Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Mitrovic ging bij mij voor bijna 40 miljoen weg naar Bayern, maar is inderdaad best wel een zeikerd. Heb (net als in 2013) Carlos Fiero (nog uitgeleend voor ervaring) en een een andere spits voor veel geld bij Juve vandaan gehaald (zal de naam nog opzoeken). Maar die heeft er in een half seizoen al 22 inhangen. Dus missen doe ik Mitrovic niet echt.Mars18 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:33:
toch nog kampioen geworden de beker gewonnen.
Mitrovic scoorde 27 keer dit seizoen.
Helaas voor 22 miljoen weggedaan aan Chelsea. Was niet meer te houden. Feyenoord vroeg of ik trainer wilde worden maar heb het afgeslagen.
Nu in 2017 voor 15 mil Zivkovic gekocht, al komt die pas volgend seizoen..
[edit]De geweldenaar heet Gabriel Barbosa, een Braziliaan, pas 21, heeft nu 29 doelpunten gemaakt dit nog lopende seizoen.
[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 07-03-2014 23:22 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Mooi om te zien dat die Barbosa hier voor 2.5 is gekocht door Barca, en nu 30 mil transferwaarde heeft bij Bayern. Lol.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:38:
[...]
Mitrovic ging bij mij voor bijna 40 miljoen weg naar Bayern, maar is inderdaad best wel een zeikerd. Heb (net als in 2013) Carlos Fiero (nog uitgeleend voor ervaring) en een een andere spits voor veel geld bij Juve vandaan gehaald (zal de naam nog opzoeken). Maar die heeft er in een half seizoen al 22 inhangen. Dus missen doe ik Mitrovic niet echt.
[edit]De geweldenaar heet Gabriel Barbosa, een Braziliaan, pas 21, heeft nu 29 doelpunten gemaakt dit nog lopende seizoen.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Achterin is het gewoon een gatenkaas, met simpele 1-2-tjes word ik door zelfs clubs als Helmond helemaal weggetikt en komt de tegenstander minstens 5x in de wedstrijd 1 op 1 met mijn keeper. Het is dat hij nog redelijk wat pakt en ik meer scoor dan ik tegen krijg maar ik ben redelijk radeloos. Wat middenveld en aanval betreft kan ik makkelijk meedraaien in de Europese top, maar mijn verdediging maakt er een potje van.
Hebben jullie nog tips?
Ik heb datzelfde probleem ook, geen idee of het aan mijn speelstijl ligt, maar met 4 en 4,5 ster verdedigers gebeurt met dat nog steeds een aantal keer per wedstrijd, of dat mijn 4,5 sterren keep een fuckup maakt en me een doelpunt kost. Opzich geen probleem wat ik weet dat mijn middenveld en aanval het toch wel qua doelpunten compenseerd. Kan me voorstellen dat dat met Helmond een stuk lastiger is.FotW schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:58:
Ik ben bezig in mijn 3e seizoen en draai aardig (2x kampioen en beker en 1x kwartfinale champions league) maar mijn verdediging blijft een drama en ik heb geen idee of dat aan mij ligt of dat anderen dit ook ervaren.
Achterin is het gewoon een gatenkaas, met simpele 1-2-tjes word ik door zelfs clubs als Helmond helemaal weggetikt en komt de tegenstander minstens 5x in de wedstrijd 1 op 1 met mijn keeper. Het is dat hij nog redelijk wat pakt en ik meer scoor dan ik tegen krijg maar ik ben redelijk radeloos. Wat middenveld en aanval betreft kan ik makkelijk meedraaien in de Europese top, maar mijn verdediging maakt er een potje van.
Hebben jullie nog tips?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik speelde in mijn voorbeeld niet met, maar tegen HelmondMeNTaL_TO schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:28:
[...]
Ik heb datzelfde probleem ook, geen idee of het aan mijn speelstijl ligt, maar met 4 en 4,5 ster verdedigers gebeurt met dat nog steeds een aantal keer per wedstrijd, of dat mijn 4,5 sterren keep een fuckup maakt en me een doelpunt kost. Opzich geen probleem wat ik weet dat mijn middenveld en aanval het toch wel qua doelpunten compenseerd. Kan me voorstellen dat dat met Helmond een stuk lastiger is.
Mijn contract loopt aan het einde van het seizoen af en ik wil graag nog 1 seizoen blijven maar het bestuur wil minimaal 3 jaar.
Daarnaast is het vrij gaar dat men mij al ik weet niet hoe lang geen loonsverhoging heeft gegeven, ik zit nog steeds op 9500 p/w wat met ons succes en geld toch wel laag is.
Jammer genoeg zal ik dus weg gaan zonder dat al mijn doelen gehaald zijn.
Mijn doelen waren een nieuw stadion met mijn naam erop en ervoor zorgen dat Nederland in de top 5 komt.
Het stadion is er sinds begin van dit seizoen (90.000 stoeltjes) en mijn naam staat erop maar Nederland staat nog steeds slechts 6e. Met Ajax heb ik nu de afgelopen 7 jaar de CL gewonnen maar de restelijke clubs laten het gewoon afweten terwijl ik toch echt mijn best doe om ze sterker te maken, ik koop regelmatig waardeloze spelers voor veel geld van ze en ik verkoop mijn net niet toppers vaak aan hun door.
Het enige pluspuntje is dat de top van Nederland iets breder geworden is met de toetreding van Helmond Sport

2 seizoenen geleden voor het eerst iets van ze gemerkt toen ze zich kwalificeerden voor de EL en vorig seizoen eindigden ze als 2e en ze doen het dit seizoen niet slecht in de CL.
Er word elk seizoen voor pakweg 20mln aan spelers gehaald terwijl er voor minder dan 10 aan spelers vertrekt en ze salarissen zijn ook aardig dus de eigenaar zal wel een suikeroom zijn.
Ik zal mijn opvolger achterlaten met een top team en sterke reserve en een sterke jeugd alhoewel mijn 2 top DCs al 29 zijn.
Nu is de vraag waar ik komend seizoen heen zal gaan. Ik wil naar Azie maar kan niet kiezen tussen Zuid-Korea, China en Japan.
Ik ben geloof ik nog nooit eerder in een van deze landen actief geweest dus weet iemand iets hierover betreffende afwijkingen qua competitie structuur ofzo? Dingen waar je aan moet denken?
[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 22-03-2014 22:32 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Er zijn ook meer dan 20 verschillende attributen die elke speler heeft, verspreid over 3(4) groepen - Techniek, Mentaal, Fysiek (Bij keepers word techniek vervangen met een ''keeper'' groep)
Er is een ''klassieke'' modus in het spel, waarbij er heel veel functies zijn weggelaten en alles zo barebones mogelijk is gelaten, maar ik heb weinig ervaring met die modus, aangezien ik gewoon de hele ervaring wil hebben.
En van het online spelen, er is een soort lobby systeem waar je mensen kan joinen, maar dat pakt bijna nooit uit. Ik speel soms online, maar dat doe ik dan alleen met mensen die ik ken zodat er makkelijk gecommuniceerd kan worden en alles dus lekker vlot loopt.
Het is een spel waar je echt van moet houden, en ook eentje waar je nooit echt de ultieme meester kan worden zonder veel werk aan het bouwen en onderhouden van een sterk team. En zelfs de top clubs zijn nog redelijk pittig om naar succes te leiden. Maar ik hou van de hele serie, en andere voetbal simulators zijn gewoon niet in te komen als je Football Manager gewend bent.
Anoniem: 582467
Opstelling:
Cillessen
VR (fb) Denswil (cb) Veltman (cb) Boilesen (fb)
Poulsen (anchorman)
Blind (bwm)
Bojan (if) Klaasen (ap) Fischer (if)
De Jong (p)
Aankopen: Zivkovic.
Ik speel Fifa op de pc, maar toen de wedstrijd begon hoorde ik opeens een Rus praten tegen een vriend. Op de achtergrond hoorde ik dat een andere spel werd gespeeld.
Ik dacht dat ik gehacked was..
Gelijk spel uitgezet (verloren) en ik hoorde hen niet meer.
Ik wist niet dat je in Fifa met de tegenstander kon praten. Hoe zet je zoiets uit? Vet storend als de tegenstander tegen me gaat lullen...
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 588000
In het kort: Wegblijven uit China.Jorgen schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:39:
China heeft nogal wat beperkingen qua aantal spelers en uit welke landen ze afkomstig mogen zijn. (Zo tellen soms spelers uit Taiwan, Hong Kong en Macau mee als binnenlands/Chinees en voor sommige competities tellen ook zij als buitenlands.) Daar moet je wel rekening mee houden. De Japanse competitie heb je alleen als je een extra bestand hebt gedownload. Houd er rekening mee dat er nog geen goede manier is om de geschiedenis van Japanse teams weer te geven. Dit in verband met de rechten op deze competitie die bij Konami liggen. Over de Zuid-Koreaanse competitie kan ik niet zoveel zeggen. Als je naar Azië wilt, dan kan je ook voor Australië kiezen. Het land zelf ligt niet in Azië, maar ze spelen wel mee in de AFC competities.
Heb het seizoen net afgesloten alles gewonnen en het hele seizoen geen wedstrijd verloren.
Mijn contract is 4 dagen geleden afgelopen maar ik zit nog steeds bij Ajax
Ik zit dus nu te solliciteren bij diverse Koreaanse clubs en krijg dan een bericht van het Ajax bestuur dat ze vrij bedroeft zijn dat ik zo openlijk solliciteer bij andere clubs.
Wtf mijn contract is afgelopen waarom zou ik niet bij andere clubs solliciteren.
Keeg een tijd geleden ook de melding dat papieren niet in orde waren en de verhuizing naar het andere stadion niet door zou gaan. We zijn pakweg een jaar geleden al naar het nieuwe onderkomen verhuist
Heb je de database wel geladen?
Ben na mijn vertrek bij Ajax een jaar lang werkeloos geweest.
Interesse getoond in clubs waar ik wel wilde werken (in Azie) maar kreeg geen aanbiedingen.
Er zaten wel wat leuke clubs uit de top landen achter me aan maar daar wilde ik niet heen.
Het leuke is dat ik bij Ajax 9.750 p/w kreeg en men wilde mij geen salaris verhoging geven tenzij ik voor 4 jaar zou tekenen. En die verhoging was slechts een paar duizend. Toen ik zonder werk zat wilde Engeland mij als bondscoach hebben met een salaris van 97k p/w -.-
Ik heb dus het gevoel dat ik flink onder betaald was bij Ajax.
Na een jaar zoeken begon ik te sollciteren bij clubs in Skrill South (laagste divisie in Engeland).
Het doel is om te promoveren en dat vind ik een realistisch doel.
Het enige nadeel is dat het me niet gelukt is een goede speler te huren of ze wilden niet of ze konden uiteindelijk terecht bij een club een divisie hoger.
De naam van de club is Brackley, voor dit niveau een 13 in een dozijn club maar promotie moet te doen zijn en na de promotie hopen dat we niet direct weer degraderen (want dat blijkt de trend te zijn bij deze club).
Anoniem: 588000
lukt ook niet... het ziet er nogal buggy uit en kan helemaal niks aanklikken
Na 30 van de 42 wedstrijden staan we 1e met 5 punten los van de nr2, de kans dat we promoveren is dus zeer groot.
Het heeft pakweg 15 wedstrijden geduurd voordat ik een tactiek had die lekker werkte waardoor aan het begin de resultaten zeer wisselvallig waren.
Ik begon met een zeer defensieve tactiek omdat de verdediging de zwakste linie was. Maar het resultaat hiervan was dat de aanvallers die ik had teveel op een eilandje zaten en de bal niet kwijt konden.
Nu speel ik dus met 2 spitsen en 2 vleugel spelers en gaat het aanvallend super, we krijgen nog regelmatig goals tegen maar we gebruiken de tactiek waar we meer goals proberen te maken dan we tegen krijgen en dat werkt goed.
De aanvallers zijn allemaal zeer beperkt in hun kwaliteiten waardoor de vleugel spelers het veld breed houden zodat de spitsen niet te veel in de kleine ruimte gedwongen worden.
Een van de spitsen loopt randje buitenspel en na een tijdje gingen de combinaties lekker.
Nu de problemen van de club. De kans op promotie acht ik groot maar ik ben bang dat we ook weer direct degraderen. De reden hiervoor is de slechte financiele staat van de club.
Toen ik bij de club instapte waren er te veel dure contracten die we eigenlijk niet kunnen betalen.
Per maand draaien we 40 tot 50k verlies en we staan nu al 515k rood.
De premie aan het einde van het seizoen zal dit hoop ik dekken maar er zal niets overblijven om te investeren in de spelers.
Daarnaast hebben we enkele spelers die gewoon te veel salaris verdienen voor hun kunnen (300/400 pw).
Ik ben al blij dat de contracten van de hele staf aan het einde van het seizoen aflopen want die krijgen ook een absurd salaris.
edit:
Na 42 wedstrijden zijn we op doelsaldo kampioen geworden.
Het einde was echt lekker spannend en absurd, 10 wedstrijden voor het einde stonden we 5 punten voor op de nr2 en toen kregen we opeens een reeks hele zwakke wedstrijden.
Vooral de laatste 3 wedstrijden waren een beetje gaar, 3 wedstrijden voor het einde stonden we puntgelijk met de nr2 en uit die laatste 2 wedstrijden haalden we slechts 2 punten en toch wisten ze ons niet in te halen
Het doel voor het nieuwe seizoen is niet te degraderen en dat hoop ik zelf ook.
Als ik kijk naar de top ploegen die vorig seizoen meededen voor promotie dan valt je direct op dat hun selectie groter is en ouder is. Qua kwaliteit zijn ze allemaal net iets beter en hebben dan ook nog enkele spelers die er duidelijk bovenuit steken.
Ik heb geen geld voor echte versterkingen dus ben beperkt tot huren en gratis spelers. Spelers huren lukt me voor geen meter en de gratis spelers zijn kwalitatief toch minder dan de spelers van de favorieten dus probeer ik mijn voordeel te halen uit een betere technische staf.
[ Voor 23% gewijzigd door Deadsy op 06-04-2014 14:26 ]
ja dat probeer ik elke zomer maar hoger dan League 1 en 2 clubs kom ik niet, wedstrijden tegen hun brengen wel geld in het laatje maar je word er niet rijk van.Maartenvand schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:49:
Een trucje om op dat niveau inkomsten te genereren kan zijn om in de voorbereiding veel tegen Premier League en Championship teams te spelen. Bijvoorbeeld een aantal vriendschappelijke competities en bekers organiseren.
We hebben nu een uitstaande lening van 70k en iets meer dan 300k schuld welke door het bestuur gedekt word.
Raar genoeg gaat het absurd goed met Brackley en we doen in de Skrill Premier mee om promotie.
Na een hele goede reeks stonden we zelfs lange tijd 1e maar na een zeer slechte reeks zwakten we flink terug maar we hebben ons nu weer terug gevochten naar de 2e plek.
Ik had zelf absoluut niet verwacht dat we zo goed mee zouden doen aangezien er uiteindelijk slechts 3 spelers bij gekomen zijn (maar dan wel precies op de posities waar ik versterking nodig had).
Maar de prestaties zijn denk ik te danken aan de zeer grote selectie welke ook goed in balans is.
De andere clubs hebben allemaal 2 of 3 echt goede spelers bij de selectie maar hun selectie is zeer klein (16/18 man waar ik 25 heb) en het kwaliteits verschil tussen basis en bank is zeer groot.
Ik laat de spelers in een hoog tempo spelen en roteer dus vaak en het kwaliteits verschil in mijn selectie is minimaal dus de reserves zijn vrij goed.
Anoniem: 582467
Doe ik al, hetzelfde doe ik ook met spelers met aflopende contracten. Zodra ik ze kan benaderen zit ik erop.Anoniem: 582467 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:25:
Wat het beste werkte met lagere divisieclubs is zorgen dat je op de dag dat nieuwe regens gemaakt worden, er simpelweg meteen bij bent. Ze waren toen altijd beschikbaar om te tekenen. Bij de update is dit helaas veranderd en krijg je de melding dat de speler op het punt staat om een contract te tekenen bij zn huidige club. Vind dit jammer. Maakt het nog lastiger om op te klimmen als je geen youth recruitment hebt van 16-20
Op die manier heb ik afgelopen zomer een nieuwe spits en rechtsbuiten mogen verwelkomen.
Een 18 jarige Duitse spits Moha, hij heeft er nu na 24 duels al 15 inliggen. Niet absurd veel maar voor mijn club is het een leuk aantal.
En de rechtsbuiten Assale, hij komt uit de Ivoorkust maar is een regen uit Frankrijk. Heeft nu na 26 duels al 16 assists en 5 goals en als hij in vorm is dan zitten er gewoon 2 verdedigers op hem.
Beide hebben me absurd veel werk gekost om binnen te halen.
Via de ingame player search gefiltered op spelers met aflopende contracten en op enkele stats. Dan de kolom salaris erbij voegen en alleen naar spelers kijken die op het moment een salaris vangen welke in jouw budget valt, naar de speler waarde kijken kan ook helpen want spelers met een te hoge waarde zullen niet bij mij tekenen.
De stats waar ik dan op filterde waren Stamina en Pace omdat deze 2 stats toch wel belangrijk zijn voor mijn tactiek (veel beweging en een hoog tempo). En verder kijk ik nog naar Determination en Work rate.
Kijken naar stats die belangrijk zijn voor hun positie/rol zijn een luxe die ik me niet kan veroorloven.
[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 08-04-2014 14:14 ]
Vind de competitie maar klote met die play-offs. Is me nog geen seizoen gelukt om vroeg in de play-offs kampioen te worden. En europees lig ik er telkens na de 1e ronde knockout van de europa leauge uit, ga als 3e telkens door in de Champions League.
Competitie

Beker

Supercup

Transfers in de seizoenen:
2013-2014

2014-2015

2015-2016

2016-2017

2017-2018

2018-2019

De transfers vallen me niet mee. Lastig om een goede spits te halen die ook echt bij mij 20 keer scoort. Als hij dat bijvoorbeeld bij zijn vorige club al heeft gedaan.
Torres in 2016-2017 opgehaald. Scoort die 2x in 21 duels
Dacht ga in dit nieuwe seizoen oude spelers van het echte anderlecht terughalen maar viel ook tegen. Niemand wil haast komen.
Huidige selectie is veels te groot

[ Voor 37% gewijzigd door Mars18 op 08-04-2014 18:22 ]
Mijn eigen ervaring is dat dit soort spelers niet echt kneedbaar meer zijn. Ze spelen alleen goed als je ze juist gebruikt.
Ik zou kijken voor een paar goede scouts en wat jonge spelers binnen halen. Ze zijn goedkoper waardoor je minder risico loopt en als je scouts goed zijn en je de juiste keuzes maakt zullen ze een veel hoger niveau halen dan de spelers waarvoor je nu vrij veel betaald.
Dank je,Deadsy schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:35:
Je lijkt vooral spelers te halen die al uitgeleerd zijn, ze hebben hun top al bereikt en zullen dus niet beter worden.
Mijn eigen ervaring is dat dit soort spelers niet echt kneedbaar meer zijn. Ze spelen alleen goed als je ze juist gebruikt.
Ik zou kijken voor een paar goede scouts en wat jonge spelers binnen halen. Ze zijn goedkoper waardoor je minder risico loopt en als je scouts goed zijn en je de juiste keuzes maakt zullen ze een veel hoger niveau halen dan de spelers waarvoor je nu vrij veel betaald.
Ja ook zo Pelle en Finborgasson scoorde bij mij niet meer dan 10x per seizoen
Vind het nu wel lastiger, nu je meer regens heb, en bijna geen echte spelers meer die ik ken van tv zeg maar.
Dat kan ook in je voordeel werken.Mars18 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:31:
[...]
Vind het nu wel lastiger, nu je meer regens heb, en bijna geen echte spelers meer die ik ken van tv zeg maar.
Als je altijd alleen spelers haalt die je kent van TV dan let je meer op de naam dan de stats waardoor je vaak teveel betaald voor hun kunnen (begrijp me niet verkeerd ik zat achter C. Ronaldo en Messi aan toen ze al heel ver over de top waren).
Je gewoon even 5min verdiepen in welke stats belangrijk zijn voor goede scouts en welke stats belangrijk zijn voor jonge talenten en bepaalde posities en je bent eigenlijk al klaar.
Dan zoeken de scouts de goede talenten en dan mag je zelf gaan bepalen hoe ver je wilt gaan voor deze talenten (dat je veel betaald voor een groot talent betekend niet dat hij ook goed word).
Na een tijdje zul je vanzelf weten welke stats belangrijk zijn voor welke positie/rol en als je dan de resultaten ziet van je scouts dan weet je direct wie je wilt hebben en hoever je voor hem wilt gaan.
Als je een goed netwerk hebt en elk jaar wat binnen haalt dan zullen je financien omhoog schieten en zul je een lekker team hebben dat nog jong genoeg is om zich aan te passen aan jouw speelwijze.
En schuw er niet voor een speler een nieuwe rol/positie aan te leren als jij denkt dat hij daarvoor geschikter is.
[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 09-04-2014 15:12 ]
Changelist: http://community.sigames....14-14.3.1-Update-Released
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb net mijn 2e seizoen met Brackley afgesloten en we zijn gepromoveerd naar de League 2.
De paar transfers die ik maakte waren genoeg om bovenin mee te draaien en promotie af te dwingen, er waren geen spelers die echt top presteerden het was een echt een team prestatie.
Het voordeel daarvan is dat een blessure of schorsing niets uitmaakte maar het nadeel is dat ik geen spelers voor leuk geld kan verkopen.
Maar nu terug naar het gevoel dat ik genaaid ben.
Aan het einde van vorig seizoen toen promotie zeker was keek ik naar de League 2 en zag dat de kwalitatieve sprong niet groot was. 3/4 nieuwe spelers voor de zwakke plekken en 1 of 2 spelers die het verschil maken en ik kan meedoen om promotie.
Maar er is 1 klein probleem, ik mag en kan geen spelers aantrekken.
We sloten vorig seizoen met een negatief resultaat af en vanwege de eisen van League 2 moesten flink wat stoeltjes geinstaleerd werden in het stadion wat weer 175k koste. Daarom staan we nu 420k in het rood waardoor het salaris budget voor dit seizoen gelijk blijft aan dat van vorig seizoen.
Daar komt nog bij dat ik een paar domme contracten afgesloten heb waardoor ik nu 3k boven het budget zit en dus niets kan halen.
De fouten bij de contracten zijn de premies bij promotie in combinatie met meerjarige contracten.
Ik wist dat dit dom was maar zonder die 2 dingen wilden ze niet komen en ik dacht dat het geen probleem zou zijn bij een normale stijging in het budget.
De best betaalde spelers bied ik al de hele voorbereiding aan, het is zelfs zover dat ik ze gratis aanbied.
Mocht ik ze op de laatste transfer dag nog kwijt raken dan zijn we gered want dan heb ik budget om gratis spelers te halen (die beter zijn en minder salaris willen) en in de loan window nog wat spelers te huren.
Raak ik ze niet kwijt dan is promotie uitgesloten en zal ik ergens bij de laatste 10 eindigen, misschien zelfs degraderen.
Mejor así
Iets van 20 jaar in de Eredivisie gewerkt en ben geloof ik 5x 2e of 3e geworden. Terwijl mijn prijzenkast er niet om liegt. Dus of een bug of ze kijken naar hele rare dingen.Resteleiro schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:05:
Dat dacht ik al. Zonde!
In de CL niet verder gekomen als de 1e ronde na de poulefase.
Wil nog een game starten met PSG om daar europees mee te gaan heersen.
Mag met PSG niet moeilijk zijn. Toen ik met Ajax Europees geheerst heb waren hun de nr2 van Europa.Mars18 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:30:
Voor de 6e keer op rij kampioen met Anderlecht, en voor de 4x achter elkaar de beker gewonnen. Super cup ook voor de 6e keer gepakt.
In de CL niet verder gekomen als de 1e ronde na de poulefase.
Wil nog een game starten met PSG om daar europees mee te gaan heersen.
Heb enkele dagen geleden mijn eerste League 2 seizoen met Brackley afgesloten.
Vanwege onze schulden kreeg ik een zeer laag salaris budget waardoor ik wist dat we mee zouden doen om degradatie.
Halverwege het seizoen stonden we 25e (degradatie plek) maar de 8 clubs boven ons stonden allemaal binnen 4 punten. Dank een paar goede wedstrijden in de 2e seizoens helft sloten we het seizoen af op een 20e plek.
Dankzij de league en TV gelden ging in ons 2e seizoen het salaris budget van 18 naar 25k.
Met dit geld uiteindelijk een aardige selectie bij elkaar kunnen halen alhoewel deze wel nogal klein is.
15 goede spelers en dan nog 3 huur spelers die tekort komen.
Deze 3 mogen spelen in potjes die ik niet wil winnen om zo de rest fit te houden.
Na 7 duels staan we 8e en promotie is mogelijk maar zal waarschijnlijk via play-offs gaan.
Heb alleen veel contracten moeten afsluiten waarmee ik volgend jaar flink in de problemen kan komen mochten we niet promoveren.
Die heb ik niet voor je, maar op de volgende site is een steam key maar iets meer dan 20 euro.Venzio schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 02:05:
Heeft hier iemand toevallig zo'n 75% korting voucher via Steam? Ik zou dit spel zeer graag kopen maar het prijskaartje van 40+- euro vind ik toch wel wat te duur en ik zou graag overstappen van FM13..
http://www.gamesync.nl/fo...code-kopen-bestellen.html
Scheelt toch weer he
Heb ik wel voor je. Laat maar weten waar ie heen mag.Venzio schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 02:05:
Heeft hier iemand toevallig zo'n 75% korting voucher via Steam? Ik zou dit spel zeer graag kopen maar het prijskaartje van 40+- euro vind ik toch wel wat te duur en ik zou graag overstappen van FM13..

Zie ook Online Gamekeys kopen - Deel II
Kom er trouwens achter dat ik ook 2 vouchers voor 75% korting op FM14 heb. Mocht er nog iemand interesse hebben, stuur een PM.
[ Voor 40% gewijzigd door JanW op 02-05-2014 12:31 ]
We deden van begin af aan mee om promotie maar tegelijkertijd waren we van begin af aan kansloos om de titel te pakken aangezien de uiteindelijke kampioen al direct uitliep en altijd een flink gat heeft gehad tot de volgers.
De stap van League 2 naar League 1 is niet al te groot maar om kans op promotie te maken zullen er toch de nodige spelers bij moeten komen.
Ik heb denk ik 6 echte versterkingen nodig en 3 daarvan moeten echt toppers zijn die het verschil kunnen maken. Raar genoeg is ons salaris budget flink omhoog gegaan dus het geld is er.
Ik heb nu al 2 echt goede spelers binnen kunnen halen en ik snap nog steeds niet hoe.
Een 26 jarige international van Albanie en een 22 jarige international van Guatemala. Beide gratis opgepikt en ze hadden geen rare eisen.
Beide gevonden door te filteren en dan wat rond te spelen met sorteren naar internationals.
Alhoewel het erop lijkt dat de gast van Guatemale al 2 jaar niet meer gespeeld heeft.
[ Voor 97% gewijzigd door Maxiootje op 27-07-2014 16:40 ]
Anoniem: 597449
De 3d graphics zien er weer dan wel goed uit!
Zeker waarAnoniem: 597449 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:47:
Online is meestal wel leuker dan als je gewoon speelt, heb je tenmiste nog een extra strijd
alleen moet je wel iemand hebben om het mee samen te spelen!
Direct aan het begin van het seizoen verhuisden we naar ons nieuwe stadion met 13100 stoeltjes, het oude had er 5000 dus dit is een leuke upgrade.
Uit de laatste 6 wedstrijden wisten we slechts 6 punten te behalen alhoewel het programma niet al te zwaar was, dus ik was blij dat deze slechte reeks ons geen positie gekost heeft. Het gat met de clubs onder ons was nooit groot dus ik ben blij dat hun een net zo slechte reeks gehad hebben.
De positieve kanten van het seizoen is uiteraard de 5e plek en het behalen van EL voetbal komend seizoen.
tevsn heeft onze top spits het goed gedaan, 26 goals en 15 assists uit 37 wedstrijden. Nadeel is dan weer dat we zwaar afhankelijk zijn van hem. Als hij niet goed speelt dan hebben we een probleem.
Mijn contract liep dit seizoen af en de club vertikt het gewoon om zijn waardering te laten blijken in de vorm van een salaris verhoging. We draaien al jaren zwarte cijfers, vorig seizoen 70mln inkomsten en dit seizoen zelfs 98mln. Mijn salaris was 350 p/w en ze boden me een 3 jarige verlenging tegen weer 350p/w. Met de grootste moeite heb ik hiervan 350p/w met 25% salaris verhoging per jaar van gemaakt. Mijn basis spelers verdienen al 15 tot 22k p/w.
Daarnaast een rare melding gekregen.
Ik kreeg de melding dat het gemeente bestuur de verhuizing naar het nieuwe stadion niet heeft goedgekeurd. Als ik dan bij boardroom overview kijk zie ik dat de bouw van mijn nieuwe stadion gecancelled is. Gaar aangezien ik net een heel seizoen in dat nieuwe stadion gespeeld heb.
Direct erna krijg ik de melding dat mijn stadion uitgebreid word met 6900 stoeltjes waardoor we op 20k uitkomen. Tijdens de uitbreiding zullen we in het 30k stadion van Watford spelen.
In mijn 1e seizoen met Trabzon 1461 (Turkije een na hoogste divisie) ben ik kampioen geworden. Echter ben ik niet gepromoveerd naar de hoogste divisie (Turkse super liga). Hoe kan dit? Heeft dit wellicht iets te maken met mijn sattelietclub? Sattelietclub is Trabzonspor en die speelt gewoon in de TSL.
Voorgaande FM editie's had ik hier nooit last van. Wel werd er dacht ik de satteliet overeenkomst met Trabzonspor automatsich verbroken.
Edit:
@Lochtejans, start FM misschien niet op een andere scherm/tv die bijvoorbeeld uit staat? Ik heb het namelijk ook gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door HaWkY61 op 02-07-2014 14:47 ]
Wesside
(Football Manager 2014 Handheld, voor o.a. op iOS)
Geen idee in hoeverre deze afwijkt van de full game. Deze heb ik nooit gespeeld.
[ Voor 22% gewijzigd door Dacide op 25-07-2014 16:56 ]
seizoen 2013-2014
* Supercup verloren van RC Genk: 1-2
* Competitie gewonnen
* Beker van België gewonnen tegen Waasland-Beveren met 7-1 (5 x Matias Suarez)
* Proto keeper van het jaar
* Mitrovic topscorer
Seizoen 2014-2015 (Net begonnen)
* Supercup gewonnen van Zulte-Waregem met 2-0
Bedoeling is om op termijn een zeer jong, sterk team te bouwen (Potentieel allemaal 4,5 sterren). Heb nu al enkele versterkingen gehaald en de oude rotten moeten uit de selectie.
Mijn opstelling in 2014-2015
A-team
---------------------------Proto-------------------------------
Balzano -- Mbemba -- DenDoncker -- N'Sakala
-----------------Tielemans-----Guarderas--------------
Novillo ----------------Anderson----------Acheampong
---------------------------Mitrovic------------------------------
Wisselspelers
* Massimo Bruno
* Matias Suarez
* Freddy Adu
* Dennis Praet
* Anthony Van Den Borre
* Thomas Kaminski
Anyway, ik ben een redelijke voetbal noob wat spelers betreft. Ik las echter op diverse plekken dat Bob Vankan zo'n enorm talent was (fortuna). Dus ik met veel pijn en moeite deze jongen weten te strikken.
Krijg ik telkens commentaar van the board dat ze tevreden met me zijn. Behalve dat het een aanfluiting was dat ik Vankan gesigned had.
Tot ik Vankan een keer liet invallen tegen Go Ahead Eagles en hij 2 goals wist te scoren. Sindsdien is the board pleased met het aannemen van Vankan.
Hoeveel moest je betalen voor Anderson?Maditude schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:33:
Speel nu sinds een 2-tal weken met Anderlecht en het gaat eerlijk gezegd super.
seizoen 2013-2014
* Supercup verloren van RC Genk: 1-2
* Competitie gewonnen
* Beker van België gewonnen tegen Waasland-Beveren met 7-1 (5 x Matias Suarez)
* Proto keeper van het jaar
* Mitrovic topscorer
Seizoen 2014-2015 (Net begonnen)
* Supercup gewonnen van Zulte-Waregem met 2-0
Bedoeling is om op termijn een zeer jong, sterk team te bouwen (Potentieel allemaal 4,5 sterren). Heb nu al enkele versterkingen gehaald en de oude rotten moeten uit de selectie.
Mijn opstelling in 2014-2015
A-team
---------------------------Proto-------------------------------
Balzano -- Mbemba -- DenDoncker -- N'Sakala
-----------------Tielemans-----Guarderas--------------
Novillo ----------------Anderson----------Acheampong
---------------------------Mitrovic------------------------------
Wisselspelers
* Massimo Bruno
* Matias Suarez
* Freddy Adu
* Dennis Praet
* Anthony Van Den Borre
* Thomas Kaminski
En trekken ze ook aan Mitrovic?
Op mitrovic werd al rond de 10 miljoen euro geboden. Heb het bod afgeslagen omdat hij nog veel groeimarge heeft en zijn prijs dus ook :-)
Heeft in het nieuwe seizoen na 5 wedstrijden alweer 5 goals.
Mijn duurste transfer was voor een verdediger, 12,75 miljoen euro maar is echt wel goe se. Zijn naam kan ik nu voor de moment nie opkomen.
Anoniem: 396639
Naah niet echt, maar verwacht niet dat je de CL gaat winnen met een ''simpel'' tactiekje.Meizter schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:44:
Ik heb zelf ook FM 14 en ben begonnen met Ajax, eerste seizoen kampioen geworden, maar met elke save game die ik ook speel het lukt me nooit om een steady ploeg te worden, na half seizoen of 1 seizoen draait het gewoonweg niet meer lekker en blijf ik verliezen, ik weet niet goed wat Ik fout doe, ik geef toe dat ik niet alle aspecten van de game ken zoals trainingen enzo,, maar moet je alles zelf handmatig instellen voordat je steady ploegje kan zijn??
Over het algemeen als je tactiek aardig in elkaar zit kun je redelijk mee komen. Als je dan nieuwe spelers haalt en dergelijke groeit je team mee. Hier pas je weer je tactiek op aan en stukje bij beetje gaat het beter.
Met PSV zo tot 2030 gekomen, 3x CL, eigen non-stop de tripple in Nederland (Kampioen, Beker en Johan Cruijf). Nu met nieuwe update met Arsenal begonnen. En net 1e wedstrijd verloren tegen Newcastle.
Ik zie er niets over bij de opties en nu skipped is steeds naar iedere niet relevante mail. Erg irritant.
Je kan op vakantie gaan tot aan de eerstvolgende wedstrijddag; in-game name -> actions -> go on holiday.Loona35 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:23:
Noobvraagje: is er een manier om bij "doorgaan" niet naar de volgende dag maar naar de volgende match te gaan?
Ik zie er niets over bij de opties en nu skipped is steeds naar iedere niet relevante mail. Erg irritant.
Raar dat ze niet gewoon die functie standaard erin hebben om door te gaan tot de volgende wedstrijd tenzij er echt iets belangrijks is. Nu stopt is te pas en te onpas.
Nee dat verwacht ik ook zeker niet nee,, maar ik heb al vele malen eerder geprobeerd om met grote en kleine clubs te spelen en dan verschillende en zelfde tactieken geprobeerd maar het werkt niet echt.. na een tijdje loopt het dan gewoon ineens niet meer..Anoniem: 396639 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:32:
[...]
Naah niet echt, maar verwacht niet dat je de CL gaat winnen met een ''simpel'' tactiekje.
Over het algemeen als je tactiek aardig in elkaar zit kun je redelijk mee komen. Als je dan nieuwe spelers haalt en dergelijke groeit je team mee. Hier pas je weer je tactiek op aan en stukje bij beetje gaat het beter.
Met PSV zo tot 2030 gekomen, 3x CL, eigen non-stop de tripple in Nederland (Kampioen, Beker en Johan Cruijf). Nu met nieuwe update met Arsenal begonnen. En net 1e wedstrijd verloren tegen Newcastle.
Moet je ook dan zelf de trainingen aanpassen etc? want daar ben ik niet goed in,,
Je moet de Football manager classic mode proberen, die mode is juist bedoelt voor wat jij wil, gewoon zo snel mogelijk wedstrijden afwerken zonder al te veel randzaken.Loona35 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:04:
Beetje omweg maar het werkt
Raar dat ze niet gewoon die functie standaard erin hebben om door te gaan tot de volgende wedstrijd tenzij er echt iets belangrijks is. Nu stopt is te pas en te onpas.
---
Ik zit nu in 2020 in mijn Ajax save en ik heb de legendarische status al bereikt bij mijn club en de wereldklasse reputatie gehaald als manager, 3 keer achter elkaar de CL gewonnen met spelers als Pele van Anholt, Gilliano Wijnaldum, Richedly Bazoer en Richairo Živković als nederlandse exponenten, dat was leuk.
Eerste 3 seizoenen waren mager, eerste seizoen 1e geworden en de beker gewonnen maar toen ik en Jasper Cillessen en Kenneth Vermeer verkocht begon het een beetje te rommelen, ik dacht dat ik in Marco Bizot een redelijk goede en goedkope vervanger had aangetrokken maar stelde me vooral teleur, tweede seizoen tweede geworden en alleen de beker gewonnen, derde seizoen ook tweede geworden schaal en de beker, toen was ik het zat en heb ik Bizot op de transferlijst gezet en aangezien ik van der Hart niet goed genoeg vond had ik een buitenlandse keeper gehaald, daarna heb ik eigenlijk gedomineerd en altijd eerste geworden, de laatste jaren zelfs de CL gewonnen.
Ik heb Richairo Živković voor 51 miljoen naar Arsenal laten vertrekken, wilde hem eigenlijk niet verkopen maar ik kon dat bod eigenlijk niet weigeren, ik was eigenlijk al van plan om Viktor Fischer vaker in de spits te zetten dus dat kwam goed uit, reden is dat ik een 5 sterren Newgen heb die ik graag op links in de basis wil hebben.
Wat leuke feitjes uit mijn spel;
Ik heb een keer een gerucht gehad dat ik ontslagen zou worden, dat was als ik het goed heb in mijn derde seizoen, team zat ik een slechte periode en ik moest winnen van een van de zwakkere teams en ik won die wedstrijd.
Ik ben 3 keer Manager van het jaar geworden en 1 keer derde, die derde plek was trouwens in mijn meest recente seizoen
Feyenoord heeft in twee seizoenen degradatie voetbal gespeeld waarin het in het tweede seizoen bijna gedegradeerd was aangezien ze de eerste playoffs wedstrijd hadden verloren.
Liverpool is gedegradeerd in mijn laatste seizoen dat ik speelde met toch redelijk goede spelers zoals Vurnon Anita, Felipe Gutiérrez en Jordan Henderson.
Reading werd overgenomen door een tycoon, kocht een speler van mij voor veel geld ( Daley Blind ) en de nieuwe eigenaar verkocht de club al na een jaar aan een andere eigenaar.
Bari is in 2016 overgenomen door een tycoon en die lui timmeren goed aan de weg, zij zijn in mijn laatste seizoen tweede geworden.
In mijn laatste jeugd intake kwam er een 16 jarig buitenlands supertalent binnen, ik heb eigenlijk nog nooit een buitenlandse jeugdspeler gezien bij een nederlands team die echt een topspeler kan worden, hij heeft 4 en een half sterren potentieel, komt uit Spanje en hij was al een wonderkind toen hij 16 en een half was.

Nou dat was dat, nu moet ik beslissen of ik Pele van Anholt die in mijn game 29 is een nieuw contract aanbied of hem verkoop.
Nadeel is dat ik nooit voetballiefhebber was. Heb totaal geen spelerskennis. Flinke uitdaging dus.
Anoniem: 396639
Heb je ook geen club die je een beetje volgt? Dit kan je veel helpen in het begin, zo start ik altijd een game met Arsenal omdat ik die selectie en speelwijze ken.Dacide schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:06:
Zo, ik ben ook over op de full version van deze game. Eerst een tijdje de handheld versie gespeeld. Maat dit is toch van een heel ander kaliber. Had toevallig een vrij weekend. Nou ik heb er wel een uurtje of 15 inzitten hoor. Geweldige game.
Nadeel is dat ik nooit voetballiefhebber was. Heb totaal geen spelerskennis. Flinke uitdaging dus.
Verder kan het ook heel vet zijn om met een totaal onbekende ploeg te spelen, zo krijg je je eigen culthelden.
Ben begonnen met de Full Version, kan de Handheld en Classic mode niet spelen, te simpel naar mijn mening.
Daarna moest ik in de halve finale tegen Bayern die het jaar ervoor de CL won. en heb eerste 1-1 gespeeld uit en thuis 1-0 gewonnen waardoor ik de finale moest spelen tegen Dortmund,
deze heb ik met 1-0 kunnen winnen door een goal van Gino van Kessel super blij mee natuurlijk!
Ik volgde voorheen enkel Nederlandse interlands. Sinds afgelopen wk voetbal veel intensiever gaan volgen. (JUIST het taktische spel vind ik zeer interessant). Bij FM2014 Handheld gebruikte ik Ajax, dus die club begint nu wel erg bekend te worden voor mij.
Hoe dan ook, ik heb er wel echt veel plezier aan. De uren vliegen letterlijk voorbij hiermee.
Kwam op 1-0 maar verloor uit eindelijk met 1-3 en geen idee waar het aanlag. Spel lijkt me heel interessant maar ik denk dat het door alle opties die er zijn het voor mij lastig is het echt op te pakken.
Nog wel bedankt voor de website misschien kan ik daar nog wat mee
PSN: Brwmaster
Iemand enig idee hoe dat kan en wat ik eraan kan doen?
Er is gewoon een isntant result knop

[ Voor 7% gewijzigd door Loona35 op 10-08-2014 19:53 ]
heb nog steeds dezelfde save game met Ajax en ben nu erg lekker bezig. 3 keer de CL gewonnen achter elkaar en de super cup en behoor tot de grootste clubs van europa hierdoor.. waarde van de club is ook stuk hoger, ligt rond de 300 miljoen,
Heb ook aardig wat geld/loon te besteden,komt ook mede dat ik Fischer verkocht heb aan PSG voor 49 miljoen omdat hij graag weg wou, en heb nu Kurt Zouma geleend voor het 3de seizoen van Chelsea maar probeer hem telkens te halen maar hij me te duur, en n heb k genoeg geld maar wil hij niet in de eredivisie spelen,
en elk seizoen probeer ik gratis spelers te halen of goedkoop om telkens me team weer wat extra impulsen te geven,
tot nu toe gaat het lekker en ben al een icoon van de club !
Bron: http://www.bndestem.nl/al...ubs-met-scouten-1.4484315Bij voetbalfanaten heeft het videospel Football Manager inmiddels een cultstatus, maar voor professionele voetbalclubs is de pc-game nog redelijk onbekend. Tot vandaag. Volgens de Daily Mirror sluiten Premier League-clubs en de ontwikkelaars van 'FM' maandag een deal die ervoor zorgt dat de scouting van de clubs toegang krijgt tot de zeer uitgebreide database van Football Manager.
Het spel staat al jarenlang bekend om de zeer gedetailleerde omschrijvingen van spelers en trainers. In de database zitten de gegevens van meer dan een half miljoen spelers wereldwijd. Het spel heeft 1300 scouts verspreid over 6 continenten en verzamelt meer dan 250 soorten gegevens van spelers. Van favoriete positie tot contractwaarde, alles wordt meegenomen door Football Manager. Door de deal, die maandag verwacht wordt, krijgen de clubs uit de hoogste Engelse divisie de beschikking over al die gegevens. De database wordt geïmplementeerd in Recruitor. Dat is het scoutprogramma dat door veel clubs al gebruikt wordt om nieuwe spelers te bekijken.
"Al jaren horen wij de geruchten dat echte trainers ons spel gebruiken om meer informatie over spelers te vinden", zegt Miles Jacobson tegen The Mirror. Hij is Studio Director van Sports Interactive, de maker van het spel. "Maar vanaf nu worden die verhalen ook waarheid. Professionele trainers gaan gebruik maken van een zoeksysteem dat voor veel spelers van het Football Manager-spel zeer bekend voorkomt."
Virussen? Scan ze hier!
Grappig inderdaad, ergens wel surrealistisch dat straks mogelijk transfers (mede) worden gebaseerd op de database van een spelletje.wildhagen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:15:
Wel grappig bericht:
[...]
Bron: http://www.bndestem.nl/al...ubs-met-scouten-1.4484315
Aangezien het redelijk stil is in het topic aangaande verhalen ga ik nog maar een bijdrage geven.
Voor twee weken geleden heb ik tot mijn eigen frustratie per ongeluk mijn (enorm succesvolle) savegame verwijderd. Hiermee was ik begonnen bij FC Utrecht, waarmee ik in dat eerste jaar meteen de titel binnenhaalde. Dit leverde me eveneens de "manager van het jaar"-prijs en een mooie transfer naar Sevilla op.
In Sevilla heb ik de zaken nooit echt aan het lopen kunnen krijgen, waardoor ik na de kerst eieren voor mijn geld had gekozen en ontslag had genomen. Het duurde echter niet lang voordat Olympique Lyonnais mij benaderde voor de managersfunctie. Zij stonden op het moment van instappen troosteloos 8e en reeds uit de twee bekertoernooien geknikt.
Na een half jaar repareren waren we er in geslaagd alsnog 3e te eindigen, waarna mijn contract werd verlengd en er een begin kwam van een extreem succesvolle periode.
Ik heb in totaal 4,5 jaar de scepter gezwaaid in Lyon, waarin ik keur aan prijzen had verzameld, waaronder 3x Champions League, 2x Wereldbeker voor clubs, 3x Europese Supercup, 2x Ligue 1, 1x Franse Super Cup, 3x Coupe de la Liga en 2x de Franse Beker. Eveneens was ik 3x genomineerd voor de "manager van het jaar"-prijs, maar deze heb ik nimmer mogen winnen.
Voorgaande resultaten voerden me opnieuw naar het Spaanse land, waar dit keer Barcelona me een contract aanbood. Hoewel dit niet precies was wat ik zocht (ik wilde graag een club opbouwen), was er niets passenders beschikbaar, wat ik helemaal zag zitten, en dus ben ik in Barcelona trainer geworden voor 1 jaar. In dat jaar alles gewonnen wat er te winnen viel: Spaanse Supercup, Champions League, Spaanse Liga, Spaanse Copa en een persoonlijke titel: "manager van het jaar".
Vlak voordat mijn contract afliep, wilde Barcelona graag verlengen. Ik had echter mijn zinnen wederom gezet op een club die ik op kon bouwen en met Palermo had ik mijn volgende verblijf in het vizier. Ze waren in de loop der jaren wederom afgezakt de Serie B, waarin ze de rol van middenmoter invulden. Toen ik solliciteerde was de deal snel rond en verkaste ik in oostelijke richting naar Sicilië. Na de voorbereiding was ik klaar voor een seizoen ploeteren in de Serie B, totdat ....
.... ik bij het opruimen van mijn documenten, en dus ook de SI folder, enkele files te veel heb verwijderd. Helaas geen backup waardoor de game echt "weg" is.
Hier heb ik een goede week van gebaald, waarna ik ook heb getwijfeld om te wachten op de nieuwe FM en dan een frisse start te maken. Realiteit echter is dat na amper een week de kriebels het alweer wonnen en ik gister een nieuwe game ben gestart: in Amerika bij Red Bull New York. De Amerikaanse competitie selecteer ik eigenlijk altijd als "speelbaar", maar dit heb ik echter nog nooit daadwerkelijk gedaan vanwege de complexiteit van de competitie met "Designated Players", "Reserves", de "Wage cap" en de "Drafts" etc. Desondanks wilde ik nu wel daar starten en zien hoe het gaat. Na het inlezen in de regels is eea veel duidelijker geworden en ben ik gestart bij Red Bull New York.
Ondanks dat dit één van de bekendere teams uit de competitie is, hebben zij nog nooit succes kunnen behalen. Ook niet nadat de club in 2006 is overgenomen door Red Bull. Meest bekende speler is ongetwijfeld Thierry Henry, die ondanks zijn leeftijd nog ontzettend van waarde is voor het team.
Inmiddels ben ik in Juli van het eerste seizoen, maar gezien de lengte die deze post reeds heeft zal ik, indien gewenst/gewaardeerd, wel een update posten wanneer het seizoen ten einde is, de prijzen zijn verdeeld en ik hopelijk heb mogen juichen.
Ik ben nu bezig met een CM 03/04 game (laatste Championship Manager van SI) en de voorspellende waarde van talenten is niet altijd goed. De 'goden' uit die game zoals Daniel Braat(h)en, Jose de la Cuesta en Fredy William Thompson hebben inmiddels nou niet bepaald een fantastische carrière achter de rug.JapieTalent schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:21:
[...]
Grappig inderdaad, ergens wel surrealistisch dat straks mogelijk transfers (mede) worden gebaseerd op de database van een spelletje.
Wel grappig om te bij te houden of dat beter wordt met elke game. Ik verdenk de FM scouts nog steeds een beetje van een lokale bias.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
Ik zal wel graag een update krijgen man!JapieTalent schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:21:
[...]
Grappig inderdaad, ergens wel surrealistisch dat straks mogelijk transfers (mede) worden gebaseerd op de database van een spelletje.
Aangezien het redelijk stil is in het topic aangaande verhalen ga ik nog maar een bijdrage geven.
Voor twee weken geleden heb ik tot mijn eigen frustratie per ongeluk mijn (enorm succesvolle) savegame verwijderd. Hiermee was ik begonnen bij FC Utrecht, waarmee ik in dat eerste jaar meteen de titel binnenhaalde. Dit leverde me eveneens de "manager van het jaar"-prijs en een mooie transfer naar Sevilla op.
In Sevilla heb ik de zaken nooit echt aan het lopen kunnen krijgen, waardoor ik na de kerst eieren voor mijn geld had gekozen en ontslag had genomen. Het duurde echter niet lang voordat Olympique Lyonnais mij benaderde voor de managersfunctie. Zij stonden op het moment van instappen troosteloos 8e en reeds uit de twee bekertoernooien geknikt.
Na een half jaar repareren waren we er in geslaagd alsnog 3e te eindigen, waarna mijn contract werd verlengd en er een begin kwam van een extreem succesvolle periode.
Ik heb in totaal 4,5 jaar de scepter gezwaaid in Lyon, waarin ik keur aan prijzen had verzameld, waaronder 3x Champions League, 2x Wereldbeker voor clubs, 3x Europese Supercup, 2x Ligue 1, 1x Franse Super Cup, 3x Coupe de la Liga en 2x de Franse Beker. Eveneens was ik 3x genomineerd voor de "manager van het jaar"-prijs, maar deze heb ik nimmer mogen winnen.
Voorgaande resultaten voerden me opnieuw naar het Spaanse land, waar dit keer Barcelona me een contract aanbood. Hoewel dit niet precies was wat ik zocht (ik wilde graag een club opbouwen), was er niets passenders beschikbaar, wat ik helemaal zag zitten, en dus ben ik in Barcelona trainer geworden voor 1 jaar. In dat jaar alles gewonnen wat er te winnen viel: Spaanse Supercup, Champions League, Spaanse Liga, Spaanse Copa en een persoonlijke titel: "manager van het jaar".
Vlak voordat mijn contract afliep, wilde Barcelona graag verlengen. Ik had echter mijn zinnen wederom gezet op een club die ik op kon bouwen en met Palermo had ik mijn volgende verblijf in het vizier. Ze waren in de loop der jaren wederom afgezakt de Serie B, waarin ze de rol van middenmoter invulden. Toen ik solliciteerde was de deal snel rond en verkaste ik in oostelijke richting naar Sicilië. Na de voorbereiding was ik klaar voor een seizoen ploeteren in de Serie B, totdat ....
.... ik bij het opruimen van mijn documenten, en dus ook de SI folder, enkele files te veel heb verwijderd. Helaas geen backup waardoor de game echt "weg" is.
Hier heb ik een goede week van gebaald, waarna ik ook heb getwijfeld om te wachten op de nieuwe FM en dan een frisse start te maken. Realiteit echter is dat na amper een week de kriebels het alweer wonnen en ik gister een nieuwe game ben gestart: in Amerika bij Red Bull New York. De Amerikaanse competitie selecteer ik eigenlijk altijd als "speelbaar", maar dit heb ik echter nog nooit daadwerkelijk gedaan vanwege de complexiteit van de competitie met "Designated Players", "Reserves", de "Wage cap" en de "Drafts" etc. Desondanks wilde ik nu wel daar starten en zien hoe het gaat. Na het inlezen in de regels is eea veel duidelijker geworden en ben ik gestart bij Red Bull New York.
Ondanks dat dit één van de bekendere teams uit de competitie is, hebben zij nog nooit succes kunnen behalen. Ook niet nadat de club in 2006 is overgenomen door Red Bull. Meest bekende speler is ongetwijfeld Thierry Henry, die ondanks zijn leeftijd nog ontzettend van waarde is voor het team.
Inmiddels ben ik in Juli van het eerste seizoen, maar gezien de lengte die deze post reeds heeft zal ik, indien gewenst/gewaardeerd, wel een update posten wanneer het seizoen ten einde is, de prijzen zijn verdeeld en ik hopelijk heb mogen juichen.
Anoniem: 295814
Ik vind dat zelf ook erg leuk inderdaad, vandaar dat ik ook mijn "belevingen" deel.Meizter schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:37:
[...]
Ik zal wel graag een update krijgen man!leuk om te lezen wat mensen allemaal bereikt hebben!
Das een goede tipAnoniem: 295814 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:23:
misschien gewoon van de SI folder afblijven
Lekker lange uittrap, bal beland bij de keeper van de tegenpartij, maar die struikelt over de bal. Bal sukkelt zo over de doellijn...
Saillant detail: het was het winnende doelpunt tegen mijn aartsrivalen
Virussen? Scan ze hier!
Daar zie je wel de potentie van Wayne Rooney, die je al kon zien in Championship Manager 01/02 volgens mij als hij als 15 jarige broekie bij everton zit.Gundogan schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:36:
[...]
Ik ben nu bezig met een CM 03/04 game (laatste Championship Manager van SI) en de voorspellende waarde van talenten is niet altijd goed. De 'goden' uit die game zoals Daniel Braat(h)en, Jose de la Cuesta en Fredy William Thompson hebben inmiddels nou niet bepaald een fantastische carrière achter de rug.
Wel grappig om te bij te houden of dat beter wordt met elke game. Ik verdenk de FM scouts nog steeds een beetje van een lokale bias.
En als ze dat allemaal gedaan hebben moeten de schijfjes nog gedrukt worden
Omdat het seizoen in mei alweer klaar is.Anoniem: 295814 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:10:
Waarom is het erg dat het in november komt? ze moeten nog wat transfers doorkrijgen, en dat moet gewoon kloppen, en dat duurt denk ik even voor zoveel competities en alles erom heen. En ze kunnen nog wat zaken aanpassen, bijvoorbeeld als Diego Costa nog vaker mis schiet dan Torres dan moeten er wat stats aangepast worden. Dat kan allemaal.
En als ze dat allemaal gedaan hebben moeten de schijfjes nog gedrukt worden
Vind jammer dat je dan niet zoveel maanden de tijd heb.
SI heeft afgelopen jaren behoorlijk wat commentaar gehad op de afstelling van de ME. Misschien willen ze deze extra tijd gebruiken om de ME beter af te stellen. (langere beta periode)
Is het dit jaar weer tijd voor de zogenoemde Tock?
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Rooney had in 03/04 er toen al een opmerkelijk seizoen opzitten in het echie. Is ook een dure aankoop in dat seizoen. In FM14 kan je hem eigenlijk nog best vaak relatief goedkoop oppikken na iets van twee seizoenen. Maar andere talenten zoals Yaya Touré (als simpelweg Yaya), Mascherano en Kompany worden wel goed voorspelt, hoewel je ze dan wel moet aankopen en laten spelen op niveau om het potentieel eruit te laten komen.ettie1990 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:38:
[...]
Daar zie je wel de potentie van Wayne Rooney, die je al kon zien in Championship Manager 01/02 volgens mij als hij als 15 jarige broekie bij everton zit.
Messi schittert trouwens door zijn afwezigheid. Zou je toch wel verwachten als 16-17 jarig broekie.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
Met dank aan een ontketende Origi. Wat een beest is dat met de juiste training. Zit op 17 goals in 10 matchen met een gemiddeld rapportcijfer van 8.53.
Eigenlijk is gans mijn voorhoede zeer goed. Mitrovic, Bobley Anderson (assistkoning), Bruno, Fede Vico, Tielemans, Praet.
Enkel mijn achterhoede blijft een pijnpunt. Ik zit met 2 goede cv's (Otigba en Mbemba) maar mijn backs zijn wat aan de povere kant. Daar gaat dan ook mijn aandacht naartoe in de volgende transferperiode. Ook ga ik beginnen uitkijken naar een nieuwe keeper want Proto begint op leeftijd te komen. Al blijft hij wel, voor de Belgische competitie, een zeer betrouwbaar sluitstuk.
In de Champions Cup geraak ik telkens door de poulefase. Dit seizoen zit ik met Zenit (5-3 gewonnen), SLB (0-1 verloren ) en AS Monaco (match nog te spelen).
Dat zal dan aan de (Barcelona) scout(s) in Spanje liggen. Ikzelf mag ook een club scouten voor het spel, maar moet zeggen dat het soms vrij lastig is de echte jeugdtalenten te pakken. Het eerste elftal is zo moeilijk niet, die zie ik wekelijks en ik poog daar echt een realistisch team van te maken. Ja soms ben ik misschien wat te optimistisch/chauvinistisch, maar over het geheel doet mijn club in het spel wat het ook in het echt doet met dat team.Gundogan schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:07:
[...]
Rooney had in 03/04 er toen al een opmerkelijk seizoen opzitten in het echie. Is ook een dure aankoop in dat seizoen. In FM14 kan je hem eigenlijk nog best vaak relatief goedkoop oppikken na iets van twee seizoenen. Maar andere talenten zoals Yaya Touré (als simpelweg Yaya), Mascherano en Kompany worden wel goed voorspelt, hoewel je ze dan wel moet aankopen en laten spelen op niveau om het potentieel eruit te laten komen.
Messi schittert trouwens door zijn afwezigheid. Zou je toch wel verwachten als 16-17 jarig broekie.
En ik krijg van de hoofdscout ook goede tips over hoe een talent in te schatten (en dat dan in de database te verwerken).
Gemiddeld genomen is het zo dat de echt grote talenten uit de jeugd nog wel redelijk in te schatten zijn en dat de twijfelgevallen door mij overgelaten worden aan de randomness van de database (gewoon 0 invoeren bij potential bv).
De jaren dat ik het nu doe denk ik dat ik met de talenten die ik daadwerkelijk bepaalde stats mee geef wel goed zit in 75% van de gevallen, met het eerste elftal ook rond dat percentage. Soms wint de chauvinist het van me bij bepaalde (nieuwe) spelers, zeker als die het goed doen in de periode dat ik stats moet leveren en dan blijkt het omstreeks het spelen van het spel toch niet geheel reëel te zijn.
Maar goed, ik ben dan ook maar parttime sub-scout.
Topspelers als Maxim Tsigalko en Tó Madeira
Anoniem: 570928
Nice! Mitrovic vind ik echt een held.Maditude schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:48:
Ondertussen in mijn 3de seizoen met Anderlecht. Al wat titels gepakt: 2xBelgische Competitie, 2xBeker van België en 2xSupercup. In het huidige seizoen sta ik na 10 speeldagen 6ptn los op de nr2 (8xgewonnen en 2xgelijk).
Met dank aan een ontketende Origi. Wat een beest is dat met de juiste training. Zit op 17 goals in 10 matchen met een gemiddeld rapportcijfer van 8.53.
Eigenlijk is gans mijn voorhoede zeer goed. Mitrovic, Bobley Anderson (assistkoning), Bruno, Fede Vico, Tielemans, Praet.
Enkel mijn achterhoede blijft een pijnpunt. Ik zit met 2 goede cv's (Otigba en Mbemba) maar mijn backs zijn wat aan de povere kant. Daar gaat dan ook mijn aandacht naartoe in de volgende transferperiode. Ook ga ik beginnen uitkijken naar een nieuwe keeper want Proto begint op leeftijd te komen. Al blijft hij wel, voor de Belgische competitie, een zeer betrouwbaar sluitstuk.
In de Champions Cup geraak ik telkens door de poulefase. Dit seizoen zit ik met Zenit (5-3 gewonnen), SLB (0-1 verloren ) en AS Monaco (match nog te spelen).
Op die leeftijd al zo goed zijn (in FM tenminste), een spits naar m;n hart. Ook lekker natuurlijk om even daarnaast Origi, Bruno, Tielemans & Praet te hebben. Keep on going!
PS: Zou je Branescu / Ronnow als vervanger van Proto niet kunnen proberen te halen? Vaak niet al te duur, maar geweldig potentieel.
Opnieuw Belgisch kampioen geworden en Beker van België gewonnen.
In de Champions Cup eervol onderuit gegaan in de kwartfinale tegen Chelsea. Wel 2 totaal verschillende matchen. 1e match roemloos onderuit met 4-0 (3xHazard) en in de 2de match was mijn team uitmuntend en winnen we 3-0

Ook dit seizoen enkele mijlpalen bereikt. Origi heeft de Europese gouden schoen gewonnen. Trof 63 keer raak over gans het seizoen.
Met Origi ook een aloud record (jaren 40) van Anderlecht aan diggelen geschoten. Maakte in de Belgische competitie 43 goals waar het vorige record op 42 stond
Vanavond eerst maar even grondige kuis houden in de selectie en op zoek gaan naar enkele goede transfers zodat we volgend seizoen kunnen bevestigen in de Champions Cup.
Natuurlijk ook weer met oog op de Belgische competitie, Beker van België en de Belgische Supercup.
Oja nog even vermelden dak in de eregalerij van Belgische coaches nu bovenaan sta met 3xBelgische competities en 3xBeker van België
Zelf heb ik niet zo veel te melden, ik heb een seizoen gespeeld en in dat seizoen is er een eind gekomen aan mijn CL succes, verloren in de knockout fase CL tegen Schalke, domme rode kaart van Fernando die de hele uitwedstrijd op het randje speelde, had geel gekregen vroeg in de eerste helft en ik overwoog hem te wisselen in de rust, dat vond ik wel erg vroeg, vooral omdat ik hem had opgesteld omdat ik de spelverdeler van Schalke geen ruimte wilde geven, dus ik dacht, ach ik wissel hem wel in de 50e minuut, ach goed teambespreking gegeven, stonden 1-0 voor en domineerden de wedstrijd, tweede helft, 47e minuut...tweede gele kaart voor Fernando...
De thuiswedstrijd was een wanvertoning, vooral van mijn verdediging, dat was toch wel een frustratiepunt dit seizoen, drie schoten op doel van Schalke, alle drie doelpunten
Defensief moet er meer kwaliteit komen, ik had al voor het begin een linksback uit Paraguay gecontracteerd die vooral defensief erg goed is, had hem meteen na de aankoop uitgeleend aan Atletico Madrid en hij heeft zich goed doorontwikkeld, dat is slecht nieuws voor Gilliano Wijnaldum, hij zal wat minder vaak gaan spelen.
De Nederlandse invloed is sowieso minder groot de laatste tijd, Pele van Anholt zit steeds vaker op de bank omdat ik een Mexicaanse rechtsback heb die altijd al het potentieel had om een topspeler te zijn maar nooit echt beter werd, mede door zijn blessures en waarschijnlijk ook zijn persoonlijkheid, hij kreeg een boost in professionaliteit in een 'random event' en sindsdien schiet hij omhoog in zijn voetbal kwaliteiten.
Riechedly Bazoer zit ook vaker op de bank, alhoewel ik hem nog steeds een goede speler vind, maar de echte topspeler is hij niet bij mij en Richairo Živković had ik al verkocht aan Arsenal, toch wel een beetje een einde van een redelijk Nederlands tijdperk.
Maar ik probeer wel Nederlands talent aan mijn selectie toe te voegen maar echte topspelers zijn er niet qua Nederlandse Newgens, heb een Nederlandse centrale verdediger gekocht van Real Madrid die daar mocht vertrekken, een goede speler voor mijn team maar niet van topklasse, hij is wel erg dominant in de lucht, een dure aankoop, en hij mocht gewoon vertrekken bij Real Madrid, waarschijnlijk was hij daar niet goed genoeg, voor de rest heb ik nog wat Nederlandse talenten uit mijn jeugdopleiding die waarschijnlijk goed genoeg zijn in de toekomst, een spits die ik uit de jeugd van NEC heb opgepikt, een type Klaas-Jan Huntelaar, ik laat hem steeds vaker spelen in het eerste.
Over het algemeen ben ik wel tevreden over mijn team, de flankspelers en mijn middenvelders zijn erg sterk bezet, de defensie is acceptabel maar als ik een kans krijg om een betaalbare centrumverdediger aan de selectie toe te voegen zal ik dat niet laten en ik heb geen echte wereldspits maar ik ben tevreden over wat ik heb en ik ga er van uit dat die Newgen van NEC goed genoeg is voor de toekomst.
Dat gezegd wil ik het volgende seizoen beter doen in de CL en ik hoop eindelijk eens een keer de Golden Boy prijs te winnen voor een van mijn spelers, dat 16 jarige spaanse supertalent dat ik in mijn jeugdacademie kreeg is nu 18 jaar en hij is gewoon een beest, waarschijnlijk nu al de beste spelverdeler van het spel, hij zal veel spelen dit seizoen aangezien hij mentaal al zo goed is maar goed het is oppassen voor overbelasting van dit soort jonge spelers.
Begin competitie: 1-3 verloren west brom 5-1 verloren west ham 2-1 Chelsea verloren en daarna de klapper 8-3 Man utd verloren.
Speelde met Arsenal, maar die save heb ik niet meer aangeraakt. 4-5-1 formatie, met geen onzin dingen erin, want deze match engine is zo scheef als zijn kan, maar dit sloeg echt alles...
Maar start FM 2014 niet meer op
Wat is steam een waardeloos programma
Spel verwijderd, maar niks helpt.
Geeft aan dat het spel wordt opgestart, maar er gebeurd gewoon niks.
Herkenbaar.Anoniem: 295814 schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:08:
Ik had laatst een leuke. In de oefenseries niet met minder dan 3-0 gewonnen, alles gewonnen (3 wedstrijden locals, 4 wedstrijden foreign team, zelfde niveau, 3 wedstrijden real, milan, psg)
Begin competitie: 1-3 verloren west brom 5-1 verloren west ham 2-1 Chelsea verloren en daarna de klapper 8-3 Man utd verloren.
Speelde met Arsenal, maar die save heb ik niet meer aangeraakt. 4-5-1 formatie, met geen onzin dingen erin, want deze match engine is zo scheef als zijn kan, maar dit sloeg echt alles...
Maar het is te vergelijken met de huidige start van Manchester United.
Ook alles gewonnen in de voorbereiding en nu een zeer slechte start van het seizoen.
Sluit Steam af en verwijder de clientregistry.blob file uit de steam installatie map.Mars18 schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:46:
ik was van plan dit weekend te gaan spelen.
Maar start FM 2014 niet meer op![]()
Wat is steam een waardeloos programma![]()
![]()
Spel verwijderd, maar niks helpt.
Geeft aan dat het spel wordt opgestart, maar er gebeurd gewoon niks.
https://support.steampowe...le.php?ref=7241-EYON-2343
Nu staan ze er weer. Geen idee of het echt is of niet, maar het ziet er wel verdomde echt uit.
FM2015 Mogelijke screenshots van FM2015 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |