Ulysses schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:14:
Ik heb sterk het idee en de indruk dat ik - omdat ik het ben - lager gemodereerd, verkeerd geinterpreteerd en onheus onrecht aangedaan word met de beoordelingen terwijl ik juist een lid van de community met lange staat van dienst en dito ervaringen ben. Misschien niet de ervaringen die iedereen hier zou moeten willen hebben, maar deze diverse -1's hier, zijn onterecht.
Eens, het ruikt naar een lynchpartij.
Ik zie wat je bedoelt, veel van je posts zijn streng naar -1 gemodereerd. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik ze niet allemaal helemaal onterecht vind want je gebruikt af en toe ook een vrij pittige toon. Ik zie hoe dat uit de discussie voortkomt dus ik til er niet te zwaar aan, maar ideaal is anders.
Dit is helaas iets dat vaker lijkt voor te komen. Iemand zegt (in de ogen van de groep) iets verkeerd en vervolgens worden alle andere post van die persoon ook negatief gemodereerd. Dat zorgt voor frustratie bij de poster die zich vertrappelt voelt door een boze massa. Vervolgens wordt er ook weer streng gemodereerd op de posts die daar uit voorkomen en we zijn heel goed in op alle slakken zout leggen.
Dit zie ik te vaak gebeuren bij enigszins controversiele standpunten terwijl dat juist de meest interessante discussies opleveren. Als we het allemaal eens zijn valt er niks te bespreken. Bij onderwerpen over AI heb ik het al te vaak gezien.
Ik heb liever een pittige en interessante discussie waarbij de emoties oplopen en het taalgebruik op het randje zit dan zo'n lynchpartij waarbij één standpunt wordt weggedrukt.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.