Niet doen. Las gisteren een stukkie waarin een wegenwacht uitlegde waarom. Kan AD geweest zijn....Ronald Koeman schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:44:
Heeft er iemand hier ervaring met laden tijdens parkeren bij een veerhaven? Ik krijg eind Augustus mijn eerste EV en ga in September een weekje naar een Duits waddeneiland (de auto blijft aan wal). Nou is er vermoedelijk wel een laadpaal aanwezig op de parkeerplaats waar de veerhaven is maar 1) weet je niet zeker of die vrij is en 2) mag je die aan de lader hangen terwijl je hem er pas een week later weer af kan halen?
Bottom line: zolang je aangekoppeld bent communiceert de auto met de laadpaal. Dit stuk zit op het 12V circuit. Aangekoppeld houden is heel grote kans op lege 12V accu en een auto die niets meer doet. De 12V accu is namelijk ook nodig om het hoogvoltage omvormer gebeuren aan te zetten.
Daarnaast is het nogal not done, zoals anderen ook al aangeven. Gewoon zorgen dat je redelijk vol aankomt, en in geval van een PHEV: jammer, die kosten vallen op de vakantie in het niet.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!