[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 232 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
@Supershiva Volgens mij is dat inmiddels afgelopen. Ik heb in ieder geval geen codes meer voor bij zien komen (al volg ik het topic ook iets minder nauwkeurig, laad voornamelijk thuis).

[ Voor 4% gewijzigd door roelwillems op 11-10-2022 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
Volgens mij is idd Bonnet een beetje uitgedoofd nadat alle codes links en rechts werden gedeeld. :-)

Mocht je naar toch een keer naar het buitenland gaan dan is het misschien wijs om per land (waar je doorheen rijd) een pas te regelen. Maar daar is genoeg over geschreven denk ik. (Denk aan bijvoorbeeld Maingau voor Duitsland). Zelf heb ik ondertussen een mapje vol met wat passen (bijna allemaal gekoppeld met bijbehorende app). Per keer kijk ik dan wat rond waar het het meest gunstig is. Maar allen zonder abbo. Ik laad ook zo ongeveer alleen thuis. Dan kan een abbo eigenlijk meestal niet uit. (En een abbo bij Ionity oid heeft geen zin - er staat (nog) geen paal in Noord-Holland.)

Misschien nog een tip: Voorlopig kun je volgens mij bij Tesla wel een abbo afsluiten (per maand). Mocht je dan toch een periode hebben dat je veel buiten de deur gaat laden kan dat een optie zijn. Maar Tesla is misschien niet open op elke plek waar Tesla laders staan (voor niet-Tesla's) en de prijs is best hoog. Ook mét abbo).

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:34
Supershiva schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:54:
Is Bonnet nog steeds interessant? Die strooide voorheen toch veel met kortingscodes?
Of is dat helemaal over?
Ze hebben nog leuke prijzen als je bij Ionity of bij Fastned komt en geen fabrieksvoordeel hebt bij die dingen. Voor gewoon laden kan het leuk zijn als je af en toe 'we miss you' korting krijgt, maar dat hoor ik ook steeds minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 21:43

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Supershiva schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:54:
Is Bonnet nog steeds interessant? Die strooide voorheen toch veel met kortingscodes?
Of is dat helemaal over?
Bonnet werkt alleen met een app. Ik gebruik het alleen onregelmatig voor snelladen, bijvoorbeeld bij Fastnet (ik heb geen abonnement. In Den Haag is de laadpaal altijd beschikbaar en 31 ct/kWh). Je kan nog wat kWh krijgen voor beantwoorden van vragen en foto’s van laadpunten. En …. Na ongeveer twee weken krijg je een “miss you” met 25% korting, een week later 50% en weer een week later 100%. Steeds een week geldig. Zelfs wanneer je tussendoor niet laadt. Je bonus ladingen blijven gewoon staan.

In het begin af en toe wat problemen met laden - er wordt bij starten 5 euro op je credit card geboekt -, maar steed adequaat via de app op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Ik lees hier en daar iets over “backend” oa van Last Mile Solution.
De pas van Elbizz heeft ook iets met LMS te maken begrijp ik?

Als ik dan een backup pas zoek kan ik dan het beste eentje nemen die niet op de backend LMS zit?

Zo ja hoe weet ik welke pas op welke backend zit?

Ik kom er met Google niet uit, hoop dat hier iemand kan helpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Het is zo ver. De eerste elektrische auto is in aantocht dus ik heb passen besteld. Vattenfall (alles is hier Vattenfall en ik ben afhankelijk van publiek laden) en Shell.

Wat een fijn topic is dit. Veel geleerd!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Pas trouwens op met Allego deze dagen. Veel van deze laadpalen staan in de apps nu voor €0,60/kWh ipv €0,37 door een fout. Deze fout is gisteren hersteld maar check even goed je laadpas app of er bij zo'n aanbestede Allego paal €0,60/kWh in rekening is gebracht tussen 7 en 11 oktober. Je hebt dan misschien teveel betaald.

Groningen / Drenthe blijkt achteraf ongewijzigd dus deze waarschuwing geldt alleen voor Gelderland / Overijssel.

Uitzonderingen zijn Eneco, (die hadden het tarief voor heel allego al op €0,60 gezet) en andere laadpassen met vaste tarieven zoals Shell Recharge en ANWB.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
Supershiva schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:59:
Ik lees hier en daar iets over “backend” oa van Last Mile Solution.
De pas van Elbizz heeft ook iets met LMS te maken begrijp ik?

Als ik dan een backup pas zoek kan ik dan het beste eentje nemen die niet op de backend LMS zit?

Zo ja hoe weet ik welke pas op welke backend zit?

Ik kom er met Google niet uit, hoop dat hier iemand kan helpen
Dat is de rede dat ik de Shell Recharge en Kia pas gebruik als backup naast Elbizz. Deze zitten niet op de backend van LMS. Mocht een pas die werkt via de backend van LMS een keer niet werken (zoals de passen van o.a. Elbizz, Engie en nog een aantal andere) dan kan dat handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:11

Kju

Heeft of kent iemand een lijst met actuele prijzen bij snelladers met en zonder abonnement? De wijze van weergeven door bijvoorbeeld laadpas top 10 werkt niet voor mij. Ik laad zelden AC buiten, laden is voor mij of AC op de oprit of snelladen. Ik wil gewoon per aanbieder de prijzen per kWh weten als ik ergens wil snelladen. Apps als MOOVILITY lijken ook nog achter te lopen. Op dit moment lijkt Bonnet mij nog steeds het voordeligst.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Er is niet 'één tarief per aanbieder' ...dus als je hier al lijstjes van vind dan kloppen ze niet voor elke laadpas aanbieder. De prijzen zijn per laadpas verschillend. Ik post af en toe tabelletjes met actuele snellader tarieven van een aantal aanbieders bij diverse snellaadnetwerken op social media en op mijn blogs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WOWZERZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 15:41
Kju schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:02:
Ik wil gewoon per aanbieder de prijzen per kWh weten als ik ergens wil snelladen.
Dat willen we denk allemaal wel in een overzicht zien en als het even kan dan ook de goedkoopste optie uitgelicht..zoiets als dit zeg maar :X : https://laadpastop10.nl/goedkoperladen

Afhankelijk waar je DC laadt is het Large Flat abbo van JuicePass een van de goedkoopste opties.
Gevolgd door Bonnet 200 Refill.

Peugeot 5008 I VW e-Golf (36kWh) l skcarcleaning.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Bundels zijn pas handig als je (weet dat je) vaker buiten snel zal laden. In mijn geval is dat alleen als ik met de auto op vakantie ga. Ik heb geen moeite om incidenteel de volle prijs te betalen als ik bij Ionity of Fastned sta maar als het me een minuutje kost om even op te zoeken welke laadpas die ik op dat moment bij me heb voordeliger is zou dat wel fijn zijn.. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Kju op 12-10-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:05

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Voel me een beetje genaaid :P althans daadwerkelijk moet het nog blijken maar vond dit heel gek.
Op de homepage van e-flux zag ik op de kaart dat de paal om de hoek gebruikt kon worden. Althans daar ging ik vanuit omdat het natuurlijk op de homepage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiQelYTk_hfHoLJDn_RAp2DQ5bM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DurNZJiK6I7vqyYwNEIpCKcM.png?f=user_large

Dus ik een abonnementje gehaald en zie ik op de kaart in de app die paal er niet bij staan.
Schijnt van Totalenergies te zijn en dat is dus 1 van de weinige die volgens mij niet ondersteund word door E-flux. Moet het nog proberen als die binnen komt natuurlijk maarja verwacht niet veel goed als die niet op hun kaart staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbX2hQtUhbOkZ26wvsfsv6EBWms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ltj2KNZv76fBiNqAXhxJxdvq.png?f=user_large

Als het daadwerkelijk zo is dat dat niet werkt kan ik niet anders bedenken dan dat ze het expres doen om niet die kaart van hunzelf op de homepage te tonen van E-Flux.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 12-10-2022 12:36 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 11:21
Kju schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:30:
Bundels zijn pas handig als je (weet dat je) vaker buiten snel zal laden. In mijn geval is dat alleen als ik met de auto op vakantie ga. Ik heb geen moeite om incidenteel de volle prijs te betalen als ik bij Ionity of Fastned sta maar als het me een minuutje kost om even op te zoeken welke laadpas die ik op dat moment bij me heb voordeliger is zou dat wel fijn zijn.. O-)
Als je voor de Enel X Juicepass Flat Small bundel van 70 kWh (~0,35 euro per kWh) gaat dan kun je daar, afhankelijk van je EV, 1 tot 3 keer even mee snelladen. En mocht je dan wat overhouden dan kun je gewoon ook een keer bij een ondersteunde AC paal inpluggen om te zorgen dat de bundel voor het einde van die maand op is.

Ik vindt het zelf niet zoveel extra moeite om het in de gaten te houden, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen al teveel gedoe is (in verhouding tot de besparing).

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-09 14:31
Floris112 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:39:
[...]

Als je voor de Enel X Juicepass Flat Small bundel van 70 kWh (~0,35 euro per kWh) gaat dan kun je daar, afhankelijk van je EV, 1 tot 3 keer even mee snelladen. En mocht je dan wat overhouden dan kun je gewoon ook een keer bij een ondersteunde AC paal inpluggen om te zorgen dat de bundel voor het einde van die maand op is.

Ik vindt het zelf niet zoveel extra moeite om het in de gaten te houden, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen al teveel gedoe is (in verhouding tot de besparing).
Je kan ook met de Enel X bij Fastned laden zag ik, is het dan ook 70 kWh voor 25 euro ?
En kun je per maand opzeggen ?

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:18
Ricmaniac schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:33:
Voel me een beetje genaaid :P althans daadwerkelijk moet het nog blijken maar vond dit heel gek.
Op de homepage van e-flux zag ik op de kaart dat de paal om de hoek gebruikt kon worden. Althans daar ging ik vanuit omdat het natuurlijk op de homepage.

[Afbeelding]

Dus ik een abonnementje gehaald en zie ik op de kaart in de app die paal er niet bij staan.
Schijnt van Totalenergies te zijn en dat is dus 1 van de weinige die volgens mij niet ondersteund word door E-flux. Moet het nog proberen als die binnen komt natuurlijk maarja verwacht niet veel goed als die niet op hun kaart staat.

[Afbeelding]

Als het daadwerkelijk zo is dat dat niet werkt kan ik niet anders bedenken dan dat ze het expres doen om niet die kaart van hunzelf op de homepage te tonen van E-Flux.
Ik heb hetzelfde met de total paal bij mij in de straat, maar hij doet het gewoon voor 31ct/kwh met de e-flux kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

@Brotuck @Floris112 Ik zie geen Fastned op de Enel X en Juicepasskaarten. Kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Kju schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:21:
@Brotuck @Floris112 Ik zie geen Fastned op de Enel X en Juicepasskaarten. Kijk ik verkeerd?
Dit is bij Capelle, maar nu ik het unieke nummer zie is dit wss de Shell, Fastned zit daar ook. Dat is denk ik mijn verwarring. Met een bundel is dit goed te doen, pay per use is duur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJCUnF5gbb-X_y-0EWhVfR-602s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2y2SpRi6HlGxzFZd80XA0vCp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 12-10-2022 13:26 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:05

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

1Mark schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Ik heb hetzelfde met de total paal bij mij in de straat, maar hij doet het gewoon voor 31ct/kwh met de e-flux kaart.
Thanks voor je reactie! hier hoop ik dan op :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
Brotuck schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:09:
[...]

Je kan ook met de Enel X bij Fastned laden zag ik, is het dan ook 70 kWh voor 25 euro ?
[...]
Fastned is niet ondersteund voor zover ik weet. Wel Allego en Ionity.
Brotuck schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:09:
[...]
En kun je per maand opzeggen ?
Ja. Je kunt ter plekke een bundel aanzetten. Duurt hooguit een minuut voordat de bundel (zichtbaar) actief is in de app. Als je bundel bijna op is is het handig om even te zorgen dat je precies zoveel kWh's uit de paal trekt als je bundel saldo nog is. Dat is bij DC palen wel een stuk makkelijker te timen dan gokken bij een AC paal.

Vervolgens kun je de bundel stopzetten en direct weer dezelfde of een andere bundel opnieuw aanzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Floris112 op 12-10-2022 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Floris112 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Ja. Je kunt ter plekke een bundel aanzetten. Duurt hooguit een minuut voordat de bundel (zichtbaar) actief is in de app. Als je bundel bijna op is is het handig om even te zorgen dat je precies zoveel kWh's uit de paal trekt als je bundel saldo nog is. Dat is bij DC palen wel een stuk makkelijker te timen dan gokken bij een AC paal.

Vervolgens kun je de bundel stopzetten en direct weer dezelfde of een andere bundel opnieuw aanzetten.
Maar met een maximum van die kWh bundel per maand ? Of kun je aanvullen ?
70 kWh is zo op (bij mijn auto)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
Brotuck schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:37:
[...]

Maar met een maximum van die kWh bundel per maand ? Of kun je aanvullen ?
70 kWh is zo op (bij mijn auto)
Nee. Je kunt, voor zover bij mij bekend, onbeperkt de bundel steeds opnieuw aanzetten nadat je hem hebt uitgezet.

Als die 70 kWh zo op is bij jou, dan zou ik toch voor de bundel met 145 kWh gaan voor 45 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Floris112 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:39:
[...]

Nee. Je kunt, voor zover bij mij bekend, onbeperkt de bundel steeds opnieuw aanzetten nadat je hem hebt uitgezet.

Als die 70 kWh zo op is bij jou, dan zou ik toch voor de bundel met 145 kWh gaan voor 45 euro.
Ik ga het gewoon uittesten ! Komende dagen moet ik toch op pad.
Ben trouwens wel benieuwd of Total (energies) nu ondersteund word, ik heb er een aantal opgezocht en ze staan op maintenance. Ik zag dat men nu ook Frankrijk ondersteuning heeft trouwens, dan is Total Energies erg interessant.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floris112
Succes! Als het bevalt zou ik wel ook nog even de fysieke laadpas van Enel X bestellen. Even *bliep* doen met die kaart is toch wel verdomd makkelijk vergeleken met het gepiel met die buggy app van Enel (of elke andere laadapp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-07 19:43
Jan Lelie schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:47:
[...]
En …. Na ongeveer twee weken krijg je een “miss you” met 25% korting, een week later 50% en weer een week later 100%. Steeds een week geldig.
Ik heb de 25% korting melding op (vrijdag) 30 september gehad, en verwachte de 50% afgelopen vrijdag... maar die kwam niet?? Ik wacht nog even tot vrijdag, maar anders hebben ze die ook gestopt lijkt het :|

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Floris112 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:46:
Succes! Als het bevalt zou ik wel ook nog even de fysieke laadpas van Enel X bestellen. Even *bliep* doen met die kaart is toch wel verdomd makkelijk vergeleken met het gepiel met die buggy app van Enel (of elke andere laadapp).
Lijkt ook vrij snel te gaan tegenwoordig, ik had m met binnen dag of 10 in huis, geloof dat sommige tweakers maanden hebben moeten wachten voor de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:40
Gisteren voor het eerst meegemaakt dat mijn laaddruppel van leaseplan/travelcard niet werd geaccepteerd.
Was gewoon bij een Allego kast, maar kon doen en laten wat ik wilde, laden begon echt niet.
Terwijl ik nog steeds aan het proberen was, komt er iemand naast me staan, prikt kabel in de 2e poort, houd pasje ervoor en die begon gelijk. Hij had een newmotion kaart.
Ik de mijne gepakt, heb die prive als backup pas, en laden begon ook gelijk 8)7
Vreemd, want normaal laad ik ook gewoon bij Allego met die druppel.
Maar goed, zo blijkt maar weer dat een backup pas altijd handig is om bij je te hebben 8)

Het was in de parkeergarage nieuwe markt in Roosendaal, waar deze witte kastjes aan de muur hangen.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nieuws.nl/media/sites/288/2015/11/06150821/151107-e-laadpalen-Roosendaal-e1446823487701.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Interessante ontwikkeling: Tesla Superchargers krijgen variabele laadtarieven (autoweek)

Tesla Superchargers, ofwel de snelladers van Tesla, krijgen variabele laad-tarieven. In daluren laden wordt voordeliger dan overdag.

Het lijkt daadwerkelijk te gaan om een korting als je gedurende de daluren laadt, en dus niet om een prijsstijging op de drukke momenten. Dat is maar goed ook, want een kWh uit een Tesla Supercharger is de laatste tijd, zoals alles eigenlijk, fors duurder geworden.

Tesla noemt een lagere belasting van het elektriciteitsnet als belangrijke reden voor de stap. Het flexibele tarief geldt op dit moment nog alleen voor locaties die enkel voor Tesla's toegankelijk zijn. De komende weken wordt dat uitgebreid naar de locaties die ook voor EV's van andere merken kunnen worden gebruikt. In Nederland zijn dat alle locaties, dus hier kan het nog een paar weken duren. Uiteindelijk gelden de flexibele tarieven voor alle Supercharger-locaties van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:04
TIWAG past haar tarieven aan per 1 november 2022.

AC gaat van €0,22 naar €0,36 per kWh.
DC tot 75 kW gaat van €0,12 naar €0,30 per minuut.
DC 76-150 kW gaat van €0,12 naar €0,60 per minuut.

Alles incl 20% Oostenrijkse BTW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:40
joepie de p schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:29:
TIWAG past haar tarieven aan per 1 november 2022.

AC gaat van €0,22 naar €0,36 per kWh.
DC tot 75 kW gaat van €0,12 naar €0,30 per minuut.
DC 76-150 kW gaat van €0,12 naar €0,60 per minuut.

Alles incl 20% Oostenrijkse BTW.
Dat is een stevige verhoging, maar 0.12€ per minuut waren nu ook wel dumpingprijzen. Eigenlijk blijft de finale prijs best schappelijk (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeVre
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 21:52
MarFan schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:44:
[...]

Ik heb de 25% korting melding op (vrijdag) 30 september gehad, en verwachte de 50% afgelopen vrijdag... maar die kwam niet?? Ik wacht nog even tot vrijdag, maar anders hebben ze die ook gestopt lijkt het :|
Het lijkt er inderdaad op dat ook deze aantrekkelijke korting is gestopt, heb zelf 3 weken de melding van 25% gehad en daarna niks meer. Dezelfde conclusie is op het Duitse Goingelectric forum over Bonnet getrokken. Jammer, maar wel verwacht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:04
xjs678qr schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

Dat is een stevige verhoging, maar 0.12€ per minuut waren nu ook wel dumpingprijzen. Eigenlijk blijft de finale prijs best schappelijk (vind ik).
TIWAG maakt zelf stroom met waterkrachtcentrales. De running costs daarvan zijn laag. Nu TIWAG diezelfde stroom tegen veel hogere marktprijzen kan verkopen op de AU of EU markt, is het logisch dat de laadprijzen mee stijgen. Anders zouden ze EV min of meer subsidiëren ten nadele van hun eigen exploitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-07 19:43
RodeVre schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:48:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat ook deze aantrekkelijke korting is gestopt, heb zelf 3 weken de melding van 25% gehad en daarna niks meer. Dezelfde conclusie is op het Duitse Goingelectric forum over Bonnet getrokken. Jammer, maar wel verwacht :'(
Nou, ze missen me toch, gelijk 100%... Toch leuk.
Raar dat ik de 50% gemist heb, morgen even laden voor 'nop' :)

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Goedemorgen,
Wij hebben een Zappi v1 op een 1 fase aansluiting.
Omdat wij het aantal zonnepanelen gaan uitbreiden, een warmtepomp willen en dus elektrisch gaan koken, willen we onze meterkast laten uitbreiden van 1 naar 3 fase.

Mijn vraag is nu:
Hoe dient de Zappi v1 dan precies aangesloten te worden?
Wij hebben ook een hub.

Ik hoop dat iemand dat een beetje duidelijk wilt uitleggen.
Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
@jolandacb Ik denk dat die vraag beter in dit topic op z'n plaats is:
Zelfbouw Laadpaal ervaringen
Daar zit meer kennis over de Zappi!

[ Voor 12% gewijzigd door Peter-036 op 15-10-2022 07:21 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Peter-036 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 07:21:
@jolandacb Ik denk dat die vraag beter in dit topic op z'n plaats is:
Zelfbouw Laadpaal ervaringen
Daar zit meer kennis over de Zappi!
Dank voor je reactie.
Dan zal ik het daar ook vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:59
JeroenV_ schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:16:
Gisteren voor het eerst meegemaakt dat mijn laaddruppel van leaseplan/travelcard niet werd geaccepteerd.
Was gewoon bij een Allego kast, maar kon doen en laten wat ik wilde, laden begon echt niet.
Terwijl ik nog steeds aan het proberen was, komt er iemand naast me staan, prikt kabel in de 2e poort, houd pasje ervoor en die begon gelijk. Hij had een newmotion kaart.
Ik de mijne gepakt, heb die prive als backup pas, en laden begon ook gelijk 8)7
Vreemd, want normaal laad ik ook gewoon bij Allego met die druppel.
Maar goed, zo blijkt maar weer dat een backup pas altijd handig is om bij je te hebben 8)

Het was in de parkeergarage nieuwe markt in Roosendaal, waar deze witte kastjes aan de muur hangen.
[Afbeelding]
Dit had ik laatst ook, heb het nummer op de paal gebeld, en ze hebben handmatig de sessie gestart obv kaartnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-09 18:17
jolandacb schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 06:14:
Goedemorgen,
Wij hebben een Zappi v1 op een 1 fase aansluiting.
Omdat wij het aantal zonnepanelen gaan uitbreiden, een warmtepomp willen en dus elektrisch gaan koken, willen we onze meterkast laten uitbreiden van 1 naar 3 fase.

Mijn vraag is nu:
Hoe dient de Zappi v1 dan precies aangesloten te worden?
Wij hebben ook een hub.

Ik hoop dat iemand dat een beetje duidelijk wilt uitleggen.
Alvast dank.
Zie ook thuisladen topic

(maar die heb je al gevonden zie ik inmiddels).

[ Voor 3% gewijzigd door eltron op 15-10-2022 12:49 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:20
In afwachting van mijn polestar 2 is een laadpaal door mijn werkgever geïnstalleerd (Alfen via leaseplan energy). Nu is het zo dat wij een Fiat 500e hebben aangeschaft echter zie nu dat ik een laad pas nodig heb om te kunnen laden op de paal die op mijn oprit is geïnstalleerd. Ik had verwacht dat Prive laden zelf betaald wordt en wanneer ik mijn polestar 2 oplaad ik de pas gebruik zodat mijn werkgever de zakelijke km’s kan betalen.

Iemand advies waar ik het beste aan doe? Kan de laadpaal worden opengezet door leaseplan energy voor privé gebruik? (Kleine kans dat anderen op mijn oprit, we wonen afgelegen, gaan opladen). Of kan ik een pasje aanschaffen voor de FIAT en hoe werkt dat dan? Beetje gek om kosten te maken (abonnement) om thuis te laden?

(Excuus als dit al is voorbij gekomen, kan geen relevante zoekterm vinden)

[ Voor 4% gewijzigd door BlowFish op 15-10-2022 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
@BlowFish in je Leaseplan Energy portal kun je een laadpas toevoegen die tegen nul tarief mag laden. Ik heb dat zelf ook gedaan icm Alfen paal: een (gratis) Shell Recharge pas aangevraagd en deze toegevoegd aan de genoemde portal. Werkt perfect!

In de portal kun je achteraf ook goed zien welke laadsessies met welke laadpas gedaan zijn. En dus ook welke laadsessies tegen €0 en welke tegen een bepaald bedrag waren.

Overigens past dit onderwerp beter in het thuisladen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Franciesco schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:54:
@BlowFish in je Leaseplan Energy portal kun je een laadpas toevoegen die tegen nul tarief mag laden. Ik heb dat zelf ook gedaan icm Alfen paal: een (gratis) Shell Recharge pas aangevraagd en deze toegevoegd aan de genoemde portal. Werkt perfect!

In de portal kun je achteraf ook goed zien welke laadsessies met welke laadpas gedaan zijn. En dus ook welke laadsessies tegen €0 en welke tegen een bepaald bedrag waren.

Betaal ik hiermee dan ook geen ‘start tarief’ van 0,30 cent per sessie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
Nee, er wordt niets in rekening gebracht als je een nultarief ingesteld hebt @BlowFish. Er staat dan: “voor eigen rekening”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oex1ts1ngzbDgFzKuSkJn2BPg4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MANdN8ll2KFVvata1vkKLxTc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
Franciesco schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:28:
Nee, er wordt niets in rekening gebracht als je een nultarief ingesteld hebt @BlowFish. Er staat dan: “voor eigen rekening”.

[Afbeelding]
Top dan ga ik die Shell re-charge kaart bestellen. Hoop dat hij snel binnen is want de FIAT staat er sinds vandaag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:14
BlowFish schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:30:
[...]

Top dan ga ik die Shell re-charge kaart bestellen. Hoop dat hij snel binnen is want de FIAT staat er sinds vandaag 8)7
Met de app zal het ook wel lukken denk ik.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-09 18:17
BlowFish schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:30:
[...]
Als je de paal nog niet kunt gebruiken is de Granny ook een prima alternatief. Zou je eventueel ook later kunnen gebruiken om de Polestar en de Fiat gelijktijdig te laden.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
PeterZ(on) schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Met de app zal het ook wel lukken denk ik.
Met de recharge app op mijn (werk/privé) laadpaal ? Volgens mij moet ik eerst de kaart ontvangen (zie 5 werkdagen) dan pas kan ik deze activeren of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
BlowFish schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

Met de recharge app op mijn (werk/privé) laadpaal ? Volgens mij moet ik eerst de kaart ontvangen (zie 5 werkdagen) dan pas kan ik deze activeren of is er een andere manier?
Gewoon de Shell app op je telefoon installeren. Weet alleen niet hoe snel dat werkt, maar vast sneller dan de kaart ontvangen. Er zijn genoeg aanbieders die alleen met een app werken, daarnaast kun je ook gewoon je kaart gebruiken. Een kaart vind ik ook veel makkelijker. Maar proberen kost niets.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 19:50
Heb laatst op zondagavond bij Shell vanuit de app een nieuwe laadpas besteld. Die zat dinsdagochtend in de brievenbus. Gaat best snel hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door pmiddeld op 15-10-2022 18:37 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
PeterZ(on) schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:35:
[...]

Gewoon de Shell app op je telefoon installeren. Weet alleen niet hoe snel dat werkt, maar vast sneller dan de kaart ontvangen. Er zijn genoeg aanbieders die alleen met een app werken, daarnaast kun je ook gewoon je kaart gebruiken. Een kaart vind ik ook veel makkelijker. Maar proberen kost niets.
Het gaat @BlowFish om het tegen nultarief gebruiken van de Recharge pas bij een prive Alfen laadpaal, zie eerdere berichten. Met de app gaat je dat niet lukken want je moet een pasnummer koppelen in de LPEnergy portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Franciesco schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:09:
[...]

Het gaat @BlowFish om het tegen nultarief gebruiken van de Recharge pas bij een prive Alfen laadpaal, zie eerdere berichten. Met de app gaat je dat niet lukken want je moet een pasnummer koppelen in de LPEnergy portal.
Ook in de app heb je een nummer, zag ik toevallig vandaag bij mijn broer in zijn app. Een fysieke pas en een digitale pas. Maar geen idee of dat in zijn situatie werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeVre
  • Laatst online: 12-09 21:52
MarFan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:10:
[...]

Nou, ze missen me toch, gelijk 100%... Toch leuk.
Raar dat ik de 50% gemist heb, morgen even laden voor 'nop' :)
Ze missen mij intussen ook _/-\o_ vanavond de 100% ontvangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06
Recent EnelX Juicepass bundel gebruikt. Let op dat in de app je resterende bundel soms pas na een paar uur wordt bijgewerkt. Ik dacht nog ruim bundel te hebben, bleek deze opeens mer 20kWh overschreden. Die app van hun is echt ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06
En nog een vraag: heb nog een SpeakEV20 20 pond promotion staan in de Bonnet app. Zal deze nog werken en hoeveel korting zal dit geven? 20eu of volgens koers of gewoon niets want verkeerde munteenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:36
Zo dan.
Bij mij in de straat/buurt staan Allego palen, daar laad ik vaak mijn auto op.
Nu ineens is de prijs blijkbaar aangepast van 39ct ex btw, naar 57ct ex btw!!
Wat een bizarre verhoging ineens voor een normale publieke paal die niet kan snelladen.

Hoe blijven jullie op de hoogte van dit soort verhogingen? Want bijvoorbeeld chargeprice laat nog gewoon de oude prijzen zien...

[ Voor 20% gewijzigd door DjMark op 16-10-2022 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10:10
DjMark schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:24:
Zo dan.
Wat een bizarre verhoging ineens voor een normale publieke paal die niet kan snelladen.

Hoe blijven jullie op de hoogte van dit soort verhogingen? Want bijvoorbeeld chargeprice laat nog gewoon de oude prijzen zien...
Ik volg @Hachy op Twitter.

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Zo dan.

Toch eens kijken naar Juicepass, prepaid 25 euro voor 75 kWh. dan zit je op 33 cent. Wel opletten als je over je bundel gaat dan zit je op (flink) hogere bedragen

@Hachy Volgens mij kan Juicepass (EnelX) toch ook bij de Shell laden tegenwoordig ? Ik zie iig overal TNM laadpalen staan die ik kan activeren. Heb de pas nog niet binnen dus kan nog niet testen.

[ Voor 13% gewijzigd door Brotuck op 16-10-2022 10:00 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Zo dan.
Nu ineens is de prijs blijkbaar aangepast van 39ct ex btw, naar 57ct ex btw!.....
Ik kreeg van Eneco E-Mobility een heads-up over die prijsverhoging bij Allego, ik zou verwachten (wensen?) dat meer laadpasleveranciers dat doen.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:28
Zo dan.

hier hetzelde, gebruik de ev company pas die zonder opslag afrekend. Die gaf ineens ruim 60 cent aan. Dacht dat het storing was of data ze begonnen waren met opslagen. Shell recharge is wel 40 cent incl. (nog).

Gebruik nu freshmile, 0,19 per kWh plus 0,03 cent per minuut. Is uiteindelijk goedkoper als je op tijd kunt stoppen met laden.

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06:45
Kird03 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:50:
[...]

hier hetzelde, gebruik de ev company pas die zonder opslag afrekend. Die gaf ineens ruim 60 cent aan. Dacht dat het storing was of data ze begonnen waren met opslagen. Shell recharge is wel 40 cent incl. (nog).

Gebruik nu freshmile, 0,19 per kWh plus 0,03 cent per minuut. Is uiteindelijk goedkoper als je op tijd kunt stoppen met laden.
Ik gebruik ook regelmatig Freshmile. Zelfs bij Ionity is dat voor onze Etron 55 goedkoper (ondanks de 0,71€ per minuut en 19 cent per kWh) dan het Ionity eigen tarief. Maar alleen laden met de Freshmile pas, de app werkt niet. En stoppen zodra de snelheid naar 125 kW zakt.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:58

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ik doe mee aan een Duits onderzoek over dit topic
Toch maar even de resultaten delen
Nun möchten wir Ihnen sehr herzlich für Ihre Rückmeldungen danken und Ihnen die wichtigsten Ergebnisse als kleines Dankeschön zurückgeben:

1. Noch immer mehrere Lade-Apps, Karten und Chips
– eAuto-Fahrerinnen und -Fahrer glauben nicht, dass man sich auf einen Anbieter verlassen kann.
– Nachdem die Anzahl der genutzten Ladekarten, -chips und -Apps über die Jahre zurückgegangen ist, steigt sie nun wieder: Die Befragten nutzen im Schnitt 3,9 eMSP-Services aktiv, 15% mehr als im Vorjahr.
2. Fahrzeughersteller-Angebote gewinnen an Bedeutung
– Unter den am liebsten genutzten Anbietern baut Marktführer EnBW mit seinem Partnerangebot ADAC eCharge seinen Marktanteil weiter aus. Gemeinsam kommen die beiden Anbieter auf einen Marktanteil von 40%.
– Auf Platz 2 liegen die Autohersteller. Jeder Vierte nutzt am liebsten das Ladeangebot des eigenen Fahrzeugherstellers.
– Alle übrigen Anbieter fallen dagegen deutlich zurück und teilen sich die verbleibenden 35%.
3. Plug & Charge eindeutig präferiert
– Plug&Charge ist für 63% der Befragten noch immer die klar präferierte Methode zur Autorisierung und Bezahlung an einer öffentlichen Ladesäule und gewinnt im Vergleich zum Vorjahr an Beliebtheit sogar dazu (+8%).
– Überraschend: 58% begrüßen, dass bald an jedem Standort an mindestens einer Ladesäule ohne Vertragsbindung („ad-hoc“) gezahlt werden kann. Trotzdem bevorzugen mit 6% nur noch halb so viele diese Bezahlmethode, wie letztes Jahr.
4. Tarifmodelle
– 66% der Befragten nutzen Tarife ohne Grundgebühr, 20% mit Grundgebühr und 3% einen Flatrate-Tarif.
– Die Befragten sind inzwischen mehrheitlich offen für Parkgebühren in Hotspots und können sich trotz immer noch beklagtem „Ladedschungel“ mit variablen Tarifen anfreunden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:15
61 cent/kWh bij de Allegopaal in de straat, tering, dat is niet leuk meer. En nergens voor nodig gezien de inkoopprijzen van stroom; dit soort tarieven zijn kunstmatig hoog.

Het is dan dus vanaf ~20 kWh voor mij nu goedkoper om 45 km te rijden, daar voor 34 cent/kWh te laden, en weer 45 km terug te rijden.

Nu wel even blij met m'n laadpas met vast tarief, zodat ik hier (nog) geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Pff bij EVBOX nog 28 ct, zal ook vast niet lang meer duren.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:33
Er kab soms een groot verschil zitten tussen de tarieven van de laadpalen.

Op een parkeerterrein bij mij in de buurt is pas geleden een 2de paal bijgeplaatst.
De oude paal is er eentje van Allego waar je voor 37ct/kwh laad en de nieuwe, die er vlak langs staat, is er eentje van Vattenfal waar je voor 27ct/kwh laad.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Wat betreft snellaadpalen, heeft iemand enig idee van het voltage bereik van de huidige installed base?

Meeste auto's zitten rond 400v, dat werkt altijd, nieuwe snelladers zijn vaak voorbereid op 800v auto's.
Wat ik online kan vinden zijn voltage bereiken van 150v tot 900v (bijvoorbeeld ABB) dus dat is lekker flexibel voor alles wat vanaf nu geinstalleerd wordt.

Want je hebt velen omgebouwde auto's die rond de 180 a 200v zitten en zo kwam ik laatst nog een rariteit tegen van een 650v systeem. Die had ook geen snellader, maar zou je die erop willen maken zit je dus buiten het bereik van de meeste palen vrees ik.

Voor de omgebouwde EVs die bijvoorbeeld rond de 200v zitten, maken ze al wel eens snelladers op, maar dan had ik wel eens gelezen dat vele snelladers niet zo laag kunnen.

Alleen dit is wat lastiger uit te zoeken, moet je toch wat praktijk ervaring op doen vrees ik.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@!null Veel voorkomende hyperchargers van Alpitronic en Tritium claimen in ieder geval een minimum voltage van 150 VDC. En een maximum van respectievelijk 1000 en 920 VDC.

Ik vermoed dat die minimum 150VDC ook de spec is van CCS2. Voor Chademo kunnen ze wel lager (vanaf 50V).

200V-packs via CCS2 zou bij de genoemde hyperchargers geen probleem moeten zijn, lijkt me?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Franciesco schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:54:

Ondertussen de pas binnen van Shellrecharge. Direct geactiveerd. Maar lukt niet om deze pas toe te voegen. Ik krijg een fout melding. “Invalid pas”. (Zou volgens hen ook gewoon moeten werken). Ik heb leaseplan energy gebeld en deze vertellen me dat het aan de pas ligt. Shellrecharge gebeld en zeggen dat het niet aan de pas ligt en dat deze gewoon geactiveerd is .. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
Dat is vreemd @BlowFish. Je hebt het volledige nummer ingevoerd neem ik aan? Bij mij is het nummer in de opmaak van: NL-ABC-123456-0

Zo ja, dan later nog eens proberen? En/of een andere browser proberen?
Lukt het je wel om de pas toe te voegen aan de Recharge app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Franciesco schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:14:
Dat is vreemd @BlowFish. Je hebt het volledige nummer ingevoerd neem ik aan? Bij mij is het nummer in de opmaak van: NL-ABC-123456-0

Zo ja, dan later nog eens proberen? En/of een andere browser proberen?
Lukt het je wel om de pas toe te voegen aan de Recharge app?
Ja al met leaseplan energy contact opgenomen en het lukt hen ook niet. Heb de fiat nu aan een publieke paal in de buurt en dat werkt wel gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
Dan misschien later nog eens proberen en/of andere browser proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dala
  • Laatst online: 10-09 07:10
Even een tip: Vattenfall InCharge fixed tarief van 30ct/kWh is best handig voor willekeurige laadpalen. Normaal gebruik ik standaard de greenchoice pas, want gewoon kaal CPO zonder maandkosten. Maar nu soms palen absurde prijzen hebben (ik stond gisteren bij een paal met 80ct/kWh, voor 11kWh), kan die InCharge best wel veilige optie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Brotuck schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:56:
[...]

Toch eens kijken naar Juicepass, prepaid 25 euro voor 75 kWh. dan zit je op 33 cent. Wel opletten als je over je bundel gaat dan zit je op (flink) hogere bedragen

@Hachy Volgens mij kan Juicepass (EnelX) toch ook bij de Shell laden tegenwoordig ? Ik zie iig overal TNM laadpalen staan die ik kan activeren. Heb de pas nog niet binnen dus kan nog niet testen.
In principe mag je er vanuit gaan dat wat in de Juicepass app wordt weergegeven inderdaad werkt met bijbehorende RFID. Ik heb een sterk vermoeden dat de bundels op korte termijn worden aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Dala schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:42:
Even een tip: Vattenfall InCharge fixed tarief van 30ct/kWh is best handig voor willekeurige laadpalen. Normaal gebruik ik standaard de greenchoice pas, want gewoon kaal CPO zonder maandkosten. Maar nu soms palen absurde prijzen hebben (ik stond gisteren bij een paal met 80ct/kWh, voor 11kWh), kan die InCharge best wel veilige optie zijn.
Let op dat dit alleen geldt voor Vattenfall's eigen laadpalen. Sta je bijv. bij Allego dan betaal je wel 40 cent incl btw per kWh plus 32 cent starttarief.

https://incharge.vattenfa...n/laadaanbieders-tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:16
Hachy schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:51:
[...]

Let op dat dit alleen geldt voor Vattenfall's eigen laadpalen. Sta je bijv. bij Allego dan betaal je wel 40 cent incl btw per kWh plus 32 cent starttarief.

Hmmm bij ons in Utrecht is het blijkbaar allemaal 0,52c. Bizar hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Laatst online: 10-09 07:10
Hachy schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:51:
[...]

True, je hebt gelijk, ik had moeten zeggen, check de incharge app. Maar ik stond dus bij EV-Box, met een tarief van 0,87 de kWh. En heb daar 0,29 de kWh voor betaald (en die 0,30ct start tarief neem ik dan ff voor lief ;) ).

Maar met het huidige prijzen circus, zijn die fixed tarieven (zoals ook shell) zonder abbo-kosten best handig om "in huis" te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
Franciesco schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:23:
Dan misschien later nog eens proberen en/of andere browser proberen.
Gister nog gebeld met leaseplan energy ze gingen het uitzoeken. Echter ondertussen werkt het! (Duurde denk ik even tot een nieuw geactiveerde kaart werkt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

Dala schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:30:
[...]

True, je hebt gelijk, ik had moeten zeggen, check de incharge app. Maar ik stond dus bij EV-Box, met een tarief van 0,87 de kWh. En heb daar 0,29 de kWh voor betaald (en die 0,30ct start tarief neem ik dan ff voor lief ;) ).

Maar met het huidige prijzen circus, zijn die fixed tarieven (zoals ook shell) zonder abbo-kosten best handig om "in huis" te hebben.
zelf ook geswitched naar vattenfal omdat er op een stukje lopen van mn huis zo'n paal staat, 0,31 kWh

anwb pas is fixed price (0,38ct ?) voor alle palen toch (ook allego?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Koekhapperrr schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:27:
Dit scenario is mij afgelopen weekend dus ook overkomen:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220807_93573407

Wilde de auto afgelopen zaterdagavond weghalen bij een laadpunt van Bluecorner, hield de laadpas voor de paal en het lampje werd rood. Kabel nog steeds op slot in de paal, niet meer los te krijgen. Na 2 uur eindelijk hun klantenservice aan de lijn gekregen: ze gingen de paal op afstand resetten.

Dat deed helaas helemaal niks. Toen is mij verteld dat ze gisteren (zondag) een monteur zouden langs sturen om de kabel handmatig te verwijderen. Ik zou kunnen wegrijden, de monteur zou mij bellen als hij ter plaatse was en de kabel los had, zodat deze opgestuurd kon worden.

Niks gehoord. Gisterenmiddag nog langs die laadpaal gereden: laadpaal was weer operatief, kabel was verdwenen. Klantenservice kan mij niet vertellen of de kabel door hun monteur is meegenomen of niet. Waarschijnlijk is 'ie nu gewoon kwijt.
Toch nog even een update hierover: je moet even geduld hebben; maar als je eenmaal de juiste medewerkers te pakken krijgt van Bluecorner word je vriendelijk te woord gestaan en wordt het probleem netjes afgehandeld: krijg een nieuwe laadkabel vergoed.

Mocht iemand hier ooit ook zo'n laadkabel kwijtraken door een Bluecorner-laadpaal, weet dan dat je vooral geduld moet hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:33
Ik heb een probleem met een nieuwe openbare Vattenfall laadpaal van Alfen.

Ik heb mijn auto aangesloten en een sessie gestart met mijn laadpas, zowel de auto (e208) als laadpaal geven aan dat er wordt geladen.
Na een minuut of 5 meldt de MyPeugeot app "Opladen is onderbroken".
Het laden is dan gestopt en als ik in de Mypeugeot app kijk is er helemaal niks bijgeladen.
Ik heb al geprobeerd om opnieuw de sessie te starten maar dan gebeurt er weer hetzelfde.
De laadpaal zelf geeft nog steeds aan dat er wordt geladen maar op de auto geeft het statuslampje helemaal niks aan.

Dit is nu al de 2de keer in een week tijd bij deze specifieke laadpaal.
Bij andere palen werkt het laden eigenlijk altijd.

Zou dit gewoon een mismatch zijn tussen de auto en de paal?
Of kan het iets met loadbalancing te maken hebben?

Van de zomer ben ik naar de Efteling geweest waar ik mijn auto daar op het parkeerterrein aan de lader heb gehangen. Toen kreeg ik ook regelmatig de melding dat het laden was onderbroken maar dat was iedere keer maar tijdelijk en zou komen door de loadbalancing van het laadplein.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 13:04
Jaapio_B schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:23:
Ik heb een probleem met een nieuwe openbare Vattenfall laadpaal van Alfen.

Ik heb mijn auto aangesloten en een sessie gestart met mijn laadpas, zowel de auto (e208) als laadpaal geven aan dat er wordt geladen.
Na een minuut of 5 meldt de MyPeugeot app "Opladen is onderbroken".
Het laden is dan gestopt en als ik in de Mypeugeot app kijk is er helemaal niks bijgeladen.
Ik heb al geprobeerd om opnieuw de sessie te starten maar dan gebeurt er weer hetzelfde.
De laadpaal zelf geeft nog steeds aan dat er wordt geladen maar op de auto geeft het statuslampje helemaal niks aan.

Dit is nu al de 2de keer in een week tijd bij deze specifieke laadpaal.
Bij andere palen werkt het laden eigenlijk altijd.

Zou dit gewoon een mismatch zijn tussen de auto en de paal?
Of kan het iets met loadbalancing te maken hebben?

Van de zomer ben ik naar de Efteling geweest waar ik mijn auto daar op het parkeerterrein aan de lader heb gehangen. Toen kreeg ik ook regelmatig de melding dat het laden was onderbroken maar dat was iedere keer maar tijdelijk en zou komen door de loadbalancing van het laadplein.
sinds wij geen vattenfall techsupport zijn kun je het beste die paal als stuk melden in de app, en dan probeer je het nadat het is "opgelost"

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Sinds kort een electrische bedrijfswagen met een laadpas er bij en een druppel. Nu heb ik hem gisteren bij een Allego 11kwh lader aangesloten. Mij vergist en per ongeluk de druppel van het electrische hek er voor gehouden. Maar tot mijn verbazing accepteerde hij dat gewoon en begon te laden!.

Denk hmm, eens kijken wat ie dan met mijn afvalpas doet. Precies het zelfde geval. Hij start gewoon het laden en heeft hem van 78 naar 100% opgeladen. Laatst bij een ander type Allego laadpaal aangesloten en werkte het niet. Maar zou het zijn dan Allego de auto kent en dus niet de ´echte´ laadpas vereist is? Of is het een bug dat hij elke willekeurige NFC pas pakt? Vind het vrij opmerkelijk...

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
Henkie-Jan schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:23:
Sinds kort een electrische bedrijfswagen met een laadpas er bij en een druppel. Nu heb ik hem gisteren bij een Allego 11kwh lader aangesloten. Mij vergist en per ongeluk de druppel van het electrische hek er voor gehouden. Maar tot mijn verbazing accepteerde hij dat gewoon en begon te laden!.

Denk hmm, eens kijken wat ie dan met mijn afvalpas doet. Precies het zelfde geval. Hij start gewoon het laden en heeft hem van 78 naar 100% opgeladen. Laatst bij een ander type Allego laadpaal aangesloten en werkte het niet. Maar zou het zijn dan Allego de auto kent en dus niet de ´echte´ laadpas vereist is? Of is het een bug dat hij elke willekeurige NFC pas pakt? Vind het vrij opmerkelijk...
Dat is wel bijzonder.
Mogelijk stond de laadpaal op een €0,- tarief? Enige wat me kan voorstellen dat de paal dan wellicht gewoon elke NFC pas accepteert. Of de paal is stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:12

Op een AC lader is er geen communicatie tussen lader en auto wat betreft een unieke identifier zoals een VIN nummer. Bij een DC lader is dat er wel, vaak onder de naam AutoCharge.

Dus ik denk dat je geluk hebt ;) Maar ik ben benieuwd en ga het eens bij mijn Allego chargers in de buurt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)

Had je niet toevallig die laaddruppel erachter? Heb ik ook eens gehad met mijn laadpassen. Had willen laden met Maingau en hield mijn mapje met passen ervoor waarbij Maingau de bovenste was en had uiteindelijk met een daar achter liggende pas geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
PeterZ(on) schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:55:
[...]

Had je niet toevallig die laaddruppel erachter? Heb ik ook eens gehad met mijn laadpassen. Had willen laden met Maingau en hield mijn mapje met passen ervoor waarbij Maingau de bovenste was en had uiteindelijk met een daar achter liggende pas geladen.
Nee, was echt in dit geval getest met de milieupas. Was ook de enige waar ik weer de laadactie mee kon stoppen. Het is een normale paal in een wijk.
Dartlink schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:37:
[...]

Op een AC lader is er geen communicatie tussen lader en auto wat betreft een unieke identifier zoals een VIN nummer. Bij een DC lader is dat er wel, vaak onder de naam AutoCharge.

Dus ik denk dat je geluk hebt ;) Maar ik ben benieuwd en ga het eens bij mijn Allego chargers in de buurt testen.
roelwillems schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:37:
[...]

Dat is wel bijzonder.
Mogelijk stond de laadpaal op een €0,- tarief? Enige wat me kan voorstellen dat de paal dan wellicht gewoon elke NFC pas accepteert. Of de paal is stuk.
Zal eens gaan kijken bij palen in de buurt. Wellicht staat ie in onderhoudsmodus of weet ik het waardoor hij alles met een NFC accepteert of iets. Lijkt me gezien de plek en alles niet helemaal de bedoeling. Mocht ik meer weten dan deel ik het. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Henkie-Jan schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:29:

Zal eens gaan kijken bij palen in de buurt. Wellicht staat ie in onderhoudsmodus of weet ik het waardoor hij alles met een NFC accepteert of iets. Lijkt me gezien de plek en alles niet helemaal de bedoeling. Mocht ik meer weten dan deel ik het. :)
Dat van alleen een NFC kan ook heel goed, er was op tweakers ooit iemand daarvoor blanco NFC kaarten had gekocht. Maar het zal van de paaleigenaar dan wel een foutje zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Grappig , ik kreeg net mijn factuur binnen van de shellpas. In Frankrijk heb ik kennelijk op een (freshmile 50 kWh) snellaadpunt gestaan die 12,5 cent per kWh rekende. Kijk dat zijn nu eens bedragen waar ik vrolijk van word !

Terwijl Chargeprice dus aangeeft 0,52 ct. Ik weet niet hoe ik dat zou moeten aanpassen daar ?

[ Voor 17% gewijzigd door Brotuck op 21-10-2022 12:01 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter

Heb ik ook weleens meegemaakt bij een semi publieke laadpaal van NewMotion. Kan gebeuren als hij tijdelijk op 'free vend' staat, bijv als de uplink naar de backoffice eruit ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Grafiekjes time!

Op Linkedin heb ik een uitgebreide duiding van deze grafiek geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://media-exp1.licdn.com/dms/image/C4E22AQEVu4akInAzrQ/feedshare-shrink_1280/0/1666350623226?e=1669248000&v=beta&t=_GERxk--rooA47LCmUa5eaFwFG4DWDZMO4DVWbS2Z4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Krijg net een factuur van een laadsessie met Allego €0.60 per Kwh. €10.55 voor 19.57 kWh. Klopt dit wel? Er staat nu weer €0.40 namelijk op de zelfde locatie met dezelfde pas. ChargePoint Usa

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Hangt van de locatie af.

Het €0,60 tarief geldt sinds 7 okt voor Allego non-consessie palen, vanaf 28-10 komt daar ook Gelderland/Overijssel bij. Tussen 7 en 11 oktober hebben MSP's tijdelijk verkeerde tarieven ontvangen.

Sommige partijen zoals LMS geven nog voor *alle* allego laadpalen nog steeds het verkeerde tarief door. Het is even de vraag of ze het echt in rekening gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Ik zit in Eindhoven. Het gaat om een Alfen paal van Allego. (niet eentje zoals in je Twitter post van 14 september 2022. De laadsessie is van 11 oktober 2022.

Ze hebben het al afgeschreven van mijn saldo. Wat mij toen wel opviel is dat deze best lang heeft geduurd. Ik ga ze wel even bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hyena op 21-10-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Zelfde hier.

Zag ineens in mijn facturatie dat ik 0.56 (ex BTW) had betaald bij een Allego paal waar ik tot voor kort 0.38 betaalde. (ik kijk niet elke keer naar de kosten... leermoment)

Als ik kijk via
Shell Recharge ==> 0.40
Allego.eu ==> 0.60
Laadpaal app ==> 0.61

is gelukkig maar een kleine verhoging van 50% :F

[ Voor 3% gewijzigd door Mikemkm op 21-10-2022 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Hyena schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:12:
Ik zit in Eindhoven. Het gaat om een Alfen paal van Allego. (niet eentje zoals in je Twitter post van 14 september 2022. De laadsessie is van 11 oktober 2022.

Ze hebben het al afgeschreven van mijn saldo. Wat mij toen wel opviel is dat deze best lang heeft geduurd. Ik ga ze wel even bellen.
Klopt waarschijnlijk wel, is Allego Open Markt laadpaal dus sinds 7 oktober €0,60/kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:00
Had ik ook (op 8 oktober), dus lesje geleerd en beter opletten

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Hachy schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:29:
[...]

Klopt waarschijnlijk wel, is Allego Open Markt laadpaal dus sinds 7 oktober €0,60/kWh.
Heb 23 minuten in de wacht gestaan. De paal staat nu weer op € 0,40. Ze gaven aan mogenlijk een refund te gaan doen. Maar ik was de eerste die had gebeld en ze waren er niet van op de hoogte. Ik wacht het af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Een gelukje is nooit weg. Hou er rekening mee dat het technisch wel lijkt te kloppen. De €0,40 die er nu op staat zal vermoedelijk per 28-10 ook naar €0,60 worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Toch wel apart wat er allemaal gebeurd. Als ik in de app van Vattenfall Incharge kijk krijg ik nog meer een selectie van de Allego palen te zien. Die staan allemaal op € 0,40. De paal voor de deur en nog een andere om de hoek zie je niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:16
Hyena schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:28:
Toch wel apart wat er allemaal gebeurd. Als ik in de app van Vattenfall Incharge kijk krijg ik nog meer een selectie van de Allego palen te zien. Die staan allemaal op € 0,40. De paal voor de deur en nog een andere om de hoek zie je niet meer...
Hier ook palen die er wel in stonden, nu niet meer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Iemand tips voor welke lader op een rit van Limburg naar Berlijn? Allerlei apps geven verschillende opties, en na mijn laatste lange rit vraag ik liever hier wat ervaringen ;) ik weet niet meer welke app ik ECHT kan vertrouwen eigenlijk.

Ik wil graag met 50% aankomen, en vertrek met 100% en wil geen Tesla chargers gebruiken (geen zin om een booth bezet te houden doordat mijn laadpoort verkeerd zit). Het gaat om een e-tron 55.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 13:04
gebruik gewoon abrp en filter op fastned, allego, aral pulse en ionity en kijk maar wat voor suggesties er gegeven worden. met alleen aral pulse kom je al heel makkelijk door heel duitsland tegenwoordig. zitten wel meestal ietsjes af van de snelweg maar zijn goeie locaties.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Pagina: 1 ... 6 ... 232 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2