[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 216 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
(jarig!)
Niek_ schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:20:
[...]

Nee, niet simpel, deze paal staat er niet in maar je kan er wel laden met hun pas.
Kan natuurlijk een sessie proberen maar tot voorkort stond gewoon op hun website vermeld welk tarief er voor niet-Vattenfall palen gerekend werd.
Aha zo, begreep je verkeerd, excuus.
Er is iig niet 1 tarief voor alle niet Vattenfall laadpunten, denk dat dit specifieke laadpunt misschien op andere apps te vinden is, kwestie van wat apps afgaan. Wat stond er op het laadpunt qua naamgeving, vaak is het dan wel te herleiden. Of heb je misschien een adres van het laadpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainBrainNL
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-06-2024
kaanmijo schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:34:
Zijn hier mensen met recente ervaringen met Bonnet? Ze rekenen hier €0,54 (15% korting voor €8 euro per maand, dan dus €0,45) per kWh en dat is goedkoper dan elke andere aanbieder die ik ken, behalve Freshmile (werkt niet op die paal hier) en BeCharge (die app werkt bij mij vaker niet dan wel en ben ik vrij zat. Zit nu weer met een vastgelopen sessie). Klinkt opzich als een interessante partij als het een beetje werkt.
BeCharge liep bij mij ook al eens vast. Dat leverde me mooi een gratis laadbeurt op.... Tot nu toe nog niet in rekening gebracht, 2 maanden geleden geladen. Sessie beindigt via de laadpaalbeheerder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:45
Danfoss schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:04:
Als je zo afhankelijk bent van 1 specifiek laadplekje moet je geen ev rijden.
Dit lijkt erg op het standpunt dat EV's alleen voor mensen met eigen oprit of garage zijn. Zo komen we er niet. Het kip/ei-probleem moet aan beide kanten worden aangepakt: meer EV's (en dus misschien tijdelijk drukte bij de laadpaal) en meer laadpalen. Maar die laadpalen komen pas later, omdat je ze pas kunt aanvragen als je de EV eenmaal hebt.

Het is ook overdreven simpel gesteld, want in het algemeen is het niet 1 specifiek laadplekje. Daar begint het wellicht, maar zonder ingrijpen blijft het niet bij 1 aso die zonder te laden bij de laadpaal parkeert, maar doen steeds meer mensen het. Hier zijn er bijvoorbeeld 3 laadpalen binnen 5 minuten lopen, dat is wel te doen. Maar als er bij die 6 plaatsen dan 4 EV's en 2 ICE's staan, moet je dan maar geen EV rijden... omdat andere mensen foutparkeren en 33% van de laadinfrastructuur onnodig bezet houden? Of mogen we gewoon terecht gefrustreerd zijn vanwege die eikels?

Ook wie geen privéparkeerplaats heeft, zou gewoon met een EV moeten kunnen en mogen rijden, en die dan kunnen opladen zonder last te hebben van foutparkeerders. "Dan moet je geen EV rijden" kun je wat mij betreft beter in een petrolhead-topic zetten dan in een EV-topic; het staat hier heel vreemd.

---

Terzijde, voor de diverse mensen die een vriendelijk briefje onder een ruitenwissen "eigenrichting" noemen: kom op zeg. Stickers plakken gaat me zeker te ver, en een ruitenwisser omhoog klappen vind ik op het randje, maar zelfs een briefje al karakteriseren als "passief-agressief" en "voor eigen rechter spelen" zegt wellicht wat over welke tekst je zelf zo'n briefje zou schrijven. Hou 't gewoon vriendelijk, heb er begrip voor dat het een oprechte vergissing kan zijn, dan zal de gemiddelde ontvanger van zo'n briefje gewoon voortaan ergens anders parkeren. Hier in de buurt lijkt het in ieder geval erg goed te werken; er zijn precies 2 aso's die opzettelijk bij laadpalen parkeren zonder te laden, en de rest doet het geen tweede keer meer.

Steeds handhaving of politie bellen, zoals de eigenrichting-roepers suggereren, vind ik zelf juist de minder gezellige methode.

[ Voor 7% gewijzigd door Juerd op 23-07-2023 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:17
Danfoss schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:04:
[...]

Er is toch geen enkel verschil of er een andere ev staat te laden of er dat een ice staat: jij kan niet laden. ..
Ik zie een groot verschil.

de EV die staat te laden heeft het nodig om ergens te komen, thuis, kind ophalen, boodschappen of wat dan ook en is aangewezen op dit soort plekken.

De ICE heeft er NIETS te zoeken, sterker nog, deze rijder ontneemt iemand ánders zijn mogelijkheid om evt. te kunnen laden.

Zouden méér mensen dit gedrag gaan nabootsen (hé lekker plekkie hiero, hoef ik geen 50 mtr te lopen..) dan voorzie ik op verschillende manieren problemen.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-05 10:29
Een wielklem kost max €50 😉
Net briefje erop waar ze de sleutel kunnen afhalen. Meteen een goede kans om nieuwe buren te ontmoeten!

Zonder gekheid, overtredingen moet je laten bestraffen door personen met een geweld monopolie en de opleiding dit gedoseerd toe te passen.

Gisteren weer geladen in Delft en Den Haag voor €0,31. Ligt het aan mij of dalen de prijzen?

In juli heb ik nu bijna 100kw openbaar geladen AC tijdens bezoekjes etc en gemiddeld 31,8 cent betaald. Zou dit goedkoper kunnen met een abonnement?

[ Voor 16% gewijzigd door Meestermaas op 23-07-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 19:20
Ik heb tijdens een vakantie rit vaak gebruik gemaakt van het tesla netwerk (ik rijd een ioniq) Bij elke laadsessie wordt er 25 euro ingehouden en later weer teruggestort of verrekend. Op zich prima maar ergens ook best verwarrend en ik kom er nu achter dat ik het ook goed in de gaten moet houden want er zijn nu twee sessies die maar niet verrekend worden. (Drie andere sessie op die zelfde dag wel) Ik kan alleen maar bellen met Tesla en dan krijg ik een reactie: "ja, dat kan aan de bank liggen en wel 6 weken duren. U moet maar gewoon wachten.... " Toevallig mensen hier ervaring met deze situatie? Klein detail, de creditcard waar de betalingen mee gedaan werden komt binnenkort te vervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:34
mrturk76 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:56:
Ik heb tijdens een vakantie rit vaak gebruik gemaakt van het tesla netwerk (ik rijd een ioniq) Bij elke laadsessie wordt er 25 euro ingehouden en later weer teruggestort of verrekend. Op zich prima maar ergens ook best verwarrend en ik kom er nu achter dat ik het ook goed in de gaten moet houden want er zijn nu twee sessies die maar niet verrekend worden. (Drie andere sessie op die zelfde dag wel) Ik kan alleen maar bellen met Tesla en dan krijg ik een reactie: "ja, dat kan aan de bank liggen en wel 6 weken duren. U moet maar gewoon wachten.... " Toevallig mensen hier ervaring met deze situatie? Klein detail, de creditcard waar de betalingen mee gedaan werden komt binnenkort te vervallen
Mijn ervaring met Freshmile is dat het maximaal 4 weken duurt.
Wel een vraag, heb je een Ionic5? Ik ben benieuwd hoe Tesla dan bevalt. Ik begreep dat met V3 laders de laadsnelheid dan laag is omdat Tesla niet met 800V kan omgaan

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrturk76
Slinnenb schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:59:
[...]

Mijn ervaring met Freshmile is dat het maximaal 4 weken duurt.

Geduld hebben dus...

Wel een vraag, heb je een Ionic5? Ik ben benieuwd hoe Tesla dan bevalt. Ik begreep dat met V3 laders de laadsnelheid dan laag is omdat Tesla niet met 800V kan omgaan
Nee, een classic en sta dus vaak aan de lader. Enige puntje daar is dat de V3 stekker niet helemaal lekker past maar dat is een kwestie van hard drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
Kan je niet gewoon je bankgegevens invoeren? Heb ik ook gedaan en er wordt dan gewoon het bedrag af geschreven dat ik geladen heb. Een SEPA betaling is dat in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
Meestermaas schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:51:
Kan je niet gewoon je bankgegevens invoeren? Heb ik ook gedaan en er wordt dan gewoon het bedrag af geschreven dat ik geladen heb. Een SEPA betaling is dat in de app.
Al wel ingevoerd maar nog geen gebruik van gemaakt. Tesla klantenservice zei dat dit qua werking tov cc geen verschil zou maken. Ga het een volgende keer wel gebruiken.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Zullen we die oeverloze discussie omtrent laadpaal etiquette een keer met rust laten? De argumenten zijn iedere keer weer hetzelfde en het komt nergens tot er een wetswijziging gaat plaatsvinden.

Mijn dank is groot :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 19-05 07:35
yannienl schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:12:
[...]

Is dat nieuw bij Elli dat je maandelijks kunt opzeggen?
Dat van mij is een jaarlijks abonnement en kan alleen onder specifieke gevallen tussentijds beeindigd worden..
Volgens mij heb ik zoiets gelezen. Voorheen scherpere prijzen maar wel een jaar abonnement. Nu 50ct/kWh voor €14,99 voor 1 maand. Werkt uitstekend bij Ionity, BP, Aral, Ewiva en Audi (zelf niet geprobeerd)

Ik wilde eerste voor Tesla gaan echter hebben die in de buurt van Fano geen voor andere merken vrijgestelde Suc.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-05 12:20
E-Flux krijgt een nieuwe naam. Zojuist deze mail ontvangen:

Hi Bart,

Met trots kondigen we aan dat E-Flux binnenkort haar naam zal veranderen naar Road.

Het zal onze missie zijn als Road om EV transacties moeiteloos te maken voor iedereen. Meer mensen voorzien van meer EV laad-services, waaronder:

• Ons geliefde en vertrouwde E-Flux by Road, het alles-in-één laadpaal management platform voor directe naadloze afhandeling van transacties.
• Ons nieuwe Road Private Label, snelle integratie van ons modulaire platform in jouw eigen EV laad-propositie.

Hoewel dit een grote stap is voor E-Flux zul je geen enkele verandering merken in de alledaagse services die je van ons gewent bent. Dit is simpelweg een naamsverandering die je vanaf nu in ons logo zult terug zien.

Terwijl de wereld opschaalt om te kunnen voorzien in de vraag naar EV laden, zijn wij klaar voor een mobiliteitsrevolutie die je maar eens in het leven meemaakt. Met ons doelgerichte platform, unieke expertise, en onze uitstekende klantenservice leveren wij de transactie- en betaalmogelijkheden waar het EV ecosysteem op gebouwd is.

Dit is de weg vooruit. En Road is die vooruitgang.

Klik hier om de veelgestelde vragen door te lezen.

Team E-Flux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 10:15
In verband met een aankomende reis naar Zuid-Europa, kijk ik af en toe naar de drukte bij de snelladers onderweg, met name van Luxemburg naar Spanje (Route du Soleil). Nu valt op dat op drukke momenten het lijkt alsof Tesla bij Superchargers in Frankrijk een groot aantal laadpalen per locatie onbeschikbaar maakt voor het laden van niet-Tesla's.

Dit zie je doordat als je in de Tesla app klikt op zo'n locatie je ziet dat veel stationnummers zijn doorgestreept terwijl er niet bovenin het scherm staat dat er laadpalen buiten werking zijn. Bijvoorbeeld:
- Montelimar: hier zijn nu 2 laadpalen buiten gebruik (8A en 8B) welke ook bovenin het scherm staat en daarbij zijn 8A en 8B doorgestreept bij de stationsnummers en daardoor niet te selecteren om bij op te laden. De rest van de laadpalen is wel te selecteren voor opladen (hier speelt het issue dus niet).

Terwijl als je nu bij Nancy (Laxou) kijkt, dan zie je dat er maar 2 laadpalen beschikbaar zijn van de 28, waarbij er nergens staat dat er laadpalen buiten werking zijn, maar bijna alle laadpalen zijn doorgestreept bij de stationsnummers (alleen 3A, 7A en 7C zijn niet doorgestreept). De doorgestreepte laadpalen kun je niet selecteren in de app om het laden te kunnen starten. Hetzelfde zie je bijvoorbeeld op dit moment ook bij Lyon (Bron) en Nimes.

Weet iemand toevallig wat hiermee aan de hand is of dat er een bepaald beleid is van Tesla waarbij er bij grote drukte dus prioriteit wordt gegeven aan Tesla's ten koste van niet-Tesla's? Dit maakt het namelijk onbetrouwbaar om op de Tesla superchargers te kunnen vertrouwen voor de reisdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:36
vithar schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:34:
In verband met een aankomende reis naar Zuid-Europa, kijk ik af en toe naar de drukte bij de snelladers onderweg, met name van Luxemburg naar Spanje (Route du Soleil). Nu valt op dat op drukke momenten het lijkt alsof Tesla bij Superchargers in Frankrijk een groot aantal laadpalen per locatie onbeschikbaar maakt voor het laden van niet-Tesla's.

Dit zie je doordat als je in de Tesla app klikt op zo'n locatie je ziet dat veel stationnummers zijn doorgestreept terwijl er niet bovenin het scherm staat dat er laadpalen buiten werking zijn. Bijvoorbeeld:
- Montelimar: hier zijn nu 2 laadpalen buiten gebruik (8A en 8B) welke ook bovenin het scherm staat en daarbij zijn 8A en 8B doorgestreept bij de stationsnummers en daardoor niet te selecteren om bij op te laden. De rest van de laadpalen is wel te selecteren voor opladen (hier speelt het issue dus niet).

Terwijl als je nu bij Nancy (Laxou) kijkt, dan zie je dat er maar 2 laadpalen beschikbaar zijn van de 28, waarbij er nergens staat dat er laadpalen buiten werking zijn, maar bijna alle laadpalen zijn doorgestreept bij de stationsnummers (alleen 3A, 7A en 7C zijn niet doorgestreept). De doorgestreepte laadpalen kun je niet selecteren in de app om het laden te kunnen starten. Hetzelfde zie je bijvoorbeeld op dit moment ook bij Lyon (Bron) en Nimes.

Weet iemand toevallig wat hiermee aan de hand is of dat er een bepaald beleid is van Tesla waarbij er bij grote drukte dus prioriteit wordt gegeven aan Tesla's ten koste van niet-Tesla's? Dit maakt het namelijk onbetrouwbaar om op de Tesla superchargers te kunnen vertrouwen voor de reisdagen.
Zijn die doorgestreepte laadpalen niet gewoon in gebruik (als in: daar staat iemand te laden). Lijkt me de meest logische verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 10:15
Prullenbak84 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:44:
[...]
Zijn die doorgestreepte laadpalen niet gewoon in gebruik (als in: daar staat iemand te laden). Lijkt me de meest logische verklaring.
Nee, de Tesla app geeft niet aan welke laadpalen in gebruik zijn. Als je op dit moment bijvoorbeeld bij Tournus kijkt dan zie je dat er 15 van 20 laadplaatsen beschikbaar zijn, maar bij de stationsnummers kun je niet zien welke 15 dan vrij zijn (alle 20 stationsnummers zijn gewoon te selecteren en er is er geen enkele doorgestreept).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
vithar schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:48:
[...]

Nee, de Tesla app geeft niet aan welke laadpalen in gebruik zijn. Als je op dit moment bijvoorbeeld bij Tournus kijkt dan zie je dat er 15 van 20 laadplaatsen beschikbaar zijn, maar bij de stationsnummers kun je niet zien welke 15 dan vrij zijn (alle 20 stationsnummers zijn gewoon te selecteren en er is er geen enkele doorgestreept).
Hmm ik zie het, je hebt gelijk.

Het andere wat ik dan kan bedenken, is dat die doorgestreepte stations gewoon echt buiten gebruik zijn. Ik ga er vervolgens vanuit dat als er staat "10 van 16 beschikbaar" bijvoorbeeld, dat er 6 danwel in gebruik, of buiten gebruik zijn, en 10 daadwerkelijk vrij.

Voor zoveer (mij) bekend, is het niet zo dat Tesla's voorrang krijgen, of dat er bepaalde stations op de 'kaart voor tesla-rijders' als beschikbaar staan, en op 'de kaart voor de rest' niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-05 16:02

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

….

We hebben inmiddels meer dan 10 keer in Frankrijk, Duitsland en Nederland bij Tesla geladen met onze Hyundai Kona 64 en nooit problemen gehad met drukte (natuurlijk wel buiten de vakantiespits). In sommige gevallen waren we de enige die (overdag) laadde.

In één geval waren een aantal laadpalen alleen voor Tesla 3 bruikbaar, wat keurig stond aangegeven. Verder laden de meeste Tesla’s snel en maakt de “idle fee” het laadpaalkleven onverstandig. Goede doorstroming.

Ons belangrijkste bezwaar is dat soms de faciliteiten beperkt waren tot een toilet. En dat je de autoweg af moet. Maar eCharge leert ons in Frankrijk dat het nog erger kan.

Met een gekoppelde bankrekening wordt ook geen reservering gemaakt en heb je binnen een dag de factuur en snel de afrekening. In de app kan je meerdere facturen overigens in één keer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

mrturk76 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:56:
Klein detail, de creditcard waar de betalingen mee gedaan werden komt binnenkort te vervallen
Dat is voor refunds geen probleem, ik kreeg de refund voor mijn Google Stadia ook een halfjaar nadat de kaart opgezegd was. Als je niet ook van bank wisselt en dat vergeet door te geven komt het nog wel terug.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-05 09:09
In het topic over elektrische auto’s was een discussie over laden in een vakantiepark. Hier een nieuwsartikel:

https://dvhn.nl/drenthe/V...me-opladers-28550608.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:27
KaiseRRuby schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:27:
In het topic over elektrische auto’s was een discussie over laden in een vakantiepark. Hier een nieuwsartikel:

artikel zit achter een betaalmuur..

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De andere kant is; mijn vakantiehuis waar ik binnenkort heen ga heeft een privé laadpaal. Maar ik ben bang dat ik vooraf niet weet wat het me gaat kosten.

Maar ja, je auto opladen vanuit een raampje is idd wel een beetje asociaal zoals het artikel stelt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
guido66 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:32:
[...]

artikel zit achter een betaalmuur..
Hoe vervelend het ook is, (een link met) paywall omzeiling hier neerzetten is ook niet de bedoeling :)

[ Voor 27% gewijzigd door Notna op 25-07-2023 08:46 . Reden: Link verwijderd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meestermaas
Ik ben mijn huis verhuur klaar aan het maken en laat ook een laadpaal installeren met een aparte meter. Zo kan iedereen die hier verblijft zijn auto opladen.

Gemiddelde stroomprijs was afgelopen jaar €0,33. Paal en aansluiting kosten €1000 eenmalig en €1000 per jaar extra. Dan lijkt me rond de €0,40 per kw een eerlijke prijs.

Anderen die dit ook gedaan hebben en hier een mening over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Meestermaas schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:00:
Ik ben mijn huis verhuur klaar aan het maken en laat ook een laadpaal installeren met een aparte meter. Zo kan iedereen die hier verblijft zijn auto opladen.

Gemiddelde stroomprijs was afgelopen jaar €0,33. Paal en aansluiting kosten €1000 eenmalig en €1000 per jaar extra. Dan lijkt me rond de €0,40 per kw een eerlijke prijs.

Anderen die dit ook gedaan hebben en hier een mening over hebben?
Denk dat die vraag beter hier beantwoord kan worden; Thuisladen van je EV deel 2

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Laatst online: 23:50
"... Onze woningen zijn van particuliere eigenaren. Als zij hun huisje acht weken verhuren en er worden de hele tijd Tesla’s opgeladen, dan loopt de rekening gauw op.’’

Waarom moeten het toch altijd "de Tesla's" zijn die vernoemd worden. Onlangs was er een kerel die zei "dat hij mijn Tesla had helpen betalen". Gvd, toch. Hoe onnozel is het alweer geworden.

[ Voor 2% gewijzigd door Notna op 25-07-2023 08:46 . Reden: URL weg ]

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
Gunner schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:10:
[...]

Denk dat die vraag beter hier beantwoord kan worden; Thuisladen van je EV deel 2
Het gaat over het beschikbaar stellen van mijn oplader aan derden en welke prijs ik hiervoor reëel kan vragen. Lijkt me hier toch passend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:01

kaanmijo

Picobello B.V.

flupp schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:27:
[...]

"... Onze woningen zijn van particuliere eigenaren. Als zij hun huisje acht weken verhuren en er worden de hele tijd Tesla’s opgeladen, dan loopt de rekening gauw op.’’

Waarom moeten het toch altijd "de Tesla's" zijn die vernoemd worden. Onlangs was er een kerel die zei "dat hij mijn Tesla had helpen betalen". Gvd, toch. Hoe onnozel is het alweer geworden.
Omdat “Tesla” synoniem is geworden voor “EV”, net als “Tupperware” voor bewaarbakjes en “kliko” voor vuilnisbak. Allemaal merken, maar mensen bedoelen er niet persé het merk mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:30
[...]

Wat betreft dat "hij had helpen betalen" deel heb je ook een behoorlijke rancune te pakken. Ik heb het maar een keer gehoord van mijn vrouw, die op haar EV werd aangesproken tijdens haar fröbelcursus ergens in overijssel. Ik zou me wellicht niet kunnen inhouden en toch bedanken voor hun giften zodat ik mijn meer dan riante salaris niet hoefde aan te spreken voor de door hun geschonken mooie bolide :P maar ja. Ik hoor het nooit.

Niet veel EV's gezien overigens daar (ik zette mijn vrouw daar af en wilde zelf wat dorpjes bezoeken). Zutphen was een ramp mbt snelladers. Gelukkig was er nog genoeg sap om naar Deventer te rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door oltk op 25-07-2023 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Waarom moeten het toch altijd "de Tesla's" zijn die vernoemd worden
Dat is toch ook gewoon een rete dure auto, buiten het bereik van minstens 90% van Nederland?

Natuurlijk zit er een stukje afgunst in, maar ook een stukje boosheid. We leven in een maatschappij waarin zaken zoals een huis onbetaalbaar zijn geworden voor gewone mensen.

Bij een vakantiehuisje geldt wat mij betreft: altijd vragen, en zelf maak ik voor de aanbieder direct een rekensommetje wat het kost, en wat ik geef (het dubbele van de kostprijs).

[ Voor 17% gewijzigd door TucanoItaly op 25-07-2023 08:31 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:00

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

[...]

:P De interessante Tesla's vallen toch sowieso buiten die SEPP?
:+ Leaseauto's in algemeen hebben al heel lang wel een categorie dat meer voordelen krijgt dan anderen.
(Hybride, PHEV, bepaalde diesel/motor variant, nu dan de EV)

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
het lijkt alsof Tesla bij Superchargers in Frankrijk een groot aantal laadpalen per locatie onbeschikbaar maakt voor het laden van niet-Tesla's.
op zwarte zaterdagen/extreme drukte is dat het geval ja. Tesla > Non-Tesla en dan enkel lokale locaties.

het moet lokaal echt veel tesla's die betreffende SuC op hun navi hebben staan om een locatie voor non-teslas af te sluiten

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 09:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Ook hier weer het verzoek om de discussie on-topic te houden en niet te verzanden in andere discussies, waar we andere specifieke topics voor hebben.

Klinkt wat flauw, en een enkele opmerking is echt het probleem niet. Maar de discussies worden dan heel breed en compleet offtopic als ze verkeerd staan :)

Dank u! :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Simply1337 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:41:
[...]

op zwarte zaterdagen/extreme drukte is dat het geval ja. Tesla > Non-Tesla en dan enkel lokale locaties.

het moet lokaal echt veel tesla's die betreffende SuC op hun navi hebben staan om een locatie voor non-teslas af te sluiten
Ik geloof hier voorlopig dus helemaal niks van. Hoe doen ze dit dan? Wat is een lokale locatie? Wat is "extreme drukte"? Heb je een bron?

@Notna Ik weet neit op welke discussie je doelt met je laatste mod break. Dus als je op deze doelt, mijn excuses, haal mijn post dan maar weg.

[ Voor 22% gewijzigd door Prullenbak84 op 25-07-2023 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Prullenbak84 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:03:
[...]

Ik geloof hier voorlopig dus helemaal niks van. Hoe doen ze dit dan? Wat is een lokale locatie? Wat is "extreme drukte"? Heb je een bron?

@Notna Ik weet neit op welke discussie je doelt met je laatste mod break. Dus als je op deze doelt, mijn excuses, haal mijn post dan maar weg.
voorbeeld van een gesloten lader-locatie

zandloper = alle laders vol, wel open voor non-tesla. even geduld,
Streep = voor "even" gesloten voor non-tesla.
Moersleutel = Enkele laders stuk, check op locatie/app, open voor non-tesla

zolang een locatie niet grijs is.. kun je laden op die locatie

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 25-07-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Simply1337 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:40:
[...]

voorbeeld van een gesloten lader-locatie
[Twitter]

zandloper = alle laders vol, wel open voor non-tesla. even geduld,
Streep = voor "even" gesloten voor non-tesla.
Moersleutel = Enkele laders stuk, check op locatie/app, open voor non-tesla

zolang een locatie niet grijs is.. kun je laden op die locatie
Volgens Tesla zelf:

Klokje = The Supercharger location is experiencing a high volume of users and you may need to wait before charging.
Moersleutel = The Supercharger location may be operating at a reduced capacity.
Streep = The Supercharger location may be closed.

Letterlijk nergens wordt er iets gezegd over non-tesla's. Ook op de pagina over het laden met non-tesla's wordt niets gezegd over dat je geblokkeerd zou worden bij drukte.

Ik geloof het dus nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:48
Hoe reëel is het om met enkel de Plugsurfing app en de Shell recharge app naar Berlijn te gaan vanuit Eindhoven, zonder fysieke laadpas, en er vanuit te gaan dat laden geen probleem gaat zijn? :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Prullenbak84 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:52:
[...]

Volgens Tesla zelf:

Klokje = The Supercharger location is experiencing a high volume of users and you may need to wait before charging.
Moersleutel = The Supercharger location may be operating at a reduced capacity.
Streep = The Supercharger location may be closed.

Letterlijk nergens wordt er iets gezegd over non-tesla's. Ook op de pagina over het laden met non-tesla's wordt niets gezegd over dat je geblokkeerd zou worden bij drukte.

Ik geloof het dus nog steeds niet.
Omdat de laders in de app alleen geldig zijn voor non-tesla's.... dus de status voor tesla's via de autosscherm wel degelijk open kan zijn.

en waarschijnlijk geloof je dat ook niet. Wat geloof je wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Simply1337 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:59:
[...]

Omdat de laders in de app alleen geldig zijn voor non-tesla's.... dus de status voor tesla's via de autosscherm wel degelijk open kan zijn.
Maar daarmee is toch niet gezegd dat die status voor een tesla daadwerkelijk anders ís?
en waarschijnlijk geloof je dat ook niet. Wat geloof je wel?
Inderdaad, geloof ik niet. Ik geloof een bron. Iemand die het getest heeft, bijvoorbeeld. Of een website van tesla. Of een redelijk betrouwbaar artikel. Maar ik heb een tijdje zitten googlen, toen dit gesprek begon, en nu ook weer....en ik vind echt niks wat erop zou wijzen dat het tijdelijk sluiten van superchargers, voor non-tesla's een ding zou zijn, en hoe dat dan in zijn werk zou gaan. Als jij wel zoiets hebt, hoor ik het graag. Want dan geef ik het graag toe (en is handig om te weten voor mijn aankomende vakantie). Maar voor nu is het nergens op gebaseerd.

Wat er wél gebeurt, is dat tesla's zelf (waar tesla invloed op heeft) de route in de navigatie aan kan passen naar minder drukke superchargers. (onder andere: https://www.teslarati.com...ss-crowded-superchargers/)

en dat is echt het tegenovergestelde van

[ Voor 15% gewijzigd door Prullenbak84 op 25-07-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Prullenbak84 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:04:
[...]

Maar daarmee is toch niet gezegd dat die status voor een tesla daadwerkelijk anders ís?

[...]

Inderdaad, geloof ik niet. Ik geloof een bron. Iemand die het getest heeft, bijvoorbeeld. Of een website van tesla. Of een redelijk betrouwbaar artikel. Maar ik heb een tijdje zitten googlen, toen dit gesprek begon, en nu ook weer....en ik vind echt niks wat erop zou wijzen dat het tijdelijk sluiten van superchargers, voor non-tesla's een ding zou zijn, en hoe dat dan in zijn werk zou gaan. Als jij wel zoiets hebt, hoor ik het graag. Want dan geef ik het graag toe (en is handig om te weten voor mijn aankomende vakantie). Maar voor nu is het nergens op gebaseerd.

Wat er wél gebeurt, is dat tesla's zelf (waar tesla invloed op heeft) de route in de navigatie aan kan passen naar minder drukke superchargers.
dan even wachten op een weekend en kijken of het symbool weer tevoorschijn komt. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 07:27
Crash schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:52:
Hoe reëel is het om met enkel de Plugsurfing app en de Shell recharge app naar Berlijn te gaan vanuit Eindhoven, zonder fysieke laadpas, en er vanuit te gaan dat laden geen probleem gaat zijn? :P :)
Ik zou het absoluut niet doen!

Tenslotte staat deze forum vol met honderden berichten hoe waardeloos en dunbevolkt het laadnetwerk is in Duitsland....

(vergeef me mijn cynische, maar gebruikt iemand nog de zoekfunctie hier?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Simply1337 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:14:
[...]

dan even wachten op een weekend en kijken of het symbool weer tevoorschijn komt. :+
En dan ook bewijs dat er plekken vrij zijn en dat Tesla's er wel kunnen laden, he. Want dat is dus wat er mist in het verhaal.

Ik geloof dat dat icoontje verschijnt in de app, ik kan screenshots zien. Maar ik geloof niet dat het icoontje betekent wat jij zegt wat het betekent. Ik geloof de tesla site. Is dat gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:39
Prullenbak84 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:04:
[...]

[...]

Wat er wél gebeurt, is dat tesla's zelf (waar tesla invloed op heeft) de route in de navigatie aan kan passen naar minder drukke superchargers.
Mij staat ook bij dat de SuC's bij grote drukte niet beschikbaar zijn voor niet-Tesla's. Vandaar dat ik een tijdje terug, hier of elders, al zei dat je als niet-Tesla rijder niet 100% kan rekenen op laden bij een SuC en ze daarom ook niet inplan als laadstop. Wel handig als backup natuurlijk.

Ook ik heb hier naar zitten zoeken maar kan nu ook niets vinden wat mijn idee kan bevestigen, maar het past wel in het beeld dat ik van Tesla heb. Ze passen zomaar zaken aan zonder instemming van de klant, zoals laadcurve, of heftige prijsaanpassingen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 00:04
Prullenbak84 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:15:
[...]

En dan ook bewijs dat er plekken vrij zijn en dat Tesla's er wel kunnen laden, he. Want dat is dus wat er mist in het verhaal.

Ik geloof dat dat icoontje verschijnt in de app, ik kan screenshots zien. Maar ik geloof niet dat het icoontje betekent wat jij zegt wat het betekent. Ik geloof de tesla site. Is dat gek?
Los van icoontjes kan ik bevestigen dat afgelopen vrijdag de Supercharger Breda niet in de app stond bij "Uw niet Tesla laden" en nu wel. Navi stuurde mij er met de Tesla wel langs en het was inderdaad erg druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
PeterZ(on) schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:21:
[...]

Mij staat ook bij dat de SuC's bij grote drukte niet beschikbaar zijn voor niet-Tesla's. Vandaar dat ik een tijdje terug, hier of elders, al zei dat je als niet-Tesla rijder niet 100% kan rekenen op laden bij een SuC en ze daarom ook niet inplan als laadstop. Wel handig als backup natuurlijk.

Ook ik heb hier naar zitten zoeken maar kan nu ook niets vinden wat mijn idee kan bevestigen, maar het past wel in het beeld dat ik van Tesla heb. Ze passen zomaar zaken aan zonder instemming van de klant, zoals laadcurve, of heftige prijsaanpassingen.
Ja, het verhaal gaat hier in dit topic zo af en toe, maar verder vind ik het nergens. Dat maakt het zo vaag. En dan hier maar gewoon stellen dat het zo is, zonder bron, verwijzing of bewijs, helpt niet. Beter gaan we dan op zoek naar de waarheid. Dat helpt wellicht wel.

Zeker is het zo dat Tesla soms ook dingen test of dingen doet zonder daar fatsoenlijk over te communiceren. Maar iets als dit wordt, als het waar is, echt wel door nieuws-sites (zeker tesla-specifieke sites) tot op de bodem uitgezocht, zou ik denken. Zelfs al hebben ze maar een vermoeden. En dat we er dan niks over vinden, zegt wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Maurice- schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:22:
[...]

Los van icoontjes kan ik bevestigen dat afgelopen vrijdag de Supercharger Breda niet in de app stond bij "Uw niet Tesla laden" en nu wel. Navi stuurde mij er met de Tesla wel langs en het was inderdaad erg druk.
De hele supercharger stond er uberhaupt niet bij? Dus niet met het verboden-bord-icoon zoals eerder hier beweerd werd? Want dat is dus weer een ander verhaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 09:43
PeterZ(on) schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:21:
[...]

Je lijkt het genuanceerder te brengen, met 'mij staat ook bij'... en 'kan nu ook niets vinden', maar toch blijf je die aanname geloven. Dan klinkt het bij mij nog steeds als borrelpraat op een verjaardag.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
dreamscape schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:32:
[...]

Je lijkt het genuanceerder te brengen, met 'mij staat ook bij'... en 'kan nu ook niets vinden', maar toch blijf je die aanname geloven. Dan klinkt het bij mij nog steeds als borrelpraat op een verjaardag.
Omdat het onderwerp hier aan de orde kwam heb ik ook mijn idee hieromtrent kenbaar willen maken, maar als je iets niet zwart op wit kunt aantonen moet je heel voorzichtig zijn om harde uitspraken te doen. En die doe ik ook niet.

Maar zoals ik al zei, op ander gebied is Tesla bewijsbaar wel onbetrouwbaar gebleken, of in ieder geval niet voorzienbaar. Hoe erg dat is moet een ieder voor zich uitmaken.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 14:43

WCA

PeterZ(on) schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:43:
[...]

Omdat het onderwerp hier aan de orde kwam heb ik ook mijn idee hieromtrent kenbaar willen maken, maar als je iets niet zwart op wit kunt aantonen moet je heel voorzichtig zijn om harde uitspraken te doen. En die doe ik ook niet.

Maar zoals ik al zei, op ander gebied is Tesla bewijsbaar wel onbetrouwbaar gebleken, of in ieder geval niet voorzienbaar. Hoe erg dat is moet een ieder voor zich uitmaken.
Uberhaupt alles van musk wel een beetje toch? :P

Maar goed, tot nu toe het laadnetwerk toch wel een van de betrouwbaardere in mijn ervaring, maar ik laad vrijwel nooit in de spits moet ik zeggen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:56

Mja, voor zover ik het heb kunnen lezen is het wat eenzijdig, 'arme vakantieparken en asociale touristen'. Maar dan denk ik aan de laadpaal bij de camping in Friesland waar ik gisteren was:
€1,33 startkosten
€0,69/kWh
€0,02/minuut

Heb ik dus 40kWh nodig, dan is m'n auto ruwweg 8 uur laden (Kona 2019, 1-fase lader, max 7kW). Dan ben ik dus bijna 39 euro kwijt. In datzelfde artikel werd als rekenvoorbeeld iets gedaan met €0,40/kWh en kwam die 40kWh laden uit op 16 euro.

Ofwel: ja, er zijn asociale touristen. Er zijn ook asociale parkeigenaren - en dat zag ik niet terugkomen in het artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 09:01
vanaalten schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:13:
[...]

Mja, voor zover ik het heb kunnen lezen is het wat eenzijdig, 'arme vakantieparken en asociale touristen'. Maar dan denk ik aan de laadpaal bij de camping in Friesland waar ik gisteren was:
€1,33 startkosten
€0,69/kWh
€0,02/minuut

Heb ik dus 40kWh nodig, dan is m'n auto ruwweg 8 uur laden (Kona 2019, 1-fase lader, max 7kW). Dan ben ik dus bijna 39 euro kwijt. In datzelfde artikel werd als rekenvoorbeeld iets gedaan met €0,40/kWh en kwam die 40kWh laden uit op 16 euro.

Ofwel: ja, er zijn asociale touristen. Er zijn ook asociale parkeigenaren - en dat zag ik niet terugkomen in het artikel.
Dat zijn wel woekertarieven zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
vanaalten schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:13:
[...]

€1,33 startkosten
€0,69/kWh
€0,02/minuut

Heb een tijdje geleden zakelijk geladen bij een bekende evenementenlocatie. Starttarief: 2,50 en 1,25 euro per uur. Kwam er achteraf pas achter, schandalig.

Toch zijn dat keuzes. Ook die keuze om daar bij een laadpaal te gaan staan die duurder is. Je kunt kiezen om een park niet te kiezen omdat ze dure laadpalen hebben of omdat ze geen laadpalen hebben. Een parkeigenaar kan je ook de keuze geven dat je mag laden bij het huisje en dat bijvoorbeeld te verrekenen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik heb de gemeente Leiden gevraagd hoe het kan dat ze niet meedoen met de Zuidholland pas, en dat ze zowel met de oude Allego-palen, als de nieuw aan te vragen palen van Park&Charge en andere spelers (€0.54/KWh+tijdstarief) zulke enorm ongunstige prijzen bedongen hebben. Ben benieuwd of ik een goed antwoord krijg, anders maar een keer een WOO-verzoek doen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Prullenbak84 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:15:
[...]

oke, trek mn woorden terug.

streep is gewoon niet beschikbaar voor iedereen [voorbeeld: gigaberlin] of locatie heeft even slechte data transmissie.

geen symbool voor non-tesla niet beschikbaar, maar ik weet zeker dat tesla wel iets doet met te drukke momenten.

Maar vouch voor de laadlocatie verdwijnt zonder melding bij drukke momenten gedachte..
en wat je niet ziet kun je ook niet gebruiken. even toch een oogje ophouden nu en dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
gremsems schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:14:
[...]

Ik zou het absoluut niet doen!

Tenslotte staat deze forum vol met honderden berichten hoe waardeloos en dunbevolkt het laadnetwerk is in Duitsland....

(vergeef me mijn cynische, maar gebruikt iemand nog de zoekfunctie hier?)
Of de laadpaalstructuur in Duitsland op orde is is de vraag dan ook niet :z
De vraag is of je zonder fysieke laadpas daar tegen problemen gaat lopen of niet. De meesten gebruiken primair een fysieke laadpas en de app slechts als alternatief bij uitzondering. Ik wil juist enkel de apps gebruiken omdat ik geen laadpas heb die in het buitenland werkt en geen tijd heb om er een te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 10:57
Crash schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:32:
[...]

De vraag is of je zonder fysieke laadpas daar tegen problemen gaat lopen of niet.
Het mobiele netwerk in D geeft niet zo'n goede dekking als we in NL gewend zijn.
Het zou dus voor kunnen komen dat je ergens wil laden maar geen sessie kan starten doordat je geen internet hebt op jouw telefoon.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:55
Crash schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:52:
Behoorlijk grote kans dat je het haalt hoor.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
@Crash Misschien ook nog even de Fastned app en de Ionity app erbij zetten, en voor beide plug&charge instellen bij de eerste keer dat je ze gebruikt.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Simply1337 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:37:
[...]

oke, trek mn woorden terug.

streep is gewoon niet beschikbaar voor iedereen [voorbeeld: gigaberlin] of locatie heeft even slechte data transmissie.
Precies. Dus, zoals ik tesla al quotte: "The Supercharger location may be closed." Let ook op "may be" dus er kan ook iets anders mis zijn. Beter niet heen gaan.
geen symbool voor non-tesla niet beschikbaar, maar ik weet zeker dat tesla wel iets doet met te drukke momenten.
Maar dat "zeker weten" is dus nog altijd nergens op gebaseerd. :?

Het enige "iets" wat ze doen, is wat ik al eerder zei en linkte: https://www.teslarati.com...ss-crowded-superchargers/ (dit is overigens ook het enige wat je vindt als je googlet op termen als "tesla hiding busy superchargers from map" en allerlei varianten daarop. Verder vind je niks, nada, noppes. Nog niet het minste gerucht of vermoeden. nul. Je mag van mij "zeker weten" zoveel je wilt, maar voorlopig is het gewoon best wel nonsens.
Maar vouch voor de laadlocatie verdwijnt zonder melding bij drukke momenten gedachte..
en wat je niet ziet kun je ook niet gebruiken. even toch een oogje ophouden nu en dan
"Wat je niet ziet kan je niet gebruiken" is op zich logisch. Ook omdat bijvoorbeeld in het buitenland sowieso niet alle locaties open zijn voor "ons"...maar zou echt een rare strategie van tesla zijn om drukke locaties dan maar te verbergen. Want de keren dat ik bijvoorbeeld bij Tesla geladen heb, ben ik daar zonder app te raadplegen heen gereden (want weet waar ie zit, of staat ook bijvoorbeeld in ABRP of chargemap, google/apple maps o.i.d) en open de tesla-app pas als ik bij de paal sta. Niet dat Tesla zich iets aantrekt van andere apps ofzo, maar toch.

[ Voor 8% gewijzigd door Prullenbak84 op 25-07-2023 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Toevallig ben ik net terug van een reis vanuit de Costa Brava met mijn E-208. Afgezien van het feit dat ik toch vond dat ik te vaak moest stoppen en de kans groot is dat ik het niet weer probeer, was ik uitermate blij verrast over de beschikbaarheid van laadplalen langs de Route du Soleil. Elk benzine station langs die snelweg heeft 6 of meer laadpalen. 16 juli vertrokken en gisteren terug en letterlijk geen enkele keer hoeven te wachten. 1 x moest ik gedwongen doorrijden naar een volgende benzine station, omdat geen enkele paal de authorizatie leek te werken. Dan is het even spannend. In het begin had ik Tesla als voorkeur ingesteld, maar toen ik vond dat ik steeds te ver van de snelweg af moest, ben ik de rest gaan laden langs de snelweg.

Toevallig stond ik gisteren in Luik op een volledig leeg Tesla laadplein, waar er inderdaad ook 3 waren doorgestreept. Er stond verder dus niemand. Ik kan dus ook niet zo snel bedenken waarom die niet beschikbaar zouden zijn. Wellicht toch dan storing ofzo.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Sircuri schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:10:
[...]

Toevallig ben ik net terug van een reis vanuit de Costa Brava met mijn E-208. Afgezien van het feit dat ik toch vond dat ik te vaak moest stoppen en de kans groot is dat ik het niet weer probeer,
Ja. Moet je ook niet doen. Op feesboek heb gestaan dat je met zo’n “duracell op wielen” de stad niet uit kan :p ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Prullenbak84 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:14:
[...]

Ja. Moet je ook niet doen. Op feesboek heb gestaan dat je met zo’n “duracell op wielen” de stad niet uit kan :p ;)
Mja, 14 keer stoppen is toch wel een beetje een limiet.... Kreeg gewoon blaren op mijn handen van stekkers steken :+

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Jaapio_B schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:39:
[...]

Het mobiele netwerk in D geeft niet zo'n goede dekking als we in NL gewend zijn.
Het zou dus voor kunnen komen dat je ergens wil laden maar geen sessie kan starten doordat je geen internet hebt op jouw telefoon.
Dat is wel een goede om te weten ja. Even goed de ontvangst in de gaten houden dus.
Tommie12 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:56:
[...]

Behoorlijk grote kans dat je het haalt hoor.
Sowieso kom ik tot iets over de helft :+
Peter-036 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:15:
@Crash Misschien ook nog even de Fastned app en de Ionity app erbij zetten, en voor beide plug&charge instellen bij de eerste keer dat je ze gebruikt.
Fastned heb ik al. Die van Ionity ga ik eens checken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-05 22:22
Crash schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:26:
[...]

Dat is wel een goede om te weten ja. Even goed de ontvangst in de gaten houden dus.

[...]

Sowieso kom ik tot iets over de helft :+

[...]

Fastned heb ik al. Die van Ionity ga ik eens checken :)
Het gaat dan om het instellen van plug and charge zoals @Peter-036 al zegt. Zodat je niet afhankelijk bent van het bereik van het mobiele netwerk.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
het komt van een periode toen de non-tesla's voor het eerst open waren en het eerste exodus naar frankrijk begon in begin 2022 [Wintersport enzo].

In die tijd was de route gewoon zeer dun bezaaid met laders van andere partijen en ook beschikbare non-tesla lader locaties was een handjevol. Dus er was een moment geweest dat het voor paar uur bepaalde locaties gewoon niet beschikbaar was door de drukte [wellicht verdween het van de map, maar dat terzijde. te lang geleden]

anno zomer 2023 is de route du'soleil veel makelijker geworden, er zijn amper blackspots meer over en qua mogelijkheid om te laden is gewoon zeer goed. of het nou bij total, ionity of tesla is. er zijn gewoon honderden laders bijgekomen in een jaar tijd en dus is de drukte ook beter verspreid nu [behalve SuC metz... want grote winkelcentrum :+ ]

dat is het achterliggende gedachte wat is blijven hangen zegmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Simply1337 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:27:
[...]

het komt van een periode toen de non-tesla's voor het eerst open waren en het eerste exodus naar frankrijk begon in begin 2022 [Wintersport enzo].

In die tijd was de route gewoon zeer dun bezaaid met laders van andere partijen en ook beschikbare non-tesla lader locaties was een handjevol. Dus er was een moment geweest dat het voor paar uur bepaalde locaties gewoon niet beschikbaar was door de drukte [wellicht verdween het van de map, maar dat terzijde. te lang geleden]

anno zomer 2023 is de route du'soleil veel makelijker geworden, er zijn amper blackspots meer over en qua mogelijkheid om te laten is gewoon zeer goed. of het nou bij total, ionity of tesla is. er zijn gewoon honderden laders bijgekomen in een jaar tijd en dus is de drukte ook beter verspreid nu [behalve SuC metz... want grote winkelcentrum :+ ]

De enige aanbieder die ik had uitgesloten in de ABRP app was TotalEnergies.... een of andere vage reden kreeg ik nooit een werkende laadsessie bij die laadpalen.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Simply1337 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:27:
[...]

[…]

Goed verhaal, maar geen enkele aanleiding om te geloven dat t toen wel waar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 21:28
Nog een andere vraag: ik wil Tronity wel eens twee weken op proef gebruiken. Als ik mij hiervoor wil registreren wordt er gevraagd om een Referral code. Ik heb al een poos zitten zoeken waar ik die nou zou kunnen krijgen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaisan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:25
daemonix schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:45:
[...]

Toen ik dat in een ander draadje aanhaalde (met Jedlix als voorbeeld) werd ik weggelachen in de zin van dat gebeurt niet meer. Wel dus. 5 kWh per dag is best heel veel.
Ik kan me niet voorstellen dat dit nog steeds gebeurt. De 'oude' versie van het slim laden werkte enkel met Tesla's en de Tesla API, waarin inderdaad soms het verbruik in stand-by op kon lopen door hoe sommige API calls werkten. Nu werkt het met de laadpalen direct, in principe is er geen direct lijntje meer tussen Vandebron en de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
(jarig!)
Sircuri schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:23:
[...]

De enige aanbieder die ik had uitgesloten in de ABRP app was TotalEnergies.... een of andere vage reden kreeg ik nooit een werkende laadsessie bij die laadpalen.
De Fransen zijn hier ook niet zo over te spreken en van wat ik wel eens lees wordt Total Energies vermeden juist vanwege de boel niet aan de praat krijgen, of dat er een veelvoud buiten werking is.

Kijk bijvoorbeeld bij Total Energies aan de A34/E46, een stuk boven Reims/Rethel (ik check die toevallig vrij veel ivm aankomende vakantie), vaak zie ik er 2 tot 4 niet werkend, nu weer 3 niet werkend zag ik.
Een paar weken geleden lag de boel er helemaal uit voor een paar dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Zjanzjak schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:03:
[...]

De Fransen zijn hier ook niet zo over te spreken en van wat ik wel eens lees wordt Total Energies vermeden juist vanwege de boel niet aan de praat krijgen, of dat er een veelvoud buiten werking is.

Kijk bijvoorbeeld bij Total Energies aan de A34/E46, een stuk boven Reims/Rethel (ik check die toevallig vrij veel ivm aankomende vakantie), vaak zie ik er 2 tot 4 niet werkend, nu weer 3 niet werkend zag ik.
Ik heb er in Frankrijk toch altijd wel kunnen laden, meest met Chargemap maar ook een keer met Shell. Maingau zou het ook moeten doen maar dat is mij nog nooit gelukt. Maar van de grote aanbieders is TotalEnergies toch wel de minst betrouwbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 06:56
Is Tesla al met ontmoedigingsbeleid bezig bij SuCs? Valt me op dat bv nu Metz Sud maar twee laders vrij heeft voor non Tesla’s. Terwijl in mijn Tesla gewoon bijna alles vrij is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Inspired schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:22:
Is Tesla al met ontmoedigingsbeleid bezig bij SuCs? Valt me op dat bv nu Metz Sud maar twee laders vrij heeft voor non Tesla’s. Terwijl in mijn Tesla gewoon bijna alles vrij is.
Ik zie in Chargefinder dat er 7 bezet zijn en 3 vrij. Twee zijn in storing. Mijn app geeft aan 2 beschikbaar en 2 in storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PeterZ(on) schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:30:
[...]

Ik zie in Chargefinder dat er 7 bezet zijn en 3 vrij. Twee zijn in storing. Mijn app geeft aan 2 beschikbaar en 2 in storing.
Dat is gewoon Metz denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Laatst online: 23:50
PeterZ(on) schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:22:
[...]
Ik heb er in Frankrijk toch altijd wel kunnen laden, meest met Chargemap maar ook een keer met Shell.
...
In Frankrijk tijdens onze vakantie had ik een Shell laadkaart én een Chargemap laadkaart. Daarmee geraakte je al behoorlijk ver. Wel, aan alle laadpunten waar ik met Chargemap kon laden, kon ook de Shell Recharge laadkaart worden gebruikt, tegen de lokale tarieven, terwijl Chargemap (om begrijpelijke redenen) altijd een beetje boven die tarieven uitkomt...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Inspired schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:32:
[...]

Dat is gewoon Metz denk ik.
Excuus, ik zat naar Hauconcourt te kijken. Metz sud staat op twee na alles ontoegankelijk in Chargefinder, dus toch niet bezet. Misschien een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PeterZ(on) schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:36:
[...]

Excuus, ik zat naar Hauconcourt te kijken. Metz sud staat op twee na alles ontoegankelijk in Chargefinder, dus toch niet bezet. Misschien een storing.
Ja. Terwijl in mijn Tesla gewoon alles toegankelijk en vrij is. Soortgelijke situatie was er eerder deze week bij Dijon ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Inspired schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:39:
[...]

Ja. Terwijl in mijn Tesla gewoon alles toegankelijk en vrij is. Soortgelijke situatie was er eerder deze week bij Dijon ook al.
Vreemd die verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
En zo houden we t verhaal vrolijk in stand.

Goed bezig mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 20:38
Zjanzjak schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:03:
[...]
Zo’n 15km verder in Rethel zit een dubbele Allegro 150kW lader bij de Carrefour vlak langs de A34. Mooie backup voor als de TotalEnergies niet werkt.

Iemand al een mooi tarief gevonden voor TE op CCS? Het beste waar ik zelf op kwam is Freshmile met +- € 0,54 per kWh bij 75kW (vanwege deels tijdstarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

Prullenbak84 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:57:

Goed bezig mensen!
Op de Tesla site staat dat de superchargers beperkt opengesteld zijn voor andere merken. Het gebruik van de voor veel uitleg vatbare term beperkt is niet voor niets. Ze kunnen dus gewoon doen wat ze willen.

In de praktijk zal het er op neerkomen dat er absoluut 0% kans is dat een Tesla moet wachten omdat er een vreemd merk staat te laden.
De beperking instellen op basis van alleen de piek op zwarte zaterdag is natuurlijk niet handig, dan loop je in de rest van het jaar vrijwel zeker omzet mis.
Een meer flexibele beperking is veel logischer, en bij kleine-, deels in onderhoud- dan wel drukke locaties is het dan soms pech voor de vreemde merken.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Prullenbak84 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:57:

Goed bezig mensen!
Ik denk eerder dat Tesla zelf het verhaal in stand houdt door de verschillende beschikbaarheids info. Maar goed, de zwarte zaterdagen komen eraan dus we gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PeterZ(on) schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:56:
[...]

Ik denk eerder dat Tesla zelf het verhaal in stand houdt door de verschillende beschikbaarheids info. Maar goed, de zwarte zaterdagen komen eraan dus we gaan het meemaken.
Bij meerdere locaties staan nu stalls op “inaccessible”. Terwijl die in mijn Tesla wel gewoon beschikaar zijn. Lijkt er toch op dat ze stalls reserveren voor Tesla rijders. Vind ik natuurlijk niet erg. :) Al zijn het er bij Metz Sud wel heel veel. Zo druk is het daar nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:54
Inspired schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:22:
[...]

Bij meerdere locaties staan nu stalls op “inaccessible”. Terwijl die in mijn Tesla wel gewoon beschikaar zijn. Lijkt er toch op dat ze stalls reserveren voor Tesla rijders. Vind ik natuurlijk niet erg. :) Al zijn het er bij Metz Sud wel heel veel. Zo druk is het daar nou ook weer niet.
Dan is dus een abbo onbetrouwbaar bij Tesla, zelfs al is het enkel voor de vakantie periode.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Brotuck schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:30:
[...]

Dan is dus een abbo onbetrouwbaar bij Tesla, zelfs al is het enkel voor de vakantie periode.
Nou ja, een abbo geeft je natuurlijk geen garantie op een vrije stall. Dat heeft een Tesla rijder ook niet altijd. Al mogen ze dit wel iets beter communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
koboy schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:29:
[...]

Op de Tesla site staat dat de superchargers beperkt opengesteld zijn voor andere merken. Het gebruik van de voor veel uitleg vatbare term beperkt is niet voor niets. Ze kunnen dus gewoon doen wat ze willen.
Natuurlijk kunnen ze dat. Maar doen ze t ook?
In de praktijk zal het er op neerkomen dat er absoluut 0% kans is dat een Tesla moet wachten omdat er een vreemd merk staat te laden.
Is een aanname.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
[...]

Hoe heb jij Tournus staan, die geeft Chargefinder op allemaal ontoegankelijk? En ten oosten van Luxemburg ook maar 1 beschikbaar en 2 ontoegankelijk. Wellicht dat er toch wat aan de hand is.

Dat een Tesla rijder kan laden is natuurlijk fijn :) maar als het werkelijk zo is dat niet Tesla rijders zomaar geweerd kunnen worden is dat natuurlijk geen reclame. Als ik elke keer bij een dichte winkel of horeca kom te staan dan ga ik daar natuurlijk niet meer naar toe. Tenzij er geen keus is, en de keus in laders wordt steeds groter.

Ik wil er toch eerst meer bewijs van zien voor een conclusie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
PeterZ(on) schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:56:
[...]

Nog altijd lees ik hier vooral/enkel speculatie en aannames, en zolang er nog letterlijk nergens anders melding van gemaakt wordt, vind ik dat gek.

Maar we gaan t inderdaad zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:54
Inspired schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Nou ja, een abbo geeft je natuurlijk geen garantie op een vrije stall. Dat heeft een Tesla rijder ook niet altijd. Al mogen ze dit wel iets beter communiceren.
Helemaal mee eens hoor, maar als niet tesla rijder is de onzekerheid nog ietsje hoger. Want vaak reken je wel op bepaalde locaties die dan ineens niet meer beschikbaar zijn. En dat is dan net op plekken waar andere aanbieders dan minder aanwezig zijn. Als Tesla rijder kun je erop wachten totdat een stall vrijkomt.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Inspired schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Of misschien - gek idee hoor, dit - is er wel helemaal niks te communiceren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Prullenbak84 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:40:
[...]

Of misschien - gek idee hoor, dit - is er wel helemaal niks te communiceren. ;)
Dat kan. Als je het niet wil geloven is het helemaal prima. Maar als een stall een storing heeft staat er wat anders. “Inaccessible” vind ik geen gekke status als ze niet Tesla’s op die stall weren.

Maar je kunt ook gewoon je kop in het zand steken en op iederen reageren dat het niet waar is.

Ik zal het dinsdag testen. Via de app (voor non-Tesla’s) kun je de stalls niet selecteren nu. Als ik er met een Tesla wel kan laden weten we genoeg lijkt me.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 26-07-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Inspired schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:45:
[...]

Dat kan. Als je het niet wil geloven is het helemaal prima. Maar als een stall een storing heeft staat er wat anders. “Inaccessible” vind ik geen gekke status als ze niet Tesla’s op die stall weren.
Waar staat dat letterlijk “inaccessible” dan? Want eerder hadden we icoontjes op de kaart en doorgestreepte stalls. Nergens tekst.
Maar je kunt ook gewoon je kop in het zand steken en op iederen reageren dat het niet waar is.
Nuanceverschil: ik zeg niet dat het niet waar is, ik geloof het alleen nog niet. Noem het “je kop In t zand steken”, maar dan kan ik jou net zo goed naïef en goedgelovig noemen. Lijkt me nergens voor nodig toch?

Vind t alleen best wel kwalijk dat t hier voor waar wordt aangenomen en ook gewoon wordt rondgebazuind. De enige keer nog stelliger dan de andere keer. Snap daar niks van.
Ik zal het dinsdag testen. Via de app (voor non-Tesla’s) kun je de stalls niet selecteren nu. Als ik er met een Tesla wel kan laden weten we genoeg lijkt me.
Dan hebben we een beetje bewijs, maar of we dan genoeg weten, bepalen we dan wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Prullenbak84 op 26-07-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-05 08:21
JazzMatazz schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:47:
Nog een andere vraag: ik wil Tronity wel eens twee weken op proef gebruiken. Als ik mij hiervoor wil registreren wordt er gevraagd om een Referral code. Ik heb al een poos zitten zoeken waar ik die nou zou kunnen krijgen. Iemand een idee?
Knip

[ Voor 2% gewijzigd door Notna op 27-07-2023 20:49 . Reden: Geen referrals aub ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-05 15:25
Prullenbak84 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:41:
"Wat je niet ziet kan je niet gebruiken" is op zich logisch. Ook omdat bijvoorbeeld in het buitenland sowieso niet alle locaties open zijn voor "ons"...maar zou echt een rare strategie van tesla zijn om drukke locaties dan maar te verbergen. Want de keren dat ik bijvoorbeeld bij Tesla geladen heb, ben ik daar zonder app te raadplegen heen gereden (want weet waar ie zit, of staat ook bijvoorbeeld in ABRP of chargemap, google/apple maps o.i.d) en open de tesla-app pas als ik bij de paal sta. Niet dat Tesla zich iets aantrekt van andere apps ofzo, maar toch.
Toch is dat wat ik zo'n 10 dagen geleden bij Tesla Füssen heb meegemaakt. Had vlakbij een hotel geboekt en bij aankomst was de locatie niet zichtbaar in de Tesla app. Terwijl ik die locatie eerder wel kon zien als niet-Tesla laadmogelijkheid. Nadat later een laadpaal vlakbij het hotel geen sjoege gaf, keek ik weer in de Tesla app en warempel, daar was-ie weer! Toen 's avonds daar geladen.
Ik kan niet bewijzen dat de laders tijdelijk vol zaten o.i.d. maar frappant is het wel.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
Gemiste kans van Tesla. Dacht 1 aanbieder te hebben voor de vakantie, maar precies zo als Elon, wispelturig en onbetrouwbaar.

Jammer weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 21:28
Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 27-07-2023 20:50 . Reden: Referral weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
[...]

Goed. Nog even over Metz Sud dan. Momenteel staat er in de Tesla App (voor non Tesla’s) “2 van 28 stalls beschikbaar”. Dat is heel weinig, om dit tijdstip. Ik kan met niet voorstellen dat er nu 26 auto’s staan te laden. Maar ik kan me om dezelfde reden ook niet voorstellen dat er op dit moment andere merken worden geweerd wegens drukte. Plus: waarom zou je dan die twee stalls wél kunnen kiezen?

Ik wil dus best met jullie meegaan dat er iets niet helemaal lekker lijkt te gaan. Maar dat non-teslas worden geweerd, bij drukte of random of wat dat ook, is écht een veel te voorbarige conclusie.

T woord “inaccessible” (of nl vertaling daarvan) komt trouwens nergens voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Prullenbak84 op 26-07-2023 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Prullenbak84 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:23:
[...]

T woord “inaccessible” (of nl vertaling daarvan) komt trouwens nergens voor.
Jawel, hier: https://chargefinder.com/...z-sud-supercharger/99rjpd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Och ja, dat is niet eens de Tesla App. Waar hebben we t nou de hele tijd over?

Als we hier hele theorieën gaan ophangen aan t feit dat een andere app afwijkende informatie geeft dan wat iemand in zijn tesla ziet, en daar de conclusies aan verbinden over wat Tesla wel en niet voor onvoorspelbare dingen doet….kunnen we nog wel even doorgaan…

We hebben t toch over de vraag of Tesla non-teslas blockt/weert? Waarom zou dat via chargefinder gaan? En wat dan als iemand met een Tesla op Chargefinder kijkt?!?

[ Voor 12% gewijzigd door Prullenbak84 op 26-07-2023 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Prullenbak84 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:52:
[...]

Och ja, dat is niet eens de Tesla App. Waar hebben we t nou de hele tijd over?

Als we hier hele theorieën gaan ophangen aan t feit dat een andere app afwijkende informatie geeft dan wat iemand in zijn tesla ziet, en daar de conclusies aan verbinden over wat Tesla wel en niet voor onvoorspelbare dingen doet….kunnen we nog wel even doorgaan…

We hebben t toch over de vraag of Tesla non-teslas blockt/weert? Waarom zou dat via chargefinder gaan? En wat dan als iemand met een Tesla op Chargefinder kijkt?!?
De Tesla app heb ik niet bij de hand maar daar staat ook iets van 2 van zoveel beschikbaar of nul van zoveel. Installeer zelf even die app dan zie het zelf.

Pagina: 1 ... 78 ... 216 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2