Dit lijkt erg op het standpunt dat EV's alleen voor mensen met eigen oprit of garage zijn. Zo komen we er niet. Het kip/ei-probleem moet aan beide kanten worden aangepakt: meer EV's (en dus misschien tijdelijk drukte bij de laadpaal) en meer laadpalen. Maar die laadpalen komen pas later, omdat je ze pas kunt aanvragen als je de EV eenmaal hebt.
Het is ook overdreven simpel gesteld, want in het algemeen is het niet 1 specifiek laadplekje. Daar begint het wellicht, maar zonder ingrijpen blijft het niet bij 1 aso die zonder te laden bij de laadpaal parkeert, maar doen steeds meer mensen het. Hier zijn er bijvoorbeeld 3 laadpalen binnen 5 minuten lopen, dat is wel te doen. Maar als er bij die 6 plaatsen dan 4 EV's en 2 ICE's staan, moet je dan maar geen EV rijden... omdat andere mensen foutparkeren en 33% van de laadinfrastructuur onnodig bezet houden? Of mogen we gewoon terecht gefrustreerd zijn vanwege die eikels?
Ook wie geen privéparkeerplaats heeft, zou gewoon met een EV moeten kunnen en mogen rijden, en die dan kunnen opladen zonder last te hebben van foutparkeerders. "Dan moet je geen EV rijden" kun je wat mij betreft beter in een petrolhead-topic zetten dan in een EV-topic; het staat hier heel vreemd.
---
Terzijde, voor de diverse mensen die een vriendelijk briefje onder een ruitenwissen "eigenrichting" noemen: kom op zeg. Stickers plakken gaat me zeker te ver, en een ruitenwisser omhoog klappen vind ik op het randje, maar zelfs een briefje al karakteriseren als "passief-agressief" en "voor eigen rechter spelen" zegt wellicht wat over welke tekst je zelf zo'n briefje zou schrijven. Hou 't gewoon vriendelijk, heb er begrip voor dat het een oprechte vergissing kan zijn, dan zal de gemiddelde ontvanger van zo'n briefje gewoon voortaan ergens anders parkeren. Hier in de buurt lijkt het in ieder geval erg goed te werken; er zijn precies 2 aso's die opzettelijk bij laadpalen parkeren zonder te laden, en de rest doet het geen tweede keer meer.
Steeds handhaving of politie bellen, zoals de eigenrichting-roepers suggereren, vind ik zelf juist de minder gezellige methode.
[
Voor 7% gewijzigd door
Juerd op 23-07-2023 00:20
]