Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-04 22:28
Mede-auteur:
  • Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11

Jebus4life

Afbeeldingslocatie: https://www.fmscout.com/assets/fm21-official-announcement.jpg

Index

Introductie

Op 24 november 2020 komt het nieuwe deel van Football Manager uit en kunnen veel liefhebbers weer het roer overnemen bij hun favoriete club.
Het spel staat al jaren te boek als één van de meest realistische weerspiegelingen van het voetbalwereldje.
Voor wie het spel niet kent, even een korte introductie. In Football Manager 2021 kruip je net als voorgaande jaren in de huid van een manager. Je kan daarbij kiezen uit een verschillende competities uit een flinke lijst aan landen. Je kan werkelijk alles in handen nemen, van de tactiek, contractonderhandelingen met spelers en bestuur tot de transfers. Tijdens het spelen denk je haast dat je echt een team leidt.

Oudere FM topics

[Multi] Football Manager 2020
[Multi] Football Manager 2019
[Multi] Football Manager 2018
[Multi] Football Manager 2017
[Multi] Football Manager 2016
[Multi] Football Manager 2015
[Multi] Football Manager 2014
[Multi] Football Manager 2013
[Multi] Football Manager 2012
[Multi] Football Manager 2011
[Multi] Football Manager 2010
\[PC/PSP] Football Manager 2009
[Multi] Football Manager 2008
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 2
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 3

Systeemeisen

Windows

Processor: Intel Core 2 or AMD Athlon 64 1.8 GHz or higher
Memory: 4 GB RAM
Graphics: Cards equal to or better than the following: Intel GMA X4500 / NVIDIA GeForce 9600M GT / AMD/ATI Mobility Radeon HD 3650 - 256MB VRAM
DirectX: Version 11
Hard Drive: 7 GB available space

Meeste systeem specificaties zijn identiek aan FM 2020.
Het grootste verschil is dat FM21 heeft een verhoogde minimum geheugencapaciteit van 4GB (was voorheen 2GB) kent en dat Intel Pentium 4 niet langer als minimum wordt aangegeven. Daarnaast wordt macOS 10.11.6 (El Capitan) en 10.12.6 (Sierra) niet ondersteund.

Bron: FM Scout

Nieuwe features

Nieuwe features zijn:
  • Match Engine AI verbeteringen
  • Wedstrijddag verbeteringen
  • Next-gen wedstrijdanalyse
  • Uitgebreidere mogelijkheden om je team te bouwen
  • Nieuwe manieren om je team te bekijken
  • Media en interviews zijn aangepast
  • Interactie is voorzien van nieuw design
  • Seizoenseinde ervaring
  • Updates mbt licenties
Voor een volledige lijst van nieuwe features kan je kijken op FMScout.com

Video's

Trailer met de aankondiging van de game:

Video's met een deel van de nieuwe features:

Video's met een firstlook:

Vanwege de enorme hoeveelheid content die is gedeeld op zowel de FM website als de Twitter zijn de individuele screenshots achterwege gelaten. De link naar de FM Website als ook Twitter zijn opgenomen in de onderstaande 'handige links.'

Handige links

Footballmanager.com - De officiele Football Manager-website.
[url=https://www.footballmanager.com/games/football-manager-2021[/url] - De officiele Football Manager21-website.
[url=https://twitter.com/footballmanager[/url] - De officiele Twitterpagina van Football Manager21.
Sigames.com - De site van de ontwikkelaars van Football Manager.
SI Community - Officiële forum van FM
FMScout.com - Website voor extra graphics en databases
FMInside.nl
ManUtd.nl
Sortitoutsi.net
Passion4FM o.a. uitgebreide uitleg van stafrollen en een download voor staf filters.

Youtube

YouTube: lollujo
YouTube: Loki Doki
YouTube: WorkTheSpace
YouTube: Second Yellow Card
YouTube: GoldenFM
YouTube: BigHerbtheNerd
YouTube: DoctorBenjy FM
YouTube: BusttheNet Gaming
YouTube: Gendo FM
YouTube: Gray Hair Gaming
YouTube: FoxInTheBoxFM

Opmerkingen vooraf

Natuurlijk is dit topic bedoeld voor vragen, maar probeer eerst zelf te zoeken voor meteen vragen te stellen! Kijk eerst goed op Google of of lees de topics nog even door! Is het dan nog niet duidelijk, vraag het dan gerust, er lopen hier vast genoeg mensen rond die kunnen helpen.

Wil je tips geven over wie de opvolger wordt van Solskjær of welke topspelers voor weinig je aanraadt aan mede FM-ers? Zet de naam van deze speler dan even als een spoiler in de tekst, zodat het niet storend is voor FM-ers die geen namen willen weten. Verwerk het volgende in je bericht en iedereen is blij.
code:
1
[spoiler]Naam speler[/spoiler]

Mist er iets? Toevoegingen? Wil je mede-auteur worden? Post het dan of DM de topicstarter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nice.

Door allerlei omstandigheden weinig tijd gehad om FM20 te spelen, maar met FM21 wil ik weer actiever worden.

Ben de beta begonnen met Deportivo de la Coruna, in de Spaanse Segunda Division B, het derde profniveau van Spanje.

Ik wil eens kijken of ik deze fallen giant weer groot kan maken. Waar ze in 1999/2000 nog Spaans Kampioen waren, en tot 2010 regelmatig in de Champions League meededen, zijn ze nu afgetakeld naar het derde profniveau.... en daar horen ze echt niet thuis.

Selectie is voor dit niveau overigens bovengemiddeld goed, dus ik hoop snel naar de Segunda Division te promoveren.

Match engine lijkt tot dusver behoorlijk gebalanceerd, veel beter dan eerdere FM-versies. Wel zijn er gevoelsmatig net even iets teveel penalties, dat zou nog licht getuned mogen worden.

Verder ben ik weer redelijk verslaafd, dus ik ga maar eens door. So far, so good:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGKMXQvrDblvMmWjD5tMdYAVz2o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/apCW8JGAi9I1kbBaeZZVPfOJ.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022
Ik twijfel om te starten met of Watford of Hertha BSC of Feyenoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
Voor de liefhebbers van Spaans LLM:
Segunda Division B zit in een tussenseizoen en wordt volgend jaar zeer ingrijpend hervormd:
Het seizoen 2020-2021 wordt een tussenseizoen met 102 ploegen over 5 reeksen, drie van 20 clubs en twee groepen van 21 clubs, elk verdeeld over twee subgroepen van elk 10 of 11 teams. Op deze manier kan vanaf seizoen 2021-2022 de reeks ophouden te bestaan en opgesplitst worden in twee reeksen van 20 ploegen, de semi-professionele Primera División RFEF en vier reeksen van 23 of 24 ploegen, de hoogste amateurreeks Segunda División RFEF genaamd. Dit gaan dan de derde en vierde divisie worden. De voormalige Tercera División wordt de Tercera División RFEF.

Tijdens seizoen wordt de competitie gehouden in drie fasen, waarvan de eerste overeenkomt met de reguliere competitie. De tweede fase bestaat uit drie specifieke subcompetities. De eerste subcompetitie waarin de ploegen gaan strijden voor de zestien plaatsen, die in de derde fase gaan strijden om de vier plaatsen in de Segunda División A. De tweede subcompetitie die gaat strijden voor tien plaatsen in de nieuwe Primera División RFEF. Tenslotte de derde subcompetitie die gaat strijden voor veertien plaatsen in de nieuwe Segunda División RFEF. De derde fase om van de zestien gekwalificeerde ploegen naar de vier stijgers naar de Segunda División A te gaan, wordt gespeeld in twee rondes met directe uitschakeling na heen- en terugwedstrijden.

Zo zal de Primera División RFEF tijdens haar eerste seizoen 2021-2022 bestaan uit de vier dalers van de Segunda División A editie 2020-2021, de twaalf verliezers van de derde fase, de veertien verliezers van de eerste subcompetitie van de tweede fase en de tien winnaars van de tweede subcompetitie van de tweede fase. De veertig ploegen worden in twee reeksen ondergebracht.

De Segunda División RFEF zal tijdens haar eerste seizoen 2021-2022 samengesteld zijn uit de tweëentwintig verliezers van de tweede subcompetitie van de tweede fase en de veertien winnaars van de derde subcompetitie van de tweede fase. Deze ploegen worden aangevuld met vierenvijftig ploegen uit de voormalige Tercera División en ovderverdeeld worden in vier reeksen.
Dus in plek van de 80 ploegen die we normaal hebben, zijn er het er dit jaar 100. Volgend seizoen gaan we dus naar 40. Tenzij SI een vierde niveau toevoegt (onwaarschijnlijk) verliezen we volgend jaar dus een pak kleinere teams

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kun je met de beta direct door met de "full" release of moet je dan een nieuwe game starten?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022
Angeloonie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:36:
Kun je met de beta direct door met de "full" release of moet je dan een nieuwe game starten?
save game wordt gewoon meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jebus4life schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:35:
Voor de liefhebbers van Spaans LLM:
Segunda Division B zit in een tussenseizoen en wordt volgend jaar zeer ingrijpend hervormd:

[...]

Dus in plek van de 80 ploegen die we normaal hebben, zijn er het er dit jaar 100. Volgend seizoen gaan we dus naar 40. Tenzij SI een vierde niveau toevoegt (onwaarschijnlijk) verliezen we volgend jaar dus een pak kleinere teams
Klopt, maar ik meen eerder gelezen te hebben op het SI-forum dat er in-game dus wel degelijk met 4 niveaus gewerkt gaat worden na het eerste seizoen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
wildhagen schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:45:
[...]

Klopt, maar ik meen eerder gelezen te hebben op het SI-forum dat er in-game dus wel degelijk met 4 niveaus gewerkt gaat worden na het eerste seizoen.
Sorry voor de verwarring. Ik doelde erop dat er dus een pak "kleine" LLM teams gaan verdwijnen in de komende edities ;) FM20 was LLM in Spanje voor mij, was van plan oftewel een nieuwe journeyman te doen, of eens te starten op niveau 3 in Duitsland, maar met deze info in het achterhoofd toch opnieuw Spanje gekozen.

Nu nog kiezen welk team, dat is altijd het moeilijkste :+

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jebus4life schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:50:
[...]

Sorry voor de verwarring. Ik doelde erop dat er dus een pak "kleine" LLM teams gaan verdwijnen in de komende edities ;) FM20 was LLM in Spanje voor mij, was van plan oftewel een nieuwe journeyman te doen, of eens te starten op niveau 3 in Duitsland, maar met deze info in het achterhoofd toch opnieuw Spanje gekozen.

Nu nog kiezen welk team, dat is altijd het moeilijkste :+
Haha, ja, ok, dat is altijd lastig. Als je van een uitdaging houdt moet je een net van de Tertiera Division (vierde profniveau) gepromoveerde club nemen. In dit voorbeeld (zie screenshot) zijn dat bijvoorbeeld Coruxo of Compostela. Die hebben een selectie waarin de enige eis is om opgenomen te worden, het hebben van een hartslag ofzo, en wellicht kun je zonder hartslag er ook nog wel terecht :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:47
Present! De Beta pas kort gespeeld (vanwege tijdgebrek met de Series X in huis ;))
Maar eerste indruk is zeer positief. Ziet er weer gelikt uit en speelt snel en soepel.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:52
Vandaag ook weer aangeschaft en begin met Crystal Palace! Iemand een logo pack beschikbaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Ik heb 'm zojuist aangezet om te downloaden, vanavond maar eens rond klikken.
Ben benieuwd! Moet zeggen dat het de laatste dagen al wel weer begon te kriebelen om een nieuwe game te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 16:56
Sleeon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:43:
Vandaag ook weer aangeschaft en begin met Crystal Palace! Iemand een logo pack beschikbaar? :)
Kijk op sortitoutsi.net - genoeg te vinden daar. Zelf gebruik ik de Smooth Logos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Gebruik zelf altijd de TCM Logopack. Gewoon mooie, cleane logo's zonder poespas.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 11-11-2020 17:06 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:27

On_E

Housemusic

Eerste game start nu op, de top-10 competities van de UEFA ranking geladen, alle spelers uit de hoogste divisies van Europa erbij in de large database (nu ruim 70.000 spelers) en gaan!

Uiteraard zoals altijd starten met mijn geliefde Utrecht. :)

edit : oh ja, logo packs en zo!

[ Voor 6% gewijzigd door On_E op 11-11-2020 17:12 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:38

Christiano007

Ich bin der champion

Wel slecht van Ajax zeg, geen staf en V D Sar gaat direct weg, boel wordt verkocht.... niet realistisch en al jaren hetzelfde geneuzel.

Voor de rest wel handig die filmpjes voor posities etc. Wordt er toch wat meer duidelijk

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
PSA voor iedereen: zoals ieder jaar, gewoon de graphics map verplaatsen / kopiëren vanuit je Football Manager 2020 map en je gewoon weer al je kits, faces en logopacks etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 11-11-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Transferperiode zit erop, weinig hoeven doen.

In:

Hicham Boussefiane - 2m van Malaga.

Uit:

Sander van der Streek - 6,5m naar Dinamo Moskou.
Gyrano Kerk - 15m naar Newcastle.

Na 5 wedstrijden in de Eredivisie nog ongeslagen. (3w, 2g)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:08
Christiano007 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:15:
Wel slecht van Ajax zeg, geen staf en V D Sar gaat direct weg, boel wordt verkocht.... niet realistisch en al jaren hetzelfde geneuzel.

Voor de rest wel handig die filmpjes voor posities etc. Wordt er toch wat meer duidelijk
Ik proef hier frustratie (die ik absoluut herken). In mijn game weer sterke geruchten mbt een (Franse) overname. Bug is wel (weer) gemeld bij SI = https://community.sigames.com/topic/531528-ajax-club-vision/

Dit is “pas” de beta dus hopen dat eea bij de full release opgelost is of dat er een data fix beschikbaar is mbt de staff. Ik heb nu wel oa Bergkamp, Van Basten en Roy Keane als coaches. :)

Voor de rest speelt het wel lekker hoor. Saven ook merkbaar sneller!

[ Voor 5% gewijzigd door Espresso14 op 11-11-2020 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo. mijn eerste seizoen met Deportivo de la Coruna zit er op, en ik ben gepromoveerd naar de nieuw te vormen Segunda Divison A!

In de groepsfase had ik het redelijk eenvoudig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GGunljHh8J5GNnb9HyX7GL08Zs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BQXVgZ8PEcIv3KUSOwtrejZq.png?f=user_large

Ik ging dus al vrij snel door naar de Promotion Stage. Helaas kwam ik hier met nogal wat blessures van key-players te zitten, waardoor dit behoorlijk moeilijk verliep, maar ik heb het toch gehaald!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkcOh0ygvDcfYPawzslv9PgWLmQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cT8QwhQMWHVAzSE6WXiqzq8m.png?f=user_large

Op naar de Promotion Playoffs, om de uiteindelijke promotie af te dwingen. Ik moest tegen Algeciras. Uit verspeelde ik mijn 2-0 voorsprong op nogal schlemielige wijze, en dus werd het 2-2. Thuis kon ik ze echter met 4-1 wegspelen, waardoor ik op aggregate met 6-3 doorging naar de tweede ronde.

Hierin trof ik Ibiza. Uit won ik vrij eenvoudig met 3-0, thuis werd er iets minder eenvoudig met 2-1 gewonnen. Resultaat: promotie!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsaLgBLoVf1STAiHvuGhVudcejQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IWMz7fml6dStp6iMaBmTT2RU.png?f=user_large

Dit was een behoorlijk zware campagne, door die nogal ingrijpende reorganisatie van de Segunda Division B. Ik ga volgend seizoen eens kijken hoe SI de nieuwe divisies/rules geimplementeerd heeft.

Helaas gaat mijn topscorer (met 21 goals) me wel verlaten. Zijn contract liep af, en hij wilde niet verlengen. Hij gaat dus naar Olympiakos. Ik moet mijn team nu echt serieus versterken op vrijwel elk vlak om te kunnen overleven op het tweede niveau...

Virussen? Scan ze hier!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Espresso14 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:44:
[...]

Ik proef hier frustratie (die ik absoluut herken). In mijn game weer sterke geruchten mbt een (Franse) overname. Bug is wel (weer) gemeld bij SI = https://community.sigames.com/topic/531528-ajax-club-vision/

Dit is “pas” de beta dus hopen dat eea bij de full release opgelost is of dat er een data fix beschikbaar is mbt de staff. Ik heb nu wel oa Bergkamp, Van Basten en Roy Keane als coaches. :)

Voor de rest speelt het wel lekker hoor. Saven ook merkbaar sneller!
Het is ook een beetje frustratie, want al jaren zitten er fouten in de grootste club van Nederland. En niet zomaar een club, één met heel wat internationale titels. En dan vind ik het onbegrijpelijk dat er bepaalde dingen gewoon niet kloppen. Dit zouden ze niet bij Real/Barca/United etc. doen.

En dat zorgt er gelijk voor dat het plezier een tikkeltje minder wordt. Je moet nu eerst 20 lui gaan aannemen voordat je fatsoenlijk training kunt geven. En ondertussen wordt de club steeds aangeboden (wat niet realistisch is).

Maargoed, Moet nog wel even wennen aan de conditie icoon. Percentages vind ik zelf wat duidelijker, maar misschien dat dit uiteindelijk fijn is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:07
Ik ga nog even mijn huidige game in FM2020 'afmaken' (toch nog één poging tot een CL titel met Feyenoord doen).

Als ik daar klaar mee ben is hopelijk de full-game ook uit en zijn bepaalde kinderziektes/frustraties zoals hierboven reeds vermeld, uit de game gepoetst. Ik kom er trouwens net pas achter dat jonge trainers (gestopte spelers) gigantisch kunnen groeien in FM2020. Ik heb Tim Krul als keeperstrainer -19 aangesteld nadat hij bij ons zijn carrière had beëindigt en het was niets toen ie begon (2 sterren op de keepers onderdelen), maar inmiddels gaan zijn attributes echt als een raket omhoog (4 sterren op de keepers onderdelen). Hopelijk is dit in FM 2021 weer mogelijk want ineens richt ik me veel meer op jonge trainers waarin hopelijk marge zit om te groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Iemand al eens tegengekomen dat het toch goal was na tussenkomst VAR bij een offside goal ? Is bij mij telkens no goal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:52
Met betrekking tot Ajax enzo, er komt over paar weken wel een database update, niet vanuit FM zelf, maar die al deze issues oplost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Eerste seizoen zit erop. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vd1C5VO.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z3EcaOp.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ofDces0.png

Naast de eerder genoemde transfers alleen nog de Franse verdediger Sikou Niakate gehaald in de winterstop, een linksbenige CV als vervanger voor de gehuurde Justin Hoogma.

Nu eens kijken of ik met hopelijk een paar versterkingen de groepsfase van de CL kan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:08
Ik heb hem dus nog steeds niet gekocht. Moet dat toch eens snel regelen. Jammer dat de prijs op steam zo achterlijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:10
Als ik fm niet via steam koopt, kan ik dan wel of geen gebruik maken van de beta versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

J0rdym23 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:27:
Als ik fm niet via steam koopt, kan ik dan wel of geen gebruik maken van de beta versie?
Ik heb een key via een andere site gekocht en dat was met beta, stond er specifiek bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-10-2023
Ik was wel weer toe aan een nieuwe FM. Weer gestart met Ajax. Zal wel weer de enige save van het jaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23
Ik ben inmiddels gestart met mijn favoriete club : Feyenoord.

2e save game zal denk ik met real sociedad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-04 09:45
Ben inmiddels ook begonnen (met Arsenal) maar ik moet nog wel echt aan de UI wennen.

Vooral tijdens de wedstrijden, nieuwe icoontjes met verschillende kleuren zeggen mij nog niet zo veel, is wel realistischer dan exacte percentages maar nogal wennen.

Nog niet eens begonnen over de puinhoop die de arsenal selectie is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayzuwa
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik las online dat de match engine echt een stap vooruit gemaakt heeft in FM21.
Wat vinden de kenners hier?

Ik denk dat ik het binnenkort ook gewoon koop, koop het eigenlijk zo goed als elk jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

barriie schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:53:
Ben inmiddels ook begonnen (met Arsenal) maar ik moet nog wel echt aan de UI wennen.

Vooral tijdens de wedstrijden, nieuwe icoontjes met verschillende kleuren zeggen mij nog niet zo veel, is wel realistischer dan exacte percentages maar nogal wennen.

Ben ook met Arsenal bezig (zoals altijd). Meteen net als in het echt Ozil uit de selectie gesmeten, halve selectie boos etc. Uiteindelijk wilde hij gratis ontbinden, dus doei. Is nu al 3 maanden free agent (feb 2021).

Heb in januari Papastathopoulos verkocht voor 4,2, Mustafi voor 14,25m

Heb ook 1e window transfers uitgezet, nog niet eerder gedaan, maar toch al wat aanwinsten erbij.
Julian Draxler (PSG) en Donnarumma (AC Milan) met gratis transfer in juli 2021. Sergio Gomez en Dario Sarmiento voor kleine bedragen ook per juli 2021.
In januari Tibo Persyn en Rayan Cherki voor de toekomst en kosten vrij weinig.

Maar zit nog met veel spelers in de selectie waar ik niet van weet wat ik er mee moet.. Cedric, Luiz, Chambers, Kolasinac.. 2 van die gaan denk ik weg komende zomer, gebruik ze nu amper.

Geen idee ook hoe veel budget ik komende zomer heb :P
In de league 2e achter Liverpool, die zijn nog ongeslagen (wel 3 draws). Ik heb 1 loss (tegen Liverpool) en 1 draw (City), rest gewonnen (sommigen met veel geluk :D)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
barriie schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:53:

Ik kan ook nog niet zo goed wennen aan een aantal veranderingen - met name fitness vind ik een stuk onduidelijker. Maar ongetwijfeld dat dit een kwestie van wennen is en straks weten we niet beter.

Succes met Arsenal, daar heb ik ook over getwijfeld, maar uiteindelijk gekozen voor een net iets grotere uitdaging: Bournemouth terugbrengen na de degradatie. Ze hebben met het vertrek van Ake, Wilson, Arter & Ramsdale flink gecashed, maar daar is ingame niets van terug te zien. Transferbudget 0.
We zijn de eerste maanden voortvarend gestart en liggen op titelkoers, maar hebben nog wel 2 mede kandidaten. De tweede helft van het seizoen wordt spannend! Hopelijk kunnen we ons volgend seizoen wat versterken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
Angeloonie schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:34:
[...]

Ben ook met Arsenal bezig (zoals altijd). Meteen net als in het echt Ozil uit de selectie gesmeten, halve selectie boos etc. Uiteindelijk wilde hij gratis ontbinden, dus doei. Is nu al 3 maanden free agent (feb 2021).

Heb in januari Papastathopoulos verkocht voor 4,2, Mustafi voor 14,25m

Heb ook 1e window transfers uitgezet, nog niet eerder gedaan, maar toch al wat aanwinsten erbij.
Julian Draxler (PSG) en Donnarumma (AC Milan) met gratis transfer in juli 2021. Sergio Gomez en Dario Sarmiento voor kleine bedragen ook per juli 2021.
In januari Tibo Persyn en Rayan Cherki voor de toekomst en kosten vrij weinig.

Maar zit nog met veel spelers in de selectie waar ik niet van weet wat ik er mee moet.. Cedric, Luiz, Chambers, Kolasinac.. 2 van die gaan denk ik weg komende zomer, gebruik ze nu amper.

Geen idee ook hoe veel budget ik komende zomer heb :P
In de league 2e achter Liverpool, die zijn nog ongeslagen (wel 3 draws). Ik heb 1 loss (tegen Liverpool) en 1 draw (City), rest gewonnen (sommigen met veel geluk :D)
Echt niet normaal hoeveel dood gewicht er wel niet is, mooie is dat er dan wel weer meer geld beschikbaar komt voor aankopen. Ik ben gewoon begonnen (wil meer naar tactiek kijken en dan na de beta "echt" beginnen)

Ozil: 375.000 pw
Luiz: 165.000 pw
Kolasinac: 110.000 pw
Willian: 110.000 pw 8)7

En dan nog de overige spelers die jij benoemde, 11,5mil aan Mari, echt schandalig.

Donnarumma ga ik zeker in de gaten houden _/-\o_
Jaap. schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:34:
[...]

Ik kan ook nog niet zo goed wennen aan een aantal veranderingen - met name fitness vind ik een stuk onduidelijker. Maar ongetwijfeld dat dit een kwestie van wennen is en straks weten we niet beter.

Succes met Arsenal, daar heb ik ook over getwijfeld, maar uiteindelijk gekozen voor een net iets grotere uitdaging: Bournemouth terugbrengen na de degradatie. Ze hebben met het vertrek van Ake, Wilson, Arter & Ramsdale flink gecashed, maar daar is ingame niets van terug te zien. Transferbudget 0.
We zijn de eerste maanden voortvarend gestart en liggen op titelkoers, maar hebben nog wel 2 mede kandidaten. De tweede helft van het seizoen wordt spannend! Hopelijk kunnen we ons volgend seizoen wat versterken!
Mooie uitdaging met Bournemouth, ook geen slecht begin zo te zien!

Gavi van Barcelona -19 heeft trouwens een afkoop clausule van 325k, mooie vervanger voor Moriba!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belmorn
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 31-05-2022
1 seizoen met Feyenoord gedaan.
Prettig verrast dat tiki taka best goed werkt eigenlijk ! Helaas 2e geworden maar als je verwachting is dat je rechterrijtje moet eindigen dan is het ruim boven de verwachting. In de seizoensterugblik stond echter dat we een teleurstellende campagne hadden ??? 🤔

Ook de beker nog gewonnen , in de finale tegen ff Den Bosch dus dat was lekker makkelijk erdoorheen gerold.

Transfers :

Feyenoord heeft weinig / geen spelers van waarde. Interesse in berghuis maar die heeft gelimiteerde afkoopsom voor buitenlandse clubs van 8m. Ik had omdat er interesse was van vier clubs gelijk een opvolger gekocht ( Pino van Villarreal ). Hij is echter nooit weggegaan en toen had ik het luxe probleem om de rechterflank van twee goede spelers daar .

Andrea papetti is de nieuwe Nicolo armini van fm20. Wat zeg ik ? Ik vermoed dat hij nóg beter wordt en hij is nu al beter op dag 1 in fm21 dan dat armini was op dag 1 fm20. Hij heeft een jeugdcontract en kan mega goedkoop gekocht worden. Geen genie scout ik heb geen PA maar ik vermoed HOOG 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Ik zal nog minimaal een week of twee moeten wachten met FM 2021, aangezien ik eerst de CL met Feyenoord wil winnen met mijn huidige FM2020 game.. Met Feyenoord de halve finale van de CL bereikt en na een 2-0 winst tegen Man U was er thuis tot en met de 84e minuut niets aan de hand met 0-0. Echter hadden we al wel wat hachelijke momenten gehad nadat ze Haaland ingebracht hadden. Hij schoot in de 85e minuut de 1-0 tegen de touwen en toen in de 93e minuut er een nieuw hoogtepunt begon te lopen voelde ik de bui al een beetje hangen. En ja hoor, de 2-0 was een feit.. Zo zonde. Toen verlengen, gebeurde niets meer en uiteindelijk op 1 gemiste penalty uitgeschakeld. Echt een domper want we draaiden dit seizoen echt heel goed en ik had echt verwacht de finale te halen en dan ook te winnen aangezien ik inmiddels wel echt een wereldploeg heb.

Komend seizoen nog maar meer versterken voor zover het nog kan.. En dan hopen op betere resultaten.

Oh ja, in Nederland domineren we met 25 punten voorsprong de Eredivisie en ook de KNVB Beker hebben we nu 4 keer op rij gewonnen, maar het voelt inmiddels als troostprijzen.

(Ik hoop dat de nog lopende FM2020 saves hier ook gewoon besproken mogen worden trouwens?)

[ Voor 3% gewijzigd door YES op 14-11-2020 17:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik ben gelukkig helemaal niet verslavingsgevoelig. ;)

Seizoen 2 is klaar, FM21 is ook lekker snel moet ik zeggen!

Wederom de tweede plek achter Ajax, maar nu op doelsaldo...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K9L9C1s.png

Transfers dit seizoen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mUImg6n.png

Ook Adam Maher nog verkocht aan Krasnodar, valt net weg in dit plaatje.

De selectie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WVEOjBF.png

En de vorige keer vergeten te melden dat ik was uitgeschakeld in de halve finale van de beker tegen Ajax, dit seizoen haalde ik wel de finale en die was tegen Vitesse. 1-1 na 120 mins en dus via penalties uiteindelijk de beker binnen gehaald.

Nu op zoek naar een Nederlandse spits, ik denk aan Postema van Groningen, maar vooralsnog te duur.

edit: Oh ja, Europees gespeeld natuurlijk. :+
Groepsfase CL gehaald door Sporting Lissabon en Racing Genk te verslaan in de voorrondes.

Kwam in een poule terecht met Paris SG, Napoli en FC Porto waarin ik uiteindelijk als 3e eindigde nog voor Napoli, dat verrassend laatste werd.

In de EL kwam ik tot de kwartfinale nadat ik Dinamo Moskou en Atalanta had uitgeschakeld. Schalke 04 bleek een maatje te groot!

[ Voor 20% gewijzigd door On_E op 15-11-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:08
Leuk om al de ervaringen/verhalen te lezen. Ik moet zeggen dat het FM virus mij ook weer goed in zijn greep heeft!

Ik merk dat ik er nog niet zo snel door heen vlieg als sommige anderen in dit topic (of mijn vriendenkring). Imho is het (tot nu toe) wel een prima versie. Ik kijk dit jaar zelfs doelpunten terug in 3d (ben van huis uit een text only man sinds dat ik begonnen ben met FM jaren geleden) en ook dat ziet er tof uit. De aanvallen/combinaties die je zo nu en dan ziet zijn echt leuk.Via FM Scout wel even een dark skin binnen gehaald want dat paarse heb ik nooit zo begrepen.

Hier gaan weer de nodige uurtjes in zitten: dat is een ding wat zeker is! Blijft een machtig mooi spel en prima werkbaar op twee schermen. Een voor FM, een voor Youtube/tv/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Waar ik mij wel altijd over verbaas, als ik gewoon normaal wedstrijden doe (vooral in het begin) dan win ik amper, doe ik instant result win ik altijd alles dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23
Ik ben nu met voorbij de eerste transfer window.

Helaas is Berghuis door een clausule in het contract verkocht. Op de laatste dag kwam er een bod op Senesi en die ben ik ook helaas kwijt, hierdoor is het achterin een hele dunne bezetting.

Nu op zoek naar vervanging zodat die in de winterstop aan kunnen sluit.

Resultaten zijn tot nu wisselvallig, sta derde waarbij Ajax boven aanstaat en PSV op de tiende plaats staat. Met name in de uitwedstrijden laat ik punten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-04 15:43
Is het een aanrader jongens of is FM20 nagenoeg gelijk?

Is CDkeys een aanrader? Meen te herinneren dat ik ooit een FM heb gekocht op die site maar ik weet het niet meer zeker

[ Voor 52% gewijzigd door JoteW op 15-11-2020 12:34 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belmorn
Christiano007 schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:42:
Waar ik mij wel altijd over verbaas, als ik gewoon normaal wedstrijden doe (vooral in het begin) dan win ik amper, doe ik instant result win ik altijd alles dik.
Dat hoor je ieder jaar maar ik heb ook door zelf te spelen in fm20 de dubbel gepakt in het tweede seizoen ( beker en eredivisie ) met Helmond Sport met een matig elftal.

Ca schijnt voor quick sim belangrijker te zijn dan taktiek óf de Sim manager speelt gewoon beter ? Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belmorn
JoteW schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:20:

Is CDkeys een aanrader? Meen te herinneren dat ik ooit een FM heb gekocht op die site maar ik weet het niet meer zeker
Wat verwacht je ? Net als fifa zijn de updates elk jaar niet spectaculair maar je speelt wel met de nieuwste namen en een andere match engine die je weer zelf moet uitvogelen. Als je ieder jaar een taktiek download dan verandert er natuurlijk nóg minder voor je.

Ikzelf vind de 35 euro oid die een pre-ordered kost voor 100+ uur per jaar ( ook al vind je het niks , na 1 save zit je makkelijk aan dit aantal naar mijn mening ) zijn geld dubbel en dwars waard en als ik over 35 cent per uur plezier moet nadenken of ik het kan veroorloven heb ik denk ik andere problemen in mijn leven eerst op te lossen..

Ik heb die van mij dit jaar ook via cd keys oid , Check het goed bij twijfel zou ik het via fm scout oid kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
@Belmorn Thanks voor je reactie. Ik ben ook een type die altijd de nieuwste versies en/of varianten van dingen wil hebben. Eigenlijk heb ik vlak na het plaatsen van deze post FM21 al aangeschaft, haha!

Wat je zelf ook zegt. Je hebt er plezier aan. De één speelt het 50 uur op jaarbasis, en de ander 1000+, ieder zijn ding maar voor +/- € 35,- kan je er inderdaad geen buil aan vallen. Was echter benieuwd in hoeverre het spel verandert was met (kleine) nieuwe features omdat ik dat vanwege drukte op het werk nauwelijks tot niet heb kunnen volgen! :P

Overigens vind ik een tactiek downloaden sowieso al niet leuk, het heet immers Football Manager. Spel is er juist op berust dat je zelf alles doet.. Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening. Een ieder zijn ding! :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:55
Gaan we allemaal in dit topic verder, of blijven we het 2020 topic voorlopig gebruiken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:46
+- 30 euro op CDkeys, inclusief beta.
De beta speelt prima ook al zitten er nog wat bugs in.
De schaling klopt niet als je die in Windows zelf boven 100% gebruikt, wat teksten waarbij het er in het Engels staat in plaats van Nederlands en/of waarbij de verkeerde club aangehaald wordt.

Ik moet nog erg wennen aan de nieuwe icoontjes om fitheid/moraal te zien, dat was met procentuele cijfers veel beter zichtbaar dan de nieuwe 5 stap icoontjes.
Een optie om dat terug te zetten is er vooralsnog niet.

[ Voor 27% gewijzigd door dutchgio op 15-11-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-04 21:16
Ziet er allemaal heel top uit. Heb tot nu toe vooral klachten gelezen over de ui op de offiëcele forum, Reddit en hier. Dat kunnen ze makkelijk fixen natuurlijk. Denk dat het wel goed komt dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
JoteW schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:20:

Ik check altijd allkeyshop.com voor de goedkoopste key. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 08:54
Dat zijn wel de meer grijze sites die daar voorbij komen. Bij isthereanydeal.com staan alleen de "goede" sites en is ie te krijgen voor 36€, https://isthereanydeal.com/game/footballmanager2021/info/ . En dan weet je wel zeker dat 't geen key is die van een vrachtwagen is gevallen of op een andere schimmige manier is verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:04
Dit jaar ook begonnen met Arsenal en nu eind december 2020 staan we 1e in de league.
In de 1e transfer periode eigenlijk alleen Lucas Leiva gekocht als extra kracht op het middenveld gezien niemand van Arsenal daadwerkelijk de tegenstanders kan breken.

In de winter periode even kijken naar vooral een links en rechtsback als backup voor Tierney en Bellerin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-10-2023
Als fervent FM speler vind ik dat de 2021 versie weer voldoende verbeteringen heeft. Vooral de manier hoe je spelers toe kan spreken vind ik echt gaaf. Je kan nu ook een lichaamshouding meegeven (hoe triest dit ook klinkt, haha). Daarnaast ben ik veel dingen nog aan het ontdekken en ik denk dat ik mij eens ga verdiepen in trainingen. Dit heb ik altijd aan mijn assistent overgelaten, maar na een filmpje van FoxintheBox (op youtube) heeft mij dit andere inzichten gebracht. Blijkbaar maakt je assistent er echt een potje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 21:25
Ik speel elke uitgave van dit spel meestal een reeks van een aantal weken per jaar, kan er dan even geen genoeg van krijgen. (verslaving)
Maar na 1 goede reeks met een team heb je de top bereikt en is het leuke er eigenlijk wel af.
Ik vind vooral de transferperiodes het leukste, als de markt dicht is, simuleer ik het liefste zoveel mogelijk wedstrijden om zo snel mogelijk bij de volgende transferperiode te zijn.

Zo heb ik FM20 een aantal weken geleden toch aangeschaft en deze reeks neergezet met Vitesse.
  • Eredivisie Titel 2023/24 2024/25 2025/26 2026/27 2027/28 2028/29 2029/30 2030/31 2031/32
  • Beker Winnaar 2021/22 2024/25 2025/26 2028/29 2029/30 2031/32
  • Johan Cruijff schaal 2023/24 2024/25 2025/26 2026/27 2027/28 2028/29 2029/30 2030/31 2031/32
  • Champions League Titel 2027/28 2029/30 2030/31
  • Europese Super Cup 2028/29 2030/31 2031/32
Ik twijfel dus of ik opnieuw een paar weken ga spenderen aan deze verslaving of dat ik het links laat liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Burning_Tyre op 16-11-2020 10:13 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Burning_Tyre schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:11:
Ik speel elke uitgave van dit spel meestal een reeks van een aantal weken per jaar, kan er dan even geen genoeg van krijgen. (verslaving)
Maar na 1 goede reeks met een team heb je de top bereikt en is het leuke er eigenlijk wel af.
Ik vind vooral de transferperiodes het leukste, als de markt dicht is, simuleer ik het liefste zoveel mogelijk wedstrijden om zo snel mogelijk bij de volgende transferperiode te zijn.

Zo heb ik FM20 een aantal weken geleden toch aangeschaft en deze reeks neergezet met Vitesse.
  • Eredivisie Titel 2023/24 2024/25 2025/26 2026/27 2027/28 2028/29 2029/30 2030/31 2031/32
  • Beker Winnaar 2021/22 2024/25 2025/26 2028/29 2029/30 2031/32
  • Johan Cruijff schaal 2023/24 2024/25 2025/26 2026/27 2027/28 2028/29 2029/30 2030/31 2031/32
  • Champions League Titel 2027/28 2029/30 2030/31
  • Europese Super Cup 2028/29 2030/31 2031/32
Ik twijfel dus of ik opnieuw een paar weken ga spenderen aan deze verslaving of dat ik het links laat liggen.
Ik (en vele hier) spelen ook challenges (die je dan wel of niet zelf verzint). Denk aan alle aankopen door Technisch Directeur laten doen. Hele seizoen zelfde tactiek, onverslagen kampioen (deze probeer/haal ik vaak met Arsenal 8) ) en ga maar door.

Mocht je wat inspiratie nodig hebben:

https://community.sigames...ges-sign-ups-experiments/

Edit: Trouwens wel echt een hele nette save game met Vitesse gehad zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-04 22:48
Hopen dat er snel een 'Light'-skin beschikbaar komt, wat een gedrocht dat paarse ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
Jorgen schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:51:
Gaan we allemaal in dit topic verder, of blijven we het 2020 topic voorlopig gebruiken?
Wat mij betreft gewoon hier - zo druk is het topic ook niet dat er parallelle discussies door elkaar gaan lopen etc. Ga er vanuit dat het oude topic vanaf nu minder aandacht zal krijgen en dat doet jullie carrières geen recht naar mijn idee. Daarbij volgens mij zijn de vaste volgers op de hoogte dat jullie nog een andere versie spelen en misschien zouden jullie een kleine disclaimer toe kunnen voegen aan posts om eventuele verwarring bij 'nieuwe' lezers te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:55
Dat vind ik ook prima hoor om er steeds FM18 bij te zetten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
Ik heb het eerste seizoen afgerond - kampioen geworden met Bournemouth en dus promotie! Carabao cup was geen succes, in de FA Cup werden we in de kwartfinale na verlenging uitgeschakeld door Leicester. De enige aankoop die ik had gedaan in de winter was Jesse Lingard, waarvan ik het verrassend vond dat hij United wilde inruilen voor de Championship ook al stond hij op de transferlist.

Omdat het nog een 'betasave' is en ik niet al te veel moeite wilde steken in de brexit regels heb ik m'n contract opgezegd en gekeken wat er beschikbaar was, wat verrassend weinig bleek. Uiteindelijk het tweede seizoen begonnen met Heracles nadat ze ternauwernood aan degradatie waren ontsnapt. Sven van Beek, Bart van Hintum & Craig Wighton met gratis transfers kunnen oppikken en op de openingsdag met 3-1 van Ado gewonnen. We move! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-04 10:13
Eerste seizoen inmiddels klaar. Zoals elke beta ben ik gestart met Feyenoord. Netjes derde geworden achter Ajax en PSV nadat ik in de Season Preview als 6e aangemerkt was. In de beker gekomen tot de halve finale toen ik tegen AZ uitgeschakeld werd door penalties.

In Europa ging het een heel stuk beter. In een groep met Wolfsburg, Dynamo Kiev en Rio Ave tweede geëindigd achter Wolfsburg. Vervolgens achtereenvolgens AA Gent, Leicester en Villareal verslagen om in de halve finale te stuiten op Arsenal (de latere winnaar van de competitie).

Al met al een prima seizoen. Eens kijken of ik wat leuke transfers kan maken om nog een stapje (of twee) hoger te eindigen in de competitie.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23
Mijn eerste seizoen met Feyenoord zit erop, ik ben geëindigd op, voor mij, een teleurstellende 5e plaats. Na het winnen van KNVB beker was de spirit er uit en heb ik nog maar 2 competitie wedstrijden gewonnen.

Ajax was dit seizoen oppermachtig en was met 10 punten voorsprong de terechte kampioen.

Ik hoop voor aankomend seizoen mijn team te kunnen versterken nadat Bijlow, Teixeira en eerder Senesi en Berghuis zijn vertrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Er is hoop jongens :P Deze kwam net in mijn newsfeed voorbij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7qFug2O8ZDD7DHJKD-Siiy0DvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2rsW7GhktyA69xNpgnhL3pmj.png?f=fotoalbum_large
In een groep met Roemenië, Israël en Wales waren ze ternauwernood met 1w1d1l door, maar daarna hebben ze wel de reuzen verslagen..
Italië: 1-0
Kosovo: 2-0 :+
Duitsland: 2-0
Frankrijk: 1-0

[ Voor 24% gewijzigd door Angeloonie op 17-11-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
joostmakaay schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:01:
Hopen dat er snel een 'Light'-skin beschikbaar komt, wat een gedrocht dat paarse ding.
Dark skin is er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 03:15
Wow, de var is echt slecht. Ik heb nu al meerdere keren disallowed gehad omdat een speler die de bal niet kreeg buitenspel stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Terranova schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:21:
Wow, de var is echt slecht. Ik heb nu al meerdere keren disallowed gehad omdat een speler die de bal niet kreeg buitenspel stond...
Deed deze speler wel mee in het spel zoals hinderen of zicht blokkeren want dan word dit wel meegenomen als buitenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
stomley schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:57:
[...]

Deed deze speler wel mee in het spel zoals hinderen of zicht blokkeren want dan word dit wel meegenomen als buitenspel.
Meestal niet, soms stond ie soort van in de buurt. Maar ze zullen het nog wel tweaken. Heb nu ook al een paar penalties gemist omdat ze genomen werden terwijl het VAR blokje nog op't scherm stond :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belmorn
Voor de twijfelaars nog , na bijna twee seizoenen gedaan te hebben.

Prettige verbeteringen die ik zelf zie :

Rond de wintertransfer periode staan er een hoop goede spelers te koop omdat ze of overbodig zijn of niet hun contract willen verlengen. Voor mijn gevoel veel betere spelers voor minder dan in vorige versies.

Eerst op discuss drukken om alle mogelijke opties te zien waar je naar een gesprek terug naar gaat. Zou alleen willen dat er in dit scherm zijn vorm / trainingscijfer / laatste wedstrijd staat , mods ???

Agent availability : omg fantastische info !

xG geeft je een beter beeld van de verhoudingen , zeker als je quick result gebruikt.

Opslaan gaat ZOVEEL sneller ook al speel je met 300k + spelers . Ook het zoeken lijkt sneller en je krijgt in ieder geval te zien hoe ver hij is ipv dat je monster gaming pc vastloopt op een excel sheet .

Mindere punten :

Niet echt wat van fm zelf maar speel schema ?? Speel bijna het hele seizoen met 2 wedstrijden per week. Geen brede selectie ? Dikke pech , hallo blessuregolf...

The dug out tijdens match day : meh ... onoverzichtelijk

Geen percentages meer met fitheid en match sharpness , wel realistischer maar minder praktisch .

Weet nog niet wat ik van performance analysts moet vinden. Alles draait om xG in zijn samenvattingen , sja daar hoef ik geen knuppel voor in te huren dat zie ik zelf ook in de match stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Belmorn schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:35:

Geen percentages meer met fitheid en match sharpness , wel realistischer maar minder praktisch .
Daar had ik ook veel moeite mee. Maar nu ik in mijn 2e seizoen zit ben ik er wel aan gewend. Komt ook wel goed uit, want ik had altijd een OCD trip al spelers onder 80% kwamen :+ Nu is het gekoppeld aan de wedstrijd en niet totaal. Dus spelers kunnen prima het "rood' in gaan, want het is nu een statistiek voor die ene wedstrijd, los van algemene fitness.

Dat schema issue is denk ik vooral door Covid, want seizoen 1 begon in September bij mij en seizoen 2 in Juli, dus minstens 8 wedstrijden die je extra in't schema had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belmorn
Terranova schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:01:
[...]

Daar had ik ook veel moeite mee. Maar nu ik in mijn 2e seizoen zit ben ik er wel aan gewend. Komt ook wel goed uit, want ik had altijd een OCD trip al spelers onder 80% kwamen :+ Nu is het gekoppeld aan de wedstrijd en niet totaal. Dus spelers kunnen prima het "rood' in gaan, want het is nu een statistiek voor die ene wedstrijd, los van algemene fitness.

Dat schema issue is denk ik vooral door Covid, want seizoen 1 begon in September bij mij en seizoen 2 in Juli, dus minstens 8 wedstrijden die je extra in't schema had.
Weet je dat zeker wat betreft fitheid ? Als ik klaar ben met de wedstrijd dan is de fitheid exact hetzelfde als hoe de wedstrijd geeindigd is. Ik roteer mijn elftal daarom ook maar gelijk na de wedstrijd ( alle gele en rode eruit )

En ja schema komt door COVID, blijft kut ( zowel ingame als irl )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Belmorn schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:36:
[...]

Weet je dat zeker wat betreft fitheid ? Als ik klaar ben met de wedstrijd dan is de fitheid exact hetzelfde als hoe de wedstrijd geeindigd is. Ik roteer mijn elftal daarom ook maar gelijk na de wedstrijd ( alle gele en rode eruit )

En ja schema komt door COVID, blijft kut ( zowel ingame als irl )
Ja maar tijdens de wedstrijd kan dat hartje best in't rood komen(richting het einde dan). Niet zoals vroeger dat alles onder 70% kapot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Chelsea smijt met geld:. Dit is een transfer die ik niet had verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GtwH5QhQ/image.png

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Terranova schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:29:
[...]
Heb nu ook al een paar penalties gemist omdat ze genomen werden terwijl het VAR blokje nog op't scherm stond :+
Haha heb ik elke keer. Denk door afspeelsnelheid van het spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkness89
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-02-2021
Voor de liefhebbers sinds 2009 maak ik data updates maar ook realname fixes.
Ik kom binnenkort met de data update met o,a de Ajax staff er in.
Wel heb ik alvast de Realname Fix online gezet voor de liefhebbers
https://fm-base.co.uk/thr...ness.164490/#post-2504573
( klik op )
Topic gaat in mijn favorieten en uiteraard ga ik mijn save game hier ook delen.

• Extigo
Darkness89 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:03:
Voor de liefhebbers sinds 2009 maak ik data updates maar ook realname fixes.
Ik kom binnenkort met de data update met o,a de Ajax staff er in.
Wel heb ik alvast de Realname Fix online gezet voor de liefhebbers
https://fm-base.co.uk/thr...ness.164490/#post-2504573
( klik op )
Topic gaat in mijn favorieten en uiteraard ga ik mijn save game hier ook delen.
Cool, waar verschilt jouw Realname Fix met die van FMScout bijvoorbeeld?
https://www.fmscout.com/a-fm21-real-names-license-fix.html

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

En dat was seizoen 3. :P

Kampioen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BOgPFU6.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fmU5CBw.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vTDVh1w.png

Die Arezzo bleek voor de helft van de vraagprijs van die Postema van FC Groningen een schot in de roos. 44 schoten eigenlijk. :+ Dan maar geen Nederlander.

In de bekerfinale was Ajax met 3-1 te sterk, in de Champions League haalde ik wederom de groepsfase (Sporting Braga en Glasgow Rangers verslagen), maar in die groep met Paris SG, Benfica en Liverpool 4e geworden en dus uitgeschakeld.

Jeugdspelers Stan Wassenaar en Aurelio Oehlers zijn dit seizoen wel doorgebroken, dat worden mijn vleugelspelers de komende jaren. :)

[ Voor 10% gewijzigd door On_E op 19-11-2020 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
Hier zit het eerste seizoen er ook op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJR3sizoAUjqv-jwYkyhZZ0r8iM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0BlqGNKGI399o4NWJ74zDtOH.png?f=fotoalbum_large

Vooral in het begin punten laten liggen omdat ik toch met Ozil op AMC wou spelen. Dit later veranderd naar een DM zonder Ozil, vanaf dat punt was het redelijk stabiel en zijn we toch beland waar we horen; 4e :) .

Ook nog de Uefa Cup weten te winnen op een hele mooie manier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QCeAN_oi21lHCXdQn9lqo0RN1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EWDC2HxvNyeymjgx6Pl6p3RU.png?f=fotoalbum_large

Transfers In:
Szoboszlai | 30mil: Ceballos zen huur liep af, ze vroegen er 25mil voor, toch maar voor deze vent gegaan.
Ajer | 20mil: Ik was bezig met Frank Kessie voor 60mil, die wou echter 220k pw, dus ik dacht laat maar, speelt die nu bij Bayern voor 140k pw 8)7
Marc Cucurella | 35mil: Kleine paniek aankoop vanwege geen LB meer na het vertrek van Kolasinac en overige keuzen niet lukte.

Transfers Out:
Mari naar Real Sociedad voor 15mil
Papastathopoulos naar Atlanta United voor 7mil
Mustafi naar Wolves voor 6,25mil
Kolasinac naar Monaco voor 20mil
Chambers naar Everton voor 12mil(+ clausules 17,75 )

En de eerste 11:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOMGP7_vkyM5LKQA7Nnuj7nTfYU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/izHRgjuTsawP8F7RJCgDRYrT.png?f=user_large

Na een seizoen spelen moet ik toch wel echt concluderen dan de Match Day experience een stap terug is. Veel zaken zitten achter een extra klik en ik mis de tijdbalk nu al, hopen dat die op een manier terug komt.

Buiten de UI is het wel echt een vooruitgang. De match engine oogt soepeler en ik zie ook minder "3d fouten". Zoals een gemiste sliding die wel de bal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjbnjqhcsk9V9MBjN-gR4s0AKGI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H5xAmNRDReWQO2osQe93l9Kd.png?f=user_large

Ben nog in S1, maar als ik bij de regels Eredvisie "volgend seizoen" kijk, dan worden transfers wel lastig :+

UPDATE:
In FM20 was er toch een afspraken lijst over boete's? (ben even de naam kwijt). Maar dat zit er nu niet meer in, vond het wel makkelijk ;(

[ Voor 20% gewijzigd door vuurtjih op 22-11-2020 16:52 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:17
Bestaat nog steeds Dynamiek > gedragscode.
vuurtjih schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:39:

UPDATE:
In FM20 was er toch een afspraken lijst over boete's? (ben even de naam kwijt). Maar dat zit er nu niet meer in, vond het wel makkelijk ;(

[ Voor 75% gewijzigd door artemivanov op 22-11-2020 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
artemivanov schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:09:
Bestaat nog steeds Dynamiek > gedragscode.
[...]
Oh inderdaad. Maar heb er (volgens mij) geen bericht over gehad, en kan 'm ook niet instellen :?
Terranova schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:29:
[...]

Meestal niet, soms stond ie soort van in de buurt. Maar ze zullen het nog wel tweaken. Heb nu ook al een paar penalties gemist omdat ze genomen werden terwijl het VAR blokje nog op't scherm stond :+
Bij mij is het blok wel optijd weg, maar de tekst in de balk is sneller dan het blok :+ Dus onderin staat al de beslissling, terwijl die op het scherm nog moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik vermoed dat ik mijn grote save opnieuw met Sunderland zal starten, 3e klasse maar wel een stadion van 1e klasse. Bij York City werd dit toch op den duur een groot probleem dat die capaciteit niet hoger kon dan 12599.

Mijn ervaringen na de beta zijn zeer positief, enkel zou het wat moeilijker mogen.

De beta speel ik altijd met een topclub omdat ik anders nooit met die toppers speel. En als je dan met Man United direct 2x de titel pakt en 2x de Champions League, dan is voor mij de fun er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Lekkere bug ontdekt.
Als je je maximum aantal wissels hebt bereikt en er raakt een speler geblesseerd, dan kun je deze niet van het het veld halen waardoor je dus niet verder kunt met de wedstrijd.
Schijnt al een jaren-oude bug te zijn, maar loop er nu pas voor het eerst tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Rivanov schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:44:
Lekkere bug ontdekt.
Als je je maximum aantal wissels hebt bereikt en er raakt een speler geblesseerd, dan kun je deze niet van het het veld halen waardoor je dus niet verder kunt met de wedstrijd.
Schijnt al een jaren-oude bug te zijn, maar loop er nu pas voor het eerst tegenaan.
Bij de vorige versie van FM kon je gewoon bevestigen klikken in het tactiek scherm en liep je wedstrijd met 10 man verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
YES schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:50:
[...]

Bij de vorige versie van FM kon je gewoon bevestigen klikken in het tactiek scherm en liep je wedstrijd met 10 man verder..
Nu helaas niet. Blijf de melding krijgen dat er een geblesseerde speler op het veld staat. En kan 'm dus niet meer wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-04 16:20
Ik heb de beta nog niet zo lang gespeeld maar is er iemand die al meerdere seizoenen in de eredivisie gespeeld heeft? Zag namelijk in de regels ingame dat na 1 seizoen in de eredivisie de aantal wissels van 5 weer terug naar 3 ging, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
lremcol schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:33:
Ik heb de beta nog niet zo lang gespeeld maar is er iemand die al meerdere seizoenen in de eredivisie gespeeld heeft? Zag namelijk in de regels ingame dat na 1 seizoen in de eredivisie de aantal wissels van 5 weer terug naar 3 ging, klopt dat?
Yes, dat klopt. Ik zit nu in seizoen 2022/2023 met Feyenoord en ik mag maar 3 keer wisselen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-04 16:20
Bug? Is namelijk erg jammer als dat zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
lremcol schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:52:
Bug? Is namelijk erg jammer als dat zo blijft
Waarom? De regel stelt dat voor het seizoen 21/22 het weer terug gaat naar 3 wissels en dat de 5 wissels alleen dit seizoen geldt.

https://www.knvb.nl/nieuw...oegestaan-betaald-voetbal

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1232
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:43
Rivanov schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:54:
[...]

Nu helaas niet. Blijf de melding krijgen dat er een geblesseerde speler op het veld staat. En kan 'm dus niet meer wisselen.
Ik kon mijn speler gewoon van het veld halen en de wedstrijd afmaken met 10 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
vuurtjih schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:39:
[Afbeelding]

Ben nog in S1, maar als ik bij de regels Eredvisie "volgend seizoen" kijk, dan worden transfers wel lastig :+

UPDATE:
Denk beta bug?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qS6s0yH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:17
heb helaas nog steeds contracten tot 31/5/21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Die bug met -18 en geen staff is wel echt een partij bagger :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
MrGizMo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:08:
Die bug met -18 en geen staff is wel echt een partij bagger :X
Je hebt het over Ajax? Want dat daar geen staf aanwezig is, is geen bug :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
JoteW schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:32:
[...]

Je hebt het over Ajax? Want dat daar geen staf aanwezig is, is geen bug :)
-18 en geen staff

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
MrGizMo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:16:
[...]

-18 en geen staff

Dit dus.
Wat bedoel je met -18 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Ja het is mij ook niet helemaal duidelijk :') maargoed..

Eens kijken of we een leuke start kunnen maken met Genoa.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Onder 18 heeft geen staff in NL
JoteW schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:05:
Ja het is mij ook niet helemaal duidelijk :') maargoed..

Eens kijken of we een leuke start kunnen maken met Genoa.
Ging er vanuit dat -18 wel duidelijk was :P

FM taal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
@MrGizMo nou is het al wat duidelijker, haha!

Ik ken die problemen in NL niet aangezien ik nooit met een Nederlands team speel in FM:P

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yLzqyGh.png

We zijn los :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Ik ben begonnen met een nieuwe non-league save. Dit keer heb ik gekozen voor één van de gepromoveerde clubs in de Vanarama North/South. De keuze is gevallen op Farsley Celtic (Wikipedia: Farsley Celtic F.C.).

In het voorseizoen heb ik veel gescout en gezocht naar spelers die het team kunnen verbeteren. Na een groot aantal vriendschappelijke wedstrijden begint het seizoen met een wedstrijd in de tweede ronde van de FA Cup.

We gaan zien waar het seizoen eindigt. Bestuur wil een mid-table finish en ik denk dat dat prima moet lukken.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:31

Zyron

BWRAAAAP

Voor het eerst in jaren dat ik nog niet aan de slag ben met FM.

Wil nog even gameplay (beelden) van de Xbox-versie afwachten. Is natuurlijk gebaseerd op Touch en max 10 competities, maar de crosssave is wel heerlijk...

En anders gaan we volgende week toch gewoon aan de slag met de gewone. Wachten is wel moeilijk!

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Zyron schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:34:
Voor het eerst in jaren dat ik nog niet aan de slag ben met FM.

Wil nog even gameplay (beelden) van de Xbox-versie afwachten. Is natuurlijk gebaseerd op Touch en max 10 competities, maar de crosssave is wel heerlijk...

En anders gaan we volgende week toch gewoon aan de slag met de gewone. Wachten is wel moeilijk!
Crosssave is wel met dezelfde versie toch? Volgens mij niet met de full game op steam
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste