Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 200 201 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:58

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt ijkt me geen +2 (19× 31x +2, 3x +3). Het is een prima mening maar is als argument niet bijzonder en heeft ook geen onderbouwing dat dit in de praktijk klopt of relevanter is dan de rest van de discussie. Zoals @Bor eerder ook al aan gaf, is een prima +1.
satoer in 'BYD wil volgend jaar 1000kW-snelladers in Nederland plaatsen'

[ Voor 8% gewijzigd door kodak op 08-11-2025 16:12 ]

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Meg
  • Niet online

Meg

Dit lijkt me een 0, omdat het nog steeds GR materiaal is: JaspB in 'Advocaat 4chan: Ofcom wil blokkades verder laten gaan dan Britse ip-adressen'

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Bor

Bor

Topicstarter

• Meg
  • Niet online

Meg

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee, het is wat kort door de bocht en mist onderbouwing maar een 0 volstaat ook in dit geval.

• Bor

Bor

Topicstarter
IlIlIllII in 'Netflix maakt abonnementen tot 2 euro per maand duurder in Nederland en België' is geen +2 om van een +3 maar niet te spreken.

Er wordt weer behoorlijk op mening gemod bij dit artikel. Daar ga ik actie ondernemen.

Craelis in 'Netflix maakt abonnementen tot 2 euro per maand duurder in Nederland en België' is de bekende dooddoener en daarmee zeker geen +2 of +3.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 10-11-2025 13:05 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-11 21:13
NEK in 'Ryanair verplicht vanaf woensdag digitale boardingpas via eigen app'

Ik weet niet wat hier gebeurd, maar dit is absoluut niet +3 waardig. Ik vraag me ten eerste heel erg af of dit niet gewoon een AI artikel is (gezien de opbouwe en formatting), maar daarnaast is het inhoudelijk ook helemaal incorrect. Hij haalt er dingen bij die echt niet kloppen (zoals DSA en DMA, die zijn helemaal niet relevant)

Hier wordt ontzettend met onderbuik gevoel gemodereerd.

• Meg
  • Niet online

Meg

supersnathan94 schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:52:

Ik weet niet wat hier gebeurd, maar dit is absoluut niet +3 waardig. Ik vraag me ten eerste heel erg af of dit niet gewoon een AI artikel is (gezien de opbouwe en formatting), maar daarnaast is het inhoudelijk ook helemaal incorrect. Hij haalt er dingen bij die echt niet kloppen (zoals DSA en DMA, die zijn helemaal niet relevant)

Die komt zonder fixatie niet meer op een juiste score.

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:11

Het leest voor mij niet als AI-tekst, of het moet een AI zijn die ik nog niet eerder heb gezien, met een afwijkende schrijfstijl. Als het inhoudelijk (grotendeels) incorrect is dan is het inderdaad zeker geen +3, ik heb niet genoeg verstand van dit onderwerp om dat te kunnen beoordelen.

Edit: na nog een keer gelezen te hebben lijkt het me gewoon een goedbedoelde, beetje lange post. Dat de DSA erbij halen niet zinvol is lijkt mij inderdaad juist, aangezien dit niet in de eerste plaats om een digitale dienst gaat, maar dat lijkt eerder een vergissing uit overijverigheid dan kwade opzet of AI. De meeste andere argumenten die deze tweaker aanhaalt komen op mij (en aan de moderatie te zien ben ik niet de enige) redelijk over, maar als een expert zegt dat het niet correct is, dan moet de moderatie uiteraard omlaag.

[ Voor 22% gewijzigd door thomas_n op 10-11-2025 18:21 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Florida in 'Netflix maakt abonnementen tot 2 euro per maand duurder in Nederland en België'

Bij elke post van Netflix komt deze kritiek wel voorbij. Ik begrijp het, vast velen ook, daarom komt het ook elke keer bij praktisch elke Netflix post voorbij lijkt me. Dan is het intussen toch niet informatief meer? :? Al lijkt het me lastig deze goed te krijgen met een score van 57 op +2.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 10-11-2025 18:43 ]

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:44

jdh009

FP ProMod

Wat mij stoort is de bronvermelding, of het gebrek daaraan. De argumentatie en onderbouwing is op zich prima mits het klopt. Maar wat externe linkjes waren fijn geweest om zijn verhaal verifieerbaar te maken en echt kracht bij te zetten. Of het 100% klopt weet ik niet ik ben halverwege afgehaakt.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:57

Deze las voor mij ook gigantisch als een AI-verhaal. Vooral door de eerste en laatste zinnen, die een andere schrijfstijl, opbouw en interpunctie lijkt te hebben dan het grote verhaal.

Al zijn zijn andere reacties op andere mensen wel in dezelfde stijl geschreven. Kan natuurlijk, als je diegene reactie in de AI gooit. Het is een beetje een dubbel verhaal voor mij. Maar met 142x een +3 gaat deze er zonder fixatie nooit meer afkomen. Wel beetje jammer dan dat (een deel van) het verhaal niet klopt.

Asitis in 'Ryanair verplicht vanaf woensdag digitale boardingpas via eigen app'
Deze lijkt me geen +2.

• supersnathan94
thomas_n schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:16:
[...]

Het leest voor mij niet als AI-tekst, of het moet een AI zijn die ik nog niet eerder heb gezien, met een afwijkende schrijfstijl. Als het inhoudelijk (grotendeels) incorrect is dan is het inderdaad zeker geen +3, ik heb niet genoeg verstand van dit onderwerp om dat te kunnen beoordelen.

Edit: na nog een keer gelezen te hebben lijkt het me gewoon een goedbedoelde, beetje lange post. Dat de DSA erbij halen niet zinvol is lijkt mij inderdaad juist, aangezien dit niet in de eerste plaats om een digitale dienst gaat, maar dat lijkt eerder een vergissing uit overijverigheid dan kwade opzet of AI. De meeste andere argumenten die deze tweaker aanhaalt komen op mij (en aan de moderatie te zien ben ik niet de enige) redelijk over, maar als een expert zegt dat het niet correct is, dan moet de moderatie uiteraard omlaag.
Not to toot my own horn, maar dit soort zaken zijn al behoorlijke uitspraken over gedaan en andere tweakers hebben op alle andere punten ook al wel tegenargumenten opgeworpen, maar ik heb hier denk ik wel een redelijke samenvatting waarom de soep denk ik niet zo heet gegeten wordt. supersnathan94 in 'Ryanair verplicht vanaf woensdag digitale boardingpas via eigen app'

• supersnathan94
JelleDJs schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:22:
[...]

Deze las voor mij ook gigantisch als een AI-verhaal. Vooral door de eerste en laatste zinnen, die een andere schrijfstijl, opbouw en interpunctie lijkt te hebben dan het grote verhaal.

Al zijn zijn andere reacties op andere mensen wel in dezelfde stijl geschreven. Kan natuurlijk, als je diegene reactie in de AI gooit. Het is een beetje een dubbel verhaal voor mij. Maar met 142x een +3 gaat deze er zonder fixatie nooit meer afkomen. Wel beetje jammer dan dat (een deel van) het verhaal niet klopt.
Intro en afsluiting leken mij er teveel op. Maar wat mij vooral opvalt is dat andere reacties verderop ook +2 krijgen terwijl ook daar de informatie niet klopt. En dat vind ik meer een probleem.

• JelleDJs
GertMenkel in 'Ryanair verplicht vanaf woensdag digitale boardingpas via eigen app'
Valt me nu op omdat de andere reactie op een +1 is gefixeerd, maar is volgens mij geen +2 waard.

Nu is ook de vraag of deze reactie wel klopt. Al ik deze makkelijker terug te halen van de +2 die deze heeft.

En wat betreft het argument dat die reactie wel/geen AI is. Deze reactie van hem heeft ineens een hele andere schrijfstijl. Alles aan één stuk door geschreven. Versterkt mijn vermoeden dat zijn originele reactie AI is.

• supersnathan94
JelleDJs schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:22:
GertMenkel in 'Ryanair verplicht vanaf woensdag digitale boardingpas via eigen app'
Valt me nu op omdat de andere reactie op een +1 is gefixeerd, maar is volgens mij geen +2 waard.

Nu is ook de vraag of deze reactie wel klopt. Al ik deze makkelijker terug te halen van de +2 die deze heeft.

En wat betreft het argument dat die reactie wel/geen AI is. Deze reactie van hem heeft ineens een hele andere schrijfstijl. Alles aan één stuk door geschreven. Versterkt mijn vermoeden dat zijn originele reactie AI is.
Beiden vind ik inderdaad niet heek sterk. Die reactie die je aanhaalt had ik zelf al een +1 gegeven. Ook zijn reactie op de reactie daaronder vind ik niet heel erg sterk.

Maar bijvoorbeeld dit: NEK in 'Ryanair verplicht vanaf woensdag digitale boardingpas via eigen app'

En dit:

100% GPT 5. Én incorrect. De DSA is helemaal jiet van toepassing.

• JelleDJs
Davidas in 'Apple komt met 160 euro kostend stoffen accessoire om iPhone in te doen'
Deze +2 is een grap toch? Ik zie er niet meer in dan een 0.
Heleboel andere posts in deze thread verdienen niet hoger dan een 0.

• Bor

Bor

Topicstarter
osmosis in 'Microsoft maakt Quick Machine Recovery sneller in Windows 11-preview' gaat over wat anders dan het onderwerp in kwestie. Dat lijkt mij een 0.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Bor

Bor

Topicstarter

• JelleDJs
Schway in 'Google Pixel-telefoons gaan meldingen samenvatten, wat misging bij Apple'
Ik weet niet of de +2 van vóór de edit is, of er na. Maar de tekst erna vind ik geen +2 waard. (3x +2 en 2x +3)

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:30
Dit zijn toch zeker ongefundeerde verdachtmakingen?
JStenneke in 'Xiaomi brengt elektrische auto's in 2027 in West-Europa uit'

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DrPoncho in 'WhatsApp vernieuwt app voor Windows, gebruikt tot tien keer meer geheugen'

Bij deze reactie twijfel ik even of deze echt +2 waard is. Voor mij zit het op het randje in elk geval.

• Bor

Bor

Topicstarter
joker1977 in 'Zonnepaneelverkopen in Nederland kelderen door einde salderingsregeling' is kort door de bocht en presenteert meningen als feit. De reactie krijgt zo te zien veel "mee eens" stemmen. Een +1 lijkt mij voldoende.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Caayn in 'Valve toont nieuwe Steam Controller en Steam Machine met AMD-hardware' klopt niet geheel (zie ook reactie) en is daarmee geen +2. Een +1 past in dit geval beter.

• supersnathan94
Bor schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:30:
joker1977 in 'Zonnepaneelverkopen in Nederland kelderen door einde salderingsregeling' is kort door de bocht en presenteert meningen als feit. De reactie krijgt zo te zien veel "mee eens" stemmen. Een +1 lijkt mij voldoende.
je was me net voor. Gezien de hoeveelheid tegenberichten in die thread ga ik er vanuit dat dit gewoon wel weer rechtgebreid wordt, maar de hoeveelheid +2tjes baart me wel zorgen.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:44

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor

Bor

Topicstarter
supersnathan94 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:26:
[...]

je was me net voor. Gezien de hoeveelheid tegenberichten in die thread ga ik er vanuit dat dit gewoon wel weer rechtgebreid wordt, maar de hoeveelheid +2tjes baart me wel zorgen.
Hier is nog wel wat hulp nodig.

• thomas_n
Geen +2:
Bliksem B in 'Valve toont nieuwe Steam Controller en Steam Machine met AMD-hardware'
De discussie gaat hier over de praktische en theoretische mogelijkheden van HDMI 2.0. De redenen voor de afwezigheid van HDMI 2.1 zijn dan dus off-topic.
Een paar posts eerder ging het daar wel over en toen werd het punt van deze tweaker al gemaakt in posts die wel terecht op +2 staan:
Dylan93 in 'Valve toont nieuwe Steam Controller en Steam Machine met AMD-hardware'
johnbetonschaar in 'Valve toont nieuwe Steam Controller en Steam Machine met AMD-hardware'
Maar op het punt waar deze tweaker reageert gaat het daar niet meer over en is het daarmee off-topic. Met 22x +2 heeft die wel nog wat hulp nodig om juist te komen staan.

• Meg
  • Niet online

Meg

De tweede reactie die je aangeeft vind ik ook geen +2, derde wel.

• thomas_n
Meg schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:34:
De tweede reactie die je aangeeft vind ik ook geen +2, derde wel.
Ik vond die reactie van gelijke waarde, omdat dat de eerste reactie was die dit punt naar voren bracht. De latere reactie komt met meer context, maar het belangrijkste punt was toen al gemaakt.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De bijna correcte (maar helaas niet correcte) informatie staat op +2 en de correcties staan op +0: DLabs in 'Apple voegt optie voor Amerikaanse paspoorten toe in Wallet-app'

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Aldy
Jerie schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:08:
De bijna correcte (maar helaas niet correcte) informatie staat op +2 en de correcties staan op +0: DLabs in 'Apple voegt optie voor Amerikaanse paspoorten toe in Wallet-app'
De reactie staat inmiddels nu op +1, maar de info is wel correct:
https://www.rijksoverheid...eitsbewijs-kan-laten-zien
Als je geen ID kunt laten zien kun je een bekeuring krijgen en dat is alleen mogelijk als er een plicht is.

• Jerie
  • Niet online
Aldy schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:25:
[...]

De reactie staat inmiddels nu op +1, maar de info is wel correct:
https://www.rijksoverheid...eitsbewijs-kan-laten-zien
Als je geen ID kunt laten zien kun je een bekeuring krijgen en dat is alleen mogelijk als er een plicht is.
Kan laten zien is toonplicht. Je moet het kunnen laten zien. Dat jij vervolgens even naar huis moet om het te halen, is geen probleem. Want anders zou je het ook tijdens het sporten bij je moeten dragen. Gaan we 'ns even het voetbalveld op, boeven vangen die zich niet kunnen identificeren! Ridicuul, uiteraard.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Aldy
Jerie schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:28:
[...]

Kan laten zien is toonplicht. Je moet het kunnen laten zien. Dat jij vervolgens even naar huis moet om het te halen, is geen probleem. Want anders zou je het ook tijdens het sporten bij je moeten dragen. Gaan we 'ns even het voetbalveld op, boeven vangen die zich niet kunnen identificeren! Ridicuul, uiteraard.
Nee, op het voetbalveld hoef jij je als voetballer niet te identificeren. Dat is allemaal hier weer beschreven:
https://www.rijksoverheid...ntiteitsbewijs-en-wanneer
En nogmaals, je moet je ID bij je hebben, anders kun je een boete krijgen als ernaar gevraagd wordt en je kunt het niet gelijk tonen.
Zie de link in mijn eerdere reactie.

• Jerie
  • Niet online
Aldy schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:33:
[...]

Nee, op het voetbalveld hoef jij je als voetballer niet te identificeren. Dat is allemaal hier weer beschreven:
https://www.rijksoverheid...ntiteitsbewijs-en-wanneer
En nogmaals, je moet je ID bij je hebben, anders kun je een boete krijgen als ernaar gevraagd wordt en je kunt het niet gelijk tonen.
Zie de link in mijn eerdere reactie.
Nergens in je bron staat, en ik citeer je nu: "je moet je ID bij je hebben". Nergens staat dat je een ID moet dragen. Er is geen draagplicht, en om dergelijke reacties te modereren als +0 i.p.v. +1 is dat ook feitelijk onjuist.

• Aldy
Jerie schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:39:
[...]

Nergens in je bron staat, en ik citeer je nu: "je moet je ID bij je hebben". Nergens staat dat je een ID moet dragen. Er is geen draagplicht, en om dergelijke reacties te modereren als +0 i.p.v. +1 is dat ook feitelijk onjuist.
De reactie staat op +1 en niet op +0 en er is niemand die deze reactie lager gewaardeerd heeft dan +1, dus begrijp ik je laatste reactie niet. Afgezien daarvan zou naar mijn mening het hele draadje een +0 moeten krijgen, aangezien dit eigenlijk niets met het artikel te maken heeft.
Je stelt overigens dat er geen draagplicht is, maar als er een boete gegeven kan worden omdat je je niet kunt legitimeren, moet er een wettelijke basis voor zijn. Anders kunnen ze er geen boete voor geven.

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:34

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

• kodak

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet de bedoeling om inhoudelijke reacties en meningen naar offtopic/irrelevant en zelfs ongewenst te modden. Inmiddels 15 november zelfs 10x 0, 2x -1.
kodak in 'Spotify gaat voortgang van audioboeken samenvatten met AI'

[ Voor 8% gewijzigd door kodak op 15-11-2025 17:02 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoboist in 'Nederlandse overheid maakt uitzonderingen acceptatieplicht contant geld bekend'

Een +2 lijkt me nogal overdreven. Een +1 lijkt me wel voldoende

Virussen? Scan ze hier!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-11 20:36
William_H in 'RTV Noord-hack was ransomwareaanval, niet specifiek gericht op omroep'

Een -1 gaat wat mij betreft wel erg ver. Ja, niet lekker onderbouwd misschien maar ben niet grof en ongenuanceerd en reactie is nog steeds on-topic.
Een 0 is beter op z'n plaats.

Echt de eerste keer dat ik begin over een mismoderatie, maar het meningmodden begint wel weer aardig de kop op te steken de laatste tijd.

• Meg
  • Niet online

Meg

William_H schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:14:
William_H in 'RTV Noord-hack was ransomwareaanval, niet specifiek gericht op omroep'

Een -1 gaat wat mij betreft wel erg ver. Ja, niet lekker onderbouwd misschien maar ben niet grof en ongenuanceerd en reactie is nog steeds on-topic.

Echt de eerste keer dat ik begin over een mismoderatie, maar het meningmodden begint wel weer aardig de kop op te steken de laatste tijd.
Je staat inmiddels op 0.

• DanielPharos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-11 14:57
https://tweakers.net/downloads/74614/tixati-339.html?showReaction=21581232#r_21581232

Volgens mij moet dit hoogstens een 0 zijn. Het is een irrelevante reactie op een detail in een andere post, en gaat daarmee wel erg ver off-topic. Daarnaast bevat de post ook misinformatie, en heeft de schrijver ervoor gekozen zijn/haar punt niet verder te onderbouwen.

• Aldy
William_H schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:14:

Je eigen reactie hierop is wel een punt aftrek waard, omdat je het daar over meningmodden hebt. Als je dit weghaalt is deze reactie een +1 waard, naar mijn idee.

• Meg
  • Niet online

Meg

DanielPharos schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:33:
https://tweakers.net/downloads/74614/tixati-339.html?showReaction=21581232#r_21581232

Volgens mij moet dit hoogstens een 0 zijn. Het is een irrelevante reactie op een detail in een andere post, en gaat daarmee wel erg ver off-topic. Daarnaast bevat de post ook misinformatie, en heeft de schrijver ervoor gekozen zijn/haar punt niet verder te onderbouwen.
De reactie is meer dan 48 uur oud.

• DanielPharos
Meg schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:34:
[...]

De reactie is meer dan 48 uur oud.
Klopt. Ik wilde eerst afwachten of de poster nog iets meer qua onderbouwing wilde toevoegen, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

• Aldy
DanielPharos schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:49:
[...]

Klopt. Ik wilde eerst afwachten of de poster nog iets meer qua onderbouwing wilde toevoegen, maar dat blijkt niet het geval te zijn.
Maar jouw opmerking dat de link niet werkt, is onjuist. Tenminste, bij mij werkt de link prima.

• DanielPharos
Aldy schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:55:
[...]

Maar jouw opmerking dat de link niet werkt, is onjuist. Tenminste, bij mij werkt de link prima.
Dat is niet wat ik bedoelde. De link werkt, ja, maar de hele kwetsbaarheid die daar beschreven wordt, is nep. Zie ook de andere reacties op de gemelde post.

• JelleDJs
protected22 in ''Tim Cook stopt mogelijk volgend jaar als ceo bij Apple''
Iets wat hoort in Geachte Redactie lijkt me niet een +2 waard.

• thomas_n
Geen +2, want geen goed advies:
desalniettemin in 'Debian GNU/Linux 13.2'

• Heloise
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:34
Heloise in 'Google biedt EU aan advertentiediensten aan te passen, maar wil niets afstoten'

Deze reactie is is +1: on-topic, mijn mening en voldoende onderbouwd.
De huidige -1 is enkel en alleen het resultaat van mening-moderatie.

• Meg
  • Niet online

Meg

Heloise schreef op zondag 16 november 2025 @ 07:28:
Heloise in 'Google biedt EU aan advertentiediensten aan te passen, maar wil niets afstoten'

Deze reactie is is +1: on-topic, mijn mening en voldoende onderbouwd.
De huidige -1 is enkel en alleen het resultaat van mening-moderatie.
Ik zie er sowieso geen +1, een 0 zou ik nog kunnen begrijpen maar heel eerlijk zie ik er ook niet meer dan een -1 in.

Jij geeft hier enorm veel steun aan een tech gigant Google waar heel veel mensen in Europa juist tegen zijn omdat Google teveel van je weet. Daarnaast citeer je een stuk uit de Volkskrant zonder enige duidelijke bronvermelding, Een snelle zoekopdracht levert hier niets op na de bron.

"Gisteren heeft de Spaanse koning nog een knieval gemaakt voor China." dit is ook een stuk uit je bericht waar je iets aangeeft zonder enige vorm van een bron, waardoor ik toch weer eerder bij de -1 terecht kom en dat in mijn ogen geen mening moderatie is.

Edit: om het wat korter te zeggen: Jij brengt je mening als feit zonder bronnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Meg op 16-11-2025 08:29 . Reden: Kleine toevoeging en typfout weggehaald. ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet de bedoeling om een inhoudelijke reactie naar 31x -1 en 27x 0 te modereren.
blaaspijp in 'Gebruikers van Switch 2 klagen dat thirdpartydocks niet meer werken na update'

• supersnathan94

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 22:11
Waarom zou dit off-topic zijn, iemand was er het vast niet mee eens, maar off-topic?

Vlizzjeffrey in 'Nederlandse overheid maakt uitzonderingen acceptatieplicht contant geld bekend'

• Heloise
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:34
Meg schreef op zondag 16 november 2025 @ 08:26:
[...]

Ik zie er sowieso geen +1, een 0 zou ik nog kunnen begrijpen maar heel eerlijk zie ik er ook niet meer dan een -1 in.

Jij geeft hier enorm veel steun aan een tech gigant Google waar heel veel mensen in Europa juist tegen zijn omdat Google teveel van je weet. Daarnaast citeer je een stuk uit de Volkskrant zonder enige duidelijke bronvermelding, Een snelle zoekopdracht levert hier niets op na de bron.

"Gisteren heeft de Spaanse koning nog een knieval gemaakt voor China." dit is ook een stuk uit je bericht waar je iets aangeeft zonder enige vorm van een bron, waardoor ik toch weer eerder bij de -1 terecht kom en dat in mijn ogen geen mening moderatie is.

Edit: om het wat korter te zeggen: Jij brengt je mening als feit zonder bronnen.
1. Dat veel mensen in Europa iets van Google vinden is hun goed recht; ik vind blijkbaar iets anders en dat is mijn goed recht. Ieder heeft recht op zijn of haar eigen mening, en dat is wat hier op Tweakers blijkbaar niet meer mag.
2. Volkskrant is met de aangegeven datum van 2 november direct vindbaar: hier. Zoeken op ‘Volkskrant “2 november” EU’ is voldoende.
3. Spaanse koning was met de aangegeven context "Gisteren" ook direct vindbaar: bijvoorbeeld hier. Zoeken op ‘ koning spanje China eu’ is zelfs nu, dus zonder datum, voldoende.

Kortom: je wilt blijkbaar voor een hier blijkbaar niet gewenste mening bronvermelding tot de laatste punt, terwijl dat voor gewenste meningen (bv. kritiek op Google) niet nodig is; dat wordt voetstoots aangenomen.

Verder: voor je zoekopdrachten misschien toch een andere zoekmachine (Google :) ) gebruiken en/of leren om gerichter te zoeken :) ).

Tenslotte: mijn bijdrage is dus wel degelijk on-topic, mijn mening en voldoende onderbouwd. Ik zie de moderatie correctie graag tegemoet. Alvast mijn dank hiervoor. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Heloise op 16-11-2025 23:40 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NorMath in 'Escape from Tarkov is beschikbaar op Steam'

Veel beweringen in een reactie, maar met 0 onderbouwing, ik snap niet dat dit ontopic is, voelt voor mij als -1 in dit geval... :$

• Meg
  • Niet online

Meg

CH4OS schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:05:
NorMath in 'Escape from Tarkov is beschikbaar op Steam'

Veel beweringen in een reactie, maar met 0 onderbouwing, ik snap niet dat dit ontopic is, voelt voor mij als -1 in dit geval... :$
Staat nu op 0, lijkt me een mooie score.

• Aldy
Heloise schreef op zondag 16 november 2025 @ 23:22:
[...]

1. Dat veel mensen in Europa iets van Google vinden is hun goed recht; ik vind blijkbaar iets anders en dat is mijn goed recht. Ieder heeft recht op zijn of haar eigen mening, en dat is wat hier op Tweakers blijkbaar niet meer mag.
2. Volkskrant is met de aangegeven datum van 2 november direct vindbaar: hier. Zoeken op ‘Volkskrant “2 november” EU’ is voldoende.
3. Spaanse koning was met de aangegeven context "Gisteren" ook direct vindbaar: bijvoorbeeld hier. Zoeken op ‘ koning spanje China eu’ is zelfs nu, dus zonder datum, voldoende.

Kortom: je wilt blijkbaar voor een hier blijkbaar niet gewenste mening bronvermelding tot de laatste punt, terwijl dat voor gewenste meningen (bv. kritiek op Google) niet nodig is; dat wordt voetstoots aangenomen.

Verder: voor je zoekopdrachten misschien toch een andere zoekmachine (Google :) ) gebruiken en/of leren om gerichter te zoeken :) ).

Tenslotte: mijn bijdrage is dus wel degelijk on-topic, mijn mening en voldoende onderbouwd. Ik zie de moderatie correctie graag tegemoet. Alvast mijn dank hiervoor. _/-\o_
Je conclusie is onterecht. Nú is jouw bijdrage pas onderbouwd en ook nog op de verkeerde plek. Je had deze links beter gelijk in jouw reactie kunnen doen, want daar gaat jouw moderatie-opmerking tenslotte over.
Op het moment van jouw eerste reactie op deze plek hierover was de -1 in ieder geval terecht.

• Meg
  • Niet online

Meg

skaars in 'Odido meldt dat storing is opgelost - update 2'

Maakt deze reactie door de eerste zin (de opmerking over het moderatie geklaag) geen +0 i.p.v. +1?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SebasKolk in 'Odido meldt dat storing is opgelost - update 2'

Geen +2. Ook omdat het bericht een uur later al ontkracht is.

• Aldy
Meg schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:39:
skaars in 'Odido meldt dat storing is opgelost - update 2'

Maakt deze reactie door de eerste zin (de opmerking over het moderatie geklaag) geen +0 i.p.v. +1?
De reactie is een herhaling van de reactie waarop gereageerd wordt, dus niets nieuws: +0. Opmerking over de moderatie: punt aftrek. Blijft volgens mij een -1 over.
Pagina: 1 ... 200 201 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2