Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 221 222 Laatste
Acties:

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Staat inmiddels +1. Zelf vind ik het eerder een 0, irrelevant, maar voor +1 vind ik nog wel wat te zeggen.

Mijn reviews al gezien?

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-05 22:23
Ik vind dat deze reactie niet op de FP thuishoort, want als iemand met dit woordgebruik problemen heeft, dan moet deze persoon dat rapporteren. Op deze manier vertroebelt deze discussie hetgeen waar het omgaat. Voor mij niet hoger dan -1.
Grimm in 'Stichting Bill Gates verkoopt laatste belang in Microsoft'

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Eerste klanten ontvangen Trump Mobile T1-telefoon: niet langer gemaakt in VS'

Frappant dat in de thread vanaf deze reactie mijn reacties zelfs -1 krijgen (al val ik volgens mij niemand aan oid), al zou ik een 0 kunnen begrijpen, maar de overige reacties dan weer ongemodereerd blijven, terwijl een reactie behoorlijk op de man gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 20-05-2026 11:33 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

CH4OS schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:32:
CH4OS in 'Eerste klanten ontvangen Trump Mobile T1-telefoon: niet langer gemaakt in VS'

Frappant dat in de thread vanaf deze reactie mijn reacties zelfs -1 krijgen (al val ik volgens mij niemand aan oid), al zou ik een 0 kunnen begrijpen, maar de overige reacties dan weer ongemodereerd blijven, terwijl een reactie behoorlijk op de man gaat.
Ik heb er een 0 van gemaakt, maar eigenlijk snap ik de -1's wel, ook al is het niet helemaal volgens de huisregels. Hoewel je technisch gezien gelijk hebt komen komen ze een beetje over alsof je vooral op zoek bent naar een discussie. Het is zeer onaanemelijk dat Trump Sr. er niks van weet en verder is het niet echt belangrijk voor de discussie over de telefoon.

[ Voor 27% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 20-05-2026 12:34 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Aldy
knip

[ Voor 11% gewijzigd door Aldy op 20-05-2026 12:37 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
cool0 in 'Slowaakse ESET koopt Nederlandse ESET' is zonder onderbouwing / bronnen (die de poster in een latere reactie weigert te geven) echt geen +2.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 20-05-2026 17:54 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Aldy
Bor schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 17:51:
cool0 in 'Slowaakse ESET koopt Nederlandse ESET' is zonder onderbouwing / bronnen (die de poster in een latere reactie weigert te geven) echt geen +2.
Maar de vragensteller krigt van mij ook niet hoger dan -1, want zo gaan we niet met elkaar om:
D3LTA in 'Slowaakse ESET koopt Nederlandse ESET'

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 02:42

kodak

FP ProMod
Dit is een prima mening maar niet bijzonder. Op de mening horen we niet te plussen.

Pasteis in 'Slowaakse ESET koopt Nederlandse ESET'

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 12:23
Geflitst op snelheid, maar blijf zitten met vragen

Volgens mij is dit topic veel te voortvarend afgesloten. De wielen van de rechtspraak draaien immers erg langzaam en er is dus een zeer grote kans dat TS nog niet eens bij de rechter is geweest. Dit kan zomaar 2 jaar of langer duren. Ik (en ik denk vele andere topic-volgers) zou de uitspraak graag lezen dus kan deze weer open?

• Bor

Bor

Topicstarter

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:45

Team anti-scalp - wauw..

• Aldy
Dit is toch geen +2? De eerste alinea hoort thuis in GR en de tweede alinea is een mening:
ronaldmathies in 'SpaceX draait miljardenverlies door xAI en X, Musk behoudt macht na beursgang'

• OlivierH
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 25-05 12:35
Bor schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 17:51:
Geinig, ik kom hier juist om een reactie die hij kreeg te laten verbeteren:

RemyNouweland in 'Slowaakse ESET koopt Nederlandse ESET'

Dat is wat mij betreft een +3, die Remy werkt blijkbaar bij Eset en geeft antwoord op de gestelde claims.

(de claims zijn volgens die Remy waar, als ik zijn naam op zoek dan vind ik hem inderdaad terug bij Eset, dus dat lijkt me de waarheid en een reactie met hoge relevantie gezien hoeveel discussie er over is of ze wel of niet services aan andere bedrijven bieden?)

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Politie haalt criminele vpn-dienst offline en identificeert duizenden gebruikers' is volgens mij gewoon relevant in de discussie en daarmee een +1.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 17:28
Luchtbakker in 'Opnieuw wordt een Copilot-functie minder zichtbaar in Office-software'
Is blijkbaar een populaire vraag, maar niet informatief. Lijkt me dus gewoon een +1.

Pliskin in 'Opnieuw wordt een Copilot-functie minder zichtbaar in Office-software'
Lijkt me ook geen +2. Gaat namelijk niet over het nieuwsbericht, namelijk Copilot.

En de vervolgreacties ook.
Graviton12 in 'Opnieuw wordt een Copilot-functie minder zichtbaar in Office-software'
B127 in 'Opnieuw wordt een Copilot-functie minder zichtbaar in Office-software'

[ Voor 53% gewijzigd door JelleDJs op 23-05-2026 14:28 ]

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 02:42

kodak

FP ProMod
Dit is een prima mening maar de onderbouwing is niet bijzonder. (21× +2).

salipander in 'Synology stopt met C2 Password en C2 Transfer, gratis clouddiensten verdwijnen'

• Bor

Bor

Topicstarter
Hier is nog wel wat hulp nodig zo te zien.

• Bor

Bor

Topicstarter

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Tenzij je met jouw voorbeeld het doel had om mensen te sanctioneren en via een achterdeur aan zulke contacten te komen, vrees ik dat het een ander voorbeeld is dan waar het nieuws over gaat.

Dat zit wel Schnorr.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Stukfruit schreef op zondag 24 mei 2026 @ 10:40:

Tenzij je met jouw voorbeeld het doel had om mensen te sanctioneren en via een achterdeur aan zulke contacten te komen, vrees ik dat het een ander voorbeeld is dan waar het nieuws over gaat.
Waaruit blijkt dat dit het geval is?
Het is nogal een zware beschuldiging dat MS die namen heeft doorgegeven ivm met sancties. Misschien dat het in het bronartikel staat maar dat zit achter een paywall. De claim dat het iets met de Cloud-Act te maken heeft is inmiddels ingetrokken. Dus welke regel is hier overtreden? Wat voor informatie is er gedeeld die niet al lang (semi-)openbaar is?

Ik zeg niet dat er niks aan de hand is, maar dat uit het artikel op Tweakers niet blijkt dat er iets mis is.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 11:21:
[...]

Het is nogal een zware beschuldiging dat MS die namen heeft doorgegeven ivm met sancties. Misschien dat het in het bronartikel staat maar dat zit achter een paywall. De claim dat het iets met de Cloud-Act te maken heeft is inmiddels ingetrokken. Dus welke regel is hier overtreden? Wat voor informatie is er gedeeld die niet al lang (semi-)openbaar is?

Ik zeg niet dat er niks aan de hand is, maar dat uit het artikel op Tweakers niet blijkt dat er iets mis is.
Het bericht van VN staat weliswaar achter een paywall, maar Reuters niet.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 11:21:
[...]

Zoals @Aldy zei:
https://www.reuters.com/w...h-law-sources-2025-08-26/

...en het gaat samen met een hele lijst aan zaken die teruggaan tot o.a. de hatespeech van JD Vance vorig jaar waaruit duidelijk werd dat ze zich meer thuisvoelen bij de Russen dan het machtsblok dat tot nu toe als het Westen werd beschouwd, waardoor het niet meer echt zomaar uit de lucht komt vallen.

Dan lijkt een 0 niet zo verkeerd, toch? Als je een 1 of 2 had willen hebben dan is het met die context in gedachten beter om zoiets niet direct te bagatelliseren met "klinkt mij eerlijk gezegd als een storm in een glas water" en bijvoorbeeld één van de bronnen te quoten voor meer inzicht dat misschien handig zou zijn bij dit nieuws, zoals dit hier:
In May, Rubio had threatened visa bans for people who "censor" speech by Americans, including on social media, and suggested the policy could target foreign officials regulating U.S. tech companies.
Dat het op zich een wat lichtgewicht artikel is ben ik wel met je eens inderdaad, maar Tweakers is doorgaans niet echt een De Correspondent of Follow The Money.

Dat zit wel Schnorr.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:11:
[...]

Het bericht van VN staat weliswaar achter een paywall, maar Reuters niet.
Daarin staat niks over de rol van techbedrijven zoals MS.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 02:58:
[...]

Daarin staat niks over de rol van techbedrijven zoals MS.
Helemaal juist wat je daar schrijft, maar daar gaat jouw reactie niet over. Jij trekt niet de rol van MS in twijfel, maar de consequenties van het doorspelen. En juist dat staat in Reuters.
Daarnaast is VN niet de enige bron geweest, maar ook de NOS en de reactie van het kabinet hierop.

• Bor

Bor

Topicstarter

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:36:
Helemaal juist wat je daar schrijft, maar daar gaat jouw reactie niet over. Jij trekt niet de rol van MS in twijfel, maar de consequenties van het doorspelen. En juist dat staat in Reuters.
Daarnaast is VN niet de enige bron geweest, maar ook de NOS en de reactie van het kabinet hierop.
Ik trek beide in twijfel, inclusief de hele term "doorspelen". Ik zeg niks dat feitelijk onjuist is. Dat jouw mening anders is zou niet relevant moeten zijn.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:20:
[...]

Ik trek beide in twijfel, inclusief de hele term "doorspelen". Ik zeg niks dat feitelijk onjuist is. Dat jouw mening anders is zou niet relevant moeten zijn.
Je spreekt jezelf tegen als jij stelt dat je iets in twijfel trekt en gelijk daarop stelt dat iets feitelijk juist is. En daar ligt gelijk het probleem: Ik heb de afgelopen dagen naar meer bronnen gekeken en daar kwamen voorbeelden naar voren die, wat Reuters stelde, ondersteunde. Als jij stelt dat wat jij schrijft feitelijk juist is, dan wil ik daar wel een onafhankelijke bron van zien. Anders lijkt mij dit een niet onderbouwde mening, dat lijnrecht tegen de bronnen in het artikel ingaat.

• JelleDJs
bytemaster460 in 'Kwetsbaarheid bij Trump Mobile legt mogelijk data van 27.000 klanten bloot'
Dit is natuurlijk geen +2. Mag nog wel wat hulp gebruiken.
Dit hele draadje is overigens aardig irrelevant t.o.v. het onderwerp van het artikel.

[ Voor 6% gewijzigd door JelleDJs op 26-05-2026 10:00 ]

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:26
Tc99m in 'Nederlandse ministeries moeten van X af, vinden chefs van afdeling voorlichting'

Ik klaag niet zo snel over moderatie, maar mijn reactie hier krijgt 4x inmiddels 6x een -1 terwijl die (naar mijn bescheiden mening) toch gewoon ontopic is. Sowieso is er sprake van veel meningmodden onder dit artikel.

scintillating

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:33:
[...]
Je spreekt jezelf tegen als jij stelt dat je iets in twijfel trekt en gelijk daarop stelt dat iets feitelijk juist is. En daar ligt gelijk het probleem: Ik heb de afgelopen dagen naar meer bronnen gekeken en daar kwamen voorbeelden naar voren die, wat Reuters stelde, ondersteunde. Als jij stelt dat wat jij schrijft feitelijk juist is, dan wil ik daar wel een onafhankelijke bron van zien. Anders lijkt mij dit een niet onderbouwde mening, dat lijnrecht tegen de bronnen in het artikel ingaat.
Welk punt zou je met een bron onderbouwt willen zien? Welk feit geef ik waarvan jij denkt dat het niet klopt.

Alles wat je noemt gaat over de twijfelachtige rol van de Amerikaanse overheid, die staat niet ter discussie. Maar het artikel stelt dat MS op de een of andere manier een rol spolt in dit verhaal en informatie doorgeeft. Op grond van de informatie in het artikel en dat bronartikel is er hooguit een lijstje met namen van ambtenaren uit een of ander rapport van MS gehaald dat ubehraupt niet geheim was.

Tweakers heeft inmiddels teruggetrokken dat de Cloud Act gebruikt is.
De staatssecretaris laat weten dat "Hij wil wel eerst onderzoeken op wat voor manier de namen zijn gedeeld en in wat voor documenten, voordat hij daar conclusies aan verbindt.".
Oftewel, er zijn nauwelijks feiten bekend. Ik bagatelliseer niks als ik zeg dat ik het een storm in een glas water vind, er zijn hier geen grote geheimen gelekt of gedeeld.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:34:
[...]

Welk punt zou je met een bron onderbouwt willen zien? Welk feit geef ik waarvan jij denkt dat het niet klopt.

Alles wat je noemt gaat over de twijfelachtige rol van de Amerikaanse overheid, die staat niet ter discussie. Maar het artikel stelt dat MS op de een of andere manier een rol spolt in dit verhaal en informatie doorgeeft. Op grond van de informatie in het artikel en dat bronartikel is er hooguit een lijstje met namen van ambtenaren uit een of ander rapport van MS gehaald dat ubehraupt niet geheim was.

Tweakers heeft inmiddels teruggetrokken dat de Cloud Act gebruikt is.
De staatssecretaris laat weten dat "Hij wil wel eerst onderzoeken op wat voor manier de namen zijn gedeeld en in wat voor documenten, voordat hij daar conclusies aan verbindt.".
Oftewel, er zijn nauwelijks feiten bekend. Ik bagatelliseer niks als ik zeg dat ik het een storm in een glas water vind, er zijn hier geen grote geheimen gelekt of gedeeld.
Jij begint met "Dit klinkt mij eerlijk gezegd als een storm in een glas water" en dat verwijst volgens mij naar dat het zo'n vaart niet zal lopen en daar heb ik juist het tegendeel van gezien op het NOS-journaal. Maar wat betreft hoe deze info in handen is gekomen van de Amerikaanse overheid? MS? Ik weet het niet en dat kan op vele manieren gebeurd zijn. Ik durf daar geen dader voor aan te wijzen. Als het echter MS is, dan zal dit niet alleen een kwestie van namen zijn, maar zelfs hele correspondentie door en documenten van de betreffende ambtenaren. Maar nogmaals, ik weet het niet. Het geeft echter wel aan dat we kwetsbaar kunnen zijn.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Context? Ik heb geen idee wat jij op het NOS-Journaal gezien hebt.

Je post klinkt alsof er supergeheime informatie in handen van de Amerikaaanse overheid is gekomen. Volgens mij valt het wel mee met hoe geheim die is. Strict genomen hoort het niet om ambtenaren bij naam te noemen ipv van bij hun functie, ze zijn er immers niet op persoonlijke titel maar doen gewoon hun werk. Maar laten we niet doen alsof dit nu een enorm lek of probleem is waarbij supergeheime informatie is gelekt.

Mocht je met het NOS-journaal verwijzen naar het internationaal-strafhof incident: ja, dat is heel zorgelijk maar de vraag hoe de VS weet wie er daar aan de macht was is niet interessant. Zo ook hier, dat de VS dreigt met straffen is zeker nieuwswaardig. Of ze de namen bij MS hebben gevonden of ergens anders vind ik niet echt belangrijk. Er was wat ophef over de Cloud act maar dat deel van het verhaal is al weer ingetrokken. Ik vind ophef over de rol van MS dus inderdaad een storm in een glas water.

• Bor

Bor

Topicstarter
winand in 'Microsoft brengt update uit die Windows 11 sneller moet maken' is een 0 wat mij betreft mede door de manier waarop dit is gebracht.

• JelleDJs
Slyceth in 'Zustersite van VakantieVeilingen gebruikte biedbot om prijzen op te drijven'
Is een niet-onderbouwde 'ervaring' over VakantieVeilingen informatief bij een nieuwsbericht over TicketVeiling? Mag nogal wat hulp gebruiken.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:52
JelleDJs schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:58:
Slyceth in 'Zustersite van VakantieVeilingen gebruikte biedbot om prijzen op te drijven'
Is een niet-onderbouwde 'ervaring' over VakantieVeilingen informatief bij een nieuwsbericht over TicketVeiling? Mag nogal wat hulp gebruiken.
Aangezien dat een zusterbedrijf is, en ook in het artikel (titel) genoemd wordt, lijkt een ervaring mij prima on topic. Niet meer dan dat.

iRacing Profiel

• Aldy
Wild Chocolate schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:39:
[...]

Aangezien dat een zusterbedrijf is, en ook in het artikel (titel) genoemd wordt, lijkt een ervaring mij prima on topic. Niet meer dan dat.
Ik vind eerder de reactie hierop een +0: Niet alleen victim blaming, maar ook onjuist.
FicoF in 'Zustersite van VakantieVeilingen gebruikte biedbot om prijzen op te drijven'

[ Voor 14% gewijzigd door Aldy op 28-05-2026 13:47 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
latka in 'Microsoft haalt uit naar onderzoekers die 'verkeerd' kwetsbaarheden melden' lijkt mij een 0. Dit is vrij kortzichtig en mist elke vorm van onderbouwing. Naar de +2 en +3 stemmers wordt gekeken.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 00:20:
latka in 'Microsoft haalt uit naar onderzoekers die 'verkeerd' kwetsbaarheden melden' lijkt mij een 0. Dit is vrij kortzichtig en mist elke vorm van onderbouwing. Naar de +2 en +3 stemmers wordt gekeken.
Het is een gewoon een nette reactie met een redelijke standpunt. Niks kortzichtig aan.

Geen -1: latka in 'Microsoft haalt uit naar onderzoekers die 'verkeerd' kwetsbaarheden melden'

Geen 0: latka in 'Microsoft haalt uit naar onderzoekers die 'verkeerd' kwetsbaarheden melden'

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 05:45:
[...]

Het is een gewoon een nette reactie met een redelijke standpunt. Niks kortzichtig aan.
Een bedrijf als MS vervolgen omdat er bugs in (complexe) software (zoals Windows) zit? Doe je dat dan ook bij de andere (o.a. Linux) aanbieders waar ook bugs te vinden zijn? Ik vinder niets redelijks aan.

Zoals de reacties al aangeven; zowat alle software bevat bugs. Daarbij mist er onderbouwing.

Een 0 is een passende score. De reactie krijg echter van alles tot zelfs +2 en +3; pure mismoderaties. Dit soort reacties maken het spotten van "mee eens" stemmers wel erg makkelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 29-05-2026 07:20 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 07:11:
Een bedrijf als MS vervolgen omdat er bugs in software zitten? Ik vinder niets redelijks aan.
Ik vind het heel redelijk om leveranciers verantwoordelijk te houden voor de kwaliteit van hun product. Het is niet gebruikelijk in de softwarewereld maar het komt wel degelijk voor en het is niet onredelijk of kortzichtig. Daar mag jij anders over denken maar dat is jouw mening. Afwijkende meningen zijn gewoon toegestaan.

[ Voor 20% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 29-05-2026 07:25 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
- dubbel -

[ Voor 97% gewijzigd door Bor op 29-05-2026 07:30 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 07:24:
[...]

Ik vind het heel redelijk om leveranciers verantwoordelijk te houden voor de kwaliteit van hun product. Het is niet gebruikelijk in de softwarewereld maar het komt wel degelijk voor en het is niet onredelijk of kortzichtig. Daar mag jij anders over denken maar dat is jouw mening. Afwijkende meningen zijn gewoon toegestaan.
De reactie gaat voorbij aan een groot deel van het probleem dat MS aankaart en hetgeen hier gebeurt. Ook een afwijkende mening dient goed onderbouwt te worden, is het niet?

Op basis waarvan denkt user MS te kunnen vervolgen en waarom zou dat kans van slagen hebben? Wederom: onderbouwing..

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 29-05-2026 07:32 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 07:11:
Daarbij mist er onderbouwing.
Dat vind ik flauw. Die "geen onderbouwing" richtlijn wordt 90% van de tijd genegeerd tot er een stok nodig is om mee te slaan. De meeste posts bevatten geen onderbouwing maar die komen gewoon op +1 omdat de meeste mensen het nog steeds een redelijk bijdrage aan de site vinden.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Geen 0. Opvallen dat daar opeens nog een 6x0 moderatie wordt toegevoegd.

CAPSLOCK2000 in 'Nederlands kabinet: geen bewijs voor 'killswitch' in bussen van Chinese makelij'

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 07:44:
[...]

Dat vind ik flauw. Die "geen onderbouwing" richtlijn wordt 90% van de tijd genegeerd tot er een stok nodig is om mee te slaan. De meeste posts bevatten geen onderbouwing maar die komen gewoon op +1 omdat de meeste mensen het nog steeds een redelijk bijdrage aan de site vinden.
Niet alles heeft een even goede onderbouwing nodig. Stevige stellingen zijn een situatie waar dit meer gewenst is. We willen interessante reacties lezen toch?

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:21:
Niet alles heeft een even goede onderbouwing nodig. Stevige stellingen zijn een situatie waar dit meer gewenst is. We willen interessante reacties lezen toch?
Hij stelt in de eerste plaats een vraag en heeft dus inderdaad niet veel onderbouwing nodig: "Waarom wordt ms niet vervolgd voor het leveren van defecte software met bugs? "

Ik vind de vraag interesant genoeg, zeker op een IT-site is het niet gek om wat te bomen over waarom de standaarden in IT zo anders zijn dan elders.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:31:
[...]

Hij stelt in de eerste plaats een vraag en heeft dus inderdaad niet veel onderbouwing nodig: "Waarom wordt ms niet vervolgd voor het leveren van defecte software met bugs? "
In die vraag zit natuurlijk wel een duidelijke mening / richting. Dit wordt een semantische discussie zo. De reactie staat op een passende score inmiddels dus volgens mij kunnen we allemaal verder naar de volgende potentiële mismoderatie :)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-05 16:30
Ik begrijp oprecht niet waarom dit door 2 mensen als -1 wordt gemarkeerd?
michielonline in 'Bambu Lab kondigt op 1 juni nieuwe 3d-printer A2L aan'

De realiteit is dat BambuLab momenteel wat negatief in het nieuws is.. dat maakt deze opmerking toch alleen maar ontopic?

*sowieso

• Aldy
DonJunior schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:39:
Ik begrijp oprecht niet waarom dit door 2 mensen als -1 wordt gemarkeerd?
michielonline in 'Bambu Lab kondigt op 1 juni nieuwe 3d-printer A2L aan'

De realiteit is dat BambuLab momenteel wat negatief in het nieuws is.. dat maakt deze opmerking toch alleen maar ontopic?
Je reageert een kwartier nadat je jouw bijdrage geleverd hebt. Je moet de mensen wel een kans geven.
Op dit moment sta je op +1 en zie ik geen enkele -1. De +3 die gegeven zal waarschijnlijk ook een mismoderatie zijn, want hoger dan +1 lijkt mij overdreven.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Aldy schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:51:
[...]

Je reageert een kwartier nadat je jouw bijdrage geleverd hebt. Je moet de mensen wel een kans geven.
Op dit moment sta je op +1 en zie ik geen enkele -1. De +3 die gegeven zal waarschijnlijk ook een mismoderatie zijn, want hoger dan +1 lijkt mij overdreven.
Zie indd ook geen -1 meer. Maar moet zeggen, voor zowel 0 als +1 vind ik wat te zeggen, en zeker niks meer dan dat. Die +3 acht ik dan ook een mismoderatie
@Bor kan jij daar misschien kort naar kijken?

Mijn reviews al gezien?

• Bor

Bor

Topicstarter
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:04:
[...]

Zie indd ook geen -1 meer. Maar moet zeggen, voor zowel 0 als +1 vind ik wat te zeggen, en zeker niks meer dan dat. Die +3 acht ik dan ook een mismoderatie
@Bor kan jij daar misschien kort naar kijken?
Zeker. Ik heb actie ondernomen. Daar was meer aan de hand.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-05 16:30
Aldy schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:51:
[...]

"Jouw bijdrage" ? uhm. het is niet MIJN reactie waar ik op reageer. Ik weet niet eens wie deze persoon is.

Toen ik reageerde stond deze op 2x -1 overigens. En ik begrijp dat reacties vaak wel recht getrokken worden na verloop van tijd maar mijn punt was meer dat er dus mensen aan het mening-modden zijn door -1 uit te delen op een anders valide reactie.

*sowieso

• Aldy
DonJunior schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:15:
[...]

"Jouw bijdrage" ? uhm. het is niet MIJN reactie waar ik op reageer. Ik weet niet eens wie deze persoon is.

Toen ik reageerde stond deze op 2x -1 overigens. En ik begrijp dat reacties vaak wel recht getrokken worden na verloop van tijd maar mijn punt was meer dat er dus mensen aan het mening-modden zijn door -1 uit te delen op een anders valide reactie.
Mijn fout, niet goed gekeken. ;(

• Bor

Bor

Topicstarter
DonJunior schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:15:
[...]
En ik begrijp dat reacties vaak wel recht getrokken worden na verloop van tijd maar mijn punt was meer dat er dus mensen aan het mening-modden zijn door -1 uit te delen op een anders valide reactie.
Dat gebeurt helaas wel vaker. Niet iedereen kan goed met de mogelijkheden omgaan. We focussen ons op de netto scores. Mismoderaties vallen achter de schermen ook op waarna we ingrijpen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Het is nog vroeg maar dit is gewoon een +1 ipv de vrij massale +2's en hoger die de reactie krijgt:

TijsZonderH in 'Copilot gaat in Windows meer meedenken met users door contextuele suggesties'

• Bor

Bor

Topicstarter
Van der Berg in 'Nederlandse politie vervangt vanaf de zomer sommige fossiele auto's voor EV's'

Is dit echt een -1? Het is gewoon een grap. Die kan je leuk vinden of niet maar een -1 lijkt mij ongepast.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26
Bor schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:06:
Van der Berg in 'Nederlandse politie vervangt vanaf de zomer sommige fossiele auto's voor EV's'

Is dit echt een -1? Het is gewoon een grap. Die kan je leuk vinden of niet maar een -1 lijkt mij ongepast.
Het is, naast een slechte grap, ook nog eens niet op zijn plaats omdat de autos in kwestie daar niet voor gebruikt worden

• Bor

Bor

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:08:
[...]

Het is, naast een slechte grap, ook nog eens niet op zijn plaats omdat de autos in kwestie daar niet voor gebruikt worden
Of een grap slecht is of niet is mede een kwestie van smaak. Je 2e argument zou er een 0 van maken. Dan is een -1 nog steeds niet passend.

De reactie op de grap staat ook op een 0 en dat is ook een (meer) matige grap.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 29-05-2026 18:13 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Leuk, bij elk Windows item kan je wachten op de 1e "maar ik gebruik Linux" post, maar niet echt relevant: Triblade_8472 in 'Windows krijgt eerste bèta-update voor meer controle over indeling van Startmenu'

Er komen zelfs +3 moderaties binnen....

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 29-05-2026 21:28 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 11:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 21:27:
Leuk, bij elk Windows item kan je wachten op de 1e "maar ik gebruik Linux" post, maar niet echt relevant: Triblade_8472 in 'Windows krijgt eerste bèta-update voor meer controle over indeling van Startmenu'

Er komen zelfs +3 moderaties binnen....
Bor, let een beetje op de topicwaarschuwing:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Inmiddels is alles al gecorrigeerd. Storm in een glas water.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Techman
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:54
Techman in 'Inspectie: meeste ggz-instellingen hebben databeveiliging niet op orde'

In mijn post stel ik aan de kaart hoe rampzalig de datalekken zijn voor de mensen in de ggz wiens rechten al ernstig beperkt zijn. Ik leg uit hoe GGZ bedrijven veel geld hebben door een onethisch verdienmodel, maar onzorgvuldig omgaan met de data van klanten. Hierin schuw ik niet om ook de mindere prettige kant van de megacorp GGZ te belichten. Ik vind ongewenst als moderatie meer bedoeld voor compleet offtopic berichten vol scheldwoorden ofzoiets. Mijn intentie is de impact van dergelijke datalekken op betrokkenen uit te leggen. Die juist door de al slechte omstandigheden binnen de GGZ enorm zullen zijn. En dat het bedrijf er ondanks surplus van vele euro's weigert geld uit geven aan databeveiliging. Deze bedrijven hoarden grootschalig data over de psyche en onderzoeken dat, vaak zonder medeweten. Er werd als kritiek genoemd, niet onderbouwde beschuldigingen. Maar er is veel onderbouwing voor inclusief websites opgericht over dit onderwerp. Daarop kun je ervaringsverhalen lezen van kinderen getraumatiseerd door de GGZ's geweld en dwangmedicatie. Dan het intern lek dat ik niet kan prijsgeven, wat logisch is met een dergelijke bron. Daarop kan iedereen de belastingaangiften online inzien van Pro Persona. Vacatures op hun website zijn ook een bron voor het bruto salaris. Graag zou ik ondanks het zware onderwerp betere moderatie zien.

[ Voor 59% gewijzigd door Techman op 29-05-2026 22:21 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 21:59:
[...]
Inmiddels is alles al gecorrigeerd. Storm in een glas water.
Inmiddels wel na een ingreep. Daar was meer aan de hand, namelijk mening moderatie.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 11:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 22:08:
Inmiddels wel na een ingreep. Daar was meer aan de hand, namelijk mening moderatie.
Dat is niet alleen daar aan de hand.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 22:13:
[...]

Dat is niet alleen daar aan de hand.
Dat klopt. Je punt ontgaat mij even hier.

Pagina: 1 ... 221 222 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2