Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Euhm, ik wil FM26 Toch spelen en staat ook als zodanig in de App store van MacOS, maar hij start FM24 op... Raar?

Ow laat maar, ik klikte op spelen, maar je moest ergens anders klikken om bij te werken

[ Voor 30% gewijzigd door Slasher op 04-11-2025 18:34 ]

Elect a clown, expect a circus.

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:03
sacaji schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:11:
Toch maar FM26 gekocht, altijd een fan geweest ondanks de kritiek die ik over deze versie heb gelezen. Ben er lang uitgeweest, iemand die weet waar ik de mods / logos en database kan vinden? Weet dat het nog even kan duren tot het uit is omdat SI heel de ui etc heeft aangepast
Op de pagina sortitoutsi of fmscout kan je veel vinden.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:04

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben zo slecht in bluffen. Brentford komt voor Hilgers. Bied 2.9m up front en 2,8m in termijnen en nog bonus van 1.6 na 50 wedstrijden.
Wil hem niet kwijt dus doe tegenbod van 5m up front, 3m in 3 termijnen en dan 1,8m na 50 wedstrijden met verwachting dat ze dat wel af kappen.... accepteren ze het 8)7

Had meer moeten vragen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:31

Shabbaman

Got love?

Ik gok dat je ongeveer anderhalf keer het openingsbod had kunnen vragen als tegenbod.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

sacaji schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:11:
Toch maar FM26 gekocht, altijd een fan geweest ondanks de kritiek die ik over deze versie heb gelezen. Ben er lang uitgeweest, iemand die weet waar ik de mods / logos en database kan vinden? Weet dat het nog even kan duren tot het uit is omdat SI heel de ui etc heeft aangepast
Zoals degene voor mij ook al zei:

Op fansites SortItOutSi en FMScout kan je heel veel vinden qua logo's, player faces, skins, enz. Een aanrader is ook de real name fix / license fix van SortItOutSi die de namen fan sommige clubs en spelers waar SI geen rechten op heeft, alsnog echt maakt.

En op de officiële SI Community Forums vind je heel veel tactieken en ook editor files voor extra competities, transferupdates, en andere veranderingen aan de game.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Logo's ben ik nog niet aan begonnen. Doe ik een dezer dagen wel.
Heb wel de realname fix gedaan maar dan die van FMScout.

Ook heb ik een database update erin gezet waarmee de Nederlandse vrouwencompetitie beschikbaar is. Maar deze is wel dusdanig dat een Twente, Ajax of PSV niet gelinkt zijn aan de heren teams zoals je wel bij de officiële ziet. Ook missen daar de badges.

Seizoen is goed begonnen. Sta 2e achter Ajax. Tot Excelsior alles gewonnen. Zelfs met 10 man PSV verslagen.
Ajax verslikt zich in Volendam (1-1) waarna ik de kop positie kon pakken door Excelsior te verslaan..... [insert meme]. Nee, we gaan er met 3-1 af.

Op deadline day nog wel even Bart van Rooi verkocht voor 19 miljoen aan Atalanta. Geld maar gelijk uitgegeven. Ook de centen die ik voor Hilgers heb gekregen.

Moet nog wel even uitzoeken hoe ik makkelijk andere competities kan bekijken. In FM24 kon je heel makkelijk lijstje met favorieten maken. Hield zo beetje de top comptities bij en keek wat mij favo buitenlandse clubs en/of oude clubs deden.

Layout is wennen en match graphics zijn moah vanwege mijn potato pc maar loopt verder wel soepel.

Benieuwd hoe ver ik met dit Twente kan komen. Scheelt dat PSV en Feyenoord nu al op behoorlijke achterstand staan (14e en 15e)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 16:31

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Vermaak me op zich wel, hoop bugs uit de beta zijn volgens mij redelijk goed opgelost. En beter begonnen dan Heitinga.. Maar ja met de juiste spelers op een plek en een capable Linksback is dat ook niet zo moeilijk.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgNtLqo1SNgOhAG_dOY2OtUW9FM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJcuPdLBBDFe8VnFQ4xKhHJp.jpg?f=fotoalbum_large

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-11 23:39

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gister de touch editie gespeeld, na 10 minuten gestopt, wat een bagger UI zeg
Dit heeft echt niets meer met bijvoorbeeld FM20 touch te maken. Veel te ingewikkeld geworden.

Ik dacht dat de touch versie voor de casual gamer was, nou het is echt niet te doen.
Ik ben heel wat gewend, ik ben van de generatie die de Championship Manager elk jaar kocht, en het is gewoon te veel geworden ook de Touch versie.

Elect a clown, expect a circus.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Eerste bug tegen gekomen...... Springt midden in de game naar team tactic. Kan er niet uit want heb geblesseerde speler op het veld. Alleen staat bij niemand icoontje dat ze geblesseerd zijn. Heb maar even afgesloten

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

De pers interactie is nog steeds bagger.
Met 2-0 voorsprong binnen 10 minuten tegen NEC maakt Daan Rots domme overtreding en kan vertrekken na 30 minuten....

Krijg je na de tijd de vraag waarom ik mijn tactiek aanpaste terwijl ik voor stond. Ja lul omdat ik speler minder heb misschien?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Player1S schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:21:
Met 2-0 voorsprong binnen 10 minuten tegen NEC maakt Daan Rots domme overtreding en kan vertrekken na 30 minuten....

Krijg je na de tijd de vraag waarom ik mijn tactiek aanpaste terwijl ik voor stond. Ja lul omdat ik speler minder heb misschien?
Klinkt als juist heel realistisch?

In het echt stellen journalisten immers ook vaak nogal domme vragen. Dat simuleerrt FM dus netjes mee!

Virussen? Scan ze hier!

• jlena
Player1S schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:21:

De pers mag lekker mijn assistent doen. Dat hoop ik dat dat in de toekomst ook verbeterd.

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:21
Bevindingen na2u demo (3 eigenlijk maar hij crashte op dag 2 van gewoon in staff te klikken dus een uur werk kwijt)

UI is nog niet zo'n ramp als ik had gedacht. Het is niet eenvoudig om alles terug te vinden, maar wat ik wel al heb gemerkt is dat je gewoon meer moet klikken voor hetzelfde. Dat is echt slecht design gewoon. En het staat vol van boxen die van grootte verspringen omdat je naar iets anders scrollt. Dat begint al bij je geboortedatum. Januari en juli waren groter omdat er meer weken inzaten... dro dat naar beneden ipv naar boven zodat ik kan verderklikken zonder mijn muis te verslepen. En zo is het voor heel veel.

Nu daarnaast lijken sommige dingen ook gewoon weg te zijn. Oh en kon in player search al geen attribuut nummer ingeven, dus transfers heb ik niet eens kunnen proberen

Tactics en engine is een grote achteruitgang. Ook hier weer, meer klikken en instellen. En sommige quirks die ik al zie in de match engine zijn frustrerend. Ik heb een 3 mans defensie, maar toch moet de bal weggekopt worden naar die ene speler van het andere team die als enige op onze helft staat... Tja dat voelt direct al scripted aan. Heel veel ballen worden ook teruggelegd wanneer ze hadden kunnen schieten. En als je dan vraagt om niet van buiten de box te schieten, doen ze het toch....

Dat 2d panel tijdens highlights is crap, dat is zo afgekeken van fifa en gewoon voor de schijn. En laten we wel weten, is dit nu de grote grafische verbetering? Fifa 12 zag er beter uit.

Eerste match ook direct twee tegengoals uit 2 schoten en een gemiste penalty, dat voelde vertrouwd aan

Verder zie je wel veel gerecycleer terug: persconferenties, team en player talks, interacties met het bestuur,.... dat is letterlijke copy paste

Ik weet echt niet wat ze al die jaren gedaan hebben. En my god wat voor een staat moet het geweest zijn een jaar terug.

22% rating op steam momenteel, en ik snap best waarom

[ Voor 7% gewijzigd door AntiChrist7 op 05-11-2025 23:27 ]

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:45

Geleihoofd

Always a jellyhead

jlena schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:21:
[...]

De pers mag lekker mijn assistent doen. Dat hoop ik dat dat in de toekomst ook verbeterd.
Sinds er persco's in FM zitten laat ik dat al doen door m'n assman in de hoop dat dat in de toekomst verbeterd...

Task failed succesfully!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:21
Public Beta patch log:

Change list (non-exhaustive):
  • Substantial crash and stability fixes.
  • Numerous string translation fixes.
  • Numerous text overlaps and misalignment fixes.
  • Numerous tile/card polish.
  • Further fixes to Matches Freezing at start of the second half in Single-Player Career
  • Added a preference to turn off/alter the speed of UI transitions between screens
  • Change to default colouring of attributes to make them more distinguishable.
  • Added preference option to allow users to customise attribute colours.
  • Added 1.5x Match Speed during highlights and 4x Match Speed between highlights
  • Manually scouting a player will now correctly delegate an appropriate scout.
  • Newgen portraits will now appear during match broadcast graphics.
  • Fixed issue preventing subs processing that were made at halftime via the tactics screen.
  • Fixed issue where white match ball would be used in snowy weather.
  • Set piece attributes are now visible when setting Set Piece/Penalty takers.
  • Tactic Familiarity will now correctly progress over time within Match Day > Tactics.
  • Fixed issue causing World Golden Ball award to be skewed towards South American players.
  • Text scaling preference option will now be saved after exiting the game.
  • Fixed issue preventing user from closing Fixtures & Results popup post-match.
  • Fixed issue causing Player Database to return incorrect results if user switched between Interest Levels
  • Fixed issue forcing user to holiday past End of Season Team Meeting
  • Staff Responsibilities has been made more accessible and easier to locate.
  • Selecting any carousel option besides the first on the 'Club Staff' now takes you to the correct view
  • Career Stats will no longer display GK columns for outfield players
  • Fixed issue preventing users to progress through UCL Squad Registration despite correct number of Homegrown players included.
  • Correct pronouns will now be used within ‘Ask Agent About Availability’ conversation.
  • Mental Attributes will now display correctly when set within the Staff Database tool.
  • Fixed issue where there was no way to tell which clubs were promoted/relegated via Season Preview
  • Club badges are now shown on the Media Dream Eleven
  • Back navigational directional arrow shortcut now functional across cards/tools
  • Overall start/until dates within Club > Finances > Debts & Loans will no longer display 01/01/1900.
  • Fixed issue where Squad Numbers would be missing if making a single substitution.
  • Injury icon now better displayed on contrasting red kits.
  • User can now select ‘None’ as an option for Individual Training.
  • User can now remove previously set Individual Training Focus.
  • Career > Managerial Vacancies will now display both men’s and women’s teams.
  • Fixed issue where player would reject the own asking price that they themselves had set.
  • Fixed issue preventing user from continuing if loanee was injured on international duty.
  • Manager Creation > Accessories will now correctly reflect colour changes.
  • Manager Creation > Fixed wrinkles slider not applying
  • Manager attire choices will now save correctly.
  • Fixed issue where remove button was not displaying in Squad Planner
  • Fixed User being able to sell instalments within clauses tool
  • Club Header in Welcome Pack will now display the correct information.
  • User can now only mortgage transfer instalments from the point they took over, not from real world transfers that occurred pre-game start date.
  • Refined 2025 squad registration rules for the NWSL.
  • “Exit Talks” button now functions correctly within Contract Negotiations.
  • Reworked Match Momentum Graph to better show teams with dark colouring.
  • Opposition team will now be highlighted in Europa/Conference League pre match league tables.
  • Winners will now display within Competitions Card.
  • User is now always taken back to portal after using instant result for a friendly match
  • Red card icon will now correctly display for each respective team within the Scorebar of men’s Champions League matches.
  • Fixed spacing of the aggregate score within the Scorebar of men’s Champions League matches.
  • Space bar can now be used to interrupt holiday or processing.
  • Fixed issue where “Find Similar Player To…” within Player Database wouldn’t filter out correct results.
  • Fixture tile on Portal will now correctly update post-match.
  • The “Scouting Finished” message headline will now display the name of the player.
  • The “Intermediary Suggestion” headline will now display the name of the player.
  • Fixed issue causing the Attributes Graph within Progress Report not to display graph lines.
  • Added a Leave button to Continue panel so spectators of an online match can leave during halftime.
  • Fixed inconsistency of teams being selected by default via 'Quick Start'
  • Fixed “non-EU” rule in Serie A that was preventing certain players being registered in game despite being registered in real life.
  • Unmanageable divisions will no longer display within Advanced Game Setup.
  • Improved in-game tooltips, resolving issues with text wrapping and display location logic
  • Tooltip has been readded to First Team > Form to display numeric rating.
  • Changed the colour styling on First Team > Position Selectors to ensure the position selectors reflect the team selection correctly
  • Fixed issue preventing Medical Centre > Season Summary table from loading despite having injured player.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

jlena schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:21:
[...]

Geleihoofd schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:50:
[...]

Sinds er persco's in FM zitten laat ik dat al doen door m'n assman in de hoop dat dat in de toekomst verbeterd...
Vaak laat ik het ook wel door mijn assistant doen maar omdat het nieuw is toch nog beetje nieuwsgierig hoe het nu is.

In de toekomst hoop ik dat ze daar AI voor kunnen gaan gebruiken. Dat het echt dynamisch wordt.

• MrGizMo
Netherlands (D7) NEW
Netherlands (D7) version with promotion/relegation D2-D3 NEW

https://www.fmscout.com/a-fm26-leagues-pack-by-timo.html

Altijd wel mensen die hier op aan het wachten zijn volgens mij

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MrGizMo schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:17:
Netherlands (D7) NEW
Netherlands (D7) version with promotion/relegation D2-D3 NEW

https://www.fmscout.com/a-fm26-leagues-pack-by-timo.html

Altijd wel mensen die hier op aan het wachten zijn volgens mij
Oh die is interessant. Gaan we onthouden voor mijn unemployed save.
Wel even de editor op los laten en Vitesse de komende 10 jaar 99 strafpunten/seizoen geven.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:00:
Ik ben zo slecht in bluffen. Brentford komt voor Hilgers. Bied 2.9m up front en 2,8m in termijnen en nog bonus van 1.6 na 50 wedstrijden.
Wil hem niet kwijt dus doe tegenbod van 5m up front, 3m in 3 termijnen en dan 1,8m na 50 wedstrijden met verwachting dat ze dat wel af kappen.... accepteren ze het 8)7

Had meer moeten vragen
Zou altijd die 50 wedstrijden naar 1 zetten, wordt (in '24 tenminste) volgens mij altijd geaccepteerd.

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Ook ik heb inmiddels een aantal uurtjes in de demo van FM26 gestoken en laat ik beginnen met wat positieve geluiden. Het is nog steeds Football Manager maar dan op een nieuwe engine, de match engine voelt echt aan als een verbetering (meer details, zo heb ik iemand tijdens een dribbel met de bal over z'n eigen voeten zien struikelen), de nieuwe graphics zijn aardig maar niet zo denderend als geadverteerd (ja, alles staat op high), on-ball en off-ball tectics zijn zeer welkom, de UI ziet er op het eerste oog best strak uit en de Instant Result-knop is terug van weggeweest (zonder skins).

Echter houdt het positieve hier wel zo'n beetje op. De werking van de UI went wel gauw maar het is wel een klikfestijn. Ook het formaat laat veel te wensen over, ik gebruik een ultrawide monitor en zit met het standaard squadscherm met 15cm lege ruimte aan beide kanten. Erger wordt het als je op een tile klikt, dan opent een scherm wat nog op m'n oude 13" CRT zou passen waardoor er amper info getoond kan worden.
De tiles voelen ook erg random aan waardoor de hele UI een zeer rommelig karakter krijgt, er zijn een stuk minder schermen met precies de info erop die je wilt zien maar staan verspreid over (of achter) meerdere tiles.
Heel veel opties en features zijn verdwenen of op onlogische plaatsen weggezet dus je zoekt je een ongeluk om er uiteindelijk achter te komen dat FM26 dit niet meer doet.
Een speler wisselen tijdens de wedstrijd is een avontuur op zich, zeker als je net een nieuw team hebt waarin je je spelers nog amper kent. Er staat nergens een star rating om te zien hoe goed je AMLs op de bank zijn om in te brengen. Erger nog, je kan de namen niet eens aanklikken om hun profiel te zien (tenzij je de subs switch omzet, maar tegen de tijd dat je de juiste sub hebt gevonden ben je alweer vergeten wie je ook alweer wilde wisselen). In tactics zie je dan wel weer star ratings maar dan wel meteen voor iedereen die op die positie zou kunnen, dus ook de spelers die er al instaan. Zo kan je dus minuten aan het zoeken zijn om de juiste wissel te vinden.

Nu kan ik nog een tijdje doorgaan maar er wordt al heel veel over gezegd en daar kan ik me beter alleen maar bij aansluiten. Het is één groot rommeltje vol met goedbedoelde ideeën maar zonder enig besef van wat Football Manager Football Manager maakt zo lijkt het. Als dit het resultaat is na een jaargang gecancelled te hebben dan mag SI zich héél hard gaan schamen. En ik vrees dat daar ook de grootste problemen liggen. FM25 terugtrekken heeft ze bergen geld gekost en die gaan ze voorlopig niet goedmaken met FM26. Nog erger, de negatieve reacties leggen geen goede basis voor een goedverkopend vervolg. Het zou mij niks verbazen als FM27 nooit meer zal zijn, of hooguit hun laatste adem is. Ik ga deze versie zeker voorlopig niet aanschaffen, ondanks dat ik sinds CM2 alle versies altijd braaf heb gekocht en daar (tot mijn eigen schrik) misschien wel in totaal meer dan 100.000 uur in heb gestoken. Ik hou nou eenmaal van voetbalmanagergames en CM/FM is daar nou eenmaal de beste in, ondanks dat FM al zeker 10/15 jaar amper nog wat vernieuwends levert. Nu zijn bugs en de UI allemaal te fixen en biedt een nieuwe engine vanzelfsprekend veel potentie maar voorlopig ligt de CA van FM26 ver beneden de CA van FM24, dus dat wordt voorlopig meetrainen met de jeugd voor FM26.

Ook vrees ik voor de richting die FM op wil gaan. Duidelijk dat ze erg willen inzetten op consoles en besturing via controller. Bedrijfstechnisch gezien begrijpelijk maar je steekt je hardcore achterban wel een flink mes in de rug. Toen vorig jaar de eerste screens opdoken werd duidelijk dat het gewicht van spelers geen dingetje meer is, daar sloeg de schik me al om het hart. Ik vreesde met grote vrezen dat dat een teken was dat de bezem der verdomming door de game gehaald zou worden. Gameplaywise boeit gewicht helemaal niet maar voor een managergame is het wel een belangrijk flavour aspect. Geboorteplaats, favo rugnummer, ReGen faces, vriendjes en vijanden, allemaal totaal oninteressant voor de gameplay maar o zo belangrijk in een management game wat mij betreft. Helaas lijkt die bezem inderdaad uit de kast te zijn gepakt en staan de gewichtsloze spelers symbool voor de ondergang van FM. Nogmaals, ik hoop het niet maar gezien de slechte trackrecord van SI zie ik het niet meer goedkomen voordat ze door hun geld heen zijn of SEGA de stekker eruit trekt.

TL;DR:
FM26 voelt voor mij als iemand waar ik al 30 jaar een relatie mee heb, maar die na een jaartje sabbatical is teruggekomen met een crackverslaving. Ik herken haar amper nog en de dingen die ik nog wel herken hangen van incoherentie aan elkaar vast. Het traject naar herstel is zeker niet onmogelijk, maar wel zéér zwaar, tijdrovend en moeilijk en ik weet niet of die tijd en middelen er daadwerkelijk zijn om haar weer erbovenop te helpen maar mijn God, wat wil ik haar graag terug en nog 30 mooie jaren beleven samen...

Task failed succesfully!

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Hier nog een vers-van-de-pers interview met Miles Jacobson:

https://www.gq-magazine.c...manager-26-miles-jacobson

Onderstaande snippet omschrijft wat mij betreft één van de grote problemen van FM26:

Football Manager 26 is the team’s latest realisation of that ambition and the start of a new 20-year journey, but there are trade-offs. “The expectation level this year is so high that no game could ever reach it,” he admits. “People who aren't uber hardcore are coming into the studio and fucking loving it. The uber hardcore are struggling to find where things are.” There is a harsh reality that the team has leant into: “We won't bring everyone with us.”

FM26 richt z'n pijlen op de casual gamer om zoveel mogelijk te verkopen. Laat FM (of elke serieuze manager/simgame) nou net een game zijn die NIET bedoeld moet zijn voor het gros. Ik dacht dat ze daar juist FM Touch voor hadden gemaakt terwijl FM het beest is waar de gemiddelde gamer spontaan PTSS van krijgt, maar las ergens dat FM Touch juist nu meer op FM is gaan lijken. Er worden hele rare keuzes gemaakt bij SI. Het lijkt erop dat Miles de realiteit een beetje kwijt is geraakt door succes en grootsheidwaanzin aan het ontwikkelen is. Of het te laat is weet ik niet, maar misschien wordt het tijd om Miles lekker in een schommelstoel in te stoppen en hem een kopje thee met een kaakje te geven voodat hij echt een megalomane gek wordt en zijn eigen kind de nek om gaat draaien.

Task failed succesfully!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:24
Miles Jacobson is een vermoeiend figuur, die wil als hij een interview geeft alleen maar zijn eigen gelijk bevestigen.

Hoe je daar games mee verkoopt is mij een raadsel.

• Citizen.Erased
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:51
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe FM25 werkte als een jaar later dit er uit komt rollen.

• AntiChrist7
Wss niet, maar dat stopte hen niet om er pre orders beschikbaar voor te maken.
friketje1 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 21:58:
Miles Jacobson is een vermoeiend figuur, die wil als hij een interview geeft alleen maar zijn eigen gelijk bevestigen.

Hoe je daar games mee verkoopt is mij een raadsel.
Een woord: monopolie. Als je een voetbal spel wilt dezer dagen, is er de keus tussen ea sports dat al tien jaar niet meer naar SP kijkt, of FM. En eerlijk is eerlijk, hun database en scouting is top tier.

Ik kan vanuit economisch oogpunt nog snappen dat je console prio geeft, en om de kosten te drukken één uniforme game wilt uitbrengen. Maar zelfs op console scoort ie waardeloos. Het is een studio die jaren gewoon wat heeft gesleuteld aan een bestaande engine, de meeste nieuwe features die ze geintroduceerd hebben verprutst hebben (player interaction, promises, dynamic youth rating), en die gingen dan vanuit de grond een nieuwe game maken? Ja dat is kroniek van een aangekondigde ramp. Maar wat me nog het meest shockeert is hoe sommige basisdingen gewoon niet in orde zijn. Team sheets waar de tekst in elkaar overloopt, dropboxen die continu van grootte veranderen, de keeper die hetzelfde kleur shirt aanheeft ... Op middellange termijn kan je bugs fixen, maar de mindset die ervoor zorgt dat zo'n dingen zonder issue door de Q&A gaan? dat is een stuk moeilijker

Dit weekend meer eens alles in orde zetten voor FM24

[ Voor 14% gewijzigd door AntiChrist7 op 06-11-2025 23:38 ]

• Rivanov
Citizen.Erased schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:08:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe FM25 werkte als een jaar later dit er uit komt rollen.
Nou, zo.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• jlena
Citizen.Erased schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:08:
Nog slechter volgens Miles van SI.

Maar ik moet toegeven SI is bezig met een redeem story want met de patch van gister voelt de ui meer snappy aan en ben ik geen crop text bug gezien (alleen als je de fonts aanpas in de preferences). Helaas krijgen we de features die geschrapt zijn nog niet snel terug maar als ze zo door gaan met patchen zie ik een toekomst voor fm 26.

[ Voor 40% gewijzigd door jlena op 07-11-2025 06:36 ]

• znight
  • Laatst online: 20:15
Vind het tot op dit moment toch nog wel erg slecht hoor. Ook na de patch. Waar is me vooral aan stoor:
Het is echt een drama tot op heden.

- Alles zit achter meerdere klikken, in FM24 onder 1 / 2 klikken.
- UI die drama is. Speel op 1440p, maar aan alles zie je dat het gemaakt is voor telefoons / consoles. Alles is zo groot, terwijl er veel lege ruimte zijn.
- Overzicht pagina gaat super snel, eerste team duurt gewoon 0,5 / 1 seconde. Zit echt vertraging in. Als de overzicht pagina snel kan, moet de rest ook snel kunnen.
- Kolommen waarvan je de breedte aanpast, vervolgens weggaat van de pagina en als je terug komt, het niet onthouden is. (Bijv. over gehele breedte, kom je terug, is alles weer smal)
- Scrollen bij bijv. de transferprijs aanpassen wat niet werkt.
- Spatiebalk die niet meer goed te gebruiken is om berichten te lezen
- Knoppen die niet werken, en als je het 2 min later probeert, het opeens wel doen (favorieten, zowel aanklikken als aanpassen)

Dat heb ik in 30 min gevonden en stoor me er behoorlijk aan. (my bad)

Voor nu, FM24 maar weer geinstalleerd en maandje of wat wachten

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik doe echt 99,9% met de muis dus die hele spatiebalk miste ik niet eens.

Voor de meeste pagina's kun je ook een bookmark aanmaken. Scheelt weer een klik.En je kunt zelf bepalen welke schermen jij belangrijk vind en snel wilt benaderen. Ik moet nog wel leren welk icoon wat is.

Wel bijzondere "bug" die ik gister zag. Moest even herladen en schrok even van de tijd die bij mijn save stond. Was van uur geleden. Terwijl ik echt net een save had gemaakt.
De tijd bij de saves is dus GMT. 8)7

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:15

Mauz1978

Console War Veteran

Hmm… ik weet niet wat er gebeurd is op de console, maar het is bijna onspeelbaar geworden. De wedstrijden zijn enorm laggy ondanks ik performance mode had gekozen (een optie die ik nu nergens meer kan aanpassen of zelfs kan vinden). Radial menu’s openen niet. Ik kan niet van taktiek veranderen, iig makkelijk. En ipv een exacte kopie van de pc versie, zoals het zou moeten zijn (ondanks een wat kleinere database) mis ik heel wat opties die wel in de pc versie zitten…

Something under the bed is drooling

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Nu heb ik al in geen 20 jaar meer een demo van FM gespeeld maar is het tegenwoordig gebruikelijk dat je in de demo tijdens de 1e transferwindow geen enkele vorm van transfer meer kan maken? Best wel een dickmove tbh...
jlena schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 06:30:
[...]
met de patch van gister voelt de ui meer snappy aan
Dat was mijn ervaring ook ja, liep allemaal net even wat beter.
Player1S schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:12:
Ik doe echt 99,9% met de muis dus die hele spatiebalk miste ik niet eens.
Gaat ook niet specifiek over de spatiebalk maar over de continue button (oftewel spatie). In FM ging je met de continueknop eerst langs al je ongelezen berichten alvorens de dagen te processen, nu blijven je berichten ongeopend totdat je ze zelf één voor één aanklikt (of via de "all/new/unread"knoppen erdoor scrollen, maar doet dat wel van nieuw naar oud ipv oud naar nieuw.)

Ik blijf nog steeds bij mijn standpunt, FM26 is een compleet chaotische warboel van goedbedoelde ideeën waarbij vele functies uit voorgaande delen compleet zijn verdwenen. Een enorme downgrade van wat we hadden ipv de groundbreaking evolution die beloofd werd.

Ik heb wel het idee dat het framework waar alles op gebouwd is zeer degelijk in elkaar zit en, naar wat ik lees, ook veel makkelijker mee te werken is waardoor veranderingen veel sneller gedaan kunnen worden. De patches zullen voorlopig nog wel aanhouden gok ik en zal vele bugs aanpakken, maar ik zie ze echt nog niet FM26 naar het niveau van FM24 tillen.

Gelukkig heeft deze modderschuit wél één hele grote vlag en dat is de matchengine. Die is echt enorm verbeterd en zal een hoop heavy lifting kunnen doen voor FM26, mits SI heel hard blijft sleutelen.

ALS SI erin slaagt om op redelijke termijn een betere werking van de UI te realiseren dan overweeg ik een aankoop maar vooralsnog irriteer ik me meer dan dat ik plezier heb, helaas.

Task failed succesfully!

• AntiChrist7
Vergeet ook niet dat na de winter update, de focus zal verschuiven naar FM27. Dusja, hoeveel gaan ze effectief kunnen doen op die 3-4 maanden dat ze niet in de afgelopen 3-4 jaar hebben gedaan?

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:22
Pfff, net begonnen met mijn LLM-save. Probeer allemaal spelers te huren of te kopen op een non-contract, maar elke keer als ik een speler gevonden heb, komt er meteen ook een ander team naar hem met een contract. Dit zat al in alle vorige versies, maar had gehoopt dat dit inmiddels eruit gehaald zou zijn.

• wildhagen
  • Niet online
Extigo schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:58:
Pfff, net begonnen met mijn LLM-save. Probeer allemaal spelers te huren of te kopen op een non-contract, maar elke keer als ik een speler gevonden heb, komt er meteen ook een ander team naar hem met een contract. Dit zat al in alle vorige versies, maar had gehoopt dat dit inmiddels eruit gehaald zou zijn.
Klopt, gebeurt eigenlijk altijd wel in een LLM. Er zijn meer teams die die (vaak goede, voor dat niveau) spelers willen oppikken, je bent niet de enige ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Extigo
wildhagen schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:05:
[...]

Klopt, gebeurt eigenlijk altijd wel in een LLM. Er zijn meer teams die die (vaak goede, voor dat niveau) spelers willen oppikken, je bent niet de enige ;)
Dat begrijp ik, maar het is heel toevallig als je 5 spelers een aanbieding doet welke op dat moment nog geen enkele bod o.i.d. hebben, dat alle 5 een dag later 2 of 3 andere teams hebben die ineens een aanbieding doen.

• wildhagen
  • Niet online
Extigo schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:08:
[...]

Dat begrijp ik, maar het is heel toevallig als je 5 spelers een aanbieding doet welke op dat moment nog geen enkele bod o.i.d. hebben, dat alle 5 een dag later 2 of 3 andere teams hebben die ineens een aanbieding doen.
Ik denk dat dit ook ermee te maken heeft dat je scouts/recruiters//staff nog niet altijd alle informatie over de speler hebben oid.

Dit is soms best irritant idd, maar dit zit er al zeker sinds FM10 in ofzo, al enorm lang dus. Ik speel eigenlijk vrijwel alleen LLM, dus loop er eigenlijk altijd wel tegenaan.

Virussen? Scan ze hier!

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

AntiChrist7 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:46:
Vergeet ook niet dat na de winter update, de focus zal verschuiven naar FM27. Dusja, hoeveel gaan ze effectief kunnen doen op die 3-4 maanden dat ze niet in de afgelopen 3-4 jaar hebben gedaan?
Kijkend naar de trackrecord van SI vrees ik ook zeker voor FM26 of erger nog, voor de hele serie. Ik hoop oprecht op een andere uitkomst, maar dat is zeker niet gebaseerd op ervaring. En van de afgelopen 3-4 jaar mag je gerust 10-15 jaar maken, zo lang staat FM eigenlijk al compleet stil qua ontwikkeling. Enkel een jaarlijkse database update en wat random meuk toevoegen waar niemand op zat te wachten. Die luie praktijken van SI heb ik altijd geaccepteerd want het is Football Manager, maar dit jaar is het meer Flutbal Manager. Als ze dit jaar niet zo ontzettend veel functies eruit hadden gesloopt dan was mijn hoop een stuk gerechtvaardiger geweest. Ik bedoel, waarom kan je niet eens meer je teamopstelling opslaan, waarom moet gewicht van spelers weg, waarom moet je nu zelf door al je mail klikken, waarom geen commentaar vanaf de zijlijn geven (niet dat dat ooit werkte, maar 't lucht wel op om die elf dombo's op 't veld uit te kafferen), waarom kan je niet meer van gameday tot gameday op vakantie gaan zonder dat achievements gelockt worden, waarom moeten we opeens zoveel klikken door allerlei schermen, waarom werkt de backknop op de muis zelden, waarom zijn er nog honderden dingen die er niet meer inzitten, waarom ben ik zo verslaafd aan FM, waarom, waarom, waarom...

Task failed succesfully!

• MrGizMo
AntiChrist7 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:29:
Wss niet, maar dat stopte hen niet om er pre orders beschikbaar voor te maken.

[...]

Dit weekend meer eens alles in orde zetten voor FM24
Dit is denk ik voor nu de beste optie ja

• DurQ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:00
AntiChrist7 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:46:
Is misschien niet helemaal waar. Er komt naar aanloop van het WK nog een update waarbij er ook weer Internationaal management wordt toegevoegd. Ik vermoed daarom dat er in algemene zin langer wordt doorontwikkeld dan voorgaande edities.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:48
Persoonlijk vond ik net mijn weg niet in FM24. Vooral het zoeken en instellen van trainingstaff vond ik FM23 (of was het 22) makkelijker/logischer.
Fm26 nog niet gespeeld.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Le Sigh........ spelers morren nog steeds om nutteloze dingen.
Ja van Wolfswinkel is belangrijk in de kleedkamer maar is 36 en Lammer heeft zn plek ingenomen. Dus hou fucking op met mauwen dat ik hem in de winter verkocht heb. Hij was inmiddels 3e keuze

Dankzij jullie gejank verliezen we in de beker.....

En uiteraard komt paar dagen later Heerenveen voor Lammers.... die daar heen wil maar niet weg mag van mij.... en de rest dus pissig is dat ik hem niet liet gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Player1S op 07-11-2025 20:08 ]

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

DurQ schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:48:
[...]

Is misschien niet helemaal waar. Er komt naar aanloop van het WK nog een update waarbij er ook weer Internationaal management wordt toegevoegd. Ik vermoed daarom dat er in algemene zin langer wordt doorontwikkeld dan voorgaande edities.
1) Eerst zien, dan geloven. Ze hebben wel vaker onzin verkondigd de laatste tijd.
2) Als dat er inderdaad komt, vraag ik me af of 't op z'n minst net zo lui is uitgewerkt als altijd of dat ze ook hier vele functies eruit gaan slopen.

Task failed succesfully!

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Player1S schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:36:
Le Sigh........ spelers morren nog steeds om nutteloze dingen.
Ja van Wolfswinkel is belangrijk in de kleedkamer maar is 36 en Lammer heeft zn plek ingenomen. Dus hou fucking op met mauwen dat ik hem in de winter verkocht heb. Hij was inmiddels 3e keuze

Dankzij jullie gejank verliezen we in de beker.....

En uiteraard komt paar dagen later Heerenveen voor Lammers.... die daar heen wil maar niet weg mag van mij.... en de rest dus pissig is dat ik hem niet liet gaan.
Bekijk het positief, dat geeft wel weer het ouderwetse FM-gevoel. Toch fijn dat ze de moeite hebben genomen om veel copy/paste content erin te stoppen ipv óók dat achterwege te laten. :+

Task failed succesfully!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:01
Moet zeggen dat ondanks ik geen beta heb gespeeld, FM26 echt vindt tegenvallen. UI zag er leuk uit maar wordt gek van de traagheid / geklik. Speelt ook gewoon anders dan alle voorgaande versies die ik heb gespeeld.

• wildhagen
  • Niet online
Voor degenen die de Realname Fix van Sortitoutsi gebruiken: afgelopen donderdag (6 nov) is er een nieuwe versie (v 1.1) voor uitgekomen, hier te downlodaen: https://sortitoutsi.net/c..._campaign=fm26_2025_11_07

Is in principe savegame compatible.

Virussen? Scan ze hier!

• Crazyhorse
  • Laatst online: 18-11 12:27
(jarig!)
Het is erg verschillend met FM24..... Ben er al even mee aan het worstelen maar ik ben nog niet erg blij ermee.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

De laatste paar wedstrijden was stuivertje wisselen met Ajax maar Utrecht to the rescue waardoor wij er voorbij konden en op de laatste dag de titel konden binnen halen.

De CL wordt een drama vrees ik.
- RB Leipzig
- Real Madrid
- Juventus
- Atletico de Madrid
- PSG
- Marseille
- Slavia Praag
- Galatasary.

Ronde verder zou godswonder zijn.

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Wow SI, mogen we zelf ook al geen friendlies meer inplannen voor de reserves en jeugdteams? |:(

Challenge van de dag:

Vind het wedstrijdschema van je reserves/jeugd, succes! (En ja, ze zitten echt in de game.)

Task failed succesfully!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:30
Heb er inmiddels 100 uur inzitten vanaf de Bèta. Ik heb tijdens de Bèta enkel een crash gehad toen ik de editor wilde openen, verder geen issue gehad wat crashes betreft.

Ik denk dan ook dat ik nu wel een oordeel voor mezelf kan geven.

Ik heb plezier met de game. En dan praat ik puur over de tactieken, de wedstrijden, de transfers en ook omdat ik in seizoen 2 de FA cup won en de Europa League met United.

Echter, ja. De UI zuigt gewoon. De tegels en de popups zijn gewoon niet logisch. Ik heb het echt een kans gegeven en ik wilde het eerst niet enkel afdoen als gaming boomer dat ik zaken niet kon vinden etc., maar als je zaken op een onlogische manier plaatst, dan kun je ook niet verwachten dat men het vind. Zaken die niet werken, waarom kan ik tijdens de wedstrijd bijvoorbeeld niet een Scouting opdracht geven voor een speler? Waarom werkt mijn terug-knop van de muis soms wel, en soms niet?

Ik vind het allemaal prima en het blijft een game, ik haal mijn geld er wel uit. Maar man, blijven volhouden dat de game goed is, het niet aan SI ligt, maar juist aan je kopers.... De gebrekkige open communicatie, schijnbaar is er voornamelijk communicatie via de mods op het forum... Bedrijfsvoering lijkt gewoon slecht te zijn.

Ik kan me wel vinden in de mening dat we nog steeds in de Bèta zitten, en dat men bij de release enkel de knoppen Bèta en 'report a bug' heeft weggehaald. SI is bezig hun goodwill die ze nog hadden na het debacle van vorig jaar nu volledig weg te gooien.

Ik zou zeggen, kijk wat je nog van FM26 kunt maken. Gooi er een mea culpa uit (gaat niet gebeuren want deze communicatie is slechter dan die van Battle State games bijvoorbeeld) en zorg dat je een goede FM27 hebt. Want dat gaat een do-or-die game worden voor nieuwe spelers.
Of, leer van die studio van Cyberpunk en maak van deze shitgame nog een zo goed mogelijke game en stap over naar een cyclus van 2 - 3 jaar met updates als DLC met een schappelijke prijs.

Zo, mijn rant is over. Kijken of ik United naar een titel kan helpen.

• MrGizMo
https://community.sports-...culated-correctly-r38935/

Als dit echt waar is, kan je weer stoppen met je save. Man man man man _O-

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Het lukt me even niet om een screenshot te maken blijkbaar.

Seizoen 26/27, FA Cup finale, Millwall - Liverpool 1-0. Door een goal van Ra’ees Bangura-Williams in de 39e minuut.

Lekker man.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
MrGizMo schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:46:

Ik blijf voorlopig weg van deze versie ;)
Maar wel knap gevonden van diegene die dat poste.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MrGizMo schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:46:

Dat zou wel verklaren waarom een Engeland e.d. zo ver af zakte in de 500-years into the future video van een Lollujo.

Verwacht dat deze wel snel getackled zal worden. Tot die tijd gunstig voor mijn huidige save want met de eerder genoemde tegenstanders ga ik weinig winnen 8)7

Sowieso even kijken wanneer ik weer verder ga want gister ook even de nieuwe DLC voor Farming Sim gespeeld en die is ook erg goed. :X

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Geleihoofd schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:35:
Nu heb ik al in geen 20 jaar meer een demo van FM gespeeld maar is het tegenwoordig gebruikelijk dat je in de demo tijdens de 1e transferwindow geen enkele vorm van transfer meer kan maken? Best wel een dickmove tbh...
In vorige (niet demo) versies was dat een vinkje bij de game setup. Wellicht in de demo ook?

• wildhagen
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:30:
[...]

In vorige (niet demo) versies was dat een vinkje bij de game setup. Wellicht in de demo ook?
Of het in de Demo zit weet ik niet die gebruik ik nooit.

Maar in de Full versie van FM26 zit die optie er nog gewoon in bij de Advanced Settings als je een nieuwe game start idd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5MwnOH2ThVPwrt639e-doIr5AM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DTtrIwET0nk6wVxvc9LTKok8.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

toolkist schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:30:
[...]

wildhagen schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:20:
[...]

Of het in de Demo zit weet ik niet die gebruik ik nooit.

Maar in de Full versie van FM26 zit die optie er nog gewoon in bij de Advanced Settings als je een nieuwe game start idd:
Bedankt voor de tips, echter zit je in de demo vast aan quickstarts en daar kan je niks aan veranderen. In de demo in NL in ieder geval géén transfers in de eerste window. Misschien wel in andere landen maar dat heb ik niet getest.

Echter schijn ik totaal geen ruggengraat te hebben en heb ik deze in de goot belandde FM toch maar gekocht. Wel voor 30 euro, meer gun ik SI momenteel absoluut niet. En als je een beetje met de frustrerende clickergame-esque UI weet om te gaan en om de shitload aan bugs en niet geïmplementeerde functies heen weet te werken, dan zit daar héél diep achter echt wel een goeie FM verscholen. Wel goed zoeken hoor!

Task failed succesfully!

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Nog een paar tips:

Zet de grafische settings niet op high, maar op custom. Zo kan je namelijk ook de resolution scaling op 200% zetten, dat maakt de wedstrijd een stuk scherper.

Als je een Fm veteraan bent dan lees je het overgrote deel van de mails waarschijnlijk niet, enkel de header. Zet in je inbox het filter op "new" en elke keer dat je dan op continue klikt, verdwijnen de oude berichten uit beeld en verschijnen de nieuwste ervoor in de plaats. Ze blijven wel staan als unread voor als je wat gemist heb, maar zo hoef je niet elk individueel bericht te openen om ze weg te krijgen. En als je allergisch bent voor de melding van 130 ongelezen berichten, kan je die allemaal in 1x markeren als gelezen (uit m'n hoofd de 3 puntjes rechts daarvan).

Task failed succesfully!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

Zyron

BWRAAAAP

De coëfficiënten bug is gevonden en wordt als het goed is gefixt, maar nog niet in de aankomende update sowieso.
Following an investigation of the current system the following issues have been identified:

2nd leg results in the knockout stages are being incorrectly calculated as a win for the overall tie winner, not the winner of this leg of the tie.

Nation/Association Coefficients aren't being correctly allocated for the qualifying and playoff stages of the competitions. However club coefficients are being correctly allocated for these stages in spite of that.

Both of these issues are now under review.

Outside of the issues mentioned above, the coefficient will calculate correctly.

Once the fix is rolled out, it will apply in current save games going forward. Note, will only apply for save games started in FM26.
Ook met de transfer(waardes) gaat e.e.a. nog niet goed: https://community.sports-...arket-is-not-good-r32241/

Zo zijn er gevallen bekend waar een Joey Veerman al vlot een transferwaarde van 200 miljoen heeft. Dat is wellicht een tikkeltje overdreven wel..

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Al zal Veerman daar zelf wellicht anders over deneken, en PSV ook

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-11 18:34
Spel is zo broken als wat op vele niveaus. Onze vriend Miles zal hopelijk de deur gewezen worden. Al zal Sega daar misschien anders over denken. Schandalige release.

• Extigo
Wie zegt dat Miles hiervoor verantwoordelijk is? Wanneer het Sega is geweest die heeft aangegeven dat ze de game maar gewoon moeten releasen, moet Miles daar dan voor boeten?

Zolang we niet alles weten, is het alleen maar gissen waarom ze een buggy game hebben uitgebracht.

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:09
Geleihoofd schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:40:
Wow SI, mogen we zelf ook al geen friendlies meer inplannen voor de reserves en jeugdteams? |:(

Challenge van de dag:

Vind het wedstrijdschema van je reserves/jeugd, succes! (En ja, ze zitten echt in de game.)
En als je dat gevonden hebt en erachter komen dat je geen friendly's kan organiseren voor je jeugdteams waardoor je halve team geen wedstrijdritme kan opdoen.

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:27
toch bijzonder dat je in een match en dan wilt wisselen je niet de stats van de speler kan zien..
Had nu soort van wel een door klik gevonden, maar toen zat ik vast in het info scherm van de speler en kon ik niet meer terug naar de match xD

Is er al een skin om het terug te brengen naar FM24 qua spelers vergelijken en stats bekijken etc.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:48
stomley schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:48:
toch bijzonder dat je in een match en dan wilt wisselen je niet de stats van de speler kan zien..
Had nu soort van wel een door klik gevonden, maar toen zat ik vast in het info scherm van de speler en kon ik niet meer terug naar de match xD

Is er al een skin om het terug te brengen naar FM24 qua spelers vergelijken en stats bekijken etc.
Voor stats buiten de match, zit het bij "Squad > First Team", en dan heb je naast het (kleine) logo van de club een dropdown menu waar je zaken kan kiezen. Onder "attributes" zitten de "excel sheets".
Om een speler te vergelijken met een andere speler. Klik op een speler, en uiterst rechts zit er dan een knop "Comparison", waar je dan een andere speler (van je eigen team) kan selecteren.
Tijdens de match heb ik het nog niet gevonden. Al heb ik wel gezien dat je views kan importeren, dus ik vermoed dat je eerst een view moet maken, en die opslaan, zodat je die later kan importeren.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 12:58
Luigi1981 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:21:
Spel is zo broken als wat op vele niveaus. Onze vriend Miles zal hopelijk de deur gewezen worden. Al zal Sega daar misschien anders over denken. Schandalige release.
Ik ben wel heel benieuwd naar hoe slecht FM25 dan wel niet was als je nu al al deze problemen hoort/leest en hoe die gesprekken toen achter de schermen gingen, want als dit het resultaat is van een jaar langer begrijp ik echt niet waarom ze dachten dat ze FM25 wel in paar maanden hadden konden fixen en ze toen eerst voor uitstel gingen in plaats van al meteen cancellen.

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:27
Arator schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:20:
[...]

Voor stats buiten de match, zit het bij "Squad > First Team", en dan heb je naast het (kleine) logo van de club een dropdown menu waar je zaken kan kiezen. Onder "attributes" zitten de "excel sheets".
Om een speler te vergelijken met een andere speler. Klik op een speler, en uiterst rechts zit er dan een knop "Comparison", waar je dan een andere speler (van je eigen team) kan selecteren.
Tijdens de match heb ik het nog niet gevonden. Al heb ik wel gezien dat je views kan importeren, dus ik vermoed dat je eerst een view moet maken, en die opslaan, zodat je die later kan importeren.
Buiten de match had ik het ook wel redelijk gevonden, ook al is het stuk minder handig dan hoe het was (voor mijn gevoel). Ook tijdens een tactic dat je niet even on the fly kan vergelijken tussen spelers voor de positie etc. mis ik nu nog wel.

Tijdens een wedstrijd heb ik echt geen idee en moet het dan op basis van sterren systeem doen wat ik eigenlijk niet wil.

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Ik weet dat ultrawide nog niet dé standaard is maar ondanks dat ondersteunen de meeste games tegenwoordig dit formaat. Nu ondersteunt FM26 technisch gezien wel degelijk ultrawide (matchengine is beeldvullend) maar kom op, sort it out SI, een paar paarse frutseltjes aan de zijkanten maakt het nog geen ultrawide natuurlijk.

Wat wel een goeie is in FM26 zijn de gekleurde klokjes bij contractduur om te zien wiens contracten aflopend zijn. Geef alleen wel de optie om enkel de klokjes (of overige icoontjes) te tonen zónder tekst, ruimte is zo schaars in FM26.

Ter vergelijking, hier de squad screens uit FM24 en FM26.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0yKqVyvb/20251111121833-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dVZK5VFB/20251111122001-1.jpg

Task failed succesfully!

• MrGizMo

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hopelijk binnenkort ook nog 1 met goede dames competitie erin. Die ik nu heb lijkt me nog niet helemaal compleet en correct. Je hebt Eredivisie en Top Klasse. En Twente II won de topklasse en mocht naar de Eredivisie 8)7
Wacht dat nog even af en tenminste nog 1 patch voor ik mijn journeyman begin.

In mijn Twente save toch bijna 2 punten uit 2 behaald. Gelijk tegen RB Leipzig en kortstondig 1-1 tegen Real Madrid.... Uiteindelijk met 1-3 eraf.

• Miggell
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:19
Ik heb FM26 nog niet gekocht, is het al goed te spelen of beter nog even door met 24?

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Miggell schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:12:
Ik heb FM26 nog niet gekocht, is het al goed te spelen of beter nog even door met 24?
Dat hangt er vanaf of je echt een die-hard liefhebber van de series bent of niet. Wil je simpelweg de best werkende en meest complete ervaring hebben, blijf voorlopig lekker bij FM24. Enkel als je FM zenuwen dusdanig kriebelen en je bereid bent om door een zeer frustrerende UI te kijken en genoegen neemt met (vooralsnog) héél veel bugs en missing features, dan zit daarachter echt wel een redelijke FM verscholen, al mag FM26 overduidelijk nog lang niet in de schaduw van FM24 staan helaas.

Task failed succesfully!

• jlena
SI heeft een update gegeven voor de plannen wat ze de komende maanden gaan doen met fm 26
Since the launch of the Advanced Access Beta and the full release of FM26, we have been closely monitoring your reports, feedback, and general commentary. With a record 2.5 million players thus far across platforms and significant player engagement during both the Beta and full release, we are incredibly grateful for your support - especially considering the challenges some players have been dealing with, which we take very seriously. The sheer volume of feedback we have received is unprecedented and truly demonstrates the passion and commitment within our growing community. Thank you for caring so deeply about the game. Addressing your concerns remains our top priority.

We fully understand the current situation - the game isn’t currently reflecting our usual polish level, and this is despite addressing a significant number of issues already, including stability improvements, fixing errors, and important polish. Below, we outline our immediate plans to address ongoing concerns and further enhance your experience.

As noted, the volume of feedback has been extraordinary - revealing a much broader set of priorities as a result. During the Beta period, this led to five different updates and ultimately came at the expense of a Day One update. We know this left some players dissatisfied. With the way the submission process works for a simultaneous release, and considering that nearly 500,000 people accessed the Beta, we simply needed to make those fixes immediately and couldn’t have kept players waiting until Day One. That decision is one of a number that has impacted our review scores, and we accept that.

Through the work that has been completed, including last week's 6 Nov update, the crash rate on PC is being brought more under control. Even though the vast majority of players haven’t experienced any crashes at all, we want to emphasise that any game-related crashes are not acceptable to us.

For those who have been affected by stability, our next update tackles many more issues, and our crash-free percentage will now improve further. On Console, the next update aims to resolve lag reported during matches and will implement a range of crash fixes to address concerns highlighted.

Despite this, we still have lots more work to do and we want to share our plans for continued updates and improvements across the FM26 cycle.

FM26 is the start of a new era for the series. Whilst it’s natural to draw comparisons with previous titles, the initial groundwork laid thus far is fundamental to enabling the series to expand and flourish beyond this cycle.

At the heart of our future vision is the UI which is undoubtedly the most prominently discussed topic. We are actively listening to all feedback and recognise that there are many adjustments that need to be made. For example, in the majority of the upcoming updates, in addition to general polish, you can expect a focus on areas that feel hidden or require too many clicks to access – which will ensure the UI performs more smoothly and continues to evolve towards its full potential.

As part of what will be regular updates for the next month*, we’ll be focusing on delivering fixes across all platforms broken down into two key areas:

Stability and performance

Quality of life and polish

Stability and performance remain at the forefront of our priorities, especially as our player base continues to expand. We’ll keep monitoring and refining this to deliver the most seamless experience possible. As outlined above, our forthcoming update will address many of the major stability concerns that have been highlighted across platforms.

Polish and quality-of-life improvements remain an ongoing focus, and you can expect consistent changes throughout the cycle, in all updates. Enhancements include both UI optimisations and addressing frequently reported actionable issues - such as the option to use the legacy spacebar functionality and allowing players to save multiple starting elevens; more of which our team are working hard to prioritise and deliver.

We’re also evaluating feedback related to broader features. While the design choices implemented in FM26 are intended to establish a foundation for future innovation, we accept that some of those choices have impacted areas of the game that are deeply valued, and so we are looking closely at that feedback as well. For example, Pass Maps are currently under consideration for an update further down the line - and we’ll keep you updated on that, and more.

Enhancing immersion remains at the heart of our goal for the series, and we remain fully committed to refining and improving FM26 throughout the cycle. Thank you again for your continued support and passion - it’s truly appreciated.

Later today (12th Nov) updates for Football Manager 26 Console and Touch will be available to download on relevant platforms. These updates focus on improving game stability and general bug fixes, along with reducing lag during matches. Full changelists will be provided following the release of the update.

We are also making progress on a new public beta track update that will be released on Steam this week (subject to the submissions process). This will introduce a legacy preference to advance through messages with the spacebar along with over 200 other fixes. We will update via FM Assist when this is complete and ready for rollout.

*Whilst weekly is our target, this is subject to clearing QA and passing submission. Cadence will vary and differ by platform, but we are doing our best to mitigate against this.
Hier de link: https://community.sports-...pproach-for-fm26-updates/ en dit klinkt intressant en kijk er naar uit naar die verbeteringen.

• wildhagen
  • Niet online
Klinkt heel goed, en mooi dat er aan stevige verbeteringen gewerkt wordt. Die Pass Maps (en hopelijk ook de Heat Maps?) zou een welkome aanvulling zijn als die terugkomt.

Crashes etc heb ik zelf totaal nog geen last van gehad (gelukkig). Geen enkele gehad.
Miggell schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:12:
Met de huidige patch (die van 6 november) vind ik hem al prima te spelen, zeker als je het vergelijkt met de eerste beta-versie die uit kwam is het een behoorlijke vooruitgang.

Zeker de nieuwe tactics (IP en OOP) en de match engine + grafische match-weergave vind ik ten opzichte van FM24 echt wel een flinke vooruitgang. En ook na redelijk wat uurtjes in-game time is de snelheid van processing (maar ook Load/Save van games) tov FM24 ook wel een flinke verbetering imho.

Virussen? Scan ze hier!

• jlena
Nieuwe steam beta patch
MU2 Change list (non-exhaustive)

Added legacy preference option to continue through messages via the space bar.

Numerous tile/card polish and alignment fixes.

Numerous further fixes to translations.

Substantial amount of other crash and stability fixes (some specific ones listed below).

Fixed a crash when adding Club Affiliation via the Pre-Game Editor (PGE).

Fixed a crash when user tries to change their manager's team using the In-Game Editor (IGE).

Fixed an issue in IGE where Transfer and Wage Budget edits wouldn’t take effect.

Fixed a soft lock when trying to move a player other club using the IGE.

Fixed a crash on M1/Intel Macs when attempting to start a match.

Further fixes to Matches freezing during singleplayer and online matches.

Fixed slowdown in match when on 2D overview screen.

Scroll bar will now save state when leaving and returning to a tile/card.

Added Save Team Selection and Clear Squad/Subs options within Tactics.

Fixed “Auto-size all Columns” leaving a large space to the right of the table.

“Sort Attributes Using English Language Sorting” preference will now function correctly.

Japan - Match Rules – Fixed foreign player limits having incorrect rules set.

England – Fixed rare issue where season wouldn’t begin due to incorrect scheduling of the National League Playoff Final.

USA – Updated Designated Player path rule to better reflect real life.

Fixed an issue preventing user being able to sort by Role Ability in Player Selector during a match.

Star Ratings widget has been added within Squad Planner.

Body language of players will now correctly update during meetings.

Global Search bar now closes when a hyperlink is pressed.

Fixed an issue where club badges would be switched in Cup Final news items when venue was neutral.

Acting on Opposition Instruction advice will now function correctly.

Fixed an issue where Recruitment Focus would display as completed if cancelled.

Fixed an issue where some clubs would be shown to have 0 people on the season ticket waiting list.

Fixed an issue where NXGN award wouldn’t be handed out.

Fixed an issue preventing the Place of Birth field to populate during manager creation.

Fixed save game prompt appearing on screen causing an overlap during the Portal tutorial.

Fixed an issue where clubs in Saudi Arabia wouldn’t renew player contracts often enough.

Fixed issue where the ‘i’ profile preview would appear for non-players who shouldn’t be accessible.

Agent feedback will now correctly display when prompted if user asks within “Ask Agent About Market Interest” dialogue option.

Realigned columns of Interested Clubs within Player Offers.

Fixed issue preventing user to return to the start screen if they deleted all managers present within the Manager Profiles tab.

Realigned Career Milestones.

Refined ‘Player Change in Registration’ card to fix cutoffs.

Fixed issue where a message would open by default if user selected one of the Messages tabs.

‘Arrange Friendly’ will now appear as intended when opening Fixture Schedule for the first time.

Pre-Match Lineups will now hide Form if there isn’t any data to show.

Future Transfers filter within Transfer History will now function as intended.

Change/Withdraw Transfer Offer action buttons will now function correctly immediately after user makes an offer.

Management Style box during manager creator flow will now correctly store previous role and how well known you were for it.

Mentality will now display correctly if updated within Match Tactics.

Reworked the positional familiarity colouring on the player position map.

The icon for ‘Really Good’ morale will now display properly.

Team Priorities card will now function correctly.

The Fixtures card will now properly distinguish between those that scored/missed during a penalty shootout.

AI Club Fixtures will now display correctly if user is unemployed.

Fixed issue displaying head coaches name during UEFA Women’s CL pre-match lineup graphic.

Finances > Summary will now display correctly for teams without FFP.

Recruitment > Player Database – Selecting a Role will now highlight the correct Key Attributes.

Fixed the Ability and Potential columns not populating with any data in the Recruitment Focus General Info view

Newly promoted teams should now receive a more reasonable wage budget reflecting new division and current financial state.

Agreed Playing Time column will now populate with correct data.

Multi-Select on “Available for U21/U18 match” portal item will now function correctly.
Hier de link: https://community.sports-...-steam-public-beta-track/

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

Zyron

BWRAAAAP

Helaas nog niet met een oplossing voor de coëfficiëntenbug, maar het is weer een mooie lijst.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

• MrGizMo
Komt deze week en hopla dezelfde avond is ie er al. Dat is wel netjes

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:15

Mauz1978

Console War Veteran

Eindelijk! Ik heb geen lag meer met de match engine met de PS5 Pro met de nieuwe patch. Wat een opluchting en de game stijgt meteen in mn achting :).

*edit* wel alleen met de volledige selectie balk in beeld… als ik die verklein dan vertraagt het weer. Raar! Maar voor nu prima.

[ Voor 31% gewijzigd door Mauz1978 op 12-11-2025 21:29 ]

Something under the bed is drooling

• Rivanov
Het is BassyBoy as we speak gelukt om custom stadium in te laden. Huge!

• MrGizMo
Following a successful rollout of the update via the Steam Public Beta Track, we’re pleased to confirm that update 26.0.5 is now available on Steam, Epic, and Microsoft Store.

For queries about how to update on these platforms, please review this FAQ.

For Steam Public Beta track users, please consult the FAQ for any questions about how to revert to the retail version and save game compatibility.

Included in today's update you’ll find over 200 bug fixes, namely; gameplay fixes, UI polish, stability improvements, and a preference to use the space bar to navigate through messages.

As part of our planned approach for updates in FM26, coming up next - alongside our commitment to continue improving stability and polishing the User Interface - you can expect a host of gameplay fixes, as well as a reintroduction of the training calendar for youth teams.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hebben jullie ook dat spelers heel apathisch erbij staan als de bal terug komt van de paal of lat?

Net ook weer, bal komt terug van de lat, iedereen staat er naar te gapen. Speler van mij had zo kunnen intikken maar doet niks. Keeper stond er ook bij te slapen tot ie opeens maar snel de bal pakte.
Valt me echt vaak op. Ook dat ze maar toekijken hoe de bal uit rolt terwijl ze juist de aanval hadden kunnen doorzetten.

• AntiChrist7
Heb de demo nog eens een kans gegeven. Kwartier lang door lelijke menus zoeken, en dan uiteindelijk moeten googelen dat er geen squad comparison in de game zit. Hoe kan je nu een deftige tactiek maken als je niet eens je spelers kan vergelijken tegenover de rest van de competitie?

Ik heb niets tegen mensen die plug en play tactieken doen, maar waarom de optie wegnemen van mensen die graag wat dieper duiken in de data? Alsof ze nog niet genoeg uit de game hadden geschrapt....
Hadden ze evengoed kunnen gaan van "ja de meerderheid speelt alleen in de premier league, dus hebben we alle andere competities geschrapt"...

Tel daarbij nog eens de talloze bugs en alle slechte dingen die ze van FM24 hebben geport... Ben gewoon naar FM24 teruggegaan, niet eens een geupdate database. Begonnen met celta, geen gedoe met IP/OP en david de gea binnengehaald

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Player1S schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:33:
Hebben jullie ook dat spelers heel apathisch erbij staan als de bal terug komt van de paal of lat?

Net ook weer, bal komt terug van de lat, iedereen staat er naar te gapen. Speler van mij had zo kunnen intikken maar doet niks. Keeper stond er ook bij te slapen tot ie opeens maar snel de bal pakte.
Valt me echt vaak op. Ook dat ze maar toekijken hoe de bal uit rolt terwijl ze juist de aanval hadden kunnen doorzetten.
Herkenbaar ja. Ook al een paar keer gezien hoe de bal op de lat vliegt, spelers staan als een hertje in koplampen ernaar te kijken, bal knalt vol in 't gezicht van één vd spelers, goal! 8)7

Task failed succesfully!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

grrrr gister zwaar frustrerend..... Had 3 Japanners in mijn team en die waren op gegeven moment weg voor interlands. Mijn beste rechtsback, beste keeper en beste striker. Ondertussen vond mijn 2e striker het ook leuk moment om geblesseerd te raken.

Daardoor de laatste 2 CL wedstrijden zonder hun moeten spelen. Had zeker 1 daarvan kunnen winnen maar werd 2-2. De laatste verloren. Dus uitgeschakeld in Europa. Maar zoals ik al eerder schreef, gigantisch zware loting.

Ondertussen bood iemand ook de afgesproken afkoopsom voor mijn Japanse rechtsback. Was wel leuk bedrag dus kon ook weer investeren.
Dit seizoen worden we echter geen kampioen. Momenteel 3e maar AZ en Ajax steken er wel bovenuit.
Beker wordt ook lastig want in kwart finale tegen PSV.

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Ik krijg wel een punthoofd van het customizen van het squad screen, zeker met de beta-patch. Heb je alles eindelijk netjes, schieten de columns met een paar klikken weer alle kanten op. Dit was ook jarenlang het euvel sinds ze custom columns erin hebben zitten, maar werkte de laatste jaren eindelijk goed. Nu zijn we weer helemaal terug in de tijd. Blijf dit soort zaken toch wel bizar vinden als er een nieuwe engine is, dat veel oude bugs er gewoon weer zijn.

Task failed succesfully!

• wildhagen
  • Niet online
Dit was in FM23, FM24 ook vaak al het geval. Out of the blue sprongen de kolommen weer terug naar hun oude waarden. Zet je het weer terug, weken gaat het goed en bam opeens weer terug naar de defaults.

Dat probleem is nooit helemaal weg geweest helaas en is iets wat al vele, vele jaren speelt.

Irritant is het zeker, to put it mildly.

Virussen? Scan ze hier!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 16:31

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ben aardig onderweg met Ajax, en eigenlijk alleen maar een DL gehaald en een geheel nieuwe staff. Vergeten daar die real names fix voor te downloaden.

Maar het loopt als zonnetje, tweede achter PSV (3 punten minder) en 1e in de CL, nadat Bayern onderuit ging en ik Barca versloeg.. Vraag me wel af.. is het niet te makkelijk geworden...

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Jj3RtbSF/3551340-3.jpg

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

DutchHammer schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:32:
Vraag me wel af.. is het niet te makkelijk geworden...
Bij een grote club beginnen staat in FM altijd al gelijk aan moeilijkheidsgraad very easy. Maar ook een kleine club is nooit echt moeilijk. Belangrijkste is dat je de juiste spelers voor je tactiek hebt en/of haalt, of dat nou een standaard tactiek is of dat je die online wegplukt. Echt elke "fatsoenlijke" tactiek werkt mits de juiste spelers, daarnaast een kwestie van moraal hooghouden en binnen no-time ben je van de laagste divisie geklommen naar Europees voetbal.

Ben zelf unemployed en totaal ervaringsloos begonnen en, verrassend genoeg, in november 2025 door De Graafschap aangenomen. Ze stonden 16e in de KKD toen ik begon en in dat jaar toch promotie naar Eredivisie behaald middels play-offs. Inmiddels is het juni 2029 en zijn we 4e geworden (bijna evenveel punten als nummer 2) in de Eredivisie en maken we ons op voor ons eerste Europese avontuur in de Europa League (en dat met ruim driekwart v/d spelers die er al speelden toen ik aangenomen werd).

Wat mij betreft mag de moeilijkheidsgraad in FM zeker flink omhoog. LLM vind ik altijd erg leuk, maar een uitdaging is het zeker niet, nooit geweest ook. Maar meer Football Manager dan People Manager zou zeer welkom zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Geleihoofd op 15-11-2025 19:17 ]

Task failed succesfully!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mijn 2e seizoen met Twente zit er op en zijn 3e geworden achter Ajax en AZ. Ene kant wil ik nog wel seizoentje door maar aan de andere kant lonkt de Journeyman toch enorm.

Iemand nog goede database voor mij? Op FMScout staan 2 databases met Lower Leagues uit Nederland. Ook met promotie/degradatie uit KKD.
Ook dames divisies zitten er in maar in die ik nu aan heb staan heb je Eredivisie en dan topklasse 8)7
De andere moet ik nog even testen.

• AntiChrist7
Oef, net naar work the space zijn eerste aflevering gekeken van park to prem... ben ik bli jdat ik nog in FM24 zit

Mijn spits werd in de winter weggekocht, maar ik had zijn opvolger al klaarstaan, dus heb het geld gespendeerd aan Barco en Bardghij. Ik speel ze wss nog niet optimaal, maar ziet er wel naar uit dat ik tweede wordt in la liga

• jlena
AntiChrist7 schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:41:
Oef, net naar work the space zijn eerste aflevering gekeken van park to prem... ben ik bli jdat ik nog in FM24 zit

Mijn spits werd in de winter weggekocht, maar ik had zijn opvolger al klaarstaan, dus heb het geld gespendeerd aan Barco en Bardghij. Ik speel ze wss nog niet optimaal, maar ziet er wel naar uit dat ik tweede wordt in la liga
Ik denk dat het meer te maken heeft met de combo van nieuwe database en fm26. Die problemen heb ik niet veel voorbij zien komen.

• AntiChrist7
jlena schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:10:
[...]

Ik denk dat het meer te maken heeft met de combo van nieuwe database en fm26. Die problemen heb ik niet veel voorbij zien komen.
nope hij heeft het gepost op zijn discord:

WorkTheSpace — 18:03
It wasn't sadly
the unemployment issue is a known bug if you have many leagues playable, can happen on the base game too

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

net hier een unemployed gestart met custom databases ingeladen. Geen enkel probleem gehad.

• AntiChrist7
Ik ben blind de straat overgelopen en ik ben niet overreden :)

"can happen" betekent natuurlijk niet "will happen". maar het is weer zoiets dat zonder problemen werkte in FM24 en in unity problemen kan geven

• jlena
AntiChrist7 schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:18:
[...]

nope hij heeft het gepost op zijn discord:

WorkTheSpace — 18:03
It wasn't sadly
the unemployment issue is a known bug if you have many leagues playable, can happen on the base game too
Dan heb ik geluk gehad met mijn lange termijn save.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mijn Journeyman loopt vooralsnog op rolletjes.

Via databases Nederland uitgebreid met Eredivisie vrouwen en tot en met 3e divisie heren (kon meer maar ook in FM24 liep dat nooit echt lekker omdat de ratings zulke lage niveaus eigenlijk niet goed aan kan).

Unemployed begonnen en zo weekje holiday gedaan met optie "apply to all". Daarna hele lading aanboden gekregen waaronder SVV Oss '20 uit de 3e divisie, een club uit de National League North/South in Engeland en een hele lading dames teams uit oa Engeland en Portugal.

Op gegeven moment was ik, volgens de fans, DE favoriete kandidaat voor Burnley Dames op het 3e niveau (volgens deze database) in Engeland.
Deze club had ook de beste prognose. Ondertussen wel paar aanboden gekregen maar uitgesteld. Gelukkig kwam Burnley daadwerkelijk voor mij en gelijk getekend.

Squad was bij aanvang klein en miste op de nodige plekken spelers. Volgens de squadplanner kwamen er spelers aan (speel op real world) dus niet gelijk gaan kopen/huren.
Nadat alles binnen was bleek ik ruim over mijn wage-budget te zijn. Niet mijn schuld, ik heb die spelers niet aangetrokken. Kwam een linksback te kort dus 1 kunnen huren voor 0 bijdrage.

Board verwacht top half finish. Experts geven ons beste kansen voor de titel.
Eerste wedstrijd was zwaar, spelers snel vermoeid en hebben een 1-0 over de streep kunnen trekken. Daarna kwamen we los met een 8-1 tegen Wolves als hoogtepunt.
We hebben nog geen pot verloren en staan al flink los van de rest. De titel lijkt me nu al wel zeker.

Helaas betekend de titel niet direct promotie. Uit de WSL2 (niveau erboven) degradeert maar 1 club. Het niveau waar wij zitten heb je meerdere divisies verdeeld over oa noord, zuid, west, oost. Uit mijn hoofd 8 divisies waarvan dus de winnaar naar de playoffs gaat voor 1 promotie plek. Dus ondanks dat de competitie appeltje eitje lijkt te zijn, is de playoffs toch nog wel spannend.

Ondertussen ook mn eerste studie mogen beginnen.

edit: Wat mij wel extreem teleurstelde was het overzicht voor beschikbare jobs. :(
Geen filter mogelijkheid en maar half scherm gevuld. Ook geen optie "apply to all". :X
Bij andere dingen heb ik nog wel iets van "Tja, zal tzt wel terugkomen in updates of 27 dus leer er wel mee leven" maar dit vond ik toch wel erg slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 18-11-2025 10:00 ]

• Extigo
Morgen weer een nieuwe patch in de public beta
[X: https://x.com/FM_Assist/status/1990817671730835913]
https://community.sports-...26-2606-rollout-strategy/
Tomorrow (19th November) will see the next Football Manager 26 game update rolled out via the Steam Public Beta Track. Following successful testing, this will then be made available in full on Steam, Epic, and Microsoft Stores later this week.

The update (26.0.6) includes more than 200 fixes and tweaks, including; tweaks to player wage demands, the option to select an FPS limit within ‘Preferences’, and changes as to how European coefficient points are awarded. As always, a more in-depth change list will be provided upon full release.

Separately to this week's update, we wanted to inform you that the team are working continuously behind the scenes on the Match Engine. More specific details on updates in that area will follow later this week.

On Friday (21st November) an update will be coming to Football Manager 26 Console. Subject to the submissions process, updates for both Football Manager 26 Touch and Football Manager 26 Mobile will also come early next week.

[ Voor 146% gewijzigd door Extigo op 18-11-2025 18:33 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mmmm ik denk dat ik mn hele team maar ontsla. :+
Na 9 overwinningen hebben ze het lef om 1-1 te spelen tegen de #4 met een xG van 4.04 en 32 schoten...... Belachelijk!!

Club wel slim bezig. Had bonus voor winnen van de divisie in mn contract zitten. Bieden ze me rond kerst nieuw contract aan waar ze absoluut geen kampioenschapsbonus in willen stoppen 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Player1S op 18-11-2025 21:21 ]

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Extigo schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 18:28:
Morgen weer een nieuwe patch in de public beta

[...]
Verrassend, geheel in SI-stijl is het ze niet gelukt om een patch te produceren die eens níet meer kapot maakt dan repareert. Take a bow son, take a bow... -O-

Further to the communication earlier today, a knock-on performance issue was identified during the creation of the build set to be rolled out today via the Steam Public Beta Track. The issue prevented the build from passing internal checks and as of now, we’ve yet to resolve it.

As a result, we have made the decision to postpone the Steam Public Beta Track release for today. We will share a further update tomorrow.

https://community.sports-...26-2606-rollout-strategy/

Task failed succesfully!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

In wedstrijd 16 (van 22) de titel veilig gesteld. Op 1 na alles gewonnen. De ene was gelijkspel.

Keek eerder niet goed, hoef niet met 7 andere teams te vechten om promotie maar slechts met 1.
Dus positief. Ware het niet dat mijn beide keepers besluiten dat dit goed moment is om 2-3 maand geblesseerd te raken.

Nu mijn eerste test tegen Aston Vila in de beker. Die komen in divisie boven ons uit.
edit: En met 1-0 uitgeschakeld. Late goal in de eerste helft van de verlenging. Zuur want hadden een kans.

[ Voor 11% gewijzigd door Player1S op 19-11-2025 21:04 ]

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste