Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 213 214 Laatste
Acties:

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:59
Meg schreef op maandag 2 maart 2026 @ 06:32:
[...]

Heb je links naar specifieke reacties? Dat maakt het makkelijker dan reacties doorzoeken.
Dit gaat over de discussie met mij. Ik kan mij voorstellen dat er -1 gegeven wordt, aangezien hij met hand en tand verdedigt dat je illegale middelen kunt inzetten voor een civiele zaak. Het draadje begint hier:
Verwijderd in 'Gestolen gegevens van alle 6,5 miljoen Odido-klanten staan nu online'
Daarnaast heeft hij eerder ook al diverse keren -1 gekregen, o.a. wegens onvriendelijke opmerkingen:
Verwijderd in 'Gestolen gegevens van alle 6,5 miljoen Odido-klanten staan nu online'

[ Voor 7% gewijzigd door Aldy op 02-03-2026 09:26 ]

Verwijderd

Nee het gaat niet over de discussie met jou. Maar omdat het mij echt niet kan boeien hoe jullie modden ga ik niet de linkjes waar het wel over gaat delen.

• Aldy
Verwijderd schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:32:
Nee het gaat niet over de discussie met jou. Maar omdat het mij echt niet kan boeien hoe jullie modden ga ik niet de linkjes waar het wel over gaat delen.
O, hoe weet jij dat de opmerking dat je bij meer dan 10 reacties -1 krijgt niet op de discussie met mij gaat?
:+

Verwijderd

Aldy schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:36:
[...]

O, hoe weet jij dat de opmerking dat je bij meer dan 10 reacties -1 krijgt niet op de discussie met mij gaat?
:+
Je bevestigt precies het hele punt met deze opmerking. Ik geef je een tip... Laat het los. Je hebt technisch inhoudelijk geen gelijk en juridisch geen gelijk. Ik ga de discussie hier ook niet met je voort zetten. Om deze reden plaats ik ook geen linkjes omdat het me simpelweg helemaal niet boeit. Het raakt me niet en beïnvloed me niet.
Dat soort spelletjes spelen we op spelletjes.nl

• Aldy
Verwijderd schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:43:
[...]

Je bevestigt precies het hele punt met deze opmerking. Ik geef je een tip... Laat het los. Je hebt technisch inhoudelijk geen gelijk en juridisch geen gelijk. Ik ga de discussie hier ook niet met je voort zetten. Om deze reden plaats ik ook geen linkjes omdat het me simpelweg helemaal niet boeit. Het raakt me niet en beïnvloed me niet.
Precies wat je schrijft, dit is niet de plek voor de inhoudelijke discussie, dus begin daar dan ook niet mee. Ik heb het hier over dat je weet wat Titusvh voor ogen had toen hij schreef dat je 10+ keer -1 kreeg.

Verwijderd

Lees je wel?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:33

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:25:
[...]

Dit gaat over de discussie met mij. Ik kan mij voorstellen dat er -1 gegeven wordt, aangezien hij met hand en tand verdedigt dat je illegale middelen kunt inzetten voor een civiele zaak. Het draadje begint hier:
Daarnaast heeft hij eerder ook al diverse keren -1 gekregen, o.a. wegens onvriendelijke opmerkingen:
Een -1 voor die onvriendelijke post snap ik, maar de discussie zelf hoort geen -1 te zijn, zelfs als hij juridisch gezien ongelijk heeft. Onjuist is geen -1 en het is geen troll of flame maar komt over als een oprechte mening.
Je zou het misschien kunnen zien als het oproepen tot illegaal gedrag maar dat vind ik niet de overhand hebben in de discussie, die gaat meer over de vraag óf het legaal is. Correct of niet, de gegeven argumenten zijn redelijk genoeg voor een beschaafde discussie.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:58:
[...]

Een -1 voor die onvriendelijke post snap ik, maar de discussie zelf hoort geen -1 te zijn, zelfs als hij juridisch gezien ongelijk heeft. Onjuist is geen -1 en het is geen troll of flame maar komt over als een oprechte mening.
Je zou het misschien kunnen zien als het oproepen tot illegaal gedrag maar dat vind ik niet de overhand hebben in de discussie, die gaat meer over de vraag óf het legaal is. Correct of niet, de gegeven argumenten zijn redelijk genoeg voor een beschaafde discussie.
Zoals je weet kan ik niet modereren in een discussie waar ik zelf aan deelneem, maar ook in deze discussie werden er onvriendelijke reacties gegeven. Verder ben ik het met je eens dat er inhoudelijk gemodereerd dient te worden, maar ik kan mij ook voorstellen dat er moderators zijn die deze discussie als een oproep zien om iets strafbaars te doen.

Verwijderd

Als ik gelijk wilde krijgen had ik deze jurisprudentie 4 dagen geleden al gedropt...

Ik heb nooit een discussie gevoerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2026 10:07 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:43:
[...]

Je bevestigt precies het hele punt met deze opmerking. Ik geef je een tip... Laat het los.

...

Om deze reden plaats ik ook geen linkjes omdat het me simpelweg helemaal niet boeit. Het raakt me niet en beïnvloed me niet.
Prima. Hiermee stoppen we deze discussie hier.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:01
Hier mag wel wat extra hulp bij gebruikt worden, de +3'tjes worden alleen maar meer.

• Aldy
JelleDJs schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:00:
[...]

Hier mag wel wat extra hulp bij gebruikt worden, de +3'tjes worden alleen maar meer.
Hier is door de gewone mods niet tegenaan te werken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Advanced03 in 'WhatsApp brengt advertenties ook in Europa uit'

Ik snap gelukkig wat er bedoeld wordt, maar ik kan mij voorstellen dat 99% van de lezers dat niet begrijpt. Toch krijgt dit een ontopic, wat misschien wat te soepel is.

• JelleDJs
Aldy schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:06:
[...]

Hier is door de gewone mods niet tegenaan te werken.
Eens, inmiddels 100x een +3, 11x een +2 en 'maar' 45x een +1.

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-03 19:59

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Hoe weet je dat het van een Pro of PowerMod is? Het kunnen ook 3 ervaren en 6 beginnende moderatoren zijn.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-03 19:59

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Meg schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:40:
[...]

Hoe weet je dat het van een Pro of PowerMod is? Het kunnen ook 3 ervaren en 6 beginnende moderatoren zijn.
Toevallig bij de refresh tikte het naar 6x -1 :)
De door mij geplaatste sitelink is gevonden via AvroTros Radar en schijnt niet 100% te kloppen, maar bij mij wel...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-03 21:45
EdwinG in 'Nee, je mag de gestolen Odido-gegevens niet downloaden, ook niet voor jezelf'

Een reactie die alleen over een gezegde gaat lijkt mij geen +2, maar is gewoon off-topc/GR.

i-chat in 'Nee, je mag de gestolen Odido-gegevens niet downloaden, ook niet voor jezelf'

Ik vind het wel een hele verre sprong van situaties van leven en dood, en het lekken van de data van Odido. Ik zou zelf zeggen dat een reactie die maar stelt dat het "noodweer" is zonder enig onderbouwing niet +2 waard is.

• JelleDJs
Deathchant in 'Blij met Tweakers? Wat kan er beter? Laat het weten in ons kwartaalonderzoek'
Is dit daadwerkelijk een +3 waard? Het is een lang betoog, en wellicht modden we minder zwaar bij een niet-nieuws item, maar dan nog; +3?

• Meg
  • Niet online

Meg

DeComponeur schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:53:
[...]

Toevallig bij de refresh tikte het naar 6x -1 :)
De door mij geplaatste sitelink is gevonden via AvroTros Radar en schijnt niet 100% te kloppen, maar bij mij wel...
Dat zegt nog steeds niets over het feit dat het een Pro of Power was.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

MazeWing

The plot thickens...

JelleDJs schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 07:05:
Deathchant in 'Blij met Tweakers? Wat kan er beter? Laat het weten in ons kwartaalonderzoek'
Is dit daadwerkelijk een +3 waard? Het is een lang betoog, en wellicht modden we minder zwaar bij een niet-nieuws item, maar dan nog; +3?
Het is vooral een post met een hoge sentimentele waarde. Een +1 of max +2 is deze post waard. Een +3 post is het absoluut niet!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Aldy
MazeWing schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:25:
[...]

Het is vooral een post met een hoge sentimentele waarde. Een +1 of max +2 is deze post waard. Een +3 post is het absoluut niet!
Ik geef niet snel een +2, maar in dit geval kan ik mij erin vinden. Om te beginnen heeft het met het artikel te maken: Het is geen nieuwsitem en er wordt een mening gevraagd. Dan is het mee-eens-gehalte aanwezig, in tegenstelling tot een reactie bij een nieuwsartikel. Verder vind ik het een heel positieve bijdrage en het verwoordt dilemma's waar menig tweaker ook tegenaan loopt. Misschien is een +3 teveel, maar juist door dat mee-eens-gehalte kan ik mij voorstellen dat dit toch gegeven wordt.

• Aldy
Ik weet het werkelijk niet, maar wordt hier nu illegaal downloaden gepromoot?
thomas1907 in 'KPN schrapt usenetdienst vanaf 1 mei door afname populariteit'

• Meg
  • Niet online

Meg

Het lijkt alsof de reactie verdwenen is.

• Aldy
Meg schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:08:
[...]

Het lijkt alsof de reactie verdwenen is.
Dan had ik het toch goed begrepen en is er ingegrepen.

• JelleDJs
1nsane in 'Coolblue stopt met installatie zonnepanelen en verkoopt tak aan Hoppenbrouwers'
Naar mijn mening is dit geen +2. Is een reactie van iemand die bij Coolblue heeft gewerkt vóór dit een écht ding was, waardoor die meerwaarde naar mijn mening weg valt. Voor de rest zijn het aannames, zonder goede onderbouwing. Ik zou dit een +1 geven. Mag dan nog wat hulp gebruiken.

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik denk niet dat de +2 een directe mismoderatie is, het is een goede aanvulling op het artikel.

• Aldy
JelleDJs schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:21:
1nsane in 'Coolblue stopt met installatie zonnepanelen en verkoopt tak aan Hoppenbrouwers'
Naar mijn mening is dit geen +2. Is een reactie van iemand die bij Coolblue heeft gewerkt vóór dit een écht ding was, waardoor die meerwaarde naar mijn mening weg valt. Voor de rest zijn het aannames, zonder goede onderbouwing. Ik zou dit een +1 geven. Mag dan nog wat hulp gebruiken.
De +2 begrijp ik ook wel. Het is een goed opgebouwd verhaal over marges bij Coolblue als vakhandel. De marges die onder druk kwamen te staan door e-commerce. De marges bij zonnepanelen, dat vaak maatwerk is. Deze info wordt vaak genoeg op internet gedeeld. En tenslotte: Schoenmaker hou je bij je leest.
Ik zie hier geen mening in, maar een constatering van feiten. Voor mij een +1, maar dat komt omdat ik zünig ben (woon tegen Zeeland aan), maar een +2 vind ik verre van een mismoderatie.

• Technomania
  • Nu online
Ik ben het eens met @Meg & @Aldy

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik verwacht ook niet dat die post nog op +1 komt.
offtopic:
@Aldy bent gij zo'n Brabo?

• Aldy
Meg schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 18:25:
Ik verwacht ook niet dat die post nog op +1 komt.
offtopic:
@Aldy bent gij zo'n Brabo?
Nee, ook eilandbewoner > Voorne-Putten :)

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor

Bor

Topicstarter
Uitlokkende kinderachtige verbasteringen zijn geen +1 maar eerder een -1: Annihilism in ''Microsoft gaat licentiekosten rekenen voor AI-agents, net als voor gebruikers''

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 04-03-2026 20:34 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
De argumenten van een ander afdoen als zaniken en schreeuwen is geen +2 maar onvriendelijk: aidanl in 'Vodafone vertraagt mobiel netwerk tijdens daluren om energie te besparen'

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 04-03-2026 21:21 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
NEK in 'Vodafone vertraagt mobiel netwerk tijdens daluren om energie te besparen' is wat mij betreft geen +2. Los van dat het slecht leesbaar is staat een behoorlijk deel hiervan ook gewoon in het artikel.

• Bor

Bor

Topicstarter
ernstoud in 'Vodafone vertraagt mobiel netwerk tijdens daluren om energie te besparen' is geen -1 maar een terecht punt. Een halvering kan je niet miniem noemen.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Aldy
Integendeel, beide zijn reclame voor Ikea. Als je heel streng bent zouden deze reacties -1 zijn, maar omdat Ikea zo ongeveer algemeen geaccepteerd is, lijkt mij een +0 ook wel mogelijk.
Dit zou dan ook moeten gelden voor het hele draadje eronder.

[ Voor 5% gewijzigd door Aldy op 05-03-2026 14:29 ]

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:31

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Aldy schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:27:
[...]
Integendeel, beide zijn reclame voor Ikea. Als je heel streng bent zouden deze reacties -1 zijn,
Op basis van welke regel uit de FAQ?

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:27:
[...]

Integendeel, beide zijn reclame voor Ikea. Als je heel streng bent zouden deze reacties -1 zijn, maar omdat Ikea zo ongeveer algemeen geaccepteerd is, lijkt mij een +0 ook wel mogelijk.
Dit zou dan ook moeten gelden voor het hele draadje eronder.
Is ongewenste reclame (ook al is het voor Ikea) niet gewoon verboden?

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:31

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Meg schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:32:
[...]
Is ongewenste reclame (ook al is het voor Ikea) niet gewoon verboden?
Deze Tweaker adviseert een product aan andere Tweakers en naar ik veronderstel is dat zonder eigenbelang. Het wordt een ander verhaal als je je eigen website loopt te pluggen, maar gewoon een handig product adviseren is juist een van de dingen die we hier op Tweakers graag doen. Vandaag is dat Ikea, morgen is het een bepaalde power bank van Anker en overmorgen is dat een Noctua koeler. Niets ongewensts aan wat mij betreft.

• Meg
  • Niet online

Meg

AlphaRomeo schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:46:
[...]

Deze Tweaker adviseert een product aan andere Tweakers en naar ik veronderstel is dat zonder eigenbelang. Het wordt een ander verhaal als je je eigen website loopt te pluggen, maar gewoon een handig product adviseren is juist een van de dingen die we hier op Tweakers graag doen. Vandaag is dat Ikea, morgen is het een bepaalde power bank van Anker en overmorgen is dat een Noctua koeler. Niets ongewensts aan wat mij betreft.
Dank voor de opheldering Alpha! Dat waardeer ik. :)

• Aldy
Meg schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:47:
[...]

Dank voor de opheldering Alpha! Dat waardeer ik. :)
Ja, ik vind Ikea ook een twijfelgeval, aangezien Tweakers zelf ook weleens de nodige aandacht aan besteedt. Met dit in mijn achterhoofd is een +1 ook geen gekke moderatie.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Aldy
Aan de hand van de diverse ervaringen van de Bunq-klanten zou zelfs het hele artikel niet geschreven mogen zijn. Er zijn zoveel variabelen: Odido-klanten die een mail hebben gekregen van Bunq, niet-Odido-klanten die ook een mail hebben gekregen, Odido-klanten die geen mail hebben gekregen.

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:27:
[...]

Aan de hand van de diverse ervaringen van de Bunq-klanten zou zelfs het hele artikel niet geschreven mogen zijn. Er zijn zoveel variabelen: Odido-klanten die een mail hebben gekregen van Bunq, niet-Odido-klanten die ook een mail hebben gekregen, Odido-klanten die geen mail hebben gekregen.
Ik zag het inderdaad, maar dat is dan toch ook iets voor GR.

Wat maakt mijn reactie irrelevant terwijl het ook over de headset gaat? Meg in 'Goedkopere Nothing Headphone a verdubbelt accuduur en halveert prijs'

[ Voor 16% gewijzigd door Meg op 05-03-2026 15:31 ]

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:37

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind deze reactie geen GR-materiaal. In het artikel staat dat er een kans bestaat dat de bank het op basis van transactie gegevens doet, maar dat het niet duidelijk is.
Het is niet duidelijk op basis van welke informatie bunq de waarschuwing stuurt, maar het lijkt erop dat de bank dat gericht doet naar Odido- en Ben-klanten en de kans is daarmee groot dat dat gebeurt op basis van transactiegegevens.
Deze gebruiker geeft aan dat in zijn ervaring het niet op basis van transactie gegevens lijkt te zijn. Ik denk dat dat prima in de reacties kan.

De laatste zin met ‘aantijging’ vind ik dan weer niet zo fraai, omdat het geen kwaadwillige of ongegronde beschuldiging is.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Waarom? Toch niet omdat er staat dat deze persoon andere ervaringen heeft en denkt dat de beschudiging niet klopt?

GR is er niet om iedere vorm van commentaar op artikelen te onderdrukken. GR is voor interactie met de redactie die niet interessant is voor bezoekers. Spelfoutjes, achtergrondiscussie, dat soort zaken.
Dit is vooral communicatie met andere Tweakers. Net als vele anderen deelt hij zijn eigen ervaring en situatie en trekt op grond daarvan een andere conclusie. Daar is niks mis mee.

Het is niet verboden om te suggereren dat informatie uit het artikel niet klopt omdat iemand zelf andere ervaringen heeft. We moeten niet doorschieten in iedere vorm van commentaar op artikelen naar GR te verwijzen. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik kan mij goed vinden in bovenstaande :)

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:19
slijkie in 'Waarom Apple macOS naar de massa brengt met een MacBook van 699 euro'

Wat is hier nou weer ongewenst of offtopic aan? Of het exact juist is of niet maakt niet heel veel uit. Geheel ontopic lijkt mij.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Menesis in 'Apple levert geen oplader meer mee bij nieuwe MacBooks'

Wat is hier zo +2 waardig aan? Meer dan een +1 zie ik er niet zo in?

Virussen? Scan ze hier!

• kodak
  • Laatst online: 08-03 12:51

kodak

FP ProMod
Santford schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:32:
[...]
Ik vind deze reactie geen GR-materiaal. In het artikel staat dat er een kans bestaat
De reactie heeft twee negatieve insteken richting de redactie. De eerste is het duidelijk niet prettig vinden dat het te veel suggustie zou wekken en de ander dat het bij de lezer een specifieke negatieve suggestie op wekt. Dat is kritiek die bij GR thuis hoort.

Daarbij is het feit dat de redactie de vrijheid neemt bepaalde onderbouwing niet te noemen een redactionele keuze. Meer informatie willen is in dit geval een mening over hoe de redactie het verwoord en keuzes maakt. Dat is niet zomaar gepast.

Als het nu een neutrale vraag was geweest of er onder mede-tweaker aanwijzingen zijn dat bunq zich op meer klanten richt of eerder naar klanten gesteld heeft bij te houden bij welke provider klanten diensten afnemen dan was het een relevante en ontopic reactie. Maar de insteek is juist gebaseerd op de eigen kritiek over het nieuws en door de redactie gemaakte keuzes.

• Aldy
kodak schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:57:
[...]

De reactie heeft twee negatieve insteken richting de redactie. De eerste is het duidelijk niet prettig vinden dat het te veel suggustie zou wekken en de ander dat het bij de lezer een specifieke negatieve suggestie op wekt. Dat is kritiek die bij GR thuis hoort.

Daarbij is het feit dat de redactie de vrijheid neemt bepaalde onderbouwing niet te noemen een redactionele keuze. Meer informatie willen is in dit geval een mening over hoe de redactie het verwoord en keuzes maakt. Dat is niet zomaar gepast.

Als het nu een neutrale vraag was geweest of er onder mede-tweaker aanwijzingen zijn dat bunq zich op meer klanten richt of eerder naar klanten gesteld heeft bij te houden bij welke provider klanten diensten afnemen dan was het een relevante en ontopic reactie. Maar de insteek is juist gebaseerd op de eigen kritiek over het nieuws en door de redactie gemaakte keuzes.
kodak schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:57:
[...]

Misschien ook de reactie hierop van @CAPSLOCK2000 lezen, die heeft het nog beter verwoord en hier kan ik mij ook achter scharen.

• kodak
  • Laatst online: 08-03 12:51

kodak

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:35:
[...]
GR is er niet om iedere vorm van commentaar op artikelen te onderdrukken.
Modereren heeft hoe dan ook niet tot doel om te meningmodden. Dus als iemand hier stelt een reactie die vooral klaagt om de inhoud en vorm van het nieuws op GR te verwachten kun je dat niet suggestief af gaan doen dat het een poging tot onderdrukken is.
GR is voor interactie met de redactie die niet interessant is voor bezoekers.
We voeren hier discussie op de modregels, niet de regels voor got. Ons uitgangspunt zijn de modregels en die stellen niet dat negatieve kritiek op wat de redactie aan keuzes maakt of dat het nieuws suggestief geschreven zou zijn de bedoeling is. Een neutrale vraag stellen of er tegenargumenten zijn is dus prima. Maar dat deed deze reactie niet.
Het is niet verboden om te suggereren dat informatie uit het artikel niet klopt omdat iemand zelf andere ervaringen heeft.
De reactie stelt niet dat het artikel niet klopt. De reactie is dat het suggestief geschreven door de redactie. Dat is een groot verschil. Waarbij de tweaker zelf negatief suggestief doet, om de eigen kritiek op de redactie en de vraag proberen te legitimeren.

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:13

Smoke

Maverick Reploid

TweakerCarlo in 'Amerikaans gamemuseum heeft enige oudste prototype Nintendo PlayStation'

Ik zie niet hoe dit +2 of +3 is aangezien het artikel over een prototype van de Nintendo Playstation gaat en het hele bericht alleen maar gaat over het branden van CDs voor de CD-i en het vervangen van de batterij.

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Het meningmodden gaat lekker los op FP: https://tweakers.net/nieu...gevoelige-burgerdata.html

Op deze wijze een discussie voeren geeft weinig voldoening.

• Meg
  • Niet online

Meg

Martinez- schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:17:
Het meningmodden gaat lekker los op FP: https://tweakers.net/nieu...gevoelige-burgerdata.html

Op deze wijze een discussie voeren geeft weinig voldoening.
Als je naar specifieke reacties linkt is het handiger dan elke reactie te gaan lezen.

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Meg schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:28:
[...]

Als je naar specifieke reacties linkt is het handiger dan elke reactie te gaan lezen.
Ondertussen is het een en ander wel rechtgetrokken. Zal ik in het vervolg doen. Dank.

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb sterk het idee en de indruk dat ik - omdat ik het ben - lager gemodereerd, verkeerd geinterpreteerd en onheus onrecht aangedaan word met de beoordelingen terwijl ik juist een lid van de community met lange staat van dienst en dito ervaringen ben. Misschien niet de ervaringen die iedereen hier zou moeten willen hebben, maar deze diverse -1's hier, zijn onterecht. Dit is in mijn perceptie een structurele onderwaardering door een bepaalde incrowd van FP-mods. Ik wil dat graag onderzocht.
Kan iemand dat uitzoeken?

nieuws: Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs - zie hier mijn tien bijdragen.

Bij twijfel, vermoed onwetendheid.

• Meg
  • Niet online

Meg

@Ulysses heb je directe linkjes naar reacties die fout staan? Maakt het makkelijker.

• Ulysses
  • Niet online
Ulysses in 'Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs'
Ulysses in 'Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs'
3x al dat ik denk: Dit is geen trollen, flamen, schelden of misdaad wat ik doe he? Ik verwoord mij scherp, misschien ongelukkig, maar pleeg geen -1-waardige aanslagen hier. Kijk ook naar de teneur van al mijn bijdragen in dat hele topic. Ik ben echt niet degene die hier paranoïde de rest loopt af te fakkelen. It wasn't me.

• Aldy
Ulysses schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:19:
3x al dat ik denk: Dit is geen trollen, flamen, schelden of misdaad wat ik doe he? Ik verwoord mij scherp, misschien ongelukkig, maar pleeg geen -1-waardige aanslagen hier. Kijk ook naar de teneur van al mijn bijdragen in dat hele topic. Ik ben echt niet degene die hier paranoïde de rest loopt af te fakkelen. It wasn't me.
De gewone bijdragen van jou staan terecht op +1, maar de andere reacties zouden iets beter kunnen. Laat anderen in hun waarde en blaas iets minder hoog van de toren. Ik kan mij voorstellen dat je geïrriteerd raakt, gebeurt mij ook geregeld. Maar het zorgt wel voor een -1 score.

• Meg
  • Niet online

Meg

Die drie die worden aangekaart vindt ik persoonlijk ook niet hoger dan -1, @Aldy verwoord de reden eigenlijk perfect.

• Ulysses
  • Niet online
Dan zou ik reacties gewoon verbieden, want iemand met een eigen gevormd karakter kan dingen zeggen die je niet leuk vind en dan moet je weer als een kind daar tegenaan plassen omdat je een mening hebt. Niet omdat je objectief de regels of de redenen toetst. Ik ben er weer klaar mee voor vandaag. Zal binnenkort die klap geld betalen om mij hier ook es tot de elite te rekenen, en dan zeg je het maar in mijn gezicht.

• Aldy
Ulysses schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:34:
Dan zou ik reacties gewoon verbieden, want iemand met een eigen gevormd karakter kan dingen zeggen die je niet leuk vind en dan moet je weer als een kind daar tegenaan plassen omdat je een mening hebt. Niet omdat je objectief de regels of de redenen toetst. Ik ben er weer klaar mee voor vandaag. Zal binnenkort die klap geld betalen om mij hier ook es tot de elite te rekenen, en dan zeg je het maar in mijn gezicht.
Ik weet niet wie jij in deze reactie voor ogen hebt, maar ik wil nog even terugkomen op het draadje zelf. Ik vond de discussie eigenlijk best leuk en Fehrirs riep jou eigenlijk niet ter verantwoording, maar vroeg zich af hoe veilig jouw implementatie is. En van een gezellige discussie werd het ineens minder gezellig.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ulysses schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:14:
Ik heb sterk het idee en de indruk dat ik - omdat ik het ben - lager gemodereerd, verkeerd geinterpreteerd en onheus onrecht aangedaan word met de beoordelingen terwijl ik juist een lid van de community met lange staat van dienst en dito ervaringen ben. Misschien niet de ervaringen die iedereen hier zou moeten willen hebben, maar deze diverse -1's hier, zijn onterecht.
Eens, het ruikt naar een lynchpartij.

Ik zie wat je bedoelt, veel van je posts zijn streng naar -1 gemodereerd. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik ze niet allemaal helemaal onterecht vind want je gebruikt af en toe ook een vrij pittige toon. Ik zie hoe dat uit de discussie voortkomt dus ik til er niet te zwaar aan, maar ideaal is anders.

Dit is helaas iets dat vaker lijkt voor te komen. Iemand zegt (in de ogen van de groep) iets verkeerd en vervolgens worden alle andere post van die persoon ook negatief gemodereerd. Dat zorgt voor frustratie bij de poster die zich vertrappelt voelt door een boze massa. Vervolgens wordt er ook weer streng gemodereerd op de posts die daar uit voorkomen en we zijn heel goed in op alle slakken zout leggen.

Dit zie ik te vaak gebeuren bij enigszins controversiele standpunten terwijl dat juist de meest interessante discussies opleveren. Als we het allemaal eens zijn valt er niks te bespreken. Bij onderwerpen over AI heb ik het al te vaak gezien.

Ik heb liever een pittige en interessante discussie waarbij de emoties oplopen en het taalgebruik op het randje zit dan zo'n lynchpartij waarbij één standpunt wordt weggedrukt.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kodak schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:24:
Modereren heeft hoe dan ook niet tot doel om te meningmodden.
Hebben we het over dezelfde posts? Dit heeft niks met meningmodden te maken.

Volgens mij gaat het over: Kale Kiwi in 'Bunq lijkt Odido-slachtoffers gericht te benaderen met antifraudemails'
Dus als iemand hier stelt een reactie die vooral klaagt om de inhoud en vorm van het nieuws op GR te verwachten kun je dat niet suggestief af gaan doen dat het een poging tot onderdrukken is.
Wat is er mis met praten over de inhoud van het nieuws? Het gaat hier helemaal niet over vorm en er wordt helemaal niet geklaagd.
We voeren hier discussie op de modregels, niet de regels voor got. Ons uitgangspunt zijn de modregels en die stellen niet dat negatieve kritiek op wat de redactie aan keuzes maakt of dat het nieuws suggestief geschreven zou zijn de bedoeling is.
Ik vind het erg gezocht. Je doet nu net alsof je alleen mag schrijven over vooraf goedgekeurde onderwerpen. De richtlijnen (niet eens regels maar richtlijnen) geven aan dat bepaalde zaken niet op de PF horen. Je kan het niet omdraaien.
De reactie stelt niet dat het artikel niet klopt. De reactie is dat het suggestief geschreven door de redactie. Dat is een groot verschil. Waarbij de tweaker zelf negatief suggestief doet, om de eigen kritiek op de redactie en de vraag proberen te legitimeren.
Ik zie dat allemaal niet in die twee regels tekst. Het woord 'aantijging' is niet geweldig, zoals eerder benoemd, maar imho geen reden voor een -1.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:45:
[...]

Eens, het ruikt naar een lynchpartij.

Ik zie wat je bedoelt, veel van je posts zijn streng naar -1 gemodereerd. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik ze niet allemaal helemaal onterecht vind want je gebruikt af en toe ook een vrij pittige toon. Ik zie hoe dat uit de discussie voortkomt dus ik til er niet te zwaar aan, maar ideaal is anders.

Dit is helaas iets dat vaker lijkt voor te komen. Iemand zegt (in de ogen van de groep) iets verkeerd en vervolgens worden alle andere post van die persoon ook negatief gemodereerd. Dat zorgt voor frustratie bij de poster die zich vertrappelt voelt door een boze massa. Vervolgens wordt er ook weer streng gemodereerd op de posts die daar uit voorkomen en we zijn heel goed in op alle slakken zout leggen.

Dit zie ik te vaak gebeuren bij enigszins controversiele standpunten terwijl dat juist de meest interessante discussies opleveren. Als we het allemaal eens zijn valt er niks te bespreken. Bij onderwerpen over AI heb ik het al te vaak gezien.

Ik heb liever een pittige en interessante discussie waarbij de emoties oplopen en het taalgebruik op het randje zit dan zo'n lynchpartij waarbij één standpunt wordt weggedrukt.
Ik vond het ook een leuke discussie, tot de eerste -1. Deze reactie was onaardig en ook niet meer inhoudelijk, waardoor -1. Later waren er wel weer +1, dus werd er niet alleen naar de persoon gekeken. Ik denk dat Ulysses weet waarover hij het heeft, ik weet het eigenlijk zeker, maar hij kapte zelf min of meer de discussie af.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ulysses schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:34:
Lees even https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/respect/

Een toon als deze, en ook in de hierboven genoemde reacties, willen we dus niet zien. Je hier aan houden is ook niet optioneel. Mocht je hier vragen over hebben staat mijn DM open.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:23:
De gewone bijdragen van jou staan terecht op +1, maar de andere reacties zouden iets beter kunnen. Laat anderen in hun waarde en blaas iets minder hoog van de toren. Ik kan mij voorstellen dat je geïrriteerd raakt, gebeurt mij ook geregeld. Maar het zorgt wel voor een -1 score.
Ik ben het op zich met je eens maar vind ook dat er met twee maten wordt gemeten. Wie iets negatiefs over @Ulysses of zijn werkwijze zegt krijgt gewoon +1 en dat is ook niet allemaal even aardig, er zitten wat pittige beschuldigingen bij.

Posts als
wolfero in 'Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs'
jb044 in 'Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs'
vind ik erger. Die hebben niet alleen een negatieve toon maar voegen ook echt niks tegen. Toch stonden die gewoon op +1.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 11:11:
[...]

Ik ben het op zich met je eens maar vind ook dat er met twee maten wordt gemeten. Wie iets negatiefs over @Ulysses of zijn werkwijze zegt krijgt gewoon +1 en dat is ook niet allemaal even aardig, er zitten wat pittige beschuldigingen bij.

Posts als
wolfero in 'Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs'
jb044 in 'Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs'
vind ik erger. Die hebben niet alleen een negatieve toon maar voegen ook echt niks tegen. Toch stonden die gewoon op +1.
Het gaat er niet om wie of wat erger is. Maar de reacties die je hier aanhaalt zijn duidelijk -1, inderdaad.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RoD schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 11:13:
Het gaat er niet om wie of wat erger is. Maar de reacties die je hier aanhaalt zijn duidelijk -1, inderdaad.
Ik bedoel het niet als wedstrijd, maar om aannemelijk te maken dat 'mening' een rol heeft gespeeld bij die moderaties. Extra streng tegen een ongewenst standpunt en heel tolerant tegen het gewenste standpunt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 11:16:
[...]

Ik bedoel het niet als wedstrijd, maar om aannemelijk te maken dat 'mening' een rol heeft gespeeld bij die moderaties. Extra streng tegen een ongewenst standpunt en heel tolerant tegen het gewenste standpunt.
Ongetwijfeld. Gelukkig waren het maar enkele mods. Ik ga het ook nog even nakijken.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 11:11:
[...]

Posts als
Ja, die zijn eveneen onaardig en ook hier niets inhoudelijks. Staan inmiddels ook op een terechte -1.
Ik vind het trouwens nog steeds jammer dat de inhoudelijke discussie zo in de kiem werd gesmord.

• Ulysses
  • Niet online
Ik heb het de AI eventjes zelf gevraagd wat die er van denkt - met het risico dat ik nu gelekt heb naar AI - al deze geheim gepubliceerde data natuurlijk... - Maar ik meen dat ik genoeg in mijn eigen inbreng en persoonlijkheid geloof, alsook in het gemeenschappelijke doel van deze site - om daar de wat is het 120 euro ofzo voor neer te tellen. Kijk naar mijn acties, niet of de semantiek je uitkomt, is mijn laatste milde suggestie. Verder zijn die punten nog steeds monetaire onzin hè, dus ik hoef er niets mee ;) #puntje Rechtvaardigheidsgevoel is echter ook niet uit de lucht ontstaan.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ulysses schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:12:
Ik heb het de AI eventjes zelf gevraagd wat die er van denkt - met het risico dat ik nu gelekt heb naar AI - al deze geheim gepubliceerde data natuurlijk... - Maar ik meen dat ik genoeg in mijn eigen inbreng en persoonlijkheid geloof, alsook in het gemeenschappelijke doel van deze site - om daar de wat is het 120 euro ofzo voor neer te tellen. Kijk naar mijn acties, niet of de semantiek je uitkomt, is mijn laatste milde suggestie. Verder zijn die punten nog steeds monetaire onzin hè, dus ik hoef er niets mee ;) #puntje Rechtvaardigheidsgevoel is echter ook niet uit de lucht ontstaan.
Heb je dat rapport zelf ook gelezen? Er staat feitelijk vrijwel niets behalve dat het aanstipt wat voor toonzetting er wordt gehanteerd met "digitale dictators" etc. Een titel als "De Narcisten Bloeien weer" draagt ook niet echt bij. Los daarvan zijn geheel of grotendeels middels Ai gegenereerde reacties niet gewenst op Tweakers. Dit staat er buiten, fair, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

Inmiddels worden de reacties op de FP onvriendelijk zie ik. Ik heb ingegrepen en we stoppen deze discussie wat mij betreft hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 07-03-2026 13:18 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

• Meg
  • Niet online

Meg

• Bor

Bor

Topicstarter

• Meg
  • Niet online

Meg

Die heeft ook redelijk wat +2 stemmers, staat nu wel goed maar voor hoelang?

• Aldy
Daar ben ik het niet mee eens. Weliswaar corrigeert TheVivaldi je, maar het verandert niets aan de laatste alinea: Beide stellingen zijn juist. Je wil niet krap bemeten zijn en de systeemeisen gaan redelijk snel omhoog. Gewoon een +1

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:09:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Weliswaar corrigeert TheVivaldi je, maar het verandert niets aan de laatste alinea: Beide stellingen zijn juist. Je wil niet krap bemeten zijn en de systeemeisen gaan redelijk snel omhoog. Gewoon een +1
Ik heb het daar echt over het systeemgeheugen, net als de andere reacties die ik aanhaal. Daar verwijzen de min specs ook naar die ik aanhaal. In basis is mijn reactie daarmee onjuist en dat zou een 0 moeten zijn ondanks dat je op geen enkel vlak krap bemeten wilt zitten en dat de systeemeisen inderdaad redelijk snel omhoog gaan.

Een +1 voor mijn reactie is echt te hoog.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 08-03-2026 17:04 ]

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:24
Bor schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:12:
[...]

Ik heb het daar echt over het systeemgeheugen, net als de andere reacties die ik aanhaal. Daar verwijzen de min specs ook naar die ik aanhaal. In basis is mijn reactie daarmee onjuist en dat zou een 0 moeten zijn ondanks dat je op geen enkel vlak krap bemeten wilt zitten en dat de systeemeisen inderdaad redelijk snel omhoog gaan.

Een +1 voor mijn reactie is echt te hoog.
Gaan we serieus oprecht gemaakte foutjes "bestraffen" met een 0 ?

Dit is toch gewoon "oh oke thanks dat had ik gemist" en dan door?

• Bor

Bor

Topicstarter
supersnathan94 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 07:46:
[...]

Gaan we serieus oprecht gemaakte foutjes "bestraffen" met een 0 ?

Dit is toch gewoon "oh oke thanks dat had ik gemist" en dan door?
Nee dit is gewoon onjuiste info en dat is een 0 volgens de mod FAQ. Door de fout valt een groot deel van mijn reactie ineen en zet ik mogelijk anderen op het verkeerde been.
Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 09-03-2026 08:07 ]

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:27
DedSec85 in 'DNB waarschuwt voor risico's van betaaldiensten van bigtechbedrijven'

Hoezo is dit een -1 reactie? Ik plaats een link naar een zeer informatieve video met betrekking op het onderwerp en spreek mijn verbazing uit dat er niet wat kritischer naar de digitale euro wordt gekeken.
Hebben we hier zulke lange tenen en korte lontjes? Gewoon even benieuwd.

• Meg
  • Niet online

Meg

Je negatieve toon over o.a. Tweakers is voor mij een reden voor -1.

• Aldy
DedSec85 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:28:
DedSec85 in 'DNB waarschuwt voor risico's van betaaldiensten van bigtechbedrijven'

Hoezo is dit een -1 reactie? Ik plaats een link naar een zeer informatieve video met betrekking op het onderwerp en spreek mijn verbazing uit dat er niet wat kritischer naar de digitale euro wordt gekeken.
Als je kijkt naar de reacties op jouw reactie, dan zie je dat mensen het met je eens zijn. Deze reacties krijgen een positieve moderatie, dus misschien ligt jouw -1 aan iets anders?

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:35:
[...]

Als je kijkt naar de reacties op jouw reactie, dan zie je dat mensen het met je eens zijn. Deze reacties krijgen een positieve moderatie, dus misschien ligt jouw -1 aan iets anders?
Het heeft zelfs een +3… hoe dan?

• Aldy
Meg schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:56:
[...]

Het heeft zelfs een +3… hoe dan?
Misschien verdwaald. Want geen enkele +2 en dan opeens een +3.
Huh, verdwaald met een 't'. Gauw maar even verbeterd.

[ Voor 11% gewijzigd door Aldy op 09-03-2026 13:48 ]

• Aldy
Dit lijkt mij een +0, de reacties hebben niets meer met het artikel te maken:
bzuidgeest in 'DNB waarschuwt voor risico's van betaaldiensten van bigtechbedrijven'
adje123 in 'DNB waarschuwt voor risico's van betaaldiensten van bigtechbedrijven'
Bij de laatste vraag ik mij af waar die verdwaalde +3 vandaan komt.

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:51
Boxman in 'AIVD: Russische hackers hebben het via Signal en WhatsApp op overheid NL gemunt'

Vind dit zo'n onzin.. Gefixeerd op 0 omdat Bor meent dat het commentaar gericht aan de redactie is, modbreak erin en een push-DM erbij. Beetje overtrokken als je het mij vraagt. Ik noem Tweakers er en-passant inderdaad bij, waarom leg ik ook uit, maar verder is het gewoon een algemeen discussiepunt.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• Meg
  • Niet online

Meg

Boxman schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:03:
Boxman in 'AIVD: Russische hackers hebben het via Signal en WhatsApp op overheid NL gemunt'

Vind dit zo'n onzin.. Gefixeerd op 0 omdat Bor meent dat het commentaar gericht aan de redactie is, modbreak erin en een push-DM erbij. Beetje overtrokken als je het mij vraagt. Ik noem Tweakers er en-passant inderdaad bij, waarom leg ik ook uit, maar verder is het gewoon een algemeen discussiepunt.
Ik denk dat je dit beter met @Bor kan bespreken, ik kan mijzelf vinden in zijn edit en de +0; al vind ik de fixatie iets extreem.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56

Piggen

Lekker bakkie

DedSec85 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:28:

Ik vind het niet zo handig om een oneliner te droppen, en als mensen willen weten waar je dat op baseert, dan moeten ze maar een uitzending van 100 minuten bekijken. Die heeft bovendien een hoog conspiracy-gehalte, wat vast ook niet helpt.

• Meg
  • Niet online

Meg

Pagina: 1 ... 213 214 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2