Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik laat het afhangen of je favoriet bent of niet.
licht favoriet: jullie kunnen winnen
zwaar favoriet: ik verwacht winst

Voor de rest kijk ik hoe de wedstrijd verloopt. Bij voorsprong in de rust: niet zelfgenoegzaam worden. Gelijk of achter: jullie kunnen beter/winnen. Na afloop ben ik bij winst tevreden en geef spelers met een 8 of meer aan dat ik heel tevreden over ze ben.

Heeft tot nu toe altijd goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende probleem. Ik speel het spel op OSX (Snow Leopard) en alles loopt soepel. Echter, hij crasht regelmatig in 2D mode wanneer een speler alleen vrij komt voor de keeper. De patch is geïnstalleerd en bij de demo had ik nergens last van. Googlen vind soortgelijke resultaten (http://www.fmbel.be/forum...thread_id=6824&pid=198798) maar nog nergens een oplossing. Een van u misschien een idee wat dit kan zijn, of soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:51:
[...]
Ohja, die TUG website doet het bij mij niet.
Oh, typisch, bij mij wel. Heb je het al eens opnieuw geprobeerd? Anders gewoon even googlen, dan komt het ook wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Na mijn geweldige zegetocht met Gainsborough (eerder in dit topic terug te vinden) blijkt het nieuwe seizoen toch andere koek te zijn. De Blue Square Premier is stukken beter dan de Blue Square North en na de eerste 10 wedstrijden hebben we nog geen overwinning (!), maar toch al 7 keer gelijkgespeeld (!!). Hierdoor staan we alsnog niet onderaan, maar veel scheelt het niet.
Wat me opviel is, omdat ik een Nederlandse manager ben, het eenvoudig is om Nederlandse spelers te vinden, aangezien hun skills al revealed zijn. Daarnaast zijn ze zeer bereid te komen. Consequentie is nu dat ik een basis 11 van alleen Nederlanders zou kunnen vullen. De regel is echter dat er in je selectie van 16 ook 4 homegrown spelers zitten. Gelukkig heb ik een goede scout aangetrokken die ook wat talentvolle HG spelers gescout heeft, anders zat ik wel in de problemen. Ben benieuwd of ik clear van degradatie kan blijven. Transferbudget overigens uiteraard nog steeds 0.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Spelers en club hebben inmiddels na een slechte serie weer vertrouwen in me, helaas 4de geworden met Ajax en mocht niet meedoen met de playoffs (blijkbaar), dus ben bang dat ik geen Europees voetbal heb dit jaar.
Heb alleen het probleem dat blijkbaar een aantal spelers zich niet kunnen motiveren voor mij en nu zelfs een aantal een hekel aan mij hebben, laat de assistent nu maar de teamtalks doen.
Ik word inmiddels wel een beetje doodziek van de persgesprekken voor en na de wedstrijd, steeds dezelfde vragen, heb alleen geen idee of het slim is om daar Blind heen te sturen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stuur altijd mijn assistent, en ondervind daar niet zoveel hinder van. Je kunt dit ook instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Ik krijg meldingen van al mijn shortlists...terwijl ik enkel de default shortlist op Active heb gezet. Doe ik wat fout?

Wtf...ik gooi mijn shortlists weg en krijg van allerlei nieuwsberichten over spelers die in in die weggegooide lijsten had.

[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 04-11-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:16:
Ik word inmiddels wel een beetje doodziek van de persgesprekken voor en na de wedstrijd, steeds dezelfde vragen, heb alleen geen idee of het slim is om daar Blind heen te sturen.
Stuur daar altijd m'n assistent heen. Nooit echt vreemde dingen mee gehad. Kreeg vorige week wel ineens een bericht dat 'ie ineens de zaal uitgestormd was |:( Iemand anders dat wel eens gehad?

Over Blind gesproken; volgens mij is dat een best aardige (potentiële) assistent manager, of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:34:
[...]

Stuur daar altijd m'n assistent heen. Nooit echt vreemde dingen mee gehad. Kreeg vorige week wel ineens een bericht dat 'ie ineens de zaal uitgestormd was |:( Iemand anders dat wel eens gehad?

Over Blind gesproken; volgens mij is dat een best aardige (potentiële) assistent manager, of zie ik dat verkeerd?
Blind is goed. Bij mij werd hij na een tijdje onhoudbaar en is dus nu Ass. manager bij Juventus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Hmz wil ik een goal recorden met Fraps...crashed FM. Weg goal dus ;)

Mijn 41 jarige aankoop Ton van Bremen scoorde met Chelmsford City ff een volley van 35 meter :p.

Nog paar vraagjes..ik heb nu veel part-time contracten, wanneer geef je spelers een fulltime contract? Wat is het voordeel hier van? Kan me voorstellen dat de spelers dan sneller beter worden...maar scheelt dit veel? Misschien de 'ster spelers' een FT contract aanbieden?

Hmz dacht dat fulltime je meer salaris zou kosten, maar dat is niet zo...waarom bestaat het dan?

[ Voor 55% gewijzigd door Vos op 05-11-2009 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Na voor de laatste keer echt gespeeld te hebben zo rond CM4 (ik heb 2006 en 2008 nog wel gekocht, maar had er bij nader inzien toch weinig zin in om het helemaal uit te zoeken :) ) heb ik nu via VI FM2010 besteld. Ik heb dit topic gelezen en tactical theorems 10 gedownload.

ik wil net als vroeger gewoon een laag geplaatst team gaan leiden. Als onervaren manager krijg je nou eenmaal geen topteam onder je vind ik. Ik heb begrepen dat je gelijk je huidige staff er uit moet gooien. Prima... en dan? Hoe zorg ik dat ik betere vervangers terug krijg? En wat laten jullie over aan hen? Kan je (op zijn engels) gewoon de training en dergelijke aan de assistent manager over laten, of is dat iets wat je toch echt beter zelf kunt doen?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31

PauseBreak

derp!

Je bent niet verplicht om je huidige staff te ontslaan. Ik zou eerst eens kijken naar de capaciteiten van je huidige staff en daarna pas beslissen om ze al of niet te ontslaan.
Nieuwe staff vind je bij óf het Jobscentre (dan laat je geïnteresseerde kandidaten naar jou toe komen) of door naar de Search toe te gaan (geen idee hoe dit heet in de NL versie) en dan op Staff te drukken :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
PauseBreak schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:17:
of door naar de Search toe te gaan (geen idee hoe dit heet in de NL versie)
Search heet in het nederlands Zoeken >:)

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:22:
Ik zit met het volgende probleem. Ik speel het spel op OSX (Snow Leopard) en alles loopt soepel. Echter, hij crasht regelmatig in 2D mode wanneer een speler alleen vrij komt voor de keeper. De patch is geïnstalleerd en bij de demo had ik nergens last van. Googlen vind soortgelijke resultaten (http://www.fmbel.be/forum...thread_id=6824&pid=198798) maar nog nergens een oplossing. Een van u misschien een idee wat dit kan zijn, of soortgelijke ervaringen?
SI is zich bewust van het probleem en raad aan via 'instellingen' geluid uit te vinken, dit zou voorlopig (tot er een nieuwe patch uitkomt) moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:17:
Je bent niet verplicht om je huidige staff te ontslaan. Ik zou eerst eens kijken naar de capaciteiten van je huidige staff en daarna pas beslissen om ze al of niet te ontslaan.
Nieuwe staff vind je bij óf het Jobscentre (dan laat je geïnteresseerde kandidaten naar jou toe komen) of door naar de Search toe te gaan (geen idee hoe dit heet in de NL versie) en dan op Staff te drukken :)
Waar zie je de optie om direct je hele staff gratis te ontslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:18:
[...]
Waar zie je de optie om direct je hele staff gratis te ontslaan?
Volgens mij zit die optie er niet in. Iedereen is bereid om 'in onderling overleg' weg te gaan, maar dan moet je wel dokken. Vooral bij de wat kleinere clubsis dit vaak geen optie.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23
bij mij wou ik er een paar wegdoen (FC Twente) Maar het bestuur houd 't tegen.. (zou te duur zijn)
Twente zit standaard in het spel al met een hoog wage budget en transferbudget van exact 0 euro

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

soepah schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:37:
bij mij wou ik er een paar wegdoen (FC Twente) Maar het bestuur houd 't tegen.. (zou te duur zijn)
Twente zit standaard in het spel al met een hoog wage budget en transferbudget van exact 0 euro
Dat kan ja, als spelers of staf een contract hebben van 4 jaar bijv. dan is het een duur grapje. Je kunt proberen ze een kort contract aan te bieden en ze dan te ontslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak ze het leven zuur en bied ze dan aan hun contract op te heffen. Heb ik ook met David Beckham gedaan na 6 maanden. Hij ging weg zonder vergoeding, ondanks dat hij nog recht had op 4 miljoen salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:03:
[...]

Dat kan ja, als spelers of staf een contract hebben van 4 jaar bijv. dan is het een duur grapje. Je kunt proberen ze een kort contract aan te bieden en ze dan te ontslaan.
Haha, onder het mom van 'Hey, je krijgt een korter contract, ga je daarmee akkoord?' zeker? :+
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze daar op ingaan, eigenlijk. :P
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:06:
Maak ze het leven zuur en bied ze dan aan hun contract op te heffen. Heb ik ook met David Beckham gedaan na 6 maanden. Hij ging weg zonder vergoeding, ondanks dat hij nog recht had op 4 miljoen salaris.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:07:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?
Nou, om eerlijk te zijn. Hij was al niet blij dat hij niet zoveel speelde en hij dacht dat hij heel snel een nieuwe club heeft gevonden. Hij had ook snel een nieuwe club gevonden, maar hij kreeg wel €20.000 ipv. €70.000 of € 80.000 per week.

In de hoop dat ik slechts de helft van de 4 miljoen hoefte te betalen, heb ik geklikt op 'Offer Mutual Termination'. Tot mijn verbazing had hij geen problemen met een gratis vertrek.

Ik was zelfs Sunderland, maar David Beckham speelde gewoon niet zo lekker en hij werd gewoon snel slechter. Al heb ik het gevoel dat spelers al jonger slechter worden. Pirlo, Ballack, Srna waren nog op hun oude dag uitstekende spelers. Srna was bij mijn Sunderland op z'n 31e alweer een tikkie slechter dan op z'n 29e.

Maar het is niet dat ik Beckham fines heb gegeven, dat zou ik ook niet aanraden. Die kut-teamgenoten gaan het dan opnemen voor de ongewenste spelers.
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:07:
[...]

Haha, onder het mom van 'Hey, je krijgt een korter contract, ga je daarmee akkoord?' zeker? :+
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze daar op ingaan, eigenlijk. :P
Dat heb ik bij oudere versies van Football Manager ook weleens gedaan. De gierige speler die 45.000 per week verdiend en in de reserves speelt een mooie salarisverhoging aanbieden tot 60.000, hielp nog weleens. Je kon hem makkelijk overtuigen om op die manier zijn 4-jarige contract in te wisselen voor een 2-jarig contract.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Vos schreef op donderdag 05 november 2009 @ 00:09:
Hmz wil ik een goal recorden met Fraps...crashed FM. Weg goal dus ;)

Mijn 41 jarige aankoop Ton van Bremen scoorde met Chelmsford City ff een volley van 35 meter :p.

Nog paar vraagjes..ik heb nu veel part-time contracten, wanneer geef je spelers een fulltime contract? Wat is het voordeel hier van? Kan me voorstellen dat de spelers dan sneller beter worden...maar scheelt dit veel? Misschien de 'ster spelers' een FT contract aanbieden?

Hmz dacht dat fulltime je meer salaris zou kosten, maar dat is niet zo...waarom bestaat het dan?
Full time contracten betekent dat ze iedere dag trainen en prof worden. En ja dat verschil merk je wel zeker bij jongere spelers. Je moet je beste spelers FT contracten geven en de jongere talenten en de oude af laten vloeien. Zo deed ik da taltijd bij Stalybridge en zorg dat je een moeder club krijgt waar je spelers van kunt huren, vaak is promotie 2 a 3 keer in 3 seizoenen dan geen probleem.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In fm09 had Beckham op zijn oude dag nog prima stats, alleen zijn snelheid was al snel niet meer om aan te zien. Zou hem daarom ook nooit naar de Premiership halen eigenlijk. Tenzij je bij een lagere club zit, maar dan heb je alweer kans dat hij zelf niet wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muse schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:43:
In fm09 had Beckham op zijn oude dag nog prima stats, alleen zijn snelheid was al snel niet meer om aan te zien. Zou hem daarom ook nooit naar de Premiership halen eigenlijk. Tenzij je bij een lagere club zit, maar dan heb je alweer kans dat hij zelf niet wil komen.
Volgens mij ging 'ie in mijn Liverpool potje bij Everton ballen na een seizoen of twee. Best grappig; zie je ineens Beckham op het middenveld rondlopen. Als je niet hebt meegekregen dat hij daarheen gegaan is, is dat toch wel een huh!?-momentje. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb met Arsenal in het eerste seizoen Edin Dzeko gekocht van Wolfsburg voor 22M, in zijn eerste seizoen heeft hij 56 keer gescoord in 61 wedstrijden _O_ Inmiddels seizoen 2, is hij 30M waard, en heeft in de eerste 5 wedstrijden al 13 keer gescoord, waaronder 4x tegen Tottenham in de openingswedstrijd van het seizoen, de Community Shield. Daarna nóg 3x tegen Tottenham in de competitie, en tegen AC Milan ook 3x :D
Z'n spel is vaak wel wisselvallig, ene wedstrijd 4x scoren met weinig kansen, andere wedstrijd 20 schoten en helemaal niets..

Overigens is Elia in FM2010 een zwaar goede speler :9~ In FM09 was het niet veel soeps, maar nu wel :)

Nu m'n verdediging nog verbeteren, nieuwe keeper doet al veel beter, vorig seizoen elke wedstrijd bijna een doelpunt tegen gehad..

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 05-11-2009 18:40 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
never mind. overheen gelezen.

[ Voor 93% gewijzigd door RedHat op 05-11-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik ben dus potje begonnen met Chelmsford City, uitkomend in de Blue Square North. Als eerste de assistent, 1 coach en 1 physio eruit gewerkt en nieuwe gehaald. Heb nu 1 assistent, 2 coaches en, 1 physio en 2 scouts.

Beginbalans € 950.000,-
Transferbudget € 11.500,-
Salaris budget € 7.530,-

Qua spelers was er best veel keus vond ik, heb rond zitten neuzen tussen transfervrije spelers. Veel spelers uit NL hadden interesse om te komen. Aardige enclave nu dus :p

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/chelmsford/chelmsford-in.jpg

En weg gingen:
Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/chelmsford/chelmsford-out.jpg

De gehaalde spelers waren allen quality signings volgens mijn 'super' scout ;). De resultaten tot op heden zijn wel goed:

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/chelmsford/chelmsford-fixtures.jpg

En nog één van mijn beste en meest opmerkelijke spelers, 41 jaar...ex-Excelsior en ex-Vitesse o.a., fysiek niet veel meer..maar technisch en mentaal 8)

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/chelmsford/opmerkelijke-speler.jpg

Sta na 7 potten gedeeld 1e met Eastleigh. Daarna al een gat met 6 punten.

Balans nu € 857.000,-
Transferbudget over € 11.500,-
Salaris-budget / in gebruik € 7.530,- / € 6.481,-

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 05-11-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Die Ton van Bremen jongere spelers laten begeleiden. Als je in engeland zit LLM moet je ook is bij jamaica kijken. Kan me nog een Onandi Lowe herinneren en 2 andere die willen komen die goed zijn.(was wel fm 09)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Vandaag spel binnen gekregen en me toch maar aan het LLM gewaagd. Gestart als unemployed en na een paar weken aan de slag kunnen gaan bij Mellerud in de laagste Zweedse competitie. Nog geen wedstrijden gespeeld maar de competitie duurt nog maar 5 wedstrijden. Aan de huidige stand zal ik dus niet veel kunnen veranderen maar wellicht volgend seizoen :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu helaas vast. :/ Ik heb in de database een nieuwe club aangemaakt. Met deze club heb ik in het eerste seizoen de Jupiler League gewonnen, en de nederlandse beker. Nu mag ik dus de Uefa cup gaan spelen. Probleem daarvan is alleen dat je 4 home-grown spelers moet hebben. (spelers die al 3 jaar bij jouw club trainen). Aangezien mijn club nieuw is, heeft deze nog geen home-grown spelers... :O Nu kan ik dus niet verder, want ik MOET die lijst invullen, maar dat kan ik dus niet. 8)7 Weet iemand of er misschien al een savegame-editor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:26:
Ik zit nu helaas vast. :/ Ik heb in de database een nieuwe club aangemaakt. Met deze club heb ik in het eerste seizoen de Jupiler League gewonnen, en de nederlandse beker. Nu mag ik dus de Uefa cup gaan spelen. Probleem daarvan is alleen dat je 4 home-grown spelers moet hebben. (spelers die al 3 jaar bij jouw club trainen). Aangezien mijn club nieuw is, heeft deze nog geen home-grown spelers... :O Nu kan ik dus niet verder, want ik MOET die lijst invullen, maar dat kan ik dus niet. 8)7 Weet iemand of er misschien al een savegame-editor is?
Even dagje met vakantie gaan dan worden ze automatisch geselecteerd volgens mij.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:06

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Zoww ben nu ook begonnen met Ajax.

Moet als eerst even kwijt dat ik het toch een best
wel grote verbetering vind ten opzichte van FM09.

Het enige minpunt is dat ik er echt niks van kan.
Dacht een beetje te gaan spelen ala NL-elftal.

1 spits en dan 3 aanvallende middenvelders erachter
met daar weer 2 verdedigende middenvelders achter. Ik krijg erg weinig goals tegen.
Denk gemmiddeld iets minder dan 1 per wedstrijd.

Alleen ik creeer zelf ook geen kansen.

Speel:

GK: steek
verd: wiel, wielaert, vertongen, emanuelsen
mid: de zeeuw, gabri(enoh)
aanval mid: suljemani, gabri en kennedy
spits: pantelic.

Zijn er standaard dingen voor je tactiek waardoor je meer balbezit krijgt?Ook als ik switch, naar alles op de aanval krijg ik weinig kansen. Denk zelf dat het dus al in de opbouw mis gaat.

Toevallig al mensen die wel succes hebben met Ajax?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

@hierboven: waar is Suarez? Ik begin straks met kameraad ook een Ajax game, zit nog te dubben welke opstelling.. Is Urby trouwens niet een betere AML dan Sulejmani? Urby is natural ML, dus die zou ik op AML doen en dan Atouba op DL. Of nieuwe DL halen ;).

En Gabri op AMC? Niet echt zijn positie.

Ik speel nu zelf ook 4-2-3-1. Met een MC met instructies: Central Midfielder Defend en één Ball Winning Midfielder Support. je moet kijken welke role je spelers heeft en welke attributen daarbij belangrijk zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:26:
Hier wellicht een editor: http://community.sigames.com/forumdisplay.php?f=25
Angeloonie schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:39:
Heb met Arsenal in het eerste seizoen Edin Dzeko gekocht van Wolfsburg voor 22M, in zijn eerste seizoen heeft hij 56 keer gescoord in 61 wedstrijden _O_ Inmiddels seizoen 2, is hij 30M waard, en heeft in de eerste 5 wedstrijden al 13 keer gescoord, waaronder 4x tegen Tottenham in de openingswedstrijd van het seizoen, de Community Shield. Daarna nóg 3x tegen Tottenham in de competitie, en tegen AC Milan ook 3x :D
Z'n spel is vaak wel wisselvallig, ene wedstrijd 4x scoren met weinig kansen, andere wedstrijd 20 schoten en helemaal niets..

Overigens is Elia in FM2010 een zwaar goede speler :9~ In FM09 was het niet veel soeps, maar nu wel :)

Nu m'n verdediging nog verbeteren, nieuwe keeper doet al veel beter, vorig seizoen elke wedstrijd bijna een doelpunt tegen gehad..
Ben benieuwd naar je team en tactic, kunt u die showen? ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Vos op 06-11-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:20
meesterlijk spel i love it :)
wel weer even wennen met al die nieuwe features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennis112 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:05:
[...]

Even dagje met vakantie gaan dan worden ze automatisch geselecteerd volgens mij.
haha, geweldig! Dit werkte idd. Bedankt voor de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:42:
@hierboven: waar is Suarez? Ik begin straks met kameraad ook een Ajax game, zit nog te dubben welke opstelling.. Is Urby trouwens niet een betere AML dan Sulejmani? Urby is natural ML, dus die zou ik op AML doen en dan Atouba op DL. Of nieuwe DL halen ;).

En Gabri op AMC? Niet echt zijn positie.

Ik speel nu zelf ook 4-2-3-1. Met een MC met instructies: Central Midfielder Defend en één Ball Winning Midfielder Support. je moet kijken welke role je spelers heeft en welke attributen daarbij belangrijk zijn.
Atouba inderdaad als DL (anita is erg slecht in FM).
Dan als AML Sulejmani of Aisatti, Urby kan ook als AML en is ook goed maar Aisatti was van de 3 veruit de beste voor mij. Maar uiteindelijk hangt het er vooral vanaf van wat je met de speler op die positie precies wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03
ik speel als volgt:

v. Nistelrooy Suarez

Aissati

de Jong de Zeeuw Enoh

Emanuelson Vertongen Alderweireld vd Wiel

Bijde backs opkomend, waar ze goed in zijn. Atouba wisselt met Emanuelson af. En af en toe speelt Sulejmani op de plek van Aissati. Aissati is een tallentje. Middenveld switch ik veel met reserve dus rotatiesysteem.

Heb Stian Edvardsen kunnen kopen van Fredrikstad 2 voor 700k, zwaar goed en pas 19 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vos schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:42:
[...]

Ben benieuwd naar je team en tactic, kunt u die showen? ;)
Ik heb mijn tactiek van FM09 omgezet naar het FM2010 model, en het werkt best aardig, wel nog vaak goals tegen, maar daar ben ik nu mee bezig. Die van FM09 is een aangepaste versie van een tactiek die ik van een forum geplukt heb, die werkte al lekker, maar de posities waren niet naar mijn wens.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/06/1257524479-750.jpg
(niet mijn normale wedstrijdselectie)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/06/1257524487-740.jpg
elke speler heeft ook zijn eigen instructies.

Mijn huidige selectie:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/06/1257524502-640.jpg
Daar zaten vorig seizoen Rosicky, Bendtner, Senderos en Almunia nog bij.

Denk dat Almunia ook mede verantwoordelijk was voor de vele tegendoelpunten (38 tegen in 38 wedstrijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Deadsy schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:13:
[...]

Damn een paar idioot goede transfers voor Sparta.
Paste dit allemaal in je salaris budget? En alhoewel ik Douglas zeer onderschat vind in Fm10 vind ik het wel raar daat hij naar de Jupiler League wil gaan.
Maar ik vind het aantrekken van spelers toch al eenvoudig in deze FM lijkt wel zo dat wanneer je het geld hebt iedereen bereid is te komen.

Bij mij zit Feyenoord hun beste spelers te verkopen en doet het nog redelijk.
En Real Madrid heeft dan wel een ziek elftal in FM maar bij mij zijn ze nog steeds 2e geworden op en redelijke afstand.
Beetje late reactie maarruh: in mijn game zitten 2 douglassen bij Twente. Dat was in FM09 ook al zo. 1 goede en 1 slechte. Ik neem aan dat twente de goede niet zo maar laat gaan?

Heb het spel zelf sinds eergisteren en ben ook maar begonnen met ajax (doe ik standaard, als ik het onder de knie heb pak ik een lager geklasseerd team). Tactiek werkt zo op zich wel handig maar toch krijg ik er niet echt een stabiel elftal van gemaakt. Die backroom advice vind ik wel superhandig! Al was het advies dat alle ballen op Suarez moeten nou niet zo moeilijk, dat had ik zelf ook al verzonnen :+

Ben nu een keer of 3 van tactiek veranderd, speel nu in 4231 Deep

-----------------Suarez------------------
Sulejmani - Aissati - Rommedahl ( ;( )
--------Enoh------------de Zeeuw------
Urby-Vertonghen-Alderweireld-vd Wiel
---------------Stekelenburg-------------

Dit lijkt tot nu toe het best voor me te werken.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

De eerste helft van mijn 1e complete seizoen bij Mellerud in de Zweedse 2e divisie zit erop. Nadat ik in mijn laatste 5 wedstrijden van vorig seizoen slechts één puntje wist te pakken had ik het idee dat het roer volledig om moest.
In de, erg lange en koude, winterstop maar liefst 9 nieuwe aanwinsten waarvan 6 Nederlanders. Alle 9 hebben ze inmiddels eigenlijk ook wel een basis plaatst het gaat eigenlijk heel erg goed. na 11 wedstrijden staan we bovenaan met één punt voorsprong op de nummer 2, Varbergs BOIS. Hopelijk kunnen we dit vast houden tot aan het einde van het seizoen. Dat zal de bookys ook wel de mond snoeren want we stonden 1000-1 qua odds 8)7

Enige wat eigenlijk niet goed gaat zijn de financiën. Iedere maand komt er zo 20K aan schuld bij. iets wat je niet 1,2,3 kunt oplossen met de salarissen.

Edit: Zucht. crash gehad. Sta nu 5e na 11 wedstrijden. Echter tussen de 1e en de 6e zit maar 3 punten.

[ Voor 6% gewijzigd door Phydomir op 07-11-2009 13:27 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Is er een in vorm :X

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/07/1257590021-810.jpg

En hoppa, legt er net weer even 3 in tegen Sporting CP 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Angeloonie op 07-11-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

@ Angeloonie

Netjes hoor! Welk team ben jij? En kan je misschien zijn stats even posten dmv een screentje? Ik volg hem namelijk nu ook met MAN UTD maar ik ben nog niet overtuigt bij mij.. de scouts ook nog niet.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik zou hem direct halen, er zijn maar weinig écht goede spitsen, en de meeste zijn onbetaalbaar (Torres, Villa, Ibrahimovic, Rooney etc.)

Stats in 2010/2011:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/07/12575910290.jpg

Ik manage overigens Arsenal

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 07-11-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat is dit... scout je spelers, zeggen ze: extremely interested to join. Vervolgens wordt je bod geaccepteerd en bied je een contract aan..willen ze niet :?.Key player, whatever..ze willen niet. Heb het al met meerdere gehad nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Betere scouts halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ja ok dat zou kunnen :p. Maar ik dacht dat díe info altijd wel klopte...maar zal kunnen dat het op dit niveau niet zo is haha. Kan me op dit moment alleen niet veel beters permiteren.

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 07-11-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
elvis84 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:30:
[...]

Beetje late reactie maarruh: in mijn game zitten 2 douglassen bij Twente. Dat was in FM09 ook al zo. 1 goede en 1 slechte. Ik neem aan dat twente de goede niet zo maar laat gaan?
Ben nu een keer of 3 van tactiek veranderd, speel nu in 4231 Deep

-----------------Suarez------------------
Sulejmani - Aissati - Rommedahl ( ;( )
--------Enoh------------de Zeeuw------
Urby-Vertonghen-Alderweireld-vd Wiel

Dit lijkt tot nu toe het best voor me te werken.
Bij mij is de Goede Douglas al weg bij Twente hij is nu bij Cruzeiro. had interesse in hem maar was niet beter dan de DCs die ik al had.

Rommedahl vind ik in het echt geen slechte voetballer maar is in FM10 echt te slecht. Ik liet Suarez op rechts spelen en Cvitanich in de spits aan het begin, nu staan ze samen in de spits. In het eerste seizoen viel hij een beetje tegen maar sinds dien scoort hij regelmatig en is erg belangrijk voor mijn team en haalt ook leuke gemiddeldes. Hij mist soms wel schoten voor open doel maar iemand beter is onhaalbaar op het moment.
Rare is dat geen enkele ploeg interesse in hem heeft.

In het eerste seizoen speelde ik geloof ik dit:
-----------------Cvitanich------------------
Aisatti------------------------Suarez--
-----Ze Eduardo--de Zeeuw------
------------------Enoh-----------------------
Atouba-Vertonghen-Alderweireld-vd Wiel

Sulejmani als reserve voor Aisatti.
Suarez natuurlijk ook soms als spits.

Ik wisselde dit af met een 4-1-2-1-2. Ik had een paar gratis/goedkope spitsen voor als ik met 2 spitsen wilde spelen zoals Smolarek. Urby soms als DWL of als AML en in nood soms zelfs als MC.

Nu speel ik zo (ben in mijn 4e seizoen).

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/3303/fm10m.th.jpg

mattock op aanraden van mijn Scouts. Ik wilde een betere DWL voor de CL en Atouba voldeed niet. Is zijn eerste seizoend us kan nog niet zien of hij een blijvertje is.
Papadopoulos is een bekend talent en was goedkoop.
Kacar op aanraden van mijn staf en was goedkoop en damn is die knakker goed. is ook goed als DM en MC.
Corchia gezien toen ik tegen zijn ploeg speelde en gehaald vanwege dezelfde reden als Mattock. Vd Wiel niet goed genoeg en Ogararu ging weg.
Diarra was goedkoop en is een van mijn belangrijkste spelers net als VdV.
Barazite was oorspronkelijk een paniek aankoop. Suarez was mijn enige AMR en raakte geblesseerd. Daardoor had ik geen AMR (had wel iets in de jeugd maar niet goed genoeg) en ook raakte ik door andere blessures in de nood qua spitsen. Ik zocht dus een speler voor de spits en AMR die nederlands sprak en kon Barazite krijgen. Hij is nu reeds basis speler.

edit:
Ben bondscoach van de VS geworden nadat de KNVB v. Basten boven mij verkoos 8)7 .
Eerste keer dat ik in Noord Amerika als bondscoach werk en je moet verschillende kwalificatie rondes spelen om in de poule te komen tegen St Vincents en Suriname enzo. Moet nog flink wat wedstrijden maar ik ga naar het WK :D

-.- V. Basten heeft een hogere status dan ik en ik begrijp niet waarom. Heb al veel meer gepresteerd als hem en hij word gewoon bij Nederland en Manu aangenomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 07-11-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Waarschijnlijk vanwege zijn reputatie als voetballer. Daar is in het echt ook sprake van, zijn naam zingt nu toch ook rond bij AC Milan, terwijl hij als trainer echt niet veel gepresteerd heeft (vooralsnog).

Ik zie wel dat jouw team veel veranderd is door de jaren heen. Ik wil toch wel proberen om stekelenburg, suarez, aissati, sulejmani en urby op zn minst te behouden. Dat zijn toch wel spelers die sowieso makkelijk mee moeten kunnen in de NLse competitie (in FM dan).

Ik heb het mezelf natuurlijk wel wat moeilijker gemaakt door bij het starten van de game te kiezen voor zondagvoetballer ipv professional. Sommige spelers zijn niet gemotiveerd om voor me te spelen :( Nou ja dat maakt de uitdaging wel leuker vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
elvis84 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:08:
Waarschijnlijk vanwege zijn reputatie als voetballer. Daar is in het echt ook sprake van, zijn naam zingt nu toch ook rond bij AC Milan, terwijl hij als trainer echt niet veel gepresteerd heeft (vooralsnog).

Ik zie wel dat jouw team veel veranderd is door de jaren heen. Ik wil toch wel proberen om stekelenburg, suarez, aissati, sulejmani en urby op zn minst te behouden. Dat zijn toch wel spelers die sowieso makkelijk mee moeten kunnen in de NLse competitie (in FM dan).

Ik heb het mezelf natuurlijk wel wat moeilijker gemaakt door bij het starten van de game te kiezen voor zondagvoetballer ipv professional. Sommige spelers zijn niet gemotiveerd om voor me te spelen :( Nou ja dat maakt de uitdaging wel leuker vind ik :P
urby is er nog hij is reserve net als Sulejmani.
Stekelenburg wilde weg en ik kon er een leuk bedrag voor krijgen. Zijn vervanger was goedkoper en beter.
Aissati wilde ik behouden maar hij wilde weg en begon erg slecht te spelen toen ik hem dwong te blijven. Dus hij ging weg voor een leuke cent.

Ik heb eigenlijk alleen vervangers gekocht als de spelers die ik had het niveau niet aankonden of als ze weg wilden.

Alderweireld, Ze Eduardo, Vd Wiel zijn er ook nog als reserve en Diarra is net 3 maanden uitgeschakeld. Dus Ze Eduardo is nu in de basis.

Ik wil toch jaarlijks presteren in de CL met hem binnen een paar jaar toch te kunnen winnen.
Afgelopen jaar kansloos afgeslacht in de kwart finale door Chelsea (7-1 over 2 wedstrijden) het jaar ervoor verloren tegen Inter in de halve finale.

[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 07-11-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Nou, zo ver ben ik nog langer niet! Mijn eerste doel is kampioen worden en dat gaat in het eerste seizoen in ieder geval zeker niet lukken (of ik moet in 10 wedstrijden nog 10 punten goed kunnen maken) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Hmz FA Cup 3e ronde, mijn nietige Chelmsford City vs. West Ham United

Score: 1-4

Kansen: 5 schoten, 2 op doel - 8 schoten, 4 op doel

Beetje jammer dat alles er in vloog :p Maar ben wel tevreden...en leuk voor de kas.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 08-11-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met San Marino mijn eerste prijs gepakt, kampioen in de serie C2. Voornamelijk Nederlandse versterkingen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Vandaag even wat extra geheugen halen, 1 GB is wel wat weinig merk ik met de demo. Ik moet ws nog een week of 2 wachten voor ik het spel zelf heb, ben wel met een blog begonnen voor het spel http://wybo-fm10.blogspot.com/ Weet niet of het interessant voor anderen is, maar ga ook wel wat dingen samenvatten en beschrijven die ik vanuit andere guides en dergelijke gehaald heb. (uiteraard met eigen inbreng) Ik wil in elk geval deze week gebruiken om de info van tactical theorems en de info over de skills in samenhang tot elkaar te combineren en zo per positie op het veld aan te geven wat belangrijk is voor de taken en rollen die spelers dara hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Wybo schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:48:
Vandaag even wat extra geheugen halen, 1 GB is wel wat weinig merk ik met de demo. Ik moet ws nog een week of 2 wachten voor ik het spel zelf heb, ben wel met een blog begonnen voor het spel http://wybo-fm10.blogspot.com/ Weet niet of het interessant voor anderen is, maar ga ook wel wat dingen samenvatten en beschrijven die ik vanuit andere guides en dergelijke gehaald heb. (uiteraard met eigen inbreng) Ik wil in elk geval deze week gebruiken om de info van tactical theorems en de info over de skills in samenhang tot elkaar te combineren en zo per positie op het veld aan te geven wat belangrijk is voor de taken en rollen die spelers dara hebben.
Staat in de bookmark, maak er wat leuks van :9

Bij mezelf is het wel gezellig momenteel in de competitie.. een foutje en ik lig uit de titel race denk ik :( media speculeren zelfs al over mijn ontslag.. beetje raar maar goed.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/mwwe8n.jpg

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
zow, die is spannend...
dat van de media vond ik ook al irritant in voorgaande edities, dat wanneer je in principe de doelstelling binnen handbereik hebt (4 ploegen op zelfde puntenaantal in jouw geval)
en je dus op doelsaldo net niet daar staat waar je hoort te staan, ze gaan zeuren om je ontslag (En het is me in 09 een keer gelukt om ontslagen te worden met Juve terwijl ik op 2 doelpunten verschil niet 3e stond (wat ze wel verwachten in dat jaar en nog 4 wedstrijden te spelen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Oh, dus dat is niet alleen bij mij zo? Gelukkig maar. Ik stond met Colchester een hele tijd tussen de 12e en de 8e plaats, er zat echt maar enkele punten verschil tussen, en soms zelfs alleen maar doelsaldo. De doelstelling was een ‘top-half finish’ en aangezien het nog maar november was leek me dat dat best binnen handbereik was. De media bleven echter maar speculeren over mijn ontslag. Dat hield pas op toen ik 3 wedstrijden achter elkaar wist te winnen (en en passant meteen naar de 3e plaats was geklommen).

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Okay, hoe los je dit op?
Andere clubs beginnen flink te trekken aan mijn spelers (De Zeeuw, Suarez, Albin (aanrader) Petrucci, De Jong, Ogararu, Alderwereireld etc.) ik kan dat wel iedere keer afwijzen, maar dan raken mijn spelers gefrustreerd dat ze niet mogen praten, heb De Zeeuw nu maar aan Bayern verkocht omdat ie totaal niet meer gemotiveerd was. Ik begin er ook van te balen dat ik spelers scout en dat na 1 succesvol seizoen ze gek gemaakt worden (begrijp nu hoe Groningen zich gevoeld moet hebben.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:38:
Okay, hoe los je dit op?
Andere clubs beginnen flink te trekken aan mijn spelers (De Zeeuw, Suarez, Albin (aanrader) Petrucci, De Jong, Ogararu, Alderwereireld etc.) ik kan dat wel iedere keer afwijzen, maar dan raken mijn spelers gefrustreerd dat ze niet mogen praten, heb De Zeeuw nu maar aan Bayern verkocht omdat ie totaal niet meer gemotiveerd was. Ik begin er ook van te balen dat ik spelers scout en dat na 1 succesvol seizoen ze gek gemaakt worden (begrijp nu hoe Groningen zich gevoeld moet hebben.)
Geef ze een verbeterd contract en inplaats van aanbiedingen afwijzen, doe een tegenbod maar verhoog die flink zodat je of veel geld krijgt, of de club zich terugtrekt. En tja kan me voorstellen dat het frustrerend is.. maar bij kleinere clubs laat de voorzitter de spelers ook nog wel is gaan voor een in zijn ogen goed bedrag.. dan word je helemaal boos!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Lol stekelenburg scoort net uit een vrije trap vanaf eigen helft! Helaas raakte de keeper van Tenerife de bal nog aan en telt ie als een eigen goal :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Dennizzz33 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:24:
[...]

Geef ze een verbeterd contract en inplaats van aanbiedingen afwijzen, doe een tegenbod maar verhoog die flink zodat je of veel geld krijgt, of de club zich terugtrekt. En tja kan me voorstellen dat het frustrerend is.. maar bij kleinere clubs laat de voorzitter de spelers ook nog wel is gaan voor een in zijn ogen goed bedrag.. dan word je helemaal boos!
Ik blijf ze wel contracten geven, maar sommigen mogen niet hoger van het bestuur, ik ga de tegenbod truuk maar eens gebruiken. Hoewel ik nu al een bod van 11,25 mil had voor Suarez, zijn opvolger is binnen, dus Luis kan inprincipe weg (blijft wel een flinke aderlating).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:48:
[...]

Ik blijf ze wel contracten geven, maar sommigen mogen niet hoger van het bestuur, ik ga de tegenbod truuk maar eens gebruiken. Hoewel ik nu al een bod van 11,25 mil had voor Suarez, zijn opvolger is binnen, dus Luis kan inprincipe weg (blijft wel een flinke aderlating).
Als een club 10M biedt, dan doe ik altijd tegenbod van 50M of meer ;) dan haken ze wel af. In 09 kreeg je dan nog wel eens de melding dat ze bood zijn omdat ze niet mogen praten, maar wel stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Had ik ook een keer in FM09, ze wilden Eboue hebben, en boden 10M oid. Ik tegenbod van 68M gedaan, en ze gingen akkoord _O-

Ik word helemaal gek van FM. Voeg je iemand aan je shortlist toe, "Indefinitely" (dus voor altijd in principe), worden ze constant na een jaar verwijderd "volgens jou instructies" :(

[ Voor 44% gewijzigd door Angeloonie op 10-11-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

In FM '09 heb ik denk wel 25 keer play-offs gespeeld. In Engeland op alle niveaus, in Nederland om naar de Eredivisie te promoveren, en ook in Italië in de Serie C2. Maar nooooooooooooit kom ik als winnaar uit de bus. Ik weet van te voren al dat het niet gaat lukken.

Ik lees op forums altijd dat mensen promoveren via de na-competitie, maar ik denk dan, hoe kan het dat ik de ervaring heb dat play-offs zo ontzettend moeilijk zijn om te winnen. Ik heb het verdedigend geprobeerd, aanvallend, gecontroleerd, hetzelfde als in de competitie. Wat is de gouden tip. Ik speel namelijk met San Marino alweer play-offs om te promoveren naar de Serie B, maar ik voel de bui al hangen in principe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik snap je vraag niet zo. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is het beste gewoon uitgaan van de kracht van je spelers. Waar zijn ze goed in.... dat buit je uit, en vervolgens kijk je naar je tegenstander om daar de zwakke plekken te zoeken. Er is in zijn algemeenheid niet echt aan te geven hoe je een play off moet spelen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

@ Bennie23

Je moet ten eerst een beetje geluk hebben, uitgaan van je eigen krachten, niets geks veranderen en tegen de spelers zeggen dat ze weinig te verliezen hebben.. ze kunnen alleen maar winnen :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Gisteren mijn tweede seizoen met Melleruds afgemaakt en wederom 3e geworden. Twee wedstrijden voor het einde stond ik nog 1e met een punt voorsprong. Echter zit de hele competitie zo dicht bij elkaar dat iedere misstap direct wordt afgestraft. Op de helft van de competitie stond ik nog dik bovenaan maar in de 2e helft is het allemaal wat in elkaar gezakt. Voor volgend seizoen maar eens wat aan mijn verdediging doen. Ondanks dat mijn beide centrale verdedigers gemiddeld boven de 7 scoren over het seizoen krijg ik toch te veel doelpunten tegen.

Ik heb nog een contract van één jaar en als ik niet promoveer ga ik denk ik maar eens opzoek na een andere club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook wel vreemd: Europees Voetbal gehaald via de play-offs in de eredivisie. Eerst moest ik tegen FC Utrecht, die gewonnen. Toen moest ik tegen de winnaar van Heereveen-Roda. Dat werd dus Roda in de 2 ronde. Ook die verslagen, ik blij.

Vervolgens het volgende seizoen gestart. Nergens kreeg ik berichten van het Europees voetbal. Dat vond ik wel vreemd, dus ik even kijken wie er mee-deden. Zie ik dat Heereveen mee doet ipv mijn team 8)7 Die werd dus al in de 1ste ronde van de play-offs uitgeschakeld, maar toch zitten ze in europa. En ik als winnaar van de play-offs, niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:01:
Ook wel vreemd: Europees Voetbal gehaald via de play-offs in de eredivisie. Eerst moest ik tegen FC Utrecht, die gewonnen. Toen moest ik tegen de winnaar van Heereveen-Roda. Dat werd dus Roda in de 2 ronde. Ook die verslagen, ik blij.

Vervolgens het volgende seizoen gestart. Nergens kreeg ik berichten van het Europees voetbal. Dat vond ik wel vreemd, dus ik even kijken wie er mee-deden. Zie ik dat Heereveen mee doet ipv mijn team 8)7 Die werd dus al in de 1ste ronde van de play-offs uitgeschakeld, maar toch zitten ze in europa. En ik als winnaar van de play-offs, niet |:(
Hmm meld je bug ff op het SIgames forum.. die heb ik nog niet eerder gelezen..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Volgens mij heeft dat te maken met wie er kampioen / beker winnaar is en welke posities die hebben. Volgens mij was het vorig jaar in het echt ook zo dat de playoffs vergeten konden worden bij een bepaalde stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Phydomir schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:33:
Volgens mij heeft dat te maken met wie er kampioen / beker winnaar is en welke posities die hebben. Volgens mij was het vorig jaar in het echt ook zo dat de playoffs vergeten konden worden bij een bepaalde stand.
Hmm nee.. in het echt kon het alleen zo zijn dat bij eventuele bekerwinst er een europese plaatsing van de playoffs kon bijkomen..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als de club die de beker wint, al een plek voor Europa heeft, dan zou er via de playoffs een extra plekje vrij komen? Want het zou goed kunnen zijn natuurlijk dat er een andere club de beker had gewonnen.(zou ik even na moeten kijken)

edit:
Net gekeken, maar het klopt volgens mij toch echt niet. Heereveen heeft de Nederlandse beker gewonnen, dus vandaar dat ze in Europa spelen. Ik heb gekeken bij de coëfficiënt, en ik heb 2 CL en 4 EC plaatsen. Heb alles nagelopen, maar er zitten voor nederland maar 2 CL en 3 EC (inmiddels is het 1 CL en 4EC omdat ze zich niet kwalificeerde). 1 Plek is dus verdwenen. Weet iemand misschien ergens een tabblad waar je makkelijk kan zien welke clubs van een bepaald land gekwalificeerd zijn voor CL en EC?

edit 2:

Ik denk dat NL op de coëfficiënt lijst 1 plekje was gezakt(van 9 naar 10) toen het gebeurde, die is namelijk 2 CL - 3 EC. En aangezien de NL clubs het heel slecht gedaan hadden, zou dat nog wel kunnen. NL staat er nu weer boven, op plek 9. Het verschil is 0.660 punten. Dat zal het dus wel zijn... Die coëfficiënt lijst word volgens mij namelijk constant geupdate.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 23:07 ]

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Ik had gisteren ook een bug volgens mij. Ik speel met Man City en speelde de halve finale van de League cup tegen Aston villa. Uit had ik met 2-1 verloren en thuis met 1-0 gewonnen dus ik dacht dat ik dan door was op uit doelpunten, maar dit was niet zo want het werd verlenging. Dus ik dacht ok dat zal wel niet gelden voor deze cup. Dus de verlenging afgespeeld maar er werd niet gescoord dus ik dacht dat wordt dan penalties, maar nee hoor, ik was nu opeens wel door op uitdoelpunten maar na de reguliere speltijd was de stand hetzelfde en had ik ook een uitdoelpunt maar toen was ik niet door.

Weet iemand of dit een bug is of is dit altijd in de League Cup? Kan trouwens ook dat het de FA cup is geweest. Weet niet meer zeker.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

St@m

@ Your Service

Zow, net begonnen aan mijn zesde seizoen met PSV.. voor de 5e keer op rij kampioen geworden en ook al 4x de beker gepakt. Op Europees niveau wil het allemaal niet zo lukken, kom steeds niet voorbij de ronde na de poulefase. Tja, mijn verdediging is te zwak.. heb een transferbudget van bijna 40 miljoen, maar denk maar niet dat er goede (en dan ook echt goede he) naar mij toe willen komen. Denk dat ik dit seizoen nog afmaak en dan eens ga verkassen naar een grotere club met een betere naam..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
dennis112 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:05:
Ik had gisteren ook een bug volgens mij. Ik speel met Man City en speelde de halve finale van de League cup tegen Aston villa. Uit had ik met 2-1 verloren en thuis met 1-0 gewonnen dus ik dacht dat ik dan door was op uit doelpunten, maar dit was niet zo want het werd verlenging. Dus ik dacht ok dat zal wel niet gelden voor deze cup. Dus de verlenging afgespeeld maar er werd niet gescoord dus ik dacht dat wordt dan penalties, maar nee hoor, ik was nu opeens wel door op uitdoelpunten maar na de reguliere speltijd was de stand hetzelfde en had ik ook een uitdoelpunt maar toen was ik niet door.

Weet iemand of dit een bug is of is dit altijd in de League Cup? Kan trouwens ook dat het de FA cup is geweest. Weet niet meer zeker.
Als je kijkt naar de regels van de halve finale van de league cup, dan zul je zien dat het klopt.

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik het nieuwe tactische gedeelte van FM met de wizard en rollen erg fijn vind werken. Ik ga veel sneller door de wedstrijden en seizoenen heen, omdat je niet eindeloos meer hoeft te schuiven met die sliders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net mijn 4e seizoen met Ajax afgemaakt en eindelijk een grote prijs gewonnen.
De Europa League :D.

Ik zat eerst in de CL maar toen ik in een groep gegooid werd met Barca en Man City wist ik ook wel hoe laat het was. Ben uiteindelijk 3e geworden 1 punt achter Barca en naar de Europa League gegaan.
paar leuke wedstrijden gehad, stond 3-0 achter tegen AS Roma in Rome na de eerste helft en heb er nog 3-3 van weten te maken.

Stond 1 punt voor op de nr2 AZ toen ik aan de laatste wedstrijd van het seizoen tegen VVV begon. Ik koos ervoor bepaalde spelers rust gegeven om een sterk team te hebben tegen Ac Milaan (bepaalde sleutel spelers waren nogal moe).

Deze keuze pakte uiteindelijk slecht uit doordat ik 0-0 speelde. Maja AZ verloor :D.
En damn je verdient niet echt veel TV geld aan de Europa League. 2.1mln.

Vond het wel gaar dat de finale geeneens uitverkocht was.
De finale was in de Gelredome en er waren maar 26.000 mensen.

Volgens de kranten is de kans groot dat Guardiola weg gaat bij Barca omdat hij zijn aflopende contract niet wil verlengen. 8) En ik ben getipt als de grootste kanshebbers op de baan. De zware keuze tussen Barca met Messi etc of bij Ajax blijven waar ik iets leuks ben op aan het bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Duidelijk tijd om in het topic te posten over waarschijnlijk mijn meest geliefde gameserie aller tijden.

Ben ooit (echt) verslaafd geraakt aan de serie toen Championship Manager nog gemaakt werd door SI; de eerste versie die ik speelde was CM 99 denk ik, maar bij de 2001/2002 versie raakte ik echt 'hooked'.

Moet echt zeggen dat ik onder de indruk ben van deze versie van het spel; de nieuwe interface en de op mijn licht verouderde pc duidelijk merkbare hogere processing snelheid maken dit spel weer een genot om te spelen terwijl ik mail beantwoord, muziek luister en het web afzoek (of als ik post op Tweakers zoals nu :P )

Ben nu bezig met mijn tweede serieuze save. De eerste geprobeerd als Sunderland - ging aardig, heb onder andere vd Vaart gehaald, maar toen mijn Chairman hem (en nog 2 andere goede spelers) voor in mijn ogen te weinig verkocht was ik wel een beetje klaar met die save. Probeer vd Vaart maar te vervangen die in de Trequarista goed was voor minstens 20 goals en vele assists terwijl die achter de spits speelde...

Nu bezig met Arsenal (niet echt moeilijk 'k weet het - maar wel lekker om t spel te 'leren spelen'). Seizoen 4 gaat erg voorspoedig nu - de titel is in februari al in zicht. Heb de afgelopen seizoenen 1 keer de CL en 2 keer de titel gewonnen.

Als ik echt een invincible team heb (ook in de CL - heb nu een paar jeugdige wereldklasse spelers in wording a la Wenger die ik langzaam in het team probeer te passen) wordt het tijd om in een andere save misschien eens lager te starten - denk aan League 2 of zo in Engeland..

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Phew...gelukkig maakt FM backup van savegame oid. Kreeg net een crash tijdens het saven en game was corrupt...maar gelukkig had FM een backup gemaakt. Hoef nu maar 1 pot over te doen.

Sjemiggggg die goal-bug bij tactics screen tijdens wedstrijd zit er nog steeds in |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 13-11-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Vos schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:30:
Sjemiggggg die goal-bug bij tactics screen tijdens wedstrijd zit er nog steeds in |:(
:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Tijdens de wedstrijd druk je op tactics screen...vaak valt er dan een goal, zo vaak dat het geen toeval meer kan zijn. Ik deed vanmiddag een wedstrijd steeds opnieuw laden...en 5 van de 6 keer viel zo een goal. Dus (weer) altijd pauze doen alvorens je op tactics klikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lang het maar geen tegengoal is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik heb het vaker tegen dan met helaas ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Manager van de VS zijn is klote.

Die gasten doen an zoveel toernooien mee dat het niet meer leuk.
Verschillende kwalificatie toernooien voor t WK, De Gold CUP en de Confed CUp en ik ben bang dat ik nog iets vergeet.

2 seizoenen geleden haalde ik Ochoa voor 8mln.
Hij heeft 2 erg goede seizoenen gehad en wil nu alweer weg.
Hij wil naar een club waar hij prijzen kan pakken. De 2 landskampioenschappen, Amstel Cup, Europa League en 2 Supercups is hem te weinig.

Kan geen enkele goede keeper vinden die wil komen en ik heb eentje nodig die er direct zal staan. De enige die wil komen gaat me een mln of 25 kosten :( .

kan 20mln voor Ochoa vangen maar wil eigenlijk meer.
En nu verkoop die gek van een Coronel een van mijn grootste talenten voor 30mln -.-. gast is een regen en had toen hij met 16 jaar kwam al stats die bijna goed genoeg waren voor t eerste. Nu 3 jaar verder heeft hij vorig seizoen geschitterd bij Haarlem en vanaf dit seizoen zou hij bij mij in het eerste staan.
Het geld heb ik niet nodig maar die speler wel. Dit alles gebeurt 1 week voordat het seizoen begint :(

Vind het echt gaar dat er nog geen optie in het spel zit om de confrontatie met de voorzitter aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Zow, net voor het eerst de CL gewonnen in mijn 8e seizoen als manager bij PSV.. Een beetje lucky in de poulefase maar daarna ging het van een leien dakje.
De enige ploeg die me in NL nog een beeeeetje bijblijft is Ajax, op dit moment ben ik >60 wedstrijden ongeslagen in de Eredivisie.. het wordt een beetje saai nu. Sowieso ook omdat er geen enkele goede speler naar mij toe wil komen.. tuurlijk talentjes wel, middelmatige spelers ook wel (3 sterren) maar alles daarboven? Vergeet het maar. Ik speel na 8 jaar nog steeds met Dzudszak, Afellay, Marcellis, Pieters, Isaksson.. ik kan gewoon niets beters krijgen. (ok, die laatste heb ik laatst de deur uitgedaan)
Zelfs een Huntelaar van 31 jaar wil niet naar PSV.. Dan maar Raul als stand-in gehad afgelopen seizoen (39). hij schoot ze er wel in als het moest :P en koste een euro :P

Arsenal wilde me graag hebben en ik zou een transferbudget krijgen van 170 miljoen euro, iets meer dan de 80 die ik bij PSV heb, en ik denk dat spelers wel naar Arsenal willen komen.. maar nee, toch maar niet gedaan.
Nu ben ik net begonnen aan mijn 9e seizoen bij PSV en alles gaat precies zoals de seizoenen daarvoor.. alles winnen met 4, 5 - 0 (ongeveer dan he).
Ik denk dat ik maar ga overstappen naar LLM, laat het nou net zo zijn dat er nergens een manager benodigd is :P Dan maar even doorspelen met mijn PSV.

edit: Ik heb overigens geen last van de tactics bug? Tuurlijk er is wel eens een doelpunt gevallen, maar laatst express een aantal keren open laten staan toen ik met 2/3-0 voorstond.. er gebeurde niets hoor

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 16-11-2009 07:49 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

In mijn 3e seizoen met Melleruds IF eigenlijk kampioen geworden en gepromoveerd naar de 1e Zweedse divisie. (wat eigenlijk de 3e divisie in Zweden is). Nu maar eens af wachten hoe groot het het verschil is qua niveau. Doel zal zijn handhaving en alles daarboven is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Ik heb in mijn 3e seizoen bij Gainsborough Trinity ontslag genomen. In de Blue Square Premier tegen de verwachting in netjes 8e geworden en de finale van de FA Trophy gehaald. Niks aan de hand dus zou je zeggen, behalve dat het board een steeds onwerkbaardere situatie creëerde: het salarisbudget ging van 7.5k/wk in de BSN, naar 4.5k in de BSP en ze boden me een nieuwe target aan: minimaal mid-table finish and 3.5k salarisbudget. Hoge doelstelling en lager budget dus! Ik heb het board toen de keuze gegeven tussen of meer salarisbudget of mij eruit, ze kozen voor het laatste. Toen ben ik een kleine 70 dagen werkloos geweest en bleek dat mijn persoonlijke reputatie eigenlijk nog steeds bagger was. Overal werd ik afgewezen. Bij Blyth Spartans, opnieuw weer in de Blue Square North kreeg ik dan een redelijk aanbod. Een club die financieel redelijk stabiel was, een hogere reputatie dan Gainsborough heeft en slechts op 3 punten van de koploper stond. Tevens een salarisbudget van 4k/wk. Hier besloot ik op in te gaan. De eerste 10 wedstrijden heb ik nog niet verloren, dus de start is prima.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
St@m schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:58:
Zow, net voor het eerst de CL gewonnen in mijn 8e seizoen als manager bij PSV.. Een beetje lucky in de poulefase maar daarna ging het van een leien dakje.
De enige ploeg die me in NL nog een beeeeetje bijblijft is Ajax, op dit moment ben ik >60 wedstrijden ongeslagen in de Eredivisie.. het wordt een beetje saai nu. Sowieso ook omdat er geen enkele goede speler naar mij toe wil komen.. tuurlijk talentjes wel, middelmatige spelers ook wel (3 sterren) maar alles daarboven? Vergeet het maar. Ik speel na 8 jaar nog steeds met Dzudszak, Afellay, Marcellis, Pieters, Isaksson.. ik kan gewoon niets beters krijgen. (ok, die laatste heb ik laatst de deur uitgedaan)
Zelfs een Huntelaar van 31 jaar wil niet naar PSV.. Dan maar Raul als stand-in gehad afgelopen seizoen (39). hij schoot ze er wel in als het moest :P en koste een euro :P
Zelfs spelers die initieel niet naar je club willen, kan je toch nog binnenhalen door ze op te hemelen in de pers. Dit kan wel een paar weken/maanden duren, maar het helpt.
Al meerdere malen succesvol toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Speel met AGOVV op het moment. Heb getracht een zelfde opstelling te maken als het Nederlands elftal alleen dan met 2 spitsen ipv 1. Speel nu een 3-5-2 met 2 verdedigende middenvelders.

Als tip kan ik zeggen dat Daley Blind van Ajax een aardige is om te huren en ik heb nu ook ene Toti aan de haak geslagen als aanvallende middenvelder die het aardig goed doet voor de 2de divisie.

Het is best lastig een party te winnen en ben nu ook vaak geklopt in de laatste minuten. Ik weet niet of dit tegen te gaan is met een bepaalde tactiek.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een efficiëntere opstelling die goed werkt voor de lagere divisies. Ik heb mijn scouts op continenten gezet maar krijg geen bericht daarvan....iemand een idee?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49
Damien2004 schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:01:
Speel met AGOVV op het moment. Heb getracht een zelfde opstelling te maken als het Nederlands elftal alleen dan met 2 spitsen ipv 1. Speel nu een 3-5-2 met 2 verdedigende middenvelders.

Als tip kan ik zeggen dat Daley Blind van Ajax een aardige is om te huren en ik heb nu ook ene Toti aan de haak geslagen als aanvallende middenvelder die het aardig goed doet voor de 2de divisie.

Het is best lastig een party te winnen en ben nu ook vaak geklopt in de laatste minuten. Ik weet niet of dit tegen te gaan is met een bepaalde tactiek.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een efficiëntere opstelling die goed werkt voor de lagere divisies. Ik heb mijn scouts op continenten gezet maar krijg geen bericht daarvan....iemand een idee?
Als je veel in de laatste minuten verliest zou het kunnen dat je spelers erg moe worden. Wellicht de spelers met minder uithoudingsvermogen op het einde eens gaan wisselen? Verder zou het ook kunnen helpen als je minder druk geeft. Als je een voorsprong hebt, hoef je natuurlijk niet meer het hele veld af te jagen, maar zou je ook kunnen kiezen voor een meer afwachtende houding met vlijmscherpe counters ;)

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Masch schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:09:
[...]
Als je veel in de laatste minuten verliest zou het kunnen dat je spelers erg moe worden. Wellicht de spelers met minder uithoudingsvermogen op het einde eens gaan wisselen? Verder zou het ook kunnen helpen als je minder druk geeft. Als je een voorsprong hebt, hoef je natuurlijk niet meer het hele veld af te jagen, maar zou je ook kunnen kiezen voor een meer afwachtende houding met vlijmscherpe counters ;)
A sweet! :) Zal de tips mee nemen! Kijken of het vanavond beter gaat.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Deef_ schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:30:
[...]

Zelfs spelers die initieel niet naar je club willen, kan je toch nog binnenhalen door ze op te hemelen in de pers. Dit kan wel een paar weken/maanden duren, maar het helpt.
Tnx, jammer dat ik er nu pas achterkom :P Ik moet me weer even opladen om verder te spelen.. heb ook 7 dagen non-stop gespeeld :P Lekker hoor vakantie.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 18:39
Deef_ schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:30:
[...]

Ja alleen doen andere clubs dat ook bij jou. Marcellis, Dzsudzsak, Afellay zijn al boos omdat ik ze niet laat praten. ;( En ze vinden het geslijm erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Hmm.. Heb per ongeluk door een cross-operatingsystem save de Duitse Nationalelf gedisabled.. (Had op m'n mac dat .inc bestand weggehaald, op windows niet :S) Weet iemand of dat met een of andere editor weer aan te zetten is?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Zit nu bij Sheffield United nadat Ajax me ontsloeg, werd daarna bij RBC aangenomen maar ontslagen omdat ik solliciteerde bij Sheffield Wednesday(geen typo), na een aantal wedstrijden gezien dat ik daar geen eer kon behalen, ontslag genomen en bij United aan de slag gegaan.
Alleen heb ik weer het probleem, resultaten zijn niet slecht, we staan 9de (dus al 9 plaatsen hoger dan voor mijn start) alleen is er nogal onrust in de groep, heb een aantal keer de groep laten meeten, maar desondanks blijven ze allemaal zeuren over tegenvallende resultaten en een slechte sfeer in de groep, maar ik heb geen idee hoe ik dit om kan buigen...wie heeft er een tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ben nu een eindje in mijn 1e seizoen met Ajax.
Gaat maar matig eigenlijk. In competitie staan we (ik geloof) 9e of 10e), op 10 punten van de nr1. En dat na 12 wedstrijden. Niet goed dus! In de EL gaat het beter, daar sta ik na 4 wedstrijden 1e, met 2x winst, en 2x gelijkspel.

Speel met een standaard 4-4-2 opstelling, maar die lijkt in de NL competitie niet heel goed uit te pakken. Vaak tegen het einde van de wedstrijd doelpunten tegen, hoewel ik vermoeide spelers dan wel probeer te wisselen. Verder vooral een luxeprobleem over wie ik opstel. Als het aan mijn assistent ligt vallen Aissati en Sulejmani beide buiten de boot.... dacht het niet :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:20
ghe ghe lache net het elftal van de week van de 11 spelers 10 van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

MeNTaL_TO schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:21:
alleen is er nogal onrust in de groep, heb een aantal keer de groep laten meeten
Wat heb je de groep laten doen, meeten op z'n Engels? En waar kun je dat doen? Kan die optie nergens vinden.
Is er iemand die wel twee assistenten krijgt van het bestuur? Ik wil er graag nog één, gewoon omdat het kan en omdat ik de verschillen wil zien tussen de teamrapporten.
Maar mijn aankopen worden steeds teruggefloten door het bestuur met de mededeling dat ik maar één assistent mag.. kan ik daar nog over zeuren egens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem iemand als coach aan, vervolgens direct een contract aanbieden als assistent coach en voila!!

Ik heb er regelmatig 3. Zodat ik 3 verschillende teamreports krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Hmm, dat is een goede tip.. dan maar even goede coaches zoeken die ook goed zijn als AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

St@m schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:23:
[...]

Wat heb je de groep laten doen, meeten op z'n Engels? En waar kun je dat doen? Kan die optie nergens vinden.
Is er iemand die wel twee assistenten krijgt van het bestuur? Ik wil er graag nog één, gewoon omdat het kan en omdat ik de verschillen wil zien tussen de teamrapporten.
Maar mijn aankopen worden steeds teruggefloten door het bestuur met de mededeling dat ik maar één assistent mag.. kan ik daar nog over zeuren egens?
De optie heb je af en toe bij een speler (bij interactions) of krijg ik als advies van mijn assistent bij een technical meeting.
Bij welke speler kan ik niet achterhalen, ik zou verwachten aanvoerder, maar die is het volgens mij nooit.

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste