[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:25
PeterZ(on) schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 00:06:
[...]

De Tesla app heb ik niet bij de hand maar daar staat ook iets van 2 van zoveel beschikbaar of nul van zoveel. Installeer zelf even die app dan zie het zelf.
Ja de tesla App heb ik zelf. Dat zeg ik hierboven ook, dat daar 2/28 stond (intussen 4)

Maar inspired haalt t woord “inaccesible” aan, en zegt daarbij dat dat een logische term is als je non-teslas weert. Maar dit is dus tekst van chargefinder, en niet van tesla. Kom op nou…

Maar goed. Ik ben er klaar mee. Ik lees de nieuwsberichten wel, dat mensen met non-teslas bij een vrije supercharger staan en niet kunnen laden, en Tesla’s wel. En dat dat hier op t forum ontdekt is voordat Tesla-fans in heel Europa iets door hadden. /s

Wel jammer dat ondertussen de geloofwaardigheid van dit hele topic een dikke deuk oploopt op deze manier. Want mensen roepen blijkbaar maar wat.

Voor nu: Welterusten! ;w

[ Voor 7% gewijzigd door Prullenbak84 op 27-07-2023 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
Wat vreemd dat iemand Tesla een slecht naam probeert te geven. In mijn reis naar Duitland en Zwitserland heb ik alleen maar bij Tesla geladen en dat ging prima.Ik heb geen Tesla.
Altijd veel stalls en een veel beter prijs als de vaak naastliggende andere snel laders.
Overigens zie ik in mijn Tesla app 28/28 beschikbaar in Metz

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ondertussen in Metz sud weer alle 28 stalls beschikbaar.

Ik ben overtuigd: ze waren vannacht vast geblokkeerd voor non-Tesla’s wegens de drukte _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Prullenbak84 op 27-07-2023 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22-09 04:55
Meestermaas schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:07:
Gemiste kans van Tesla. Dacht 1 aanbieder te hebben voor de vakantie, maar precies zo als Elon, wispelturig en onbetrouwbaar.

Jammer weer.
Wees blij dat Tesla wel een vooruit ziende blik had en al 10 jaar geleden begonnen is met het uitrollen van een Superchargernetwerk terwijl (bijna) alle traditionele automerken evs aan het afbranden waren. Kon niet, kan niet, onmogelijk etc. Dan mogen Tesla rijders wel een voordeeltje hebben lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
Zou er nu een Tesla eigenaar naar Metz Sud willen kijken, ik heb nu 10:32 beschikbaar: 0/28

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:40

WCA

MarkV6 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:32:
Zou er nu een Tesla eigenaar naar Metz Sud willen kijken, ik heb nu 10:32 beschikbaar: 0/28
1/28 beschikbaar, non-tesla

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 22:06
MarkV6 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:32:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3krmWKnu-1dIBZnK2z42u0RdvkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MLYiLi0sNTYjTAwzED0hAP5V.png?f=fotoalbum_large

Ook non tesla

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkV6
Heb even een vriend gevraagd die een Tesla heeft, die ziet er nu 0 en soms 2 vrij in Metz.
Dus als non Tesla wordt je niet benadeeld, Mogelijk kun je niet laden omdat (ik) 2 plaatsen nodig heb omdat de aansluiting aan de verkeerde kant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:09
WCA schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:34:
[...]

1/28 beschikbaar, non-tesla
Als ik bijvoorbeeld op Chargemap kijk, die je ook toegang tot de SuC's geeft, dan zie ik dat Metz Sud helemaal vrij is. Dat is dus een ander beeld dan de Tesla app laat zien. Dus er is iets niet in orde want anders zou je die verschillen niet hebben.

Dat andere sites zoals Chargefinder een afwijkend beeld laat zien zou nog kunnen, maar dat je een verschil ziet tussen de Tesla app en Chargemap app zou gezien hun samenwerking toch niet mogelijk moeten zijn. Er gaat duidelijk iets niet helemaal goed.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

PeterZ(on) schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:16:
[...]

Als ik bijvoorbeeld op Chargemap kijk, die je ook toegang tot de SuC's geeft, dan zie ik dat Metz Sud helemaal vrij is. Dat is dus een ander beeld dan de Tesla app laat zien. Dus er is iets niet in orde want anders zou je die verschillen niet hebben.

Dat andere sites zoals Chargefinder een afwijkend beeld laat zien zou nog kunnen, maar dat je een verschil ziet tussen de Tesla app en Chargemap app zou gezien hun samenwerking toch niet mogelijk moeten zijn. Er gaat duidelijk iets niet helemaal goed.
Als er een app is die het vaak niet bij het rechte eind heeft in mijn ervaring is het wel Chargemap. Of een paal bezet is kan je niet opmaken uit die app, klopt net zo vaak wel als niet...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
PeterZ(on) schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:16:
[...]
Als ik bijvoorbeeld op Chargemap kijk, die je ook toegang tot de SuC's geeft, dan zie ik dat Metz Sud helemaal vrij is.
Dan is het beste om alleen de Tesla app te gebruiken, ik zou in Metz kunnen laden voor €0.32 dus ik hoef helemaal geen andere te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
MarkV6 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:20:
[...]

Dan is het beste om alleen de Tesla app te gebruiken, ik zou in Metz kunnen laden voor €0.32 dus ik hoef helemaal geen andere te weten.
Ik heb liever het gemak van Autocharge van Fastned en anders gebruik ik voor 39ct de Triple van Ionity in Frankrijk zonder abo. :) @WCA dat Chargemap foute info geeft is ook wel mijn ervaring, maar dat doen er wel meer. Maar dat wijt ik eerder aan het synchroniseren van data wat tijd kost. Maar allemaal bezet of allemaal vrij dat is toch echt ergens een fout in mijn ogen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 23:24
Ik heb ook even gecheckt bij iemand met een Tesla en die ziet inderdaad hetzelfde aantal vrije laadpalen als non-Tesla, dus daar zit het onderscheid niet. Als non-Tesla kun je zelfs iets meer zien: je ziet bijv bij Metz Sud bij het kiezen van het stationsnummer dat bijna alle stationsnummers zijn doorgestreept met uitzondering van 2D, 7A en 7B (bij mij in ieder geval), wat zou betekenen dat maar 3 laadpalen operationeel zijn. Dit terwijl er bovenin het scherm niet staan dat er laadpalen buiten bedrijf zijn, zoals bijv. wel bij de andere Metz locatie zo is: daar staat bovenin het scherm dat laadpalen 2A, 2B, 6A en 6B buiten bedrijf zijn en die zijn ook doorgestreept in het laadpalen overzicht onderaan.

Geen idee wat er dan wel aan de hand is in Frankrijk, maar het maakt het vertrouwen op de Tesla superchargers wel minder. Op dit moment hebben de volgende laadlocaties dit rare gedrag (wat ik zo snel kan zien):
- Metz Sud
- Tournus
- Le Bosc
Maar dit verschilt dus per moment van de dag (gisteren was het bijv. bij Lyon zo).

Ik ben wel benieuwd wat er nu aan de hand is, maar tenzij een nieuwssite dit oppikt, zal dat waarschijnlijk niet duidelijk worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
MarkV6 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:05:
Heb even een vriend gevraagd die een Tesla heeft, die ziet er nu 0 en soms 2 vrij in Metz.
Dus als non Tesla wordt je niet benadeeld,
vithar schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:54:
Ik heb ook even gecheckt bij iemand met een Tesla en die ziet inderdaad hetzelfde aantal vrije laadpalen als non-Tesla, dus daar zit het onderscheid niet.
Aan de rest: Nu dit voorlopig-niks-meer-dan-broodje-aap-verhaal maar even laten rusten, dan? Tot we weten wat er aan de hand is?
Als non-Tesla kun je zelfs iets meer zien: je ziet bijv bij Metz Sud bij het kiezen van het stationsnummer dat bijna alle stationsnummers zijn doorgestreept met uitzondering van 2D, 7A en 7B (bij mij in ieder geval), wat zou betekenen dat maar 3 laadpalen operationeel zijn. Dit terwijl er bovenin het scherm niet staan dat er laadpalen buiten bedrijf zijn, zoals bijv. wel bij de andere Metz locatie zo is: daar staat bovenin het scherm dat laadpalen 2A, 2B, 6A en 6B buiten bedrijf zijn en die zijn ook doorgestreept in het laadpalen overzicht onderaan.

Geen idee wat er dan wel aan de hand is in Frankrijk, maar het maakt het vertrouwen op de Tesla superchargers wel minder. Op dit moment hebben de volgende laadlocaties dit rare gedrag (wat ik zo snel kan zien):
- Metz Sud
- Tournus
- Le Bosc
Maar dit verschilt dus per moment van de dag (gisteren was het bijv. bij Lyon zo).

Ik ben wel benieuwd wat er nu aan de hand is, maar tenzij een nieuwssite dit oppikt, zal dat waarschijnlijk niet duidelijk worden.
Inderdaad. Ik zag op chargemap ook iemand die 5 dagen geleden had gemeld dat heel metz sud niet toegankelijk was. Kan van alles zijn. Onderhoud? Connectiviteit-problemen? Gewoon technische problemen? Laadpaal stuk, of alleen de app of servers van tesla?

Wie het weet mag het zeggen. Maar speculeren doen we niet meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
Zou me niks verbazen dat het een dynamisch geregelde systeem is, afhankelijk van de beschikbare capaciteit in de regio. Tesla zet liever palen uit dan alle palen terugregelen naar bijv. 50 kW. Tesla heeft user experience hoog in het vaandel staan.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ik zie trouwens dat Tesla weer gezakt is in prijs, veel plekken in NL 36 cent voor snelladen (non-tesla) in de daluren en 45 cent in de piekuren.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:41
thys schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:27:
[...]

Zo’n 15km verder in Rethel zit een dubbele Allegro 150kW lader bij de Carrefour vlak langs de A34. Mooie backup voor als de TotalEnergies niet werkt.
Dank, had 'em zelf ook al gespot. ;)
In ander topic (Lange ritten met elektrische auto in Europa) hier nog een vraag over gesteld.
Ziet er iig vrij betrouwbaar uit dus dat zal waarschijnlijk een stop gaan worden.
WCA schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:52:
Ik zie trouwens dat Tesla weer gezakt is in prijs, veel plekken in NL 36 cent voor snelladen (non-tesla) in de daluren en 45 cent in de piekuren.
Die in Breda (non Tesla) is 42 cent, was 50 cent, dus een verlaging van 8 cent op die locatie.
Noot: ik heb het hier over het laagste tarief dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:04
Voor de Italië-gangers die via Oostenrijk rijden. Afgelopen maandag waren de nieuwe HPC's langs de snelweg naar het noorden bij rustplaats Isarco est/Eisack ost gratis te gebruiken. Gewoon inpluggen en de sessie start. Doe er je voordeel mee.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:22

kaanmijo

Picobello B.V.

Ongelofelijk deze tarieven. Thuis in de straat betaal ik nog steeds €0,46 :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0Qme-wFKlsndsInrmXGofepYfE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rmvl4s4bwim0KHjIOsMnRuCC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 22:01
kaanmijo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:46:
Ongelofelijk deze tarieven. Thuis in de straat betaal ik nog steeds €0,46 :+

[Afbeelding]
Ja ik zelfs 0,57 in mijn straat (Allego Groningen) beter om 25 min naar Zuidbroek of Assen te rijden en daar vol te laden dan op straat te zetten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 11:29
Met de huidige tarieven kan iedere tesla rijder langzaam de freshmile pas weer wegleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan123
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-09 09:21
Voor Tesla rijders en abonnement houders op die App is voortaan wel interessant op daar te laden.
Publieke paal betaal je hier minimaal € 0,59 en bij Tesla Tilburg bijvoorbeeld € 0,26 kWh.
En voor die prijs is het nog gelijkstroom / snelladen.
Ik heb het idee dat we aan die publieke AC palen toch beetje bij de neus genomen worden.

Tesla Model Y LR 03-2023 | Tesla Wall Charger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTSS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05:43
hsb85 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:41:
[...]

Ja ik zelfs 0,57 in mijn straat (Allego Groningen) beter om 25 min naar Zuidbroek of Assen te rijden en daar vol te laden dan op straat te zetten..
Herkenbaar! Misschien Shell Zonnelaan of Van Ketwich Verschuurlaan een optie met een Freshmile pas? €0,21 per kWh en 0,07 per minuut (snelladers).

Gek dat de ene Allego paal in de stad €0,57 per kWh is en de ander €0,45. De palen staan gek genoeg vaak zelfs naast elkaar…

[ Voor 11% gewijzigd door TTSS op 27-07-2023 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
TTSS schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:30:
[...]

Herkenbaar! Misschien Shell Zonnelaan of Van Ketwich Verschuurlaan een optie met een Freshmile pas? €0,21 per kWh en 0,07 per minuut (snelladers).

Gek dat de ene Allego paal in de stad €0,57 per kWh is en de ander €0,45. De palen staan gek genoeg vaak zelfs naast elkaar…
Thanks, freshmile pas ookal besteld en net dag voor mijn vakantie ontvangen. Ga hem daarna proberen daar.

Komt in 2024 ook een Supercharger in Hoogkerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:38
The Wizard schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:11:
Zou me niks verbazen dat het een dynamisch geregelde systeem is, afhankelijk van de beschikbare capaciteit in de regio. Tesla zet liever palen uit dan alle palen terugregelen naar bijv. 50 kW. Tesla heeft user experience hoog in het vaandel staan.
En hoe zou het uitschakelen van palen de user experience moeten verbeteren?
Je koppelt aan, en de auto laadt niet, want je kan niet zien welke paal werkt en welke niet….

Ik heb gisteren toch ervaren dat de laadsnelheid op locaties waar alles bezet was, beperkt was. 50kw ontvangen aan een 150 kW stall, en daarna 120 kW aan een 250 kW paal is niet direct heel hoog.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:21
Tommie12 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:09:
[...]

En hoe zou het uitschakelen van palen de user experience moeten verbeteren?
Je koppelt aan, en de auto laadt niet, want je kan niet zien welke paal werkt en welke niet….

Ik heb gisteren toch ervaren dat de laadsnelheid op locaties waar alles bezet was, beperkt was. 50kw ontvangen aan een 150 kW stall, en daarna 120 kW aan een 250 kW paal is niet direct heel hoog.
Vraag me eigenlijk wel af of er bij de grotere Ionity of Fastned locaties ook een overboeking is? Een Ionity site met 16 stalls zal toch ook geen 5600kW beschikbaar hebben lijkt me.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Inspired schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:13:
[...]

Vraag me eigenlijk wel af of er bij de grotere Ionity of Fastned locaties ook een overboeking is? Een Ionity site met 16 stalls zal toch ook geen 5600kW beschikbaar hebben lijkt me.
In Duitsland weet ik van sommige Fastned locaties dat er ook minder power is als het druk is, zelf meegemaakt toen ik er stond

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Brotuck schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:32:
[...]

In Duitsland weet ik van sommige Fastned locaties dat er ook minder power is als het druk is, zelf meegemaakt toen ik er stond
Ja, zal bij elke grotere locatie wel zo zijn lijkt me. In de tijd met 4 Ionity/Fastned stalls konden ze prima 1:1 doen. Nu ze de omvang krijgen zoals een beetje Tesla site zullen ze daar ook wel iets met overboeking moeten doen. Op zich is dat doorgans ook niet zo'n issue. Tesla v2 is dan wel wat prut maar een 16+ stall v3 locatie zou eigenlijk nooit echt issue moeten geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hsb85
Nog niet langs zien komen, maar volgens Anwb is vaste kWh tarief nu 0,57, maar als ik een zakelijke pas haal dan is het 0,38.

Lees ik dit nu goed?

Prive: https://www.anwb.nl/auto/...rijden/laadpas-abonnement

Zakelijk: https://www.anwb.nl/zakelijk/elektrisch-rijden/laadpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Inspired schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:13:
[...]

Ik had het laatst bij Fastned Born, had de laatste vrije lader te pakken en kreeg maar iets van 25kW i.p.v. een 65kW. Ik dacht eerst dat er iets met de Ioniq aan de hand was maar later was de snelheid weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

hsb85 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:51:
Nog niet langs zien komen, maar volgens Anwb is vaste kWh tarief nu 0,57, maar als ik een zakelijke pas haal dan is het 0,38.

Lees ik dit nu goed?

Ja, lijkt het wel op. Bij registreren zijn bedrijfsgegevens niet verplicht, en prijzen zijn wel gewoon inclusief BTW. Dat is een betere deal dan ESB!

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
PeterZ(on) schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:53:
[...]

Ik had het laatst bij Fastned Born, had de laatste vrije lader te pakken en kreeg maar iets van 25kW i.p.v. een 65kW. Ik dacht eerst dat er iets met de Ioniq aan de hand was maar later was de snelheid weer als vanouds.
Als een snellader kapot is, dan schiet hij in een soort langzame stand. Dat is dacht ik rond die snelheid.
De snelheids vermindering die ik heb meegemaakt was op een 150 kW lader ineens maar 60 kW. En op de 7 resterende snelladers zag ik hetzelfde issue.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
Inspired schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:34:
[...]

Ja, zal bij elke grotere locatie wel zo zijn lijkt me. In de tijd met 4 Ionity/Fastned stalls konden ze prima 1:1 doen. Nu ze de omvang krijgen zoals een beetje Tesla site zullen ze daar ook wel iets met overboeking moeten doen. Op zich is dat doorgans ook niet zo'n issue. Tesla v2 is dan wel wat prut maar een 16+ stall v3 locatie zou eigenlijk nooit echt issue moeten geven.
Bij het Fastned station Vemars Est, Frankrijk, met 16x300kW laadpalen, heeft Fastned volgens een eerdere post op LinkedIn een aansluiting van 2MW. Ze geven daarbij aan dat er niet meer vermogen beschikbaar was op het middenspanningsnet. Ze verwachten dat dit aansluitvermogen voldoende is voor 90% van de tijd.
In de toekomst hopen ze hun aansluiting te kunnen verzwaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Brotuck schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:57:
[...]

Als een snellader kapot is, dan schiet hij in een soort langzame stand. Dat is dacht ik rond die snelheid.
De snelheids vermindering die ik heb meegemaakt was op een 150 kW lader ineens maar 60 kW. En op de 7 resterende snelladers zag ik hetzelfde issue.
De Model 3 die aan de andere aansluiting stond te laden had iets van 70kW, dus dat kon ie toch wel leveren.
Bij Ionity heb ik wel eens gezien dat het laden gratis is als de snelheid niet wordt gehaald, zou voor mij al gauw snel genoeg zijn met de Ioniq. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
hsb85 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:51:

Lees ik dit nu goed?

Lijkt me een heel oud tarief, denk dat de pagina niet is bijgewerkt.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:58
marcieking schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:54:
[...]

Ja, lijkt het wel op. Bij registreren zijn bedrijfsgegevens niet verplicht, en prijzen zijn wel gewoon inclusief BTW. Dat is een betere deal dan ESB!
Voor zowel een zakelijke pas als een bedrijfspas wordt blijkbaar hetzelfde formulier gebruikt, niet handig. Vandaar dat bedrijfsgegevens niet verplicht hoeven worden ingevuld. Ik vermoed dat zodra je de velden "bedrijfsgegevens" invult, je een zakelijke pas aanvraagt, met standaard de tarieven zonder BTW, en als je die velden niet invult, je een privé-pas aanvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Of-Aaargh schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:39:
[...]

Voor zowel een zakelijke pas als een bedrijfspas wordt blijkbaar hetzelfde formulier gebruikt, niet handig. Vandaar dat bedrijfsgegevens niet verplicht hoeven worden ingevuld. Ik vermoed dat zodra je de velden "bedrijfsgegevens" invult, je een zakelijke pas aanvraagt, met standaard de tarieven zonder BTW, en als je die velden niet invult, je een privé-pas aanvraagt.
Volgens mij ook, maar zou voor mij sowieso een zakelijke pas moeten zijn. Volgens de pagina is die 0,38 overigens incl BTW. Daarom snap ik het verschil tussen zakelijk en privé niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 15:27
Anwb werkt samen met emobility van Eneco, zij geven op hun website aan dat laden bij emobilty laadpunten het tarief 0,23ct/kWh bedraagt.
Waar vind ik die laadpunten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fndaDeTfCXjBc97So6nWCi_BbA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tjaDdAVDpwIgI7Y2k8rPz4hf.png?f=fotoalbum_large

waar het "*" naar verwijst is overigens niet duidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door eltron op 28-07-2023 10:48 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stenbk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:36
zie vandaag dat de laad tarieven hier op straat (Amsterdam) ineens met 50% zijn toegenomen. Ze waren begin deze maand juist iets verlaagd. Heb maar een melding gedaan bij de gemeente, gaat tegen hun afspraken in. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXWE3qPs86tada75BL4G4-LN8oo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WckFmFlve8VNZewEwjXAFsdw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCYCH0jtvoo752H_CZWC8AwmjWc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aaXiU3g6y7FJDm5D6vZDXFmb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:32
stenbk schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:32:
zie vandaag dat de laad tarieven hier op straat (Amsterdam) ineens met 50% zijn toegenomen. Ze waren begin deze maand juist iets verlaagd. Heb maar een melding gedaan bij de gemeente, gaat tegen hun afspraken in. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke app gebruik je, want de tarieven in Amsterdam en Weesp zouden volgens Total zelf gewoon 39cent/kWh moeten zijn. Waarschijnlijk is het dus een verhoging van de MSP, niet van de laadpaal.

https://services.totalene...lektrisch-rijden/tarieven

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenbk
MadMan81 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:49:
[...]

Welke app gebruik je, want de tarieven in Amsterdam en Weesp zouden volgens Total zelf gewoon 39cent/kWh moeten zijn. Waarschijnlijk is het dus een verhoging van de MSP, niet van de laadpaal.

https://services.totalene...lektrisch-rijden/tarieven
Hmm bij hun eigen website staat een tarief van 0,00. Daar komen we niet verder mee.

Ik gebruik e-flux en charge assist (hun eigen app of iig aanbevolen door hen). E flux laat wisselende tarieven zien.
Ook tap electric laat wisselende tarieven zien voor dezelfde CPO in hetzelfde gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkV6
De prijswijziging van Juli voor het MRA-a gebied is er eindelijk doorheen! van 62 naar 61 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22-09 04:55
MarkV6 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:37:
De prijswijziging van Juli voor het MRA-a gebied is er eindelijk doorheen! van 62 naar 61 cent.
Wow!!!! Lekker!!! 🤡

Zag wel dat je met een Vattenfall pas €0,484 betaald bij een TotalEnergies/Greenflux/Pitpoint/Joulz laadpaal. En nu €0,55 met een ReCharge pas. En €0,38 met een Anwb zakelijke pas? (Er staat boven ‘vernieuwd aanbod!’) Misschien klopt het dus en is het geen oude prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
https://www.hyundai.com/d...nd-elektromobilitaet.html
https://www.enbw.com/elektromobilitaet/produkte/ladetarife

Weet iemand in welk EnBW ladetarif pakket je terechtkomt met de code via Hyundai?
Ik kan de genoemde tarieven op de Hyundai site niet linken aan een van de genoemde pakketten en vroeg me even af of dit nog actueel en de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 15:27
thys schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:14:

Weet iemand in welk EnBW ladetarif pakket je terechtkomt met de code via Hyundai?
Ik kan de genoemde tarieven op de Hyundai site niet linken aan een van de genoemde pakketten en vroeg me even af of dit nog actueel en de moeite waard is.
Lijkt mij iets voor lieden die in Duitsland wonen en daar de Hyundai hebben gekocht.
Sondertarief lijkt te werken als een kortingscode die een paar cent of een paar procent korting geeft op de normale ENBW pakketten.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:50
Kent iemand de opzegtermijn voor het Tesla-netwerk voor niet-Teslarijders?

Ik laad altijd thuis maar wil voor de vakantie periode een maand lid worden van Tesla-laden, of zit ik daar dan voor een jaar aan vast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
dingo35 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:19:
Kent iemand de opzegtermijn voor het Tesla-netwerk voor niet-Teslarijders?

Ik laad altijd thuis maar wil voor de vakantie periode een maand lid worden van Tesla-laden, of zit ik daar dan voor een jaar aan vast?
Als je je lidmaatschap activeert kan je bij wijze van spreken direct weer opzeggen, maar ook later in de looptijd (binnen een maand) en dan stopt het een maand na activering.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-Mono
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 21:48
pmiddeld schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 00:05:
[...]

Als je je lidmaatschap activeert kan je bij wijze van spreken direct weer opzeggen, maar ook later in de looptijd (binnen een maand) en dan stopt het een maand na activering.
Toevallig heb ik dit net gedaan. Je kunt inderdaad nadat je het lidmaatschap hebt geactiveerd het gelijk opzeggen. Je kunt dan de rest van de maand nog gebruik van maken.

Moet zeggen dat het Tesla netwerk erg goed is in Duitsland. Het is een stuk relaxter reizen dan vorig jaar. Tot nu toe altijd meer dan 10 palen vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
Hebben jullie ook dat de Freshmile pas icm Shell 150 kW chargers niet altijd lekker werkt? De ene keer accepteert die de pas wel, de andere keer weer niet. Echt super irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-09 21:44
hallom schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:35:
Hebben jullie ook dat de Freshmile pas icm Shell 150 kW chargers niet altijd lekker werkt? De ene keer accepteert die de pas wel, de andere keer weer niet. Echt super irritant
Volgens mij werkt het alleen als de chargers ook in de Freshmile app zichtbaar zijn. Shell 150 kw op de A2 bij Breukelen staat niet in Freshmile en werkt ook niet

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Ik probeer Becharge werkend te krijgen, maar in de app moet je een telefoonnummer bevestigen middels een sms-code. Ik krijg dit niet voor elkaar. Eerste keer fout gegaan dat hij blijkbaar standaard Italië neemt als landcode, nieuw account gemaakt en Nederland gekozen. Irritante is dat je dat telefoonnummer niet kunt wijzigen. Hoe dan ook, met het juiste telefoonnummer/landcode krijg ik alsnog geen SMS binnen… iemand hier ervaring?

Bellen: duurt me te lang met Italië, na een paar minuten maar opgegeven. Bericht gestuurd via de app, ze kijken er binnen twee werkdagen naar. Ok, maar ik wil morgen met vakantie…

[ Voor 17% gewijzigd door Luiaard op 29-07-2023 11:40 ]

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Aankomend weekend ga ik dwars door Duitsland, zeg maar Luxemburg-Mannheim-Neurenberg, die route. Dat moet zelfs met mijn Corsa allemaal geen probleem zijn...Maar ik vroeg me af of mensen nog tips hebben van extra goede plekken? Buitengewoon grote laadstations, of ergens waar je - uiteraard tijdens het snelladen - kan eten, boodschappen doen, dat soort dingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Prullenbak84 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:02:
Aankomend weekend ga ik dwars door Duitsland, zeg maar Luxemburg-Mannheim-Neurenberg, die route. Dat moet zelfs met mijn Corsa allemaal geen probleem zijn...Maar ik vroeg me af of mensen nog tips hebben van extra goede plekken? Buitengewoon grote laadstations, of ergens waar je - uiteraard tijdens het snelladen - kan eten, boodschappen doen, dat soort dingen?
Dat kan ook wel wat vriendelijker de volgende keer

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 29-07-2023 17:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prullenbak84
Knip

Mensen vragen hier ook naar welke laadpas je kan gebruiken of hoe het tesla abonnement werkt. Ook allemaal dingen die je gewoon kan googlen.

Maar als mensen toevallig uit hun hoofd uit ervaring een goeie tip hebben, zou dat leuk zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 29-07-2023 17:20 . Reden: Maal een TR aan, niet gaan reageren in het topic aub ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:22

kaanmijo

Picobello B.V.

Luiaard schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:24:
Ik probeer Becharge werkend te krijgen, maar in de app moet je een telefoonnummer bevestigen middels een sms-code. Ik krijg dit niet voor elkaar. Eerste keer fout gegaan dat hij blijkbaar standaard Italië neemt als landcode, nieuw account gemaakt en Nederland gekozen. Irritante is dat je dat telefoonnummer niet kunt wijzigen. Hoe dan ook, met het juiste telefoonnummer/landcode krijg ik alsnog geen SMS binnen… iemand hier ervaring?

Bellen: duurt me te lang met Italië, na een paar minuten maar opgegeven. Bericht gestuurd via de app, ze kijken er binnen twee werkdagen naar. Ok, maar ik wil morgen met vakantie…
Contact opnemen met support is de enige manier om dit op te lossen. Bellen is het snelste, mailbox kijken ze niet naar in het weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
Slinnenb schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Volgens mij werkt het alleen als de chargers ook in de Freshmile app zichtbaar zijn. Shell 150 kw op de A2 bij Breukelen staat niet in Freshmile en werkt ook niet
Dit klopt niet. Shell Breukelen en Freshmile werkt wel. Vanmorgen nog geladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7iNdmEmryiN-y86wXMSZ1QCQp4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DMg4JEOTMwKYfoXEW7RXUjyn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:24

koboy

Heb een idee voor een icon

Het is Duitsland..... De snelladers (niet Tesla) staan gewoon bij de raststattes langs de snelweg, waar je ook altijd kunt eten etc.
Net van de snelweg af heb je de zogenaamde autohof, daar is soms wat meer te doen.

Ga je verder van de snelweg af is het wisselend, maar meestal bij een benzinepomp.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:46
Deze was nieuw. Gisteravond in Modena, Italië de auto aan de paal gehangen. Netjes aan het laden en ik krijg in de stad de melding dat het laden onderbroken is. Kan gebeuren. Kom ik bij de auto aan is mijn kabel eruitgetrokken?! Id3 er naast staat vrolijk te laden op de poort die ik had ingeplugged.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmKN8MLfr7VfX169Uh2oKQmeewA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKWtdkwDhnn9tMs7WTe4kshN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Boinkie schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:38:
Deze was nieuw. Gisteravond in Modena, Italië de auto aan de paal gehangen. Netjes aan het laden en ik krijg in de stad de melding dat het laden onderbroken is. Kan gebeuren. Kom ik bij de auto aan is mijn kabel eruitgetrokken?! Id3 er naast staat vrolijk te laden op de poort die ik had ingeplugged.

[Afbeelding]
De grote vraag is dan, heeft die ID3 rijder jouw laadsessie onderbroken of was jouw laadsessie gestopt, en dacht de ID3 rijder dat jij een laadplek blokkeerde en heeft het zo opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
PeterZ(on) schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:43:
[...]

De grote vraag is dan, heeft die ID3 rijder jouw laadsessie onderbroken of was jouw laadsessie gestopt, en dacht de ID3 rijder dat jij een laadplek blokkeerde en heeft het zo opgelost?
Precies. Ik weet dan ook niet wat ik moest denken en heb de boel opgeruimd en weggereden. Je zou denken dat je de boel niet kan onderbreken als derde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
kaanmijo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:05:
[...]

Contact opnemen met support is de enige manier om dit op te lossen. Bellen is het snelste, mailbox kijken ze niet naar in het weekend.
Dus ze nemen wel de telefoon op in het weekend? Dan ga ik het nog even proberen. [edit: gelukt binnen een paar minuutjes] Mijn Ionity premium was afgelopen en blijkbaar niet meer te verlengen. Dan maar een 500kWh pakket nemen voor een maandje bij Becharge. Dat gaat wel op naar de Alpen en terug.

[ Voor 7% gewijzigd door Luiaard op 29-07-2023 16:19 ]

Import van EVs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

Slinnenb schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Zowel de 150kW lader bij Shell Haarrijn (https://charge.freshmile.com/location/NLALLEGO0060842) als de 175kW lader bij Shell Ruwiel (https://charge.freshmile.com/location/NLTNMGLTRITPK0012010) staan in de FM app en zouden moeten werken/werken bij mij. Dat zijn de snelladers van Shell in Breukelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Die route heb ik veel gereden. Nou ja, via Oberhausen dan maar dan toch zeker redelijk veel in het Duitse deel. Ik vind de snelladers bij de Autohofen altijd fijn omdat daar naast de gebruikelijke fastfoodketens vaak ook nog wel een broodjeszaak, supermarkt of groot overdekt winkelcentrum (met schone toiletten) aanwezig is.

In mijn beleving vind je die het vaakst bij Allego snellaadstations hoewel Fastned in DE ook wel tactische plekken heeft qua voorzieningen. (beter dan de gemiddelde Fastned in Nederland)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:41
hallom schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:35:
Is niet alleen bij Shell, ik heb dit bij meerdere laadstations gehad met de Freshmile-pas.
Op kantoor (60 laadpalen van Joulz in de openbare parkeergarage) is het helemaal feest, de ene week werkt de pas niet meer waar hij een week er voor nog wel werkte, en zo zijn er nog wel meer punten daar.
Gelukkig zijn er 60 laadpalen en is er altijd wel 1 waar de Freshmile pas wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stenbk
thys schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:14:

Het het geprobeerd, maar met een vanaf prijs van € 0,51 per kWh niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Luiaard schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:24:

Dat komt waarschijnlijk doordat in Italië de eerste nul in het telefoonnummer niet vervalt wanneer je het landnummer intoetst. De juiste invoermethode voor niet-Italiaanse telefoonnummers is dus om de eerste nul van je telefoonnummer niet in te voeren wanneer het landnummer apart geselecteerd dient te worden.
Dat is een leuke bug die ze kennelijk nog steeds niet op hebben gelost.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brotuck
Zucht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQA8ytA1Iy7Ru3BMVDC96vUTQWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZaDiKi25Lzrrpmr5uYIWLNHe.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja, ik word daar ook een beetje moe van. Bij ouders op bezoek, en dan zijn de dichtstbijzijnde laadpalen als sinds gistermiddag bezet. Auto's zitten allang vol. Van mij mogen ze overal wel kleeftarief introduceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
Bartjuh schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:47:
[...]

Ja, ik word daar ook een beetje moe van. Bij ouders op bezoek, en dan zijn de dichtstbijzijnde laadpalen als sinds gistermiddag bezet. Auto's zitten allang vol. Van mij mogen ze overal wel kleeftarief introduceren.
Idd. Dat werkt in Duitsland best goed. Na 6 uur gewoon 50c per uur oid. Koppelen die gierige NLers wel ineens meteen af. Snap ook niet dat die laadpaalproviders dit niet al doen. Kost ze nu gewoon omzet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Inspired schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:50:
[...]
Idd. Dat werkt in Duitsland best goed. Na 6 uur gewoon 50c per uur oid. Koppelen die gierige NLers wel ineens meteen af. Snap ook niet dat die laadpaalproviders dit niet al doen. Kost ze nu gewoon omzet.
Ja, zoiets. Van mij mag het best pas ingaan 2 uur na einde laden bijvoorbeeld. Om wat coulance in te bouwen. Het is alleen om te voorkomen dat mensen dag en nacht aan zo'n laadpaal blijven hangen alsof het hun eigendom is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Inspired
Bartjuh schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:53:
[...]

Ja, zoiets. Van mij mag het best pas ingaan 2 uur na einde laden bijvoorbeeld. Om wat coulance in te bouwen. Het is alleen om te voorkomen dat mensen dag en nacht aan zo'n laadpaal blijven hangen alsof het hun eigendom is.
Wat is einde laden? Plus, dan heb je grappenmakers die op 1F@6A gaan laden. Nee, gewoon meteen na 4/6 uur. Is prima goed te plannen. En met 50c per uur ga je niet falliet als je uit wil slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Inspired schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:54:
[...]
Wat is einde laden? Plus, dan heb je grappenmakers die op 1F@6A gaan laden. Nee, gewoon meteen na 4/6 uur. Is prima goed te plannen. En met 50c per uur ga je niet falliet als je uit wil slapen.
Oh ja, goed punt. Voorkomt "granny laden" taferelen of 1 fase kabels. Je hebt mijn stem :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Inspired schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:54:
[...]

Of net als op de camping gewoon zodra de accu 100% is een kleeftarief 5 euro per uur. Dan haal je hem echt wel weg. Dit was zelfs in de nacht zo.

Langzaam of snel laden is iets waar ik niks mee kan. Als mijn auto goed leeg is dan heb ik 9,5 uur nodig om volledig op te laden. Dan gaat er 80 kWh in....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Brotuck schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:08:
[...]

Of net als op de camping gewoon zodra de accu 100% is een kleeftarief 5 euro per uur. Dan haal je hem echt wel weg. Dit was zelfs in de nacht zo.

Langzaam of snel laden is iets waar ik niks mee kan. Als mijn auto goed leeg is dan heb ik 9,5 uur nodig om volledig op te laden. Dan gaat er 80 kWh in....
Ja, maar met menig EV kun je de laadsnelheid aanpassen. Als er 60kWh in mijn auto moet dan gaat dat op 6A een 35 uur duren en op 11kW maar kleine 6 uur. Ik laad gewoon zo snel mogelijk maar er zijn andere rijders die gewoon een paal willen claimen en dan lekker op 6A gaan laden. Ook kan niet elke AC paal je SoC zien volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Inspired schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:13:
[...]

Ja, maar met menig EV kun je de laadsnelheid aanpassen. Als er 60kWh in mijn auto moet dan gaat dat op 6A een 35 uur duren en op 11kW maar kleine 6 uur. Ik laad gewoon zo snel mogelijk maar er zijn andere rijders die gewoon een paal willen claimen en dan lekker op 6A gaan laden. Ook kan niet elke AC paal je SoC zien volgens mij.
Ja de Fiat 500e van mijn vrouw kan je ook aanpassen op 5 of 6 verschillende standen inderdaad. Maar dit kan ook voordelen hebben in de vorm van minder laadverliezen. Vind dat een schemerzone eerlijk gezegd. Maar een laappaal provider kan in ieder geval wel zien of er stroom gebruikt word of niet, ongeacht of hij het percentage kan zien.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Brotuck schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:16:
[...]

Ja de Fiat 500e van mijn vrouw kan je ook aanpassen op 5 of 6 verschillende standen inderdaad. Maar dit kan ook voordelen hebben in de vorm van minder laadverliezen. Vind dat een schemerzone eerlijk gezegd. Maar een laappaal provider kan in ieder geval wel zien of er stroom gebruikt word of niet, ongeacht of hij het percentage kan zien.
En daarvoor heb je dus tarieven die zowel tijd als kWh in aanmerking nemen.

40ct per kWh en 2€ per uur ongeacht of er geladen wordt of niet zou niet slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Tommie12 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:22:
[...]

En daarvoor heb je dus tarieven die zowel tijd als kWh in aanmerking nemen.

40ct per kWh en 2€ per uur ongeacht of er geladen wordt of niet zou niet slecht zijn.
Iedereen aan de Freshmile laadpas dus 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Brotuck schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:16:
[...]

Laadverliezen zijn doorgaans het minst bij hoge (AC) laadstroom. Zo'n campingbeheerder gaat niet steeds kijken of iemand op 6A laad denk ik. Plus, als een accu bijna vol is gaat de snelheid omlaag dus met 6A laden zegt niet alles. Nee, kleeftarief is m.i. enige oplossing. Of ipv kWh tarief naar een vast tarief per uur oid. Obv laadpaalsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-09 19:27
Inspired schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:50:
[...]

Heb enkele laadpalen die zo werken park&charge, oplossing neem een pas met vast tarief en weg is die tijdlimiet :)
Wat ook niet helpt is dat er steeds meer palen komen met gedeeld gebruik, dus kabel er uit en gewoon blijven staan :) dinosap wagen ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02:13

HaikoW

International man of mystery

Hachy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:10:
[...]

Ja, zij hebben de scherpste Ionity deal. Die 0,22 geldt overigens alleen bij Ionity.
Heb gisteren mijn eerste BMW EV in ontvangst genomen. Kon het in deze thread niet vinden: Is de 0,22 geldig bij alle Europese Ionity laadstations of alleen in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
Andere landen hebben andere tarieven. Wel gereduceerd.
Verander van land op de BMW tarieven website en dan zie je de tarieven van dat land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
HaikoW schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:07:
[...]

Heb gisteren mijn eerste BMW EV in ontvangst genomen. Kon het in deze thread niet vinden: Is de 0,22 geldig bij alle Europese Ionity laadstations of alleen in Nederland?
Duitsland is € 0,35
België is € 0,28

Met ionity plus abo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Boinkie
pmiddeld schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:49:
Voor de Italië-gangers die via Oostenrijk rijden. Afgelopen maandag waren de nieuwe HPC's langs de snelweg naar het noorden bij rustplaats Isarco est/Eisack ost gratis te gebruiken. Gewoon inpluggen en de sessie start. Doe er je voordeel mee.
Blind vertrouwd en hierheen gereden! Nog steeds gratis! 😇

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qef7bkl-1TU9R9hNHJYUZ5-jBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZYBSBAkcFuvyVuSLtdLFizz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Haha, Tweakers love ❤

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Tuurlijk is dit not done, al kan het ook een hondendrol zijn.

Een andere WTF vind ik dat ik minstens 3 Fastned locaties ken die ofwel geen WC hebben, of waar er een gore Dixi staat.

Een toilet bij de snellader zou verplicht moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

uFx

Tommie12 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:05:
[...]

Tuurlijk is dit not done, al kan het ook een hondendrol zijn.

Een andere WTF vind ik dat ik minstens 3 Fastned locaties ken die ofwel geen WC hebben, of waar er een gore Dixi staat.

Een toilet bij de snellader zou verplicht moeten zijn.
Ik ben ooit in Frankrijk bij een Total gaan laden waar ook gewoon een tankstation bij was. Ik kies ze bewust ook zo uit omdat ik niet op een plek wil laden waar niets te doen is of waar je niet naar het toilet kunt.

Nu bleek alleen dit tankstation geen toilet te hebben. Daar sta je dan met kinderen die hoognodig moeten plassen 8)7.

Nu zie ik trouwens hier regelmatig het advies voorbij komen om te laden bij Tesla Superchargers. Ik heb daar niet zoveel ervaring mee en aangezien ik een Ioniq 38 kWh rij ben ik altijd wat langer aan het laden. Dat vind ik geen probleem maar dan moeten er wel faciliteiten in de buurt zijn. Zijn er die voldoende bij deze Superchargers omdat die vaak niet bij een tankstation of andere voorziening liggen?

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:43
Op weg naar Z-Frankrijk deze vakantie bijgeladen enkel bij Tesla snelladers, zonder uitzondering bij een hotel of restaurant (Châteauroux) :
Senlis, Vierzon, Brive-la-Gaillarde, Châteauroux, Rungis.

Telkens binnengestapt, gevraagd naar de toiletten, telkens erna gevraagd wat we ervoor moesten betalen, en even vaak gehoord, bijna verbaasd : "'t Is OK, hoor !".

Ik kan mij voorstellen dat het voor hen wel ambetant moet zijn om iedereen de toiletten te laten gebruiken (maakt toch ook vuil, zorgt toch voor enige overlast), maar ze vonden niet dat je daarvoor hoefde te betalen. En dan nog, ze hadden het best gekund, stuk voor stuk propere toiletten.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
flupp schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:53:
[...]

Op weg naar Z-Frankrijk deze vakantie bijgeladen enkel bij Tesla snelladers, zonder uitzondering bij een hotel of restaurant (Châteauroux) :
Senlis, Vierzon, Brive-la-Gaillarde, Châteauroux, Rungis.

Telkens binnengestapt, gevraagd naar de toiletten, telkens erna gevraagd wat we ervoor moesten betalen, en even vaak gehoord, bijna verbaasd : "'t Is OK, hoor !".

Ik kan mij voorstellen dat het voor hen wel ambetant moet zijn om iedereen de toiletten te laten gebruiken (maakt toch ook vuil, zorgt toch voor enige overlast), maar ze vonden niet dat je daarvoor hoefde te betalen. En dan nog, ze hadden het best gekund, stuk voor stuk propere toiletten.
Ik denk dat die hotels en restaurants genoeg extra omzet draaien door mensen die komen laden dat ze daarvan de toiletten wel proper kunnen houden.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat bv Van Der Valk een deal maakt met Tesla om laders te zetten op eigen terrein om dan die klanten enkel binnen te laten als ze een kamer hebben. Als dat je doel is, dan zet je toch 20 of 30 11 kW laders?

Tot hiertoe kon ik bij elke Tesla Supercharger naar toilet en iets eten of drinken.
Dat was niet het geval bij Fastned.

Wat ik nog moelijk begrijp is dat laadpalen zo slecht aangeduid zijn in B en Nl.
Waarom staat dat niet op de bordjes waarmee de benzinepompen aangegeven worden?
Je denkt dan dat Shell en Total zowat overal een paar laders hebben staan, maar dat is echt niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@uFx het is altijd handig even te kijken of er faciliteiten zijn. Vaak wel maar soms zijn die er niet 24/7.

@Tommie12 er zijn al locaties die stoppen met het gratis aanbieden van toiletbezoek. Het begint allemaal wat te massaal te worden denk ik. Ook nu met de openstelling voor andere merken. Het begint gewoon een tankstation te worden waar je ook gewoon moet betalen.

[ Voor 55% gewijzigd door Inspired op 30-07-2023 22:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:23:
@uFx het is altijd handig even te kijken of er faciliteiten zijn. Vaak wel maar soms zijn die er niet 24/7.

@Tommie12 er zijn al locaties die stoppen met het gratis aanbieden van toiletbezoek. Het begint allemaal wat te massaal te worden denk ik. Ook nu met de openstelling voor andere merken. Het begint gewoon een tankstation te worden waar je ook gewoon moet betalen.
Toilet hoeft niet gratis te zijn, als het er maar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:43
Tommie12 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 07:58:
[...]

Beter betaald netjes dan gratis vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De meest gehoorde " klacht" die ik krijg van het gezin is dat er:

- Betere voorzieningen moeten komen qua toiletten
- Veel betere eet en drink gelegenheden
- Betere beschutting tegen de regen, want je wil graag even de benen strekken

De redenatie is vaak simpel, als men dan toch 30-40 minuten ergens moet doorkomen, dan graag met de juiste voorzieningen. Een klef en vies (veel te duur betaald) broodje van de benzinepomp is leuk als nood, maar niet als je er vaker komt. Een ideale uitkomst zou zijn als er bijvoorbeeld een supermarkt op loopafstand zou zijn.

Nu weet ik wel dat lang niet alles haalbaar is, maar de gemiddelde tijd die je doorbrengt is op dit moment echt wel langer dan je normaal gesproken zou doen.

Ik ben nog geen routeplanner tegen gekomen die rekening kon houden met 1 of alle punten die ik hierboven beschrijf.

Just here for the fun

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Goed, ik zal mijzelf nog een keer herhalen:

Notna in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
Notna schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:57:
Modbreak:Zullen we die oeverloze discussie omtrent laadpaal etiquette een keer met rust laten? De argumenten zijn iedere keer weer hetzelfde en het komt nergens tot er een wetswijziging gaat plaatsvinden.

Mijn dank is groot :Y
(dat geldt dus ook voor berichten mbt frustratie van laadpaalkleven, hoewel de aanbieders daar wat aan moeten doen (en al vaak doen))

Ik heb de waarschuwing nu ook in de Topic Warning onderin gezet. De volgende keren gaan we gewoon berichten verwijderen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 31-07-2023 11:10 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Tommie12 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 07:58:
[...]

Oh, van mij ook niet. Dacht dat je dit wilde insinueren met je post.

@Brotuck dat is allemaal wat persoonlijk. Ik plan het zelf zo. We stoppen nu weer bij Met Sud. Zijn we rond 9 uur en dan kun je zo bij de Lidl broodjes, fruit en drinken scoren. Iemand anders werkt liever een QP naar binnen om negen uur. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Inspired op 31-07-2023 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 08:48
Wat is jullie ervaring met een trage verwerking van laadkosten?
Hoe lang duurt zoiets in uiterste situatie? Ik ben gewend dat het een kwestie van seconden is :)

Mijn werkgever heeft een (afgesloten) parkeergarage met een paar laadpalen. Deze laadpalen staan niet in apps of op kaarten, dus ik weet het tarief niet. Ook gevraagd bij de betreffende afdelingen, niemand heeft een idee 8)7 men moet er daar nog aan wennen dat er ook non-leaseauto EV's bestaan ofzo.
De laders vereisen wel een RFID voordat ze starten met laden.

Ik rijd zelf privé en heb daar de afgelopen weken mijn auto aangekoppeld en geauthenticeerd met mijn persoonlijke e-Flux druppel. Dan start het laden ook gewoon.
Maarr: tot nu toe (zijn nu 3 weken verder) staat er nog steeds niks in mijn account :P

Nu twijfel ik een beetje wat te doen:
- Mogelijk heeft werkgever een nultarief waardoor ik niks zie? Hoe dan ook, gratis laden is wel erg fijn.
- Of is de verwerking super traag en krijg ik straks mogelijk een rekening van misschien wel €1/kWh

Vandaar de vraag, hoe lang duurt die verwerking?

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 31-07-2023 11:53 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Richh schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:52:
Wat is jullie ervaring met een trage verwerking van laadkosten?
Hoe lang duurt zoiets in uiterste situatie? Ik ben gewend dat het een kwestie van seconden is :)

Mijn werkgever heeft een (afgesloten) parkeergarage met een paar laadpalen. Deze laadpalen staan niet in apps of op kaarten, dus ik weet het tarief niet. Ook gevraagd bij de betreffende afdelingen, niemand heeft een idee 8)7 men moet er daar nog aan wennen dat er ook non-leaseauto EV's bestaan ofzo.
De laders vereisen wel een RFID voordat ze starten met laden.

Ik rijd zelf privé en heb daar de afgelopen weken mijn auto aangekoppeld en geauthenticeerd met mijn persoonlijke e-Flux druppel. Dan start het laden ook gewoon.
Maarr: tot nu toe (zijn nu 3 weken verder) staat er nog steeds niks in mijn account :P

- Mogelijk heeft werkgever een nultarief waardoor ik niks zie? Hoe dan ook, gratis laden is wel erg fijn.
- Of is de verwerking super traag en krijg ik straks mogelijk een rekening van misschien wel €1/kWh

Waarom zou je het gewoon niet aan je werkgever vragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:49
Tommie12 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:59:
[...]

Waarom zou je het gewoon niet aan je werkgever vragen?
Dat heeft hij gedaan, maar niemand heeft een idee.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:48
Richh schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:52:

Ik heb dit een keer bij een klant gehad. Daar stonden ook palen die niet openbaar zijn. Gestart met mijn E-Flux druppel. De eerste sessie was gratis. Daarna hadden ze waarschijnlijk door dat ik geen medewerker was. Alle sessies van volgende bezoeken werden wel afgerekend á € 0,25 (ongeveer).

Mijn vermoeden is dat de werkgever een nultarief heeft ingesteld omdat het eigen auto's betreft. Dat zouden ze waarschijnlijk voor specifieke druppels kunnen aanpassen.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Pagina: 1 ... 79 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2