Laat ik op voorhand zeggen dat ik blij ben met deze wijziging. Niemand is perfect, en zo ik ook niet, maar het moet wel op een goede manier gaan, en ik heb ook in de enquete destijds aangegeven dat ik graag zie dat Tweakers hier harder op ingrijpt, want ondanks dat wij deze community met elkaar maken, bepaald Tweakers welke regels hier worden gehandhaafd.
Een belangrijk punt die ik ook aanhaalde in de enquete, is de zeer 'anti-woke' beweging hier op deze site. We hebben het hier dan niet over mensen die zich aan ergeren dat alles 100% politiek correct moet, want anders krijg je iedereen over je heen, want dan krijg je het extremistische woke tegen het extremistische anti-woke, en daar wordt niemand gelukkig van.
Ik heb het hier over de vele berichten die zowel keihard naar beneden worden gemod, als naar +3, waarbij mensen klagen over een zoen tussen 2 vrouwen in een film, homoseksuele relaties in een spel enz. We hebben het hier over een zeer intolerante doelgroep, die ieder stukje dat niet binnen hun visie van een hetero samenleving past, finaal afzeikt en woke noemt, omdat zijzelf niet willen accepteren dat pakweg 10% van de samenleving niet in hun visie van die hetero samenleving past.
Natuurlijk kan je hierbij zeggen: "ja maar vrijheids van meningsuiting" enz, maar zouden bericht over dat vrouwen achter het aanrecht hoort, dat ze geen stemrecht horen te hebben, dat ze moeten luisteren naar de man enz wel acceptabel zijn? Want die mening hebben sommige mensen nog steeds (zie SGP)
De intolerantie binnen de techcommunity is ronduit schokkend en zeer verwerpelijk wat mij betreft, en waar iemand best op momenten de discussie moeten kunnen aansnijden of we ergens doorslaan.
Dit soort
berichten vind ik redelijk absurd, maar de moderaties nog veel absurder.
Ik bedoel tevens nog niet eens direct dat dit bericht moet worden verwijderd oid, maar het laat zien waar de gedachte van veel tweakers zitten, en toevallig kon ik dit bericht snel terug vinden.
Een mening hebben is prima, maar dat soort berichten staan haaks op de samenleving die wij hebben, waar vrouwen niet als minder worden gezien (dus prima een man kunnen redden), waar lhtbi onderdeel is van onze samenleving, en niet hoeft worden weggestopt enz.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900