Schijnbaar kost het Tweakers/DPG onwijs veel moeite om een account te anonimiseren. Dus voordat mijn account definitief de kelder ingaat, dan toch nog maar even mijn mening.
Ik vind/vond dit een idiote wijziging en dat er wordt gedacht dat je hiermee een vriendelijkere omgeving creëert is lachwekkend te noemen.
Afgezien van het feit dat je hiermee oude leden effectief volledig uitsluit, zorg je er voor dat anderen op eieren moeten lopen om reacties te plaatsen of te modereren (iets wat een DPG dingetje lijkt te zijn, want dat is op nujij ook). Dat zorgt alleen maar voor meer frustratie en het zou mij persoonlijk niet verbazen dat mensen met constructieve meningen op den duur steeds minder gaan reageren, want, tja, men wil gewoon een reactie plaatsen en niet constant hoeven na te denken of de toon wel door de beugel kan.
Een slechte dag hebben en een aantal minnetjes geven? Pats, weg moderatie rechten en overtuig de moderators maar dat je ze toch echt weer terug verdiend. Iets waar een bulk van de leden waarschijnlijk geen zin in heeft. Een wat strengere toon in je reactie? *Knip* daar gaat een deel van je bericht.
Dit zorgt voor een cultuur waarbij mensen die hun mond opentrekken in één van de vele moderatiefora beloond worden en mensen die gewoon willen reageren, en niet eens weten dat die topics er zijn, monddood worden gemaakt.
Dat er hiervoor wordt gekozen en niet eens een simpele negeer en/of blokkeer functionaliteit, die allebij de kanten op werkt en moderatie uitschakelt, wordt toegevoegd is mij echt een raadsel. Zo zorg je ervoor dat mismoderaties door frustratie minder voorkomen en ontstaan er veel minder zure discussies.
[
Voor 5% gewijzigd door
Anoniem: 1439850 op 11-10-2022 14:15
]