[Multi] Football Manager 2015 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-05 18:37
Gister weer een aantal uurtjes gespeeld vind het best een heerlijk spel :) Wat me wel opviel is dat Zivkovic voor zijn blessure echt een baas was vervolgens was die 5 weken uitgeschakeld en doet ie nu niet veel meer maar Milik daar in tegen schiet de 1 naar de ander erin.. Milik daarom ook maar gecontracteerd voor 5,25 miljoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 16:03
michaeltjeh1 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:46:
Gister weer een aantal uurtjes gespeeld vind het best een heerlijk spel :) Wat me wel opviel is dat Zivkovic voor zijn blessure echt een baas was vervolgens was die 5 weken uitgeschakeld en doet ie nu niet veel meer maar Milik daar in tegen schiet de 1 naar de ander erin.. Milik daarom ook maar gecontracteerd voor 5,25 miljoen :)
Milik en Zivkovic scoren bij mij ook aardig wat. Daarnaast scoort Serero ook aardig wat doelpunten voor zijn doen.

Maar bij Milik staat toch een koopclausule van 2,8 miljoen in zijn contract. Is dat niet overgenomen in FM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:49
Ik ben na mijn Beta game met Nec - Twente - en enkele weken Inter bij release van de volledige game opnieuw begonnen met Ajax.

Mijn eerste seizoen begon dramatisch nadat ik de Johan Fruitschaal verloor van PEC op penalty's (damn you Jasper Cillessen). Vervolgens was het enkele weken zoeken naar de juiste tactiek en opstelling, waarna het begon te lopen als een trein. Enkele wedstrijden voor het einde van het seizoen kampioen geworden op een straatlengte afstand van de nummer twee. In de beker zijn we in de kwartfinale uitgeschakeld door Den Bosch, op penalty's (damn you again Jasper Cillessen). De Champions League bracht een poule met Manchester City, Schalke & BATE. Naar verwachting plaatsten we ons voor de knockoutfase: met 14 punten (2x winst vs BATE en 1x winst/gelijk vs City & Schalke). In deze knockoutfase leek de loting tegen Athletic de Bilbao een gunstige, maar na het tweeluik stond er 2-2 op het bord (2-1 in Amsterdam en 1-0 in Bilbao) en was ik dus uitgeschakeld op uitdoelpunten, toch een kleine teleurstelling. Desondanks wilde Ajax graag met mij door en ik vond het een prima plan om te verlengen tot 2018.

Aankopen heb ik het eerste jaar niet gedaan en heb enkel Sana/Boccara & Moisander laten vertrekken. Daarnaast heb ik er voor gekozen om de talenten van de toekomst in handen te leggen van Marc Overmars. Normaal wil ik dit uiteraard in eigen beheer hebben, maar aangezien dit een soort van start-up game is (en ik ongetwijfeld nog een nieuwe start), wil ik eens zien wat er van terecht komt als ik dit uitbesteed.

Na afloop van dit eerste seizoen was er een boel interesse in mijn spelers, uiteindelijk heb ik Milik/Zimling (huur niet verlengd/niet gekocht), Sigthorsson (9,5 naar Genoa), Van Rhijn (22,5 naar Monaco) & Veltman (27,5 naar Real Madrid) laten gaan. Hiervoor heb ik Duvan Zapata (werd me aangeboden voor 2.2), Adrian Rabiot (gratis na afloop contract), Christian Zaccardo (150k, had net Tete uitgeleend en moest een backup voor één jaar hebben achter Ligeon) terug gekocht. Van der Hoorn is de vervanger voor Veltman en ik heb Damian van der Bruggen doorgeschoven als backup achter v/d Hoorn. Bij mijn laatste aankoop heb ik me laten leiden door de realiteit: ik vind namelijk dat Wesley Hoedt van AZ het bijzonder aardig doet op het moment. In FM is hij echter qua stats niet eens heel bijzonder, maar vanwege zijn flexabiliteit aan posities en het feit dat ik hem gratis over kon nemen na afloop van zijn contract bij AZ, heb ik ook hem toegevoegd als back-backup achter Boilesen/Riedewald Viergever/Denswil v/d Hoorn/v/d Bruggen. Daarnaast dacht Overmars dat ik nog niet genoeg middenvelders had en haalde hij Reece-Johnson nog op voor 10k. Moet inmiddels wel toegeven dat ik enorm blij met hem ben, want hij doet het fantastisch en is inmiddels al 4,5 miljoen waard, dus ook financieel gezien was dit een prima aankoop. Naast de aankopen heb ik zelf Muric & Cerny gepromoveerd naar de A-selectie, waardoor mijn selectie redelijk aan de grote kant was. Omdat ik in principe alle spelers bruikbaar vind heb ik dus relatief veel moeten rouleren het tweede seizoen om iedereen enigszins happy te houden. Desondanks waren de resultaten wederom prima.

Begonnen met de Fruitschaal tegen, jawel, FC Dordrecht dat de beker wist te winnen afgelopen seizoen. Een simpele 4-0 overwinning maakte ons winnaar, hoera! In de competitie iets meer moeite gehad dan afgelopen jaar, mede door het vele rouleren, maar ook doordat Twente & Vitesse beter meededen dan de uitdagers vorig jaar. Dit mocht echter de pret niet drukken en ik ben 2 wedstrijden voor het einde reeds kampioen geworden.
De Nederlandse beker bleek wederom een drama: nadat ik Lienden met gemak naar huis wist te sturen, wachtte AZ in de volgende ronde. Nadat ik de week ervoor in de competitie al 1-1 had gespeeld verwachtte ik in de beker ook een zware pot. Deze eindigde na reguliere speeltijd in 1-1 en na verlengingen in 2-2. Weer die verdomde penalty's en wederom wist Cillessen er geen te pakken. Realistisch, dat wel ;-)

De Champions League verbond ons via loting aan Juventus, Dortmund en AS Monaco (ook hier weer dicht bij de realiteit), maar de uitvoering bleek minder zwaar dan vooraf gedacht: 1x winst/verlies tegen Juventus, 1x Winst/gelijk tegen Dortmund en 1x winst/verlies tegen Monaco gaf 10 punten, 1 meer dan Dortmund en 2 minder dan Juventus, maar goed genoeg voor de tweede plaats en dus plaatsing voor de knockout fase.
De loting voor de knockoutfase bracht ons een oude bekende: Manchester City en na thuis met 3-1 gewonnen te hebben en uit met 3-2 verloren te hebben (v/d Hoorn pakte na 10 minuten al rood en toen zag ik de bui al hangen, maar het bleek mee te vallen), mocht ik door naar de kwartfinale tegen Bayern Munchen. Het feest was compleet toen ik thuis met liefst 4-1 wist te winnen, maar de goal van Lewandowski in 90+3 bleek funest. Uit verloren we met 3-0 nadat we wederom de halve pot met 10 man moesten spelen na een dubbele gele kaart van Ligeon. Uitgeschakeld op uitdoelpunten, zonde.

Ik zit nu in de zomer, dus we gaan vanaf vanavond zien wie er kan/wil vertrekken en hoe we dat op gaan vangen. Ikzelf heb in ieder geval wel de intentie te blijven (tenzij.... er zijn enkele clubs waarvoor ik wel overstag ga), maar in principe volgt nog een seizoen Ajax.

Het is wederom een heel verhaal geworden, maar ter verdediging: het zijn twee seizoenen in 1 post. Daarnaast ga ik er nog steeds vanuit dat ik mensen hiermee een plezier doe. Tot de volgende update, cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:36
JapieTalent schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:54:

Ik zit nu in de zomer, dus we gaan vanaf vanavond zien wie er kan/wil vertrekken en hoe we dat op gaan vangen. Ikzelf heb in ieder geval wel de intentie te blijven (tenzij.... er zijn enkele clubs waarvoor ik wel overstag ga), maar in principe volgt nog een seizoen Ajax.

Het is wederom een heel verhaal geworden, maar ter verdediging: het zijn twee seizoenen in 1 post. Daarnaast ga ik er nog steeds vanuit dat ik mensen hiermee een plezier doe. Tot de volgende update, cheers!
Ik zelf lees het graag en de mensen die dit niet doen die kunnen het gewoon skippen.
Zolang het geen grote text wall is zonder punten of alineas.

Ik zelf lees graag tegen wat voor problemen mensen oplopen en hoe ze dit oplossen en ook wat voor bedragen ze voor sommige spelers vangen.
Wel lekkere bedragen die je voor v. Rhijn en Veltman gekregen hebt.
Ik neem aan dat Veltman bij Real op de bank zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 14:54
Leuk verhaal Japie! Goede resultaten geboekt in het seizoen. Nu proberen om toch een keer die beker te winnen en misschien de (halve) finale van de Champions League te halen!
Ik neem aan dat je gewoon met een 4-3-3 opstelling speelt?

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Deadsy schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:13:
[...]

Ik zelf lees het graag en de mensen die dit niet doen die kunnen het gewoon skippen.
Zolang het geen grote text wall is zonder punten of alineas.

Ik zelf lees graag tegen wat voor problemen mensen oplopen en hoe ze dit oplossen en ook wat voor bedragen ze voor sommige spelers vangen.
Wel lekkere bedragen die je voor v. Rhijn en Veltman gekregen hebt.
Ik neem aan dat Veltman bij Real op de bank zit?
Veltman heeft maar liefst 1 hele basisplaats gehad en welgeteld 4 invalbeurten:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/16hnepv.jpg

Van Rhijn heeft een betere keus gemaakt, onbetwiste basisspeler:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/28qte3d.jpg
Curva schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:59:
Leuk verhaal Japie! Goede resultaten geboekt in het seizoen. Nu proberen om toch een keer die beker te winnen en misschien de (halve) finale van de Champions League te halen!
Ik neem aan dat je gewoon met een 4-3-3 opstelling speelt?
Thanks! Beker moet in principe ook wel te doen zijn, maar geef toch de voorkeur aan competitie/champions league waardoor in de beker vaak 2e keus de kans krijgt.

Yes speel inderdaad een 433, met een VM en vleugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Zouden jullie voor een top club een talent kopen welke de scouts als niet intelligent betitelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 12:39
Voor de uitdaging en lange speelbaarheid maar gestart zonder een enkele ervaring als trainer en speler.

Gestart in de 2de Zweedse Divisie, 1ste seizoen 3rde en 2de seizoen promotie. Bod voor hernieuwd contract kwam maar er was geen potentie tot starten cursus of verruiming financiële middelen. Na een 2tal maanden werkzoekende uitgekomen bij Torres in de Serie C/a , stonden 19de en nu langzaam richting play-off plaats aan het klimmen met enkele contractloze versterkingen en 4-5-1 verdedigen tacktiek (lang leve de counter).

Tip voor de mensen die hetzelfde gaan doen; zoek op contractloze spelers en filter op informatie en dan op BEL, dat staat belangstelling (zo heeft een andere club je werk al gedaan om interessante spelers te zoeken) en nodig ze vervolgens uit voor stage.

Zo nodig je een paar honderd spelers uit per seizoen op stage en je selectie kracht groeit :)

Anoniem: 263199

JapieTalent schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:54:
Ik ben na mijn Beta game met Nec - Twente - en enkele weken Inter bij release van de volledige game opnieuw begonnen met Ajax.

Mijn eerste seizoen begon dramatisch nadat ik de Johan Fruitschaal verloor van PEC op penalty's (damn you Jasper Cillessen). Vervolgens was het enkele weken zoeken naar de juiste tactiek en opstelling, waarna het begon te lopen als een trein. Enkele wedstrijden voor het einde van het seizoen kampioen geworden op een straatlengte afstand van de nummer twee. In de beker zijn we in de kwartfinale uitgeschakeld door Den Bosch, op penalty's (damn you again Jasper Cillessen). De Champions League bracht een poule met Manchester City, Schalke & BATE. Naar verwachting plaatsten we ons voor de knockoutfase: met 14 punten (2x winst vs BATE en 1x winst/gelijk vs City & Schalke). In deze knockoutfase leek de loting tegen Athletic de Bilbao een gunstige, maar na het tweeluik stond er 2-2 op het bord (2-1 in Amsterdam en 1-0 in Bilbao) en was ik dus uitgeschakeld op uitdoelpunten, toch een kleine teleurstelling. Desondanks wilde Ajax graag met mij door en ik vond het een prima plan om te verlengen tot 2018.

Aankopen heb ik het eerste jaar niet gedaan en heb enkel Sana/Boccara & Moisander laten vertrekken. Daarnaast heb ik er voor gekozen om de talenten van de toekomst in handen te leggen van Marc Overmars. Normaal wil ik dit uiteraard in eigen beheer hebben, maar aangezien dit een soort van start-up game is (en ik ongetwijfeld nog een nieuwe start), wil ik eens zien wat er van terecht komt als ik dit uitbesteed.

Na afloop van dit eerste seizoen was er een boel interesse in mijn spelers, uiteindelijk heb ik Milik/Zimling (huur niet verlengd/niet gekocht), Sigthorsson (9,5 naar Genoa), Van Rhijn (22,5 naar Monaco) & Veltman (27,5 naar Real Madrid) laten gaan. Hiervoor heb ik Duvan Zapata (werd me aangeboden voor 2.2), Adrian Rabiot (gratis na afloop contract), Christian Zaccardo (150k, had net Tete uitgeleend en moest een backup voor één jaar hebben achter Ligeon) terug gekocht. Van der Hoorn is de vervanger voor Veltman en ik heb Damian van der Bruggen doorgeschoven als backup achter v/d Hoorn. Bij mijn laatste aankoop heb ik me laten leiden door de realiteit: ik vind namelijk dat Wesley Hoedt van AZ het bijzonder aardig doet op het moment. In FM is hij echter qua stats niet eens heel bijzonder, maar vanwege zijn flexabiliteit aan posities en het feit dat ik hem gratis over kon nemen na afloop van zijn contract bij AZ, heb ik ook hem toegevoegd als back-backup achter Boilesen/Riedewald Viergever/Denswil v/d Hoorn/v/d Bruggen. Daarnaast dacht Overmars dat ik nog niet genoeg middenvelders had en haalde hij Reece-Johnson nog op voor 10k. Moet inmiddels wel toegeven dat ik enorm blij met hem ben, want hij doet het fantastisch en is inmiddels al 4,5 miljoen waard, dus ook financieel gezien was dit een prima aankoop. Naast de aankopen heb ik zelf Muric & Cerny gepromoveerd naar de A-selectie, waardoor mijn selectie redelijk aan de grote kant was. Omdat ik in principe alle spelers bruikbaar vind heb ik dus relatief veel moeten rouleren het tweede seizoen om iedereen enigszins happy te houden. Desondanks waren de resultaten wederom prima.

Begonnen met de Fruitschaal tegen, jawel, FC Dordrecht dat de beker wist te winnen afgelopen seizoen. Een simpele 4-0 overwinning maakte ons winnaar, hoera! In de competitie iets meer moeite gehad dan afgelopen jaar, mede door het vele rouleren, maar ook doordat Twente & Vitesse beter meededen dan de uitdagers vorig jaar. Dit mocht echter de pret niet drukken en ik ben 2 wedstrijden voor het einde reeds kampioen geworden.
De Nederlandse beker bleek wederom een drama: nadat ik Lienden met gemak naar huis wist te sturen, wachtte AZ in de volgende ronde. Nadat ik de week ervoor in de competitie al 1-1 had gespeeld verwachtte ik in de beker ook een zware pot. Deze eindigde na reguliere speeltijd in 1-1 en na verlengingen in 2-2. Weer die verdomde penalty's en wederom wist Cillessen er geen te pakken. Realistisch, dat wel ;-)

De Champions League verbond ons via loting aan Juventus, Dortmund en AS Monaco (ook hier weer dicht bij de realiteit), maar de uitvoering bleek minder zwaar dan vooraf gedacht: 1x winst/verlies tegen Juventus, 1x Winst/gelijk tegen Dortmund en 1x winst/verlies tegen Monaco gaf 10 punten, 1 meer dan Dortmund en 2 minder dan Juventus, maar goed genoeg voor de tweede plaats en dus plaatsing voor de knockout fase.
De loting voor de knockoutfase bracht ons een oude bekende: Manchester City en na thuis met 3-1 gewonnen te hebben en uit met 3-2 verloren te hebben (v/d Hoorn pakte na 10 minuten al rood en toen zag ik de bui al hangen, maar het bleek mee te vallen), mocht ik door naar de kwartfinale tegen Bayern Munchen. Het feest was compleet toen ik thuis met liefst 4-1 wist te winnen, maar de goal van Lewandowski in 90+3 bleek funest. Uit verloren we met 3-0 nadat we wederom de halve pot met 10 man moesten spelen na een dubbele gele kaart van Ligeon. Uitgeschakeld op uitdoelpunten, zonde.

De realiteit is weer ver te zoeken met football manager. Als je met ajax 4-1 wint thuis van Bayern..... Zat te twijfelen om het spel weer te kopen maar weet alweer genoeg. Zo goed en realistisch spel als CM 01-02 zullen we helaas niet meer krijgen!!!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:22

Christiano007

Ich bin der champion

Anoniem: 263199 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:27:
[...]

De realiteit is weer ver te zoeken met football manager. Als je met ajax 4-1 wint thuis van Bayern..... Zat te twijfelen om het spel weer te kopen maar weet alweer genoeg. Zo goed en realistisch spel als CM 01-02 zullen we helaas niet meer krijgen!!!
:') boe-fucking-hoe

Als je geen successen kunt boeken dan kun je ook geen plezier uit het spel halen. Of is promoveren met een 5e divisieclub naar de premier league en dan europees voetbal halen wel opeens realistisch binnen een paar seizoenen :')

Ter land, ter zee en in de kroeg

Ik vind successen halen juist leuk maar het geeft mij minder voldoening als het te gemakkelijk gaat.

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Anoniem: 263199 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:22:
Ik vind successen halen juist leuk maar het geeft mij minder voldoening als het te gemakkelijk gaat.
Ieder z'n ding toch?

Gister begonnen met Mansfield Town (engelse 4e Divisie) maar zeer slecht begonnen. Bungel op de 21e plaats met 1 overwinning uit 6 duels (5 nederlagen). Uitdaging genoeg dus, moet me tactiek maar is goed bekijken en aanpassen zodat het wel gaat lopen. Vertik het om er 1 te downloaden die wel werkt, neemt voor mij veel spelplezier weg.
Vanavond maar is kijken of ik een paar 3 punters kan toevoegen aan m'n schamele aantal.

http://steamcommunity.com/id/teupje/

• Jaap.
Anoniem: 263199 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:22:
Want het zou in realiteit nooit kunnen gebeuren?! Knap dat je dat weet: geef ook vast ff de lotto door.

Dat het niet aannemelijk is, soit, maar het kan wel.

Desondanks vermaak ik me weer prima met deze versie. Nog paar seizoenen door experimenteren en dan LLM :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jaap. op 13-11-2014 15:20 ]

JapieTalent schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:17:
[...]

Want het zou in realiteit nooit kunnen gebeuren?! Knap dat je dat weet: geef ook vast ff de lotto door.

Dat het niet aannemelijk is, soit, maar het kan wel.

D
Vlugge Japie succes met spelen. En bedankt voor jouw post. Bespaard me weer 30 euro. Heb geen zin om met ajax binnen 3 jaar de CL te winnen. Ik wil realisme!!

• Jaap.
Top, succes met wachten daarop d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-01 13:41
Noob-question: kan je met dit spel ook internationale teams managen?
Ik ben niet zo geïnteresseerd om de competitie met PSV te doorlopen, maar zou het wel geweldig vinden om het Nederlands elftal te doen (aangezien ik natuurlijk vele malen beter ben dan Hiddink... :*) )

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Ja hoor, kan zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Da's mooi, dank voor de info!
En als ik het goed begrepen hebt hoef je de wedstrijden niet zelf te spelen dan wel uit te zitten? (Je begrijpt het inmiddels wel, ik ben alleen geïnteresseerd in het simulatie-deel :) )

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Enki schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:56:
[...]

Da's mooi, dank voor de info!
En als ik het goed begrepen hebt hoef je de wedstrijden niet zelf te spelen dan wel uit te zitten? (Je begrijpt het inmiddels wel, ik ben alleen geïnteresseerd in het simulatie-deel :) )
Klopt, het is echt een simulatie. Je kan ook de simulatie op verschillende manier bekijken. 3D dat je de spelers over het veld ziet lopen t/m het volgen van de wedstrijd doormiddel van een tekst verslag. Of zelfs instant de uitslag. Snelheid is ook altijd te bepalen tijdens de simulaties.
Je kan ook voor taken uit handen geven aan je staff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Volgens mij heeft het spel nog ontzettend veel fouten in de gameplay. Ik heb echt een constante blessuregolf. 6-6 wedstrijden zijn geen uitzondering en na 8 speelrondes zijn er in de eredivisie al 6!! Trainers ontslagen. (ik zelf speel met AZ) Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Ik heb in mijn eerste seizoen ook een doelpuntenrecord gevestigd in de Engelse conference league. Regelmatig 6 goals gemaakt in wedstrijden. Andere wedstrijden in de divisie laten dit beeld echter niet zien, dus mogelijk zit het in de gebruikte tactiek.

Voor de liefhebber heb ik overigens nog een Steamkey over (iets met ongeduldig en elders nog een keer bestellen), PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Curva schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:03:
[...]

Klopt, het is echt een simulatie. Je kan ook de simulatie op verschillende manier bekijken. 3D dat je de spelers over het veld ziet lopen t/m het volgen van de wedstrijd doormiddel van een tekst verslag. Of zelfs instant de uitslag. Snelheid is ook altijd te bepalen tijdens de simulaties.
Je kan ook voor taken uit handen geven aan je staff.
Thanks!
En heeft het zin voor een starter als ik "de volle mep" te betalen en voor FM 2015 te gaan, of is een eerdere en goedkopere versie ook voldoende? (Geld is op zich niet echt een issue, maar ik weet niet of dit soort spellen aanslaan bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:02
Je kan altijd de demo downloaden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Enki schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:55:
[...]

Thanks!
En heeft het zin voor een starter als ik "de volle mep" te betalen en voor FM 2015 te gaan, of is een eerdere en goedkopere versie ook voldoende? (Geld is op zich niet echt een issue, maar ik weet niet of dit soort spellen aanslaan bij mij).
Ik zou een van de eerdere versies niet kopen. Databases zijn niet up to date, alhoewel deze er via de community misschien wel zijn. Maar ik vind het persoonlijk niet zo'n goed idee.
Zoals quovadis25 al zei is het beter om de demo te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Volle mep valt wel mee. Ik gebruik altijd http://www.allkeyshop.com/blog/ om een goede webshop te vinden. Heb je direct de steam key via de mail. Zie dat fm al voor €25 te krijgen is :)

En zou zeker aanraden om gewoon lekker de recentste versie te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Ok, jullie hebben me overtuigd. :Y
Eens kijken of "mijn jongens" wél wereldkampioen kunnen worden... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-04 16:33
Spel net aangeschaft. Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Gisterenavond de demo geïnstalleerd, maar ik was nog niet echt onder de indruk:

1. Kon alleen maar kiezen voor de Engels competitie, niet voor een nationaal team (maar dat kan natuurlijk een limitering van de demo zijn)
2. Totaal *geen* tutorial (lijkt me redelijk essentieel voor een demo)
3. Geen tooltips (idem)
4. Kale, lelijke interface (also je naar een Win8 startmenu zit te kijken)

Door dit alles kwam ik niet verder dan er een beetje doorheen klikken, maar tot nu toe ben ik nog niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191250

Enki schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:57:
Gisterenavond de demo geïnstalleerd, maar ik was nog niet echt onder de indruk:

1. Kon alleen maar kiezen voor de Engels competitie, niet voor een nationaal team (maar dat kan natuurlijk een limitering van de demo zijn)
2. Totaal *geen* tutorial (lijkt me redelijk essentieel voor een demo)
3. Geen tooltips (idem)
4. Kale, lelijke interface (also je naar een Win8 startmenu zit te kijken)

Door dit alles kwam ik niet verder dan er een beetje doorheen klikken, maar tot nu toe ben ik nog niet om.
Is het de eerste keer dat je een dergelijk spel speelt? De interface is niet spectaculair maar wel vrij overzichtelijk. In het volledige spel zit wel een tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Anoniem: 191250 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:34:
[...]

Is het de eerste keer dat je een dergelijk spel speelt? De interface is niet spectaculair maar wel vrij overzichtelijk. In het volledige spel zit wel een tutorial.
Zeker, mijn eerste stapjes op het Manager pad...
Wel raar dat ze de tutorial dan uit de demo gesloopt hebben, maar goed dat minpunt vervalt dan.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Ligt het nou aan mij of krijg je ongelooflijk veel corner goals tegen?

http://steamcommunity.com/id/teupje/

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
teupje schreef op zondag 23 november 2014 @ 23:38:
Ligt het nou aan mij of krijg je ongelooflijk veel corner goals tegen?
Heb inderdaad hetzelfde. ALLE goals die ik tegen krijg komen uit hoekschoppen/voorzetten. Wat doe ik hier aan? 8)7

Geen flauwekulletjes

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:21

Barbas

Gallego!

Lees net op Twitter dat er een hotfix op steam staat voor FM2015.

The update includes fixes for the following issues:

PERFORMANCE

Optimised save game speeds
Fixed game launch issues linked to local user permissions
Fixed rare crash on continue

MATCH ENGINE

Improved defensive reactions to crosses and corners
Tweaked wide defending of wingers
Improved goalkeeper reaction times after an initial save
Various other goalkeeper improvements
Fixed further instances of own goals being awarded incorrectly
Fixed further instances of players not being given offside when collecting rebounds
Fixed rare instances of U18 teams starting match with only a goalkeeper, resulting in high scorelines
Fixed problem where AI teams would sub many of their players off the pitch without replacements, resulting in high scorelines

DATA & COMPETITIONS

Fixed Greek Superleague scheduling
Martin Ødegaard added to new games
Added licensed kits for MLS expansion teams

USER INTERFACE

Added player Role & Duty to pitch on tactics screen

Mejor así

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb liever dat ze ook nog eens kijken naar spelers die constant om nieuwe contracten zeiken terwijl ze 10 wedstrijden hebben gespeeld.

Of spelers die zich ermee bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 20:08
Sinds kort zijn de spelers van Duitsland weer grijs terwijl ik dit in de fake file uitgezet heb. Is er een nieuwe fake file bijgekomen want ik kan hem niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 21:35
Er vallen wel erg veel rode kaarten in de diverse matches. Zie bijvoorbeeld hieronder. Speler van NEC pakt rood en vervolgens worden er twee man met direct rood van het veld gestuurd vanwege commentaar op de arbitrage :P 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2vxna4n.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477768

Ik zit met Achilles net na de zomerstop van 2018. En niet zonder succes. :)

Het is feest. Europa League gehaald door in de play-offs van Twente en Grunn te winnen. _O_
Lang verhaal:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/daQLf/63946df4d8.jpg
Selectie:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/daQMB/1f70f42eed.jpg
Speler stats van de competitie
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/daQQ1/d709fbbdaf.jpg
De gouden, zilveren en bronzen schoen komen naar Achilles. _O-
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/daQIZ/a6c4d96e96.jpg
Europees speel ik in het stadion van NEC, die ik gewoon uit verkoop als het een goed potje is. 12,5k geloof ik. Volgende zomer (2019) is het nieuwe stadion van ruim 20.000 mensen klaar. Nu zit ik in de financiële moelijkheden en moet ik mensen laten gaan en verkopen. Helaas kan ik er weinig voor terug kopen.
Geldzaken:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/dbwpq/3947a2b6ab.jpg
Transfervrij wat laten gaan en binnen gehaald, 1 grote aankoop gedaan en wat verkocht:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/dbwrK/ff11ca3705.jpg
Dé spits van de toekomst, had ik al ander halfjaar binnen maar nu mocht hij pas komen.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/dbwvs/60f698f507.jpg

Tot nu toe gaat het aardig en heb ik mij geplaatst voor de EL groepsfase. _O_
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/daXJr/e9d661e4de.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/daXIj/315a1a723f.jpg

Ik heb jammer genoeg de topscoorder van de Eredivisie (tweemaal op rij!) niet kunnen verkopen in zijn laatste contract jaar, niemand wilde hem hebben... Nu laat ik hem uit zijn contract lopen en heb ik noodgedwongen mijn andere talent in de spits moeten verhuren. Met 3 spitsen in een één spitsen systeem is wat overdreven als je in geld nood zit.
Deze speler mag het dus een jaartje bij Cambuur gaan proberen, daarna wordt hij de tweede spits en moet hij de concurrentie aangaan met onze Colombiaanse vriend.

Het investeren in de jeugd lijkt ook eindelijk zijn vruchten af te werpen, de eerste talentjes die wel eens mee zouden kunnen gaan komen met de Eredivisie komen nu door. Al is het de vraag hoe de club er voor staat tegen de tijd dat hun 18+ zijn natuurlijk.

Dit jaar wordt dus overleven, zoveel mogelijk cashen en vanaf volgen seizoen in een nieuw stadion (met dus meer financiële mogelijkheden) bouwen aan een kampioensteam. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Ben nu bezig met mijn eerste seizoen bij Ajax. Het loopt eigenlijk perfect, win bijna al mijn wedstrijden met een redelijke aantal doelpunten verschil. Na 24 wedstrijden is het verschil tussen voor- en tegendoelpunten +- 50 doelpunten. CL groepsfase met Juve, Arsenal en Antwerpen redelijk makkelijk doorlopen.

Topscoorder op dit moment is Schone met 21 doelpunten, daarna volgt Zivkovic met 15 doelpunten en daarna Milik, El Ghazi en Kishna met allemaal 12 doelpunten zo uit mijn hoofd.

Qua aankopen probeer ik zoveel mogelijk talenten nu te kopen.

Het enige probleem dat ik nu heb is dat spelers naar een grotere club willen, zo wilde Jasper Cillessen 2 dagen voor het einde van de transfermarkt vertrekken naar een grotere club en zo was dit ook het geval van Moisander (die heb ik wel verkocht) en Serero. Jasper en Serero gelukkig kunnen behouden.

Wat ik ook vind is dat spelers te snel zeuren dat ze niet in de basis staan, zo begon gelijk Fischer te zeuren dat hij te weinig speelde, terwijl hij nog niet eens weer wedstrijd fit was na zijn blessure. Laat ik hem in de basis starten de volgende wedstrijd is zijn conditie naar 35 minuten nog maar 45%....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Jefrim schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:18:

Wat ik ook vind is dat spelers te snel zeuren dat ze niet in de basis staan, zo begon gelijk Fischer te zeuren dat hij te weinig speelde, terwijl hij nog niet eens weer wedstrijd fit was na zijn blessure. Laat ik hem in de basis starten de volgende wedstrijd is zijn conditie naar 35 minuten nog maar 45%....
Dan vertel je hem toch gewoon dat hij net terug komt van blessure en geduldig moet zijn? :)

Veel irritaties in het spel zullen waarschijnlijk dezelfde irritaties zijn die trainers in het echt hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Benotti schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:26:
[...]

Dan vertel je hem toch gewoon dat hij net terug komt van blessure en geduldig moet zijn? :)

Veel irritaties in het spel zullen waarschijnlijk dezelfde irritaties zijn die trainers in het echt hebben!
Nou het komt zelden tot nooit voor dat ándere spelers gaan klagen dat een teamgenoot geen nieuw contract krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Benotti schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:26:
[...]

Die optie stond er niet tussen... Vertelde hem dat Kisnha het erg goed deed op zijn positie met 12 doelpunten. Fischer was het daar duidelijk niet mee eens. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Jefrim schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:58:
[...]

Die optie stond er niet tussen... Vertelde hem dat Kisnha het erg goed deed op zijn positie met 12 doelpunten. Fischer was het daar duidelijk niet mee eens. :X
Apart, bij mij wel. Wellicht was de blessure alweer te lang geleden bij jou? Kennelijk is Fischer erg overtuigd van zijn eigen kunnen. Als Kishna er 12 inschiet zou ik Fischer ook lekker op de bank laten. Laat hem daar maar pruimen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Benotti schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:04:
[...]

Apart, bij mij wel. Wellicht was de blessure alweer te lang geleden bij jou? Kennelijk is Fischer erg overtuigd van zijn eigen kunnen. Als Kishna er 12 inschiet zou ik Fischer ook lekker op de bank laten. Laat hem daar maar pruimen :p
Lijkt mij sterk, want hij heeft voordat hij begon met zeuren een inval beurt gehad van 45 minuten. En hij is duidelijk nog niet wedstrijdfit. Hij houdt op dit moment ook nog de bank warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ik heb 2 spelers beloofd dat ik Champions League zou halen dit seizoen. Op het moment dat ik kampioen wordt met PSV zijn ze boos omdat ik me niet heb geplaatst (waarschijnlijk omdat ik niet mee doe aan de play-offs). Hierna is ook direct de rest van de selectie pissig omdat ik met niet aan de afspraken heb gehouden met de 2 spelers. Nu is dus in 1 dag de hele selectie van blij naar boos gegaan.

Na afloop van de play-offs krijg ik alsnog te horen dat ik me geplaatst heb, alleen willen de spelers nog steeds weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Laatst online: 21-12-2024
Jefrim schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:58:
[...]

Fischer is een speler met een laag temperament en een hoge reputatie, dit soort spelers zijn over het algemeen erg veeleisend en al helemaal als hij een sterspeler is.

Spelers als hij moet je naar mijn mening of hun zin geven of laten vertrekken anders kunnen ze erg vervelend worden.

Dat Fischer negatief reageert verrast me niet echt, de reputatie van Fischer zal wel hoger zijn dan die van Kishna, in dat geval is het erg moeilijk om een positieve reactie te krijgen van Fischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Nu online
Heren, ik sta bijna op het punt om de hoop op te geven. Ik krijg geen club draaiende, hebben jullie nog een handige gids die specifiek voor FM2015 is bedoeld? Is bijvoorbeeld de DLC tactic guide een goede? iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

vinpower schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:36:
Heren, ik sta bijna op het punt om de hoop op te geven. Ik krijg geen club draaiende, hebben jullie nog een handige gids die specifiek voor FM2015 is bedoeld? Is bijvoorbeeld de DLC tactic guide een goede? iemand ervaring mee?
Mocht je de guide willen kopen

Tip

https://www.humblebundle.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Nu online
ah het is gewoon een losse taktiek in plaats van een guide. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28
Deze gids is zeker een aanrader. Ik zie dat die ook net is bijgewerkt voor FM2015, maar hier heb ik ook veel aan gehad.

http://community.sigames....mbinations-FM2015-UPDATED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Nu online
Wat zouden jullie aan de volgende taktiek aanpassen? dit is de selectie van Fullham zonder enige transfers.

Het is een 3/4/3 taktiek met twee aanvallend ingestelde vleugelverdedigers. helaas heb ik veel balverlies, weinig goede passes en weinig balbezit. Centrale verdedigers hebben geen instructies en de middelste spits heeft geen instructie. Ik ben benieuw naar jullie feedback.

Afbeeldingslocatie: http://www.imageshost.eu/images/2014/12/09/fm2.th.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door vinpower op 09-12-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 21:38

Vos

AFCA

Is niet bepaald leesbaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Laatst online: 21-12-2024
Je kan er ook op klikken... :+

Ik begin te begrijpen waarom je moeite hebt in het spel, je speelt met 3 spitsen en 2 zeer aanvallend vooruitgeschoven backs, dat is een zeer aanvallende opstelling, ik zou het zelfs een beginnersfout willen noemen.

Regel 1, denk defensief, behalve dat het zeer makkelijk is om een man meer op het middenveld te creeren als jij met 3 spitsen speelt moet je ook denken aan het slechtst mogelijke scenario, als een van die vleugelverdedigers de bal verliest in een aanvallende positie is je hele flank leeg, het is verschikkelijk makkelijk om daar gebruik van te maken, dit is een voetbal simulator en dat is niet veel anders dan het echte werk, het gaat allemaal om ruimtes en meters, als ik jouw tegenstander was zou ik op de counter spelen en wachten op de fouten van jouw team en snel al die lekkere ruimtes benutten en dat is niet echt moeilijk met een man meer op het middenveld.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Patch 15.2.0 is gisteren uitgekomen, releasenotes: http://community.sigames....15-Version-15.2.0-Out-Now!

Virussen? Scan ze hier!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik speel nu een half seizoen met Spurs met keepers Lloris en Vorm. Maar man, ik erger mij dood aan de kinderlijke blunders en dat is m.i. niet een afspiegeling van de werkelijkheid.
Hebben jullie dit ook?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Vos

Vos

AFCA

ORLY ;). Hij heeft de afbeelding inclusief link aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
vinpower schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:50:
Wat zouden jullie aan de volgende taktiek aanpassen? dit is de selectie van Fullham zonder enige transfers.
Het is een 3/4/3 taktiek met twee aanvallend ingestelde vleugelverdedigers. helaas heb ik veel balverlies, weinig goede passes en weinig balbezit. Centrale verdedigers hebben geen instructies en de middelste spits heeft geen instructie. Ik ben benieuw naar jullie feedback.

*Plaatje*
Tweaking Art schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:14:
Regel 1, denk defensief, behalve dat het zeer makkelijk is om een man meer op het middenveld te creeren als jij met 3 spitsen speelt moet je ook denken aan het slechtst mogelijke scenario, als een van die vleugelverdedigers de bal verliest in een aanvallende positie is je hele flank leeg, het is verschikkelijk makkelijk om daar gebruik van te maken, dit is een voetbal simulator en dat is niet veel anders dan het echte werk, het gaat allemaal om ruimtes en meters, als ik jouw tegenstander was zou ik op de counter spelen en wachten op de fouten van jouw team en snel al die lekkere ruimtes benutten en dat is niet echt moeilijk met een man meer op het middenveld.
Ik ben het niet eens met wat Tweaking Art noemt regel 1: ‘denk defensief’. Ik ben het wel met hem eens dat de opstelling van vinpower te aanvallend is. Ook is de opstelling helemaal custom made en dat zou ik niet aanraden voor een beginnende FM-speler. Natuurlijk is het wel aan te raden om instructies etc mee te geven.

Ik zal mijn visie geven op het maken van een opstelling
Zorg dat je elftal in balans is en als beginneling; houd het simpel.

Team
Neem eerst je team onder de loep. Hoeveel backs heb je, heb je veel middenvelders die op die ‘10’ kunnen spelen, heb je echte buitenspelers of trekken deze mannen allemaal naar binnen? Op basis hiervan kun je een opstelling kiezen. Heb je echt buitenspelers, kies dan 4-3-3. Heb je veel aanvallende middenvelders, dan is 4-1-3-2/4-2-3-1 een goede keuze. Je kan natuurlijk ook je eigen voorkeur hebben voor een formatie, maar kijk wel of dit bij de selectie past.
Wil je graag met aanvallende backs spelen, zorg dan dat je 1 of 2 middenvelders hebben die verdedigend/controlerend spelen. Heb je snelle aanvallers maar geen snelle verdedigers, speel dan wat verdedigender in een 4-4-2 opstelling.

Instructies
Ik zie ook dat je een aantal spelers erg veel instructies hebt gegeven (5), persoonlijk vind ik dit teveel. Ook spreken de teaminstructies en de spelersinstructie elkaar tegen.
Als teaminstructie gebruik je ‘Centrum benutten’ & ‘Veld smal houden’. Maar ik zie bij de keeper ‘Afspelen aan backs’, VVR/VVR ‘Flanken opzoeken met bal’ dit staat haaks op elkaar.
Als teaminstructie ‘Veel lager tempo’. Veel spelers hebben als instructie ‘Meer directe passes’ en de keeper heeft als instructie ‘Snelle voortzetting’.

Rollen
De verdedigers hebben een ‘Verdedigende’ taak, middenvelders staan veelal op ‘Automatisch’ en je aanvallers op ‘aanvallend’. Dit betekent dat je dus 3 verschillende blokken hebt. Er is dus weinig beweging tussen de linies, en juist daar ligt vaak de ruimte.

Voorbeeld 4-3-3, over de flanken (en aanvallende backs):
Speler (O) Speler (A) Speler (o)
Speler (O) Speler (A) Speler (V/O)
Speler (A/O) Speler(V) Speler(V/O) Speler(A/O)
Speler (V/O)

Een aantal speler staan 2 rollen, dan kun je een keuze maken, hoe aanvallen je wil spelen. Ook voorin kan je kiezen om de buitenspelers, aanvallende rollen te geven en de spits een ondersteunende.

Teaminstructies:
• ‘Flanken benutten’: Deze instructie geldt voor het hele team, dit betekent dat je de individuele spelersinstructie ‘Flanken opzoeken met bal’ overbodig is. Gebruik dan bijvoorbeeld: ‘Voorzetten vanaf achterlijn’ en ‘druk zetten’.
• ‘Over elkaar heen gaan’: Gebruik deze teaminstructie als je wil dat backs over je buitenspelers heen komen.
• ‘Veld breed houden’: Wil je met buitenspelers spelen, is dit toch wel handig als teaminstructie.

Ik hoop dat ik je wat meer heb geholpen en dat je er wat aan hebt. Mocht je vragen hebben of het er niet me eens zijn, meld het maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Nu online
Bedankt voor de tips hier. Ik heb het balbezit kunnen opgeschroeven naar gemiddeld 52% en balverlies is een stuk minder. Nu moet ik mij eens gaan focussen op het aanvallen zelf. Ik creeer nog maar weinig kansen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-05 10:21
Mijn 1e sezoen eindelijk afgerond met Feyenoord, kampioen geworden en de beker gewonnen. Ging allemaal moeizaam.

Totaal geen topscoorder binnen de ploeg, een paar die 12 goals hebben gemaakt. Zal nog wat screens plaatsen.

Heb vroeg in het seizoen al Guidetti gekocht voor 4.4 miljoen (komt in het nieuwe seizoen) dat moet de afmaker gaan worden.

In de voorbereiding op seizoen 2 heb ik Clasie voor 22 miljoen verkocht aan Napoli. Alleen ging Boetius zeuren dat die niet weg had mogen gaan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/d6a1627aaba6aa977adf39b01382e80e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/5c0371ce617660a3cf8118b414c4ca7f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/5d876dbd559f06734eb82a60df1ede65.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Mars18 op 15-12-2014 19:42 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26
Wat een lelijke logo's. Download even snel de graphics pack van sortitoutsi.net. :+
Altijd het eerste dat ik doe. Kits, faces en logo's downloaden.

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 16-12-2014 10:19 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maditude
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
Eindelijk dit spel ook gekocht en een carriere gestart met Anderlecht. In het begin ging het wat moeizaam met alleen 1-0 en 2-0 overwinningen maar nu ze de tactiek onder de knie krijgen begint het goed te lopen.

In de Champions League heb ik Arsenal, Gelsenkirchen en Galatasaray geloot. Eerste match tegen Gelsenkirchen was gewoon slecht. In de eerste helft geen enkel schot op doel en Gelsenkirchen an 2x scoren. Tweede helft ging iets beter na stevige uitbrander en kleine wijziging van tactiek maar het bleef 2-0.

Tegen Arsenal ging het wel veel beter. Eindstand 3-3. Het komt 2-2 gelijk waarna Bram NUytinck van het veld wordt gestuurd met 2x geel. Kort daarop maakt Arsenal 2-3 en ik dacht " Shit, twas te denken". Ploeg op aanvallen gezet waarbij ze nog een corner krijgen en warempel, ze maken 3-3 :-)

In de competitie gaat het wel beter, na 10 matchen nog niks verloren (8x gewonnen) met als kers op de taart de 0-7 overwinning tegen Standard. Mitrovic was werkelijk fenomenaal (4 goals). In het begin toen het nog niet zo goed ging stond hij als hangende spits. Nu heb ik hem targetman (aanvallen) gemaakt en nu is hij echt niet meer te stoppen. Hopelijk krijgt hij geen ernstige blessure of zo.

Mijn opstelling is als volgt

-----------------------------------Javier Garcia--------------------------------------
Colin------------------Nuytinck-------------Mbemba---------------N'Sakala
-----------------------------------------Defour-----------------------------------------
-------------------------Tielemans-------------------------------------------Lobato
-----Najar---------------------------------------------Suarez------------------------
--------------------------------------Mitrovic-------------------------------------------

Reserves zijn nog: Praet, Kljestan, Van Den Borre, Proto, Gohi Bi, Heylen

Echt een jong team dat nog enkele jaren mee kan. Met de nodige versterkingen, hopelijk de schrik van Europa :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hotfix 15.2.1 is net uitgebracht, slechts enkele minor fixes. Geen wijzigingen in de match engine.

Release notes: http://community.sigames....15-15.2.1-Hotfix-RELEASED

Virussen? Scan ze hier!

• HaWkY61
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2024
Wat ik altijd deed toen ik een nieuwe team kreeg: 1e jaar zoveel mogelijk de dure spelers optimaal benutten en dan z.s.m verkopen.

Als mijn duurste speler een linksbuiten was, speelde ik met een formatie waarop ik hem optimaal kan benutten. Voorbeeld: Speelde vorig jaar met Trabzonspor. Janko speelde in de spits die krijg meer dan dubbele van het gemiddelde. Niet echt mijn type speler

Ik liet hem als targetman spelen en zorgde ervoor dat alles via de flanken ging rechtsbenigen op rechts, linksbenigen op links. Vaak als ik achter stond lange ballen op hem e.z.

Als hij dan een goalletje of 15 meepikt kan je hem redelijk kwijt. Ik wil na verloop van tijd zoveel mogelijk balbezit hebben op een lage tempo en veel korte passes.

Dat heb ik altijd het leukste gevonden aan FM. Bij een club komen die financieel slecht is, spelers optimaal benutten en na paar seizonen jouw eigen stijl laten voetballen.

Heb FM15 nog niet, maar als ik een goedkope key kan vinden ga ik hem dloaden.

Wesside

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26
Keys zijn nu voor +/- € 22,- te verkrijgen. Goedkoop genoeg? ;)
Zojuist één gekocht via GameKeys4all.com

[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 18-12-2014 22:04 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Een tijdje geleden met een nieuwe game begonnen met Roda.

Als tactiek ben ik voor een counter tactiek gegaan die ik vaak gebruik met zeer weinig instructies.
4-1-2-2-1.

In de perfecte situatie heb je 3 spelers voorin die snel zijn (op zijn minst de 2 vleugel spelers) maar die luxe heb ik niet omdat ik met dat beetje geld dat ik ter beschikking had geen spelers kon halen die echt beter waren. Dus via mijn scouts heb ik wat bankzitters gehaald welke grotendeels tegenvielen.

In de winter dumpte ik dan bankzitters welke absurd veel verdienden, grotendeels liet ik ze gratis gaan gewoon om salaris te besparen.

Toch wisten we in ons eerste jaar kampioen van de JL te worden en dus direct te promoveren.

In ons eerste jaar in de Eredivisie was mijn plan om gewoon rond de 10e plek te zitten en dat was ook de minimale verwachting van het bestuur.

Ik besloot Meleg, El hasnaoui en Riedewald van Ajax te huren. De eerste 2 voor de basis en de laatste om wat meer opties te hebben. Daarnaast nog wat onbekende gratis spelers gehaald welke grotendeels tegenvielen (zeer slechte scouting).

Het was een fraai seizoen. Na 9 wedstrijden hadden we pas 6 verlies punten en deden we lekker mee bovenin en ik had toen het stiekeme gevoel dat we wel eens Europees voetbal konden halen.

Dat gevoel werd direct flink de neus in gedrukt doordat we slechts 2 punten pakten uit de 10 wedstrijden erna.
De laatste wedstrijden wisten we toch nog aardig wat punten te pakken en wisten we als 11e te eindigen, ver weg van de degradatie zone en slechts 6 punten onder de playoff plekken.

Het eerste en tweede seizoen wisten we winstgevend af te sluiten.
Ik probeer de salarissen laag te houden en heb er geen problemen mee om een speler gratis te laten vertrekken als zijn salaris eisen te absurd worden.
De hoofdprijs (qua salaris) betaald ik niet en als je niet goed genoeg bent voor de basis dan ga je dus ook niet zoveel verdienen als basis spelers.

Ik ben nu begonnen aan het 3e seizoen en dank wat nieuwe sponsor deals kreeg ik flink meer geld ter beschikking
7mln voor salarissen en 3mln voor transfers.
Ik ben nog steeds niet in staat om goede scouts te halen maar dit seizoen zijn de gehaalde spelers toch van een duidelijk goed niveau.
Mijn doelman prutst te veel dus heb ik Jarstein gratis gehaald van Hertha. Geen top doelman maar goed genoeg.
Wesley Verhoek gratis van Feyenoord. Geen topper en er zit ook geen groei in maar is goed genoeg voor de middenmoot en voor later op de bank.
Saban voor 1mln van Groningen, is wel een leuke middenvelder en ik zie de kans om hem ooit voor een kleine winst te verkopen.

En dan nog wat spelers waarin ik me toch wel verkeken heb.

We staan nu na 7 wedstrijden 7e met slechts 11 punten maar in het linkerrijtje afsluiten moet mogelijk zijn.
We hebben nu flink wat salaris budget over en de plannen zijn dan ook om gedurende dit seizoen betere scouts te halen en wat gratis talenten binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Klinkt alsof je je goed vermaakt met deze save. Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Benotti schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:51:
Klinkt alsof je je goed vermaakt met deze save. Nice :)
FM is het type spel dat je lekker kunt spelen terwijl je andere dingen doet.

Ik zit nu in 2016-17 met Roda en het doel is gewoon top 9 eindigen en dan hopen op EL en na 21 wedstrijden staan we netjes 7e.
De selectie is iets te klein waardoor ik toch vaak spelers het veld in moet sturen die ik liever zou laten rusten maar dat is een keuze die ik gemaakt heb.

De afgelopen maanden nog enkele clubloze spelers opgepikt. Dudu Biton voor in de spits. Geen topper maar een leuk aanspeelpunt welke ik denk ik voor een miljoen of 2 kwijt zal raken aan het einde van het seizoen.

Tiberio Guarente voor op het middenveld, al 31 maar gewoon een topper voor Roda en hij mag na dit seizoen wel blijven zolang hij niet raar gaat doen.

Javi Hervas als DM vlak voor de verdediging, 27 en niet de snelste maar doet het gewoon top.

En ik zit nog 1.6mln onder het salaris budget. Ik zit nog rond te kijken naar een gratis verdediger of iemand die ik kan lenen want ik zit nogal krap in de DCs.

Daarnaast heb ik Wiljan Pluim voor 1.5mln laten vertrekken.
Zijn contract liep af en hij begon absurd moeilijk te doen. Hij verdiende 210k pj en aangezien hij een van mijn betere spelers is wilde ik dit verhogen naar 400k en wat bonussen. Maar meneer bleef 630k eisen met wat rare clausules waar ik gewoon niet aan wilde beginnen.

Hij begon ook te dreigen dat hij de hele groep tegen me zou krijgen en toen was ik er klaar mee.
Zijn contract liep deze zomer af dus 1.5mln is netjes en nu zit hij bij Pergia 200k pj te verdienen _/-\o_

Achteraf gezien was Gianluca Korte wel een leuk koopje.
Een gratis spits die ik oppikte van Braunschweig, hij heeft het overgrote deel van zijn carriere gespeeld in de 3e divisie en lager in Duitsland.
Na anderhalf seizoen zit hij op 50 wedstrijden, 23 goals en 20 assists.

Nu begint het bestuur nogal irritant tegen mij te doen. Ik mag slechts 1 fitness hebben en wilde graag 2 hebben. Dus ik vraag vriendelijk om dit limiet te verhogen en al vrij snel gaan ze dreigen dat ik mijn contract mag inleveren als ik dit niet goed vind.

Ik wil dit seizoen afmaken dus heb het maar gelaten maar zodra een leuke club aanklopt ben ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Deadsy schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:00:
[...]
Daarnaast heb ik Wiljan Pluim voor 1.5mln laten vertrekken.
Zijn contract liep af en hij begon absurd moeilijk te doen. Hij verdiende 210k pj en aangezien hij een van mijn betere spelers is wilde ik dit verhogen naar 400k en wat bonussen. Maar meneer bleef 630k eisen met wat rare clausules waar ik gewoon niet aan wilde beginnen.

Hij begon ook te dreigen dat hij de hele groep tegen me zou krijgen en toen was ik er klaar mee.
Zijn contract liep deze zomer af dus 1.5mln is netjes en nu zit hij bij Pergia 200k pj te verdienen _/-\o_
Dat gebeurt zovaak, toch jammer. Een beetje apart van FM vind ik dat haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-05 11:46
Ik snap nog steeds niet veel van het ster rating systeem.
Ik had een nieuwe rechtsback uit mijn jeugd gehaald, 4,5 ster potentieel en 2 ster niveau.
Na een paar keer spelen had hij opeens 4 sterren niveau, en 2 wedstrijden later weer 2,5 ster niveau met maar 3 sterren potentieel. In die tijd (enkele weken) is er niets veranderd aan mijn team, niemand weg en niemand erbij. Geen save gehad tussentijds.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Wellicht is zijn verjaardag net geweest? Of wellicht was hij eerst gewoon verkeerd beoordeeld. Ik zou iig niet teveel aandacht eraan schenken op de korte termijn. Bekijk gewoon hoe het verloopt over een heel seizoen, dan kun je al wat zekerder zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2024
lremcol schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:51:
Ik snap nog steeds niet veel van het ster rating systeem.
Ik had een nieuwe rechtsback uit mijn jeugd gehaald, 4,5 ster potentieel en 2 ster niveau.
Na een paar keer spelen had hij opeens 4 sterren niveau, en 2 wedstrijden later weer 2,5 ster niveau met maar 3 sterren potentieel. In die tijd (enkele weken) is er niets veranderd aan mijn team, niemand weg en niemand erbij. Geen save gehad tussentijds.
Iemand?
Hebben je scouts, of assistent manager een lage cjfer voor inschatten talent en/of potentieel?
Als ik assistent kies moet hij 4 eigenschappen hebben.
Judging player ability
Judging player potential
Een eigenschap voor overnemen van training onderdeel (aanvallen/verdedigen/technis o.i.d)
Motiveren (voor als ik geen zin heb om de teamtalk te doen)

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gisteren mijn 3e seizoen bij Roda afgesloten en wat was me dat toch een seizoen.

Mijn team vol met nobody´s deed het absurd goed, we zaten continu bij de eerste 8 en hadden heel lang uitzicht op de 3e plek.

Tegen het einde hadden we een slechte serie waardoor plek 3 weg was maar we wisten wel de play-offs te halen en raar genoeg deden we het hierin absurd goed.

Vlak voor het einde van het reguliere seizoen werd ons de clubloze Kléber aangeboden (ja DE Kléber).
Met zijn 33 de beste aanvaller van de selectie en wist er in 5 wedstrijden 5 in te schoppen.

Uiteindelijk wisten we via de Play-Offs de EL te halen en ik vond dat dit toch wel een aardige prestatie was.
Er stond dank mij pakweg 20mln op de bank en we hadden een sterke selectie welke met 1 of 2 versterkingen zekerweten mee zou doen om de top 5.

Dus ik vond dat ik maar weer eens naar het bestuur moest stappen met de vraag of ik een extra coach mocht inhuren en een extra scout.

Op beide kreeg ik een simpele nee waarna ik ging eisen en het resultaat was dat ik mocht vertrekken.

Ik had toen de verwachting dat ik niet lang zonder werk zou zitten en dat ik vlug een club zou vinden van het zelfde niveau.
Maar mijn hoop werd snel de kop ingedrukt nadat ik solliciteerde bij een 2e divisie club in Duitsland en deze erom moest lachen toen de media mijn naam noemde.

Na veel sollicitaties mocht ik in december op gesprek komen bij de Wolves, oftewel de nr24 in de 2e divisie van Engeland.
Hun eis was dat we niet degradeerden iets wat ik wel een realistisch doel vond dus nadat ik flink wat leugens vertelde tijdens het sollicitatie gesprek kreeg ik de baan.

Sind ik er ben hebben we 12 uit 6 en staan 2 punten los van de streep en vanwege de prestaties durf ik zelf een beetje aan promotie te denken.
20 wedstrijden te gaan en we staan slechts 12 punten onder de playoff plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 20:18
Deadsy schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:29:
Gisteren mijn 3e seizoen bij Roda afgesloten en wat was me dat toch een seizoen.

Mijn team vol met nobody´s deed het absurd goed, we zaten continu bij de eerste 8 en hadden heel lang uitzicht op de 3e plek.

Tegen het einde hadden we een slechte serie waardoor plek 3 weg was maar we wisten wel de play-offs te halen en raar genoeg deden we het hierin absurd goed.

Vlak voor het einde van het reguliere seizoen werd ons de clubloze Kléber aangeboden (ja DE Kléber).
Met zijn 33 de beste aanvaller van de selectie en wist er in 5 wedstrijden 5 in te schoppen.

Uiteindelijk wisten we via de Play-Offs de EL te halen en ik vond dat dit toch wel een aardige prestatie was.
Er stond dank mij pakweg 20mln op de bank en we hadden een sterke selectie welke met 1 of 2 versterkingen zekerweten mee zou doen om de top 5.

Dus ik vond dat ik maar weer eens naar het bestuur moest stappen met de vraag of ik een extra coach mocht inhuren en een extra scout.

Op beide kreeg ik een simpele nee waarna ik ging eisen en het resultaat was dat ik mocht vertrekken.

Ik had toen de verwachting dat ik niet lang zonder werk zou zitten en dat ik vlug een club zou vinden van het zelfde niveau.
Maar mijn hoop werd snel de kop ingedrukt nadat ik solliciteerde bij een 2e divisie club in Duitsland en deze erom moest lachen toen de media mijn naam noemde.

Na veel sollicitaties mocht ik in december op gesprek komen bij de Wolves, oftewel de nr24 in de 2e divisie van Engeland.
Hun eis was dat we niet degradeerden iets wat ik wel een realistisch doel vond dus nadat ik flink wat leugens vertelde tijdens het sollicitatie gesprek kreeg ik de baan.

Sind ik er ben hebben we 12 uit 6 en staan 2 punten los van de streep en vanwege de prestaties durf ik zelf een beetje aan promotie te denken.
20 wedstrijden te gaan en we staan slechts 12 punten onder de playoff plekken.
Jammer dat Football Manager het nog altijd niet voor elkaar krijgt, om de verdiende reputatie, beter (realistischer) op orde te krijgen.

Verder mooie resultaten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Goed bezig idd, benieuwd of je gaat promoveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Benotti schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:19:
Goed bezig idd, benieuwd of je gaat promoveren!
Ik begin het te betwijfelen alhoewel het wel nog mogelijk is.

We doen het absurd goed, de nieuwe tactiek werkt aardig. We komen alleen tegen de echte top clubs te kort zoals Cardiff en Leeds welke om de titel vechten.

Op dit moment heb ik gewoon een 5 man block voor de goal hangen en lange ballen naar voren. In de hoop dat als ik genoeg kansen krijg er wel een paar in zullen gaan.

We hebben al een aardige afstand genomen van de degradatie zone (10 punten) en ik zie het dus niet meer gebeuren dat we in degradatie nood komen. En het gat naar de playoffs word ook kleiner maar het gaat niet snel genoeg.

Ik denk dat als we een goede rechtsback en een goede centrum verdediger bij de groep hadden we gewoon mee zouden doen om de titel.

Dus ik ga er vanuit dat we volgend jaar nog steeds in de Championship spelen en ik ben bang dat het een zeer zwaar jaar zal worden.
In de winter was ik niet in staat spelers te halen en alhoewel ik nog salaris budget over had kon ik ook geen gratis spelers halen (mocht niet hoger dan 2 ton gaan).
Ik heb dus het gevoel dat ik in de zomer ook geen transfer budget zal krijgen en dat mijn salaris budget omlaag zal gaan.

Ik heb de salarissen van de spelers bekenen en 4 spelers krijgen gewoon een idioot hoog salaris.
4 spelers vangen meer dan 1mln op jaar basis waarvan 2 zelfs 1.6mln.
Van deze 4 zijn 2 bankzitter en eentje is rotatie speler en dit is altijd zo geweest sinds ze bij de club zijn.
De enige die altijd speelt is Guidetti, het is een leuke speler maar ik vind hem de 1.6mln niet waard.

De speler met het hoogste salaris is bankzitter en zal aan het einde van het jaar gratis vertrekken.
De andere 3 zou ik het liefst verkopen maar ik zal slechts 10% van de verkoop prijs mogen herinvesteren.
Ik denk dat ik mijn verlies gewoon accepteer en ze allemaal weg doe behalve Guidetti. Dat ik slechts 10% mag herinvesteren is pech hebben maar het zal wel 4mln vrij maken voor salarissen.

Ook een paar spelers van vlak onder de 1mln mogen weg. Enkele van deze gasten kan ik denk ik vervangen met gratis spelers welke slechts de helft van het salaris vragen en nog beter zijn ook.

Ik zit dus nu al te scouten naar spelers met aflopende contracten.

edit:
Ik geloof er weer in >:) .
Ik weet niet hoe maar we zijn in de afgelopen paar wedstrijden flink ingelopen en met nog 8 wedstrijden te gaan staan we slechts 4 punten achter.

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 29-12-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Het verliep best raar allemaal.
We bleven heel lang op 4 punten zitten en opeens waren we 5e. Na een korte check bleek dat in die periode de top 6 allemaal tegen elkaar moesten en ze lieten genoeg punten liggen.

Uiteindelijk dus de Play-offs gehaald, ik zag al vlug dat we de andere ploegen konden hebben (we hebben punten gepakt tegen ze in het reguliere seizoen).

Tijdens de Play-Offs vond Guidetti het nodig om aan te geven dat hij weg wil want hij denkt niet dat we zullen promoveren (altijd leuk).

Maar uiteindelijk wonnen we de play-offs en zitten nu in de PL.

Ondanks nieuwe (hogere) sponsor deals en het absurde TV geld dat men in de PL krijgt kreeg ik van het bestuur 800k voor transfers en 23mln voor salaris (pakweg 2mln meer dan vorig seizoen).

Alle spelers kregen vanwege de promotie een salaris verhoging van 25% waardoor mijn top verdieners opeens boven de 2mln zaten. Natuurlijk veel te veel als je het met 23mln moet doen.
Een paar groot verdieners hadden aflopende contracten en waren dus geen probleem.

Ik wilde van Guidetti af, zijn salaris van meer dan 2mln drukte gewoon te zwaar op mijn budget (en nee zo goed is hij niet).
Hij was 7mln waard en er was interesse dus ik dacht dat ik hem wel voor een leuk bedrag kwijt zou raken.
Maar nee, de clubs hadden allemaal moeite met zijn salaris.

Ik heb de hele transfer periode hard moeten werken om hem kwijt te raken en uiteindelijk absurd veel water bij de wijn moeten doen. Hij is gratis vertrokken en ik krijg 40% bij doorverkoop.

Bij 2 andere spelers had ik min of meer hetzelfde.
2 middenvelders welke vorig seizoen 3e keus waren bij mij (en ook de trainers voor mij) maar toch absurde contracten hadden. Beide verdienden na de promotie rond de 1.3mln per jaar en moesten dus weg.
Maar geen club heeft interesse in het type spelers dat niet goed genoeg is voor de Championship maar toch 1.3mln per jaar vangt. Na flink wat werk heb ik beide contracten kunnen ontbinden met een oprot premie van 500k en 600k.

De zomer verliep dus niet zoals ik gehoop had.

Mijn hoop was dat ik Guidetti voor 5mln zou verkopen en wat andere te dure spelers voor een paar ton.
Zodat ik dat pakweg 3mln zou hebben om de ploeg te versterken.
Met dat geld wilde ik dan wat spelers kopen, huren of gratis binnenhalen.
Ik wilde een nieuwe doelman, rechtsback, centrum verdediger en misschien een spits.

Maar aangezien er geen geld was moest ik me beperken tot huren en gratis.

Wie heb ik gehaald:
Andre Santos basis DM. Hij werd me aangeboden nadat hij al pakweg een jaar zonder club zat. Maar de stats waren in orde.
Davy Klaassen basis MC. Zijn contract liep af en aangezien hij bij Ajax 3e keus was had ik geen concurrentie. Voor mij is het gewoon een topper.
Pambou reserve MC. Hij werd me aangeboden en tijdens de trial vond ik zijn stats wel goed. Zijn salaris is slechts 210k maar hij doet nogal moeilijk over zijn rol als 2e keus.
Biabiany basis AMR. Kwam ook via een trial bij de club. Al 30 jaar oud maar doet het goed.

Nog 2 huurlingen.
Ryan Ledson van Everton. Een absurd groot talent en als ik het geld had zou ik hem kopen. Ik ben blij dat ik hem heb kunnen huren.
Adam Cummins reserve DC. We zitten dun in de verdedigers en voor de bank is hij top.

Ik heb de doelman en rechtsback niet kunnen vervangen dus mijn verwachting was dat we continu tegen degradatie zouden vechten maar we doen het absurd goed.

Na 12 wedstrijden hebben we al 15 punten. Met 40 punten ga je niet degraderen dus ik denk dat we geen probleem zullen hebben om in de PL te blijven.

De vervangen van Guidetti is Tom Ferry. Deze jongen is 3 jaar geleden overgenomen van Chesterfield maar werd elk jaar verhuurd en ik begrijp niet waarom.
Hij is nu 20 jaar oud en beter dan Guidetti, en had slechts een contract van 65k per jaar.
Na 12 wedstrijden heeft hij al 7 goals en 5 assists en heeft ook zijn eerste cap voor Engeland mogen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Wat is die Olympische spelen ongelukkig qua timing, mis nu voor de eerste vijf wedstrijden 6 basisspelers en daarnaast zijn er nog eens 5 belangrijke spelers geblesseerd. Een erg kreupel elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jefrim schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:17:
Wat is die Olympische spelen ongelukkig qua timing, mis nu voor de eerste vijf wedstrijden 6 basisspelers en daarnaast zijn er nog eens 5 belangrijke spelers geblesseerd. Een erg kreupel elftal.
Ik neem aan dat je dus flink wat jonge spelers in de basis hebt?
Dat kan echt irritant zijn, soms vallen hun interlands ook buiten de kalender en mis je ze tijdens het seizoen ook.
Is een beetje hetzelfde wanneer je flink wat goede Afrikanen in de basis hebt.

Paar dagen geleden mijn 1e seizoen in de PL met de Wolves afgesloten.
Tot mijn verbazing ging het absurd goed.

Gedurende het seizoen verhoogde het bestuur diverse keren mijn salaris budget (ik begon geloof ik met 21mln en aan het einde was dit al 30mln) en ook nog wat transfer geld.

Maar dit extra geld gebruikte ik om gratis spelers binnen te halen om zo de selectie wat breder te krijgen.
De basis bestond nog steeds grotendeels uit spelers die ook in de Championship in de basis stonden en ze deden het allemaal behoorlijk goed.
Mijn doel was om 40 punten te halen aangezien je met 40 punten niet kunt degraderen.

Tegen de echte top gingen we elke keer flink over de knie en was het gewoon om te janken maar tegen de rest deden we het behoorlijk goed en wisten met hoge regelmaat de 3 punten te pakken.

Na de winter stonden we op slechts 2 punten van een EL plek waardoor Europees voetbal een haalbaar iets was.
De hele 2e seizoens helft deden we gewoon mee om deze 6e plek en stonden slechts even 5e.
3 wedstrijden voor het einde stonden we gewoon 5e en 2 van de 3 komende wedstrijden waren te doen.

Maar na een 1-1 tegen Swansea, een 2-1 verlies tegen Stoken en een 6-0 verlies tegen Man United sloten we het seizoen af op een 8e plaats.
Iets teleurstellend nadat we zo lang meededen om een EL plek maar uiteindelijk was ik zeer tevreden aangezien ik wist dat ik volgend seizoen meer financiele middelen zou hebben.

Gedurende het seizoen heb ik flink wat plezier gehad met Tom Ferry. Het talent dat 3 jaar voor mijn komst gehaald was en telkens verhuurd werd.
Hij was de opvolger van Guidetti (maar dan beter) en in 34 wedstrijden maakte hij 19 goals en 10 assists.

Tijdens de oefenpotjes deed hij het zo goed dat ik besloot hem een nieuw contract aan te bieden. Hij ging toen van 75k naar 930k per jaar met een afkoop soms van 29mln.

In december kwam Arsenal aankloppen, ze wilden hem overnemen voor 25mln.
Hij was belangrijk voor me en ik wist dat ik hem niet zo eenvoudig kon vervangen, daarnaast wist ik dat er meer in zat dan 25 of zelfs de 29mln.
Dus nadat ik het bod van Arsenal afwees (de speler begon hier niet moeilijk over te doen) bood ik hem een nieuw contract aan met een afkoop soms van 49mln (zijn eis) en een salaris van 4mln.

Aan het einde van het seizoen wilde Tom Ferry weg. Ik wilde hem niet kwijt maar ik dacht dat ik als ik 49mln kan krijgen ik er wel wat mee kan doen.
Nog voordat ik hem kon aanbieden bij clubs begonnen clubs 45mln enzo te bieden.

Ik had toen het gevoel dat ik meer zou kunnen krijgen dan 49mln maar vanwege de clausule was dit onmogelijk.
Maar aangezien de AI moeite heeft met clausules besloot ik hier gebruik van te maken.
Uiteindelijk is hij naar Tottenham.
Ze betalen 42.5 in 1 keer en dank wat handige (en haalbare) clausules nog eens 15mln.

Naast het geld van deze verkoop kreeg ik ook nog eens 30mln van de club voor nieuwe spelers.
Dus pakweg 70mln voor versterkingen.
Mijn eerste aankoop was Ledson welke ik al 2 seizoenen op rij huurde. En alles dat erna gebeurde is gewoon 1 grote reden waarom je FM niet moet spelen wanneer je ziek bent en je moeite hebt met nadenken.
Pakweg 50mln uitgegeven en we zijn er nauwelijks op vooruit gegaan.
Het zijn geen slechte spelers maar de meesten zijn nauwelijks beter dan dat welke ik gratis heb laten vertrekken, er zit bijna geen rek in en ik heb 6 tot 10mln per stuk betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Deadsy schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:55:
[...]

Ik neem aan dat je dus flink wat jonge spelers in de basis hebt?
Dat kan echt irritant zijn, soms vallen hun interlands ook buiten de kalender en mis je ze tijdens het seizoen ook.
Is een beetje hetzelfde wanneer je flink wat goede Afrikanen in de basis hebt.

.....
Ja het was ook nog eens onder de 23. Speel inderdaad met heel veel jonge spelers.

Dit seizoen flink kunnen cashen met Kishna (33 miljoen exlcusief 15 miljoen aan bonussen en 30% doorverkoop) Anderssen (22 miljoen exlusief 10 miljoen aan bonussen en 45% winst van de doorverkoop) en Denswill 9 miljoen (exlusief 7,5 miljoen aan bonussen en 30% doorverkoop)

Heb nu voor de flanken Tello (voor 5 miljoen van Barca overgekocht), Bakkali (gratis in tweede seizoen overgenomen van PSV), El Ghazi, Schone. Daarnaast nog de talenten Cerny (eerste seizoen echt bij de selectie, eerste seizoen Jong Ajax en tweede seizoen uitgeleend aan een Eredivisie elftal), Bilal Ould-Chikh (gekocht van Twente in het eerste seizoen 1,8 miljoen, ook eerste jaar echt bij de selectie), Nouri en Muric. Waarbij Tello, Bakkali, El Ghazi en Schone vooral in de basis staan is de rest voor de inval beurten en beker wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Zit er nog veel rek in Tello?
Bakalli heb ik in mijn vorige save met united gehaald. Geen wereld topper maar wel een leuke speler.

Gisteren mocht ik twee keer in een week tegen manchester united. Bij de eerste wedstrijd begreep ik niet wat aan de hand was. Ik kende geen enkele speler. Uiteindelijk ging ik met 6-1 onderuit.

Een paar dagen later speelde ik weer tegen ze en zag opeens wel de bekende namen. Die pot verloor ik met 1-0.

Na een snelle check bleek dat ik flink onderuit gegaan was tegen de reserves :(.

Ik had niet verwacht dat we dit seizoen mee zouden doen om de titel of cl plekken. Maar ik had wel gehoopt dat we niet meer zo zwaar onderuit zouden gaan tegen de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Deadsy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:56:
Zit er nog veel rek in Tello?
Bakalli heb ik in mijn vorige save met united gehaald. Geen wereld topper maar wel een leuke speler.

Gisteren mocht ik twee keer in een week tegen manchester united. Bij de eerste wedstrijd begreep ik niet wat aan de hand was. Ik kende geen enkele speler. Uiteindelijk ging ik met 6-1 onderuit.

Een paar dagen later speelde ik weer tegen ze en zag opeens wel de bekende namen. Die pot verloor ik met 1-0.

Na een snelle check bleek dat ik flink onderuit gegaan was tegen de reserves :(.

Ik had niet verwacht dat we dit seizoen mee zouden doen om de titel of cl plekken. Maar ik had wel gehoopt dat we niet meer zo zwaar onderuit zouden gaan tegen de top.
Verwacht ik niet, maar had wat ervaring nodig op de linkerkant en met een budget van iets meer als 85 miljoen kon die 5 miljoen er wel van af. Ja Bakkali doet het best aardig, speelt niet altijd, maar als hij speelt scoort hij bijna altijd wel. Is wel minder als Kishna, maar dat was echt een held in mijn game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

@Deadsy, leuke verhalen...blijf ze posten :)

Ik speel nog steeds 2014 (MP)...binnenkort maar keer over op 2015 denk ik. Zijn er geen 'grote' bugs meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Geen echt grote showstoppers meer iig. Moet zeggen dat ik FM15 een stuk beter vond qua bugs vanaf het begin dan FM14, dat was in het begin echt een gigantisch bugfest.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:01
Deadsy blijf ze postten man! ik mag dat zoo graag lezen op het werk!!

Vind het ook echt onwijs knap hoe je het doet qua geld verdienen etc.
En ook die 49 mln voor een speler vangen, man ik heb juist altijd het tegenovergestelde: speel ik met een andere club dan wordt speler X voor 15mln gehaald door een grote club. Speel ik met die club van speler X dan biede ze een keer 1.5 mln ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Tom ferry is tot dusver de enige die ik voor veel geld kwijt ben geraakt. Bijna alle spelers die er voor mijn tijd al waren gingen gratis weg.

Ben eigenlijk zelf nieuwsgierig hoe hij het bij andere mensen doet.

Zit nu in februari en doe mee om de plekken 4tm8 en ben al bezig met het team van volgend seizoen.
Ik ga er vanuit dat ik hetzelfde bedrag ter beschikking krijg.

Ik zit nu achter twee vleugel spelers aan met aflopende contracten van united.
Weet iemand vanaf welke datum ik hun mag benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 28-05 11:11

On_E

Housemusic

Deadsy schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:19:
Tom ferry is tot dusver de enige die ik voor veel geld kwijt ben geraakt. Bijna alle spelers die er voor mijn tijd al waren gingen gratis weg.

Zit nu in februari en doe mee om de plekken 4tm8 en ben al bezig met het team van volgend seizoen.

1 januari

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:01
Deadsy schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:19:

Ja maar je haalt het tenminste (en volgens mij in FM14 ook al :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
1 januari is het niet. Het het al opgezicht. Een Engelse club mag een speler met een aflopend contract van een andere Engelse club pas 1 maand voor het aflopen van zijn contract benaderen :(

@beebie121
in eerdere FMs verkocht ik inderdaad aan de lopende band spelers voor veel geld.
Als een speler raar gaat doen dan kan hij vertrekken, het maakt me dan niet uit hoe belangrijk hij is.
Ook houd ik me altijd aan een soort van salaris cap bij sommige clubs. Bijvoorbeeld als ik bij Ajax ben en een speler wil opeens 9mln per jaar. Al zou ik dat salaris kunnen betalen (omdat er ziekelijk veel op de bank staat) dan nog zou ik hem gewoon weg doen omdat ik het salaris niet bij de club vind passen.

Daarnaast gooi ik mits mogelijk elk seizoen een flink net uit en haal dan flink wat talenten binnen. Als je er genoeg binnen haalt dan zullen er zich altijd wel een paar door ontwikkelen en die verkoop je dan voor flink wat geld.

In deze save heb ik jammer genoeg nog niet de mogelijkheid gehad om zoiets te doen. Bij Roda waren er de middelen niet en toen het daar lekker begon te lopen ben ik vertrokken. Bij de Wolves heb ik vorig jaar voor het eerst echt de mogelijkheid gehad om flink wat geld uit te geven maar heb ik dit geld bijna volledig over de balk gesmeten :(.

Toen ik Tom Ferry verkocht dacht ik eigenlijk dat ik zijn vervanger al had. Ben zijn naam even vergeten maar ik heb me aardig verkeken in deze gast.
Zegt al genoeg dat Jovetic welke ik gratis heb kunnen halen de 1e keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Deadsy schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:39:
[...]

1 januari is het niet. Het het al opgezicht. Een Engelse club mag een speler met een aflopend contract van een andere Engelse club pas 1 maand voor het aflopen van zijn contract benaderen :(
Ah dat wist ik niet! Normaal gesproken kun je op 1 januari spelers met aflopend contract een contract aanbieden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
On_E schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:12:
[...]

Ah dat wist ik niet! Normaal gesproken kun je op 1 januari spelers met aflopend contract een contract aanbieden. :)
Buitenlandse clubs mogen het wel alleen Engelse clubs niet :( . Wat een ruk regel.

Ik ga zwaar flirten met deze twee spelers en hoop dat ze een maand voor het einde nog geen nieuwe club hebben. Ook ga ik kijken of ik dat contract van nog pakweg 5 maanden kan afkopen voor een paar miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Deadsy schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:40:
[...]

Buitenlandse clubs mogen het wel alleen Engelse clubs niet :( . Wat een ruk regel.

Ik ga zwaar flirten met deze twee spelers en hoop dat ze een maand voor het einde nog geen nieuwe club hebben. Ook ga ik kijken of ik dat contract van nog pakweg 5 maanden kan afkopen voor een paar miljoen.
Het is me nog nooit eerder opgevallen eigenlijk terwijl ik toch al best vaak in de PL heb gespeeld met FM! :+

Zelf heb ik meer een luxeprobleem nu, kon na 2 succesvolle seizoenen met Utrecht bij Liverpool aan de slag en die bleken al een topteam te hebben staan. :D
Zou echt niet weten welke basisspeler ik zou moeten vervangen, terwijl spelers kopen juist een van de leukere dingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jeugd scouten, beter maken en dan inpassen. Toppers verkopen, veel geld op de bank en veel winnen.
Dan hopen op een nieuw stadion met jouw naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 14:23
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/ezHtP/1e4c3435e8.jpg

Ik denk dat ik een cheatspeler heb gevonden :P Nog 6 wedstrijden te gaan en al op 44 goals in de championship(60 in totaal zelfs). 1e seizoen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

HamburgerHenk schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 01:57:
[afbeelding]

Ik denk dat ik een cheatspeler heb gevonden :P Nog 6 wedstrijden te gaan en al op 44 goals in de championship(60 in totaal zelfs). 1e seizoen :o
Wow, dat is netjes in 2014/15! Misschien maar eens kopen ;) Plus hij is Engels!

Zijn stats zien er ook niet al te slecht uit, groeit hij veel in het eerste seizoen of niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.fmjunkie.com/wp-content/uploads/2014/12/fm-2015-bargain-striker-Britt-Assombalonga.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Nadeel is wel, hij werd heel snel congolees bij mij. Gelukkig speelde congo niet op de Afrika cup :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Heb in de OP gekeken maar heeft iemand misschien een linkje voor emblemen, kits en eventueel facepacks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

HamburgerHenk schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:51:
Nadeel is wel, hij werd heel snel congolees bij mij. Gelukkig speelde congo niet op de Afrika cup :p
Ai dat is wel jammer, maar kan hij geen dubbel nationaliteit krijgen? Want hij heeft toch al een Engelse nationaliteit?
On_E schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:53:
Heb in de OP gekeken maar heeft iemand misschien een linkje voor emblemen, kits en eventueel facepacks?
http://sortitoutsi.net/graphics

Leef je uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

iPodKiller schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:55:
[...]

Ai dat is wel jammer, maar kan hij geen dubbel nationaliteit krijgen? Want hij heeft toch al een Engelse nationaliteit?

[...]

http://sortitoutsi.net/graphics

Leef je uit :+
Oh ja, het was ''sortitoutsi'' :D

Dank je, begon me al te irriteren aan missende logo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eAQf1/8583c08dd9.jpg

Verschil moet er wezen :P

Z'n hele seizoen:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eAQjv/ab07d3732a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eAQmh/f0d08a934a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Lekkere statistieken ja, dat gaat Daniel Sturridge in mijn game niet meer halen denk ik. (23 uit 20, maar nu 5 weken eruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gisteren heb ik seizoen 19/20 afgesloten met de Wolves.

We werden 7e en hebben dankzij een goede afloop van de bekertoernooien een EL ticket weten te krijgen.
Ik ben blij met de EL maar achteraf ben ik toch een beetje teleurgesteld. We hebben het niet echt beter gedaan dan vorig seizoen en als je ziet hoeveel geld ik uitgegeven heb dan zou dat eigenlijk wel moeten.

We zijn minder vaak over de knie gegaan tegen de echte top clubs, dat is leuk.
En er had meer in gezeten dan de 7e plek, een 6e of 5e plek was goed mogelijk geweest. Het gat naar de nr4 was slechts 10 punten en die punten heb ik zelf laten liggen.

De transfers van de zomer van 2020 heb ik ook al achter de rug.
Vanwege de teken premies heb ik tot dusver slechts 2 spelers kunnen halen en daar zal het misschien ook bij blijven.
Luis Ledesma, een 21 jarige DC uit Argentinie.
Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/37486795744798923/DB46632E0F66AC32CB7A778848568F476C024ABC/

Alexandre, een 21 jarige DM/MC uit Brazilie.
Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/37486795744798923/DB46632E0F66AC32CB7A778848568F476C024ABC/

Deze 2 gasten zijn een flinke stap vooruit vergeleken met hun voorgangers.
Met Ledesma dacht ik eindelijk 2 toppers in het centrum te hebben maar Caicara (mijn andere topper in de verdediging) begon te zeuren dat hij te goed is voor ons etc. Dus hij is weg voor 18mln :(

Verder heb ik Alexis Sanchez gratis gehaald. 31 maar nog steeds de beste buitenspeler in de groep.
Kana-Biyik heb ik voor 2mln opgehaald bij PSV, 31 jaar oud maar puur verdedigend is het nog een goede speler en zijn komst was vanwege het onverwachte vertrek van Caicara nodig.

Jammer genoeg zijn de centen nu op.
Over het algemeen ziet de selectie er goed uit.
De zwakke punten zijn de reserve spelers voor de DC positie, mijn 2 backs (aardig maar verre van top) en de vleugel posities.
Maar een top 7 plek zou moeten lukken en met wat mazzel misschien zelfs de 4e plek.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste