heel de kern gehouden.
Een bak geld gekregen na een seizoen, en een nieuw contract, en heel veel geld uitgegeven aan De Rossi. Voorlopig geen nieuwe spitsen gekocht al kijk ik wel uit naar een echte wereldtopper om samen met Tevez uit te spelen.
Ambitie van het bestuur is nu een serieuze titel challenge (hence the money) en kijk met bang hartje vol ambitie uit naar tweede seizoen.

I love Football Manager.

O+

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23
Ben bezig met een AC Milan game, Het eerste en 2e jaar lijken me wel te doen (zit nu halverwege 1e jaar), maar daarna wordt 't wel een opgave. Wat een oude selectie. 3 doelmannen van boven de 32, middenvelders allemaal ca 30, (seedorf 33, pirlo 31, gatusso 30(geloof ik).

Heb VdV maar gehuurt met optie tot koop om Seedorf op te volgen straks, maar man wat is die Seedorf nog goed. Jammergenoeg nu 3 maand eruit met een knieblessure :(

In de spits heb je wel jong talent waar je mee door kunt (Huntelaar en Pato), die borriello mag wel weg en inzaghi met z'n 33 jaar is ook niet zo snel meer ;)

Wat wel leuk is is dat je een briljante youth academy hebt. daar komt aardig wat talent uit, maar feilloos inpassen is dit jaar nog niet te doen, komende jaren mooie uitdaging daar.

Gelukkig wel wat maar niet bijzonder veel transfergeld, dus blijft het puzzelen daar
With ^ :9~

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In 09 heb ik nu ook nog zo'n game lopen met Man City. Adebayor en Tevez zitten dan helaas nog niet bij de Blues.
seiz 1: 3e + Euro Cup gewonnen
seiz 2: 2e + halve finale Champions Cup + League Cup + FA Cup

Met seizoen 3 voor 3/4 onderweg heb ik een straatlengte voorsprong op Man Utd in de Premier League na 30 wedstrijden en verlies ik bijna niets. Nog steeds in de running voor de Champions Cup en FA Cup.
Het stomme is dat ik vaak moeite heb met Arsenal, maar Chelsea, Man Utd en Inter zonder moeite met 3-0 opzij zet. :?
Zal met hun aanvallende spel te maken hebben, want tegen AS Roma heb ik het in de knock-out ook maar net gered.

Basis-elf:
DM: Akinfeev
LB: Bale
CB: Zapata (Kompany)
CB: Marcano (Kompany)
RB: Richards
MC: Hamsik (Sahin)
MC: Moutinho (De Jong)
AML: Zhirkov (Ribery)
AMR: Wright-Philips (Ribery)
S:Robinho (Sturridge)
S:Pandev (Jo)

De saamhorigheid binnen de groep is super en dit seizoen heb ik nog maar 2 wedstrijden verloren en 3 gelijk gespeeld. Voor de rest vaak winnen met 2-3 doelpunten verschil en als ik een doelpunt tegen mocht krijgen is het er vaak maar 1. Als ik deze game zat ben, ga ik maar eens overstappen naar 2010 denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Zag net op twitter dat patch nummer 2 voor fm uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Merkte het net via Steam. Enige wat me tot nu toe opgevallen is zijn de letters in de symbolen bij de tactics, de groene, witte en blauwe icons hebben nu een letter (A,S en D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is inderdaad een nieuwe patch :D
volledige fixlist vind je hier

• S401
Zo seizoen 2 met spartak afgesloten. 1e geworden in mijn CL groep en Bayern 3de :P Die ik toch echt gokte op de 1e plaats. De uitblinkers dit seizoen waren bij mij Sergiy Kryvtsov (19 jarige verdediger echt een held), Frederik Strømstad en Loïc Rémy (30 goals in 34 wedstrijden).
Ik de CL heb ik nu Dinamo Kiev geloot, dat moet te doen zijn.
En 1e aanwinst van het seizoen is ook binnen Drenthe voor 4.5 miljoen.

• Deadsy
De 2e helft van mijn seizoen ging veel beter dan de 1e helft.

Ben dan wel van de CL afgezakt naar de EL maar heb deze met overmacht gewonnen.
na de wedstrijd zei Bergkamp dat het een wonder is dat ik met mijn materiaal de Europa League gewonnen heb :|
De manier waarop hij het zei is gewoon uiterst negatief over mijn spelers en ik heb geen idee waarover hij het heeft. Met mijn materiaal had ik makkelijk mee moeten doen om CL winst.

Btw Kaka speelt met zn 35e bij Chelsea en die gast heeft nog steeds bizar goede stats voor zijn leeftijd. Ook zijn pace etc.

• Deadsy
:) Begon tegen het bestuur te zeuren dat ik het stadion wilde uitbreiden maar kreeg weer het standaard antwoord dat het stadion niet van Ajax is etc.

Krijg nu 1 maand later (in de voorbereiding) het nieuws dat Ajax een nieuw stadion gaat bouwen :D.
De Kong Arena word vernoemd naar de beste coach die Ajax ooit had (ikke King Kong).
69131 zitplaatsen, ik zie de centjes van de bezoekers al binnenkomen. De helft van het ding word uit eigen zak betaald en de andere helft word een lening van 1mln per maand :'( maja omdat het nieuwe stadion ons eigendom word krijgen we 5.8Mln aan stadion sponsoring.

Maja daardoor wel nu nog maar 34mln euro op de balans dus die nieuwe keeper en AMC halen kan ik vergeten.

• Vos

Vos

AFCA

Waarom komt 75% of meer van de tegengoals uit afstandschoten, de AI knalt alles er in van 20M of meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Vos schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:36:
Waarom komt 75% of meer van de tegengoals uit afstandschoten, de AI knalt alles er in van 20M of meer :?
Slechte keeper? Geen middenvelder die druk zet?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009

Albi The Dragon

get your hand off my tail

1. Iemand tips om de verdediging van een klassieke 4-4-2 een beetje robuuster te maken?
Ik scoor zelf vlot en veel, maar vermoed dat het uitblijven van de ware ontbolstering van mijn ploeg te maken heeft met het feit dat ik ze ook vrij vlot binnenkrijg. :)

Kwaliteit van mn achterhoede is goed - speel met Man City.

Lescot --- Kompany --- Mexes --- Srna

Ik zet ze op Zonal Marking (ik geloof niet in mandekking), closing down een beetje, en tackling eerder aggressief.
Hoe boksen jullie je verdediging ineen? Ik vind het veel makkelijker om aanvallend creatief te zijn ;)

Je kan bv ook in de player instructions je DC's op "stopper" of "contain" zetten. Goed idee?

2. Spelen jullie met Target Man of Playmaker? Hoe draait dat uit? Wat voor effect heeft dat op de prestaties van die ene speler, of van de hem omringende middenvelders/aanvallers?
En wat doe je dan als je die speler een match niet laat meedoen? Ik heb het eigenlijk nog nooit echt gebruikt, ook in de filosofie "het gevaar moet van alle kanten komen", en het lijkt tactisch makkelijk op te lossen voor de tegenstander.

[ Voor 4% gewijzigd door Albi The Dragon op 18-12-2009 11:26 . Reden: typo ]

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39
Het lijkt erop dat ie met de nieuwe patch sneller is. Iemand die ook verschil merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Michie23 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 12:02:
Het lijkt erop dat ie met de nieuwe patch sneller is. Iemand die ook verschil merkt?
Volgens mij wel, zeker de 3D graphics lijken een stuk vloeiender.
Wel stom, ik krijg bericht dat een huurling terug gaat en vlak daarna huur ik hem opnieuw tot het einde van het seizoen (welke nog 1 dag duurde). Daarna kon ik die speler helaas niet meer huren, maar goed, een vervanger gevonden voor minder met bijna even goede stats.
Jupiler league gewonnen met De Graafschap, kijken of ik met deze groep ook nog wat potten kan breken in de ED, oefen wedstrijden gingen wel redelijk, 4-1 van Bertha HS gewonnen, kijken of de volgende wedstrijd tegen Twente ook een beetje gaat.
Helaas heeft Twente ook de zusterclub contract opgezegd, mag dus een nieuwe gaan zoeken (of meer laten zoeken).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Valt me op dat de groep loting van de CL erg vaag is.
Ik sta nu al sinds het 3e jaar 1e in de coëfficiëntie ranking en elk jaar loot ik de zwaarste groep in de CL.
Dit jaar tegen Real Madrid, Shaktar en AS Roma. Top selecties en kampioen van hun land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Dat had ik ook met fm 2009, telkens werd ik met ajax kampioen en steeds lootte ik de zwaarste ploegen in mijn groep. Zwaar irritant. nu met spartak moskou geen last van gehad, wel zware poel (Bayern, Bordeaux en de Rangers) maar kon het slechter treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Deadsy schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:06:
Valt me op dat de groep loting van de CL erg vaag is.
Ik sta nu al sinds het 3e jaar 1e in de coëfficiëntie ranking en elk jaar loot ik de zwaarste groep in de CL.
Dit jaar tegen Real Madrid, Shaktar en AS Roma. Top selecties en kampioen van hun land.
Je ziet bij de loting toch de verschillende poules? En je kan ook zo zien op welk nummer zij staan op de coëfficiëntielijst. Dan kan je in ieder geval kijken of het klopt ;). Ik heb nog nooit wat vreemd gemerkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 19-12-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vos schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:10:
[...]

Je ziet bij de loting toch de verschillende poules? En je kan ook zo zien op welk nummer zij staan op de coëfficiëntielijst. Dan kan je in ieder geval kijken of het klopt ;). Ik heb nog nooit wat vreemd gemerkt.
Ik met Arsenal ook niet in 3 seizoen. Altijd wel 1 moeilijke tegenstander, en dan nog 2 willekeurige. Maar niet overdreven ofzo. Nu ook met ADO al 3 seizoenen telkens Getafe in de groep gehad, (eerst Europa League, daarna 2x CL). Maar niet dat ik de spreekwoordelijke sjaak was met een k*tloting (hell, als je wint van Real Madrid ben je in mijn ogen wel een serieuze speler in die groep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Wat een pech aan begin van het seizoen, 2 van mijn top spitsen zijn geblesseerd, waardoor ik eigelijk al kansloos was tegen inter, eerste wedstrijd 2-0 verloren, nu de return nog maar er moet echt een wonder zijn als ik met 3-0 kan winnen bij inter thuis.

En geen wonder voor mij 4-1 verloren van inter... Toch tot de kwart finale gekomen met Spartak :)

[ Voor 16% gewijzigd door S401 op 20-12-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Net kampioen geworden met Man City, wel veel gekocht maar dat mag he ;)

GK Kameni
DR Micah Richards
DC Skrtel
DC Toure
DL Bridge
MC Ireland
MC de Jong
MC Barry
FC Tevez
FC Adebayor
FC Robinho

Verder zitten op de bank Romero, Lescott, Zabaleta, Defour, Welliton, Jovetic en Santa Cruz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Hebben jullie ook zoveel last van rode kaarten na de patch?
Want mijn spelers krijgen rode kaarten voor het leven... In 10 competitie wedstrijden al 5 rode kaarten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jefrim schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:10:
Want mijn spelers krijgen rode kaarten voor het leven... In 10 competitie wedstrijden al 5 rode kaarten gehad.
Nee tot nu toe nog geen last van gehad. Staat er niets op het officiele SI forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

In mijn ogen is het juist minder. Met Arsenal regelmatig domme rode kaarten, en nu bijna niet meer. Zal wel beleving zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Jefrim schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:10:
Agressie wat omlaag, en de druk ook.. ik had het op een gegeven moment ook gewoon dat toevallig na een patch mijn team naarmate het seizoen eindigde meer kaarten gingen pakken. Verdediging andere instructies meegegeven en toen werd het weer veel minder!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Angeloonie schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:56:
In mijn ogen is het juist minder. Met Arsenal regelmatig domme rode kaarten, en nu bijna niet meer. Zal wel beleving zijn.
Trainer aangenomen met hoge stats in dicipline? Die en peoplemanagement zijn naar mijn mening wel heel erg belangrijk geworden in FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net mijn seizoen afgesloten (2017/8). Dit was mijn tweede slechte opeenvolgende seizoen.

Heb wel de titel en de beker gepakt maar ben in de CL in de kwartfinale eruit gevlogen.
Het begon ermee zoals in mijn vorige post verteld dat mijn voorzitter een erg groot talent verkocht (AMC) waardoor ik op die positie slechts 1 speler had welke ik al had laten gaan.
Doordat we een nieuw stadion lieten bouwen was het geld weg en kon ik dus geen goede nieuwe AMC halen.
Naast een nieuwe AMC had ik ook een nieuwe keeper en extra verdediger nodig maja geen geld ervoor dus ben maar verder gegaan met wat ik had.

Aanvankelijk ging het seizoen goed won in de eerste helft alles en werd eerste in mijn zeer zware CL groep.
Dit tot ik in de 2e kwartfinale van de CL uit tegen Barca moest.

Ik was de veel beter ploeg tegen Barcelona. Thuis won ik 3-1 maar uit was het echt om te janken.
De uit wedstrijd begon goed door direct 1x te scoren maar toen ging 1 verdediger eruit met rood en daarna maakte de hele verdediging fout op fout. De keeper kreeg uiteindelijk een 5 en mijn verdediging allemaal 4 en 5. Barca heeft de hele wedstrijd gedomineert en ik was blij met slechts 5-1.

Daarna precies hetzelfde in de Nederlandse competitie, 3 wedstrijden op volgorde verloren elke wedstrijd een pure wanprestatie van de verdediging. Ben toen maar boetes gaan uitdelen veel beter werd het niet maar we wonnen wel (veel tegen doelpunten).

Nieuwe seizoen begonnen met nieuw stadion (welke bijna vol zit) maar omdat ik zo slecht gepresteerd had en vanwege de 1e afbetaling op het nieuwe stadion was er slechts 20mln voor nieuwe spelers. Wil nog steeds 2 nieuwe DCs waarvan eentje er direct moet staan en een nieuwe AMC welke ook direct in het eerste moet en natuurlijk ook nog goed presteren in Europa en dat zie ik niet gebeuren voor 20mln.

Nu komt nog het beste mijn voorzitter heeft mijn 2e spits verkocht voor 15mln.
Had er niet veel op tegen omdat ik hem toch tegen vond vallen en die 15mln is op dit moment goed te gebruiken was het niet op de manier waarop betaald word. 15mln gespreid over 48 maanden :+ .

Dus ik ga hopen op een wonder en dat mijn jeugd spelers het goed doen. Of natuurlijk hopen dat het stadion continu vol zit en dan in de kerst hopen op extra centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf mijn 'carriere' begonnen bij m'n geliefde Sporting CP, daar 2 keer landskampioen geworden en beide keer 1e afvalronde CL tegen Barca eruit gegaan. Wel nog de Portugese supercup gepakt, voor wat het waard is. Daarna werd Jose Mourinho ontslagen bij Inter en kwamen ze bij mij vragen of ik de taak wou overnemen, en ben daar sinds kort aan de slag. Inter was seizoen 10/11 enorm afgezakt tot niet eens Europees voetbal, dus dit seizoen is het vooral schoon schip maken (veel spelers van 35+) en weer weten te plaatsen voor CL. Op het begin ging het erg matig, maar na een paar goede aankopen en het meebrengen van Joao Moutinho gaat het nu wat redelijker en sta ik 5e... Ik weet het, dit is nog steeds on-Inter waardig maar als je het voetbal van dit team ziet (en met name vorig seizoen) en de heftig verouderde selectie is het niet onaardig...

(kleine spoiler?)

Wat me overigens opvalt is dat veel topteams in Italie zijn afgezakt tot de middenmoot en veel subtoppers van nu (irl) de league domineren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:46:
Ben zelf mijn 'carriere' begonnen bij m'n geliefde Sporting CP, daar 2 keer landskampioen geworden en beide keer 1e afvalronde CL tegen Barca eruit gegaan. Wel nog de Portugese supercup gepakt, voor wat het waard is. Daarna werd Jose Mourinho ontslagen bij Inter en kwamen ze bij mij vragen of ik de taak wou overnemen, en ben daar sinds kort aan de slag. Inter was seizoen 10/11 enorm afgezakt tot niet eens Europees voetbal, dus dit seizoen is het vooral schoon schip maken (veel spelers van 35+) en weer weten te plaatsen voor CL. Op het begin ging het erg matig, maar na een paar goede aankopen en het meebrengen van Joao Moutinho gaat het nu wat redelijker en sta ik 5e... Ik weet het, dit is nog steeds on-Inter waardig maar als je het voetbal van dit team ziet (en met name vorig seizoen) en de heftig verouderde selectie is het niet onaardig...

(kleine spoiler?)

Wat me overigens opvalt is dat veel topteams in Italie zijn afgezakt tot de middenmoot en veel subtoppers van nu (irl) de league domineren...
Bij mij draaien Inter, AC Milan en Juventus elk mee in de top van Italie. Ze lieten wel Sneijder weg gaan naar Aston Villa terwijl hij heel belangrijk voor hun was.

Bij mij is de transfer periode net afgelopen en 1 dag voor sluiting laat mijn voorzitter een erg groot talent weg gaan voor 10mln :( , Hij was een AML en op dit moment 2e keus en wilde de 1e keus aan het einde van het seizoen verkopen en hem dan naar het 2e zetten.
En als top punt verkoopt mijn voorzitter 2 uur voor sluiting mijn AMR. Al 5 seizoenen basis speler en absurd belangrijk voor mijn team en die klojo laat hem gaan voor 12mln die gast was minstens 20mln waard, damn aan het begin van de periode heb ik nog biedingen op hem van 15mln afgewezen.

vanwege de idioot van een voorzitter heb ik nog maar 2 spelers voor de vleugel, elke kant 1.
Damn de AMR die hij verkocht was erg belangrijk omdat hij veel creëerde. Vorig seizoen nog een baan bij Arsenal afgewezen. Mocht dit seizoen weer een top club komen dan ben ik weg, ben die idioot van een voorzitter echt zat. Hij verpatst sleutel spelers op een tijdstip waar ik geen vervangers kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Zo voor de 3de keer kampioen geworden van Rusland :D Met Kameroen geplaatst voor het WK. En sta eerste in de cl poule met Arsenal ( 1e wedstrijd 3-0 van hun verloren en toen ze de thuis wedstrijd verpletterd met 3-0, Hattrick van Wellinton) Celtic en nog een pruts clubje :z . Op naar seizoen 4 en de rest van de cl.

Verwijderd

ik vraag me af hoe jullie die seizoenen zo swnel spelen. zit nog steeds in mn eerste seizoen. doe best lang over zo een jaar. zie dat sommige al in jaar 2017 zitten enzo. is dat omdat jullie 24/7 spelen??

• Deadsy
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:00:
ik vraag me af hoe jullie die seizoenen zo swnel spelen. zit nog steeds in mn eerste seizoen. doe best lang over zo een jaar. zie dat sommige al in jaar 2017 zitten enzo. is dat omdat jullie 24/7 spelen??
Nah speel de laatste tijd zelfs erg weinig maar doe toch wel op een langzame week bijna een heel seizoen.
Hoe lang ik over 1 seizoen doe hangt grotendeels af van hoe lang ik scout naar nieuwe spelers en hoe lang ik onderhandel.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

http://steamcommunity.com...stats/FootballManager2010

:P

Afgelopen 2 weken 41 uur gespeeld, en totaal nu 165 :Y)

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

Was in November 2 weken vrij dus heb toen bijna full-time gespeeld zit nu in seizoen 20-21, vanmorgen wel een half seizoen gespeeld ja, het kan vrij snel hoor. Ik hoefde niets te kopen dus kon alleen de wedstrijden afwerken en ik kijk alleen de doelpunten, verder speel ik old-school dus gewoon met de tekst

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• S401
Het ligt er natuurlijk ook aan in welke competitie je speelt ik speel in Rusland, daar speel je 30 competitie wedstrijden en 4 wedstrijden voor de beker en het seizoen vliegt om...

• Michie23
Ik ga ook vaak op vakantie, scheelt naar mijn idee ook. Doe ook alles tegelijk op de pc :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Seizoen 2012/2013 zit er weer op, en het was mijn meest succesvolle seizoen tot nu toe:

De competitie wederom gewonnen met overmacht:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/26/1261816037-550.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/26/1261816055-310.jpg

Gemiddeld ongeveer 3 doelpunten per duel in de competitie, en dat is dankzij 2 van mijn beste spelers. :)
Rachid Dias (19 jaar): 45 duels, 36 goals
Vincent Acapandié: 50 duels, 45 goals
Verder nog veel middenvelders met wat goals en supersubs met bijna 1 doelpunt per duel.

KNVB Beker was een lachtertje met de lotingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/26/1261816064-640.jpg

En de CL is all mine >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/26/1261816073-890.jpg
Had in de kwartfinale erg veel geluk met Leverkusen, aangezien er nog flink wat sterkere teams meedraaiden (Barcelona (waar Arsenal van won), AC Milan, Bayern en Real Madrid).

Ik snap niet hoe Valencia ooit in de finale is gekomen, aan het begin van seizoen 2013/2014 lukte het ze niet eens te winnen in de qualificatie (verloren van Ajax).

Qua transfers het erg goed gedaan, heb een lading spelers laten gaan omdat ze gewoon niet goed genoeg waren, en een zooi spelers verkocht voor heel goede bedragen omdat de vervangers klaar waren. Totaal heb ik 58M binnengeharkt. 4 basisspelers verkocht, maar geen last van gehad vanwege de vervangers die ik voor 37M heb gehaald. Alle aangekochte spelers hebben het enorm goed gedaan, en er zat gelukkig geen miskoop tussen. :)

Mijn selectie is in mijn ogen net iets te groot (23 man), en wil jonge 2 spelers verhuren, maar dat lukt niet omdat ik 1) geen normale feeder clubs kan krijgen (Quick Boys, Haaglandia :')) en 2) er geen andere clubs geïnteresseerd zijn. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 26-12-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
2018/19 ten einde.
Voor het eerst in 3 jaar de CL gewonnen wat ook wel nodig was aangezien met de openstaande lening er niet meer geld in overvloed is.
Kampioenschap erg vroeg gewonnen (op de 28e wedstrijd) en wilde het seizoen ongeslagen beëindigen tot ik dan in de laatste wedstrijd tegen Emmen met 2-1 onderuit ging :( .

Het ging dit seizoen erg makkelijk allemaal vooral aangezien ik een paar erg belangrijke spelers kwijt was dankzij mijn idiote voorzitter. Daardoor had ik uiteindelijk ook een erg kleine selectie tot aan de winter (20 man).
Had wel nog een paar jonge spelers uit het 2e maar die zie ik niet voor vol aan.

gelukkig lieten een paar jonge spelers zich gelden en namen het team verrassend op sleeptouw.

Het stomme was dat de fans het me kwalijk namen dat spelers vertrokken waren terwijl dit toch echt de beslissing was van de voorzitter en niet van mij.
En dat ik gelijk had dat de spelers ver onder de waarde verkocht waren zag ik net.
Mijn voorzitter had een erg goede jonge spits Danilo (20 jaar) verkocht voor 15mln en 10%.
Deze is nu na 1 jaar door Bayer Leverkusen doorverkocht aan Bayern Munchen voor 36.5Mln.

Ook een jeugdig top talent werd door mijn voorzitter verpatst voor 7.5mln en deze is nadat hij nauwelijks gespeeld heeft nu doorverkocht voor 15mln.

Maja een flink deel van het prijzen geld kreeg ik om nieuwe spelers te halen. ook werden mijn sponsor contracten voor een hoger bedrag verlengd.
1 nieuwe DC gehaald en een andere laten gaan, Deze DC is best goed maar maakt te veel domme fouten en Barca wil er 11mln+20% voor betalen dus bye. Voor de rest is mijn team goed genoeg maar aangezien er erg weinig goede spelers in de jeugd zitten en er al getrokken word aan spelers van mijn 1e heb ik de 2e seizoens helft zitten scouten naar nieuwe spelers die ik probeer te halen.

Afgelopen winter 1 stomme beginnersfout gemaakt.
Ik had een erg dringend een extra winger nodig vanwege blessures en kocht een 19 jarig super talent die goed genoeg was om meteen te spelen. 18mln euro en nadat de speler getekend had merkte ik dat hij dit jaar al voor 2 clubs gespeeld had en dus moest wachten tot het einde van het seizoen }:O

Gaat wel lekker goed met de Ere Divisie. PSV en Feyenoord hebben zo te zien weer aardig wat centjes aangezien ze net 15mln op een speler van mij boden.

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 28-12-2009 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik heb er echt nooit last van dat mijn voorzitter een speler verkoopt. Zou dat kunnen komen doordat ik bij iedere speler een minimale waarde invul? Die waardes zijn altijd vrij hoog, zo voorkom ik dat ik wanneer ik in de zomer op vakantie ben spelers weggaan voor de waarde die automatisch wordt aangegeven.
Ben nu in seizoen 21/22 bezig en wordt voor de 12e keer op rij kampioen met PSV, voor het eerst in 8 jaar niet ongeslagen :/ :P
Heb verloren van Feyenoord en VVV. Mijn team bestaat nu voor een groot gedeelte uit spelers beter dan 3 sterren. Moet nog 4 spelers vervangen die maar 3 sterren hebben maar mijn budget is niet toereikend (80 miljoen) en denk maar niet dat andere clubs hun beste spelers verkopen voor minder dan 130 miljoen. Nouja, met dit spelersmateriaal moet ik zeker weer de CL winnen, dan zou dat voor de 5e keer op rij zijn. Het wordt wel een beetje saai nu om te spelen met PSV. Wil eigenlijk wel naar een andere club maar dan is eigenlijk al het harde werken van de afgelopen "jaren" verloren.. twijfel twijfel..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
St@m schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:18:
Ik heb er echt nooit last van dat mijn voorzitter een speler verkoopt. Zou dat kunnen komen doordat ik bij iedere speler een minimale waarde invul? Die waardes zijn altijd vrij hoog, zo voorkom ik dat ik wanneer ik in de zomer op vakantie ben spelers weggaan voor de waarde die automatisch wordt aangegeven.
Ben nu in seizoen 21/22 bezig en wordt voor de 12e keer op rij kampioen met PSV, voor het eerst in 8 jaar niet ongeslagen :/ :P
Heb verloren van Feyenoord en VVV. Mijn team bestaat nu voor een groot gedeelte uit spelers beter dan 3 sterren. Moet nog 4 spelers vervangen die maar 3 sterren hebben maar mijn budget is niet toereikend (80 miljoen) en denk maar niet dat andere clubs hun beste spelers verkopen voor minder dan 130 miljoen. Nouja, met dit spelersmateriaal moet ik zeker weer de CL winnen, dan zou dat voor de 5e keer op rij zijn. Het wordt wel een beetje saai nu om te spelen met PSV. Wil eigenlijk wel naar een andere club maar dan is eigenlijk al het harde werken van de afgelopen "jaren" verloren.. twijfel twijfel..
Bij mij begon hij spelers te verkopen toen ons saldo een paar 100mln omlaag ging (bouw nieuw stadion) naar iets van 20mln euro.

Mijn doel bij Ajax was: Een nieuw stadion (het liefst met mijn naam erop), een top selectie en flink wat geld op de bank.
Top selectie heb ik al maar in de breedte kan het beter en op dit moment slechts 120mln op de bank dit kan ook beter. Zodra ik dat bereikt heb ben ik weg.

Door het verkopen van spelers door mijn voorzitter heb ik best wel wat kwaliteit in de breedte verloren vooral talent in de jeugd.
Daardoor zit ik nu toch wel met een gat in mijn selecte. Aan spelers die weg moeten (willen niet bijtekenen) en er is geen vervanger voor die kwalitatief goed genoeg is (omdat deze door de baas verkocht zijn).

Moet nu dus flink de knip trekken om dit gat te vullen dus op lange termijn heeft dit onnodige verkopen me heel veel geld gekost. Het % Nederlanders neemt ook steeds meer af. Ze zijn of te duur om te halen of willen niet komen. Heb wel weer 2 gasten genaturaliseerd >:) snap niet waarom hun eigen bondscoach dit talent niet ziet zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Deadsy op 28-12-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Heeft er iemand nog een tip voor een tactiek die lekker werkt?
Ben nu manager van Fulham en draai mee in de top van de Coca Cola Championship, eerste divisie zeg maar.
Speel zelf een verkapte 4-4-2 wat eigenlijk een 4-2-4 is met twee vleugelspelers die tussen de aanval en het middenveld zijn gepositioneerd.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je mag de mijne van Arsenal wel hebben. Gebruik hem ook met ADO, en het is in mijn ogen een hele goede tactiek, heeft me in FM09 en FM10 al flink wat prijzen opgeleverd :)

Voila

Zorg wel dat je een sterk middenveld hebt, dat is het belangrijkste in mijn tactiek.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

En in welk gedeelte moeten ze dan sterk zijn? Ik heb altijd een aanvallende en een balafpakker naast elkaar, werkt soms heel goed, soms dramatisch slecht.

• Swanfield
Angeloonie schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:39:
Je mag de mijne van Arsenal wel hebben. Gebruik hem ook met ADO, en het is in mijn ogen een hele goede tactiek, heeft me in FM09 en FM10 al flink wat prijzen opgeleverd :)

Voila

Zorg wel dat je een sterk middenveld hebt, dat is het belangrijkste in mijn tactiek.
Tnx zal hem eens proberen. Middenveld moet ik even bekijken want dat is juist een zorgenkindje bij mij :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• St@m

St@m

@ Your Service

Nou, ik heb de stap gemaakt.. van PSV naar Armenia Bielefeld (wel een nieuwe save). Bielefeld speelde in de 2e Duitse divisie, maar na 2 seizoenen (eerste seizoen 6e geworden en afgelopen seizoen kampioen geworden) mag ik het proberen in de Bundesliga. Ich bin gespannt.. ofzo

• Swanfield
Is het trouwens mogelijk dat een stadion naar je vernoemd word? Ik las dit ergens, leek mij wel bizar :p
Ik las ook ergens dat er een speler komt met jou achternaam, klopt dit ook?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

MeNTaL_TO schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:52:
En in welk gedeelte moeten ze dan sterk zijn? Ik heb altijd een aanvallende en een balafpakker naast elkaar, werkt soms heel goed, soms dramatisch slecht.
Marking, tackling en positioning zijn het belangrijkste voor mijn verdedigend ingestelde middenvelder. Daarnaast fysiek ook sterk, hoge stamina en snelheid zijn ook handig.
Verder zijn bijna alle mentale attributen ook belangrijk, workrate, teamwork, concentration, determination, bravery en anticipation.

Voor de aanvallend/ondersteundende ingestelde middenvelder:
Technique, Dribbling, Off The Ball, Passing, First Touch.
Daarnaast wat minder belangrijk: Acceleration, Agility, decisions, teamwork, workrate, concentration, en als je wilt dat hij scoort: Composure, Finishing, Flair

Ik kijk meestal als eerste naar de mentale en fysieke attributen. Fysiek moet bij mij allemaal hoger dan 11 zijn, anders begin ik er niet eens aan. Vooral Strength en Agility zijn belangrijk (en Jumping bij verdedigers). Ook kijk ik naar de mental attributes, die moeten ook wel minimaal 10 zijn, met een flink aantal uitschieters boven de 14. Technische dingen komen daarna, aangezien die vaak een stuk minder belangrijk zijn. Bijv hele hoge finishing heb je niets aan zonder Composure, Tackling niets zonder Determination, Heading zonder Jumping ook niet (al komt dat heel weinig voor).

Overall kan je vaak in 1 oogopslag zien of een speler goed is, maar heel weinig dubbele cijfers? Meteen overslaan! (tenzij de speler 15-18 jaar is en er veel keer 8 of 9 staat)

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 31-12-2009 15:52 ]

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Damien2004 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:03:
Is het trouwens mogelijk dat een stadion naar je vernoemd word? Ik las dit ergens, leek mij wel bizar :p
Ik las ook ergens dat er een speler komt met jou achternaam, klopt dit ook?
Het eerste is in ieder geval mogelijk. Amsterdam krijgt een stadion wat Elvis Park gaat heten in 2018 :)

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• St@m

St@m

@ Your Service

Het tweede is ook mogelijk, meerdere verhalen over gehoord. Je krijgt dan een speler in je selectie met dezelfde achternaam als jij hebt en als favoriet personeel ook direct jou heeft. Het schijnt dat dat dan je zoon is.
Ik weet niet wat je moet bereiken voordat je een stadion krijgt.. mij is het iig niet gelukt bij PSV terwijl ik alles meerdere malen heb gewonnen (5x op rij de CL, 5x op rij de Wereldbeker, 12x op rij kampioen en 10x in totaal de Amstelcup) De beste coach van de wereld geworden maar nooit iets over een stadion gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

St@m schreef op donderdag 31 december 2009 @ 19:06:
Het tweede is ook mogelijk, meerdere verhalen over gehoord. Je krijgt dan een speler in je selectie met dezelfde achternaam als jij hebt en als favoriet personeel ook direct jou heeft. Het schijnt dat dat dan je zoon is.
Ik weet niet wat je moet bereiken voordat je een stadion krijgt.. mij is het iig niet gelukt bij PSV terwijl ik alles meerdere malen heb gewonnen (5x op rij de CL, 5x op rij de Wereldbeker, 12x op rij kampioen en 10x in totaal de Amstelcup) De beste coach van de wereld geworden maar nooit iets over een stadion gezien :P
Het zit hem er waarschijnlijk in dat je bij PSV je stadion wel kan uitbreiden (toch?) en bij Ajax niet omdat het stadion van de gemeente is. Als je dan maar lang genoeg blijft zeuren dan wordt er op een gegeven moment toch een nieuw stadion gebouwd. En als je dan geluk hebt en veel gepresteerd hebt, dan krijgt het jouw naam.

Dat van die zoon in je selectie heb ik ook wel iets van gelezen op fora, maar heb het zelf nog nooit meegemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door elvis84 op 01-01-2010 19:48 . Reden: aanvulling ]

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lekker is dat, al tijden bezig om te kijken of het stadion van ADO uitgebreid kan worden (nog steeds slechts 15.000 man, met 14.250 verkochte seizoenskaarten dus elke wedstrijd wel uitverkocht), blijkt dat de uitbreidingsmogelijkheid tot 30.000 man niet in het spel zit :(

Mooi even aangepast in de editor dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
Angeloonie schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:23:
Mooi even aangepast in de editor dus.
In de editor? Maar die past toch je huidige gang van zaken niet aan? Dan zal je compleet vanaf het begin moeten beginnen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Helaas wel ja, maar dan staat het iig goed voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dan gebruik je een ingame realtime editor? Die kan dat wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bestaan die dan? Zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Pff heb een uur zitten klooien met dat ding voordat ik het kon vinden, maar heb nu de uitbreidingscapaciteit op 30.000 gezet, en het bestuur is inmiddels een uitbreiding aan het onderzoeken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Mooi. Heb dat ook gedaan in mijn Chelmsford City game. Zat in de championship met 6000 plekken waarvan 3000 zitplekken ofzo. Kreeg er eerste jaar 1750 bij maar was mede omdat ik niet zoveel geld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Woow maak me nu eens een goal me. Ananidze scoort uit een vrije trap vanaf ongeveer 40 meter afstand tijdens de halve finale Champions Leaguewedstrijd. Die ik met 4-3 heb gewonnen. Nu nog thuis, maar daar thuis won ik dit seizoen tijdens de poul wedstrijden ook al 3-0 van arsenal dus dat zou niet zo'n groot probleem zijn. :+

Een speler speelde dramatisch een op de persconferentie word gevraagd wat ik er van vond dus ik antwoorde ja het was niet al te goed, maar daar staan we niet te lang bij stil. Krijg je dat kranten bericht te zien. Dat je furieus was... |:( Terwijl ik helemaal niet zo bedoelde. Stomme media die alles verkeerd interpelleert.

Update 3: thuis 1-0 verloren van arsenal, waardoor ik door ga naar de finale en mag tegen de Spurs. Alleen 1/3 van mijn team is geschorst door de zoveelste gele kaart |:( We gaan eens kijken hoe we dat gaan doen.

[ Voor 84% gewijzigd door S401 op 04-01-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jefrim schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:35:
Woow maak me nu eens een goal me. Ananidze scoort uit een vrije trap vanaf ongeveer 40 meter afstand tijdens de halve finale Champions Leaguewedstrijd.
Jano Ananidze? Die zit bij mij zijn tijd te verdoen bij de reserves :P Had er veel van verwacht, maar hij valt enorm tegen -O-

Vorig seizoen waren de Reserves in de halve finale gekomen van de KNVB Beker, dat was al best goed, maar nu moet ik tegen mijn eigen reserves in de kwartfinale 8)7 Win-win situatie dus :P

[ Voor 20% gewijzigd door Angeloonie op 05-01-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil dit spel gaan kopen voor mijn psp.

Nu weet ik wel dat het een (flinke) stap terug is vergeleken met de PC-versie maar toch wil ik vragen:
Is het op de PSP wel leuk (genoeg)?
Want dan heb ik eigenlijk maar 1 spel nodig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Angeloonie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:04:
[...]

Jano Ananidze? Die zit bij mij zijn tijd te verdoen bij de reserves :P Had er veel van verwacht, maar hij valt enorm tegen -O-
Ja die, hij komt bij mij enorm goed uit de verf, hij speelt de vedettes uit het elftal (diarra en Strømstad), hij is bij mij basisspeler en enorm belangrijk. Wel jammer dat het geen Rus, want er zijn veel te weinig goede russische spelers. Mijn scouts komen meestal met Oekraïners aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lekker suf overigens, mijn contract liep in juni 2014 af, en het is nu februari 2015, en heb nog steeds geen nieuw aanbod gehad. In de Board Room staat wel dat ze in overleg zijn over een nieuw contract 8)7
Zo bedank je een succesvolle manager natuurlijk :(

Leuk is wel om PSV en Ajax al een jaar of 2 echt goed mee te zien draaien in de CL, vorig jaar heb ik Ajax in de finale uitgeschakeld, en nu zitten PSV en Ajax beide in de kwartfinales :)

[ Voor 26% gewijzigd door Angeloonie op 06-01-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Angeloonie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:56:
Lekker suf overigens, mijn contract liep in juni 2014 af, en het is nu februari 2015, en heb nog steeds geen nieuw aanbod gehad. In de Board Room staat wel dat ze in overleg zijn over een nieuw contract 8)7
Zo bedank je een succesvolle manager natuurlijk :(

Leuk is wel om PSV en Ajax al een jaar of 2 echt goed mee te zien draaien in de CL, vorig jaar heb ik Ajax in de finale uitgeschakeld, en nu zitten PSV en Ajax beide in de kwartfinales :)
Het verbaast me meer dat in Spanje echt geen topclub hoog speelt, in NL Ajax record na record neerzet, dat spelers die ik bij andere clubs voor een schijntje binnen haalde nu voor vele miljoenen verkocht worden.
Ik begin alleen een probleem te krijgen met spelers die beginnen te morren dat ze niet spelen, maar spelen ze dan wel, dan spelen ze mega slecht, maar hebben inmiddels wel de gehele sfeer verziekt. Heb die spelers op 1 na nu maar verhuurd en hopen dat de sfeer beter word, want het lijkt wel heel erg te drukken op de prestaties. En waarom morren ze, wilde iedere positie 2 keer bezet hebben en moest snel handelen, zodat er op sommige plekken nu een 3 mans of zelfs 4 mans bezetting is en ja, niet iedereen kan spelen, zeker niet als ik de gehele top4 in 4 weken langs krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
St@m schreef op donderdag 31 december 2009 @ 19:06:
Een zoon heb ik in al die jaren nog nooit gehad. Maar misschien is het enorm toeval, maar ik denk dat ik voor het eerst in het spel 2 broers als 'regens/newgens' heb gespot.

In mijn inmiddels toch wel langlopende Arsenal save (in 2020 inmiddels) heb ik een geweldige Braziliaanse spits/10 van 21 rondlopen die ik heb gekocht van Palmeiras toen ie 18 werd. Voetbalnaam is Ze Maria, maar zijn volledige naam is Jose Maria Botelho Sena .
Ze Maria is inmiddels een vaste waarde bij de Gouden Kanaries en scoorde 12 keer in 14 interlands.

In zijn "favoured personnel" heeft Ze Maria naast (oud)ploeggenoten van naam en de Braziliaanse bondscoach die hem liet debuteren 1 opvallende naam: Fernando - volledige naam Fernando Antonio Botelho Sena.

Fernando is een keeper van inmiddels 19 die vanaf zijn 15e ongeveer voor de onder 20 van Palmeiras speelt en naast wat coaches, als eerste op zijn "favoured personnel" Ze Maria heeft staan. Beide broers zijn overigens geboren in Sao Paolo (waar Palmeiras ook speelt)

Geen prestaties van formaat van Fernando's kant - hij speelde nooit voor het eerste en zijn contract loopt af.

Zit er aan te denken de broertjes te herenigen @ Arsenal - al is het alleen maar om te voorkomen dat Fernando vroegtijdig met pensioen gaat.

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:37
Na twee seizoenen te hebben gecoacht bij een tweede divisie club uit Brazilie, had ik de overstap gemaakt naar 1860 Munchen. Deze stonden halverwege het seizoen op de laatste plaats, nu is het inmiddels 14e geworden. Het probleem is dat de spelers elke week weer klagen over het gebrek aan eensgezindheid. Ik heb een vergaderingen e.d. gehouden, maar niets helpt. Elke keer als iemand klaagt keldert het moraal weer anar beneden. Wat kan ik hiertegen doen?
Ook zou ik graag tips willen hebben voor het verdedigen van corners, ik krijg daardoor behoorlijk wat doelpunten tegen. Ik speel momenteel 4-4-2- in ruit formatie.

Zijn de fans bij jullie ook zo raar? Ik neem dus 1860 Munchen onder mijn hoede terwijl die laatste staan en zowat iedereen een enorm slecht moraal heeft. Ik verlies 0-2 van nummer één, de supporters klagen. Huh? Dat is toch niet normaal? Dit was trouwens ook het geval bij mijn eerste club. 1-1 gelijkspel tegen Santos, wat op zich een enorme prestaties is, maar de fans zijn teleurgsteld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
mister_S schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:18:
Na twee seizoenen te hebben gecoacht bij een tweede divisie club uit Brazilie, had ik de overstap gemaakt naar 1860 Munchen. Deze stonden halverwege het seizoen op de laatste plaats, nu is het inmiddels 14e geworden. Het probleem is dat de spelers elke week weer klagen over het gebrek aan eensgezindheid. Ik heb een vergaderingen e.d. gehouden, maar niets helpt. Elke keer als iemand klaagt keldert het moraal weer anar beneden. Wat kan ik hiertegen doen?
Ook zou ik graag tips willen hebben voor het verdedigen van corners, ik krijg daardoor behoorlijk wat doelpunten tegen. Ik speel momenteel 4-4-2- in ruit formatie.

Zijn de fans bij jullie ook zo raar? Ik neem dus 1860 Munchen onder mijn hoede terwijl die laatste staan en zowat iedereen een enorm slecht moraal heeft. Ik verlies 0-2 van nummer één, de supporters klagen. Huh? Dat is toch niet normaal? Dit was trouwens ook het geval bij mijn eerste club. 1-1 gelijkspel tegen Santos, wat op zich een enorme prestaties is, maar de fans zijn teleurgsteld |:(
Gebrek aan eensgezindheid (squad harmony) kan in FM aan meerdere dingen liggen:
- Het volgende is vaak de belangrijkste reden: lage moraal, doordat er een slechte reeks prestaties is neergezet. Vervelende is natuurlijk dat het doorbreken van deze vicieuze cirkel steeds moeilijker wordt - redelijk "realistisch" aangezien in het "echt" er ook soms teams zijn met een lange slechte periode; AZ, maar in Engeland nu langzamerhand ook Man Utd

- Een andere reden is slechte/verkeerde discipline, naar aanleiding van (directe) rode kaarten. Dit is in FM niet helemaal logisch uitgewerkt. Je moet als je speler rood krijgt sowieso iets doen: of je geeft hem een boete/waarschuwing of je gaat tegen de kaart in beroep.
In beroep gaan heeft bij zover ik me kan herinneren nooit effect gehad - de schorsing werd nooit kwijt gescholden - en misschien zien je spelers dit wel als een teken van discipline (zou ik moeten checken).

Als je een waarschuwing/boete geeft, houd ik zelf altijd de volgende basisregel aan: 2x geel is een waarschuwing en direct rood is een boete (1 of 2 weken). Dit wordt vrijwel altijd door de spelers geaccepteerd.

- Laatste slechte invloed op de eensgezindheid zijn "ongelukkige spelers". Hiermee geldt dat het vaak op de lange termijn het beste is dit soort spelers te verkopen - zeker als het voor het team (nog) vrijwel onbelangrijke spelers zijn.
De reden van de "unhappiness" maakt ook uit: spelers die een nieuwe uitdaging willen kun je gewoon een nieuw contract aanbieden en spelers die naar een grotere club willen kun je soms nog een tijd vast te houden door hun verzoeken tot een transfer af te wijzen.

Over de supporters
Misschien zoals de meeste managers in het echt, zou ik hier niet te veel aandacht aan besteden. Op het forum van SI zijn er ook genoeg topics over het feit dat de "supporters trust" nog wat buggy is (zacht uitgedrukt). Het heeft ook niet zo'n invloed op je baan - let liever op wat het bestuur vind (met name de hopelijk groene balkjes)! Ze hebben altijd wat te zeuren, maar je bent veilig zolang die balkjes een mooie groene kleur hebben!

De regel is ook (voor de reactie van de supporters):de winnende coach heeft altijd gelijk!
Ik heb reeksen van 20 ongeslagen wedstrijden gehad waarin mijn sterspeler de sterren van de hemel spelen; na 1 (natuurlijk onterecht ;) ) verloren wedstrijd, waarin dezelfde speler een keer maar een 6je had, kreeg hij meteen de kritiek van de fans over zich heen.

-

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik vind het weer een geweldige game dit jaar, echt super. Alleen, en dit klinkt erg tegenstrijdig, verliest het spel toch vrij snel weer mijn aandacht. Als ik net een nieuwe game gestart ben vind ik het allemaal erg leuk, nieuwe club uitchecken, nieuwe spelers halen, etc, maar na een tijdje word ik gewoon wat minder enthousiast.

Als ik net een nieuwe game gestart ben dan begin ik gelijk met FM als ik mijn bed uit kom bij wijze van, maar na 1,5 seizoen ofzo verslompt het wat...Hebben jullie dat nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Daar had ik vooral bij de vorige games last van, maar jezelf doelstellingen geven helpt wel. En de game even weg leggen als hij minder interessant dreigt te worden. Meestal speel ik de game even een tijdje heel vaak en dan leg ik hem weg en na andere halve week begin ik weer en zo blijft het interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:37
bear87 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:50:
Ik vind het weer een geweldige game dit jaar, echt super. Alleen, en dit klinkt erg tegenstrijdig, verliest het spel toch vrij snel weer mijn aandacht. Als ik net een nieuwe game gestart ben vind ik het allemaal erg leuk, nieuwe club uitchecken, nieuwe spelers halen, etc, maar na een tijdje word ik gewoon wat minder enthousiast.

Als ik net een nieuwe game gestart ben dan begin ik gelijk met FM als ik mijn bed uit kom bij wijze van, maar na 1,5 seizoen ofzo verslompt het wat...Hebben jullie dat nooit?
Ik zou je aanraden werkloos te starten als je dat niet al doet, dat geeft een prima uitdaging. Het is soms enorm frustrerend, maar het geeft voldoening als je wat bereikt met een tweederangs clubje. Beginnen met een topclub en dan de beste spelers bij elkaar sprokkelen verveelt snel.

Bedankt voor de tips, ik zal proberen de harmonie te verbeteren. Letten jullie trouwens op het karakter van een speler als jullie een aankoop doen? Laat je een sterspeler die niet in je sleectie past links liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik had met de vorige fm dus dat Kroatische spelers als buitenlanders worden gezien in Spanje, maar dacht dat dit een bug was. Nu heb ik dat deze fm weer iets wat vervelend is en nu zit ik met een dure speler opgescheept die niet kan worden ingeschreven en heb ik hem op de valreep nog kunnen verhuren (geen geld voor een vervanger helaas). Dit zou toch eigenlijk niet zo kunnen zijn?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananenspin schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:33:
Ik had met de vorige fm dus dat Kroatische spelers als buitenlanders worden gezien in Spanje, maar dacht dat dit een bug was. Nu heb ik dat deze fm weer iets wat vervelend is en nu zit ik met een dure speler opgescheept die niet kan worden ingeschreven en heb ik hem op de valreep nog kunnen verhuren (geen geld voor een vervanger helaas). Dit zou toch eigenlijk niet zo kunnen zijn?
Qua inschrijvingen zijn er volgens mij wel meer problemen. Zo heb ik net met Inter de spits Vagner Love gekocht in de winterstop, maar omdat hij al CL heeft gespeeld met CSKA kan hij voor mij niet meer uitkomen. Ik dacht dat in het echt hier uitzonderingen op zijn en dit geen probleem zou zijn (mits hij de enige zou zijn die dat seizoen al voor een andere club in de CL is uitgekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:51:
[...]

Qua inschrijvingen zijn er volgens mij wel meer problemen. Zo heb ik net met Inter de spits Vagner Love gekocht in de winterstop, maar omdat hij al CL heeft gespeeld met CSKA kan hij voor mij niet meer uitkomen. Ik dacht dat in het echt hier uitzonderingen op zijn en dit geen probleem zou zijn (mits hij de enige zou zijn die dat seizoen al voor een andere club in de CL is uitgekomen).
Nee ik snap wat je bedoelt maar dat is alleen zo als de speler in de Uefa cup is uitgekomen. Van CL naar andere club CL kan niet.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik word helemaal gek van mijn nieuwe game die ik met Arsenal gestart ben, het draait echt voor geen meter. :? Terwijl ik dezelfde tactiek gebruik als mijn vorige game, waar ik met redelijk gemak kampioen werd. Nu sta ik ook 1e halverwege het seizoen, met 1 punt voorsprong, maar het gaat heel moeizaam. Op een gegeven moment Eduardo, Bendtner en Van Persie geblesseerd (lijkt wel alsof het ingebouwd was a.d.h.v het huidige seizoen :P), en wedstrijden echt dramatisch slecht, 30 schoten tegen, 10 voor. Vreemde is dan wel weer dat ik telkens met 1 doelpunt verschil win :?
Ook valt het me op dat mijn spelers veel sneller moe zijn dan voorheen, terwijl er niets anders is aan mijn tactieken/trainingen. Ik kan nu sommige spelers met moeite 3 wedstrijden achter elkaar laten spelen, waarna ze weer 2 wedstrijden moeten bijkomen.

Beetje irritant allemaal, want het moet gewoon draaien :( Ik denk dat de 2e patch de oorzaak is, dat er daar wat dingen veranderd zijn waardoor mijn tactiek niet helemaal meer werkt zoals hij moet werken, of mijn team is net iets anders samengesteld dan voorheen (heb 2 spelers direct verkocht aan het begin van het seizoen, die ik normaal pas later verkocht). Misschien volgend seizoen beter als ik wat meer spelers nog kan halen zodat ik meer rotatiekrachten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Je speelt nu met patch 2 en daarvoor met de standaard versie? Zo ja, dan is dat zeker de oorzaak. Er zijn veel dingen verandert in die patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bekend dat de 10.2 patch zaken in de engine heeft veranderd. De wijze om de 10.2 engine te 'kraken' is om te spelen met 3 centrale spitsen. Daar weten de 2 centrale verdedigers van de tegenstander geen raad mee. Je moet dan tevens instellen dat je door het midden aanvalt en veel doorsteekballen geeft. Met mijn NEC game gaat het weer helemaal goed. Want toen de 10.2 patch er was, ging het bij mij ook goed mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Naar mijn weten is de AI (nog) niet te 'kraken' met een bepaalde tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Goed het kan aan mij liggen. Waarom zou je het systeem willen kraken? Nu is het niets meer als iets wat je speelt wat je weet dat je alles wint want je kraakt het systeem :')

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen Diablo tactic, maar er zijn wel degelijk exceptionele resultaten te halen met 3 centrale spitsen. Ik ondervind het nu aan de lijve met NEC.

Kijk maar eens verder op de sigames forum, en dan tactics en trainingsmethods. Daar vind je tactieken waarmee je goede resultaten haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Prima maar waarom niet zelf een tactiek maken/tweaken? Nu hoef je alleen een seizoen door te komen, geld te vangen, spelers te kopen en weer een seizoen door te komen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Iedereen speelt zoals hij het zelf wil he ;).

@Bennie23
Ik neus ook wel eens rond op de si forums. Heb je link naar SI topic van die tactic?
Heb je al gevonden ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 13-01-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Vos schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:57:
Naar mijn weten is de AI (nog) niet te 'kraken' met een bepaalde tactiek.
3 spitsen, of 1 en 2 flankspelers zijn iig bij mij de nieuwe scoorders, 1s/2fl werkt iig goed, als de spits ze niet scoort, scoren de flankspelers wel op de rebound. Maar het is iig duidelijk dat er wat goed verkeerd gaat met 2 cd's, ik speel tegenwordig maar 343 waar de middelste rugdekking geeft.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste