[F1 2022] Race 16 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 33 Laatste
Acties:
  • 123.903 views

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Mooie race!

Ondanks het einde.. Maar toch, kudos voor Nyck.
Rijdt Lattifi gewoon zoek en direct punten scoren in je debuut met een Williams!

Heerlijk om terug te luisteren op de boord radio, niet bepaald mazepin zal ik maar zeggen :)

[YouTube: Nyck de Vries P9 in Monza, Race Team Radio from the F1 Italian GP 2022]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57

Edd

RobertMe schreef op maandag 12 september 2022 @ 00:11:
[...]

Nu ik zo die foto van het podium nog eens zie. Eigenlijk wel apart dat Horner niet GP mee had gestuurd. Ook gezien Verstappens "finally won your home race as well". Want Gianpiero Lambiase is natuurlijk een Italiaan.
Ik denk dat zijn podium-momentje nog wel komt. Ergens in Japan? ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:56
Vermoed dat Horner wel in zag dat het niet bepaald een leuk podium is met de tifosi die los gaat. Ik heb de succes jaren van Hammy eigenlijk niet heel erg gevolgd en ben afgelopen paar jaar, na jaren teletekst lezen, weer aan het kijken. Dus hopelijk kan ik een beetje perspectief krijgen.

44 heeft toch ook de nodige controverse veroorzaakt gedurende zijn loopbaan en winsten. Z'n strijd met alonso, z'n strijd met Rosberg en dan met name alle "ongelukjes". Had hij ook zo veel negativiteit rond z'n persoon ?

En ik begrijp dat Vettel ook niet bepaald populair was. Waar kwam dat dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52
Harrie schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:06:
[...]
Nu begint dit seizoen wel een beetje te lijken op de dominantie die Mercedes een hele tijd had, maar voor mijn gevoel is het nog niet zo erg. Dat kan mijn oranje bril zijn, we zouden er wat cijfers bij moeten halen, maar is meer voor het andere topic.
Mercedes' dominantie in de beginjaren van de huidige motoren was nog net iets groter/vergelijkbaar. Ze wonnen in 2014 en 2015 16 van de 19 races, in 2016 wonnen er er maar 2 NIET.

Als Verstappen alle 6 resterende races wint zit hij op 18 in een seizoen (ik tel de sprintrace even niet mee). Dan zit je inderdaad wel in 'Mercedes' regionen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Lynx schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:04:
Vermoed dat Horner wel in zag dat het niet bepaald een leuk podium is met de tifosi die los gaat. Ik heb de succes jaren van Hammy eigenlijk niet heel erg gevolgd en ben afgelopen paar jaar, na jaren teletekst lezen, weer aan het kijken. Dus hopelijk kan ik een beetje perspectief krijgen.

44 heeft toch ook de nodige controverse veroorzaakt gedurende zijn loopbaan en winsten. Z'n strijd met alonso, z'n strijd met Rosberg en dan met name alle "ongelukjes". Had hij ook zo veel negativiteit rond z'n persoon ?

En ik begrijp dat Vettel ook niet bepaald populair was. Waar kwam dat dan vandaan?
Voor mij persoonlijk bij het negeren van afspraken tussen het team, webber en vettel zelf. Maargoed, soms moet je egoïstisch zijn.

Daarnaast was hij altijd erg vocaal als hij vast zat achter Max. Daardoor is hij bij veel nederlanders ook als jankbal weggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
alexbl69 schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:45:
[...]
Als Verstappen alle 6 resterende races wint zit hij op 18 in een seizoen (ik tel de sprintrace even niet mee). Dan zit je inderdaad wel in 'Mercedes' regionen.
Met de kleine kanttekening dat er nu wel meer races zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:21
[...]

Sja, dat klop ook wel, die race had ie moeten winnen. Maar zo waren er nog veel meer races die anders hadden zouden moeten zijn.

Nu begint dit seizoen wel een beetje te lijken op de dominantie die Mercedes een hele tijd had, maar voor mijn gevoel is het nog niet zo erg. Dat kan mijn oranje bril zijn, we zouden er wat cijfers bij moeten halen, maar is meer voor het andere topic.
Dominantie is toch wel vergelijkbaar, er zijn maar 2 coureurs die een groter gat hadden met de nummer 2 in het kampioenschap (voor deze race) dan dat Verstappen had. En dat was Hamilton en Vettel, kan alleen de afbeelding niet meer vinden waar dat op stond.

Voor de neutrale toeschouwer is het jammer dat Ferrari niet zo sterk is als we aan het begin van het seizoen dachten, was mooi geweest als er een strijd tussen die twee teams was gekomen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:34
hardware-lover schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:21:
[...]

Letterlijk had ie geen band eigenlijk.
[Afbeelding]

Afijn, dat was een andere race.
Oepsies dat was ik vergeten :)

Ah ja op naar Singapore met nu 2 weken lang geen F1 -O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:01
Edd schreef op maandag 12 september 2022 @ 00:53:
[...]

Ik denk dat zijn podium-momentje nog wel komt. Ergens in Japan? ;)
Why not both? :P In zijn thuis GP en bij WDC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bij mij begint Ricciardo wel een beetje te knagen. De eeuwige joker in nagenoeg elk interview begint met de belabberde prestaties van de afgelopen jaren wel een behoorlijke mismatch te worden.

Niet dat je nu huilend in een hoekje moet gaan zitten, maar alles en publique weglachen kan echt niet meer. Ik kan me voorstellen dat dat voor andere teams die hem in willen huren ook een horde gaat zijn.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Gynnad schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:50:
[...]

Dominantie is toch wel vergelijkbaar, er zijn maar 2 coureurs die een groter gat hadden met de nummer 2 in het kampioenschap (voor deze race) dan dat Verstappen had. En dat was Hamilton en Vettel, kan alleen de afbeelding niet meer vinden waar dat op stond.
Niet vergeten dat ze bv in de Schumacher jaren én een andere puntentelling hadden (max 10, voor de winst) en rond de 15 races, dus een stuk of 5 tot 10 minder dan nu. Niet zo gek dus dat er nu van dit soort statistieken worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Waarom duurde het weghalen van de auto van Ricciardo eigenlijk zo lang?

Is dat iets dat de lokale (Italiaanse) marshals valt aan te rekenen?

Het duurde bijvoorbeeld erg lang voordat die verreiker er was. Je zou zeggen dat de Monza marshals bepalen waar het materiaal tijdenseen race komt te staan op het circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:26

Spotmatic

Ken sent me

werphengel schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:08:

Het duurde bijvoorbeeld erg lang voordat die verreiker er was. Je zou zeggen dat de Monza marshals bepalen waar het materiaal tijdenseen race komt te staan op het circuit.
Dat lag niet aan de marshals. De verreiker mag pas de baan op als alle auto's achter de Safety Car zitten. En dat was heel lang niet het geval, de SC was volkomen verkeerd gepositioneerd.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zie online toch wel weer veel, Nederlandse, negatieve reacties op DEV. Voornamelijk dat hij zo uit de hoogte is. Hautain komt ook vaak voorbij.

De jongen (of is 27 een man?) spreekt gewoon uitstekend Engels. Hij gebruikt ook woorden die veel personen die Engels als 2de taal hebben niet gebruiken. Ik hoor gewoon een intelligent persoon die zijn woorden inmiddels zorgvuldig weegt en een goede indruk achter laat. Wellicht kan een deel van de "hoempaloempa van llinks naar rechts" Formule 1 fans het gewoon allemaal niet zo goed volgen. Maar hij verdiend toch echt wel heel veel credits. Er hebben een hoop coureurs in hun inval races met veel beter materiaal slechtere resultaten geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-06 14:53

Dazzler2120

FP ProMod
Kenny_026 schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:46:
[...]

Met de kleine kanttekening dat er nu wel meer races zijn.
Met een additionele kanttekening dat als Max 18 overwinningen in het seizoen pakt, hij het voorgaande record verbreekt met 5 racewins. Momenteel hebben Schumacher en Vettel beiden het record in handen met respectievelijk 13 race wins. Dit vertaalt in een winst% van 72,2% voor Schumacher en 68,4% voor Vettel.

Verstappen staat momenteel op 11 racewins dit seizoen wat momenteel een winst% van 68,75% is van de gereden races.

Hoe records zich met elkaar verhouden is altijd lastig in te schatten aangezien de tijdperken gewoon anders zijn.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
PWM schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:13:
Ik zie online toch wel weer veel, Nederlandse, negatieve reacties op DEV. Voornamelijk dat hij zo uit de hoogte is. Hautain komt ook vaak voorbij.

De jongen (of is 27 een man?) spreekt gewoon uitstekend Engels. Hij gebruikt ook woorden die veel personen die Engels als 2de taal hebben niet gebruiken. Ik hoor gewoon een intelligent persoon die zijn woorden inmiddels zorgvuldig weegt en een goede indruk achter laat. Wellicht kan een deel van de "hoempaloempa van llinks naar rechts" Formule 1 fans het gewoon allemaal niet zo goed volgen. Maar hij verdiend toch echt wel heel veel credits. Er hebben een hoop coureurs in hun inval races met veel beter materiaal slechtere resultaten geleverd.
Op Reddit en hier lees ik vrijwel alleen maar positieve reacties van NL én internationale fans/media.. Laten we aub vooral social media niet meer als bron gebruiken want we mogen met z'n allen toch wel concluderen dat je daar géén nuance en weloverwogen meningen meer kunt vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nouja, je kunt natuurlijk ook niet ontkennen dat het wel redelijk een "balletje" is. Dat bedoel ik niet verkeerd, hij presenteert zich altijd erg keurig en netjes.. maar snap wel waar dat "uit de hoogte doen" vandaan komt.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17

JB

Cédric roelt!

Rivanov schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:32:
[...]

Nouja, je kunt natuurlijk ook niet ontkennen dat het wel redelijk een "balletje" is. Dat bedoel ik niet verkeerd, hij presenteert zich altijd erg keurig en netjes.. maar snap wel waar dat "uit de hoogte doen" vandaan komt.
Moet zeggen dat ik 'm dit weekend prima te pruimen vond. Ook de "knuffel" met Max was mooi om te zien. Ik durf zelfs te stellen dat Max 'm 1x DRS kado gaf bij het lappen :D

Zou mooi zijn als er 2 NLers in de F1 gaan rijden volgend jaar, _alles_ beter dan die LAT.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Het antwoord van Latifi wat hij van de prestatie van nyck vond was echt tenenkrommend. “Nee met deze auto hoorde we hier gewoon in de punten te rijden”. Aldus de man die nog nooit iets gepresteerd heeft in zn carrière en in drie jaar formule 1 twee races puntjes gepakt heeft dankzij de weergoden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:52

BM

Moderator Spielerij
[...]
Ik lees dit wel vaker, en hoewel ik snap dat het op basis van de stand zo lijkt vind ik ze toch niet vergelijkbaar (en volgens mij komt dat niet door een oranje-bril :+).

In de hoogtij-dagen van de Mercedes dominantie was het zo overduidelijk dat die Mercedes veel sterker was dan de rest. In de kwalificatie rolden ze het veld op, en in de race gaven ze 3 ronden gas, en hadden ze 10+ seconde voorsprong, en gingen ze over op cruise-mode, waardoor het verschil aan het einde nog 'enigszins' binnen de perken bleef.

Ik denk wel dat de RB icm Max nu richting die kant gaat (of althans, daar lijkt het afgelopen paar races op), maar zeker de 1e helft van het seizoen was het veel en veel closer tussen RB en Ferrari dan het in de Mercedes-jaren ooit was. Dat Ferrari dat dan vakkundig om zeep helpt, tja, daar maken ze bij RB graag gebruik van :)

Dus ja, cijfermatig gaat de voorsprong van Max redelijk richting 'Mercedes-style' dominantie, maar dat zie ik op de baan (nog) niet helemaal terugkomen.

Al moet ik wel zeggen dat ik van harte hoop dat Ferrari/Mercedes/<maakt-eigenlijk-niet-uit-wie> er komend jaar beter/consequenter bij zit. Hoewel ik Mercedes komende jaren niet hoef te zien winnen, zie ik wel graag dat Max/RB moeten werken voor de punten. Ik zit niet te wachten op een Max die de komende 7 jaar het veld oprolt :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:08
Max haalt gewoon nog steeds het uiterste uit de auto die hij krijgt en het mag dan nu af en toe misschien overkomen als cruisen, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dat niet het geval is en hij nog steeds op de limieten zit. Het enige moment dat we Max zien inhouden is als hij banden aan het sparen is. Gisteren bijvoorbeeld was het gat rond de 18s en Leclerc liep maar heel erg langzaam in. Dat was niet omdat Max aan het cruisen was, maar omdat hij z'n banden aan het managen was. Als het kon had hij het gat echt nog groter willen trekken, ookal was dit voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:34
Ik ben niet echt de grootste Nyck De Vries fan :)
Heb hem altijd een arrogante persoon gevonden (ik heb hem persoonlijk paar keer ontmoet, o.a. in zijn kartperiode, maar ook die VELE jaren dat hij in GP2 reed).

Het is heel knap wat hij dit weekend heeft gedaan daar niet van.
Maar een goede coureur wil ik hem niet echt noemen, hij heeft zolang gedaan voor zijn GP2-titel.
Het jaar dat hij eindelijk kon winnen was ook een van de zwakkere velden, en dan had hij enorm veel ervaring en waren zijn vele concurrenten rookies.
Ook in zijn FE carriere lag het vaak aan "anderen" of aan het materiaal waardoor hij niet kon winnen. Waarschijnlijk wel heat of the moment, maar toch.

En dan het slijmen bij Toto Wolff (niet mijn grootste vriend ... ;) ) helpt dan ook niet echt mee met zijn imago voor mij.
Ben niet echt de grootste Mercedes-fan, en daardoor staat Nyck al 1-0 achter.
Illegal_Alien schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:53:
[...]

Valt op dat iedereen die bij Mercedes komt ineens draait als een blad. (Met name Russel is een goed voorbeeld.)
Dat heb ik ook heel erg ja. Alsof je dan geen andere mening mag hebben :)

[ Voor 19% gewijzigd door Ryur op 12-09-2022 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ryur schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:51:
[...]

Ik ben niet echt de grootste Nyck De Vries fan :)
Heb hem altijd een arrogante persoon gevonden (ik heb hem persoonlijk paar keer ontmoet, o.a. in zijn kartperiode, maar ook die VELE jaren dat hij in GP2 reed).

Het is heel knap wat hij dit weekend heeft gedaan daar niet van.
Maar een goede coureur wil ik hem niet echt noemen, hij heeft zolang gedaan voor zijn GP2-titel.
Het jaar dat hij eindelijk kon winnen was ook een van de zwakkere velden, en dan had hij enorm veel ervaring en waren zijn vele concurrenten rookies.

En dan het slijmen bij Toto Wolff (niet mijn grootste vriend ... ;) ) helpt dan ook niet echt mee met zijn imago voor mij.
Ben niet echt de grootste Mercedes-fan, en daardoor staat Nyck al 1-0 achter.
Valt op dat iedereen die bij Mercedes komt ineens draait als een blad. (Met name Russel is een goed voorbeeld.)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:24

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Nouja, als je in de F1 (of andere raceklasse op hoogniveau) rijdt ben je meestal geen sloeber (en je ouders ook niet). Dan krijg je dat al snel denk ik :P (nu valt dat bij Max dan weer mee, die is gewoon mega direct :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Kenny_026 schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:40:
Het antwoord van Latifi wat hij van de prestatie van nyck vond was echt tenenkrommend. “Nee met deze auto hoorde we hier gewoon in de punten te rijden”. Aldus de man die nog nooit iets gepresteerd heeft in zn carrière en in drie jaar formule 1 twee races puntjes gepakt heeft dankzij de weergoden.
Dat is met twee maten meten. Zo kun je ook stellen dat De Vries zijn punten heeft gekregen door uitvallers en gridstraffen van anderen.

Feit blijft gewoon dat De Vries een goede race heeft gereden en alleen de drivers van de top 3 fabrikanten voor moest laten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 18:20
werphengel schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:08:

De eerste poging was de auto een 50 meter ofzo naar achter duwen, daar was een marshall post/opening in de barriers. Maar dat ging niet want men kreeg de versnellingsbak niet in neutraal, daar zit een knop voor buiten aan de auto. Dus toen moest die kraan er nog heen komen, maar die mag pas de baan op als alle auto's in een treintje achter de SC rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 16:49
Kenny_026 schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:45:
[...]

Voor mij persoonlijk bij het negeren van afspraken tussen het team, webber en vettel zelf. Maargoed, soms moet je egoïstisch zijn.

Daarnaast was hij altijd erg vocaal als hij vast zat achter Max. Daardoor is hij bij veel nederlanders ook als jankbal weggezet.
Ik heb het gevoel dat hij ook niet echt super happy was toen het bij ferrari zat, Hij leek veel meer te kunnen genieten van het racen toe de druk weg viel. Zijn interview werden wat positiever toen hij daar weg was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Laatst online: 21-06 18:13

flessuh

Set sail for fail!

kraanwagen schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:14:
[...]

Dat is met twee maten meten. Zo kun je ook stellen dat De Vries zijn punten heeft gekregen door uitvallers en gridstraffen van anderen.

Feit blijft gewoon dat De Vries een goede race heeft gereden en alleen de drivers van de top 3 fabrikanten voor moest laten gaan.
Als Latifi zich beter gekwalificeerd had, stond hij ook verder naar voren. Dan had hij die voordelen ook gehad.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Kenny_026 schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:45:
[...]

Met de kanttekening dat Webber ook lak had aan Seb, vooral in de 2012 race in Brazilie. Iets wat veelal wordt vergeten. Seb deed er, toen ie bij Ferrari reed, nog een keer een klein boekje over. Het is echt niet alsof Webber zo geweldig lief was. Ook het verhaal met de voorvleugel, hij merkte zelf geen verbetering en dan gaan zeuren dat Vettel de voorvleugel kreeg. En dan nog kinderachtig gaan doen. Ik verwonder me erover dat Webber zoveel steun kreeg.
Lewis heeft wel heel veel karaktertrekjes die niet als positief ervaren worden door velen. Steekjes onderwater continu als er weer iets gebeurd wat hem niet bevalt. Als ie niet zo verdomd getatalenteerd was, had elk team hem allang op de feiten gedrukt. Maar bij Mercedes wordt het juist versterkt.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:09
heeft het ook iets mee te maken dat de fans van de F1 (vooral de Nederlandse fans) meer het niveau van de gemiddelde voetbalsupporter zijn tegenwoordig?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:56

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Voor mijn gevoel zit er wel een groot verschil in de dominantie van Mercedes en Red Bull.

Ja, Verstappen wint veel nu en de spanning is een stuk minder dan bijv. vorig jaar of begin dit seizoen.

De dominantie van Mercedes was dat ze vrijwel elke race met beide auto's vooraan reden ongeacht de coureur. Beide een gat van x seconden waar Bottas dan ook nog de deur dicht hield voor Hamilton. Gigantische voorsprong in het kampioenschap voor de constructeurs. Zelfs Russel had bijna gewonnen in zijn 1e race in een Mercedes met een veel te klein afgestelde auto.. Alleen het team zelf verklote het toen.
Voor Mercedes was het gewoon 2 vingers in de neus voor een 1-2tje zonder dat ze er imho echt voor hoefde te werken.

Verstappen is op het moment wel heel dominant, maar kan niet zeggen dat het echt Red Bull is die domineert. Het gat tussen Red Bull en Ferrari is ongeveer gelijk aan de voorsprong van Verstappen op Leclerc. Verstappen moet er ook wel echt voor werken. Banden sparen, versnellen, batterij opladen/ontladen etc etc. Verstappen maakt imho het verschil en in mindere mate de auto van Red Bull.

[ Voor 7% gewijzigd door AndereKoekoek op 12-09-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AndereKoekoek schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:27:
Voor mijn gevoel zit er wel een groot verschil in de dominantie van Mercedes en Red Bull.

Ja, Verstappen wint veel nu en de spanning is een stuk minder dan bijv. vorig jaar of begin dit seizoen.

De dominantie van Mercedes was dat ze vrijwel elke race met beide auto's vooraan reden ongeacht de coureur. Beide een gat van x seconden waar Bottas dan ook nog de deur dicht hield voor Hamilton. Gigantische voorsprong in het kampioenschap voor de constructeurs. Zelfs Russel had bijna gewonnen in zijn 1e race in een Mercedes met een veel te klein afgestelde auto.. Alleen het team zelf verklote het toen.
Voor Mercedes was het gewoon 2 vingers in de neus voor een 1-2tje.

Verstappen is op het moment wel heel dominant, maar kan niet zeggen dat het echt Red Bull is die domineert. Het gat tussen Red Bull en Ferrari is ongeveer gelijk aan de voorsprong van Verstappen op Leclerc. Verstappen maakt imho het verschil en in mindere mate de auto van Red Bull.
Dus hoe goed is HAM dan? :+ Hij presteerde vaak wel net iets beter dan zijn teamgenoot, maar dat heb ik bij Max nog niemand zien doen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
bie100 schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:24:
[...]

heeft het ook iets mee te maken dat de fans van de F1 (vooral de Nederlandse fans) meer het niveau van de gemiddelde voetbalsupporter zijn tegenwoordig?
Die verdomde oranje tokkies toch ook altijd! In '99 trokken ze ook al F1 wagens uit elkaar..!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
Ah, gelukkig begint de Hamilton discussie weer.

Ik was al bijna teleurgesteld in jullie Tweakers... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

FabianGTI schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:33:
Ah, gelukkig begint de Hamilton discussie weer.

Ik was al bijna teleurgesteld in jullie Tweakers... :F
Moeten toch wat als er geen aandacht wordt geschonken aan het gedrag van de Tifosi... :>

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:51
Kenny_026 schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:40:
Latifi weet ook wel dat Nyck niet alleen een heel goed visitekaartje heeft afgegeven, maar ook de toch al aanwezige geluiden dat Latifi een prutser is flink versterkt heeft.

Als je door een rookie zo om de oren gereden wordt terwijl die amper in die auto heeft kunnen zitten ga je gewoon af. Bij Albon kun je nog denken dat dat gewoon een hele goede rijder is, met flink wat ervaring...maar die vlieger gaat niet meer op.

Williams moet voor zichzelf gaan kiezen. Niet als opstapje meer dienen voor teams om een jonkie te stallen en te laten leren. Niet meer met een middelmatige coureur met centen rijden om de balans op orde te krijgen. Maar gewoon met 2 goede coureurs die auto verder ontwikkelen en proberen naar voren in het midfield te komen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
sanderb schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:34:
[...]

Latifi weet ook wel dat Nyck niet alleen een heel goed visitekaartje heeft afgegeven, maar ook de toch al aanwezige geluiden dat Latifi een prutser is flink versterkt heeft.

Als je door een rookie zo om de oren gereden wordt terwijl die amper in die auto heeft kunnen zitten ga je gewoon af. Bij Albon kun je nog denken dat dat gewoon een hele goede rijder is, met flink wat ervaring...maar die vlieger gaat niet meer op.

Williams moet voor zichzelf gaan kiezen. Niet als opstapje meer dienen voor teams om een jonkie te stallen en te laten leren. Niet meer met een middelmatige coureur met centen rijden om de balans op orde te krijgen. Maar gewoon met 2 goede coureurs die auto verder ontwikkelen en proberen naar voren in het midfield te komen.
Eens, en ik denk dat ze met Albon en de Vries een goed duo daarin hebben. Beide zeer ervaren simtesters bij de top 2 teams van vorig jaar. Beide erg betrokken geweest bij de ontwikkelingen van de auto's van dit jaar van RB en Mercedes. Het zou de auto van Williams en de ontwikkeling daarvan in de goede richting kunnen sturen.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
[...]

Nederlandse versie van RUS? Bij die gast heb ik heb ik dat ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
flessuh schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:18:
[...]

Als Latifi zich beter gekwalificeerd had, stond hij ook verder naar voren. Dan had hij die voordelen ook gehad.
Hij stond precies achter Nyck op P10. In zijn teamradio na de race gooit hij het op een incident in de eerste bocht bij de start dat hij nergens heen kon, maar anders dan dat hij in een Aston Martin sandwich in bocht 1 zit zag ik verder niks spannends gebeuren. Hij klonk echt gebroken maar na 3 seizoenen is het denk ik mooi geweest zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:33
sanderb schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:34:
Maar gewoon met 2 goede coureurs die auto verder ontwikkelen en proberen naar voren in het midfield te komen.
Moet je wel kunnen betalen.
MyHero schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:50:
Nederlandse versie van RUS? Bij die gast heb ik heb ik dat ook...
Ze waren dan ook bijna/tijdelijk familie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Chocoball schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:07:
[...]

Hij stond precies achter Nyck op P10. In zijn teamradio na de race gooit hij het op een incident in de eerste bocht bij de start dat hij nergens heen kon, maar anders dan dat hij in een Aston Martin sandwich in bocht 1 zit zag ik verder niks spannends gebeuren. Hij klonk echt gebroken maar na 3 seizoenen is het denk ik mooi geweest zo.
Daarbij is de financiële situatie bij williams door budgetcap en nieuwe investeerder ook compleet anders. Ik zeg, dag latifi. Je was een fijne vent voor de camera maar ongeschikt voor de formule 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:33
Chocoball schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:07:
Bij Ziggo hadden ze daar best een aardige analyse van. Tldr; Nyck zat precies in het juiste gat, remde op het juiste moment en reed veilig. Latifi zat net verkeerd en ging ook nog eens te vroeg op de rem waardoor hij in het gedrang kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:47

DaWaN

'r you wicked ??

Verstappen is op het moment wel heel dominant, maar kan niet zeggen dat het echt Red Bull is die domineert. Het gat tussen Red Bull en Ferrari is ongeveer gelijk aan de voorsprong van Verstappen op Leclerc. Verstappen moet er ook wel echt voor werken. Banden sparen, versnellen, batterij opladen/ontladen etc etc. Verstappen maakt imho het verschil en in mindere mate de auto van Red Bull.
Ik vind het ook niet saai om naar de races te kijken, ondanks dat Verstappen wint.
In Hongarije, Nederland en nu in Italië moest Verstappen écht aan de bak en waren de races tot het eind spannend. En omdat Verstappen ook niet zo makkelijk de poles pakt blijven de races interessant.

Pérez had overigens wel pech dit weekend: hij rijdt met een andere vloer (budget cap), had een wat ongelukkige stategie met de harde banden en dan ook nog het probleem met de remmen.

Gisteren grapten wij met vrienden trouwens nog dat wij Masi misten. Ik weet niet wat de safety car aan het doen was, want waarom duurde het zo lang voordat hij voor Max zat? :?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
DaWaN schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:13:
[...]

Ik weet niet wat de safety car aan het doen was, want waarom duurde het zo lang voordat hij voor Max zat? :?
Teruglezend wordt dat meerdere keren al keurig netjes uitgelegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:26

Marc H

- - Is wakker - -

Voor Mercedes was het gewoon 2 vingers in de neus voor een 1-2tje zonder dat ze er imho echt voor hoefde te werken.

Wat mij wel opvalt in de afgelopen races is dat niemand Max een strobreed in de weg legt. Geen vechten om de plaats, maar het lijkt wel alsof het een voldongen feit is dat de eerste plaats voor Max is.

Niet meer knokken voor elke meter, meter, maar "Ohh, daar komt koning Max, opzij". Misschien komt het door de geweldige combinatie van de Red Bull en Max, dat verdedigen bij voorbaat kansloos is, maar het lijkt er gewoon op dat velen het niet eens meer proberen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
DaWaN schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:13:
[...]

Ik vind het ook niet saai om naar de races te kijken, ondanks dat Verstappen wint.
In Hongarije, Nederland en nu in Italië moest Verstappen écht aan de bak en waren de races tot het eind spannend. En omdat Verstappen ook niet zo makkelijk de poles pakt blijven de races interessant.

Pérez had overigens wel pech dit weekend: hij rijdt met een andere vloer (budget cap), had een wat ongelukkige stategie met de harde banden en dan ook nog het probleem met de remmen.

Gisteren grapten wij met vrienden trouwens nog dat wij Masi misten. Ik weet niet wat de safety car aan het doen was, want waarom duurde het zo lang voordat hij voor Max zat? :?
Die strategie was deels eigen schuld, hij had zich verremd en een flatspot veroorzaakt dat voor vibraties zorgde. De brande remmen kon hij zelf niets aan doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Marc H schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:16:
[...]

Wat mij wel opvalt in de afgelopen races is dat niemand Max een strobreed in de weg legt. Geen vechten om de plaats, maar het lijkt wel alsof het een voldongen feit is dat de eerste plaats voor Max is.

Niet meer knokken voor elke meter, meter, maar "Ohh, daar komt koning Max, opzij". Misschien komt het door de geweldige combinatie van de Red Bull en Max, dat verdedigen bij voorbaat kansloos is, maar het lijkt er gewoon op dat velen het niet eens meer proberen.
Vechten doe je als je een kans maakt. Welke kans maken degenen die met Max vechten, denk je? Ze helpen hun eigen race om zeep als ze hun banden gaan belasten door een zinloos gevecht met Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:19
[...]

Zelfde was ook van toepassing bij Sainz vond ik. De andere drivers weten wel dat het geen zin heeft en daardoor alleen maar de eigen race (potentieel) verkloten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
[...]

Ja erger ik me ook een beetje aan. En het gebeurt niet alleen bij Max maar ook bij de Ferrari's en Mercedessen. Dan starten de snelle auto's achteraan wegens penalties en dan gedraagt de rest van het veld zich alsnog alsof er blauwe vlaggen worden gezwaaid.

En al helemaal bij de zuster/klanten teams. Lijkt soms alsof er maar 3 (en alpine) teams meedoen ipv 10. Als F1 maar geen DTM wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:57
[...]

Volgens mij waren dat vrijwel allemaal auto's die veel langzamer waren. De kwalificatietijden van de gasten om hem heen waren 1 tot 2 seconden langzamer. Dus wat dat betreft zinloos om hard te verdedigen, ze racen niet om p1 maar om wellicht een podiumplek of goede punten. Zonde om je banden om zeep te helpen om een veel snellere auto tegen te houden.

Dit soort dingen zag je vroeger ook bij Hamilton als hij door het veld sneed; zoveel overspeed tov de mindere goden dat het gewoon nergens voor nodig is om hard te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:22

Sharky

Skamn Dippy!

Spotmatic schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:19:
[...]

Vechten doe je als je een kans maakt.
Definieer 'kans'. Volgens mij wil je zo hoog mogelijk eindigen met zoveel mogelijk punten. Kampioen worden is voor de meesten niet meer mogelijk, maar je wilt alsnog zoveel mogelijk punten. Met de mentaliteit 'vechten doe je alleen als je een kans maakt' kom je überhaupt niet op het hoogste niveau.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 13:10

De combinatie Max en RB zijn minimaal net zo dominant als Mercedes. Kijkende naar hoe alle teamgenoten van hem sneuvelen, is de conclusie van veel experts dat de specifieke afstelling voor Max en daarmee de karakteristiek van de auto heel veel anderen gewoon niet ligt. De Mercedes was daarin veel neutraler en makkelijker voor de tweede coureur om ook hard mee te gaan.

Kijk je naar hoe weinig mini foutjes Max maakt, lijkt het er ook op dat ie in de race op allesbehalve 100% zit. LEC moet die auto helemaal uitwringen om bij te blijven. In veel snelle rondjes zie je 'zijn move' om een klein beetje gas te blijven geven tijdens hard remmen, zodat de auto niet spint.

De Max RB combo is extreem dominant, nog meer na de nieuwe vloer regels. Ik denk Max dit seizoen heel veel records gaat verpulveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:24
siggy schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:21:

Lewis heeft wel heel veel karaktertrekjes die niet als positief ervaren worden door velen. Steekjes onderwater continu als er weer iets gebeurd wat hem niet bevalt. Als ie niet zo verdomd getatalenteerd was, had elk team hem allang op de feiten gedrukt. Maar bij Mercedes wordt het juist versterkt.
Welk talent? Hij wordt door Russel voor snot gereden!! Naar mijn inziens, niet presentatief maar gewoon mijn mening, staat Ham op het niveau "best of the rest".

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
ParaDroid2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:42:
Ik ben gisteren nog zeer kritisch geweest op De Vries, laat hem maar mijn ongelijk bewijzen :) Ik wens hem alle succes
Hij heeft zeker mijn ongelijk bewezen, hij blijkt toch echt een heel stuk beter dan Latifi en zou w.m.b. toch zeker niet misstaan op de grid. Goede race van hem, zeker gezien de omstandigheden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Sharky schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:23:
[...]
Definieer 'kans'. Volgens mij wil je zo hoog mogelijk eindigen met zoveel mogelijk punten. Kampioen worden is voor de meesten niet meer mogelijk, maar je wilt alsnog zoveel mogelijk punten. Met de mentaliteit 'vechten doe je alleen als je een kans maakt' kom je überhaupt niet op het hoogste niveau.
Als je weet dat je als team in F1.5 rijdt, en Max heeft geen zichtbare of onzichtbare problemen waardoor zijn laptimes vergelijkbaar zijn aan die van jou, dan ga je niet met Max ouwehoeren. Types als Alonso willen dat nog wel eens doen bij Hamilton, maar in 99% van de gevallen is het totaal zinloos en je team zal je er ook niet dankbaar voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 13:10
Spotmatic schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:29:
[...]

Als je weet dat je als team in F1.5 rijdt, en Max heeft geen zichtbare of onzichtbare problemen waardoor zijn laptimes vergelijkbaar zijn aan die van jou, dan ga je niet met Max ouwehoeren. Types als Alonso willen dat nog wel eens doen bij Hamilton, maar in 99% van de gevallen is het totaal zinloos en je team zal je er ook niet dankbaar voor zijn.
Zelfs Mercedes begint er niet meer aan. Je onderdelen raken oververhit, je banden gaat stuk en je weet dat op start-finish hij er nog voordat de DRS open staat al voorbij is gevlogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-06 08:12

psy

murphydrz schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:25:
[...]

Welk talent? Hij wordt door Russel voor snot gereden!! Naar mijn inziens, niet presentatief maar gewoon mijn mening, staat Ham op het niveau "best of the rest".
Nouja.
Hamilton. Van 19 naar 5
Russel. Van 2 naar 3

Ik heb niets met Hamilton,maar dit was echt wel de betere score voor Ham.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:24
psy schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:36:
[...]

Nouja.
Hamilton. Van 19 naar 5
Russel. Van 2 naar 3

Sergio van 20 naar 6 ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

-tom-562 schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:40:
Degene die nu nog zeurt over Nederlandse fans mag voorlopig z'n mond houden :')
Maar dit was passie! :')

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
[...]

Nouja.
Hamilton. Van 19 naar 5
Russel. Van 2 naar 3

Hoever was max van het lappen van hamilton voordat de safety car kwam? 15 a 20 seconden. Hij had maar erg veel moeite om door het veld te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Het is veel makkelijker om van 19 naar 5 te gaan met een Mercedes, dan op 2 te blijven met een hele snelle Red Bull achter je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
TheBrut3 schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:11:
[...]

Bij Ziggo hadden ze daar best een aardige analyse van. Tldr; Nyck zat precies in het juiste gat, remde op het juiste moment en reed veilig. Latifi zat net verkeerd en ging ook nog eens te vroeg op de rem waardoor hij in het gedrang kwam.
Heet dat niet met een mooi woord awareness? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-06 17:08
murphydrz schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:25:
[...]

Tot snot gereden? Hamilton heeft het tij weer aardig gekeerd de laatste tijd. Ja, Russell staat nog voor in punten door allerlei omstandigheden, maar de laatste tijd is Hamilton geregeld de snellere van de 2. Russell doet het goed en beide zijn wel gewaagd aan elkaar, maar van 'tot snot rijden' is echt geen sprake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-06 08:12

psy

ArgantosNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:45:
[...]Hoever was max van het lappen van hamilton voordat de safety car kwam? 15 a 20 seconden. Hij had maar erg veel moeite om door het veld te komen.
Uiteindelijk gaat het om de punten.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 23:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik mag van Nyck de Vries als persoon vinden wat ik wil maar hij heeft gisteren gewoon een dijk van een race gereden. Als hij volgend jaar niet naast Albon komt te rijden dan weet ik het ook niet meer. Dan zie ik het eigenlijk nooit meer gebeuren en wordt hij meer een Hulkenberg die kan inspringen wanneer nodig.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArgantosNL
psy schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:07:
[...]

Uiteindelijk gaat het om de punten.
Dan is russel prestatie nog steeds beter dan hamilton.

Het beeld van lewis the goat is aardig aan diggelen, voor zijn brand had hij beter kunnen stoppen vorig jaar, maar hij moest en zou die 8ste titel halen. Op het moment zie ik het niet snel gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:11:
Ik mag van Nyck de Vries als persoon vinden wat ik wil maar hij heeft gisteren gewoon een dijk van een race gereden. Als hij volgend jaar niet naast Albon komt te rijden dan weet ik het ook niet meer. Dan zie ik het eigenlijk nooit meer gebeuren en wordt hij meer een Hulkenberg die kan inspringen wanneer nodig.
Maar waarom zou een team voor De Vries kiezen? Hij is intussen ook alweer 27 en heeft intussen dan een race mogen rijden. En in die race heeft hij effectief als prestatie geleverd "geen fouten maken en mee rijden". Hij zat in het treintje en heeft geen poging tot inhalen gedaan, en voor anderen was het ook moeilijk om in te halen dus hij hoefde ook niet echt te verdedigen. Zijn prestatie is dus "geen fouten gemaakt". Zeker knap voor een eerste race. Maar hij heeft zich IMO ook niet (verrassend) in the picture gereden door wel of een goede aanval te doen of goed te verdedigen of zo.

En v.w.b. "hij is al 27", gisteren waren er wat reacties op een soortgelijke opmerking, dat Alonso en Hamilton bv natuurlijk ook al veel ouder zijn. Maar beiden zijn dan ook meervoudig WDC met een bewezen track record. I.p.v. een De Vries kunnen ze net zo goed een semi onbekende rookie pakken die mogelijk "the next big thing" is. Want De Vries zal niet "the next big thing" zijn. Dat is wellicht een Bottas, Perez, Hulkenberg of zo met steady races en in een degelijke autos de punten consistent oppakken. Maar niet iemand die "110% uit de auto haalt".

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:18:
[...]

Maar waarom zou een team voor De Vries kiezen? Hij is intussen ook alweer 27 en heeft intussen dan een race mogen rijden. En in die race heeft hij effectief als prestatie geleverd "geen fouten maken en mee rijden". Hij zat in het treintje en heeft geen poging tot inhalen gedaan, en voor anderen was het ook moeilijk om in te halen dus hij hoefde ook niet echt te verdedigen. Zijn prestatie is dus "geen fouten gemaakt". Zeker knap voor een eerste race. Maar hij heeft zich IMO ook niet (verrassend) in the picture gereden door wel of een goede aanval te doen of goed te verdedigen of zo.

En v.w.b. "hij is al 27", gisteren waren er wat reacties op een soortgelijke opmerking, dat Alonso en Hamilton bv natuurlijk ook al veel ouder zijn. Maar beiden zijn dan ook meervoudig WDC met een bewezen track record. I.p.v. een De Vries kunnen ze net zo goed een semi onbekende rookie pakken die mogelijk "the next big thing" is. Want De Vries zal niet "the next big thing" zijn. Dat is wellicht een Bottas, Perez, Hulkenberg of zo met steady races en in een degelijke autos de punten consistent oppakken. Maar niet iemand die "110% uit de auto haalt".
Ja want als je 1 dag van tevoren hoort dat je een formule 1 grand prix gaat rijden zegt dat natuurlijk exact iets over je rijstijl als je een heel jaar rijdt en je je goed kan voorbereiden 8)7

Nu ben ik ook geen Nyck fan maar je mag hem wel iets meer credits geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 18:15
AtlAntA schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:20:
[...]

Ja erger ik me ook een beetje aan. En het gebeurt niet alleen bij Max maar ook bij de Ferrari's en Mercedessen. Dan starten de snelle auto's achteraan wegens penalties en dan gedraagt de rest van het veld zich alsnog alsof er blauwe vlaggen worden gezwaaid.

En al helemaal bij de zuster/klanten teams. Lijkt soms alsof er maar 3 (en alpine) teams meedoen ipv 10. Als F1 maar geen DTM wordt.
Max en de Ferrari's zijn gewoon sneller. Als ze er op het rechte stuk voor de bocht nog voorbij zijn, valt er weinig te verdedigen :+

Hamilton had het een stuk moeilijker om door het veld te komen. En dat was zichtbaar en hij werd er zeker niet zomaar langs gelaten.

vwb HAM vs RUS. Ben geen hamilton-fan, maar HAM is begin van het jaar bezig geweest met setups als we hem moeten geloven. Toen dat klaar was, was HAM toch wel de snellere. Niet veel sneller, maar dat is genoeg om eigenlijk wel altijd sneller te zijn. Russel is geen Hamilton (nog).
[...]

Nouja.
Hamilton. Van 19 naar 5
Russel. Van 2 naar 3

Tja met die logica heeft Sainz het ook beter gedaan dan Leclerc :+ Als je vooraan begint kun je enkel dalen, niet stijgen. :+ Dus doe je het altijd slechter als iemand die achteraan begint :P

Hamilton was ook 3e geworden. De auto is er gewoon niet. Dat zag je al aan de qualy-tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
[...]

Hij heeft toch wel een anderhalve poging op Gasly gedaan en heeft best verdedigend moeten rijden tov Zhou. Alhoewel weinig flamboyant en de relatief onder de radar was er toch erg lang veel druk van achteren en daar is hij gewoon goed mee omgegaan.

Ik denk niet dat Williams graag the next best thing rookie rijder in hun team wil want die zal na 2 seizoenen of nog eerder al graag naar een beter team willen en dan kan Williams weer overnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 14:01

Darkasantion

Just keep swimming!

[...]

Kan me hier wel bij aansluiten, De Vries heeft het netjes gedaan en krijgt ook terechte lof vanuit verschillende kanten, echter is hij al 27 jaar en daardoor relatief "oud" voor Formule 1 begrippen.
Als je dan geld hebt om te investeren in een coureur, kun je inderdaad beter een jonge rookie aantrekken die potentie heeft om zo vooruit te komen en jezelf in the picture te rijden, of een echt ervaren coureur aantrekken die verder helpt met het ontwikkelen van de auto, zoals een Riccardo/Hulkenberg/Bottas. Bouw je daarmee solide en betrouwbare basis voor de toekomst.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

ArgantosNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:17:
[...]

Dan is russel prestatie nog steeds beter dan hamilton.

Het beeld van lewis the goat is aardig aan diggelen, voor zijn brand had hij beter kunnen stoppen vorig jaar, maar hij moest en zou die 8ste titel halen. Op het moment zie ik het niet snel gebeuren.
Mij bekruipt het gevoel dat het Lewis the GOAT brand belangrijker is voor z'n fans dan voor Lewis zelf... Ik denk dat hij, zolang hij voor Merc mag rijden, gewoon door blijft gaan. Alle coureurs onderling weten natuurlijk heel goed dat de auto 90% van de performance bepaalt.

Ik denk alleen wel dat Lewis z'n ego op het gebied van de auto ontwikkelen een knauw heeft opgelopen. Voor de zomerstap liep hij er vrijwel elke race mee te koop dat hij tot laat in de avond nog met de engineers om de tafel zat. Die kant van Lewis is toch wel een stille dood gestorven nu, wat voor mij toch ook een indicatie is dat hij het bijltje erbij neer heeft gegooid en heeft moeten accepteren dat ook hij weinig aan de situatie kan veranderen. Ineens begrijpt hij ongetwijfeld een stuk beter hoe mensen als Vettel, Verstappen en Leclerc zich in de voorgaande jaren hebben gevoeld.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-06 17:08
[...]

En in die race heeft hij effectief als prestatie geleverd "geen fouten maken en mee rijden". Hij zat in het treintje en heeft geen poging tot inhalen gedaan, en voor anderen was het ook moeilijk om in te halen dus hij hoefde ook niet echt te verdedigen. Zijn prestatie is dus "geen fouten gemaakt".
Als je een dag van tevoren gevraagd wordt om in te vallen in een Williams is dat misschien ook wel beste wat je kan doen...geen fouten maken en meerijden en vervolgens nog punten binnehalen ook. je kan proberen spectaculaire inhaalacties te maken om te laten zien wat je kan... maar als rookie die zich probeert te bewijzen, is het misschien beter gewoon een solide betrouwbare race te rijden en punten te pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:10
Darkasantion schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:37:
[...]

Kan me hier wel bij aansluiten, De Vries heeft het netjes gedaan en krijgt ook terechte lof vanuit verschillende kanten, echter is hij al 27 jaar en daardoor relatief "oud" voor Formule 1 begrippen.
Als je dan geld hebt om te investeren in een coureur, kun je inderdaad beter een jonge rookie aantrekken die potentie heeft om zo vooruit te komen en jezelf in the picture te rijden, of een echt ervaren coureur aantrekken die verder helpt met het ontwikkelen van de auto, zoals een Riccardo/Hulkenberg/Bottas. Bouw je daarmee solide en betrouwbare basis voor de toekomst.
Wat veel mensen denk ik niet zien is dat je er wel een rookie in kan zetten maar dat veel rookies ook echt overated zijn. Veel F2 kampioenen zijn echt allemaal niet goed. Je hebt als Williams veel meer aan een coureur als de Vries om de auto verder te ontwikkelen dan een nieuwe jonge courier die weinig snapt hoe je een auto moet verbeteren.
Als zou het maar voor een paar jaar zijn, je haalt uit de Vries veel meer goede feedback en ontwikkeling dan aan een bv Schumacher en Mazepin bij Haas. Dat sloeg helemaal enrgens op. Die auto zou toen echt nooit beter worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Met een hele vroege stop wat de boel compliceerde.

Neemt niet weg dat Hamilton het doet in een Mercedes die dit jaar duidelijk minder overspeed heeft ten opzichte van vorige jaren. Maakt inhalen toch iets lastiger.

De komende jaren zullen interessanter worden als de teams dichter naar elkaar kruipen. Mag je toch meer strijd verwachten.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-03 07:50
De Vries wordt onderschat, dat stoort me een beetje. Wat hij gisteren heeft laten zien, is ontzettend knap. Dat is niet zomaar 'geen fouten maken'. Hij reed een bijna perfecte race, op de reprimande na, in een lastige auto (minder lastig dan de Williams van vorig jaar). Hij weerstond de druk, ging goed met z'n banden om (de eerste stint op soft was t.o.v. alle mediums om hem heen gewoon indrukwekkend).
Verder worden veel rookies overschat. Ervaring is in de autosport veel waard. Rookies presteren vaak helemaal niet zo goed als je zou verwachten. Zie het hele AT-RBR verhaal. Verstappen is de enige echte uitzondering deze jaren, maar dat is echt een mega, megatalent. F1 is een complex gebeuren, je moet meer hebben dan talent - auto kunnen ontwikkelen, consistent zijn, mentaal sterk, omgaan met druk, financiële plaatjes.

En dat alles bij elkaar begint er gewoon steeds beter uit te zien voor De Vries. Hij is heel all-round, snel, kan goed omgaan met banden, is geliefd binnen teams (F1 is een teamsport), is geen choker op beslissende momenten, heeft nu veel ervaring met ontwikkelen van auto's. Ik zie echt serieuze kansen voor hem.
Het argument dat 'ie al 27 is, is een gevoelsargument maar in autosport minder belangrijk dan veel mensen denken. We zijn verwend met Max, maar niet iedereen kan de GOAT zijn of opvolgen. Voor de meeste coureurs is het een hels gevecht om in de F1 te komen en daar te blijven, met alle factoren die daarvan op invloed zijn. Zo'n strijd zie je ook bij De Vries, maar als hij er komt, heeft hij het verdiend.

[ Voor 6% gewijzigd door Loekoe op 12-09-2022 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 19:11
Bansheeben schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:38:
[...]

Mij bekruipt het gevoel dat het Lewis the GOAT brand belangrijker is voor z'n fans dan voor Lewis zelf...
Iets wat hij zelf jaar na jaar zelf benadrukt. Een GOAT bestaat niet omdat je generaties niet kunt vergelijken
Ik denk alleen wel dat Lewis z'n ego op het gebied van de auto ontwikkelen een knauw heeft opgelopen. Voor de zomerstap liep hij er vrijwel elke race mee te koop dat hij tot laat in de avond nog met de engineers om de tafel zat. Die kant van Lewis is toch wel een stille dood gestorven nu, wat voor mij toch ook een indicatie is dat hij het bijltje erbij neer heeft gegooid en heeft moeten accepteren dat ook hij weinig aan de situatie kan veranderen. Ineens begrijpt hij ongetwijfeld een stuk beter hoe mensen als Vettel, Verstappen en Leclerc zich in de voorgaande jaren hebben gevoeld.
Het is niet omdat het niet iedere vijf minuten verkondigd wordt dat hij niet meer bezig is met dat testwerk. Ik heb eigenlijk de indruk dat al dat werk nu zijn vruchten begint af te werpen. Waar hij in het begin van het seizoen om de oren werd gereden door Russel, staat hij nu op min of meer gelijk niveau. Maar dat is maar een gevoel. Beetje te lui om cijfers op te zoeken of het gevoel correct is ;)
Loekoe schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:50:
De Vries wordt onderschat, dat stoort me een beetje. Wat hij gisteren heeft laten zien, is ontzettend knap. Dat is niet zomaar 'geen fouten maken'. Hij reed een bijna perfecte race, op de reprimande na, in een lastige auto (minder lastig dan de Williams van vorig jaar). Hij weerstond de druk, ging goed met z'n banden om (de eerste stint op soft was t.o.v. alle mediums om hem heen gewoon indrukwekkend).
Verder worden veel rookies overschat. Ervaring is in de autosport veel waard. Rookies presteren vaak helemaal niet zo goed als je zou verwachten. Zie het hele AT-RBR verhaal. Verstappen is de enige echte uitzondering deze jaren, maar dat is echt een mega, megatalent. F1 is een complex gebeuren, je moet meer hebben dan talent - auto kunnen ontwikkelen, consistent zijn, mentaal sterk, omgaan met druk, financiële plaatjes.

En dat alles bij elkaar begint er gewoon steeds beter uit te zien voor De Vries. Hij is heel all-round, snel, kan goed omgaan met banden, is geliefd binnen teams (F1 is een teamsport), is geen choker op beslissende momenten, heeft nu veel ervaring met ontwikkelen van auto's. Ik zie echt serieuze kansen voor hem.
Het argument dat 'ie al 27 is, is een gevoelsargument maar in autosport minder belangrijk dan veel mensen denken. We zijn verwend met Max, maar niet iedereen kan de GOAT zijn of opvolgen. Voor de meeste coureurs is het een hels gevecht om in de F1 te komen en daar te blijven, met alle factoren die daarvan op invloed zijn. Zo'n strijd zie je ook bij De Vries, maar als hij er komt, heeft hij het verdiend.
Denk dat zijn probleem nu vooral is dat er zeer veel talent uit de opstapreeksen staan te kloppen aan de deur.

[ Voor 39% gewijzigd door Kenhas op 12-09-2022 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:43

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kenhas schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:52:
[...]

Iets wat hij zelf jaar na jaar zelf benadrukt. Een GOAT bestaat niet omdat je generaties niet kunt vergelijken
Precies. We krijgen straks meer races op de kalender, dus het aantal gewonnen races zegt straks ook niet zoveel tov jaren 80 oid.
Nu kun je in een jaar waar je wagen technisch dominant is gewoon heel veel punten/races pakken.
Het blijft een teamsport en mechanische sport dus om het enkel aan de coureur toe te schrijven klopt ook niet, ook al vinden de betreffende fans natuurlijk wel dat alle successen alleen maar mogelijk waren door die coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-03 07:50
[...]

[...]

Het is niet omdat het niet iedere vijf minuten verkondigd wordt dat hij niet meer bezig is met dat testwerk. Ik heb eigenlijk de indruk dat al dat werk nu zijn vruchten begint af te werpen. Waar hij in het begin van het seizoen om de oren werd gereden door Russel, staat hij nu op min of meer gelijk niveau. Maar dat is maar een gevoel. Beetje te lui om cijfers op te zoeken of het gevoel correct is ;)

[...]

Denk dat zijn probleem nu vooral is dat er zeer veel talent uit de opstapreeksen staan te kloppen aan de deur.
Dat is niet specifiek voor deze tijd. Er is ALTIJD veel talent, dat is hoe een competitieve sport als F1 werkt. Er zijn maar heel weinig zitjes. Het is een ratrace. Er kloppen zoveel jonge gasten steeds weer aan de deur.
Met andere woorden: het probleem dat hij heeft, heeft iedereen. Maar ik probeer te schetsen dat los van dat argument wat je aandraagt (die waar is), het totaalplaatje er voor De Vries gewoon steeds beter begint uit te zien. En dan kun je alsnog winnen van die zogenaamde jonge talenten, die vaak minder hebben bewezen dan De Vries heeft gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 13:12
Sharky schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:23:
[...]

In ronde 50 van de 52 heeft het verdedigen zin als je op circuits in Singapore, Monaco, Melbourne, Boedapest, Austin rijdt. Zelfs op Monza of Spa zou je het nog kunnen proberen met de finishlijn in zicht.

Maar in het begin van de race jouw positie gaan verdedigen tegen een team dat 2/3 seconde per ronde sneller rijdt, is gewoon dom en zelfmoord voor de rest van de race.

Jammer, want dit geeft wel het krachtsverschil pijnlijk weer, maar in de hedendaagse F1 wel de realiteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-06 11:07
Als je de inval beurt van De Vries vergelijkt met die van Hülkenberg dit jaar (en vorig jaar) dan heeft ie het gewoon top gedaan. Zonder voorbereiding op de fabriek/briefings, geen FP1&2 en niet optimaal in de wagen zitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mj2sL schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:21:
Volgens mij waren dat vrijwel allemaal auto's die veel langzamer waren. De kwalificatietijden van de gasten om hem heen waren 1 tot 2 seconden langzamer. Dus wat dat betreft zinloos om hard te verdedigen, ze racen niet om p1 maar om wellicht een podiumplek of goede punten. Zonde om je banden om zeep te helpen om een veel snellere auto tegen te houden.
[knip]
Volgens mij was het dezelfde Verstappen die daarin niet meeging, ik denk bijv. aan Canada 2016. Verstappen had al snel de naam dat ie verschrikkelijk lastig voorbij te komen was (Rosberg het meest vocaal daarover), en als je er al voorbij kwam dat je nog steeds op moest letten dat ie er bij een volgende bocht niet alweer tussen zat. Verstappen is het voorbeeld van een racer pur sang, en daarom is ie ook zover gekomen.

Dat is één van de redenen waarom ik hem zo graag zie racen (echt racen bedoel ik, knokken om de plekken), vanaf zijn Formula 3 Euro periode was het werkelijk al heel vaak genieten. Hij maakte aardig wat foutjes bij aanvang maar leerde zo ontzettend snel, dat was prachtig om mee te mogen maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Grappig dat een aantal hier denken dat andere coureurs voor Max aan de kant gaan, dat valt wel mee, Max heeft t.o.v. anderen een dus danig grote overspeed dat hij zijn RB er op plaatsen naast kan zetten waar hij dat wil. Tijdens de start was het heel duidelijk dat hij heel snel van zijn plek kon, hij wist een paar plekken te winnen, maar daarna ging hij even in de bekijk en cruis mode om juiste plekken te vinden. Het is echt niet dat Alonso Max er heel makkelijk langs laat, maar Max heeft zo'n goede auto onder z'n kont dat hij er veel meer mee kan dan anderen.

De Vries is inderdaad soms net een te voorbeeldige schoonzoon, net te bespraakt daardoor komt hij over soms over als net te gelikt.... Maar goed, is dat een probleem? Neuh, zolang hij Toto z'n uitspattingen niet goed gaat praten is er echt niets met hem mis.

Daarbij denk ik echt dat Nyck beter is dan LAT, STR of MAG of TSU, dus wat dat betreft heeft hij gewoon een plek verdiend gisteren.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:26
Ik zag een bericht voorbij komen dat de auto van Max bekogeld zou zijn door een “F1 fan”. Als je in de F1tv stream op 1:50:58 stopt, zie je inderdaad een beschadigde engine cover.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OIZJ3J9mKRrP_exL25vEJIXjgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3VafNNTaImskrAlED965eMF.jpg?f=fotoalbum_large

Maar misschien was het wel gewoon een aanvaring met een duif :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 10:57

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

biobak schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:36:
Ik zag een bericht voorbij komen dat de auto van Max bekogeld zou zijn door een “F1 fan”. Als je in de F1tv stream op 1:50:58 stopt, zie je inderdaad een beschadigde engine cover.

[Afbeelding]

wow, iemand die een rijdende F1 auto vanaf de tribune weet te raken moeten ze samen met een F1 stadion verbod een baseball contract aanbieden. Als het waar is: wat een idioot, maar respect voor mik- en gooikunst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA

[Afbeelding]

Beschadigde engine cover werd ook al benoemd op f1tv inderdaad. Daarna niks meer over gehoord.

Als dit echt door 'fans' komt dan mogen wat mij betreft de races weer lekker zonder publiek worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MartijnV03 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:11:
Als je de inval beurt van De Vries vergelijkt met die van Hülkenberg dit jaar (en vorig jaar) dan heeft ie het gewoon top gedaan. Zonder voorbereiding op de fabriek/briefings, geen FP1&2 en niet optimaal in de wagen zitten.
Niet optimaal in de wagen zitten? Bron?
De Vries is een kop kleiner dan Albon, dus tenzij hij hele grote voeten heeft past hij makkelijk in die auto. Daarnaast kwam hij pas een half uur in FP3 de baan op omdat ze de pedaal posities nog moesten aanpassen (20cm dichterbij plaatsen). Daarnaast heeft De Vries een eigen stoeltje voor in de Williams. Immers heeft hij al eerder dit seizoen een FP1 in exact die auto gereden. En als het stoeltje niet goed was dan hadden ze dat daarna nog kunnen aanpassen.

Dat is ook een wijze les geweest na Silverstone 2020. Hulkenberg die last minute moest invallen. Die heeft toen vrijdagmorgen pas de seat fitting gedaan op de fabriek (gelukje dat Racing Point letterlijk op een steenworp van het circuit ligt). En zijn stoeltje was toen inderdaad niet goed, en zullen ze vast voor de week erna een nieuwe gemaakt hebben. Voor 2021 heeft McLaren toen volgens mij aangekondigd dat ze DiResta als reserve hadden gecontracteerd, en die heeft toen ook pre-season een seat fitting gedaan. En nu Hulkenberg begin dit jaar moest invallen bij AM was dit ook geen probleem dus die had blijkbaar ook al vooraf een seat fitting gedaan. Dat De Vries niet comfortabel in die auto zat lijkt mij dus sterk. Ja, wellicht kon het beter, maar grotere issues zullen ze, als ze er al waren, na die voorgaande FP1 toch echt wel er uit hebben gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

AtlAntA schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:56:
Beschadigde engine cover werd ook al benoemd op f1tv inderdaad. Daarna niks meer over gehoord.

Als dit echt door 'fans' komt dan mogen wat mij betreft de races weer lekker zonder publiek worden gedaan.
Je zou de op onboards van Verstappen moeten kunnen achterhalen wanneer die heeft plaatsgevonden. Dit kan namelijk niet hebben plaatsgevonden zonder dat de coureur dit heeft gemerkt. Toen Verstappen over de finish ging voor winst zag ik inderdaad wat stickerwerk loszitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

[Afbeelding]

Nou, laat het circuit de schade maar betalen. Blijkbaar was er een serieus gebrek aan beveiliging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

RobertMe schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:58:
[...]

Niet optimaal in de wagen zitten? Bron?
De Vries is een kop kleiner dan Albon, dus tenzij hij hele grote voeten heeft past hij makkelijk in die auto. Daarnaast kwam hij pas een half uur in FP3 de baan op omdat ze de pedaal posities nog moesten aanpassen (20cm dichterbij plaatsen). Daarnaast heeft De Vries een eigen stoeltje voor in de Williams. Immers heeft hij al eerder dit seizoen een FP1 in exact die auto gereden. En als het stoeltje niet goed was dan hadden ze dat daarna nog kunnen aanpassen.

Dat De Vries niet comfortabel in die auto zat lijkt mij dus sterk. Ja, wellicht kon het beter, maar grotere issues zullen ze, als ze er al waren, na die voorgaande FP1 toch echt wel er uit hebben gehaald.
Een juiste stoel is belangrijk, maar er is veel meer belangrijk dan alleen de stoel, bijvoorbeeld de positie hoe deze in de auto gemonteerd zijn, Omdat Albon een stuk langer is, kan het maar zo zijn dat de montage van de stoel anders is, dat ze ondanks dat een stoel op maat hebben een beetje hebben moeten schipperen met de montage waardoor Nyck geen ideale positie heeft tot een statisch stuur. e.e.a. blijkt er inderdaad al uit dat ze de padelbox 20cm naar Nyck toe moesten brengen.

Hij klaagde over z'n schouders, kan dus inderdaad maar zo zijn dat z'n positie tot aan het stuur niet helemaal top is geweest. Daarbij, de Williams is een auto met weinig downforce, ondanks dat een F1 met stuurbekrachtiging rond rijd kan het maar zo zijn dat van wege de lage downforce er veel meer aan het stuur gesleurd moet worden om hem rond de bocht te krijgen....

Nee, niet erg dat de Vries even uit de auto geholpen moet worden, gaat als hij z'n eigen auto heeft vast beter....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
AtlAntA schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:56:
[...]

Yep laten we iedereen laten boeten voor de actie van 1 gek, ipv die gek opsporen en opsluiten. |:(

erutangiS

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:51
[...]

Nyck had 2 problemen:

1. In 2017 (LEC) en 2018 (RUS, NOR, ALB) zat hij in een sterk veld in de F2. En kwam hij net tekort. 2018 had anders kunnen zijn, aangezien het best dicht op elkaar zat. DEV was P4, met 17 punten achterstand op P2 (NOR) en 10 op P3 (ALB)

2. Hij neemt geen grote hoeveelheid geld mee.
Er zijn anderen uit zijn generatie die het wel tot F1 geschopt hebben met een minder CV.

Met het budget plafond wordt punt 2 een stuk minder erg. Salaris van de coureurs valt buiten de budget cap, maar als je niet meer zoveel hoeft uit te geven, heb je ook minder nodig.

Voor zover ik kan beoordelen ligt Nyck in de hele paddock als persoonlijkheid goed. Ook niet onbelangrijk (zie princess Pascal Wehrlein). Bij de teams, maar ook bij de media.
Ook dat helpt. En dan heb je ook nog eens een gazillion Nederlandse F1 fans overal nu...

Als laatste denk ik dat de Williams van dit jaar niet eens zo'n slechte plek is om te zitten. Als dat volgend jaar ook nog zo is, dan kun Nyck en Albon nog best eens leuke dingen laten zien af en toe.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MrOleo schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:26:
[...]

Yep laten we iedereen laten boeten voor de actie van 1 gek, ipv die gek opsporen en opsluiten. |:(
Maar je bent het toch met me eens dat wanneer het Max betreft, er met 2 maten wordt gemeten? Of komt het echt door die oranje bril.

NL "fans" vs UK "fans" vs Tifosi "fans".

F1TV alsmede Sky geven er amper aandacht wanneer UK "fans" of Tifosi "fans"

:r

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Klopt, maar hij gaf tijdens een van z'n post-race interviews ook aan niet zo intensief getraind te hebben, wat het wat lastiger maakte om al die G-krachten op te vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[Afbeelding]

Mij viel gisteren toevallig ook op dat er daar iets flapperde tijdens de laatste ronde ! Dacht nog heb het misschien niet goed gezien, zal wel.

Als dat echt door 'fans' gedaan is, dan is dat pas echt bizar gedrag. :N -O-

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07
Het is mooi dat De Vries zijn kans heeft gepakt en solide naar een punten finish heeft gereden. Even geluk gehad met uitvallen van Riciardo en ook geluk gehad dat hij juist mocht invallen in Monza, een niet heel lastig circuit waar je zelfs nog enigszins kan “uitrusten” op de rechte stukken. Ik had eigenlijk wel iets meer verwacht van zijn prestaties op de medium band tussen alle hards…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06 21:37
Help!!!! schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:52:
[...]

Mij viel gisteren toevallig ook op dat er daar iets flapperde tijdens de laatste ronde ! Dacht nog heb het misschien niet goed gezien, zal wel.

Als dat echt door 'fans' gedaan is, dan is dat pas echt bizar gedrag. :N -O-
Heb het net even proberen terug te vinden, maar het is ergens tussen ronde 26 en 30 gebeurt.
Ronde 26 bij zijn pitstop is er nog niets te zien, en in ronde 30 flappert het al los.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:26

Marc H

- - Is wakker - -

Bullet NL schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:20:
[...]

Nee, niet erg dat de Vries even uit de auto geholpen moet worden, gaat als hij z'n eigen auto heeft vast beter....
Ik betwijfel of het niet erg is, de FIA heeft een regel dat een coureur in 5 seconden zonder hulp uit de auto moet kunnen komen. Ik betwijfel of Nyck daaraan voldeed aan het einde van de race.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
JB schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:28:
[...]

Maar je bent het toch met me eens dat wanneer het Max betreft, er met 2 maten wordt gemeten? Of komt het echt door die oranje bril.

NL "fans" vs UK "fans" vs Tifosi "fans".

F1TV alsmede Sky geven er amper aandacht wanneer UK "fans" of Tifosi "fans"

:r
Ja, welkom op aarde waar overal, maar dan ook overal met twee maten wordt gemeten.
Ik kan me daar echt niet druk om maken.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MrOleo schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:23:
[...]

Ja, welkom op aarde waar overal, maar dan ook overal met twee maten wordt gemeten.
Ik kan me daar echt niet druk om maken.
Dat is ook het beste. Enige respect wat ik hiervoor heb, is dat Max met die enorme druk om weet te gaan.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 31 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord