Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
- Gianluigi Donnarumma transfervrij binnengehaald.
- Frenkie de Jong voor €110m overgenomen van Barcelona
- Ousmane Dembele transfervrij én met relatief laag salaris binnengehaald.
- Neymar transfervrij én met relatief laag salaris binnengehaald. (voor zijn contract afgelopen was vroeg hij 450k, nu voor 175k binnen.) Oud maar nuttig voor 1-2 seizoenen.
- Jadon Sancho gehaald van Dortmund voor 20M + Reiss Nelson
- Véél spelers voor 30-40m kunnen verkopen.
In/Uit totalen:
Seizoen 1: 103M in (Odegaard 92M), 40M uit (Cédric 20M, Mustafi 14M)
Seizoen 2: 276M in (Haaland 75M, De Jong 110M), 226M uit (Kolasinac 60M, Lacazette 46M, Chambers 37M, Mari 34M, Leno 30M)
Seizoen 3: 92M in (Camavinga 72M), 158M uit (Nketiah 53M, Torreira 51M, Elneny 37M, Willian 12M)
Staat nu best een lekker team, en ben veel matige spelers kwijt voor hele goede bedragen.

/f/image/mGRPaCNYp6i6hzvdrZjvkg3T.png?f=fotoalbum_large)
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Whaha ik heb in mijn United game veel dezelfde dingen gezien.Angeloonie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:10:
Toch wat aparte dingen in FM tot nu toe met Arsenal (nu bij begin seizoen 3), die ik niet zo snel zou zien gebeuren in het echt:
- Gianluigi Donnarumma transfervrij binnengehaald.
- Frenkie de Jong voor €110m overgenomen van Barcelona
- Ousmane Dembele transfervrij én met relatief laag salaris binnengehaald.
- Neymar transfervrij én met relatief laag salaris binnengehaald. (voor zijn contract afgelopen was vroeg hij 450k, nu voor 175k binnen.) Oud maar nuttig voor 1-2 seizoenen.
- Jadon Sancho gehaald van Dortmund voor 20M + Reiss Nelson
- Véél spelers voor 30-40m kunnen verkopen.
In/Uit totalen:
Seizoen 1: 103M in (Odegaard 92M), 40M uit (Cédric 20M, Mustafi 14M)
Seizoen 2: 276M in (Haaland 75M, De Jong 110M), 226M uit (Kolasinac 60M, Lacazette 46M, Chambers 37M, Mari 34M, Leno 30M)
Seizoen 3: 92M in (Camavinga 72M), 158M uit (Nketiah 53M, Torreira 51M, Elneny 37M, Willian 12M)
Staat nu best een lekker team, en ben veel matige spelers kwijt voor hele goede bedragen.Enige minpunt is het vertrek van Leno. Wilde hem niet kwijt maar zijn eisen waren belachelijk. Heb nu een probleem als Donnarumma geblesseerd raakt
[Afbeelding]
Neymar transfervrij opgepikt, Donnarumma niet, maar die was wel transfervrij.
Daarnaast ook Sancho en Camavinga gekocht. Mijn ruildeal was dan Martial + 40 mil tegen De Ligt

Het ziet er toch allemaal al een stuk beter uit zo
Behalve dat het in het Nederlands isMrGizMo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het ziet er toch allemaal al een stuk beter uit zo
Nee maar serieus, coole skin. Welke is dat?
Ja vind het een stuk fijner zoTerranova schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:42:
[...]
Behalve dat het in het Nederlands is![]()
Nee maar serieus, coole skin. Welke is dat?
Skin haal je hier :
Klik Klik Klik
Heffem V1
Haha ja, ieder z'n eigen voorkeur natuurlijkMrGizMo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:03:
[...]
Ja vind het een stuk fijner zo
Skin haal je hier :
Klik Klik Klik
Heffem V1
Ik speel CM/FM al sinds het begin, dus switchen naar Nederlands voelt dan zo verschrikkelijk
En dank u. Ik ga eens kijken of ie bevalt
Holy shit, dat is wel cool jaMrGizMo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:15:
Dit is trouwens ook wel een erg mooi project :
[YouTube: We Made the Best Newgen/Regen Facepack Ever]
Bij gebrek aan uitblijven Xbox-beelden, maar ook vanwege de vele customisation die op Xbox bijzonder lastig gaat worden...
We beginnen vanavond met werkloos zijn in Europa, en we gaan zien waar we belanden!
Voor dit jaar heb ik de FMEnhanced skin. Ziet er tot nu toe goed uit en wordt ook actief bijgehouden.
https://www.fmscout.com/a-fmenhanced-v2-fm21-skin.html
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
https://www.fmscout.com/c-fm21-data-updates.html?id=7099

Ik ben lui in m'n beta game, dus laat het grootste deel van de staff over aan mn TD. Maar nu assistent nummer 3 kwam, mag hij wel stoppen
/f/image/SDJBvmbo4eZwV0DzZN2YKvy7.png?f=fotoalbum_large)
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Die mag of heel cheap gaan worden of meteen in gamepass anders komt ie er hier niet eens inZyron schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:01:
Toch gezwicht voor de volledige FM -> zojuist aangeschaft.
Bij gebrek aan uitblijven Xbox-beelden, maar ook vanwege de vele customisation die op Xbox bijzonder lastig gaat worden...
We beginnen vanavond met werkloos zijn in Europa, en we gaan zien waar we belanden!
Als YACS maar weer uitkomtRivanov schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:35:
Helaas is de maker van de TCS Skin gestopt voor dit jaar. Was mijn favoriete skin die ik vervolgens naar eigen smaak helemaal aanpaste. Hou van 'n zo "vanilla" mogelijke skin met her en der wat aanpassingen zoals in het Club Overview Screen en Player Details.
Voor dit jaar heb ik de FMEnhanced skin. Ziet er tot nu toe goed uit en wordt ook actief bijgehouden.
https://www.fmscout.com/a-fmenhanced-v2-fm21-skin.html
https://mega.nz/folder/3s1zFQYB#rneQQf421y09nEdR_caCLQ
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
IRL zijn er ook meer dan 1 assistant.vuurtjih schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:51:
Weer wat nieuws ontdekt. Blijkbaar kan je 10 assistent managers aanstellen als je wel![]()
Ik ben lui in m'n beta game, dus laat het grootste deel van de staff over aan mn TD. Maar nu assistent nummer 3 kwam, mag hij wel stoppen. Even opgezocht, maar vroeger was assistent manager aanstellen een aparte mogelijkheid om te delegeren, nu valt hij denk ik onder coaching personeels leden. Nouja, wie weet heb ik er straks echt 10
![]()
[Afbeelding]
Ah je hebt ze door elkaar zitten zie ik nuRivanov schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:27:
Net als voorgaande jaren host ik mijn verzamelde kits weer op één centrale plek zodat je deze makkelijk kunt downloaden. Betreft de FC'12 en PR-style kits.
Czech / Ger 1 / UK1 / Belarus / FR1&2 / Ireland / Lithuania / Ned 1 / Swe 1
hebben sowieso ook al FC'12 kits
Ja eens, maar het was in FM nog niet zo. Had ik nog niet opgemerkt.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ja maar ik prefereer de PR kits. Enkel voor de competities waar PR nog geen kits voor heeft, gebruik ik de FC'12.MrGizMo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:01:
[...]
Ah je hebt ze door elkaar zitten zie ik nu
Czech / Ger 1 / UK1 / Belarus / FR1&2 / Ireland / Lithuania / Ned 1 / Swe 1
hebben sowieso ook al FC'12 kits
Topper! Bedankt! Nu FM21 nog ff aanschaffen en dit weekend weer knallen!Rivanov schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:27:
Net als voorgaande jaren host ik mijn verzamelde kits weer op één centrale plek zodat je deze makkelijk kunt downloaden. Betreft de FC'12 en PR-style kits.
Eerste save: RKC of Twente. Moet nog even kijken welke. Daarna: Journeyman door heel Europa heen
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Duidelijk! Dacht namelijk dat je vorig jaar ook FC hadRivanov schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:13:
[...]
Ja maar ik prefereer de PR kits. Enkel voor de competities waar PR nog geen kits voor heeft, gebruik ik de FC'12.
Werkloos begonnen, alle competities in West-Europa, Verenigd Koninkrijk + Scandinavië geselecteerd. Reputatie: zondagamateur en geen diploma's.
Ik mocht vrij snel aan de gang bij FC Roskilde, uitkomende op het 3e niveau van Denemarken. Prima voorbereiding gedraaid, eerste ronde beker ook overleefd voor de competitie begon. En toen ging het mis. Er werden geen resultaten geboekt, waar het bestuur de hoop uitsprak dat ik mee zou doen in de bovenste helft van mijn groep, was het resultaat helaas dat ik in de winterstop stijf onderaan stond. Slechts 1 partij gewonnen, 4 gelijke spelen en 9 verliespartijen. Kansen genoeg, maar afmaken, ho maar. Met een doelsaldo van 21-35 was het gat naar de nummer 13 al 5 punten.
Het aantrekken van betere spelers ging ook niet echt, ik had het bestuur toegezegd geen wijzigingen in de technische staf aan te brengen.. maar ik had 1 verrotte scout en het leverde allemaal niets op.
Na 2x op gesprek te zijn geweest bij het bestuur mezelf op straat laten zetten. Een goede twee-drie maanden wederom werkloos en zie maar iets te vinden. Maar dat is toch gelukt, vanaf nu gaan we aan de slag bij IFK Varnamo, uitkomend op het 3e niveau van Zweden en met aspiraties om in de top 3 mee te draaien. Nu eens zien of ik dat wél kan waarmaken.. ;-)
(uit frustratie van dit hele verhaal geen screenshots.. maar wie weet, als de toekomst er wat beter uit ziet..
Had ik ook. Maar sinds vorig jaar is SerbianFM begonnen met de PR style kit en die vind ik veel mooier. Dus die heeft mijn voorkeur en voor de competities die zij (nog) niet hebben gebruik ik FC'12.MrGizMo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:25:
[...]
Duidelijk! Dacht namelijk dat je vorig jaar ook FC had
Zie https://community.sigames...2021-2112-hotfix-out-now/- Users getting stuck before penalty shootouts
- Users getting stuck post-match
- Users stuck with 'waiting to go live' popup during network games
- Rare crash when viewing player information panel
- Rare crash for end of season review item
- Ball teleports when goalkeeper taking penalty during shootouts
- 'Accept and Give Ultimatum' incorrectly accepts all offers
- Entire intra-squad friendly first XI ineligible
- Players out on loan not getting work permit points for league banding
- Dugout staying on screen during highlights
- Match stats selected from scoreboard resets when entering tactics or half-time
- Touchline tablet functionality improvements
Virussen? Scan ze hier!
https://community.sigames...ution-full-screen/page/3/
Dit is under review al weken en nog steeds niet gefixt.
https://community.sigames...from-their-youth-intakes/
https://community.sigames...ke-broken-just-like-beta/
Zelfde geldt voor dit. Youth intake werkt gewoon niet. Dus je database wordt steeds kleiner en sommige landen generen gewoon geen spelers. Het verbaast me dat zoiets gewoon door de beta komt. Dit is werkelijk game breaking want de ai heeft gewoon geen spelers nieuwe spelers na wat jaren. Dat verkloot de transfer wereld helemaal.
https://community.sigames...es-on-its-own-constantly/
Dit is al 3 jaar in het spel.
Het spel is niet slecht ofzo, maar SI geeft me altijd de indruk dat ze een beetje te relaxed dit spel maken elk jaar aangezien ze toch geen concurrentie hebben. Bugs die er jaren in zitten hoeven niet opgelost te worden, want tja wat boeit het er is geen concurrent.
[ Voor 11% gewijzigd door IAmNice op 26-11-2020 18:01 ]
Hotfixje. Nog niet echt boeiend maar wel prima natuurlijk!wildhagen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:57:
Eerste patch, versie 21.1.2 is net (1 uur) uit:
[...]
Zie https://community.sigames...2021-2112-hotfix-out-now/
=====================================
Ook wel erg fijn dit :
https://www.fmscout.com/a...d-turf-textures-fm21.html
Staat al jaren standaard in de download
[ Voor 21% gewijzigd door MrGizMo op 26-11-2020 20:36 ]

Doelman Maarten Paes begon te zeuren toen ik een bod van Tottenham afwees, uiteindelijk toch overstag gegaan en de hoofdprijs betaald voor zijn vervanger, die overigens wel nog beter blijkt.
Hicham, aankoop in seizoen 1, werd dit seizoen definitief uit de basis gespeeld door jeugdproduct Aurelio Oehlers, dus toen Sampdoria kwam en die ook nog eens akkoord gingen met een prijs van 30 miljoen euro was ik spekkoper.

Aan de linkerkant is het nog iets meer stuivertje wisselen tussen Maolida en het andere talent uit de jeugd, Stan Wassenaar.

In de Champions League trouwens weer uitgeschakeld in de groepsfase in een groep met Juventus, Atletico Madrid en Club Brugge. Wel 3e geworden, dus Europa League, maar daar gelijk uitgeschakeld door Olympique Marseille. Thuis nog 3-2 gewonnen, maar uit met 4-1 afgedroogd.
[ Voor 13% gewijzigd door On_E op 26-11-2020 21:45 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

De transfers zijn er erg veel, namelijk 20 spelers in en slechts 1 uit. Van al die transfers springt er eentje bovenuit:

Gemiddeld haalt hij een 7,43, maar wat vooral opvalt zijn zijn defensieve kwaliteiten. Regelmatig redt hij op het laatste moment de bal, net voordat de spits van de tegenpartij kan schieten. Al veel wedstrijden gewonnen door zijn werk.
Al met al een aardig eerste deel van het seizoen. En nu maar eens kijken wat ik kan doen voor de rest van het seizoen.
Maar voorlopig gaat alles dikke prima

Transfers in tot nu toe :

Ahmedhodvic is echt een topper!
Transfer uit :

Unnerstall

Vorig jaar gepromoveerd uit het derde niveau, en het doel van het bestuur was een mid-table finish in de Segunda Division. Nou... dat werd dus promotie naar de La Liga!!!
Paar versterkingen gehaald, maar niet eens enorm veel. Vooral paar talentjes uit mijn B- en U19-teams een kans gegeven in het eerste elftal.
Vooral de eerste helft van het seizoen liep echt bizar goed, ik won bijna alles. In de tweede helft kreeg ik met nogal wat blessures te maken, dus toen liep het iets moeizamer. Maar het was genoeg om de 3e plek te halen, en dus als 2e (Barcelona B mag immers niet promoveren, ook al zijn ze kampioen) promotie naar La Liga af te dwingen!
Eindstand:
:fill(white):strip_exif()/f/image/RCjVlEOrJRX6u68PfB9kSsWl.png?f=user_large)
Dit is mijn beste talent uit het B-elftal (en daarvoor de eigen jeugd):
:fill(white):strip_exif()/f/image/nyzNiGJWa0a5YqNb8vX87ZKq.png?f=user_large)
En mijn absolute topscorer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/hdH3ZvbEdzhOW4LQ324bEnAj.png?f=user_large)
34 goals in 33 wedstrijden!!!! Wat een killer voor het doel zeg.
Anyway, voor volgend jaar moet ik echt wel serieus wat versterking halen, want met dit elftal maak ik echt geen schijn van kans in La Liga.... ik heb mijn scouts al aan het werk gezet iig.
Virussen? Scan ze hier!
Maar in de loop van het seizoen ging het toch steeds beter, waardoor we uiteindelijk kampioen werden!:
/f/image/hgcyZkvtAU6XxjnTAcLmclHc.png?f=fotoalbum_large)
Nu wordt het leuk, want door de promotie worden we een "professionele" club. Heel benieuwd hoe het gaat, al blijf ik hier niet te lang hangen. Maar gestart als zondagamateur zonder diploma's dus ergens anders naar toe zit er voorlopig nog niet in..
Zit nu na te denken of als Korean of Japanner zonder club te starten.
Heeft iemand misschien nog een andere optie?
Ik speel met Feyenoord en de eerste 6 wedstrijden ging het echt slecht , terwijl Ajax vanaf de eerste wedstrijd alles won.
Ongeveer 5 wedstrijden voor het eind van het seizoen begon Ajax punten te verspelen.
Waardoor ik met 1 punt boven Ajax staat met nog één wedstrijd te gaan, bij mijn laatste wedstrijd tegen Az lijkt het mis te gaan als ik in de 86e minuut met 3-2 achter sta, in 88e minuut krijg ik een penalty die door Toornstra heerlijk word binnen geschoten.
Ajax wint zijn laatste wedstrijd maar op doelsaldo ben ik kampioen geworden, al met al flink zweten tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen.
:strip_exif()/f/image/p4AudroGBHMkfp9gjhAKLIvF.jpg?f=fotoalbum_large)
Enig probleem dat ik ondervind is dat mijn scouts met weinig goeie spelers afkomen. Ik heb 18 miljoen in kas en vind maar geen spelers om ze te kopen. Ik heb inmiddels al 7 scouts en het scoutingsgebied is Europa.
Misschien verwacht ik teveel (niveau 3,5*) ? Ik ben dus gewoon al zover geraakt door telkens 5 goeie huurspelers in mijn team te hebben. Laat ik het best de scouting over aan mijn hoofdscout of doe ik het beter zelf ? En wat scout ik dan het best ? Competities, regio's of landen scouten ?
De "suggested retail price" is 39.99 aldus Miles op Twitter.MrGizMo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:56:
[...]
Die mag of heel cheap gaan worden of meteen in gamepass anders komt ie er hier niet eens in
Ik ging net een game starten (mss toch maar uitstellen, tot die bug gefixt is
Gezien hun opvolgers (Cattolica S.M. Calcio) in de Serie D speelt, én hun youth intake uit Italië komt zijn er blijkbaar wel wat aanpassingen nodig om dit werkende te krijgen, maar daar heb ik niet zoveel zin in... Alternatief ben ik naar Andorra aan het kijken, spelen op het derde niveau in Spanje, lijkt me een valabel alternatief, enkel jammer dat ik in FM2020 in Spanje heb doorgebracht...
Vervolgens dacht ik aan een Journeyman, maar dat voelde ik eigenlijk niet echt, tot ik onderstaande excel tegenkwam: Ik krijg er spontaan terug zin in. Wat een heerlijke spelverloop was me dat!
/f/image/BUbN683PqMzSaQVf6SgmbhMB.png?f=fotoalbum_large)
31 seizoenen in 8 verschillende landen, 13 clubs getraind (14 als je de 2 passages bij Eintracht Frankfurt apart telt), 10 keer kampioen, 3 bekers, 3 supercups en 1 Champions League
Mijn grooste spijt was misschien wel dat ik nooit Spartak getraind heb in die game, anders was het klavertje 4 van Moskou compleet
Is er nog een andere leuke challenge die jullie weten? Ben niet zo enorm voor Engels voetbal, maar misschien moet ik toch eens vanaf het laagste niveau (dat is 6 zeker?) de PL proberen bestormen. Iets anders kan ik me niet direct voor de geest halen. Pentagon challenge lijkt me beetje tedious (maar waarschijnlijk behoorlijk leuk als je eenmaal bezig bent). Een Journeyman die zich beperkt (of toch zeker start) in Zuid-Amerika kan ook wel iets hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 30-11-2020 21:33 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Welke bug is dat dan?Jebus4life schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:32:
Wow die bug ivm Youth Intake is wel behoorlijk game breaking, to say the least...
Ik ging net een game starten (mss toch maar uitstellen, tot die bug gefixt is), ik wou me eindelijk eens wagen aan de San Marino challenge, blijkt dat San Marino Calcio inmiddels opgedoekt is
![]()
Gezien hun opvolgers (Cattolica S.M. Calcio) in de Serie D speelt, én hun youth intake uit Italië komt zijn er blijkbaar wel wat aanpassingen nodig om dit werkende te krijgen, maar daar heb ik niet zoveel zin in... Alternatief ben ik naar Andorra aan het kijken, spelen op het derde niveau in Spanje, lijkt me een valabel alternatief, enkel jammer dat ik in FM2020 in Spanje heb doorgebracht...
Vervolgens dacht ik aan een Journeyman, maar dat voelde ik eigenlijk niet echt, tot ik onderstaande excel tegenkwam: Ik krijg er spontaan terug zin in. Wat een heerlijke spelverloop was me dat!
[Afbeelding]
31 seizoenen in 8 verschillende landen, 13 clubs getraind (14 als je de 2 passages bij Eintracht Frankfurt apart telt), 10 keer kampioen, 3 bekers, 3 supercups en 1 Champions League![]()
Ook 5 keer ontslagen (bij CSKA, PAOK, Fullham, Dinamo & Frankfurt) wat het alleen maar realistischer maakte
![]()
Mijn grooste spijt was misschien wel dat ik nooit Spartak getraind heb in die game, anders was het klavertje 4 van Moskou compleet![]()
Is er nog een andere leuke challenge die jullie weten? Ben niet zo enorm voor Engels voetbal, maar misschien moet ik toch eens vanaf het laagste niveau (dat is 6 zeker?) de PL proberen bestormen. Iets anders kan ik me niet direct voor de geest halen. Pentagon challenge lijkt me beetje tedious (maar waarschijnlijk behoorlijk leuk als je eenmaal bezig bent). Een Journeyman die zich beperkt (of toch zeker start) in Zuid-Amerika kan ook wel iets hebben.
Hier wel weer iets leuks wat er vorig jaar niet in zat (denk ik dan)

incl taal bug

Je kan er niet geen last van hebben. Uiteindelijk zal je database krimpen met alle gevolgen ervan. Een voorbeeld op de forums was iemand die van 83k > 36k ging en echt duizenden clubs die dus geen nieuwe spelers kregen. Dat gaat echt erin hakken. Er is ook al een probleem met "world class player inflation" wat leidt tot een ongebalanceerde database dat mogelijk hiermee samenhangt. En dan moet ik nog beginnen over Brexit. Iemand op de forums kwam erachter dat de AI zeer dom gedrag toonde na Brexit. Arsenal had bijvoorbeeld hun hele scouting operaties fout en echt 97% van de spelers die ze aan het scoten waren konden zeer moeilijk aan een work permit komen. Of clubs die spelers kopen die dan gewoon een beetje niks doen en verhuurd worden. Nou, ok haal Brexit eruit met de editor zou je denken. Nope kan niet op een simpele manier, want de editor is gebugged.
Het lijkt serieus een beetje gehaast dit jaar erdoorheen gejaagd. Met covid snap ik wel, maar er zitten echt bugs in die al bij de beta door mensen ontdekt zijn en niet gefixt zijn...
FM21: Xbox Edition - out NOW 🎮
— Football Manager (@FootballManager) 30 november 2020
Play now on @Xbox consoles and Windows 10 PC. Back on the biggest stage with #FM21Xbox
👉 https://t.co/aFW8ReXg1a pic.twitter.com/j34D92GreV
Daarom dus ook tot nu toe. Heb ook gewoon regens uit verschillende landen. (waar het ook over ging dacht ik)IAmNice schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 02:41:
[...]
Je kan er niet geen last van hebben. Uiteindelijk zal je database krimpen met alle gevolgen ervan. Een voorbeeld op de forums was iemand die van 83k > 36k ging en echt duizenden clubs die dus geen nieuwe spelers kregen. Dat gaat echt erin hakken. Er is ook al een probleem met "world class player inflation" wat leidt tot een ongebalanceerde database dat mogelijk hiermee samenhangt. En dan moet ik nog beginnen over Brexit. Iemand op de forums kwam erachter dat de AI zeer dom gedrag toonde na Brexit. Arsenal had bijvoorbeeld hun hele scouting operaties fout en echt 97% van de spelers die ze aan het scoten waren konden zeer moeilijk aan een work permit komen. Of clubs die spelers kopen die dan gewoon een beetje niks doen en verhuurd worden. Nou, ok haal Brexit eruit met de editor zou je denken. Nope kan niet op een simpele manier, want de editor is gebugged.
Het lijkt serieus een beetje gehaast dit jaar erdoorheen gejaagd. Met covid snap ik wel, maar er zitten echt bugs in die al bij de beta door mensen ontdekt zijn en niet gefixt zijn...
En toch is 40 te veelRivanov schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 06:55:
Xbox en Windows 10 versie is nu ook uit.
[Twitter]
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Gamepass versie kon je wel customizen, waarschijnlijk de W10 versie ook nog wel maar goed daar heb je weinig aan op de Xbox
Gewoon simpel een club kiezen, wat transfers, een opstelling en wat basis tactieken en hoppa. Gaan. Zoals CM vroeger, zeg maar.
Ja is ook gewoon los te koop. Touch dan. Mobile is dus echt alleen voor mobile devicesdedominee schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:44:
Misschien een beetje een domme vraag, maar kun je FM2021 Touch of Mobile ook op je laptop spelen? Ik vermoed uiteraard van niet, maar ik ben op zoek naar een simpelere versie van FM2021 (de reguliere vind ik te uitgebreid met pers, trainingen, teveel tactische opties etc) die ik even snel tussendoor kan spelen op een laptop en soms op mijn telefoon.
Gewoon simpel een club kiezen, wat transfers, een opstelling en wat basis tactieken en hoppa. Gaan. Zoals CM vroeger, zeg maar.
Na een tijdje heeft de tegenstander je tactiek door, dus je moet soms dingen aanpassen.Stijninho schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:11:
Heel het seizoen op een promotie plaats gestaan en plots stopt de motor en is heel ons seizoen verloren:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou sowieso wachten tot ze de bugs fixen. Nieuwe spelers worden op dit moment amper aangemakt waardoor de database niet meer balanced is na een tijdje, Brexit is een zooitje voor de AI en er zitten ook wat UI bugs in alhoewel dat weinig problemen geeft voor de gameplay.Paver89 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:51:
Vraagje ik schaf jaarlijkls FM aan maar vind de laatste jaren veranderingen minimaal. IS het het waard om nu weer de nieuwe versie aan te schaffen? En zoja waarom?
Ik heb gelezen dat ze dit ASAP aanpakken, maar wellicht wordt het pas voor de eerste grote patch gedaan. Dus ergens rond kerst?
Deze versie is de beste FM sinds jaren (en misschien wel ooit).Paver89 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:51:
Vraagje ik schaf jaarlijkls FM aan maar vind de laatste jaren veranderingen minimaal. IS het het waard om nu weer de nieuwe versie aan te schaffen? En zoja waarom?
De popup info gevolgd waarop ik een code moest genereren en naar een support page moest gaan;
Lol, dit is nieuw... mijn firewall zag geen verkeer gaan vanuit de game naar buiten dus er was niets te blokkeren. Vanuit de game een code gekregen en de stappen gevolgd, binnen een minuut geactiveerd.DEAR FOOTBALL MANAGER 2021 PLAYER,
If you’ve reached this page by launching Football Manager 2021, it is possible that you have a firewall active that has prevented us from authenticating your game. Don’t worry though, all we need to do is get you a Response Code that you can paste into the in-game message box that brought you here.
Grotendeels vanwege de vernieuwde en verbeterde Match Engine.Beavbusi schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:19:
Hoezo dat ?
het issue lijkt tweeledig.MrGizMo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:46:
[...]
Daarom dus ook tot nu toe. Heb ook gewoon regens uit verschillende landen. (waar het ook over ging dacht ik)
[...]
En toch is 40 te veel
Eenderzijds zijn er gevallen( geen idee of dat altijd zo is) waar er nauwelijks/geen regens bijkomen uit landen die niet geselecteerd zijn (waardoor er na x aantal jaar dus geen spelers meer zijn uit bv Zuid-Amerika).
Anderzijds de bug dat AI controlled clubs (niet jij dus) jaar na jaar minder regens hebben instromen, waardoor die clubs gewoon geen spelers meer hebben op een gegeven moment (bv mensen met 86.000 spelers in de database op dag 1, maar na 20 seizoenen nog maar de helft van die spelers hebben, omdat er gewoon geen nieuwe spelers bijkomen).
Dus voor mensen die graag (zeer) lange carriéres spelen maakt dat het spel basically onspeelbaar.
https://community.sigames...dComment&comment=12796040
https://community.sigames...mbalance-brexit-2021/?tab
En SI heeft dus al gerageerd dat ze ernaar kijken. Ik verwacht dat dit probleem een stuk lastiger op te lossen is dan the regens. Je moet eigenlijk de AI team building aanpassen en dat is best een dingetje...
Er zat echt bagger bij wat attributes betreft, die bug verklaart het dus.
Wel gek dat dan blijkbaar niemand bij SI even een game was gestart en 25 jaar op vakantie ging, om daarna te kijken hoe de spelwereld eruit zag. Dan was dit toch opgevallen?
Dit is tijdens de beta al gemeld (dus toch minimaal 14 dagen dat SI op de hoogte is), maar voorlopig geven ze gewoon aan dat ze op de hoogte zijn.On_E schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:35:
Ik heb nog wel wat goede regens uit landen die niet zijn geladen, maar het viel me gisteravond toevallig wel op dat de O-20 van Argentinië maar heel weinig goede talenten had in vergelijking met voorgaande edities. (zit in 2024 nu)
Er zat echt bagger bij wat attributes betreft, die bug verklaart het dus.
Wel gek dat dan blijkbaar niemand bij SI even een game was gestart en 25 jaar op vakantie ging, om daarna te kijken hoe de spelwereld eruit zag. Dan was dit toch opgevallen?
Ik begrijp dat dit soms heel vervelende bugs zijn om te fixen, maar qua world building is dit extreem bagger en toch wel game breaking IMO... Hier had echt al een hotfix voor moeten zijn. Idem Brexit eigenlijk, maar ik zoals hierboven gepost, dat gaat een stuk moeilijker liggen om te fixen, en ongetwijfeld voorrang krijgen.
Zeker, ik heb direct minder zin om verder te spelen. Al is dat misschien wel even goed ook gezien hoeveel uren ik er alweer in heb zitten sinds de beta.Jebus4life schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:06:
[...]
Dit is tijdens de beta al gemeld (dus toch minimaal 14 dagen dat SI op de hoogte is), maar voorlopig geven ze gewoon aan dat ze op de hoogte zijn.
Ik begrijp dat dit soms heel vervelende bugs zijn om te fixen, maar qua world building is dit extreem bagger en toch wel game breaking IMO... Hier had echt al een hotfix voor moeten zijn. Idem Brexit eigenlijk, maar ik zoals hierboven gepost, dat gaat een stuk moeilijker liggen om te fixen, en ongetwijfeld voorrang krijgen.
Compete against your friends for the ultimate bragging rights in Career Mode, a Fantasy Draft battle or settle the argument by going head to head in Versus Mode. Cross-play is supported across the Xbox ecosystem so you can take on your mates regardless of whether they’re playing on console or from the Xbox Store on PC.
[ Voor 98% gewijzigd door Rivanov op 01-12-2020 20:12 ]
Ja ze hebben weer gepost dat ze er ASAP aan werken maar ja of dat iets betekent nadat het al in beta compleet genegeerd was...Jebus4life schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:06:
[...]
Dit is tijdens de beta al gemeld (dus toch minimaal 14 dagen dat SI op de hoogte is), maar voorlopig geven ze gewoon aan dat ze op de hoogte zijn.
Brexit is ook een dingetje. Na die nieuwe aankondiging over Brexit en Engelse voetbal vandaag heeft Miles gezegd dat ze de Brexit regels asap gaan aanpassen in FM. Maarja betekent dat dan de AI ook de regels eindelijk begrijpt of gaat het weer bug bovenop bug worden? Hoop niet weer dat dit een bug is dat ze gaan negeren tot volgend jaar...
Bedoel je dat puur grafisch? Dus dat het er realistischer uit ziet als je de wedstrijd in 3D kijkt? Of is het qua gameplay ook veel veranderd? Heeft je tactiek of wissels/andere acties tijdens de wedstrijd meer impact op hoe een wedstrijd verloopt?Rivanov schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:22:
[...]
Grotendeels vanwege de vernieuwde en verbeterde Match Engine.
De match engine is niet de grafische weergeving. De ME is gewoon alles onder de motorkap die de berekeningen uitvoert. Dus ja gameplay vooral. Qua graphics zitten we nog steeds in 2003 ofzo, dus maak je daar geen zorgen overYES schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:21:
[...]
Bedoel je dat puur grafisch? Dus dat het er realistischer uit ziet als je de wedstrijd in 3D kijkt? Of is het qua gameplay ook veel veranderd? Heeft je tactiek of wissels/andere acties tijdens de wedstrijd meer impact op hoe een wedstrijd verloopt?
Gelukkig, ik dacht even dat hij super goed was puur op grafisch gebied, wat voor dit spel één van de minst belangrijke facetten van het spel isIAmNice schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:27:
[...]
De match engine is niet de grafische weergeving. De ME is gewoon alles onder de motorkap die de berekeningen uitvoert. Dus ja gameplay vooral. Qua graphics zitten we nog steeds in 2003 ofzo, dus maak je daar geen zorgen over
Dan is het de moeite waard om het spel binnenkort eens op te starten, al twijfel ik erover om toch even tot de eerste grote patch te wachten aangezien ik nog een leuke game met 2020 heb lopen.
Thanks voor de uitleg en het bevestigen van waar ik al op hoopte
Wachten lijkt me geen slecht idee. De Brexit problemen en youth regens zijn echt niet fijn.YES schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:36:
[...]
Gelukkig, ik dacht even dat hij super goed was puur op grafisch gebied, wat voor dit spel één van de minst belangrijke facetten van het spel is![]()
Dan is het de moeite waard om het spel binnenkort eens op te starten, al twijfel ik erover om toch even tot de eerste grote patch te wachten aangezien ik nog een leuke game met 2020 heb lopen.
Thanks voor de uitleg en het bevestigen van waar ik al op hoopte
En al de UI klachten ook. Dat gaat er echt wel uit na de eerste patch. Hoop ik...
Ivm Youth Intake:
SI Staff post toch dagelijks "iets" in het topic, dit was de update van enkele uren geleden.Quick update on this one: once we have a fix ready it will be save game compatible.
We're working hard to get this one addressed ASAP and your patience is greatly appreciated.
Apologies again for the frustration caused by this bug, I'll keep you updated as and when there's more info.
Ben toch benieuwd hoe lang die 2 issues gaan duren
(iemand een linkje naar het topic ivm die scouting/work permits, ik zie vanalles door elkaar op het SI forum dus zie even door de bomen het bos niet meer). Gezien FM vooral in Groot Britannië heel populair snap ik de klachten
De echte LLM'r heeft geen tools nodig, die start werkloos zonder diploma'sMrGizMo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:54:
https://sites.google.com/view/llmpicker/home
Deze ook maar even posten hier
[ Voor 15% gewijzigd door Jebus4life op 01-12-2020 23:58 ]
Persoonlijk vind ik het ook veel realistischer geworden. Mijn spelers geven vaker ballen, waarvan je denkt hoe is het mogelijk(!?), net als RL.Beavbusi schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:19:
Hoezo dat ?
Maar ook positief, zie nu soms diepe ballen achter de verdediging gelegd worden, die ik eerder nooit heb gezien, ook al is mijn speelstijl korte passing, en geen dieptepasses zoeken.
Ik vind onderstaande video van Zealand wel een duidelijke uitleg over wat er nu precies is veranderd, en wat je daarvan kan merken:
Zat net even wat video's te bekijken op YT, op zich lijkt de interface prima navigeerbaar met de controller en lijkt er niet heel veel uitkleding te zijn. Maar dat is op basis van 5 minuten beeld.
Ik twijfel nog heel erg, maar denk wel dat ik het ga doen. Ook omdat het dan gewoon lekker soepel zou moeten werken op mijn laptop, enige eis lijkt te zijn dat hij de meest recente Windows 10 draait.Zyron schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:49:
Iemand toch FM2021 voor xbox gekocht?
Zat net even wat video's te bekijken op YT, op zich lijkt de interface prima navigeerbaar met de controller en lijkt er niet heel veel uitkleding te zijn. Maar dat is op basis van 5 minuten beeld.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
https://community.sigames...2-brexit-in-fm21/page/16/Jebus4life schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:56:
Jup.
Ivm Youth Intake:
[...]
SI Staff post toch dagelijks "iets" in het topic, dit was de update van enkele uren geleden.
Ben toch benieuwd hoe lang die 2 issues gaan duren
(iemand een linkje naar het topic ivm die scouting/work permits, ik zie vanalles door elkaar op het SI forum dus zie even door de bomen het bos niet meer). Gezien FM vooral in Groot Britannië heel populair snap ik de klachten
[...]
De echte LLM'r heeft geen tools nodig, die start werkloos zonder diploma's
Brexit thread, hoogtepunt was voor mij iemand die bij SI klaagde dat ze een politieke punt (Brexit is slecht) erdoorheen probeerde te jagen door onrealistische Brexit regels te "verzinnen" en geen positieve punten rondom Brexit te maken. Complete onzin natuurlijk en nu de regels bekend zijn lijkt SI gewoon grotendeels gelijk te hebben. Natuurlijk was deze persoon voor een Brexit.

De comment over scouts.
https://community.sigames...it-imbalance-brexit-2021/
De bug report met bevestiging van SI.
Zo het is gedaan hoor! Nou nog hopen dat alles ook echt klopt
Maar ik denk dat we dat wel snel genoeg horen met alle fanatiekelingen op de forums.
[ Voor 22% gewijzigd door IAmNice op 02-12-2020 15:51 ]
Nee laat maar zitten, slecht nieuws het is een tijdelijke fix. Ze hebben nog steeds problemen na 10+ jaar...Jebus4life schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:54:
Eerlijk is eerlijk, dat zou serieus snel gefixt zijn dan. Knap
https://community.sigames...comments#comment-12808559

Gekocht en ongeveer een uur gespeeld. Vond het helaas niet lekker spelen met controller en raakte als snel gefrustreerd . Vooral het switchen tussen het gebruik van de d-pad en de thumbsticks zorgde voor moeilijke navigatie. Het zal misschien wennen zijn, maar heb er toch voor gekozen om een refund aan te vragen in de Microsoft store. Nu toch maar de normale versie op de laptop gaan aanschaffen.Zyron schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:49:
Iemand toch FM2021 voor xbox gekocht?
En hoe gaan ze het doen met spelers onder de 18 dan. Dat mag nu ook niet meerIAmNice schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:48:
[...]
https://community.sigames...2-brexit-in-fm21/page/16/
Brexit thread, hoogtepunt was voor mij iemand die bij SI klaagde dat ze een politieke punt (Brexit is slecht) erdoorheen probeerde te jagen door onrealistische Brexit regels te "verzinnen" en geen positieve punten rondom Brexit te maken. Complete onzin natuurlijk en nu de regels bekend zijn lijkt SI gewoon grotendeels gelijk te hebben. Natuurlijk was deze persoon voor een Brexit.![]()
De comment over scouts.
https://community.sigames...it-imbalance-brexit-2021/
De bug report met bevestiging van SI.
10 jaar heb ik nog nooit volgehoudenIAmNice schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:57:
[...]
Nee laat maar zitten, slecht nieuws het is een tijdelijke fix. Ze hebben nog steeds problemen na 10+ jaar...
https://community.sigames...comments#comment-12808559

Nou we zijn nog lang niet klaar hoor. Dit is inmiddels ook iets waar ze naar gaan kijken. Wat irritant zeg.
IAmNice schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:42:
https://community.sigames...-class-players-inflation/
Nou we zijn nog lang niet klaar hoor. Dit is inmiddels ook iets waar ze naar gaan kijken. Wat irritant zeg.
Blijkbaar wel al een fix voor de aanmaak van regens in inactieve landen.I've just been directed to this post from the bugs forum.
The fix included in today's update should improve the generation of newgens in inactive leagues, but unfortunately we haven't got all the issues linked with decreased total player count 10+ years into a save completely nailed yet (but fix will be save game compatible when we do).
However, this shouldn't impact the high CA/PA newgens as we think the player count issues are more closely linked to low quality newgens being released and not finding clubs before retiring young.
If the issue is too many high PA players then it would be a generation issue, however if it's too many high CA, then it may be progression. I'll do some digging myself and look forward to hearing what you find!
Uh oh het probleem is blijkbaar nog redelijk groot. Dit is echt klote zeg.
Gezellig, dan parkeer ik Fm21 nog wel een week of 2, en check ik of we een fix hebben tegen danIAmNice schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:16:
https://community.sigames...dComment&comment=12809358
Uh oh het probleem is blijkbaar nog redelijk groot. Dit is echt klote zeg.
Halverwege het seizoen aangenomen bij "MKS Puszcza Niepolomice" in de Poolse tweede klasse, na een prachtige run waar ik welgeteld 1 wedstrijd won is bizar genoeg mijn contract niet verlengd

![]() | ![]() |
Misschien dat ik dit jaar ook maar eens Journeyman probeer.
Gewoon doeManarinth schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:03:
Zoals altijd begin ik met Ajax, en voor het eerst in 8 jaar en waarschijnlijk wel 3000 uur een golden generation (preview weliswaar).. Maar het lijkt al te makkelijk? Moussa Dembéle, Kristoffer Ajer en Borna Barisic gekocht, en makkelijk op 1 in de groepsfase CL. Is dat ook jullie ervaring?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Misschien dat ik dit jaar ook maar eens Journeyman probeer.
Sommigen leggen zich strikte regels op (max 2 seizoenen bij dezelfde club, nooit meer dan x reputatie meer dan de vorige club), maar ik probeer gewoon in de geest van de uitdaging een "realistische" carriere te creeëren: maximum 3 a 4 seizoenen bij dezelfde club, en dan een nieuwe uitdaging zoeken. Dat mag binnen dezelfde competitie zijn natuurlijk.
Ook interessant (zo ervaar ik dat toch), early game kan echt wel moeilijk zijn, sommige competities hebben echt vage regels, + met een start als zondagsamateur en geen diploma's hebben zelfs de spelers van de, euh, niet zo denderende teams waar je terecht kan echt geen respect voor je, kan pittig zijn... Zoals ik nu in Polen heb meegemaakt
Natuurlijk, het moet leuk blijven. Als je snel voelt dat het voor jou niet leuk is om te veranderen, tsja, dan moet je dat gewoon niet doen. Maar het brengt je echt wel naar landen/competities die onverwacht leuk zijn.

De AI heeft blijkbaar problemen met op achterstand spelen, dus geen wonder dat mensen soms klagen dat het spel veel te makkelijk is. https://community.sigames...ack-when-they-are-behind/
Daarom download ik ook al jaren geen Tactics meer. Als mensen eenmaal doorhebben hoe de match engine werkt (en je dat zelf dus ook hebt), wordt de suspension of disbelief wel heel groot. Het blijft een spelletje, maar ik heb liever niet door hoe alles werkt zodat het enigszins realistisch blijft.IAmNice schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:12:
Ik denk dat je maar beter van de forums kan afblijven, hoe meer ik er rondhang hoe meer ik realiseer dat er zoveel dingen niet werken.![]()
De AI heeft blijkbaar problemen met op achterstand spelen, dus geen wonder dat mensen soms klagen dat het spel veel te makkelijk is. https://community.sigames...ack-when-they-are-behind/
Aangenomen bij Notts County in de Vanarama National League trouwens! Wordt gelijk promotie verwacht, goede uitdaging.
Oh nee maar dat bedoel ik niet. De AI is bugged en weet niet wat ze moeten doen als ze achter staan.Manarinth schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:01:
[...]
Daarom download ik ook al jaren geen Tactics meer. Als mensen eenmaal doorhebben hoe de match engine werkt (en je dat zelf dus ook hebt), wordt de suspension of disbelief wel heel groot. Het blijft een spelletje, maar ik heb liever niet door hoe alles werkt zodat het enigszins realistisch blijft.
Aangenomen bij Notts County in de Vanarama National League trouwens! Wordt gelijk promotie verwacht, goede uitdaging.
Ik bedoel meer dat ik er steeds meer achter kom hoe bugged het spel nu is. Van game breakende zaken zoals newgens, hoe de AI na Brexit helemaal niks begrijpt van de regels etc. Dat verpest toch wel de immersie in het spel als je eigenlijk tegen een manager speelt die 10 IQ heeft.
Tactieken downloaden en alles googlen over wonderkids is ook niet leuk natuurlijk, maar dat is een ander verhaal.
Wel apart dit. Hij speelt ook wel tegen wat matige teams. Misschien ook wel zijn tactiek waar ie mee speelt.IAmNice schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:12:
Ik denk dat je maar beter van de forums kan afblijven, hoe meer ik er rondhang hoe meer ik realiseer dat er zoveel dingen niet werken.![]()
Het gezeik over de ME is ook elke week anders. Nu weer dat de beta ME beter was dan laatste update. Je krijgt ze over FM nooit allemaal tevreden
[ Voor 11% gewijzigd door MrGizMo op 05-12-2020 14:30 ]
Welke competities heb jij in het begin geselecteerd voor je Journeyman? Ik heb voor het eerst sinds FM15 weer FM gekocht en heb geen zin om aan het begin 30 landen te selecteren.Jebus4life schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:21:
Ik kan alvast trots aankondigen dat mijn Journeyman fantastisch gestart is
Halverwege het seizoen aangenomen bij "MKS Puszcza Niepolomice" in de Poolse tweede klasse, na een prachtige run waar ik welgeteld 1 wedstrijd won is bizar genoeg mijn contract niet verlengd
Eerste en tweede klasse van volgende landenFrantz schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:06:
[...]
Welke competities heb jij in het begin geselecteerd voor je Journeyman? Ik heb voor het eerst sinds FM15 weer FM gekocht en heb geen zin om aan het begin 30 landen te selecteren.
België - Nederland - Bulgarije - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Griekenland - Hongarije - Italië - Oostenrijk - Polen - Portugal - Roemenië - Rusland - Spanje - Turkije - Zwitserland
*Ik heb meer iets voor Oost-Europa dan Scandinavië tegenwoordig
Idealiter nog wat meer competities (derde klasse van een Portugal/Roemenië enzo, maar het moest draaibaar blijven, en ik verkies iets meer landen boven lagere competities...)
Nee dus.
Ben begonnen met FC Roskilde, in de 3e divisie van Denemarken.
Dacht een tijdje lang dat dit de 2e divisie was.
Selectie is ok, een zeer goede spits voor het niveau en ik doe dus mee voor de titel en dus promotie.
Ik probeer alvast vooruit te kijken naar de 2e divisie, maar er is geen geld en kan dus ook aflopende contracten niet verlengen.
Heb 2 zeer goede niet-EU spelers en die kan ik ook niet verlengen.
Dus ben bang dat ik promoveer en dan mag kijken dat ik niet degradeer.
Ah oke. Is het tegenwoordig ook mogelijk om landen toe te voegen gedurende het spel? Dat was er vroeger niet dat vond ik altijd wel jammer, maar zou leuk zijn als dat nu wel kan.Jebus4life schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:29:
[...]
Eerste en tweede klasse van volgende landen
België - Nederland - Bulgarije - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Griekenland - Hongarije - Italië - Oostenrijk - Polen - Portugal - Roemenië - Rusland - Spanje - Turkije - Zwitserland
*Ik heb meer iets voor Oost-Europa dan Scandinavië tegenwoordig
Idealiter nog wat meer competities (derde klasse van een Portugal/Roemenië enzo, maar het moest draaibaar blijven, en ik verkies iets meer landen boven lagere competities...)
Ja dat kan. Sowieso bij FM20 alFrantz schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:32:
[...]
Ah oke. Is het tegenwoordig ook mogelijk om landen toe te voegen gedurende het spel? Dat was er vroeger niet dat vond ik altijd wel jammer, maar zou leuk zijn als dat nu wel kan.