Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:59:
[...]

De optie heb je af en toe bij een speler (bij interactions) of krijg ik als advies van mijn assistent bij een technical meeting.
Bij welke speler kan ik niet achterhalen, ik zou verwachten aanvoerder, maar die is het volgens mij nooit.
Als het echt een poos gewoon ronduit kut gaat, zoals bij mij nu, kan je dat kiezen. Heb het dus net gevraagd aan David Villa, m'n captain, en die ziet geen verbetering. Lekker kut dus. Maargoed, ik zie dat AC Milan, l'OM en Bordeaux misschien een nieuwe coach nodig hebben. Misschien dat daar een aardige uitdaging in kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Algurgazan schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:42:
Hmm.. Heb per ongeluk door een cross-operatingsystem save de Duitse Nationalelf gedisabled.. (Had op m'n mac dat .inc bestand weggehaald, op windows niet :S) Weet iemand of dat met een of andere editor weer aan te zetten is?
Niet via editor naar mijn weten. Misschien spel de-installeren...opnieuw installeren, lnc file verwijderen en de save weer laden.

Ik had altijd een FM spel zonder DLD team, maar na nieuwe windows e.d. en dus ook re-install van spel had ik in FM in 2016 oid ineens wel weer goede DLD team :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Vos schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:02:
[...]

Niet via editor naar mijn weten. Misschien spel de-installeren...opnieuw installeren, lnc file verwijderen en de save weer laden.

Ik had altijd een FM spel zonder DLD team, maar na nieuwe windows e.d. en dus ook re-install van spel had ik in FM in 2016 oid ineens wel weer goede DLD team :).
Heb inmiddels alle editors geprobeerd, maar daar lukt het niet mee inderdaad... Herinstalleren ga ik eens proberen.. Was het trouwens niet zo dat je in 2016 zoveel Duitse regens had dat het leek of je het goede Duitse team had? Want regens mogen sowieso meedoen..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Algurgazan schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:44:
[...]

Heb inmiddels alle editors geprobeerd, maar daar lukt het niet mee inderdaad... Herinstalleren ga ik eens proberen.. Was het trouwens niet zo dat je in 2016 zoveel Duitse regens had dat het leek of je het goede Duitse team had? Want regens mogen sowieso meedoen..
Nee dat niet. Want ik was zelf Hoffenheim..en 1 of 2 van mijn regens zaten nu bij Duitse elftal, maar na die herinstall werden ook ineens de niet-regens opgeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

St@m

@ Your Service

Hoe maak ik een screenshot eigenlijk?
Ik heb nu een probleem.. ik heb welgeteld nog 3 spelers beschikbaar voor de halve finale van de beker..
de rest van mijn spelers is op interland..
Nu kan ik me nog herinneren uit vorige versies dat je bij de KNVB om uitstel kon vragen om dit soort redenen.. kan die optie nergens vinden..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat gaat normaal gesproken toch automatisch? Ik heb die optie nog nooit gezien in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23
@stam: Screenshot => Print Screen knopje op je toetsenbord of voor ander OS: Wikipedia: Screenshot

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

soepah schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:09:
@stam: Screenshot => Print Screen knopje op je toetsenbord of voor ander OS: Wikipedia: Screenshot
:D Daar was ik al bang voor.. bij mij maakt een screenshot van mijn bureaublad :P
Muse schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:05:
Dat gaat normaal gesproken toch automatisch? Ik heb die optie nog nooit gezien in ieder geval.
Nou nee, ben maar op vakantie gegaan.. kijken wat er van zou komen.. maar helaasch 4-1 verloren.. ctrl + alt + delete en maar even wachten op een antwoord/oplossing dan maar :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

St@m schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:13:
[...]

:D Daar was ik al bang voor.. bij mij maakt een screenshot van mijn bureaublad :P
alt + print screen dan?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Nope, ook het bureaublad.. Windows 7 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
en als je in windowed mode gaaat (Instellingen -> Visueel ofzo en dan windowed)
en dan screenshot maakt van je bureaublad? (anders ff google op screenshot applicatie, zijn er paar 100 van die dat voor jou doen (Zelfs met predefined oppervlak))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:56
met W7 kan je geen screenshots meer maken tijdens het spelen van games:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

soepah schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:27:
en als je in windowed mode gaaat (Instellingen -> Visueel ofzo en dan windowed)
en dan screenshot maakt van je bureaublad? (anders ff google op screenshot applicatie, zijn er paar 100 van die dat voor jou doen (Zelfs met predefined oppervlak))
Venster werkt idd wel.
vinpower schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:29:
met W7 kan je geen screenshots meer maken tijdens het spelen van games:(
Oh.. dat is nieuw voor mij.. jammer.. gelukkig is dit spel makkelijk in een venster te zetten voor een eventueel screenshot

Anyway.. zo staan de zaken ervoor op de wedstrijddag
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/chrisjon/fm/1.jpg

En zo ziet dat eruit
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/chrisjon/fm/2.jpg

Heb de wedstrijd nu 4x gespeeld en telkens 4-1 verloren.. goh.. raar..met 10 jeugdspelers :P
Dit heb ik de afgelopen 9 seizoenen nog niet meegemaakt, het meeste was een keer 7 spelers ofzo, maar dat kon ik wel opvangen tegen bijvoorbeeld Cambuur ofzo door maar 1 wissel mee te nemen

Dus tja, als iemand iets weet.. graag.. ik ben eergevoelig genoeg om ook de beker te willen winnen.. ik wil de triple weer

Edit: Ik heb het eens geprobeerd door een week van te voren (direct na mijn save) op vakantie te gaan ipv een dag van te voren en waarempel..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/chrisjon/fm/3.jpg

Goedzo assistent :D met 10 jeugdspelers winnen.. :P
Nouja, ik kan weer verder spelen, maar ik hou me aanbevolen voor eventuele tips over het uitstellen van wedstrijden

[ Voor 42% gewijzigd door St@m op 18-11-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Dus twente maakte telkens 4 doelpunten tegen je, dat heb je niet verholpen, maar je hebt gewoon zelf meer gescoord :) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Gezeur van de fans. Ik speel met Chelmsford City (normaal BS North), ben gepromoveerd naar BS premier.

Moet ik in de 3e ronde van de FA cup tegen Hull City...kansloos dus. Echter speel ik thuis miraculeus 2-2....2 schoten op doel ik :p. De replay eindigt in 1-1. Na verlenging verlies ik met 3-2. Zijn de fans boos omdat Hull zoveel kansen heeft gekregen/gecreerd. Ja wat wil je dan!? Ik speel 5e niveau van Engeland en zij 1e |:(. En ze hadden nog niet het dubbele aantal schoten/kansen als ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 18-11-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Dat soort dingen had ik in fm09 ook wel eens. Bestuur eist dat je meedoet om de titel (dus niet winst), na een spannend seizoen eindig ik met Man City op 6 punten van winnaar Chelsea en vervolgens zijn ze teleurgesteld dat je het in de competitie niet zo goed gedaan hebt. :? Pfff, het seizoen ervoor was de prognose nog 8e plaats en heb ik er een 3e plaats + Uefa cup titel uit gesleept.
Dat soort dingen zijn soms inderdaad krom en zitten er blijkbaar nog steeds in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:20
:) net kampioen geworden met ajax nu wil de hele wereld mijn technische staf :S
hou weinig over zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:39
chimera2 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:51:
:) net kampioen geworden met ajax nu wil de hele wereld mijn technische staf :S
hou weinig over zo
Bied ze een nieuw contract aan met een hoger salaris. Zo heb ik mijn staf ook behouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:02
Vos schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:02:
[...]

Op je windows PC even dat LNC bestand verwijderen. Dat is gewoon save-game compatible als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

JanW schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:01:
[...]

Op je windows PC even dat LNC bestand verwijderen. Dat is gewoon save-game compatible als het goed is.
Nee zo werkt dat als goed is niet. Heb ik toen wel getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

JanW schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:01:
[...]

Nope.. Helaas niet.. En opnieuw installeren lijkt hier ook niet te werken helaas... :/

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Caller
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 10:57
Hey tweakers, ik heb een probleem met mijn interface. voor degene met een SI account

http://community.sigames....php?p=4280242#post4280242

mijn volledige post met screenshots.

iemand hier enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Dat heb ik nog nooit gezien.
Als je eens een andere versie download van het spel en probeert?
Of de demo? doet die het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo dat is wel een heel vage zeg....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caller
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 10:57
Opgelost! (voor diegene die nieuwsgierig is)

het was fout gegaan bij het wisselen van Nederlands naar Engels.

Maar kon dit ingame niet meer oplossen, maar in C:\Users\xxxxxxxxxxxx\AppData\Roaming\Sports Interactive\Football Manager 2010\settings\Version 1003 staat in preference file en daar kan je ook je instellingen veranderen.

gelukkig kan ik weer spelen, meteen maar een nieuwe game starten, met een jupiler league club naar de Champions League

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Vind het jammer dan je geen afscheidswedstrijd kunt spelen voor spelers die weg gaan.

Aan het einde van dit seizoen gaat Cvitanich bij mij weg (30 jaar oud en begint al af te takelen) en hij heeft echt veel voor me gedaan in de jaren. Vind het jammer dat er geen optie is om een speler afscheid te laten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

St@m schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:45:
Hoe maak ik een screenshot eigenlijk?
Ik heb nu een probleem.. ik heb welgeteld nog 3 spelers beschikbaar voor de halve finale van de beker..
de rest van mijn spelers is op interland..
Nu kan ik me nog herinneren uit vorige versies dat je bij de KNVB om uitstel kon vragen om dit soort redenen.. kan die optie nergens vinden..
Hiervoor zit ook een functie ingebouwd in FM:
Alt+F9

De screenshots komen in je documenten map onder Sports Interactive\Football Manager 2010\Screenshots

Makkelijk he! :P

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

elvis84 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:32:
[...]

Hiervoor zit ook een functie ingebouwd in FM:
Alt+F9

De screenshots komen in je documenten map onder Sports Interactive\Football Manager 2010\Screenshots

Makkelijk he! :P
Juist, die optie zocht ik in eerste instantie, tnx
Probleem is nu al opgelost door het spel in windowed mode te spelen.. maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 11:08
Zo kampioen geworden met Spartak Moskou, begon op de helft van het seizoen waar ze 6de stonden, maar toch gelukt om toch kampioen te worden. Laatste wedstrijd hing totaal af van CSKA, maar die verloren met 3-1 en ik won met 4-0 van de nummer 2. Wellington als topscoorder met 24 doelpunten. Op naar de CL en kijken naar andere clubs aangezien ik rusland niet zo bijster interessant vindt.
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/97/stand.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/5772/wedstrijdschema.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 10:37
.

[ Voor 99% gewijzigd door Tr!gger op 24-11-2009 23:54 ]

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Goed bezig. Ik win al twee keer achter elkaar de champions league met Inter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPhreak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 18:16

XPhreak

Mja......

Jefrim schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:14:
Zo kampioen geworden met Spartak Moskou, begon op de helft van het seizoen waar ze 6de stonden, maar toch gelukt om toch kampioen te worden. Laatste wedstrijd hing totaal af van CSKA, maar die verloren met 3-1 en ik won met 4-0 van de nummer 2. Wellington als topscoorder met 24 doelpunten. Op naar de CL en kijken naar andere clubs aangezien ik rusland niet zo bijster interessant vindt.
16 wedstrijden achter elkaar winnen, en toch met 1 punt verschil kampioen worden! Lekker hoor! :)
Ik ben gister op doelsaldo kampioen geworden met AZ. Met één doelpunt verschil 8)

Laatste competitie wedstrijd was thuis tegen PSV, ik moest minimaal gelijk spelen. Heb de halve wedstrijd met 0-1 achtergestaan. Vanaf de 75min Overload tactiek met more risk en ergens diep in de 80ste minuut 1-1 gemaakt. Ajax, die daarvoor 2 punten achter me stond, won wel gewoon. Gelukkig maar met 2-0 zodat ik dus met 1 doelpunt verschil kampioen ben geworden :D

Begin en het midden van het kampioenschap ging perfect, heb met 15punten voorgestaan geloof ik.
Maar op het einde begon de vele wedstrijden zijn tol te eisen, toch nog doorgedrongen tot halve finale Champions League, en de Beker gewonnen.

Verdien ik dus daardoor flink wat geld in het eerste seizoen. Het geld word alleen gelijk weer gebruikt om het stadion uit te breiden, dus qua transfersom blijft het wat aankloten.
Heb dus tot nu toe weinig nieuwe versterkingen gehaald, en hoop met dezelfde ploeg ongeveer tot aan de winterstop te kunnen blijven spelen. Hierna zullen waarschijnlijk mijn spelers wel weggekaapt worden door de betere clubs.

Vanavond maar weer verder aan het nieuwe seizoen! Achterlijk verslavend dit weer :D

[ Voor 20% gewijzigd door XPhreak op 25-11-2009 14:28 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Volgens mij is het spel niet echt iets voor mij, ben weer ontslagen, dit maal bij Sheffield United, eerste seizoen daar 6de geworden en helaas in de playoffs net uitgeschakeld, echter het seizoen daarna begon als drama,5 punten uit 7 wedstrijden waardoor iedereen begon te morren, echter daarna 3 wedstrijden op rij gewonnen (helaas 1 voor de beker), eerste verlies erna stond ik op straat.

Dan nu het probleem, ik heb maar 3 competities en dat wil ik uitbreiden, zou zweren dat ik ergens gelezen had dat dat kon, kan alleen niet vinden hoe (en wanneer), kan namelijk geen werk vinden (ik voel er niet echt voor om in de 2de coca cola league aan het werk te gaan, want dat is de enige plek waar ik aan de slag lijk te mogen gaan).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens een savegame kan je volgens mij niet het aantal competities uitbreiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:47
Wat een goal maakte mijn keeper zeg. Gewoon van eigen helft xD
http://img248.imageshack.us/gal.php?g=img0162z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:20
Meesterlijk
Maar wat doet hij zover uit zijn doel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:47
chimera2 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:50:
Meesterlijk
Maar wat doet hij zover uit zijn doel
Sorry vergeten te vertellen. Het was een vrije trap :)
En het was tegen Getafe.

[ Voor 5% gewijzigd door ReMCoDijKSTRa op 27-11-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

MeNTaL_TO schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:21:
Volgens mij is het spel niet echt iets voor mij, ben weer ontslagen, dit maal bij Sheffield United, eerste seizoen daar 6de geworden en helaas in de playoffs net uitgeschakeld, echter het seizoen daarna begon als drama,5 punten uit 7 wedstrijden waardoor iedereen begon te morren, echter daarna 3 wedstrijden op rij gewonnen (helaas 1 voor de beker), eerste verlies erna stond ik op straat.

Dan nu het probleem, ik heb maar 3 competities en dat wil ik uitbreiden, zou zweren dat ik ergens gelezen had dat dat kon, kan alleen niet vinden hoe (en wanneer), kan namelijk geen werk vinden (ik voel er niet echt voor om in de 2de coca cola league aan het werk te gaan, want dat is de enige plek waar ik aan de slag lijk te mogen gaan).
Je kan in een savegame het aantal competities inderaad niet uitbreiden. Alleen vooraf kan je alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ben nu met ADO Den Haag begonnen, heb enorm huisgehouden in mijn selectie, 21 spelers er uit, 21 er in :P

Een paar tegen vergoeding, maar de meeste heb ik gratis aangetrokken, waaronder Ebi Smolarek en Serginho Greene. Verder nog een zooi Brazilianen, Uruguayanen en Argentijnen :+ M'n basiself is nu zonder enige spelers van het huidige ADO, wel als wissels.
Inmiddels heb ik ook nog 6 toekomstige transfers, waaronder 3 jeugdspelers van Arsenal :+ Ik miste nog wat Engelsen :P
Helaas geen transferbudget om een jeugdtalent ergens weg te kunnen kapen, maar dat komt wel.

Allermooiste is dat mijn Arsenal tactiek ook perfect werkt voor ADO, stiekem zelfs nog wel iets beter, gezien de kwaliteit van mijn spelers. Sta momenteel gedeeld 3e met 59 punten na 29 wedstrijden. Samen met Groningen en AZ. W17, D8, L4. Mooiste resultaten tot nu toe, Ajax uit 3-1, AZ en PSV thuis 2-1, Feyenoord uit 3-2.

In de KNVB Beker in de finale tegen AZ nu. Hiervoor Ajax (uit) met 1-0 verslagen in de laatste seconde van de verlenging, en in de halve finale Feyenoord (thuis) met 5-2 aan de kant gezet.

Kortom: gaat supergoed.

Nu maar hopen dat ik volgend jaar m'n spelers kan behouden, want in de winterstop waren er al tig clubs die mijn net nieuwe spelers wilden hebben :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 15:14
Arrgh, 9 punten halen in mijn Champions League groep met Barcelona, Tottenham Hotspurs en Monaco en nog niet geplaatst met Anderlecht :'(. Eerste match tegen de Spurs moeizaam gewonnen, volgende match tegen Monaco 4-0 gewonnen. Dan twee keer kansloos verloren van Barcelona. Aangezien Monaco geen enkel punt haalde, was de match tegen de Spurs beslissend. Na klein kwartier een rode kaart tegen, toch nog op 1 - 0 komen, maar op het einde was het niet meer te belopen en volgde kans na kans voor de Spurs, laatste 5 minuten scoren ze nog 2 maal. Laatste niet belangrijke match tegen Monaco met een grotendeels beloftenploeg nog gewonnen met 3 - 2.

Heb nu wel goede hoop op de Europa League, we scoren vlot en krijgen niet te veel binnen.

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met standard had ik vorige seizoen 12 punten in de CL groep, en dus door. Dit jaar maar 8 dus Europa League. Ben nu gevorderd tot de kwartfinale waarin ik Juventus tref. Eerste wedstrijd gewonnen met 1-0 door een doelpunt van Leroy Fer. Eerder Werder Bremen uitgeschakeld.

De Belgische competitie is een makkie, maar Europaaaaaa, erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Ik ben nu begonnen op level 10 van Engeland met Lancing en behalve wat succes in de cups gaat het vooral dramatisch.

Weet iemand hier misschien welke stats bij een speler belangrijk zijn voor een bepaalde positie?

Strikers moeten bijvoorbeeld goed zijn in finishing etc. Staat me vaag een topic van bij op het sigames forum maar kan het met geen mogelijkheid terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
als je een positie aanklikt (of speler) in je tactiek scherm, komt in de linkerhelft een schermpje waarin de stats van de speler die op dat moment op die positie staat weergegeven wordt
De belangerijke stats worden "gehilight".
tenminste bij mij wel.
Bv voor VM -> Mandekking, Slidings, Passen etc..
Maar deze niveaus is het vinden van een prima speler voor die plekken vaak lastig :)

[ Voor 12% gewijzigd door soepah op 01-12-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Ben nu met een maat van mij aan het spelen :) Laagste divisie van Engeland :)

Heb 2 vraagjes:

1. Weet of heeft iemand een goede tactiek voor lagere divisie teams? (of tips)
2. Is er een mogelijkheid dat ik ergens kan zien wanneer hij aan het wachten is op mij om door te drukken? Nu kan dat alleen bij game status maar het zou mooi zijn als dat prominenter in beeld kon.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Damien2004 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:06:
Ben nu met een maat van mij aan het spelen :) Laagste divisie van Engeland :)

Heb 2 vraagjes:

1. Weet of heeft iemand een goede tactiek voor lagere divisie teams? (of tips)
2. Is er een mogelijkheid dat ik ergens kan zien wanneer hij aan het wachten is op mij om door te drukken? Nu kan dat alleen bij game status maar het zou mooi zijn als dat prominenter in beeld kon.
Je kan de tijd instellen als 1 speler drukt dat de rest dan nog 30sec 60sec of 120 sec heeft geloof ik om te klikken.

Tactiek voor LLM? Niks te ingewikkelds, houd het simpel. Als je veel wilt scoren zorg dat je een snelle spits krijgt. Op dat niveau is iedereen extreem slecht maar met veel snelheid kan je erg makkelijk scoren. Zeker als je er een breker naast zet.

Probeer een moeder club te vinden(moet niet moeilijk zijn) en huur talenten van hun en laat ze veel spelen(raken ze gehecht aan jou club en als de moederclub dan het contract niet verlengd kan je ze makkelijk binnen hengelen).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Postius schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:40:
[...]

Je kan de tijd instellen als 1 speler drukt dat de rest dan nog 30sec 60sec of 120 sec heeft geloof ik om te klikken.

Tactiek voor LLM? Niks te ingewikkelds, houd het simpel. Als je veel wilt scoren zorg dat je een snelle spits krijgt. Op dat niveau is iedereen extreem slecht maar met veel snelheid kan je erg makkelijk scoren. Zeker als je er een breker naast zet.

Probeer een moeder club te vinden(moet niet moeilijk zijn) en huur talenten van hun en laat ze veel spelen(raken ze gehecht aan jou club en als de moederclub dan het contract niet verlengd kan je ze makkelijk binnen hengelen).
Tnx tactiek zal ik even opzoeken. Dat automatisch door gaan is niet echt een optie maar denk dat we dan gewoon voicechat gaan gebruiken :)

Moederclub vinden? Hoe? (misschien noob vraag)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Bestuurskamer -> Eisen aan bestuur -> Moederclub vragen (kun je ook satteliet club vragen of meer transfergeld)
maar die laatste 2 zullen meestal niet lukken in LLM beginfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
soepah schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:41:
Bestuurskamer -> Eisen aan bestuur -> Moederclub vragen (kun je ook satteliet club vragen of meer transfergeld)
maar die laatste 2 zullen meestal niet lukken in LLM beginfase
Cool tnx! Lees overal trouwens dat voor LLM je het beste gewoon 4-4-2 normaal kan spelen. Een tactiek kan ik nog niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
ik heb wel aardig succes met de standaard 4-3-3 en met 4-4-2 (standaard en met ruit)
het zijn wel de zwakkere spelers van het spel dus niet te moeilijk maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

soepah schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:56:
ik heb wel aardig succes met de standaard 4-3-3 en met 4-4-2 (standaard en met ruit)
het zijn wel de zwakkere spelers van het spel dus niet te moeilijk maken :)
Ik heb het begin vaakt gespeeld met 5-4-1 omdat ik maar 2 spitsen had, als je het middenveld dan mee laat drukken score je erg vaak uit de rebound, nadeel alleen is dat je weinig kan doen tegen counters. Speel nu succesvol 433 met de middelvelders om ml en mr (en dus nog 1 cm) en moet zeggen dat dat ook goed werkt (sta nu 1st in competitie).
Met 442 speelde ik een hoop gelijk of verloor ik net met 1 doelpunt omdat mijn spitsen niet leken te kunnen scoren, ook niet met een 442diamond variant.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:41:
[...]

Ik heb het begin vaakt gespeeld met 5-4-1 omdat ik maar 2 spitsen had, als je het middenveld dan mee laat drukken score je erg vaak uit de rebound, nadeel alleen is dat je weinig kan doen tegen counters. Speel nu succesvol 433 met de middelvelders om ml en mr (en dus nog 1 cm) en moet zeggen dat dat ook goed werkt (sta nu 1st in competitie).
Met 442 speelde ik een hoop gelijk of verloor ik net met 1 doelpunt omdat mijn spitsen niet leken te kunnen scoren, ook niet met een 442diamond variant.
Tja op zich word scoren geen probleem :) Heb aardige spelers binnen weten te halen, Nicola Mittea, Ivan Redan en Cristiaan Gyan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Sinds enkele weken speel ik nu FM2010. Moet zeggen dat ik snel gewend was aan het nieuwe menu en dat het heerlijk snel loopt. _/-\o_

Heb alleen één vreemd probleem. Sinds een paar dagen speel ik samen met nog twee anderen online, iemand als manager van Ajax, weer iemand van AZ en ik zelf van PSV.
Wanneer een van de manager van AZ (reallife speler) een bod uitbrengt van bijvoorbeeld 15mlj op Suarez dan ziet de manager van Ajax dat er een bod van 11,3mlj is uitgebracht op zijn speler. Ik zelf als manager van PSV zie in het nieuws dat er dan wel een bod van 15mlj uitgebracht is. Ditzelfde probleem komt ook voor wanneer er op spelers van andere ploegen geboden wordt. :?

Is dit een bekend probleem? Heb de instellingen al nagekeken en alle spelers zeggen dat ze de valuta op Euro hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Die ene heeft het gewoon op Ponden staan, overduidelijk. Symbooltjes lijken ook op elkaar.. £€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

Ik zal het vanavond nog is een keer checken en navragen bij de andere spelers.

P.s. thanks voor je snelle antwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Ben nu de satelliet club van Man Utd. Hoop dat ze snel spelers naar mij toe pompen maar heb tot op heden niets gezien :(

Heb nu ook Wimbeldon als mijn satelliet clubje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb ook Man Utd als moederclubje, kreeg één speler van hun te huur.. de rest wou niet komen :@ Is niet eens de beste speler in m'n selectie maar leuk als opvulling voor het middenveld. Ik ga wel in de financiële problemen komen denk ik... is m'n eerste llm club maar toch. Ik nam het in Oktober over van de de vorige trainer bij Crewe, prognose was 2de maar de resultaten waren slecht en ze stonden nog gelukkig 9de.. Toen eigenlijk vrij makkelijk eerste geworden en promotie naar Coca Cola League 1 gehaald. Budget iets omhoog gegaan maar afgelopen seizoen toch 2 miljoen verlies gemaakt.. Ik wat nieuwe transfervrije spelers gehaald en veel weg gewerkt zodat we onder het loonbudget bleven. Eerste maand nog 4k winst gemaakt maar de maanden daarna 10-20k verlies.. Staan momenteel vierde en promotie is een serieuze optie.. alleen doordat spelers dan weer eens 25% meer gaan verdienen ga ik weer heel wat geld uitgeven terwijl ik dus verlies maak.. Hoelang kan ik zoiets blijven permiteren? We hebben namelijk effectief geen geld meer.. we staan iets onder de 0 euro lijn.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Bananenspin schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:52:
Ik heb ook Man Utd als moederclubje, kreeg één speler van hun te huur.. de rest wou niet komen :@ Is niet eens de beste speler in m'n selectie maar leuk als opvulling voor het middenveld. Ik ga wel in de financiële problemen komen denk ik... is m'n eerste llm club maar toch. Ik nam het in Oktober over van de de vorige trainer bij Crewe, prognose was 2de maar de resultaten waren slecht en ze stonden nog gelukkig 9de.. Toen eigenlijk vrij makkelijk eerste geworden en promotie naar Coca Cola League 1 gehaald. Budget iets omhoog gegaan maar afgelopen seizoen toch 2 miljoen verlies gemaakt.. Ik wat nieuwe transfervrije spelers gehaald en veel weg gewerkt zodat we onder het loonbudget bleven. Eerste maand nog 4k winst gemaakt maar de maanden daarna 10-20k verlies.. Staan momenteel vierde en promotie is een serieuze optie.. alleen doordat spelers dan weer eens 25% meer gaan verdienen ga ik weer heel wat geld uitgeven terwijl ik dus verlies maak.. Hoelang kan ik zoiets blijven permiteren? We hebben namelijk effectief geen geld meer.. we staan iets onder de 0 euro lijn.
Ik stel iedere keer mijn transfer budget naar beneden. Verkopen van spelers wil niet lukken :'(

Ben benieuwd of je snel van club kan wisselen als manager aan het eind van het seizoen :+ Sta nu 12de in de CCL2 met Rotherham maat van mij heeft Nots county en staat eerste :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Bananenspin schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:52:
Einde van het seizoen wordt er meestal wel geld uitgekeerd...of ingepompt. Zo soms ook in begin van een nieuw seizoen...en je seizoenskaarten verdien je dan weer aan. Ik maak ook maandelijks verlies, maar dat trekt zich op gegeven moment wel recht.

Wat ik doe is...als je het goed doet komt er vanzelf interesse in je spelers. Dan verkoop ik een (basis)speler die ik vervang door een net zo goede zo niet betere free transfer speler. Afgelopen jaar met Chelmsford zo ff 3 spelers verkocht voor 400-600k p.s. Heb nu balans van in de 2 miljoen.

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 04-12-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

Sir_G-nius schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:21:
Sinds enkele weken speel ik nu FM2010. Moet zeggen dat ik snel gewend was aan het nieuwe menu en dat het heerlijk snel loopt. _/-\o_

Heb alleen één vreemd probleem. Sinds een paar dagen speel ik samen met nog twee anderen online, iemand als manager van Ajax, weer iemand van AZ en ik zelf van PSV.
Wanneer een van de manager van AZ (reallife speler) een bod uitbrengt van bijvoorbeeld 15mlj op Suarez dan ziet de manager van Ajax dat er een bod van 11,3mlj is uitgebracht op zijn speler. Ik zelf als manager van PSV zie in het nieuws dat er dan wel een bod van 15mlj uitgebracht is. Ditzelfde probleem komt ook voor wanneer er op spelers van andere ploegen geboden wordt. :?

Is dit een bekend probleem? Heb de instellingen al nagekeken en alle spelers zeggen dat ze de valuta op Euro hebben staan.
Angeloonie schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:36:
Die ene heeft het gewoon op Ponden staan, overduidelijk. Symbooltjes lijken ook op elkaar.. £€
We hebben het net alle drie nog een keer nagekeken en duidelijk allemaal op valuta Euro (indeling € 1.000).
Het valt op dat het tussen de speler van Ajax en PSV wel goed gaat maar dat het bij de speler van AZ het transfer bedrag standaard wat hoger ligt. Had net op een speler van AZ 110.000 geboden en hij kreeg 150.000 te zien. Andersom had AZ een bod van 975.000 op een speler van Ajax gedaan terwijl wij (Ajax en PSV) 775.000 zagen staan.. het blijft allemaal vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sir_G-nius schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:59:
[...]

[...]

We hebben het net alle drie nog een keer nagekeken en duidelijk allemaal op valuta Euro (indeling € 1.000).
Het valt op dat het tussen de speler van Ajax en PSV wel goed gaat maar dat het bij de speler van AZ het transfer bedrag standaard wat hoger ligt. Had net op een speler van AZ 110.000 geboden en hij kreeg 150.000 te zien. Andersom had AZ een bod van 975.000 op een speler van Ajax gedaan terwijl wij (Ajax en PSV) 775.000 zagen staan.. het blijft allemaal vreemd.
Hmm de simulatie is wel erg goed, zelfs de DSB bank factor rekenenen ze mee :+
Misschien helpt het om even Pond en weer terug te zetten?

BTW Heb zelf nu last met de Graafschap (ja andere club wilde me niet meer hebben) a) dat al mijn goede spelers nu tranfervrij weg gaan omdat ik geen geld heb om hun contract te verlengen, kan ik wel opvangen met moederclub Twente (gratis huur) en gratis transfers. Maar b) dat mijn spelers wel tot op het bod gemotiveerd zijn, maar alles gelijkspelen scoren lukt bijna niet meer, spitsen zijn niet moe, zijn gemotiveerd, maar schieten te veel naast. Op dingen laten trainen hebben ze meestal geen zin in, kortom, geen idee waar het in zit.

Weet iemand waar de aanbeveling van de Assistent opslaat dat een speler gewend is meer of minder druk te zetten? Ik heb ook geen idee wat ik daarmee moet doen.

[ Voor 32% gewijzigd door MeNTaL_TO op 05-12-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
Hallo,

ik heb net fm 2010 via steam gekocht.. gelijk geinstalleerd :+ en de database aangepast aangezien michel vorm een blessure heeft van 10 maanden in het spel? terwijl hij alleen de voorbereiding gemist had door pfeiffer... dus om het seizoen leuk te beginnen wou k dat aanpassen na het opslaan fm gestart..

wanneer ik op "nieuw spel" klik krijg ik geen venster om een database te selecteren??

dus hoe laadt ik mijn eigen database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=28981

Het werkt anders dan voorgaande versies. Je werkt nu met xml files waar de veranderingen in worden opgeslagen.

[ Voor 55% gewijzigd door Vos op 07-12-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
EiSpeed schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:22:
Hallo,

ik heb net fm 2010 via steam gekocht.. gelijk geinstalleerd :+ en de database aangepast aangezien michel vorm een blessure heeft van 10 maanden in het spel? terwijl hij alleen de voorbereiding gemist had door pfeiffer... dus om het seizoen leuk te beginnen wou k dat aanpassen na het opslaan fm gestart..

wanneer ik op "nieuw spel" klik krijg ik geen venster om een database te selecteren??

dus hoe laadt ik mijn eigen database?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
als jij de DB aanpast, en opslaat zul je de goeie laden, (zo werkte het bij mij wel)
(je kunt de db gewoon "overwriten")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Als je die link nou ff bekijkt en wat verder neust. En verder staan de FM fora er vol mee....

Beetje zoeken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Vos schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:41:
[...]

Als je die link nou ff bekijkt en wat verder neust. En verder staan de FM fora er vol mee....

Beetje zoeken kan geen kwaad.
Had gisteren die MU update (aanpassing database gedaan) je krijgt dan bij het maken van een nieuw spel een vraag over de database dat deze veranderd is. Je moet dan een vinkje geven in een boxje en op doorgaan ofzo klikken. Dan gaat hij de database update uitvoeren en kan je de game beginnen.
Volgens mij werkt dat gewoon zo. Kijk maar even of dat je iets zegt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Weet iemand hoe je (als je met 2 managers speelt) er één kan uitloggen en de ander gewoon ingelogd kan laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

Damien2004 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:09:
Weet iemand hoe je (als je met 2 managers speelt) er één kan uitloggen en de ander gewoon ingelogd kan laten staan?
Als degene die host is uitlogd wordt automatisch iedere andere gebruiker uitgelogd. Het is niet mogelijk om een soort van 'dedicated' server voor FM2010 op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Nou kijk ik ben de host server. En als ik de game opstart dan logt hij automatisch die maat van mij zijn team in.
Is er een mogelijkheod om in een later stadium nog een paswoord toe te voegen aan je account vanuit de netwerk game? Want ik heb een paswoord op mijn account en moet dus altijd op take control klikken om verder te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 11:08
Ben ongeveer op de helft van het seizoen, nog 2 wedstrijden, maar kan al wel weer spelers kopen. Maar heb die niet nodig de selectie is op een goede sterkte. Sta eerste met 1 gelijk spel en de rest gewonnen. Ben ondertussen 30 wedstrijden ongeslagen. Ik zal straks nog wel wat screens posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vind me net een regen zeg :X

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/08/1260299312-350.jpg

Een spits, 17 jaar en nu al zulke gigantische stats :D Dat wordt de beste spits ooit :Y)

En dat met ADO Den Haag vinden :Y) Zal hem wel snel kwijt zijn aan een andere club, maar niet voor minder dan 20M ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:24
Angeloonie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:38:
Vind me net een regen zeg :X

[afbeelding]

Een spits, 17 jaar en nu al zulke gigantische stats :D Dat wordt de beste spits ooit :Y)

En dat met ADO Den Haag vinden :Y) Zal hem wel snel kwijt zijn aan een andere club, maar niet voor minder dan 20M ofzo :D
kan je zo aardig zijn die naam even in een zwartblokje te posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Rachid Dias, kans is klein dat je die gaat vinden, heb hem in 2 andere games (helaas) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Het is een regen zegt ie ;) kan je lang zoeken :p

Heeft hij nog wel potentie?

Ik heb nu voor het eerst een keer dat een wedstrijd postponed is 'due to a waterlogged pitch'.
Haha 3 dagen later de inhaalpot...nog steeds water op het veld :p. Nu mag ik op 2e kerstdag opdraven.

[ Voor 83% gewijzigd door Vos op 08-12-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Vos schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:12:
Het is een regen zegt ie ;) kan je lang zoeken :p

Heeft hij nog wel potentie?
Hoe kom je er achter of een jeugdspeler / talent potentie heeft om echt door te groeien?
Alleen scouten en op je scouts vertrouwen? (Ik heb namelijk 2 scouts, [sterk overdreven]maar geloof dat die messi nog niet van een 4e klasse speler kunnen onderscheiden 8)7 [/sterk overdreven])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vertrouwen op je scouts, en kijken wat de stats van een speler op jonge leeftijd zijn. Als spelers zoals die regen van mij al met 17 jaar zulke stats hebben dan zijn het geheid wereldklasse spelers. Meeste spelers van 17 komen normaal niet eens in de buurt van die stats. Als mijn scout dan aangeeft dat hij dan nog kan groeien, dan is het sowieso al goed.
Daarnaast kan je ook heel veel uit de waarde van een speler halen, als een speler met 17 jaar al 2 miljoen waard is, kun je er donder op zeggen dat hij over 3 jaar het vijfvoudige waard is, en dus ook heel goed is. De waarde van een speler is inherent aan zijn kwaliteiten.

Zo had ik in FM09 eens een regen met Arsenal, die was niet normaal meer, 18 jaar en qua stats de beste verdediger in het spel, en was met 20 jaar 35M waard (Ter illustratie: Fabregas, was dat ook)

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 09-12-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

_O-

Net de meeste bizarre constructie gezien..

PSV verkoopt in seizoen 1 Amrabat aan Atletico Madrid. In seizoen 3 kopen ze hem terug. Dat is sowieso al grappig, maar goed..

Zie ik een bericht dat PSV 10% van de transfersom krijgt vanwege een sell-on-clause _O- :')

Overigens met ADO in Seizoen 3 de CL gehaald, en in de 1e twee wedstrijden gewoon gewonnen van Liverpool (thuis 2-0) en Olympique Lyon (uit 1-0) :D

Ik weet dat mijn team qua niveau nu gelijk/beter is dan bijv. PSV/Ajax, maar toch :D

[ Voor 31% gewijzigd door Angeloonie op 09-12-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn 1ste seizoen met NEC 2de geworden. Dus direct CL. Het lijkt erop dat ik ook de poule-fase ga overleven.

Ik wilde even baas boven baas zijn ;)

Topscorer : Bjorn Vlemminx met 18 doelpunten.

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Angeloonie schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:40:
_O-

Net de meeste bizarre constructie gezien..

PSV verkoopt in seizoen 1 Amrabat aan Atletico Madrid. In seizoen 3 kopen ze hem terug. Dat is sowieso al grappig, maar goed..

Zie ik een bericht dat PSV 10% van de transfersom krijgt vanwege een sell-on-clause _O- :')
[
Ik doe dit zelf heel vaak. Als ik jonge talenten verkoop spreek ik een redelijk hoge terugkoop prijs af en een hoog percentage bij verkoop. Dan is het per saldo nog goed te doen en andere teams vinden het niet aantrekkelijk.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat kan je precies doen dat je club het beter doet (lees, niet laconiek) over kleinere clubs? Tegen de grote spelen ze wel vaak goed, maar tegen de kleintjes gaat het vaak mis, ik heb geen idee of ik iets met tactiek of dicipline kan doen.

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:58:
Wat kan je precies doen dat je club het beter doet (lees, niet laconiek) over kleinere clubs? Tegen de grote spelen ze wel vaak goed, maar tegen de kleintjes gaat het vaak mis, ik heb geen idee of ik iets met tactiek of dicipline kan doen.
Volgens mij kan je dat beinvloeden door je teamtalks. Ik zeg dan meestal dat ze gewoon hun spel moeten spelen, dan komt het resultaat vanzelf. Ik heb daar goede ervaringen mee.

Maar ook ik win uit van PSV met NEC, en speel 0-0 tegen Dordtrecht '90....

• Muse
  • Niet online
Als mijn team favoriet is gebruik ik meestal "ik verwacht een overwinning"
Dit werkt bij mijn team in ieder geval goed, ik win tegen kleine teams nu ook gewoon met overmacht. Daarnaast speel ik ook gewoon aanvallender dan tegen de grote teams.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Muse schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:36:
Als mijn team favoriet is gebruik ik meestal "ik verwacht een overwinning"
Dit werkt bij mijn team in ieder geval goed, ik win tegen kleine teams nu ook gewoon met overmacht. Daarnaast speel ik ook gewoon aanvallender dan tegen de grote teams.
Daar lijkt het bij mij fout te gaan, zodra ik achtersta en aanvallend ga spelen of scoor ik, of krijg er gelijk 3 om mijn oren, meestal het eerste gelukkig. Maar sta ik voor en ga ik counteren en/of verdedigen, dan krijg ik er vaak een doelpunt tegen, waarna ik meestal ook niet meer win door aan te vallen.

[edit]Doe het ook alleen als ik maar 1 doelpunt voor sta, misschien idd niet de beste taktiek, maar wat moet ik dan doen als de tegenstander flink gaat doordrukken? Counteren werkt niet echt, normale spel ook niet, de buitenspel val al helemaal niet.

[ Voor 16% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-12-2009 16:52 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Net als AZ dus, je moet nooit gaan verdedigen als je voor staat, gewoon door blijven gaan, hooguit in het laatste kwartier/twintig minuten verdedigen.

Ik doe als teamtalk voor de wedstrijd altijd "Wish them luck", nooit iets anders.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Net even een overzichtje gedraaid hoe het er nu aan toe is gegaan bij ADO in 3 seizoenen:

Aantal spelers gekocht: 52
Aantal spelers verkocht/laten gaan: 48 (ook spelers van de 52 gekochte)
Totale kosten spelers gekocht: €47.250.000
Totale opbrengsten spelers verkocht: €46.000.000
Totale huidige waarde spelers gekocht: €95.592.000
Totale stijging waarde spelers gekocht: €46.233.000

Resultaten seizoen 2009/10:
aankopen: €3.479.000
verkopen: €3.000.000

Resultaten seizoen 2010/11:
aankopen: €12.725.000
verkopen: €22.000.000

Resultaten seizoen 2011/12 (ongoing):
aankopen: €31.000.000
verkopen: €21.000.000

Alle transfervrije spelers hebben me tot nu toe €32.390.000 opgeleverd in 2 seizoenen _O_ Niet slecht al zeg ik het zelf :D

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Lol dat is wel netjes zeg. :) Ik zit nu in het 3e seizoen met Anderlecht, zal morgen wel eens wat voortgang posten.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hmmz, begin nu wel tegen problemen aan te lopen met de Home-Grown regels :P Heb er 8 nodig, heb er wel 8, maar daarvan is er maar 1 een speler in de eerste elf :P Nu maar hopen dat mijn talenten binnenkort de Home-grown status gaan krijgen (na 3 seizoenen dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Na 3 seizoenen krijgen spelers inderdaad de home-grown status. Maar geldt dat niet voor al je spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

3 jaar voor hun 21e verjaardag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
dus als je een speler een 'HomeGrownStatus' wilt laten hebben, moet je 'm voor z'n (21-3) 18e binnen hebben en dan 3 jaar houden..
Maakt uitlenen ook nog uit? (gaat 't om eigendom of speelminuten / speellocatie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je hebt 2 verschillende Home-Grown statussen:

Home-Grown at club: 3 jaar voor hun 21e bij een NL club
Home-Grown at nation: 3 jaar voor hun 21e binnen Nederland (dus uitlenen aan NL clubs mag ook)

Je kunt overigens in FM al zien wanneer ze die status krijgen, was ik even vergeten :P Volgend jaar komen er bij mij 2 door, jaar er op 4, jaar daarop weer 4, dus moet nog even wat spelers bij de club houden :P

[ Voor 35% gewijzigd door Angeloonie op 11-12-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soepah schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:39:
dus als je een speler een 'HomeGrownStatus' wilt laten hebben, moet je 'm voor z'n (21-3) 18e binnen hebben en dan 3 jaar houden..
Maakt uitlenen ook nog uit? (gaat 't om eigendom of speelminuten / speellocatie)?
Als je een speler home-grown bij je eigen club wilt hebben, moet je 'm idd voor z'n 18e binnen hebben gehaald, maar je mag 'm wel uitlenen. Het gaat dus om 't het in eigendom hebben van die speler ;)

Even een ander vraagje; heeft de Premier League (Engeland) nu ook ineens zo'n inschrijfsysteem zoals bijvoorbeeld Spanje. Moet m'n spelers nu ook van te voren registeren tot een max. squad size van 25 man, met daarin 8 spelers die getrained zijn in Engeland. Spelers <21 hoeven niet geregistreerd te worden. Als je dan weer te weinig HG-spelers hebt, hoef je die niet te registereren, maar dan kan je ook je squad niet full-size maken 8)7. Vind 't een beetje een vaag systeem en ik heb het ook nog nergens eerder gezien, ook niet in vorige versies van FM. Heeft er een verandering in de regelementen plaatsgevonden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Klopt, is inderdaad in de reglementen veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
En welke HG status is voor bijvoorbeeld een CL of EL van belang (er van uitgaande dat ook de EL zoiets nodig vind)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Beide, home-grown club moet je er 4 van hebben, en home-grown nation 8. In veel gevallen zit je met de 8 home-grown nation spelers al over de 4 home-grown club heen, tenzij je veel spelers van andere teams uit je competitie haalt.

[ Voor 52% gewijzigd door Angeloonie op 11-12-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:57:
Klopt, is inderdaad in de reglementen veranderd.
Na lekker is dat :/ Moet ik nog op de balans van m'n team gaan letten ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gewoon Arsenal managen, heb je nergens problemen mee :P (halve elftal is dan al home-grown :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:03:
Gewoon Arsenal managen, heb je nergens problemen mee :P (halve elftal is dan al home-grown :+).
Doe ik ook :+ Maar sommigen zijn toch wel beter dan anderen. Maargoed, een zekere centrale middenvelder uit het zuidwesten van de UK wordt toch stiekem wel erg goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

En zodra brazliaantjes en dergelijke 5 jaar bij jou spelen worden ze ook interessant voor grote buitenlandse clubs!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananenspin schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:20:
En zodra brazliaantjes en dergelijke 5 jaar bij jou spelen worden ze ook interessant voor grote buitenlandse clubs!
Waarom voor die 5 jaar niet dan?
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste