[Multi] Football Manager 2015 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 18:42
Mars18 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:40:
Nog mensen bezig met Feyenoord? En hoe gaat het.
Wel bezig met AS Roma. Eerste seizoen 5e geeindigd, selectie met veel oudjes Maicon, Ashley Cole, Totti (al is hij wel goed). Allemaal spelers waarvaan de stats alleen nog maar dalen. Raakte daarnaast Gervinho voor lange tijd kwijt aan een blessure, en Strootman kreeg ook twee zware blessures (net real life).

Heb nu van het bestuur de volgende opdracht gekregen. In de eerste 5 wedstrijden vh het seizoen moet ik 10 punten pakken, anders ontslag. Schema is als volgt Sampdoria (uit), Inter (thuis), Juve (uit), Empoli (thuis), Napoli (uit). Nauwelijks te doen, gezien de wedstrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Muse schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:10:
2019-2020: Terug in de CL en met dit elftal moeten er hoge ogen gegooid worden! Jesé is voor ruim 40 miljoen vertrokken naar Juve. Hij was erg effectief, maar ook veel geblesseerd. Tevens had ik te veel spitsen met ook nog Falcao, Lacazette, Fierro en een veelbelovende jeugdspeler. Op het middenveld heb ik Hojbjerg transvervrij weten te strikken om Gundogan, Witsel en Baker te ondersteunen. Barkley mocht op zijn beurt voor 20 miljoen vertrekken. Hij zeurde om speeltijd terwijl hij minder was dan Mata, Coman en Pastore. Gezien de zeer brede selectie heb ik alleen wat talenten hiervoor teruggehaald.
De Community Shield en Europese Supercup zijn gewonnen van City en Real Madrid, nu sta ik klaar voor de 1e competitiewedstrijd. Op naar de Champions League!
Onlangs heb ik seizoen 19/20 afgesloten en dat was alles wat ik er van gehoopt had!
Premier League volgens verwachting weer gewonnen met een straatlengte voorsprong op Chelsea. Slechts 1 wedstrijd (City uit) verloren.

In de League Cup zijn we in de kwartfinale uitgeschakeld, omdat ik een B-elftal opstelde tegen een in vorm zijnd Newcastle. Aangezien deze competitie geen prioriteit had van het bestuur, vond ik het niet erg om een paar wedstrijden minder te mogen spelen.

Er werd echter wel verwacht dat ik voor het 2e jaar op rij de FA cup zou winnen. Na een spannende finale tegen Chelsea lukte dat ook! Na de competitie was dus ook de belangrijkste binnenlandse beker binnen.

Dan als laatste de competitie waar mijn opdracht bij Manchester United om draaide: de terugkeer in de Champions League. Het bestuur toonde zich niet erg bescheiden door een finaleplaats te eisen. Gezien de selectie zag ik hier echter geen enkel probleem in. In de groepsfase werd moeiteloos gewonnen van Napoli, Salzburg en Girondins Bordeaux. Vervolgend werden achtereenvolgens Club Brugge, Man City en Bayern München verslagen om de begeerde finaleplaats te halen! Helaas kwam ik daar wederom Chelsea tegen. Ik vind het altijd jammer om in de CL tegen ploegen uit de eigen competitie te spelen. Aan de andere kant, we hadden dit seizoen ook nog niet verloren van de Londenaren, dus gingen we vol vertrouwen naar deze wedstrijd. Met 2 doelpunten werd Fierro de held van de avond in een finale die met 2-0 werd gewonnen.

Nu zit ik met een dilemma. Bij Man Utd is de uitdaging weg, de CL is immers binnen. Ik zit nu te twijfelen of ik een nieuwe game start, of juist ontslag neem en bij een kleinere club aan de slag ga in dezelfde game. In Duitsland en Italië heb ik nog nooit getraind, dus als daar een leuke club voorbij komt zou ik zomaar kunnen vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:50
De leukste uitdaging vind ik altijd zelf om zonder ervaring zonder club te beginnen.

Dan moet je jezelf echt opwerken, alleen val ik soms wel in het zelfde patroon door 35893459 jaar bij 1 club door te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
LLM is aan mij niet besteed, ik moet wel een beetje niveau van spelers hebben. Na wat vruchteloze pogingen in Duitsland heeft Newcastle mij benaderd. Daar staat een relatief oude selectie die afgelopen seizoen 7e is geworden. Leuke uitdaging om daar de bezem door te halen en nieuw talent te scouten en door te laten breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628494

Muse schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:25:
LLM is aan mij niet besteed, ik moet wel een beetje niveau van spelers hebben. Na wat vruchteloze pogingen in Duitsland heeft Newcastle mij benaderd. Daar staat een relatief oude selectie die afgelopen seizoen 7e is geworden. Leuke uitdaging om daar de bezem door te halen en nieuw talent te scouten en door te laten breken.
Ik kan niet meer spelen zonder LLM. Vaak start ik in de 8ste of 9de klasse (mod) in Engeland om mij van daaruit op te werken.

Erg leuk om een realistische "entry point" in het spel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 21:03

On_E

Housemusic

Ik ben gisteren begonnen bij Bristol Rovers, waar ik terecht kwam in maart 2015 nadat ik als werkeloze manager eerst op vakantie was gegaan zodat de 1e batch regens in het spel zit.

De club werd uiteindelijk 11e in de Vauxhall Conference (met een paar wedstrijden onder mijn leiding) en daarna kwam de grote uitdaging om met nul euro zo'n beetje de complete selectie te vervangen. Heb geloof ik 9 nieuwe basisspelers ingepast, allemaal free agents.

Vanavond verder. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Anoniem: 628494 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:28:
[...]

Ik kan niet meer spelen zonder LLM. Vaak start ik in de 8ste of 9de klasse (mod) in Engeland om mij van daaruit op te werken.

Erg leuk om een realistische "entry point" in het spel te hebben.
Ik doe ook alleen maar LLM (behalve dan een 1e test-game bij een nieuwe FM-versie om alle nieuwe features te leren kennen), maar ik start meestal in de Conference North/South, dus zonder er divisies bij te editten.

Vind ik veel leuker dan met een topteam spelen. Dan koop je gewoon alle grote spelers op, en loop je overal overheen. Weinig uitdagend imho.

Ik vind het veel leuker om een piepklein team groot te maken en kijken hoever ik met zo'n team kan komen :)

Zit nu zelf in seizoen 2032/2033 en na wat minder succesvolle omzwervingen ben ik nu trainer bij Nuneaton Town FC. Kwamen uit in de Conference North op het moment dat ik er kwam en stonden daar in de middemoot. Seizoen (toen nog een wedstrijd of 10 te spelen) daar ook ongeveer geeindigd.

Volgende seizoen was de doelstelling een 'respectable leauge position'. Het liep anders: het ging behoorlijk goed, en ik haalde (zei het op het randje) de play-offs. Die wist ik met moeite te winnen, waardoor ik promoveerde naar de Conference.

Daar zit ik nu nog steeds (seizoen is 2/3e voorbij nu), de expectations was 'fight against relegation'. Nou, dat gaat wel lukken, ik zit continue onderaan het linkerrijtje, dus een keurige middenpositie tot op heden.

De playoffs ga ik niet halen, daarvoor kom ik kwaliteit (maar vooral: breedte, heb een OK 1e selectie, maar nauwelijks fatsoenlijke backups) te kort. Dat wil ik voor volgend seizoen proberen, hopelijk krijg ik genoeg budget (dat is de bottleneck op dit moment) om voldoende versterking aan te trekken.

Vermaak me weer prima met mijn game :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 22:05
Ik ben begonnen bij Ajax, na enkele seizoen met o.a. landstitels en KNVB bekers maar geen successen in de CL naar Arsenal gegaan. Dat was echt een ramp, ik kreeg het totaal niet draaiend daar. Na iets meer dan een jaar ontslag genomen. Periode rust en toen naar OLyon gegaan, hele leuke ploeg neergezet maar kreeg het puntje bij paaltje ook niet helemaal draaiend. Eerste seizoen nog wel de beker gewonnen en 4e geëindigd, maar het tweede seizoen ook dra-ma. Weer ontslag genomen, tijdje doorgesimuleerd. Kreeg een baan aangeboden bij Wolverhampton die net uit de Premier League gedegradeerd waren. Leuke ploeg neergezet en direct in het eerste seizoen kampioen geworden en dus ook weer gepromoveerd. Waar de prognose op de middenmoot lag. Nu tijd voor seizoen 2, een aantal goede aankopen gedaan dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Overigens, voor de mensen die het nog niet hadden meegekregen: eergisteren is de derde (en vermoedelijk laatste) grote patch voor FM15 uitgekomen, versie 15.3.0. Hierin zijn o.a. de wintertransfers verwerkt (om deze transfers mee te krijgen moet je wel een nieuwe savegame starten).

Volledige changelog: http://community.sigames....dow-Update-15.3.0-Out-Now!

Uiteraard is een en ander weer savegame-compatible as usual, muv dan die transfer-updates die je alleen in een nieuwe game krijgt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:46
Nadat mijn vorige game gecrashed was heb ik enige tijd doelloos gezocht naar een nieuwe club, enkele games gestart en evensnel weer afgesloten aangezien het spelplezier na een half uur reeds weg was.

Uiteindelijk toch maar weer een game begonnen met Ajax, om vandaaruit te zien waar ik terecht kom. Echt LLM duurt me te lang en heb ik het geduld niet voor en bij de echte topclubs is er niet echt een uitdaging. Vandaar dat ik vaak kies voor clubs zoals Ajax, waarbij nationaal eveneens niet echt uitdagend is, maar internationaal succes is dat wel. Daarnaast ken ik Ajax van binnen en buiten, hetgeen het (door)selecteren makkelijker maakt.

Ik heb inmiddels reeds vier en een half seizoen gespeeld, welke ik onderstaand door zal nemen.

2014/2015 - Ajax: Johan Cruyffschaal gewonnen met 5-0 van PEC, bijna ongeslagen kampioen geworden (Heerenveen bracht ons op speeldag 32 de eerste en enige nederlaag toe) met 87 punten op ruime afstand van de nummer 2. In de beker leverde een makkelijke loting een finaleplaats op tegen ADO Den Haag, wat geen probleem mocht opleveren en dat uiteindelijk ook niet deed: 3-0 en de dubbel (tripple als je de Cruyffschaal meerekend). De Champions League groepsfase was geen probleem waarna we in de eerste ronde met rechtstreekse uitschakeling Barcelona troffen wie te sterk bleken.

2015/2016 - Ajax: Johan Cruyffschaal wederom gewonnen, dit maal van AZ met 3-0. De competitie was dit jaar een stuk spannender doordat PSV consequent beter presteerde dan vorig jaar en een mindere prestatie van onszelf zorgde voor meer spanning. Uiteindelijk werden we met 83 punten kampioen, 2 meer dan PSV verzamelde over evenzoveel wedstrijden. De bekerexcercitie was dit jaar geen succes aangezien we reeds in de vierde ronde werden uitgeschakeld door PSV. Go Ahead Eagles zou deze wedstrijd uiteindelijk winnen.
De Champions League bracht ons dit jaar een poule met Arsenal, Benfica en Celtic. Deze group werd vooraf door mij al tricky bevonden en dit bleek na 6 wedstrijden terecht: een derde plaats achter Arsenal en Benfica. Volgende station: Europa League. De campagne in de Europa League verliep voorspoedig, tot de kwartfinale. Na een wedstrijd in Sevilla (2-1 verlies) hadden we een goede uitgangspositie om het thuis af te maken, maar een vroege, domme rode kaart keerde de wedstrijd en Sevilla besliste anders: 0-2 (4-1 over twee wedstrijden) en dus uitschakeling. Sevilla zou de finale echter verliezen van Manchester United. In de voorgaande jaren bij Ajax zijn slechts twee spelers gekocht, beide in het eerste seizoen: Francis Coquelin en Martin Odegaard.

Na deze twee seizoenen kreeg ik vele contractaanbiedingen die ik allemaal afwees omdat ik door wilde bij Ajax. Toen Manchester United echter kwam ging ik voor de bijl, ondanks dat ik van mezelf wist dat "grote" clubs niet zoveel uitdaging met zich meebrengen en ik hierop gauw uitgekeken ben. United had weliswaar de Europa League gewonnen, maar een 4e positie in de competitie vond het bestuur toch onacceptabel en een ontslag volgde. Eveneens benaderde de KNVB mij voor het bondscoachschap van Nederland want Guus had het gepresteerd om op het EK in een Poule met Turkije, Portugal en Frankrijk, 0 punten te pakken uit drie wedstrijden, met maar liefst 11 tegendoelpunten en slechts 1 doelpunt voor.

2016/2017 - Manchester United: Na een seizoen Man Utd weet ik ook weer waarom ik het altijd een ontzettende uitdaging vind om in Engeland te managen. Het programma is moordend en als je net zoals ik elke FA cup ronde twee keer speelt duurt een seizoen twee keer zo lang als elders. Desondankds was het wel een succesvol jaar: het begon met de wedstrijd om de Europese Super Cup, een erfenis van Ome Louis aangezien hij de Europa League had gewonnen het vorige seizoen. De wedstrijd tegen Chelsea eindigde in liefst 5-0 voor United dus de eerste prijs in Engelse dienst was binnen. de competitie werd op de laatste speeldag gewonnen door de slotwedstrijd te winnen en daarmee de voorsprong van twee punten op Chelsea te behouden die eveneens wonnen. De League Cup werd een prooi nadat in de finale Norwich opzij werd gezet. De FA Cup werd zoals gezegd een eindeloos toernooi doordat bijna alle rondes dubbele wedstrijden bleken. In de finale bleek Tottenham na verlengingen echter te machtig: 2-1 verlies.

In de Champions League kwamen we zowel de groepsfase als de eerste ronde met directe uitschakeling moeiteloos door. In de kwartfinale wachtte Chelsea, wie zowel voor de Europeses Supercup als in de competitie een leuke tegenstander voor United was. Europees bleek een ander verhaal en ze boden flink meer tegenstand. Over twee wedstrijden bleken mijn gescoorde uitdoelpunten voldoende om door te gaan naar de halve finale waar Borussia Dortmund wachtte. De thuiswedstrijd eindigde in 3-3 wat voor de Duitsers een uitstekende uitgangspositie was. In Dortmund had ik echter geen schijn van kans en werd ik met 3-0 weg gespeeld waardoor de halve finale dus het eindstation bleek.

Na dit seizoen ben ik opgestapt vanwege verschillende redenen: een dergelijke topclub managen gaat te makkelijk en er is te weinig uitdaging, daarnaast is in Engeland managen om een of andere onverklaarbare reden niet zo mijn ding. Ik verlies altijd spelplezier als ik daarnaartoe ga (en toch maak ik de fout elk FM editie minimaal een keer op nieuw). Ik ben enkel als bondscoach verder gegaan.

2016/2018 - Nederland XI: De kwalificatieperiode voor het WK van 2018 starte rampzalig door te verliezen van Turkije en gelijk te spelen tegen Ierland. De overige 8 kwalificatiewedstrijden werden allemaal gewonnen, maar doordat zowel Turkije als Ierland eveneens een uitstekende kwalificatieperiode kenden waren de verschillen in eindstand minimaal. Op het WK werden we ingedeeld in een groep met Italië, Mexico en Angola: lastig maar dit moest te doen zijn. Dit bleek ook het geval, want na twee overwinningen op Angola (4-0) en Italië (gemeen spannende wedstrijd die eindigde in 4-3) was het gelijke spel tegen Mexico (2-2) voldoende om de volgende ronde te halen waar Frankrijk wachtte. Deze pot bleek een onhaalbare missie aangezien Jetro Willems na 4 minuten reeds een rode kaart pakte. Het vervolg bleek tegenhouden en hopen op een goede counter. Dit hielden we vol tot de 82e minuut, toen Benzema ons lot bezegelde met een fantastische knal. De wedstrijd was gelopen en de wK droom was over. In de blessuretijd maakte Benzema met z'n tweede goal er zelfs nog 0-2 van. In een impuls van onvrede over de laatste wedstrijd heb ik op resign gedrukt en het oordeel van de bond niet eens afgewacht, hoewel ik vermoed dat het eindresultaat hetzelfde zou zijn: werkloosheid.

2018/2019 - Unemployed/AC Milan: Hierna zat ik dus zonder baan en ging ik op zoek naar een leuke uitdaging. Talloze landen em clubs informeerden, en landen vielen direct af aangezien ik graag weer een club wilde trainen. Echter, de juiste club kon ik niet echt vinden, totdat AC Milan aanklopte. Ruud Gullit was de laan uitgestuurd want hij had de financiële positie van de club compleet om zeep geholpen door spelers megacontracten te geven, zonder dat dit de gewenste sportieve resultaten opleverde: een 18e plek op de helft van het seizoen. Ondanks dat AC Milan een grote (in mijn ogen nog steeds top) club is zit hierin wel degelijk een uitdaging om in het komende half jaar dit seizoen recht te breien en dan vanaf volgend seizoen grondig te renoveren.

Tot zover, hopelijk snel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
LLM is het enige wat ik speel, en altijd een club uit de laagst speelbare Engelse divisie (zonder edit). Op die manier zijn je keuzes beperkt (budget, reputatie), en dat speelt wel prettig: Ik heb de neiging teveel spelers te contracteren; als elk jaar het niveau van de spelersgroep beter wordt, dan vallen er aan de onderkant wat prutsers weg en dat schoont op ;).

Gisteren na het eerder winnen van L2 direct daarna L1 gewonnen. Ik wijt het vooral aan de wisselvalligheid van de andere ploegen, want zo goed ging het helemaal niet. Aan de andere kant, met wat geluk heb ik de halve finale van de FA cup gehaald. Helaas kansloos verloren van ManU :(.
Anyway, in de Championship zullen mijn mogelijkheden qua haalbare spelers weer toenemen. Zoals elke keer zal ik proberen enigszins loyaal te blijven aan de oudgedienden, maar dat lukt meestal niet. Mooiste is als ze zelf aangeven weg te willen omdat ze om een nieuwe uitdaging zoeken. Daar kan ik dan geen nee tegen zeggen :).

Ik zie dat de enige legende en al jaren captain van mijn club sinds januari transfervrij is. Ben benieuwd of dat in de update zit. Zo ja, dan is hij de eerste die ik zal proberen te halen bij een nieuwe game. Hij heeft geen geweldige stats, maar weinig blessures, relatief hoge rating en bijna altijd de meeste interceptions van de league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 17:16
Spelen jullie allemaal de volledige versie?, ik speel al jaren alleen nog maar de classic mode. En dat bevalt nog altijd prima.

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik speel alleen de full version, Classic vind ik niets door de beperkingen die dan opgelegd worden, zoals maximaal aantal landen/leagues etc.

Enige wat ik uit de Full zou willen skippen is dat hele media-geleuter. Hopeloos repeterend, en erger me dood aan de enorme hoeveelheden ervan. Meestal laat ik dan ook lekker door mijn assistent doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-06 13:10
Ik heb het zaterdag gekocht, speel ook alleen de full version. Ben nog met mijn eerste seizoen bij PSV bezig.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
In Classic zijn het net de kleine dingetjes die je zo af en toe mist. Full voor mij dus.

Media zijn in de lagere divisies nog niet zo erg, maar vanaf L1 begint het vervelend te worden. Ik lees het half en kies elke keer hetzelfde antwoord. Jammer dat het beantwoorden van standaardvragen niet geautomatiseerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:01:
Ik speel alleen de full version, Classic vind ik niets door de beperkingen die dan opgelegd worden, zoals maximaal aantal landen/leagues etc.

Enige wat ik uit de Full zou willen skippen is dat hele media-geleuter. Hopeloos repeterend, en erger me dood aan de enorme hoeveelheden ervan. Meestal laat ik dan ook lekker door mijn assistent doen.
Bij het starten van een classic-game kun je de standaard max van 3 landen gewoon overrulen. Ik speel ook classic met Engeland, Nederland, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Italie en Belgë.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628494

Zeer interessante thread voor Tweakers!

http://community.sigames....nager-15-Benchmark-Thread

De enige CPU benchmark in een spel die het van de CPU moet hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 628494 op 04-03-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Bah. Gisteren een groot talent, al een tijdje basisspeler, kwijtgeraakt omdat QPR wel 3 miljoen wilde neerleggen. De interesse was al bekend, maar ik had hem overtuigd dat hij moest blijven. Daarna een nieuw contract aangeboden, maar dat was nog niet geaccepteerd. Die 3 miljoen minimum fee leek in league 1 nog zo hoog :(.
Nog erger is dat ik een beetje tussen wal en schip zit. De meeste spelers kunnen net mee, en zitten al aardig richting hun top, maar nieuwe, grotere talenten vind ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Gisteren is de uiterst belangrijke hotfix versie 15.3.1 uitgekomen.

Blij toe dat dat major issue is opgelost ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:55
wildhagen schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:39:
Overigens, voor de mensen die het nog niet hadden meegekregen: eergisteren is de derde (en vermoedelijk laatste) grote patch voor FM15 uitgekomen, versie 15.3.0. Hierin zijn o.a. de wintertransfers verwerkt (om deze transfers mee te krijgen moet je wel een nieuwe savegame starten).

Volledige changelog: http://community.sigames....dow-Update-15.3.0-Out-Now!

Uiteraard is een en ander weer savegame-compatible as usual, muv dan die transfer-updates die je alleen in een nieuwe game krijgt.
Maar als je dan seizoen 2014/2015 begint.
Begin je dan met de selectie van feb 2015?
Of begin je met de normale selectie en zijn er bepaalde transfers ingepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-06 07:40
Je begint dan met de selectie van februari 2015. Je kan wel nog de originele database selecteren bij het beginnen van een nieuw spel als je dat wilt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-06 13:10
Wat vind ik dit toch af en toe een ongeloofelijk kut spel.
Je wint in de CL met 5-1 van Galatasaray, verliest daarna van Bayern waar ik mee kan leven. De wedstrijd erop moet je tegen Ludogorets wat niet veel beter is dan ons. Zo'n 20 schoten op doel, stand 1-0 voor Ludogorets, dan word er ook nog is iemand met rood er van af gestuurd.. Dan maar vol op de aanval, ook kansloos van afstand schieten terwijl je hier met 3-1 kunt winnen. Frustrerend dit. (Ik ben PSV btw ;))

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:07

StrongArmLance

Endless flow

Wat een heerlijk spel is het soms toch ;)
Vorig jaar in de halve finale van de CL eruit geknikkerd door Real Madrid (met Roma), dit seizoen helaas door Hellas Verona middels penalties de Coppa uitgeknald. Maar zojuist mijn titelaspiraties uitgedrukt door 6-0 te winnen van Juve, met NB meer dan de helft van de wedstrijd met 10 man.

Na 70 minuten toch maar de 40-jarige Totti erin gezet, omdat hij dit seizoen pas 6 keer gespeeld heeft en volgend jaar als trainer aan de slag gaat, knalt er gelijk een heerlijke vrije trap in die de 5-0 maakt.

Wedstrijden waarin alles goed gaat <3

Heerlijk na een aantal stroeve overwinningen op wat bodemploegen.

Ook Pereyra, die ik gratis had overgenomen van Juve, mocht invallen, loopt de 6 verdedigers van Juve voorbij en knalt hem in de rechterbenedenhoek. :)

Zou overigens de derde titel op rij zijn 8)7 Inter en Milan staat 10e en 11e, Juve is de enige concurrent en die spelen wel eens gelijk tegen ploegen als Spezia en Parma. Perugia, nieuwkomer in de Serie A (met oud clubheld van Roma: Rodrigo Taddei) staat ook gewoon 5e, na lang 3e gestaan te hebben 8)7 8)7 Nu staat Sassuolo 3e, maar 4 punten achter Juve 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door StrongArmLance op 22-03-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45

Vos

AFCA

JapieTalent schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:03:
...
Transfers uit: v/d Hoorn 4 miljoen AA Gent, Moisander 6,5 miljoen Benfica, Zimling & Milik Huur beeindigd, Schöne 8,5 miljoen Everton, Sigthorsson 6,5 miljoen Atalanta. Waarbij Schöne niet per se hoefde te vertrekken maar aangezien ik hem meer een middenvelder dan een rechtsbuiten vind, ik op het middenveld voldoende bezetting had en ik 8,5 miljoen een mooi bedrag vond heb ik hem verkocht. Andersen, Sana, Viergever en Duarte mochten ook uitkijken naar een andere club, maar hierin zijn ze niet geslaagd waardoor ze nu nog wel bij de selectie zitten en in een roulatie systeem af en toe aan spelen toe komen.

Transfers in: Emmanuel Mammana, 7 miljoen DCL. Lucas Romero 7,5 miljoen VM. Andrija Zivkovic 7 miljoen AMR. Kristoffer Ajer 2 miljoen IK Start VM. Carlos Fierro 9 miljoen. Ook heb ik nog geprobeerd Odegaard te halen, maar deze koos helaas voor Palermo.
..
Welke patch is dit? Ben net begonnen met Ajax en krijg never dat soort bedragen en betaal ook veel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Vos schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:01:
[...]

Welke patch is dit? Ben net begonnen met Ajax en krijg never dat soort bedragen en betaal ook veel meer...
Mijn Steam update automatisch, dus speel in principe altijd met de meest recente patch (uitzondering daargelaten wanneer ik FM niet afsluit maar de laptop enkel dichtklap).

Deze post is overigens van een game die later crashte. In mijn huidige game (inmiddels januari 2013, maar ook gestart met Ajax) heb ik weliswaar lagere bedragen gekregen, maar nog steeds enigszins in de buurt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/btSQkSd.png
StrongArmLance schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:04:

Zou overigens de derde titel op rij zijn 8)7 Inter en Milan staat 10e en 11e, Juve is de enige concurrent...
Had ik ook in mijn game: ben van Ajax naar Man Utd, naar AC Milaan gegaan toen ze rond plek 10 stonden. Juve was bijna een decennium alleenheerser tot ik in mijn 3de seizoen de titel wist te winnen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jaap. op 22-03-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Is wel oudere patch dan ik heb zie ik, want jij had Denswil nog. Ik kreeg iets van 2.5M voor Moisander. Had biedingen van 1.5 ofzo op Sigthorsson...laatstgenoemde hou ik nog een seizoen daarom.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 22-03-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Vos schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:48:
Is wel oudere patch dan ik heb zie ik, want jij had Denswil nog. Ik kreeg iets van 2.5M voor Moisander. Had biedingen van 1.5 ofzo op Sigthorsson...laatstgenoemde hou ik nog een seizoen daarom.
Klopt, maar je quote ook een post van bijna 2 maand terug. Toen was de transferlijst net dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

JapieTalent schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:49:
[...]

Klopt, maar je quote ook een post van bijna 2 maand terug. Toen was de transferlijst net dicht.
Klopt, daarom vroeg ik ook naar versie. En jij reageerde met een nieuwere screenie :). Toch? Maar die zal je dan ook wel al even terug gestart zijn.

Misschien is het aangepast, dat je minder voor spelers krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 22-03-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Vos schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:51:
[...]

Klopt, daarom vroeg ik ook naar versie. En jij reageerde met een nieuwere screenie :). Toch? Maar die zal je dan ook wel al even terug gestart zijn.

Misschien is het aangepast, dat je minder voor spelers krijgt.
Ja en nee; het is inderdaad een nieuwere screen, maar slechts een fractie nieuwer. Na die crash direct opnieuw begonnen en zoals in mijn verslag van 27 februari te lezen was ik op dat moment al een seizoen of vijf onderweg.

Wellicht zijn de bedragen in de tussentijd inderdaad aangepast. Zou ook niet heel raar zijn, soms is het echt absurd wat er gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

JapieTalent schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:46:

[...]

Had ik ook in mijn game: ben van Ajax naar Man Utd, naar AC Milaan gegaan toen ze rond plek 10 stonden. Juve was bijna een decennium alleenheerser tot ik in mijn 3de seizoen de titel wist te winnen.
Ik vind het heerlijk om met Roma te spelen, maar van tegenstand is weinig sprake, nee :/
Zeker omdat Juve's selectie ontzettend snel verouderd.

Nou ja, Florenzi is uitgegroeid tot een topspeler en heeft er al wat in liggen dit seizoen, spelend vanaf het middenveld, wat een speler :) Gemiddeld een 7,34 dit seizoen, alleen Pjanic doet het beter met een 7,42 daaronder staat Strootman, als middenvelder, ongetwijfeld mijn sterkste aspect van het spel.

Ik speel 4-3-3 met 3 cm's, met De Rossi er in als het een wat moeilijkere wedstrijd wordt, meestal legt mijn middenveld wel zijn wil op, snelle buitenspelers en Destro in de spits en ik speel zoals Roma vorig seizoen deed :)

Kevin Strootman, LCM, CM, Automatisch (afhankelijk van wedstrijd)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LRBuVmR.png
Miralem Pjanic, CM, Vooruitgeschoven Spelmaker, Aanvallen/Ondersteunen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TAXwGRM.png
Alessandro Florenzi, RCM, Dynamische Middenvelder, Ondersteunen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MFLcOaU.png

Overigens Kishna transfervrij kunnen halen bij Ajax vandaan, leuke speler, maar scoren kan hij niet...

[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 22-03-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Soms...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s5EqZQN.png

Dit was op de een of andere manier geen goal 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 21:36
Korte vraag: Denken jullie dat FM2015 (traditioneel, geen classic versie) te spelen is in 2D op een MacBook Pro late 2008 model (met Samsung 830 128GB SSD)? Geen zin een aantal tientjes uit te geven om er achter te komen dat deze versie echt niet meer te spelen is op dit oude bakbeestje. FM2012 ging nog wel prima (zelfs in 3D enigszins), maar het laden duurde vaak lang tussen wedstrijden door. Begin graag weer aan FM, maar ben bang dat mijn ervaring behoorlijk verpest gaat worden door mijn inmiddels 6,5 jaar oude laptop model (heb deze sinds juni 2010, model specificaties zijn eind 2008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 22:02
Heb je de demo al geprobeerd? Die is via steam te downloaden en geeft je toch wel een redelijke indruk hoe speelbaar het zal zijn op je MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 21:36
JanW schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:50:
Heb je de demo al geprobeerd? Die is via steam te downloaden en geeft je toch wel een redelijke indruk hoe speelbaar het zal zijn op je MacBook.
Even snel gekeken op Steam, echter is die alleen beschikbaar voor PC. Sowieso heb ik het plan om ergens in de toekomst een eigen PC te bouwen en niet meer te hoeven gamen/Excel etc op mn MBP te doen, maar voorlopig komt die er nog niet. Helaas, geen demo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-04 01:21
Na mijn aller eerste seizoen te spelen als Barcelona toch iets meer uitdaging aangegaan & een nieuwe game begonnen met Vitesse. Na in het begin flink wat spelers weg gedaan te hebben en enkele nieuwe te halen (alleen spijt van Ibarra, voor het bedrag had ik meer van hem verwacht) sta ik nu 3e op 1 punt achter de 1e in de competitie (10 wedstrijden gehad). EURO cup groep fase 3 uit 3 gewonnen (sevilla/swansea//botev).

Ik doe hiernaast ook Holland als land, ik krijg deze echter niet helemaal onder controle. Ik heb tot dusver in de kwalificatie verschillende wedstrijden gewonnen en pas 1x gelijk gespeeld+1x een friendly verloren. Ik vrees echter dat als het op dit tempo doorgaat mijn team de tactics niet onder de knie gaat krijgen, de teams die ik trof waren allen niet van heel hoogstaand nivo. Ik heb voor de toekomst wel al meerdere friendlies staan. Hebben jullie nog tips toevallig?

[ Voor 11% gewijzigd door TomR op 21-04-2015 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:38
Heb na 5 jaar eens zin om me er terug aan te zetten, en heb eens de demo gedownload. Er voelen veel dingen vertrouwd, maar ook heel wat nieuws.

Is er eigenlijk een manier om een verslag/sterren rating te krijgen van je scouts over je eigen spelers? Ik vertrouw altijd veel op mijn staff voor beoordelingen, maar als alleen je scouts deftige ratings hebben voor beoordelen is het nogal lastig om een accuraat zicht te hebben op je spelersgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 14:40

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Hoi Leute,

Ik ben van plan om Football Manager te gaan spelen. Ik volg al jaren lang trouw het voetbal en hou eigenlijk ook alle nieuwtjes bij. Nu wil ik me dus ook daadwerkelijk als manager gaan ontwikkelen :9

Ik heb eigenlijk een tweetal vragen, wel heel verschillend van aard.

1. Moet ik Football Manager 2015 nog kopen? Het seizoen is voorbij en er zullen uiteraard een hoop transfers gaan plaatsvinden. Of wordt na augustus alles nog een keer naar de nieuwe selecties gepatcht? Of raden jullie aan om te wachten op 2016?

2. Ik heb al wat filmpjes bekeken op youtube en ook op Twitch kijk ik soms wel eens naar een streamer. Echter heb ik geen idee waar ik moet beginnen ik heb al eens een tutorial doorlopen van een demo(volgens mij van 2013) maar ook na deze gevolgd te hebben, heb ik eigenlijk weinig overzicht. Bijvoorbeeld. Wat moet ik dagelijks in de gaten houden?

bijv. (hoef hier geen antwoord op, op dit moment):
  • Moet ik elke dag financien checken en hier actief mee bezig zijn?
  • Moet ik elke dag exact bepalen welke onderdelen getraind worden?
  • Welke zaken moet ik aan mijn assistenten overlaten?
  • Moet ik het hele jaar door bezig zijn met de transfermarkt? hoe gaat dit in zijn werk?
De eigenlijke vraag bij 2. is dus: Zijn er voor de beginners goede tutorials die antwoord geven op mijn ''beginners'' vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Laatst online: 04-06 10:57
Chrosser schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:53:
Hoi Leute,

Ik ben van plan om Football Manager te gaan spelen. Ik volg al jaren lang trouw het voetbal en hou eigenlijk ook alle nieuwtjes bij. Nu wil ik me dus ook daadwerkelijk als manager gaan ontwikkelen :9

Ik heb eigenlijk een tweetal vragen, wel heel verschillend van aard.

1. Moet ik Football Manager 2015 nog kopen? Het seizoen is voorbij en er zullen uiteraard een hoop transfers gaan plaatsvinden. Of wordt na augustus alles nog een keer naar de nieuwe selecties gepatcht? Of raden jullie aan om te wachten op 2016?

2. Ik heb al wat filmpjes bekeken op youtube en ook op Twitch kijk ik soms wel eens naar een streamer. Echter heb ik geen idee waar ik moet beginnen ik heb al eens een tutorial doorlopen van een demo(volgens mij van 2013) maar ook na deze gevolgd te hebben, heb ik eigenlijk weinig overzicht. Bijvoorbeeld. Wat moet ik dagelijks in de gaten houden?

bijv. (hoef hier geen antwoord op, op dit moment):
  • Moet ik elke dag financien checken en hier actief mee bezig zijn?
  • Moet ik elke dag exact bepalen welke onderdelen getraind worden?
  • Welke zaken moet ik aan mijn assistenten overlaten?
  • Moet ik het hele jaar door bezig zijn met de transfermarkt? hoe gaat dit in zijn werk?
De eigenlijke vraag bij 2. is dus: Zijn er voor de beginners goede tutorials die antwoord geven op mijn ''beginners'' vragen.
Tutorials zitten ingame en kunnen je goed op weg helpen. Via keysites is FM niet zo duur meer en de nieuwe komt pas oktober/november, aan jou de keus :) Verder kan je een heleboel zaken uit handen geven aan assistant manager of andere stafleden.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een officiele patch zal niet meer komen, 15.3.2 is de laatste patch.

Maar je kan gewoon custom databases bij de diverse sites downloaden met daarin de nieuwste transfers etc verwerkt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 16:23
•Moet ik elke dag financien checken en hier actief mee bezig zijn?
Je krijgt een balans te zien van salaris en transfergelden. Je hoeft dit niet wekelijks in de gaten te houden. Enkel tijdens de transferperiode moet je er op letten dat je niet met je salaris in de min komt.
•Moet ik elke dag exact bepalen welke onderdelen getraind worden?
Je zou je assistent deze trainingen kunnen laten verzorgen. Sowieso in het begin van het spel zou ik hem dat laten doen. Later wanneer je wat meer "in het spel" zit kun je je hier in gaan verdiepen. Ik concentreer mij in het voorseizoen nog wel eens op intensief trainen op tactiek en conditie. De rest gebalanceerd door het jaar heen.
•Welke zaken moet ik aan mijn assistenten overlaten?
Dat is maar net in hoeverre jij invloed wilt hebben. Ik doe zelf het teamgesprek vooraf en in de rust tijdens wedstrijden. In het begin deed ik ook de gesprekken met de media maar daar werd ik zo flauw van :) het kan soms zijn dat je assistent uitlatingen doet in de media welke nadelige invloed heeft op het moraal.
•Moet ik het hele jaar door bezig zijn met de transfermarkt? hoe gaat dit in zijn werk?
In het voorseizoen heb je het druk, vooral de eerste seizoenen. Als je een team hebt staan waarmee je tevreden bent kun je door het seizoen heen op zoek naar versterkingen/backup of vervanging. Ik maak door het seizoen heen vaak een "schaduwlijst" voor wanneer een goed presterende speler wordt weggekocht. Om tijdens een transferperiode een speler kwijt te raken en dan pas op zoek te moeten naar een vervanger...dit wil nog wel eens uitdraaien op een paniekaankoop. Het hele jaar door scout ik naar jonge spelers.

Er zijn diverse websites (Nederlandse maar ook Engelse) waar je heeeeel veel tips kunt weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broekoe
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-11-2022
Hallo,

Ik speel ook al jaren FM, vroeger championship manager en dit samen met de concurrent van FIFA EA manager,

Wel moet je in feite aangelogd zijn in die steam?

Op mijn werk bijvoorbeeld is er geen internet aanwezig, maar wil ik wel spelen en dan start het spel niet op,

Ik ben van plan om de FM 15 nog aan te schaffen, ook al is het seizoen voorbij, maar ik speel toch in men eigen wereld,

Kunnen jullie me een beetje helpen, vooral om niet online te moeten spelen, zoals vroeger, spel op de pc en CD Rommeke erin en gamen, of is dit niet meer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
FM15 kan je ook in offline modus spelen. Je hebt Steam wel nodig voor de oorspronkelijke activatie, plus het installeren van patches.

Zodra hij is geactiveerd en de patch geinstalleerd, kan je gewoon Steam in offline modus zetten en spelen :)

Hier staat een korte instructie: http://www.footballmanage...all-manager%E2%84%A2-2015

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
wildhagen schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:47:
FM15 kan je ook in offline modus spelen. Je hebt Steam wel nodig voor de oorspronkelijke activatie, plus het installeren van patches.

Zodra hij is geactiveerd en de patch geinstalleerd, kan je gewoon Steam in offline modus zetten en spelen :)

Hier staat een korte instructie: http://www.footballmanage...all-manager%E2%84%A2-2015
Ik kan hier aan toevoegen dat steam op zich ook veel voordelen biedt. Zo heb je de steam workshop waarbij je makkelijk skins, kits, logo's en tactics kan downloaden. Ondanks dat ik de laatste jaren wat minder speel ben ik ook laatst weer met FM begonnen. Met barca vrij easy, wat een beest is die Messi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:29
Paar weken geleden weer begonnen met FM.
Omdat ik niet wist met wie ik ging beginnen heb ik als begin punt een van de achies gepakt waarbij je een team van de laagste naar de hoogste divisie moet brengen.

Mijn keuze viel op Cadiz.
De selectie is goed voor de 3e div and met flink wat huurlingen wist ik de 3e div te winnen in mijn eerste seizoen.
Na flink wat gratis spelers en weer flink wat huurlingen wist ik ook in mijn eerste seizoen in de 2e div te promoveren.

De 3e en 2e div zijn vrij eenvoudig met beperkte financiele middelen. Maar in de 1e divisie hebben bijna alle clubs een flink betere selectie en ook flink meer te besteden.
In het eerste seizoen kreeg ik 200k p/w salaris budget en 800k transfer budget. Dus zo ongeveer alle versterkingen waren gratis en uiteindelijk eindigde ik 7 punten boven de streep.

In mijn 2e seizoen in de 1e div (2017/18) kreeg ik dan plots 9mln transfer budget en in de winter nog eens 4mln en ook nog 280k p/w voor salaris. Met dat geld heb ik 4 leuke spelers kunnen halen met een zeer lekkere 6e plek als resultaat.

Kwalitatief is mijn selectie absurd smal, er zijn pakweg 8 spelers in mijn selectie die ik goed genoeg vind. En als een van mijn vier toppers uitvalt is dat direct een ramp.

Gisteren mijn 3e seizoen in de Liga BBVA begonnen. Mijn goede spelers heb ik weten te behouden en ik kreeg weer 9mln voor nieuwe spelers.
Het liefste zou ik hiermee 1 of 2 talenten met potentie halen maar ik liet flink wat 30 plussers vertrekken en ik kon dit niet volledig opvangen met kwalitatief goede gratis spelers.

Voor 4.5mln haalde ik Onana van Ajax (voor Cadiz een topper) en nog 5 verdedigers.
We zijn nu halverwege het seizoen en doen mee om Europees voetbal met een kans op CL.

Mijn beste speler zit nu wel al te zeuren dat hij weg wil en uiteraard heeft hij een vrij lage transfer clausule.

Het is wel prettig dat ik aan mijn 3e seizoen in de 1e divisie bezig ben en ik nog steeds vast zit aan sponsor contracten van de 3e en 2e divisie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broekoe
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-11-2022
Ben eindelijk begonnen.

Nogmaals dank aan de snelle reacties op mijn vraag.

Steam is idd niet slecht, maar op plekken waar geen internet is ben je er niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Broekoe schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 00:54:
Ben eindelijk begonnen.

Steam is idd niet slecht, maar op plekken waar geen internet is ben je er niet veel mee.
Ben benieuwd wat je er van vindt. Via steam kan je de meeste spellen ook gewoon offline spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 22:02
Broekoe schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 00:54:
Ben eindelijk begonnen.

Hoeveel plekken zijn er nog waar geen internet is? Je kan, zoals Wildhagen al zegt, Steam in offline modus starten na activatie en je spellen gewoon spelen. Eens in de twee weken moet je dan Steam normaal starten, dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Haha, lekker realistisch, Chelsea degradeert hier ff lekker hard:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xXD3hCR8BHzjoLmgwm2r5cPk/full.png

Hoewel... ze gaan kennelijk harder door hun managers heen dan ik door mijn ontbijt... velen halen net het jaar :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8tqK86TRkiUnLoTsH2gqVIGL/full.png

Ben al lang blij toe dat ik zelf niet degradeerde met Brighton (net nieuwe gepromoveerd vorig jaar, vandaar) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
als je in 2034 zit dan zijn er wel vaker topclubs die allang zijn afgezakt. Maar het is altijd wel grappig om te zien.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Onderaan, precies waar Chel$ki Chelsea thuishoort :D

[ Voor 20% gewijzigd door BM op 06-07-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
Iemand die weet wanneer FM16 ong uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 22:22

Christiano007

Ich bin der champion

RonaldMuijs schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:29:
Iemand die weet wanneer FM16 ong uit komt?
Dat duurt nog wel even, november verwacht ik.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
Christiano007 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:40:
[...]

Dat duurt nog wel even, november verwacht ik.
Autsjj.. Ik had de demo voor de tussntijd gedownload maar die stopt er halvewege hetseizoen mee. Ik vind het een beetje zonde om voor die laatste tijd nog fm15 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

RonaldMuijs schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:50:
[...]

Autsjj.. Ik had de demo voor de tussntijd gedownload maar die stopt er halvewege hetseizoen mee. Ik vind het een beetje zonde om voor die laatste tijd nog fm15 te kopen.
Ligt eraan hoeveel tijd je erin stopt. Een key is voor +- €18,- te krijgen wat ik zo snel zie. Das anderhalf krat bier. :P

In 4 maanden kun je héél wat FM spelplezier hebben voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
Christiano007 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:56:
[...]

Ligt eraan hoeveel tijd je erin stopt. Een key is voor +- €18,- te krijgen wat ik zo snel zie. Das anderhalf krat bier. :P

In 4 maanden kun je héél wat FM spelplezier hebben voor dat geld :)
Dat wordt dus anderhalve krat bier =S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
Iemand enig idee waar ik FM 15 het goedkoopst kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

RonaldMuijs schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:02:
Iemand enig idee waar ik FM 15 het goedkoopst kan halen?
https://www.g2a.com/footb...l&utm_campaign=allkeyshop

Zelf zou ik hem hier halen
http://www.cdkeys.com/pc/...-2015-pc-mac-cd-key-steam

Liken op facebook en je krijgt nog een paar dubbeltjes korting.

[ Voor 40% gewijzigd door Christiano007 op 06-07-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
Bedankt voor je adviesen. Maar na dat je zei dat het nog 4 maanden duurden was ik zo ongeduldig en heb ik hem al besteld via g2play.net kostte me 15,15. Bedankt voor de hulp. Hij is nt begonnen met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Ben gisteren ook maar eens gestart met m'n FM carriére nieuw leven in te blazen.
Opnieuw gekozen voor AC Milan, zal een hele klus worden om hier weer een ploeg van te maken die top 3 ambieert. Transfer budget is 9M, voorlopig overdonderd het me allemaal een beetje.
Het oogt iets drukker met die nieuwe UI imo.

Eerste vriendschappelijke wedstrijden gespeeld, tegen Bayer wel 4-0 de boot in...
Nog werk aan de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Boempatat schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:29:
Ben gisteren ook maar eens gestart met m'n FM carriére nieuw leven in te blazen.
Opnieuw gekozen voor AC Milan, zal een hele klus worden om hier weer een ploeg van te maken die top 3 ambieert. Transfer budget is 9M, voorlopig overdonderd het me allemaal een beetje.
Het oogt iets drukker met die nieuwe UI imo.

Eerste vriendschappelijke wedstrijden gespeeld, tegen Bayer wel 4-0 de boot in...
Nog werk aan de winkel...
Ben benieuwd naar je ervaringen, altijd leuk om te lezen. Zag trouwens ook dat iemand mn Chelksi post heft ge-edit, ene BM. Chelsea supporter wellicht? :)

Nee hoor, totaal niet, maar je kunt clubs gewoon bij hun normale naam noemen. Respect noemen ze dat geloof ik

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 16-07-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Sn3gG3l schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:16:
[...]

Zag trouwens ook dat iemand mn Chelksi post heft ge-edit, ene BM. Chelsea supporter wellicht? :)
Het is gewoon kinderachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Ondertussen een nieuw jaar ingegaan en de winterstop voorbij, sta momenteel 2de (onder Juve...)
4-0 gewonnen thuis tegen Intermerda
Ook Napoli en Roma gingen met lege handen terug.

Ploeg begint eindelijk wat vorm te krijgen, ondanks het kleine budget toch veel huurspelers tot in San siro gekregen. In de zomer voegen er nog enkele jonge talenten zich bij de A kern.
Het valt me wel op, dat spelers veel sneller beginnen te zeuren om speeltijd of een basisopstelling.
Ik hanteer een licht roulatie systeem bij ploegen waar we probleemloos voorbij moeten. Na een individueel gesprek worden zulke zaken meestal opgelost. Momenteel een ongeslagen reeks van 9 wedstrijden.

Ignazio Abate is vertrokken voor 2.3M, maar de talentvolle jeugdwerking van Milan vulde dit tekort op.
Op naar het europees voetbal en titelwinst in de Serie A !
Beker: Kwartfinale tegen Fiorentina

Forza Rossoneri !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 06:28
Wel knap met Milan.

Momenteel ben ik zelf bezig met een savegame met Newcastle waarin ik maar blijf hangen in de subtop. Ben eigenlijk gewoon een handelshuis. Goedkoop inkopen en veel verkopen. Maar ja, als gevolg dat ik nu na 6 seizoenen pas echte toppers kan kopen.

Hiervoor een savegame met Milan geprobeerd maar wat een drama. Ik kreeg ze niet aan de gang en werd 8ste en kreeg daarna mijn congé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik weet niet wat er aan de hand is met de data updates van de bekende mensen op internet. Maar als ik nu een nieuwe game begin met Ajax krijg ik sowieso 0 euro budget, kan ook niet verhogen (ze vertrouwen me niet :') ). Prima, kan ik nog mee leven.

Maar ik kan geen enkele speler slijten aan clubs, waar ik eerst met gemak een Schone of Serero van de hand deed kan ik ze niet eens voor 0 euro kwijt. Wat hebben die lui met de editor gedaan waardoor transfers niet eens fatsoenlijk lukken? Heb ik zowel met Pr0 als met die andere update maker.

Ook een save-game editor waar ik het budget van omhoog gooi heeft geen zin. Dan heb ik wel geld, en het staat ook aangegeven. Maar als ik een transfer wil afronden geeft hij aan dat ik niet voldoende budget heb. Waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 16:15
Christiano007 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:06:
Maar ik kan geen enkele speler slijten aan clubs, waar ik eerst met gemak een Schone of Serero van de hand deed kan ik ze niet eens voor 0 euro kwijt. Wat hebben die lui met de editor gedaan waardoor transfers niet eens fatsoenlijk lukken? Heb ik zowel met Pr0 als met die andere update maker.
Ligt niet aan de editors; het spel is gewoon realistisch... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dat is al jaren een fout vind ik. Soms heb je spelers die je gewoon niet weg krijgt voor inderdaad zelfs 0 euro. Er is imo altijd wel een club op een bepaald niveau waar die speler naartoe kan. Nu rest niks anders dan contract ontbinden of weg laten rotten.

(Met de normale database trouwens.)

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 16-07-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Vos schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:57:
Dat is al jaren een fout vind ik. Soms heb je spelers die je gewoon niet weg krijgt voor inderdaad zelfs 0 euro. Er is imo altijd wel een club op een bepaald niveau waar die speler naartoe kan. Nu rest niks anders dan contract ontbinden of weg laten rotten.

(Met de normale database trouwens.)
Heb het spel verwijderd, opnieuw geïnstalleerd (gewoon de laatste officiele update erbij) en zelfs nu nog spelers die niet weg gaan voor een laag bedrag.

Hebben ze een kleine update gemaakt ofzo? Heb al verschillende clubs geprobeerd (chelsea, City) allemaal 0 euro budget en onmogelijk om iemand te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mw14gDKrojC2l5RbhF1O8yDa/full.png

8)7 8)7 8)7

Wat is dat voor waanzin? :P

Ik zit dus inmiddels bij Inter, leuke selectie. Maar ik gebruik geen killer-tactic ofzo, dit is echt een complete fluke. Wel leuk, zo'n double hattrick van mijn ster-speler.

Dat is sowieso een beest hoor, die Santi :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UVkC96zQ2YGMYehGHj9Hujot/full.png

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Had mijn transferprobleem al gevonden, had nu steeds disable transfer blabla aangevinkt bij een nieuwe game. Dan krijg je geen budget :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Christiano007 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:04:
Had mijn transferprobleem al gevonden, had nu steeds disable transfer blabla aangevinkt bij een nieuwe game. Dan krijg je geen budget :')
LOL!
wildhagen schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:39:
[afbeelding]

8)7 8)7 8)7

Wat is dat voor waanzin? :P

Ik zit dus inmiddels bij Inter, leuke selectie. Maar ik gebruik geen killer-tactic ofzo, dit is echt een complete fluke. Wel leuk, zo'n double hattrick van mijn ster-speler.

[afbeelding]
Zulke wedstrijden heb ik er af en toe ook tussen zitten. Vaak tegen Chelsea.

Fijne speler! :)

Dit is mijn wereldster, Mike Sandhu (AMC) :). Uit de eigen jeugd vanaf 2e seizoen. Was op zijn 16e basisspeler in de league 1, is heerlijk mee gegroeid. Heb nog nooit iemand gehad met zo'n waarde ook.

Staat nu op: 229 wedstrijden / 109 goals / 93 assist

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wyhpfeJoWafdD0nNQdspLP8B/full.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Vos op 19-07-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 06:28
Leuke speler.

Ik ben met Newcastle opnieuw 7de geworden. Ik kan niet voorbij Chelsea, Arsenal, Manutd en Stoke komen. Ik verlies gewoon 9 van de 10 wedstrijden. Kom ook gewoon niet in de wedstrijd.

Zodadelijk de finale van de Europa League spelen tegen Stoke. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:39:
[afbeelding]

[afbeelding]
En nu ben ik aan het eind van het seizoen, de stats van deze speler:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Uev4YYkF3pKqjerOPRPI1B1d/full.png

Waarom kan ik niet bij al mijn teams zo'n speler krijgen? :? :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:18
Hopelijk komt Man UTD nog met een update binnenkort, wil tot FM 16 nog wel met het nieuwe Feyenoord spelen :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik speel ook al met een wat oudere 15/16 update, opzich wel leuk. Maar dan heb je altijd de bekende "bug" dat er 2 kampioenen zijn in 14/15 na 1 seizoen spelen :P Soms zijn verhuurde spelers dan ook 2 jaar verhuurd omdat de contracten tot de nieuwe datum zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hehe :P

Mjah, ik zie dat er al iemand daar is die 93 seizoenen managed, en nu dus in seizoen 2107/2108 zit. Ik ben wel fanatiek, maar niet ZO fanatiek, daar kom ik niet echt bij in de buurt :P

Ben sowieso de laatste jaren wat minder actief dan vroeger, andere verplichtingen enzo. Waar ik vorige edities soms wel 1200+ uur haalde, kom ik de laatste jaren niet meer aan de 1000. Dit jaar zal het niet veel meer dan 850 worden gok ik.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 10-08-2015 13:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
HamburgerHenk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:18:
Ik speel ook al met een wat oudere 15/16 update, opzich wel leuk. Maar dan heb je altijd de bekende "bug" dat er 2 kampioenen zijn in 14/15 na 1 seizoen spelen :P Soms zijn verhuurde spelers dan ook 2 jaar verhuurd omdat de contracten tot de nieuwe datum zijn :P
Waar heb je die vandaan?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik weet niet meer precies welke, maar ik vond hem op het forum van ManUtd bij overige databases. Helaas was er toen ook nog geen ManUtd update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
wildhagen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:21:
[...]

Hehe :P

Mjah, ik zie dat er al iemand daar is die 93 seizoenen managed, en nu dus in seizoen 2107/2108 zit. Ik ben wel fanatiek, maar niet ZO fanatiek, daar kom ik niet echt bij in de buurt :P

Ben sowieso de laatste jaren wat minder actief dan vroeger, andere verplichtingen enzo. Waar ik vorige edities soms wel 1200+ uur haalde, kom ik de laatste jaren niet meer aan de 1000. Dit jaar zal het niet veel meer dan 850 worden gok ik.
En ik ben al best wel trots op mezelf dat ik na 2,5 jaar FM2012 in Seizoen 2047/2048 bezig ben :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Vanavond deze update testen:
http://passion4fm.com/foo...base-update-by-whizzkids/

Iemand ervaring mee, lijkt bijgewerkt tot gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Het is een prima update, bij Feyenoord alle nieuwe spelers, Verhoek,Boula en Mathijssen zitten er nog bij. Die gelijk weggedaan.

Maar 3 wedsrijden gespeeld en 9 punten :) Wel dringen voorin nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:58

Shabbaman

Got love?

Goed.

Ik heb een scout en een hoofd jeugdopleiding met allebei iets van 19 of 20 op PA en PP. Ik scout een speler van begin 20, 4.5 ster op PA (en PP). Ik koop die speler en vraag een spelersrapport op: 2.5 ster volgens diezelfde hoofd jeugdopleiding. Waarom?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Shabbaman schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:38:
Goed.

Ik heb een scout en een hoofd jeugdopleiding met allebei iets van 19 of 20 op PA en PP. Ik scout een speler van begin 20, 4.5 ster op PA (en PP). Ik koop die speler en vraag een spelersrapport op: 2.5 ster volgens diezelfde hoofd jeugdopleiding. Waarom?
Hoeveel tijd zat er tussen het eerste rapport en 2e. Als je toevallig in de tussentijd "opgewaardeerd" bent door je scouts dan zou het inderdaad kunnen dat er wat veranderd is. Overigens is het ook gewoon mogelijk dat je nog niet die speler 100% gescout had. Dan kan er inderdaad ook nog wat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Hm. Ik heb die speler een jaar lang door verschillende scouts laten beoordelen, maar ik heb geen nieuwe scouts gehaald. De beoordeling van de speler was in die tijd zelfs verbeterd. Eigenlijk heb ik het idee dat de huidige beoordeling niet deugt, want de speler presteert aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-03 18:06
Is het niet zo dat de 4.5 ster beoordeling dan ten opzichte van de ploeg waar hij toen speelde is?

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Dat zou kunnen, ik weet het eigenlijk niet. Wel zie je bij de beoordeling door de scouts een vergelijking met je eigen spelers, en deze speler zou mijn beste middenvelder worden. Dan verwacht ik dat de beoordeling door de coach* uiteindelijk ook oplevert dat de nieuwe speler ook beter wordt beoordeeld dan de andere spelers.

Kan je die scout-rapporten later eigenlijk nog terugzien als je een speler hebt gehaald?

* Ja, er is natuurlijk een verschil tussen verschillende coaches en scouts, maar als ik kijk naar coaches en scouts met vergelijkbare ratings op PA en PP dan hoop ik toch dat het resultaat ook enigszins gelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kijk eens wat er degradeert:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tCxmvEc5ZryQ5Sy4XdD1y9hG/full.png

En Rome stond in brand >:)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-06 11:21
Dat spelers opeens zo drastisch veel kunnen veranderen vind ik gewoon onrealistisch slecht.
Ik had een keeper gescout en die zou zoveel beter zijn als mijn eigen keeper. Dus gehaald voor veel geld en de eerste paar wedstrijden niets aan de hand.
Na ongeveer een maand was die keeper opeens 2 sterren kwijt en maar net ietsjes beter als mijn vorige keeper. Weg geld. Dit vind ik een enorm minpuntje van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
lremcol schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:53:
Dat spelers opeens zo drastisch veel kunnen veranderen vind ik gewoon onrealistisch slecht.
Ik had een keeper gescout en die zou zoveel beter zijn als mijn eigen keeper. Dus gehaald voor veel geld en de eerste paar wedstrijden niets aan de hand.
Na ongeveer een maand was die keeper opeens 2 sterren kwijt en maar net ietsjes beter als mijn vorige keeper. Weg geld. Dit vind ik een enorm minpuntje van het spel.
Komt in het echt ook wel eens voor.
Potentie gaat gewoon op een bepaald moment weg en kan vlak na de transfer ook al veranderen en je moet sowieso niet teveel naar het sterren systeem kijken.

Laatst nog de reserve spits van Bayern gehaald. Had slechts 3 sterren en was op papier niet mijn beste spits maar loopt wel 1 op 1 omdat hij perfect in mijn systeem past en niet continu zit te zeuren zoals mijn andere spitsen.

Net zoals een controlerende middenvelder. Had slechts 2.5ster. Maar stond wel in de basis van 3 CL overwinningen.

@wildhagen
In het echt zouden ze niet weten wat ze moeten doen. Janken dat ze zelf degraderen of lachen dat de ander gedegradeerd is.

Zit zelf met Cadiz te spelen. Afgelopen 8 jaar 6x de titel gepakt en 6x de CL en we zitten in een stadion met 64k stoeltjes.
Was de bouw 1 of 2 jaar later gestart dan had mijn naam erop gestaan.

De sponsor bedragen blijven wel laag. Ik hoop dat ze dit in de volgende FM eens aanpassen maar zal wel niet.
Mag al blij zijn dat afgelopen jaar de TV gelden omhoog gegaan zijn.

Bij mij is Atletico Madrid afgelopen jaar gedegradeerd.
En hun zijn denk ik om dezelfde reden gedegradeerd als de 2 clubs uit Roma in Wildhagen zijn spel.

Flink verouderde selectie met veel 30+ spelers die niets presteren maar wel 300 tot 400k p/w vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 13:16
Nieuw features voor FM 16 zijn ook bekend gemaakt: http://www.footballmanage...manager-2016-key-features

Vind vooral het eigen team creeeren leuk en misschien is het leuk om met Tweakers tournamentje te doen in een fantasy league.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik zie er relatief weinig interessants (voor mij dan) tussenstaan dit keer, helaas...

Releasedate voor FM16 is overigens 13 november.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
SirDarkAngel schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:53:
Nieuw features voor FM 16 zijn ook bekend gemaakt: http://www.footballmanage...manager-2016-key-features

Vind vooral het eigen team creeeren leuk en misschien is het leuk om met Tweakers tournamentje te doen in een fantasy league.
Wordt zo te zien 1 van de eerste keren dat ik de nieuwe FM niet ga kopen, wat een onzin "uitbreidingen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Paar kleine dingen die wel leuk zijn maar die nieuwe features zijn dingen die ik waarschijnlijk niet zal doen.

Interactie met de pers had ik al een hekel aan, dus dat ze hier tijd in stoppen is niet iets waar ik echt op zat te wachten.
Het zou al een flinke stap vooruit zijn als ze wat kleine aanpassingen doen aan de uitspraken van de assistent wanneer je deze de media praatjes laat doen.
Want nu praat hij vaak zo alsof hij de baas van het team is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik zou liever wat andere veranderingen zien.

Minder persgezeik idd
Minder spelerscontracten geneuzel na een paar wedstrijden in de basis
Minder geklaag na een paar wedstrijden (8 oid) dat ze te weinig spelen
Meer opties om spelers tevreden te houden als ze een lange tijd geblesseerd zijn geweest en nog niet gelijk veel spelen
Realistischer beeld van het fit zijn van spelers. Je moet veel te veel rouleren om spelers niet te snel moe te krijgen.

Onderhandelingen misschien realistischer maken.
Spelers wat minder belachelijke beslissingen qua clubopties laten kiezen (vaak genoeg gezien dat ze naar een andere club gaan waar ze (veel) minder verdienen)

Voor de rest zou ik het zo niet 1 2 3 weten.

Het eigen team creëren lijkt me voor veel mensen leuk, maar ik zal er niets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 09:12
Ik speel veel online met 1 of 2 vrienden. Het jammere is alleen dat je nooit verder dan 2 of 3 seizoenen komt.

Die nieuwe optie 'fantasy draft' lijkt me echt erg leuk. Bijvoorbeeld wanneer je er nog extra limieten aan gaat stellen zoals:
- Max 1 speler per nationaliteit
- Alleen maar Nederlanders
- Budget max 20 miljoen
- Maximale leeftijd
- Minimale leeftijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik speel altijd met een vaste vriend van me, spelen altijd wel minimaal 10 seizoenen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ting87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Wat ik vooral storend vindt aan FM15, is dat ik bijv op een laat zeggen "Gabriel Barbaso" biedt met wat voor club dan ook.
Santos vraagt aan mij 22,5mil - gaan onderhandelen, en je blijft op 22,5 mil hangen.

Een maand later komt een of andere koekclub, en die pikt dezelfde speler voor 7mil op, en dan nog wat premies waardoor het op 12mil uitkomt.
Als ik dat zie, en ga meebieden, verlangen ze van de door mens gestuurde club alsnog 22,5mil

Loop zo een hoop spelers mis omdat ik ze niet kan betalen, en een maand later worden ze verkocht voor een bedrag dat ik wel kon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ting87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
lremcol schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:53:
Het sterrensysteem heeft met meerdere dingen te maken;

- Huidig Niveau scouten door je scout --> als die slecht is, zit ie er dik naast
- Potentieel Niveau scouter door je scout --> same as above
- Vorm --> Speler in vorm heeft automatisch meer sterren
Voorbeeld; Sergio Ramos (2 sterren bij mij bij Bayern - Huidig Niveau 168 op een schaal van 200
Zijn moraal is redelijk, maar hij heeft heimwee. Vandaar de twee sterren.

Sule (die van hoffenheim), zit op huidig niveau 178 en heeft het hartstikke naar zijn zin.
blij met winstpremie's, blij met de speelstijl van de club.
Speler heeft 5 sterren!!

Ligt dus aan meerdere factoren ;-)
Je keeper is dus misschien nog steeds beter als de andere, maar omdat hij heimwee heeft, taal niet spreekt etc raakt hij sterren kwijt.
Laat hem wennen, en hij krijgt ze weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ting87 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:04:
- Vorm --> Speler in vorm heeft automatisch meer sterren
Ah, dat verklaart wel wat. Geldt dat ook voor potentiële ontwikkeling?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste