[F1 2022] Race 16 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 33 Laatste
Acties:
  • 124.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:07
enchion schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:18:
[...]

Dit was idd wel veel Grand (ioser) dan een race te zien, veel interessanter zo`n safetycar, en veel prestigieuzer voor de winnaar deze uitslag, en al die mensen die dure kaartjes hebben gekocht zullen dit zeker nog een keer willen doen.

SC is niet genoeg als de auto niet weggehaald kan worden. Je hebt makkelijke locaties (Vettel) en moeilijke locaties (Daniel), FIA moet precies weten hoe moeilijk het is voor elke plek van de track om daar te komen en iets weg te halen.

F1 is btw zowiezo gemaakte spanning.
Schaf de SC dan helemaal af, die auto staat zonder schade (geen brokstukken) netjes langs de kant en kan makkelijk worden verwijderd, terwijl de auto's achter de SC er makkelijk langs kunnen rijden. Men had gewoon met die SC Verstappen moeten opvangen ipv daar 2 a 3 rondes over doen.

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Mattia Binotto: "Finishing behind the SC is bad. It's bad for the sport" of zoiets.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
De auto stond ook niet echt gevaarlijk. Ze hadden zelfs door kunnen gaan met dubbel geel in Lesmo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
MrOleo schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:34:
[...]

Schaf de SC dan helemaal af, die auto staat zonder schade (geen brokstukken) netjes langs de kant en kan makkelijk worden verwijderd, terwijl de auto's achter de SC er makkelijk langs kunnen rijden. Men had gewoon met die SC Verstappen moeten opvangen ipv daar 2 a 3 rondes over doen.
zoiets als dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
TinusXIII schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:29:
[...]

Gaat het niet om het feit dat hij bijna die kraan ramde die de auto van Ricciardo wegtakelde?
Ja, dat moet het haast wel zijn. Gevaarlijke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

Bloodclot

Jawier!

MrOleo schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:34:
[...]

Zodra je achter de sc rijdt, mag je de sc niet inhalen, ik denk dat mercedes dat heel goed heeft getimed (of gewoon geluk) dat rus hierdoor niet meer aan kon sluiten, dus een extra ronde nodig is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:34:
Mattia Binotto: "Finishing behind the SC is bad. It's bad for the sport" of zoiets.
En vorig jaar wilden ze juist wel achter de SC finishen

[ Voor 13% gewijzigd door Exocet op 11-09-2022 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20

JB

Cédric roelt!

Exocet schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:37:
[...]

En vorig jaar wilden ze juist wel achter de SC finishen
Sky is het er niet mee eens :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
TIGER1125 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:32:
[...]

Ja, maar het lijkt wel alsof DEV gewoon helemaal geen of heel weinig gas geeft en ZHOU volle bak gas geeft... Of DEV is iets op z'n stuur aan het doen of stopt ineens gewoon met vermogen geven.
Hij accelereert rustig uit de bocht en remt dan opeens (redelijk rustig) af, met zo een gat dat voor je valt en op een recht stuk is dat gewoon erratic. Geen idee wat voor precedent hiervoor is. Hopelijk laten ze het bij een reprimande, iets anders is overdreven.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

TheBrut3 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:36:
De auto stond ook niet echt gevaarlijk. Ze hadden zelfs door kunnen gaan met dubbel geel in Lesmo.
Dubbel geel doen ze eigenlijk niet echt meer. Dan gaan ze vrij snel over naar een vsc of sc. Misschien circuits forceren om op iets meer strategische plaatsen kranen te hebben, want het duurde gewoon veel te lang. Ja de bak hing vast, maar geef dan kleine heftrucks ofzo aan de marshalls :+ In de jaren 90 op Suzuka hadden de Japanners van die kleine 'baggertjes' die heel snel auto's wegkregen. Lijkt wel achteruitgang wat betreft weghalen van auto's. Duurt allemaal langer.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Nee tuurlijk niet..... :?
Was in respons dat dit rode vlag moest worden, dus als in schaf SC af en maak elke stilstaande auto die niet direct bij een exit staat geparkeerd standaard een rode vlag, als je dit rode vlag waardig vind.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:54:
[...]

Really? Naar mijn mening maakt het geen bal uit of je nou man of vrouw bent en moet je zowel de tokkies die niet normaal tegen vrouwen als de tokkies die niet normaal doen tegen RBR fans pakken.
Zie Saturnus in "[F1 2022] Race 16 GP van Italië"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 14:28
Het lijkt me voor de andere teams waanzinnig moeilijk om in te schatten welke kant ze op moeten met de ontwikkeling van de auto voor volgend jaar. Ik betwijfel zeer of RBR per definitie de beste auto heeft, in ieder geval zeker de beste auto voor Max. Maar Perez, die in het verleden bewezen heeft bepaald geen pannenkoek te zijn, wordt compleet om de oren gereden door Max. Perez en Russell zitten maar 7 punten achter mekaar. We hebben vandaag weer gezien hoe vervelend goed Verstappen is. Dat maakt het voor de engineers echt een heel ingewikkeld verhaal.
Ik denk dat de auto's van Mercedes en Leclerc echt niet zo lastig te besturen zijn als ze soms beweren. Er zit natuurlijk wel waarheid in, maar de grote waarheid is dat Verstappen op dit moment echt buitenaards is. Je kunt dan wel controle willen, maar feit is: niemand is op dit moment goed genoeg om hem te verslaan, ook al kan de auto dat wel zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Loekoe op 11-09-2022 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:29

Vuvuzela

My spire is forming

MrOleo schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:40:
[...]
Nee tuurlijk niet..... :?
Was in respons dat dit rode vlag moest worden, dus als in schaf SC af en maak elke stilstaande auto die niet direct bij een exit staat geparkeerd standaard een rode vlag, als je dit rode vlag waardig vind.
Alleen als ze dan ook de regels aanpassen dat teams niet aan de auto's mag komen tijdens een rode vlag. Anders heeft iedereen weer nieuwe banden, vleugels etc.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:54

Saffie_time

Why use this? 42!

Toto stond erg zelfvoldaan te lachen toen ze hem vroegen of Russel bewust traag aansloot...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000

Bloodclot

Jawier!

Max en nyck knuffelen het uit. (Twitter dingetje lukt me niet..)

https://mobile.twitter.co...&t=h3pSFoQ7g6oEeLxDkS_OEg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Loekoe schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:43:
Het lijkt me voor de andere teams waanzinnig moeilijk om in te schatten welke kant ze op moeten met de ontwikkeling van de auto voor volgend jaar. Ik betwijfel zeer of RBR per definitie de beste auto heeft, in ieder geval zeker de beste auto voor Max. Maar Perez, die in het verleden bewezen heeft bepaald geen pannenkoek te zijn, wordt compleet om de oren gereden door Max. Perez en Russell zitten maar 7 punten achter mekaar. We hebben vandaag weer gezien hoe vervelend goed Verstappen is. Dat maakt het voor de engineers echt een heel ingewikkeld verhaal.
Wat is daar moeilijk aan?

Ze bouwen de snelst mogelijke auto en max zorgt dat ie er mee om kan gaan.

Makkelijker kun je het niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 14:28
MikeyMan schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:44:
[...]

Ik bedoel voor de engineers van de andere teams. Ga je het format van RBR kopiëren of trek je door op je eigen plan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Laatst online: 20:29
MikeyMan schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:44:
[...]

Wat hebben de andere teams aan een auto waar Max mee om kan gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20

JB

Cédric roelt!

Ik denk dat de auto's van Mercedes en Leclerc echt niet zo lastig te besturen zijn als ze soms beweren. Er zit natuurlijk wel waarheid in, maar de grote waarheid is dat Verstappen op dit moment echt buitenaards is. Je kunt dan wel controle willen, maar feit is: niemand is op dit moment goed genoeg om hem te verslaan, ook al kan de auto dat wel zijn.
Laat RBR nog maar een jaar dominant zijn. Al dat gejank weer over Abu Dhabi. FER heeft andere uitdagingen, die auto lijkt echt wel goed.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:54

Saffie_time

Why use this? 42!

siggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:38:
[...]

Dubbel geel doen ze eigenlijk niet echt meer. Dan gaan ze vrij snel over naar een vsc of sc. Misschien circuits forceren om op iets meer strategische plaatsen kranen te hebben, want het duurde gewoon veel te lang. Ja de bak hing vast, maar geef dan kleine heftrucks ofzo aan de marshalls :+ In de jaren 90 op Suzuka hadden de Japanners van die kleine 'baggertjes' die heel snel auto's wegkregen. Lijkt wel achteruitgang wat betreft weghalen van auto's. Duurt allemaal langer.
Nope, geen materieel op de baan!
Dat heeft al een leven moeten kosten.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:41

DataGhost

iPL dev

TheBrut3 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:36:
Als er wel iets van een ongeluk gebeurt is een auto iets heel anders dan een vangrail/tecpro/grindbak en veel gevaarlijker voor een coureur. Die situatie moet je gewoon niet willen hebben. Doorgaan met dubbel geel is verder best achterlijk als je naar het race-aspect van de sport kijkt. Bovendien zijn er geen vastgestelde snelheidsverminderingen die je moet doen onder dubbel geel dus je zal een mini-race krijgen op het gebied van afremmen, een soort "who's chicken", net zolang tot iemand een penalty krijgt of gewoon tijd dichtrijdt om later een inhaalactie te kunnen doen. Of ja, gewoon een ongeluk kan dus ook altijd nog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:54
Best wel een klein beetje onsmakelijk om dit te posten. De referentie in tekst was al wel genoeg geweest.
Liveleak ook echt……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Loekoe schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:45:
Ik bedoel voor de engineers van de andere teams. Ga je het format van RBR kopiëren of trek je door op je eigen plan?
Er is een groene RB. There is your answer.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:01
Erik van Haren (Telegraaf) tweet zojuist dit:
De Vries is al bij de stewards geweest. Was sprake van miscommunicatie achter de safety car en de ‘delta’ die je moet respecteren. Hij verwacht niet dat hij een straf krijgt. #F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ook voor een miscommunicatie kan je een straf krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Chevy454 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:49:
[...]

Er is een groene RB. There is your answer.
Die gisteren tijdens Q een lagere topsnelheid heeft gereden dan een F2-auto tijdens de sprintrace :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:19
Hier de betreffende Tweet

Ook deze is aardig om te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

TheBrut3 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:50:
Ook voor een miscommunicatie kan je een straf krijgen.
Ik heb de regel even niet precies in m'n hoofd maar volgens mij moet je iets van twee ronden op VSC-snelheid rijden, als je daarna weer langs de SC2 lijn rijdt mag je weer vol gas, behalve de sector/plek waar de SC voor opgeroepen is. Waarschijnlijk om alle auto's zsm aan te laten sluiten maar dat is niet een regel die vaak toegepast hoeft te worden omdat de SC al een stuk eerder de auto's heeft opgevangen. Als je dan nieuw bent en die regel misschien niet kent uit de andere klassen waarin je gereden hebt kan dat verwarrend zijn. Goed, nee, maar kan best dat ze hem laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Saffie_time schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:46:
[...]

Nope, geen materieel op de baan!
Dat heeft al een leven moeten kosten.
Eh, natuurlijk onder de safety car. Ik doelde erop dat het gewoon sneller kon.

Naja de referentie naar Bianchi....er speelde wel meer factoren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Chocoball schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:53:
Hier de betreffende Tweet
[Twitter]
Ook deze is aardig om te lezen
[Twitter]
Leuk om te zien hoe Nyck en Max met elkaar omgaan... Goed voor beide!
Max zit wel gebrand volgend jaar ;) maar wat moet Nyck nou gaan doen?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
NO MICKEY NO!!!

Wat een aanfluiting was dit nu weer?! Ze sturen dus én compleet verkeerd de SC de baan op, waardoor die Russell oppikt i.p.v. Verstappen (was een gat van meer dan 20 seconden pre-SC, dus dat doe je niet per ongeluk maar is gewoon fout), én ze doen die fout niet meteen herstellen door mooi zoals vroeger de lampen uit te zetten en het verkeer langs te zwaaien tot aan de leider. Doordat ze nu Russell hadden opgepikt was het fiasco nog vele malen groter dan in Abu Dhabi. Dat ze hier geen fatsoenlijk eind aan konden breien was toch al vrij snel duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 09-09 12:44
Om Verstappen te verslaan moet er een nieuwe rijder bijkomen die echt een verrassing is, of je auto moet gewoon een stuk beter zijn.
Ik zie Verstappen het liefst in de op 1 na beste auto. Dat maakt het kampioenschap spannend.

Hamilton is overigens ook geen pannenkoek, maar Russell is eigenlijk bijna net zo goed.
Ik kan echt heel moeilijk inschatten of de RB18 beter is dan de Ferrari van nu. Als ik naar Sainz en Perez kijk denk ik van niet, maar Lec is toch ook wel een buitencategorie rijder i.m.o. (niet zo goed als Max) dus die zou met een betere auto Max meer weerstand moeten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Overigens denk ik dat ze nog hadden kunnen racen als ze de SC juist de baan op hadden gestuurd(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:52
RobertMe schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:01:
NO MICKEY NO!!!

Wat een aanfluiting was dit nu weer?! Ze sturen dus én compleet verkeerd de SC de baan op, waardoor die Russell oppikt i.p.v. Verstappen (was een gat van meer dan 20 seconden pre-SC, dus dat doe je niet per ongeluk maar is gewoon fout), én ze doen die fout niet meteen herstellen door mooi zoals vroeger de lampen uit te zetten en het verkeer langs te zwaaien tot aan de leider. Doordat ze nu Russell hadden opgepikt was het fiasco nog vele malen groter dan in Abu Dhabi. Dat ze hier geen fatsoenlijk eind aan konden breien was toch al vrij snel duidelijk.
Dat kun je niet zeggen, want je weet niet wat de afweging geweest is om RUS op te vangen, of de veld volgorde te fixen. Wat je overigens wel kon zien is dat er op een gegeven moment bij het warm weaven van de banden een wagen in de baan van de kraan komt.

Dus de afweging voor art. 55.12 zou best weleens gemaakt kunnen zijn, in de hoop de auto sneller weg te kunnen halen. Echter bleek tijdens de recovery dat ze die auto niet, met de hand, konden verplaatsen. Anders hadden we misschien nog wel 2 rondes kunnen racen.
55.12 If the clerk of the course considers track conditions are unsuitable for overtaking the
message “OVERTAKING WILL NOT BE PERMITTED” will be sent to all Competitors
using the official messaging system.
Voor zover dit heeft plaats gevonden, was het wel allemaal conform de regels in het boekje.

Of het boekje dan aangepast moet worden is een andere discussie. Maar zoals Wolff ook al gezegd heeft het verdiend niet de schoonheidsprijs maar is wel volgens de regels gegaan.

[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 11-09-2022 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
En ik zou eigenlijk zeggen. Vanaf 10 ronden tot het einde geen sc meer voor meer dan 2 ronden, dan rode vlag of iets in die trant.
Het is een beetje een lastige ivm brandstof en niet willen finishen onder SC, anders zou je zeggen dat SC rondes gewoon niet tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
pilskes schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:55:
Afstellen voor 1 snelle ronde is niet hetzelfde als een goede race-afstelling... Ik denk dat Max vooral een goede raceauto wil hebben.
Mmm, zo te zien had ik gelijk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sNielz123
pilskes schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:06:
[...]

Mmm, zo te zien had ik gelijk!
Gefeliciteerd. 1 kudo voor jou <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vuvuzela schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:44:
[...]

Alleen als ze dan ook de regels aanpassen dat teams niet aan de auto's mag komen tijdens een rode vlag. Anders heeft iedereen weer nieuwe banden, vleugels etc.
Die regel slaat zowiezo nergens op, tijdens geel/safetycar mag een rijder ook niet enginemodes omlaag stellen om ze voor groen weer omhoog te zetten.
Als je die setup opties niet mag aanpassen, dan moet je onder een strengere vlag nog minder mogen.

Absurd dat die 2 beslissingen aan elkaar gekoppeld zijn.
Rood betekent gewoon stop-de-race.
Tijdens rood moet wel besloten kunnen worden dat omdat het regent de teams de banden en de vleugels kunnen aanpassen, en als er "teveel" auto`s gecrashed zijn er gerepareerd kan worden omdat er anders een Indianapolis situatie ontstaat en het weekend onverkoopbaar wordt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:23:
[...]

Finishen achter de SC vind ik pijnlijker. ;)
Dat zal jij waarschijnlijk ook nooit van je leven doen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chocoball
Voor de statistiekliefhebbers. Max Verstappen heeft nu evenveel grand prix overwinningen als Nigel Mansell en staat gedeeld 7e op de lijst.

1 Lewis Hamilton 103
2 Michael Schumacher 91
3 Sebastian Vettel 53
4 Alain Prost 51
5 Ayrton Senna 41
6 Fernando Alonso 32
7 Nigel Mansell 31 / Max Verstappen 31

Wikipedia: List of Formula One Grand Prix winners

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Wel wisselen onder rode vlag toestaan, maar je mag niet eindigen op die band. Dan kan die regel gewoon voor de hele race gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:09:
Voor de statistiekliefhebbers. Max Verstappen heeft nu evenveel grand prix overwinningen als Nigel Mansell en staat gedeeld 7e op de lijst.

1 Lewis Hamilton103
2 Michael Schumacher 91
3 Sebastian Vettel 53
4 Alain Prost 51
5 Ayrton Senna 41
6 Fernando Alonso 32
7 Nigel Mansell 31 / Max Verstappen 31

Wikipedia: List of Formula One Grand Prix winners
Hamilton is dus precies 3x zo goed dan max. :Y :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
Reprimande voor Nyck

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online

Aanvulling:

[ Voor 40% gewijzigd door pilskes op 11-09-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:01
https://twitter.com/PHortonF1/status/1568995802554441731 https://twitter.com/PHortonF1/status/1568995802554441731
Nyck de Vries given a reprimand - keeps P9 and his two points on debut. #F1 #ItalianGP

[ Voor 56% gewijzigd door Herax10NL op 11-09-2022 18:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:53
groggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:11:
[...]

Dan mag je terug naar de basisschool.

3x31 = 93.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:56
[...]

want 3x31=103 :+ ?

sorry kon het niet laten maar ik hoop dat ie er nog minimaal 2 wint dit jaar 3 zou nog leuker zijn :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
[...]

Dat kan sowieso nooit, want 103 is een priemgetal B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
Maar Perez, die in het verleden bewezen heeft bepaald geen pannenkoek te zijn, wordt compleet om de oren gereden door Max.
Kan mij niet echt een teammaat van VER voor de ogen houden die niet compleet door VER om de oren wordt gereden. Misschien RIC in de beginperiode bij RBR

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlHK2euaAtPfXZjOZC__6T52BpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WIhHM4wPXQIS5rtxcOkfJZk.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
Nyck interviewtje. Kan nog niks zeggen over volgend jaar.

https://www.formula1.com/....1743686255211646500.html

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sir_Lion schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:13:
[...]

3x31 = 93.
En dan vs als lijkt me ook nog wel een herexamen waard.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En nu staat Latifi voor het tweede jaar op rij, 21ste in een kampioenschap met twintig deelnemers. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
DaniëlWW2 schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:18:
En nu staat Latifi voor het tweede jaar op rij, 21ste in een kampioenschap met twintig deelnemers. :P
Misschien kan Hulkenberg nog een keer invallen om van plek 22 af te komen, zodat Latifi die in kan nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZeromaNoiS schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:48:
[...]

Best wel een klein beetje onsmakelijk om dit te posten. De referentie in tekst was al wel genoeg geweest.
Liveleak ook echt……
Laten we daar vooral niet te krampachtig over doen. Als iemand zijn eigen leven had kunnen sparen was het Bianchi wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
edit: nvm

[ Voor 94% gewijzigd door AtlAntA op 11-09-2022 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nee Hulkenberg staat 22ste. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DaniëlWW2 schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:20:
[...]

Nee Hulkenberg staat 22ste. :)
Mmmm ik vraag me af waarom. Ze hebben allebei een 12 plek als beste finish, maar Nico had hem eerder. Weet niet of dat meespeeld, maar lijkt me wat dat betreft ietsje logischer om Nico boven Latifi te hebben.

Als GOAT volgend jaar er weer bij is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als 3x 31 109 is dan misschien wel maar is dit nu bewust laten zien dat de meeste lewis fans niet zo snugger zijn of wat wil je hiermee bereiken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:18:
Voor wie het graag in beeld wil zien :)
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aeQK70W_460swp.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
siggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:23:
[...]

Mmmm ik vraag me af waarom. Ze hebben allebei een 12 plek als beste finish, maar Nico had hem eerder. Weet niet of dat meespeeld, maar lijkt me wat dat betreft ietsje logischer om Nico boven Latifi te hebben.

Latifi heeft meer finishes. Dus bij gelijke stand, maar meer gereden races, scoort hij hoger dan Hulkenberg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Geweldig nieuws dat Nyck zijn punten behoudt. Wat een debuut. Hoe groot is de kans dat AT komt aankloppen?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
TIGER1125 schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:04:
[...]

Dat kun je niet zeggen, want je weet niet wat de afweging geweest is om RUS op te vangen, of de veld volgorde te fixen. Wat je overigens wel kon zien is dat er op een gegeven moment bij het warm weaven van de banden een wagen in de baan van de kraan komt.

Dus de afweging voor art. 55.12 zou best weleens gemaakt kunnen zijn, in de hoop de auto sneller weg te kunnen halen. Echter bleek tijdens de recovery dat ze die auto niet, met de hand, konden verplaatsen. Anders hadden we misschien nog wel 2 rondes kunnen racen.

[...]

Voor zover dit heeft plaats gevonden, was het wel allemaal conform de regels in het boekje.

Of het boekje dan aangepast moet worden is een andere discussie. Maar zoals Wolff ook al gezegd heeft het verdiend niet de schoonheidsprijs maar is wel volgens de regels gegaan.
Er is natuurlijk een combinatie regels, waaronder dat de coureurs de eerste ronde onder de SC langzaam rijden, op basis van een delta (dezelfde als de VSC?). In die tijd moeten ze dus ook de mogelijkheid hebben om de juiste auto op te pikken zonder dat er gevaarlijke situaties ontstaan. De SC had dus rustig kunnen vertrekken op het moment dat Verstappen in Parrabolica reed en gezien hij op een lage snelheid reed had Verstappen dan ook achter de SC gezeten (of ruim er achter gezien pitstop) juist doordat nu het complete veld door elkaar heen zat konden ze nooit meer snel herstarten omdat ze min of meer eerst "iedereen" langs moesten laten (minus Verstappen en Leclerc) en daarna pas eventueel de lapped cars er tussenuit halen. Nu hebben ze gewoon kostbare tijd weggegooid door zo lang de boel door elkaar te laten rijden.
Nu was de situatie dat Verstappen en Leclerc al lang over start finish waren voordat de SC was aangekondigd. Op dat moment moest iedereen een veilige delta rijden, en kan er nog niet op de baan gewerkt worden. Bij de volgende pass van Verstappen hadden ze hem vervolgens kunnen opvangen en klaar. Terwijl er nu mogelijk de situatie is geweest dat, Verstappen en Leclerc, mede geholpen door hun pitstops, tot twee keer toe start,/finish zijn gepasseerd onder SC situatie, waarna de delta komt te vervallen en ze wel zo snel als ze willen mogen rijden (rekening houdende met gele vlag over hele baan, en dubbel geel ter plekke van de stranded car). Dus juist nu hebben ze potentieel vol gas mogen rijden, meerdere rondes lang, totdat ze aangesloten waren. En pas daarna wordt er normaliter gewerkt op de baan. Immers starten ze daarmee pas als iedereen is aangesloten. Hadden ze netjes Verstappen de eerste pass opgepikt dan hadden ze dus veel sneller bij elkaar gezeten. Omdat dan dus iedereen op volgorde in dezelfde ronde zat. Terwijl nu Verstappen & Leclerc min of meer de rest van het veld op een ronde hebben gezet (wat weer goedgemaakt werd nadat de auto weg was).
Dit was gewoon een grote farce waarmee ze op twee manieren de herstart hebben vertraagd. Eerst het uitstellen van de werkzaamheden doordat het veel langer duurt voordat Verstappen en Leclerc zijn aangesloten, en daarnaast nog eens de "unlap" procedure op het eind. En met veiligheid hebben ze 0,0 gewonnen omdat ze initieel al een delta tijd rijden en er met dubbel geel wordt gezwaaid, en daarnaast nu juist dus zowel Verstappen als Leclerc (meerdere?) rondes lang eigen snelheid hebben kunnen rijden nadat ze dus 2x start finish gepasseerd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Zou wat zijn als ze Latifi al de volgende race vervangen door de Vries. Is dat in recentere jaren al eens eerder gebeurt? Dat men een rijder vervangt zo ongeveer mid season door slechte prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets met red bull... maar die hebben een zuster team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:50
AtlAntA schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:26:
Zou wat zijn als ze Latifi al de volgende race vervangen door de Vries. Is dat in recentere jaren al eens eerder gebeurt? Dat men een rijder vervangt zo ongeveer mid season door slechte prestaties?
Is dit een serieuze vraag? Maar goed: Max verving Kvyatt in 2016 Barcelona midden in het seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:46
Mog schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:25:
Geweldig nieuws dat Nyck zijn punten behoudt. Wat een debuut. Hoe groot is de kans dat AT komt aankloppen?
Klein zou ik zeggen, geen uitzonderlijk talent en al veel te oud. Mooie prestatie vandaag, maar dat is het ook wel vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:16
Lijkt me niet. Ze hebben Latifi ook niet voor zijn kwaliteiten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mog schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:25:
Minder groot dan alpine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
scrappy.doo schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:27:
[...]

Is dit een serieuze vraag? Maar goed: Max verving Kvyatt in 2016 Barcelona midden in het seizoen.
Ah, ofcourse. Ik heb een hele tijd niet gekeken dus ik denk dat die periode daar onder is gevallen.
Inspired schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:27:
[...]

Nee maar nu ze die grote investeringsmaatschappij achter hun hebben hebben ze hem niet meer daar voor nodig. Maar er zal inderdaad wel iets staan in zijn contract dat hij het gewoon af kan maken ongeacht zijn prestatie's. Want ja wie zet nou prestatieclausule's in een contract met Williams. ;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

Edd

Leuk record..

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/b2p_zxpl-_v6I8eYAFvWcSuoSOSvlD5p3tBwwIK6LnY.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=3e157f2f781bbf4bf3ea51c8ee350c2f34e8e32f

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
RobertMe schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:25:
[...]

Er is natuurlijk een combinatie regels, waaronder dat de coureurs de eerste ronde onder de SC langzaam rijden, op basis van een delta (dezelfde als de VSC?). In die tijd moeten ze dus ook de mogelijkheid hebben om de juiste auto op te pikken zonder dat er gevaarlijke situaties ontstaan. De SC had dus rustig kunnen vertrekken op het moment dat Verstappen in Parrabolica reed en gezien hij op een lage snelheid reed had Verstappen dan ook achter de SC gezeten (of ruim er achter gezien pitstop) juist doordat nu het complete veld door elkaar heen zat konden ze nooit meer snel herstarten omdat ze min of meer eerst "iedereen" langs moesten laten (minus Verstappen en Leclerc) en daarna pas eventueel de lapped cars er tussenuit halen. Nu hebben ze gewoon kostbare tijd weggegooid door zo lang de boel door elkaar te laten rijden.
Nu was de situatie dat Verstappen en Leclerc al lang over start finish waren voordat de SC was aangekondigd. Op dat moment moest iedereen een veilige delta rijden, en kan er nog niet op de baan gewerkt worden. Bij de volgende pass van Verstappen hadden ze hem vervolgens kunnen opvangen en klaar. Terwijl er nu mogelijk de situatie is geweest dat, Verstappen en Leclerc, mede geholpen door hun pitstops, tot twee keer toe start,/finish zijn gepasseerd onder SC situatie, waarna de delta komt te vervallen en ze wel zo snel als ze willen mogen rijden (rekening houdende met gele vlag over hele baan, en dubbel geel ter plekke van de stranded car). Dus juist nu hebben ze potentieel vol gas mogen rijden, meerdere rondes lang, totdat ze aangesloten waren. En pas daarna wordt er normaliter gewerkt op de baan. Immers starten ze daarmee pas als iedereen is aangesloten. Hadden ze netjes Verstappen de eerste pass opgepikt dan hadden ze dus veel sneller bij elkaar gezeten. Omdat dan dus iedereen op volgorde in dezelfde ronde zat. Terwijl nu Verstappen & Leclerc min of meer de rest van het veld op een ronde hebben gezet (wat weer goedgemaakt werd nadat de auto weg was).
Dit was gewoon een grote farce waarmee ze op twee manieren de herstart hebben vertraagd. Eerst het uitstellen van de werkzaamheden doordat het veel langer duurt voordat Verstappen en Leclerc zijn aangesloten, en daarnaast nog eens de "unlap" procedure op het eind. En met veiligheid hebben ze 0,0 gewonnen omdat ze initieel al een delta tijd rijden en er met dubbel geel wordt gezwaaid, en daarnaast nu juist dus zowel Verstappen als Leclerc (meerdere?) rondes lang eigen snelheid hebben kunnen rijden nadat ze dus 2x start finish gepasseerd waren.
Zoals ik al eerder zei, je kent de afweging van de wedstrijdleiding niet, en is het uiteindelijk volgens de regels gegaan.

Dat het anders kan, tja misschien wel. Maar de vorige keer besloot de wedstrijdleider ook anders dan het boekje en was het ook niet goed.

Misschien was het plan wel om VER op te vangen, maar veranderde dat plan toen de marshalls op de baan zeiden dat de situatie moeilijker bleek dan gedacht. Wij zullen het allemaal nooit weten.

Edit:
Toch wel, de FIA heeft een reactie gegeven op de finish achter de SC:
https://www.formule1.nl/n...indigde-fia-geeft-uitleg/

Als ik het zo lees was dat dus een veiligheidsafweging i.c.m. het zo snel mogelijk afhandelen van het incident, het feit dat er geen rode vlag volgde was vanwege het volgende:
“Aangezien de veiligheid van de berging onze enige prioriteit is en het incident niet groot genoeg was om een rode vlag te vereisen, eindigde de race onder safetycar volgens de procedures die tussen de FIA en alle deelnemers zijn overeengekomen. De timing van de safetycar-fase binnen een race heeft geen invloed op deze procedure.”

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 11-09-2022 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

siggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:23:
[...]

Op countback wordt bij gelijk aantal punten teruggerekend vanaf het aantal eerste plaatsen, is het dan nog gelijk het aantal tweede plaatsen, ... etcetera. Latifi en Hulkenberg hebben een gelijk aantal twaalfde plaatsen, maar Latifi heeft meer veertiende plaatsen dan Hulkenberg, dus daarom staat hij erboven.
Sir_Lion schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:25:
[...]

Latifi heeft meer finishes. Dus bij gelijke stand, maar meer gereden races, scoort hij hoger dan Hulkenberg.
Dat is dus niet zonder meer waar, tot aan het eind van de GP van Groot-Brittannië stond Hülkenberg nog boven Latifi ondanks dat hij maar twee races gereden had en Latifi negen, want hij had meer twaalfde plaatsen dan Latifi en dan houden ze al op met tellen. Pas toen Latifi op P12 finishte in GBR hadden ze een gelijk aantal twaalfde plaatsen waardoor een lagere plaats (P14 voor Latifi dus) doorslag moest geven.

Edit: als Latifi nu 2x P10 rijdt om tot evenveel punten te komen, staat De Vries nog steeds boven hem vanwege meer negende plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 11-09-2022 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Inspired schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:27:
[...]

Dat geld kunnen ze volgensmij tegenwoordig missen, maar tis wel een duur geintje om de volledige sponsering terug te betalen voor een paar races waarbij de meeste ook nog eens redelijk kansloos qua puntenscoring zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
jan390 schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:36:
[...]

wees blij dat Ferrari wisselde. Max kreeg de opposite LeClerc opdracht.
Wellicht hadden ze Verstappen dan dezelfde strategie als Perez gegeven? Lekker op de hard tot de finish. Want bij Perez was ook de indruk dat er iets met de banden was en daardoor extra stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Latifi is natuurlijk paydriver pur sang. Zal heel wat kosten om hem dit jaar nog uit dat stoeltje te krijgen.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcYp2PYXwAAHuwg?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
DataGhost schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:38:

Dat is dus niet zonder meer waar, tot aan het eind van de GP van Groot-Brittannië stond Hülkenberg nog boven Latifi ondanks dat hij maar twee races gereden had en Latifi negen, want hij had meer twaalfde plaatsen dan Latifi en dan houden ze al op met tellen. Pas toen Latifi op P12 finishte in GBR hadden ze een gelijk aantal twaalfde plaatsen waardoor een lagere plaats (P14 voor Latifi dus) doorslag moest geven.
Voor GB was er geen gelijke stand. Die gelijke stand is er pas gekomen met GBR.
Omdat Hulkenberg maar 2 races had werd er gekeken naar die verdere races. En daar scoort Latifi ook weer beter door meer plaatsen te hebben. Dat is precies wat ik zeg dus. Misschien niet heel goed gezegd, maar toch in principe gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Sir_Lion schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:41:
[...]

Voor GB was er geen gelijke stand. Die gelijke stand is er pas gekomen met GBR.
Omdat Hulkenberg maar 2 races had werd er gekeken naar die verdere races. En daar scoort Latifi ook weer beter door meer plaatsen te hebben. Dat is precies wat ik zeg dus. Misschien niet heel goed gezegd, maar toch in principe gelijk.
Ik snap denk ik nog niet helemaal wat je probeert te zeggen met "gelijke stand" want ze hebben beiden nul punten, dus dat is behoorlijk gelijk. Als Hülkenberg's andere resultaat P13 was in plaats van P17 dan had hij nu alsnog boven Latifi gestaan op de 21e plek met Latifi op de 22e. Je zegt "meer plaatsen" maar je bedoelt dan eigenlijk "meer hogere plaatsen" dus? Dan klopt het inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 11-09-2022 18:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sNielz123
Sir_Lion schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:13:
[...]

3x31 = 93.
Daar ging ie sowieso al heen om de regels van als en dan te leren.

/taalnazi whocares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 16:00
[...]

Mss opnieuw naar de basis school voor het vak rekenen? :D

3 x 31 is hier nog steeds 93

/Edit
Ik was te laat.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 11-09-2022 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
stylezzz schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:40:
[...]

Latifi is natuurlijk paydriver pur sang. Zal heel wat kosten om hem dit jaar nog uit dat stoeltje te krijgen.....
Is toch gewoon een kosten/baten dingetje, wanneer ze met DEV meer geld kunnen verdienen dan het dumpen van LAT zou kosten zullen ze dat toch zeker niet nalaten?

Maar goed ik ken de constructie rond het contract van LAT, de sponsors en de centjes van papa niet dus daar is weinig zinnigs over te zeggen vanaf hier. Ik lees, als ik een beetje rond google, wel dat LAT 30 miljoen dollar in het laatje brengt.

[ Voor 23% gewijzigd door TIGER1125 op 11-09-2022 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
DataGhost schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:45:
[...]

Ik snap denk ik nog niet helemaal wat je probeert te zeggen. Als Hülkenberg's andere resultaat P13 was in plaats van P17 dan had hij nu alsnog boven Latifi gestaan op de 21e plek met Latifi op de 22e. Je zegt "meer plaatsen" maar je bedoelt dan eigenlijk "meer hogere plaatsen" dus? Dan klopt het inderdaad.
Klopt. Er wordt dus bij meer races gekeken, en daar heeft Latifi beter gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MyHero schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:46:
[...]

Bestolen?! Hij lag 8 ronden voor het eind 16 seconden achter VER
Niet om de discussie aan te zwengelen, maar hoe ver lag Verstappen achter op Hamilton toen de SC kwam? Daarmee zeg je impliciet dus dat Hamilton ook in Abu Dhabi had moeten winnen.

Iets dat ik an zich prima gevonden had. Hamilton de winnaar van Abu Dhabi. Maar Verstappen wel terecht WDC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Latifi is 12e en 14e, Hulk is 12e en 17e en daarom staat Latifi er voor. Als Hulk een 11e plek had of 12e en 13e, dan stond Hulk er nog voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TIGER1125 schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:53:
[...]

Zou het kunnen zijn dat ze niet zo maar de concurrent willen bevoordelen?
Leuk om deze post te lezen in combinatie met ee andere reacties op mij waarbij je verdedigd waarom ze Russell oppakten i.p.v. de raceleider omdat ze zo snel mogelijk de baan op moesten i.v.m. veiligheid . Dat strookt dus niet met deze comment dat ze gewoon lekker lang wachten zodat niemand er voordeel van heeft.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Sir_Lion

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
RobertMe schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:57:
[...]

Leuk om deze post te lezen in combinatie met ee andere reacties op mij waarbij je verdedigd waarom ze Russell oppakten i.p.v. de raceleider omdat ze zo snel mogelijk de baan op moesten i.v.m. veiligheid . Dat strookt dus niet met deze comment dat ze gewoon lekker lang wachten zodat niemand er voordeel van heeft.
Ik stel hier toch een vraag of niet? Ik beweer nergens dat dat de reden is of dat veiligheid de reden was in mijn laatste post zeg ik zelfs nog dat wij het nooit zullen weten omdat we de afweging niet kennen.

Wat ik overigens wel constateerde is dat de SC deployment het gehele weekend al langzaam was, alsof ze bewust kozen om bijv. kampioenschappen niet negatief te beïnvloeden.

Echter heeft de FIA al een statement gegeven, dus weten we nu dat het veiligheid was, omdat die kraan de baan niet op mocht wanneer niet iedereen achter de SC zat. Anders hadden de marshalls die wagen gewoon weggerold naar de escape road.

https://www.formule1.nl/n...indigde-fia-geeft-uitleg/
“Hoewel alles in het werk werd gesteld om wagen nummer 3 snel te bergen en de race te hervatten, ontwikkelde de situatie zich en waren de marshals niet in staat om de wagen in neutraal te zetten en naar de escape road te duwen”
Die kraan kan pas weg op het moment dat alle auto’s achter de safetycar gegroepeerd zijn, wat niet het geval is.
“Aangezien de veiligheid van de berging onze enige prioriteit is en het incident niet groot genoeg was om een rode vlag te vereisen, eindigde de race onder safetycar volgens de procedures die tussen de FIA en alle deelnemers zijn overeengekomen. De timing van de safetycar-fase binnen een race heeft geen invloed op deze procedure.”

[ Voor 36% gewijzigd door TIGER1125 op 11-09-2022 19:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ondertussen bij Williams

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

En nu 3 weken pre-herfst break :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:59:
Dat het ook een goede 2,5 ronde duurder voordat de auto van Ricciardo weg was gehaald hielp ook niet. Is de laatste tijd toch wel dat een auto niet echt op de meest lekkere plaatsen worden gezet.
Met de sidenote dat Ricciardo aangaf dat de auto ineens pats boem uitviel. Hij kon hem dus ook nergens anders zetten. Daarnaast leek het er ook op dat de neutraal niet geactiveerd kon worden (zoals wel verplicht is), waardoor de auto niet weggeduwd kon worden en die kraan erbij moest komen.

Ik zie hier ook berichten over dat de clerc of the course / race director een kaart moet hebben met waarop voor elke meter staat "als hier een auto stilvalt duurt het X ronden om die weg te halen". Maar dat is dus onmogelijk omdat elke situatie anders is. Als de auto van Ricciardo nog in de neutraal gezet kon worden konden ze hem zo weg duwen en was het binnen een ronde gefixt. Nu verliezen ze eerst tijd in een poging de N te activeren en moet er vervolgens een kraan het circuit over komen, die ook weer niks mag doen als het veld langs komt. En als "het rode lampje" brand dat de auto onder stroom staat duurt het weer veel langer voordat die weg is. Een simpel kaartje met "op deze plek duurt X ronden" is dus onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

siggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:05:
En nu 3 weken pre-herfst vakantie :)
Bedoel je :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Net nog even de podiumceremonie terug gekeken. Valt wel op dat er niet echt uitbundig gevierd word..... denk dat de coureurs hier uiteindelijk ook niet vrolijker van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
stylezzz schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:11:
Net nog even de podiumceremonie terug gekeken. Valt wel op dat er niet echt uitbundig gevierd word..... denk dat de coureurs hier uiteindelijk ook niet vrolijker van worden.
Dat de crowd zo aan het joelen was hielp niet natuurlijk. Waren ook weinig crowd shots bij die ceremonie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
AtlAntA schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:14:
[...]
Dat de crowd zo aan het joelen was hielp niet natuurlijk. Waren ook weinig crowd shots bij die ceremonie.
Hoe bedoel je? Ik hoorde geen gejoel. :Y)

let the past be the past.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
Pagina: 1 ... 29 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord