Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 235 236 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
De hele discussie slaat op de titel en het verdere, in jouw ogen onjuiste, gebruik van de term. Dat is voer voor geachte redactie en daarmee sinds jaar en dag een 0.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:53

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 30 september 2026 @ 14:48:
[...]

Dat verklaart het meningmodden. Bedankt.
Dat is geen meningmodden. Semantische discussies zijn zo'n beetje per definitie offtopic en voegen eigenlijk nooit iets toe aan de achtergronddiscussie.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 13:00

The Zep Man

🏴‍☠️Certified Cyber Pirate

Dirk schreef op woensdag 30 september 2026 @ 15:48:
Dat is geen meningmodden. Semantische discussies zijn zo'n beetje per definitie offtopic en voegen eigenlijk nooit iets toe aan de achtergronddiscussie.
Consistent off-topic modden op semantische discussies snap ik. Het meningmodden gaat over dat alleen mijn reacties in die discussie op een enkel moment van +0 6x voorzien werden, terwijl alle reacties in die discussie net zo on- of off-topic waren.

Dit moderatiegedrag (vaak met 6x-tjes) zie ik ook terug in andere discussies, waarin plots alle reacties van een enkele tweaker in één keer op enig moment van een negatieve +6 voorzien worden, zonder dat het correleert met inhoud en zonder zulke moderaties op andere reacties. Door een gebrek aan transparantie en een wegwuivende houding nodigt het niet uit om het hier elke keer over te hebben. Nu kwam ik het toevallig overduidelijk tegen, waardoor ik het een keer aankaart.

Modden op persoon en niet op inhoud is meningmodden.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 30-09-2026 16:08 ]

You best start believing in cyberpunk dystopias. You're in one.

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:47
Een verrassend einde aan een pittige discussie, waarin de meningen fors verschillen en de onderbouwing soms rammelt. Maar aan het einde begraven beide kemphanen de strijdbijl.

Een 0 lijkt me op z’n plaats, ongewenst (-1) is deze korte reactie echter niet.

Danny in 'Schrijvers in actie tegen Meta: 'Ik wil mijn woorden terug''

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:07

SomerenV

It's something!

nieuws: PUBG-makers schrappen extractionshooter Black Budget

Misschien Kamermans even een vriendelijk verzoek sturen het wat kalmer aan te doen. Geen idee waar ie last van heeft maar irritant is het wel.

SVbriX | LEGO in schaal 1:72 | Website | Instagram

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

SomerenV schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 19:25:
nieuws: PUBG-makers schrappen extractionshooter Black Budget

Misschien Kamermans even een vriendelijk verzoek sturen het wat kalmer aan te doen. Geen idee waar ie last van heeft maar irritant is het wel.
Ik neem aan dat je deze reactie en die daaronder bedoelde?
Verwijderd in 'PUBG-makers schrappen extractionshooter Black Budget'

Edit: Ik denk dat ze allemaal goed staan op -1, maar ik snap je punt. Het is vrij irritant.

[ Voor 7% gewijzigd door Meg op 01-10-2026 19:34 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
djwice in ''Google betaalt klein aantal uitgevers schrale vergoeding voor AI-overzichten''

De meeste van mijn inhoudelijke reacties zijn op 0 gezet, zelfs reacties op mijn reacties die minder of niet inhoudelijk maar eigen mening zijn krijgen een +2.

Blijkbaar mag je niet de feiten aankaarten waar fouten zitten op iemands website die leiden tot een deel van het probleem wat ie een ander (Google) verwijt te veroorzaken.

En ook niet het opvallende twee ledige gedrag bespreekbaar maken: in Google Analytics kijken waarom Google minder verkeer naar je stuurt en dan boos zijn op Google.
En vervolgens de tips die ik geef hoe je kunt zorgen dat ie als een van de eerste juist meer conversie gaat krijgen door AI: namen WebMCP integreren in zijn affiliate boeking en AI juist toe laten.

En dat hij de bron van de data van zijn website voor voor training op zijn content (commoncrawl) juist niet uit sluit, ook geen verwijder verzoek gedaan heeft daar, zodat in nieuwe modellen de content niet wordt samen gevat in de AI modellen - wat de maker zegt te willen, wat in tegenspraak is met het willen van leads - mag blijkbaar ook niet boven water komen.

Kritisch kijken naar wat iemand zelf doet om zijn probleem te verminderen als ie de schuld bij een ander legt mag blijkbaar niet als het om AI of web en zoek technologie / indexeringsalgoritmes gaat.
Dan is het te gevoelig blijkbaar om tegengeluid te geven. Moet het commentaar vooral passen in het algeme beeld dat BigTech de kleine ondernemen naait en AI steelt.

Maar goed de reisbranche is überhaupt een moordende concurrentie, dus zelfs nu WebMCP invoeren is slechts van korte termijn effectief totdat de reis websites het zelf ook hebben geïmplementeerd en dan 6 weken maximaal tot de volgende commoncrawl indexering. En dan de trainingstijd van het volgende model.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 18:02
The Zep Man schreef op woensdag 30 september 2026 @ 15:54:
[...]

Consistent off-topic modden op semantische discussies snap ik. Het meningmodden gaat over dat alleen mijn reacties in die discussie op een enkel moment van +0 6x voorzien werden, terwijl alle reacties in die discussie net zo on- of off-topic waren.

Dit moderatiegedrag (vaak met 6x-tjes) zie ik ook terug in andere discussies, waarin plots alle reacties van een enkele tweaker in één keer op enig moment van een negatieve +6 voorzien worden, zonder dat het correleert met inhoud en zonder zulke moderaties op andere reacties. Door een gebrek aan transparantie en een wegwuivende houding nodigt het niet uit om het hier elke keer over te hebben. Nu kwam ik het toevallig overduidelijk tegen, waardoor ik het een keer aankaart.

Modden op persoon en niet op inhoud is meningmodden.
Dit valt mij ook vaak op, dan worden berichten ertussen genegeerd en gewoon ongemoddereerd gelaten en enkel de reactie van die ene gebruiker op -1 gezet. Dat valt heel erg op als alles grijs 0 blijft en enkel die gebruiker zijn of haar reactie rood -1 is. En soms wordt er bewust op mening gemod terwijl de tegensprekende of weerleggende berichten evengoed offtopic of ongewenst zijn. Maar blijkbaar is die mod het wel eens met het tegenbericht ongeacht het of het off-topic is of niet.

Soms zie ik dat een ouder bericht van mij plotseling ook op -1 gezet is terwijl die voorheen ongemod was en dat topic of nieuwsbericht al weer verouderd is. En ook daar zie je dat omliggende reacties niet gemod zijn. Dus kun je er vanuit gaan dat die persoon bewust via je profiel oudere berichten opzoekt om daar ook even met opzet een -1 te geven.

Dit is misbruik maken van de mod rechten.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Naar specifieke voorbeelden kunnen we kijken. Dat is ook het doel van dit topic; het aandragen van potentiële mismoderaties. Dit is niet de plek voor een algemene discussie.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 02-10-2026 14:18 ]

• LootersV
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 04-10 17:36
Ik denk dat ik iemand op het spoor ben die op alles dat ik post -1 geeft, hier is een voorbeeld ik denk dat het dezelfde persoon is: LootersV in 'Fusiebedrijf Paramount en Warner Bros. Discovery heet Skydance'

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:44

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite

• tweak4all
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:08
Er zijn 2 reacties die ik niet kan modereren:

johnbetonschaar in 'Apple waagt zich met een thuishub aan een bijna verlaten markt'
nokie in 'PUBG-makers schrappen extractionshooter Black Budget'

edit: is ondertussen opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door tweak4all op 03-10-2026 19:53 ]

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Ligt het aan mij of zijn die reacties niet vindbaar?

Edit: Eerste lijkt op een reactie te zijn die op -2 staat.
Tweede is meer dan 48 uur oud.

[ Voor 10% gewijzigd door Meg op 03-10-2026 19:49 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• LootersV
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 04-10 17:36
LootersV schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 13:22:
Ik denk dat ik iemand op het spoor ben die op alles dat ik post -1 geeft, hier is een voorbeeld ik denk dat het dezelfde persoon is: LootersV in 'Fusiebedrijf Paramount en Warner Bros. Discovery heet Skydance'
Hier is er nog een:

LootersV in 'Nabu Casa hernoemt Home Assistant Cloud omdat 'big tech cloud heeft verpest''

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:08
Deze reactie heeft niets met de inhoud van de advertorial te maken en is alleen al om die reden een +0 en zeker geen +2. Ik kan mij zelfs voorstellen dat er tweakers zijn die de reactie -1 waard vinden, aangezien hij niet weet wat een advertorial is en dan ook nog eens tweakers.net daarop aanvalt.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• tv_nerd
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-10 18:31

tv_nerd

tevens keyboard_nerd

Hoi,

tv_nerd in 'VS arresteren man voor smokkel van 300 miljoen dollar aan servers naar China'

Als mijn reactie offtopic is, dan moet een antwoord daarop toch ook offtopic zijn? Of misschien is het allebei wel genoeg ontopic? ;)

• Aldy
tv_nerd schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 13:34:
Hoi,

tv_nerd in 'VS arresteren man voor smokkel van 300 miljoen dollar aan servers naar China'

Als mijn reactie offtopic is, dan moet een antwoord daarop toch ook offtopic zijn? Of misschien is het allebei wel genoeg ontopic? ;)
Heerlijk, een wedstrijdje ver pissen en dan al die supporters die het wel weten te vertellen. Volgens mij is het hele draadje +0.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Bij al die onderwerpen ben je in meer of mindere mate provocerend aanwezig. Alhoewel het in sommige gevallen erg streng is, kan ik in alle gevallen wel een geldige reden voor een -1 verzinnen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• mOrPhie
  • Laatst online: 05-10 17:31

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 10:03

hmr

Wellicht heb ik het niet door hoe het modden werkt op Tweakers tegenwoordig, maar ik zie toch wel heel veel +0 worden uitgedeeld, terwijl het wel inhoudelijk over de post gaat? Ik kan mij soms niet aan de indruk onttrekken dat het soms op het moment dat iets minder welgevallig zegt je snel een +0 krijgt. Zeker bij topics over privacy/juridische onderwerpen en Apple. Is er een nieuwe beoordeling die ik mis? Allicht doe ik zelf iets fout, maar ook bij andere posts valt dit mij op.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Aldy schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:00:
[...]

??????
En je reactie was pas acht minuten oud.
Hij is anders nog steeds een 0.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
hmr schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:49:
Wellicht heb ik het niet door hoe het modden werkt op Tweakers tegenwoordig, maar ik zie toch wel heel veel +0 worden uitgedeeld, terwijl het wel inhoudelijk over de post gaat? Ik kan mij soms niet aan de indruk onttrekken dat het soms op het moment dat iets minder welgevallig zegt je snel een +0 krijgt. Zeker bij topics over privacy/juridische onderwerpen en Apple. Is er een nieuwe beoordeling die ik mis? Allicht doe ik zelf iets fout, maar ook bij andere posts valt dit mij op.
Dat kan voorkomen, en dan corrigeren we dat natuurlijk graag. Dus meldt voorbeelden vooral in dit topic :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
mOrPhie schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:28:
[...]

Hij stond op +1, maar ging daarna weer naar 0 omdat er een aantal 0 moderaties bij zijn gekomen. Waarom is me niet helemaal duidelijk, van mij een +1.

Wel kan het geen kwaad volgende keer wat langer te wachten met melden :)

• Aldy
mOrPhie schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:28:
[...]

Om te beginnen had je niet geschreven wat er aan de moderatie mankeerde, verder stond deze toen ik keek op een nette +1 en als laatste opmerking is het aankaarten van een mismoderatie wel heel snel na acht minuten.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ja sorry, ik zal de volgende keer wat langer wachten. Maar ik ben inmiddels vrij gewend dat als ik het opneem voor de AR-bril (ook al ben ik echt niet voor stiekem filmen, dat moet ik er ook altijd bij zeggen blijkbaar), dat het sentiment niet bepaald positief zal zijn. Dus toen ik die -1 zag was ik in de veronderstelling dat ik vrij snel nog meer 0 en -1 op zou pikken. Gelukkig is dat nu rechtgetrokken.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Inderdaad geen -1, maar ook niet meer dan een 0. In de hitte van de discussie schakel je over naar "inloggen" in het algemeen, terwijl de discussie specifiek ging over de koppeling met een online account en niet over inloggen op een lokale account.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:52:
[...]

Inderdaad geen -1, maar ook niet meer dan een 0. In de hitte van de discussie schakel je over naar "inloggen" in het algemeen, terwijl de discussie specifiek ging over de koppeling met een online account en niet over inloggen op een lokale account.
De reactie waar ik op reageer ging niet sec over de koppeling met een online account. Ik reageer hier op:
Ik ken genoeg niet tweakers mensen die helemaal geen account aanwillen maken om gewoon hun computer te gebruiken.
Gezien vrijwel elk OS je vraagt in te loggen zal je daar dus in al die gevallen een account moeten aanmaken. Dat is daarmee gewoon relevant in mijn ogen.

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:45

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

:: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
unf0rg0tt3n in 'Vijf jaar Windows 11: valt er wat te vieren?' is geen +2. De optie die wordt genoemd kan gewoon en de erg tendentieus aangezetten van gebruik opties als onedrive en de microsoft store zijn gewoon optioneel.

Ik kom niet verder dan een 0 als ik eerlijk ben. Het leest meer als een bash post (van een linux user; hoe verrassend (en dat zeg ik als mede Linux user)) dan als een objectieve mening.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 05-10-2026 19:50 ]

• tweak4all
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:08

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Die hele draad gaat over Linux zo te zien. Dat lijkt mij redelijk irrelevant bij een item over Windows 11.

• The Zep Man

The Zep Man

Bor schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 08:17:
Die hele draad gaat over Linux zo te zien. Dat lijkt mij redelijk irrelevant bij een item over Windows 11.
Alleen hierom reacties +0 geven klinkt als meningmodden, want het artikel heeft het ook over alternatieve besturingssystemen.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:17:
[...]

Alleen hierom reacties +0 geven klinkt als meningmodden, want het artikel heeft het ook over alternatieve besturingssystemen.
Misschien moet je even stoppen om de moderaties van anderen waar je het niet mee eens bent af te doen als meningmodden. Dat helpt de discussie niet.

Het artikel gaat vooral en vrijwel geheel over Windows 11; nota bene over de verjaardag van het OS. De hele discussie over Linux gaat dat niet en is niet bijster relevant in deze context (en, side note; wordt door meerdere lezers wel als vervelend gezien).

• The Zep Man

The Zep Man

Bor schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:59:
Het artikel gaat vooral en vrijwel geheel over Windows 11; nota bene over de verjaardag van het OS. De hele discussie over Linux gaat dat niet en is niet bijster relevant in deze context (en, side note; wordt door meerdere lezers wel als vervelend gezien).
Het artikel bespreekt zelfs in een highlight (aparte box) alternatieven, dus legt daar aparte aandacht op. Ook moet je voor een artikel met een scherpe titel over het nut van Windows 11 op een techsite niet raar opkijken dat alternatieven besproken worden. Daar zijn geen "side notes" voor nodig. ;)

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:01

mr thee

Pessimist op het internet

Dit lijkt mij niet echt een +3 8)7

Mathijs Kok in 'OpenAI geeft ChatGPT-teksten in EU standaard onzichtbaar watermerk'

Naar mijn mening is dit gewoon een +1 ?

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat is heel leuk betoog, als je het los leest. In de discussie is het totaal niet relevant.

• Aldy
Dirk schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:12:
Dat is heel leuk betoog, als je het los leest. In de discussie is het totaal niet relevant.
Maar zit er misschien een kern van waarheid in de reactie erop? Nog meer de reactie daarop.

[ Voor 5% gewijzigd door Aldy op 06-10-2026 16:32 ]

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dit soort uitgebreide reacties schreef hij een paar jaar terug ook al, AI-detectie is notoir onbetrouwbaar.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:04:
[...]

Het artikel bespreekt zelfs in een highlight (aparte box) alternatieven, dus legt daar aparte aandacht op. Ook moet je voor een artikel met een scherpe titel over het nut van Windows 11 op een techsite niet raar opkijken dat alternatieven besproken worden. Daar zijn geen "side notes" voor nodig. ;)
Ik denk dat niemand raar opkijkt dat mensen met o.a. Linux (of andere alternatieven) aan komen zetten onder een Windows item. Dat maakt die reacties niet meer relevant.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:48
Pwigle in 'Tesla wil naam van FSD wijzigen in Assisted Driving voor goedkeuring in EU'

Ik snap de reden waarom mensen het -1 geven (te hard rijden, foei!), maar de reactie is verder netjes en on-topic dus geen -1 lijkt mij.

Mijn muziek: Spotify

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hitmixer in 'Tesla wil snelheidsoverschrijding van FSD begrenzen voor goedkeuring in EU'

Grappig, poos geleden een vergelijkbare situatie gehad waarbij ik ongeveer een uur na het plaatsen van een bericht met een spuit 11 bericht kwam en was dat bericht off-topic, hier is een vergelijkbare reactie nog altijd wel +2?

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 23:28

kodak

FP ProMod
Deze tp lijkt me geen +2 (21x +2, 11x +3). Het is een mening dat iemand teleurgesteld is in andere reacties. Daar horen we niet op te plussen. Het is niet bijzonder dat iemand stelt dat met ai naaktfotos te maken zijn. Van mening zijn dat er meer voorlichting nodig is is ook niet bijzonder.

ErikT738 in 'Darkwebsite biedt 'afperspakketten' met naaktfoto's van vrouwen uit NL en BE'

[ Voor 13% gewijzigd door kodak op 07-10-2026 13:30 ]

• Aldy
kodak schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 13:29:
Deze tp lijkt me geen +2 (21x +2, 11x +3). Het is een mening dat iemand teleurgesteld is in andere reacties. Daar horen we niet op te plussen. Het is niet bijzonder dat iemand stelt dat met ai naaktfotos te maken zijn. Van mening zijn dat er meer voorlichting nodig is is ook niet bijzonder.

ErikT738 in 'Darkwebsite biedt 'afperspakketten' met naaktfoto's van vrouwen uit NL en BE'
Zeker een heel nette +1, maar om daarop terecht te komen zijn er nog wel heel veel +1-moderaties nodig.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 23:28

kodak

FP ProMod
Ook deze tp is geen +2 (40x +2, 6x +3). De eerste allinea is slechts een ervaring dat de eigen auto nog niet te hard ging. Niets bijzonders. De tweede alinea is het noemen wat de tweaker aan andere kenmerken wil. Dat is niet waar het nieuws om gaat. De andere meningen zijn ook geen reden om te plussen. Ondertussen duwt het reacties die inhoudelijker zijn weg.

WeZZeY in 'Tesla wil snelheidsoverschrijding van FSD begrenzen voor goedkeuring in EU'

Deze reactie is geen +1. Het voert een algemene discussie over ervaringen met de techniek.

MennoE in 'Tesla wil snelheidsoverschrijding van FSD begrenzen voor goedkeuring in EU'

Deze prima ontopic reactie (15x +2, 1× +3) is een herhaling en heeft gewoon meningen. Dat zijn geen redenen om naar +2 te modden

TheMKM in 'Tesla wil snelheidsoverschrijding van FSD begrenzen voor goedkeuring in EU'

Geen bijzondere opmerkingen en zelfs omjuiste opmerkingen. geen +2. (21× +2, 2× +3)

Finraziel in 'Tesla wil snelheidsoverschrijding van FSD begrenzen voor goedkeuring in EU'

Geen bijzondere opmerkingen dus geen +2 (22x +2)

Ultraman in 'Tesla wil snelheidsoverschrijding van FSD begrenzen voor goedkeuring in EU'

Dit is een inhoudelijk vraag. (7x -1, 18x 0) Het nieuws is niet duidelijk of het alleen voor nieuwe levering zal zijn. De vraag niet leuk vinden of zelf andere verwachtingen hebben is geen reden om weg te modden naar irrelevant en zelfs o gewenst.

Pwigle in 'Tesla wil snelheidsoverschrijding van FSD begrenzen voor goedkeuring in EU'

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 22:58

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Jedotw in 'PostNL en gaslicht.com stoppen met identificatiedienst iDIN vanwege adresfraude'

Zonder enige vorm van bronvermelding/onderbouwing is dit geen +2

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Aldy
Ik denk dat deze bewering zonder onderbouwing eerder op een +0 moet eindigen.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:10
Normaal ben ik niet zo van het melden van moderaties omdat er toch geen pijl op gelijk te trekken is. Maar nou lag ik echt naast mijn stoel, dus laten we eens kijken:

WeeJeWel in 'PostNL en gaslicht.com stoppen met identificatiedienst iDIN vanwege adresfraude'

Waarom wordt deze nou gefixeerd op +1? Dit is mijn ogen per definitie een +3. Daarbij denkt de rest van de niet Tweakers moderators dat ook, want de moderaties zijn als volgt:
  • Ongewenst -1: 0
  • Irrelevant 0: 0
  • Relevant +1: 27
  • Informatief +2: 17
  • Spotlight +3: 106
Waarom is dit nou geen +3?

De FAQ:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van anderen of relevante bronnen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Volgens mij is er daadwerkelijk geen enkele reden dat deze niet bovenaan staat? Volgens mij wordt er een heel belangrijk punt gemaakt, door de persoon door wie dat artikel überhaupt bestaat. Wat willen jullie nog meer?

Maar ik hoor graag van de moderatiefanatiekelingen hier waarom dit gedaan wordt. :)

Verder vraag ik mij af waarvoor we aan community moderatie doen, als dat dan vervolgens gewoon weer overschreven wordt door een moderator. Vraag dan geen mening aan mensen? Dit heeft ook niks met mening modden te maken en ook niet met een groepje mensen dat iemand expres met een -1 naar beneden trapt, wat ik mijn ogen inderdaad wel een reden kan zijn voor een moderator om het te corrigeren. Maar als zo'n deel van de community het een +3 vindt, waarom moet iemand daar dan aan zitten?

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:47
@Dirk heeft al een korte reactie gegeven in het +3 topic, maar de iets langere versie is denk ik dat de strekking van deze reactie
  • meer iets voor het GR-forum is, en
  • inmiddels door de redactie in het artikel is gecorrigeerd.
Daardoor is de reactie nú niet meer zo super relevant. Al ben ik met je eens dat een zodanig harde mod-ingreep op een post met >100x +3 wel iets meer toelichting had verdiend dan één oppervlakkige zin.

• Aldy
dehardstyler schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 10:37:
Normaal ben ik niet zo van het melden van moderaties omdat er toch geen pijl op gelijk te trekken is. Maar nou lag ik echt naast mijn stoel, dus laten we eens kijken:

WeeJeWel in 'PostNL en gaslicht.com stoppen met identificatiedienst iDIN vanwege adresfraude'

Waarom wordt deze nou gefixeerd op +1? Dit is mijn ogen per definitie een +3. Daarbij denkt de rest van de niet Tweakers moderators dat ook, want de moderaties zijn als volgt:
  • Ongewenst -1: 0
  • Irrelevant 0: 0
  • Relevant +1: 27
  • Informatief +2: 17
  • Spotlight +3: 106
Waarom is dit nou geen +3?

De FAQ:

[...]

Volgens mij is er daadwerkelijk geen enkele reden dat deze niet bovenaan staat? Volgens mij wordt er een heel belangrijk punt gemaakt, door de persoon door wie dat artikel überhaupt bestaat. Wat willen jullie nog meer?

Maar ik hoor graag van de moderatiefanatiekelingen hier waarom dit gedaan wordt. :)

Verder vraag ik mij af waarvoor we aan community moderatie doen, als dat dan vervolgens gewoon weer overschreven wordt door een moderator. Vraag dan geen mening aan mensen? Dit heeft ook niks met mening modden te maken en ook niet met een groepje mensen dat iemand expres met een -1 naar beneden trapt, wat ik mijn ogen inderdaad wel een reden kan zijn voor een moderator om het te corrigeren. Maar als zo'n deel van de community het een +3 vindt, waarom moet iemand daar dan aan zitten?
Waarom het alvast geen +3 waard is, is volgens mij omdat er een deel thuishoort in GR en dat is een punt aftrek. Verder is wat hij gedaan heeft waarschijnlijk wel +3 waard, maar de reactie zelf niet. Een +1 lijkt mij een prima score.

Even iets extra's over je laatste alinea: modereren is geen mening vragen en dat weet je zelf ook aangezien je het in dezelfde alinea hebt over dat het geen meningmodden is.

[ Voor 4% gewijzigd door Aldy op 08-10-2026 11:40 ]

• Aldy
In de aanvallen op de redactie is er waarschijnlijk één persoon die steeds met een +2 modereert:
Het lukt mij niet om de algemene link te kopiëren!! Maar het gaat niet om WeeJeWel.

[ Voor 15% gewijzigd door Aldy op 08-10-2026 12:07 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Jedotw in 'PostNL en gaslicht.com stoppen met identificatiedienst iDIN vanwege adresfraude' is een niet objectief onderbouwde claim waarvoor ik tot nu toe geen enkel bewijs kan vinden. Is dit echt een +2? Wat mij betreft niet.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:10
Aldy schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 10:50:
[...]

Waarom het alvast geen +3 waard is, is volgens mij omdat er een deel thuishoort in GR en dat is een punt aftrek. Verder is wat hij gedaan heeft waarschijnlijk wel +3 waard, maar de reactie zelf niet. Een +1 lijkt mij een prima score.

Even iets extra's over je laatste alinea: modereren is geen mening vragen en dat weet je zelf ook aangezien je het in dezelfde alinea hebt over dat het geen meningmodden is.
Tuurlijk is modereren wel een mening vragen. Als het dat niet is, wat is het dan wel? Meningmodden is in mijn ogen een reactie als: Android / Apple is kut en die staat dan toch nog positief, in plaats van gewoon op -1 zoals het hoort. Maar omdat die persoon Apple / Android fan is, drukt die toch nog op +1, 2 of 3, ondanks dat het gewoon bullshit is, en die op -1 hoort te staan. Dat is meningmodden. Daar heeft het in dit geval helemaal niks mee te maken.

Maar tuurlijk is elke moderatie een mening. Daarom wordt die ook aan iedereen gevraagd, en kom je op een gemiddelde uit.

Dit hele topic bestaat uit het corrigeren van meningen. :P

Maar met die rare reactie van @Dirk is mij inderdaad alles duidelijk. Dus dank, ik weet voldoende! :)

• Aldy
Bor schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 12:40:
Jedotw in 'PostNL en gaslicht.com stoppen met identificatiedienst iDIN vanwege adresfraude' is een niet objectief onderbouwde claim waarvoor ik tot nu toe geen enkel bewijs kan vinden. Is dit echt een +2? Wat mij betreft niet.
Deze was al aangedragen door _David_. Ik heb deze reactie een +0 gegeven, omdat ik vind dat zo'n reactie zonder onderbouwing eerder een flamebait is, waardoor het zelfs een -1 zou kunnen zijn.
Pagina: 1 ... 235 236 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2