"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Wanneer je bij een club begint en de baas zegt dat hij het ok vind als je met de bezem door de technische staf gaat doet dit dan meteen.
Ik heb het niet gedaan bij Ajax en heb nu na een paar maanden de grootste moeite nieuwe betere trainers te halen.
De reden? Naast de gebruikelijke Fitnes, assistent trainer en keepers trainer zitten er bij Ajax ook nog eens 16 jeugd trainers. Wat dus teveel is waardoor de voorzitter het niet toelaat dat je nog meer trainers haalt.
Heb al 3 trainers ontslagen en nog steeds heb ik teveel dus moet er echt met een brede bezem doorheen.
Verwijderd
Is sowieso altijd het eerste wat ik doe.Deadsy schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 02:11:
tip aan iedereen.
Wanneer je bij een club begint en de baas zegt dat hij het ok vind als je met de bezem door de technische staf gaat doet dit dan meteen.
Ik heb het niet gedaan bij Ajax en heb nu na een paar maanden de grootste moeite nieuwe betere trainers te halen.
De reden? Naast de gebruikelijke Fitnes, assistent trainer en keepers trainer zitten er bij Ajax ook nog eens 16 jeugd trainers. Wat dus teveel is waardoor de voorzitter het niet toelaat dat je nog meer trainers haalt.
Heb al 3 trainers ontslagen en nog steeds heb ik teveel dus moet er echt met een brede bezem doorheen.
EDIT;
Oh, en zie net dat ik Alcorcon in de voorbereiding met 5-1 verslagen heb. Moet lukken met dat seizoen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 09:08 ]
Ik wacht wel tot ze dat voor de nederlandse competitie doenJanW schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:11:
Voor de LLM-ers onder ons: http://community.sigames....php?p=4117677#post4117677
sudo apt-get rekt
Idd beetje raar, je mag maar 11 trainers hebben en bij ajax zitten er een stuk of 30.Deadsy schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 02:11:
tip aan iedereen.
Iemand nog een tallentje ontdenkt?
Ik wil het spel namelijk pas kopen als bepaalde jeugdspelers van Roda JC erin zitten
Alstu:Michaelslijpkop schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:18:
Is er ergens op te zoeken welke spelers in dit spel zitten, of zou iemand zo aardig kunnen zijn om mij de Jeugdspelers van Roda JC te noemen die in het spel zitten?
Ik wil het spel namelijk pas kopen als bepaalde jeugdspelers van Roda JC erin zitten

Virussen? Scan ze hier!
Asjeblieft een screenie: http://i35.tinypic.com/2dgngd5.jpgMichaelslijpkop schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:18:
Is er ergens op te zoeken welke spelers in dit spel zitten, of zou iemand zo aardig kunnen zijn om mij de Jeugdspelers van Roda JC te noemen die in het spel zitten?
edit: wildhagen was me voor

[ Voor 3% gewijzigd door Bananenspin op 31-10-2009 12:45 ]
HOI.
Jij hebt hele andere spelers in de squad, en dan bedoel ik niet die random grey-players, maar de 'echte'. En ja, ik heb de Nederlandse competitie (beiden) actief geladen en een "Large database".
Rara?
En de eigenschappen zijn ook anders: check bijv die onderste die wij beiden hebben. Bij mij is hij 1.85m en 80 kg, bij jou is hij 1 cm groter en 1 kg zwaarder
[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 31-10-2009 12:48 ]
Virussen? Scan ze hier!
Jammer genoeg is het team niet helemaal compleet, maar ik heb er vrede mee. Straks maar even bestellen
Als je de strikte "regels" van LLM aanhoudt kun je dit niet gebruiken, want de lagere divisies kunnen alleen met behulp van de editor speelbaar gemaakt worden.JanW schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:11:
Voor de LLM-ers onder ons: http://community.sigames....php?p=4117677#post4117677
LLM = het originele spel, zonder gebruik te maken van editors of updates die niet door SI Games gemaakt zijn
Ik ga het wel doen trouwens, alleen twijfel ik nog tussen Duitsland, Spanje of Italië. Engeland is back-up keus, aangezien ik nu wel Redbridge FC speelbaar kan maken. Lastig lastig
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Huh ja je hebt gelijk... bij sommige scheelt het wel 15 cm.. Nou kunnen de stats soms verschillen dat weet ik maar lengtes en gewichten.. weet iemand of dit ook echte bestaande jeugdspelers zijn?wildhagen schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:47:
Huh?
Jij hebt hele andere spelers in de squad, en dan bedoel ik niet die random grey-players, maar de 'echte'. En ja, ik heb de Nederlandse competitie (beiden) actief geladen en een "Large database".
Rara?
En de eigenschappen zijn ook anders: check bijv die onderste die wij beiden hebben. Bij mij is hij 1.85m en 80 kg, bij jou is hij 1 cm groter en 1 kg zwaarder
HOI.
Iemand misschien FM gekocht icm VI abo? Wel benieuwd hoe lang spel onderweg is...
[ Voor 44% gewijzigd door Vos op 31-10-2009 14:47 ]
Zoals het uitziet hebben ze gewoon alle jeugd trainers van ajax in het spel gegooid dus ook van jeugd teams die niet eens in FM zitten.maxoss schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:24:
[...]
Idd beetje raar, je mag maar 11 trainers hebben en bij ajax zitten er een stuk of 30.
Iemand nog een tallentje ontdenkt?
Om eerlijk te zijn gewoon slordig.
Net even iets gecontroleerd en ik denk dat AZ in FM geen schulden heeft. Hebben ze in het echt niet een lening ofzo van 70mln?
edit:
Kerlon is echt gemaakt van glas.
Aan het begin van het spel heeft hij al een blessure van 5 tot 6 maanden en is hij net fit is hij na de 1e wedstrijd (laatste 20min) alweer geblesseerd voor 3 tot 4 maanden.
[ Voor 29% gewijzigd door Deadsy op 31-10-2009 15:47 ]
Verwijderd
En heb je dat jaarsalaris al eens bekeken?Deadsy schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:03:
edit:
Heeft iemand van jullie al eens Rivaldo bekeken?
37 jaar en stats waar je u tegen zegt,
Ja denk dat dat het enige probleem vormt. Maar die stats van hem zijn voor zijn leeftijd veels te hoog.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:53:
[...]
En heb je dat jaarsalaris al eens bekeken?
Verwijderd
Dat is altijd zo, maar een aankoop heeft ook weinig zin meer. In FM 2010 worden de spelers op jongere leeftijd sneller weer slechter. Zeker dat jaarsalaris van 4 miljoen is dan echt de moeite niet meer waard. Indien je hem voor 2 jaar haalt, heb je helemaal een probleem. Hetzelfde is met Beckham, die heb ik voor 2 jaar gehaald, maar in het 2e jaar speelde hij al veel minder goed dan het eerste jaar. Daar had ik echt de 80.000 euro per week niet voor over, die ik hem moest betalen.Deadsy schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:03:
Heeft iemand van jullie al eens Rivaldo bekeken?
37 jaar en stats waar je u tegen zegt,
Heren ik heb de screenies bij Sports Interactive gedumpt.. ik zie in elk geval een taalverschil, maar dat zou natuurlijk geen verschil mogen maken. Kunnen jullie nog even je instellingen noemen? (welke landen geselecteerd, databasegrootte, mss nog een continent ofzo erbij geladen?)Dennizzz33 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:44:
[...]
Huh ja je hebt gelijk... bij sommige scheelt het wel 15 cm.. Nou kunnen de stats soms verschillen dat weet ik maar lengtes en gewichten.. weet iemand of dit ook echte bestaande jeugdspelers zijn?
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Duitseland Tweede Bundesliga
Engeland Coca Cola Championship
Frankrijk Ligue 1
Italië Serie A
Nederland Jupiler league
Portugal Liga Sagres
Spanje Liga Adelanta
Groote Database, Zuid Amerika en Scandinavie erbij geladen
HOI.
wildhagen, aan jou dezelfde vragen
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Nederland: beideJJJur schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:35:
[...]
Heren ik heb de screenies bij Sports Interactive gedumpt.. ik zie in elk geval een taalverschil, maar dat zou natuurlijk geen verschil mogen maken. Kunnen jullie nog even je instellingen noemen? (welke landen geselecteerd, databasegrootte, mss nog een continent ofzo erbij geladen?)
Duitsland: alle competities:
Frankrijk: alles t/m National (dus niet CFA)
Engeland: alle
Spanje: alle
Portugal: alle
Zweden: alle
Database: Large
Geen extra leagues/spelers toegevoegd.
Alles van ná de patch.
Hopelijk heb je hier wat aan (en sorry voor het late antwoord, was ff offline)
Virussen? Scan ze hier!
Uhm ik weet dat niet zeker.. hij haalde vrijdag ochtend gelijk de patch binnen na installatie maar later haalde hij nog iets binnen en zei toen dat het pas effect had als ik hem restarte ( installed via steam ). Maar als ik kijk bij de gegevens van de game geeft hij db 10.1 aan..JJJur schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:06:
Dank. En was die screen voor of na installatie van de eerste patch?
wildhagen, aan jou dezelfde vragen
HOI.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Iemand interesse in FM10, gesealed, voor €25?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
Kan (nog) niet. Retire en nieuwe manager aanmaken, met de juiste naam.Angeloonie schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:35:
Weet iemand of je het profiel van je manager ergens kunt aanpassen na het starten? Ben een letter vergeten in mijn naamIs er een bewerkbare save ergens te vinden?
http://www.fmrte.com/Angeloonie schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:35:
Weet iemand of je het profiel van je manager ergens kunt aanpassen na het starten? Ben een letter vergeten in mijn naamIs er een bewerkbare save ergens te vinden?
Dat laatste is een update van steam zelfDennizzz33 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:27:
[...]
Uhm ik weet dat niet zeker.. hij haalde vrijdag ochtend gelijk de patch binnen na installatie maar later haalde hij nog iets binnen en zei toen dat het pas effect had als ik hem restarte ( installed via steam ). Maar als ik kijk bij de gegevens van de game geeft hij db 10.1 aan..
De beker en het Kampioenschap gewonnen (AZ 2e) en halve finale Europa League gehaald.
Maja vind wel dat een paar Ajax spelers wel wat onderschat zijn. Zoals vd Wiel welke net zo goed is als Ogararu in Fm2010. Voordeel is dat hij daardoor dus niet mee is naar het WK net als de Zeeuw.
heb mijn kampioenschap overigens volledig te danken aan Adriano (ja DE Adriano). Welke in de winter voor 4.1mln wel wilde komen.
Pantelic was waardeloos dus die ging in de winter weg. Kerlon is in FM10 gewoon troep en is continu geblesseerd en zijn Physical attributes zijn voor zijn leeftijd dusdanig laag dat hij nooit een goed niveau zal halen zelfs niet voor de ere divisie.
Was wel verbaasd dat Adriano naar Ajax wilde komen. Hij kwam dan wel van Flamengo maar is toch nog een erg goede speler.
edit:
Net ff het nederlands elftal gechecked.
En wie is de 3e keeper van Oranje? Brahim Zaari van Den Bosch lol.
Vorm is bij Utrecht slechts 2e keeper.
Naast de standaard TV gelden die je krijgt sluit je elk jaar een eigen contract voor de live wedstrijden van de club.
Leuke centjes en heb nu voor het komend seizoen ook een aardig transfer budget 27.5mln euro. Ik had blijkbaar ook een dikke winst gedraaid, de premies voor het winnen van het kampioenschap en beker waren laag dus vraag me af waar al dat geld vandaag kwam.
Gabri wilde in de winter weg nadat diverse clubs interesse hadden en hij bleef maar zeuren dat hij weg wilde (zou hij in het echt denk niet zo vlug doen).
Kon toen geen vervanger vinden en had daardoor toch regelmatig problemen bij blessures. Heb nu eindelijk een vervanger Mahamadoe Diarra van Real Madrid voor 3.2mln euro. Is geen wereld klasse speler maar is voor de ere dvisie een goede speler en misschien kunnen de jonge spelers er nog wat van leren.
Zit ook nog achter vd Vaart aan maar die gaat moeilijk worden.
Vind het wel raar dat ik Diarra kon krijgen en dat vd Vaart met zich liet praten.
Normaal als een speler te hoog gegrepen was liet hij direct weten geen interesse te hebben. Het bestuur ziet VdV als een wereld speler en Diarra als een fantastische speler en is dol blij met hem.
[ Voor 45% gewijzigd door Deadsy op 01-11-2009 03:01 ]
Beste vrind wette dat
Kan ook Balance zijn als fysiek attribuut, dus dan klopt Evenwicht wel.King Nothing schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:39:
Hmm, zit wat te prutsen met de editor. Leuke vertaalfout: het Engelse woord voor het banksaldo is "balance" dat is dus letterlijk vertaald naar "Evenwicht." Volgens mij klopt dat niet
Maar goed, sowieso is NL kansloos
Beste vrind wette dat
Maar misschien is daar maar 1 vertaling voor in het systeemKing Nothing schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:18:
Mhoa, denk het niet, dat wordt niet uitgedrukt in €'s toch? Ik zie bij bijvoorbeeld Real Madrid een evenwicht van € 55.000.000,- ofzo
Ik heb met Arsenal overigens echt problemen om (potentieel) goede verdedigers te vinden, het is het allemaal nét niet telkens... Alle andere posities zijn zat goede spelers, maar goede verdedigers zijn echt heel zeldzaam.
Beste vrind wette dat
Verwijderd
Zit niet meer bij de Manager Options, maar nu bij je team. Dus naast je tabjes voor jouw dingen, staat je teamnaam, bijv. "Arsenal", en daar in die dropdownlijst "Team Settings"Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:29:
is er een manier om mn assistent alle vriendeschappelijke wedstrijden te laten coachen enz, zodat ik zelf geen invloed heb op die wedstrijden. in de oud fm kon dit, maar kan het nu nergens vinden
ik ben nu aan het einde van het seizoen al 4 coaches kwijtgeraakt aan andere clubs en dat zijn dan ook nog mijn 4 slechtste coaches die ik toch al kwijt wildeKing Nothing schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:44:
10 Dagen onderweg in het spel en al 2 coaches kwijtgeraakt aan andere clubs...
En VdV is naar Ajax gekomen en accepteerde een salaris verlaging en wilde geen verkoop clausule ofzo,
Best gaar dat spelers van naam naar Ajax willen komen. In 09 zouden ze geeneens met je willen onderhandelen ofzo.
Metname echt goede backs vind ik erg lastig om te vinden. Sommigen zien er op het eerste gezicht leuk uit, maar missen dan weer verdedigende kwaliteiten. Anyukov vind ik een aardige, als je kan leven met 12 voor mandekking. Rafinha en Grygera zijn ook beesten.Angeloonie schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:49:
[...]
Maar misschien is daar maar 1 vertaling voor in het systeem
Ik heb met Arsenal overigens echt problemen om (potentieel) goede verdedigers te vinden, het is het allemaal nét niet telkens... Alle andere posities zijn zat goede spelers, maar goede verdedigers zijn echt heel zeldzaam.
Zuiverloon als het goedkoop moet?
[ Voor 15% gewijzigd door bear87 op 01-11-2009 17:12 ]
Dan heb je inderdaad al een paar van de beste backs in je selectie.Angeloonie schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:16:
Daar heb ik geen last van bij Arsenal met Clichy en Sagna/Eboue. Voor links ook nog Traore en Gibbs voor de toekomst.
Ik ben begonnen bij Salamanca nu, in de Segunda division. Leuke transfervrije spelers zijn er op te halen in deze versie!
Ps. Valt bij jullie ook op dat er zoveel spelers verhuurd worden binnen de Eredivisie?
Az huurt: Grindheim, Elm
PSV huurt: Martens, Brama
En andersom vraag je je af waarom Heerenveen, Twente en AZ hun betere spelers aan directe concurrenten verhuren

[ Voor 23% gewijzigd door bear87 op 01-11-2009 17:32 ]

Ik ga voortaan altijd maar met 8 man spelen
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

dus je doet het al beter als
In mijn game eindigde Koeman 2e met AZ en staat nu in het 2e seizoen 1e en ik op een aardige achterstand met Ajaxodan schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:16:
en wat is daar zo gek aan? ze staan nu een plaatsje lager![]()
dus je doet het al beter alsman
Verwijderd
gaat lekker.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
[ Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 02-11-2009 08:39 ]
Verwijderd
Ben in februari dan ook ontslagen na o.a. een blamage thuis tegen DOVO in de beker ( 0-1 verloren ).
Na 2 maandjes werkeloosheid werd ik benaderd door Sparta Rotterdam, die op dat moment al gedegradeerd waren.
Heb paar leuke aankopen gedaan, zeker als je ziet dat ik in de Jupiler League speel.
Juha Hakola transfervrij van Heracles.
Douglas transfervrij van FC Twente.
Kostas Lamprou transfervrij van Olympiakos.
Mads Junker transfervrij van Vitesse/Roda JC.
Kevin Cameron voor de toekomst gekomen van Vitesse.
Philani Kwehla gehuurd van Feyenoord.
Ik moet nog een wedstrijdje of 3 doe nog steeds mee voor rechtstreekse promotie, 4 punten achter Fortuna Sittard.
Beker toernooi is wel geweldig geweest.
2e ronde TONEGIDO uitgeschakeld met 2-0
3e ronde thuis van Ajax gewonnen met 2-1
4e ronde thuis van VVV-Venlo gewonnen met 1-0 n.v.
Kwartfinale Heracles thuis gewonnen met 1-0 n.v.
Halve finale Heerenveen thuis gewonnen met 4-3 n.v.
En voor ons wacht nu in de Kuip de volgende finale.
Ajax 2 (RES) vs. Sparta Rotterdam ( JL ).
Dus met een beetje geluk halen we én promotie én een prachtige prijs én Europees voetbal.
Update volgt vanavond
Verwijderd
Gisteren hebben we allemaal kunnen zien dat het niet zo vreemd is dat je het moeilijk had om met Feyenoord resultaten te behalen.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:14:
Was begonnen met Feyenoord, kreeg het totaal niet aan de praat.
Ben in februari dan ook ontslagen na o.a. een blamage thuis tegen DOVO in de beker ( 0-1 verloren ).
Bij het nieuws bericht staat er ook een optie rugnummers. Dat is bij het nieuws bericht als hij defnitief bij jou speler is.MeNTaL_TO schreef op maandag 02 november 2009 @ 02:57:
Ok stom vraagje, ik heb een speler gekocht, normaal kon ik die bij het teamoverzicht een rugnummer geven, alleen zie ik die optie nu niet meer. Zoek ik nu op de verkeerde plek?
HOI.
Is er al een patch voor FM2010 in het Nederlands?
Bij het starten van een game; zijn er dingen (in de Eredivisie) die erg kunnen helpen? (Talenten, mensen die transfervrij vertrekken, mensen die graag bij Feyenoord willen voetballen, goede versterkingen binnen het budget).
Ik kan Feyenoord niet aan het voetballen krijgen. Vooral op het middenveld worden weoverlopen. Ik heb daarvoor Victor Elm aangetrokken maar dat wil ook niet helpen.
Dat soort reacties kun je beter plaatsen in de Zandbak. Heeft weinig met het spel zelf te maken en voegt dan ook niets toe.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:56:
[...]
Gisteren hebben we allemaal kunnen zien dat het niet zo vreemd is dat je het moeilijk had om met Feyenoord resultaten te behalen.
[ Voor 29% gewijzigd door RedHat op 02-11-2009 10:41 ]
Bedoel je gewoon een taalbestandje? Ja die is er al.. heeft steam ook automatisch voor mij binnen gehaald, upload hem vanavond wel voor je. Misschien moet je een spits weg halen en een middenvelder erbij zetten zodat je niet overlopen word? Ik was begonnen met Man UTD om het spel te leren kennen en speelde met 4-1-2-2-1 om het zo maar even te noemen, overwicht had ik wel maar scoorde zelf weinig.. dus dat moet je is gaan tweaken.. Ga overigens mn game met Man UTD wel opnieuw starten omdat ik het fake bestandje niet had weg gehaald en ik nu geen echt Duits nationaal elftal heb.. was gelukkig pas 2 wedstrijden onderweg in de competitie voordat ik het door had.RedHat schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:39:
Even een aantal vraagjes:
Is er al een patch voor FM2010 in het Nederlands?
Bij het starten van een game; zijn er dingen (in de Eredivisie) die erg kunnen helpen? (Talenten, mensen die transfervrij vertrekken, mensen die graag bij Feyenoord willen voetballen, goede versterkingen binnen het budget).
Ik kan Feyenoord niet aan het voetballen krijgen. Vooral op het middenveld worden weoverlopen. Ik heb daarvoor Victor Elm aangetrokken maar dat wil ook niet helpen.
[...]
Dat soort reacties kun je beter plaatsen in de Zandbak. Heeft weinig met het spel zelf te maken en voegt dan ook niets toe.
HOI.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Dan krijg ik de melding dat ie geen nummer heeft (klopt), maar zie ook niet het keuze vakje om hem er wel 1 te geven, vandaar, nu is het maar een jonge spits en heb ik hem niet direct nodig, maar toch.Angeloonie schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:39:
Komt vanzelf wel als je een (officiële) wedstrijd wilt spelen
[edit] Probleem opgelost, gewoon in het 2e elftal zetten, blijkbaar heeft ass coach hem een nummer gegeven.
[ Voor 12% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-11-2009 14:24 ]
Check onderstaande screenshot even. Je moet dat vakje aanvinken en dan op ok klikken, dan krijg je een scherm waar je je aanpassingen aan en uit kan zetten.vinnyb schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:04:
Ik heb een klein probleem met de editor. Ik probeer mijn aanpassingen te saven, en kom dan in de standaard map waar 'config' staat. Is save hem dan daar als 'config2', echter, als ik een nieuwe game start an krijg ik niet de optie om tussen meerdere db's te kiezen, en laadt hij gewoon de standaard db.
Iemand enig idee wat ik fout doe?

Loop nu al dik uur van alles te proberen, maar krijg het soms wel en soms niet voor elkaar. Dan is de ene speler wel veranderd...en de andere weer niet.
Ook cache verwijderen e.d. doet niets...
[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 02-11-2009 12:50 ]
'dat vakje'? en waar vind ik dit scherm? Ik kan het of niet vinden of ik krijg het niet als ik een nieuw spel laadt,Exitium schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:39:
[...]
Check onderstaande screenshot even. Je moet dat vakje aanvinken en dan op ok klikken, dan krijg je een scherm waar je je aanpassingen aan en uit kan zetten.
[afbeelding]
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
[ Voor 16% gewijzigd door Exitium op 02-11-2009 13:40 ]
Verwijderd
[lachmode] HA HA HA [/lachmode]Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:56:
[...]
Gisteren hebben we allemaal kunnen zien dat het niet zo vreemd is dat je het moeilijk had om met Feyenoord resultaten te behalen.

wat een zure niets zeggende reactie zeg, maar ik ga hier verder niet op in het gaat hier om Football Manager en niet over Ajax vs. Feyenoord.
Verwijderd
Het middenveld in handen krijgen is vaak een kwestie van meer op balbezit spelen. Het tempo wat omlaag schroeven, de passing wat korter zetten en het veld wat breder houden. Daarnaast hangt veel af van de formatie waarin gespeeld wordt.RedHat schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:39:
Inhoudelijk genoeg?
Nou, nou, lange tenen zeg..Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:48:
[...]
[lachmode] HA HA HA [/lachmode]![]()
wat een zure niets zeggende reactie zeg, maar ik ga hier verder niet op in het gaat hier om Football Manager en niet over Ajax vs. Feyenoord.
Het was mijns inziens ook een voor FM relevante opmerking. Ook in FM is Feyenoord een niet al te sterk team, maar wel met enkele talenten. Daarmee presteren in FM is en blijft een lastig kunstje.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 13:58 ]
Verwijderd
Nou, nou, lange tenen zeg..
Het was mijns inziens ook een voor FM relevante opmerking. Ook in FM is Feyenoord een niet al te sterk team, maar wel met enkele talenten. Daarmee presteren in FM is en blijft een lastig kunstje.
[/quote]
Dat Feyenoord dit jaar in FM een lastig kunstje is moge duidelijk zijn.
0-1 verliezen van DOVO is gewoon frustrerend..
En over gisteren.... als je zelf beetje supporter bent en je hebt de wedstrijd gezien snap je wel dat er best wel eens sprake kan zijn van lange tenen

Ik dus niet. Krijgen jullie wel een keus tussen de update db en de originele db? In de vorige versie kan ik mij herrineren dat dat wel zo was. In welke map staan jullie aangepaste config bestanden?Exitium schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:40:
Zou je moeten krijgen bij het starten van een nieuw spel (voor je de landen moet kiezen), ik wel in ieder geval.
Is wel de enige ploeg die echt gehakt van mij maakt in FM, win je van Berta HSB met 5-0, verlies je een weekje later weer van F met 4-0. En geen idee waarom, de wedstrijd erna win ik weer met 3-1 van AZ. Verliezen vind ik niet erg, maar het niet weten waarom ik totaal kansloos verlies wel.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:07:
[qoute]
Nou, nou, lange tenen zeg..
[/quote]
Dat Feyenoord dit jaar in FM een lastig kunstje is moge duidelijk zijn.
0-1 verliezen van DOVO is gewoon frustrerend..
En over gisteren.... als je zelf beetje supporter bent en je hebt de wedstrijd gezien snap je wel dat er best wel eens sprake kan zijn van lange tenen![]()
Transfers zijn tot nu vrij realistisch alleen het aantrekken van verdedigers en keepers vond ik lastig. Ben niet echt gewend om meer dan €10mil neer te tellen voor een keeper of verdediger.
Van der Vaart €8.5mil
Jovetic €17mil
Shawcross €8mil
En nog iets Real heeft wel een kapot zieke elftal
ze staan idd in C:\Documents and Settings\Vincent\Mijn documenten\Sports Interactive\Football Manager 2010\editor dataExitium schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:20:
Mijn documenten\Sports Interactive\FM 2010\editor data\ zo uit m'n hoofd.
mijn spel staat geinstalleerd in C:\Program Files\Steam\SteamApps\common\football manager 2010
het knopje 'select editor data files' linkboven blijft bij mij grijs. zie hieronder. iemand enig waar ik ze verder zou kunnen zetten?

Ik moest in "C:\Documents and Settings\Vincent\Mijn documenten\Sports Interactive\Football Manager 2010\editor data" de config.xml weghalen, en het spel opnieuw opstarten. Nu krijg ik de box waar eerder aan werd gerefereerd wel in beeld!
Ondanks dat ik Gainsborough dit seizoen slechts 30 van de 42 wedstrijden onder mijn hoede had zijn we toch kampioen geworden en hebben we het gat (van 18e naar 1e) gedicht. Zoals eerder aangegeven vond ik het vrij eenvoudig om grote versterkingen voor de ploeg te halen; zeker voor Blue Square North niveau.
Volgend seizoen in de Blue Square Premier zal het al een stukkie lastiger worden. Gelukkig lopen veel contracten af, zodat ik weer aan een nieuw team bouwen kan. Alle 'balast' vertrekt.
De plaatjes voor de liefhebber:
De eindstand:

De selectie:

De sterspeler (mensen die met Barcelona of Ajax e.d. spelen zullen even verbaasd staan te kijken, maar deze speler is echt heel erg goed voor de BSN en gaat ook belangrijk worden in de BSP):

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Damn een paar idioot goede transfers voor Sparta.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:14:
Was begonnen met Feyenoord, kreeg het totaal niet aan de praat.
Na 2 maandjes werkeloosheid werd ik benaderd door Sparta Rotterdam, die op dat moment al gedegradeerd waren.
Heb paar leuke aankopen gedaan, zeker als je ziet dat ik in de Jupiler League speel.
Juha Hakola transfervrij van Heracles.
Douglas transfervrij van FC Twente.
Kostas Lamprou transfervrij van Olympiakos.
Mads Junker transfervrij van Vitesse/Roda JC.
Kevin Cameron voor de toekomst gekomen van Vitesse.
Philani Kwehla gehuurd van Feyenoord.
Paste dit allemaal in je salaris budget? En alhoewel ik Douglas zeer onderschat vind in Fm10 vind ik het wel raar daat hij naar de Jupiler League wil gaan.
Maar ik vind het aantrekken van spelers toch al eenvoudig in deze FM lijkt wel zo dat wanneer je het geld hebt iedereen bereid is te komen.
Bij mij zit Feyenoord hun beste spelers te verkopen en doet het nog redelijk.
En Real Madrid heeft dan wel een ziek elftal in FM maar bij mij zijn ze nog steeds 2e geworden op en redelijke afstand.
[ Voor 27% gewijzigd door Deadsy op 02-11-2009 21:14 ]
Wie wint? De doelman van PSV Cassio. IK was verrast aangezien telkens als ik tegen hun speel Issakson in het doel staat dus checkte ik even en ja Issakson is de vaste doelam en die Cassie heeft dit seizoen 6 duels gespeeld en vorig seizoen 12 en wint dan toch op de een of andere manier de prijs voor beste doelman
Verwijderd
Ja paste wel in me salaris budget, waren paar grootverdieners vertrokken.Deadsy schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:13:
[...]
Damn een paar idioot goede transfers voor Sparta.
Paste dit allemaal in je salaris budget? En alhoewel ik Douglas zeer onderschat vind in Fm10 vind ik het wel raar daat hij naar de Jupiler League wil gaan.
Maar ik vind het aantrekken van spelers toch al eenvoudig in deze FM lijkt wel zo dat wanneer je het geld hebt iedereen bereid is te komen.
Bij mij zit Feyenoord hun beste spelers te verkopen en doet het nog redelijk.
En Real Madrid heeft dan wel een ziek elftal in FM maar bij mij zijn ze nog steeds 2e geworden op en redelijke afstand.
Eerst wel even paar traantjes om gelaten maar ben er wel beter van geworden.
Adelaye was aan Twente verkocht, Duplan aan PSG en Rose naar de Graafschap.
Heb uiteindelijk de beker gewonnen door in de finale van Ajax 2 te winnen met 2-0.
Die gasten speelde met een bizar middenveld van Aissati Honda de Jong en de Zeeuw, hun aanval was Cvitanitch en Sulejmani.
Was helaas niet gepromoveerd want NAC was nog iets te groot voor ons.
Maar, mocht als Jupiler League club de Europa League in, moest tegen Lokomotiv Sofia.
Thuis 5-2 gewonnen en uit 2-1 verloren.
Betekende wel dat ik de Groepsfase in ben gegaan.
Misschien is er wel verassing mogelijk in een poule met Dinamo Kiev, AEK Athene en Real Sociedad.
1e wedstrijd uit bij AEK heel brutaal met 2-1 gewonnen
Ik heb hem geïnstalleerd en ben tot nu toe redelijk onder de indruk. Ik ben een game begonnen met Rushden & Diamonds en heb de eerste oefenwedstrijden er al weer opzitten. De nieuwe tactiek wizard is helemaal geweldig, veel beter dan de sliders die je eerder moest gebruiken.
Zijn er al mensen die Facepacks of iets dergelijks gebruiken? Ik heb nog niet erg veel kunnen vinden op internet.
Eerder in dit topic had ik gevraagd of het fake.lnc bestand nog steeds aanwezig is. Hierdoor heeft Duitsland allemaal fictieve namen. Het hernoemen van dit bestand (hij staat in de db directory) zorgt ervoor dat dit niet meer zo is.
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Verwijderd
waarnaar moet je het bestandje dan hernoemen?Masch schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:31:
Tot mijn verassing lag het spel gisteren al bij mij in de bus. Tweakers bedankt!
Ik heb hem geïnstalleerd en ben tot nu toe redelijk onder de indruk. Ik ben een game begonnen met Rushden & Diamonds en heb de eerste oefenwedstrijden er al weer opzitten. De nieuwe tactiek wizard is helemaal geweldig, veel beter dan de sliders die je eerder moest gebruiken.
Zijn er al mensen die Facepacks of iets dergelijks gebruiken? Ik heb nog niet erg veel kunnen vinden op internet.
Eerder in dit topic had ik gevraagd of het fake.lnc bestand nog steeds aanwezig is. Hierdoor heeft Duitsland allemaal fictieve namen. Het hernoemen van dit bestand (hij staat in de db directory) zorgt ervoor dat dit niet meer zo is.
Danninho.IncVerwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:29:
[...]
waarnaar moet je het bestandje dan hernoemen?
sorry, kon 't niet laten.
Het maakt niet uit waarnaar je het hernoemt, als het er maar niet meer is. Hernoemen is wat minder rigoreus dan verwijderen
[ Voor 31% gewijzigd door soepah op 03-11-2009 09:35 ]
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Submit de bug bij SIDeadsy schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:57:
Zit nu in December 2010 en de verkiezing voor de beste doelman van nederland is geweest.
Wie wint? De doelman van PSV Cassio. IK was verrast aangezien telkens als ik tegen hun speel Issakson in het doel staat dus checkte ik even en ja Issakson is de vaste doelam en die Cassie heeft dit seizoen 6 duels gespeeld en vorig seizoen 12 en wint dan toch op de een of andere manier de prijs voor beste doelman
HOI.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb net een oefenwedstrijd gespeeld en moet nu 2 weken wachten tot de volgende wedstrijd. Wat doen jullie in die tijd allemaal? Voor elke dag een ander trainingsschema maken voor de spelers? Of gewoon snel op doorgaan klikken tot de volgende wedstrijd?
Verwijderd
In het begin van het seizoen is het vooral een kwestie van de selectie doorlichten en een tactiek in elkaar zetten. Vervolgens kijk je op welke positie je versterkingen wilt halen en ga je de transfermarkt op. Daarna is het belangrijk om een goede training in te stellen zodat je spelers beter en beter worden. Vervolgens kan je wat tijd besteden aan het zoeken naar coaches en dergelijke zodat de trainingen ook daadwerkelijk succes hebben. Zo kan je urenlang bezig zijn met het scouten van spelers, onderhandelingen met betrekking tot transfers en dergelijke. Ondertussen speel je in de voorbereiding inderdaad enkele oefenwedstrijden. Het loopt allemaal een beetje door elkaar heen, maar het zijn in hoofdlijnen wel de zaken waar je je mee bezig zal gaan houden.aicaramba schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:08:
Ik ben nieuw bij het spel en weet dus nog niet helemaal goed wat je allemaal kunt doen enzo.
Ik heb net een oefenwedstrijd gespeeld en moet nu 2 weken wachten tot de volgende wedstrijd. Wat doen jullie in die tijd allemaal? Voor elke dag een ander trainingsschema maken voor de spelers? Of gewoon snel op doorgaan klikken tot de volgende wedstrijd?
In het begin zal FM lastig zijn, maar als je het begint te begrijpen en de vele mogelijkheden ziet gaat het verslavend worden.
Uhm in de winter/zomerstop spelers bekijken en onderhandelen.. ik probeer ook altijd om de 5-6 dagen een wedstrijd te spelen om de spelers fit te krijgen voor een seizoen..aicaramba schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:08:
Ik ben nieuw bij het spel en weet dus nog niet helemaal goed wat je allemaal kunt doen enzo.
HOI.
Maar tussen wedstrijden door doen jullie in het begin niet speciaal veel, behalve wat tactieken verzinnen?
Verwijderd
Wat ik eigenlijk over het algemeen in het begin doe is de staff grotendeels vervangen, tenzij deze natuurlijk al goed is. Hieronder moet je dus eigenlijk de assistent manager, coaches en de scouts verstaan. Ook gebruik ik de TUG training schema's. Deze zijn me altijd goed bevallen en heb ik goede resultaten mee geboekt, dus blijf ik ze eigenlijk gebruiken. Deze zijn per positie gespecificeerd, wat natuurlijk altijd beter is dan de General training schema'saicaramba schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:57:
Ah, bedankt.
Maar tussen wedstrijden door doen jullie in het begin niet speciaal veel, behalve wat tactieken verzinnen?
En voor de rest stuur ik m'n scouts erop uit om bepaalde regio's, zoals Europa en Zuid-Amerika te scouten met de hoop op enkele goede versterkingen. Wanneer je het spel al een poosje speelt weet je daarnaast ook ongeveer wie de talenten zijn en die scout ik dan meestal ook in het begin van een spel. Daarnaast probeer ik de rotte appels (puur op attributes geselecteerd
Daarnaast bedenk ik m'n tactiek en stel ik degenen aan die de corners en vrije trappen etc nemen, wat nu eigenlijk nog makkelijker is gemaakt met behulp van de Backroom Advice funtie. Veel meer te tobben met die tactiek hoef je dus tegenwoordig niet meer. Daarna ga je gewoon spelen. Kijken wie er wel presteert en vooral wie niet. Kijken wat de zwakke punten binnen je elftal zijn en wie je absoluut niet kwijt wilt.
Dat is eigenlijk een beetje wat ik in het begin doe
Verwijderd
Ik kwam er op om Leeds te kiezen na een tip op dit forum. Leeds speelde in de Coca Cola-League 1, en bij mijn aanstelling als Coach werd ik meteen geacht om promotie af te dwingen naar de Championship. Leuke uitdaging dus...
Aangezien ik niet al te veel transferbudget had (1.1 miljoen) ging ik op zoek naar spelers die ik transfervrij kon halen en een aantal goedkope versterkingen en huurlingen. Belangrijkste transfervrije speler was Camara, een vrij bekende spits, die ook prompt topscoorder werdt, verder onder andere de Laet Verdediger van Man Utd die ik kon huren en een keeper, Jason Steele.
Kampioenschap kwam vrij eenvoudig, en nu kwam de volgende uitdaging: de Championship. Veel keuze had ik niet, het bestuur verwachte minimaal een safe-midtabel positie, bescheiden (en weinig vertrouwen in mijn selectie) koos ik daar ook maar voor. Om mijn selectie Championshipwaardig te maken meteen een aantal aankopen gedaan:
Transfers

Allemaal belangrijke aankopen die direct in de basis terechtkwamen. Wilde Di Gennaro eigenlijk huren (gezien de samenwerking met Milan), maar zag toen dat ie op de transferlijst stond, en hij wilde nog komen ook. Hij bleek ook meteen de belangrijste speler, met de meeste doelpunten en het hoogste gemiddelde. Wel wisselde hij goede wedstrijden af met slechte, waarin hij dan 2 wedstrijden niet scoorde.
Beste speler

Voorbeeldje van hattrick plus 1

Door de doelpunten van Di Gennaro en zijn compagnon Samaras, het sterke middenveld met Edu als belangrijkste speler, en Howson, zo'n beetje de enige speler die al mijn aankopen overleefd heeft, en de verdediging met Rosenior, De Laet en Kisnorbo als belangrijkste spelers, en de linksback positie waar ik nog steeds niet tevreden over ben, verliep het seizoen onverwachts goed. In het begin gingen er nog een aantal wedstrijden verloren omdat de spelers en de tactiek nog niet optimaal waren, later ging het beter, en vooral de topwedstrijden tegen de top 8 werden veelal gewonnen. Waardoor ik al 3 wedstrijden voor het einde van de competitie tot kampioen gekroond werd. (Had nog veel eerder gekund als ik niet zoveel rode kaarten, vroege tegendoelpunten en late gelijkmakers had ge-incaseerd)
Kampioenschap

Team

Doelen voor volgend seizoen: degradatie voorkomen. Team zal versterkt moeten worden door een nieuwe keeper, een nieuwe linksback, een centrale verdediger om de concurrentie wat aan te wakkeren, een rechtermiddenvelder en evt een spits. Mogelijk dat de recente overname hierbij nog een rol kan spelen, al heb ik niet het idee dat de voorzitter echt een suikeroompje is.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 17:22 . Reden: plaatjes veranderd ]
-Klein land maar met voorronde CL/Europa league voor de winnaar(denk aan macedonië en mee van dat soort kleine vage landjes, ik wil dus wel europees voetbal kunnen hebben).
-Club boeit me niet ik vind roemenie eigelijk al weer te bekend ben dus echt opzoek naar iets kleins.
-het liefst moet de stad waarin de club zit een hoge culture waarde hebben zodat ik echt kan groeien, niets is zo irritant als in FM een club groot proberen te maken om erachter te komen dat het je nooit maar dan ook nooit zal lukken omdat de stad waarin de club zit zuigt(ik heb dit gehad met meerdere 5/6de divise clubs in engeland 5 keer promoveren in 6 seizoenen maar eigelijk niks bereiken omdat je structureel niet groter kan worden door de kutstad.).
Ik zat zelf mischien aan Sheriff of Ventspils te denken(die laatste alleen vanwege de naam). Maar mischien weten jullie nog iets.
De reden dat ik wel europees voetbal wil in de kleine competitie is vanwege geld en om een doel te stellen. Ik wilde eerst naar Irak toe maar die spelen in Azie. En daar geef ik dus geen fuck om want alleen europees voetbal vind ik interesant de rest zegt me weinig.
Edit: @ hierboven als ik op je screens klik kan ik nog steeds niks zien
Edit Edit: mijn eisen toch maa rwat bijgesteld want he leek me wat onmogelijk.
Help, ik zoek een club!
-B land (hoe groter B land hoe beter, maar wel 1 met veel inwoners) dat meedoet aan europees voetbal.
-Het liefst 1 enorm talent in de jeugd of eerste elftal of bij gebrek aan talent rond 1 milj trans geld zodat ik nog 1 talent kan halen hopelijk.
Ik ben zelf aan rond aan het kijken in Polen maar talenten zijn lastig te spotten.(ben ook al op diversa fora aan het lezen). Maar ik wil gewoon meteen de goede club qua gevoel hebben om er dan lang te bouwen.
Iemand suggesties?
[ Voor 25% gewijzigd door Postius op 03-11-2009 19:34 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
De eerste helft van het vorig seizoen waren gewoon om te janken maar toen ik Adriano haalde stond het team er gewoon met Suarez, Adriano en Aissati als dragende spelers.
Ik dacht dat het 2e seizoen nog beter zou gaan vooral nadat ik Diarra en Vd Vaart gehaald had.
Maja dit seizoen is gewoon 1 grote ramp.
Met nog 4 wedstrijden te gaan staan we dan wel 1e met 1 punt boven AZ maar we staan eerste omdat de rest het nog slechter doet dan wij.
30 wedstrijden waarvan 11 gelijk en 3 verloren.
Het begon ermee dat diverse clubs aan Aissati en Adriano trokken. Maar ik vond de bedragen (6 en 10 mln) te laag en liet ze niet gaan waardoor ze beide unhappy waren en dus slecht speelden.
Suarez was 4 maanden geblesseerd en Sulejmani kon de kar als spits niet trekken.
Cvitanich bleef als enige spits over in een 2 spitsen systeem wat dus niet ging werken.
Ik wisselde dus naar een 1 spitsen systeem maar miste hiervoor een AMR (Suarez was de enige voor die positie) dus ik zocht iemand die als spits en als AMR kon spelen en die direct kon presteren en ik kwam dus uit op Barazite van Arsenal voor 10mln.
Heb toen overtollige spelers nog voor een leuke cent kunnen dumpen zoals Kennedy, Manucharyan, Vertonghen en De Jong.
Vertonghen vind ik in FM te zwaar onderschat waardoor hij gewoon geen goede DC is en als DL is Atouba beter. De Jong is niet slecht maar de andere gasten voor die positie draaien beter en toen Vd Vaart kwam moest er iemand weg.
Maja ben met veel mazzel door de groeps ronde van de CL gekomen en heb toen Chelsea geloot welke mij in de Arena weg speelden en gelukkig slechts met 0-1 wonnen.
In London werd ik ook weg gespeeld maar het bleef 0-0 tot ik in de 92e minuut (3minuten extra tijd) dankzij Cvitanich de 0-1 maakte. Daarna maakte hij in de extra tijd nog ff de 0-2 en we gingen dus door omdat we 2 van onze 4 kansen benut hebben.
Maja Cvitanich zei al voor de return tegen Chelsea dat hij zijn fout zou goedmaken.
Want vlak ervoor speelden we de kwart finale van de beker tegen Den Bosch en Cvita verspeelde knullig de bal in onze 16 waardoor Den Bosch in de 122e minuut scoorde en ons uitschakelde.
Maja ik ga liever door in de CL dan in de beker.
team loopt nu weer redelijk goed en we winnen weer veel (staan pas sinds 2 wedstrijden 1e in de competitie).
Het probleem met Adriano die zeurde heb ik opgelost door hem aan te bieden en de enige die hem toen wilde hebben was Sporting Lissabon. Hun betalen zijn salaris + een huur premie van 1mln en een eventuele afkoop som van 10mln. Wil hem liever niet kwijt maar als hij slecht speelt omdat hij weg wil heb ik er ook niets aan.
Maja Ze Eduardo is echt een tip. Hij zal nooit een sterspeler worden als ik zijn stats bekijk maar hij is zeer belangrijk voor mijn team en je kunt hem best wel goedkoop krijgen (onder de 1mln).
btw ik heb blijkbaar een wonderkind (regen) in mijn jeugd en de halve Premier League zit aan die knul te trekken. Gast is nu 16 en zoals zijn stats zijn kan hij volgend jaar al als reserve in mijn 1e.
Speel dit spel al sinds 2005 en dit is de eerste keer dat ik een echt goede regen in mijn jeugd heb.
Bedankt, ik zal eens wat gaan proberen. Ik heb de tactiek al gemaakt.. Ook de nemers van corners enzo heb ik al geselecteerd.Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:31:
[...]
Wat ik eigenlijk over het algemeen in het begin doe is de staff grotendeels vervangen, tenzij deze natuurlijk al goed is. Hieronder moet je dus eigenlijk de assistent manager, coaches en de scouts verstaan. Ook gebruik ik de TUG training schema's. Deze zijn me altijd goed bevallen en heb ik goede resultaten mee geboekt, dus blijf ik ze eigenlijk gebruiken. Deze zijn per positie gespecificeerd, wat natuurlijk altijd beter is dan de General training schema's![]()
En voor de rest stuur ik m'n scouts erop uit om bepaalde regio's, zoals Europa en Zuid-Amerika te scouten met de hoop op enkele goede versterkingen. Wanneer je het spel al een poosje speelt weet je daarnaast ook ongeveer wie de talenten zijn en die scout ik dan meestal ook in het begin van een spel. Daarnaast probeer ik de rotte appels (puur op attributes geselecteerd) in de selectie te verkopen en hiervoor talenten of volgroeide spelers voor in de plek te halen. Vind het zelf het leukst om met een vrij jonge selectie te spelen, dus spelers ouder dan 25 jaar zal ik zelf niet zo heel snel kopen. (Met uizondering van RvN, want als je die voor een miljoen of 2,5 op de kop kan tikken, dan doe je dat gewoon natuurlijk
)
Daarnaast bedenk ik m'n tactiek en stel ik degenen aan die de corners en vrije trappen etc nemen, wat nu eigenlijk nog makkelijker is gemaakt met behulp van de Backroom Advice funtie. Veel meer te tobben met die tactiek hoef je dus tegenwoordig niet meer. Daarna ga je gewoon spelen. Kijken wie er wel presteert en vooral wie niet. Kijken wat de zwakke punten binnen je elftal zijn en wie je absoluut niet kwijt wilt.
Dat is eigenlijk een beetje wat ik in het begin doeBetekent natuurlijk niet dat dat is wat jij moet doen, maargoed...
Verder heb ik al trainings schema's gemaakt voor aanvallers/verdedigers/middenvelders/herstellende spelers, maar nog niet per positie precies.
Ik heb al wel n wedstrijd gewonnen, dus daar kan ik wat advies uit halen. Alleen met de technische staf heb ik nog niets gedaan.
Ohja, die TUG website doet het bij mij niet.
Bij mij wel. Al diverse spelers die mij een iets te gortig salaris vroegen minder aangeboden en ze hebben het geaccepteerd. Ook clubs laten makkelijker met zich praten.Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:53:
Het valt me op dat spelers nooit meer iets minder dan hun verwachtte salaris accepteren.
Heb net Stekelenburg verkocht voor 10mln (er had misschien iets meer in gezeten) aan Sevilla en Ochoa gekocht voor 8mln.
Ochoa is jonger en kan beter worden dan Stekelenburg.
Ochoas club wilde 12mln en heb ze naar beneden gepraat naar 8mln.
Deze deal (Ochoa voor Stekelenburg) doe ik al sinds FM06 en pakt altijd super uit maar de Steek keept de laatste 2 wedstrijden dusdanig sterk (tegen Inter) dat ik spijt begin te krijgen om hem al zo snel te verpatsen.
Shortlist: F6vinnyb schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:24:
Ik heb wat problemen (ik lijk wel een beginner, maar ik kan niet wennen aan die skin) met het vinden van m'n shortlist. Ook kan ik het stukje "move player to affiliate" niet vinden. Biedt iemand soelaas?
Move to affilliate: Rechtermuis op speler > Squad > Move to affilliate
Je bent fantastisch!Angeloonie schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:26:
[...]
Shortlist: F6
Move to affilliate: Rechtermuis op speler > Squad > Move to affilliate
Nu 1 week voordat de huur afloopt bied Sporting 9.75mln voor de koop, ik vond het nogal gaar om 250.000 onder de afgesproken prijs te zitten en zeg dus nee en vraag 10mln en hun laten het direct afketsen.
Maja Adriano is terug en hij is weer happy
Ik heb geen zin om iedere speler apart wat te zeggen dus ik doe het altijd voor het hele team:
"Goed gedaan" of "in de 7e hemel" (Ja NLD, twee jaar niet gespeeld dus moet even weer in de menu's komen)
Mijn spelers zeggen nu allemaal dat ik niet positief ben, terwijl ik nog nooit iets negatiefs gezegd heb. In de voorbereiding alles met ~5 tot 10 - 0 gewonnen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Toen Ajax de 1-1 maakte, werd er als commentaar gezegd: 'Het stadion ontploft'. Lijkt me niet
Ik heb nog geen last van veel blessures. Wel veel kaarten, die me ook nekken. Simons na een kwartier 2 x geel en daardoor verliezen van Willem II thuis. 8 wedstrijden gespeeld en sta 3de. Nog geen aankopen gedaan. Europees geplaatst voor de Europa League groepsfase.
Vooral de snelheid van FM '10 vind ik heerlijk, en een echte verbetering t.o.v. FM '09.
Als je niets zegt, wordt dat ook negatief opgevat door je spelers. Je negeert ze dan gewoon.St@m schreef op woensdag 04 november 2009 @ 07:34:
Geven jullie voor, tijdens en na de wedstrijd altijd een toespraak? En doe je dat dan per team of per speler.
Ik heb geen zin om iedere speler apart wat te zeggen dus ik doe het altijd voor het hele team:
"Goed gedaan" of "in de 7e hemel" (Ja NLD, twee jaar niet gespeeld dus moet even weer in de menu's komen)
Mijn spelers zeggen nu allemaal dat ik niet positief ben, terwijl ik nog nooit iets negatiefs gezegd heb. In de voorbereiding alles met ~5 tot 10 - 0 gewonnen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels