[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na 30 seizoenen ga ik ermee stoppen bij Kaysar Qyzylorda in Kazachstan. Met 14 landstitels en 14 bekerwinsten (cup en/of supercup) heb ik het prima gedaan. 63,7M op de bank; 56,9M transferbudget en 2,5M loonbudget (520k gebruikt) laat ik ze in goede orde achter. Het stadion is 8 x zo groot en we hebben een 5-sterren trainingscomplex. Mijn opvolger gaat een makkie hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5EEUqJb.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tpZv72p.png

Nu maar eens kijken waar ik nu een baan kan vinden.

Ik ben aangenomen als manager van Neftchi Kochkor-Ata in Kirgizië. We laten de Europese competities dus even voor wat ze zijn en gaan nu eens zien wat we kunnen met de 3 Aziatische continentale cups.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qTRiSso.png

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 24-04-2025 00:56 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Jorgen schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:46:
Mijn opvolger gaat een makkie hebben.
famous last words :+

Hoe vaak je wel niet ziet dat clubs echt weer gigantisch afzakken nadat je weg gaat. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Player1S schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:58:
[...]

famous last words :+

Hoe vaak je wel niet ziet dat clubs echt weer gigantisch afzakken nadat je weg gaat. :X
Haha ja dat dacht ik stiekem ook toen ik het schreef

(Ajax, Man Utd, om maar wat te noemen)

Inmiddels 2 bekers, 1 supercup en 5 tweede plaatsen behaald met Neftchi Kochkor-Ata, maar die landstitel lukt nog niet. In Kazachstan was groeien makkelijker dan in Kirgizië.

We hebben het een beetje druk deze dagen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hmBK0KK.png

Met nog maar 6 wedstrijden te gaan voor Dordoy (en 4 voor ons) kunnen we gaan zitten wachten voor de televisie om te zien of we al kampioen zijn of niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R6qJrSR.png

Een simulation game verloopt lekker snel dus ik ben nu al door 10 korte seizoenen van Kirgizië heen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jugJGcf.png

Daar gaan we weer :) Ik heb een nieuwe werkgever gevonden in Azerbeidzjan: Şamaxı Futbol Klubu

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4fTwcHd.png

[ Voor 60% gewijzigd door Jorgen op 27-04-2025 00:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ehm... ja.... dus.... wat?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iOHHUJR.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:02
Vergeten het staflid "grafisch design" te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heb ik vaker gezien. Bug die al vele jaren in FM zit, maar slechts heel sporadisch naar boven komt. Geen idee wat de trigger is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

AntiChrist7 schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:38:
Vergeten het staflid "grafisch design" te betalen?
Ik heb ook werkelijk niet één prijs gewonnen dat jaar en was ook nergens voor gekwalificeerd. De prijs is letterlijk gebakken lucht. Maar een grafisch designer voor wat vlaggejtes, of een cake met 'leuke trainer, niet goed, wel aardig' erop was leuk geweest. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:43:
Heb ik vaker gezien. Bug die al vele jaren in FM zit, maar slechts heel sporadisch naar boven komt. Geen idee wat de trigger is.
Ik weet het ook niet, maar na precies niks te winnen en nergens voor te kwalificeren is dit wel een bijzondere trigger in dat geval. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

Inmiddels ruim 3,5 seizoen erop zitten met de alternatieve FMTweak v1.3 Match Engine en hoewel de verbeteringen positief zijn lijkt het qua spel nog steeds vrij dicht tegen de vanilla ME aan te liggen. Ik kreeg mijn plan om met alleen technische maar trage (niet meta) spelers creatief aanvallend te spelen rondom een DLF niet echt aan de praat zoals ik in mijn hoofd had, terwijl dat beter tot zijn recht zou moeten komen in deze ME.

Dus toch weer terug naar de eerdere en minder realistische Asian Fusion ME met af en toe gekke uitslagen. Ik ben een save begonnen met Crystal Palace (Amerikaanse eigenaren) en role play een Amerikaanse mad scientist die spelers vanaf hun 15e al alleen traint op kracht en conditie (met groeihormonen en steriods...).

Het plan is om zoveel mogelijk USA spelers op te stellen + het minimum aan Engelsen/eigen jeugd en gelukkig heeft Crystal Palace al een mooie basis selectie daarvoor. Mijn strijdplan is een van de AI gejatte 5-2-3 (2DM) opstelling waar ik het altijd heel vervelend vond om tegen te spelen ivm 1 op 1 pressie over het hele veld. En omdat ik het vooral moet hebben van fysiek, zal ik moeten zorgen dat ik scoor uit de omschakeling en uit corners/vrije trappen.

Tot nu toe loopt het al best aardig, sta 7e na 2/3 van seizoen 1 met als voetnoot dat ik een paar van mijn buitenlandse sterspelers nog niet heb weten te verkopen. Dus komend seizoen moet ik het met een stuk mindere voorhoede doen ala Taylor Booth en Sargeant...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:49:
Inmiddels ruim 3,5 seizoen erop zitten met de alternatieve FMTweak v1.3 Match Engine en hoewel de verbeteringen positief zijn lijkt het qua spel nog steeds vrij dicht tegen de vanilla ME aan te liggen. Ik kreeg mijn plan om met alleen technische maar trage (niet meta) spelers creatief aanvallend te spelen rondom een DLF niet echt aan de praat zoals ik in mijn hoofd had, terwijl dat beter tot zijn recht zou moeten komen in deze ME.

Dus toch weer terug naar de eerdere en minder realistische Asian Fusion ME met af en toe gekke uitslagen. Ik ben een save begonnen met Crystal Palace (Amerikaanse eigenaren) en role play een Amerikaanse mad scientist die spelers vanaf hun 15e al alleen traint op kracht en conditie (met groeihormonen en steriods...).

Het plan is om zoveel mogelijk USA spelers op te stellen + het minimum aan Engelsen/eigen jeugd en gelukkig heeft Crystal Palace al een mooie basis selectie daarvoor. Mijn strijdplan is een van de AI gejatte 5-2-3 (2DM) opstelling waar ik het altijd heel vervelend vond om tegen te spelen ivm 1 op 1 pressie over het hele veld. En omdat ik het vooral moet hebben van fysiek, zal ik moeten zorgen dat ik scoor uit de omschakeling en uit corners/vrije trappen.

Tot nu toe loopt het al best aardig, sta 7e na 2/3 van seizoen 1 met als voetnoot dat ik een paar van mijn buitenlandse sterspelers nog niet heb weten te verkopen. Dus komend seizoen moet ik het met een stuk mindere voorhoede doen ala Taylor Booth en Sargeant...
Mooi hoe iedereen dit spel op zijn eigen manier kan spelen. Van volledige details tot simulatiegames en van altijd dezelfde club tot hele verhalen eromheen. Ik heb besloten dat ik in mijn volgende save alleen maar clubs met een rond logo mag trainen. Geen sterren, kronen of letters eromheen. Rond en niks anders. Nu nog even zien wat ik in mijn huidge save nog wil doen. Armenië staat nog op de wenslijst bijv. Daarna wordt het een paar testsaves draaien om te zien of alle bestanden doen wat ik wil en dan dus weer lekker aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
Ik ben vanaf Championship Manager hiermee begonnen. Kwam net via Netflix abbo op FM24 mobiel uit (een soort zelfde Championship Manager als in 2001.

Wat een magische verslavingsfactor heeft dit spel toch. Ondanks de simplistische graphics zat ik meteen uren op m'n telefoon.

Nu aan het kijken om toch maar een FM24 Steam key te kopen voor 20 euro op een site van een derde partij, en niet tm FM26 te wachten :)

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In mijn ronde-logo's-save ben ik begonnen met SV Wehen Wiesbaden uit Duitsland. Eerste seizoen meteen gepromoveerd van 3. Liga naar 2. Liga en verliezend finalist in de beker tegen Heidenheim. Nu mooie middenmoot in de Bundesliga 2. Southampton deed een aanbod om mij naar het Championship te halen, maar dat moest ik afwijzen vanwege hun logo ;)

Edit: Datzelfde geldt voor een mooi aanbod om in de BayArena aan de slag te gaan met Bayer Leverukusen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 23-05-2025 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:28
Momenteel een game begonnen in de laagste divisies van Engeland.
Met behulp van chatgpt als assistent. 8)7

Heb hem 2 tactieken laten maken en wat spelers laten scouten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sommige spelers zijn van alle markten thuis

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lceh3hJ.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na de degradatie naar de 2. Bundesliga - en 2 seizoenen aldaar - nu weer voor het tweede seizoen in de 1. Bundesliga. Vorig jaar nog 10e geworden en nu doen we mee om de titel :) Het doel voor dit seizoen is om degradatie voorkomen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2aGIv0q.png

Het blijft tot op het laatst spannend!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z3BYlTK.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cgMOfvO.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yNRhqGP.png

En het blijft spannend!
Door 1-1 op het scorebord te zetten in de uitwedstrijd tegen FC Bayern en vervolgens hun stadgenoten van 1860 te verslaan kon ik mijn voorsprong op Bayern vasthouden. Daar zij in hun wedstrijd tegen die Leipziger tegen een verliespartij aanliepen, sta ik nu 4 punten los en komt het eerste kampioenschap voor Wehen Wiesbaden nu wel heel dichtbij! Daarmee is ook onze eerste continentale kwalificatie een feit :) Aangezien we ook niet meer lager dan 5e kunnen worden is dat sowieso ook de hoogste positie ooit die deze club bereikt tijdens deze save én in de real life geschiedenis van deze club, die nooit hoger dan BL2 gespeeld heeft. De 5e positie geeft ook recht op 67,77 miljoen euro aan prijzengeld, wat met een huidige balans van 7 ton in de min een zeer leuke aanvulling op onze kas is :) Het prijzengeld daarboven schiet keihard omhoog, tot zelfs 107 miljoen euro voor de winnaar van de Bundesliga, dus financieel en sportief is dit het mooiste jaar ooit voor de club.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ImUzV9c.png

In wedstrijd 32 won Bayern met 6-1, maar in onze eigen wedstrijd stapten wij met 2-1 tegen Hoffenheim van het veld. Hierdoor zijn we gegarandeerd van Champions League voetbal en minimaal een tweede plaats in de competitie.Hiermee verdienen we nu ook minstens 93 miljoen euro! Nog maar 2 wedstrijden te gaan en 4 punten voorsprong. Gaat de landstitel naar Hessen of naar Beieren toe?

Jaaaaaaaa! Wir sind deutschen Fußballmeister! De titel gaat naar Wiesbaden en dat is daarmee pas de 2e landstitel voor Bundesland Hessen sinds Frankfurt hem in 1959 voor de enige keer won. We speelden in ons eigen stadion gelijk tegen Stuttgart, maar doordat Bayern in Berlijn met 2-0 onderuit ging tegen Hertha kunnen we niet meer ingehaald worden! De Duitse landstitel, Champions League voetbal en 107 miljoen euro prijzengeld zijn allemaal voor ons!!!

Tijd voor een party!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8SniWrq.png

[ Voor 114% gewijzigd door Jorgen op 25-05-2025 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het volgende seizoen is ook voorspoedig begonnen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7SMaIvv.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 19:49
Chelseamarre123 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:43:
Momenteel een game begonnen in de laagste divisies van Engeland.
Met behulp van chatgpt als assistent. 8)7

Heb hem 2 tactieken laten maken en wat spelers laten scouten.
Heb een seizoen ook tactieken gedaan mbv gpt. Een tactiek op poten zetten en wedstrijdstrategieën (laatste een template voor gemaakt). Scouten niet. Werkte doorgaans goed maar kon er ook een potje van maken. Gaf het bijv. een formatie met tien spelers ipv elf. Corrigeer je het, maakt het alsnog dezelfde fout.

Tijdens een wedstrijd geeft het effectieve aanpassingen aan als je bijv. achter komt te staan. Had bijna altijd de gewenste uitkomst. Aan de hand van chatgpt ingezien dat ik best avontuurlijker kan spelen

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Joshua Kimmich gaat op zijn 38e nog een transfer naar Real Madrid maken in mijn save

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hh1c1pq.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
nwnc schreef op maandag 26 mei 2025 @ 03:27:
[...]

Heb een seizoen ook tactieken gedaan mbv gpt. Een tactiek op poten zetten en wedstrijdstrategieën (laatste een template voor gemaakt). Scouten niet. Werkte doorgaans goed maar kon er ook een potje van maken. Gaf het bijv. een formatie met tien spelers ipv elf. Corrigeer je het, maakt het alsnog dezelfde fout.

Tijdens een wedstrijd geeft het effectieve aanpassingen aan als je bijv. achter komt te staan. Had bijna altijd de gewenste uitkomst. Aan de hand van chatgpt ingezien dat ik best avontuurlijker kan spelen
Haha ja die had ik ook,. Kwam die met een 4-3-2 opstelling af.
Toen ik het postte leek die ook fmf bestanden te maken maar die kreeg ik ingame niet open.
Het scouten leek me in het begin wel redelijk, maar hoe verder je in Juli komt hoe meer spelers al een contract kregen en het dus nuttelozer werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

@Jorgen Knappe prestatie in relatief korte tijd! Ik had met Zwickau ooit 6 seizoenen nodig om in de BuLi te komen en vervolgens nog eens 5 seizoenen om Bayern te pakken, aangezien ze maar 5 wedstrijden hadden verloren in al die 5 seizoenen...

Ik loop met mijn Crystal Palace save parallel aan de realiteit: zij winnen in het echie met de FA cup voor het eerst in hun clubhistorie een grote prijs en ik heb in mijn 3e seizoen de Europa League + het schip met CL geld binnen! Ik ben nog steeds heel tevreden met de highlights van het voetbal met de Asian Fusion match engine, maar bovendien is het me per toeval nu ook gelukt om oogstrelend verzorgd voetbal rondom een centrum spits te spelen met mijn 5-2-3 opstelling.

De grote boosdoener is denk ik de DLF rol (deep lying forward) die bijna overal wordt aangeraden voor dat type voetbal en op papier ook de meest logische is. Maar in FM24 past de AI zich daar altijd op aan door met een (zeer) hoge lijn te spelen als ze via de scouting weten dat je een DLF gebruikt. En als je dan een speler met volgens het spel zelf een optimale DLF-profiel daar neerzet (volledig op techniek, dus workrate niet van belang en alleen agility belangrijk van de fysieke stats), dan staat hij vaak als een luie koe te grazen tussen 4 man in.

Nu heb ik met mijn roleplay save dus een met steroids opgepompte Amerikaanse versie van Dirk Kuyt rondlopen in de spits als PF (S) (pressing forward, support duty). Technisch heel beperkt, maar is op alle fysieke aspecten beestachtig goed voor mijn niveau en hij loopt zich te pletter in verdedigend opzicht zoals je zou verwachten. Tot mijn grote verbazing komt hij in voetballend opzicht ook veel meer aan de bal en weet hij de balletjes prima neer te leggen bij de snelle vleugelspelers ondanks dat hij maar 11 passing/vision/flair heeft. Ik heb hem zelfs hakjes zien geven aan de Box to Box middenvelder die soms er overheen dendert en speel in totaal maar met 3,5 aanvallende spelers dus hij moet het echt hard werken voor zijn geld...

Als je weet dat ik in mijn vorige save van alles heb geprobeerd met een type Harry Kane (qua kwaliteit!) en 2 aanvallende middenvelders van wereldklasse daar achter als ondersteuning, dan begrijp je meteen waarom veel (technische) attributen eigenlijk waardeloos zijn in FM24. Hopelijk lukt het de makers van de FM Lab engine mod (voorheen FM Tweak) dit aan te pakken zoals ze volgens hun eigen roadmap van plan zijn, ik zie SI games dit zelf niet meer voor elkaar krijgen in FM26 als ie dit jaar nog uitkomt...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@^^0nMe Dankje! En dat met minder materiaal dan Bayern en alleen maar spelers die ik eens zelf gescout/beoordeeld heb (ipv via een tool). Dit seizoen werd ik mooi tweede en was Bayern niet bij te houden. Ik vraag me wel af hoe ik die stap omhoog nog kan maken, want eigenlijk zijn veel spelers gewoon nog te duur. Ik heb nu 108 miljoen transferbudget, maar dat is niet genoeg om 3 of 4 echt grote versterkingen te halen om het blijvend tegen Bayern op te kunnen nemen.

Soms is het helemaal niet leuk om jezelf een speciale save op te leggen. Met mijn ronde logo's save loopt het fantastisch bij Wehen Wiesbaden en dat zien de leidinggevenden bij Barcelona ook. Maar die baan moest ik dus afzeggen :'( :X Nu maar hopen dat er nog iets anders leuks voorbij kwam. Ik had gesolliciteerd op de baan bij Ibiza, maar die konden me niet losweken bij Wehen - en ik had die melding over het hoofd gezien. Anders had ik best mijn ontslag willen indienen om vervolgens op het Spaanse eiland aan de slag te gaan.

Succes of geen succes; het is toch leuk om dit kleine clubje in al deze competities te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C2VQ2GO.png

In de fijnste traditie van de Champions League wonnen we in een fabelhafte return tijdens de round of 16 met 1-5 uit bij Juventus, nadat we thuis met 3-0 onderuit waren gegaan, zodat we nu in 1 adem genoemd worden met krakers als Ajax vs Real Madrid (2018/19), Barcelona vs PSG (2016/17), Porto vs Bayern (2014/15) en AC Milan vs Deportivo (2003/04) De kwartfinale tegen Arsenal (2 x 1-1) verloren we echter op penalty's.

Gelukkig konden we de 5e plaats in de compeitite koppelen aan een ticket voor de Europa League - die we ook via de DFB Pokal bereikten door deze mee naar huis te nemen. In bijna 11 seizoenen hebben we daarmee 6 prijzen binnen geharkt. 3 competities (3. Bundesliage, 2. Bundesliga en 1. Bundesliga) en 3 bekers (1x de Duitse Supercup en 2x de DFB Pokal).

[ Voor 67% gewijzigd door Jorgen op 27-05-2025 01:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Na een aantal jaar geen Football Manager, is het weer gaan kriebelen. Ik heb een leuke (vind ik zelf) uitdaging bedacht: wordt kampioen in de eredivisie met een team dat geen rood in het shirt heeft. De laatste keer dat dat in het echt gebeurde was DWS in het seizoen 1963/64. Zij speelden in het blauw/wit.

Ik wil dit binnen 3 jaar presteren. Wat is de beste club hiervoor? Ik dacht eerst Heerenveen, maar de pompeblêden zijn rood. Dan blijft over:
  • PEC Zwolle
  • Fortuna Sittard
  • FC Groningen
  • Heracles
  • NAC Breda
  • RKC
Misschien moet ik er vijf jaar van maken :D

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik denk dat Heracles en Fortuna Sittard de beste selectie ervoor hebben, maar wil je de meeste uitdaging qua selectie om dat te bereiken denk ik dat NAC Breda en RKC Waalwijk de meeste uitdaging bieden. Die hebben toch de zwakste selectie van de genoemde clubs denk ik.

Just my € 0.02 of course :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:06
Mog schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:01:
Na een aantal jaar geen Football Manager, is het weer gaan kriebelen. Ik heb een leuke (vind ik zelf) uitdaging bedacht: wordt kampioen in de eredivisie met een team dat geen rood in het shirt heeft. De laatste keer dat dat in het echt gebeurde was DWS in het seizoen 1963/64. Zij speelden in het blauw/wit.

Ik wil dit binnen 3 jaar presteren. Wat is de beste club hiervoor? Ik dacht eerst Heerenveen, maar de pompeblêden zijn rood. Dan blijft over:
  • PEC Zwolle
  • Fortuna Sittard
  • FC Groningen
  • Heracles
  • NAC Breda
  • RKC
het is mij gelukt met Ado vanuit de JL. Geen rood ;)

eerst promoveren en snel doorbouwen. Ajax en Feyenoord waren wel echt te ver vooruit qua spelers de eerste twee jaar in de ED.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

wildhagen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:31:
Ik denk dat Heracles en Fortuna Sittard de beste selectie ervoor hebben, maar wil je de meeste uitdaging qua selectie om dat te bereiken denk ik dat NAC Breda en RKC Waalwijk de meeste uitdaging bieden. Die hebben toch de zwakste selectie van de genoemde clubs denk ik.

Just my € 0.02 of course :)
Ik ga voor FS denk ik. Mijn favoriete team toen ik nog Competitie Manager 98/99 speelde.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:34

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Mog schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:01:

• PEC Zwolle
  • Fortuna Sittard
  • FC Groningen
  • Heracles
  • NAC Breda
  • RKC
Fc Groningen is leuk, leuke spelers en je komt vanuit de eerste divisie..

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Mog Leuke challenge! Benieuwd wat je ervan maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na mijn tijd bij Wehen Wiesbaden ben ik aangesteld als manager van Chelsea :)

Sommige records zijn echt de moeite van het vermelden meer dan waard :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RKqQhxo.png

Door het winnen van de Carabao Cup zijn we wel als eerste team gekwalificeerd voor Europees voetbal. Maar eens zien of we in de laatste 8 wedstrijden de hegemonie van Liverpool kunnen doorbreken. Zij hebben inmiddels 6 landstitels op rij gewonnen.

Beide nationale cups, de Champions League en de FIFA Intercontinental Cup staan al op onze palmares. Ik heb de Community Shield en de Premier League nog niet gewonnen, dus daar gaan we nu ook achteraan.

Al het hele seizoen probeer ik Arsenal in te halen en alles te winnen wat ik kan winnen. Vanaf onze laatste clash - die wij winnen - lopen we nog maar 3 punten achter op de Gunners. Pas in de een na laatste wedstrijd laten zij het afweten en verliezen ze van Coventry, terwijl wij ook onze wedstrijd weten te winnen. Nu komt het aan op de laatste wedstrijd en het doelsaldo. Helaas moeten we het wel opnemen tegen Liverpool die de vorige 7 landstitels gewonnen hebben. Hopelijk lukt dat!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DNejN1P.png

Whahahaha! En het lukt gewoon. Waar wij 1-1 spelen tegen hét team van Engeland - wat eigenlijk gewoon niet genoeg zou moeten zijn; laten de knoeiers aan de andere kant van Londen het helemaal liggen en verliezen ze van Leeds. De extreem late penalty van Saka kon daar niks meer aan veranderen. En dus is Chelsea voor het eerst tijdens deze save weer kampioen van Engeland!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K5Di4YZ.png

Voor komend jaar heb ik Jude Bellingham terug naar Engeland gelokt. Hij is inmiddels 34, maar kan hopelijk de stabiele factor zijn die het team naar nog meer succes kan leiden.

Aangezien ik bij Chelsea wel compleet ben qua wat ik kan winnen (met uitzondering van wanneer ik me kwalificeer voor lagere Europese toernooien natuurlijk) ga ik ook alvast over de grens kijken naar een leuke nieuwe club. Ik wil zien wat Bellingham kan toevoegen aan deze selectie, maar een goede nieuwe uitdaging ga ik ook niet afslaan. De laatste prijs - die ik even over het hoofd had gezien - was de Community Shield, maar die wonnen we door eerst met 2-2 gelijk te spelen tegen Arsenal en vervolgens de penalty's met 14-13 net wat beter te nemen dan onze Londense broeders.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5LM7Oou.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZN6TYCM.png

Mijn palmares tot nu toe:

Met SV Wehen Wiesbaden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s59XDI7.png

Met Chelsea:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O0rA3dC.png

Er waren nog geen leuke clubs in het buitenland beschikbaar, dus we wachten de winterstop, of eventueel het einde van de nieuwe compeitite maar af om te zien welke stoeltjes er vrij komen.

Na een tweede landstitel en tweede FA Cup alsnog maar ontslag genomen. Toen kwam Milan met een uitnodiging, maar die moest ik vanwege het logo afslaan. :'( ;)

[ Voor 142% gewijzigd door Jorgen op 31-05-2025 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb mijn contract bij Chelsea opgezegd en ik ben bij Cittadella in de Italiaanse Serie B aan de slag gegaan. Waar ik eerder met Wehen Wiesbaden nog de Duitse landstitel won met een laagterecord aan punten, werd ik nu 2e in de Serie B met een hoogterecord aan punten zonder de betreffende competitie daadwerkelijk te winnen.

Aangezien mijn selectie ver beneden Serie A-kwaliteit is en ik vooral in moet zetten op goedkopere versterkingen met het oog op de toekomst, vraag ik me af of ik niet linea recta weer zal degraderen. Alles hangt ervanaf wie nog wil komen en waar ik punten van de kleine (of hopelijk soms ook grote) tegenstanders kan afsnoepen.

De bijna 30 miljoen aan TV-inkomsten voor het nieuwe seizoen hebben ervoor gezorgd dat we alle schulden kwijt zijn en dat ons transferbudget 350% is ten opzichte van het einde van vorig seizoen. Dus dat is mooi meegenomen. We hebben het dan nog steeds maar over een schamele 5,3 miljoen euro, dus we zullen creatief moeten zijn.

Met tussendoor zelfs heel even op de zesde positie, zijn we keurig 12e geworden in ons eerste Serie A-seizoen. 44 punten, dus niets om te klagen. Maar eens kijken wie goed genoeg is om te blijven en waar we kunnen doorselecteren.

[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 02-06-2025 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
FM26 is coming "Fall 2025", dus ergens tussen oktober en december: https://www.footballmanag...ase-window-confirmed.html

Althans volgens een doorgaans betrouwbare leaker: https://www.footballmanag...ase-window-confirmed.html
SEGA confirms Football Manager 2026 is launching in late 2025 with major improvements and platform expansions

[...]

The game is scheduled for release in "Fall 2025" – so think October to December. That’s quite a shift in timing compared to the usual November drops and a major move considering FM25 isn’t even happening.

According to SEGA, the earlier development cycle is due to "significant improvements in quality". In plain English: they’re confident FM26 will be a major leap forward.
What to expect?
- New game engine (Unity)
- Cross-platform saves
- Improved modding tools

If all goes well, we’re looking at better visuals, smoother performance, and more consistency across devices.

Also teased:
- A smarter match engine (no more long-shot spam, please)
- Better UI and data display
- AI improvements (fewer DOF disasters)
- Stronger online multiplayer support
Een eerste screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiWddrXpnAh82LlAU18IxYqmv5IPp6EX_t53flc-WDfD0E49l5P2YlehV5LLx9SOGCabZzQbp9VLkYa3hrzDjgmw9Fg2zPh_91v11XHqGGjZT2oAsUcWRaFcgRoZeaSeTTBjwzcDM82uoTvIckof8Oy1ohXeavsnV-_pb5_i3FtyJYky4SVu_YnJrzacrs/s16000-rw/Screenshot%203_EN.jpg

En FM26 komt ook weer naar wat nieuwe platformen:
One of the juiciest parts of the report FM Console highlighted? Platform expansion.

FM24 was already available on Game Pass, PlayStation Plus, and even Netflix. Yes, Netflix. And SEGA has made it clear they’re going even wider with FM26.

Expect FM26 on:
- PC/Mac (as always)
- Xbox and PlayStation
- Mobile and tablet
- Game Pass, PlayStation Plus
- Potentially new cloud platforms (think Amazon Luna, GeForce NOW)

The goal? Total accessibility. Wherever you are, whichever screen you’re on, you’ll be able to manage.
Ben benieuwd :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hopelijk Oktober dan, ze hebben toch genoeg tijd gehad, December is het seizoen al weer half en zit je meteen met een transferperiode IRL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Op de screenshot staat letterlijk dat het niet uit game komt?

Ik vind het een veeg voorteken dat we het zelf moeten gaan halen uit sega hun kwartaal rapportering ipv dat ze er zelf mee naar buiten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:40:
Op de screenshot staat letterlijk dat het niet uit game komt?

Ik vind het een veeg voorteken dat we het zelf moeten gaan halen uit sega hun kwartaal rapportering ipv dat ze er zelf mee naar buiten komen
Hoezo veeg voorteken? Het is een leak. De officiële aankondiging moet nog komen. Dan volgen zoals altijd ook meer details.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
wat bedoelen ze met;

en

- No more dof disasters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
El Capitan schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:19:
wat bedoelen ze met;

Ik denk minder goals met enorme afstandsschoten. Hoewel ik het in FM24 wel mee vind vallen, eerdere versies waren veel slechter op dat punt.
- No more dof disasters
Ik gok dat er bedoeld wordt dat je DOF (Director Of Football) soms een speler aankoopt die geprezen wordt als "The Next Maradonna (of Messi)", en dat het dan een 30-jarige blijkt te zijn met maar één been (en dan ook nog 6 tenen aan die voet...), die eigenlijk nog maar nét goed genoeg is voor het 12e elftal van FC Knudde.

De DoF doet soms nogal.... bizarre... aankopen zeg maar. Ook 1 van de reden dat ik de aankoop van spelers zelf wil doen, ik wil alleen adviezen van de DoF zien zodat ik zelf een oordeel kan vellen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
wildhagen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:45:
[...]

Hoezo veeg voorteken? Het is een leak. De officiële aankondiging moet nog komen. Dan volgen zoals altijd ook meer details.
Hoe is het een leak als het in publieke rapportering van een beursgenoteerd bedrijf staat?

Ik vind het gewoon zorgwekkend dat 4-5 maanden voor release het nog altijd complete radiostilte is. SI wist dat dit rapport er ook zat aan te komen. perfecte timing om zelf met iets naar buiten te komen, zeker nu er nog voetbal wordt gespeeld op de CWC.
Aangezien ze transparantie zo belangrijk vinden (hun eigen woorden)

[ Voor 4% gewijzigd door AntiChrist7 op 21-06-2025 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
wildhagen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:24:
[...]

Ik denk minder goals met enorme afstandsschoten. Hoewel ik het in FM24 wel mee vind vallen, eerdere versies waren veel slechter op dat punt.

[...]

Ik gok dat er bedoeld wordt dat je DOF (Director Of Football) soms een speler aankoopt die geprezen wordt als "The Next Maradonna (of Messi)", en dat het dan een 30-jarige blijkt te zijn met maar één been (en dan ook nog 6 tenen aan die voet...), die eigenlijk nog maar nét goed genoeg is voor het 12e elftal van FC Knudde.

De DoF doet soms nogal.... bizarre... aankopen zeg maar. Ook 1 van de reden dat ik de aankoop van spelers zelf wil doen, ik wil alleen adviezen van de DoF zien zodat ik zelf een oordeel kan vellen.
thnx, vond t ook wel meevallen qua afstandsschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citizen.Erased
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-09 21:24
wildhagen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:20:
FM26 is coming "Fall 2025", dus ergens tussen oktober en december: https://www.footballmanag...ase-window-confirmed.html

Althans volgens een doorgaans betrouwbare leaker: https://www.footballmanag...ase-window-confirmed.html

[...]

[...]

Een eerste screenshot:

[Afbeelding]

En FM26 komt ook weer naar wat nieuwe platformen:

[...]

Ben benieuwd :)
Improved modding tools zal wel zijn omdat voor 24 er nu er aardig op los gemod wordt met varianten van de match engine. Geen idee of ze daar zelf iets mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Die SEGA-kwartaalrapportages moet je met een flinke korrel zout nemen. Het is puur een roadmap voor de investeerders, maar bijvoorbeeld Ubisoft heeft daarin (bewust) gelogen over verkoopaantallen en release data van de mainline Assassins Creed release. Ik zeg niet dat SEGA dit nu ook doet, maar Intel heeft ook onbewust kwartalen lang roadmaps niet gehaald vanwege onverwachte technische uitdagingen en dat lijkt nu ook aan de hand hier met de overstap naar Unity.

Mischien ver gezocht, maar mijn vermoeden is dat ze tegelijkertijd al aan het nadenken zijn over een live service model of elementen om de bouwstenen daarvoor te leggen. Dat is niet persé negatief, ik heb op zich wel interesse in een soort jaarlijkse fantasy football draft met wat mensen in een poule/league en eventueel wat bekers en 'internationaal voetbal' tussen alle andere leagues. Een soort Hattrick maar met de FM-stats en wereldje erom heen voor de kenners :P

D3-Monk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:14
^^0nMe schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:17:
Mischien ver gezocht, maar mijn vermoeden is dat ze tegelijkertijd al aan het nadenken zijn over een live service model of elementen om de bouwstenen daarvoor te leggen. Dat is niet persé negatief, ik heb op zich wel interesse in een soort jaarlijkse fantasy football draft met wat mensen in een poule/league en eventueel wat bekers en 'internationaal voetbal' tussen alle andere leagues. Een soort Hattrick maar met de FM-stats en wereldje erom heen voor de kenners :P
Voor mij gaat het dan een harde pas worden dan. Gewoon het spel houden zoals het is, het trekt nu al een miljoenen publiek ik ziet niet te wachten op online meuk. Wil gewoon met bekende en onbekende teams een reis beginnen zonder op andere mensen te hoeven wachten. MP is leuk voor af en toe maar live service model hoeft voor mij echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
jlena schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:28:
[...]

Voor mij gaat het dan een harde pas worden dan. Gewoon het spel houden zoals het is, het trekt nu al een miljoenen publiek ik ziet niet te wachten op online meuk. Wil gewoon met bekende en onbekende teams een reis beginnen zonder op andere mensen te hoeven wachten. MP is leuk voor af en toe maar live service model hoeft voor mij echt niet.
Hier worden twee zaken doorheen gehaald. Live service model betekent niet dat de focus op MP of online gaat liggen, en kan zelfs SP zijn. Het gaat om een systeem waar een basegame nieuwe content krijgt (soms gratis, soms betalend)om de lengte van een game uit te rekken (en in sommige gevallen te melken)

Persoonlijk vind ik iets als FM daar perfect voor. jaarlijkse sportgames zijn niet meer van deze tijd. Kijk bv naar het recent releaste pro cycling manager. Amper verschil met vorig jaar, maar je mag er wel de volle mep voor betalen. En zo was het de afgelopen jaren ook met FM.

Dan vind ik dat ze beter naar een systeem gaan waar ze zeggen "kijk, hier heb je de basegame met alle leagues en functies zoals normaal". De volgende 3 jaar blijft de game hetzelfde, maar je kan wel de updates voor de nieuwe seizoenen kopen voor €30-40 jaarlijks. In die drie jaar werken ze aan nieuwe en verbeterde functies, die ze uitvoerig kunnen testen ipv elk jaar te rushen. Ik denk aan een overhaul van het trainigsgedeelte. Internationaal management dat volledig herwerkt wordt... etc

Ze kennen de cijfers bij SI ook en ze weten dat MP amper gespeeld wordt. 0.2% heeft drie matchen in versus mode gewonnen op FM24. Dus ik zou daar niet direct bang voor zijn.
Al zou het wel helpen als iemand Miles met zijn idioot FM esports idee ophoepelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nu ineens de menu opties midden bovenin ipv links zoals 'altijd'? Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
toolkist schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:04:
er komt vast een skin die je terug naar een oude fm kan brengen qua menustructuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

odan

The dark side is within all!

toolkist schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:04:
"mods" nr 1 en 2 zijn toch real name fixes en skins om het normaler te laten lijken.

en mogelijk is dit wel skin 1 van 2 waarbij nr 2 alles links heeft bijvoorbeeld.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
odan schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:37:
[...]

"mods" nr 1 en 2 zijn toch real name fixes en skins om het normaler te laten lijken.

en mogelijk is dit wel skin 1 van 2 waarbij nr 2 alles links heeft bijvoorbeeld.
Nr 1 voor mij is altijd de instant result skin ;)
2 en verder inderdaad de real names enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:48
ben nu met Bordeaux begonnen, maar eenmaal in de Ligue 1 is het lastig met versterkingen. Krijg maar 10 miljoen budget en met een percentage van 30 voor een uitgaande transfer is het lastig vervangers van mijn opgeleide talenten te verkrijgen die er staan. Reputatie is denk ik nog wat laag plus kan bijna niks investeren. Hoe kan ik dit zo snel mogelijk oplossen naast elke keer de club vragen wanneer ik kan ?

Tevens lijken clubs verhoudingsgewijs weinig voor mijn spelers te betalen en zelf extreem veel te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Beavbusi schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:27:
ben nu met Bordeaux begonnen, maar eenmaal in de Ligue 1 is het lastig met versterkingen. Krijg maar 10 miljoen budget en met een percentage van 30 voor een uitgaande transfer is het lastig vervangers van mijn opgeleide talenten te verkrijgen die er staan. Reputatie is denk ik nog wat laag plus kan bijna niks investeren. Hoe kan ik dit zo snel mogelijk oplossen naast elke keer de club vragen wanneer ik kan ?

Tevens lijken clubs verhoudingsgewijs weinig voor mijn spelers te betalen en zelf extreem veel te vragen
Geduld, goed scouten en goedkoop kopen en durven je beste spelers verkopen.
AI vraagt altijd veel voor spelers die niet te koop staan.
Spelers goedkoper halen is een kwestie van geduld en goed scouten/verlanglijstjes.

Maar je komt uit de vierde divisie vermoed ik? Dan is het ook logisch dat je niet meteen bakken geld binnen haalt(zonder europees voetbal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Nu online

odan

Geduld hebben, Het zal de eerste paar jaar mogelijk wat moeilijk zijn, maar zolang je in ligue 1 blijft zal je op den duur hoger eindigen en misschien een keer via de competitie of beker europa in gaan, daar gaat je reputatie ook mee omhoog en indirect ook je geld.

Staff blijven verbeteren (en wanneer mogelijk vergroten) zodat je training en scouting steeds beter wordt.

Talenten zoeken om na een jaar of 2/3 te verkopen voor een goede winst.

En bestuur lastig blijven vallen als de opties er zijn om te investeren in alle opties, en verhogen van transfer retentie etc.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc

Wsl al te laat omdat je er al zit (in de ligue 1) maar een paar goedkope balkan landen activeren en daar scouten is wat ik doe als het budget krap is.

Een video gezien waar een designer de UI van FM onder de loep neemt en aanpassingen voorstelt. Daarin gebruikt hij AI om een regen-kop te genereren. Lijkt prima te werken. Ik hoop dat ze zoiets over niet al te lange tijd kunnen implementeren. Die regen-koppen zijn altijd wat teleurstellend. Zou ook een vooruitgang zijn als FM ook relaties mbt oudere spelers (vader-zoon) kan genereren en het qua aangezicht ook op elkaar laat lijken. In de video word ook ingegaan op shirt stijl keuzes wat ik ook niet verkeerd vind. Lijkt me wel alleen nuttig als je daar geen graphics pack voor gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door nwnc op 25-06-2025 15:40 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7

Je bent in frankrijk, zelf wonderkids kweken in je jeugdacademie + degene oppikken die het bij psg enzo niet maken. En een scoutnetwerk opzetten in zuid amerika en zuidoost europa

Enja, het is vrij bekend dat de AI vaak belanchelijk doet met transfers gewoon om het niet te makkelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:48
Dat lukt opzich wel. Maar mij sterspeler wil weg en is volgens FM 45 miljoen waard. Ze willen hem alleen huren en bieden zelfs helemaal niet ook al staat ie op de transferlist onder zn waarde. Willen hem alleen huren onder slechte voorwaarden wat mij natuurlijk niks helpt.

Sta dit seizoen halverwege wel derde dus hoop iig Europees te halen en dan liever niet CL eigenlijk haha

[ Voor 16% gewijzigd door Beavbusi op 26-06-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Beavbusi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 10:05:
Dat lukt opzich wel. Maar mij sterspeler wil weg en is volgens FM 45 miljoen waard. Ze willen hem alleen huren en bieden zelfs helemaal niet ook al staat ie op de transferlist onder zn waarde. Willen hem alleen huren onder slechte voorwaarden wat mij natuurlijk niks helpt.

Sta dit seizoen halverwege wel derde dus hoop iig Europees te halen en dan liever niet CL eigenlijk haha
Als die een lang contract heeft weigeren of verhuren met verplichte optie tot koop voor gewenst bedrag.
Na een tijd heeft de club geen interesse meer en wil je sterspeler niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Nu online

odan

Mocht de speler hier moeilijk over doen gewoon gesprek met hem aangaan, ja je mag weg maar wel voor minimaal x miljoen. als clubs dit dan niet bieden kun je in ieder geval de boden afwijzen zonder dat de speler daar boos over wordt.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Spelers moet je nooit op de transferlijst zetten, tenzij je er echt vanaf wilt. Eenmaal ze op de lijst staan is de waarde die de AI ervoor wilt geven gekelderd.

Eigenlijk moet je spelers die je wilt houden 2jaar of langer nog onder contract hebben, dan kan je gewoon de unhappines uitzitten. en zoals hierboven idd gezegd, met die speler een value afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 08:13

Shabbaman

Got love?

Dat lukt opzich wel. Maar mij sterspeler wil weg en is volgens FM 45 miljoen waard. Ze willen hem alleen huren en bieden zelfs helemaal niet ook al staat ie op de transferlist onder zn waarde.
Je kan ook een vraagprijs instellen zonder de speler op de transferlijst te zetten. Met een vraagprijs onder de transferwaarde kan je de interesse van de AI wel aanwakkeren.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Woeho! Ultimate Legends & Stars FM 1844 to 2024, de meest geanticipeerde fan-mod van de afgelopen jaren is eindelijk uit!

Hier te vinden: https://community.sports-...ds-stars-fm-1844-to-2024/

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 20-07-2025 03:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

YouTube: Football Manager 26 - Official Reveal Trailer

En daar is eindelijk de aankondiging van FM26.
Binnenkort een ‘match day preview’.

[ Voor 11% gewijzigd door On_E op 13-08-2025 17:43 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
binnenkort ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

Ik denk dat ik 1 of ander record gebroken heb :+

Laatste FM die ik écht gespeeld had was FM21; deze week een nieuwe laptop gehaald en besloten FM24 te installeren en nog eens een journeyman te doen. Uiteraard werkloos gestart zonder diploma's, 20 landen en een pak competities ingeladen. Let the fun begin!

Even eerste weken op vakantie om te zorgen dat iedere club zonder trainer er eentje aanstelt, en dan beginnen solliceren: Kan ik in november aan de slag in de Slowaakse tweede klasse, bij Spartak Myjava. Er is nog 1 speeldag te gaan voor de winterstop die liefst 3 maanden duurt, die wedstrijd is tegen de ongeslagen leider en we gaan dan ook kansloos de boot in met 1-5. Dan weet je al dat het moeilijk gaat worden. Exact wat je zoekt in een jouneyman dus O-)

Tijdens de winterstop beginnen de problemen. De spelers zijn niet tevreden want er zit niet genoeg kwaliteit in de kern (duh...), de sfeer zit niet goed (logisch als je 1 wedstrijd op 15 gewonnen hebt) waarop het bestuur me in februari bij hen roept en me bedankt voor bewezen diensten. Na exact 96 dagen en 1 verloren wedstrijd -O-

Benieuwd waar we nu gaan belanden :+

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Nu online

odan

Jebus4life schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:08:
Ik denk dat ik 1 of ander record gebroken heb :+

Laatste FM die ik écht gespeeld had was FM21; deze week een nieuwe laptop gehaald en besloten FM24 te installeren en nog eens een journeyman te doen. Uiteraard werkloos gestart zonder diploma's, 20 landen en een pak competities ingeladen. Let the fun begin!

Even eerste weken op vakantie om te zorgen dat iedere club zonder trainer er eentje aanstelt, en dan beginnen solliceren: Kan ik in november aan de slag in de Slowaakse tweede klasse, bij Spartak Myjava. Er is nog 1 speeldag te gaan voor de winterstop die liefst 3 maanden duurt, die wedstrijd is tegen de ongeslagen leider en we gaan dan ook kansloos de boot in met 1-5. Dan weet je al dat het moeilijk gaat worden. Exact wat je zoekt in een jouneyman dus O-)

Tijdens de winterstop beginnen de problemen. De spelers zijn niet tevreden want er zit niet genoeg kwaliteit in de kern (duh...), de sfeer zit niet goed (logisch als je 1 wedstrijd op 15 gewonnen hebt) waarop het bestuur me in februari bij hen roept en me bedankt voor bewezen diensten. Na exact 96 dagen en 1 verloren wedstrijd -O-

Benieuwd waar we nu gaan belanden :+
record nog lang niet.
As of August 2023, the record for the fastest sacking of a football manager in the top European leagues is held by Frank de Boer, who was dismissed by Crystal Palace just 77 days into the 2017-2018 Premier League season. He managed only four league games, losing all of them, and was relieved of his duties after a particularly poor start.
en op wat lager nivo
The current holder of the record for shortest spell as manger, Rosenior had the misfortune of being appointed Torquay manager as the club were being taken over by a local consortium. Papers signed, they wanted their own man in and Rosenior was gone in 600 seconds.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gisteren een nieuw record neergezet in FM.

Derde plaats:

In FM 2016 met Barcelona in Spanje
1 verliespartij in 3 seizoenen.
92 wedstrijden zonder te verliezen in de competitie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/itb1b2U.png

Tweede plaats:

In FM 2022 met Stallion Laguna in de Filippijnen
0 verliespartijen in de competitie verdeeld over 5 seizoenen (daarna crashte mijn savegame)
29 x gewonnen op rij
120 wedstrijden zonder verlies

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6TACNbm.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r8GR0bo.png

Eerste plaats:

In FM 2024 met Ajax in Nederland
0 verliespartijen in 3 seizoenen
65 wedstrijden gewonnen op rij
124 wedstrijden zonder verlies

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bFiVdWf.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VgEAxBE.png

Dit was toch wel heel tof!
Jammer genoeg verloor ik in de 125e wedstrijd uit met 3-2 bij Feyenoord, door een eigen doelpunt van mijn keeper. De volgende wedstrijd moest er kennelijk iets goed gemaakt worden, want toen won ik met 17-0 van ADO Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik weet niet of iemand al de ultimate legends database van Fenech geprobeerd heeft (https://community.sports-...ds-stars-fm-1844-to-2024/) maar ik vind hem erg leuk! Zoveel grote sterren uit het voetbal. Heel vermakelijk in elk geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

Ik heb het gevoel dat ik een goede aankoop gedaan heb deze winter...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh3yXFA849QRIjnLkJvdz1sJBKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ut2RTeJfjJSoTb0moZJmbr7V.png?f=fotoalbum_large

5 goals en 5 assists op 3 wedstrijden 8)7

(Pedrinho - Zit irl bij Konyaspor; geen uitzonderlijke speler ofzo; maar blijkbaar heeft hij er zin in O-) )

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m9mxZux.png

Hoe dan? Lattek heeft een uitstekende prestatie neergezet hoor, maar ik win de landstitel, KNVB beker, JC Schaal, Europese Supercup en FIFA Intercontinental Cup en ik win 94% van de wedstrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• odan
  • Nu online

odan

Jorgen schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:39:
[Afbeelding]

Hoe dan? Lattek heeft een uitstekende prestatie neergezet hoor, maar ik win de landstitel, KNVB beker, JC Schaal, Europese Supercup en FIFA Intercontinental Cup en ik win 94% van de wedstrijden.
toevallig de andere managers die een hekel aan je hebben? het is en blijft een populariteitsprijs.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@odan Als ik kijk bij mijn relaties, dan zijn er maar 2 managers waarmee ik een band heb. De manager van Sparta: afstandelijk; en mijn voormalige assistent: heel hecht.

Ik heb daarna alle managers in de Eredivisie bekeken. Bij de meeste staat 'onderlinge relatie: geen'. Dus wellicht ben ik te onbekend of zo. Ze hebben niks tegen me zo te zien.

Arne Slot (pas dit seizoen terug bij Feyenoord) en Jeroen Rijsdijk (bij Sparta) hebben 'redelijk slecht' als onderlinge relatie met mij.
Alfred Schreuder (nieuw bij Heerenveen) en John van den Brom (Vitesse) hebben een goede onderlinge relatie met mij.

De voormalige managers van Feyenoord (Enzo Bearzot) en Heerenveen (Nestor el Maestro) hebben geen onderlinge band met mij. De voormalige manager van PSV (Udo Lattek) heeft een goede band met mij.

Ik heb er voorheen nooit zo op gelet, maar ik zie niet echt in waarom ik niet zou winnen. Is geen grote noodzaak om die prijs te krijgen, maar toch wel opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 02:38:
@odan Als ik kijk bij mijn relaties, dan zijn er maar 2 managers waarmee ik een band heb. De manager van Sparta: afstandelijk; en mijn voormalige assistent: heel hecht.

Ik heb daarna alle managers in de Eredivisie bekeken. Bij de meeste staat 'onderlinge relatie: geen'. Dus wellicht ben ik te onbekend of zo. Ze hebben niks tegen me zo te zien.

Arne Slot (pas dit seizoen terug bij Feyenoord) en Jeroen Rijsdijk (bij Sparta) hebben 'redelijk slecht' als onderlinge relatie met mij.
Alfred Schreuder (nieuw bij Heerenveen) en John van den Brom (Vitesse) hebben een goede onderlinge relatie met mij.

De voormalige managers van Feyenoord (Enzo Bearzot) en Heerenveen (Nestor el Maestro) hebben geen onderlinge band met mij. De voormalige manager van PSV (Udo Lattek) heeft een goede band met mij.

Ik heb er voorheen nooit zo op gelet, maar ik zie niet echt in waarom ik niet zou winnen. Is geen grote noodzaak om die prijs te krijgen, maar toch wel opmerkelijk.
Je speelt toch al lang genoeg FM om te weten dat dit soort prijzen nergens op slaan. Kom dit ook altijd tegen, net als speler van het jaar en gouden bal enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 06:04:
[...]

Je speelt toch al lang genoeg FM om te weten dat dit soort prijzen nergens op slaan. Kom dit ook altijd tegen, net als speler van het jaar en gouden bal enzo
Daarom was ik benieuwd wat hier achter zou zitten. Ik stem zelf meestal op degene die ik het beste vind presteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pksjKDv.png

Eerste keer 200+ goals :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 08:13

Shabbaman

Got love?

Jorgen schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:06:
[...]

Daarom was ik benieuwd wat hier achter zou zitten. Ik stem zelf meestal op degene die ik het beste vind presteren.
Ik stem juist altijd op diegene met de laagste score. Mijn redenatie is dat er toch een formule moet zitten die de waardering door de andere coaches (de computer dus) uitrekent, en daardoor worden de stemmen ongeveer zo verdeeld als "de score" die de coaches behalen. Het is lastig om te zien wat die score nu eigenlijk is, maar aan de uitkomst kan je wel zien dat weinig waarde wordt toegekend aan werkelijk succes. Het is bijvoorbeeld gewoon het winstpercentage. Dan is het verschil tussen de nummers 1 en 2 in de competitie niet zo heel groot. Dat ga je dan ook terugzien in het aantal stemmen. Door niet op de nummer 2 te stemmen zorg ik dat ik dan zelf win.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
Iemand een goede data patch gevonden bijgewerkt t/m na de transfer window deadline?

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jenzo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 04:05:
Iemand een goede data patch gevonden bijgewerkt t/m na de transfer window deadline?
Sort it out SI heeft er vanochtend één uitgebracht: https://sortitoutsi.net/f...update_scouts_sept_1_2025

Verder interessant nieuws over FM26: https://www.footballmanag...ml?utm_source=chatgpt.com

Officieel bevestigd is het nog niet, maar er wordt druk gespeculeerd dat er nieuwe competities in FM26 zitten (native, dus zonder mods). League én Cups.

Genoemd worden:

- Litouwen
- Saudi Arabië
- Verenigde Arabische Emiraten
- Egypte
- Algerije
- Marokko

Zou leuk zijn, vooral in Afrika zou ik wel wat meer diversiteit willen zien, en niet alleen Zuid-Afrika. Naast genoemde competities zou ik ook die van Nigeria en Tunesië er wel in willen zien...

In Europa zouden naast Litouwen ook Estland, Letland en Moldavië er ook wel bij mogen van mij.

We gaan het zien of het klopt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:57:
[...]

Sort it out SI heeft er vanochtend één uitgebracht: https://sortitoutsi.net/f...update_scouts_sept_1_2025

Verder interessant nieuws over FM26: https://www.footballmanag...ml?utm_source=chatgpt.com

Officieel bevestigd is het nog niet, maar er wordt druk gespeculeerd dat er nieuwe competities in FM26 zitten (native, dus zonder mods). League én Cups.

Genoemd worden:

- Litouwen
- Saudi Arabië
- Verenigde Arabische Emiraten
- Egypte
- Algerije
- Marokko

Zou leuk zijn, vooral in Afrika zou ik wel wat meer diversiteit willen zien, en niet alleen Zuid-Afrika. Naast genoemde competities zou ik ook die van Nigeria en Tunesië er wel in willen zien...

In Europa zouden naast Litouwen ook Estland, Letland en Moldavië er ook wel bij mogen van mij.

We gaan het zien of het klopt.
Tot aan de update-stop brengt SortItOutSi er dagelijks 1 uit. Is naast hun real name fix het eerste wat ik voor iedere FM download. :)

Letland zit al een tijdje in de game :)
Voor FM21 hebben ze de league zelf gecreëerd en sinds FM22 is hij officieel deel van de vanilla game.
https://www.footballmanag...all-manager-2022-licences

Afrika mag zeker uitbreiding hebben! Tunesië en Nigeria zijn goede suggesties. Ik zou ook graag Democratische Republiek Congo (Congo-Kinshasa), Tanzania, Ivoorkust, Kameroen en Angola erin willen zien, net als de regionale Champions Leagues in Afrika en Azië.

Wat ook écht nodig is, is het vergeten wererlddeel toevoegen: Oceanië. Met Nieuw-Zeelandse of Frans-Polynesische clubs naar de OFC Champions League en vervolgens de FIFA Club World Cup vind ik altijd erg leuk om te doen wanneer ik mijn game heb uitgebreid. Datzelfde geldt voor de Cariben (Haïti, Dominicaanse Republiek, Jamaica, Trinidad & Tobago, Cuba bijv.) en Centraal-Amerika (o.a. Honduras, Costa Rica, El Salvador, Guatemala), Suriname, Centraal- (Oezbekistan, Iran) en Zuid-Oost-Azië (Filippijnen, Thailand, Vietnam).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AkZouNL.png

edit: Mocht Saoedi-Arabië erin komen, dan is het essentieel dat het kopen van Europese en Zuid-Amerikaanse topspelers i.c.m. het behouden van het minimumaantal Saoedische spelers goed wordt aangepakt. Van wat ik begrijp loopt vrijwel elke mod-bouwer ertegenaan dat je die league wel kunt activeren, maar dat de game vergeet om het minimumaantal homegrownspelers op peil te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 03-09-2025 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ah Letland had ik even gemist, tnx voor correctie.

Met je overige suggesties ben ik het wel eens.

Ook zou ik van enkele bestaande competities meer verdieping willen zien.

Dan denk ik aan de Duitse Regionalligas, de Italiaanse Serie D, het vierde niveau in Frankrijk, de Nederlandse Tweede Divisie etc.

Zal wel niet snel gaan gebeuren, maar ik houdt van LLM (Lower League Management), dus zou wel leuke uitdaging bieden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:50:
Ah Letland had ik even gemist, tnx voor correctie.

Met je overige suggesties ben ik het wel eens.

Ook zou ik van enkele bestaande competities meer verdieping willen zien.

Dan denk ik aan de Duitse Regionalligas, de Italiaanse Serie D, het vierde niveau in Frankrijk, de Nederlandse Tweede Divisie etc.

Zal wel niet snel gaan gebeuren, maar ik houdt van LLM (Lower League Management), dus zou wel leuke uitdaging bieden.
👍🏻
Geheel mee eens!

Nederland is het grootste voetballand waarbij er maar 2 niveaus zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Komt dat niet omdat de keukendivisie een deels gesloten competitie is? Alleen belofte elftallen kunnen degraderen (en promoveren van de tweede divisie). Die regeling is vrij uniek in de europese competities en maakt het programmeren ervan ook lastig.

Is het trouwens al "soon"? Ik heb nog altijd weinig vertrouwen dat we een functionele game gaan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat zou op zich een reden kunnen zijn inderdaad. Er zijn wel meer gesloten leagues in FM zoals de A-League in Australië en de MLS in de Verenigde Staten, maar daaronder is er ook niks speelbaar inderdaad.

Het zou in elk geval wel leuk zijn als je in de Tweede Divisie of lager kunt beginnen en met FC Wijkwaarjewoont de Champions League kunt winnen.

• Chelseamarre123
Ik hoop dat ze die Saoedische inbreng wat tweaken of dat je dat zelfs kan uitzetten.
Vorige editie gingen er teveel transfers naar daar voor te hoge bedragen.

• Chelseamarre123
Net vandaag hebben ze de nieuwe match engine laten zien. Ziet er best goed en vloeiend uit. Een soort FIFA.

• wildhagen
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:14:
Net vandaag hebben ze de nieuwe match engine laten zien. Ziet er best goed en vloeiend uit. Een soort FIFA.
Klopt:

Moet zeggen dat het er goed uit ziet. Veel fraaier dan FM24.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
ja FM24 zag er dan ook uit als fifa 2003, dat is wel een hele lage lat om beter te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
AntiChrist7 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:48:
ja FM24 zag er dan ook uit als fifa 2003, dat is wel een hele lage lat om beter te doen
Omdat hun focus daar nooit lag. Denk dat er nog een heleboel mensen met 2d spelen

• AntiChrist7
Tuurlijk, ik speel ook nog in 2D, maar het zou pas een shock geweest zijn als het er niet fraaier uitzag dan fm24

Steam pagina is er ook al, met de vereiste specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:34

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Moet zeggen dat het er wel leuk uitziet in de trailer ben benieuwd naar de beleving. misschien voor het eerst in jaren maar eens weer beginnen zonder instant_result :)

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Ik vind de 3D nog erg tegenvallen. Zie weinig verschil in animaties met FM24. Had daar best meer van verwacht. Alle poppetjes zijn hetzelfde buiten huidskleur. Het zweven zit er nog steeds in. Geen dribbels gezien. Anno 2025 mag het heus wel beter. Twijfel of ze 3D ooit beter gaan krijgen maar de tijd zal het leren.

[ Voor 6% gewijzigd door nwnc op 05-09-2025 08:42 ]

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:14
nwnc schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:41:
Ik vind de 3D nog erg tegenvallen. Zie weinig verschil in animaties met FM24. Had daar best meer van verwacht. Alle poppetjes zijn hetzelfde buiten huidskleur. Het zweven zit er nog steeds in. Geen dribbels gezien. Anno 2025 mag het heus wel beter. Twijfel of ze 3D ooit beter gaan krijgen maar de tijd zal het leren.
Wat ze gedaan hebben was de oude animaties in Unity te importeren en dat is na lange tijd geluk. En met de volgende edities zullen de animaties ook beter worden zeker nu ze de technologie gebruiken om hele wedstrijden te kunnen scannen.

Maar bedenk ook dat de wedstrijden maar een klein deel is van het spel. Het is vooral het management gedeelte wat ik belangrijk vind. Het hoeft niet eruit te zien als EA FC, ik vind dit al een grote stap voorwaarts ivm fm 24. Nu hopen dat de rest ook goed is en hopelijk ook modable is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennusF
  • Registratie: April 2020
  • Nu online
Ik vind persoonlijk veel belangrijker dat het spel goed speelbaar is, en niet dat die wedstrijden er zo uit zien. Kijk daar nooit naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:31
Ik vind 3D ook zeer tegenvallen. Dit kan anno 2025 toch veel beter? Het hoeven echt geen AAA++ visuals te zijn, maar dit is een niveautje 2005. Fifa Manager 2014 was een grote stap verder (in termen van visuals).

Wat mij betreft juist wél betere visuals op het veld, de beleving van de wedstrijd, een tussentijdse tactische zet daadwerkelijk terugzien op het veld. Maar ook zéker de fysieke verschillen (lengte, gewicht maar ook snlelheid) en de impact die dat heeft. Laat mij een Brobbey zien die een leger verdedigers van zich afhoudt, Luuk de Jong die een stevig kopduel wint of een wonderdribbel van Frenkie. Ik vind dat een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citizen.Erased
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-09 21:24
DennusF schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:46:
Ik vind persoonlijk veel belangrijker dat het spel goed speelbaar is, en niet dat die wedstrijden er zo uit zien. Kijk daar nooit naar.
Dat dus. Als ze aantal problemen niet op kunnen/willen lossen dan blijft het gewoon de voorgaande FM in een wat mooier jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Citizen.Erased schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:55:
[...]

Dat dus. Als ze aantal problemen niet op kunnen/willen lossen dan blijft het gewoon de voorgaande FM in een wat mooier jasje.
Dat is ook mijn grote vrees. Ik vind dat ik de afgelopen jaren te vaak heb moeten facepalmen omwille van gewoon slecht design in bepaalde features. Bv hoe een board objective is dat je het beste jeugdsysteem ter wereld moet opzetten, maar ze weigeren om je faciliteiten te verbeteren. Blijk dat in de pregame editor youth importance 3/20 is ofzo... Of hoe ik mijn stadion maar voor de helft gevuld krijgt, maar ondertussen heb ik twintigduizend man op de wachtlijst staan voor seizoenskaarten...

We weten ook allemaal hoe slecht promises en spelersinteracties zijn, hoe verschillende dingen gewoon niet goed werken (bv internationals die op pensioen gaan in het midden van een toernooi, dynamic youth rating, etc...) en voor mij zijn die dingen echt immersie brekend. Als dat blijft maar het ziet er gewoon wat mooier uit (en mooier vind ik echt relatief, dit had ook fifa 07 kunnen zijn), is het dan wel de moeite....

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 07-09-2025 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7

• On_E

On_E

Housemusic

Zal vast weer even wennen worden, maar ziet er niet verkeerd uit.

• wildhagen
  • Niet online
Eerder dan verwacht, er werd gespeculeerd op mid- of tweede helft november.

Hopelijk komt de beta over niet al te lange tijd uit, ben benieuwd!

Virussen? Scan ze hier!

• AntiChrist7
Is dat niet meestal een twee weken op voorhand?

Timing ligt wel slechte met de nieuwe Anno. Gelukkig ben ik niet van plen EU5 te kopen momenteel

• Chelseamarre123
Ziet er goed uit inderdaad. Ga hem na release halen denk ik als er wat gefinetuned is en al bepaalde mods beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:34:
Is dat niet meestal een twee weken op voorhand?
Vaak wel, maar het is ook wel eens 3 of zels 4 weken voor release geweest. Dan kreeg je vaak halverwege de beta nog een eerste patch, en dan een release-day patch. Dan zou het dus begin oktober kunnen worden.

We gaan het zien, ik kijk er wel naar uit, zowel de nieuwe Unity-engine, als het vrouwenvoetbal lijken me leuke nieuwigheden.

Virussen? Scan ze hier!

• On_E

On_E

Housemusic

Zit ook weer in Gamepass zie ik, de XBox en PC versie. :)

• Chelseamarre123
10 procent/6€ korting als je pre ordert via steam. Ga ik toch maar even doen :>

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:36:
Ziet er goed uit inderdaad. Ga hem na release halen denk ik als er wat gefinetuned is en al bepaalde mods beschikbaar zijn.
Meestal doe ik dat in maart, als alle belangrijke bugs gepatched zijn en de belangrijkste mods ook geen kinderziektes meer hebben.
Dit jaar zat er overigens tot aan het einde een rare bug in dat je in Singapore geen manager kon worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 13-09-2025 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:36:
[...]

Vaak wel, maar het is ook wel eens 3 of zels 4 weken voor release geweest. Dan kreeg je vaak halverwege de beta nog een eerste patch, en dan een release-day patch. Dan zou het dus begin oktober kunnen worden.

We gaan het zien, ik kijk er wel naar uit, zowel de nieuwe Unity-engine, als het vrouwenvoetbal lijken me leuke nieuwigheden.
Na 13.000+ uur in de game (sinds Steam het bijhoudt in FM2012, dus waarschijnlijk al 20.000 uur voor mij sinds het begin), lijkt vrouwenvoetbal me ook zeer welkom en heel leuk om te doen. Echte clubs en spelers, maar voor mij ook volkomen nieuw.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste