[Multi] Football Manager 2014 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:12
Ik ga met mijn Ajax nu richting het einde van seizoen 2027/28 en het gaat net als vorig seizoen absurd goed.

Vorig seizoen wisten we het kampioenschap, beker en CL te winnen (CL Finale tegen PSV).
In de zomer van seizoen 26/27 werd er nauwelijks wat verkocht (voor 20mln gekocht en slechts voor 40mln gekocht) en we wisten een kleine winst te maken. Dit zal wel komen dank de hoge sponsor inkomsten en rente die we vangen.
In de zomer van 27/28 was ik hetzelfde van plan, de sterke spelers behouden en hoogstens de zwakke spelers verkopen mits er een goede vervanger was.

Ik speelde 4-2-2-2, voor de 2 spits posities had ik 3 spitsen welke eigenlijk alle 3 goed genoeg waren voor de basis maar ik besloot om voor dit seizoen over te gaan naar een 1 spitsen systeem en weer een nummer 10 te gebruiken. Aangezien 3 top spitsen iets teveel zijn voor 1 positie besloot ik er 1 te verkopen en dat zou Sabotic de zeurder worden.

Na lang onderhandelen (er was weinig interesse in hem) ging hij voor 35mln weg waarna mijn beste spits Versluis (Ajax regen en pas 21) direct begon te zeuren dat we teveel kwaliteit verloren, direct hierna wilde ManU hem hebben voor 49mln en ik zei nee waarop het gezeur van Versluis direct begon en hij zelf niet kwam opdagen voor de training waarop ik dus besloot hem te verkopen en na wat onderhandelen kwamen we uit op 50mln en wat clausules.
Hierna vertrok als enige basis speler nog mijn rechtsback omdat deze zich niet zo ontwikkelde als ik had gehoopt, maar dat hij zou vertrekken had ik al gedurende het seizoen besloten.

De rechtsback positie werd ingevuld door Leal een jeugd speler die ik verhuurd had, iets minder goed maar meer potentie. De spits positie werd ingevuld door Tercio welke al 2 jaar bij Ajax is en het in de rotatie goed deed, Schumacher welke het top doet central op het middenveld zou doorschuiven naar de nr10 positie.
Omdat er voor de rest geen nummer 10 was besloot ik de gratis de 30 jarige Nouri terug te halen naar Ajax als reserve nr10. Uiteindelijk liep het allemaal iets anders en werd Nouri de 1e keus voor de nr10 positie en ging Schumacher terug naar het centrum.

Aan het begin van het seizoen zou de planning voor het nieuwe stadion eindigen maar nadat de datum bereikt werd kreeg ik geen enkele melding over een nieuw stadion :/. Direct erna aan het bestuur opnieuw om een nieuw stadion gevraagd en het metertje is er weer en loopt weer aan het begin van komend seizoen af (begin augustus).
We hebben bijna 1 miljard op de bank en het 65k stadion zit voor 99.8% vol sinds de uitbreiding dus hier zou het niet aan mogen liggen.

Mja zometeen kwart finales CL, ik had gehoopt aan het einde van dit seizoen Duitsland op de ranking in te halen maar de rest van de Nederlandse clubs presteerd absurd zwak waardoor het erop lijkt dat het niet gaat gebeuren.
PSV waarvan ik veel had verwacht heeft de groepsfase niet overleeft terwijl er toch een top team staat.

In de competitie staan we 1e met 29 overwinningen uit 29 wedstrijden :D, we krijgen voor mijn smaak alleen teveel tegen. Het rare is dat sinds wedstrijd 27 we niet meer in te halen zijn maar toch zijn we nog geen officieel kampioen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:03
Gisteravond het seizoen 2016/2017 afgemaakt; kampioen geworden voor PSV en de beker gewonnen van AZ. Na afloop van de competitie ongelogen 6! van de 11 basisspelers vonden dat ze toe waren aan een nieuwe uitdaging. Ik voorspelde gezeik door ofwel een ongebalanceerde selectie volgend seizoen ofwel gedemotiveerde en ontevreden spelers, dus heb de knoop doorgehakt om op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging.

Heb ontslag genomen en ben begonnen met "spatie rammen." Zit nu in maart 2018 en heb nog niets gevonden wat me past, hoewel er aanbiedingen genoeg waren. Malaga kwam zelfs twee keer informeren. Stiekem hoop ik op Tottenham Hotspur, welke me in het verleden al twee keer hebben gepolst toen ik geen interesse had. Nu probeert een zakenmagnaat ze over te nemen en de manager te vervangen omdat de huidige prestaties middelmaat zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 10:00
Wat een drama mijn 3e seizoen. Had na 15 keer al 10x gelijk gespeeld. Moraal was helemaal omlaag, hoe krijg je dit weer omhoog?

Me topscoorder had 10 wedstrijden niet gescoord, wat een drama. Nog steeds sta ik wel 4e ongeveer, maar ga geen kampioen worden :(

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-07 11:27
Zijn er speciale attributen waar jullie op scouten per speler? of kijk je alleen naar soort van globale dingen als afmaken voor spits, tackelen voor verdediger etc?

ik vind de verhalen zo mooi om te lezen he :)

hebben jullie ook weleens online gespeeld? Hoe is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 11:27
beebie121 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:10:
Zijn er speciale attributen waar jullie op scouten per speler? of kijk je alleen naar soort van globale dingen als afmaken voor spits, tackelen voor verdediger etc?

Ik weet even niet uit me hoofd waar het staat maar volgens mij bij het tactiekscherm kan per positie een rol selecteren. Zodra je dat doet dan markeert het spel de attributen die belangrijk zijn voor die rol.

Er zijn sowieso per positie een aantal essentiele attributen waar ik naar kijk. Daarnaast moeten de fisieke attributen altijd wel van een bepaald niveau zijn. Maar bijvoorbeeld een middenvelder hoeft niet zo groot en sterk te zijn als een verdediger.

Voor verdedigers kijk ik naar: tackelen, dekken, koppen, concentratie, anticiperen en positie kiezen.
Voor spitsen afmaken, anticiperen, positie kiezen en zonder bal. Als je hem gebruikt als targetman moet ze groot en sterk zijn en daarnaast een goede aanname.
Voor backs en vleugelspelers snelheid en voorzet.
Middenvelders passing.

Daarnaast vind ik de mentale attributen eigenlijk vaak doorslaggevend. Voor mijn gevoel wil ik alleen maar met slimme spelers spelen. Dus spelers die goede looplijnen hebben zonder bal, goed anticiperen en goed positie kiezen. Dat in combinatie met goede passers en dan kan ik mijn tactiek zoals het hoort in mijn hoofd toepassen :-). Het zit gewoon niet in mijn natuur om verdedigend/afwachtend te spelen dus ik kom bijna altijd op tactieken voor technische slimme spelers uit.

Ik ga morgen denk ik weer even een seizoenetje doorpakken. Ik zit nu met een megaschuld door de aankoop van het stadion dus ik ga weer wat meer spelers verkopen. Denk dat ik pas stop met deze game als ik weer schuldenvrij ben en het stadion heb uitgebreid tot +80K. Tegen die tijd zal ik wel in 2040 zitten schat ik zo en dan zal het me langste game ooit zijn. Dan zal ik fm14 ook wel weer zat zijn en zet ik de traditie van 1 game per fmversie door :9

[ Voor 12% gewijzigd door Malt007 op 08-01-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy

Online vind ik zelf te traag (speel zelf op mijn eigen tempo).
Zoals Malt007 zegt kun je vrij snel zien welke stats echt belangrijk zijn voor de positie en van daar uit kun je dan gaan kijken.
Naast die standaard stats heb ik zelf altijd graag dat spelers een hoge conditie, snelheid, acceleratie en kracht hebben. Gewoon omdat dit op top niveau een leuk verschil maakt. Paar spelers met leiderskwaliteiten zijn ook handig.

@Mars18
Naar je selectie gaan en een Team Meeting beginnen.
Ik geef je de tip vooraf even te saven puur zodat je even wat kunt aankloten en kunt leren hoe het in elkaar zit zonder dat je de hele selectie in een diepe depressie stuurt. Want de spelers reageren niet altijd zoals je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-07 16:26
Als ik spelers koop kijk ik ook gewoon naar team work, work rate en determination. Team work, inzet en doorzettingsvermogen(denk ik)dus. Is ook belangrijk voor mij, liever een wat slechtere speler die tenminste iets doet dan een of andere top speler die verwacht dat alles voor hem wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-07 14:09
Malt007 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:47:
[...]

Ik weet even niet uit me hoofd waar het staat maar volgens mij bij het tactiekscherm kan per positie een rol selecteren. Zodra je dat doet dan markeert het spel de attributen die belangrijk zijn voor die rol.

Er zijn sowieso per positie een aantal essentiele attributen waar ik naar kijk. Daarnaast moeten de fisieke attributen altijd wel van een bepaald niveau zijn. Maar bijvoorbeeld een middenvelder hoeft niet zo groot en sterk te zijn als een verdediger.

Voor verdedigers kijk ik naar: tackelen, dekken, koppen, concentratie, anticiperen en positie kiezen.
Voor spitsen afmaken, anticiperen, positie kiezen en zonder bal. Als je hem gebruikt als targetman moet ze groot en sterk zijn en daarnaast een goede aanname.
Voor backs en vleugelspelers snelheid en voorzet.
Middenvelders passing.

Daarnaast vind ik de mentale attributen eigenlijk vaak doorslaggevend. Voor mijn gevoel wil ik alleen maar met slimme spelers spelen. Dus spelers die goede looplijnen hebben zonder bal, goed anticiperen en goed positie kiezen. Dat in combinatie met goede passers en dan kan ik mijn tactiek zoals het hoort in mijn hoofd toepassen :-). Het zit gewoon niet in mijn natuur om verdedigend/afwachtend te spelen dus ik kom bijna altijd op tactieken voor technische slimme spelers uit.
Positie kiezen is een verdedigende actie, dus voor spitsen zal ik niet naar deze eigenschappen kijken.
Verder zijn de mentale eigenschappen Doorzettingsvermogen en Lef belangrijk voor veel posities, eigenlijk wel voor alle posities. En voor de centrale spelers en vleugels die veel voorzetten moeten geven is Teamwork ook erg belangrijk. Op deze manier zullen ze niet altijd voor eigen succes gaan maar eerder de bal overpassen naar en speler die er beter voor staat.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:17
...

Ik speel eigenlijk alleen online met een goede vriend van me. Bevalt me heel goed. Gaat inderdaad wat langzamer, maar vind ik niet erg. In de tussentijd wat chatten, tv kijken, surfen, was opvouwen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Gisteren nog even een half seizoenetje gespeeld en na de verkoop van een aantal sterkhouders gaat het ietsje minder makkelijk :-) De salariskosten blijven echter de spuigaten uitlopen, het lukt me niet om het onder de 1 miljoen per week te houden. Maar ik draai nog steeds prima winsten dus ik hou die 1 miljoen dan ook maar aan als budget. De merchandising- en sponsoropbrengsten gaan trouwens ook als een malle. Vooral de merchandising gaat hard met richtind de 70 miljoen op jaarbasis (nota bene het hele budget van ajax in 2013). Daarnaast is de reputatie van Ajax (1e of 2e, wisselt per jaar met city) en de eredivisie (voor het eerst 4e dit seizoen) zo goed dat mijn spelers niet eens weg willen, als ik ze aanbied dan willen ze zich bewijzen.

Gedurende het seizoen 2027/2028 kreeg ik het bericht dat een consortium ajax wilde overnemen. Gedurende een week was er ook een transferverbod dus ik had grootse verwachtingen. In eerste instantie ging het niet door maar een half jaar later gebeurde het alsnog. Ajax heeft dus een nieuwe bestuurder maar verder merk ik er niks van so far. Hoopte dat er veel geld beschikbaar zou komen voor de aflossing van de lening voor t stadion ofzo. Iemand hier ervaring mee, wat zou ik kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
3e seizoen bij Feyenoord is op een drama uitgelopen, sta met 4 wedstrijden te gaan nu 10e. En mag blij zijn als ik europees voetbal haal.

Mijn selectie is een puinhoop, had in de winterstop 2 spitsen gehaald van NEC die boven aan de topscoorderslijst stonden, maar bij mij natuurlijk niet scoren.

Mag blij zijn dat ik nog niet ontslagen ben, speel nog steeds heel veel gelijk. Ga een grote bezem door de selectie halen en me meer richten op Nederlandse spelers in het nieuwe seizoen.

Ben gister nog gestart met een Anderlecht game, gelijk de supercup gewonnen en 3 van de 1e 4 wedstrijden. Wil hier mee gaan heersen, de spits van Anderlecht is echt een held.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Hebben jullie altijd vaste leagues die je "mee laat doen"? of doen jullie bijna alle leagues?
En doe je een grote database of kleine?

Speel nu met Fc Groningen en na een aantal tips van het net gehaald te hebben gaat het erg goed.
Sta nu 1e met Feyenoord als 2e.
Ik heb ALTIJD moeite met fc Utrecht. Echt mijn angstgegner. Met welk team ik ook speel.. Utrecht is een ramp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juryman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik laat alleen de "grote" leagues meedoen, Engeland, Duitsland en Spanje. Daarnaast ook vaak Brazilie en Argentinie voor de instroom van talentjes. en de database zo groot mogelijk. Maar lat dat van je systeem afhangen, anders krijg je een hele trage speelervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:23
juryman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:50:
Ik laat alleen de "grote" leagues meedoen, Engeland, Duitsland en Spanje. Daarnaast ook vaak Brazilie en Argentinie voor de instroom van talentjes. en de database zo groot mogelijk. Maar lat dat van je systeem afhangen, anders krijg je een hele trage speelervaring.
Dit doe ik ook, alleen dan nog wel Frankrijk, Italie en Belgie mee doen.

Nederland is no-brainer natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Welke tactiek(en) gebruiken jullie? Sleutelen jullie die zelf allemaal in elkaar of zoeken op internet en deze finetunen?

Ben gister begonnen aan FM2014, aan de ene kant wel jammer want heb een hele fijne game lopen in FM13 met een paar leuke regens, maar nieuwe versie toch altijd weer leuk.
Heb er een MU update opgegooid met Topklasse en Hoofdklasse enz. mis daar alleen de kits nog van. Iemand die daar aan kan komen/heeft? Op internet zijn de meeste links 'dood'.

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ok dan. dus wel een grote database.

want ik lees op internet over de beste transfervrije spelers of beste jeugdspelers en heel vaak vind ik die spelers niet.

ik zoek vaak op internet een beetje de tactiek.
Komt ook omdat ik al wel vaak een fm heb gespeeld maar nooit zo bezig ben geweest met de tactiek etc.
Vind transfers en wedstrijden eigenlijk het leukste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
teupje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:27:
Welke tactiek(en) gebruiken jullie? Sleutelen jullie die zelf allemaal in elkaar of zoeken op internet en deze finetunen?

Ben gister begonnen aan FM2014, aan de ene kant wel jammer want heb een hele fijne game lopen in FM13 met een paar leuke regens, maar nieuwe versie toch altijd weer leuk.
Heb er een MU update opgegooid met Topklasse en Hoofdklasse enz. mis daar alleen de kits nog van. Iemand die daar aan kan komen/heeft? Op internet zijn de meeste links 'dood'.
Ik wil altijd 4-2-2-2 spelen, waarbij je bijna 4 aanvallers heb staan.
Alleen krijg ik altijd de melding dat we worden overlopen op het middenveld.
Merk dat ik veel scoor, maar ook veel tegen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021

Ik speel altijd met een ruit of 4-2-1-2-1 (2 DM's, 1 CM, 2 Inside fowards/vleugels, 1 spits)
Sinds de vorige editie werkten inside forwards echt te goed. Heb alleen nog niet zoveel ervaring met fm2014. Maar ik speel echt al eeuwen zo. Vleugels zijn echt goed in FM. Vooral omdat je vrij snel vrij goede spelers voor de plekken kan halen (diego buaonotte bij heerenveen! al iets langer geleden maar toch).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik sleutel zelf aan tactieken, downloaden doe ik niet aan.

Ik gebruik roulerend drie tactieken, afhankelijk van de sterkte van mijn tegenstander.

Mijn basistactiek is een 4-1-3-2 (met één DM, één AMC, één AML en één AMR op het middenveld). Gebruik ik met name tegen gelijkwaardige teams, of teams die maar net iets minder of beter zijn dan mij. In de praktijk 70 procent van mijn games ofzo.

Als alternatief heb ik een 4-4-2 Diamond, als het iets defensiever moet, dus met name tegen veel sterkere teams). Denk dat ik die in 20 procent van mijn games gebruik.

Voor powerplay tegen veel zwakkere tegenstanders gebruik ik een 3-1-3-3 (3 DC's, 1 MC, 1 AML, 1 AMC, 1 AMR en 3 STC's). Dit moet je dus vooral niet gebruiken tegen sterke tegenstanders, want dan vliegen de tegengoals je sneller om de oren dan je met je ogen kunt knipperen.... gebruik hem in ongeveer 10 procent van mijn games.

Heb er prima succes mee in de specifieke scenarios :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juryman
Aanvallende vleugelverdedigers werken ook heel goed in FM14, ik speel zelf zonder AML en AMR dus misschien werken ze minder goed als je wel met velugelaanvallers speelt.

[ Voor 3% gewijzigd door juryman op 14-01-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Ik gebruik meestal een eigen gemaakte 4-4-2. Op de een of andere manier loopt 442 altijd het best bij mijn teams. Of ik nou Ajax ben of een LLM club.

Ben nu begonnen met Capelle, voorbereiding 3-1 van Sparta gewonnen en een hoop goede spelers kunnen halen. Enige nadeel is dat spelers ook zo weer weg kunnen gehaald worden omdat het amateur basis is.
Het enige wat ik nog mis zijn de shirtjes, in het verleden had ik altijd een pack voor topklasse en hoofdklasse maar kan deze nergens meer vinden helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405071

Hmm ga nu me 4de seizoen in bij Forest Green wat ik de afgelopen 3 seizoenen 3 titels(BSP,L2,L1) en 2 bekers, waaronder afgelopen de FA Cup na een 3-1 overwinning op Arsenal, heb geleverd. Ga dus komend seizoen het Championsship in en de groepsfase van de EL. Nu komt op de valreep FC Lorient met een contract aanbieding aanzetten. Wat te doen Wat te doen. Doorgaan met FGR en proberen dit seizoen VOL voor de EL te gaan, Doorgaan met FGR en voor promotie naar de Premier League gaan, of overstappen naar de Franse competitie....... lastig

Zowieso moet mijn UBERspits dan mee :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gWgjJGK.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Denk je dat lorient dat salaris kan betalen? 36 miljoen basissalaris en waarschijnlijk nog 10m aan bonussen...

[ Voor 42% gewijzigd door Malt007 op 16-01-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
teupje schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:48:
Ik gebruik meestal een eigen gemaakte 4-4-2. Op de een of andere manier loopt 442 altijd het best bij mijn teams. Of ik nou Ajax ben of een LLM club.

Ben nu begonnen met Capelle, voorbereiding 3-1 van Sparta gewonnen en een hoop goede spelers kunnen halen. Enige nadeel is dat spelers ook zo weer weg kunnen gehaald worden omdat het amateur basis is.
Het enige wat ik nog mis zijn de shirtjes, in het verleden had ik altijd een pack voor topklasse en hoofdklasse maar kan deze nergens meer vinden helaas :(
Ben nu ook met mijn lokale club begonnen, rvvh.
1e wedstrijd 6-0 gewonnen. De selectie klopt vrij aardig.

Had het via Man Utd binnen gehaald.

En gister verder gegaan met mijn Anderlecht game, daar wordt je alleen wel heel simpel kampioen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Die Marco Smit is een aardige speler :)

Ik ben in mn eerste seizoen met FC Groningen. Sta nu 19 punten voor op de nummer 2 Feyenoord met nog iets van 9 wedstrijden te gaan. Dat wordt kampioen.
Heb Teizeira verkocht. Maar heb er wel een beetje spijt van. Hij si voor 1.2 miljoen weggegaan dat kan oplopen met bonussen tot 2 miljoen.
Maar heb Micolli gekocht en die doet het niet onaardig. alleen die is al wel 34 jaar en dus een beetje oud.
Zivkovich heb ik gestald bij Lyon :D wordt die alleen maar beter van.

heb een overname overleefd en kreeg toen 4 miljoen extra te besteden op de transferlijst.
Ondanks dat ik ruim bovenaan sta en halve finale beker (daarin tegen amateurs moet) hadden ze toch 2 weken nodig om te besluiten of ik mocht blijven of niet!!!

Iemand nog tips voor een leuke speler?

Ik zit toch wel te denken om voor komend Bojan te kopen van Barcelona. ALS hij wil natuurlijk, hoewel ik denk dat CL er bij zal helpen.

maar heb nog geen spelers waarvoor 8miljoen+ voor wordt geboden ofzo. Ik hoop dat dat nog gaat komen, ik mag graag nieuwe spelers halen!

heb 2 toppers: Anthony Annan (van Schalke) gemiddeld 7,67 en mn keeper César (gratis opgehaald en wat een klasbak is dat!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malt007 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:34:
Denk je dat lorient dat salaris kan betalen? 36 miljoen basissalaris en waarschijnlijk nog 10m aan bonussen...
Lorient kan het misschien niet betalen maar je hebt ook nog zo iets als huur. En hij vroeg net om een nieuw contract :p Van 3Mil per maand naar nog geen 1 mil per maand :P Heb wel een bod op hem afgewezen van 36 miljoen. Hij heeft toch een clausule van 150miljoen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
is die gast altijd zo goed???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is een regen dus nee. Hij kwam bij mij bij Oss weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ahh ok dan. ik zag een foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Anoniem: 405071 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 02:56:
Hmm ga nu me 4de seizoen in bij Forest Green wat ik de afgelopen 3 seizoenen 3 titels(BSP,L2,L1) en 2 bekers, waaronder afgelopen de FA Cup na een 3-1 overwinning op Arsenal, heb geleverd. Ga dus komend seizoen het Championsship in en de groepsfase van de EL. Nu komt op de valreep FC Lorient met een contract aanbieding aanzetten. Wat te doen Wat te doen. Doorgaan met FGR en proberen dit seizoen VOL voor de EL te gaan, Doorgaan met FGR en voor promotie naar de Premier League gaan, of overstappen naar de Franse competitie....... lastig

Zowieso moet mijn UBERspits dan mee :D

[afbeelding]
Forest Green, een club die begint in de Conference. En in het 4e seizoen spelende in de Championship heb jij een speler die 3M per maand verdient :?. Ik speel met weekbedragen, maar dat is ±750.000 per week :D . Daar zijn Messi, CR, etc jaloers op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vos schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:42:
[...]

Forest Green, een club die begint in de Conference. En in het 4e seizoen spelende in de Championship heb jij een speler die 3M per maand verdient :?. Ik speel met weekbedragen, maar dat is ±750.000 per week :D . Daar zijn Messi, CR, etc jaloers op....
Je moet wat als je beste speler dreigt te verliezen. En daarnaast had ik in de winterstop mijn keeper verkocht voor 35miljoen.en dat geld is volledig naar het salaris budget gegaan zodat ik Smit kon houden. Hij is nu ook akkoord gegaan met een maandsalaris van 650k met bonus. En de een na hoogste salaris is net 75K per maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Hoe kan je in godsnaam een keeper van een Conference league club in 2/3 seizoenen zo trainen dat je er €35 miljoen voor vangt?
Volgens mij mis ik hier ergens een essentieel onderdeel als ik speel met mijn team..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beebie121 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:28:
Hoe kan je in godsnaam een keeper van een Conference league club in 2/3 seizoenen zo trainen dat je er €35 miljoen voor vangt?
Volgens mij mis ik hier ergens een essentieel onderdeel als ik speel met mijn team..
gewoon goed scouten en contract aanbieden en dan een jaar of 2 laten spelen. Als er dan een aantal teams tegen hem gaan opbieden heb je een mooi bedrag. Keeper is dan ook naar Man Utd gegaan. Maar interesse was er van alle grote clubs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
beebie121 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:17:
Die Marco Smit is een aardige speler :)

Ik ben in mn eerste seizoen met FC Groningen. Sta nu 19 punten voor op de nummer 2 Feyenoord met nog iets van 9 wedstrijden te gaan. Dat wordt kampioen.
Heb Teizeira verkocht. Maar heb er wel een beetje spijt van. Hij si voor 1.2 miljoen weggegaan dat kan oplopen met bonussen tot 2 miljoen.
Maar heb Micolli gekocht en die doet het niet onaardig. alleen die is al wel 34 jaar en dus een beetje oud.
Zivkovich heb ik gestald bij Lyon :D wordt die alleen maar beter van.

heb een overname overleefd en kreeg toen 4 miljoen extra te besteden op de transferlijst.
Ondanks dat ik ruim bovenaan sta en halve finale beker (daarin tegen amateurs moet) hadden ze toch 2 weken nodig om te besluiten of ik mocht blijven of niet!!!

Iemand nog tips voor een leuke speler?

Ik zit toch wel te denken om voor komend Bojan te kopen van Barcelona. ALS hij wil natuurlijk, hoewel ik denk dat CL er bij zal helpen.

maar heb nog geen spelers waarvoor 8miljoen+ voor wordt geboden ofzo. Ik hoop dat dat nog gaat komen, ik mag graag nieuwe spelers halen!

heb 2 toppers: Anthony Annan (van Schalke) gemiddeld 7,67 en mn keeper César (gratis opgehaald en wat een klasbak is dat!)
Wow, zoveel punten?
Welk jaar is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Patch 14.2.2 is zojuist uitgekomen, paar (relatief) minor fixes, geen changes in de match engine.

Changelist: http://community.sigames....-Update-14.2.2-*RELEASED*

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:25
Zou dat soms te maken hebben met de plannen voor de ME van FM 15? (elke 2 jaar grote verandering van de ME)

Kan me niet voorstellen dat ze de ME nu goed vinden?! Of denken jullie daar anders over?

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ze zullen denk ik de volgende patch van de match engine wel bewaren voor de volgende grote update (14.3.0 dus), de kleine updates bevatten vaak alleen andere zaken, tenzij er natuurlijk grote showstoppers in de match engine zitten. Zo ging het tenminste meestal bij vorige versies.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:27
wildhagen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:06:
Ze zullen denk ik de volgende patch van de match engine wel bewaren voor de volgende grote update (14.3.0 dus), de kleine updates bevatten vaak alleen andere zaken, tenzij er natuurlijk grote showstoppers in de match engine zitten. Zo ging het tenminste meestal bij vorige versies.
^^ Dit :)

Met de data update zullen er grotere fixes zijn waaronder de match engine. Zoals elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Anoniem: 405071 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:37:
[...]

gewoon goed scouten en contract aanbieden en dan een jaar of 2 laten spelen. Als er dan een aantal teams tegen hem gaan opbieden heb je een mooi bedrag. Keeper is dan ook naar Man Utd gegaan. Maar interesse was er van alle grote clubs....
Dat zijn wel hele bizarre getallen allemaal zeg! 35 miljoen voor een keeper :|
Die regen die je hebt is ook uber goed zeg!

weet je hoe je de editor moet gebruiken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-07 15:44
Al jaren geen FM meer gespeeld, maar mede door dit topic gisteren weer begonnen. Gestart met Feyenoord, maar na slechts 3 wedstrijden is de helft van mijn spelers al geblesseerd (5 in 1 wedstrijd) -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
Yeah, voor het eerst heeft een speler van mij een 10 gekregen als wedstrijdbeoordeling _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2e22ys5.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door vinpower op 20-01-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net met Ajax seizoen 2028/29 afgesloten.
Vorig seizoen hebben we alle prijzen gewonnen (beide supercups, de beker, Eredivisie, de CL en de wereldbeker) en wisten we geen enkele wedstrijd te verliezen in de competitie.
Dit seizoen ging het iets minder, we wonnen alles behalve de Nederlandse Supercup maar dat zag ik al aankomen.

Op het moment dat de Supercup gespeeld werd tegen Twente had ik geloof ik 30 man in de selectie (ik moest nog beslissen wie verhuurd zou worden etc).
Van die 30 man waren er 15 man afwezig, 2 waren geblesseerd en de rest was met hun land.
Mijn 2 beste vleugel spelers waren er niet, 7 van de 8 verdedigers waren er niet en beide keepers waren er ook niet.

Uiteindelijk heb ik met 1 verdediger gespeeld en de 3e keeper (die echt absurd slecht is) in het doel en ik ging onderuit met 3-7. Ik vond de uitslag achteraf best netjes want ik zag na de voorbereiding de bui al hangen.
1 dag na de supercup kwamen de eerste paar spelers terug (logisch toch) en in de eerste paar competitie wedstrijden had ik de beschikking over 4 verdedigers (en dus geen reserves) en aangezien 3 van deze 4 de voorbereiding gemist hadden en dus elke wedstrijd 90min moesten spelen had ik na een paar wedstrijden al vermoeidheids problemen.

Nja met wat creatief roteren met middenvelders ging het gelukkig goed.

In de aanval en op het middenveld had ik de eerste maanden ook enkele problemen met blessures en vermoeidheid. Mijn 2 vleugel spelers (beiden toppers) waren beide maanden uitgeschakeld en van de 2 reserves was er eentje ook een paar maanden uit.
Ik had geen zin iemand te kopen voor die paar maanden en omdat het gratis binnenhalen van de oude Nouri vorig jaar zo goed uitgepakt heeft besloot ik aan te kloppen bij Goretzka (huidig top talent bij Schalke).
Hij was al 33 maar heeft pakweg 10 jaar lang bij Barca in de basis gespeeld en zijn stats waren nog steeds goed. Hij kan op rechts, het centrum en de 10 en was gratis.
Hij heeft slechts 25 duels gespeeld maar heeft precies gebracht waarop ik gehoopt had. Geen gezeik en waar ik hem ook neerzette hij presteerde.

In de winter haalde ik ook nog Gabriel Barbosa gratis op bij Juventus (32 jaar).
Ex speler van Ajax en een echt gevaarlijke spits. Zijn komst gaf me meer opties voor de rechtsbuiten positie en de spits. Net als Goretzka gewoon een echt goede speler alhoewel hij het scoren blijkbaar verleerd is :(, mja ik reken een spits niet af op zijn goals.
En Goretzka, Nouri en Barbosa hebben ondanks hun leeftijd nog steeds goede stats dus ze mogen nog een jaar blijven (alhoewel Nouri misschien voor een paar mln weg gaat).

Mja deze zomer mag ik aan mijn grote dilemma gaan werken. Mijn 2 beste aanvallende spelers zijn beide blessure gevoelig en de backups zijn niet geworden wat ik ervan gehoopt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 21:15
FotW schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:12:
Al jaren geen FM meer gespeeld, maar mede door dit topic gisteren weer begonnen. Gestart met Feyenoord, maar na slechts 3 wedstrijden is de helft van mijn spelers al geblesseerd (5 in 1 wedstrijd) -O-
Ik save de game tegenwoordig altijd voor een wedstrijd. Word zelf ook gek van al die blessures of eigen goals... pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Laatst online: 21-06 15:15
Hmm, ik heb via steam workshop wat skin geprobeerd te installeren, maar dat lukt niet. Na abonneren ga ik ingame en dan laad ie forever... Iemand anders last van?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26

MeNTaL_TO

The future is not set

Ferio schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:33:
[...]

Ik save de game tegenwoordig altijd voor een wedstrijd. Word zelf ook gek van al die blessures of eigen goals... pff
Ik ben daar ook aan begonnen, niet te doen anders, ook mijn verhuurde spelers, hadden een talentvolle middenvelder die bij mij nog niet aan spelen toe kwam, verhuur hem aan Inter. Op de eerste training raakt ie gelijk voor 3+ maanden geblesseerd (gebroken ribben). Een talentvolle speler schopten ze in Spanje al de 1 wedstrijd een gebroken heup :? :X

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:39:
[...]

Ik ben daar ook aan begonnen, niet te doen anders, ook mijn verhuurde spelers, hadden een talentvolle middenvelder die bij mij nog niet aan spelen toe kwam, verhuur hem aan Inter. Op de eerste training raakt ie gelijk voor 3+ maanden geblesseerd (gebroken ribben). Een talentvolle speler schopten ze in Spanje al de 1 wedstrijd een gebroken heup :? :X
Vertel mij wat.... had meerdere keren een groot talent en die blesseerde zich op het moment van transfer of net ervoor, voor enkele maanden. Ik dad er zelf één die zich blesseerde voor 5-6 maanden en die begon net aan de training met mijn team.

Het is echt niet normaal hoeveel blessures er vallen.

De constante eigen goals is ook enorm irritant. Hoe vaak ik wel niet eigen goals maakte is ook niet normaal, soms zelfs 4 in 1 wedstrijd.

Dan laad ik de game weer opnieuw en... het zelfde... echt frustrerend als het zich opnieuw en opnieuw blijft herhalen.

Vraag me af of ze dit ooit eruit patchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ferio schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:45:
[...]

Vertel mij wat.... had meerdere keren een groot talent en die blesseerde zich op het moment van transfer of net ervoor, voor enkele maanden. Ik dad er zelf één die zich blesseerde voor 5-6 maanden en die begon net aan de training met mijn team.

Het is echt niet normaal hoeveel blessures er vallen.

De constante eigen goals is ook enorm irritant. Hoe vaak ik wel niet eigen goals maakte is ook niet normaal, soms zelfs 4 in 1 wedstrijd.

Dan laad ik de game weer opnieuw en... het zelfde... echt frustrerend als het zich opnieuw en opnieuw blijft herhalen.

Vraag me af of ze dit ooit eruit patchen...
Eigen doelpunten heb ik weer geen last van, wel van absurde tegendoelpunten, bal 2 keer rondtikken en dan sprinten op mijn keeper af. Vooral omdat ik daar niet tegen kan verdedigen, ik heb snelle verdedigers, maar ingrijpen doen ze gewoon niet (ik neem aan dat 2 4 sterren dat wel moeten kunnen verdedigen).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:27
Vorig jaar gedoneerd aan Genie Scout,maar dat doe ik nou ook nooit meer. Ik downloadde de laatste versie van Genie Scout en ondanks dat ik alle aanbiedingen om extra programma's (malware) mee te installeren had unchecked, installeert het programma gewoon 3 stuk malware mee. Even opletten dus als je Genie scout wil downloaden of updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Jefrim schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 02:33:
Vorig jaar gedoneerd aan Genie Scout,maar dat doe ik nou ook nooit meer. Ik downloadde de laatste versie van Genie Scout en ondanks dat ik alle aanbiedingen om extra programma's (malware) mee te installeren had unchecked, installeert het programma gewoon 3 stuk malware mee. Even opletten dus als je Genie scout wil downloaden of updaten.
Je moet niet op doorgaan of iets klikken, maar annuleren (zijn 3 buttons)... deze fout maakte ik ook in het begin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
Mijn eerste seizoen ben ik gestopt na 6 wedstrijden omdat ik met 10! geblesseerde basisspelers zat... ben nu maar helemaal opnieuw begonnen en save nu voor iedere wedstrijd. Gevolg is nu wel dat ik een wedstrijd al meer dan 10x herstart heb omdat er constant wel iemand geblesseerd raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:27
Ferio schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:46:
[...]

Je moet niet op doorgaan of iets klikken, maar annuleren (zijn 3 buttons)... deze fout maakte ik ook in het begin. :)
Ah oke dan. Vind ik nog steeds niet netjes... Want 9 van de 10 mensen trapt hier waarschijnlijk in. Vind het een slechte manier van geld verdienen.

Wat ik graag in de volgende FM wil zien is dat als een club een bepaald beleid voert dat het in FM ook gebeurt, want als je kijkt naar Ajax die halen alleen maar redelijk matige Brazilianen in mijn game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 575515

Beste, '

kan iemand mij helpen?

ik heb het volgende probleem, ik zit in het seizoen 2017 en ronaldo is in zijn laatste contract jaar, alleen ik wil hem graag verlengen alleen geeft het bestuur aan dat dat niet kan, is hier een metode voor of hoe kan ik hem alsnog late verlengen?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juryman
Bedoel je dat je niet aan zijn salariseis kan voldoen? In dat geval kun je het transferbudget aanpassen zodat je minder geld hebt om te kopen en meer salarisbudget hebt. Wellicht dat je er dan wel uitkomt met Ronaldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Iemand een idee hoe ik mijn middenveld probleem kan oplossen?

Ik krijg elke keer een melding tijdens het spelen dat mijn middenvelders onder de voeten worden gelopen door de tegenstander, maar ik krijg deze meldingen maar niet weg, ook al ik iets verander.

Is er een bepaalde setting fo ligt het gewoon aan de spelers? (heb het overigens ook tegen veel mindere clubs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Die melding krijg ik ook altijd, volgens mij is dat ook bullshit.
Al sta je 4-0 voor en is er geen vuiltje aan de lucht word het middenveld nog onder de voet gelopen.

Trek me er in ieder geval nooit echt veel van aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juryman
als je de melding perse niet meer wilt hebben moet je met meer middenvelders spelen. Als je 4-5-1 speelt dan krijg je hem waarschijnlijk niet meer. Echter als je een goede tactiek hebt kun je de melding gewoon negeren zoals teupje ook al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
Ben nu halverwege mijn eerste seizoen, bovenaan in de competitie met 3 punten verschil op Ajax en mag overwinteren in de Europa cup *O* Ik word alleen gestoord van mijn verdedigers, elke keer staan ze er als een zoutzak bij en schiet de tegenstander er zo voorbij, ook krijg ik ontzettend veel steekpasses tegen waardoor de tegenstander alleen voor de keeper komt. Wat kan ik hier tegen doen? Ik zie mijn spelers nooit zulke acties maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Na een aantal versies van FM eigenlijk alleen maar met (relatief) grote teams gespeeld te hebben met dito transferbudget, ga ik het nu toch maar eens een keer over een andere boeg gooien, Kidderminster Harriers (5e divisie in Engeland) here I come.
Met een transfer budget van wel 40k en een wage budget van 20k moet het toch lukken om voor dat niveau een fatsoenlijke AMR te kunnen halen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:17:
Na een aantal versies van FM eigenlijk alleen maar met (relatief) grote teams gespeeld te hebben met dito transferbudget, ga ik het nu toch maar eens een keer over een andere boeg gooien, Kidderminster Harriers (5e divisie in Engeland) here I come.
Met een transfer budget van wel 40k en een wage budget van 20k moet het toch lukken om voor dat niveau een fatsoenlijke AMR te kunnen halen 8)
Dus.. Dit was een groot succes, na 15 wedstrijden ontslagen :'(
M'n spelers wisten het net goed te vinden, maar achterin was het een grote gatenkaas. Elke bal op goal ging erin, m'n wedstrijden eindigden dan ook regelmatig in scores als 2-3, 4-5, 1-2 etcetera.

Nu maar een nieuwe game gestart, met Fc Oss. Het begin is goed, na 6 wedstrijden staan we 3e, met 4 gewonnen en 2 gelijk. Kampioenskandidaat Willem II werd uit helemaal weggetikt, maar via 2 doelpunten van hun CV werd het toch nog 2-2. Ook de 2e kampioenskandidaat, Sparta, werd helemaal scheel getikt. In deze wedstrijd wisten we het achterin wel dicht te houden, waardoor er een mooie 2-0 als uitslag gerealiseerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik moet even reageren. Ik vind jullie reacties echt geweldig en ik speel fm en andere strategy/simulatie games al sinds ik nog jong was. Ik kan daardoor ook het een en ander vertellen over FM/CM.

Ik start meestal als ajax. Het is een team met talenten en is toch niet meteen in staat de CL te winnen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal zo snel mogelijk de "beste spelers"verkoop omdat deze niet zo best zijn als de rest van de spelers in het spel maar wel een aardig bedrag opleveren. Pas nadat ik het team van genoeg talent heb voorzien ga ik weer bouwen aan opgeleide ajax spelers, HG, etc

In mijn vorige seizoen vond ik het leuk om het truukje uit te proberen tijdens de internationale wedstrijden waardoor je nieuw talent krijgt. Omdat ik iets te enthousiast was en teveel wedstrijden had ingepland heb ik hierdoor 150+ extra contract spelers, al verdienen ze erg weinig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben met al het Nederlands talent, maar het is een day job om ze allemaal te verhuren/contracten te verlengen etc.

Ik heb in mijn vorige jaren een geweldig team opgebouwd en ik kon zelfs een reserve spits verkopen voor 55 miljoen aan cruzeiro! Ik probeer nu meer Nederlands talent in mijn selectie te krijgen alleen er zijn zoveel andere goede spelers dat ik toch ook voor buitenlands talent kies, en de rest uitleen of reserve houd.

Gelukkig is het bestuur vorig jaar akkoord gegaan met uitbreiding van de Arena. Elke fm heb ik geprobeerd het stadium uit te breiden, of een nieuwe te laten bouwen maar geen geluk. De arena heeft nu 65 000 plaatsen. Ik kan niet wachten totdat ik de optie weer krijg om uit te breiden. Ik wil geen nieuw stadion want blijkbaar is er een bug die geen stadion bouwt. Zodra ze dat gefixt hebben, zal ik het echter toch proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik zit nu in seizoen 2029-2030 volgens mij en het is me ook nog niet gelukt een nieuw stadion te bouwen, wel is het uiteindelijk gelukt om het stadion te kopen. Nu tot 2045 elke maand 4 miljoen aan rente en aflossing aftikken :-)

Je hebt het over een trucje om extra talent binnen te halen. Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
hmartino schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:47:

Gelukkig is het bestuur vorig jaar akkoord gegaan met uitbreiding van de Arena. Elke fm heb ik geprobeerd het stadium uit te breiden, of een nieuwe te laten bouwen maar geen geluk. De arena heeft nu 65 000 plaatsen. Ik kan niet wachten totdat ik de optie weer krijg om uit te breiden. Ik wil geen nieuw stadion want blijkbaar is er een bug die geen stadion bouwt. Zodra ze dat gefixt hebben, zal ik het echter toch proberen ;)
Ik speel ook met Ajax en de Arena was bij mij enkele jaren geleden ook al uitgebreid naar 65k en afgelopen zomer (2030) heeft het bestuur eindelijk beslotene en nieuw stadion te bouwen vernoemd naar de grootste trainer die de club ooit gehad heeft (ikke).
Het nieuwe stadion krijgt 90k zitjes en gaat 420mln kosten (geloof ik) en dit bedrag word betaald uit eigen kas (we hadden 1.1miljard :P ).
Daarnaast hebben we ook al een stadion sponsor voor het nieuwe stadion welke ik geloof 22mln per jaar gaat betalen.
Nadeel is dat de bouw 3 jaar gaat duren dus ik zit er nog minimaal 3 jaar.

Moet wel zeggen dat het besluit om een nieuw stadion te bouwen pas gelukt is na de 2e aanvraag. Bij de 1e aanvraag deden ze er een jaar over om het besluit te nemen en het balkje verdween uit het niets uit de boardroom sectie, direct erna een nieuwe aanvraag ingedient en na 1 jaar erover na te denken besloot men het nieuwe stadion te bouwen.

Afgelopen seizoen weer kampioen geworden en de CL en wereldbeker gewonnen en 1 vd 2 supercups. In de beker vlogen we er in de 1e ronde tegen de amateurs uit ;( .
Ook hadden we na 8 wedstrijden al meer verlies punten dan vorig jaar in het hele seizoen.

Deze zomer ook de beslissing genomen om 1 van mijn beste spelers te verkopen.
Elvis Milina (regen uiteraard) in vorm echt een van de beste vleugel spelers ter wereld maar de afgelopen 4 jaar is hij elk jaar tussen de 4 en 6 maanden geblesseerd.
Blijkbaar is het de andere clubs opgevallen dat hij continu geblesseerd is en heeft dit zijn marktwaarde kapot gemaakt. 3 jaar geleden kon ik nog 35+ voor hem krijgen en nu mocht ik blij zijn met 14mln :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-07 16:26
Zit met Newcastle echt in een crisis. Ik heb dus 3 RB's. 2 raken geblesseerd en mijn derde(die ik heb gehaald) wordt geschorst. Na zijn schorsing terug... meteen weer rood na 3 minuten. Dus het gaat zo slecht en heb met 6-1 van wigan verloren... Trouwens hoe gaan jullie om met spelers conditie. Ik rotate ze bijna altijd elk wedstrijd, maar dan zijn sommige geblesseerd,geschorst of het gaat gewoon slecht. Ook beetje onmogelijk om 3(!)wedstrijden in een week te spelen. Beker, Europa League, Premier League, League Cup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
Deadsy schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:10:
[...]

Ik speel ook met Ajax en de Arena was bij mij enkele jaren geleden ook al uitgebreid naar 65k en afgelopen zomer (2030) heeft het bestuur eindelijk beslotene en nieuw stadion te bouwen vernoemd naar de grootste trainer die de club ooit gehad heeft (ikke).
Het nieuwe stadion krijgt 90k zitjes en gaat 420mln kosten (geloof ik) en dit bedrag word betaald uit eigen kas (we hadden 1.1miljard :P ).
Daarnaast hebben we ook al een stadion sponsor voor het nieuwe stadion welke ik geloof 22mln per jaar gaat betalen.
Nadeel is dat de bouw 3 jaar gaat duren dus ik zit er nog minimaal 3 jaar.

Moet wel zeggen dat het besluit om een nieuw stadion te bouwen pas gelukt is na de 2e aanvraag. Bij de 1e aanvraag deden ze er een jaar over om het besluit te nemen en het balkje verdween uit het niets uit de boardroom sectie, direct erna een nieuwe aanvraag ingedient en na 1 jaar erover na te denken besloot men het nieuwe stadion te bouwen.

Afgelopen seizoen weer kampioen geworden en de CL en wereldbeker gewonnen en 1 vd 2 supercups. In de beker vlogen we er in de 1e ronde tegen de amateurs uit ;( .
Ook hadden we na 8 wedstrijden al meer verlies punten dan vorig jaar in het hele seizoen.

Deze zomer ook de beslissing genomen om 1 van mijn beste spelers te verkopen.
Elvis Milina (regen uiteraard) in vorm echt een van de beste vleugel spelers ter wereld maar de afgelopen 4 jaar is hij elk jaar tussen de 4 en 6 maanden geblesseerd.
Blijkbaar is het de andere clubs opgevallen dat hij continu geblesseerd is en heeft dit zijn marktwaarde kapot gemaakt. 3 jaar geleden kon ik nog 35+ voor hem krijgen en nu mocht ik blij zijn met 14mln :(.
GEWELDIG dat je een nieuw stadion krijgt. Ik vond het zelf al raar dat de arena uitgebreid werd. In de vorige fms kon dit nooit, althans als je in de harddata keek. Ik hoop alleen wel dat je stadion pas opgeleverd word na de volgende patch, omdat er een bug is met nieuwe stadions.

Jammer dat je je vleugelspeler moet verkopen. Gelukkig brengt die nog iets op, en kan je het geld missen :P
Ik heb gisteren wederom een bod mogen ontvangen voor een van mijn reserve spitsen. Uiteindelijk onderhandeld dat ze 45 miljoen betalen :) Ik moet wel zeggen dat het hier om een van de TOP spitsen gaat indien hij volledig wordt opgeleid maar dat boeit me niet zolang mijn eerste spitsen maar beter zijn. Op beide spitsen krijg ik biedingen van 85 miljoen maar ze gaan gewoon niet weg!

Na jarenlang 433 gespeeld te hebben heb ik in deze fm gekozen om 442 te spelen met Flank spelers :D
Ik weet dat dit een risico is en na lang testen heb ik de perfecte tactiek gemaakt om zo goed als alles te kunnen winnen. Ik vond een spits altijd jammer omdat ik zoveel goede spitsen had. Dat is dit jaar niet anders vandaar mijn verandering.

Dit seizoen probeer ik messi van de troon te stoten door met een van mijn spelers die prijs te winnen. Helaas moet ik wel van mijn rotatie systeem af stappen want anders gaat het volgens mij nooit lukken. Dit heb ik namelijk altijd zo gedaan en ondanks dat mijn spelers betere cijfers hebben wonnen ze niet. Dus het aantal gespeelde wedstrijden speelt mee, wtf :D Wellicht heeft Barca hierin een voordeel omdat ze geen echt B team hebben en ik met Ajax elke speler lekker heen en weer kan schuiven tussen a en b team. barca moet echt met de 25 spelers "het"doen waardoor je sneller kiest voor je eerste 11.

Ik ben daarnaast begonnen met het door laten stromen van talent. Ik geef geen 30 miljoen uit aan 1 speler, maar scout op jong talent, vaak onder de 21 jaar zodat ze nog betaalbaar zijn. Als ik ze niet voor hun 21e heb gevonden dan heb ik gewoon pech. Ik heb al een paar keer het nieuwsbericht ontvangen dat ik met zoveel buitenlandse spelers speel vandaar dat er maar meer regens moeten doorbreken. Dit lukt aardig en ik heb inmiddels 3 vaste Nederlanders in mijn basis, waarvan 2 aangekocht. 1 van Ado voor een 20 miljoen, de andere voor wellicht een paar ton/miljoen. Volgens mij de duurste speler van mij maar ik was dan ook 3 jaar bezig om het los te weken. Fucking maurice steyn :D In mijn save zit ie er nog steeds. Ik zit in 2021.

Ik heb gelukkig heel veel goede jonge spelers en ik kick erop om de beste naar mijn team te halen als ze nog erg jong zijn. Het enige probleem is de hoeveelheid spelers. Ik koop soms teveel omdat ik bang ben dat ze moe worden en ik geen team kan opstellen/1 te missen die zo goed blijkt te zijn.

Ik zie dat ik echter nog een hoop heb te doen om over een miljard te komen, maar vooral om een stadion te krijgen die mijn naam draagt, En ik hoop niet dat ze het "ikke"stadion noemen ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@hmartino
Nja ze hebben het de Bad Muts Arena genoemd.
Het doel is eigenlijk om bij diverse clubs een stadium te krijgen met mijn naam erop.

Dat ik Milina heb moeten verkopen blijft wel jammer. De Supercup heeft hij nog meegedaan en na die wedstrijd ging hij naar PSV. In die ene wedstrijd liet hij meteen weer zien hoe absurd goed hij is maar een speler die elk seizoen een half jaar eruit ligt is gewoon nutteloos en ik hoop dat hij bij PSV wel langere tijd fit blijft en hun hem dan wel voor een dik bedrag weg kunnen doen.

In de vorige FM versies lukte het me geloof ik ook om het stadion te kunnen uitbreiden.
Maar wat is de bug met nieuwe stadions? Dat je er niet naar verhuist of dat ze opeens stoppen met de bouw?

Ik haal zelf ook continu talenten of gratis spelers en soms betaal ik dan grof voor die talenten (duurste ooit was 15mln ofzo).
1 miljard klinkt als veel maar is vrij simpel te halen door jonge spelers binnen te halen en na een paar jaar Nu moet ik nog nadenken van wat ik wil doen, gewoon een top team bouwen dat alles domineert of door blijven gaan zoals de afgelopen jaren en elk seizoen 2 of 3 spelers voor flink geld verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
@ deadsy, jij hebt het over hoeveel cash je hebt maar dat wordt toch nergens weergeven? Of bedoel je totale balance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Malt007 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:46:
@ deadsy, jij hebt het over hoeveel cash je hebt maar dat wordt toch nergens weergeven? Of bedoel je totale balance?
Yup ik bedoel de balans.
Dit denk ik omdat zover ik in deze en de vorige FMs kan zien de dalingen en stijgingen op de balans alleen beinvloed worden door geld dat binnenkomt en dat uitgegeven word.

Dit is denk ik om het een beetje simpel te houden, bezittingen en de waarde ervan kun je bijvoorbeeld nergens vinden.

nadat de bouwkosten van het nieuwe stadion betaald zijn is de geprojecteerde balans een paar 100mln lager dan wat we nu hebben en als ik de voorspellingen bekijk voor volgend jaar en het jaar erna word er voorspeld dat we over 2 jaar pakweg 1 miljard in de min staan.
De uitgaven voor het nieuwe stadion worden dus niet gezien als een eenmalige uitgave maar een uitgave die regelmatig terug komt. Dat is toch wel vrij slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Mijn balans is nu 230mln maar de geschatte waarde van ajax is 990mln. Voordat ik de arena kocht was mijn balans ongeveer 450mln.

Transferbudget is al een seizoen of 10 boven de 300mln.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik merk dat de Chelsea formule (talentjes opkopen, verhuren aan andere clubs voor 100% van de salaris en na een paar jaar met dikke winst verkopen) weer zeer goed werkt.
Doriá (CB Braziliaan) verkocht voor 45 miljoen, wereldtalent (4 sterren) met 21 jaar, maar voor dat bedrag kan ie weg, Denswil heeft inmiddels ook 4 sterren en is met Nuytink (en Hovland en Semb) met Ilori (uitgeleend) een goede vervanging/backup.
Voor 5,5 miljoen Sifarhe gehaald (AMC) 19 jaar, 4 sterren, waardoor mijn wereldspits (naam vergeten, moet ik opzoeken) voor 40 miljoen naar Duitsland kon vertrekken, gozer scoorde aan het begin van zijn eerste seizoen alles, maar in het tweede jaar werd dat steeds minder, zo erg dat mijn rechterflank speler (Yeshchenko) meer doelpunten scoorde. Mag Carlos Fierro laten zien wat ie waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Als manager verdien je ook salaris... wat kan je hiermee?

In fifa manager wat ik destijds speelde kon je allerlei dingen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ferio schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:00:
Als manager verdien je ook salaris... wat kan je hiermee?

In fifa manager wat ik destijds speelde kon je allerlei dingen kopen.
Niets, mijn salaris gaat raar genoeg bij elke verlenging omlaag omdat ik niet de langdurige contracten wil tekenen die ik door Ajax krijg aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
Mijn eerste seizoen kampioen geworden, de beker gepakt en de kwartfinale van de europa league bereikt, helaas (maar terecht) door een veel sterker Arsenal er uitgeknikkerd. Begonnen aan mijn 2e seizoen waar ik in de championsleague in de poule des doods zit met AC, ManU en Bayern.

Ik irriteer me alleen aan de egoistische speelstijl van mijn spitsen en wingers, Pelle is een uitstekende kopper maar krijgt zelden een bal door de lucht aangespeeld, mijn wingers hebben meer interesse om zelf vanuit de meest onmogelijke hoek op doel te schieten. Ik heb al wat rond gegoogled en ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem, een oplossing kan ik echter niet vinden. Hebben jullie nog tips? (ik speel overigens 4-4-2 met aml en amr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
hmartino schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:32:
[...]
Na jarenlang 433 gespeeld te hebben heb ik in deze fm gekozen om 442 te spelen met Flank spelers :D
Ik weet dat dit een risico is en na lang testen heb ik de perfecte tactiek gemaakt om zo goed als alles te kunnen winnen. Ik vond een spits altijd jammer omdat ik zoveel goede spitsen had. Dat is dit jaar niet anders vandaar mijn verandering.
Ik ben wel benieuwd naar die tactiek.

Zelf ben ik op het moment het spelplezier een beetje kwijt. Eigenlijk elke keer als ik begin heb ik na een half jaar de zin er weer af en denk ik "bekijk het maar." Qua tactiek komt me het 433 (in verschillende vormen) ook de neus uit, maar ben ik er (nog) niet in geslaagd een succesvolle 442 te ontwikkelen. Ben daarom wel benieuwd naar wat jij in elkaar hebt gedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
FotW schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:24:
Mijn eerste seizoen kampioen geworden, de beker gepakt en de kwartfinale van de europa league bereikt, helaas (maar terecht) door een veel sterker Arsenal er uitgeknikkerd. Begonnen aan mijn 2e seizoen waar ik in de championsleague in de poule des doods zit met AC, ManU en Bayern.

Ik irriteer me alleen aan de egoistische speelstijl van mijn spitsen en wingers, Pelle is een uitstekende kopper maar krijgt zelden een bal door de lucht aangespeeld, mijn wingers hebben meer interesse om zelf vanuit de meest onmogelijke hoek op doel te schieten. Ik heb al wat rond gegoogled en ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem, een oplossing kan ik echter niet vinden. Hebben jullie nog tips? (ik speel overigens 4-4-2 met aml en amr)
Staan de AML en AMR op wide en op support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
Deadsy schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:35:
@hmartino
Nja ze hebben het de Bad Muts Arena genoemd.
Het doel is eigenlijk om bij diverse clubs een stadium te krijgen met mijn naam erop.

Dat ik Milina heb moeten verkopen blijft wel jammer. De Supercup heeft hij nog meegedaan en na die wedstrijd ging hij naar PSV. In die ene wedstrijd liet hij meteen weer zien hoe absurd goed hij is maar een speler die elk seizoen een half jaar eruit ligt is gewoon nutteloos en ik hoop dat hij bij PSV wel langere tijd fit blijft en hun hem dan wel voor een dik bedrag weg kunnen doen.

In de vorige FM versies lukte het me geloof ik ook om het stadion te kunnen uitbreiden.
Maar wat is de bug met nieuwe stadions? Dat je er niet naar verhuist of dat ze opeens stoppen met de bouw?

Ik haal zelf ook continu talenten of gratis spelers en soms betaal ik dan grof voor die talenten (duurste ooit was 15mln ofzo).
1 miljard klinkt als veel maar is vrij simpel te halen door jonge spelers binnen te halen en na een paar jaar Nu moet ik nog nadenken van wat ik wil doen, gewoon een top team bouwen dat alles domineert of door blijven gaan zoals de afgelopen jaren en elk seizoen 2 of 3 spelers voor flink geld verkopen.
Het Bad Muts stadion klinkt inderdaad stukken beter.
In de vorige versies is het me niet gelukt de arena uit te breiden. Maar dat maakt niet meer uit want ik speel nu fm14.
De bug met de nieuwe stadions bouwen is dat er na de termijn van bouwen en plannen niks gebeurd. Dit heeft mij ervan weerhouden om het bestuur om een nieuw stadion te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
JapieTalent schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:44:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar die tactiek.

Zelf ben ik op het moment het spelplezier een beetje kwijt. Eigenlijk elke keer als ik begin heb ik na een half jaar de zin er weer af en denk ik "bekijk het maar." Qua tactiek komt me het 433 (in verschillende vormen) ook de neus uit, maar ben ik er (nog) niet in geslaagd een succesvolle 442 te ontwikkelen. Ben daarom wel benieuwd naar wat jij in elkaar hebt gedraaid :)
Als je wilt wil ik de tactiek wel even door emailen.

Maar het komt hierop neer:

Wat mij opviel was dat elke keer als ik (te) aanvallend speelde, mijn middenveld niet goed stond. Hierop heb ik besloten om mijn middenveld vooral support/defence te maken waardoor de meeste 2e ballen voor de verdediging of middenveld is. Daarnaast zorg ik er altijd voor dat de verdedigers geen voorstoppers/rugdekking gebruiken omdat er anders altijd een spits door heen glipt.

Uiteindelijk is het ongeveer dit geworden:

--------------Diepe Spits (aanvallend)--------Complete Spits (ondersteundend)-------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vooruitgeschoven Middenvelder (O)--------------------------------------------vleugelspelers (A)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------CM (O)--------------------------------BVM(V)------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VV (O)--------------------------VC(V)------------------VC(V)---------------------------------------VV(O)

Mentaliteit: controleren
Zeer vloeiend

met nog een aantal teaminstructies zoals, kort erop, korter dekken, flanken benutten, etc

[ Voor 3% gewijzigd door hmartino op 07-02-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
Deadsy schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:39:
[...]

Staan de AML en AMR op wide en op support?
Ik dacht van wel maar dat ga ik vanavond eens controleren, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Ik heb je mijn mail adres in een DM gestuurd. Ziet er uit zoals ik heb geprobeerd (en gefaald).
Hoe doe je teamtalks? En maakt het nog uit met het formaat club je speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
FotW schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:15:
[...]

Ik dacht van wel maar dat ga ik vanavond eens controleren, thanks!
Ze stonden wel op aanvallend, na het 15 wedstrijden op support te hebben geprobeerd zie ik geen verschil in resultaat. Ze schieten nu niet meer vanuit de meest achtelijke posities, maar (succesvolle) crosses zie ik ook niet. 75% Van mijn doelpunten komen voort uit dode spelsituaties en dan met name corners of klutsballen, echt uitgespeelde kansen zie ik nauwelijks.

Ben overigens wel 2e geworden in de poule des doods door 2x van Bayern en 1x van AC (4-0) te winnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
JapieTalent schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:55:
[...]

Ik heb je mijn mail adres in een DM gestuurd. Ziet er uit zoals ik heb geprobeerd (en gefaald).
Hoe doe je teamtalks? En maakt het nog uit met het formaat club je speelt?
Ik heb met deze tactiek alleen nog maar met Ajax gespeeld en nog geen andere clubs uitgeprobeerd. Ik doe aan teamaanmoedigingen maar niet aan individuele spelers instructies of shouts gedurende de wedstrijd.

ps de tactiek is ge-emailed.

[ Voor 3% gewijzigd door hmartino op 08-02-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 20:36
Ik hoop dat si het nog een keer zo gaat maken dat het mogelijk wordt om fm te draaien op een server, zodat die het zware rekenwerk doet, en dan alleen een grafische schil te draaien op de ipad om het spel daadwerkelijk mee te spelen .. Genoeg rekenkracht hier, maar om nou elke keer weer achter de pc te kruipen om dit spel te spelen is toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Afwezig schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:02:
Ik hoop dat si het nog een keer zo gaat maken dat het mogelijk wordt om fm te draaien op een server, zodat die het zware rekenwerk doet, en dan alleen een grafische schil te draaien op de ipad om het spel daadwerkelijk mee te spelen .. Genoeg rekenkracht hier, maar om nou elke keer weer achter de pc te kruipen om dit spel te spelen is toch jammer.
Scherm overnemen kan toch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Afwezig schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:02:
Scherm overnemen, multiplayer game. Wat jij wilt kan vrij makkelijk. Of bedoel je dat echt AL het rekenwerk wordt gedaan op een server. Dan moet je je bij onlive gaan aansluiten denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Laatst online: 21-06 15:15
Wow, I love Boca!

Gestart zonder aankopen, zo veel talent. Uiteindelijk door Orion eerste seizoens helft verloren, klojo.

Nu met nieuwe keeper wel kampioen. Damn, wat een selectie nu, zo veel talent. Alle toppers worden benaderd, maar ik kan het met eigen jeugd opvangen. Ik heb nu 20 mln aan transferopbrengsten en Een extra spits en centrale verdediger gekocht. Beste talenten van Zuid Amerika. Nieuwe instroom is ook weer gweldig.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ben nog bezig met mijn Anderlecht game , net begonnen aan seizoen 4, met 5 winst en 1 verlies na 6 wedstrijden.

Seizoen 1 super cup gewonnen en kampioen geworden
Seizoen 2 super cup gewonnen en kampioen geworden
Seizoen 3 super cup gewonnen en kampioen geworden en eindelijk de beker gewonnen.

Je merkt aan alles dat Anderlecht de beste van Belgie is, Mitrovic scoort ook lekker.
Alleen europees telkens een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Mitrovic is toptalent, kan heel goed worden. In mijn Arsenal save één van de beste spitsen ter wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Eindelijk krijg ik ook een nieuw stadion in mijn ajax game. In het seizoen 2032 kwam het bestuur zelf met de mededeling dus ik heb niks hoeven aanvragen. Wel vreemd aangezien de uitbreiding van de Arena me 200-zoveel miljoen had gekost en deze nog lang niet is afbetaald. De kosten voor de malt007Arena zijn ongeveer 400mln waarvan 120 door een sponsor betaald wordt. Het stadion biedt plaats aan 93.000 toeschouwers. Ik zie alleen geen nieuwe lening verschijnen maar de balans is wel gekelderd dus het lijkt of het uit eigen middelen betaald is. Ik heb gelijk maar voor 150mln aan spelers verkocht zodat de balans weer wat beter is. Hierdoor zijn de salariskosten voor het eerst in jaren ook weer eens acceptabel (rond de 1mln per week totaal).

Nog wat grappige feitjes uit mijn game:

- Na 20 seizoenen in de top te hebben meegedraaid staat PSV op degraderen. Zodra ik dat zag heb ik gelijk een verhuurde centrale verdediger teruggehaald :-), was overigens hun beste verdediger.
- JVC draait al een aantal seizoenen rustig mee in de subtop van de eredivise.
- Sparta, Zwolle en VVV gaan ieder jaar Europa in. Zwolle heeft al een aantal keer de groepsfase van de CL overleefd en ik zag gisteren dat ze een uitwedstrijd bij PSG wonnen :-)
- Heereveen degradeerde bijna uit de Jupiler League dus toen heb ik ze als satalietclub aangesteld. Ik laat daar al mijn talenten <18 jaar rijpen. Hiermee gaan ze wel weer een keer promoveren dus ik vrees dat de link dan verbroken wordt.
- PSG, City en Atletico domineren samen met Ajax al sinds het begin van de game in Europa. Real, Barca, Arsenal, Utd, Bayern en Chelsea geraken al jaren niet verder dan de kwartfinale van de CL.
- NL staat 25e op de wereldranglijst.
- Mijn spelers zijn nog nooit genomineerd voor de gouden bal. Zal wel komen door het vele rouleren ofzo.
- Meerdere van mijn topspelers (dus top 10 beste van het spel) worden structureel niet geselecteerd voor hun nationale elftal. Hierdoor raken ze teleurgesteld en is het dus een echte bug.
- Ik lees hier bedragen die tweakers voor hun spelers krijgen die ik echt nooit voor elkaar krijg. Mijn beste spits levert hoogstens 49mln op (hoger gaat psg niet akkoord). Deze spelers is topscoorder eredivisie, champions league en Franse elftal, pas 21 jaar en een contract voor nog ruim 4 jaar. Enige wat nog wel eens wil lukken is 60mln over meerdere jaren verspreid.

[ Voor 52% gewijzigd door Malt007 op 26-02-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Malt007 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:36:
Eindelijk krijg ik ook een nieuw stadion in mijn ajax game. In het seizoen 2032 kwam het bestuur zelf met de mededeling dus ik heb niks hoeven aanvragen. Wel vreemd aangezien de uitbreiding van de Arena me 200-zoveel miljoen had gekost en deze nog lang niet is afbetaald. De kosten voor de malt007Arena zijn ongeveer 400mln waarvan 120 door een sponsor betaald wordt. Het stadion biedt plaats aan 93.000 toeschouwers. Ik zie alleen geen nieuwe lening verschijnen maar de balans is wel gekelderd dus het lijkt of het uit eigen middelen betaald is. Ik heb gelijk maar voor 150mln aan spelers verkocht zodat de balans weer wat beter is. Hierdoor zijn de salariskosten voor het eerst in jaren ook weer eens acceptabel (rond de 1mln per week totaal).

Nog wat grappige feitjes uit mijn game:

- Na 20 seizoenen in de top te hebben meegedraaid staat PSV op degraderen. Zodra ik dat zag heb ik gelijk een verhuurde centrale verdediger teruggehaald :-), was overigens hun beste verdediger.
- JVC draait al een aantal seizoenen rustig mee in de subtop van de eredivise.
- Sparta, Zwolle en VVV gaan ieder jaar Europa in. Zwolle heeft al een aantal keer de groepsfase van de CL overleefd en ik zag gisteren dat ze een uitwedstrijd bij PSG wonnen :-)
- Heereveen degradeerde bijna uit de Jupiler League dus toen heb ik ze als satalietclub aangesteld. Ik laat daar al mijn talenten <18 jaar rijpen. Hiermee gaan ze wel weer een keer promoveren dus ik vrees dat de link dan verbroken wordt.
- PSG, City en Atletico domineren samen met Ajax al sinds het begin van de game in Europa. Real, Barca, Arsenal, Utd, Bayern en Chelsea geraken al jaren niet verder dan de kwartfinale van de CL.
- NL staat 25e op de wereldranglijst.
- Mijn spelers zijn nog nooit genomineerd voor de gouden bal. Zal wel komen door het vele rouleren ofzo.
- Meerdere van mijn topspelers (dus top 10 beste van het spel) worden structureel niet geselecteerd voor hun nationale elftal. Hierdoor raken ze teleurgesteld en is het dus een echte bug.
- Ik lees hier bedragen die tweakers voor hun spelers krijgen die ik echt nooit voor elkaar krijg. Mijn beste spits levert hoogstens 49mln op (hoger gaat psg niet akkoord). Deze spelers is topscoorder eredivisie, champions league en Franse elftal, pas 21 jaar en een contract voor nog ruim 4 jaar. Enige wat nog wel eens wil lukken is 60mln over meerdere jaren verspreid.
Je gaat nooit meer dan dat krijgen voor een Eredivisie speler. Of de eredivisie moet de hoogste reputatie hebben van alle leagues die op de wereld zijn. Wat niet het geval is lijkt me. Hoe goed jij het ook doet, eredivisie blijft een kneusen divisie. Je kan ook de status en rankschikking zien van alle competities. Maar wat is er erg aan dat het hoogstens 49mlj oplevert?.....Dat is al vrij debiel veel en een club als Ajax heeft in FM altijd ongelimiteerd geld dus mee domineren moet ook weer nie zo lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik domineer al een seizoen of 10 dus daar gaat het niet om. Daarnaast al een balans van tegen de miljard gehad (voor uitbreiding stadion en daarna bouw nieuw stadion) dus altijd al een transferbudget van 300mln+ en daarnaast nog nooit meer dan 30% van salarisbudget verbruikt. Dus 49mln doet me simpelweg niet zoveel :-) Eredivise staat volgens mij 3e of 4e aangeschreven momenteel. Zelfs 1x 3 nederlandse clubs in de halve finales CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Postius schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:32:
[...]

Je gaat nooit meer dan dat krijgen voor een Eredivisie speler. Of de eredivisie moet de hoogste reputatie hebben van alle leagues die op de wereld zijn. Wat niet het geval is lijkt me. Hoe goed jij het ook doet, eredivisie blijft een kneusen divisie. Je kan ook de status en rankschikking zien van alle competities. Maar wat is er erg aan dat het hoogstens 49mlj oplevert?.....Dat is al vrij debiel veel en een club als Ajax heeft in FM altijd ongelimiteerd geld dus mee domineren moet ook weer nie zo lastig zijn.
Meer dan dat kun je echt wel krijgen, hangt een beetje af van contract, hoe goed de speler is en hoe lang je ze aan het lijntje houd.
Heb al diverse spelers voor meer dan 50mln verkocht en vorige zomer zelfs nog een spits voor 70mln.
De spits (Lanoix) kon het jaar ervoor al voor 40mln weg maar ik wist dat er nog rek in zat en wilde hem pas weg doen nadat hij 1x een seizoen lang 1 op 1 gelopen had. En een seizoen later deed hij dat en deed het ook in CL goed en toen heb ik Arsenal van 50 met een percentage omhoog onderhandeld naar 70mln.

En in mijn game staat de Eredivisie echt niet hoog aangeschreven. Alhoewel ik met Ajax al jaren lang domineer in Europa staat de Eredivisie nog steeds slechts 6e qua competitie en in de UEFA ranking staat Nederland ook slechts 6e.
Paar jaar lang hoop gehad om naar de 5e plek te gaan in de UEFA ranking omdat PSV en Twente het goed deden maar de afgelopen 2 jaar laten alle clubs behalve Ajax het volledig liggen en is er weer een vrij groot gat ontstaan.

Dit jaar lijkt het erop dat we vrij veel punten gaan pakken maar het zal nog een tijd duren voordat de voorgaande 3 jaar weg gewerkt zijn en tegen die tijd hoop ik in Azie bij een club te zitten.
Over 1 jaar is het nieuwe stadion af, dus ik denk over 2 max 3 jaar weg te zijn.

2 jaar geleden mijn top AML weg gedaan omdat hij absurd vaak geblesseerd was. Komende zomer mag mijn AMR welke echt wereldklasse is ook vertrekken.
In het verleden was hij ook vaak geblesseerd maar omdat hij de afgelopen 2 seizoenen geen zware blessures had wilde ik hem behouden maar dit seizoen was het weer 2x raak. 1x 5maanden en nu weer 3 maanden.
Pakweg 5 jaar geleden kon ik 50mln voor hem vangen en nu mag ik blij zijn wanneer ik 15 vang terwijl hij pas 28 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
patch 14.3.0 is uit.

changelog: http://community.sigames....-Transfer-Update-RELEASED

FOOTBALL MANAGER 2014

UPDATE 14.3.0

DATABASE

- Updated to January 2014

PERFORMANCE

- Fixed rare crash related to city inhabitants in edited save
- Fixed rare crash when holidaying to next fixture
- Fixed rare transfer deadline day crash
- Fixed crash related to Turkish player names
- Fixed rare crash when histories have been corrupted
- Fixed rare crash when recalling players from loan
- Fixed rare issue occurring during and after matches

COMPETITIONS

- Fixed State leagues not being scheduled when adding Brazilian leagues
- Fixed past Winners screen for the Polish Ekstraklasa using positions from the Regular Season and not the positions from after the Split
- Bulgarian and Romanian Players no longer need a Work Permit for British Clubs from January 2014
- Fixed user not given opportunity to Postpone Premier Division match due to International Callups
- Improved scheduling of domestic fixtures before/after European matches
- Fixed user not being asked to set length of End of Season Break after last match of season
- Fixed MLS teams being unable to register players for Club World Championship
- Improved the selection of players in the MLS Draft pool
- CFA League Schedule now correctly matching other French Leagues
- Improved A-League AI teams' signing of Marquee players

TRANSFERS & CONTRACTS

- Relaxed some German transfer preferences to allow users to sign more players from outside of Germany
- Prevented AI managers from leaving jobs before playoff finals
- Increased amount of international management sackings
- Prevented the AI from signing a player on loan when the player has already played for two teams in the current season
- Prevented players loans getting extended automatically when being loaned to South American sides
- Tweaks to transfers made by the AI for users players
- Prevented recently relegated side from the lowest playable league from entering a loop of hiring and firing managers on a daily basis

INTERACTION

- Fixed backroom advice not appearing for some clients online
- Fixed Youth Setup Category not upgrading despite request being accepted
- Fixed player wanting to discuss failure to qualify for Champions Cup despite having qualified
- Fixed irrational response to player being congratulated on first international cap
- Fixed a few issues of strange/contradictory responses in team meetings

MEDIA & NEWS

- Fixed transfer records being incorrectly broken with lower fee when using South Korean Won
- Fixed manager to go odds displaying already sacked manager
- Fixed backroom advice link allowing user to repeat private chat
- Fixed remove Offer from Backroom Advice not functioning correctly
- Fixed Champions League top goalscorer record broken shows previous record as -1
- Fixed code displayed in news item when international team changes national captain without a current manager
- Fixed incorrect calculation for number of players signed in transfer window press conference question
- Fixed sextuple news item not generating
- Fixed press conference question considering league to be a close run contest incorrectly
- Fixed press Conference question incorrectly referring to non-striker as striker
- Fixed missing headline on AWOL news item
- Fixed duplicated information in player debut news
- Fixed league specific question being asked in post-match press conference

USER INTERFACE

- Fixed user's ability to select different player roles on the Player Coach Report screen
- Prevented Nations duplicating when user changes Match Detail on Detail Level screen
- Fixed sorting of club scouting assignments
- Fixed filters resetting on the Team Selection Overview screen
- Fixed Opposition Instructions clearing when user uses the Set Piece Wizard in Match
- Fixed Match widgets staying faded out after highlight has played out
- Fixed Home and Away Team stats switching in Match Overview
- Fixed Assistant Manager Advice automatically updating in Match Overview
- Fixed Important Attributes panel in Player Tactics not updating
- Fixed Scout Report Training Development & Happiness displaying blank bars for player out on loan
- Fixed Cup tied players not appearing on Fixture Details panel

FMC SPECIFIC

- News Item priority improvements to Manager News Website
- Assistant Training will correctly update the training pie chart
- Stopped players learning new positions when subbed into that position for very short periods of time
- Improved player training when user changes tactics frequently

MISC

- Fixed double prize money payout in Norway
- Fixed rounding issue in Sponsorship news item
- Fixed issue with illogical stadium completion date
- Fixed issue with £0 Sponsorship
- Improved newgen creation in View-only leagues
- Fixed issue where proposed plans to improve a stadium had fallen through and weren't explained to the user
- Fixed issue where a board only increased a transfer budget from -£2k to £0
- Adjusted the creation of African and Albanian newgens created in Italy

PRE-GAME EDITOR

- Fixed a number of unique crashes when verifying files in Advanced Rules
- Restored a number of verification warnings that were previously not generating
- Fixed an issue where fixture rules were removed when adding lower divisions to existing structures and converting to Advanced Riles
- Fixed an issue where certain leagues' default rules appeared with no dates or promotion/relegation information
- Improved the functionality of average points tables in custom nation rules
- Fixed a rare issue where a player would be given a positional rating of 20 and it would not extract into the game properly

IN-GAME EDITOR

- Fixed an issue where a player's unhappiness was removed, only for it to return the next day
- Enabled the editing of nations

MATCH ENGINE v1454

- Increased dribbling speed at higher end
- Improved pass and shot accuracy slightly at higher end
- Improved goalkeeper save AI
- Fixed keeper trying to pick up ball at feet but not being able to hold it
- Fixed some instances of unrealistically dreadful poor touch
- Fixed some full backs going forward too quickly off the ball
- Increased likelihood of certain attacking roles dropping deeper to look for ball
- Improved destination height of headed clearances
- Fixed up "Mark six yard area" at corners to mean zonal marking of the edge of the six yard box
- Fixed headed clearance trajectory bug
- Slight reduction in overhit passes
- Fixed potential own goal bug when player tries to stand still with ball near own goal line
- Prevented midfield players going too deep when defending own area
- Increased speed defenders will push up out of box when ball won back or cleared in deep areas
- Reduced instances of defenders turning back on ball and retreating too quickly when team is generally well positioned defensively
- Fixed error causing defenders to mark opponents and drop too deep into own area
- Tweaked pace and target point of some short passes to feet when receiving player is under pressure
- Slightly encouraged some more passes in behind opposition d-line
- Reduced some further instances of overly long first touches
- Reduced premature pot shots from distance when placed to take ball closer to opposition goal
- Encouraged taking on of opponents by players likely to run with ball more
- Some small dribbling AI tweaks
- Encouraged ball forward to target man a bit more
- Tweaked pass AI slightly
- Tweaked cross AI slightly
- Increased fouls slightly at lower levels
- Reduced mentality choice slightly for low directness AI teams
- Increased use of direct play strategy for smaller teams
- Potential fix for odd throw ins
- Fixed an issue when the subbed player doesn't drop the ball
- Tweaked pass choice AI
- Tweaked run with ball AI
- Tweaked when to cross AI
- Tweaked when to shoot long AI
- Tweaked shot choice AI for top players
- Tweaked header accuracy slightly
- Tweaked when to clear ball AI
- Fixed error causing many corners to go too close to goal line
- Tweaked off ball movement around ball player
- Fixes and tweaks to passing AI
- Fixed some issues causing poor dribbling and first touch decisions
- Some tweaks re when to shoot or not
- Increased urgency of off ball movement in some situations
- Fixed offsides being called after player has moved back onside before pass
- Fixed bug where dive by attacker could result in penalty regardless of where it occurred
- Improved keeper reactions in some situations
- Made keepers sweep up balls more aggressively when needed
- Improved keeper positioning when narrowing angle
- Fixed a pass being reported as 550 yards in distance
- Fixed unrealistic examples of keepers holding shots
- Fixed keeper making unnecessary save attempt when already letting ball run out
- Fixed keepers making buggy attempts to save ball when they have it under control already
- Improved goalkeeper distribution
- Fixed buggy offsides being given when player fouled
- Fixed some instances of players continuing with pointless attempts to intercept balls that are destined for opponent
- Made players quicker to move to slow moving ball when under pressure
- Fixed some instances of buggy poor first touches
- Less risky passes around own danger area
- Some minor general passing AI tweaks
- Tweaked long shot AI slightly
- Reduced instances of silly passes when player in goalscoring opportunity
- Made players less gung ho about drifting offside
- Fixed buggy kick offs where the 2 players get in each other’s' way
- Fixed some keeper clearances being given insufficient elevation
- Fix for some crosses not being attempted
- Reduction in dangerous and long back passes
- Reduced DFK conversion slightly
- Further fixes for keeper handling and judgement of ball issues
- Removed illogical zonal marking on free kicks around corner of penalty area
- Reduced unnaturally looped kicks from ground
- More minor tweaks to on ball decision making AI
- Fixed rare occurrence of player "teleporting" randomly on ball
- Reduced unrealistic instances of long shots
- Fixed bug causing some shot velocities to be reduced
- Fine-tuned shot and pass accuracy
- Fine-tuned player ratings
- Fixed underhit long kicks
- Fix occasional penalty awards when offence nowhere near area
- Fixed rare occurrence of match not kicking off after goal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
Postius schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:32:
[...]

Ik heb al meerdere keren meer gekregen voor spelers. Wat mij opvalt is dat PSG niet meer bied dan 85 miljoen euro voor een speler. Ze willen mijn beide spitsen maar die gaan gewoon niet weg aangezien het de beste van de wereld zijn in mijn ogen.

Mijn advies is om je spelers elke keer qua vraagprijs te verhogen, en als iets in de buurt komt van wat je wilt: onderhandelen. bv als ze 15 miljoen bieden. 50 onderhandelen. Als ze interesse hebben dan bieden ze 20, Dan verlaag je naar bv 45. bieden zij 25, vraag jij 40 en vaak zeggen ze dan ook nog akkoord.

club: Ajax
jaar: 2022-2023
reputatie: niet de hoogste, ook geen 2e etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
grappig om te zien dat ik niet de enige ben die van Ajax een wereldmacht heeft weten te maken.

Ik won al int eerste jaar de EL en daarna continue de CL(de eerste keer met ontzettend veel scheitmazzel maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
Zijn er hier mensen die op een Mac spelen? Na de laatste update is de interface vernaggeld, als in mijn cursor komt niet overheen met de plaats op het scherm dus ik kan de bovenste menu items niet meer aanklikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
hmartino schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:45:
[...]

Ik heb al meerdere keren meer gekregen voor spelers. Wat mij opvalt is dat PSG niet meer bied dan 85 miljoen euro voor een speler. Ze willen mijn beide spitsen maar die gaan gewoon niet weg aangezien het de beste van de wereld zijn in mijn ogen.

Mijn advies is om je spelers elke keer qua vraagprijs te verhogen, en als iets in de buurt komt van wat je wilt: onderhandelen. bv als ze 15 miljoen bieden. 50 onderhandelen. Als ze interesse hebben dan bieden ze 20, Dan verlaag je naar bv 45. bieden zij 25, vraag jij 40 en vaak zeggen ze dan ook nog akkoord.

club: Ajax
jaar: 2022-2023
reputatie: niet de hoogste, ook geen 2e etc
Zo doe ik het ook.
Zodra je een bod krijgt en je denkt meer te krijgen dan moet je gewoon absurd hoog inzetten.
Soms schrik je ze af maar meestal reageren ze met een nieuw bod dat hoger is dan hun originele bod.

Ze gaan voor mijn smaak teveel mee met jouw eisen maar in de echte wereld zien we dat ook wel eens voorbij komen, dat clubs absurde bedragen betalen omdat ze de speler moeten hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 01-03-2014 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van patch 14.3.0.... sinds deze patch doet de keeper soms rare dingen, zoals de bal tegen een van mijn eigen defenders schieten bij een uittrap, waardoor hij zó het eigen doel inhobbelt... doelpunt voor de tegenstander!

Uittrappen doet hij soms ook raar, hij deponeert de bal recht in de voeten van de spits van de tegenstander, makkelijk scoren voor hen...

Met de vorige patch ging dit een stuk beter, maar ik heb nu al drie wedstrijden verloren door dom gedrag van mijn keeper. Ga me afvragen of hij is omgekocht ofzo....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Na 3 seizoenen succes met Anderlecht (3x kampioen)
Gaat het 4e seizoen erg matig tot nu toe. Ik sta eind november 5e met 15 punten achterstand op de nummer 1. Loop veel te verliezen en gelijk te spelen.

Ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
Deadsy schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 01:18:
[...]

Zo doe ik het ook.
Zodra je een bod krijgt en je denkt meer te krijgen dan moet je gewoon absurd hoog inzetten.
Soms schrik je ze af maar meestal reageren ze met een nieuw bod dat hoger is dan hun originele bod.

Ze gaan voor mijn smaak teveel mee met jouw eisen maar in de echte wereld zien we dat ook wel eens voorbij komen, dat clubs absurde bedragen betalen omdat ze de speler moeten hebben.
Ik ben het helemaal met je eens. En soms wil je ze ook afschrikken. Het leuke is echter dat je inderdaad hele grote bedragen kan krijgen. Ik denk dat wanneer ik met PSG/Man City ga onderhandelen dat ik zeker 125 miljoen moet kunnen krijgen, al is 150 de inzet. :D
wildhagen schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:40:
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van patch 14.3.0.... sinds deze patch doet de keeper soms rare dingen, zoals de bal tegen een van mijn eigen defenders schieten bij een uittrap, waardoor hij zó het eigen doel inhobbelt... doelpunt voor de tegenstander!

Uittrappen doet hij soms ook raar, hij deponeert de bal recht in de voeten van de spits van de tegenstander, makkelijk scoren voor hen...

Met de vorige patch ging dit een stuk beter, maar ik heb nu al drie wedstrijden verloren door dom gedrag van mijn keeper. Ga me afvragen of hij is omgekocht ofzo....
Het valt mij ook op dat de keeper iets vaker een fout maakt met uittrappen/de bal weer in het spel brengen. Nu spelen mijn verdedigers erg ver van de keeper af, Maar nu krijg ik snelle spitsen die de bal onderscheppen, en dat gebeurde eerder nog niet. Het is ergens wel leuk, mijn spitsen hebben ook een paar ballen kunnen onderscheppen. Het gebeurt niet zoveel hoor.
Ik moet dan ook toegeven dat mijn keeper aan vervanging toe is. Nog maar 2.5 sterren, hij is dan ook al 34 jaar maar hij heeft zoveel prijzen met mij gewonnen dat ik nog geen "nieuwe"keeper wou. Ik kon alle goede keepers krijgen omdat hun contract afliep wat al heel raar is. Zoals ter stegen.
Ik ga nu een nieuwe keeper inbrengen die ik zelf heb opgeleid. En dan mag mijn huidige "Asmir Begovic" met pensioen. Of toch nog even tutoren vanwege de hidden stats :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
hmartino schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:05:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. En soms wil je ze ook afschrikken. Het leuke is echter dat je inderdaad hele grote bedragen kan krijgen. Ik denk dat wanneer ik met PSG/Man City ga onderhandelen dat ik zeker 125 miljoen moet kunnen krijgen, al is 150 de inzet. :D

[...]
Bij mij bieden ze niet meer dan 87/88 miljoen. Steeds maar weer, ze lijken niet hoger te (kunnen) gaan. Of er moet nu in de meeste recente patch iets aangepast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:25
hmartino schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:05:

Het valt mij ook op dat de keeper iets vaker een fout maakt met uittrappen/de bal weer in het spel brengen. Nu spelen mijn verdedigers erg ver van de keeper af, Maar nu krijg ik snelle spitsen die de bal onderscheppen, en dat gebeurde eerder nog niet.
Cillessen maakte het zichzelf ook niet erg gemakkelijk bij het NL elftal gister. Het deed mij wel een beetje denken aan FM. ;)

Er zijn ook wel redelijk wat klachten over de keepers op het community forum van FM.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste