[Multi] Football Manager 2015 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Njjxpmx.png

Index

Introductie
Voorgaande edities op GoT
Nieuwe features
Screenshots
Handige links
Opmerkingen vooraf

Introductie

7 november 2014 is het weer zover. Die datum zal de nieuwe telg in de Football Manager serie uitkomen en kunnen veel liefhebbers weer het roer overnemen bij hun favoriete club.

Het spel staat al jaren te boek als één van de meest realistische weerspiegelingen van het voetbalwereldje. Dit jaar is bekend geworden dat veel clubs gebruik maken van de database in hun zoektoch naar nieuwe en talentvolle spelers. Bron

Voor wie het spel niet kent, even een introductie. In Football Manager 2015 kruip je in de huid van een manager. Je kan daarbij kiezen uit een verschillende competities uit een flinke lijst aan landen. Je kan werkelijk alles in handen nemen, van de tactiek, contractonderhandelingen met spelers en bestuur tot de transfers. Tijdens het spelen denk je haast dat je echt een team leidt.

Oudere FM topics

[Multi] Football Manager 2014
[Multi] Football Manager 2013
[Multi] Football Manager 2012
[Multi] Football Manager 2011
[Multi] Football Manager 2010
\[PC/PSP] Football Manager 2009
[Multi] Football Manager 2008
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 2
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 3

Systeemeisen

PC System Requirements

Processor: Intel Pentium 4, Intel Core, AMD Athlon XP: 1.6GHz+ V/7/8: 2.2GHz+
Memory: 1 GB RAM
Graphics: NVidia GeForce FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel GMA X3100 - 128MB VRAM
DirectX: Version 9.0c
Hard Drive: 3 GB available space

Mac System Requirements

Processor: Intel Core 1.8GHz+
Graphics: NVidia GeForce 7300 GT, ATI Radeon X1600, Intel GMA X3100 - 128MB VRAM

Linux System Requirements

Processor: Intel Pentium 4, Intel Core, AMD Athlon - 1.8GHz+
Graphics: NVidia GeForce 7300 GT, AMD Radeon HD 2400 Pro, Intel HD 3000/4000 - 128MB VRAM

Nieuwe features

Redesigned User Interface
The interface for Football Manager has been completely redesigned and features a new responsive sidebar, making some of the previously hidden areas of the game available in just a few clicks.

Player Promises Page
You can easily view all the promises you've made to your players, fellow managers or the board in the brand new promises page. Now there's no excuse for forgetting you promised to give that kid a run in the first team!

Managerial Style
When you start a new game you'll now have the option to choose what style of manager you want to be. Whether you'll be a tracksuit manager on the training ground or a more distant tactical manager. You can also set your mental and coaching attributes as well as what coaching badges you hold.

Coaching Badges
As a manager you can now take time out to train for your coaches badges. These will increase your coaching and mental attributes allowing you to get the most of your players and ensuring you have the respect of the players, fans and owners. However choose when to take your badges wisely since dividing your time could have a negative influence on your team.

Most significant improvements to the 3D Match Engine since FM2009
The Football Manager 2015 Match Engine has been given its biggest overhaul since FM2009 with new new cutting edge motion capture data enabling the game to accurately reflect real player movements. There have also been improvements to the stadiums and weather in FM2015, players will look wetter when its raining and more reflective in the sun, while stadiums will feature team specific colours and banners.

Touchline Team Talks in FM2015
FM2015 introduces Touchline Team Talks which allow you to talk to your squad during the game, you can shout encouragement or abuse at the entire team, or specific individuals, just as you would during pre match, half time or full time team talks.

New default tactics and improved tactics from AI managers
There are more default tactics than ever, so you'll never be short of a tactic to choose from and the AI will be more varied in the tactics they put out against your side. AI managers will now utilise their tactics more effectively than before, including incorporating player roles more intelligently into their tactics, and they’ll also have preferred roles that they’ll integrate into their tactics system.

Four new player roles
Football Manager 2015 sees the introduction of four new player roles a Roaming Playmaker, who splits his duties between both a Deeplying Playmaker and an Advanced Playmaker. The second new role is a Raumdeuter, who is a sort of wide poacher, who stays out wide during the build up play before entering the mix late on in an attack. The third role is an Inverted Wingback who will tend to drift inside alot more than a regular wingback. Finally there is the new Wide Playmaker role suitable for wide men who want to drift inside more than a conventional winger.

New Player Preferred Moves
FM2015 introduces new Player Preferred Moves. There is a new 'penalty box player' PPM suitable for those players who like to do their work in the box rather than dropping wide or deep. There is also a 'refrains from shooting from distance' for those players who like to look for a killer pass or work the ball into the box instead of having a crack. For goalkeepers there is a new ‘likes to throw the ball long to start counter attacks’ perfect for those sides who want to push straight on the attack from a defensive position.

Scouting Improvements
Scouting has been improved to be better integrated into the player search functionality, becoming a central place to find new players. There are also new ways to search for players, such as instructing your scouts to search for a replacement for a particular player. Scouts will also get in touch more regularly to offer their thoughts on an assignment, or suggest new assignments. You can also scout players over a long time frame, such as 3 months if you're preparing for the next transfer window, or waiting until a players contract runs down. Scout reports also include a new 'Pros and Cons' section, making it easier than ever to get a quick overview of player from your scout.

Improved Fog of War
Fog of War is an option you have when starting a new game which makes attributes of non scouted players hidden. However in FM2015 this has been revamped so that players you don't know much about have a range of attributes such as 12-16 and you'll have to scout them more and with better scouts to see exactly what the players rating is for that particular attribute.

Improved Search
The new interface comes with an improved search which works similarly to modern web browsers. Simply start typing and a list of suggestions will drop down depending on what you've typed. The search will now be faster and more intelligent allowing you to very quickly get around the game.

Improved Player Search
There are new options when searching for players in FM2015. You can now search only for those players who have been scouted making it easier to compare scouted players against each other. FM15 also boasts new ways to filter your search such as searching for players who are unhappy at their current clubs or searching for players who count towards your home grown quota.

Improved Player Interactions
The different ways in which you can interact with your players has been massively expanded in FM2015. You can even ask players to talk to the media or to look for a new club themselves if you're having problems selling them. FM15 also brings the ability to talk to a group of players about the same issue, not all issues require a full team talk, but if 5 or so players are concerned about the same thing you can now get them together to talk as a group rather than dealing with each one individually. Players will also ally with each other or against each other, so players may choose to stand up for their coach in discussions with troublesome players.

Media Improvements in FM2015
FM2015 sees the journalists split into two distinct groups; tabloid and broadsheet. This will provide a greater mix of media interaction, styles and personalities within the media. Tabloids will be looking for their next big headline while broadsheets will be looking for a more tactical analysis. Brand new in Football Manager are tunnel interviews and training ground interviews. Just like in real life you may be called on to answer questions at any time.

Improvements to Finances
Finances have been improved in FM2015 to give you a better idea of the money going in and out of your club and whether or not you're meeting your targets. It's now easier to plan for the following season as transfer and wage budgets are set earlier in the year and take into consideration future transfers and players that will be leaving when their contract expires, thus freeing up part of your wage budget when searching for a replacement.

Manager History
You will now be able to get a better understand of not only your own managerial history, but the history of past and rival managers as well. When you join a club you will now be able to compare yourself to how past managers have done as well as get an insight into how the board tend to react to things like bad form. The improvements will allow you to track all the finest moments and results from your career, as well as those few embarrassing moments, such as the humiliating defeat to a lower league side.

Better Job Interviews
Job interviews have been expanded following their introduced in FM2014. You will now be asked more specific questions about whether you can make the step up (when applying to a larger club), or why you didn't spend very long at one of your previous clubs. Your track record in the transfer market will also come under scrutiny. You'll have to answer these questions very carefully if you're going to get the job.

Changes to training
Training has been expanded in FM2015. You can now ask a player to train for a specific mentality rather than just a player role. Amateur and semi-professional training is now more realistic, taking into consideration the shorter amount of time staff get to spend with players. Coaches also have new personalities and styles of coaching, that makes each individual coach unique. What's more, if you choose to be a tracksuit manager you will now be hands on, on the training ground yourself and the attributes you develop will directly influence your star rating as a coach.

Movember
For years Football Manager has used the advertising hoardings within the game to promote a number of important charities. Now they have gone a step further and introduced Movember. Each November the generated faces of regens will begin growing mustaches which gradually develop over the course of the month.

Twitch TV Integration
Football Manager 2015 features brand new twitch.tv integration. Meaning it's easier to make and share videos of your game, including live streaming.

Voice chat and video
It has been confirmed that a later patch for Football Manager 2015 will introduce voice and video chat, so you can keep in touch with friends will playing your game.

Over 600,000 players and staff
Football Manager 2015 has the biggest database EVER with over 600,000 players and staff.

Officiele filmpjes van SIGAMES zijn te zien op hun Youtube kanaal.

Screenshots

Volgen nog

Handige links

Footballmanager.com - De officiele Football Manager-website.
Sigames.com - De site van de ontwikkelaars van Football Manager.
SI Community - Officiële forum van FM
FMInside.nl
ManUtd.nl
Sortitoutsi.net
Thedugout.tv

Opmerkingen vooraf

Natuurlijk is dit topic bedoeld voor vragen, maar probeer eerst zelf te zoeken voor meteen vragen te stellen! Kijk in het bijgeleverde boekje of lees de topics nog even door! Is het dan nog niet duidelijk, vraag het dan gerust, er lopen hier genoeg experts rond 8)

Wil je tips geven over wie de opvolger wordt van Zidane of welke topspelers voor weinig je aanraadt aan mede fm-ers? Zet de naam van deze speler dan even als een spoiler in de tekst, zodat het niet storend is voor FM-ers die geen namen willen weten.
Verwerk het volgende in je bericht en iedereen is blij.
code:
1
[spoiler]Naam speler[/spoiler]

Mist er iets? Toevoegingen? Wil je mede-auteur worden? Post het dan of DM de topicstarter.

[ Voor 48% gewijzigd door JanW op 10-10-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:57

Christiano007

Ich bin der champion

Ikheb er weer zin in.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:26

ettie1990

PSN:ettiesick

ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396639

Screenshots zien er goed uit! Nu al zin in de Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Wel jammer dat je moet kiezen tussen een tracksuit of tactical manager stijl. Ik wil graag spelers beter maken maar doe dit door spelers een bepaalde eigenschap te laten trainen. Verder laat ik het allemaal aan de trainers over. Dit is dus niet mogelijk als ik de tactical optie neem als ik het zo lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Christiano007 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:15:
Wel jammer dat je moet kiezen tussen een tracksuit of tacticle manager stijl. Ik wil graag spelers beter maken maar doe dit door spelers een bepaalde eigenschap te laten trainen. Verder laat ik het allemaal aan de trainers over. Dit is dus niet mogelijk als ik de tacticle optie neem als ik het zo lees
In het filmpje laten ze het goed zien. Je hebt gewoon een balk die je kunt verslepen om zo meer Tactical of meer Tracksuit te worden. Je kunt hem echter ook in het midden laten staan zodat je ''beidde'' bent.

Het is meer gedaan zodat je wat meer invloed hebt op je begin eigenschappen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Anoniem: 396639 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:16:
[...]

In het filmpje laten ze het goed zien. Je hebt gewoon een balk die je kunt verslepen om zo meer Tactical of meer Tracksuit te worden. Je kunt hem echter ook in het midden laten staan zodat je ''beidde'' bent.

Het is meer gedaan zodat je wat meer invloed hebt op je begin eigenschappen denk ik.
Ah ok :) heb het filmpje nog niet kunnen bekijken.

En de release datum staat vast? Dat hij niet opeens in oktober verkrijgbaar is.... Muv de beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:18
Anoniem: 396639 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:16:
[...]

Maar wordt er dan ook rekening gehouden dat je tegen een type Zlatan niet echt boos moet doen. Zie je dat dan ook direct in het spel terug van de 2de helft als je dat toch doet?

Of houden ze niet echt rekening met "macho's"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:56
Christiano007 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:34:
[...]

Ah ok :) heb het filmpje nog niet kunnen bekijken.

En de release datum staat vast? Dat hij niet opeens in oktober verkrijgbaar is.... Muv de beta
Misschien dat ze weer dat preorder trucje doen zodat je alsnog in oktober al een "beta" kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Volgens mij zal er ook dit jaar weer sprake zijn van een open-beta twee weken voor release bij pre-order. De releasedatum in het filmpje staat iig op 7 november!

Vind de mogelijkheden interessant om je eigen persoonlijkheid wat meer te customizen! Praktijk zal natuurlijk moeten uitwijzen in hoeverre dit ook daadwerkelijk van invloed zal zijn, maar het voegt iig al wat toe voor de eigen beleving natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heb er alweer zin in, heb hem al pre-ordered :)

Hoop dat ik er meer tijd voor ga hebben dan ik voor FM14 had, daar heb ik door drukke schemas slechts een kleine 900 uur mee kunnen spelen, wat vrij weinig is tov FM13.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Bij mij staat de teller op steam in totaal op 2344 uur :X Nu heb ik ook vaak zat gehad dat fm open stond terwijl ik een dagje weg was en niet alle uren speeluren zijn maar ook testuren, maar toch :p

edit:

Op zich wel redelijk stabiel. Voor fm13 staat de teller in totaal op 2284 uur :p

[ Voor 19% gewijzigd door Benotti op 08-10-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 07:31
wildhagen schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:25:
Heb er alweer zin in, heb hem al pre-ordered :)
Ik ook :)

Eerst nog even geduld hebben, maar ziet er weer goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:33
Ik zit toch te twijfelen, in fm2014 moest de aandacht naar zoveel randzaken toe. Hierdoor was de lekkere feeling van FM een beetje weg... Maar toch begint het weer te kriebelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Wellicht is de classic optie meer iets voor jou? Daar zijn de meeste randzaken wel aardig gestript volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Laatst online: 23-05 14:50
Allemachtig wat een uren spelen jullie allemaal. Ik heb FM 2014 niet eens zoveel gespeeld tov de andere (175 uur ofzo tegenover 350ish gemiddeld) maar ik krijg er toch altijd snel genoeg van een game. Misschien omdat ik ook zoveel andere games speel. Ga deze in ieder geval wel weer kopen, preorderen doe ik echter niet aan, zie er geen voordeel van in.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tsja, ik ben aan FM verslaafd, dan komen de uren vanzelf :P

FM12: 866 uur (weinig, zat toen met 2 grote verbouwingen waar veel tijd in zat)
FM13: 1182 uur
FM14: 888 uur, komen er nog wel een paar bij

Dat is uit de steam-tijd, de oudere versies weet ik niet meer, maar zal steeds tussen de 1100 en 1300 uur zitten denk ik, met name CM01/02, CM03/04, FM05 en FM06 heb ik aardig platgespeeld.

Kan op een weekend rustig 8 tot 9 uur per dag spelen met FM.... door de weeks speel ik dan nauwelijks meer tegenwoordig, maar vroeger speelde ik op een doordeweekse dag ook nog wel 3-4 uur per dag. Ging ook wel eens tot ver na middernacht door, maar nu ik niet superjong meer ben (bijna 39 jaar, speel het al sinds mijn 17e ofzo) trek ik dat toch niet zo meer :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Nu online
Als je zoveel speelt, vraag ik me af, wat voor een games heb je dan? Eén hele lange of verschillende?

Wildhagen speelt volgens mij alleen maar, of voornamelijk LLM. Maar toch, uit nieuwsgierigheid vraag ik me af wat voor een games iedereen hier speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zelf heb ik het wel gehad na een seizoen of 5, daarna begin ik weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
JanW schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:31:
Als je zoveel speelt, vraag ik me af, wat voor een games heb je dan? Eén hele lange of verschillende?

Wildhagen speelt volgens mij alleen maar, of voornamelijk LLM. Maar toch, uit nieuwsgierigheid vraag ik me af wat voor een games iedereen hier speelt.
Meestal speel ik in de beta een grotere club, om de nieuwe features een beetje te leren kennen. Dan is het handig als je een beetje middelen hebt, hoef je je daar niet mee bezig te houden.

In de final game speel ik vrijwel alleen LLM ja, wel in verschillende landen. Veel uitdagender dan wanneer je 100 miljard in kas hebt, dat is niet echt een uitdaging meer imho.

Vroeger begon ik na 20-30 seizoenen ofzo vaak met een nieuwe save, maar tegenwoordig doe ik meestal het hele jaar met één save, tenzij het door een patch noodzakelijk is om opnieuw te beginnen.

Met FM13 zat ik uiteindelijk ergens rond het jaar 2090-2100 ofzo (weet niet precies meer, maar iig aardig in die richting) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-05 21:00
Voor welke platforms komt deze game uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Windows, Macintosh en Linux. Systeemvereisten per OS zijn te vinden op http://www.footballmanage...-system-requirements.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joostje123 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:43:
[...]

Maar wordt er dan ook rekening gehouden dat je tegen een type Zlatan niet echt boos moet doen. Zie je dat dan ook direct in het spel terug van de 2de helft als je dat toch doet?

Of houden ze niet echt rekening met "macho's"?
Zo ver ik weet zit dit er al in, een Neuer zal vaak ongeintreseerd lijken, Ibra volgens mij gemakzuchtig enz enz.

Hoeverre je teamtalks daar invloed op hebben/hadden weet ik niet, zal ik de beta voor moeten spelen :+
wildhagen schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:14:
[...]

Meestal speel ik in de beta een grotere club, om de nieuwe features een beetje te leren kennen. Dan is het handig als je een beetje middelen hebt, hoef je je daar niet mee bezig te houden.

In de final game speel ik vrijwel alleen LLM ja, wel in verschillende landen. Veel uitdagender dan wanneer je 100 miljard in kas hebt, dat is niet echt een uitdaging meer imho.

Vroeger begon ik na 20-30 seizoenen ofzo vaak met een nieuwe save, maar tegenwoordig doe ik meestal het hele jaar met één save, tenzij het door een patch noodzakelijk is om opnieuw te beginnen.

Met FM13 zat ik uiteindelijk ergens rond het jaar 2090-2100 ofzo (weet niet precies meer, maar iig aardig in die richting) :)
Dat heb ik nooit gehaald maar ik heb ook wel vaak lange games.

Begin altijd met Arsenal, omdat ik deze club en spelers al ken en dan het spel beter te leren is, dan ligt het er een beetje aan hoe mijn jeugd spelers groeien, dat bepaald toch wel vaak de lengte van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ben benieuwd wanneer An Alternative Reality: The Football Manager Documentary op tv te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:56
Christiano007 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 21:26:
Ben benieuwd wanneer An Alternative Reality: The Football Manager Documentary op tv te zien is.
In Nederland geen idee, maar hij is al te zien geweest int buitenland. Ik vond het verbazingwekkend om te weten dat ik niet de enige gek ben die zo meeleeft met het spel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Laatst online: 09:43
Hoi, weet iemand of een i7 met hyper treading FM sneller maakt in vergelijking met een i5? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628494

Rorata schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:29:
Hoi, weet iemand of een i7 met hyper treading FM sneller maakt in vergelijking met een i5? Thanks!
Ja, zie onderstaande thread:

http://community.sigames....nager-14-Benchmark-Thread

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 628494 op 19-10-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

HamburgerHenk schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:23:
[...]

In Nederland geen idee, maar hij is al te zien geweest int buitenland. Ik vond het verbazingwekkend om te weten dat ik niet de enige gek ben die zo meeleeft met het spel :p
Je zou toch verwachten dat hij nu wel ergens te vinden is op het internet, maar helaas niet :'( . In andere landen is hij wel te zien geweest, beetje jammer.

Wie heeft al zijn pre-order bestelling gedaan, en waar? Ik zoek nog een key met beta access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Christiano007 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:52:
[...]

Je zou toch verwachten dat hij nu wel ergens te vinden is op het internet, maar helaas niet :'( . In andere landen is hij wel te zien geweest, beetje jammer.

Wie heeft al zijn pre-order bestelling gedaan, en waar? Ik zoek nog een key met beta access.
Weet iemand wanneer die beta dan begint en of je de save game kan behouden als FM 2015 live gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Christiano007 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:52:
[...]

Pre-order staat er hier al een tijdje in, via cdkey ofzo gedaan. Alle pre-orders hebben Beta Access
Sn3gG3l schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:37:
[...]

Weet iemand wanneer die beta dan begint en of je de save game kan behouden als FM 2015 live gaat?
Voorgaande jaren was het vaak 2 weken voor de release de Beta, ik neem aan dat hij vrijdag zo ongeveer er zal zijn.

Wat betreft save-games kun je wel omhoog, van Beta -> 1.0 -> 1.1 > 2.0, alleen niet omlaag. Je save game kun je dus meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Anoniem: 396639 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:44:
[...]

Pre-order staat er hier al een tijdje in, via cdkey ofzo gedaan. Alle pre-orders hebben Beta Access

[...]

Voorgaande jaren was het vaak 2 weken voor de release de Beta, ik neem aan dat hij vrijdag zo ongeveer er zal zijn.

Wat betreft save-games kun je wel omhoog, van Beta -> 1.0 -> 1.1 > 2.0, alleen niet omlaag. Je save game kun je dus meenemen.
Dank voor de snelle reactie, ik ga maar eens op zoek naar een key dan :) Vraag is alleen of het slim is om tijdens die beta al te gaan spelen of beter overnieuw te beginnen als de FM2015 gold gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:25

Barbas

Gallego!

Twijfel nog steeds heel erg of ik fm2015 zal gaan halen. Heb fm2014 ook en merk dat ik voornamelijk in het begin speel en daarna toch wat afzwakt vanwege tijdgebrek... Al is het nu weer heel erg aan het kriebelen als ik zo de lijst met nieuwe features lees. Zucht.. :D

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Anoniem: 396639 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:44:
[...]

[...]

Niet elke key heeft blijkbaar beta access, vandaar :)

En volgens SI moeten savegames van de beta gewoon in de final versie kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Savegames kun je gewoon meenemen, no problem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 19:34
Heb hem nu al gezien voor pakweg 36e.
Eens afwachten of ik hem voor dezelfde prijs kan krijgen als vorig jaar, 30e.

En ik heb hem op diverse sites 2x zien staan, met en zonder beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:21
Speel CM/FM als sinds 95/95 en heb ook komende versie weer aangeschaft, met beta. Ik hoop dat de match engine echt verbeterd is, het grafische stuk intereseert mij daarin persoonlijk minder aangezien ik het grootste deel van de tijd nu eenmaal in 2D speel. Ik begrijp overigens goed dat hier echt verbetering in nodig is, ziet er grafisch redelijk achterhaald uit.

Twitch.tv integratie is mij om het even :/, het enige dat ik hoop is dat hier niet erg veel dev tijd in is gaan zitten die imho beter had kunnen gaan naar verbeteringen van bijvoorbeeld eerdergenoemde match engine of transfer-systeem verbetering. Verbeteringen waar ik naar uit kijk (in willekeurige volgorde):
  • Verbeterde playersearch
  • Fog of war/scouting verbeteringen, ik ben benieuwd naar de hoe de ranges op attributen bij scouting in de praktijk werken.
  • Player/teamtalks gedurende wedstrijd, geeft echt de mogelijkheid om op presteren/gemoedstoestand te reageren tijdens een wedstrijd. Zo vaak een jonge speler op gesteld die 'very nervous' leek aldus mijn assistent waar je dan vervolgens niets mee kan tot de rust :(
  • Toevoegingen als nieuwe preferred moves ('penalty box player' is bijvoorbeeld geweldig voor sommige spitsen) en rollen (roaming playmaker :> )
  • Movember :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Nu online
De beta is live: https://twitter.com/milesSI/status/525309536673218561

Te downloaden via Steam > FM15 > Install aanklikken en installeren maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:02
Dat wordt dus komende weken het forum van sigames.com in de gaten houden. Ben erg benieuwd naar de opmerkingen over de ME.

Voor de geïnteresseerden: Forum SI games: voor het melden van bugs FM 2015

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb zelf een key van cdkeys.com , gaan ze de beta key pas morgen uitleveren :') Nooit meer daar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Twijfel toch weer om hem te halen. De vorige iets minder gespeelt maar het begint toch weer te kriebelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Heb mijn beta key al binnen en morgen vrij. De perfecte combinatie dus.

Normaal begin ik met Ajax maar deze keer ga ik eens met een andere club beginnen en laat ik Frank zitten waar hij is.
De keuze is gevallen op Manchester United.
Even Louis laten zien hoe het moet.

Terwijl ik dit allemaal getikt heb heeft Steam het spel gedownd. 1.4GB download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
GUI ziet er aardig uit, wel ff zoeken naar sommige zaken....

Scouting is ook top met die ranges ipv harde getallen.

Grafische bewegingen bij de wedstrijd ziet er fantastisch uit, veel realistischer dan voorheen.

Minpuntje is dat er wel érg veel gescoord wordt, zowel vóór als tégen... ik heb nu 4 wedstrijden gespeeld, met de volgende uitslagen: 8-1 (!), 3-6, 3-3, 5-3. Allen tegen relatief gelijkwaardige tegenstanders, en zonder rare tactieken of shouts oid....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:02
Volgens mij is dat ook wel een probleem wat je elk jaar weer tegenkomt in de nieuwe versies van FM.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:21
Ik sta te popelen. Ik wil vanavond beginnen met de bèta. Weet iemand waar ie het goedkoopste is met betakey? Dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567872

Tha-PC-Legend schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:07:
Ik sta te popelen. Ik wil vanavond beginnen met de bèta. Weet iemand waar ie het goedkoopste is met betakey? Dank alvast :)
En hem al gevonden tegen schappelijke prijs met beta ?

instant-gaming.com is betrouwbaar en vrij goedkoop ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 567872 op 24-10-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
wildhagen schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 07:28:
GUI ziet er aardig uit, wel ff zoeken naar sommige zaken....

Scouting is ook top met die ranges ipv harde getallen.

Grafische bewegingen bij de wedstrijd ziet er fantastisch uit, veel realistischer dan voorheen.

Minpuntje is dat er wel érg veel gescoord wordt, zowel vóór als tégen... ik heb nu 4 wedstrijden gespeeld, met de volgende uitslagen: 8-1 (!), 3-6, 3-3, 5-3. Allen tegen relatief gelijkwaardige tegenstanders, en zonder rare tactieken of shouts oid....
Er zijn zeker nog wat goalkeeping issues, dat weten ze zelf gelukkig ook. Voornamelijk op laag niveau geven ze aan. Jou kennende is dat precies waar je begonnen bent? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, ben begonnen met Hemel Hempstead in de Conference North, nog veel lager kan het niet :P

Al met al is mijn eerste indruk behoorlijk positief. De ME is lang niet zo'n gatenkaas als hij in FM13 (en mindere mate FM14) was. Alleen de GUI kost wel ff om eraan te wennen, sommige opties zitten echt niet waar je ze zou verwachten...

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 24-10-2014 11:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Toch typisch en ergens ook wel vermakelijk om altijd weer te lezen: tientallen, honderden of (voor sommigen) zelfs 1000+ uren in een game stoppen en dan bitchen over 10 euro prijs verschil.

Zelfde als mensen die een dure iPhone kopen en dan de markten afspeuren voor het goedkoopst mogelijke hoesje.

Anyways, OT voordat ome Gropah me ook hier komt corrigeren: ik koop 'm eigenlijk al jaren bij DLgamer. Goede ervaringen mee, ook buiten FM. Qua prijs niet de goedkoopste, maar qua kwaliteit naar mijn idee wel top.

Gister even snel begonnen met Ajax om de zaak te verkennen en vind het eigenlijk allemaal wel prettig werken. De menu's zijn weliswaar anders maar naar mijn idee is dat gewoon ff wennen. Daarnaast werken de shortkey's nog prima (transferlijst - F5).

Vanavond/vannacht meer tijd dus dan maar eens 'serieus' beginnen, denk met NEC of Roda. Kijken of we terug kunnen naar de Eredivisie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Anoniem: 567872 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:42:
[...]

En hem al gevonden tegen schappelijke prijs met beta ?

instant-gaming.com is betrouwbaar en vrij goedkoop ;)
Bedankt. Helaas is ie daar out of stock. Ik zoek nog even verder vanavond :)

Komt trouwens niet op een euro, maar als ik de keuze heb haal ik m toch zeker waar ie het goedkoopst is, en waarvan je weet dat ze betrouwbaar zijn. Wat je ervoor krijgt is immers het zelfde. Geen hele gekke gedachte dacht ik zo.

Bedankt voor de tip trouwens, ik zal eens bij dlgamer kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Tha-PC-Legend op 24-10-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 13:18
JapieTalent schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:27:
Toch typisch en ergens ook wel vermakelijk om altijd weer te lezen: tientallen, honderden of (voor sommigen) zelfs 1000+ uren in een game stoppen en dan bitchen over 10 euro prijs verschil.

Zelfde als mensen die een dure iPhone kopen en dan de markten afspeuren voor het goedkoopst mogelijke hoesje.

Anyways, OT voordat ome Gropah me ook hier komt corrigeren: ik koop 'm eigenlijk al jaren bij DLgamer. Goede ervaringen mee, ook buiten FM. Qua prijs niet de goedkoopste, maar qua kwaliteit naar mijn idee wel top.

Gister even snel begonnen met Ajax om de zaak te verkennen en vind het eigenlijk allemaal wel prettig werken. De menu's zijn weliswaar anders maar naar mijn idee is dat gewoon ff wennen. Daarnaast werken de shortkey's nog prima (transferlijst - F5).

Vanavond/vannacht meer tijd dus dan maar eens 'serieus' beginnen, denk met NEC of Roda. Kijken of we terug kunnen naar de Eredivisie. :)
Inderdaad FM is denk ik het goedkoopste spel ooit als je het vergelijkt met vermaak = prijsverhouding.
Maar dan wil je hem toch we graag voor 30 euro mee pakken! Want stel je voor straks betaal je per uur vermaak meer dan 5 cent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Denk toch een kleine bug gevonden. Tenminste ik vind het een bug.

Ik wil een top DC erbij halen maar geen een wil komen omdat we geen CL spelen en hun huidige club wel.
Dus de spelers kijken puur naar de huidige situatie en niet naar de potentie.
Ik denk dat in de werkelijke wereld dit wel mee zou vallen wanneer United bij een topper aan zou kloppen.
Hetzelfde zie ik ook bij spelers terug. 2 spelers hadden zich al gemeld dat ze weg wilden omdat we geen CL spelen. Uiteindelijk zijn ze wel gebleven.

Ook diverse talenten zeggen nee omdat we geen CL spelen.

Heb pas 3 competitie wedstrijden erop zitten met United. 1 wedstrijd in de beker tegen Swindon (4-1) en 2 competitie wedstrijden tegen Chelsea (Chelsea was beter maar we wonnen met 1-0) en 1-1 tegen Everton.

Tot nog toe slechts 1 versterking gehaald, Maicon voor de rechtsback positie. Deze wissel ik dan met Rafael af en ben op zoek naar een jong talent voor de positie welke over een paar jaar in de basis kan. Want Maicon is oud en in Rafael heb ik geen vertrouwen.

Tevens wil ik nog een top DM, vleugel speler en DC. Maar echte toppers willen niet komen.
Dus focus ik me op talenten en ga verder met wat ik al heb en dat is geen slecht materiaal.

Enige tegenslag die ik heb is dat in de 2e competitie wedstrijd Di Maria uitviel met een blessure en pas over 4 maanden terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
wildhagen schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:24:
Ja, ben begonnen met Hemel Hempstead in de Conference North, nog veel lager kan het niet :P

Al met al is mijn eerste indruk behoorlijk positief. De ME is lang niet zo'n gatenkaas als hij in FM13 (en mindere mate FM14) was. Alleen de GUI kost wel ff om eraan te wennen, sommige opties zitten echt niet waar je ze zou verwachten...
Aan welke opties moet ik denken?

Zelf had ik trouwens heel weinig tijd nodig om aan te passen aan de nieuwe gui. Sommige dingen zitten inderdaad op een andere plek, maar als ik daar over nadenk, kon ik de logica wel vinden :)

En binnen no time klik ik weer als vertrouwd naar de schermen die ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Benotti schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:23:
[...]

Aan welke opties moet ik denken?
Drie waar ik al vrij snel tegenaan liep:

- News Subscriptions (is nu een tabje in de Inbox)
- Player Search / Staff Search
- Backroom Advice (zit nu onder een tabje onder Staff)

En het tactics-scherm is ook gigantisch veranderd, en tot nu toe ben ik daar nog niet geheel tevreden over. Net als over de nieuwe manier om de 'geschiktheid' voor bepaalde posities of rollen weer te geven (met die ronde circeltjes etc).

Geen van allen show-stoppers, maar soms wel irritant :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Tactic screen ben ik ook niet echt tevreden over. Esthetisch ziet het er wel leuk uit, maar is vervelend dat je rechts op het veld niet meer de rollen kunt zien. Daarvoor moet je dan weer naar links gaan, waar ze veel te veel ruimte in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Benotti schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:54:
Tactic screen ben ik ook niet echt tevreden over. Esthetisch ziet het er wel leuk uit, maar is vervelend dat je rechts op het veld niet meer de rollen kunt zien. Daarvoor moet je dan weer naar links gaan, waar ze veel te veel ruimte in beslag nemen.
Aye de rollen zouden gewoon rechts op het veld te zien moeten zijn zoals in de vorige FM, nu moet je teveel rondkijken voor info die bij elkaar hoort.
Of als ze dan al de huidige manier willen gebruiken zet ze dan in een andere volgorde.

Nu heb je Rol, selectie met hun positie en vorm, tactisch scherm, lijst met subs.

Haal dan de lijst met subs weg, want wie de subs zijn zie je al in de selectie lijst op hetzelfde scherm.
Dus haal dan de lijst met subs weg en zet de lijst met rol daar neer.

edit:
Wat vinden jullie van de prijzen op de transfer markt?

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 24-10-2014 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Mocht je problemen hebben met het starten van FM op een laptop met een nVidia kaart (zoals ik). Het volgende losde het probleem bij mij op:

-Rechter muisklik op desktop;
-nVidia control panel starten;
-Navigeren naar de '3D settings';
-FM.exe opzoeken;
-Preferred graphics processor naar 'Integrated graphics' wijzigen.

Zie ook: https://support.sega.co.u...ooting-Game-Launch-Issues

Nu lekker spelen.. zal later mijn ervaringen posten.

[ Voor 0% gewijzigd door Tha-PC-Legend op 24-10-2014 18:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Eerste patch voor de beta is uitgekomen, versie 15.0.2, en bevat enkele kleine fixes:
- Fix for attributes not showing on the player profile panel in windowed mode on some resolutions
- Further optimisation to match performance
- Further optimisation to save game speeds
- Fixed issue where the user has bid accepted for a player but is not prompted to offer a contract in news item
- Improved 2D pitch patterns
Zie http://community.sigames....ger-2015-Pre-Release-Beta

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Bij een wedstrijd gaat mijn videokaart fan opeens verdomd hard draaien. Hopelijk is dat verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Staan je graphics-settings niet te hoog? Bij mij moet ik hem op Medium zetten, want op High doet hij precies wat jij zegt en gaat alles stotteren...

WTF:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0mT24AB8gZ19wOoRZXacEMdu/full.jpg

3 rode kaarten, binnen 8 minuten van elkaar voor mijn team... dat gaat echt nergens over, die 1e (van Johnson) was nog enigszins verdedigbaar (was 2x geel), maar die 2e en vooral die 3e ging echt nergens over.

Sowieso valt me op dat het aantal rode kaarten imho ietwat aan de hoge kant is, aan beide kanten (zowel player als AI). Aantal gele kaarten lijkt wel redelijk OK...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Laatst online: 07:33
Toch altijd mooi om te zien dat elk jaar die rode kaarten bug er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

wildhagen schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:19:
Staan je graphics-settings niet te hoog? Bij mij moet ik hem op Medium zetten, want op High doet hij precies wat jij zegt en gaat alles stotteren...

WTF:

[afbeelding]

3 rode kaarten, binnen 8 minuten van elkaar voor mijn team... dat gaat echt nergens over, die 1e (van Johnson) was nog enigszins verdedigbaar (was 2x geel), maar die 2e en vooral die 3e ging echt nergens over.

Sowieso valt me op dat het aantal rode kaarten imho ietwat aan de hoge kant is, aan beide kanten (zowel player als AI). Aantal gele kaarten lijkt wel redelijk OK...
Stotteren heb ik geen last van. Als BF4 en fifa 15 geen probleem zijn mag het overweldigende grafische geweld van FM15 ook geen problemen opleveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Over een GPU die harder moet werken weet ik niets (heb waterkoeling dus er gaat geen fan harder blazen).
Van stotteren heb ik ook geen last, speel wel windowed.

Zie in deze FM wel een paar verschillen met de echte wereld. Inzaghi werd na een paar wedstrijden al ontslagen, Southampton staat op degraderen na 10 wedstrijden en bij Ajax heeft men Obafemi Martins gehaald (inderdaad die gast die ooit bij Inter speelde) en staat Boer in het doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 19:27
Is het nog steeds zo dat als je met een kleine club helemaal jezelf omhoog werkt en je bijvoorbeeld de CL wint je nog steeds geen goede spelers kan contracteren zodat je alleen maar op regens kan terugvallen?

Vind het jammer dat als je in 10 jaar groeit je nog steeds de status hebt van een amateurploeg. Ook al win je 10x de CL. Dus kun je alleen 16 jarigen halen en die door laten groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:01
steam servers are to busy to handle your request error 53.. :X
--
fixed :)

[ Voor 10% gewijzigd door jhesse op 25-10-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RedHat schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:51:
Is het nog steeds zo dat als je met een kleine club helemaal jezelf omhoog werkt en je bijvoorbeeld de CL wint je nog steeds geen goede spelers kan contracteren zodat je alleen maar op regens kan terugvallen?

Vind het jammer dat als je in 10 jaar groeit je nog steeds de status hebt van een amateurploeg. Ook al win je 10x de CL. Dus kun je alleen 16 jarigen halen en die door laten groeien.
Hoe het in FM 15 zit weet ik niet, maar in FM 14 was het zo dat het een combinatie was van de Club Reputatie en van je Land Reputatie.

Ik had een game van ong 20 seizoen met PSV, in het begin had ik hetzelfde als wat jij had. Maar toen Ajax en NEC het europees ook goed deden, ging ons land reputatie ook omhoog. Toen kwamen er ook talenten en spelers van Engeland en Spanje naar Nederland toe.

Hoop dat dat in FM 15 wat sneller gaat. Dat de clubs met je meegroeien ipv op hun eigen tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 19:27
Anoniem: 396639 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:22:
[...]

Hoe het in FM 15 zit weet ik niet, maar in FM 14 was het zo dat het een combinatie was van de Club Reputatie en van je Land Reputatie.

Ik had een game van ong 20 seizoen met PSV, in het begin had ik hetzelfde als wat jij had. Maar toen Ajax en NEC het europees ook goed deden, ging ons land reputatie ook omhoog. Toen kwamen er ook talenten en spelers van Engeland en Spanje naar Nederland toe.

Hoop dat dat in FM 15 wat sneller gaat. Dat de clubs met je meegroeien ipv op hun eigen tempo.
Ja maar dat is een beetje onzin natuurlijk. Als PEC 10x op rij de CL wint, en de rest Europees niet zo goed is in de competitie, maar PEC wel de hoogste salarissen kan betalen, gaan goede spelers echt wel naar PEC hoor 8)7

Ik vind dat daar wel wat beter naar gekeken mag worden. Dat een Ronaldo niet naar PEC toe gaat als ze een keer 2e in CL worden dat snap ik... Maar als clubs in 10 jaar uitgroeien tot een van de grootste clubs dan zou het evt kunnen...

Ik hoop dat dat beter uitgewerkt is, want dat weerhoudt mij er steeds van om na 10 seizoenen verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Kan me niet meer herinneren of ik dit probleem bij de vorige FM ook had of niet.

Ik kan me herinneren dat ik het probleem had dat de sponsor inkomsten altijd laag bleven, ook al won ik 10x de CL.
Het lukte me nooit om Nederland in de top 5 te krijgen van de competities maar ik kan me niet herinneren dat ik echt problemen had buitenlandse toppers te halen.
Als ik achter echte top talenten zat (waar je dan 15mln voor betaald) kwamen deze vaak naar Ajax toe.

[ Voor 14% gewijzigd door Deadsy op 25-10-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Ik heb m'n eerste seizoen afgemaakt. Gestart met NEC met als doel terug te keren naar de Eredivisie. Het bestuur was iets minder ambitieus: als ik me maar plaatste voor de play-offs was het al prima. Desondanks, na een zware start waar het vooral zoeken was naar de juiste tactiek, heb ik de titel weten te bemachtigen waardoor de terugkeer naar de Eredivisie na slechts één jaar afwezigheid een feit was.

Spelers die opvielen in positieve zin waren Joshua Smits, die in sommige wedstrijden echt onklopbaar was, om de volgende wedstrijd er doodleuk 3 door te laten. Daarnaast waren Celik(19 goals / 7 assists), Jahanbakhsh (19/11), Christian Santos (13/8) en Foor (8/14) van onschatbare waarde doordat ze veel scoorden, veel assists gaven en dominant het spel bepaalden. Kevin Conboy viel op in zowel positieve als negatieve zin. Hij scoorde/assisteerde (5/9) met regelmaat, maar miste daarnaast ook veel wedstrijden door liefst 15 gele en 4 rode kaarten.

Of het een bug is weet ik niet, maar NEC bood me geen nieuw contract aan, ondanks dat de gestelde doelstelling ruim waren gehaald en eigenlijk iedereen happy was. Dit gegeven, plus het feit dat de financiële situatie bij NEC dusdanig slecht is dat het verlengen van dragende krachten al een ontzettende uitdaging was, laat staat het versterken van de selectie heeft me doen besluiten op te stappen en te verhuizen naar Enschede toen die mij als perfecte opvolger van Alfred Schreuder zagen en benaderden voor de vacante trainerspositie.

2015/2016 dus aan de slag bij FC Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191250

Scoren jullie ook zo veel in de beta?

ADO - Twente 3-3
Feyenoord - ADO 5-5
ADO - Heerenveen 5-2
AZ - ADO 2-4
NAC - ADO 1-3

Van Duinen heeft er al 9 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Anoniem: 191250 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 09:40:
Scoren jullie ook zo veel in de beta?

ADO - Twente 3-3
Feyenoord - ADO 5-5
ADO - Heerenveen 5-2
AZ - ADO 2-4
NAC - ADO 1-3

Van Duinen heeft er al 9 gemaakt.
Valt voorlopig wel mee (Ajax). Een wedstrijd gewonnen met 6-2 maar het gros win ik met 2 of 3-1.
Van Duinen is overigens een prima speler idd. Even goed in de gaten houden.

Ben nu halverwege het seizoen. Moisander en Schone zijn weg. Heb Virgil van Dijk gehaald. Cillissen loopt te miepen dat ie weg wil. Heb m niet laten gaan in seizoen 1. Hopelijk ontwikkelt van der Hart zich goed bij GAE zodat hij het stokje over kan nemen.
Verder ben ik nu aardig gewend aan de GUI al vind ik wel dat de tekst wat lastiger leesbaar is. Maar goed daar hebben we skins voor. Daarnaast is het taaltechnisch nog niet helemaal op orde. Veel Engelse zinnen terwijl ik in het Nederlands speel.
Ik vermaak me echter weer prima met deze editie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Vind de prijzen van spelers in de Nederlandse competities schrikbarend hoog. Zo kost een Singraven van Heerenveen tig miljoen terwijl hij een klein contract heeft.

Ook de salaris eisen van spelers zijn enorm hoog. Verdiend speler X bij club A 8.000 per week, wilt hij bij mij 30.000 verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Er is idd al een probleem gerapporteerd met te hoge salarissen in Nederland. Ook zijn keepers nog een beetje dodgy, wat leidt tot veel goals. Zijn bekende problemen, dus hopelijk gefixed wanneer de game uit beta komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Ook ik heb de beta aangeschaft (g2play key). Mijn laatste FM die ik gekocht had was de '12 editie. En ik moet zeggen dat de 15 beta tot nu toe prima speelt. Ik ben begonnen met Ajax omdat ik vind dat het huidige beleid daar nergens op slaat. Daarnaast wil ik pas met LLM beginnen op het moment dat de game echt uit is.

Wat mij betreft bevalt de beta prima. Het aantal merkbare bugs en glitches is mijn inziens beperkt. Wel heb ik een keer een geblesserde tegenstander over het veld zien zweven, maar dat was eenmalig. Toch zet ik een paar vraagtekens bij de match engine. Van de 11 wedstrijden heb ik er nu 7 gewonnen, 2 gelijk gespeeld en 2 verloren. Doelcijfers: 26 voor en 16 tegen, niet overdreven veel doelpunten volgens mij. Nergens heb ik echt overtuigend gewonnen. Klapstuk hierbij was tegen Willem II, waar met 1-0 gewonnen werd ondanks 30 (!) schoten aan onze zijde. Nu weet ik dat Sigthorsson en Milik (ik gebruik ze als duo) geen topspitsen zijn, maar een iets hogere uitslag had dan wel gemogen. Blessures lijken ook in orde. Alleen El Ghazi is er een half jaar uit met een gebroken been, kan gebeuren.

Extra dimensie zijn toch wel de beloftes die je kunt doen aan spelers. Zo liet ik Moisander niet vertrekken ondanks een concreet bod van Villareal en kwam hij verhaal halen. Ook het team bleek aan zijn kant te staan en vond dat ik hem niet tegen zijn wil vast kon houden. Leuk om te zien hoe deze interactie is. Toen er een bod kwam op Cillisen durfde ik ook geen nee meer te zeggen...

Transfers lijken redelijk realistisch. Een transfervrije Trochowksi kiest al lang niet meer automatisch voor Ajax. Ondanks dat we een goed contract overeengekomen waren, koos hij voor een middenmoter in de premier league. Cillisen is dan de enige die ik verkocht heb (6.75M naar Stoke). Gehaald heb ik Vlaar (8.5M), Sergio Romero (1.8M - bargain hunt!), Sanogo van Arsenal op huurbasis en Estrada (free).

Voornaamste minpunt met de GUI zit hem toch in de tactics. In het hoofdscherm kun je eigenlijk alleen op hoofdlijnen zien hoe goed een speler een bepaalde rol kan vervullen. Ik wil juist een speler graag optimaal benutten en dus kan een andere rol, die op het oog even goed past, net 1 of 2 punten beter bij hem passen. Dit kun je pas zien op het moment dat je naar het players scherm gaat. In FM12 was dit nog in 1 oogopslag te zien, dat zou ik graag terug willen zien.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Andere bug (met de GUI in dit geval) is dat de positie van de widgets in het match-screen niet onthouden wordt na reload. Als je FM herstart en het spel herlaad staan alle vensters weer over elkaar heen, ipv netjes onder elkaar zoals ik ze had gesteld.

Heb het al gemeld op het forum :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
JohnnyBravo schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:56:
Ook ik heb de beta aangeschaft (g2play key). Mijn laatste FM die ik gekocht had was de '12 editie. En ik moet zeggen dat de 15 beta tot nu toe prima speelt. Ik ben begonnen met Ajax omdat ik vind dat het huidige beleid daar nergens op slaat. Daarnaast wil ik pas met LLM beginnen op het moment dat de game echt uit is.

Wat mij betreft bevalt de beta prima. Het aantal merkbare bugs en glitches is mijn inziens beperkt. Wel heb ik een keer een geblesserde tegenstander over het veld zien zweven, maar dat was eenmalig. Toch zet ik een paar vraagtekens bij de match engine. Van de 11 wedstrijden heb ik er nu 7 gewonnen, 2 gelijk gespeeld en 2 verloren. Doelcijfers: 26 voor en 16 tegen, niet overdreven veel doelpunten volgens mij. Nergens heb ik echt overtuigend gewonnen. Klapstuk hierbij was tegen Willem II, waar met 1-0 gewonnen werd ondanks 30 (!) schoten aan onze zijde. Nu weet ik dat Sigthorsson en Milik (ik gebruik ze als duo) geen topspitsen zijn, maar een iets hogere uitslag had dan wel gemogen. Blessures lijken ook in orde. Alleen El Ghazi is er een half jaar uit met een gebroken been, kan gebeuren.

Extra dimensie zijn toch wel de beloftes die je kunt doen aan spelers. Zo liet ik Moisander niet vertrekken ondanks een concreet bod van Villareal en kwam hij verhaal halen. Ook het team bleek aan zijn kant te staan en vond dat ik hem niet tegen zijn wil vast kon houden. Leuk om te zien hoe deze interactie is. Toen er een bod kwam op Cillisen durfde ik ook geen nee meer te zeggen...

Transfers lijken redelijk realistisch. Een transfervrije Trochowksi kiest al lang niet meer automatisch voor Ajax. Ondanks dat we een goed contract overeengekomen waren, koos hij voor een middenmoter in de premier league. Cillisen is dan de enige die ik verkocht heb (6.75M naar Stoke). Gehaald heb ik Vlaar (8.5M), Sergio Romero (1.8M - bargain hunt!), Sanogo van Arsenal op huurbasis en Estrada (free).

Voornaamste minpunt met de GUI zit hem toch in de tactics. In het hoofdscherm kun je eigenlijk alleen op hoofdlijnen zien hoe goed een speler een bepaalde rol kan vervullen. Ik wil juist een speler graag optimaal benutten en dus kan een andere rol, die op het oog even goed past, net 1 of 2 punten beter bij hem passen. Dit kun je pas zien op het moment dat je naar het players scherm gaat. In FM12 was dit nog in 1 oogopslag te zien, dat zou ik graag terug willen zien.
Grappig. Ook bij mij melde Stoke zich voor Cillissen. En inderdaad.. Heel het team schaart zich in eerste instantie achter de speler ("Je weerhoudt 'm ervan een stap in zijn carriere te maken"), maar na een gesprek met de selectie kun je ze meestal vrij eenvoudig weer overtuigen dat jouw beslissing de juiste was. Al zit er altijd 1 tussen die het er niet mee eens is :P
Vlaar kun je trouwens halen voor 4-4,5M ;) Heb ik ook overwogen, maar ben voor Van Dijk gegaan (8M).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb als backup fifa strongest player Adebayo Akinfenwa voor 150k een 1 jarig contract aangeboden bij Ajax. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen bij jong Ajax :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Tha-PC-Legend schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:03:
[...]

Grappig. Ook bij mij melde Stoke zich voor Cillissen. En inderdaad.. Heel het team schaart zich in eerste instantie achter de speler ("Je weerhoudt 'm ervan een stap in zijn carriere te maken"), maar na een gesprek met de selectie kun je ze meestal vrij eenvoudig weer overtuigen dat jouw beslissing de juiste was. Al zit er altijd 1 tussen die het er niet mee eens is :P
Vlaar kun je trouwens halen voor 4-4,5M ;) Heb ik ook overwogen, maar ben voor Van Dijk gegaan (8M).
Ik speel niet met Ajax maar in mijn game is hij ook naar Stoke 8)7
Kan toch bijna geen toeval meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Ligt het aan mij of is de AI veelal geneigd om niet de beste 11 op te stellen, maar de meest talentvolle 11? Zowel Vitesse, PSV, Feyenoord als Twente spelen in mijn game spelen met 1, 2 of 3 16-17-18 jarige talenten met 1 of 2 sterren current en 4-5 sterren potential. En dat is echt niet afgedwongen door schorsingen en blessures.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
JohnnyBravo schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:02:
Ligt het aan mij of is de AI veelal geneigd om niet de beste 11 op te stellen, maar de meest talentvolle 11? Zowel Vitesse, PSV, Feyenoord als Twente spelen in mijn game spelen met 1, 2 of 3 16-17-18 jarige talenten met 1 of 2 sterren current en 4-5 sterren potential. En dat is echt niet afgedwongen door schorsingen en blessures.
Bij mij speelt de AI gewoon met de 11 beste spelers, zolang hun fitnes en moraal goed genoeg is.

Ps. Aan het begin van mijn spel werd Inzaghi ontslagen en haalden ze Gullit. Deze is nu ook alweer ontslagen. Lijkt net echt.

Trouwens is het niet zo dat Manchester United een clausule heeft waarmee ze Falcao kunnen overnemen? Ik zie deze niet terug in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:21
Deadsy schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:36:
[...]

Ik speel niet met Ajax maar in mijn game is hij ook naar Stoke 8)7
Kan toch bijna geen toeval meer zijn.
Ik had in FM14 hetzelfde met Vermeer, kleine groep usual suspects die altijd voor hem in de markt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltSpeyside
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-04 11:48
JapieTalent schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 09:15:
Ik heb m'n eerste seizoen afgemaakt. Gestart met NEC met als doel terug te keren naar de Eredivisie. Het bestuur was iets minder ambitieus: als ik me maar plaatste voor de play-offs was het al prima. Desondanks, na een zware start waar het vooral zoeken was naar de juiste tactiek, heb ik de titel weten te bemachtigen waardoor de terugkeer naar de Eredivisie na slechts één jaar afwezigheid een feit was.
Ik ben ook begonnen met NEC, nog niet de tijd gehad een heel seizoen te spelen. Maar ben als kampioen de winterstop ingegaan, en ben nog in de running voor de Beker. De volgende uitdaging is een bezoek bij PSV voor de (volgens mij) halve finale.

Ook bij mij gaat Jakhanbash als een trein, ik gebruik hem al Wide Targetman met tot op heden een zeer goed resultaat. Ik heb ervoor gekozen om Conboy te verkopen aan FC Groningen om zo wat ruimte vrij te maken op de loonlijst. Leiwakkabessy vult die positie zonder problemen in, met een average van boven de 7. Ars heb ik getracht te lozen, maar (logischerwijs) wilde niemand hem hebben. Hij kan iedere week €9.500 bijschrijven op zijn rekening! Bizar veel in vergelijking met de rest van de bepalende spelers.

Vervolgens Geert-Arend Roorda en Luigi Bruins aangetrokken, tot nu toe met veel succes. Mijn middenveld is namelijk kwetsbaar gebleken qua blessureleed. Ondanks het drukke programma met succesvol bekervoetbal heb ik zelden hoeven beginnen met een opstelling die veel onderdoet voor de basiself. Celik en Foor hebben bij mij nog niet veel kunnen laten zien helaas, zij zijn al meer dan eens door een blessure geveld. In de spits heeft Ars concurrentie gekregen van Nemeth. Waar ik Ars, met wisselend resultaat, als advanced forward gebruik, lijkt Nemeth goed te renderen als poacher.

Ik begon het seizoen slecht met 6 punten na 6 wedstrijden, maar sinds de spelers de tactiek onder de knie hebben lopen de punten zeer constant binnen. Goed op weg naar promotie dus, ben benieuwd of ook ik geen verlenging aangeboden ga krijgen. Ik hoop het, want ik ga graag de uitdaging aan om NEC weer in de middenmoot van de Eredivisie te krijgen en wie weet zelfs naar de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al door hoe het met de sterren zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hoe bedoel je? De gele sterren is duidelijk (net als vorige versies), het zwarte stukje is wat je scout denkt dat de speler kan zijn/worden qua niveau, maar om dat zeker te weten moet hij verder gescout worden.

Of bedoel je wat anders?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was wat ik bedoelde. Dus het zwarte hangt af van de duur van de scouting, en de kwaliteiten van de scout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, is onderdeel van de 'fog of war'. Hele verbetering imho tov de oude, minder realistische, situatie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik met je eens, maar ik wist niet zeker of dat zwarte nou bij de speler hoorde of bij de scout. De scout dus.

Verder wel echt wennen met nieuwe scouting systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Hier inmiddels ook tegen de score 'bug' aan het lopen. Ik ben benieuwd hoeveel goal keeper / shots tweaks ze nog door kunnen voeren tot de 7e.

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/71a2asz9n/FM15goals.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Anoniem: 396639 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:57:
Iemand al door hoe het met de sterren zit?
Geel en zwart bedoel je?
Niet helemaal zeker maar ik geloof dat het zwarte gedeelte staat voor dat deel van het potentieel dat nog niet vast staat.

Bijvoorbeeld een speler heeft 4.5 sterren. De eerste 3 zijn geel en de anderhalf is zwart.
Dan is zijn potentieel tussen de 3 en 4.5. En wat het dan uiteindelijk word hangt dan af van de begeleiding etc.

Heb gisteren mijn eerste seizoen afgesloten met Manchester United en we zijn kampioen geworden en wonnen de FA cup.
Aan het einde van het seizoen waren ze dus dolblij met me, best leuk aangezien ze me 10 wedstrijden voor het einde nog op het matje geroepen hebben over de tegenvallende prestaties.

De eis van het bestuur was CL voetbal, United en 4 andere clubs zaten erg dicht op elkaar en ik viel opeens van de 4e naar de 5e plek terwijl ik nog gewoon meedeed om de titel en al bijna alle zware wedstrijden achter de rug had (de week erna stond ik gewoon weer 3e).
Toch besloot het bestuur me op het matje te roepen en moest ik smeken om mijn baan. Ik hoop dat ik komend seizoen wat meer crediet heb.

In december begon het team eindelijk goed te draaien maar in januari lukte het me om het moreel van bijna alle spelers de grond in te boren omdat ik 1 speler verkocht.
In januarie melde Atletico zich voor van Persie. Mijn eerste gevoel was :*) want ik ben geen fan van hem.
Maar zo wilde ik niet zijn, ik wilde geen belangrijke speler verkopen puur omdat ik het niet in hem zie zitten etc.

Toen ben ik naar de cijfertjes gaan kijken. Van alle 4 de spelers die op spits posities gespeeld hebben had hij veruit de meeste minuten gemaakt, de tactiek was zelfs op hem aangepast maar ondanks dat was hij grotendeels onzichtbaar, soms had hij een wedstrijd waarin hij absurd goed was maar voor elke top wedstrijd was hij 2 of 3 wedstrijden volledig onzichtbaar.
Van alle aanvallers had hij dus ook het laagste cijfer, minste goals en assists.

Dus ik besloot in te gaan op het aanbod van Atletico, Falcao en Rooney vond ik genoeg voor de spits en als invaller vond ik Depay beter dan van Persie.
Na deze actie waren in 1 klap alle spelers die al voor dit seizoen bij United waren tegen mij. Hun moreel was rood/oranje en bij teammeetings gaven ze aan dat ik de reden voor de onrust was, dat v. Persie te belangrijk was en dat ik een nieuwe topper moest halen.

Op een gegeven moment besloot ik zelfs dezelfde teammeeting diverse keren opnieuw te doen (save/load) maar er was geen enkel goed antwoord.

Toen we 2 of 3 wedstrijden voor het einde de eerste plek pakten en de spelers elkaar begonnen aan te moedigen toen ging het moreel pas weer omhoog.

Aan het einde van het seizoen kreeg ik nog een leuke verassing. We kregen een extra shirt sponsor welke maar liefst 93mln per jaar gaat betalen 8)7 .
In het nieuwe seizoen kreeg ik dus 80mln voor nieuwe spelers wat wel leuk is aangezien de prijzen vrij idioot zijn.

Voor het nieuwe seizoen wil ik een top DC, een talentvolle rechtsback en een talentvolle spits. Falcao ga ik niet kopen. Ik vind het hem te duur voor een speler van 29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
JohnnyBravo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:54:
Hier inmiddels ook tegen de score 'bug' aan het lopen. Ik ben benieuwd hoeveel goal keeper / shots tweaks ze nog door kunnen voeren tot de 7e.
Voldoende :)

Sommige grote issues kunnen een kleine fix nodig hebben, terwijl sommige kleine issues een veel grotere fix nodig hebben.

Wat de sterren betreft: Geel is waarvan de scout vrij zeker weet dat een speler dat niveau minimaal kan behalen (maar ook dat is geen garantie in de praktijk natuurlijk!). Zwart is waar de scout nog onzeker over is, mede door de vaak nog jonge leeftijd van een speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Tof dat je met NYCFC kunt spelen, je begint met helemaal 0 staff en een paar uitgeleende spelers en verder helemaal niks. Jammer dat je alleen wel direct, na 1 wedstrijd, ontslagen wordt als je na een jaar doorklikken eindelijk mag beginnen. Twee keer begonnen, twee keer ontslagen. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Il Maravilla schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:26:
Tof dat je met NYCFC kunt spelen, je begint met helemaal 0 staff en een paar uitgeleende spelers en verder helemaal niks. Jammer dat je alleen wel direct, na 1 wedstrijd, ontslagen wordt als je na een jaar doorklikken eindelijk mag beginnen. Twee keer begonnen, twee keer ontslagen. :{
Dat klinkt mij als een echte bug. Heb je die ene wedstrijd wel gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Vorige versies van FM heb ik soms wel gedownload, maar ze hebben me nooit écht kunnen boeien. Toch lijkt het me dit jaar wel wat, en hem hem dus al gepreordert. Heb tot nu toe 1 seizoen gespeeld met Vitesse, geëindigd als 5e en geen Europa League gehaald.

Over het algemeen bevalt het me wel. Maar de uitslagen zijn toch wel heel erg random. Soms win je met 6-1, de andere keer verlies je met 1-6. Ik geloof dat ik in mijn eerste seizoen 100 goals gemaakt heb. Dat is toch wel lichtelijk aan de hoge kant zou ik zeggen.

Als ik het zo lees in dit topic zijn de hoge uitslagen een bug in de Beta. Ben benieuwd naar de final versie. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Heb gister mijn tweede seizoen afgerond. Na de promotie met NEC had ik vanwege het uitblijven van een contractverlenging eieren voor mijn geld gekozen en een 1-jarig contract bij Twente getekend. Ze waren 12e geëindigd dus veel slechter kon het niet, dachten zij en ik voorafgaand aan het avontuur.

Met de kerst was ik echter al twee keer op het matje geweest vanwege tegenvallende resultaten, maar tot twee keer toe een ontslag af kunnen wenden. Ik stond 13e, op geringe achterstand maar het hoge aantal gelijke spelen kon ze toch slecht bekoren. Na een fantastisch kerstdiner bleken de spelers ineens het licht te hebben gezien, getuige de veel en veel betere tweede seizoenshelft. Uiteindelijk 6e geworden, op drie punten van de nummer 3, en Europees voetbal afgedwongen via play offs door eerst Feyenoord en vervolgens PSV te verslaan.

All's well that ends well zou je zeggen, maar wederom geen aanbieding tot contractverlenging. Zonde! Lijkt misschien toch op een bug aangezien alles en iedereen in Enschede en omstreken tevreden is. Voor komend seizoen wordt zelfs al over champions league kwalificatie gepraat.

Nu twijfel ik wat te doen: vragen om verlenging en als ik die krijg bijtekenen. Ondanks de slechte financiële situatie waardoor we volgens seizoen moeten saneren en daardoor waarschijnlijk niet aan de nu in hosanna stemming gestelde verwachting van champions league kwalificatie kan voldoen, of wederom na een jaar mijn biezen pakken. Internazionale FC heeft mij reeds benaderd om hoofdtrainer te worden en het stuurloze schip dat Inter heet terug te brengen naar de top, zij werden afgelopen seizoen 12e in de Serie A.

Dus tl;dr - slecht begin met Twente maar seizoen 2 alsnog goed geëindigd. Nu verlengen bij Twente, saneren en hopen dat de prestaties meevallen, verkassen naar Inter of nog iets anders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Anoniem: 156876 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:49:
Vorige versies van FM heb ik soms wel gedownload, maar ze hebben me nooit écht kunnen boeien. Toch lijkt het me dit jaar wel wat, en hem hem dus al gepreordert. Heb tot nu toe 1 seizoen gespeeld met Vitesse, geëindigd als 5e en geen Europa League gehaald.

Over het algemeen bevalt het me wel. Maar de uitslagen zijn toch wel heel erg random. Soms win je met 6-1, de andere keer verlies je met 1-6. Ik geloof dat ik in mijn eerste seizoen 100 goals gemaakt heb. Dat is toch wel lichtelijk aan de hoge kant zou ik zeggen.

Als ik het zo lees in dit topic zijn de hoge uitslagen een bug in de Beta. Ben benieuwd naar de final versie. :Y
Gebruik je een enorm offensieve tactiek? Het kan zijn dat als je heel veel aanvalt en daardoor veel scoort, maar soms ook gewoon defensieve/counterploegen treft die jouw defensieve zwakte optimaal uitbuiten.

De bug waarover je praat gaf volgens mij andere uitslagen als 4-3, 5-5, etc. en dan vooral op lagere niveaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Muse schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:09:
[...]

Gebruik je een enorm offensieve tactiek? Het kan zijn dat als je heel veel aanvalt en daardoor veel scoort, maar soms ook gewoon defensieve/counterploegen treft die jouw defensieve zwakte optimaal uitbuiten.

De bug waarover je praat gaf volgens mij andere uitslagen als 4-3, 5-5, etc. en dan vooral op lagere niveaus.
Naar mijn idee valt het wel mee hoe offensief ik speel. Ik zal eens proberen om iets defensiever te spelen, kijken hoe dat uitpakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
In mijn 2e seizoen met Manchester United gaat het wat minder.
Na 7 wedstrijden hebben we pas 14 punten.
We spelen geweldig en domineren maar de bal wil er te vaak gewoon niet in waardoor we punten laten liggen.

Nu begin ik du commentaar te krijgen vanuit de media. Het zou niet draaien omdat ik met een andere tactiek zou spelen. Dit is volledige onzin aangezien we nog steeds met dezelfde tactiek spelen als vorig seizoen met als enige aanpassing dat 1 van de 2 spitsen in een andere rol speelt.

Nu zitten ze dus continu bij Louis aan te kloppen met de vraag wat hij ervan vind en wat hij ervan vind dat ik zoveel geld uitgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:58
Heb net FM 2015 bij Yourgamezone ge pre-orderd.
Krijg ik dan ook de betakey?

Wil graag spelen ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mars18 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:04:
Heb net FM 2015 bij Yourgamezone ge pre-orderd.
Krijg ik dan ook de betakey?

Wil graag spelen ;)
Heb hem daar ook vandaan dus denk het van wel.

Btw, Depay is elke cent waard. Wat is hij goed in FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien. Maar ik kan nergens meer de volledige spelers lijst zien. En daardoor dus niet filteren welke spelers er op de transferlist staan enz... Of hebben ze dit eruit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
RemkoDJ schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:04:
Kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien. Maar ik kan nergens meer de volledige spelers lijst zien. En daardoor dus niet filteren welke spelers er op de transferlist staan enz... Of hebben ze dit eruit gehaald?
Heb ook even moeten zoeken, maar je vindt dit onder de scouting tab.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste