Zo, heel veel korter door de bocht ging niet meer lukken, of wel?
Ok...In de maatschappij hebben we regels afgesproken, en daar ook consequenties aan verbonden. Als je fout geparkeerd staat, kan je een boete riskeren. Daar is handhaving voor. Dus als je zo graag mee wil doen in de maatschappij, dan ga je niet voor eigen rechter spelen. Dat was het punt: Als jij het zo belangrijk vindt, dan bewandel je de wegen die we als maatschappij samen daarvoor hebben ingesteld.
Maar goed....
Kijk, ik heb zelf eigen terrein waar ik kan laden en absoluut geen last heb van ICE rijders die vinden dat je op EV plekken mag staan /blokkeren, en tóch kom ik op voor de EV rijders die dat wél nodig hebben.
ZIE ik het gebeuren, doe ik gelijk mijn mond open, ik ben niet bang aangelegd, maar meestal zie je dat niet gebeuren en is het gewoon een feit.
Als je het ziet gebeuren, tja, in dat geval zeg ik er ook op mijn vriendelijkst wat van. Maar dat doe ik ook als ik iemand op een andere manier fout zie parkeren. Je behoedt diegene dan ook van een eventuele boete. Zie je serieus echt niet hoe dit héél wat anders is, dan anoniem een passief-agressief briefje of sticker achterlaten?
Heb jij eigen terrein /laadmogelijkheid? en ook op werk?
Nee. Ik kan in principe voor de deur laden, omdat het uitrollen van een kabel over de stoep gedoogd lijkt te worden. Maar dat kan niet altijd, en laad daardoor ook soms bij de paal in de straat, of als ik natuurlijk verder van huis ben. Ik ben dus ook regelmatig afhankelijk van openbaar laden. Buiten dat zie ik ook gewoon weleens ICE autos bij laadpalen staan, of ev's een weekend lang kleven. Nou, die discussie hebben we hier ook weleens uitgebreid gehad...
Tot zover duidelijk. En ja natuurlijk sta je volkomen in je recht de andere kant uit te kijken.
Ik denk ook dat deze discussie steeds weer zal opduiken omdat:
-er steeds meer EV rijders bijkomen die óók graag op straat willen laden en hier tegenaan lopen
-er steeds meer laadplekken nodig zijn
-en steeds méér EV rijders tegen ICE "blockers" aanhikken
Dus ja, als jij jouw mening geeft aan de volgende (nieuwe?) EV rijder hier,
krijg je wederom hoor en wederhoor, óók van mij.
En als er hier weer trots verteld wordt over stickers, briefjes en andere dingen op en aan andermans auto, zal ik het zo af en toe kunnen laten om iets te zeggen, maar zo af en toe ook niet. Die hele sfeer die bijna lijkt op "jaaa lekker, een sticker en de ruitenwisser omhoog, als dreigement dat ie de volgende keer kapot is! dat zal ze leren, die asociale ICE-rijders!", daar pas ik écht voor.
Omdat ik nog steeds vind dat je a) met je handen van andermans spullen af moet blijven, en b) omdat je agressie op kan wekken die zich kan richten op auto's/mensen waar jij geen weet van hebt.
Allebei deze punten heb je nog niet geadresseerd, wat er stiekem best wel op wijst dat je dit wegwuift en niet boeit. Dus je bent heel druk met je territorium-drift, en vindt het asociaal dat ik "de andere kant op kijk", maar tegelijkertijd zie je niet de consequenties van wat jij doet. Kortom: geen greintje reflectie, maar meteen wijzen met dat vingertje. En dan beginnen over “de maatschappij dat zijn wij”?
Nu kán het ook zo zijn dat EV rijders meer ervaring op hebben gedaan sinds de vorige discussie en dat standpunten meer/minder verschuiven.
Stel, jij gaat verhuizen, komt in een huis ZONDER laadmogelijkheid en bent aangewezen op straat laden,
en ja, op die plekken staan regelmatig ICE blockers.
dan zóu het kunnen dat jij flink gaat balen....
maar kan ook zijn... dat je schouder ophalend meerdere /een paar (grotere) cirkels gaat omrijden om een laadplek te vinden.
Wie zal het zeggen..
Als ik bij een bezette laadpaal kom, door wat voor auto dan ook, dan mopper ik even en rijdt inderdaad door naar de volgende. Als het een ICE was, mopper ik wat harder. Maar ik ga niet aan die auto komen, geen briefje achterlaten met alle gevolgen van dien. Want daar schiet ík niks mee op (ik moet nog steeds verder naar een andere laadpaal), die bestuurder niks mee op (hééél misschien wist diegene het niet en leert ie wat, maar die kans is klein), het milieu niks mee op (lekker weer een briefje op straat), en andere EV-rijders niks mee op (dit punt moet nu wel duidelijk zijn).
[
Voor 5% gewijzigd door
Prullenbak84 op 22-07-2023 11:58
]