Ja, mensen met een beperking zijn een onderdeel van onze maatschappij en zullen beschermd moeten worden tegen mensen die alleen aan zichzelf denken. Ik denk dat dit daarom niets met betutteling te maken heeft en dat dit meegewogen is in de score.ocf81 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:46:
Ik zie niet in hoe vinden dat het politieke klimaat waaronder de wet tot stand is gekomen tot betutteling leidt nu precies -1 waard is. ocf81 in 'Maar twee grote Nederlandse webshops voldoen aan Europese toegankelijkheidswet'
Het onderdeel zijn van onze maatschappij kan in allerlei gradaties. Van deze bescherming kan je wat vinden en daar mag dus ook een negatief oordeel over worden geveld. Als je op de manier waarop jij dat doet je mening verwerkt in de moderatie ben je gewoon aan het meningmodden.Aldy schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:12:
[...]
Ja, mensen met een beperking zijn een onderdeel van onze maatschappij en zullen beschermd moeten worden tegen mensen die alleen aan zichzelf denken. Ik denk dat dit daarom niets met betutteling te maken heeft en dat dit meegewogen is in de score.
[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 23-06-2026 11:19 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Je geeft in de reactie zelf je mening, dan kun je niet verwachten dat moderators dat niet laten meewegen.ocf81 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:14:
[...]
Het onderdeel zijn van onze maatschappij kan in allerlei gradaties. Van deze bescherming kan je wat vinden en daar mag dus ook een negatief oordeel over worden geveld. Als je op de manier waarop jij dat doet je mening verwerkt in de moderatie ben je gewoon aan het meningmodden.
Dan reageer je toch? Moderatie is om te beoordelen of wat er gezegd wordt geen persoonlijke aanvallen etc. bevat.Aldy schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:22:
[...]
Je geeft in de reactie zelf je mening, dan kun je niet verwachten dat moderators dat niet laten meewegen.
Uit de FAQ:
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
[ Voor 35% gewijzigd door ocf81 op 23-06-2026 11:28 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Ik ben het eens met @Aldy, een zin als dit is voor mij geen reden om hoger te oordelen dan -1.
Want iemand met een handicap die speciale belangen nodig heeft kan daar niets aan doen, maar jij zegt indirect dat die mensen er wel iets aan kunnen doen.Helaas is de maatschappij tegenwoordig helemaal in de ban van de speciale belangen(...)
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Wederom meningmodden. Ga dan in discussie in plaats van een -1 te geven.Meg schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:32:
Ik ben het eens met @Aldy, een zin als dit is voor mij geen reden om hoger te oordelen dan -1.
[...]
Want iemand met een handicap die speciale belangen nodig heeft kan daar niets aan doen, maar jij zegt indirect dat die mensen er wel iets aan kunnen doen.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Nee, dat is geen GR materiaal. GR is voor communicatie met de redactie. Aivy probeert hier niet om met de redactie te communiceren maar geeft commentaar op het nieuws in het algemeen en dat is gericht op andere lezers. Er is hier geen enkele verwachting dat de redactie dit leest of er op reageert.Meg schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:52:
Hoort GR materiaal niet op +0? Aivy in 'LastPass meldt datalek via populaire Klue-integratie met Salesforce'
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Soms kan een titel ook "goed genoeg" zijn, maar helpt het om in de reacties de context te verduidelijken. Als lezer waardeer ik dit. Als reageerder heb ik dit ook wel eens gedaan en werd het (i.i.g. via moderaties) ook gewaardeerd. Het is dan ook geen sneer naar T.net, maar meer een stukje toelichting richting de lezer. Immers moet er uiteindelijk een titel gekozen worden waarin afwegingen worden gemaakt.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:13:
Nee, dat is geen GR materiaal. GR is voor communicatie met de redactie. Aivy probeert hier niet om met de redactie te communiceren maar geeft commentaar op het nieuws in het algemeen en dat is gericht op andere lezers. Er is hier geen enkele verwachting dat de redactie dit leest of er op reageert.
GR beperk ik tot dingen die echt niet kloppen in titels of inhoud. Als ik daar iets meld, dan meld ik het juist niet onder het artikel om geen onnodige discussie daarover te starten. Helaas kan ik niet voorkomen dat anderen alsnog een discussie erover starten.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Een -1 lijkt voor mij ook wat hard, voor mij mag het prima een 0 zijn. Al snap ik het ook wel een beetje dat er modders zijn die het bericht een -1 geven, vooralsnog hoeft dat voor mij niet.ocf81 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:46:
Ik zie niet in hoe vinden dat het politieke klimaat waaronder de wet tot stand is gekomen tot betutteling leidt nu precies -1 waard is. ocf81 in 'Maar twee grote Nederlandse webshops voldoen aan Europese toegankelijkheidswet'
I love it when a plan comes together :7
Dat is grotendeels inderdaad GR materiaal; feedback rond de correctheid van de titel van het nieuwsitem hoort in Geachte Redactie.Meg schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:52:
Hoort GR materiaal niet op +0? Aivy in 'LastPass meldt datalek via populaire Klue-integratie met Salesforce'
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 23-06-2026 15:36 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Nee dat is geen meningmodden.ocf81 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:41:
[...]
Wederom meningmodden. Ga dan in discussie in plaats van een -1 te geven.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
5pë©ïàál_Tèkén in 'Nederland wil vpn's niet verbieden of beperken, ondanks misbruikmogelijkheden'
snap niet wat hier -1 aan is. Zal wel door de warmte komen
snap niet wat hier -1 aan is. Zal wel door de warmte komen
Team anti-scalp - wauw..
Daar was meer aan de hand. De user in kwestie gaat nu zonder mogelijkheid tot modereren verder.5pë©ïàál_Tèkén schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 18:49:
5pë©ïàál_Tèkén in 'Nederland wil vpn's niet verbieden of beperken, ondanks misbruikmogelijkheden'
snap niet wat hier -1 aan is. Zal wel door de warmte komen
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
-Verkeerd.
[ Voor 103% gewijzigd door Farabi op 23-06-2026 20:28 ]
Gezien het tijdstip ben ik misschien wat te vroeg, aan de andere kant zie ik het wel gebeuren dat ik het anders vergeet. Maar ik vraag mij serieus af, wat er -1 is aan mijn bericht: CH4OS in 'Steam Machine kán beloofde 4k60fps aan maar kiest standaard voor 1080p'
Waarom krijg ik hier een -1 van mensen? Prima als het -1 is, maar ik probeer het even te snappen zodat ik ervan kan leren.
PdeBie in 'Google betaalt 15-jarige in VS om rechtszaak YouTube af te wenden'
PdeBie in 'Google betaalt 15-jarige in VS om rechtszaak YouTube af te wenden'
Je hebt ongeveer een half uur geleden je reactie gepost. Geef de moderators eerst de kans om de score recht te trekken.PdeBie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:41:
Waarom krijg ik hier een -1 van mensen? Prima als het -1 is, maar ik probeer het even te snappen zodat ik ervan kan leren.
PdeBie in 'Google betaalt 15-jarige in VS om rechtszaak YouTube af te wenden'
Maar afgezien daarvan is er geen enkele reden om jou geen +1 te geven, naar mijn mening.
Dit is geen ongewenste reactie (18× -1). De tweaker stelt een kritische vraag omdat de eerdere reactie op geen enkele manier specifiek is voor de mening dat geld nodig hebben sneu is. Een kritische controlevraag opzettelijk selectief opvatten als negatief is meningmodden.
GurbieV in 'Meta werkt volgens NYT aan gokapp met punten in plaats van geld'
GurbieV in 'Meta werkt volgens NYT aan gokapp met punten in plaats van geld'
Als je uitsluitend kijkt naar deze reactie, dan is de -1 onterecht, maar als je naar de voorgaande discussie kijkt, dan is dit met opzet een verkeerde interpretatie van wat sneu is. Dit is geen kritische vraag, maar één die woorden verdraait. In ieder geval de intentie.kodak schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:14:
Dit is geen ongewenste reactie (18× -1). De tweaker stelt een kritische vraag omdat de eerdere reactie op geen enkele manier specifiek is voor de mening dat geld nodig hebben sneu is. Een kritische controlevraag opzettelijk selectief opvatten als negatief is meningmodden.
GurbieV in 'Meta werkt volgens NYT aan gokapp met punten in plaats van geld'
Het heeft ook helemaal niets met het onderwerp te maken door die verdraaiing.
Een -1 lijkt mij hier niet heel vreemd, misschien een +0.
Ik zie hier echt niks goed uit komen. Zowel de eerste post als de reactie zijn niet constructief of informatief maar vooral provocerend. Ik snap een geprikkelde reactie na die eerste stelling, maar ik zie hier geen nuttige of interessante bijdrages uit voortkomen. Ik ben terughoudend met -1 dus van mij krijgen beide posts een 0, maar ik kan een -1 goed begrijpen.kodak schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:14:
Dit is geen ongewenste reactie (18× -1). De tweaker stelt een kritische vraag omdat de eerdere reactie op geen enkele manier specifiek is voor de mening dat geld nodig hebben sneu is. Een kritische controlevraag opzettelijk selectief opvatten als negatief is meningmodden.
GurbieV in 'Meta werkt volgens NYT aan gokapp met punten in plaats van geld'
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Je stelling dat een ander maar opzettelijk woorden verdraaid blijkt niet. Dat is je mening die je niet selectief hoort toe te passen om negatief over de reactie te kunnen zijn.Aldy schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:35:
[...]
Als je naar de voorgaande discussie kijkt, dan is dit met opzet een verkeerde interpretatie van wat sneu is. Dit is geen kritische vraag, maar één die woorden verdraait. In ieder geval de intentie.
Stellen dat een ander woorden van een andere post verdraait als die post op geen enkele inhoudelijke manier maar onderbouwing geeft dat geld nodig hebben alleen maar negafief is, of geld nodig hebben voor ai alleen maar negatief is (zonder ook maar enig inhoudelijk verschil te benoemen) roept vragen of, waaronder dit soort kritisch controlevragen. Dat kun je persoonlijk niet leuk vinden, maar ook dat is slechts een mening.
Hier kan ik heel kort in zijn: dit is het probleem van een one-liner. Als de poster iets anders bedoelde, dan had deze dit duidelijker moeten verwoorden. Ik kom nog steeds niet hoger dan +0.kodak schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:56:
[...]
Je stelling dat een ander maar opzettelijk woorden verdraaid blijkt niet. Dat is je mening die je niet selectief hoort toe te passen om negatief over de reactie te kunnen zijn.
Stellen dat een ander woorden van een andere post verdraait als die post op geen enkele inhoudelijke manier maar onderbouwing geeft dat geld nodig hebben alleen maar negafief is, of geld nodig hebben voor ai alleen maar negatief is (zonder ook maar enig inhoudelijk verschil te benoemen) roept vragen of, waaronder dit soort kritisch controlevragen. Dat kun je persoonlijk niet leuk vinden, maar ook dat is slechts een mening.
Een eigen selectieve negatieve denkwijze afschuiven op een ander is verwerpelijk. Dat is meningmodden, geen reden om naar ongewenst te modereren.Aldy schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:12:
[...]
Dit is het probleem van een one-liner. Als de poster iets anders bedoelde, dan had deze dit duidelijker moeten verwoorden.
Mijn opmerking hier gaan om het modereren naar -1 om eigen negatieve mening. Niet dat er (andere) inhoudelijke argumenten kunnen zijn om het naar 0 te modereren.. Ik kom nog steeds niet hoger dan +0.
Verwerpelijk is het feit dat je het altijd en eeuwig hebt over meningmodden, ook als dit niet het geval is.kodak schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:02:
[...]
Een eigen selectieve negatieve denkwijze afschuiven op een ander is verwerpelijk. Dat is meningmodden, geen reden om naar ongewenst te modereren.
[...]
Mijn opmerking hier gaan om het modereren naar -1 om eigen negatieve mening. Niet dat er (andere) inhoudelijke argumenten kunnen zijn om het naar 0 te modereren.
@CAPSLOCK2000 gebruikte het woord provocerend en dat had ik in eerste instantie ook staan in mijn eerste reactie. Dat woord heb ik voor publicatie weggehaald, maar ik sta er nog wel achter. Als je dit ook nog in ogenschouw neemt, dan kun je niet hoger komen dan -1. Ik heb echter een +0 gegeven, maar ik kan mij nog steeds voorstellen dat er mensen zijn die deze reactie met -1 beoordelen.
Topic: nieuws: Binance zegt in Europa te blijven ondanks dreigend verlies vergunning
User: profiel: Ablaze
Hij krijgt in de threads een aantal onterechte -1's. Of het 0 of 1 moet zijn weet ik niet precies, maar meneer flamed niet, en wat mij betreft is het meeste gewoon +1.
Als +1 tenminste nog gewoon ontopic betekent.
User: profiel: Ablaze
Hij krijgt in de threads een aantal onterechte -1's. Of het 0 of 1 moet zijn weet ik niet precies, maar meneer flamed niet, en wat mij betreft is het meeste gewoon +1.
Als +1 tenminste nog gewoon ontopic betekent.
[ Voor 11% gewijzigd door TV_NERD op 24-06-2026 22:10 ]
Om het zoeken naar de juiste bijdrage te vergemakkelijken, kun je het beste de datum met tijd van het bericht kopiëren en hier plakken. Dan weten we gelijk waar je het over hebt.TV_NERD schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:08:
Topic: nieuws: Binance zegt in Europa te blijven ondanks dreigend verlies vergunning
User: profiel: Ablaze
Hij krijgt in de threads een aantal onterechte -1's. Of het 0 of 1 moet zijn weet ik niet precies, maar meneer flamed niet, en wat mij betreft is het meeste gewoon +1.
Als +1 tenminste nog gewoon ontopic betekent.
Het is echt een klein topic met weinig reacties en bovenaan kun je gewoon op -1 filteren en zie je vanzelf de reacties van ablaze die een -1 krijgen, maar om het op een presenteerblaadje aan te rijken, alsjeblieft:Aldy schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:17:
[...]
Om het zoeken naar de juiste bijdrage te vergemakkelijken, kun je het beste de datum met tijd van het bericht kopiëren en hier plakken. Dan weten we gelijk waar je het over hebt.
Ablaze in 'Binance zegt in Europa te blijven ondanks dreigend verlies vergunning'
Ablaze in 'Binance zegt in Europa te blijven ondanks dreigend verlies vergunning'
Ik had intussen de discussie bekeken en ik begrijp niets van het downvoten. Gewoon een normale uitwisseling van gedachten.TV_NERD schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:20:
[...]
Het is echt een klein topic met weinig reacties en bovenaan kun je gewoon op -1 filteren en zie je vanzelf de reacties van ablaze die een -1 krijgen, maar om het op een presenteerblaadje aan te reiken, alsjeblieft:
Ablaze in 'Binance zegt in Europa te blijven ondanks dreigend verlies vergunning'
Ablaze in 'Binance zegt in Europa te blijven ondanks dreigend verlies vergunning'
TKroon in 'Signify laat nieuwe Philips Hue-lampen tegelijk via Zigbee en Thread werken' lijkt een n=1 ervaring. Dat lijkt mij geen +3. Zelf blijft ik op een +1 steken.
[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 25-06-2026 09:20 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Er wordt weer zeer eenzijdig gemodereerd. Iedereen die niet tegen AI is krijgt slechte moderaties.
Ik heb een deel kunnen corrigeren maar het loopt weer de spuigaten uit.
Orangelights23 in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
CAPSLOCK2000 in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
CAPSLOCK2000 in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
andreetje in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
JeffZorz in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
LordLuc in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
fenrirs in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
DarkSunshine in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
PjotterP in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
joezzt in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
Ik heb een deel kunnen corrigeren maar het loopt weer de spuigaten uit.
Orangelights23 in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
CAPSLOCK2000 in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
CAPSLOCK2000 in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
andreetje in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
JeffZorz in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
LordLuc in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
fenrirs in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
DarkSunshine in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
PjotterP in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
joezzt in 'Auteursrecht remt AI-muziek: ontwikkelingen staan zo goed als stil'
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Dat is inderdaad het geval. Beide staan inmiddels stevig op +1.Aldy schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:47:
[...]
Staat nu op een nette +1. Waarschijnlijk heeft één persoon het off-topic gevonden.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Deze tp lijkt me geen +2 (26× +2, 5x +3). Het grootste deel zijn meningen die niet bijzonder zijn. De feiten zijn herhaling van het nieuws en wat veel vaker discussie is geweest. Verder gewoon prima discussie.
sstad in 'Vlaamse ziekenhuizen stellen operaties uit door oververhitte server in Parijs'
sstad in 'Vlaamse ziekenhuizen stellen operaties uit door oververhitte server in Parijs'
nachtnet in 'Strengere telemarketingregels gaan 1 juli in: ook van klant toestemming vereist'
Lijkt mij geen +2
Lijkt mij geen +2
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
@Technomania: We zijn niet allemaal zo perfect als Bas170
Mee eens, maar daar moet nog heel wat werk verzet worden voordat die 27x +2 en die verdwaalde +3 gecompenseerd zijn.
Zonder bron of betere onderbouwing lijkt mij dit geen +2.
Tripledad65 in 'V2G op schaal: hoe elektrische auto’s het stroomnet ondersteunen'
Tripledad65 in 'V2G op schaal: hoe elektrische auto’s het stroomnet ondersteunen'
[ Voor 49% gewijzigd door jdh009 op 26-06-2026 05:25 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ik ben net wakker en het is alleen maar erger geworden. Hier moeten waarschijnlijk de supermods ingrijpen.ZwolschBalletje schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 23:19:
[...]
Mee eens, maar daar moet nog heel wat werk verzet worden voordat die 27x +2 en die verdwaalde +3 gecompenseerd zijn.
Thy will be doneAldy schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:39:
[...]
Ik ben net wakker en het is alleen maar erger geworden. Hier moeten waarschijnlijk de supermods ingrijpen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Staat nu op een terechte +1. Zal wel een verdwaalde -1 zijn geweest, anders is het niet te verklaren.
EdvanAl in 'Italiaanse toezichthouder onderzoekt duurdere Microsoft 365 met Copilot' is irrelevant ten opzichte van het nieuwsitem.
Dat geldt ook voor lighting_ in 'Italiaanse toezichthouder onderzoekt duurdere Microsoft 365 met Copilot'
Dat geldt ook voor lighting_ in 'Italiaanse toezichthouder onderzoekt duurdere Microsoft 365 met Copilot'
[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 26-06-2026 15:06 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Deze tp lijkt me geen +2 (132x 122x 110× +2, 63x 56x 41x +3). Het is vooral een aantal meningen. Daar kunnen we het prima mee eens zijn, maar is geen reden om te gaan plussen. Inhoudelijk blijken de beweringen en stellingen daarbij nauwelijks onderbouwd als relevant voor het nieuws. Een groot deel is zelfs heel algemene discussie over energiebeleid en energiemix.
Ntr- in 'Utrecht stopt met 'ruimschoots onrendabele' zonnepanelen in fietspaden'
[edit]19u Inmiddels een paar uur later en het plussen blijft maar door gaan.[/edit]
[edit]8u vele uren verder. Dit is absoluut niet te compenseren zonder ingrijpen. Het eerst nog massaal uren moeten compenseren zorgt er voor dat het al die tijd de wel inhoudelijke reacties en draden weg duwt.[/edit]
Ntr- in 'Utrecht stopt met 'ruimschoots onrendabele' zonnepanelen in fietspaden'
[edit]19u Inmiddels een paar uur later en het plussen blijft maar door gaan.[/edit]
[edit]8u vele uren verder. Dit is absoluut niet te compenseren zonder ingrijpen. Het eerst nog massaal uren moeten compenseren zorgt er voor dat het al die tijd de wel inhoudelijke reacties en draden weg duwt.[/edit]
[ Voor 27% gewijzigd door kodak op 27-06-2026 08:52 ]
Die komt daar alleen nooit meer vanaf.kodak schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:54:
Deze tp lijkt me geen +2 (110× +2, 41x +3). Het is vooral een aantal meningen. Daar kunnen we het prima mee eens zijn, maar is geen reden om te gaan plussen. Inhoudelijk blijken de beweringen en stellingen daarbij nauwelijks onderbouwd als relevant voor het nieuws. Een groot deel is zelfs heel algemene discussie over energiebeleid en energiemix.
Ntr- in 'Utrecht stopt met 'ruimschoots onrendabele' zonnepanelen in fietspaden'
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Deze reactie lijkt me geen +2 (21x +2, 3x +3). Het is vooral een mening. Eén die ook niet heel bijzonder is als bedrijven geld gaan vragen voor een gesloten model en dat niet bevalt. Pima inhoudelijk verder.
Rogers in 'Samsungs SmartThings-api krijgt betaalmuur vanaf 5 dollar per maand'
Rogers in 'Samsungs SmartThings-api krijgt betaalmuur vanaf 5 dollar per maand'
Deze reactie is wel aangedragen dat het geen +2 waard is, maar waarom eigenlijk niet? Ik zal eerder kijken naar die 4X -1. Die lijken mij onterecht.
Staat nu stevig op +1 wat een goede score is. :-)
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Terechte opmerking, ik vind een +2 best verdedigbaar, ik snap dat anderen het niet zo zien maar ok, ik vind het bespreekbaar. Een -1 is echter totaal verkeerd, die kan ik op geen enkele manier verdedigen. Dat vind ik een groter probleem.Aldy schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:17:
Deze reactie is wel aangedragen dat het geen +2 waard is, maar waarom eigenlijk niet? Ik zal eerder kijken naar die 4X -1. Die lijken mij onterecht.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Geen 6x0. Als de posts voor en na mij ontopic zijn dan is die van mij dat ook.
CAPSLOCK2000 in 'Utrecht stopt met 'ruimschoots onrendabele' zonnepanelen in fietspaden'
CAPSLOCK2000 in 'Utrecht stopt met 'ruimschoots onrendabele' zonnepanelen in fietspaden'
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Je reactie krijgt een aan tal plusjes, maar bij alle meldingen is aangegeven waarom het geen +2 zou zijn. Als die redenen voor iemand niet duidelijk zijn, of als je het er niet mee eens bent, geef dat dan (voortaan) hier aan samen met waaruit het blijkt. Het simpel in twijfel trekken is mij te makkelijk.Aldy schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:17:
[...]
Deze reactie is wel aangedragen dat het geen +2 waard is, maar waarom eigenlijk niet? Ik zal eerder kijken naar die 4X -1. Die lijken mij onterecht.
[ Voor 5% gewijzigd door kodak op 27-06-2026 13:48 ]
Behalve wat jij zelf geschreven hebt, waar ik het dus niet mee eens ben, heeft niemand op dit forum gemeld waarom het geen +2 zal moeten zijn. Alleen is er gemeld dat het wel erg veel +2 en +3 waren.kodak schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:44:
[...]
Je reactie krijgt een aan tal plusjes, maar bij alle meldingen is aangegeven waarom het geen +2 zou zijn. Als die redenen voor iemand niet duidelijk zijn, of als je het er niet mee eens bent, geef dat dan (voortaan) hier aan samen met waaruit het blijkt. Het simpel in twijfel trekken is mij te makkelijk.
Maar zeg nou zelf, wat valt er te onderbouwen als er geschreven wordt dat een horizontaal zonnepaneel niet bijzonder rendabel is, dat een fietspad snel vuil wordt door vogeluitwerpselen, door stof en olie van de rijwielen. En als dit algemeen bekend mag worden geacht, is het helemaal belachelijk dat Utrecht zo'n fietspad heeft aangelegd. Voor mij is dit een +2.
Het merk Apple valt weer en we gaan er weer voor. Ik vraag mij af waar deze +3 weer vandaag komt, terwijl dit volgens mij niet meer dan een +0 waard is:
FPSUsername in ''Apple wil geheugenkosten verlagen door chips te kopen van Chinese fabrikant''
en precies hetzelfde voor deze:
Avenger 2.0 in ''Apple wil geheugenkosten verlagen door chips te kopen van Chinese fabrikant''
FPSUsername in ''Apple wil geheugenkosten verlagen door chips te kopen van Chinese fabrikant''
en precies hetzelfde voor deze:
Avenger 2.0 in ''Apple wil geheugenkosten verlagen door chips te kopen van Chinese fabrikant''
Ik zie de relevantie van deze opmerking niet. We benoemen hier mismoderaties en als die niet door hoeveelheid niet gecorrigeerd worden. Reacties zijn in context van opmerkingen, dus ook over vele mismoderaties.Aldy schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:02:
[...]
Behalve wat jij zelf geschreven hebt, ... Alleen is er gemeld dat het wel erg veel +2 en +3 waren.
Daar is dus niets bijzonders aan. Dat is dus geen reden het te plussen. En als het wel bijzonder is voor het project dan hoort het te blijken. Waar het zowel niet aan voldoet als dat uit reacties er gewone discussie over is dat de stellingen niet zomaar op gaan.wat valt er te onderbouwen als er geschreven wordt dat een horizontaal zonnepaneel niet bijzonder rendabel is, dat een fietspad snel vuil wordt door vogeluitwerpselen, door stof en olie van de rijwielen.
Wat een mening is. Maar het (on)eens zijn met een mening is geen reden om te plussen (of minnen).En als dit algemeen bekend mag worden geacht, is het helemaal belachelijk dat Utrecht zo'n fietspad heeft aangelegd.
Daarnaast negeert je bijdrage (weer) de argumenten die over de algemense discussie en de hoeveelheid daarvan in de reactie gaat.
Selectief een (eigen) mening belangrijker vinden en selectief negeren dat delen van reacties algemene opmerkingen en discussie zijn lijken mij niet zomaar de bedoeling. Ik verwacht iig meer objectiviteit als iemand gaat modereren en ondertussen een sterke eigen mening over het onderwerp heeft.
Ik reageer op wat je in eerste instantie geschreven hebt en als je dat niet meer weet, dan moet je dat nog even nalezen.kodak schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:54:
[...]
Ik zie de relevantie van deze opmerking niet. We benoemen hier mismoderaties en als die niet door hoeveelheid niet gecorrigeerd worden. Reacties zijn in context van opmerkingen, dus ook over vele mismoderaties.
[...]
Daar is dus niets bijzonders aan. Dat is dus geen reden het te plussen. En als het wel bijzonder is voor het project dan hoort het te blijken. Waar het zowel niet aan voldoet als dat uit reacties er gewone discussie over is dat de stellingen niet zomaar op gaan.
[...]
Wat een mening is. Maar het (on)eens zijn met een mening is geen reden om te plussen (of minnen).
Daarnaast negeert je bijdrage (weer) de argumenten die over de algemense discussie en de hoeveelheid daarvan in de reactie gaat.
Selectief een (eigen) mening belangrijker vinden en selectief negeren dat delen van reacties algemene opmerkingen en discussie zijn lijken mij niet zomaar de bedoeling. Ik verwacht iig meer objectiviteit als iemand gaat modereren en ondertussen een sterke eigen mening over het onderwerp heeft.
Jij vindt dat iets dat logisch is, onderbouwd moet worden en ik laat zien dat dit niet zo is. Ook doodgewone logica, gewoon nadenken, kan naar mijn idee tot een +2 leiden. Ik vind daarom dat de argumenten die jij aanvoert om het geen +2 waard te vinden niet erg steekhoudend.
En laten we even stoppen met te schrijven dat dit een mening is en dat daarop niet gemodereerd mag worden: mijn mening is dat het sterke argumenten zijn en zijn we dan over de argumenten aan het praten of over mijn mening?
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2