[Multi] Football Manager 2014 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:05
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6FspJlbZxIlURFeFCQk6lVaB/full.jpg

Index

Introductie
Oudere FM topics
Systeemeisen
Releasedatum
Nieuwe features
Screenshots
Demo's en Patches
Handige links
Opmerkingen vooraf

Introductie

31 oktober 2013 staat al enkele weken met stip genoteerd in de agenda van menig voetbal- en gameliefhebber. Dan komt namelijk de nieuwe editie van het populaire Football Manager uit. In het spel kan je zélf in de huid van een voetbaltrainer kruipen.

Het spel staat al jaren te boek als één van de meest realistische weerspiegelingen van het voetbalwereldje. Meerdere topclubs, waaronder ook Chelsea, gaven al toe de database van het spel te gebruiken voor hun scouting.

Voor wie het spel niet kent, even een introductie. In Football Manager 2014 kruip je in de huid van een coach. Je kan daarbij kiezen uit 117 competities uit 51 landen. Je kan werkelijk alles in handen nemen, van de tactiek, onderhandelingen met spelers en bestuur tot de transfers. Tijdens het spelen denk je haast dat je echt een team leidt.

De editie van dit jaar belooft zo mogelijk nog meer waarheidsgetrouw te worden. Nu werden vooral de transferonderhandelingen met andere clubs serieus onder handen genomen. De onderhandelingen verlopen veel vlotter. Ook de wedstrijdbeelden zien er alweer iets gelikter uit als vorig jaar.

De integratie met het Steam-systeem zal dan weer zorgen voor veel toevoegingen van de gebruikers zelf. Een competitie als bijvoorbeeld de BeNeLeague, bij de mannen dan, zal binnen de kortste keren beschikbaar zijn om te downloaden.

Wat spelers vooral aantrekt in de jaarlijkse voetbalsim, is het gevoel dat je je echt aan het hoofd van een team staat. Wisselt uw favoriete club steeds de verkeerde spelers, wordt u ziek van het United van Moyes? U kan het nu zelf doen in Football Manager 2014. Vanaf nu zal je ook je carrière kunnen overnemen op andere pc's en ook voor Linux is er nu een versie.

(bron: voetbalkrant.com)

Oudere FM topics

[Multi] Football Manager 2013
[Multi] Football Manager 2012
[Multi] Football Manager 2011
[Multi] Football Manager 2010
\[PC/PSP] Football Manager 2009
[Multi] Football Manager 2008
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 2
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 3

Systeemeisen

PC:
Processor: Intel Pentium 4 Intel Core AMD Athlon XP: 1.6GHz+ V/7/8: 2.2GHz+
Memory: 1 GB RAM
Graphics: NVidia GeForce FX 5900 Ultra ATI Radeon 9800 Intel GMA X3100 128MB VRAM
DirectX: Version 9.0c
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 3 GB available space

MAC:
Processor: Intel Core 1.8GHz+
Graphics: NVidia GeForce 7300 GT ATI Radeon X1600 Intel GMA X3100 128MB VRAM
Network: Broadband Internet connection
Additional Notes: OpenGL 2.0 compliant

Linux:
Processor: Intel Pentium 4 Intel Core AMD Athlon 1.8GHz+
Graphics: NVidia GeForce 7300 GT AMD Radeon HD 2400 Pro Intel HD 3000/4000 128MB VRAM
Additional Notes: OpenGL 2.0 compliant

Releasedatum

Football Manager 2014 is vanaf 30 oktober te koop op Steam. Je kan hem daar nu ook al aanschaffen, dan heb je toegang tot de beta versie.

Nieuwe features

Verbeterde wedstrijdengine
De 3d-wedstrijdengine is aanzienlijk verbeterd met onder andere een uitgebreide AI, verbeterde belichtings- en spelersanimaties, aparte modellen voor spelerspersonages en uitrustingen, realistischere spelersreacties op veldincidenten en talloze optimaliseringen die van de engine de mooiste en snelste FM-wedstrijdengine ooit maken.

Volledige vernieuwing van tactiek
De manier waarop tactieken worden bepaald, geselecteerd en geïmplementeerd is volledig veranderd met nog prominentere spelersrollen en teamstrategieën, definieerbare rollen voor spelers op meerdere posities, nieuwe spelersrollen en instructies, en verbeteringen in de AI van rivaliserende managers, zodat ze hun tactiek in de loop der tijd sneller aanpassen.

Nog realistischere transfers en contracten
FM 2014 bevat een vernieuwde transfermodule waarbij rivaliserende clubs en managers realistischer te werk gaan bij het maken van of reageren op transferaanbiedingen. Daarnaast zijn er een paar nieuwe ‘echte’ transferclausules toegevoegd, zoals de mogelijkheid om een speler opnieuw uit te lenen aan de club waarvan hij zojuist is gekocht en de optie om een combinatie van geld en leenspelers aan te bieden. Verder zijn er ook nieuwe contractclausules, zoals een honorarium voor spelers op de reservebank. Bovendien kunnen de oude ‘turn-based’ transferonderhandelingen nu op twee manieren worden uitgevoerd: via het beproefde en geteste systeem en via een nieuw ‘live’ systeem, dat lijkt op het FM-systeem voor contractonderhandelingen.

Nog geavanceerdere interactie met het bestuur
Contractonderhandelingen zijn realistischer in FM 2014: managers en besturen kunnen nu eisen stellen en hun visies voor de club uiteenzetten tijdens zowel sollicitatiegesprekken als besprekingen over contractverlenging. Nadat managers een aanbod van een andere club hebben gekregen, kunnen ze ook proberen om opnieuw te onderhandelen over transfer- en loonbegrotingen als beloning voor hun loyaliteit. Het resultaat daarvan kan hun besluit beïnvloeden om wel of niet te vertrekken.

Verbeterde interactie met spelers, staf en media
Er is nu een betere interactie tussen spelers, managers, hun rivalen en de media. Coaches geven nu bijvoorbeeld feedback op de prestaties van reserve- en jeugdteamspelers. Managers kunnen belangrijke spelers ook vragen om met ontevreden teamleden te praten. Op een nieuwe vergadering aan het einde van het seizoen kunnen ze het elftal tevens informeren over de prestaties van het team en doelen voor het komende seizoen vaststellen.

Nieuwssysteem
Het nieuwssysteem is vernieuwd, zodat managers veel clubzaken nu direct vanuit binnenkomende berichten kunnen afhandelen. Daarnaast is nieuws nu kleurgecodeerd, gebaseerd op categorie en gedetailleerder. Scoutrapporten verschijnen nu als één nieuwsbericht met een kopregelrapport over alle gescoute spelers en een mogelijkheid om deze spelers op een kandidatenlijst te zetten of te benaderen voor een aanbieding.

Verbeterde gebruikersinterface
Er zijn veel wijzigingen aangebracht in de gebruikersinterface van FM 2014. Belangrijke facetten zijn verbeterd, inclusief de pagina met het trainingsoverzicht, het transfercentrum en de startpagina met het nieuws, terwijl er enorme veranderingen zijn aangebracht in de gebruikersinterface van het spel. Ook de taal die in het spel wordt gebruikt, is voor een groot deel gereviseerd en komt nu meer overeen met de taal van het echte voetbal.

Klassieke modus van Football Manager geëvolueerd
Managers kunnen nu meer dan drie speelbare naties kiezen in de klassieke modus voor een realistischere ervaring. Daarnaast bevat de ‘snelspeelmodus’ van FM nu een transfer-deadlinedag, een wedstrijdplanwizard en nieuwe unlockables.

bron: http://www.bol.com

Officiele filmpjes van SIGAMES zijn te zien op hun Youtube kanaal.

Screenshots

Screenshots op Youtube.

Demo's & patches

De demo is op 28 oktober uitgekomen, deze is te downloaden via http://www.footballmanager.com/.

Handige links

Footballmanager.com - De officiele website van Football Manager.
Sigames.com - De site van de ontwikkelaars van Football Manager.
FMInside.nl
ManUtd.nl
Sortitoutsi.net
FM-Britain - Een site die het tactische gedeelte van FM belicht.
FM-View
Thedugout.tv
LLM Generator (gebaseerd op FM 2009) - Kiest een LLM team voor jou om te managen.

Opmerkingen vooraf

Natuurlijk is dit topic bedoeld voor vragen, maar probeer eerst zelf te zoeken voor meteen vragen te stellen! Kijk in het bijgeleverde boekje of lees de topics nog even door! Is het dan nog niet duidelijk, vraag het dan gerust, er lopen hier genoeg experts rond 8)

Wil je tips geven over wie de opvolger wordt van Zidane of welke topspelers voor weinig je aanraadt aan mede fm-ers? Zet de naam van deze speler dan even als een spoiler in de tekst, zodat het niet storend is voor FM-ers die geen namen willen weten.
Verwerk het volgende in je bericht en iedereen is blij.
code:
1
[spoiler]Naam speler[/spoiler]

Mist er iets? Toevoegingen? Wil je mede-auteur worden? Post het dan of DM de topicstarter.

Topic mede mogelijk gemaakt door werk van JanW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:03
Ziet er goed uit.. Ik heb de game al een week liggen inmiddels, maar heb nog niet de tijd gevonden om echt te starten.. Wellicht later deze week, eerste indruk ziet er in ieder geval weer veel belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ben al aan het spelen sinds de release van de beta, heb er nu 2 seizoenen opzitten (gametime: 31 uur inmiddels). Ben er tot nu toe over te spreken.

Eerste indrukken na 28 uur spelen (ja, crosspost uit FM13-topic):

Keeper doet soms rare acties. Met name uittrappen doet hij soms nog wel eens vreemd (giga-hoog, maar nauwelijk afstand, of naar een plek waar niemand staat), en soms kaatst hij ballen weg die makkelijk gepakt hadden kunnen worden. Ook de distribution werkt niet geheel vlekkeloos. Gelukkig is het te overzien, zeker niet zo erg als in FM13, bij lange na niet zelfs.

- Defenders: laten zo heel af en toe rare ballen lopen, ook al is er niemand in de buurt... tacklen doen ze ook niet altijd even goed, ondanks de instructies. Wederom: bij lange na niet zo erg als FM13, het is goed te doen.

- Midfielders en wingers: doen het imho prima, hoewel de wingers wat mij betreft iets minder vlot zouden mogen zijn tov de oppositie.

- Strikers: geven soms rare crosses aan mede-strikers ipv zelf te schieten, als ze een goede positie hebben tov de keeper van de tegenstander.

- General: grootste probleem wat ik heb met de ME op dit moment is dat er teveel schoten op de lat of de paal zijn, dat is imho echt niet realistisch meer en zou aanzienlijk minder moeten. Geld ook voor corners die op de lat terecht komen ipv op het veld, gebeurt veel te veel.

Verder zijn de pauzes imho soms te lang bij dode-spel momenten. Denk aan het nemen van een uitttrap door de keeper, die blijft soms erg lang wachten. Idem voor het nemen van corners, duurt soms heels lang. Vrije trappen en inworpen is wel iets beter.

Verder qua user interface zitten er nog wat rare dingen in, zols widgets met team ratings die niet onthouden worden (krijg je opeens de team ratings van de tegenstander, SI heeft dit bevestigd), en sommige nieuwsberichten komen dubbel ('feels fine was unfair'-meldingen etc. Niks echt groots, maar wel irritant af en toe.

Snelheid overall is erg goed, beter dan voorgaande versies.

Overall moet ik zeggen dat ik deze beta tov de FM13-beta een verschil van dag en nacht vind. Als ik hem een cijfer moet geven zou ik aan een 7+ denken op dit moment.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:14

Christiano007

Ich bin der champion

Nette OP.

Wat mij frustreert/tegen valt in de BETA:

Selectiescherm waar spelers gerangschikt worden op positie voor de eerste 11. Ik wil gewoon dat alle posities bij elkaar staan. Deze kun je aanpassen, maar dit herstelt zich steeds naar de rangschikking op basis 11.

Selectiescherm die niet standaard de fitheid laat zien maar bijv de leeftijd. Ook dit kun je aanpassen maar vliegt regelmatig terug.

Fitheid van spelers die te langzaam naar 100% gaat. Je kunt spelers amper 2 keer in de week laten spelen zonder dat ze kapot zijn na een week of 3/4. Je mag wel een selectie van 26 spelers hebben om iedereen rond de 95%/100% te hebben elke wedstrijd. Nu móet ik rouleren en zelfs dan nog spelers 3 dagen rust geven.

Verdedigen, verdedigers lopen alleen maar naar achteren, ondanks dat ik buitenspelval aan heb staan.

Moraal van spelers die na 3 slechte wedstrijden al belachelijk laag zijn terwijl je misschien gewoon eerste staat. Zo kun je na 2 moeilijke CL wedstrijden en een topper in de competitie al een enorm laag moraal hebben, terwijl er weinig aan de hand is.

Resolutie van het spel, zo zijn teksten enorm veel groter. Ik scroll me de pleuris met contract onderhandelingen op mijn laptop. Was in de vorige versie vele malen beter.

Snelheid van het spel vind ik iets lager, alles duurt iets langer naar mijn gevoel.

Daar staat tegenover dat er ook heel veel verbeterd is. Animaties zijn een stuk beter, keepers reageren bij mij vrij goed, nog meer contract opties. Dit is allemaal prima

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik heb gisteravond mijn eerste sessie met de beta er ook opzitten. Mijn bevindingen tot nu toe:

- de schermen (met condition, rating e.d.) tijdens de wedstrijd heb ik op mijn team staan, maar als ik de volgende wedstrijd uit speel ipv thuis is ineens het andere team geselecteerd, meot i ksteeds handmatig goed zetten. was in vorige versie niet. kleine glitch, wel irritant.
- Tactiek maken is flink op de schop gegaan. Met al die sliders had ik altijd het idee dat tactieken makkelijker te 'cheaten' waren. Da's nu niet zo. Ik vind het zeer plezierig.
- 2 oefenpotten tegen Scheveningen en Quick boys (met feyenoord) was ik véél meer kansen, tegenstander slechts enkele. Uitslag 4-5 en 3-4 voor mij. Daarna win ik thuis 3-1 van Malaga en Braga. Apart, maar ok, is wellicht tactiek dingetje.
- Contract onderhandelingen is inderdaad veel scrollen geworden. Je kan nu relatief makkelijk belangrijke clauses missen. Is niet heel handig, maar wellicht gewoon wennen.
- Andere clubs zijn meer geïnteresseerd is mijn spelers en spelers willen ook daadwerkelijk weg (de vrij, martins indi, janmaat, clasie, etc) en maken dat duidelijk. In FM2013 kon ik mijn spelers makkelijker behouden. Nu minder. Voor mijn gevoel tot nu toe positief.
- Blijft een dingetje. Staff. Bij feyenoord heb je 6 physio's, 2 GK coaches, 2 Fitness coaches en 2 gewone coaches. Zit je direct ruim over je max heen. Is al jaaren zo. Volgens mij doet Roy Makaay nu de A1 coachen? Waarom is dat niet gewoon ingesteld?

Verder ben ik zeer positief, toffe game geworden, zeker voor de beta versie!

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:51

Bananenspin

Omdat het kan

vinnyb schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:06:
Ik heb gisteravond mijn eerste sessie met de beta er ook opzitten. Mijn bevindingen tot nu toe:

- de schermen (met condition, rating e.d.) tijdens de wedstrijd heb ik op mijn team staan, maar als ik de volgende wedstrijd uit speel ipv thuis is ineens het andere team geselecteerd, meot i ksteeds handmatig goed zetten. was in vorige versie niet. kleine glitch, wel irritant.
Dit is niet altijd het andere team maar hij blijft onthouden of je het home of away team hebt geselecteerd. Irritant is dit wel en ik hoop dan ook dat ze dit fixen!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:14

Barbas

Gallego!

Mooie OP :) _/-\o_

Nog steeds aan het wachten op m'n beta code. Als het goed is ontvang ik die vandaag. Zal mijn bevindingen dan in dit topic posten.

Code ontvangen :)

Heb even een uurtje gespeeld. Wat mij als eerste opvalt is de snelheid van de interface. Reageert snel. Wel is het is even wennen om bepaalde zaken te vinden maar dat komt goed met de tijd.

Één wedstrijd gespeeld en de matchweergave ziet er strak uit.

[ Voor 47% gewijzigd door Barbas op 24-10-2013 07:11 ]

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Er is een beta-update uitgekomen net, build nummer 14.0.3, zie http://community.sigames....-Beta-Now-Updated!-14.0.3

Changelist is niet vrijgegeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Inderdaad steam biedt hem net aan, jammer dat er dan geen changelog is!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Na wat rondneuzen heb ik toch ook maar besloten om fm14 aan te schaffen. Uiteindelijk gekocht voor 22.85. Steam is nu aan het pruttelen. Ik ben erg benieuwd naar de matchengine en nieuwe profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:46
Waar gekocht voor die prijs? Inclusief Beta key?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
Rivanov schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:49:
Waar gekocht voor die prijs? Inclusief Beta key?
betakey voor euro 1.02
http://www.gameholds.com/...14-beta-code-pc-game.html
(de coupon code moet ook hiervoor werken)

fm2014+beta key
http://www.gameholds.com/football-manager-2014-pc-game.html euro 24.06

Je kan daarnaast de volgende coupon gebruiken voor 5 % korting

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

reviews van de website zeggen dat de site binnen 20 minuten levert. Bij mij was dat 23 minuten ofzo. Geen problemen ondervonden.

Ik heb de game echter voor nog minder gezien, namelijk net iets boven de 20 euro, maar die waren out of stock en reeds 82 bestellingen in pre order. Kon niet wachten dus vond deze prijs erg mooi voor een nieuwe game. Mocht iemand willen weten waar, dan zal ik een linkje posten.

Ervaring van de beta is tot nu erg goed. Ik vind de animaties scherper en het voetbal lijkt iets realistischer.

Nu wachten tot mijn "offers" geaccepteerd worden :) en nog wat wedstrijden spelen. Tenminste mijn eerste oefenpot gewonnen met 5-0

ps Mooie topic opening, complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
hmartino schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:44:
[...]

betakey voor euro 1.02
http://www.gameholds.com/...14-beta-code-pc-game.html
(de coupon code moet ook hiervoor werken)

fm2014+beta key
http://www.gameholds.com/football-manager-2014-pc-game.html euro 24.06

Je kan daarnaast de volgende coupon gebruiken voor 5 % korting

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

reviews van de website zeggen dat de site binnen 20 minuten levert. Bij mij was dat 23 minuten ofzo. Geen problemen ondervonden.

Ik heb de game echter voor nog minder gezien, namelijk net iets boven de 20 euro, maar die waren out of stock en reeds 82 bestellingen in pre order. Kon niet wachten dus vond deze prijs erg mooi voor een nieuwe game. Mocht iemand willen weten waar, dan zal ik een linkje posten.

Ervaring van de beta is tot nu erg goed. Ik vind de animaties scherper en het voetbal lijkt iets realistischer.

Nu wachten tot mijn "offers" geaccepteerd worden :) en nog wat wedstrijden spelen. Tenminste mijn eerste oefenpot gewonnen met 5-0

ps Mooie topic opening, complimenten.
Thanks! :) Heb de Beta aangeschaft voor € 1,- :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Eindelijk Retina ondersteuning in Football Manager. Ziet er nu tenminste scherp uit op m'n MacBook Pro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-07 15:31
Ook maar de beta aangeschaft, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Mee eens, idd, ik shiftte altijd terug naar 'classic mode' om wedstrijden te kijken, maar de 3D engine ziet er nu goed uit! :)

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Door Miles Jacobsons op Facebook:
If all goes to plan, the demo of #FM14 & an updated beta (lots of bug fixes/new match engine version) will be released on Monday evening GMT

Ben benieuwd ik heb het idee alsof iets ervoor zorgt dat menselijke managers wat minder makkelijk winnnen.
Ik heb de vorige fm overgeslagen en het jaar daarvoor maar 44 uur gespeeld doordat hij me niet beviel maar zo slecht zou ik toch niet geworden zijn? Speel nu heel veel gelijk of verlies kansloos.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 10:00
Jaren FM gespeeld tot 2008 ongeveer. Heb nu 2014 besteld. Ben benieuwd, heb er weer veel zin in. Carriere beginnen met Feyenoord, en dan Guidetti proberen te halen ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 11:27
Wat zijn eigenlijk de beperkingen van de betaversie/demo? Kan ik gewoon een volledige game spelen een tijdslimiet waardoor ik na de release doorkan of kan ik bijvoorbeeld geen grote database selecteren? Vind het namelijk jammer om opnieuw te moeten beginnen.

Hebben jullie al een idee wat voor game je gaat spelen? Ik breng graag een gevallen topclub terug naar het hoogste niveau. Mijn favoriete en jaarlijks terugkerende game is altijd met Leeds, maar nu ze weer op het ena hoogste niveau spelen is het ook geen bizar grote uitdaging, dus ben er nog niet over uit wat ik ga doen.

Omdat ik het nog niet weet hoop ik dat jullie wellicht kunnen helpen, hieronder in ieder geval wat voorkeuren.

- Liefste een club uit de lagere regionen van het voetbal.
- Graag wel iets van mogelijkheden, dus een klein transferbudget
- Een club met een grappige eigenschap (ik speelde weleens met fortuna dusseldorf omdat ze een stadion van met meer dan 50.000 stoelen hadden bijv)
- Liefste in een land zonder teveel beperkingen zoals italie waar je maar 1 non-eu speler kan halen.

Zijn geen harde voorwaarden maar eerder voorkeuren. Wie heeft er een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Demoversie stopt na een half seizoen, en je kan ook maar 1 competitie laden geloof ik.

Betaversie kan je door blijven spelen, heeft geen limiet qua loopduur of aantal competities. Wel is er de beperking dat een network game nog niet mogelijk is (komt straks wel automatisch in de final).

Ik speel al 2 weken met de beta, en zal hier ook mee doorgaan, ik zit nu net aan het begin van seizoen 2018/2019, en heb er alweer 67 uur opzitten :)

Zelf ben ik begonnen met Worcester CIty FC in de Skrill North (laagste speelbaare Engelse divisie). Een transferbudget van 0, een wagebudger van 4.500 euro per week, spelers met één been die het doel nog missen als staan ze ervoor zonder keeper, en totaal onrealistische verwachtingen van de board. Wat kan een mens nog meer wensen? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 28-10-2013 15:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Heerlijk ja in de Conference, en wat een stadion nog voor zo'n club! Zie die lichtmasten...en gewoon 3140 zitplekken! Zie je hier niet zomaar bij een 2e klasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
wildhagen schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:37:
Demoversie stopt na een half seizoen, en je kan ook maar 1 competitie laden geloof ik.

Betaversie kan je door blijven spelen, heeft geen limiet qua loopduur of aantal competities. Wel is er de beperking dat een network game nog niet mogelijk is (komt straks wel automatisch in de final).

Ik speel al 2 weken met de beta, en zal hier ook mee doorgaan, ik zit nu net aan het begin van seizoen 2018/2019, en heb er alweer 67 uur opzitten :)

Zelf ben ik begonnen met Worcester CIty FC in de Skrill North (laagste speelbaare Engelse divisie). Een transferbudget van 0, een wagebudger van 4.500 euro per week, spelers met één been die het doel nog missen als staan ze ervoor zonder keeper, en totaal onrealistische verwachtingen van de board. Wat kan een mens nog meer wensen? ;)
Lekker hoor, alweer 67 uur. Dat kon ik tijdens de studie ook op weekbasis halen ;-) Ik speelde bij iedere gelegenheid eigenlijk, ook tijdens het tv kijken, eten etc. Kwestie van een beetje op spatie rammen als je alles op orde hebt. Nu kan ik helaas wat minder spelen maar 3 avondjes in de week een aantal uurtjes moet lukken. Gelukkig kijk ik nooit de wedstrijd zelf want anders zou ik nooit tot 2040 komen (ik maak altijd wel de opstelling maar ga op de wedstrijddag 1 dag op vakantie en laat mijn assistent de wedstrijd doen met mijn opstelling).

Zo'n club uit de laagste engelse regionen is wel leuk, vooral omdat er ook grappige namen te vinden zijn. Weet er zo snel geen uit mijn hoofd maar heb er wel eens naar gezocht. In ieder geval allemaal clubs die naar pubs zijn vernoemd enzo.

Ik denk niet dat ik zo laag begin, vanaf de league 3 of 4 maakt het allemaal niet zoveel meer uit. Ik moet wel het gevoel hebben dat ik wat heb aan scouting en training, ben niet zo bezig met de taktiek eigenlijk. Nu ik het zo opschrijf ben ik eigenlijk meer een technisch directeur :-)
Ben geen dwangneuroot ofzo, maar ik zorg er gewoon voor dat alle traningen in de loop der tijd op 5 sterren staan, ik maak 1 taktiek waarop ik de spelers afstem, probeer maximaal te investeren in de faciliteiten en zorg dat ik alle beschikbare topscouts binnenhaal. Dit kan zo een seizoen of 10 duren voor alles op orde is. Tegen die tijd zit je trouwens wel op wereldtopniveau en dan haal ik nog veel plezier uit minimaal 10 seizoenen hiervan de vruchten te plukken. In de tussentijd ben ik meestal ook wel de rijkste club op aarde. Als dat allemaal gelukt is is meestal wel de volgende versie weer in aantocht.

Dus ik wacht wel even de hele versie af, dan koop ik die zoals ieder jaar weer trouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
Hebben jullie nu wel het gevoel dat de game "af" is? Dit in tegenstelling tot de launch van vorig jaar.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Demo is nu te downloaden via steam.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:13
De volgende links in de TS doen het niet:

FM-Fanboys
FM Pundit
Franks LLM Generator - Genereert een LLM team om te managen.

Los Wonderkids = over naar FMview (http://www.fm-view.net/home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ok, bedankt. Heb het aangepast.

[ Voor 36% gewijzigd door Vos op 29-10-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Wat ik tot nu toe heb gezien van de demo bevalt me zeer goed.

Ik vind de ME een stuk realistischer overkomen. Af en toe nemen spelers nog rare beslissingen, maar daar valt mee te leven :) Zoals bijv. het laten rollen van een bal terwijl deze gewoon aangenomen kan worden.

En grafisch kom je ook nog wat dingetjes tegen. Zoals bijv. dat spelers botsen tegen lucht. Slidings waarbij de aanvaller valt zonder aangeraakt te worden. En als dat schwalbes waren, petje af hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nadat gisteren 14.1.0 uitkwam, is zojuist update 14.1.1 uitgekomen, die een aantal crashes zou moeten oplossen die men had. Geen ME-changes.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
wildhagen schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:33:
Nadat gisteren 14.1.0 uitkwam, is zojuist update 14.1.1 uitgekomen, die een aantal crashes zou moeten oplossen die men had. Geen ME-changes.
Hoe kan ik zien of ik de laatste update heb? Ik heb sowieso 'automatische updates' ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ga naar FM -> Game Status.

Dan zie je de "Current Version":

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nCqwh4zwLzXy8RSKk6cB4quW/full.jpg

Daarin dus het versie nummer (14.1.1), buildnumber (437482) en match engine versie (1426) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
wildhagen schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:48:
Ga naar FM -> Game Status.

Dan zie je de "Current Version":

[afbeelding]

Daarin dus het versie nummer (14.1.1), buildnumber (437482) en match engine versie (1426) :)
Steam opnieuw opgestart en nu heb ik de nieuwste versie. Was dat 'broodnodig'? De full game komt donderdag al.

Mijn eerste bevindingen over de beta van FM14:
- Tactieksysteem: het is even wennen, maar het brengt nieuw elan in de FM-reeks. In de afgelopen jaren had ik regelmatig 2/3 vaste formaties met ongeveer dezelfde instellingen. Een goed renderende tactiek die ik niet of nauwelijks hoefde aan te passen (beetje tweaken). Nu moet ik alles weer opnieuw zien te ontdekken, wat wel en niet werkt. Well done Football Manager!
- Veel dingen zien er nu een stuk overzichtelijker uit. Van nieuwsberichten tot scoutingsverslagen, van spelersprofielen tot wedstrijdvoorbeschouwingen.
- Transfersysteem is verbeterd, nog realistischer. Real-time transferonderhandelingen is een welkome toevoeging en bespaart je tijd.
- Match engine. Het is beter dan FM 13, alhoewel spelers nog steeds wel eens rare fratsen uithalen. Maar dat gebeurt in de Eredivisie ook wekelijks... :').

Vooralsnog ben ik positief gestemd over FM14. Nu is het wachten op de full game, een nieuwe skin en natuurlijk facepacks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
JackL89 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:02:
[...]

Steam opnieuw opgestart en nu heb ik de nieuwste versie. Was dat 'broodnodig'? De full game komt donderdag al.
Nou ja, broodnodig. Als je last had van de crashes die in 14.1.0 zaten was het wel broodnodig ja ;)

Maar ik zie meer positieve dingen van 14.1.1. tov 14.1.0:

- Je team is nu eindelijk highlighted in de diverse overzichten (lotingen, uitslagen, competitiestand etc)
- De widgets in de match screen (team ratings) blijven nu én op de goede plek staan én zijn die van je eigen team ipv wisselend zoals in 14.1.0 en 14.0.x
- In 14.1.0 werd een bug geintroduceerd dat je op Continue moest klikken om nieuw nieuws te krijgen, dit is in 14.1.1. weer opgelost, nu werkt het weer als vanouds

Verder geen wijzigingen tov 14.1.0 gezien :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ik hoop dat er eindelijk een keer 'altijd' interesse is in een speler die op de transferlijst staat. Vaak zat dat je bij een grote club overbodige spelers hebt en dat er vervolgens geen interesse voor die speler is. Zal irl nagenoeg nooit voorkomen. Zat mindere clubs waarvoor zo'n speler een echte versterking is.

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 29-10-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Vos schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:25:
Ik hoop dat er eindelijk een keer 'altijd' interesse is in een speler die op de transferlijst staat. Vaak zat dat je bij een grote club overbodige spelers hebt en dat er vervolgens geen interesse voor die speler is. Zal irl nagenoeg nooit voorkomen. Zat mindere clubs waarvoor zo'n speler een echte versterking is.
Ja, dat was vrij irritant altijd. Ik ben nog geen grote club geweest in FM14, misschien iemand anders al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:03
wtf is er aan de hand na de update?

Ik wil een speler kopen voor 93M en als ik dan een bod heb gedaan staat er dat ik maar 15M heb geboden ?

En lukt het dus niet.

Voor de update was er niks aan de hand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
rejer schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:13:
wtf is er aan de hand na de update?

Ik wil een speler kopen voor 93M en als ik dan een bod heb gedaan staat er dat ik maar 15M heb geboden ?

En lukt het dus niet.

Voor de update was er niks aan de hand....
93 miljoen euro? 7(8)7 Dan ben je vast PSG, Monaco of Real Madrid?
Ik kan je niet verder helpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:03
JackL89 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:16:
[...]

93 miljoen euro? 7(8)7 Dan ben je vast PSG, Monaco of Real Madrid?
Ik kan je niet verder helpen helaas.
Falcao gaat niet goedkoop weg hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Gisteren gepromoveerd met Rangers naar de schotse 2e divisie. Jong maar wel een vrij aardig team, al is de financiële situatie vrij instabiel. Eens kijken hoever we dit seizoen komen. Bestuur gaat wederom uit van promotie :D

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Resteleiro schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 07:26:
Gisteren gepromoveerd met Rangers naar de schotse 2e divisie. Jong maar wel een vrij aardig team, al is de financiële situatie vrij instabiel. Eens kijken hoever we dit seizoen komen. Bestuur gaat wederom uit van promotie :D
Mooie uitdaging! Een vriend van mij heeft Rangers in FM13 teruggebracht naar de top. Het is mogelijk, ook in FM14. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-07 22:20
Is het hier ook mogelijk om online te spelen en dan maar 1 wedstijd per dag te doen.
Een soort online soccer manager idee, maar dan met fm2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
pruimman schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:21:
Is het hier ook mogelijk om online te spelen en dan maar 1 wedstijd per dag te doen.
Een soort online soccer manager idee, maar dan met fm2014.
Als jij dat wil dan doe je dat toch? Echter is het geen instelling o.i.d. Je zal zelf moeten zorgen dat je niet doorklikt naar de volgende dag/wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Final is vannacht uitgekomen, de beta zal dus vanaf a.s. maandag niet meer werken (beta savegames kun je wel doorzetten in de final uiteraard) :)

Versier: 14.1.2, build nummer 438049. Match engine is versie 1426, niet gewijzigd tov de laatste betas dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
wildhagen schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 04:13:
niet gewijzigd tov de laatste betas dus :)
Ben je het hier ook mee eens?

Ik ben nu bezig met een FM 2013 game en kom af en toe echt tenenkrommende situaties tegen. Daar kan ik me echt aan ergeren. Vinden jullie dat dit minder vaak voorkomt in 2014?

[ Voor 4% gewijzigd door Mils op 31-10-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Kan je voorbeelden noemen van situaties die je vervelend vind?

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
Ik ben de game nu al dagen met plezier aan het spelen. De transfer options zijn geweldig. De meeste opvallende bugs zijn verdwenen en de match engine ziet er goed uit.

Ten opzichte van andere jaren zijn er echter niet zoveel nieuwe dingen in het spel, of je moet FMC spelen.

Nu maar weer even verder spelen. Ik wil ver in de europa cup komen nadat ik op het nippertje ben uitgeschakeld in de CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 18:14
Hoe speelt de game?
Is het beter dan de vorige FMs bij release waar er vaak nog bugs in zaten zoals verdedigers die niet verdedigden of gare doelpunten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
Deadsy schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:11:
Hoe speelt de game?
Is het beter dan de vorige FMs bij release waar er vaak nog bugs in zaten zoals verdedigers die niet verdedigden of gare doelpunten etc?
De game speelt heel lekker. Natuurlijk zie ik een goalkeeper wel eens de bal slecht uittrappen, maar dit vind ik eerder realistisch dan een bug. Met betrekking tot de verdedigers lopen ze nu echt mee, ze mogen alleen soms iets meer tackelen nog. Maar dit is ook wel realistisch.
De wingers kunnen wel tevaak gewoon doorlopen, al kan dit ook aan mijn backs liggen, maar gelukkig is het vervolg niet altijd zo goed.

De echt grote bugs zijn naar mijn idee voorbij en de game speelt erg goed. Daarnaast valt het me op dat je niet zo snel wordt afgedroogd door een veel beter team. Met een beetje lef en hollands tactisch inzicht heb ik al mooie resultaten kunnen boeken tegen naar mijn idee veel sterkere tegenstanders. Ik moet alleen opletten dat mijn spelers niet verslappen tegen de onderste van de regionen :O

[ Voor 6% gewijzigd door hmartino op 31-10-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mils schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:58:
[...]

Ben je het hier ook mee eens?
Yep, ik zou de ME op dit moment gewoon als goed willen benoemen.

Tuurlijk maken de spelers af en toe glitches, maar dat is in het echt ook, dus alleen maar realistisch.

Vind hem op dit moment aanzienlijk beter dan FM13 in deze fase van de release. Ook non-ME heb ik eigenlijk geen grote klachten. Paar optische glitches, maar daar heb ik niet zo'n probleem mee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Zo gisteren een seizoen ajax gespeeld. Daar begin ik meestal mee omdat ik dan de game kan leren kennen omdat ik ajax goed ken. Redelijk gemakkelijk kampioen geworden en kwart finale CL gehaald. Wat me opvalt is dat er veel transfer plaatsvinden. Weet niet of de spelers van ajax gewoon goed in de markt liggen maar ik heb ondertussen 2/3 van mijn spelers vervangen na 2 transfer periodes.

Ik heb wel een aantal fouten gehad so far. Veel dubbele berichten waardoor ik bijvoorbeeld 2x een teambespreking moet houden, advies om een speler een talent te laten begeleiden die ik vervolgens niet kan selecteren, enkele taalfouten (speel normaal engels dus weet niet hoe dat in het verleden was).

Maar ik vermaak me alweer prima. Gisteren bijna 13 uur gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:01
Even een vraagje betreffende het plaatsen van een huurvoorstel. Moet de speler bij de andere club op de huurlijst staan? Ik wil bijvoorbeeld Maxi Lopez huren, maar ik kan het bod niet uitbrengen. De knop blijft grijs staan... Is dit nu anders t.o.v. fm13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
In FM13 kon je altijd een huurvoorstel uitbrengen, ook al stond de speler niet op de huur- of transferlijst. Ik heb 14 nog niet gespeeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat kan in FM14 ook, is niet anders dan in voorgaande versies (los van nieuwe clausules etc).

Wel kan het zijn dat de club hem niet wil uitlenen om wat voor reden dan ook (divisional rival, first-team commitments etc), dan blijft die knop idd grijs. Maar dat staat bovenin het scherm dan ook vermeld.

Patch 14.1.3. is net uitgekomen, zie voor een fixlist: http://community.sigames....014-Update-14.1.3-OUT-NOW

Belangrijkste fix:
- Stopped Paul Robinson being bitten by his pet dog

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 01-11-2013 16:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Update de beta automatisch naar de volledige versie? Hier meldt FM nog steeds dat de beta is geladen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

JanW schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:37:
Update de beta automatisch naar de volledige versie? Hier meldt FM nog steeds dat de beta is geladen namelijk.
Als het goed is heb je hier een aparte key voor gekregen. Als je deze toevoegt in Steam krijg je een upgrade naar de volledige versie. Ik had 'm bij Greenmangaming gekocht en de key voor de volledige versie kreeg ik niet gemaild, maar moest ik van hun site halen.

[ Voor 15% gewijzigd door PromoX op 01-11-2013 18:43 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-06 15:15
Dank voor de toelichting. Op steam staat niet heel duidelijk.

Ik ga eens kijken of ik Ozil kan laten schitteren :D

[ Voor 31% gewijzigd door BjornE op 02-11-2013 01:39 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:36
De nieuwe interface vind ik echt top. Wel matig dat ze bij contractonderhandelingen zo weinig ruimte reserveren voor secundaire voorwaarden (moet telkens scrollen).
Zit nu eind augustus 1e seizoen met Ajax; heb Seedorf gehaald en Honda komt in januari transfervrij. Voor de rest ga ik weinig halen, loopt weer prima jeugd rond in Amsterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik vind de contractonderhandelingen juist minder geworden. Zo wordt er bij mij standaard 15% salarisverhoging gevraagd (wat gewoon enorm veel is) , en willen spelers vaak maar een contract voor 2 jaar. Dit laatste is wel omhoog te krijgen maar dan moet het basissalaris of de sec. salarissen verhoogd worden (bankzitten voor 5k per wedstrijd oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Christiano007 schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:55:
Ik vind de contractonderhandelingen juist minder geworden. Zo wordt er bij mij standaard 15% salarisverhoging gevraagd (wat gewoon enorm veel is) , en willen spelers vaak maar een contract voor 2 jaar. Dit laatste is wel omhoog te krijgen maar dan moet het basissalaris of de sec. salarissen verhoogd worden (bankzitten voor 5k per wedstrijd oid).
Ligt eraan; voor een jonkie die net doorgebroken is, is het wel realistisch. Voor een oude bok die reeds 50k ophaalt is het wel veel ja.

Net een talentje bij Fortuna opgepikt: Bob Vankan. Tevens nog een bugje: spelers die bij Jong Ajax hebben meegedaan en daar van Alfons Groenendijk een boete krijgen komen bij mij verhaal halen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
Ik vind de contract onderhandelingen niet minder geworden. Het is iets moeilijker maar zeker niet onmogelijk. Ik vind het juist meer realistisch. Met name de zuid amerikanen hebben allemaal van die vage makelaars die 10-80% van de aandelen hebben. Als je die aandelen dan ook wilt hebben dan moet je meteen afrekenen wat een grote impact heeft op je transfer-pot doordat je niet gespreid kan betalen.

Bob Vankan is een groot talent. Utrecht heeft ook een paar talenten in de jeugd, maar vooralsnog willen ze die niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Vind het ook goed uitgewerkt dat er een aantal makelaars zijn die een deel van de spelers bezitten. Vind de game überhaupt wel lekker spelen! Enige nadeel vind ik altijd dat het team de tactiek pas in oktober/november onder de knie heeft in het eerste seizoen. Maar goed, als ie eenmaal onder de knie is draait ie wel lekker :p. Klopt het dat al die details van de team tactics weg zijn, of zijn ze goed verstopt?

Wim Jonk heeft die Vankan ook gehaald voor in de jeugdopleiding in mijn game. Kijk over een jaar ofzo wel of ie mee kan in het 1e. Iemand trouwens ontdekt hoe het werkt met het 2e van Ajax/PSV/Twente? Vroegah kreeg je wekelijks de melding welke spelers met het 2e mee mogen doen. Nu krijg ik alleen wekelijks de vraag welke spelers met U19 mee mogen doen. Dat zijn er bij Ajax dan wel de meesten, maar als een oudere speler terug komt van een blessure krijg ik deze vraag niet. Moet je dat telkens handmatig doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
elvis84 schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:00:
Vind het ook goed uitgewerkt dat er een aantal makelaars zijn die een deel van de spelers bezitten. Vind de game überhaupt wel lekker spelen! Enige nadeel vind ik altijd dat het team de tactiek pas in oktober/november onder de knie heeft in het eerste seizoen. Maar goed, als ie eenmaal onder de knie is draait ie wel lekker :p. Klopt het dat al die details van de team tactics weg zijn, of zijn ze goed verstopt?

Wim Jonk heeft die Vankan ook gehaald voor in de jeugdopleiding in mijn game. Kijk over een jaar ofzo wel of ie mee kan in het 1e. Iemand trouwens ontdekt hoe het werkt met het 2e van Ajax/PSV/Twente? Vroegah kreeg je wekelijks de melding welke spelers met het 2e mee mogen doen. Nu krijg ik alleen wekelijks de vraag welke spelers met U19 mee mogen doen. Dat zijn er bij Ajax dan wel de meesten, maar als een oudere speler terug komt van een blessure krijg ik deze vraag niet. Moet je dat telkens handmatig doen?
Ik krijg de vraag ook voor mijn "jong Ajax" en voor onder de 19.

Met betrekking tot de tactiek inwerken. Ik had de pech dat toen het 2e seizoen begon ik weer opnieuw kon beginnen. Dit was nog onder de Beta en na een update. Hopelijk is dit nu gefixt, kostte me een paar punten.

Ik weet nog niet waar de andere opties zijn mbt een tactiek maken maar ben ook wel tevreden met mijn huidige 3. En als ik dreig te verliezen dan pas ik de tactiek aan zodat ik alsnog win met een mooie comeback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Is het spel lastiger als vroeger?

Begonnen met Feyenoord maar sta 10e ofzo.
Zelfs begonnen met Guidetti er bij (cheat)

Maar verlies gewoon van RKC thuis enz met 1-2 / 1-3.

Loopt voor geen meter

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Het is zeker lastiger dan vroeger ja. Er zijn veel meer factoren waar je rekening mee moet houden. In FM2011 was het nog redelijk eenvoudig, als je een goede tacktiek had kon je eigenlijk gewoon lekker door klikken. Dat is sinds 2012 en zeker 2013 toch wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
JanW schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:10:
Het is zeker lastiger dan vroeger ja. Er zijn veel meer factoren waar je rekening mee moet houden. In FM2011 was het nog redelijk eenvoudig, als je een goede tacktiek had kon je eigenlijk gewoon lekker door klikken. Dat is sinds 2012 en zeker 2013 toch wel anders.
Ik laat namelijk de oefenwedstrijden over aan de assistent.
En kies een standaard formatie.

De assistent heeft altijd rare keuzes in de automatische opstelling.
Daar zet ik dan wel mijn eigen mannetjes neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

hmartino schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:38:
[...]

Ik krijg de vraag ook voor mijn "jong Ajax" en voor onder de 19.

Met betrekking tot de tactiek inwerken. Ik had de pech dat toen het 2e seizoen begon ik weer opnieuw kon beginnen. Dit was nog onder de Beta en na een update. Hopelijk is dit nu gefixt, kostte me een paar punten.

Ik weet nog niet waar de andere opties zijn mbt een tactiek maken maar ben ook wel tevreden met mijn huidige 3. En als ik dreig te verliezen dan pas ik de tactiek aan zodat ik alsnog win met een mooie comeback.
Ik speel eigenlijk altijd met dezelfde tactiek, behalve als ik achter sta dan ga ik ongeveer 20min voor tijd volle bak op de aanval spelen. Meestal haal ik er dan een verdediger af en zet ik er een AM of ST in.

Vind het raar dat jij de vraag wel krijgt en ik niet. Misschien ergens een optie van een assistent ofzo, Maar die kan ik niet echt terug vinden :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gisteren mijn eerste seizoen met Ajax afgesloten.
We werden kampioen (1 wedstrijd voor het einde), werden de 2e ronde dat we mee moesten doen uitgeschakeld in de beker (ik ging ervoor met een B-team) en we overwinterden in de CL en vlogen er in de 1e KO ronde uit tegen Bayern.

In de groepsfase verloren we uit tegen Arsenal (2-1) maar de 2 teams waren in balans qua kansen etc.
Thuis maakten we het goed door met 3-1 te winnen.
Later vlogen we er uit tegen Bayern door 2x dik te verliezen. Thuis hadden we meer verdient aangezien we meer kansen hadden maar Bayern was effectief en wij totaal niet, in de return werden we volledig verdient afgemaakt maar ik begon met een B-team aangezien ik het al had opgegeven.

Het kampioenschap verliep vrij zwaar aangezien we vrij veel tegengoals kregen (47).
Dit is grotendeels te danken aan de vrij zwakke defensie van Ajax en mijn transfers hielpen niet echt.

Qua tactiek speelde ik met de gebruikelijke 4-2-3-1
De rol van de vleugels paste ik aan op wie speelde.
Uiteindelijk kwamen Bojan en Andersen op de vleugels, Fischer op 10 en Sightorsson in de spits en dit liep absurd lekker.
Sightorsson maakte er 22 en Bojan maakte er 9 en 20 assists.

Direct aan het begin van het seizoen was er vrij veel interesse in diverse spelers van Ajax (iets wat ik niet gewend ben).

Uiteindelijk verkocht ik Blind voor 6.25mln aan Monaco.
Ik vond het na wat onderhandelen een goede prijs en Boilesen vulde de plek goed in. Als backup haalde ik nog de gratis Obradovic die tegenviel en alweer weg is.

Enoh mocht weg voor 4mln naar Hull. Is een leuke prijs en er waren genoeg andere spelers voor de positie.

v. Rhijn ging weg voor 6.25mln naar Benfica. Van deze transfer had ik al vlug spijt. Ik dacht dat Ligeon de positie goed zou invullen tot ik een goed talent klaar zou hebben maar Ligeon was een stuk minder dan v. Rhijn.

Vermeer ging weg voor 7mln naar Southampton. Er was interesse voor beide Vermeer en Cillisen maar Cillisen wilde niet weg dus verkocht ik Vermeer. Toen dacht ik dat er kwalitatief niet verschil tussen de 2 was maar achteraf denk ik dat ik met Vermeer minder goals tegen gekregen had.

Achteraf heb ik spijt dat ik niet 1 goede DC erbij gehaald heb aan het begin van het seizoen.
Veel talenten voor de DC posities maar geen enkele speler kan de defensie dragen.

Ik heb niet veel aankopen gedaan.

Ik heb Zivkovic gehaald van Groningen voor 675k en hij ontwikkelt zich aardig.
Slechts 1 goal uit 8 wedstrijden maar zolang hij de lijn doorzet komt hij er wel.

Obradovic gehaald als reserve back maar deze viel vies tegen en heb ik aan het einde van het seizoen voor 1mln verkocht.

Halverwege het seizoen had ik flink wat blessures op het middenveld en ik kreeg via een makelaar Cerro aangeboden. De stats zagen er leuk uit en hij koste slechts 2.2mln en van deze transfer heb ik geen spijt gehad.
Zodra ik hem in de basis zette gaf hij deze plek niet meer af waardoor Schone en Poulsen maar nog weinig speeltijd kregen.

Voor de rest nog een reeks talentvolle spelers (volgens mijn scouts) waaronder Mats Daehli welke denk ik kan uitgroeien tot een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Blind kun je in de voorbereiding gelijk verkopen voor 11 miljoen aan Sporting :)

Kara is een uitstekende verdediger
En dan de zweed Milovic (CV) (oid) van voor 8 ton (staat wel in zweden onder 21)

Dan is je verdediging gelijk een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Zivkovic voor 675k? Goede deal! Bij mij gaat-ie direct de eerste transferperiode naar Arsenal voor 7.75m! 8)7

Daehli wilde ik ook halen maar dan mag je al gauw 4m ophoesten: vind ik wat te gortig.

[ Voor 29% gewijzigd door Tha-PC-Legend op 05-11-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Tha-PC-Legend schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:16:
Zivkovic voor 675k? Goede deal! Bij mij gaat-ie direct de eerste transferperiode naar Arsenal voor 7.75m! 8)7

Daehli wilde ik ook halen maar dan mag je al gauw 4m ophoesten: vind ik wat te gortig.
Ja ik stond er ook van te kijken maar had er denk ik veel mee te maken met dat ik er vroeg bij was (eerste transfer) en dat hij nog 16 was en geen 17.
Hij is nog niet rijp voor de basis maar Sightorsson is weg dus hij zal wel wat meer minuten krijgen.

Daehli kreeg ik voor 3.1mln. Mijn enige goede scout kwam er mee aanzetten in de winter.

Net 7mln uitgegeven aan een speler die uiteindelijk een PA van 3.5 heeft.
Ik dacht dat hij 4.5 was maar ik kwam pas nadat de deal rond was erachter dat ik was vergeten mijn ruk scouts eruit te gooien en deze hadden hem dus gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Sta nu 17e in de eredivisie met Feyenoord.
Gaat totaal nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Deadsy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:23:
Gisteren mijn eerste seizoen met Ajax afgesloten.
We werden kampioen (1 wedstrijd voor het einde), werden de 2e ronde dat we mee moesten doen uitgeschakeld in de beker (ik ging ervoor met een B-team) en we overwinterden in de CL en vlogen er in de 1e KO ronde uit tegen Bayern.

In de groepsfase verloren we uit tegen Arsenal (2-1) maar de 2 teams waren in balans qua kansen etc.
Thuis maakten we het goed door met 3-1 te winnen.
Later vlogen we er uit tegen Bayern door 2x dik te verliezen. Thuis hadden we meer verdient aangezien we meer kansen hadden maar Bayern was effectief en wij totaal niet, in de return werden we volledig verdient afgemaakt maar ik begon met een B-team aangezien ik het al had opgegeven.

Het kampioenschap verliep vrij zwaar aangezien we vrij veel tegengoals kregen (47).
Dit is grotendeels te danken aan de vrij zwakke defensie van Ajax en mijn transfers hielpen niet echt.

Qua tactiek speelde ik met de gebruikelijke 4-2-3-1
De rol van de vleugels paste ik aan op wie speelde.
Uiteindelijk kwamen Bojan en Andersen op de vleugels, Fischer op 10 en Sightorsson in de spits en dit liep absurd lekker.
Sightorsson maakte er 22 en Bojan maakte er 9 en 20 assists.

Direct aan het begin van het seizoen was er vrij veel interesse in diverse spelers van Ajax (iets wat ik niet gewend ben).

Uiteindelijk verkocht ik Blind voor 6.25mln aan Monaco.
Ik vond het na wat onderhandelen een goede prijs en Boilesen vulde de plek goed in. Als backup haalde ik nog de gratis Obradovic die tegenviel en alweer weg is.

Enoh mocht weg voor 4mln naar Hull. Is een leuke prijs en er waren genoeg andere spelers voor de positie.

v. Rhijn ging weg voor 6.25mln naar Benfica. Van deze transfer had ik al vlug spijt. Ik dacht dat Ligeon de positie goed zou invullen tot ik een goed talent klaar zou hebben maar Ligeon was een stuk minder dan v. Rhijn.

Vermeer ging weg voor 7mln naar Southampton. Er was interesse voor beide Vermeer en Cillisen maar Cillisen wilde niet weg dus verkocht ik Vermeer. Toen dacht ik dat er kwalitatief niet verschil tussen de 2 was maar achteraf denk ik dat ik met Vermeer minder goals tegen gekregen had.

Achteraf heb ik spijt dat ik niet 1 goede DC erbij gehaald heb aan het begin van het seizoen.
Veel talenten voor de DC posities maar geen enkele speler kan de defensie dragen.

Ik heb niet veel aankopen gedaan.

Ik heb Zivkovic gehaald van Groningen voor 675k en hij ontwikkelt zich aardig.
Slechts 1 goal uit 8 wedstrijden maar zolang hij de lijn doorzet komt hij er wel.

Obradovic gehaald als reserve back maar deze viel vies tegen en heb ik aan het einde van het seizoen voor 1mln verkocht.

Halverwege het seizoen had ik flink wat blessures op het middenveld en ik kreeg via een makelaar Cerro aangeboden. De stats zagen er leuk uit en hij koste slechts 2.2mln en van deze transfer heb ik geen spijt gehad.
Zodra ik hem in de basis zette gaf hij deze plek niet meer af waardoor Schone en Poulsen maar nog weinig speeltijd kregen.

Voor de rest nog een reeks talentvolle spelers (volgens mijn scouts) waaronder Mats Daehli welke denk ik kan uitgroeien tot een topper.
Mooi verhaal :)
Had je geen mogelijkheid om Bojan nog een jaar te huren of over te nemen?
Waar ging die naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mars18 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:28:
[...]

Mooi verhaal :)
Had je geen mogelijkheid om Bojan nog een jaar te huren of over te nemen?
Waar ging die naar toe?
Bojan overnemen vond ik te duur (12mln geloof ik), hij zit nu weer op de bank bij Barca.
Nogmaals huren wilde ik op dat moment niet omdat ik iemand wilde hebben die van mij was en niet na 1 seizoen gratis weg zou gaan.
Bojan was echt een lekkere vleugel speler met zijn passes over 30 meter.
Achteraf heb ik er spijt van dat ik hem niet gekocht heb want de speler die ik tegen het einde van de transfer markt gehaald heb was niet veel goedkoper en deze speler had ook een tijdje nodig om ingespeeld te raken.

Er waren vrij veel spelers voor de AMR positie waar ik interesse in had maar een voor een kozen ze voor een andere club waardoor ik een paar dagen voor sluiting Ola John gehaald heb voor 9mln :( .
Ik kwam er eerst goedkoop vanaf door hem voor 1.9mln over te nemen van Vitesse maar de bulk van de transfer rechten zaten niet bij Vitesse en als ik die ook wilde hebben moest ik flink bij betalen waardoor ik op 9mln uitkwam.
Maar na een wennings periode doet hij het goed. 7 duels, 5 goals 2 assists.

Verder wist ik nog gratis Gomis van Lyon op te halen en Manuel Fernandes van Besiktas (ik krijg echt absurd goede gratis spelers aangeboden door makelaars best gaar). Hun salaris zit wel vrij hoog (rond de 50k p/w) maar ik hoop ze na 1 of 2 seizoenen voor een leuk bedrag te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Mars18 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:26:
Sta nu 17e in de eredivisie met Feyenoord.
Gaat totaal nergens over.
Taktiek, training aanpassen? Betere trainers aantrekken? Spelers op de juiste plek zetten?

Waar denk je dat het mis gaat?

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Resteleiro schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:06:
[...]

Taktiek, training aanpassen? Betere trainers aantrekken? Spelers op de juiste plek zetten?

Waar denk je dat het mis gaat?
Weet niet waar het misgaat. Mijn assistent is Gio van Bronckhorst.
Speel 4-3-3 en 4-4-2 maar niks lijkt te werken.

Training staat standaard, daar heb ik niks aan veranderd.
En spelers zet ik neer zoals in het echt bij Feyenoord, en soms zoals de assistent het zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Zijn ze al gewend aan de tactiek? Steeds wisselen zal het niet bevorderen. Weet niet wat jij onder 4-3-3 verstaat, met 2 vleugels? Wellicht iets defensiever?

Zoals 4-1-2-2-1:

4 verdedigers, 1 DMC, 2 MC, AML, AMR, ST

Of een 4-2-3-1 proberen?

4 verdedigers, 2 MC, AMC, AMR, AML, ST

[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 08-11-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Vos schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:43:
Zijn ze al gewend aan de tactiek? Steeds wisselen zal het niet bevorderen. Weet niet wat jij onder 4-3-3 verstaat, met 2 vleugels? Wellicht iets defensiever?

Zoals 4-1-2-2-1:

4 verdedigers, 1 DMC, 2 MC, AML, AMR, ST

Of een 4-2-3-1 proberen?

4 verdedigers, 2 MC, AMC, AMR, AML, ST
4-3-3 was met vleugels, dacht veel goals met Pelle daardoor maar dat viel dus tegen.

Zal een van die dingen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Vos schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:43:
Zijn ze al gewend aan de tactiek? Steeds wisselen zal het niet bevorderen.
Klopt! Aangezien hij 17e staat/stond zal er toch iets veranderd moeten worden :D

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Mars18 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:12:
[...]

4-3-3 was met vleugels, dacht veel goals met Pelle daardoor maar dat viel dus tegen.

Zal een van die dingen eens proberen.
Hoe staan de 'balkjes' bij tactiek? In hoeverre ze al bekend zijn met de tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Zal vanavond eens screenshots er van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mars18 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:57:
Zal vanavond eens screenshots er van maken :)
Vergeet niet om met het team te praten als de resultaten langere tijd slecht zijn.

Als de prestaties slecht zijn en het moreel is slecht dan kan een goed teamgesprek wonderen verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Hierbij foto's van mijn ellende.
Graag hoor ik wat er fout aan de tactiek/training/instellingen is.

Ik vind de selectie te groot.

Stand
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/ojjbl.jpg

Selectie
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/taiqkw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2cscs5f.jpg

Uitslagen
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/11sov85.jpg

Training

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/epgfpz.jpg

Tactiek

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2lkshzk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ah, ik ben er achter waarom ik nooit de vraag kreeg of er spelers met het 2e mee willen doen bij Ajax. Ik keek even bij de fixtures van het 2e, blijkt dat ze maar 1 wedstrijd per jaar spelen. Heb nu de JL maar toegevoegd, helaas gaat dat pas in vanaf volgend seizoen terwijl ik net in het 2e seizoen zit :(.

Wat betreft het wennen aan tactieken, bij mij is dat ook het geval. Het gaat al wel wat sneller dat het 1e seizoen en de balken beginnen ongeveer op 1/3e. Op zich is er wel wat voor te zeggen dat een team niet meer zo'n geoliede machine is na een lange zomerstop incl hoofdtournooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Ik zit nog echt te twijfelen of ik al zal overstappen. Ben net lekker bezig met een game. Het is zo jammer dat je je savegame niet mee kan nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
zie dat je spelers hebt staan op plekken waar ze niet goed kunnen spelen. merk dat als je dit doet je team ook heel slecht speelt. Linksbuiten is zelfs "rood". die zal weinig waarde hebben in het teamspel.
denk dat als je ervoor zorgt dat de spelers allemaal "groen" zijn dat het al een hele verbetering geeft.

zelf ga ik beginnen met een nieuw team. was met rkc begonnen maar die kunnen eigenlijk niets. geen verkopen en geen mogelijkheid tot transfers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@Mars18
Zoals jaydenjarnoal zegt staan je spelers nogal slecht.
De dunne gekleurde streep boven de naam laat zien hoe goed ze zijn op de positie en als ik er even vlug naar kijk:

Bakkal is geel en dus niet geschikt voor die positie. Bakkal is een centrum middenvelder of rechtermiddenvelder. Jij hebt hem op links staan.

Vormer en Clasie zijn ook niet echt geschikt voor de positie waar jij ze hebt staan.
En te Vrede is zoals gezegd rood.
Je kunt een speler training geven voor een nieuwe positie maar bij jouw staan er teveel verkeerd.
Een paar kleine veranderingen in de opstelling zouden dit grotendeels moeten fixen.

bv:
Zet Vormer een plekje naar beneden,
Bakkal en Clasie een plekje naar het centrum (zodat ze samen naast elkaar in het centrum staan op de middenlijn).
Schaken zou ik een plekje naar beneden zetten zodat hij qua hoogte tussen Guidetti en het duo Clasie Bakkal komt.
Te Vrede ook een plek naar beneden en ik zou er een andere speler neer zetten.

Ik weet niet hoe goed Mathijssen is maar ik zou Buttner op die positie neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Waar staat BM voor bij middenvelders? Ik speel in de Engelse taal
Met de rollen valt ook vast nog wat te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:53
Waar staat dit ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:47:
Waar staat BM voor bij middenvelders? Ik speel in de Engelse taal
Met de rollen valt ook vast nog wat te winnen.
Ik geloof voor Buiten Middenvelder. Ik speel zelf ook in het Engels maar dat lijkt me het meest logisch als ik naar de positie kijk.

@quovadis25
De rollen?
In het tactiek venster kun je op het zwarte vakje boven de speler naam klikken.
Dan krijg je een lijst van mogelijke rollen die de speler op die positie kan vervullen en per rol een sterren rating van hoe goed hij die rol kan invullen.

edit:
Bijna seizoen 2 afgesloten en met een kleine fout mijn halve team depressief gemaakt.
We hadden een zeer slechte reeks wedstrijdens die ons misschien het kampioenschap gekost hebben. Na een goede teammeeting deden we het een stuk beter. Na 3 overwinningen besloot ik nog eens met het team te praten zodat ze niet weer inzakken.

Het gesprek ging top en aan het einde wil ik voor de keuze gaan waarin je iets zegt in de richting van: O ik heb de situatie blijkbaar verkeerd ingeschat.
Ik keek niet waar mijn muis was en klikte gewoon en ik klikte dus op iets anders waardoor iedereen die eerst flink groen was nu diep rood is.

[ Voor 33% gewijzigd door Deadsy op 09-11-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:53
in het nederlands is dit idd Buitenste middenvelder. In het Engels daarentegen vind ik nergens BM terug ;-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
quovadis25 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:33:
in het nederlands is dit idd Buitenste middenvelder. In het Engels daarentegen vind ik nergens BM terug ;-)?
:P

Seizoen 2 met Ajax eindelijk afgesloten en het is een seizoen om snel te vergeten.
Financieel hebben we het seizoen goed afgesloten dankzij wat transfers maar sportief was het gewoom om te janken.

Flink wat werk verricht op de transfer markt met achteraf weer wat domme beslissingen.
Sightorsson welke er 22 gemaakt had wilde weg en ik liet hem voor 7.75mln vertrekke.
Moisander voor 2.5mln en nog een reeks spelers uit het 2e.

Serero vertrok voor 7.5mln en hier had ik al vlug spijt van. Want hij kan op zoveel posities spelen dat het gewoon een goede reserve is.
Boilesen liet ik voor 6mln vertrekken en hier heb ik ook spijt van. Hij mocht weg omdat ik voor veel geld een talent van Barca liet komen. Maar achteraf had ik hem moeten houden voor mijn uiterst zwakke centrum.
En Bojan ging ook terug naar Barca. Ik vond de 12mln waarvoor ik hem kon overnemen te veel maar zijn uiteindelijke vervanger koste me 9mln en is kwalitatief minder.

Uiteindelijk heb ik flink wat spelers erbij gehaald behalve voor de positie waar ik het meest behoefte had aan vertrekingen zoals het centrum van de verdediging en de rechtsback positie.

Als nieuwe AMR haalde ik Ola John voor 9mln. Hij is minder goed dan Bojan en er zit ook geen groei meer in maar hij maakte toch 26 goals en 15 assists in 33 wedstrijden. Tegen de zwakke ploegen als hij geen sterke tegenstander heeft is hij goed en maakt er 2 of 3 maar tegen de echte top verdedigers is hij onzichtbaar.
Vlak voor het sluiten van de transfer markt werden me 2 toppers aangeboden welke geen contract meer hadden.
Gomis van Lyon en Fernandes van Besiktas.
Gomis deed het goed met 23 goals en 7 assists uit 33 wedstrijden. Fernandes viel me iets tegen.
Halverwege het seizoen nog Abate gehaald van AC Milan voor 375k omdat het gewoon zat was met Ligeon en Tete niet beter werd.

Deze 3 spelers waren gratis maar hun salarissen lagen tussen de 40 en 50k waardoor ze aardig op mijn salaris budget drukten.

In de CL kwamen we in een groep met Arsenal, Dortmund en Spartak Praag. Ik dacht dat overwinteren in de CL weer tot de mogelijkheden behoorde omdat we het vorig seizoen zo goed tegen hun deden maar ik moest genoegen nemen met 4 punten uit 6 wedstrijden en een 3e plek.

Tegen de 2 toppers kreeg ik gewoon 3x een flink pak slaag.
Uiteindelijk vloog ik er in de EL in de 1e ronde uit tegen Everton mja.

De Competitie ging niet veel beter. Mijn verdediging bleef zwak en mijn 1e keeper was lange tijd uitgeschakeld waardoor we na 34 wedstrijden 52 tegen doelpunten hadden.
Vlak na de winterstop had ik een zeer zwakke periode waardoor ik 10 wedstrijden voor het einde 10 punten achter stond op AZ.
Ik was me vrij zeker dat AZ dit niet meer uit handen zou geven en volgde de competitie stand dus niet meer.
Maar na 33 wedstrijden kwam de melding van mijn aanvoerder dat we maar nog 3 punten nodig hadden. Ik keek toen dus even en yup we stonden punt gelijk met AZ.
Het werd nog even spannend in de laatste wedstrijd toen Volendam in de 93e minuut de 3-3 maakte maar toen ik zag dat AZ thuis had verloren van Vitesse maakte het allemaal niets meer uit.

Mja nu opweg naar seizoen 3 en deze keer ga ik echt wat geld pompen in betere DCs.
Nu nog nadenken of ik Abate, Gomis en Fernandes behoud of ga proberen te cashen.

ps. Hoe gaat bij jullie PSV om met hun jonge talenten?
In mijn game is Bakkali bankzitter en mag soms minuten maken en Depay zit in het 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
quovadis25 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:33:
Waarschijnlijk is het daar de WM (Wide Midfielder)? :)

Nu ook een review van FM14 op de FP: reviews: Football Manager 2014 consolideert kampioenschap met gemak

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:01
Waarom wordt er zoveel gelijk gespeeld:(

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/epm4ud.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59

MeNTaL_TO

The future is not set

vinpower schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:53:
Waarom wordt er zoveel gelijk gespeeld:(

[afbeelding]
Viel mij ook al op, sta je 2-0 voor, komt de tegenstander in een paar minuten met lullige doelpunten weer gelijk en scoort daarna opeens ook niemand meer en dat een aantal wedstrijden achter elkaar, verdedigers kunnen opeens niets meer, keepers duiken over de bal heen enz.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermach
  • Registratie: Oktober 2010
Ik ben begonnen met Ajax en mij viel meteen op dat resultaten ontzettend wisselvallig zijn, van een 1-4 nederlaag thuis tegen Twente volgde een overwinning bij PSV om vervolgens weer kansloos te verliezen van Heracles. Ik wijt het voorlopig maar aan het wennen aan het systeem, maar vreemd is het wel.

Helemaal opmerkelijk de eerste bekerwedstrijden, ik versla met veel moeite Hollandia (2-4), maar zie vervolgens dat Feyenoord, Vitesse, RKC en ADO allemaal verliezen van amateurploegen. Krankzinnig. Meer mensen last van vreemde uitslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MeNTaL_TO schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:32:
[...]

Viel mij ook al op, sta je 2-0 voor, komt de tegenstander in een paar minuten met lullige doelpunten weer gelijk en scoort daarna opeens ook niemand meer en dat een aantal wedstrijden achter elkaar, verdedigers kunnen opeens niets meer, keepers duiken over de bal heen enz.
Heb hetzelfde probleem.
Ik heb over het hele seizoen gezien ook vrij veel wedstrijden waar ik 2 of 3 goals tegen krijg maar toch win.
En de goals die ik tegen krijg zijn goals waar de hele verdediging gewoon zit te kijken hoe de tegenstander voetbalt en niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Deadsy schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:52:
@Mars18
Zoals jaydenjarnoal zegt staan je spelers nogal slecht.
De dunne gekleurde streep boven de naam laat zien hoe goed ze zijn op de positie en als ik er even vlug naar kijk:

Bakkal is geel en dus niet geschikt voor die positie. Bakkal is een centrum middenvelder of rechtermiddenvelder. Jij hebt hem op links staan.

Vormer en Clasie zijn ook niet echt geschikt voor de positie waar jij ze hebt staan.
En te Vrede is zoals gezegd rood.
Je kunt een speler training geven voor een nieuwe positie maar bij jouw staan er teveel verkeerd.
Een paar kleine veranderingen in de opstelling zouden dit grotendeels moeten fixen.

bv:
Zet Vormer een plekje naar beneden,
Bakkal en Clasie een plekje naar het centrum (zodat ze samen naast elkaar in het centrum staan op de middenlijn).
Schaken zou ik een plekje naar beneden zetten zodat hij qua hoogte tussen Guidetti en het duo Clasie Bakkal komt.
Te Vrede ook een plek naar beneden en ik zou er een andere speler neer zetten.

Ik weet niet hoe goed Mathijssen is maar ik zou Buttner op die positie neerzetten.
Dank, ben later wel overgestapt naar 4-2-3-1 ging wat beter, speelde veel gelijk.
In december uit eindelijk ontslagen.

Ik ga maar opnieuw beginnen en dan de oefenwedstrijden zelf spelen. Kijken of dat wat gaat helpen. En 1 formatie vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ha, ik ben uiteindelijk in het 2e seizoen met Ajax ook in december ontslagen. Eerste seizoen kampioen, beker in kwartfinale uitgeschakeld en CL 3e geworden in poule waarna ik er in de 1e knock-out ronde al uit lag.

Tweede seizoen startte ik geweldig slecht waardoor ik telkens in de middenmoot bleef bungelen. Wel verzekerd van een 2e plek in de CL poule door thuiswinst op Real Madrid met maar liefst 3-0! Ook in de beker zat ik er nog in. Uiteindelijk kreeg ik in november een waarschuwing, toen gezegd dat het beter zou gaan. Een week later nog een waarschuwing van de board, toen maar beloofd dat het binnen een maand opgelost zou zijn. Maand later stond ik nog maar 6 punten achter op de nr1, maar ik stond wel 10e. Ja, de top 10 stond na 16 wedstrijden binnen 6 punten en daardoor ben ik ontslagen. Kon nog makkelijk kampioen worden en had zelfs de laatste 4 wedstrijden allemaal gewonnen.

Eén keer de game herladen om te kijken of ik dan wel mocht blijven maar precies op dezelfde datum werd ik ontslagen.

Edit:
Kan iemand me trouwens helpen? Ik heb bij add to shortlist per ongeluk aangevinkt dat ik de optie niet wil zien. Nu staan spelers standaard voor altijd op de shortlist, ik wil dat eigenlijk wijzigen naar 1 jaar. Maar ik kan die optie nergens vinden. Ook niet op google. Volgens mij stond er wel bij hoe te wijzigen maar dat heb ik dus niet gelezen/onthouden. Een nieuwe game starten helpt ook niet, de optie blijft weg.

[ Voor 17% gewijzigd door elvis84 op 11-11-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
elvis84 schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:56:

Edit:
Kan iemand me trouwens helpen? Ik heb bij add to shortlist per ongeluk aangevinkt dat ik de optie niet wil zien. Nu staan spelers standaard voor altijd op de shortlist, ik wil dat eigenlijk wijzigen naar 1 jaar. Maar ik kan die optie nergens vinden. Ook niet op google. Volgens mij stond er wel bij hoe te wijzigen maar dat heb ik dus niet gelezen/onthouden. Een nieuwe game starten helpt ook niet, de optie blijft weg.
Weet niet of je dit bedoelt: klik boven in het menu op je Club Name, dan Staff Responsibilities, tabje Personal Assistant. Dan heb je een item "When you scout a player, add him to your shortlist for", waarin je de periode kan aangeven. Dan ff rechtsonder op Confirm klikken, en klaar is Elvis.

Of bedoel je iets anders?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
is er een manier om aan je staff te vragen om te kijken of er leuke huurspelers zijn bij een bepaalde club? in 2013 kon dat heel makkelijk als je die club bezocht, maar kan deze optie nergens meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 11:31

Jeroen87

Bier Connaisseur

1e seizoen met Dortmund voorbij, de balans:

Voor Lewandowski was gelijk vraag van buitenlandse clubs, waardoor zijn zaakwaarnemer vond dat hij meer moest gaan verdienen. (3x zoveel) dat leek mij teveel, dus binnen 1 week voor 40 miljoen verkocht aan Manchester United.

Nieuwe spits bij Benteke uitgekomen, was relatief goedkoop op te pikken (30 miljoen). Buiten dat geen transfers verricht, aangezien Dortmund al een enorm sterk team heeft.

Dat bleek ook tijdens de competitie waarin eigenlijk alles gewonnen werd op de wedstrijden tegen Schalke en Bayern na. Echter hadden die teveel punten laten liggen waardoor ik 2 wedstrijden voor het einde kampioen was. Benteke 22 goals, gelijk ook topscoorder van de competitie. De beker verliep voorspoedig en kwam tot de finale alleen maar halve teams tegen, 1-0 in de finale van Bayern gewonnen waardoor ook die binnen was.

In de Champions League kwam ik hoe verrassend ook Bayern in de kwartfinale tegen. Zelfde tacktiek als in de beker hielp, en met een 1-1 thuis, won ik uit met 0-1 in de 85e minuut. Halve finale Barcelona leek op papier makkelijker, maar met een goed gekozen tacktiek wat Messi onzichtbaar maakte de heen en terug wedstrijd gewonnen met 3-0 en 2-1. Ook hier was Benteke heel belangrijk door topscoorde van de CL te worden.

De finale tegen Juventus was op papier makkelijker dan Barcelona, dit bleek ook uiteindelijk zo te zijn met een "vol op de aanval" tacktiek. 44e minuut viel de 1-0 door Hummels, hierna terughangen en uitspelen, 1-0 gewonnen, dus CL binnen.

de Triple gewonnen in het eerste seizoen dus, traditiegetrouw is echter het 2de seizoen altijd lastiger, dus ben benieuwd.

Transfer periode seizoen 2:
Weidenfeller begint al ouder te worden, en wilde graag Ter Stegen halen, echter koos hij (ondanks groots contract) voor Barcelona, Courtois wilde ondanks een geaccepteerd bod door Chelsea ook niet komen, de hoger aangeschreven andere keepers blijken sowieso niet haalbaar te zijn op het moment.

Als talent Bakkali gehaald van PSV voor bijna 9 miljoen, benieuwd wat hij toevoegt, volgens de scouts potentieel van 4,5 sterren in ieder geval.

Gundogan bleek voor een avontuur bij Real te gaan kiezen, omdat hij een belangrijk aandeel had in de tripple bleek zijn transferwaarde ruim te zijn verdubbeld en kon ik hem voor 47 miljoen verkopen. Waardoor er nu ruim 90 miljoen op de transferbalans staat, echter kan ik de juiste vervangers nog niet vinden, veel "accomplished" spelers vinden een transfer naar Dortmund (ondanks CL winst) toch minder, waardoor het lastig is een goede vervanger te halen.

Craft beer specialist

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste