Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 197 198 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:07

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Terr-E in 'Character.AI verwijdert Disney-personages na dreiging van juridische stappen'

Hoe kan het uitleggen dat het verdedigen van een handelsmerk simpel kan zijn, een +1 zijn, terwijl ik iemand erop wijs dat copyright niet verdedigd kan of hoeft te worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:17
Ik vind het soort reacties van, "ik vind het niet nodig want ik zie het nut niet van een inclusieve samenleving als het de bedrijven meer geld kost", sowieso al maximaal +1, maar er zijn ook 11 +3 moderaties. Dat lijkt me al helemaal niet de bedoeling bij een reactie die weinig inhoud heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
eh, als ik zo even kijk lijkt er weer iemand nieuw te zijn die nog niet helemaal doorheeft hoe het mod systeem werkt. Dit lijkt mij alleszins geen +2 waard namelijk:
supersnathan94 in 'Odido maakt buitenlandbundels beschikbaar voor bellen met lagere tarieven'

En ik kan het weten, heb em zelf bedacht. ;)

Daarnast deze twee ook niet echt:

WhatsappHack in 'Odido maakt buitenlandbundels beschikbaar voor bellen met lagere tarieven'
WhatsappHack in 'Odido maakt buitenlandbundels beschikbaar voor bellen met lagere tarieven'

Gewoon on-topic +1, maar informatief? eehhh..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
TheVivaldi schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:04:
TheVivaldi in 'Hyundai gaat zelf autochips produceren'

Een nul snap ik best, maar een -1? Je hoeft maar een willekeurig artikel aan te klikken waar het over (Samsung-)chips gaat en iedereen blijft keer op keer klagen over Exynos.
Omdat het dan gaat om door Samsung ontworpen chips en niet alleen gefabbed.
Eigen ontwerp aanleveren en er is niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:05
separhim schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:51:
[...]

Ik vind het soort reacties van, "ik vind het niet nodig want ik zie het nut niet van een inclusieve samenleving als het de bedrijven meer geld kost", sowieso al maximaal +1, maar er zijn ook 11 +3 moderaties. Dat lijkt me al helemaal niet de bedoeling bij een reactie die weinig inhoud heeft.
Ik zag deze ook inderdaad, Goed gedaan in 'De wet is er, maar wanneer gaan ontwikkelaars games toegankelijk maken?' en vraag me ook ten zeerste af of dat wel meer dan een +1 is. Eerste alinea komt op mij over als 'water is nat' (bedrijven willen winst maken en hier dus niet in investeren) en dan een persoonlijke noot over de eigen kinderen.

Ik mis het informatieve een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:20:
[...]

Wat mij betreft niet. Een +1 lijkt mij de max.
Blijkbaar dacht een andere moderator anders over want hij staat nu op +2 gefixeerd.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:26

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Misschien moet je maar 'ns onderzoek instellen naar de mensen die mij een +3 gaven.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-10 23:30
Technomania schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:58:
[...]

Blijkbaar dacht een andere moderator anders over want hij staat nu op +2 gefixeerd.
Het lijkt mij een beetje vroeg om de moderatie te fixeren en als ik de score kijk is dit wel een heel premature fixatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:17
Deze is gefixeerd door een moderator op +2 zoals anderen al aandragen, maar ik wil toch wel even zeggen dat het voorbeeld dat ze hebben eigenlijk een reductio ad absurdum is. Ik vind het niet echt een goed signaal dat "voorbeelden" die volgens mij helemaal niet in de werkelijkheid plaats vinden met +2 worden gefixeert. En het is ook een voorbeeld waarbij deze wet helemaal niet van toepassing zou zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:53

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Technomania schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:58:
[...]
Excuus, blijkbaar heb ik misgeklikt, het was niet mijn bedoeling de post te fixeren. Wel heb ik op persoonlijke titel een +2 toegekend aangezien ik het wel een mooie eerste-hands aanvulling vind die ik wat meer waarde toeken dan een gemiddelde mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

AlphaRomeo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:14:
[...]

Excuus, blijkbaar heb ik misgeklikt, het was niet mijn bedoeling de post te fixeren. Wel heb ik op persoonlijke titel een +2 toegekend aangezien ik het wel een mooie eerste-hands aanvulling vind die ik wat meer waarde toeken dan een gemiddelde mening.
Geen excuus nodig want kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30
Geen idee waarom jvwou123 op -1 gezet wordt met een achtergrondartikel van Bert Hubert over het voorstel. Misschien een te makkelijke link drop maar dit zou toch minimaal een 0 of zelfs +1 moeten zijn.

nieuws: Signal dreigt Europa te verlaten als chatcontrole wordt ingevoerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Robkazoe schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:26:
Geen idee waarom jvwou123 op -1 gezet wordt met een achtergrondartikel van Bert Hubert over het voorstel. Misschien een te makkelijke link drop maar dit zou toch minimaal een 0 of zelfs +1 moeten zijn.

nieuws: Signal dreigt Europa te verlaten als chatcontrole wordt ingevoerd
Het betreft dit linkje denk ik; jvwou123 in 'Signal dreigt Europa te verlaten als chatcontrole wordt ingevoerd'

Die reactie staat inmiddels netto op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28

kodak

FP ProMod
Deze reacties lijken me geen +2. De eerste reactie is een herhaling van wat vaker is opgemerkt maar niet bijzonder. Op de mening horen we ook niet te plussen. (42× +2, 15x +3)
bons in 'Signal dreigt Europa te verlaten als chatcontrole wordt ingevoerd'

De volgende reacties zijn vooral bekende meningen nog die geplust worden.
(13× +2, 4×+3)
Vaevictis_ in 'Signal dreigt Europa te verlaten als chatcontrole wordt ingevoerd'

(9x +2, 2x +3)
kozue in 'Signal dreigt Europa te verlaten als chatcontrole wordt ingevoerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:03
Vaevictis_ in 'Signal dreigt Europa te verlaten als chatcontrole wordt ingevoerd'
Beide reacties lijken een heleboel mee-eens stemmers gekregen te hebben. Lijken mij alle twee niet informatief en beide daarom gewoon een +1.
Beiden hebben overigens nog wel wat hulp nodig (1: 44x +2 en 15x +3; 2: 13x +2 en 4x +3)

voorstad in 'Signal dreigt Europa te verlaten als chatcontrole wordt ingevoerd'
Deze eveneens een +1.

Commendatore in 'Signal dreigt Europa te verlaten als chatcontrole wordt ingevoerd'
Deze vind ik een twijfel. Het eerste stuk vind ik +1, maar de laatste zin met de link kan dan wel weer een +2 gedeelte zijn. Hoort die dan te eindigen op +1 of +2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

De reactie van voorstad staat gefixeerd op +0, wat terecht is.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Nogmaals aandacht gevraagd. We zijn inmiddels uren verder en de +2 en +3 nemen alleen maar toe. Nu zelfs 104x +2, 36x +3 en 62x+2 8x +3 en 23x +2, 5x +3 in die draad. Het mismodereren is weer te makkelijk op een controversieel onderwerp.
kodak schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:38:
Deze reacties lijken me geen +2. De eerste reactie is een herhaling van wat vaker is opgemerkt maar niet bijzonder. Op de mening horen we ook niet te plussen. (42× +2, 15x +3)

(13× +2, 4×+3)

(9x +2, 2x +3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

De laatste reactie staat op +1, maar die andere twee komen daar niet meer op ben ik bang.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Meg schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:53:
De laatste reactie staat op +1, maar die andere twee komen daar niet meer op ben ik bang.
Die 1e niet maar die 2e moet wel lukken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-10 23:30
kodak schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:18:
Nogmaals aandacht gevraagd. We zijn inmiddels uren verder en de +2 en +3 nemen alleen maar toe. Nu zelfs 104x +2, 36x +3 en 62x+2 8x +3 en 23x +2, 5x +3 in die draad. Het mismodereren is weer te makkelijk op een controversieel onderwerp.

[...]
De tweede lijkt mij zelfs een +0, want dat is een samenvatting van de eerste, die ook al een +1 waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 03-10 13:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Het moderariesysteem is een grote aanfluiting bij controversieel nieuws. Wel verder ingrijpen bij klachten over reacties die al op -1 gezet zijn maar ondertussen uren en uren zwaar meningmodden ongemoeid laten. Inmiddels staan de reacties zelfs stevig op 121x +2, 38x +3 en 72x +2, 8x +3. Dit gebrek aan ingrijpen is nmm een aanmoediging voor meningmodden en de modregels negeren. Het doet daarbij geen recht aan de tweakers die behoorlijke reacties geven die niet populair bevonden worden en aan de modererende tweakers die wel inspanning doen reacties objectief te beoordelen. Dit is meer facebook dan tweakers.

(13× +2, 4×+3)

(9x +2, 2x +3)

[ Voor 6% gewijzigd door kodak op 02-10-2025 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@kodak de derde reactie staat stevig op +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Meg schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:38:
@kodak de derde reactie staat stevig op +1.
Dat is ook niet de reactie waar ik de moderatiescore zojuist over vermeld.

[ Voor 12% gewijzigd door kodak op 02-10-2025 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik zie ook in deze toppost geen +2. De reactie negeert dat het nieuws is dat Meta zich moet aanpassen, niet de gebruiker. Het gaat zelfs niet in op het nieuws. Het is ook geen reactie op een inhoudelijke vraag. En een trucje laten zien is niet zomaar waardevoller dan andere reacties die inhoudelijk wel op het nieuws discussie voeren.

Raven in 'Rechter NL verplicht Meta om Instagram- en Facebook-interfaces aan te passen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 21:17

HaX0r

n00b

Sinds wanneer is je mede-Tweakers oprecht appreciëren ongewenst?:

HaX0r in 'Gamer maakt werkend taalmodel met 5 miljoen parameters in Minecraft'

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
kodak schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:26:
Het moderariesysteem is een grote aanfluiting bij controversieel nieuws. Wel verder ingrijpen bij klachten over reacties die al op -1 gezet zijn maar ondertussen uren en uren zwaar meningmodden ongemoeid laten.
[...]
Wij standaard modders kunnen niet veel. Alleen mensen die anderen hun modderrechten mogen afnemen kunnen het systeem verbeteren. Gebeurt dat niet of onvoldoende, dan is het systeem failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

(13× +2, 4×+3)
Deze twee hebben nog flink wat hulp nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:26:
Het moderariesysteem is een grote aanfluiting bij controversieel nieuws. Wel verder ingrijpen bij klachten over reacties die al op -1 gezet zijn maar ondertussen uren en uren zwaar meningmodden ongemoeid laten. Inmiddels staan de reacties zelfs stevig op 121x +2, 38x +3 en 72x +2, 8x +3. Dit gebrek aan ingrijpen is nmm een aanmoediging voor meningmodden en de modregels negeren. Het doet daarbij geen recht aan de tweakers die behoorlijke reacties geven die niet populair bevonden worden en aan de modererende tweakers die wel inspanning doen reacties objectief te beoordelen. Dit is meer facebook dan tweakers.

[...]
Zoals jou bekend is fixeren we niet snel om 1 punt verschil. Ook heeft een te hoog gemodereerde reactie een minder negatieve afstraling dan een zwaar negatieve post. In dit geval zie ik, zeker na de verstreken tijd, onvoldoende aanleiding om alsnog te fixeren. Soms is het even niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

AlphaRomeo schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:56:
[...]

Zoals jou bekend is fixeren we niet snel om 1 punt verschil. Ook heeft een te hoog gemodereerde reactie een minder negatieve afstraling dan een zwaar negatieve post. In dit geval zie ik, zeker na de verstreken tijd, onvoldoende aanleiding om alsnog te fixeren. Soms is het even niet anders.
Maar wordt er wel gekeken naar mensen die eventueel te hoog moderen en waar mogelijk eventuele actie ondernomen? Want dan pak je een deel van het probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:56:
[...]
Wat bedoel je met soms is het even niet anders? Want ik lees niet dat het 'niet snel fixeren' hier een redelijk argument is terwijl er over bijna een halve dag door meerdere tweakers meedere mismodklachten geplaatst worden. Dat klinkt meer als niet vermelden dat de moderators uren lang geen tijd hadden of het opzettelijk op het beloop hebben gelaten dat tientallen/honderd tweakers een toppost zonder belemmeringen kunnen meningmidden/mismodden. Ik hoop op het eerst maar vrees het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:26:
[...]
Wat bedoel je met soms is het even niet anders? Want ik lees niet dat het 'niet snel fixeren' hier een redelijk argument is terwijl er over bijna een halve dag door meerdere tweakers meedere mismodklachten geplaatst worden. Dat klinkt meer als niet vermelden dat de moderators uren lang geen tijd hadden of het opzettelijk op het beloop hebben gelaten dat tientallen/honderd tweakers een toppost zonder belemmeringen kunnen meningmidden/mismodden. Ik hoop op het eerst maar vrees het laatste.
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Het gaat hier om 1 punt verschil (+2 ipv +1). Ik spreek voor mijzelf, maar ik had hem persoonlijk al snel gemodereerd op +1 en ik heb de discussie hier gisteren ook gevolgd. Ik vind het alleen te weinig basis om op in te grijpen. Als een post een +3 heeft en een +1 moet zijn hebben we een ander verhaal. Ik denk dat iedereen het hier met je eens is dat een +2 te hoog is, maar de vraag is of het zoveel te hoog is dat het ingrijpen rechtvaardigt. Naar mijn mening is dat niet zo, maar wellicht dat een van de collega's zijn visie daar even op wil geven.
Meg schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:22:
[...]
Maar wordt er wel gekeken naar mensen die eventueel te hoog moderen en waar mogelijk eventuele actie ondernomen? Want dan pak je een deel van het probleem aan.
Ja, als dat structureel is wel. We hebben daar overzichten voor. Persoonlijk vind ik mensen die structureel te laag modereren (onterecht -1) wel een stuk hoger qua prioriteit om in te grijpen dan mensen die incidenteel hun emotie laten regeren en een onterechte +2 uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@AlphaRomeo dank voor deze opheldering, maar is beide gevallen niet een probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Meg schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:23:
@AlphaRomeo dank voor deze opheldering, maar is beide gevallen niet een probleem?
(onterecht) negatieve moderaties drukken een hardere stempel op de sfeer dan (onterecht) positieve moderaties is mijn ervaring. Dat zie je ook in dit topic terugkomen. De uitschieters (onterecht +3) zijn natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
johnbetonschaar in 'Disney+ wordt 1 tot 2 euro per maand duurder' is een in mijn ogen onjuiste generalisatie. Een +1 is een beter passende score dan de +2 en +3's die de reactie nu krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 03-10-2025 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'Disney+ wordt 1 tot 2 euro per maand duurder' is volgens mij geen -1 maar gewoon waar en relevant; daarmee +1.
Dit kan je o.a. afleiden aan reacties op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Nyarlathotep in 'Disney+ wordt 1 tot 2 euro per maand duurder'
Volgens mij is dit gewoon on-topic en dus een +1. Heeft nog klein beetje hulp nodig.

Martindk1982 in 'Disney+ wordt 1 tot 2 euro per maand duurder'
En deze juist geen +2 en 'gewoon' een +1. Heeft iets meer hulp nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door JelleDJs op 03-10-2025 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bewerkers
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10 15:57
Bewering dat ICE op mensen jaagd als beesten: 13 keer +1
Bewering dat ICE samenleving beschermd door illegalen uit te zetten: 11 keer -1
watercoolertje in 'Apple verwijdert app uit Store waarmee Amerikanen ICE-agenten konden aanwijzen'
AMDLegion in 'Apple verwijdert app uit Store waarmee Amerikanen ICE-agenten konden aanwijzen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:05
Dit lijkt me geen +2, puur een rant, niet informatief en nog misinformatie ook nog (Brein heeft immers niet te maken met het verdelen van thuiskopie gelden en is in dit hele verhaal dus niet relevant) freespeech_nl in 'Thuiskopieheffing geldt ook voor refurbished hardware van zakelijke markt'

Meer dan een 0 zie ik er eigenlijk niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

De discussie verzandt onder dat topic in reacties als 'bruinhemden', 'fascisme' en 'jij in 1942', dat op volstrekt normale posts die de grond in gemeningmod worden. Meningen die welgevallig zijn krijgen ladingen +2's. Maar goed, politiek topic, gelieerd aan Trump, dus niet verrassend. Ik verwijs daarvoor door naar : Politiek & modding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Lol, was eerst 2x -1 en 1x +1.

Nu: 14x -1 6x 0 (waar het gewoon op hoort lijkt mij) en 1x +1

Kan/Kunnen de (power)mod(s) die het (extra) gedownmod heeft/hebben zichzelf nader verklaren?

Wat is er gebeurt met Tweakers? Het lijkt wel alsof de sfeer hier behoorlijk verzuurd is en daarmee nu alles vooral door een negatieve bril wordt bekeken. Vorige keer dat ik weer eens reageerde werd mijn reactie ook compleet verkeerd ingeschat door de mods die hier ook meelezen.

Langdurige blootstelling aan negatieve of conflictrijke inhoud kan grote invloed hebben op de perceptie en houding van moderators. Ze raken sneller vermoeid, cynisch of juist strenger in hun ingrepen. Iets als bijv. Facebook heeft inmiddels zelfs beleid om moderators niet te lang bloot te stellen aan moderatie taken, zou het ook hier gezond kunnen zijn om kritisch te kijken naar de duur van moderatierollen?

Hoe werkt dat hier nu bij Tweakers eigenlijk? Volgens mij zitten hier bijzonder veel extreem oud gedienden of niet? Hoe lang mag iemand hier powermod of hoger zijn, tot diens dood? Zoals ik de MoaM berichten en reacties meen te herinneren lijkt er een harde kern te zijn die hier al vele jaren onbetaald en vrijwillig een soort Dante's Inferno meemaken. :henk :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
HaX0r schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:22:
[...]

Lol, was eerst 2x -1 en 1x +1.

Nu: 14x -1 6x 0 (waar het gewoon op hoort lijkt mij) en 1x +1

Kan/Kunnen de (power)mod(s) die het (extra) gedownmod heeft/hebben zichzelf nader verklaren?
De term waar je naar zoekt heet introspectie.

Ik heb geen modrechten meer omdat ze tijdens de overgang automatisch zijn uitgezet komen ze dus niet van mij, maar als het kon dan is het wel waarom ik een -1 zou geven voor zo'n reactie. Niet per se aan jou als persoon, maar voor de uitspraak dus. Je noemt een ander hypocriet terwijl je zelf met een troll reageert, terwijl je die gedachte ook op een normalere manier zou kunnen brengen.

[ Voor 38% gewijzigd door Stukfruit op 04-10-2025 03:33 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

@Stukfruit Kan je iets meer uitleggen hoe je in mijn reactie leest dat ik iemand hypocriet zou noemen? Ik benoemde alleen dat dit het onderwerp van gesprek leek?:

"@ @MarvinJames & @Robbierut4 Wat een prachtige poëtische publieke discours over de hypocrisie van de mens hier op Tweakers. Dank aan jullie beiden. O+ "

Was oprecht geraakt door deze twee, voor velen vast nutteloze, reacties, en wilde daarom graag mijn blijk van waardering geven. Vond de reacties treffend, absurd, grappig, teder en nog veel meer, tegelijk.

Begrijp ik goed dat je ervan uit gaat dat ik niet oprecht zou zijn hierin en een soort flame poste?
Sinds wanneer krijgen de velen aparte figuren, die Tweakers rijk is, niet meer het voordeel van de twijfel? Als je een wat uniekere manier van communiceren er op na houdt gaat men gelijk uit van het slechtste en ben je blijkbaar tegenwoordig per default ongewenst hier op Tweakers. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 23:49
protoss warrior in 'Starbreeze annuleert offlinemodus voor Payday 3: 'Niet haalbaar''
Is gewoon een mening (waar veel mensen het mee eens zijn) maar voegt geen bijzondere informatie toe. Lijkt me duidelijk geen +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
HaX0r schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:24:
Begrijp ik goed dat je ervan uit gaat dat ik niet oprecht zou zijn hierin en een soort flame poste?
Sinds wanneer krijgen de velen aparte figuren, die Tweakers rijk is, niet meer het voordeel van de twijfel? Als je een wat uniekere manier van communiceren er op na houdt gaat men gelijk uit van het slechtste en ben je blijkbaar tegenwoordig per default ongewenst hier op Tweakers. :/
Je hebt apart en je hebt het negeren van o.a. taal- of communicatieregels ;) Ik kan werkelijk op geen enkele manier zien hoe die reacties bij jouw omschrijving passen. Het lijkt meer sarcastisch bedoeld te zijn.

Dat lijkt me weinig te maken te hebben met het slechtste willen zien of iemand ongewenst vinden?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Stukfruit schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 03:42:
[...]

Je hebt apart en je hebt het negeren van o.a. taal- of communicatieregels ;) Ik kan werkelijk op geen enkele manier zien hoe die reacties bij jouw omschrijving passen. Het lijkt meer sarcastisch bedoeld te zijn.

Dat lijkt me weinig te maken te hebben met het slechtste willen zien of iemand ongewenst vinden?
Bedankt voor je reactie. Dat je dat niet kan inzien zelfs na mijn uitleg verklaart wel waarom het hier mis gaat. Dat zullen de anderen vermoed ik ook hebben, ook vorige keer.

Als je iemands oprechte reactie onterecht als sarcastisch afdoet, zelfs nadat diegene zich nader verklaart, houdt het dialoog wel een beetje op denk ik. Dan wordt je dus standaard gewantrouwd en is er helemaal geen oprechte interesse meer naar elkaars beleving, gelukkig zijn er geen vaste taal noch communicatieregels, die creëer je altijd samen. Hier op Tweakers lijken ze echter momenteel dermate rigide te zijn geworden dat neurodivergenten simpelweg niet meer op hun woord geloofd woorden. Dat was vroeger gelukkig anders. Niet iedereen die je niet direct begrijpt of diens logica kan volgen heeft slechte intenties of probeert je te verloochen. Dat je het niet voor mogelijk houdt dat iemand zijn mede Tweakers oprecht wil bedanken voor hun bijdragen met een reactie, die nota bene eindigt met een hartjes emoji, ook niet na nadere verklaring zegt meer over jou dan over mij gelukkig. Dan lijkt er een diepgeworteld wantrouwen en bekrompenheid in het denken te zitten.

Begrijp mij niet verkeerd, ik begrijp heel goed dat mijn woorden dergelijk verkeerd geinterperteerd kunnen worden, ook mijn reacties hier. Maar dat geeft niemand het recht om vanuit die aanname mij intenties toe te schrijven die ik niet heb. Wil graag benadrukken dat een negatieve lezing niet per se de juiste is, alleen ik kan immers spreken over mijn eigen intenties in de waarde dat deze mij toebehoren.

Vroeger kon je in dit topic hier in gesprek over met elkaar en leek er minder afstand overbrugt te moeten worden naar de ander. Zou het niet mooi zijn als de Tweakers community weer iets zachter en met meer vertrouwen met elkaar omgaat?

Ik mis @zeef. ;(

P.S. "Dat lijkt me weinig te maken te hebben met het slechtste willen zien of iemand ongewenst vinden?" Als je reacties stelselmatig en vanuit cynisch onbegrip op -1 - ongewenst, komen te staan voelt het niet bepaald alsof je er ook nog mag zijn nee. :?

[ Voor 5% gewijzigd door HaX0r op 04-10-2025 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Je hebt de reactie waarschijnlijk anders bedoeld dan diverse mensen hem lezen. Het komt op mij in eerste instantie (ook) over als een (semi) flame waarbij je de Tweakers gebruikers hypocriet noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@HaX0r door hoe ik het bericht las zou ik - hij is ouder dan 48 uur - ook een -1 hebben gegeven en misschien maximaal een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ardana123 in 'Citizen Lab: Israël verspreidt AI-nepnieuws om revolutie in Iran te ontketenen'

Dit lijkt me een -1, geen +1. Enorme oversimplificatie en generalisatie. En geen enkele onderbouwing.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 04-10-2025 09:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

@Bor & @Meg Dank voor jullie reacties.

Dat begrijp ik heel goed, maar niet als ik daarom juist hier in dit topic mij nader kom verklaren en kom aankaarten dat er sprake lijkt van mismoderatie. Dan verwacht je niet juist nog meer te horen dat je reactie als ongewenst wordt beschouwt. Ook nog eens zonder dat iemand de moeite neemt om navraag te doen of te verklaren waarom.

Ben bang dat ook dit niet begrepen wordt, maar ik vind het oprecht mooi als mensen erkennen dat de mens inherent hypocriet lijkt en daar ook kenbaarheid aan geven aan elkaar en met enige nuance zich uitten en dingen in twijfel trekken met elkaar.

Hier specifiek, deelde @MarvinJames, zijn waardering en heel mooi genuanceerd, en zichzelf ook gekscherend in twijfel trekkend over, wat dit artikel bij hem opriep:
MarvinJames in 'Gamer maakt werkend taalmodel met 5 miljoen parameters in Minecraft'
"Enerzijds vind ik het prachtig en bizar dat mensen dit voor elkaar krijgen met een sandbox game als Minecraft. Niet alleen om het te bouwen, maar dat je het dus überhaupt kan maken in Minecraft. Echt diep respect daarvoor.

Anderzijds denk ik dan toch weer: "Jeetje, als je al die dagen/weken/maanden had gebruikt voor iets 'relevanters', dan ..." Maar misschien is dat de leeftijd. ;)"
Waarna @Robbierut4 hierop een prachtige aanvulling geeft die, zo ervaarde ik dan, bij menig Tweaker zou kunnen binnenkomen, niet alleen bij @MarvinJames:
Robbierut4 in 'Gamer maakt werkend taalmodel met 5 miljoen parameters in Minecraft'
" "Anderzijds denk ik dan toch weer: "Jeetje, als je al die dagen/weken/maanden had gebruikt voor iets 'relevanters', dan ..." Maar misschien is dat de leeftijd. ;)"

Dat kun je natuurlijk ook denken over de 1.257 voorpagina reacties van jou. Of de 304 forumreacties. "
Bijzonder raak en ook niet onvriendelijk of iets volgens mij, twee onbenullige en onschuldige gedachten werden met elkaar gedeeld die tot nadenken konden aanzetten, en dat ontroerde mij oprecht. Mijn vertrouwen in de mens, als bijzonder gedesillusioneerd individu, weer een klein beetje hersteld, ben ik hierna heerlijk gaan slapen. _/-\o_

*Verkuist op verzoek van @Bor.
spoiler:
Enfin, waarschijnlijk leest men hier dit doorgaans als twee azijnpissers en dat ik als derde er nog over heen kwam zeiken. ;(
Enfin, waarschijnlijk zag men hier twee klagers, en dat ik er als derde nog eens overheen kwam met mijn commentaar.

Wat ik vorige keer hier berichte, en waar overigens niemand toen op heeft gereageerd, lijkt hier wederom van toepassing, zie de bold tekst:
HaX0r schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:20:
@jdh009 Dank voor je reactie, en ik waardeerde ook de toon van je initiële bericht.

Dat nam helaas niet weg dat mijn tweede reactie al lang bestond toen jij die reactie met mij deelde, die eerste reactie is simpelweg niet meer dergelijk te interpreteren als daaronder gelijk het volgende staat in mijn reactie:

"Dank voor je reactie en uitleg. Wellicht had ik de, zo begrijp ik nu, beladen term clickbait beter achterwegen kunnen laten. Bedoelde hier met clickbait: content waarvan je achteraf spijt hebt dat je er tijd aan hebt besteed."

En daarmee de steun voor de -1 moderatie onterecht. Wat betreft dat je nog steeds mijn opmerking als volgt kan zien na mijn betoog hierboven: "... In die zin komt het, in mijn ogen, alsnog over als verwijtend, ook al was dat misschien niet (meer) jouw bedoeling. ..." En ook nog lijkt te impliceren dat ik mogelijk origineel wel die intentie had vind ik zeer betreurend.

Reacties uit de community bestaan niet om losstaand gemodereerd te worden voor het plezier en bezigheidstherapie van het moderatieteam. Moderatie is er om een veilige, respectvolle omgeving te waarborgen waarin mensen fatsoenlijk met elkaar kunnen communiceren. Beleidsdocumenten waar hier graag naar wordt verwezen ondersteunen dit proces, maar zijn geen heilige geschriften. Dialoog is geen spel met vaste regels voor elk incident.

Een goede moderator begrijpt dat context telt. Elke ingreep vraagt om zorgvuldige afweging. Niet rigide regels nog houding, maar het belang van het gesprek en de gemeenschap moet centraal staan. Moderatie is geen machtsmiddel, maar een vorm van zorg. Het gaat om het bewaken van de ruimte, niet het bepalen van de toon.

Enfin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-10 12:37
HaX0r schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:45:

Dat begrijp ik heel goed, maar niet als ik daarom juist hier in dit topic mij nader kom verklaren en kom aankaarten dat er sprake lijkt van mismoderatie. Dan verwacht je niet juist nog meer te horen dat je reactie als ongewenst wordt beschouwt. Ook nog eens zonder dat iemand de moeite neemt om navraag te doen of te verklaren waarom.

Ben bang dat ook dit niet begrepen wordt, maar ik vind het oprecht mooi als mensen erkennen dat de mens inherent hypocriet lijkt en daar ook kenbaarheid aan geven aan elkaar en met enige nuance zich uitten en dingen in twijfel trekken met elkaar.

Hier specifiek, deelde @MarvinJames, zijn waardering en heel mooi genuanceerd, en zichzelf ook gekscherend in twijfel trekkend over, wat dit artikel bij hem opriep:
MarvinJames in 'Gamer maakt werkend taalmodel met 5 miljoen parameters in Minecraft'

[...]

Waarna @Robbierut4 hierop een prachtige aanvulling geeft die, zo ervaarde ik dan, bij menig Tweaker zou kunnen binnenkomen, niet alleen bij @MarvinJames:
Robbierut4 in 'Gamer maakt werkend taalmodel met 5 miljoen parameters in Minecraft'

[...]

Bijzonder raak en ook niet onvriendelijk of iets volgens mij, twee onbenullige en onschuldige gedachten werden met elkaar gedeeld die toe nadenken konden aanzetten, en dat ontroerde mij oprecht. Mijn vertrouwen in de mens, als bijzonder gedesillusioneerd individu, weer een klein beetje hersteld, ben ik hierna heerlijk gaan slapen. _/-\o_

Enfin, waarschijnlijk leest men hier dit doorgaans als twee azijnpissers en dat ik als derde er nog over heen kwam zeiken. ;(

Wat ik vorige keer hier berichte, en waar overigens niemand toen op heeft gereageerd, lijkt hier wederom van toepassing, zie de bold tekst:

[...]
Kun je alsjeblieft stoppen met mij telkens te taggen in je bericht? Ik heb niks met jou berichten te maken, maar krijg wel telkens een melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
HaX0r schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:45:

Dat begrijp ik heel goed, maar niet als ik daarom juist hier in dit topic mij nader kom verklaren en kom aankaarten dat er sprake lijkt van mismoderatie. Dan verwacht je niet juist nog meer te horen dat je reactie als ongewenst wordt beschouwt.
Er is je al uitgelegd hoe mensen jouw reactie lezen. In die lijn vind ik de huidige score geen mismoderatie. Dat je dat anders ziet en hebt bedoeld begrijp ik.
Zou je dit soort opmerkingen achterwege willen laten? Ze dragen niet bij aan een prettige sfeer en bovendien lok je zo negatieve moderatie zelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Bor schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:51:
[...]

Er is je in het mismoderatie topic al uitgelegd hoe mensen jouw reactie lezen. In die lijn vind ik de huidige score geen mismoderatie. Dat je dat anders ziet en hebt bedoeld begrijp ik.
Fijn dat je er begrip voor lijkt te hebben dat ik de initiële moderatie anders kan zien en mijn reactie echt anders bedoelde. Maar het gaat mij niet meer om de initiële mismoderatie van de frontpage reactie, maar het afhandelen van de aangekaarte mismoderatie. De vele -1 kwamen meen ik vanaf hier, niet door random mods die mijn reactie daar nog lazen in zo'n oud artikel. Fijn dat hier nog wel wordt gedeeld wat jullie denken, maar het voelt niet echt als een gelijkwaardige interactie waarin het daadwerkelijk uitmaakt wat ik denk of hoe het dus ook daadwerkelijk te lezen zou moeten zijn. Waarom is het belangrijker hoe het gros er initieel onterecht naar kijkt dan hoe het daadwerkelijk zit? Juist met een correcte moderatie ingreep, kan je ook een reactie beter begrijpen en duiden. Een reactie met -1 wordt vervolgens als negatiever gelezen door ander lezers ervan, en daar is het mij uiteindelijk om te doen, daarmee vergroot je de kans dat mijn reactie verkeerd wordt geïnterpreteerd, ook door aan wie ik het wilde geven. Voortaan zal ik het maar in een DM sturen en mij niet meer proberen te mengen in de frontpage reacties.
Bor schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:51:
[...]
Zou je dit soort opmerkingen achterwege willen laten? Ze dragen niet bij aan een prettige sfeer en bovendien lok je zo negatieve moderatie zelf uit.
Lijkt mij gangbaar taalgebruik, desondanks bij deze geherformuleerd.

Zou jij eens inhoudelijk willen reageren hierop? Heb ik echt zo'n ander beeld van moderatie dan hier wenselijk is?:
Reacties uit de community bestaan niet om losstaand gemodereerd te worden voor het plezier en bezigheidstherapie van het moderatieteam. Moderatie is er om een veilige, respectvolle omgeving te waarborgen waarin mensen fatsoenlijk met elkaar kunnen communiceren. Beleidsdocumenten waar hier graag naar wordt verwezen ondersteunen dit proces, maar zijn geen heilige geschriften. Dialoog is geen spel met vaste regels voor elk incident.

Een goede moderator begrijpt dat context telt. Elke ingreep vraagt om zorgvuldige afweging. Niet rigide regels nog houding, maar het belang van het gesprek en de gemeenschap moet centraal staan. Moderatie is geen machtsmiddel, maar een vorm van zorg. Het gaat om het bewaken van de ruimte, niet het bepalen van de toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
HaX0r schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:18:
[...]

Waarom is het belangrijker hoe het gros er initieel onterecht naar kijkt dan hoe het daadwerkelijk zit.
Het gros lijkt jouw reactie negatief te interpreteren, ik inclusief zonder jouw uitleg. Hoe je iets brengt is relevant gezien dat in grote mate bepaalt hoe jouw reactie overkomt. Zoals aangegeven staat de reactie in mijn ogen op een begrijpbare score. Ik vind het dan ook geen mismoderatie. De reactie was op zijn best een 0 wanneer je de reactie positief opvatte. Dat je bedoeling anders was is spijtig maar ik zie geen reden in te grijpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 04-10-2025 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Dank voor je reactie maar je negeert compleet mijn verzoek op een reactie? :?

En @Bor zou je hier ook op willen reageren?:
HaX0r schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:22:
[...]
Wat is er gebeurt met Tweakers? Het lijkt wel alsof de sfeer hier behoorlijk verzuurd is en daarmee nu alles vooral door een negatieve bril wordt bekeken. Vorige keer dat ik weer eens reageerde werd mijn reactie ook compleet verkeerd ingeschat door de mods die hier ook meelezen.

Langdurige blootstelling aan negatieve of conflictrijke inhoud kan grote invloed hebben op de perceptie en houding van moderators. Ze raken sneller vermoeid, cynisch of juist strenger in hun ingrepen. Iets als bijv. Facebook heeft inmiddels zelfs beleid om moderators niet te lang bloot te stellen aan moderatie taken, zou het ook hier gezond kunnen zijn om kritisch te kijken naar de duur van moderatierollen?

Hoe werkt dat hier nu bij Tweakers eigenlijk? Volgens mij zitten hier bijzonder veel extreem oud gedienden of niet? Hoe lang mag iemand hier powermod of hoger zijn, tot diens dood? Zoals ik de MoaM berichten en reacties meen te herinneren lijkt er een harde kern te zijn die hier al vele jaren onbetaald en vrijwillig een soort Dante's Inferno meemaken. :henk :(:)
Ik vraag me af of het mogelijk is dat sommige langzittende mods, gezien recente onderzoeken, misschien ook jij, na al die jaren wat afgestompt zijn geraakt door het modwerk. Ik bedoel dat niet als kritiek of aanklacht, maar uit oprechte betrokkenheid.

Mocht je op het één of beiden niet willen reageren, even goede vrienden, maar laat het mij dan a.u.b. weten met een reactie i.p.v. stilte.

*Na jouw wijziging.
P.S. Ben het compleet eens met dat het niet meer dan een 0 was, maar zeker niet de zware -1 die het nu is.

[ Voor 3% gewijzigd door HaX0r op 04-10-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
HaX0r schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:41:
Dank voor je reactie maar je negeert compleet mijn verzoek op een reactie? :?

En @Bor zou je hier ook op willen reageren?:

[...]

Ik vraag me af of het mogelijk is dat sommige langzittende mods, gezien recente onderzoeken, misschien ook jij, na al die jaren wat afgestompt zijn geraakt door het modwerk. Ik bedoel dat niet als kritiek of aanklacht, maar uit oprechte betrokkenheid.

Mocht je op het één of beiden niet willen reageren, even goede vrienden, maar laat het mij dan a.u.b. weten met een reactie i.p.v. stilte.
Dit is niet echt iets voor dit topic; daarom kort en hierna weer terug ontopic svp.
Een crewlid bij Tweakers is mod of admin totdat hij / zij er mee stopt of mee moet stoppen. Je kan het op dat vlak vergelijken met een normale baan bij vrijwel elke willekeurige werkgever. Iemand die reacties op de frontpage kan modden (scores uitdelen) kan dat doen zodra hij / zij aan de voorwaarden voldoet, zo lang hij / zij aan de voorwaarden voldoet en zo lang hij / zij geen misbruik pleegt.

Wat betreft het moderatiesysteem is elke user die een status "actief" heeft mod, ook jij.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 04-10-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Bor schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:48:
[...]

Je "Mental Health" link negeer ik maar even. Ik vind dat niet geheel gepast in relatie tot de discussie hier.
En de rest ook blijkbaar? Het verzoek tot reflectie op visie die ik deelde op moderatie negeer je ook maar even begrijp ik? Hoe is het delen van een relevant onderzoek, om mijn overpeinzingen meer te duiden, over hetgeen waar ik over spreek niet gepast? Mijn excuses, ik had niet door dat we in een discussie beland waren, ik meende normaal in gesprek te zijn met je.

Wanneer iemand wat afgestompt raakt en cynischer wordt, vaak zonder het zelf te merken, kan vrijwel elke reactie negatief klinken. Zeker als die wat ambigu is. Als het gros van de mods hier een lief bedoelde reactie die eindigt met een O+ enkel, ook na uitleg nog, en altijd als negatief en sarcastisch lezen, zouden jullie jezelf wellicht ook eens achter de oren kunnen krabben of niet? |:(

Niets dan lof voor jullie inzet, maar het is misschien verstandig af en toe te checken of het modden ook voor jullie nog goed is. Enfin, zal ondertussen wel niet meer het juiste topic hiervoor zijn.

*Na jouw update: Ha, dat zijn we met elkaar eens dan. :D Voel je vrij in een DM hier wel verder op te reageren.

*Verplaatste reactie, wel zo netjes als Bor zelf nogmaals reageert hierover dat ik daar ook op mag reageren:

Was het maar zo simpel, dat sluit elkaar helaas natuurlijk niet uit. Zoals ik eerder aangaf kan ik gelukkig wel ook inzien dat mijn reactie ambigu was en dat iemand er ook iets lelijks van kon maken, meer dan ik initieel zou inschatten, en daarom koos ik ervoor niet meer deel te nemen aan de frontpage reacties. Ook kan ik er prima vrede mee hebben met dat het daarmee dus, onterecht maar nu voor mij begrijpelijk, op -1 is komen te staan en blijft.

Heb jij er vrede mee dat je rol als powermod mogelijk je eigen cynisme heeft versterkt en je negatieve gevoel in gesprek, ook nu, en dat dit hier misschien ook een bredere rol speelt?

Dat ik een vreemde eend in de bijt ben, neemt niet weg dat wellicht ook stelselmatig onterecht wat lelijks gemaakt wordt van ambigue reacties.

Mijn vraag over de lange staat van dienst van mods en het mogelijke effect daarvan is misschien onterecht, maar dat de toon van mijn reactie nu niet meer als vriendelijk wordt ervaren en als een discussie wordt gezien, baart mij alleen maar meer zorgen daarin. Dat is namenlijk niet nodig als er gewoon volwassen en vriendelijk wordt gecommuniceerd. Of is betrokkenheid aan je medemens tonen ook ongepast hier?

Zoals ik eerder aangaf, had ik graag gehad dat dit niet publiek, maar via een DM werd besproken. Ik nodig je hierbij nogmaals uit om dat te doen, als je daarvoor openstaat. O+

[ Voor 40% gewijzigd door HaX0r op 04-10-2025 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
HaX0r schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:12:
[...]
Als het gros van de mods hier een lief bedoelde reactie die eindigt met een O+ enkel, ook na uitleg nog, en altijd als negatief en sarcastisch lezen, zouden jullie jezelf wellicht ook eens achter de oren kunnen krabben of niet? |:(
Als het gros van de modders jouw reactie als (semi) flame interpreteert en kiest een -1 uit te delen kan je twee dingen doen; naar de users die de reactie in kwestie hebben gemodereerd blijven wijzen of kiezen voor wat meer zelf reflectie en inzien dat het er misschien toch niet zo handig staat.

We gaan terug ontopic. Dit is niet de plek voor dit soort discussies en ik vind de toon ook niet bijzonder vriendelijk of prettig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

*knip*
Modbreak:Deze discussie heeft lang genoeg geduurd, we gaan terug ontopic, zoals hierboven aangegeven.

[ Voor 92% gewijzigd door Dirk op 04-10-2025 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-10 15:30
Sando in 'Discord meldt diefstal ID-bewijzen bij handmatige leeftijdsverificatie'

Lijkt me geen +2 (ik zie de link met het artikel niet)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@GameNympho jouw eerste reactie heb ik ook een -1 gegeven door de laatste zin. De tweede en derde reactie kan ik niet zien voor een reden, vermoed dat een reactie er op -2 staat.

De overige twee reacties heb ik een 0 gegeven en je laatste ook op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er 2x ongewenst en 2x offtopic aan deze inhoudelijke reactie op het nieuws en de discussie?
kodak in 'Apple verwijdert app uit Store waarmee Amerikanen ICE-agenten konden aanwijzen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 20:07
Iemand met een moderatie recht heeft ook lopen minnen, ook al staat er een onderwerp waar het over gaat, ook al zit er een keerzijde aan. Jammer weer.
GameNympho in 'Franse president bekritiseert sociale media en lakse aanpak door Europa'

Sorry @Bor wel gelijk -2 en ook bij de andere comments, het is weer duidelijk, geen discussie mogelijk, maar gelijk monddood maken door te minnen.
@Meg Dat is lol, ik onderbouw en wordt gemint omdat een ander het er niet mee eens is, meningmodderij en dan ook (weer) nog extra gemint dor de moderators zelf.
Zoals ik al in mijn eerdere comment typte, good luck all (y)

[ Voor 43% gewijzigd door GameNympho op 05-10-2025 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
GameNympho schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:39:
Iemand met een moderatie recht heeft ook lopen minnen
Die reactie heeft slechts 1 moderatie van een normale gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze toppost lijkt me geen +2 (63× +2, 13x +3). Het geeft vooral een mening en herhaling die al jaren op tweakers in het nieuws komt dat verwerken van identiteitsbewijzen niet zomaar mag.
Aalard99 in 'Discord meldt diefstal ID-bewijzen bij handmatige leeftijdsverificatie'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

GameNympho schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:39:
Iemand met een moderatie recht heeft ook lopen minnen, ook al staat er een onderwerp waar het over gaat, ook al zit er een keerzijde aan. Jammer weer.
GameNympho in 'Franse president bekritiseert sociale media en lakse aanpak door Europa'

Sorry @Bor wel gelijk -2 en ook bij de andere comments, het is weer duidelijk, geen discussie mogelijk, maar gelijk monddood maken door te minnen.
De -1 is gewoon terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@GameNympho in plaats van een reactie te wijzigen en mij te taggen kun je beter gewoon reageren. Dat werkt een stuk makkelijker en dan hoef ik niet te zoeken naar waar ik getagt ben door de edit.

Jouw reactie zou in mijn ogen best een 0 kunnen zijn, zonder dit erin:
edit; Voor die struisvogels en hun gedrag, Hoe snel jullie leugen is, de waarheid komt altijd naar boven en ook nu blijkt dit weer. Discussie? Neeeee. Onderbouwen dan? Neeeeee.

Klinkt ergens naar :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Is dit echt een +2? Zie ook de reactie eronder: guillaume in 'MailStore Home 25.4.0'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
WeiserMaster in 'MailStore Home 25.4.0' doet helemaal niets af aan guillaume in 'MailStore Home 25.4.0'? Hij maakt juist meer duidelijk dat dit bijzonder is.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Pagina: 1 ... 197 198 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2