[Bug] 'Volgende'-button greyed out activeren FP-moderatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Vandaag is het nieuwe Frontpage-moderatie systeem live gegaan. Wanneer ik op mijn mobiele telefoon op de score achter een reactie klik om te modereren gebeurt het volgende:

• "Om te kunnen modereren dien je eerst je moderatierechten te activeren." gevolgd door een button 'Activeer'
• Na klikken op 'Activeer' krijg ik een scherm met als titel "1. Doel" gevolgd door een button 'Volgende'
• Na klikken op 'Volgende' krijg ik een nieuw scherm met als titel "2. Scoreniveaus" gevolgd door een button 'Volgende'

Deze 'Volgende'-button in het scherm "2. Scoreniveaus" blijft bij mij mobiel greyed out.
Inmiddels heb ik de frontpage-moderatie geactiveerd op mijn desktop, ik heb geen idee of het derde scherm "3. Do's en don'ts" wel werkt op mobiel...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-04 13:25

Marvellanius

Devver
Bedankt voor het melden!

De tutorial is zo opgezet dat men de content doorgescrolled moet hebben voordat de knop bruikbaar word.

Gelukkig heb je een manier gevonden om te activeren via desktop; maar voor anderen die hier nog tegen aanlopen: werkt scrollen tot het einde van de content? Zo niet, hoor ik dat heel graag en ga ik meekijken.

Overigens, om te helpen met het debuggen is het dan wél handig om niet via een andere weg de tutorial te doorlopen, want dan kan de fix beter bevestigd worden :)

[ Voor 0% gewijzigd door Marvellanius op 21-09-2022 10:45 . Reden: fix zinstructuur ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Marvellanius schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:45:
Bedankt voor het melden!

De tutorial is zo opgezet dat men de content doorgescrolled moet hebben voordat de knop bruikbaar word.

Gelukkig heb je een manier gevonden om te activeren via desktop; maar voor anderen die hier nog tegen aanlopen: werkt scrollen tot het einde van de content? Zo niet, hoor ik dat heel graag en ga ik meekijken.

Overigens, om te helpen met het debuggen is het dan wél handig om niet via een andere weg de tutorial te doorlopen, want dan kan de fix beter bevestigd worden :)
Toen ik deze bug constateerde zat ik in een nieuwsartikel. Het schermpje met de tutorial is denk ik een div die over de main content heen wordt gezet; ik heb nog een heel stuk op de achtergrond door het nieuwsartikel heengescrolld met de tutorial-div op de voorgrond (niet helemaal tot onderaan) maar dat bood geen soelaas...

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
Alright, dat is wel iets waar ik even in kan duiken! Op wat voor mobiel apparaat en in welke mobiele browser was dit het geval?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:31
Ik had hetzelfde op een Galaxy S9+ via Chrome.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Marvellanius schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:01:
Alright, dat is wel iets waar ik even in kan duiken! Op wat voor mobiel apparaat en in welke mobiele browser was dit het geval?
Chrome op een Nokia 7.2

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 20:27

Ves

A gadget addicted Bounty

Marvellanius schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:01:
Pixel 6, Android 13 (TP1A.220905.004)
Chrome (105.0.51 95.136)

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• Mangu429
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-11-2022
Moderatie activeren werkt niet op de mobile versie van website. Laatste knop blijft grijs.
Switchen naar de desktop versie zorgt dat het wel werkt.

linkse soep met rechtse ballen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
Ik heb het kunnen reproduceren in Chrome op Android; Firefox op Android werkt naar behoren.

Ben bezig aan een fix!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Marvellanius schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:30:
Ik heb het kunnen reproduceren in Chrome op Android; Firefox op Android werkt naar behoren.

Ben bezig aan een fix!
Nice! Dit is een van de redenen waarom ik alleen maar inhouse webapplicaties dev waarbij je alle users kunt verplichten om een bepaald apparaat/OS/browser te gebruiken >:)

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 22:29

mjl

Ugh

Zowel via Safari op iOS en Edge op de PC een grijs knopje.

-------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
Er staat nu een fix live voor het issue in Chrome op Android!

Lijkt er op dat de andere mobiele browsers iets aan afronding deden, waar Chrome-based browsers op Android heel specifiek (~14 decimalen) was in het rapporteren en daarmee de cut-off voor de scrolldetectie nét niet redde. Dit heb ik nu rechtgetrokken, en de afronding vind nu in alle gevallen plaats.

@mjl ik hoop dat deze fix voor de twee gevallen die je noemt ook helpt, zo niet ben ik wel even benieuwd naar hoe je de browser op PC open hebt (aparte aspect-ratio, half scherm oid) - in principe zou, als alle content zichtbaar in beeld is, de knop niet grijs (disabled) moeten zijn. Pas wanneer er gescrollt kan worden, doet dit probleem zich mogelijk voor.

[ Voor 0% gewijzigd door Marvellanius op 21-09-2022 14:12 . Reden: vergeten woordjes ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:18
@Marvellanius Safari 16.0 (17614.1.25.9.10, 17614) op macOS 12.6 heeft ook een probleem met een greyed-out 'Volgende' button, in mijn geval in het eerste scherm (na het klikken op "Activeer", dus in het "1 Doel"-scherm). Geprobeerd vanaf een willekeurig nieuws-artikel overigens.

Een andere browser op macOS werkt dan weer wel.

[ Voor 9% gewijzigd door eric.1 op 21-09-2022 14:16 ]

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
@eric.1 in emulatie kan ik dit niet reproduceren, en heb zelf toevallig beschikking over een macbook thuis, maar zit nog op Big Sur (en Safari 15.5) en kan het op die combinatie in ieder geval niet reproduceren. Zelfs als ik de browser viewport klein genoeg maak, zodat deze de scroll-interactie triggered, reageert deze netjes op het scrollen tot het eind van de content, en is de knop weer beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
Marvellanius schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:17:
@eric.1 in emulatie kan ik dit niet reproduceren, en heb zelf toevallig beschikking over een macbook thuis, maar zit nog op Big Sur (en Safari 15.5) en kan het op die combinatie in ieder geval niet reproduceren. Zelfs als ik de browser viewport klein genoeg maak, zodat deze de scroll-interactie triggered, reageert deze netjes op het scrollen tot het eind van de content, en is de knop weer beschikbaar
Hmm, interessant. Wanneer ik mijn browser kleiner maak, zodat de scrollbar zichtbaar wordt en ik naar beneden kan scrollen (en dat ook doe) - dan werkt het uiteindelijk wel. Maar met een browser-formaat waarbij ik niet hoef te scrollen werkt het niet direct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
Dat is wel een goede vernauwing van het probleemgebied! Ik kijk vanavond even of ik m'n persoonlijke macbook een update naar Monterey kan geven (en daarmee als het goed is ook Safari 16.0 te pakken heb), en -mits dat gelukt is- kijk ik morgen weer of ik dit in dezelfde omgeving kan reproduceren :)

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 21:32
Ik kan de activeer knop al niet indrukken, die blijft grijs. Komt dat omdat jullie, als ik het me goed herinnen, jaren geleden mijn mod rechten hadden ingetrokken?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:54

jelle.

Product Owner
Sjekster schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:14:
Ik kan de activeer knop al niet indrukken, die blijft grijs. Komt dat omdat jullie, als ik het me goed herinnen, jaren geleden mijn mod rechten hadden ingetrokken?
Zo te zien wel, je kunt daarvoor terecht in Modstatus klachtenloket :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 21:32
Dank! Verder geen probleem hoor, was nieuwsgierig maar kan prima zonder modrechten 👍🏽

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
jelle. schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:15:
[...]

Zo te zien wel, je kunt daarvoor terecht in Modstatus klachtenloket :)
Dus als ik het goed begrijp krijgen mensen wiens modrechten sowieso al zijn ingetrokken wel het 'standaard'-scherm te zien met activeer-knop? No offense, maar is dat niet een beetje knullig?

• jelle.

jelle.

Product Owner
Harrie_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:16:
Dus als ik het goed begrijp krijgen mensen wiens modrechten sowieso al zijn ingetrokken wel het 'standaard'-scherm te zien met activeer-knop? No offense, maar is dat niet een beetje knullig?
Het is een scherm met een inactieve knop. Netter zou inderdaad zijn om een melding te tonen met uitleg en een verwijzing naar het juiste loket, zeker iets voor een toekomstige verbetering :) Bij het blokkeren van rechten worden gebruikers hier overigens ook apart over geïnformeerd.

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
@eric.1 Ik heb vanochtend op Safari 16.0 en macOS Monterey (vgm 12.3, en niet 12.6, maar kreeg geen verdere updates aangeboden) getest, en kon het jammer genoeg niet reproduceren.
Ik heb wel een verbetering aan de scrollbar-detectie gedaan, maar heb dus niet kunnen testen of dit het probleem verhelpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Marvellanius schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:02:
@eric.1 Ik heb vanochtend op Safari 16.0 en macOS Monterey (vgm 12.3, en niet 12.6, maar kreeg geen verdere updates aangeboden) getest, en kon het jammer genoeg niet reproduceren.
Ik heb wel een verbetering aan de scrollbar-detectie gedaan, maar heb dus niet kunnen testen of dit het probleem verhelpt.
Hier hielp het nog steeds niet. Nu heb ik hier ter test een nieuw lokaal account aangemaakt (macOS dus) en daar werkt het wel in dezelfde browser. Ik zal ergens wel iets te strak hebben ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vanuit het scherm waarbij je een enkele reactie bekijkt, doet de hele Activeer-knop niks.

Dus klik op iemands profiel, bekijk diens reacties, klik op een cijfertje achter een nieuwsbericht, klik op de score: knop doet niks.

[ Voor 89% gewijzigd door CodeCaster op 23-09-2022 14:24 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik had hetzelfde met Fennec 105 (Firefox) op Android 12, een grijze knop. Toen in het menu gekozen voor Desktopwebsite en toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:44

Santford

FP PowerMod
@Marvellanius Kan het zijn dat er nog iets misgaat bij het activeren van moderatierechten?
In het moderatiestatus loket melden zich vandaag twee gebruikers die aan de voorwaarden voldoen maar niet kunnen inschakelen:
- cem in "Het Moderatiestatus loket"
- Danny Phantom in "Het Moderatiestatus loket"
en eerder ook:
- Koeznetsov1982 in "Het Moderatiestatus loket"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Santford schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:43:
@Marvellanius Kan het zijn dat er nog iets misgaat bij het activeren van moderatierechten?
In het moderatiestatus loket melden zich vandaag twee gebruikers die aan de voorwaarden voldoen maar niet kunnen inschakelen:
- cem in "Het Moderatiestatus loket"
- Danny Phantom in "Het Moderatiestatus loket"
en eerder ook:
- Koeznetsov1982 in "Het Moderatiestatus loket"
Zag het net ook, we zijn ernaar aan het kijken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
Dit zou nu gefixt moeten zijn! Ik zal dit ook nog even terugkoppelen in het andere topic. In plaats daarvan tag ik de gebruikers hier even @Danny Phantom @cem

[ Voor 29% gewijzigd door Marvellanius op 24-10-2022 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:44

Santford

FP PowerMod
Het lijkt toch nog niet in alle gevallen goed te gaan met het op mobiel activeren van moderatierechten, @maartenvdk geeft in dat het in desktopweergave wel lukt: maartenvdk in "Het Moderatiestatus loket"
Pagina: 1