[F1 2022] Race 16 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste
Acties:
  • 124.051 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:49
Kenny_026 schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:55:

Max was vrij resoluut over de regels in de persconferentie dus het is ook gewoon wat het is.
Als je het in de ochtend vraagt en er wordt je verteld dat je exact 5 plekken achter je qualypositie zal starten is het makkelijk om resoluut te zijn. Het zou alleen fijn zijn als de FIA het ook zo in de regels kan zetten, wat heel makkelijk is.

Ik zie niet in waarom iemand met een gridstraf niks mag profiteren van andermans gridstraf terwijl iemand zonder gridstraf extra profiteert, tot en met de absurde theoretische situatie dat p20 op pole staat als iedereen ervoor een straf van 1 of een paar plekken krijgt.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Voor regels opschrijven hebben ze de sporting regulations, maar ja...

erutangiS

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:53
Hou nou toch aub op over die straffen. De methodiek is duidelijk. Als niet iemand gesuggereerd had dat Verstappen 3 plaatsen zou winnen door andere gridstraffen was dit nooit een issue geweest.

Het is logisch. Straffen er uit, inschuiven en doorschuiven.

Analyse van de kansen van DEV, verwachtingen op basis van race pace, Bandenkeuzes, pooltje welke bocht latifi er af gaat, pooltje wanneer de motor van LEC er aan gaat, of inzicht in de discussie van tracklimits van LEC...

Allemaal interessante onderwerpen waar we over kunnen praten. 🙄

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Als je deze ochtend nog even tijd hebt, ga echt die F3 race kijken. Ze zijn nog bezig, maar echt even vanaf de start aanzetten, waanzinnig tof om te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:06

Mr Pingu

Professioneel Prutser

RobertMe schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:25:
[...]

Maar Perez start ook niet P14, Ocon ook niet P16, etc. Die hebben weer wel allemaal een voordeel van diegenen die een nog zwaardere straf hebben. Het blijft uiteindelijk een scheef systeem waarbij je een voordeel behaald als anderen een nog zwaardere straf hebben. Dus waarom dan niet ook een voordeel geven aan diegenen die geen zware straf hebben?

Bottas kwalificeert P12, heeft een +15 straf, en start P15. Dus een straf die 3x zo zwaar is dan die van Verstappen en hij levert nog minder plekken in ook.
Ondaks dat ik je quote is mijn bericht wel voor breder publiek bedoeld :)

Ik pak even screenshot uit de video;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3waD3X4YEnYf-3x7k6bG-C9Y8cY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qZ7r3FnnNTPOwa1ZL281XEpt.png?f=fotoalbum_large

Hoe had de FIA het vanaf dit punt dan moeten doen? Ik zie iedereen commentaar hebben maar wie zouden er dan op p2-p5 moeten staan? Hebben degene die het onlogisch vinden een betere manier en hoe ziet dan de hele grid eruit? En kan dat consequent toegepast worden?

Een hoop vragen die krijg bij veel van de commentaren hier, maar de meeste wijzen enkel baar het feit dat Alonso voor Max start en ik snap het sentiment maar ik zie nergens een andere oplossing voorgesteld die op het hele veld toegepast kan worde. Wie bied?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 22:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bi3RqAlZAeWPRLgz1-XCesP9NgM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t2BDypg7diNnSksBsmsPeMJ2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zAfm2s9F-Q0-q9wvpm3IbRLtOo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rCFwZf8Bd4llgBy4P4Ge16QM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03
Mr Pingu schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:16:
[...]

Ondaks dat ik je quote is mijn bericht wel voor bredde publiser bedoeld :)

[Afbeelding]

Hoe had de FIA het vanaf dit punt dan moeten doen? Ik zie iedereen commentaar hebben maar wie zouden er dan op p2-p5 moeten staan? Hebben degene die het onlogisch vinden een betere manier en hoe ziet dan de hele grid eruit? En kan dat consequent toegepast worden?

Een hoop vragen die krijg bij veel van de commentaren hier, maar de meeste wijzen enkel baar het feit dat Alonso voor Max start en ik snap het sentiment maar ik zie nergens een andere oplossing voorgesteld die op het hele veld toegepast kan worde. Wie bied?
Dan moet je even het topic lezen, het is al uitgebreid besproken hoe het in het verleden ging en hoe het in de regels staat. Prima als die regels moeten wijzigen maar communiceer dat dan naar de hele wereld.

Zie ook:
Toke_gt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 23:34:
[...]

Ja hoor, dat kan. Ik heb net een excel gemaakt op basis van hun eigen regelgeving. Dus eerst artikel 42.3c en dan 42.3d, en dan weer in elkaar schuiven. Ziet er zo uit:
(Met rechts ter vergelijking de volgorde waar de FIA op uit is gekomen, met rood wie er nadeel van heeft en groen wie voordeel heeft.

[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
[...]

Ondaks dat ik je quote is mijn bericht wel voor bredde publiser bedoeld :)

[Afbeelding]

Ik zou zeggen dat iedereen die nu vóór of boven VER staat schuift naar voren, dan schuift VER in, en vervolgens herhaal je dat voor PER, OCO en eventuele anderen.

Dat geeft hetzelfde effect als wanneer je ze één voor één van voor naar achter hun straf geeft. Dat vind ik dan weer logisch...

[ Voor 5% gewijzigd door Jorizzz op 11-09-2022 09:21 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Er zijn nu eenmaal afspraken die niet publiek zijn, niemand bij RBR is verbaasd. Bij andere teams naast Alpine ook niemand. Dan kun je niet met zijn allen nog een paar honderd posts en uren en uren door zagen over of die grid al dan niet correct is of niet, maar het is verspilde moeite.

Blik naar voren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
[...]

[Afbeelding]

Op dit moment schuif je iedereen er tussen achter degene met wie ze gelijk staan en dan close je de grid.

[ Voor 10% gewijzigd door MrOleo op 11-09-2022 09:23 ]

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:06

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Shinji schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:18:
[...]

Dan moet je even het topic lezen, het is al uitgebreid besproken hoe het in het verleden ging en hoe het in de regels staat. Prima als die regels moeten wijzigen maar communiceer dat dan naar de hele wereld.

Zie ook:

[...]
Dat excelletje is mooi! Dank die had ik even gemist. Het is soms onmogelijk* om alles terug te lezen, al probeer ik dat wel te doen.

*Zeker als er een FIA-bommetje gedropd is

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Pingu op 11-09-2022 10:05 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

FirePuma142 schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:21:
Er zijn nu eenmaal afspraken die niet publiek zijn, niemand bij RBR is verbaasd. Bij andere teams naast Alpine ook niemand. Dan kun je niet met zijn allen nog een paar honderd posts en uren en uren door zagen over of die grid al dan niet correct is of niet, maar het is verspilde moeite.

Blik naar voren.
Je zit op Tweakers he... Hier blijven mensen nog weken doorzeuren/posten wie er nou in de boeken gaat als polezitter, terwijl het inmiddels 2 races geleden is 8)7
Deze discussie duurt dus nog wel een week of 4

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 11-09-2022 09:25 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Lynx schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:12:
Hou nou toch aub op over die straffen. De methodiek is duidelijk. Als niet iemand gesuggereerd had dat Verstappen 3 plaatsen zou winnen door andere gridstraffen was dit nooit een issue geweest.

Het is logisch. Straffen er uit, inschuiven en doorschuiven.
Ja, MAAAR (:+), hoe verder voren je start hoe 'harder' de penalty is. Ocon en Perez hebben namelijk niet de volledige penalty. Hoe meer mensen penalties krijgen, hoe vreemder het wordt. Ik heb het filmpje tig keer bekeken en er zit logica in, maar de impact is gewoon scheef. Je kunt gewoon dus iemand direct achter je krijgen die meer gridstraffen heeft dan jezelf. Dan heeft 1 persoon wel de volledige straf gekregen en de andere niet.
Analyse van de kansen van DEV, verwachtingen op basis van race pace, Bandenkeuzes, pooltje welke bocht latifi er af gaat, pooltje wanneer de motor van LEC er aan gaat, of inzicht in de discussie van tracklimits van LEC...

Allemaal interessante onderwerpen waar we over kunnen praten. 🙄
Het broddelwerk van de FIA elke raceweekend is een terugkerend fenomeen. Dat geeft toch wel aan dat er structureel zaken niet kloppen.

ALs Max de eerste rond heelhuids doorkomt wint ie zeker. Het enige wat spannend is is hoe Ferrari het eea gaat verknallen. En hoe biased de stewards weer zijn. Het is duidelijk dat ze favoriete coureurs hebben :/

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

[Afbeelding]

Eh simpel toch, Max is de enige die volledig gestraft wordt, dát is toch duidelijk? Is toch raar dat een Alonso op P10 vóór P7 komt te staan? Ik heb geleerd dat 10 meer is dan 7. Dus die 'lock-in' van de straffen is gewoon raar.

[ Voor 3% gewijzigd door siggy op 11-09-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Daarnaast staan er nu dus 5 langzamere auto’s voor Max, dat zou niet heel lang moeten duren.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

-tom-562 schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:25:
[...]

Je zit op Tweakers he... Hier blijven mensen nog weken doorzeuren/posten wie er nou in de boeken gaat als polezitter, terwijl het inmiddels 2 races geleden is 8)7
Deze discussie duurt dus nog wel een week of 4
Tja, het is een rare gang van zaken, maar het is nu eenmaal gebeurd. Gelukkig staat hij nu wel aan de goede kant van de baan, is misschien wel meer waard dan die 3 plekjes.

Kan je nagaan hoe lang we hier echt hadden doorgezeurd als Abu Dabi vorig jaar precies andersom was, waren we nog zuurder dan die Britten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:57
dr.lowtune schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:29:
[...]

Tja, het is een rare gang van zaken, maar het is nu eenmaal gebeurd. Gelukkig staat hij nu wel aan de goede kant van de baan, is misschien wel meer waard dan die 3 plekjes.

Kan je nagaan hoe lang we hier echt hadden doorgezeurd als Abu Dabi vorig jaar precies andersom was, waren we nog zuurder dan die Britten :+
Als de afhandeling van de F3, een graadmeter is voor de rest van vandaag dan zal er nog lang over nagepraat worden. _O-

*een penalty voor jou, en één voor jou, en één voor jou*

[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 11-09-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:11
TIGER1125 schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:32:
[...]

Als de afhandeling van de F3, een graadmeter is voor de rest van vandaag dan zal er nog lang over nagepraat worden. _O-

*een penalty voor jou, en één voor jou, en één voor jou*
Guttegut dat is tochook wel wat inderdaad. Hoe dat nu met die 5seconden straf komt..

Edit: Dit is misschien het betere topic hiervoor: Algemeen race topic Deel 2

[ Voor 11% gewijzigd door AtlAntA op 11-09-2022 09:38 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

AtlAntA schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:37:
[...]

Guttegut dat is tochook wel wat inderdaad. Hoe dat nu met die 5seconden straf komt..
Ja, en Leclerc die een ongeluk veroorzaakt in de remzone en daardoor iemand zijn race vernaggelt krijgt geen penalty. FIA penalty generator....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:57
siggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:38:
[...]

Ja, en Leclerc die een ongeluk veroorzaakt in de remzone en daardoor iemand zijn race vernaggelt krijgt geen penalty. FIA penalty generator....
Ze dacht natuurlijk dat het die andere LEC was... :+ Die heeft natuurlijk nog een get out of jail free card van Ferrari. :9

[ Voor 27% gewijzigd door TIGER1125 op 11-09-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Zijn dat bij de F3 eigenlijk dezelfde stewards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

stekkiekiller schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:42:
Zijn dat bij de F3 eigenlijk dezelfde stewards?
Zouden verschillende moeten zijn. Maar praktisch zullen die wel communiceren onderling. Dus ja, voorspelt veel goeds voor vanmiddag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
dr.lowtune schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:29:
[...]

Hoezo rare gang van zaken? De teams/coureurs die hun zaakjes op orde hadden en niks hoeven te vervangen krijgen hier de startplekken die ze horen te krijgen. Als RB geen nieuwe ICE erin had gelegd was er niks aan de hand geweest voor Max, maar dat hebben ze wel gedaan en daar horen dit soort straffen bij. Vind het dus zeker wel rechtvaardig dat mensen die veel lager dan hem gekwalificeerd hebben nu voor hem staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29
chevsticks schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:50:
[...]

Hoezo rare gang van zaken? De teams/coureurs die hun zaakjes op orde hadden en niks hoeven te vervangen krijgen hier de startplekken die ze horen te krijgen. Als RB geen nieuwe ICE erin had gelegd was er niks aan de hand geweest voor Max, maar dat hebben ze wel gedaan en daar horen dit soort straffen bij. Vind het dus zeker wel rechtvaardig dat mensen die veel lager dan hem gekwalificeerd hebben nu voor hem staan.
Eens, zover mogelijk gewoon de plekken gridstraf zoals het is. Dus 5 plekken is echt 5 plekken. Rijders zonder straffen moeten dan voordeel hebben, niet de rijders met straffen.

En in het geval van Ocon en Perez, tja er zijn anderen die meer straffen hebben dus die hebben uiteindelijk minder straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:55:
[...]

Die video van @Exocet is erg mooi en duidelijk. Het is natuurlijk ook weer tweaker eigen om er iets van te vinden 😊

Max was vrij resoluut over de regels in de persconferentie dus het is ook gewoon wat het is.

Tot het weer veranderd wordt 🤡
Thanks.
Ik had daar overheen gelezen.
Inmiddels gezien en het is een stuk duidelijker.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxRg2_Ty7UjKe8GxsqRzeqPborw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wFDnlRCT8o85mbkYOQ9Tg4Su.png?f=fotoalbum_large

Het enige wat logisch is is op dit moment inschuiven en dan pas doorschuiven. Dus Max op P4, Ric/Gas/Alo erachter. Ik vind het fascinerend om te lezen hoe mensen 7 een hoger getal vinden dan 10. Want alleen Max en Tsunoda hebben 100% van hun straf moeten pakken. Ocon maar 3 plekjes ipv 5.

Dat er een systeem in zit is duidelijk, het is gewoon krom naar mijn mening. Want je kwalificeert je als 7e vanwege een penalty, maar de man op plek 10 staat voor je. Daar is maar een reactie op te geven: 8)7

Zo, nu de F2 race. Na het FIA spektakel in de F3 verwacht ik niets minder :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
Bottas ook maar 3, terwijl die er 15 moest krijgen. De Haas-en starten daarachter op 16 & 17, die hebben ook straffen en hebben niet eens in de top 15 gekwalificeerd, dus hoogstens een plekje verlies voor Schumacher (als die 16e kwalificeerde, geen idee meer van) anders gewoon winst ondanks straf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
LOL

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NjeSGTW.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
Ik vind het ook wel heel erg asociaal om op de 2e rij al zo'n bankje neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:57
Zo irritant als iedereen gaat staan altijd. Ik ben vrij groot dus prima, maar iedereen achter mij ziet geen steek. En als ze voor mij gaan staan, moet ik ook gaan staan…

Daarentegen kan ik me nog een race op de Nürburgring herinneren waar we staanplaatsen hadden, op een helling vlak voor de laatste chicane. Dat was flink heftig voor de kuiten dus iedereen wilde zitten, maar dat mocht absoluut niet van de ‘beveiliging’. Voelde heel krom, want er was destijds echt ruim plek voor iedereen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17

Dido

heforshe

Nee, totaal niet, eerlijk gezegd.
Na de eerste "grid starts to close" wordt VER ertussen geschoven omdat er een plekje is (lijkt wel ritsen :) )

Maar vervolgens schuiven DEV en ZHO op, en zou PER er tussen kunnen, maar dat gebeurt niet. Om volslagen onduidelijke redenen moet hij wachten tot LAT, VET en STR er ook voorbij zijn.

Het eerste deel, het opstellen van een tweede grid voor degenen met penalties, kan ik volgen (hoewel het een ansurde interpretatie van de FIA-regels is).

Het tweede deel, het "ritsen", gebeurt volledig arbitrair om maar uit te komen op het FIA-resultaat, maar verklaart totaal niet de eventuele logica erachter.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 19:17

Dido

heforshe

Alfa Novanta schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:01:
Zo werkt toch ieder management? IJsberg? Full power ahead |:( :')
offtopic:
Zou in het geval van de Titanic waarschijnlijk een betere beslissing geweest zijn dan volle kracht achteruit + vol sturen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
lolgast schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:25:
Zo irritant als iedereen gaat staan altijd.
Het zijn staplaatsen, logisch dat mensen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

* Illegal_Alien is net wakker; maar hebben we nu niet dit seizoen 22 coureurs gehad op dit moment?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
Zullen we het over de race gaan hebben? Wat zijn jullie verwachtingen van de bandenstrategie? En een mogelijk podium?

Denk toch dat het dit wordt:

1. Verstappen
2. Leclerc
3. Russell

Niet de meest spectaculaire voorspelling, I know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Illegal_Alien schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:34:
* Illegal_Alien is net wakker; maar hebben we nu niet dit seizoen 22 coureurs gehad op dit moment?
https://www.formula1.com/en/drivers.html = 21... Volgens mij is de inschrijving van een coureur pas compleet als hij / zij / hen heeft meegedaan aan feestje / procedure die vooraf gaat aan de start.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Dido schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:25:
[...]

Nee, totaal niet, eerlijk gezegd.
Na de eerste "grid starts to close" wordt VER ertussen geschoven omdat er een plekje is (lijkt wel ritsen :) )

Maar vervolgens schuiven DEV en ZHO op, en zou PER er tussen kunnen, maar dat gebeurt niet. Om volslagen onduidelijke redenen moet hij wachten tot LAT, VET en STR er ook voorbij zijn.

Het eerste deel, het opstellen van een tweede grid voor degenen met penalties, kan ik volgen (hoewel het een ansurde interpretatie van de FIA-regels is).

Het tweede deel, het "ritsen", gebeurt volledig arbitrair om maar uit te komen op het FIA-resultaat, maar verklaart totaal niet de eventuele logica erachter.
Tsja, dat ritsen lijkt zo omdat er toevallig een gat zit door de (vele) andere straffen. Dat schept een bepaald beeld. Echter, als Ocon (plek 11) geen straf had gehad, dan was er geen gat geweest voor Verstappen om in te ritsen, maar in dat geval was Verstappen ook op P7 voor Ocon geplaatst.

Eigenlijk hadden ze het beter kunnen visualiseren door gewoon eerst het hele grid te laten closen, maar P7, P14 en P16 leeg te laten om VER, PER en OCO in te laten schuiven obv de straffen.En na dat "inschuiven" op de posities obv straffen nogmaals het grid te closen.

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 11-09-2022 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 23:08
TinusXIII schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:58:
[...]
Eens, zover mogelijk gewoon de plekken gridstraf zoals het is. Dus 5 plekken is echt 5 plekken. Rijders zonder straffen moeten dan voordeel hebben, niet de rijders met straffen.

En in het geval van Ocon en Perez, tja er zijn anderen die meer straffen hebben dus die hebben uiteindelijk minder straf.
Na een nachtje erover geslapen te hebben ben ik het hier best wel mee eens. Van mij mag je best nadeel van je gridstraffen hebben.
Het is voor Max sowieso wel mild om maar 5 straffen te krijgen bij het wisselen van een ICE. De eerste keer krijg je 10, de 2e 5? Ik zou eerder zeggen dat de 2e keer BOG is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon_Jansen schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:37:
Zullen we het over de race gaan hebben? Wat zijn jullie verwachtingen van de bandenstrategie? En een mogelijk podium?
*voorspelling*
1. LEC
2. RUS
3. VER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:57
Mijn voorspelling:
VER
LEC
PER

Ik vermoed dat Mercedes echt véél te weinig pace heeft om voor RBR te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 23:08
LEC, VER, NOR

Maar de eerste twee kan je misschien wel omwisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
Mijn voorspelling:

1, Verstappen
2. Russell
3. Ricciardo

De Vries blijft op zijn 8e plaats en de Ferrari van Leclerc staat vol open en eindigt vandaag als bbq.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
VER=out

1. LEC
2. RUS
3. DEV

remindme=8 hours :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Laat LEC hem gewoon lekker winnen joh. Leuke boost voor de Italiaantjes. VER 2, NOR 3. En DEV 1 punt en zijn eerste (en enige) F1 race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
spoiler:
Gaat lekker in de F2, schakel net in en er zijn er al 8 OUT

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 11-09-2022 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:38

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Wij maken ons allemaal druk over het aantal plaatsen dat Verstappen naar achter is gezet tov de rest.

Vervolgens Verstappen tijdens de race:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTHSeszdJPtF4KV1OnUf6HFkn1g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/8hKFuoTUHI1DCERJddO8nFw6.gif?f=user_large

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Harrie

NederVlaming

VER
LEC
PER

Perez profiteert ook van de goede race pace van de Redbull.
Die gaat met Russell strijden om p3, en hopelijk er voorbij.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TheBrut3
Misschien zijn er wel mensen die F2 en F3 terugkijken na de F1 en die willen geen spoilers?

[ Voor 12% gewijzigd door TheBrut3 op 11-09-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

pjlgt schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:03:
Laat LEC hem gewoon lekker winnen joh. Leuke boost voor de Italiaantjes. VER 2, NOR 3. En DEV 1 punt en zijn eerste (en enige) F1 race.
Ik ga hierin mee :9 ben benieuwd!
F3 leuke/rare race (zal verder niet spoilen)
F2 nu echt spannend, zo close allemaal haha

[ Voor 7% gewijzigd door p0st op 11-09-2022 11:06 ]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

schumi2004 schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:03:
spoiler:
Gaat lekker in de F2, schakel net in en er zijn er al 8 OUT
En bedankt :+

[ Voor 4% gewijzigd door souljah1h op 11-09-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

“Laten winnen” is natuurlijk niet echt racen ;) Verstappen zou dat denk ik ook nooit doen, dus als Leclerc hem wint vandaag is dat helemaal op eigen inspanning, wat het mooi zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

chevsticks schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:50:
[...]

Daar hebben we dan een subtiel verschil van mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
TheBrut3 schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:05:
[...]

Misschien zijn er wel mensen die F2 en F3 terugkijken na de F1 en die willen geen spoilers?
Fixed it, excuses.
Mss ff je eigen post aanpassen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:53
In mijn ogen een punt. Wat een onzin om een nieuwe ICE te nemen. Hoop dat Ferrari wat gevonden heeft en de komende races allemaal 1-2 doet. Dat Max ineens een probleem heeft omdat hij hier eerste bocht afgetikt wordt en motor beschadigt. Vervolgens deze punten gaat missen in de eindstrijd.

T zou een terechte straf zijn voor de arrogantie om "preventief" extra ice toe te voegen.

Om bovenstaand te onderschrijven zeg ik:
Alonso
Ricci
Norris

Lijkt me mooi podium 😋

Ow en om onrealistische scenario's nog verder te pushen:

Superlicentie van Latifi wordt einde race afgepakt as a matter of principle en ocon z'n contract wordt beëindigd omdat men inziet dat ze geen goede rijders kunnen vinden omdat hij een l*llo is.

[ Voor 26% gewijzigd door Lynx op 11-09-2022 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:33
Wat een discussie over die gridplekken. Max zei het als beste: "Read the rules, then you would know" (of iets in die trant) "You need to read the rules"
YouTube: Post Qualifying Press Conference: Italian Grand Prix 2022

Met deze manier worden rijders vooraan meer gestraft dan als je de andere "rits" methode zou gebruiken. En dat is helemaal prima wat mij betreft.

Daarbij vind ik het ook helemaal niet zo vreemd. Maar goed, zal aan mij liggen. Volgens mij willen veel mensen Max opeens veel meer naar voren hebben ondanks dat die een extra onderdeel pakt waar een straf voor staat.

Alsof ik weer naar Sky luister van vorige week die banden wisselen onder (V)SC wilden afschaffen omdat het ze ff niet goed uit kwam.

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 11-09-2022 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:57

Major_ton

Shoot!

TheBrut3 schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:05:
[...]

Nee, onzin dit. De race zelf wordt straks ook live besproken in dit topic en dat zou dan ook niet kunnen volgens jouw redenering. Als je geen spoilers wilt, moet je hier niet komen. Klaar.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TheBrut3
Major_ton schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:21:
Nee, onzin dit. De race zelf wordt straks ook live besproken in dit topic en dat zou dan ook niet kunnen volgens jouw redenering. Als je geen spoilers wilt, moet je hier niet komen. Klaar.
Dat is pas onzin. Dit topic lees ik, nu en straks, omdat ik de F1 live kijk. Ik kom expres niet in het topic waar de F2 en F3 worden besproken zodat ik dat na de F1 kan terugkijken en ik ben niet de enige die die races later kijkt. Dingen moeten worden besproken in de topic waar ze horen, dit is het F1 topic en niet het F2 of F3 topic.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03
[...]

Ik kijk niet in dat topic waar de F2 besproken dient te worden… als ik de F1 race later terug kijk kom ik hier ook niet. Hou dus dingen in hun eigen topic zodat mensen zelf de keus kunnen maken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:49
[...]

Maar dit topic gaat niet over de F2 en F3. Klaar

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• AtlAntA
[...]

Dit topic gaat over de F1 en niet over de F2 en F3. Dus je hoeft hier geen spoilers voor die klassen te verwachtten en/of te plaatsen.

Een beetje vriendelijker zou trouwens ook geen overdaad zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Waah schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:20:
Wat een discussie over die gridplekken. Max zei het als beste: "Read the rules, then you would know" (of iets in die trant) "You need to read the rules"
YouTube: Post Qualifying Press Conference: Italian Grand Prix 2022

Met deze manier worden rijders vooraan meer gestraft dan als je de andere "rits" methode zou gebruiken. En dat is helemaal prima wat mij betreft.

Daarbij vind ik het ook helemaal niet zo vreemd. Maar goed, zal aan mij liggen. Volgens mij willen veel mensen Max opeens veel meer naar voren hebben ondanks dat die een extra onderdeel pakt waar een straf voor staat.

Alsof ik weer naar Sky luister van vorige week die banden wisselen onder (V)SC wilden afschaffen omdat het ze ff niet goed uit kwam.
Lees die discussie dan ook voor je post, dan zie je dat je conclusies allemaal niet kloppen.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Yep hopelijk een punt voor DEV, zou mooi zijn als hij hoger staat in het kampioenschap dan Latifi met slechts een race. :X

Verder LEC ronde 36 uitvaller. VER wint met gemak, NOR en RUS op het podium.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Waah schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:20:
Aangezien jij de regels hebt gelezen, wat zeggen de regels dan letterlijk?
Als je de regels letterlijk volgt dan moet Max 4e, of hooguit 5e, starten en niet 7e. Mij maakt het niet uit waar Max start, maar de FIA moet zichzelf gewoon aan de F1 sporting regulations houden zoals ze die zelf hebben geschreven. Als ze dan ineens bedenken dat +5 plekken ook echt +5 plekken moeten zijn, dan moeten ze dat opnemen in de regels en de volgorde van het toepassen van de straffen aanpassen vanaf komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
MrOleo schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:31:
[...]

Yep hopelijk een punt voor DEV, zou mooi zijn als hij hoger staat in het kampioenschap dan Latifi met slechts een race. :X

Verder LEC ronde 36 uitvaller. VER wint met gemak, NOR en RUS op het podium.
Och ja daar had ik nog niet eens over nagedacht, LAT heeft nog geen punten. Mocht DEV vandaag serieus punten scoren (op merit dan) dan bewijst dat des te meer dat LAT geen plekje verdient in de F1. Hoop dan ook echt dat Williams hem aan de kant zet voor volgend jaar voor DEV. Denk dat hij en ALB wel goed met elkaar op kunnen schieten. En dat DEV de (sorry kan geen andere bewoording bedenken) 'Toto Cult' achter zich kan laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die turn 1/2 en de start is toch wel een dingetje in de F3 / F2. De start vorig jaar in de F1 herbekeken en dat was ook billen knijpen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
In Spa was er ook een Albon DRS treintje omdat de Williams snel was op het rechte stuk en had Albon uiteindelijk een punt. Misschien dat Nyck dat ook voor elkaar krijgt. Ben ook benieuwd hoe hij met zijn banden om kan gaan, volgens mij was hij daar in de F2 nooit een uitblinker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De Vries heeft Latifi in de F2 al verslagen over een heel seizoen, dus dat het een betere coureur is wisten we al. Een uitstekend coureur zelfs, maar in alle realiteit wel onderkant skill level voor F1 op eigen merites. Hij is zelf door een kwart van de grid verslagen in de F2. En niet een beetje ook.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Playa del C. schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:16:
[...]

En dan Max. Die 5 gridpenalty wordt in het overzicht als eerste uitgevoerd, maar de volgorde is van zwaar naar licht. Dus Max zijn straf van 5 plaatsen wordt toegepast als de rest is geweest. Niks geks aan.
Als iedereen achter Max 10 plaatsen straf heeft, dat wordt toegepast en vervolgens "als de rest is geweest" Max nog eens zijn 5 plaatsen krijgt, is hij de enige op de grid met een straf en schuiven een paar met hogere straffen zelfs een plaatsje omhoog. Dus dat kan ook de volgorde niet zijn. Hoe dan ook is dat nog steeds niet in overeenstemming met de regels die er liggen. Wat er overal logisch wordt gevonden is leuk, misschien zijn de regels zelf dat al niet, maar dan hadden ze de regels voor het begin van het jaar aan moeten passen. Niet gewoon maar wat doen tijdens een raceweekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik denk aan 2 scenarios

1) Nyck, this is Toto. En hij ramt in Turn 1/2 Max eraf doordat hij de auto niet kent qua rem gedrag met volle belading.

2)Door de veranderende auto gedurende de race gaat DEV het grind meepakken en spinnen. Hij deed het in de VT1 zonder te spinnen met de AM.

In geval van scenario 2 denk ik dat Ferrari gaat overdriven. Of motor plof of banden die eraan gaan. En dat Max na 10 ronden op P2 staat en de jaagt geopend is en de laatste stint er voorbij gaat voor P1.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:23
Wat ik nog niet snap is waarom Verstappen eerder inschuift dan Perez en Ocon. Kan iemand dat uitleggen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CH9L7FLY6ILhIGj2koJ7h5vrn10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMWrFn2W7s9p5lyGcJni4jpk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
M4YN3 schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:50:
[...]

Wat ik nog niet snap is waarom Verstappen eerder inschuift dan Perez en Ocon. Kan iemand dat uitleggen?
Omdat Perez dus virtueel P14 staat, en dus alles opschuift tot P13 is gevuld. Dan pas schuift Perez in.

Net als dat Max moet wachten tot minimaal P6 is gevuld. Dan schuift die in. Dat dat toevallig zo uitkomt is toeval, en dat geeft denk ik verwarring.

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 11-09-2022 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
[...]

Yep, dat filmpje legt het niet helemaal goed uit, de mensen met straf zitten vast op hun plek, dus bij sec. 28 moet je de onderkant als de grid zien en de mensen van boven de streep worden ingedeeld op de grid van voor naar achter op de vrije plekken. De eerste 6 kunnen dus voor VER, daarna zijn er 6 plekken beschikbaar tussen VER en PER.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:23
MrOleo schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:58:
[...]

Yep, dat filmpje legt het niet helemaal goed uit, de mensen met straf zitten vast op hun plek, dus bij sec. 28 moet je de onderkant als de grid zien en de mensen van boven de streep worden ingedeeld op de grid van voor naar achter op de vrije plekken. De eerste 6 kunnen dus voor VER, daarna zijn er 6 plekken beschikbaar tussen VER en PER.
MrOleo schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:58:
[...]

Bedankt heren! Ik denk dat ik 'm nu snap 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Aangezien alle teams de keuze hebben over het elke rubber compound zal het dus aankomen op de juiste strategie.

Denk dat ze bij Ferrari nu met het zweet op het voorhoofd zitten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Vorig jaar was voor bijna iedereen medium/hard 1-stopper.
Benieuwd of dat weer gebeurt of dat men soft -> medium/hard 1-stopper kan doen.
Soft bij de start is wel altijd lekker.

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpheutEDWn-0_yuNZe8J8BplQsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnxBoZbfAu7psz3wX739ZKez.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MrOleo schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:31:
[...]

En daarmee zou die dan ook hoger finishen dan Hulkenberg die zelfs twee kansen kreeg :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Kijkende naar de F2 waren er genoeg safety cars. Zelfs rode vlag. Ik zou op zacht starten en tijdens een vroege SC naar mediums wisselen en naar de harde op de normale window.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 11-09-2022 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Chevy454 schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:49:
Ik denk aan 2 scenarios

1) Nyck, this is Toto. En hij ramt in Turn 1/2 Max eraf doordat hij de auto niet kent qua rem gedrag met volle belading.

2)Door de veranderende auto gedurende de race gaat DEV het grind meepakken en spinnen. Hij deed het in de VT1 zonder te spinnen met de AM.

In geval van scenario 2 denk ik dat Ferrari gaat overdriven. Of motor plof of banden die eraan gaan. En dat Max na 10 ronden op P2 staat en de jaagt geopend is en de laatste stint er voorbij gaat voor P1.
1 betekent meteen dat die waarschijnlijk geen kans meer in de F1 krijgt. Tenzij die toto op zijn blauwe ogen gelooft. En verwacht niet dat die dat doet :+

2 zou kunnen. Al denk ik dat Nyck hem gewoon gaat proberen uit te rijden. O-)

Al ben ik wel biased vanwege waar die weg komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:52
Ik kan het gemist hebben maar denken we nog dat LEC aangepakt word? ik zit even de quali terug te kijken maar hij zit er echt wel overheen in die bocht of ligt de lijn over de curbs heen? nee toch

excuus als ik de uitslag al gemist heb het gaat te hard soms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Wognummer schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:10:
Ik kan het gemist hebben maar denken we nog dat LEC aangepakt word? ik zit even de quali terug te kijken maar hij zit er echt wel overheen in die bocht of ligt de lijn over de curbs heen? nee toch

excuus als ik de uitslag al gemist heb het gaat te hard soms
Er is geen onderzoek gestart en niemand van de teams heeft erover geklaagd. Dus die blijft op z'n plek.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Die 'Nick, this is Toto' uitspraken slaan echt helemaal nergens op heren.. Wat heeft Mercedes te winnen om nu Verstappen eruit te rijden? In je eerste F1 race de huidige WK eraf knallen gaat je ook weinig goodwill opleveren voor de rest van je carrière dus het lijkt mij allemaal wat vergezocht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind dit altijd leuk om vooraf te zien. Maar als ik terug denk aan hoevaak ik deze voorspellingen zie en hoe vaak er juist heel anders wordt geraced (en dan neem ik uiteraard de SC situaties niet mee) dan lijkt het alsof dit echt meer glazenbol is dan dat ze er echt goed objectief zicht op hebben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Stond Nyck niet bekend als een banden oproker?
In ieder geval een erg knappe kwalificatie en ben benieuwd hoe die het er vanaf brengt. Race uitrijden en in de buurt van teamgenoot blijven lijkt me een mooi streven. Mijn aangeprate voorgevoel is dat hij best mee kan komen in het begin maar ergens eerder of vaker moet stoppen voor nieuwe banden, maar ik laat mij graag verrassen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:11
Live om 13.00 weer

LIVE: Italian Grand Prix Build-Up and Drivers Parade

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:22
Psychokiller schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:43:
In ieder geval een erg knappe kwalificatie en ben benieuwd hoe die het er vanaf brengt. Race uitrijden en in de buurt van teamgenoot blijven lijkt me een mooi streven. Mijn aangeprate voorgevoel is dat hij best mee kan komen in het begin maar ergens eerder of vaker moet stoppen voor nieuwe banden, maar ik laat mij graag verrassen!
Van wat ik me kan herinneren in zijn F2 tijd, was hij inderdaad niet heel sterk in bandenmanagement.

Ik hoop dat hij Latifi gewoon zoek rijdt en dan heeft hij zijn taak volbracht wat mij betreft! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
[...]

Ik denk omdat hij voor hun stond tijdens de kwalificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

pro_6or

amateur_60r

sNielz123 schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:45:
[...]

Na een nachtje erover geslapen te hebben ben ik het hier best wel mee eens. Van mij mag je best nadeel van je gridstraffen hebben.
Het is voor Max sowieso wel mild om maar 5 straffen te krijgen bij het wisselen van een ICE. De eerste keer krijg je 10, de 2e 5? Ik zou eerder zeggen dat de 2e keer BOG is.
Dat is de Mercedes leerschool. Na die eerste kostbare schorsing is het daarna op circuits waar je in kan halen (daar ben ik hier overigens nog niet zo zeker van, maar met de nieuwe wagens zal het goedkomen) eigenlijk een farce. Voor de “beste” racepace wagen is de motor qua straf bijna gratis.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Psychokiller schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:43:
Ja, dat heb ik Mol laatst ook in een aflevering van dinges-cafe horen blèren: "die gaat het nóóit halen in F1, want die kan niet met z'n banden omgaan"

Benieuwd wat daarvan waar is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Ik hoor iets bij de live build up over dat Jonathan Wheatley naar de FIA is over de P4 / P7 voor Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:52
Chocoball schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:08:
Ik hoor iets bij de live build up over dat Jonathan Wheatley naar de FIA is over de P4 / P7 voor Verstappen.
laat ie dan ook meteen lec meenemen (alhoewel het ook vertekend kan zijn hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Zit die build-up te kijken maar de tribune's zitten niet eens vol? In sommige shots bij lange na niet zelfs.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

New Document: Final Starting Grid
Published at 11.09.22 13:03 CET

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nQ18WOZtpzxI-fdB0phjZCZH8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8O8kzJvoLukiRiJjuOJM129.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVG9cSWuw0EU89TafqR2Iipwih4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDrqUGekMCAC2QYJX2WVGsIz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 11-09-2022 13:16 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:18
Alsof de stewards zich nu nog gaan laten ompraten. Dat zou alleen maar hun onkunde laten zien en dat ze er grandioos naast zaten. Gaat nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Justevo schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:18:
Alsof de stewards zich nu nog gaan laten ompraten. Dat zou alleen maar hun onkunde laten zien en dat ze er grandioos naast zaten. Gaat nooit gebeuren.
Het zou alleen al goed zijn om verduidelijking te krijgen…

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:08:
Is of was? Met een final starting grid die intussen is opgesteld was die dan wel laat. Ze publiceren dan, blijkbaar die 2 uur voor de start, de final grid. Om dan zeg na half 1 nog naar de FIA te stappen gaat dan niet echt helpen om nog een plek te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Justevo schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:18:
Bovendien Connelly zit erin. Vergeet dat niet.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:20:
[...]

Is of was? Met een final starting grid die intussen is opgesteld was die dan wel laat. Ze publiceren dan, blijkbaar die 2 uur voor de start, de final grid. Om dan zeg na half 1 nog naar de FIA te stappen gaat dan niet echt helpen om nog een plek te winnen.
De uitslag was nog onbekend bij Verstappen toen hem erom gevraagd werd. Die nu definitief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:21:
[...]

De uitslag was nog onbekend bij Verstappen toen hem erom gevraagd werd.
En met een drivers parade die om 1 uur start betekent dat dus gewoon dat het te laat was. Ook gezien de final grid al is vastgesteld. Dat zo laat de grid nog veranderd wordt kan ik mij niet indenken.

Alhoewel ze Hamilton in Oostenrijk volgens mij zelfs op de grid verplaatst hebben? Dat was toen weer wel een penalty die in het laatste half uur daadwerkelijk voor de start werd toegekend en toegepast. Dus het kan wel. Maar dat was dan met een protest en een overtreding, hier is het dan een fuckup in het vaststellen van een overtreding en dus een andere reden.
Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord