Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 207 208 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ramon in 'Corsair toont mechanisch toetsenbord met ingebouwde Stream Deck voor 350 euro' is niet relevant en de reacties hierop al helemaal niet. De reacties onder het artikel worden aardig vervuild met op zijn best offtopic en irrelevante reacties.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Bor schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 23:28:
Ramon in 'Corsair toont mechanisch toetsenbord met ingebouwde Stream Deck voor 350 euro' is niet relevant en de reacties hierop al helemaal niet. De reacties onder het artikel worden aardig vervuild met op zijn best offtopic en irrelevante reacties.
Zouden dergelijke reacties op -1 mogen in dit geval?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Bor

Bor

Topicstarter
Meg schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:59:
[...]

Zouden dergelijke reacties op -1 mogen in dit geval?
Waarom een -1? Dit lijkt mij een goedbedoelde relevante post, een +1 dus.

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:21:
[...]

Ik duide meer op de reacties eronder zoals deze: Snarfie in 'Corsair toont mechanisch toetsenbord met ingebouwde Stream Deck voor 350 euro'

Maar de reactie waar ik op reageer is zoals jij ook al aangaf een 0.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Bor schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:21:
[...]

als het letterlijk in het artikel staat, is het mijns inziens een irrelevante post, want we hadden het ten slotte al kunnen lezen in het artikel zelf.

Mijn reviews al gezien?

• Bor

Bor

Topicstarter
PeacekeeperNL schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:23:
[...]

als het letterlijk in het artikel staat, is het mijns inziens een irrelevante post, want we hadden het ten slotte al kunnen lezen in het artikel zelf.
Is dan de vraag irrelevant, het antwoord of beide?

• Bor

Bor

Topicstarter
Meg schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:23:
[...]

Ik duide meer op de reacties eronder zoals deze: Snarfie in 'Corsair toont mechanisch toetsenbord met ingebouwde Stream Deck voor 350 euro'

Maar de reactie waar ik op reageer is zoals jij ook al aangaf een 0.
Ah sorry, ik haalde 2 reacties door elkaar. Dat lijkt mij irrelevant en dus een 0. Als het zeer offtopic gaat kan een -1 op een gegeven moment ook passend zijn (voor enkele reacties bv).

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:38:
[...]

Ah sorry, ik haalde 2 reacties door elkaar. Dat lijkt mij irrelevant en dus een 0. Als het zeer offtopic gaat kan een -1 op een gegeven moment ook passend zijn (voor enkele reacties bv).
Geen probleem, maar wanneer is die grens er?

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:31

Herman

FP ProMod
Een user die aangeeft dat het bewust een bedrijf op kosten jaagt:
- jmb66 in 'Nederlandse bank Bunq vraagt vergunning aan voor uitbreiding naar VS'
- jmb66 in 'Nederlandse bank Bunq vraagt vergunning aan voor uitbreiding naar VS'

Wat vinden jullie? Offtopic, of is dit ongewenst? :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Gewoon dom, ik snap niet waar die user nu precies trots op is. Zowel een -1 als een 0 zijn prima wat mij betreft.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

HenkEisDS in 'Eufy toont deurbel met 180-gradenbeeld en maakt prijzen robotstofzuigers bekend'
Deze is m.i. geen +2 waard. Dan nog eerder zijn top post met de drie nieuwsartikelen waarnaar wordt gerefereerd.

Mijn reviews al gezien?

• Bor

Bor

Topicstarter
PeacekeeperNL schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:14:
HenkEisDS in 'Eufy toont deurbel met 180-gradenbeeld en maakt prijzen robotstofzuigers bekend'
Deze is m.i. geen +2 waard. Dan nog eerder zijn top post met de drie nieuwsartikelen waarnaar wordt gerefereerd.
Dat zijn dan wel weer voorbeelden van jaren geleden. Ik weet niet of dat nu nog zo relevant is gezien de issues zijn opgelost.

De reactie die je aanhaalt is in ieder geval geen +2.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 07-01-2026 18:24 ]

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20:55
SomerenV in 'Razer voorziet koptelefoon van camera's die met gebruiker meekijken'

Is mijns inziens geen +3 waard. Hooguit een +2 informatief vanwege het ene youtube linkje, maar dat weten we ook allemaal onderhand wel. IMHO gewoon een +1, en zelfs dat nog maar net want het is een rant over AI en gaat totaal niet over het product.

Hand in eigen boezem, mijn eigen reactie mag imho samen met bovenstaande naar 0
edit:
Nu ik mijn eigen reactie zo teruglees moet ik hier aan denken

[ Voor 15% gewijzigd door TV_NERD op 07-01-2026 18:55 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:15

SomerenV

It's something!

TV_NERD schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:36:
SomerenV in 'Razer voorziet koptelefoon van camera's die met gebruiker meekijken'

Is mijns inziens geen +3 waard. Hooguit een +2 informatief vanwege het ene youtube linkje, maar dat weten we ook allemaal onderhand wel. IMHO gewoon een +1, en zelfs dat nog maar net want het is een rant over AI en gaat totaal niet over het product.

Hand in eigen boezem, mijn eigen reactie mag imho samen met bovenstaande naar 0
edit:
Nu ik mijn eigen reactie zo teruglees moet ik hier aan denken
Die Youtube-video is anders best interessant en gaat in op uitgevoerde onderzoeken over brainrot. Heeft mijn reactie wel of niet iets te maken met het product? Ik vind van wel. Het past in een rijtje soortgelijke producten die in mijn ogen allemaal gericht zijn op een zelfde soort toekomst, en dat is net het plaatje wat ik schets. En dat is de reden waarom dit soort producten in mijn ogen niet hoeven te bestaan.

Een reactie hoeft overigens niet perse over het product in het artikel te gaan om te voldoen aan +3 criteria. Het kan ook de kern van een discussie bevatten waar een product mogelijk onderdeel van is.

Of het wel of niet een +3 is of moet zijn boeit me eerlijk gezegd vrij weinig. Daar is het me ook nooit om te doen :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20:55
SomerenV schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:44:
[...]

Die Youtube-video is anders best interessant en gaat in op uitgevoerde onderzoeken over brainrot. Heeft mijn reactie wel of niet iets te maken met het product? Ik vind van wel. Het past in een rijtje soortgelijke producten die in mijn ogen allemaal gericht zijn op een zelfde soort toekomst, en dat is net het plaatje wat ik schets. En dat is de reden waarom dit soort producten in mijn ogen niet hoeven te bestaan.

Een reactie hoeft overigens niet perse over het product in het artikel te gaan om te voldoen aan +3 criteria. Het kan ook de kern van een discussie bevatten waar een product mogelijk onderdeel van is.

Of het wel of niet een +3 is of moet zijn boeit me eerlijk gezegd vrij weinig. Daar is het me ook nooit om te doen :)
IMHO is een +3 een betoog met bronnen. Jij rant gewoon maar wat :) Dit komt in letterlijk elk AI topic voorbij en ik word er moe van, we hebben het onderhand wel gehoord. Veel mensen vinden AI vervelend. 0.

Als bij elk AI product een dergelijke generieke rant met een hoge waardering komt te staan worden de eerst geziene reacties op de FP erg snel erg saai en eentonig.

[ Voor 13% gewijzigd door TV_NERD op 07-01-2026 20:31 ]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:23
Zoals verwacht... reageer wat negatief over AMD en de AMD fanboy club ziet rood voor de ogen en gaat aan de min mods. Grappig dat bij een negatief bericht over intel ik wel plusjes krijg en bij een positief bericht over intel minnetjes.

Nieuw jaar zelfde fratsen.

computerjunky in 'AMD maakt FSR 4-upscalingtechniek mogelijk weer opensource'

Van mij mogen degene die het 9x -1 gegeven hebben op de ik mag niet meer modden stapel.

• Bor

Bor

Topicstarter
computerjunky schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:52:
Zoals verwacht... reageer wat negatief over AMD en de AMD fanboy club ziet rood voor de ogen en gaat aan de min mods. Grappig dat bij een negatief bericht over intel ik wel plusjes krijg en bij een positief bericht over intel minnetjes.

Nieuw jaar zelfde fratsen.

computerjunky in 'AMD maakt FSR 4-upscalingtechniek mogelijk weer opensource'

Van mij mogen degene die het 9x -1 gegeven hebben op de ik mag niet meer modden stapel.
Je doet boude uitspraken, onderbouwt niets maar komt wel met uitlokkende opmerkingen als "En er zullen vast haters zijn die het hier net mee eens zijn maar feitelijk ... ".

Vind je het echt vreemd dat mensen je geen hoge score toebedelen?

Je reactie verderop met deze uitspraak is in ieder geval een -1:
Maar zoals verwacht en aangegeven de AMD fans zullen haten want feiten zijn niet meer welkom in 202X. Voorspelbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 07-01-2026 23:14 ]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:23
Bor schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 23:13:
[...]

Je doet boude uitspraken, onderbouwt niets maar komt wel met uitlokkende opmerkingen als "En er zullen vast haters zijn die het hier net mee eens zijn maar feitelijk ... ".

Vind je het echt vreemd dat mensen je geen hoge score toebedelen?

Je reactie verderop met deze uitspraak is in ieder geval een -1:

[...]
Volgens mij zijn het gewoon feiten die iedereen zelf op kan zoeken en als je echt gaat minnen zonder kennis dan moet je misschien helemaal niet modden. Je mening is niet relevant. Iedereen met vestand van de markt weet wat de staat van de gpu divisie vsn am is en hoe problematisch die is. Dat is echt geen geheim... Men koopt ze niet voor niets niet meer.

Maargoed het is een vast patroon en vind het wel weer best. Als ik dit onder een ander account had gepost had het +1 gekregen. Bin there tested that... Maar dat is nig een feit dat hier niet gewaardeerd wordt. Helaas al jaren een patroon hier.

En ja die uitspraak was er niet voor niets. En nu weet je waarom. Op de oprechte problemen gaat niemand in en wordt men defensief en dat zag ik dus al lang en breed aankomen. Als men daar al over struikelt... Maarja tweakers wordt met de dag minder plezant om te gebruiken.

Zoals al vaker gezegd is dit voornamelijk een mening mod systeem en wordt aan de rest voorbij gegaan. Vooral bepaalde topics met merkjes hebben nogal want fantiele kleurenblindheid. Fijne week verder ik ga wel verder op een 2de account dat met dezelfde persoon erachter andere mod scores krijgt. Zou nog altijd graag zien wie er mod. Dat zou een interessante feedback veroorzaken en overigens ook beter modden.
Pagina: 1 ... 207 208 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2