[F1 2022] Race 16 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste
Acties:
  • 124.025 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:52
siggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:49:
[...]

Persoonlijk denk ik dat de discussie over de race director moet zijn die minimaal een halve ronde nodig had om te beslissen voor een safety car. Auto op de baan is altijd marshalls op de baan. Marshalls op de baan is altijd safety car of vsc. En aangezien hier de auto niet bepaald in de buurt van een exit stond, zou dit max 10 seconden moeten duren om de SC naar butien te jagen. Maar goed, er zal vast meer bij komen kijken, maar het is wel een structureel dingetje. Ook in de lagere klasses zie je dit.
Zou het kunnen zijn dat ze niet zo maar de concurrent willen bevoordelen?

Daardoor wachten ze dan iets langer, zodat ze beiden geen echt voordeel meer hebben. Dat gevoel kreeg ik dit weekend namelijk een beetje omdat het vaak leek alsof de 1-2-3-4-etc. de pits net waren gepasseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Haha wat een droppie bij de nabeschouwing van F1TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MyHero schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:53:
[...]

Tja, alle mogelijkheden. Sky.uk had liever een rode vlag gezien.
Uiteraard, alles om Max niet te zien winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 19:13
TheBrut3 schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:54:
Haha wat een droppie bij de nabeschouwing van F1TV.
"Lights out and away we go"
Geniaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

DaniëlWW2 schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:52:
Fijn, Max haalt volgend jaar de finish dus niet. :P
[Twitter]
Hahaha ik vraag me altijd af wie dit soort bizarre stats achterhalen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Saturnus schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:45:
[...]

Vrouwonvriendelijk zijn is wel heel wat anders en moet zwaar gestraft worden.
Really? Naar mijn mening maakt het geen bal uit of je nou man of vrouw bent en moet je zowel de tokkies die niet normaal tegen vrouwen als de tokkies die niet normaal doen tegen RBR fans pakken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcYWo8pX0AAbb5o?format=jpg&name=900x900

Monza heeft een vloek voor racewinnaars? :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Illegal_Alien schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:55:
[Afbeelding]

Monza heeft een vloek voor racewinnaars? :p
Max neemt volgend jaar op Monza een weekendje vrij, het puntenaantal zal het tegen die tijd dan vast wel toe staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Ik ook. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Haha, smerig lachje bij Toto Wolff wanneer hij gevraagd wordt over de SC en het eindigen onder de SC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57_7ccy9cvbTBXgJHMwKtS42NvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgLKxxlQPK1Flp4UWbVDdr8I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door StefanVerkerk op 11-09-2022 16:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20

JB

Cédric roelt!

Toto en Ted :') “At least they followed the rules” :Z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

siggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:43:
[...]

Tenzij de stewards weer de random penalty-machine weer gaan aanzwengelen. De Vries nog under investigation.
Die heb ik gemist.. waarom is hij under investigation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
[...]

Maar is een herstart na een rode vlag wel zo zeker? Er is immers meer dan 75% verreden. Of wordt alleen afgevlagd bij rood als er bijv. water op de baan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
Zhou blij met de manier het is afgelopen (ending under SC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Rode vlag is einde van de race. Ze moeten op tijd stoppen want je kan hier geen force majeur inroepen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:38:
[...]

Meer eerlijk, je kan dit het de racing director niet kwalijk nemen, althans, niet de huidge bezetting. Ze moeten zeer snel flinke keuzes maken die over zowel levens als spelplezier gaan.

Ja ik baal ook van dit einde en een rode vlag zodra die kraan (of hoe heet zo’n ding) het circuit op kan rijden, was beter geweest. Maar in mijn ogen heeft de FIA hier niet echt iets fout gedaan.
Rode vlag moet meteen gegooid worden als Daniel op die plek stilstaat en er doorgegeven is dat hij de auto niet meer aan de gang kan krijgen. (maw 5-6 laps nog over)
De stewards MOETEN een kaart hebben van het crcuit waarop staat wat de verwachte hoeveelheid laps/tijd is om een auto daar weg te halen, en meteen weten dat het teveel in de buurt komt van het einde van de race.
Bij meer dan 4-5 laps safetycar moet altijd Rood gegooid worden zodat er nog wat racen overblijft.

Geel is alleen als je effen er tussen door het probleem kan oplossen.

Ze hoeven geen snelle beslissingen te maken ALS ZE ROOD GOOIEN !!!
Dan hebben ze alle tijd van de wereld.
Dan staan er geen levens op het spel en bederft het met zekerheid het spel niet.

Gele vlag is meer als rood in voetbal, en rood is meer als geel in voetbal aangezien je met geel in racen echt wat verwijdert en met rood alles er nog is.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:34
SpeedfreakR schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:57:
[...]

erratic driving. Zo ik het nu hoor loopt het met een sisser af.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Hatsaflats. Damon Hill laat er geen gras over groeien bij SkyF1. Latifi is gewoon niet goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56

Sandyman538

SandstorM [148839]

[...]

Driving erratic lap 53

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Maar op basis van wat? Alleen maar dat ze het liefste niet willen dat de race onder de SC finisht? Ik denk dat ze eens goed moeten kijken naar een wat snellere en betere inzet van de safetycar. Het duurde 1,5-2 rondjes voordat de leider achter de SC reed. Ja de pitstops van de leiders helpen niet, maar zet die Aston Martin aan de kant ipv dat die door blijft rijden en de verkeerde mensen ophoudt en nog meer vertraging oploopt.

Dat het ook een goede 2,5 ronde duurder voordat de auto van Ricciardo weg was gehaald hielp ook niet. Is de laatste tijd toch wel dat een auto niet echt op de meest lekkere plaatsen worden gezet.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
[...]

Ho ho, 'noted'. Niet under investigation. Althans, dat bericht heb ik niet voorbij zien komen bij Race Control Messages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:34
Chevy454 schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:58:
[...]

Rode vlag is einde van de race. Ze moeten op tijd stoppen want je kan hier geen force majeur inroepen.
Rode vlag had geen einde race hoeven te zijn, want ze hadden nog genoeg tijd om onder de max 3 uur vanaf racestart te blijven.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:We gaan hier vorig jaar (Abu Dhabi) niet alweer herhalen. Ook gaan we hier niet elke "mening" van twitter of reddit bespreken.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-09-2022 17:04 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:15
Heeft iemand nog de link van de interview met Nick de vries van 18 jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06:12
Het verbaasde mij trouwens dat Leclerc op verse softs niet snel dichterbij Verstappen kwam.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• jan390
Max & NyckAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HCJvZgwy0aAXca-eZR5D7-N1Yo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BSih0MnXMdjpzLuapuY9vzeV.webp?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zegt verstappen nou (bijna) "ik heb Nick onderweg ook nog maar even een beetje geholpen"? :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
GAS was blij dat het zo eindigde, al was het maar vanwege zijn eigen situatie op dat moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
TinusXIII schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:02:
Het verbaasde mij trouwens dat Leclerc op verse softs niet snel dichterbij Verstappen kwam.
Verkeer. Max had een paar keer ook DRS gehad. Op het moment van de SC zat hij achter Perez.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AppleFan2007 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:02:
[...]

Het is toch een logische vraag, waarom nu wel en toen niet. Ja, ik ben Mercedes fan en heb het geaccepteerd maar ik stoor me echt wel aan de rechtlijnigheid van de FIA.
Omdat die Italianen niet opschoten met puin ruimen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:07
enchion schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:58:
[...]

Rode vlag moet meteen gegooid worden als Daniel op die plek stilstaat en er doorgegeven is dat hij de auto niet meer aan de gang kan krijgen. (maw 5-6 laps nog over)
De stewards MOETEN een kaart hebben van het crcuit waarop staat wat de verwachte hoeveelheid laps/tijd is om een auto daar weg te halen, en meteen weten dat het teveel in de buurt komt van het einde van de race.
Bij meer dan 4-5 laps safetycar moet altijd Rood gegooid worden zodat er nog wat racen overblijft.

Dan staan er geen levens op het spel en bederft het met zekerheid het spel niet.

Gele vlag is meer als rood in voetbal, en rood is meer als geel in voetbal aangezien je met geel in racen echt wat verwijdert en met rood alles er nog is.
Alsjeblieft niet zeg, het is een grand prix, ik vind het compleet onnodig en een verpesting van de race om daar een 3 ronde sprintrace van te maken als dit niet nodig is, alleen omdat sommige mensen graag wat gemaakte spanning willen zien. Moet je ook nog een half uur wachten voor ze weer een keer verdergaan. Rood is hier compleet onnodig, SC is zat voor een auto die netjes langs de kant staat.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Het is toch een logische vraag, waarom nu wel en toen niet. Ja, ik ben Mercedes fan en heb het geaccepteerd maar ik stoor me echt wel aan de rechtlijnigheid van de FIA.
Je bedoelt het gebrek aan rechtlijnigheid?

Als de FIA ergens goed in is om voor vergelijkbare situaties elke keer iets anders te verzinnen. En vergeet niet dat de regels ook af en toe aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Ik zou mij als ik hun was inderdaad storen aan de FIA en de race directors. Maar het blijkt dat ze het nooit goed kunnen doen. Masi was echt zo slecht nog niet. Ik ben niet voor nog meer regels maar wel voor meer duidelijkheid. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghlZpOmcnXu6DbETPrktCz_rXjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHfJkVZDzUFZiic22o8W3caE.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ribo89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 16:31
ArthurMorgan schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:03:
Zegt verstappen nou (bijna) "ik heb Nick onderweg ook nog maar even een beetje geholpen"? :D
Zou me niet verbazen. Had het idee dat Max bij de blauwe vlag expres 1 á 2 bochten langer achter De Vries bleef zitten zodat deze een gat kon trekken naar Zhou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 09:13
Waarom zijn de lapped cars niet in de laatste ronde er voorbij gelaten, volgens mij had dat gekund.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 21:27
Latifi gaf zijn start de schuld en dat het aan de auto ligt, geen complimentje of felicitatie kon er vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13
TIGER1125 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:03:
GAS was blij dat het zo eindigde, al was het maar vanwege zijn eigen situatie op dat moment...
GAS heeft ook echt wel een rotrace gereden. 20+ rondjes achter RIC gereden, daarna nog een undercut geprobeerd om vervolgens weer 20+ rondjes achter RIC te mogen rijden. Toen kwam Lando nog op de baan en daarmee heeft HAM nog een plekje afgesnoept ook en ontsnapte zo aan de DRS trein terwijl GAS nog vast bleef zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Het duurde ook een eeuwigheid voordat de SC zelf op de baan was :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

sjaool schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:04:
[...]

Ik zou mij als ik hun was inderdaad storen aan de FIA en de race directors. Maar het blijkt dat ze het nooit goed kunnen doen. Masi was echt zo slecht nog niet. Ik ben niet voor nog meer regels maar wel voor meer duidelijkheid. :)
Ze missen gewoon consequentie. Al jaren. Elke situatie behandelen ze weer als unieke situatie bijna. En als het het wk beinvloed gaan ze uit hun weg om vooral geen penalties te geven waar ze de grootste backlash van krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:41
StefanVerkerk schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:31:
Hahaha, daar is de applausband! Hopsakee.
En dat moet je echt na elke race posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Transportman schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:00:
Rode vlag had geen einde race hoeven te zijn, want ze hadden nog genoeg tijd om onder de max 3 uur vanaf racestart te blijven.
Klopt, dat was ook Baku vorig jaar gebeurd (de Hamilton GPS meme blijft geweldig). Maar daar heeft RB ook van geleerd. Ze hadden daar zeker voor gelobbyed om de race te eindigen en hadden waarschijnlijk (we zullen het nooit weten) ook gelijk gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:25
siggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:04:
[...]

Je bedoelt het gebrek aan rechtlijnigheid?

Als de FIA ergens goed in is om voor vergelijkbare situaties elke keer iets anders te verzinnen. En vergeet niet dat de regels ook af en toe aangepast worden.
Ja, het woordje gebrek ben ik ergens vergeten.
Vorig jaar mochten gedubbelde auto’s eerst niet inhalen, dan weer wel en dan zie je nu sommige de Safety car voorbijsteken en andere niet. Openheid en rechtlijnigheid is hier toch echt wel aan de orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wat een heerlijke race. Wel balen van de SC aan het einde. En De Vries heeft zijn visitekaartje afgegeven.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:49:
[...]

Beroofd van wat? Een P2 met een kleinere marge?
Misschien had Russell zelfs nog wel iets kunnen doen....
Geen idee in welk scenario zij dachten nog te kunnen winnen behalve bij een DNF van Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
siggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:06:
[...]

Ze missen gewoon consequentie. Al jaren. Elke situatie behandelen ze weer als unieke situatie bijna. En als het het wk beinvloed gaan ze uit hun weg om vooral geen penalties te geven waar ze de grootste backlash van krijgen.
Het helpt ook niet echt dat wat ze ook doen er altijd wel een groep is met heel veel kritiek. Dan wil het ene team dit, dan het andere team dat. En dan proberen ze te luisteren en doen ze het weer verkeerd.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
nocalimero schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:05:
Waarom zijn de lapped cars niet in de laatste ronde er voorbij gelaten, volgens mij had dat gekund.
Ja, maar dat kon dus niet aangezien het veld niet in de juiste volgorde stond, en daarna nog niet volledig achter de SC zat. Probleem was een beetje dan had je VER en LEC laten racen terwijl RUS en SAI ook nog wel mee hadden willen doen...
AppleFan2007 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:07:
[...]

Ja, het woordje gebrek ben ik ergens vergeten.
Vorig jaar mochten gedubbelde auto’s eerst niet inhalen, dan weer wel en dan zie je nu sommige de Safety car voorbijsteken en andere niet. Openheid en rechtlijnigheid is hier toch echt wel aan de orde.
Veld volgorde, je kunt niet de lapped cars laten gaan en dan de nr. 3 en 4 (RUS en SAI) met VER en LEC in hun nek laten herstarten...

Daar ging het al fout, omdat de SC vanaf RUS opving. Maar dat zal mogelijk ook te maken gehad hebben met de recovery van de Mclaren... Toen ze groen gaven ging het om de juiste volgorde van het veld te creëren en daarna hadden de lapped cars er pas tussenuit gekund.

[ Voor 47% gewijzigd door TIGER1125 op 11-09-2022 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 21:27
FirePuma142 schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:48:
Wie was er ook al weer zo vocaal hier in het Dutch GP topic dat het in Monza zo veel schitterender was met uitsluitend racefans en geen boeroepers?

Je hebt overal tokkies.
Tokkies daargelaten, ik zag plaatjes van een rij van 1,3 km, zeer slechte organisatie, 5 dixi’s voor een hele grandstand…. Vorige week was ik nog benieuwd naar kaartjes voor 2023.. laat maar :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Arjantje72 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:06:
[...]

En dat moet je echt na elke race posten?
Nee, dit applausbandje hebben we al veel races niet meer nodig gehad. Tot vandaag. Zegt genoeg.

Overigens, de bingokaart met 'amazing crowd' met Hamilton pak ik er wel elke week bij. Gewoon, omdat het leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:25
sjaool schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:04:
[...]

Het altijd wel voor iemand niet goed zijn, dat is een feit. Het gaat mij ook helemaal niet om de regels, die zijn wat ze zijn maar geef inderdaad die duidelijkheid over wat en wanneer. Waarom waren er nu die voorbij de Safety car gingen en anderen weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
Hadden ze niet gewoon in rondje 52 de race verder kunnen laten gaan zonder de lapped cars eerst voor te laten gaan? Dan had je in ieder geval niet onder de SC gefinisht? Het doorlaten van lapped cars is toch geen verplichting?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 09:13
TIGER1125 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:08:
[...]

Ja, maar dat kon dus niet aangezien het veld niet in de juiste volgorde stond, en daarna nog niet volledig achter de SC zat. Probleem was een beetje dan had je VER en LEC laten racen terwijl RUS en SAI ook nog wel mee hadden willen doen...

[...]

Veld volgorde, je kunt niet de lapped cars laten gaan en dan de nr. 3 en 4 met VER en LEC in hun nek laten herstarten...
Volgens mij in de allerlaatste ronde wel.

Natuurlijk had dat niets uitgemaakt, maar dat is wel de normale procedure, toch?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
urk_forever schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:10:
Hadden ze niet gewoon in rondje 52 de race verder kunnen laten gaan zonder de lapped cars eerst voor te laten gaan? Dan had je in ieder geval niet onder de SC gefinisht? Het doorlaten van lapped cars is toch geen verplichting?
Dat gebeurde vorig jaar ook soort van. En daar waren toen heel veel mensen niet blij mee. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
AppleFan2007 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:09:
[...]

Het altijd wel voor iemand niet goed zijn, dat is een feit. Het gaat mij ook helemaal niet om de regels, die zijn wat ze zijn maar geef inderdaad die duidelijkheid over wat en wanneer. Waarom waren er nu die voorbij de Safety car gingen en anderen weer niet.
Ik denk dat ze er nu voorbij lieten om de leider achter de SC te krijgen omdat er iemand had zitten slapen met het naar buiten sturen op het juiste moment, maar het zag er heel knullig uit allemaal. De wagen van RIC werd nog weggetakeld, en een bocht later ging de groene lamp aan en mocht iedereen tussen SC en VER er voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
nocalimero schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:10:
[...]

Volgens mij in de allerlaatste ronde wel.

Natuurlijk had dat niets uitgemaakt, maar dat is wel de normale procedure, toch?
Ja, eerst veld volgorde en daarna de lapped cars, want je krijgt anders allerlei inhaal manoeuvres op de baan terwijl je bezig bent met recovery of iets dergelijks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
nocalimero schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:05:
Omdat ze de regels hebben veranderd van any naar all cars. Omdat all cars overal en nergens zaten (Max had ze best wel aan gort gereden, Perez was op P7 en was de volgende om op +1 lap te worden gezet) en de SC Max best laat heeft opgevangen was dat niet mogelijk.

Maar dit is wat men wou bij Mercedes, goed gedaan d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
StefanVerkerk schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:11:
[...]

Dat gebeurde vorig jaar ook soort van. En daar waren toen heel veel mensen niet blij mee. :z
Toen lieten ze er maar een paar door :P

Hail to the king baby!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:53
DaniëlWW2 schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:52:
Fijn, Max haalt volgend jaar de finish dus niet. :P
[Twitter]
Heeft hij vorig jaar al gehad ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 00:56

Edd

AppleFan2007 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:09:
[...]

Dat gebeurde omdat de SC de leider van de race moet opvangen. Dat was Verstappen.
Auto's die dan tussen de SC en Verstappen zitten worden er dan voorbij gelaten.
Maar in mijn optiek duurde dat vrij lang. Ook waarschijnlijk omdat de SC niet precies wist wie de leider op dat moment was. Verstappen en Leclerc waren immers net gestopt.

-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Er was een event in Abu Dabhi 2021. Die trial was geweldig maar het pakte niet goed uit voor een paar mensen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Edd schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:13:
[...]

Dat gebeurde omdat de SC de leider van de race moet opvangen. Dat was Verstappen.
Auto's die dan tussen de SC en Verstappen zitten worden er dan voorbij gelaten.
Maar in mijn optiek duurde dat vrij lang. Ook waarschijnlijk omdat de SC niet precies wist wie de leider op dat moment was. Verstappen en Leclerc waren immers net gestopt.
Kan, wanneer de race director het circuit niet veilig genoeg vindt art. 55.12, kan hij beslissen in een andere volgorde op te vangen. Daardoor moet je daarna eerst de juiste volgorde weer vormen en daarna kun je lapped cars pas doorlaten.
55.9 When ordered to do so by the clerk of the course the observer in the car will use a green
light to signal to any cars between it and the leader that they should pass. These cars
will continue at reduced speed and without overtaking until they reach the line of cars
behind the safety car.
55.10 Except under Article 55.12 below, the safety car shall be used at least until the leader is
behind it and all remaining cars are lined up behind him.
Once behind the safety car, the leader must keep within ten (10) car lengths of it (except
under Article 55.13 below).
55.12 If the clerk of the course considers track conditions are unsuitable for overtaking the
message “OVERTAKING WILL NOT BE PERMITTED” will be sent to all Competitors
using the official messaging system.
55.13 If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message “LAPPED CARS
MAY NOW OVERTAKE” has been sent to all Competitors using the official messaging
system, all cars that have been lapped by the leader will be required to pass the cars on
the lead lap and the safety car. ...en meer...

[ Voor 46% gewijzigd door TIGER1125 op 11-09-2022 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Het mag wel duidelijk zijn dat de regels niet ten goede van de sport zijn veranderd. Als HAM op deze manier in abu dhabi kampioen was geworden had het heel anders (of niet) gesmaakt.... leuke race in monza, het einde was een debacle voor de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:03:
Yep, Hij bond het sowieso niet erg dat hij er niet meteen langs mocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

RIC loopt RUS te fucken, heerlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Om te kunnen gaan racen waren er nog 2 rondes of misschien 3 nodig achter de SC. Want ze hadden eerst het veld wat voorbij was gelaten op moeten vangen en daarna nog eens lapped cars overtaken en de ronde daarna mogen ze pas weer los. Had dus gelijk een rode vlag moeten zijn. Van de andere kant lag er geen zooi op de baan of dat soort dingen, dus een rode vlag was ook overdreven geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MrOleo schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:03:
[...]

Alsjeblieft niet zeg, het is een grand prix, ik vind het compleet onnodig en een verpesting van de race om daar een 3 ronde sprintrace van te maken als dit niet nodig is, alleen omdat sommige mensen graag wat gemaakte spanning willen zien. Moet je ook nog een half uur wachten voor ze weer een keer verdergaan. Rood is hier compleet onnodig, SC is zat voor een auto die netjes langs de kant staat.
Dit was idd wel veel Grand (ioser) dan een race te zien, veel interessanter zo`n safetycar, en veel prestigieuzer voor de winnaar deze uitslag, en al die mensen die dure kaartjes hebben gekocht zullen dit zeker nog een keer willen doen.

SC is niet genoeg als de auto niet weggehaald kan worden. Je hebt makkelijke locaties (Vettel) en moeilijke locaties (Daniel), FIA moet precies weten hoe moeilijk het is voor elke plek van de track om daar te komen en iets weg te halen.

F1 is btw zowiezo gemaakte spanning.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Iemand al de uitslag van de investigation van DEV en ZHOU meegekregen? In de post race show is het nog niet eens genoemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Omg.. F1tvpro.. Let's talk about Mercedes again..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ricciardo en Buxton in de post race uitzending op F1TV als hij de Mercedes reservecoureur accepteert. Hm... :+

Buxton loopt hem hier in ieder geval mee te dollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:34
siggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:18:
Iemand al de uitslag van de investigation van DEV en ZHOU meegekregen? In de post race show is het nog niet eens genoemd.
spuit 11

[ Voor 13% gewijzigd door AtlAntA op 11-09-2022 17:19 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Nee, ik wacht ook nog steeds. Nu DEV 5 seconden zou echt zo jammer zijn.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Om 17.30 moet DEV zich melden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
The driver and team representative are required to report to the Stewards at 17:30 in relation to the incident below:
No / Driver 45 - Nyck de Vries
Reason Alleged breach of Appendix L, Chapter IV, 2 e) of the International Sporting Code –
Driving erratically at 16:15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Hij moet nog naar de stewards, dus denk om 18:00 op zijn vroegst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
enchion schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:58:
[...]

Laat ik voorop stellen dat ik het in essentie gewoon helemaal met je eens ben.

Maar er was hier geen indicatie van een ‘klassieke’ rode vlag (brokstukken over de baan, zwaar beschadigde veiligheidsmaterialen, geblokkeerde race lijn, etc). De marshalls konden gewoon veilig de baan op met de saftey car. Pas toen ze bij de wagen waren kwamen ze er achter dat die niet verplaatst kon worden en toen pas kwam de kraan. Dat de kraan de baan op kwam rijden had een rode vlag kunnen zijn. Maar op dat stuk is het vrij overzichtelijk en voor zover ik kon zien verliep alles gewoon veilig. Sterker nog, volgens SKY deden ze zelfs iets was niet mocht. Achteruit rijden met de kraan terwijl die een wagen in de lucht had hangen én de andere coureurs er voorbij reden. Eigenlijk had die kraan stil moeten blijven staan.

Ze deden er, in mijn ogen, van alles aan om de wagen van RIC zsm van de baan te krijgen. Hadden ze van te voren geweten dat die gear vast zat had waarschijnlijk die kraan meteen de baan op gereden konden worden.

Lang verhaal kort, procesmatig is hier echt niks fout gegaan en was de locatie van de stilstaande wagen, blokerende versnelling, wazige volgorde van de coureurs met unlappen, de lange lengte van de baan en het aantal te rijden ronden die allemaal zorgde voor een sc einde. Was dit bij ronde 5 gebeurd had niemand er wat van gezegd.

En dat laatste laat mij denken dat een volgende keer dat een sc zo dicht tegen het einde van een race wordt ingezet. Ze er misschien wel meteen een rode vlag van moeten maken. Mja, achteraf kijkt men de koe in de kont.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 12:22

p0st

Dutch Reefer

alwind schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:20:
The driver and team representative are required to report to the Stewards at 17:30 in relation to the incident below:
No / Driver 45 - Nyck de Vries
Reason Alleged breach of Appendix L, Chapter IV, 2 e) of the International Sporting Code –
Driving erratically at 16:15.
Hij staat nu nog bij de nabeschouwing, dus dan mag hij rennen straks :9

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Mooi De Vries en Will Buxton nu op F1TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nyck op F1TV: "I feel like a monkey". Die heeft flink last van zijn schouders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 20:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0k4mbHju-8DNdROciFJFNh8lWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ckhRKDtEPoEANOZcJB5cuqxG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
SC was prima als het veld goed opgepakt was. Dat dat mis gaat is misschien een reden om een rode vlag te gebruiken maar ook heel pijnlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
Als je de teambaas van Williams zo hoort kan De Vries volgend jaar zo instappen en ligt de keus meer bij hemzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

alwind schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:23:
SC was prima als het veld goed opgepakt was. Dat dat mis gaat is misschien een reden om een rode vlag te gebruiken maar ook heel pijnlijk.
Finishen achter de SC vind ik pijnlijker. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Jasphur schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:20:
[...]
En dat laatste laat mij denken dat een volgende keer dat een sc zo dicht tegen het einde van een race wordt ingezet. Ze er misschien wel meteen een rode vlag van moeten maken. Mja, achteraf kijkt men de koe in de kont.
Kan me haast niet voorstellen dat ze de volgende keer anders zouden beslissen, het weghalen van een auto is het hele seizoen al geen rood geweest tenzij het schade aan barriers en/of debries opleverde. Of een extreme klapper was (ZHOU).

Juist omdat het procesmatig en regeltechnisch klopte, alleen wanneer de regels veranderen in "race will not end behind SC" ofzoiets.

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 11-09-2022 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
En Nyck staat alweer voor de camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Waarom stoppen we dan niet gewoon met de SC. Hou je ook meer laps over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En Nyck gaat op weg naar de stewards. Het zal wel een reprimande worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Ik heb even teruggekeken om welk moment het gaat (voor mensen met F1TV, vanaf 1:20:40), hij laat zijn snelheid wel heel ver terugzakken, tot Zhou er naast komt en dan versneld hij weer. Kan nog wel eens een straf worden naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
sjaool schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:25:
En Nyck gaat op weg naar de stewards. Het zal wel een reprimande worden.
Zou wel terecht zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Leclerc blijft maar herhalen dat ze snel waren, is hij nu echt die 16 seconden achterstand vergeten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jan390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
alwind schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:24:
Waarom stoppen we dan niet gewoon met de SC. Hou je ook meer laps over.
Dat is hetzelfde als een rode vlag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
Tja die hadden ook niks te winnen en Toto kan weer even een subtiel sneertje naar Abu Dhabi maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
TheBrut3 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:25:
[...]

Dat is hetzelfde als een rode vlag.
Nee rode vlag is gratis pitstop en reparatie voor iedereen.

[ Voor 3% gewijzigd door alwind op 11-09-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Stukken beter zo ja. Kijk de Italianen blij zijn d:)b

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 23:07
Oi dat kan wel eens een strafje worden, De Vries gaat opeens vol in de remmen (F1tv 1.20.40), Zhou kan er net naast duiken.... :/

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Alsof FER kans had op de overwinning als ze geen SC hadden gehad. Dan was LEC gewoon op 10+ seconde achter VER geëindigd. Enige wat leuk was geweest met de laatste ronde wanneer VER gas had gegeven, denk zelf vlak voor de startlijn. En dan was LEC er ook niet voorbij gekomen. Misschien dat SAI nog wel meer last had gehad van HAM en PER en wie weet was RUS wel LEC aan het vervelen dan.

FER mag blij zijn met een P2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
deze is ook mooi

We don't red flag just for entertainment purposes, only if it's unsafe to continue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06:12
Transportman schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:25:
Ik heb even teruggekeken om welk moment het gaat (voor mensen met F1TV, vanaf 1:20:40), hij laat zijn snelheid wel heel ver terugzakken, tot Zhou er naast komt en dan versneld hij weer. Kan nog wel eens een straf worden naar mijn mening.
Gaat het niet om het feit dat hij bijna die kraan ramde die de auto van Ricciardo wegtakelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
TinusXIII schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:29:
[...]

Gaat het niet om het feit dat hij bijna die kraan ramde die de auto van Ricciardo wegtakelde?
Dat was ook een bizar moment, maar was later dan het tijdstip waarvoor de summons is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
MrOleo schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:29:
Oi dat kan wel eens een strafje worden, De Vries gaat opeens vol in de remmen (F1tv 1.20.40), Zhou kan er net naast duiken.... :/
Ja, maar het lijkt wel alsof DEV gewoon helemaal geen of heel weinig gas geeft en ZHOU volle bak gas geeft... Of DEV is iets op z'n stuur aan het doen waardoor hij geen gas kan geven, of stopt ineens gewoon met gas geven.

[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 11-09-2022 17:36 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord