Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 07-09-2026 20:23 ]
Het is wel weer leuk geweest zo - Tweakers gaat echt Reddit achterna en ik ben er wel klaar mee. Leg mij even uit hoe dit op een -1 of een 0 hoort, want blijkbaar zijn er respectievelijk 3 en 5 individuen van mening dat dat een correcte score is voor een volstrekt normale ontopic post - maar wel met de verkeerde mening natuurlijk.
Het is gewoon klip en klaar dat het moderatiesysteem zelf ongemodereerd is, en meningmodden zelfs na inmiddels ruim (?) 10 jaar nog steeds niet is opgelost. Juist voor een site als Tweakers, met data-analisten zat, zou dit een peulenschil moeten zijn. Zo even uit de natte vinger, denk ik dat je 90% van de meningmods kan afvangen door iedereen die -pak em beet- 3x ver buiten de norm een -1 modt, gewoon automatisch een jaar alle modrechten te ontnemen.
Dit is gewoon een typisch geval "niet met je eens, hier ik klap er een -1 of een 0 op". Vaak genoeg nog door de personen die het dan toch niet kunnen laten ook nog even te reageren. Voor de goede orde natuurlijk.
Wordt er uberhaupt actief / geautomatiseerd opgetreden tegen abusers, of alleen na melding?
[ Voor 4% gewijzigd door Boxman op 07-09-2026 23:09 ]
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Bigg Balls in 'LG-smart-tv's lijken gebruikers af te luisteren en netwerken te scannen'
Ik vind het wat makkelijk; het vertalen van de punten uit het nieuwsitem in vragen (met Ai?) en wat standaard alinea's; meer is het bijna niet.
Weet je, je hebt gelijk dat jouw moderatie op +1 hoort te staan. Maar dat kun je hier gewoon aangeven, zonder zo hoog van de toren te blazen. Het controleren is mensenwerk en om vervelende en onterechte uitsluitingen te voorkomen, lijkt het mij beter dat het controleren op mismoderaties niet automatisch gebeurt en dat dit gewoon mensenwerk blijft.Boxman schreef op maandag 7 september 2026 @ 23:08:
Boxman in 'Rechter verplicht Belg om digitale elektriciteitsmeter te laten plaatsen'
Het is wel weer leuk geweest zo - Tweakers gaat echt Reddit achterna en ik ben er wel klaar mee. Leg mij even uit hoe dit op een -1 of een 0 hoort, want blijkbaar zijn er respectievelijk 3 en 5 individuen van mening dat dat een correcte score is voor een volstrekt normale ontopic post - maar wel met de verkeerde mening natuurlijk.
Het is gewoon klip en klaar dat het moderatiesysteem zelf ongemodereerd is, en meningmodden zelfs na inmiddels ruim (?) 10 jaar nog steeds niet is opgelost. Juist voor een site als Tweakers, met data-analisten zat, zou dit een peulenschil moeten zijn. Zo even uit de natte vinger, denk ik dat je 90% van de meningmods kan afvangen door iedereen die -pak em beet- 3x ver buiten de norm een -1 modt, gewoon automatisch een jaar alle modrechten te ontnemen.
Dit is gewoon een typisch geval "niet met je eens, hier ik klap er een -1 of een 0 op". Vaak genoeg nog door de personen die het dan toch niet kunnen laten ook nog even te reageren. Voor de goede orde natuurlijk.
Wordt er uberhaupt actief / geautomatiseerd opgetreden tegen abusers, of alleen na melding?
Geef mij een goede reden waarom we zo ontzettend voorzichtig zouden moeten zijn met moderatierechten inperken van diegenen die het als een veredelde like/dislike-button behandelen?
Keer het om. Laat moderatierechten gewoon geautomatiseerd vervallen bij misbruik, maak een topic waar je je moderatieban kan aanvechten, en verschuif zo de menselijke interventie naar slechts het behandelen van 'appeals' van degenen die de functie graag terugwillen.
Kost je veel minder mankracht dan proberen rotte appels op te sporen, en zij die vinden dat het onterecht was hebben een pad dat ze kunnen bewandelen om hun 'stemrecht' terug te krijgen. Ik garandeer je dat meningmodden binnen een maand verleden tijd zal zijn.
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Dit is een herhaling van wat de bron noemt en een mening. Dat is niet zomaar reden om zwaar te gaan plussen naar +2 en zelfs +3 (75× +2, 12x +3). Die gaat zonder hulp niet zomaar recht getrokken worden.
rmulder in 'LG-smart-tv's lijken gebruikers af te luisteren en netwerken te scannen'
Ook een herhaling van de bron die niet bijzonder is en toch moderaties naar +2 heeft
thomasv in 'LG-smart-tv's lijken gebruikers af te luisteren en netwerken te scannen'
Dit is een prima mening maar weer, daarop horen we niet te plussen naar +2.
field33P in 'LG-smart-tv's lijken gebruikers af te luisteren en netwerken te scannen'
Dit is een discussie over de wijze van tweaker-reviews willen laten aanpassen. Dat iemand dat wil is geen reden om te plussen. Het is ook geen nieuwe of bijzondere discussie. (18x +2, 8x +3).
Ireyon in 'LG-smart-tv's lijken gebruikers af te luisteren en netwerken te scannen'
Huet zijn meerdere tweakers meningen over een compeet ander merk ontopic en informatief aan het modereren (7x +2, 2x +1)
HuisRocker in 'LG-smart-tv's lijken gebruikers af te luisteren en netwerken te scannen'
Dit is herhaling van wat in het nieuws en de bron staat met eigen meningen. Geen reden om te plussen (12x +2)
spoor12b in 'LG-smart-tv's lijken gebruikers af te luisteren en netwerken te scannen'
Dit zijn vooral meningen en herhaling van waar meerdere discussies over bestaan. Geen reden om te plussen. (6x +2, 1x +3)
remco_11 in 'LG-smart-tv's lijken gebruikers af te luisteren en netwerken te scannen'
Dit is geen discussie aanzwengelen, maar hoog van de toren blazen:Boxman schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:33:
@Aldy Een discussie aanzwengelen heet tegenwoordig al "hoog van de toren blazen"?
Geef mij een goede reden waarom we zo ontzettend voorzichtig zouden moeten zijn met moderatierechten inperken van diegenen die het als een veredelde like/dislike-button behandelen?
Keer het om. Laat moderatierechten gewoon geautomatiseerd vervallen bij misbruik, maak een topic waar je je moderatieban kan aanvechten, en verschuif zo de menselijke interventie naar slechts het behandelen van 'appeals' van degenen die de functie graag terugwillen.
Kost je veel minder mankracht dan proberen rotte appels op te sporen, en zij die vinden dat het onterecht was hebben een pad dat ze kunnen bewandelen om hun 'stemrecht' terug te krijgen. Ik garandeer je dat meningmodden binnen een maand verleden tijd zal zijn.
'Het is wel weer leuk geweest zo - Tweakers gaat echt Reddit achterna en ik ben er wel klaar mee. '
Daarnaast is dit niet de plek om het moderatiesysteem ter discussie te stellen. Verder zal het je tegenvallen hoe moeilijk het is om je mening niet mee te laten tellen in de moderaties. De extreme moderaties hou je misschien tegen.
Ik had meer geschreven, maar dat heb ik weer weggehaald, aangezien dit, nogmaals, niet de plek is voor deze discussie.
Blokker_1999 in 'Rechter verplicht Belg om digitale elektriciteitsmeter te laten plaatsen'
Als je het er niet over wil hebben, kun je er ook gewoon niet op reageren. Frappanter is wel dat je enerzijds als argument aandraagt dat dit topic over mismoderaties "niet de juiste plek" is om gestructureerde voorkoming van mismoderaties te bediscussieren (ben ik niet met je eens, maar ok), maar anderzijds blijkbaar wel vindt dat dit de plek is om mijn (al dan niet) 'hoog van de toren blazende' toon ter discussie te stellen, en daarbij jezelf kennelijk de vrijstelling geeft om daar meerdere daadwerkelijke offtopic reacties aan te wijden..Aldy schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:08:
[...]
Dit is geen discussie aanzwengelen, maar hoog van de toren blazen:
'Het is wel weer leuk geweest zo - Tweakers gaat echt Reddit achterna en ik ben er wel klaar mee. '
Daarnaast is dit niet de plek om het moderatiesysteem ter discussie te stellen. Verder zal het je tegenvallen hoe moeilijk het is om je mening niet mee te laten tellen in de moderaties. De extreme moderaties hou je misschien tegen.
Ik had meer geschreven, maar dat heb ik weer weggehaald, aangezien dit, nogmaals, niet de plek is voor deze discussie.
turbojet80s in 'ASML bouwt nieuwe campus in Eindhoven voor 20.000 medewerkers'Boxman schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:33:
Hier mooi voorbeeldje. Draadje van 2 personen die beide over het OV in Ehv spreken, maar omdat de mening van turbojet80 niet bevalt worden al zijn posts op 0 en -1 gemod, en de 'juiste' meningen tussendoor komen uiteraard gewoon netjes op +1.
Zo zie je wel vaker netjes groen/oranje afwisselende draadjes, ook als beide dezelfde toon hanteren en gewoon netjes converseren.
Diegene die daar een -1 uitdeelt is wat mij betreft gewoon voor een heel jaar af. Ik durf er overigens best wat op in te zetten dat die betreffende -1 bij die reageerder die zich als laatste in de discussie mengt vandaankomt.
[ Voor 11% gewijzigd door Boxman op 08-09-2026 19:32 ]
japie06 in 'Noord-Holland eist strengere regels voor nieuwe datacenters - update'
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
pOZOR jED in 'VodafoneZiggo verkoopt masten om schuld te verlagen in aanloop naar beursgang'
Waarom krijg ik een -1?
Je staat nu op +0, wat mij een prima score lijkt. Een +1 begrijp ik ook nog wel. Die -1 was waarschijnlijk per ongeluk.
Dat klopt toch niet?
Bor in 'Bughunter publiceert opnieuw Defender-exploit die nieuwe Windows-patch omzeilt'
F1xxer in 'OpenAI claimt wiskundig Millenniumprijsprobleem binnen 88 uur te hebben opgelost'
Dat geldt ook voor deze: Bor in 'Bughunter publiceert opnieuw Defender-exploit die nieuwe Windows-patch omzeilt'
[ Voor 53% gewijzigd door Bor op 09-09-2026 23:37 ]
+2 vind ik niet helemaal een mismoderatie. Een goed betoog dat net is verwoord mag op +2 belanden als ik de modFAQ goed interpreteerkodak schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:11:
Deze reactie is geen +2 (27x+2, 1x +3). Er is niets bijzonders aan de stellingen. Dat is gewoon algemene discussie over gegevens privé houden. Ook de mening over de omvang van een model is geen reden om te plussen. Zeker niet zonder behoorlijke onderbouwing. Dit is nmm on de afgelopen dagen de zoveelste reactie waar tweakers in grote aantallen op eigen mening over de reactie plussen in plaats van de modregels toe te passen.
F1xxer in 'OpenAI claimt wiskundig Millenniumprijsprobleem binnen 88 uur te hebben opgelost'
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Alleen is negeren dat een reactie algemene herhaling is en iemand een slecht onderbouwde stelling doet daarbij niet de bedoeling. We moderen namelijk vooral inhoudelijke discussie op het nieuws. Een zo objectief mogelijk waardeoordeel over de waarde van de inhoud in de discussie is dus nogal belangrijk, omdat we niet horen te meningmodden.Herman schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:50:
[...]
+2 vind ik niet helemaal een mismoderatie. Een goed betoog dat net is verwoord mag op +2 belanden als ik de modFAQ goed interpreteer
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Waarom meng je je niet gewoon in de discussie als je het niet met zijn onderbouwing eens bent?kodak schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:48:
[...]
Alleen is negeren dat een reactie algemene herhaling is en iemand een slecht onderbouwde stelling doet daarbij niet de bedoeling. We moderen namelijk vooral inhoudelijke discussie op het nieuws. Een zo objectief mogelijk waardeoordeel over de waarde van de inhoud in de discussie is dus nogal belangrijk, omdat we niet horen te meningmodden.
Modereren is er om de kwaliteit van de discussie te sturen. Een goed onderbouwde mening mag gewoon op +2 komen, ook als het niet de 'juiste' mening is of als je vindt dat de onderbouwing niet klopt.
In dat laatste geval kun je gewoon de discussie aangaan en aanstippen waar de onderbouwing rammelt, naar jouw mening. Jouw mening deel je immers met woorden, en de +1 of +2 zou juist geen waarde-oordeel over de inhoud van zijn argumenten moeten vellen.
Ironisch genoeg, is het van +2 af willen halen van een post met als reden (die je hier geeft) dat je z'n onderbouwing niet kloppend vindt, méér meningmodden dan +2 geven.
[ Voor 4% gewijzigd door Boxman op 10-09-2026 17:55 ]
Uiten dat je iemand niet mag is prima, maar diegene dan voor bepaalde zaken uitmaken en dat vervolgens met een strike-through opmaak verbasteren, maakt het niet dat een bericht als deze opeens on-topic is, ook al zijn vele het vast met hem eens.
Dit topic gaat over mismoderaties. Dat we het wel of niet met andermans stellingen eens zijn hoor daar los van te staan. Mijn argumenten zijn het herhalen van algemene discussie en het niet onderbouwen van een mening.Boxman schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:53:
[...]
Waarom meng je je niet gewoon in de discussie als je het niet met zijn onderbouwing eens bent?
Je verdraaid daarmee zowel een argument en negeert een belangrijk deel. Ik stel nergens dat ik het oneens ben met het kunnen hebben van de mening of dat de mening hoe dan ook maar niet klopt. Ik merk op dat naast de herhaling er een stelling staat zonder onderbouwing. En die kan dan niet zomaar meer waard worden bevonden. Zeler niet als het geen bijzondere stelling (dat blijkt niet). Er is geen bijzondere onderbouwing: er is niet eens moeite gedaan te onderbouwen. Het enge wat over blijft ks dat de tweaker gewoon een mening heeft. Dat is niet informatief en geen reden om op een specifieke mening te plussen.Ironisch genoeg, is het van +2 af willen halen van een post met als reden (die je hier geeft) dat je z'n onderbouwing niet kloppend vindt, méér meningmodden dan +2 geven.
[ Voor 8% gewijzigd door kodak op 10-09-2026 18:36 ]
Bigfoot87 in 'Volkskrant: AI schreef socialemediaberichten voor premier Jetten'
Maar hij onderbouwt zijn mening juist wél. Hij plaatst een stelling en haalt er verschillende recente voorbeelden bij die zijn stelling onderschrijvrn. Jij vindt de argumenten enkel niet sterk genoeg - en dat mag, maar dan moet je gewoon de discussie aangaan en niet modereren onder het mom van "dit klopt imo niet".kodak schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:29:
[...]
Dit topic gaat over mismoderaties. Dat we het wel of niet met andermans stellingen eens zijn hoor daar los van te staan. Mijn argumenten zijn het herhalen van algemene discussie en het niet onderbouwen van een mening.
Er staat letterlijk en feitelijk een onderbouwing van zijn stelling. Of jij de stelling bijzonder of niet bijzonder vindt, zou er ook niet toe moeten doen. Maar het laatste wat je hier zegt is gewoon aantoonbaar onwaar. Hij heeft overduidelijk de moeite genomen zijn stelling te onderbouwen.Ik merk op dat naast de herhaling er een stelling staat zonder onderbouwing. En die kan dan niet zomaar meer waard worden bevonden. Zeler niet als het geen bijzondere stelling (dat blijkt niet). Er is geen bijzondere onderbouwing: er is niet eens moeite gedaan te onderbouwen.
Als je alleen zijn mening pakt, blijft er 1 zin van zn post over. Dan had er enkel gestaan "Dat is waarom dat lokaal AI zo belangrijk gaat worden.", en verder niks.Het enge wat over blijft ks dat de tweaker gewoon een mening heeft.
+2 kun je hier wat dat betreft echt geen mismoderatie noemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Boxman op 10-09-2026 20:07 ]
CAPSLOCK2000 in 'Bughunter publiceert opnieuw Defender-exploit die nieuwe Windows-patch omzeilt' is onjuist
is precies wat er niet gebeurd. Zie ook de reacties. De rest zijn opmerkingen die al zijn gemaakt.Wat voor hem spreekt is dat hij wacht met publiceren tot MS de patch heeft uitgebracht. Wie security echt belangrijk vind heeft dus een kans om te patchen voor de informatie openbaar wordt.
[ Voor 60% gewijzigd door Bor op 10-09-2026 21:56 ]
Is dit echt een +2? Voelt meer als mening plussen omdat de info al in het artikel staat, of er eenvoudig uit te destilleren valt
Ik zie een +1 maar om daar te komen is nog wel wat hulp nodig.PeacekeeperNL schreef op donderdag 10 september 2026 @ 23:17:
iketot in 'Apples vouwbare smartphone heet iPhone Duo en kost 2339 euro'
Is dit echt een +2? Voelt meer als mening plussen omdat de info al in het artikel staat, of er eenvoudig uit te destilleren valt
Dat glasnet goedkoper is en een SFP module levert is totaal niet relevant. Mensen die dit een +2 geven kun je meteen de moderatie rechten afnemen want heeft niets met Simpel, ODF en het nieuwsartikel te maken.
Dat is het deel waarover ik opmerk dat die punten al vaker discussie zijn. Je bent nu al meerder keren selectief aan het argumenteren om je mening proberen kracht bij te zetten door de kritiek maar half toe te passen of zelfs verdraaien. Dat is geen behoorlijke manier om aan moderatie te doen, dat is eerst een mening hebben en dan argumenten hopen te vinden.Boxman schreef op donderdag 10 september 2026 @ 20:06:
[...]
Maar hij onderbouwt zijn mening juist wél. Hij plaatst een stelling en haalt er verschillende recente voorbeelden bij die zijn stelling onderschrijvrn.
kodak schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:25:
[...]
Dat is het deel waarover ik opmerk dat die punten al vaker discussie zijn. Je bent nu al meerder keren selectief aan het argumenteren om je mening proberen kracht bij te zetten door de kritiek maar half toe te passen of zelfs verdraaien. Dat is geen behoorlijke manier om aan moderatie te doen, dat is eerst een mening hebben en dan argumenten hopen te vinden.
Tot nu toe heb ik nergens de volledige inhoud van de reactie op het nieuws of andermans (zoals jou persoonlijke) argumenten inhoudelijk genegeerd. Er valt voor een inhoudelijke discussie of het een mismoderatie ook niet te negeren dat je als tegenargumenten mijn woorden verdraaien (wat je aantoonbaar hebt gedaan) er selectief argumenten worden toepassen (wat je aantoonbaar doet) en dat steeds nieuwe argumente probeert (je komt bij een inhoudelijke opmerkingen dat wat je stelt niet klopt of dat het selectief met andere pogingen). Dat is onderdeel van de discussie die om volledige, juiste en objectieve toepassing van modereren gaat. Niemand hoeft zich aangevallen te voelen als mijn opmerkingen aantoonbaar niet op gaan. Maar ik lees tot nu toe niet dat er behoorlijk gelet is dat een reactie geen bijzondere argimemten geeft of dat wat geen herhaling is werkelijk meer waarde heeft dan een gewone mening hebben. Terwijl dat onderdeel is van voorkomen dat we gaan meningmodden en dus dit soort mismoderaties geeft.Boxman schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:38:
[...]
Een hele mond vol met naar ad hominem neigende ongefundeerde retoriek. I said what I said, en gezien je op de man begint te spelen zonder op de inhoud in te haken, ga ik het daar verder bij laten voordat het onprettig wordt.
Het heeft er alles mee te maken dat wanneer een provider iets nieuws aanbiedt, mensen gaan vergelijken met andere aanbiedingen. Dat jij dat irrelevant vindt, mag. Dat anderen het wel interessant of relevant vinden, mag ook.jongetje schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:10:
Waarom deze een +2 heeft snap ik niet: MiesvanderLippe in 'Simpel biedt 1,5 miljoen huishoudens glasvezel via Open Dutch Fiber'
Dat glasnet goedkoper is en een SFP module levert is totaal niet relevant. Mensen die dit een +2 geven kun je meteen de moderatie rechten afnemen want heeft niets met Simpel, ODF en het nieuwsartikel te maken.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Het artikel gaat over dat ODF ook Simpel aanbiedt. Los van dat dit geen nieuws is omdat dit al vanaf de start kan, is melden dat een andere provider een SFP module levert niet relevant. Dat is hetzelfde als dat ik meld dat je bij Ziggo een eigen modem kunt aansluiten of bij KPN ook een SFP kunt registeren. Zeker geen +2 waard.Jerie schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:02:
[...]
Het heeft er alles mee te maken dat wanneer een provider iets nieuws aanbiedt, mensen gaan vergelijken met andere aanbiedingen. Dat jij dat irrelevant vindt, mag. Dat anderen het wel interessant of relevant vinden, mag ook.
Moderaties zijn op relevantie/toegevoegde waarde op het artikel. Misschien zit ik er helemaal naast maar ik vraag me af wat de relevantie is.
Ja, en het gaat in de GP over alternatieven voor die optie. Iemand anders vindt het wel relevant. Mag dat ook? Of moeten we ons schikken aan jouw maatstaven inzake relevantie?jongetje schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:18:
[...]
Het artikel gaat over dat ODF ook Simpel aanbiedt. Los van dat dit geen nieuws is omdat dit al vanaf de start kan, is melden dat een andere provider een SFP module levert niet relevant. Dat is hetzelfde als dat ik meld dat je bij Ziggo een eigen modem kunt aansluiten of bij KPN ook een SFP kunt registeren. Zeker geen +2 waard.
Moderaties zijn op relevantie/toegevoegde waarde op het artikel. Misschien zit ik er helemaal naast maar ik vraag me af wat de relevantie is.
Het is trouwens niet hetzelfde als Ziggo en KPN; die hebben hun eigen netwerken. Hier is de gemene deler ODF, en dan is het wel degelijk relevant welke providers je kunt kiezen, en wat die zoal kost of zou leveren. Kortom, dat jij het niet interessant vindt, is helemaal prima, maar laat anderen die het wel interessant vinden (waarvan akte) ook in hun waarde.
Kan dat ook eens stoppen meteen dat dreigen met afpakken moderatierechten over notabene een +2 die je wat mij betreft niet minder dan 0 zou kunnen beoordelen (ik zou een +1 geven). Gaat wel erg ver in deze context. Zo'n angstcultuur lijkt me niet de bedoeling. Laat die actie lekker aan het team intern, of hou dat bij daadwerkelijke grove excessen.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Het is hetzelfde als er weer een artikel is over Windows en Linux wordt er weer bijgesleept of als het over iPhone gaat en Android wordt er weer met de haren bijgesleept. Beide zijn niet relevant, ook al kunnen de reacties informatief zijn. Dit is ook zo in dit geval. Prima informatief, maar daar gaat het artikel niet over. Dus +0. Objectief bekeken dan.Jerie schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:26:
[...]
Ja, en het gaat in de GP over alternatieven voor die optie. Iemand anders vindt het wel relevant. Mag dat ook? Of moeten we ons schikken aan jouw maatstaven inzake relevantie?
Het is trouwens niet hetzelfde als Ziggo en KPN; die hebben hun eigen netwerken. Hier is de gemene deler ODF, en dan is het wel degelijk relevant welke providers je kunt kiezen, en wat die zoal kost of zou leveren. Kortom, dat jij het niet interessant vindt, is helemaal prima, maar laat anderen die het wel interessant vinden (waarvan akte) ook in hun waarde.
Kan dat ook eens stoppen meteen dat dreigen met afpakken moderatierechten over notabene een +2 die je wat mij betreft niet minder dan 0 zou kunnen beoordelen (ik zou een +1 geven). Gaat wel erg ver in deze context. Zo'n angstcultuur lijkt me niet de bedoeling. Laat die actie lekker aan het team intern, of hou dat bij daadwerkelijke grove excessen.
Nee, dat is niet hetzelfde, dat is een analogie, die mank loopt. Ten eerste omdat de analogie die jij noemt ontzettend afgezaagd is, i.t.t tot dat bericht over prijs en hardware bij een concurrent van Simpel. Daarnaast, zoals ik al zei: ODF is een netwerk waar meerdere providers aan dienst op aan kunnen bieden. Dat is dus wel degelijk relevant in de context van ODF. Tenslotte is het de GP die begint over alternatieven. Wil je dat afstraffen met +0, wees dan consequent in de gehele chain.Aldy schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:36:
[...]
Het is hetzelfde als er weer een artikel is over Windows en Linux wordt er weer bijgesleept of als het over iPhone gaat en Android wordt er weer met de haren bijgesleept. Beide zijn niet relevant, ook al kunnen de reacties informatief zijn. Dit is ook zo in dit geval. Prima informatief, maar daar gaat het artikel niet over. Dus +0. Objectief bekeken dan.
Hoe dan ook, is het afpakken van moderatierechten wel behoorlijk gortig gezien de ernst van het feit.
[ Voor 5% gewijzigd door Jerie op 11-09-2026 19:46 ]
We weten beiden dat het afnemen van moderatierechten of het opperen daarvan niet aan ons is en ik vond deze opmerking ook niet heel erg gepast.Jerie schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:46:
[...]
Nee, dat is niet hetzelfde, dat is een analogie, die mank loopt. Ten eerste omdat de analogie die jij noemt ontzettend afgezaagd is, i.t.t tot dat bericht over prijs en hardware bij een concurrent van Simpel. Daarnaast, zoals ik al zei: ODF is een netwerk waar meerdere providers aan dienst op aan kunnen bieden. Dat is dus wel degelijk relevant in de context van ODF. Tenslotte is het de GP die begint over alternatieven. Wil je dat afstraffen met +0, wees dan consequent in de gehele chain.
Hoe dan ook, is het afpakken van moderatierechten wel behoorlijk gortig gezien de ernst van het feit.
Lisadr in 'OpenAI overweegt om AI-ontwikkeling af te remmen 'vanwege veiligheid''
Ik vind het een 0. Steeds dezelfde kneejerk-reactie bij dit soort artikelen vind ik inmiddels geen +1 meer waard.kodak schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:49:
Deze reactie is geen +2 (16x +2). Het zijn slechts meningen en bijzonder zijn ze niet.
Lisadr in 'OpenAI overweegt om AI-ontwikkeling af te remmen 'vanwege veiligheid''
Ik vind het een +1. Het is gewoon ontopic maar meer niet.kodak schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:49:
Deze reactie is geen +2 (16x +2). Het zijn slechts meningen en bijzonder zijn ze niet.
mphilipp in 'Dure Dyson-tandenborstel met ingebouwde camera kan niet tegen water'
en de reacties daarop:
GoodGuy in 'Dure Dyson-tandenborstel met ingebouwde camera kan niet tegen water'
RoamingZombie in 'Dure Dyson-tandenborstel met ingebouwde camera kan niet tegen water'
La1974 in 'Dure Dyson-tandenborstel met ingebouwde camera kan niet tegen water'
en vanaf hier gaat het zelfs niet meer over een tandenborstel:
Bloolb in 'Dure Dyson-tandenborstel met ingebouwde camera kan niet tegen water'
WargamingPlayer in 'Dure Dyson-tandenborstel met ingebouwde camera kan niet tegen water'
BlueTooth76 in 'Dure Dyson-tandenborstel met ingebouwde camera kan niet tegen water'
Zinloos.
[ Voor 146% gewijzigd door Boxman op 13-09-2026 11:13 ]
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Zinloos.
[ Voor 111% gewijzigd door Boxman op 13-09-2026 11:14 ]
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Zinloos.
[ Voor 96% gewijzigd door Boxman op 13-09-2026 11:13 ]
Daarnaast heeft een verdere discussie weinig zin en lijkt dit mij geen -1 maar een 0.
TheDeeGee in ''Sony laat Hideo Kojima's Physint gaan vanwege deadlines, geld en exclusiviteit''
Zinloos.
[ Voor 106% gewijzigd door Boxman op 13-09-2026 11:13 ]
Lijkt me niet echt een -1 waard eigenlijk. Zie er iig geen reden voor.
Virussen? Scan ze hier!
Laat maar zitten. Zinloos.
[ Voor 141% gewijzigd door Boxman op 13-09-2026 02:15 ]
Zinloos.
[ Voor 95% gewijzigd door Boxman op 13-09-2026 11:13 ]
Zinloos.
[ Voor 98% gewijzigd door Boxman op 13-09-2026 11:13 ]
Ja, dat is dus niet heel handig. Ik kom hier precies om even mee te kijken naar de grootste mismoderaties onder dat nieuwsbericht, want ik zag ook nogal behoorlijk wat meningmodden.Boxman schreef op zondag 13 september 2026 @ 01:06:
...
Ik zal mezelf straks netjes van de frontpage verwijderen. Wat een aanfluiting.
Maar als jij dan al je - naar eigen zeggen - goed onderbouwde reacties vervangt door een placeholder met boze kritiek op moderaties, valt er ook niet veel meer te verbeteren. Nu is het dus volkomen terecht dat jouw bijdragen allemaal op -1 staan, en is de lijn van de discussie ook nog eens niet meer te volgen.
Ik snap dat je geïrriteerd was of bent, maar dit was dus niet echt een goede oplossing.
Deze reactie is zeker geen +2 waard, het is totale onzin en niets anders dan andere landen zouden doen. Het zou daarbij ook fijn zijn als de tag "China" van de desbetreffende gebruiker kan worden verwijderd, want het lijkt zo alsof hij een expert is op dat gebied, maar zijn reacties laten meermaals zien dat dit niet het geval is.
Zinloos.
[ Voor 134% gewijzigd door Boxman op 15-09-2026 03:19 ]
Waarom is dit -1 geworden?
Prima reactie maar lijkt mij niks meer dan een prima +1. In dat geval nog best wat hulp nodig...
Zeker veel van hetzelfde, dus niet meer dan +1. Net even gekeken, maar er moet echt nog veel gebeuren, voordat dit de juiste score heeft.PeacekeeperNL schreef op zondag 13 september 2026 @ 23:32:
SomerenV in 'Dure Dyson-tandenborstel met ingebouwde camera kan niet tegen water - update'
Prima reactie maar lijkt mij niks meer dan een prima +1. In dat geval nog best wat hulp nodig...
Daar is je reactie inmiddels vanaf; de reactie waar je op reageert is +1 terug naar 0 maar ik vind eigenlijk dat dat wel een -1 kan zijn. Te kort door de bocht en te hard gesteld.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik geef inhoudelijk antwoord op wat hierboven (Bjorn89 in 'InterDigital wil 101,7 miljoen euro van Disney vanwege hdr-patentinbreuken') wordt gevraagd en zet het in perspectief. En dan een dikke -1?
Team anti-scalp - wauw..
Misschien is er iemand die aanstoot neemt aan het feit dat het "gegoogled/geAI'd" is maar het is wat mij betreft wel gewoon een antwoord op de vraag. Je reactie staat nu gewoon weer op +1.5pë©ïàál_Tèkén schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:28:
5pë©ïàál_Tèkén in 'InterDigital wil 101,7 miljoen euro van Disney vanwege hdr-patentinbreuken'
Ik geef inhoudelijk antwoord op wat hierboven (Bjorn89 in 'InterDigital wil 101,7 miljoen euro van Disney vanwege hdr-patentinbreuken') wordt gevraagd en zet het in perspectief. En dan een dikke -1?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
[ Voor 9% gewijzigd door Dirk op 14-09-2026 16:45 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Als de reactie grotendeels gemaakt is door AI is het dan niet een -2 normaal gesproken?Dirk schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:44:
Op mij komt het juist over als een 'LetMeGoogleThatForYou' en een AI-dump. Beiden zijn gewoon ongewenst.
DvanRaai89 in 'Dure Dyson-tandenborstel met ingebouwde camera kan niet tegen water - update'
Niet mee eens, op grond van de tweede helft van de post. Als het alleen het lijstje met bezittingen was geweest dan was ik het met je eens geweest, maar na dat lijstje volgt nog voldoende eigen materiaal. Ik twijfel een beetje hoe relevant de inkomsten en bezittingen van Disney zijn voor de discussie over patenten maar de voorgaande posts in die discussie zijn daar ook niet afgekeurd en deze post buigt de discussie terug richting de patenten. Dat het lijstje bezittingen mede met behulp van AI is gegenereerd vind ik geen diskwalificatie voor de hele post, dat lijstje had ook van wikipedia kunnen komen en de rest van de post hangt niet op de correctheid van die data.Dirk schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:44:
Op mij komt het juist over als een 'LetMeGoogleThatForYou' en een AI-dump. Beiden zijn gewoon ongewenst.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Afgezien dat er het nodige op de reactie af te dingen is, is dit zeker niet meer dan een +1 waard. Voor de zoveelste keer bij dit onderwerp zijn er veel mee-eens-stemmers. Deze kan nog wat hulp gebruiken, evenals deze nog steeds:
SomerenV in 'Dure Dyson-tandenborstel met ingebouwde camera kan niet tegen water - update'
Te laat, deze is meer dan 48 uur oud.
Er werd gezegdDirk schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:44:
Dus er was al een opsomming van assets van Disney. Ik pakte de complete lijst er bij om voort te borduren op wat eerder werd gezegd. Dat is niet lmgtfy. Dat is hetgeen werd gezegd in perspectief plaatsen.Zover ik had begrepen had o.a. Hong Kong, Florida, én Parijs problemen. Maar wellicht opereer ik nog op oude informatie. Het is namelijk een paar jaar terug.
Hier vraagt de poster iets, waar ik op antwoord aan de hand van bronnen. Dit antwoord schreef ik zelf. Ik gaf een persoonlijke interpretatie van het AI antwoord.Dan nog, hoe kan Disney die klappen blijven opvangen?
De reactie is meer dan een copy/paste en sluit inhoudelijk aan op de gehele voorgaande post. De reactie die ik schreef hoeft niet in de spotlights, maar als alles waar een AI wordt gebruikt wordt afgedaan als ‘copy paste = ongewenst’ dan ga je niet met de tijd mee.
Team anti-scalp - wauw..
Tsja, wat moet ik hier van zeggen. Dit lijkt me irrelevant en mag HEEL wat hulp gebruiken (25x +3, 44x +2, 22x +1).
The Realone in 'Trump: ik ben de enige veiligheidsregel die AI nodig heeft'
Powerblast in 'Trump: ik ben de enige veiligheidsregel die AI nodig heeft'
En deze beiden lijken me een goede +1.
Elminster in 'Trump: ik ben de enige veiligheidsregel die AI nodig heeft'
Net zoals deze.
HerrPino in ''EU wil geen harde leeftijdsgrens voor sociale media, maar beperkt kindaccounts''
FrankHe in ''EU wil geen harde leeftijdsgrens voor sociale media, maar beperkt kindaccounts''
Mag nog een klein tikje richting een +1 krijgen.
Nephalem82 in ''EU wil geen harde leeftijdsgrens voor sociale media, maar beperkt kindaccounts''
menn0 in ''EU wil geen harde leeftijdsgrens voor sociale media, maar beperkt kindaccounts''
Caelorum in ''EU wil geen harde leeftijdsgrens voor sociale media, maar beperkt kindaccounts''
Caelorum in ''EU wil geen harde leeftijdsgrens voor sociale media, maar beperkt kindaccounts''
Iets groter tikje richting een +1.
Romborum in ''EU wil geen harde leeftijdsgrens voor sociale media, maar beperkt kindaccounts''
Ondanks beetje sterke woorden, lijkt me dit geen -1.
Wordt de laatste tijd weer meer gemeningmod heb ik het idee. Zeker te zien bij bovengenoemde reacties.
Mijn reacties wordt beoordeeld als ongewenst. Klinkt als mening modden door enkele fans die niet snappen dat er ook mensen zijn die geen idee hebben van dit event.
segil in 'BlizzCon is terug: fans komen voor elkaar, niet alleen voor de games'
De auteur is het ook met mij eens.
YannickSpinner in 'BlizzCon is terug: fans komen voor elkaar, niet alleen voor de games'
Geen van die reacties voegt echt wat toe voor andere lezers. Het is een beetje "geachte redactie" materiaal en iets wat je simpel zelf kan opzoeken. Ik heb de meeste een 0 gegeven wat in mijn ogen de best passende score is.segil schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:24:
review: BlizzCon is terug: fans komen voor elkaar, niet alleen voor de games
Mijn reacties wordt beoordeeld als ongewenst. Klinkt als mening modden door enkele fans die niet snappen dat er ook mensen zijn die geen idee hebben van dit event.
De auteur is het ook met mij eens.
YannickSpinner in 'BlizzCon is terug: fans komen voor elkaar, niet alleen voor de games'
Je bent daar wel heel streng.Veel van de reacties die je aanhaalt zijn betogen, en die mogen, mits ze een beetje redelijk in elkaar zitten, best een +2 krijgen. Andersom, een verbastering als 'gristenen', zoals in de laatste reactie die je aanhaalt, is eigenlijk altijd beledigend bedoeld en dus ongewenst.JelleDJs schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 07:00:
Yggdrasiel590 in 'Trump: ik ben de enige veiligheidsregel die AI nodig heeft'
Tsja, wat moet ik hier van zeggen. Dit lijkt me irrelevant en mag HEEL wat hulp gebruiken (25x +3, 44x +2, 22x +1).
The Realone in 'Trump: ik ben de enige veiligheidsregel die AI nodig heeft'
Powerblast in 'Trump: ik ben de enige veiligheidsregel die AI nodig heeft'
En deze beiden lijken me een goede +1.
Elminster in 'Trump: ik ben de enige veiligheidsregel die AI nodig heeft'
Net zoals deze.
HerrPino in ''EU wil geen harde leeftijdsgrens voor sociale media, maar beperkt kindaccounts''
FrankHe in ''EU wil geen harde leeftijdsgrens voor sociale media, maar beperkt kindaccounts''
Mag nog een klein tikje richting een +1 krijgen.
Nephalem82 in ''EU wil geen harde leeftijdsgrens voor sociale media, maar beperkt kindaccounts''
menn0 in ''EU wil geen harde leeftijdsgrens voor sociale media, maar beperkt kindaccounts''
Iets groter tikje richting een +1.
Romborum in ''EU wil geen harde leeftijdsgrens voor sociale media, maar beperkt kindaccounts''
Ondanks beetje sterke woorden, lijkt me dit geen -1.
Wordt de laatste tijd weer meer gemeningmod heb ik het idee. Zeker te zien bij bovengenoemde reacties.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
CAPSLOCK2000 in 'Rechter verbiedt verkoop van 'omzeilingsapparatuur' voor Nintendo Switch'
Bedankt. Over dat zelf opzoeken... ik kan ook zelf opzoeken wat deze beurs is en wat er te doen is. Toch? Dan heb ik dit hele artikel niet nodig.Bor schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:29:
[...]
Geen van die reacties voegt echt wat toe voor andere lezers. Het is een beetje "geachte redactie" materiaal en iets wat je simpel zelf kan opzoeken. Ik heb de meeste een 0 gegeven wat in mijn ogen de best passende score is.
Het is geen rare vraag waar en wanneer een beurs gehouden wordt. En de auteur is het ook eens met mij. Op de vraag of het iets toevoegt voor anderen. 1 andere persoon reageerde dat 'ie dezelfde vraag had. En het kan best zijn dat anderen zich dit ook afvroegen. Wat dat betreft lijkt het mij niet offtopic, aangezien het letterlijk over het onderwerp gaat, namelijk over de locatie en datum.
Ik denk dat je Bor niet helemaal begrepen hebt. Bor vindt het GR-materiaal en jij bevestigt dit zelf ook door de auteur te noemen en de reactie van de auteur was dat hij het artikel met een extra regel heeft aangepast.segil schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:22:
[...]
Bedankt. Over dat zelf opzoeken... ik kan ook zelf opzoeken wat deze beurs is en wat er te doen is. Toch? Dan heb ik dit hele artikel niet nodig.
Het is geen rare vraag waar en wanneer een beurs gehouden wordt. En de auteur is het ook eens met mij. Op de vraag of het iets toevoegt voor anderen. 1 andere persoon reageerde dat 'ie dezelfde vraag had. En het kan best zijn dat anderen zich dit ook afvroegen. Wat dat betreft lijkt het mij niet offtopic, aangezien het letterlijk over het onderwerp gaat, namelijk over de locatie en datum.
Ik snap dat het gezien kan worden als GR-materiaal.Aldy schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:09:
[...]
Ik denk dat je Bor niet helemaal begrepen hebt. Bor vindt het GR-materiaal en jij bevestigt dit zelf ook door de auteur te noemen en de reactie van de auteur was dat hij het artikel met een extra regel heeft aangepast.
Ik werd getriggerd door de opmerking "Geen van die reacties voegt echt wat toe voor andere lezers." Daar ben ik het niet mee eens. Het gaat niet om een spelvout, maar iets dat inhoudelijk ontbreekt en het feit dat iemand anders dezelfde vraag heeft, lijkt het mij wel on-topic. Ik zie vaker dat dat soort zaken besproken worden in de reacties.
Maar goed, we laten het hier bij.
RRRobert in 'XCancel gaat alweer offline door juridische druk van X'
Dit is geen +2, hoogstens een 0, maar van mij krijgt het een -1.
leecher in 'Gerucht: Apple werkt aan reeks vouwbare iPhones'
Eens, voegt niets toe en als je 't echt serieus aan wil kaarten moet dat gewoon in /GR.RoD schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:32:
Retrospect in 'Gerucht: Apple werkt aan reeks vouwbare iPhones'
Dit is geen +2, hoogstens een 0, maar van mij krijgt het een -1.
Staat inmiddels op 0 maar er zijn idd wel wat mee-eens moderaties gedaan..kodak schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:15:
Ook de reactie daarop krijgt onterecht veel plussen (14x +2, 4x +3). Dit zijn geen ontopic reacties. Er zijn weer veel tweakers aan het meningmodden en de modregels aan het negeren.
leecher in 'Gerucht: Apple werkt aan reeks vouwbare iPhones'
[ Voor 39% gewijzigd door Cloud op 16-09-2026 10:21 ]
Skit3000 in 'EU wil sociale media verbieden voor kinderen onder de 13'
jake1996 in 'EU wil sociale media verbieden voor kinderen onder de 13'
Is dit allemaal +2?:
Keyb in 'EU wil sociale media verbieden voor kinderen onder de 13'
ShadLink in 'EU wil sociale media verbieden voor kinderen onder de 13'
fl2001 in 'EU wil sociale media verbieden voor kinderen onder de 13'
rickvdvulkaan in 'EU wil sociale media verbieden voor kinderen onder de 13'
edie in 'EU wil sociale media verbieden voor kinderen onder de 13'
Alucard84 in 'EU wil sociale media verbieden voor kinderen onder de 13'
Snaak95 in 'EU wil sociale media verbieden voor kinderen onder de 13'
fl2001 in 'EU wil sociale media verbieden voor kinderen onder de 13'
Giovanni_1 in 'EU wil sociale media verbieden voor kinderen onder de 13'
Giovanni_1 in 'EU wil sociale media verbieden voor kinderen onder de 13'
Zullen er vast meer staan, maar dit is alvast een lijstje.
LootersV in ''SK hynix wil delen van Intel-chipfabriek afhuren om geheugenchips te maken''
Zonder enig bewijs is dit nogal een statementjaspermeul schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:41:
Het lijkt dat sommige van deze reacties hier op -1 komen omdat mensen het zien als een MAGA fan. Ik zie in elk geval niet waarom het -1 moet zijn, 0 is ook prima.
LootersV in ''SK hynix wil delen van Intel-chipfabriek afhuren om geheugenchips te maken''
Maar is dat een -1?418O2 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:45:
[...]
Zonder enig bewijs is dit nogal een statement
Net zoals later in de thread, dit is toch ook niet onnodig kwetsend, trolling of flamebait:
Vaak is het niet eens een gek idee hoor dat, indien er een wissel tussen Democraten en Republikeinen plaatsvindt, ze elkaars beleid afzwakken of stoppen. Dat is helaas tegenwoordig de hele staat van de Amerikaanse politiek.
Sja, ik vind het persoonlijk nogal makkelijk roepen, maar ik stem niet op zulke comments omdat ik er niet genoeg van weet om in te schatten of dit gewoon populistisch gezever is. Als ik zijn verdere comments lees dan heb ik het idee dat hij het zelf ook niet weet en maar wat napraat, als ik eerlijk ben. Iets polarisends roepen zonder onderbouwing vind ik persoonlijk wel -1jaspermeul schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:55:
[...]
Maar is dat een -1?
Net zoals later in de thread, dit is toch ook niet onnodig kwetsend, trolling of flamebait:
Vaak is het niet eens een gek idee hoor dat, indien er een wissel tussen Democraten en Republikeinen plaatsvindt, ze elkaars beleid afzwakken of stoppen. Dat is helaas tegenwoordig de hele staat van de Amerikaanse politiek.
[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 16-09-2026 16:01 ]
xoniq in 'Delta gaat abonnementen aanbieden op netwerk Open Dutch Fiber'
Dat geldt daardoor voor het totale draadje.kodak schreef op donderdag 17 september 2026 @ 18:30:
Deze tp is irrelevant. Het nieuws is dat een specifieke provider nu ook op een ander netwerken diensten gaat aanbieden. Niet of iemand een abonnement bij een andere provider heeft genomen.
xoniq in 'Delta gaat abonnementen aanbieden op netwerk Open Dutch Fiber'
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2