Paar weken geleden weer begonnen met FM.
Omdat ik niet wist met wie ik ging beginnen heb ik als begin punt een van de achies gepakt waarbij je een team van de laagste naar de hoogste divisie moet brengen.
Mijn keuze viel op Cadiz.
De selectie is goed voor de 3e div and met flink wat huurlingen wist ik de 3e div te winnen in mijn eerste seizoen.
Na flink wat gratis spelers en weer flink wat huurlingen wist ik ook in mijn eerste seizoen in de 2e div te promoveren.
De 3e en 2e div zijn vrij eenvoudig met beperkte financiele middelen. Maar in de 1e divisie hebben bijna alle clubs een flink betere selectie en ook flink meer te besteden.
In het eerste seizoen kreeg ik 200k p/w salaris budget en 800k transfer budget. Dus zo ongeveer alle versterkingen waren gratis en uiteindelijk eindigde ik 7 punten boven de streep.
In mijn 2e seizoen in de 1e div (2017/18) kreeg ik dan plots 9mln transfer budget en in de winter nog eens 4mln en ook nog 280k p/w voor salaris. Met dat geld heb ik 4 leuke spelers kunnen halen met een zeer lekkere 6e plek als resultaat.
Kwalitatief is mijn selectie absurd smal, er zijn pakweg 8 spelers in mijn selectie die ik goed genoeg vind. En als een van mijn vier toppers uitvalt is dat direct een ramp.
Gisteren mijn 3e seizoen in de Liga BBVA begonnen. Mijn goede spelers heb ik weten te behouden en ik kreeg weer 9mln voor nieuwe spelers.
Het liefste zou ik hiermee 1 of 2 talenten met potentie halen maar ik liet flink wat 30 plussers vertrekken en ik kon dit niet volledig opvangen met kwalitatief goede gratis spelers.
Voor 4.5mln haalde ik Onana van Ajax (voor Cadiz een topper) en nog 5 verdedigers.
We zijn nu halverwege het seizoen en doen mee om Europees voetbal met een kans op CL.
Mijn beste speler zit nu wel al te zeuren dat hij weg wil en uiteraard heeft hij een vrij lage transfer clausule.
Het is wel prettig dat ik aan mijn 3e seizoen in de 1e divisie bezig ben en ik nog steeds vast zit aan sponsor contracten van de 3e en 2e divisie