Waar precies onder de scouting tab? (a)Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:35:
[...]
Heb ook even moeten zoeken, maar je vindt dit onder de scouting tab.
Je maakt veel mee qua blunderende AI van de keepers, maar kennelijk is niet alles slecht. Zo wint Sergio Romero bij mij ruim 300% van de luchtduels..

[ Voor 11% gewijzigd door JohnnyBravo op 01-11-2014 10:09 ]
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Dus hij wint luchtduels die hij geeneens aan gaat. Dus de bal komt via de lucht, iemand van de andere ploeg staat naast hem en springt voor de bal. Sergio blijft gewoon staan en pakt de bal uit de lucht?JohnnyBravo schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:08:
Je maakt veel mee qua blunderende AI van de keepers, maar kennelijk is niet alles slecht. Zo wint Sergio Romero bij mij ruim 300% van de luchtduels..
[afbeelding]
Ik kan het niet precies reconstrueren. Maar het lijkt me duidelijk onderdeel van de bugs/tweaks rondom de performance van keepers.Deadsy schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:46:
[...]
Dus hij wint luchtduels die hij geeneens aan gaat. Dus de bal komt via de lucht, iemand van de andere ploeg staat naast hem en springt voor de bal. Sergio blijft gewoon staan en pakt de bal uit de lucht?
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Ik snap zijn vraag wel. Voorheen zat er een quicksearch bar bovenin waarin je gewoon de naam van een speler kon typen. Deze bar is verdwenen (of ik zie hem niet) en daardoor kan je alleen nog maar op naam zoeken via je scouts. Nadeel hiervan is dat je alleen spelers vindt die bij je scouts bekend zijn. Wat mij betreft juist leuk want bekende talentjes zoeken en kopen kan iedereen.
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Er is een mega searchbar bovenaan al standaard uitgeklapt!elvis84 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:57:
[...]
Ik snap zijn vraag wel. Voorheen zat er een quicksearch bar bovenin waarin je gewoon de naam van een speler kon typen. Deze bar is verdwenen (of ik zie hem niet) en daardoor kan je alleen nog maar op naam zoeken via je scouts. Nadeel hiervan is dat je alleen spelers vindt die bij je scouts bekend zijn. Wat mij betreft juist leuk want bekende talentjes zoeken en kopen kan iedereen.
Deze werkt jammer genoeg niet helemaal perfect.vinpower schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:11:
[...]
Er is een mega searchbar bovenaan al standaard uitgeklapt!
Als ik alleen de achternaam intik vind hij spelers soms niet.
Heb je wel bij het starten van de carrière, de juiste database grote gekozen?Deadsy schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:17:
[...]
Deze werkt jammer genoeg niet helemaal perfect.
Als ik alleen de achternaam intik vind hij spelers soms niet.
Ik heb het ook met grootste database. Je moet niet op Enter drukken, en dan kun je via de 'suggestions' je speler als nog vinden (lijstje wat getoond wordt bij het zoeken).kaat17 schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:29:
[...]
Heb je wel bij het starten van de carrière, de juiste database grote gekozen?
Mijn eerste seizoen in de beta zit er op. Met Ajax was het best ploeteren en de titel was dan ook best snel uit zicht. PSV werd eenvoudig kampioen. Op doelsaldo werden wij 2e, voor het verrassende Heerenveen. Feyenoord was pas terug te vinden op plek 8 en Rutten was er in de winsterstop al uitgegooid, evenals Ron Jans. Ook daar mocht het niet baten, PEC werd allerlaatste. Lichtpuntjes waren de winst in de JC schaal en liefst het bereiken van de halve finale in de Europa league (0-0 en 0-1 tegen Inter). Beneden doelstelling was verder de uitschakeling in de halve finale van de beker. Topscorer werd Schöne bij mij, omdat vrije trappen er nog veel te makkelijk in gaan. Omdat ik wel voldeed aan de doelstellingen om aanvallend voetbal te spelen en de jeugd een kans te geven, bleek het bestuur achter mij te staan en mij een contractverlenging aan te bieden die ik geaccepteerd heb. Ik weet echter niet of ik seizoen 2 wel af krijg voordat ik ga LLM'en bij de release
Patch 15.0.3 is uitgekomen voor de beta. Aardig wat fixes, release notes zijn te vinden op http://community.sigames....ger-2015-Pre-Release-Beta
Virussen? Scan ze hier!
Ook leuk. De manager van Arias vraagt doodleuk om een nieuw contract, want hij had zo goed gespeeld in de met 4-0 verloren wedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach. Hij was immers maar bij 2 van de 4 tegendoelpunten direct betrokken.
Ook de manager van Eder Alvarez Balanta die ik voor veel geld had gekocht begon na 3 maanden al te vragen om een nieuw contract nadat hij zo goed had gespeeld tegen ADO (2-2). Hij heeft gelukkig inmiddels zijn manager ontslagen
Ook de manager van Eder Alvarez Balanta die ik voor veel geld had gekocht begon na 3 maanden al te vragen om een nieuw contract nadat hij zo goed had gespeeld tegen ADO (2-2). Hij heeft gelukkig inmiddels zijn manager ontslagen
even mijn frustraties kwijt, het lijkt wel of geen een taktiek werkt voor mij...het is toch ongelooflijk.
Ik ga ook maar eens een game maken, met Fc Oss deze keer.
De vooruitzichten zijn goed, gezien de season expectations:

Zag deze fix trouwens staan bij de update van vandaag:
- Adjusted Dutch wages in both Eredivise and Juplier League
Volgens mij had iemand hier het daarover toch?
- Adjusted Dutch wages in both Eredivise and Juplier League
Volgens mij had iemand hier het daarover toch?
[ Voor 17% gewijzigd door Benotti op 04-11-2014 00:32 ]
Ik ben bezig met Feyenoord, net een halfjaar gespeeld. Maar werkt prima, niks loopt vast.
Kan gewoon leuk spelen.
Heerlijk elftal, alleen zonder spits. Maar heb Guidetti kunnen overnemen voor volgend seizoen
Kan gewoon leuk spelen.
Heerlijk elftal, alleen zonder spits. Maar heb Guidetti kunnen overnemen voor volgend seizoen
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
Hoe zit het met updates in FM. Hebben die ook volledig effect op huidige spellen, of alleen op nieuwe? Ik zie bijvoorbeeld staan dat ze de salarissen van Eredivisie en Jupiler League aangepast hebben...wildhagen schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:24:
Patch 15.0.3 is uitgekomen voor de beta. Aardig wat fixes, release notes zijn te vinden op http://community.sigames....ger-2015-Pre-Release-Beta
In het verleden was het zo dat dit alleen van toepassing is op nieuwe games. Neem aan dat dit nog steeds zo is.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:12:
[...]
Hoe zit het met updates in FM. Hebben die ook volledig effect op huidige spellen, of alleen op nieuwe? Ik zie bijvoorbeeld staan dat ze de salarissen van Eredivisie en Jupiler League aangepast hebben...
Verwijderd
Maakt trouwens niet veel uit, stond toch op het punt om een nieuw spel te beginnen. Na 1,5 seizoen ontslagen bij Vitesse door tegenvallende resultaten.
Meeste updates zijn gewoon gamesave-compatible en hoef je dus geen nieuwe game voor te starten. Is altijd al zo geweest.Noiz schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:15:
[...]
In het verleden was het zo dat dit alleen van toepassing is op nieuwe games. Neem aan dat dit nog steeds zo is.
Wel kan het zijn dat sommige wijzigingen pas na het aflopen van een seizoen effectief worden.
Database-wijzigingen zijn wel alleen voor nieuwe games.
Slechts zeer sporadisch is er een patch waarvoor je je game wel opnieuw moet starten.
Virussen? Scan ze hier!
Een keer wel, een keer niet. Beide keren werd ik alsnog ontslagen. Maar het is erkend als een bug, en inmiddels gefixt in de laatste FM15 update:Deadsy schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:11:
[...]
Dat klinkt mij als een echte bug. Heb je die ene wedstrijd wel gewonnen?
http://community.sigames....3a9cb3407d31d9dec716fd529
- Fixed NYCFC manager job becoming Insecure when they join MLS
Mijn 2e seizoen met Manchester United afgesloten en ik denk dat we dank de patch kampioen geworden zijn.
We deden de hele tijd lekker mee en stonden aan het begin slechts 2 of 3 punten achter op Arsenal.
Het enige probleem was dat Arsenal continu 3 tot 5 wedstrijden minder gespeeld had.
Dus na ongeveer 20 wedstrijden stonden we 2e op 2 punten van Arsenal maar had arsenal 4 wedstrijden minder.
Het hele seizoen bleef dit gaat bestaan en 8 wedstrijden voor het einde gaf ik het kampioenschap op.
CL was al min of meer veilig en ik begon dus de 2e en 3e keus in de basis te zetten, zodat ze groeien en om de prijs voor verkoop wat op te krikken.
Op een gegeven moment stond ik op 37 wedstrijden (nog 1 te gaan dus) en Arsenal op 35 wedstrijden.
Ik sta op dat moment 2 punten achter en heb 3 wedstrijden meer. Ik win mijn laatste en Arsenal verliest zijn 3 laatste wedstrijden en word ik volledig onverwacht nog kampioen.
Ik weet nu niet of dit dank de patch is of dankzij het feit dat Arsenal zijn laatste 10 wedstrijden in minder dan een maand moest spelen waarvan 2x 4 wedstrijden in 8 dagen
We deden de hele tijd lekker mee en stonden aan het begin slechts 2 of 3 punten achter op Arsenal.
Het enige probleem was dat Arsenal continu 3 tot 5 wedstrijden minder gespeeld had.
Dus na ongeveer 20 wedstrijden stonden we 2e op 2 punten van Arsenal maar had arsenal 4 wedstrijden minder.
Het hele seizoen bleef dit gaat bestaan en 8 wedstrijden voor het einde gaf ik het kampioenschap op.
CL was al min of meer veilig en ik begon dus de 2e en 3e keus in de basis te zetten, zodat ze groeien en om de prijs voor verkoop wat op te krikken.
Op een gegeven moment stond ik op 37 wedstrijden (nog 1 te gaan dus) en Arsenal op 35 wedstrijden.
Ik sta op dat moment 2 punten achter en heb 3 wedstrijden meer. Ik win mijn laatste en Arsenal verliest zijn 3 laatste wedstrijden en word ik volledig onverwacht nog kampioen.
Ik weet nu niet of dit dank de patch is of dankzij het feit dat Arsenal zijn laatste 10 wedstrijden in minder dan een maand moest spelen waarvan 2x 4 wedstrijden in 8 dagen
Verwijderd
Haha nee dat is gewoon typisch arsenal, dat kan ik je wel vertellen
Weet niet of het de patch is, heb de changelog nog niet echt gelezen.
Verwacht wel dat er minder gescoord gaat worden
Was begonnen als werkeloze manager in Engeland, na 2 sollicitaties aan de slag gegaan bij
Hyde
Wat een drama team, heb nu alle beschikbare spelers in het eerste gezet en nog maar 3 of 4 middenvelders tot mijn beschikking. Hopen dat het aardig gaat zodat ik snel hogerop kom.
Weet niet of het de patch is, heb de changelog nog niet echt gelezen.
Verwacht wel dat er minder gescoord gaat worden
Was begonnen als werkeloze manager in Engeland, na 2 sollicitaties aan de slag gegaan bij
Hyde
Wat een drama team, heb nu alle beschikbare spelers in het eerste gezet en nog maar 3 of 4 middenvelders tot mijn beschikking. Hopen dat het aardig gaat zodat ik snel hogerop kom.
Ik ben benieuwd of de patch een dusdanig effect heeft gehad dat het spel nog wat beter aanvoelt voor release. Zowel op gebied van salaris, defense gedrag, keepers, scores en nog wat kleinigheden.
Jammer dat ik geen beta heb, ik heb niet goed op zitten letten dit keer
.
Nog maar 2 daagjes, eens bedenken met welk team ik ga starten. Waarschijnlijk eerst 3 seizoenen Ajax om het spel weer ff te leren kennen en de changes en vervolgens een klein clubje in de UK in 3e of 4e divisie.
Hopelijk morgenavond om 24:00 uur beschikbaar maar dat zal wel een kleine utopie zijn
.
Jammer dat ik geen beta heb, ik heb niet goed op zitten letten dit keer
Nog maar 2 daagjes, eens bedenken met welk team ik ga starten. Waarschijnlijk eerst 3 seizoenen Ajax om het spel weer ff te leren kennen en de changes en vervolgens een klein clubje in de UK in 3e of 4e divisie.
Hopelijk morgenavond om 24:00 uur beschikbaar maar dat zal wel een kleine utopie zijn
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Mwah, meestal komt hij erg vroeg (kort na middernacht) uit, dus zou het zeker niet uitsluitenNgangatar schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:01:
Hopelijk morgenavond om 24:00 uur beschikbaar maar dat zal wel een kleine utopie zijn.
FM14 kwam zelfs een dag vroeger uit dan aangekondigd.
Grappig artikel, vergelijking tussen CM93/94 en FM15: http://bleacherreport.com...s-distant-relation-cm9394
Nostalgie
[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 05-11-2014 09:55 ]
Virussen? Scan ze hier!
Good old timeswildhagen schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:38:
[...]
Mwah, meestal komt hij erg vroeg (kort na middernacht) uit, dus zou het zeker niet uitsluiten
FM14 kwam zelfs een dag vroeger uit dan aangekondigd.
Grappig artikel, vergelijking tussen CM93/94 en FM15: http://bleacherreport.com...s-distant-relation-cm9394
Nostalgie
[ Voor 17% gewijzigd door Ngangatar op 05-11-2014 15:37 ]
ik wil het spel ook wel halen alleen op steam is hij erg duur. nu zag ik via tweakers dat hij goedkoper te krijgen is. zit daar dan ook de beta al bij of alleen het spel zonder beta?
Ik koop altijd een key via een webshop. Meestal is deze binnen 5 minuten binnen. Deze kun je dan invullen in Steam. Bij de website waar ik hem heb gehaald kon je kiezen tussen de versie met en zonder beta. Met was en paar euro duurder.
Ik geloof dat ik minder dan €30,- kwijt was
Ik geloof dat ik minder dan €30,- kwijt was
Ik weet niet of het het geld waard is om nu de beta nog te kopen.... over iets meer dan 24 uur komt in principe de final al uit. Dan zou ik die paar euro persoonlijk besparen en voor de non-beta gaan.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Moet zeggen merk al aardig wat verbeteringen.Ngangatar schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:01:
Ik ben benieuwd of de patch een dusdanig effect heeft gehad dat het spel nog wat beter aanvoelt voor release. Zowel op gebied van salaris, defense gedrag, keepers, scores en nog wat kleinigheden.
Jammer dat ik geen beta heb, ik heb niet goed op zitten letten dit keer.
Hopelijk morgenavond om 24:00 uur beschikbaar maar dat zal wel een kleine utopie zijn.
Salaris kan ik niet beamen, een maat van me zegt dat ze dit wel hebben opgelost. Verder speel ik met
Arsenal, waar de verdediging sowieso een drama is. Merk al wel dat je er niet meer 7 per wedstrijd in knalt. Denk eer dat de officiële versie er is de meeste dingen opgelost zullen zijn.
Thanks, men is inderdaad hard bezig nog de laatste dagen. Wat zal men daar blij zijn wanneer de mastercopy de deur uitgaat. En ja, ook daarna zal er nog flink getweaked worden maar het werkelijke releasemoment is altijd een mooi iets.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:35:
[...]
Moet zeggen merk al aardig wat verbeteringen.
Salaris kan ik niet beamen, een maat van me zegt dat ze dit wel hebben opgelost. Verder speel ik met
Arsenal, waar de verdediging sowieso een drama is. Merk al wel dat je er niet meer 7 per wedstrijd in knalt. Denk eer dat de officiële versie er is de meeste dingen opgelost zullen zijn.
Ik hoor net van een maatje dat hij de code binnen heeft gekregen en zo de download aan gaat zetten.
Dat zal de pre-load zijn vermoedelijk, de laatste 5 procent ofzo komt pas na middernacht beschikbaar
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ja vroeger kregen ze veel gezeik bij de release over bugs enz. Vind het met komst van de de beta periode echt een stuk beter. Nu is de game gewoon goed functioneelNgangatar schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:50:
[...]
Thanks, men is inderdaad hard bezig nog de laatste dagen. Wat zal men daar blij zijn wanneer de mastercopy de deur uitgaat. En ja, ook daarna zal er nog flink getweaked worden maar het werkelijke releasemoment is altijd een mooi iets.
Wij zijn anders al een tijdje aan het spelen hoorNgangatar schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:17:
Ik hoor net van een maatje dat hij de code binnen heeft gekregen en zo de download aan gaat zetten.
bij de release.
Hoe bedoel je preload? Ik heb net ook mijn key binnen maar zit nog op mijn werkwildhagen schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:36:
Dat zal de pre-load zijn vermoedelijk, de laatste 5 procent ofzo komt pas na middernacht beschikbaar
bedoel je wellicht dat je wel de download kan doen maar nog niet kan spelen?
Preloading is dat het overgrote deel van het pakket alvast gedownload wordt (dit gebeurt meestal één dag tot enkele uren voor de full release). Alleen het laatste beetje, inclusief belangrijke bestanden, wordt nog gelocked, en die komt pas vrij op het moment dat de release officieel is.
Voordeel is dat de load op Steam een beetje gelijkmatig verdeeld wordt, en dus niet iedereen tegelijkertijd het hele pakket binnen hoeft te halen, met overload enzo als gevolg.
Miles Jacobson (directeur van SI) heeft op Twitter bevestigd dat de release op middernacht zal plaatsvinden. Nog 8 uurtjes wachten dus
Voordeel is dat de load op Steam een beetje gelijkmatig verdeeld wordt, en dus niet iedereen tegelijkertijd het hele pakket binnen hoeft te halen, met overload enzo als gevolg.
Miles Jacobson (directeur van SI) heeft op Twitter bevestigd dat de release op middernacht zal plaatsvinden. Nog 8 uurtjes wachten dus
Virussen? Scan ze hier!
Grrrrr 
Vermoeden bevestigd, thanks.
Vermoeden bevestigd, thanks.
Dit wordt mijn elftal straks als de game uitkomt en de editor beschikbaar komt (ik wil een paar kleine wijzigingen in staff doorvoeren); http://i.imgur.com/2zU3SiI.png - Gebaseert op ongeveer 100 uur in de beta. 
Zou uit moeten kunnen qua budget (ongeveer 90m transfer budget) als ik die spelers kwijt kan tenminste. Grootste risico's zitten 'm volgens mij in het aantrekken van Arbeloa, die enkel als First Squad member wilt komen. Ik weet niet zeker of hij genoeg speeltijd kan krijgen, maar hij past wel lekker in de rol als backup links & rechts achter.
Falcao laat ik misschien gaan, weet nog niet zeker. Bakkali haal ik gratis als 'ie wilt aan het einde van z'n contract. Vallejo als er geld over blijft, Tariq in elk geval en dan uitlenen aan Anderlecht tot 'ie een Belgische verblijfsvergunning heeft. Sven Bender misschien als midfielder, maar denk dat er niet veel budget is met mijn huidige setup. Ligt er een beetje aan of ik spelers kwijt kan en voor hoeveel.
Qua staff trek ik in elk geval Phelan aan als Assistant Manager en Meulensteen als trainer. Waarschijnlijk Paulo Paixão als fitness trainer. Moet ook nog opzoek naar een tweede keeperstrainer en wil het hele scouting apparatus onder handen nemen want er zitten behoorlijk wat mediocre scouts tussen op het moment.
Opstelling is;
DR (wing back, attack)
DC (central defender, defend)
DL (wing back, attack)
MC (central midfielder, support)
MC (ball-winning midfielder, defend)
AMR (winger)
AMC (shadow striker)
AML (winger)
ST (complete forward, attack / defensive forward, support / false 9), weet nog niet zeker
Vraagjes aan jullie:
1. Tips voor een goede en betaalbare MC die het liefst niet te jong is?
2. Tips mbt Director of Football? Is het 't waard om er 1 te nemen en zo ja,wie?
3. Andere op en/of aanmerkingen?
Zou uit moeten kunnen qua budget (ongeveer 90m transfer budget) als ik die spelers kwijt kan tenminste. Grootste risico's zitten 'm volgens mij in het aantrekken van Arbeloa, die enkel als First Squad member wilt komen. Ik weet niet zeker of hij genoeg speeltijd kan krijgen, maar hij past wel lekker in de rol als backup links & rechts achter.
Falcao laat ik misschien gaan, weet nog niet zeker. Bakkali haal ik gratis als 'ie wilt aan het einde van z'n contract. Vallejo als er geld over blijft, Tariq in elk geval en dan uitlenen aan Anderlecht tot 'ie een Belgische verblijfsvergunning heeft. Sven Bender misschien als midfielder, maar denk dat er niet veel budget is met mijn huidige setup. Ligt er een beetje aan of ik spelers kwijt kan en voor hoeveel.
Qua staff trek ik in elk geval Phelan aan als Assistant Manager en Meulensteen als trainer. Waarschijnlijk Paulo Paixão als fitness trainer. Moet ook nog opzoek naar een tweede keeperstrainer en wil het hele scouting apparatus onder handen nemen want er zitten behoorlijk wat mediocre scouts tussen op het moment.
Opstelling is;
DR (wing back, attack)
DL (wing back, attack)
AMR (winger)
AMC (shadow striker)
AML (winger)
ST (complete forward, attack / defensive forward, support / false 9), weet nog niet zeker
Vraagjes aan jullie:
2. Tips mbt Director of Football? Is het 't waard om er 1 te nemen en zo ja,wie?
[ Voor 22% gewijzigd door Mmore op 06-11-2014 17:50 ]
Verwijderd
Haha mooi om een excel sheet te zien, maten van mijn zweren erbij. Zelf ben ik er niet zo van.Mmore schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:46:
Dit wordt mijn elftal straks als de game uitkomt en de editor beschikbaar komt (ik wil een paar kleine wijzigingen in staff doorvoeren); http://i.imgur.com/2zU3SiI.png - Gebaseert op ongeveer 100 uur in de beta.
Opstelling is;
DR (wing back, attack)
DL (wing back, attack)
AMR (winger)
AMC (shadow striker)
AML (winger)
Vraagjes aan jullie:
Verder heb je wel aardig veel voor Depay gerekend, heb hem hier met arsenal voor 14,5 opgepikt. Verder kan ik je Juan Jesus van Inter aanbevelen als verdediger, die heb je voor 13 mil.
Voor MC heb je aardig wat opties, weet niet wat je betaalbaar vind maar:
Kevin Prince Boateng, 27, aardige stats en vraagt niet super veel. Kost tussen de 15 - 20 mil.
Michael Bradley, 27, goede verdedigende stats, Kost tussen de 10 - 15 mil.
Gaston Gil Romero, 21, talentje, maar afgaande op eerdere fm's is dit echt een super talent. Rond de 6 mil.
Tsja, een Director Of Football koopt de spelers, dit doe ik zelf dus is ie overbodig.
Thanks! Ik ga Gil Romero of Boatengof Bender gezien het met name een defensieve MC'r moet zijn, kopen om Carrick te vervangen, met name ervaring kom ik te kort in mijn huidige setup dus ik denk dat het Boateng wordt. Als er geld over blijft dan komt Gil Romero ook en kan 'ie elders ervaring opdoen. Behoorlijke stats voor een 21-jarige en goede natural fitness is altijd een plus voor midfielders.
Juan Jesus leuke speler inderdaad maar (voor mij) toch behoorlijk beperkt. Met Jones en Balanta als eerste keus en Papastahopoulos als backup weet ik niet of ik budget voor 'm vrij kan / wil maken. Niet dat United het niet nodig heeft, wat een blessures aan het begin van het spel zeg.
Heb er echt zin in dit jaar, weet niet waarom maar met name de sidebar / interface voelt gewoon erg fijn aan.
Juan Jesus leuke speler inderdaad maar (voor mij) toch behoorlijk beperkt. Met Jones en Balanta als eerste keus en Papastahopoulos als backup weet ik niet of ik budget voor 'm vrij kan / wil maken. Niet dat United het niet nodig heeft, wat een blessures aan het begin van het spel zeg.
Heb er echt zin in dit jaar, weet niet waarom maar met name de sidebar / interface voelt gewoon erg fijn aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Mmore op 06-11-2014 22:18 ]
Ik wacht meestal met kopen tot eind maart. Dan is eigenlijk altijd wel de 3e (en laatste) patch uitgekomen en zijn vrijwel alle bugs platgestreken. Tot die tijd vermaak ik me dan ook uitstekend met FM14. Soms sla ik een FM-versie over. Zo heb ik 06, 08, 09 en 13 overgeslagen. Vooralsnog ben ik wel van plan om 15 aan te schaffen, maar zoals gezegd over een paar maandjes pas. Ik volg dit topic in elk geval op de voet.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik ben eigenlijk na Fm13 helaas afgehaakt
, ik kon overigens in de FM15 demo niet vinden waar je nou de instellingen kon doen zoals, 'dat je als manager de leiding van het 2e elftal kan overnemen, of dat de assistent manager de vriendschappelijke wedstrijden inplant en ook leid als manager, dit wel in de FMC modus, kan iemand die vraag voor mij beantwoorden
Dit is allemaal instelbaar. Je kan het zelf doen, overlaten aan je assistent en is allemaal te regelen in je eerste gesprek op de club met je assistent, vlak na het gesprek met de voorzitter.ettie1990 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:11:
Ik ben eigenlijk na Fm13 helaas afgehaakt, ik kon overigens in de FM15 demo niet vinden waar je nou de instellingen kon doen zoals, 'dat je als manager de leiding van het 2e elftal kan overnemen, of dat de assistent manager de vriendschappelijke wedstrijden inplant en ook leid als manager, dit wel in de FMC modus, kan iemand die vraag voor mij beantwoorden
Bedoel je staff responsibilities? Kan in FM14 hier:

Naam aan dat dit ook kan in versie 15.
Ik ben normaal altijd gelijk van de nieuwe versie, maar dit jaar wacht ik even. De (vele) bugs in het begin hebben mij wel beetje genezen. Als het spel paar updates heeft gehad schaf ik hem wel aan.
En daarnaast nog druk bezig met leuke FM14 multiplayer game
.

Naam aan dat dit ook kan in versie 15.
Ik ben normaal altijd gelijk van de nieuwe versie, maar dit jaar wacht ik even. De (vele) bugs in het begin hebben mij wel beetje genezen. Als het spel paar updates heeft gehad schaf ik hem wel aan.
En daarnaast nog druk bezig met leuke FM14 multiplayer game
[ Voor 46% gewijzigd door Vos op 07-11-2014 09:42 ]
je hebt de gewone en de classic mode. wat is er nu eigenlijk anders? behalve dat je maar 3 competities kan kiezen?
Verwijderd
Ik speelde eerst de Beta ( had een beta key ontvangen bij mijn preorder ) nu vandaag heb ik de full key aangekregen en wanneer ik deze ingeef zegt hij dat ik het spel al bezig ( ik bezit het maar was beta ). Wanneer ik opstart staat er onderaan nog steeds this is a beta version...
Enig idee wat ik verkeerd doe en of ik héél de boel moet herinstalleren?
Welke versie is de goede 15.0.3 ?
Bedankt alvast!
Bedankt alvast!
Heb ik ook. Ga vanavond nog wel wat proberen, misschien game verwijderen en nieuwe key invoerenVerwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:06:
Ik speelde eerst de Beta ( had een beta key ontvangen bij mijn preorder ) nu vandaag heb ik de full key aangekregen en wanneer ik deze ingeef zegt hij dat ik het spel al bezig ( ik bezit het maar was beta ). Wanneer ik opstart staat er onderaan nog steeds this is a beta version...
Bedankt alvast!
Ter land, ter zee en in de kroeg
Hier staan de stappen die je moet doorlopen: http://community.sigames....ball-Manager-2015-OUT-NOW!Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:06:
Bedankt alvast!
Mocht het niet werken, dan moet je dus even een mail sturen naar het adres in die post!
Woah, net nog geen week in als Man Utd krijg ik Marco Verratti aangeboden voor 16,5m. Na wat onderhandelen kunnen overnemen voor 14.25m en het eerste seizoen wordt 'ie weer uitgeleend aan PSG.
Vanochtend ook maar even gekocht, vanavond maar eens opstarten. Speel al trouw sinds de early championship managers. Had de beta overgeslagen , hoop dat de meeste bugs er wel uit zijn. Iemand nog een paas must buys in de aanbieding? Ga beginnen met mijn favoriete club Man Utd, zoals elk jaar. Ben dus voornamelijk op zoek naar een geode CD en een middenvelder.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Ik speel ook elk jaar eerst met Man Utd. Éder Álvarez Balanta als CD gekocht en begin dit jaar met Ward-Prowse als MC (net gekocht voor rond de 36 miljoen).
Mijn geplande transfers / match squad: http://i.imgur.com/2zU3SiI.png
Je start met 1 goalkeeper trainer dus vergeet niet om er nog eentje aan te trekken. Dit wordt mijn staff setup als je nog wat mensen zoekt; http://i.imgur.com/7TQfi0A.png
edit: kan Unai López waarschijnlijk niet betalen omdat ik niet van m'n spelers afkom, ga Valencia rechts buiten spelen. Krijg Depay ook niet voor onder de dertig miljoen
Je start met 1 goalkeeper trainer dus vergeet niet om er nog eentje aan te trekken. Dit wordt mijn staff setup als je nog wat mensen zoekt; http://i.imgur.com/7TQfi0A.png
edit: kan Unai López waarschijnlijk niet betalen omdat ik niet van m'n spelers afkom, ga Valencia rechts buiten spelen. Krijg Depay ook niet voor onder de dertig miljoen
[ Voor 18% gewijzigd door Mmore op 07-11-2014 12:36 ]
Ik ga vanavond ook maar eens beginnen met Man Utd
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dank voor de lijst, net ff snel bekeken en daar kan ik vanavond wellicht wel wat me. Die Balanta en Ward-Prowse zeggen me niks, zal ze straks ook even bekijken. Valdes tranfervrij in de game lijkt me, misschien haal ik die was als 2e keeper als is hij wel erg oud.Mmore schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:25:
Ik speel ook elk jaar eerst met Man Utd. Éder Álvarez Balanta als CD gekocht en begin dit jaar met Ward-Prowse als MC (net gekocht voor rond de 36 miljoen).
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Hij eist ook Key Player status, kost rond de 130k p/w en is de eerste 4-5 maanden geblesseerd. Weet zelf niet zeker of ik hem ga aantrekken, tot die tijd heb je in de jeugd tenminste nog wel wat aardige keepers rondlopen. Balanta is echt geweldig, was vorig jaar in FM14 mijn beste verdediger en lijkt dit jaar weer even goed te zijn. Ward-Prowse kwam in de beta steeds terug met goede prestaties en 5 sterren Potential dus ga het dit seizoen proberen met hem
Zijn trouwens wel een behoorlijk aantal middenvelders waar je mee kan spelen, voldoende keus in elk geval.
Volgens mij is het leuke om *zelf* spelers te scouten en te kopen ipv te werken met voorgedefinieerde lijstjes die iedereen al heeft?
Dat lijkt me nogal saai namelijk, weinig uitdagend enzo.
Dat lijkt me nogal saai namelijk, weinig uitdagend enzo.
Virussen? Scan ze hier!
Voor de eerste paar jaar bereid ik mezelf altijd goed voor, eerst een paar keer een seizoen in verschillende landen om te kijken hoe spelers zich ontwikkelen. Op basis daarvan selecteer ik een opstelling waar ik de eerste paar jaren mee door moet komen als ik "begin" - daarna ben je 100% afhankelijk van je scouting aangezien regens dan veel sterker zijn. Voorbereiding / lijstjes maken en vergelijken met andere spelers is voor mij half the fun
Over regens gesproken, ligt het aan mij of zijn die dit jaar ontzettend sterk? In beta al een paar keer bij de eerste lichting al gelijk 3 spelers met een PA van 5 sterren.
Als je er een paar bij andere clubs weg kaapt door hun U18 squad te scouten dan kan je een volledig 5 sterren potential U18 squad hebben na 2 jaar
Over regens gesproken, ligt het aan mij of zijn die dit jaar ontzettend sterk? In beta al een paar keer bij de eerste lichting al gelijk 3 spelers met een PA van 5 sterren.
Vergeet niet dat die beoordelingen door je staff worden gemaakt en die kunnen er prima naast zitten
Ook heb je geen garantie dat ze hun volledige potentieel vervullen. Dat hangt weer van veel andere factoren af.
Hmm, was inderdaad even vergeten dat het "zwarte" sterretje niet veel betekend. Gevoelsmatig lijkt het alsof ze veel beter beoordeeld worden door mijn staff, maar dat zal mede daardoor komen.
Net ook maar alvast een game gestart met Ajax
Balanta gaat komen voor 9,25 miljoen als vervanger voor Moisander waar ik nooit gechameerd van ben Denswil wil ik denk ik gaan verhuren tot volgend seizoen zodat die ervaring op kan doen vd Hoorn als backup.. Ook geprobeerd Bakkali vast te leggen maar zijn contract is nog niet verlopen en kan hem geen contract aanbieden???
Kan pas in de winter geloof ik. Half jaar voor z'n contract verloopt. Als je 'm als transfer target toevoegd dan kan je "end of contract" kiezen.
[ Voor 35% gewijzigd door Mmore op 07-11-2014 13:27 ]
Pff, PSV vraagt 49,5 miljoen voor Depay!
Ja, niet normaal.. Ik heb na veel onderhandelen 30m kunnen afdwingen met nog eens 5m als hij 50 games gespeeld heeft. Z'n salaris is wel vrij laag.
Als je hem niet direct nodig hebt dan kan je ook afwachten en interesse tonen, met de winter is hij misschien een stuk goedkoper op die manier.
Football manager is misschien wel mijn favoriete spel. Ik sla altijd een jaartje over. Ik had Fm 2009, 2011, 2013 en nu is het tijd om 2015 te halen. Ik maak me nog wel wat zorgen over de bugs....
Ik speel graag Lower League Management. Zo'n heerlijk obscuur Engels clubje omhoog helpen, zoeken naar goede spelers die voor een habbekrats willen komen, mooi is dat. En moeilijk, want je begint vaak met 0 euro op de bank.
Ik speel graag Lower League Management. Zo'n heerlijk obscuur Engels clubje omhoog helpen, zoeken naar goede spelers die voor een habbekrats willen komen, mooi is dat. En moeilijk, want je begint vaak met 0 euro op de bank.
LLM vind ik ook het leukste ja. Met die grote clubs spelen vind ik niks aan... je koopt gewoon iedereen op en wint alles. Tsja, ieder zijn ding, maar ik vind het uitdagender om met niets te beginnen 
Ik zet mijn in de beta gestarte game gewoon door
Speel met Hemel Hempstead Town FC, in de Conference South.
Kijken hoever ik met ze kan komen. Nog best wat aardige spelers rondlopen voor dat niveau.
Ik zet mijn in de beta gestarte game gewoon door
Speel met Hemel Hempstead Town FC, in de Conference South.
Kijken hoever ik met ze kan komen. Nog best wat aardige spelers rondlopen voor dat niveau.
Virussen? Scan ze hier!
Voor mij ook! Ik ben begonnen by Hyde F.C. in de Conference North. Een team met echte vleugelspelers. We gaan het dus proberen met breed spel over de flanken. Verder moet het op dit niveau niet te gek worden: simpele passes, weinig creativiteit.
Ik heb hem in mijn eerste jaar gehaald en dacht hem aanvankelijk ook voor pakweg 20mln te kunnen krijgen maar na lang onderhandelen werd het 43mln ofzo.Mars18 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:28:
Pff, PSV vraagt 49,5 miljoen voor Depay!
En dit heb ik uiteindelijk alleen betaald omdat ik echt geen andere opties meer had. Alle spelers die ik hoger op het lijstje had waren flink duurder dan ik had gehoopt.
Maar achteraf absoluut geen spijt van de hoge prijs van Depay.
Heb het spel verwijderd, en toen opnieuw de nieuwe key ingevoerd. En nu is hij de juiste versie aan het downloadenChristiano007 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:07:
[...]
Heb ik ook. Ga vanavond nog wel wat proberen, misschien game verwijderen en nieuwe key invoeren
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verwijderd
Ja ik had met Arsenal echt een paar back-ups nodig. Nu kan ik aardig rouleren en blijft iedereen fit voor de grote wedstrijden, helaas mijn eerste tegen Man City met 4-2 verloren.Mmore schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:12:
Thanks! Ik ga Gil Romero of Boatengof Bender gezien het met name een defensieve MC'r moet zijn, kopen om Carrick te vervangen, met name ervaring kom ik te kort in mijn huidige setup dus ik denk dat het Boateng wordt. Als er geld over blijft dan komt Gil Romero ook en kan 'ie elders ervaring opdoen. Behoorlijke stats voor een 21-jarige en goede natural fitness is altijd een plus voor midfielders.
Ja je moet ook niet wachten tot hij een nieuw contract heeft. Heb hem zelf voor 15mil op kunnen pikken.Deadsy schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:51:
[...]
Ik heb hem in mijn eerste jaar gehaald en dacht hem aanvankelijk ook voor pakweg 20mln te kunnen krijgen maar na lang onderhandelen werd het 43mln ofzo.
En dit heb ik uiteindelijk alleen betaald omdat ik echt geen andere opties meer had. Alle spelers die ik hoger op het lijstje had waren flink duurder dan ik had gehoopt.
Misschien wat meer investeren in je jeugd? Dit is voor mij het leukste van FM, een regen uit je -18 ontwikkelen tot een eerste elftal speler, hoef je ook geen 40mil voor spelers neer te leggen.
Dat doe ik ook. Maar de verwachtingen zijn direct nogal hoog bij Manchester United.Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 19:23:
[...]
Ja ik had met Arsenal echt een paar back-ups nodig. Nu kan ik aardig rouleren en blijft iedereen fit voor de grote wedstrijden, helaas mijn eerste tegen Man City met 4-2 verloren.
[...]
Ja je moet ook niet wachten tot hij een nieuw contract heeft. Heb hem zelf voor 15mil op kunnen pikken.
Misschien wat meer investeren in je jeugd? Dit is voor mij het leukste van FM, een regen uit je -18 ontwikkelen tot een eerste elftal speler, hoef je ook geen 40mil voor spelers neer te leggen.
In de eerste zomer al een paar talenten gehaald, een deel heb ik aan het einde van het 2e seizoen al min of meer afgeschreven. Ze doen het leuk maar het gaat nooit dat worden wat ik er van verwacht had.
En ik heb hem uiteindelijk na zijn nieuwe contract gehaald maar een paar weken ervoor was ik ook al met hem bezig en toen had hij nog zijn start contract en toen was hij ook al vrij duur.
Ik krijg 'm ook niet voor minder dan dertig miljoen de deur uit bij PSV hoor. En dat is nog voordat hij een nieuw contract aangeboden krijgt en inclusief het tonen van interesse en geduldig bieden.
Maar wat een geweldig speler is het zeg, scoort meer dan m'n spits. Heb 'm linksbuiten als Inside Forward opgesteld. Speelt regelmatig andere spelers voorbij en staat altijd op de juiste plek voor een lange bal die vanaf de andere flank komt (daar speel ik met een winger).
Ik merk dat de flanken in mijn verdediging vaak open ligt. Hoe spelen jullie hierop om je verdediging zo solide mogelijk te hebben?
Lastig om te zeggen zonder te weten hoe je nu speelt. Merk je dat vooral later in een wedstrijd gebeurt of vanaf het begin al? Welke taktiek / rollen gebruik je nu?
Full back auto of defending. Wing back auto of defending. Maakt eigenlijk niet uit en het is de hele wedstrijd. Ze lopen vaak ook zwaar out of position terwijl hij niet op vloeiend staat maar op balanced.
Verwijderd
Depay is idd echt een baasje, speelt geweldige wedstrijden en knalt er idd aardig wat in.Mmore schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:49:
Ik krijg 'm ook niet voor minder dan dertig miljoen de deur uit bij PSV hoor. En dat is nog voordat hij een nieuw contract aangeboden krijgt en inclusief het tonen van interesse en geduldig bieden.Maar wat een geweldig speler is het zeg, scoort meer dan m'n spits. Heb 'm linksbuiten als Inside Forward opgesteld. Speelt regelmatig andere spelers voorbij en staat altijd op de juiste plek voor een lange bal die vanaf de andere flank komt (daar speel ik met een winger).
Het bestuur hier had volgens mij een enveloppe met geld ergens gevonden, want ik kreeg er zomaar 80mil bij. Denk dat ik nu Arsenal door ga ploegen, de oudjes eruit en jonge talenten halen.
Mertesacker, Rosicky, Arteta mogen sowieso gaan. Flamini, Santi Cazorla, Giroud even kijken.
Ik heb geluk gehad dan denk ik. Bij Roma Gervinho voor 34,5M verkocht, Depay voor 17,5 terug gehaald. Verder ook nog Destro en Boriello verkocht (16M en 300K). Sirigu is gekomen als eerste keeper. Ben nog aan het kijken naar een Italiaanse spits, maar die zijn lastig te vinden. Berardi is te duur en verder is er weinig wat de kwaliteit heeft als spits.Deadsy schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:51:
[...]
Ik heb hem in mijn eerste jaar gehaald en dacht hem aanvankelijk ook voor pakweg 20mln te kunnen krijgen maar na lang onderhandelen werd het 43mln ofzo.
Kan je een screenshot plaatsen van je statistics pagina en je tactics pagina?stomley schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 09:11:
Full back auto of defending. Wing back auto of defending. Maakt eigenlijk niet uit en het is de hele wedstrijd. Ze lopen vaak ook zwaar out of position terwijl hij niet op vloeiend staat maar op balanced.
Wat leek te helpen (ik speel met een AML inside foward en AMR winger) was het gebruiken van mijn backs als inverted wing backs. Ze trekken dan iets meer naar het midden toe, wat bij een counter schijnbaar geen kwaad kon omdat ze precies tussen de wingers van de tegenstander en hun middenvelders stonden - waardoor bijna alles wordt onderschept. Dat werkt natuurlijk alleen als je met aanvallende middenvelders op de vleugels speelt.
Ook FM2015 aangeschaft. Moet wel even wennen aan de interface, een hoop zoeken etc.
Hoe kun je nou naar het uitgebreid zoeken scherm gaan? (Waar je kan zoeken op spelers die op de huurlijst staan, stafleden zoeken op abilities e.d., ik kan dat helemaal neit meer terugvinden
).
Ik had een oefenwedstrijd tegen m'n eigen team (1e tegen Jong), alleen had niet in de gaten dat m'n assistent vroeg welke spelers mee mochten doen in het jonge team specifiek voor die wedstrijd (Stond er ook niet bij zover ik mij kan herinneren). Je raad het al; m'n gehele A-team speelde in het Jonge team
Hoe kun je nou naar het uitgebreid zoeken scherm gaan? (Waar je kan zoeken op spelers die op de huurlijst staan, stafleden zoeken op abilities e.d., ik kan dat helemaal neit meer terugvinden
Ik had een oefenwedstrijd tegen m'n eigen team (1e tegen Jong), alleen had niet in de gaten dat m'n assistent vroeg welke spelers mee mochten doen in het jonge team specifiek voor die wedstrijd (Stond er ook niet bij zover ik mij kan herinneren). Je raad het al; m'n gehele A-team speelde in het Jonge team
Bovenin die balk waar je bijv. de naam van een speler of club ziet staan kan je gewoon tikken. Als je dan enter drukt dan zoek je uitgebreid
Dan krijg ik een hele lijst met namen, maar nergens een balk waar ik filters in kan vullen (Bijvoobeeld zoeken op Staff, waar je Motivatie > 15 in kan stellen als filter)Mmore schreef op zondag 09 november 2014 @ 00:03:
Bovenin die balk waar je bijv. de naam van een speler of club ziet staan kan je gewoon tikken. Als je dan enter drukt dan zoek je uitgebreid
Staff zoeken kan via Staff -> Staff Search.
Players via Scouting -> All Known Players
Players via Scouting -> All Known Players
Virussen? Scan ze hier!
Dank je.
Meulensteen heeft geen ploeg in mijn FM versie. Een van de beste trainers in FM.
Meulensteen heeft geen ploeg in mijn FM versie. Een van de beste trainers in FM.
Hebben jullie trouwens ook het idee dat het saven van een game wel erg lang duurt in FM15 tov FM14? Ik heb hem op automatisch saven elke 2 weken staan (voor evt crashes etc), en erger me dood aan het hoelang het duurt voor hij daarmee klaar is....

Virussen? Scan ze hier!
Inderdaad, en dat was in de beta volgens mij al gepatcht om dat terug te dringen.
Klopt, in 15.0.3 ging het beter dan 15.0.2 qua saven, maar in de final 15.1.1 is het probleem weer terug. Nou ja, geen showstopper verder.
Heb inmiddels seizoen 2016/2017 afgemaakt, ben als 11e (van 22 teams) geëindigd met Hemel Hempstead. Valt me niet tegen gezien de toch vrij magere breedte in de selectie, gekoppeld met een fors aantal blessures, waaronder enkele erg lange (5-6 maanden) van enkele key players
Volgend jaar wil ik op zijn minst meedoen met de play-offs voor promotie. Moet ik nog wel enkele posities versterken, met name voor mijn AMR-positie heb ik dringend versterking nodig, ik heb maar 2 spelers die daar kunnen spelen, en 1 daarvan is zeer blessure-gevoelig. Ook voor mijn DR heb ik maar 2 spelers (en 1 daarvan dubbelt als reserve-DC), dus ook daar heb ik echt wel uitbreiding nodig. Iets minder kritisch, maar ook op de STC zou ik graag nog 1 speler erbij willen hebben voor wat extra diepte (heb nu 3 STC's), en ook voor mijn DC.
In principe heb ik voldoende dekking op mijn DC's, maar daarvan zijn 2 spelers vrij lang uit de roulatie (3 en 5 maanden), waardoor ik nu eigenlijk nog maar 2 backups heb. Denk dat ik hier één of 2 spelers bij ga huren, niet kopen, anders heb ik weer teveel DC's als mijn geblesseerden weer terug zijn.
Heb inmiddels seizoen 2016/2017 afgemaakt, ben als 11e (van 22 teams) geëindigd met Hemel Hempstead. Valt me niet tegen gezien de toch vrij magere breedte in de selectie, gekoppeld met een fors aantal blessures, waaronder enkele erg lange (5-6 maanden) van enkele key players
Volgend jaar wil ik op zijn minst meedoen met de play-offs voor promotie. Moet ik nog wel enkele posities versterken, met name voor mijn AMR-positie heb ik dringend versterking nodig, ik heb maar 2 spelers die daar kunnen spelen, en 1 daarvan is zeer blessure-gevoelig. Ook voor mijn DR heb ik maar 2 spelers (en 1 daarvan dubbelt als reserve-DC), dus ook daar heb ik echt wel uitbreiding nodig. Iets minder kritisch, maar ook op de STC zou ik graag nog 1 speler erbij willen hebben voor wat extra diepte (heb nu 3 STC's), en ook voor mijn DC.
In principe heb ik voldoende dekking op mijn DC's, maar daarvan zijn 2 spelers vrij lang uit de roulatie (3 en 5 maanden), waardoor ik nu eigenlijk nog maar 2 backups heb. Denk dat ik hier één of 2 spelers bij ga huren, niet kopen, anders heb ik weer teveel DC's als mijn geblesseerden weer terug zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Hoe kijk jij de wedstrijden eigenlijk wildhagen? Key, extended of comprehensive. En besteed je nog bepaalde taken uit aan je assistenten? Vind het altijd knap hoe snel jij door de seizoenen heen vliegt
Ik speel met Key Highlights only. Het enige wat ik uitbesteed aan de assistant manager is het regelen en spelen van de friendlies (hoewel ik die soms ook wel doe, als ik iets nieuws uit wil proberen). De rest doe ik zelf.
En ja, ik ga misschien snel door de seizoenen, maar ik speel dan ook behoorlijk veel. Ik heb nu (beta included) bijvoorbeeld alweer 46 uur 'op de klok' staan bij FM15, dus dan gaat het hard
En ja, ik ga misschien snel door de seizoenen, maar ik speel dan ook behoorlijk veel. Ik heb nu (beta included) bijvoorbeeld alweer 46 uur 'op de klok' staan bij FM15, dus dan gaat het hard
Virussen? Scan ze hier!
@Wildhagen hoeveel uur ben jij ongeveer met één seizoen bezig?
Hangt een beetje van de competitie af, in sommige competities speel je net 20 wedstrijdene, in de Conference South meteen 42 wedstrijden. Plus nog de diverse cups natuurlijk.
En natuurlijk over hoe groot je selectie qua DB en gelade leagues is (ivm wachttijden etc).
In de Conf. South doe ik ongeveer 22-24 uur over een seizoen, give or take.
En natuurlijk over hoe groot je selectie qua DB en gelade leagues is (ivm wachttijden etc).
In de Conf. South doe ik ongeveer 22-24 uur over een seizoen, give or take.
Virussen? Scan ze hier!
Na afwezigheid van 2 versies deze weer eens gekocht.
Seizoen met PSV begonnen, die Depay gaat dus nevernooitniet verkocht worden! wat een beest, wat een afmaker. Na een wedstrijd of 10 keurig bovenaan in Eredivisie, in Europa iets meer moeite, en moet ik wat verdedigender spelen. Heb 2 Brazilianen aangetrokken die het goed doen. Vanavond weer wat uurtjes extra spelen.
Seizoen met PSV begonnen, die Depay gaat dus nevernooitniet verkocht worden! wat een beest, wat een afmaker. Na een wedstrijd of 10 keurig bovenaan in Eredivisie, in Europa iets meer moeite, en moet ik wat verdedigender spelen. Heb 2 Brazilianen aangetrokken die het goed doen. Vanavond weer wat uurtjes extra spelen.
Craft beer specialist
Ik heb deze ook weer eens gekocht, maar ik vind het nog verrekte moeilijk. Ik heb geen ervaring met dit spel (bijna niet dan), dus ik kies bijvoorbeeld PSG, maar 't lukt gewoon niet. Ik win wel, maar verlies ook veel. Ik heb wel gekozen voor de classic mode, zodat ik wel snel veel wedstrijden speel.
Ik heb ff snel wat geprobeerd in google, maar kon nog niet echt goed beginners guides vinden. Zijn die er?
Ik heb ff snel wat geprobeerd in google, maar kon nog niet echt goed beginners guides vinden. Zijn die er?
Dortmund en PSG hebben zich beide bij mij gemeld voor Blind (ja Daley Blind).
Ze bieden 30mln en Blind zelf wil graag weg (geen idee waarom).
Normaal zou ik hem voor een dergelijk bedrag direct verkopen maar hij doet het goed bij mij en het is wel leuk een speler te hebben die op beide back posities en op het middenveld terecht kan.
Ze bieden 30mln en Blind zelf wil graag weg (geen idee waarom).
Normaal zou ik hem voor een dergelijk bedrag direct verkopen maar hij doet het goed bij mij en het is wel leuk een speler te hebben die op beide back posities en op het middenveld terecht kan.
Dus... wat ga je doen? 
Die versatility is wel lekker, maar denk dat je met die €30M je basis elf wel een prima upgrade kunt geven!
Die versatility is wel lekker, maar denk dat je met die €30M je basis elf wel een prima upgrade kunt geven!
Dat wat ik altijd doe als een rijke club aanklopt voor een speler die ik eigenlijk niet kwijt wil.Benotti schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:45:
Dus... wat ga je doen?
Flink meer vragen en kijken wat ze doen.
Btw hij is naar PSG voor 49mln
Denk dat deze transfer me wel het kampioenschap gaat kosten.
Ik heb op het moment zeer veel blessures en dat allemaal bij de verdedigend ingestelde spelers.
Zit dus met aanvallers als back te spelen etc.
Heb nu de laatste 2 wedstrijden verloren en sta op 8 punten.
Een rijke club in mijn situatie zou nu gewoon een zak geld pakken en een goede speler halen om het tijdelijke probleem op te lossen maar dat wil ik niet. Want over een maand zijn ze allemaal terug en dan zit ik met teveel spelers en mag ik gaan kijken hoe ze allemaal minuten pakken.
Heb nu 1 Braziliaans talent gehaald welke tweebenig is en op beide back posities kan spelen, Paulo Henrique. Hij heeft alles bij elkaar 19mln gekost.
Op het moment iets minder dan Blind maar heeft meer potentie.
Bayern zit nu ook al achter Di Maria aan.
Vind hem een beetje matig in FM dus zou er geen probleem mee hebben als hij weg gaat maar 37mln vind ik iets te veel.
Vind de aanhang niet leuk als je spelers met flink verlies laat gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 10-11-2014 19:57 ]
Gelukkig zit je in FM niet perse vast aan de posities die een speler "kan spelen". Als jij vindt dat een speler de juiste stats heeft, maar hij niet geoefend/natuurlijk is op die posities, kan hij het alsnog gewoon leren om daar te spelen. Elke keer dat je hem daar opstelt, leert hij dan een beetje bij. Zo kan je van een vleugelaanvaller gewoon een vleugelverdediger maken. Zo werkt het in het echt natuurlijk ook.
Veel guides lezen, bijv. op Manager United (manutd.nl), community.sigames.com en sortitoutsi.net. Je kan op die sites ook veel kant-en-klare tactics downloaden, maar dat is maar net of je dat wil. In elk geval staat er een berg nuttige informatie op die sites om je te helpen bij je tactieken. Ik weet trouwens niet of gedownloade tactieken ook werken in de classic modus.ZieMaar! schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:59:
Ik heb deze ook weer eens gekocht, maar ik vind het nog verrekte moeilijk. Ik heb geen ervaring met dit spel (bijna niet dan), dus ik kies bijvoorbeeld PSG, maar 't lukt gewoon niet. Ik win wel, maar verlies ook veel. Ik heb wel gekozen voor de classic mode, zodat ik wel snel veel wedstrijden speel.
[ Voor 52% gewijzigd door Jorgen op 10-11-2014 23:18 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dat is altijd het handige aan FM. Maar als ze te oud zijn dan kun je het vergeten om ze een volledig andere positie aan te leren.Jorgen schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:15:
Gelukkig zit je in FM niet perse vast aan de posities die een speler "kan spelen". Als jij vindt dat een speler de juiste stats heeft, maar hij niet geoefend/natuurlijk is op die posities, kan hij het alsnog gewoon leren om daar te spelen. Elke keer dat je hem daar opstelt, leert hij dan een beetje bij. Zo kan je van een vleugelaanvaller gewoon een vleugelverdediger maken. Zo werkt het in het echt natuurlijk ook.
Altijd leuk om een talent te halen en deze volledig om te kneden. Ooit een verdedigend talent gehaald en er een vleugel aanvaller van wereld klasse van gemaakt. Waarom hij uberhaubt een verdediger was begreep ik toen totaal niet aangezien hij daar totaal niet de stats voor had. En mijn coaches maar zeuren dat hem omtrainen naar de nieuwe positie geen nut zou hebben.
Weer een minor patch uitgekomen, versie 15.1.3: http://community.sigames....ix-update-15.1.3-released
Maar enkele fixes:
Maar enkele fixes:
MATCH ENGINE
Tweaked some defensive play
Fixed some keeper issues, including, but not limited to:
Not reacting quickly enough after a save
Some instances of not holding an easy ball
Some instances of parrying the ball into goal
Not kicking the ball quickly when being closed down
PERFORMANCE
Optimised processing performance on certain Mac hardware
Fixed rare crash on continue