Heb het artikel gelezen, erg popie jopie allemaal met een toontje van, wat zijn we toch weer geweldig groen, maar wederom vooral niet duidelijk met technische info en tot hoe langzaam ze wel niet gaan laden.Haay schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:16:
[...]
Ik zie op de MRA-E site dat ze het wisselende stroomaanbod via 'slim laden' op een andere manier willen aanpakken: https://www.mra-e.nl/elek...laden-bij-1000-laadpalen/
Niet door de prijs dynamisch te verhogen of te verlagen, maar door afhankelijk van het aanbod aan elektriciteit (veel stroom van wind en zon) de laadsnelheid aan te passen:
[...]
Of we daar nou zo blij van moeten worden...
En waar mijn broek van afzakte:
Jan de Reus, gedeputeerde van de provincie Flevoland: “In de toekomst willen we dat elektrische rijders hier via lagere laadtarieven van gaan meeprofiteren. Slim laden houdt dus veel moois in.
Vraag me af, eerst beginnen met een proef en na bergen klachten de tarieven eens iets gaan aanpassen ondertussen goud verdient met alleen maar overtollig aanbod naar de palen lozen.
Begrijp je reservering, heb dat zelf ook.
Nu weet ik dat mijn auto ongeveer 10 kWu per uur doet en reken een beetje uit hoe lang hij erover doet om dan op het gewenste niveau te zijn, heb een bloedhekel aan aso figuren die paalkleven en haal dan ook zelf mijn auto zo snel mogelijk weg.
Nu heb ik al een paar keer meegemaakt dat ik had uitgerekend dat hij klaar zou moeten zijn, maar dat nog niet was toen ik hem op zou gaan halen........
Heb het niet ingeschakeld en geïnstalleerd, een app van de auto die me dan moet gaan vertellen wanneer de auto wel klaar zou zijn, bij mijn auto kan dat....... maar lang niet alle auto's hebben deze mogelijkheid.
Je zal er maar op rekenen en het nodig hebben, stap je na een nacht laden in je auto en is hij amper bijgeladen omdat het windstil was......
Nachtmerries zou ik er van krijgen
Bij wijze van spreken dan, heb de tijd aan mijzelf, maar denk dat de werkende medemens waar op gewacht wordt, niet blij zal zijn met verrassingen. Denk dat er in het zo vrolijk gestelde bericht toch ook wel eens aan de nadelen van dat plan een regeltje of wat besteed had mogen worden, al was het alleen maar ter geruststelling dat men ook daar over had nagedacht.
Nu laad ik als ik de auto overdag niet nodig heb de auto overdag op, dan is de laadpaal vrij voor de werkende medemens, maar als ik hem in de morgen nog nodig had en hem vroeg in de middag neerzet en hij in de avond laat nog niet klaar is..... dan is dat l......g voor de nachtelijke lader.
We zijn nu nog een minderheid die elektrisch rijden, maar straks als half Nederland aan de paal moet... de tijd zal het leren.
:strip_exif()/f/image/E5ir4QDeIceQ1lB9umraJ0gU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oWlnGy2EnSuEECC8EWKZWQWV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z5FAzxGZZR7cXydUpaDT16PU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hF4j7uIS0tN9BfxttgsqdiC6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VzJAjbFjEDUntvmro0FosXnJ.jpg?f=fotoalbum_large)