[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 232 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Coasterfreak schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:59:
gebruik gewoon abrp en filter op fastned, allego, aral pulse en ionity en kijk maar wat voor suggesties er gegeven worden. met alleen aral pulse kom je al heel makkelijk door heel duitsland tegenwoordig. zitten wel meestal ietsjes af van de snelweg maar zijn goeie locaties.
Thanks! Weet je toevallig of die ook werken met de MTC laadpas? Of wat het alternatief is?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 13:04
bij aral pulse kun je gewoon je pinpas gebruiken om te laden als je overige laadpassen niet werken :)

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Coasterfreak schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:01:
bij aral pulse kun je gewoon je pinpas gebruiken om te laden als je overige laadpassen niet werken :)
Hoe filter je ABRP (de app) op bepaalde stations?
Ik kan het wel bij Chargemap, maar daardoor was mijn vorige lange rit een fiasco.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
er is een optie voor netwerken en daar kun je op aanbieder filteren. zit denk ik in geavanceerde opties, daarop drukken en komen meer opties tevoorschijn (*?) gwn filteren op fastned, allego, aral pulse en ionity en komt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Coasterfreak schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:09:
er is een optie voor netwerken en daar kun je op aanbieder filteren. zit denk ik in geavanceerde opties, daarop drukken en komen meer opties tevoorschijn (*?) gwn filteren op fastned, allego, aral pulse en ionity en komt goed
Thanks. Ik was beetje blind. Heb gelijk maar even premium gepakt. Komende maanden vaker nodig, en is wel handig op CarPlay.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Foutje

[ Voor 95% gewijzigd door Dean Martin op 21-10-2022 20:21 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
Vanochtend even bij een Ionity lader geweest. Opvallend genoeg zei de Incharge app dat deze 63 cent per kWh zou zijn. In de afrekening staat 72 cent. Raar is ook dat een snellaad actie bij een Vattenfal paal van vorige week er nog steeds niet in staat, maar die van Ionity direct. Ben benieuwd of die nog komt, vorig jaar de vakantie een deel gratis gereden omdat de laadsessies op 0,00 bleven staan bij Shell :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
Hachy schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:14:
Een gelukje is nooit weg. Hou er rekening mee dat het technisch wel lijkt te kloppen. De €0,40 die er nu op staat zal vermoedelijk per 28-10 ook naar €0,60 worden aangepast.
Ik vind het raar dat een ev inmiddels evenveel kost om 100 km ver te komen als een goedkope diesel.
Verbruik 18 kWh x 0.6 = €10.80
Verbruik Diesel 5li/100km = 5x €2,10 = €10.50

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 19:50
@driel24 Je hebt dan ook best wel een hoog verbruik, overeenkomend met of (te) hard rijden of een grote EV.
In beide gevallen is het dan slecht vergelijken met een goedkope diesel die een normale snelheid rijdt.

Maar ik geef toe, het komt steeds dichterbij.
Overigens moet openbaar AC laden nog steeds lukken voor een stuk minder dan 60 ct/kWh. Bijvoorbeeld de ANWB/Eneco pas rekent nu nog 39 ct en per 1 november 43,9 ct.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:17
driel24 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:42:
[...]
Ik vind het raar dat een ev inmiddels evenveel kost om 100 km ver te komen als een goedkope diesel.
Verbruik 18 kWh x 0.6 = €10.80
Verbruik Diesel 5li/100km = 5x €2,10 = €10.50
Ik kan daar nog aan toevoegen dat de Diesel voor die 100km nog ongeveer € 3 motorrijtuigenbelasting*) kost en € 1 a 2, onderhoud. Plus dat hij wat sneller afschrijft

Voor mij wint de Diesel het financieel nog niet.
(en ik verbruik wat minder kWh/100km dan jij en mijn kWh kosten slechts 0,15/kWh, maar ook zonder deze voordelen zou ik de Diesel niet kiezen).

*) ca 500/3mnd en 15000km/3mnd

[ Voor 11% gewijzigd door eltron op 21-10-2022 23:06 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
@eltron @pmiddeld
Bedragen zijn ook maar een indicatie.
Idd ik verbruik iets minder. 5 liter bij een diesel is ook zomaar een idee.
Besef me ook dat onderhoud veel lager is bij een EV.

Maar dan nog. Ik vind het te dicht bij elkaar komen. Er zijn nu mensen die weer ICE willen rijden ipv gaan voor groen.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:25
Uiteindelijk is het ook de bedoeling dat het ongeveer evenveel kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02:16
gjcvro schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 06:24:
Nou zeker niet mijn bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 21:48
pmiddeld schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:02:
@driel24 Je hebt dan ook best wel een hoog verbruik, overeenkomend met of (te) hard rijden of een grote EV.
In beide gevallen is het dan slecht vergelijken met een goedkope diesel die een normale snelheid rijdt.

Overigens moet openbaar AC laden nog steeds lukken voor een stuk minder dan 60 ct/kWh. Bijvoorbeeld de ANWB/Eneco pas rekent nu nog 39 ct en per 1 november 43,9 ct.
Mijn cijfers komen anders ook aardig dicht: m'n BMW 4 Gran coupé reed rond de 5.9 l/100km diesel terwijl m'n iX3 gemiddeld aan 21kwh/100km zit. En dan reed ik met de 4 nog steviger door (180+ in Duitsland terwijl ik mij met de iX3 beperk tot 140).

De iX3 is wel wat groter, maar dat is ook omdat er toen geen 3 Touring in EV bestond (nu nog steeds niet trouwens ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 20:46
pmiddeld schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:02:

18kWh/100km is toch niet mega veel als jaargemiddelde met laadverliezen? Er zijn auto’s die vast zuinigere zijn maar ook veel die het niet halen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Hachy schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:14:
Een gelukje is nooit weg. Hou er rekening mee dat het technisch wel lijkt te kloppen. De €0,40 die er nu op staat zal vermoedelijk per 28-10 ook naar €0,60 worden aangepast.
ChargePoint heeft teruggebeld op zaterdag en ze hebben een refund uitgevoerd. Dus nu €0.40 betaald in plaats van €0.60. ChargePoint is toch wel erg fijn. ook qua support. Kunnen andere nog iets van leren.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pmiddeld
Als je bedenkt dat een ICE ongeveer 2x zoveel energie per kilometer verbruikt (tank to wheel) als een EV is dat wat mij betreft zeker niet de bedoeling 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
Voor de eigenaar kunnen de kosten hetzelfde zijn maar de overheid houd lang niet zoveel over aan een EV. Niet aan BPM en Accijns en nu nog even aan houderschapbelasing.
Daarom wordt de kilometerheffing weer van stal gehaald.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:25
GroeneThee schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:05:
[...]

Nou zeker niet mijn bedoeling.
Ook niet de mijne, maar van een bepaald clubje in Den Haag wel.

Ik heb me heel lang afgevraagd hoe ze de accijns van de benzine gaan terugbrengen in de stroom..
Zie daar het prijsplafond tot een mooi bedacht gemiddelde van nederlandse huizen..

Je zou toch bijna aan een complot gaan denken O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eltron
MarkV6 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:48:
[...]

Voor de eigenaar kunnen de kosten hetzelfde zijn maar de overheid houd lang niet zoveel over aan een EV. Niet aan BPM en Accijns en nu nog even aan houderschapbelasing.
Daarom wordt de kilometerheffing weer van stal gehaald.
Toch is van mijn stroomprijs ook het grootste deel belastingen. 7ct leveringskosten en 8ct energiebelasting, ODE en btw. En als straks de btw weer naar 21% gaat stijgt het belastingdeel naar 10ct.

en ook als EV minder belasting op brengt, staat daar wel tegenover dat dit het milieu ook veel minder belast. En dus veel lagere kosten voor de overheid om millieu weer in balans te krijgen.
Die extra belastingen op fossiel zijn daar wel voor nodig (ook al wordt het daar niet altijd voor gebruikt).

[ Voor 3% gewijzigd door eltron op 22-10-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb net een abo genomen op Tronity. Deze had ik al actief icm ABRP maar gratis trial. Nu refresht 'ie de auto gegevens niet (batterij percentage). In/uitloggen geeft geen succes! Iemand een idee?

Edit: na een paar keer uit-inloggen is de refresh gelukt, ook de connectie met ABRP werkt. Alleen loopt 'ie 15/20 minuten achter. Is dat normaal? Is er een snellere refresh mogelijk?

[ Voor 31% gewijzigd door Dean Martin op 23-10-2022 13:34 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
@Dean Martin Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Hyundai. Het probleem zit vrijwel altijd bij de app van de auto (in mijn geval Bluelink) en hoe vaak Bluelink met de auto synchroniseert en dus de juiste data in Tronity terechtkomen. Ik had zelfs nog een macrodroid scriptje gemaakt om Bluelink tijdens een rit vaker te forceren om te synchroniseren met de auto (SOC), maar het bleek dat je dit maar een beperkt aantal keren per dag mag doen, waarna de app die dag niks meer doet en dus Tronity ook niet.
Uiteindelijk heb ik het opgegeven en een dongel voor ABRP gekocht :9
Tronity is wel interessant als database voor ritten- en laadregistraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02:25
Ik woon in een gemeente nabij Rotterdam die valt onder de concessie van Rdam (Engie).

Daar staan vanuit de historie EV-Box palen die beheerd worden door LMS en palen van Allego door elkaar. Soms op 100 meter van elkaar.

Ik gebruik Vandebron. Allego was altijd iets duurder, nl. 40 cent tegen 31 cent (bij 9% BTW). Nu is Allego kennelijk 60 cent geworden. Ben benieuwd of dit tot een verschuiving leidt van paalgebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door joepie de p op 24-10-2022 13:08 . Reden: Zinnetje verzet naar juiste plek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
pmiddeld schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:26:
@Dean Martin Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Hyundai. Het probleem zit vrijwel altijd bij de app van de auto (in mijn geval Bluelink) en hoe vaak Bluelink met de auto synchroniseert en dus de juiste data in Tronity terechtkomen. Ik had zelfs nog een macrodroid scriptje gemaakt om Bluelink tijdens een rit vaker te forceren om te synchroniseren met de auto (SOC), maar het bleek dat je dit maar een beperkt aantal keren per dag mag doen, waarna de app die dag niks meer doet en dus Tronity ook niet.
Uiteindelijk heb ik het opgegeven en een dongel voor ABRP gekocht :9
Tronity is wel interessant als database voor ritten- en laadregistraties.
Ik heb vandaag voor het eerst met ABRP pro gereden en dat werkte echt top! Ik ga ook maar een dongle aanschaffen want de link met Tronity is alles behalve stabiel. Welke dongle raden jullie aan (Audi e-tron)?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Het lijkt erop dat Maingau laadpassen momenteel niet bij Fastned geaccepteerd worden. Ik ben aan het uitzoeken hoe het zit.

/Edit: Lijkt niet voor alle Maingau passen het geval. Er zijn nog steeds succesvolle laadsessies bij Fastned.

[ Voor 31% gewijzigd door Hachy op 25-10-2022 09:18 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 21:04
Hachy schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:53:
Het lijkt erop dat Maingau laadpassen momenteel niet bij Fastned geaccepteerd worden. Ik ben aan het uitzoeken hoe het zit.
Ja heb ik eerlijk gezegd vaker last van. Nu is mijn Maingau pasje gebroken, en zo te zien precies de RFID kapotski, dus doet niets meer.. eens zien hoe ik een vervanging aanvraag

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-09 14:31
Dean Martin schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:12:
[...]

Ik heb vandaag voor het eerst met ABRP pro gereden en dat werkte echt top! Ik ga ook maar een dongle aanschaffen want de link met Tronity is alles behalve stabiel. Welke dongle raden jullie aan (Audi e-tron)?
Ik gebruik deze op mijn Ford Mache en werkt perfect.

https://www.obdlink.com/products/obdlink-cx/

Te vinden via Amazon e.d.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:57

Super_ik

haklust!

/Edit: Lijkt niet voor alle Maingau passen het geval. Er zijn nog steeds succesvolle laadsessies bij Fastned.
Aha, dat verklaard al iets inderdaad, stond gisteren by fastnet maar de maingau pas werd niet geaccepteerd. Ik heb de pas nog niet eerder gebruikt dus vroeg me al af of de pas uberhaubt wel werkte.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
4v4t4r schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:11:
[...]

Ja heb ik eerlijk gezegd vaker last van. Nu is mijn Maingau pasje gebroken, en zo te zien precies de RFID kapotski, dus doet niets meer.. eens zien hoe ik een vervanging aanvraag
Mijn Maingau pas' RFID is ook kaduuk. Nog te lui geweest om naar vervanging te kijken. Eigenlijk moet je mijn luiheid niet belonen, maar mocht het lukken de pas vervangen te krijgen, waardeer ik als je het deelt hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-09 20:24

Eergister werkte mijn Maingau laadpas/app ook niet bij Fastned (a4 Aurora).
Heb Maingau hier gister een mail over gestuurd.
Volle mep met mij E-flux tag :(

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34

Van het weekend ook gehad. Mogelijk ligt het het ook aan het laadstation; Op de fastned locatie Ganzeven (bij schaijk) werd mijn Maingau pas niet geaccepteerd. Een eindje verder richting Oss, bij Barriere werd hij wel geaccepteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Dean Martin schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:12:
[...]

Ik heb een Vgate iCar Pro gekocht. Werkt goed bij mij (Hyundai Kona). Schijnt ook te werken voor iOS.

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Vanwege een paar reisjes naar wat uithoeken van NL wilde ik weer een Flat fee abbo afsluiten via de Enel X Juice app. Blijken Ionity en Fastned niet meer op de kaart te verschijnen. Ook hier is het uit met de pret dus lijkt het.

Edit. Bij nadere check vandaag komen ze toch wel tevoorschijn.

[ Voor 12% gewijzigd door joepie de p op 25-10-2022 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Er is een storing in de backend systemen van Maingau. Wordt as-we-speak gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
joepie de p schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:09:
Vanwege een paar reisjes naar wat uithoeken van NL wilde ik weer een Flat fee abbo afsluiten via de Enel X Juice app. Blijken Ionity en Fastned niet meer op de kaart te verschijnen. Ook hier is het uit met de pret dus lijkt het.
Bij mij staan de Ionity's er wel op. Bijv. Varakker langs de A15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
pmiddeld schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:20:
[...]

Bij mij staan de Ionity's er wel op. Bijv. Varakker langs de A15
Ionity zie ik nu ook. Ik had mijn reactie ook al ge-edit. Er is toch iets geks gaande want Fastned is niet consequent. Zo zie ik op Overbroek aan de A15 wel Ionity en geen Fastned. Bij Buttervliet A29 zie ik geen Fastned maar wel de Shell rechargers.
Bij Waalhaven Zuid (Rhoon) zie ik wel Fastned maar met een grijs bolletje ipv groen. Als ik er op klik dan lijken alle laders beschikbaar.

Alle filters staan open. Wobbly app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:36
Wie weet/heeft ervaring met het gebruik van een creditcard in de Ionity app. Ik had voor mijn vakantie de cc gegevens ingevuld in de Ionity app maar toen ik onderweg wilde laden werd er ineens gevraagd naar een 3DS authentication. Gelukkig had ik die genoteerd maar het werkte alsnog niet. Als ik wil laden zit ik niet op extra handelingen te wachten, en moet je dat bij elke laadsessie doen?

Edit. Vanmiddag hier in de buurt opnieuw een poging bij een Ionity lader gedaan met een nieuwe makkelijke 3DS code maar ook dat werkt niet. Krijg wel per sms een verificatiecode maar werken ho maar. Helpline gebeld maar die gast weet ook niks anders dan app opnieuw installeren.

[ Voor 33% gewijzigd door PeterZ(on) op 25-10-2022 15:39 ]

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik wacht al 2 weken op een Vattenfall laadpas. Shell had ik binnen een paar dagen. Misschien toch maar eens polsen hoe het ermee staat.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:55

GforceNL

Out of memory....

Eiríkr schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:47:
Ik wacht al 2 weken op een Vattenfall laadpas. Shell had ik binnen een paar dagen. Misschien toch maar eens polsen hoe het ermee staat.
Kan nog wel even duren, die hebben een hele grote achterstand...

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 21:04
richair schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:05:
[...]

Mijn Maingau pas' RFID is ook kaduuk. Nog te lui geweest om naar vervanging te kijken. Eigenlijk moet je mijn luiheid niet belonen, maar mocht het lukken de pas vervangen te krijgen, waardeer ik als je het deelt hoe.
via de whatsapp niet gelukt, via de mail kreeg ik de opmerking om een nieuwe pas te bestellen in de Maingau shop.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-09 10:18

Wellicht iets met her artiekel can nu.nl van deze morgen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:18
PeterZ(on) schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:38:
Wie weet/heeft ervaring met het gebruik van een creditcard in de Ionity app. Ik had voor mijn vakantie de cc gegevens ingevuld in de Ionity app maar toen ik onderweg wilde laden werd er ineens gevraagd naar een 3DS authentication. Gelukkig had ik die genoteerd maar het werkte alsnog niet. Als ik wil laden zit ik niet op extra handelingen te wachten, en moet je dat bij elke laadsessie doen?

Edit. Vanmiddag hier in de buurt opnieuw een poging bij een Ionity lader gedaan met een nieuwe makkelijke 3DS code maar ook dat werkt niet. Krijg wel per sms een verificatiecode maar werken ho maar. Helpline gebeld maar die gast weet ook niks anders dan app opnieuw installeren.
Werkte bij ons prima deze zomer in de UK. Onderweg account aangemaakt en creditcard gekoppeld; kon de volgende dag laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Frij5fd schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 01:56:
[...]

Werkte bij ons prima deze zomer in de UK. Onderweg account aangemaakt en creditcard gekoppeld; kon de volgende dag laden
Ja dat heb ik ook gedaan, app installeren, account aanmaken en creditcard toegevoegd en dan verwacht je toch dat je zonder problemen kunt laden. Als ik er twijfels bij had gehad dan had ik voor vertrek toch eerst even gekeken of het echt werkt. Heb ik ook met de Chargemap kaart gedaan.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:58
Bonnet veranderd compleet van pricing structuur:
"From the 8th of November onwards, the price of the kWh through Bonnet will vary depending on the charge point you are using. This price will be in line with the price set by the charging network…with an added guaranteed saving of up to 15% when you charge via Bonnet."
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_ZSH36aGRYNX6SJfj6Fl2FqgQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hHQZNRZLRKC5O7DzV5ATQuhw.png?f=fotoalbum_large

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ice-T106 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:07:
"From the 8th of November onwards, the price of the kWh through Bonnet will vary depending on the charge point you are using. This price will be in line with the price set by the charging network…with an added guaranteed saving of up to 15% when you charge via Bonnet."
[Afbeelding]
Dan is nu de tijd gekomen om die fullycharged code maar in te wisseen denk ik :)

Code is goed voor een gratis refill naar keuze voor een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09
Ik zag de mail van Bonnet net ook binnen komen.
Samen met een mail van Shell Recharge dat de tarieven alweer omhoog gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyOxHkVQWLX2Bc0wM7vHZGNh37w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HfaMAG7fYOpKYY7NwTXynOsa.jpg?f=fotoalbum_large

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 15:35
Vind dit op zich best interessant. Als ik het goed begrijp is het standaard 10% korting op het CPO tarief voor 2 euro per maand. Dat heb ik er dan na één laadbeurt uit.

Volgens mij kunnen ze alleen nog steeds niet op bedrijfsnaam factureren en bijvoorbeeld ook geen btw verleggen? Al in april ergens zei een klantenservicemedewerker via de chat dat ze dat op korte termijn wilden implementeren maar ik kan het nog nergens terug vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:31
Het is wel overzichtelijker dan de refills, vind ik. Het is me nooit 100% duidelijk geworden hoe lang een refill nou geldig was enzo.

Aan de andere kant is het nu ook bij bonnet zo dat de prijzen overal anders gaan zijn. Je krijgt dus "15% korting" op t CPO tarief, of anders betaal je gewoon het CPO tarief. En wat Bonnet juist zo lekker deed, is "het is misschien niet altijd het voordeligst, maar je weet wel waar je aan toe bent". Dat is nu dus weg. Hopelijk kunnen ze in de app het tarief duidelijk weergeven...

Ik gebruikte Bonnet vooral bij Fastned. Dat heeft dus nu zonder "boost" geen zin meer. Wordt telkens rekenen en inschatten hoeveel je die maand denkt te gaan laden en dan wel of geen boost af te sluiten. (alhoewel, bij fastned heb je een "light boost" er na 25 kWh al uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:04
Ja toch jammer dat ze het aanpassen. Ik had nu wel door hoe het in elkaar zat. Je refill is 1 maand geldig, maar als je een volgende maand afneemt komt dat bij je credit op. Dus je vorige maand neem je mee naar je huidige.
Straks maar weer eens goed berekenen wat het voordeligste is. Thuisladen voor mij in elk geval niet..

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jaapio_B
Met de huidige tarieven loont het voor mij om niet de Allego paal voor de deur te gebruiken maar een Vattenfall paal 250m verderop.
Dat scheelt nu 33ct/kwh.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
[Afbeelding]
Ik heb even zitten rekenen, maar ik gebruik Bonnet alleen om onderweg bij Fastned te laden, en meestal niet meer dan 40 kWh per maand. Dat wordt met deze nieuwe tarieven, mijn huidige tegoed opmaken en dan maar naar Shell Recharge snelladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zo de oude tarieven zijn gewoon een maand geldig geweest. Gaat lekker zo.

ook gewoon maar een paar dagen notice.

de reden is dat hun laadpartners omhoog gaan? dat zou dan misschien nog beteken dat het niet een maandelijks iets gaat worden. al vrees ik nog voor 1 januari.

[ Voor 41% gewijzigd door Gunner op 27-10-2022 11:36 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 13:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vSZFIH7DIoGxJdoBYhLg0vkuD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0E1BDwDmqJILWTCYiSCogkmd.jpg?f=fotoalbum_large

En ook Kia verhoogt de prijzen...
Nog even en EV rijden is geen zak meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco076
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-12-2023
Weet iemand of er een app is waarin je aan kunt geven welke laadpassen ja hebt en die dan op een kaart voor een publieke laadpaal aangeeft welke pas het meest voordelig is?

Misschien dat de vraag al eens gesteld is, maar ik kan hem met de zoekfunctie niet vinden en heb geen tijd om 27 pagina's posts door te lezen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Marco076 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:49:
Weet iemand of er een app is waarin je aan kunt geven welke laadpassen ja hebt en die dan op een kaart voor een publieke laadpaal aangeeft welke pas het meest voordelig is?

Misschien dat de vraag al eens gesteld is, maar ik kan hem met de zoekfunctie niet vinden en heb geen tijd om 27 pagina's posts door te lezen...
https://www.chargeprice.app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redzone
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-09 11:19
Jaapio_B schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:12:
Ik zag de mail van Bonnet net ook binnen komen.
Samen met een mail van Shell Recharge dat de tarieven alweer omhoog gaan.

[Afbeelding]
Hier in België zijn de roaming-tarieven voor AC gestegen naar liefst 0,65 euro (oud tarief Shell Recharge 0,48 euro).

Ik vrees dat veel particulieren twee keer zullen nadenken voor ze overstappen op een EV...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Gunner schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:29:
Zo de oude tarieven zijn gewoon een maand geldig geweest. Gaat lekker zo.

ook gewoon maar een paar dagen notice.

de reden is dat hun laadpartners omhoog gaan? dat zou dan misschien nog beteken dat het niet een maandelijks iets gaat worden. al vrees ik nog voor 1 januari.
1 januari gaan de tarieven sowieso weer fink omhoog: BTW gaat naar 21% en tevens vervalt de verlaagde energiebelasting op publieke laadpalen en vrijstelling van ODE (dit was al jarenlang gepland maar komt nu op het slechts denkbare moment). Reken maar op +15-20 cent per kWH!

Om het nog erger te maken moet je vanaf 2026 volle wegenbelasting betalen voor je zware EV. Daarnaast zakt de prijs van EV helemaal niet meer in tegenstelling tot wat voorspeld was; aanschaf blijft gewoon zo’n 30% duurder dan vergelijkbare ICE.

Hiermee wordt elektrische auto straks de allerduurste per kilometer :( Hier moet de politiek gewoon iets aan doen, als lease rijders niet overstappen komen er nooit genoeg tweedehands EVs en zo blijven we in benzine auto’s rijden. Hoe wil je zo per 2030 alleen EV verkopen?

Alleen wie thuis laad met een langlopend energie contract en of zonnepanelen met enorm overschot heeft nog een beetje voordeel. Maar ook dat zal minder worden door afbouw saldering komende jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@davidov2008 Het is inderdaad niet geweldig voor de transitie, maar nu we de gasprijzen zien dalen hoop ik op hetzelfde effect bij elektra. Hopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
gremsems schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:39:
Nog even en EV rijden is geen zak meer aan.
Ik vind het toch nog steeds een stuk lekkerder rijden dan een diesel-auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
@Gunner klopt, nu onder de 100E per Mwh gas maar de gasvoorraden zitten tot nok vol en zachte herfst. Voorspelling is volgend jaar rond 150. Dat is natuurlijk beter dan de piek maar zo’n 4x duurder dan winter 2022. En aangezien onze stroomprijs wordt bepaald door gasprijs, zou het kale levertarief ook 4x hoger liggen, zeg Ca 35-40 cent per kWh. Dat is ex belastingen en ex kosten van de laadpalen, die lagen van oudsher al 10 cent hoger dan onze all-in prijs aan huis. Dus dan kom ik op 35 cent plus BTW, energiebelasting, ODE en 10 cent kosten uitbaat laadpaal: 70 cent voor AC laden, en dan wrs rond 1,10 voor DC.

Maakt kosten per km bij 200wh/km 220wh/km: 15,6 cent.
Benzine 1 op 17 bij 2,10€/L als accijns straks weer verhoogd is: 12,3 cent. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:42
davidov2008 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:29:
[...]

1 januari gaan de tarieven sowieso weer fink omhoog: BTW gaat naar 21% en tevens vervalt de verlaagde energiebelasting op publieke laadpalen en vrijstelling van ODE (dit was al jarenlang gepland maar komt nu op het slechts denkbare moment). Reken maar op +15-20 cent per kWH!

Om het nog erger te maken moet je vanaf 2026 volle wegenbelasting betalen voor je zware EV. Daarnaast zakt de prijs van EV helemaal niet meer in tegenstelling tot wat voorspeld was; aanschaf blijft gewoon zo’n 30% duurder dan vergelijkbare ICE.

Hiermee wordt elektrische auto straks de allerduurste per kilometer :( Hier moet de politiek gewoon iets aan doen, als lease rijders niet overstappen komen er nooit genoeg tweedehands EVs en zo blijven we in benzine auto’s rijden. Hoe wil je zo per 2030 alleen EV verkopen?

Alleen wie thuis laad met een langlopend energie contract en of zonnepanelen met enorm overschot heeft nog een beetje voordeel. Maar ook dat zal minder worden door afbouw saldering komende jaren
Stroomprijs is nogal gelinkt aan de gasprijs, en die zakt, dus ik verwacht dat het wel iets beter wordt.
Aanschafprijs is in het 'hogere segment' echt geen 30% duurder meer, het probleem is dat er in het compacte segment geen budget auto's zijn.

In landen als B is het simpel: vanaf 2026 mag je leaseauto enkel nog electrisch, dus die vraag is er wel, en komt er aan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

davidov2008 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:52:
Maakt kosten per km bij 200wh/km: 15,6 cent.
dat is 5 km per kwh? dan kom ik op 14 cent per kilometer? 70/5

mijn verbruik is tot nu toe 142 watt per km, dus valt iets voordeliger voor me uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 27-10-2022 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov2008
Gunner schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:59:
[...]

dat is 5 km per kwh? dan kom ik op 14 cent per kilometer? 70/5

mijn verbruik is tot nu toe 142 watt per km, dus valt iets voordeliger voor me uit.
Klopt foutje t was 220wh. Als je kleine zuinige EV hebt is t natuurlijk minder maar gros wat op de markt komt gebruikt op 100kmh snelheden boven de 200wh, zeker in de winter.

Zelf zit ik met e Up op ik denk 150wh gemiddeld zomer/winter. Maar met laadverlies (92% efficiënt AC laden) is dat 163wh/km wat je daadwerkelijk moet betalen aan de paal. Dat is dan nog net 11cent /km, maar compenseert niet voor de hogere aanschafprijs laat staan straks MRB van 2x het tarief van de benzine Up.

Ik blijf m gewoon rijden natuurlijk, EV heeft ook niet financiële voordelen zoals comfort, voorverwarmen enz maar ook nadelen zoals paal vinden , tussentijds opladen op lange afstanden enz. Dat maakt het voor consumenten weinig aantrekkelijk om uit hun benzinebak te stappen als de prijs per km hoger is.

[ Voor 16% gewijzigd door davidov2008 op 27-10-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

davidov2008 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:18:
[...]

Klopt foutje t was 220wh. Als je kleine zuinige EV hebt is t natuurlijk minder maar gros wat op de markt komt gebruikt op 100kmh snelheden boven de 200wh, zeker in de winter.
Ik heb geen formaat eUp, gewoon kleine middenklasser. Rij gewoon erg zuinig denk ik. (en ik ga af wat de boordcomputer me verteld. de vraag is hoe betrouwbaar dat is, de 'lange tijd' reset ik wel elke kalendermaand om zo een beeld te krijgen per maand.)

Vergeet niet het voordeel van de MRB-vrije status, dat is ook weer een voordeel.
davidov2008 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:18:

Ik blijf m gewoon rijden natuurlijk, a
Het is idd veel te vroeg om aan wegdoen te denken, want het heeft idd ook andere voordelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 27-10-2022 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Staar je in Nederland niet blind op de MRB die in 2025 voor 75% geheven zal worden, en daarna voor 100%, want kilometer beprijzing komt er aan, en dat zal de gewichtsverschillen vermoedelijk moeten 'uitvlakken'.

In de bovengenoemde vergelijkingen wordt ook voorbijgegaan aan: minder/goedkoper onderhoud aan je EV.
En, voor wat het waard is: mijn E-Soul komt in de winter ook nauwelijks boven 180Wh/km, in de zomer blijf ik onder 160Wh/km gemiddeld. En zo klein vind ik 'm niet.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
[...]

Er zijn ook nog andere regelingen die de andere kant op werken:

- Elektriciteitsprijs is kunstmatig hoog omdat deze aan de gasprijs gekoppeld is, plan is om dit te gaan veranderen waardoor de elektriciteitsprijs waarschijnlijk weer gaat dalen.
- Benzineprijs is kunstmatig laag tot in ieder geval 30 juni 2023 vanwege belastingkorting hierop. Hierna zal benzineprijs vermoedelijk weer stijgen.
- Lease auto's vanaf 2025 zijn verplicht elektrisch, misschien vervelend voor de werkgever die de kosten moet dragen, maar wel een feit waaraan zich ze zich zullen moeten conformeren. Dus dan moeten alle lease rijders wel overstappen.

En 'hier moet de overheid iets aan doen'? De hele reden dat EV's nu onaantrekkelijk worden is omdat de overheid ICE gebruik stimuleert met belastingvoordelen en absurde constructies door elektriciteit aan gasprijs te koppelen. Het zijn juist de maatregelen van de overheid die voor deze ellende zorgen. Dus als ze er al iets aan moeten doen, dan is het dan ze zich er minder tegenaan moeten gaan bemoeien...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peejeehuu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:09
Wolly schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:10:
[...]

Dan is nu de tijd gekomen om die fullycharged code maar in te wisseen denk ik :)

Code is goed voor een gratis refill naar keuze voor een maand.
Check voor betaling goed of dat nog steeds zo is. Ik dacht van niet (meer)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Na 2+ weken wachten op de Vattenfall laadpas vandaag dan toch maar even contact gezocht. Wat blijkt: de aanvraag was niet goed verwerkt. Oftewel het is maar goed dat ik zelf actie heb ondernomen.

Er is nu toegezegd dat ik hem alsnog binnen 5 werkdagen ontvang. We gaan het zien!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
RobbieB schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:33:
[...]

- Elektriciteitsprijs is kunstmatig hoog omdat deze aan de gasprijs gekoppeld is, plan is om dit te gaan veranderen waardoor de elektriciteitsprijs waarschijnlijk weer gaat dalen.
- Benzineprijs is kunstmatig laag tot in ieder geval 30 juni 2023 vanwege belastingkorting hierop. Hierna zal benzineprijs vermoedelijk weer stijgen.
- Lease auto's vanaf 2025 zijn verplicht elektrisch, misschien vervelend voor de werkgever die de kosten moet dragen, maar wel een feit waaraan zich ze zich zullen moeten conformeren. Dus dan moeten alle lease rijders wel overstappen.

En 'hier moet de overheid iets aan doen'? De hele reden dat EV's nu onaantrekkelijk worden is omdat de overheid ICE gebruik stimuleert met belastingvoordelen en absurde constructies door elektriciteit aan gasprijs te koppelen. Het zijn juist de maatregelen van de overheid die voor deze ellende zorgen. Dus als ze er al iets aan moeten doen, dan is het dan ze zich er minder tegenaan moeten gaan bemoeien...
De electriciteitsprijs is niet per se gekoppeld aan de gasprijs. De prijs voor electriciteit wordt bepaald door de laatste opwekker die ingeschakeld wordt en dat is een gascentrale. Het gas dat voor de centrale nodig is, is nu gewoon duur. Vervelend, maar waar. Kolen zijn op dit moment (incl ETS) niet veel goedkoper dan gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems
  • Laatst online: 11-09 13:46
vanaalten schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:45:
[...]

Ik vind het toch nog steeds een stuk lekkerder rijden dan een diesel-auto. :)
Vandaar ook "nog even" 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:36
Ik gebruikte de Shell ReCharge pas maar stap nu maar over naar Vattenfall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 13:33
Jammer dat Bonnet de pricing structuur verandert. Eén ding vraag ik me nog af: kan het bedrag dat je in de referral wallet hebt staan, worden gebruikt om de laadsessies te betalen?

Op hun site staat de volgende vraag: Can I use my referral credit on Boosts?

Als antwoord staat er: Your referral balance can not be used against Boost membership payments. One referral can be claimed each month and will be applied on your charging payments instead

Die laatste zin roept bij mij vragen op. Als ik die vertaal, staat er dus "Er kan elke maand één referral worden geclaimd en deze wordt in plaats daarvan toegepast op uw in rekening gebrachte betalingen."

Ik vraag me dus af hoeveel je minder hoeft te betalen aan die ene laadsessie per maand. Is dat het oudste referral bedrag van € 17,55 of is dat het laatste referral bedrag van € 10,- of komen ze met een nieuw referral bedrag? Ik heb nog een behoorlijk bedrag in m'n referral wallet staan, vandaar.

Iemand die weet hoe dit zit?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:43

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

[Afbeelding]
Lijkt me geen goed teken, dat wijst op een heel ander businessmodel. Weet iemand wie er achter Bonnet zit(ten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marss911
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Na het ontvangen van weer de volgende tariefswijziging van Shell Recharge vandaag (Van 0,40 cent per kWh, naar 0,46 cent per kWh) ben ik toch maar eens aan het rekenen gegaan wat dit allemaal voor mij betekent. Toch wel erg geschrokken wat voor impact dit gaat hebben:

Wij rijden hier met onze EV gemiddeld 1800km per maand, met een gemiddeld verbruik van tussen de 18/20kwh per 100km (I know, kan een stuk zuiniger met een Kia E-Niro). Als ik dat ga doorrekenen op 0,46 cent per kWh kom ik al snel uit op €2100 per jaar tov €1500 per jaar op de 0,36 cent die het voorheen was. Een verschil van 600 euro! Ja daar word ik wel wakker van..

Nu ben ik natuurlijk meteen gedoken in de wonderlijke wereld van laadpastop10.nl en chargeprice.app, waar ik voorheen nooit gekeken heb naar een maandelijkse subscription. Ben ik heel erg benieuwd naar jullie ervaringen daarin. Ik zag dat bijv. Elli met wat opletten op wanneer je gaat laden, nog best interessant kan zijn. Zijn er andere dingen die ik over het hoofd zie, Bonnet wordt hier veel genoemd, maar door alle wijzigingen die daar zijn vraag ik mij ook af of dat nog het overstappen waard is.

Helaas woon ik in Utrecht waar een eigen laadpaal geen optie is (openbaar parkeren voor de deur), dus ben genoodzaakt aan de publiekelijke laadpalen te laden.

Benieuwd naar jullie mening en hoe iedereen hier verder naar de stijgende EV kosten kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
alle laadpaalapps die er bestaan downloaden en kijken bij welke laadpasaanbieder je het goedkoopst kunt laden, daar de pas van bestellen en laden. ik zie dat utrecht vol is met lms/greenflux palen en die kosten gewoon 31 cent per kwh met de vattenfall laadpas, terwijl de palen van vattenfall 52 cent kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 08:30
nathalia schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:27:
Jammer dat Bonnet de pricing structuur verandert. Eén ding vraag ik me nog af: kan het bedrag dat je in de referral wallet hebt staan, worden gebruikt om de laadsessies te betalen?

Op hun site staat de volgende vraag: Can I use my referral credit on Boosts?

Als antwoord staat er: Your referral balance can not be used against Boost membership payments. One referral can be claimed each month and will be applied on your charging payments instead

Die laatste zin roept bij mij vragen op. Als ik die vertaal, staat er dus "Er kan elke maand één referral worden geclaimd en deze wordt in plaats daarvan toegepast op uw in rekening gebrachte betalingen."

Ik vraag me dus af hoeveel je minder hoeft te betalen aan die ene laadsessie per maand. Is dat het oudste referral bedrag van € 17,55 of is dat het laatste referral bedrag van € 10,- of komen ze met een nieuw referral bedrag? Ik heb nog een behoorlijk bedrag in m'n referral wallet staan, vandaar.

Iemand die weet hoe dit zit?
Je kunt je referral wallet balance nu gewoon omzetten in kWh, als je nu de 200kWh bundel hebt kun je downgraden en weer upgraden naar een hogere bundel dit trucje kun je onbeperkt herhalen tot je wallet leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marss911
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Coasterfreak schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:58:
alle laadpaalapps die er bestaan downloaden en kijken bij welke laadpasaanbieder je het goedkoopst kunt laden, daar de pas van bestellen en laden. ik zie dat utrecht vol is met lms/greenflux palen en die kosten gewoon 31 cent per kwh met de vattenfall laadpas, terwijl de palen van vattenfall 52 cent kosten
Oh wow! Ik zie het inderdaad. Ik was uitgegaan van de kosten die zij op hun eigen website hadden geplaatst. Maar die gaan dus puur om de Vattenfal laadpalen. Hier inmiddels de laadpas aangevraagd! Thanks voor het reageren _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkCERgcYcuDcWKW0_DthDrKUlqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/63CAdsbjmg1WDeebK1Tw22rr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoskevanT
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-03 23:25
Marss911 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:50:
Na het ontvangen van weer de volgende tariefswijziging van Shell Recharge vandaag (Van 0,40 cent per kWh, naar 0,46 cent per kWh) ben ik toch maar eens aan het rekenen gegaan wat dit allemaal voor mij betekent. Toch wel erg geschrokken wat voor impact dit gaat hebben:

Wij rijden hier met onze EV gemiddeld 1800km per maand, met een gemiddeld verbruik van tussen de 18/20kwh per 100km (I know, kan een stuk zuiniger met een Kia E-Niro). Als ik dat ga doorrekenen op 0,46 cent per kWh kom ik al snel uit op €2100 per jaar tov €1500 per jaar op de 0,36 cent die het voorheen was. Een verschil van 600 euro! Ja daar word ik wel wakker van..

Nu ben ik natuurlijk meteen gedoken in de wonderlijke wereld van laadpastop10.nl en chargeprice.app, waar ik voorheen nooit gekeken heb naar een maandelijkse subscription. Ben ik heel erg benieuwd naar jullie ervaringen daarin. Ik zag dat bijv. Elli met wat opletten op wanneer je gaat laden, nog best interessant kan zijn. Zijn er andere dingen die ik over het hoofd zie, Bonnet wordt hier veel genoemd, maar door alle wijzigingen die daar zijn vraag ik mij ook af of dat nog het overstappen waard is.

Helaas woon ik in Utrecht waar een eigen laadpaal geen optie is (openbaar parkeren voor de deur), dus ben genoodzaakt aan de publiekelijke laadpalen te laden.

Benieuwd naar jullie mening en hoe iedereen hier verder naar de stijgende EV kosten kijkt.
Ik rij/laad nu enkele maanden met Elli (drive highway), met +-4000km per maand dat ik doe is dat ideaal. Vaste prijs per kWh, compatibel met veel verschillende laadpalen, geen gedoe met opladen vooraf, 1 factuur op het einde van de maand en Ionity aan 0.35€/kWh. Het enige grote nadeel is dat Fastned niet ondersteund wordt. Je kan waarschijnlijk wel iets goedkoper met juicepass of dergelijke met vooraf geld op te laden of zo maar dat heb ik er niet voor over. Super tevreden van Elli tot hiertoe. Wel opletten als je een laadpaalklever bent... :-) Na 3 uur laden overdag komt er een kost per minuut bij, niet tussen 21u en 9u. Als je overdag toch zonodig ergens langer moet (traag)laden kan je altijd wel ff de sessie stoppen na 3u en opnieuw starten. Dan zit je weer goed voor 3u.

Zo zou elektrisch laden moeten zijn, gewoon 1 prijs voor traagladen en 1 prijs voor snelladen. Geen zorgen maken over welke paal of welke prijs betaal ik hier of daar, en dan weer de zoektocht beginnen om de juiste prijs te ontdekken in 1 of andere app... Dat geeft voor mij alleen maar stress.

[ Voor 5% gewijzigd door JoskevanT op 27-10-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Marss911 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 22:19:
[...]

Oh wow! Ik zie het inderdaad. Ik was uitgegaan van de kosten die zij op hun eigen website hadden geplaatst. Maar die gaan dus puur om de Vattenfal laadpalen. Hier inmiddels de laadpas aangevraagd! Thanks voor het reageren _/-\o_

[Afbeelding]
Met welke app zien jullie die Vattenfall prijzen?
Als ik bijv Chargeprice gebruik komt Freshmile bijna altijd als goedkoopste naar boven en heel Vattenfall zie ik hier niet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaapio_B
Op de website van Vattenfall zijn de prijzen bij de verschillende laadpalen te zien: https://incharge.vattenfa...n/laadaanbieders-tarieven

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 13:33
jaroen89 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 22:02:
[...]
Je kunt je referral wallet balance nu gewoon omzetten in kWh, als je nu de 200kWh bundel hebt kun je downgraden en weer upgraden naar een hogere bundel dit trucje kun je onbeperkt herhalen tot je wallet leeg is.
Haha, ik snap er weinig van, maar je bedoelt dus dat ik van m'n huidige 100 kWh refill switch naar een 200 kWh refill? Ik zie dan niets veranderen in m'n aantal credits. Die stond vóór het upgraden en downgraden op 81 kWh en die staat nu nog steeds op 81 kWh. Er is wel € 47,- van m'n referral wallet verdwenen. Ik neem aan dat m'n credits morgen dan een stuk hoger staan?

Zo ja, kan ik maar 1 keer per dag upgraden en meteen daarna weer downgraden? Of kan ik dat veel meer keer per dag doen? Er zit nog heel veel eurotjes in m'n wallet, dus ik moet flink wat keren upgraden en downgraden om de wallet op € 0,- te krijgen...

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 08:30
nathalia schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 23:23:
[...]

Haha, ik snap er weinig van, maar je bedoelt dus dat ik van m'n huidige 100 kWh refill switch naar een 200 kWh refill? Ik zie dan niets veranderen in m'n aantal credits. Die stond vóór het upgraden en downgraden op 81 kWh en die staat nu nog steeds op 81 kWh. Er is wel € 47,- van m'n referral wallet verdwenen. Ik neem aan dat m'n credits morgen dan een stuk hoger staan?

Zo ja, kan ik maar 1 keer per dag upgraden en meteen daarna weer downgraden? Of kan ik dat veel meer keer per dag doen? Er zit nog heel veel eurotjes in m'n wallet, dus ik moet flink wat keren upgraden en downgraden om de wallet op € 0,- te krijgen...
ja, als je nu dus van de 200 weer naar de 20 of 100 bundel gaat en dan weer naar 200 zou het moeten werken iig bij mij wel. ;)

Even verversen van de pagina helpt meestal wel zodat je balans wordt up geüpdatet, ik heb vandaag 300 kWh aangeschaft door 3 keer van mijn huidige bundel (200kWh) te switchen naar 100kWh bundel en weer naar te upgraden naar de 200 bundel

[ Voor 12% gewijzigd door jaroen89 op 27-10-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluimpje9
  • Laatst online: 00:01
Vraagje:

Zeer veel informatie te vinden maar ik vind het lastig om een keuze te maken voor een laadpas.
Heb nu een vattenfall laadpas aangevraagd.

Twijfel ook voor nog additioneel een eflux laadpas.
Situatie is zo: laadpaal thuisadres moet zakelijk verrekenen. Alle laadsessies vanuit het thuisadres moet mijn zakelijke rekening 'terugbetalen' aan de prive rekening.

[ Voor 60% gewijzigd door Pluimpje9 op 27-10-2022 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
[...]

Dat is natuurlijk maar hoe je het bekijkt, die afbouw saldering komende jaren. Eigenlijk moet je die toekomstige situatie als normaal beschouwen en de huidige als tijdelijke uitzondering.

Dat betekent in mijn beleving dat het laden op zonnepanelen (extra) interessant wordt, als saldering vervalt.. Als je er namelijk in slaagt om je overproductie zelf in te zetten voor opladen batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

JoskevanT schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 22:31:
[...]

Zo zou elektrisch laden moeten zijn, gewoon 1 prijs voor traagladen en 1 prijs voor snelladen. Geen zorgen maken over welke paal of welke prijs betaal ik hier of daar, en dan weer de zoektocht beginnen om de juiste prijs te ontdekken in 1 of andere app... Dat geeft voor mij alleen maar stress.
In Den Haag geldt dat voor AC-laden: 31ct incl btw voor alle laadpassen. De verlaging van het BTW-tarief steekt de leverancier in zijn zak, na twee maanden. Snelladen niet zo vaak nodig (Kona 64kWh), tot nu toe meestal met Bonnet (we miss you korting) of bij McDonalds met Vattenfall. Het lijkt een beetje op het spelletje Whac-a-Mole.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Jan Lelie schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

Lijkt me geen goed teken, dat wijst op een heel ander businessmodel. Weet iemand wie er achter Bonnet zit(ten)?
Ja, deze heren rechts van mij. Ze zijn met een zak geld lekker aan het "disrupten" zeg maar :) Maar hun voorwaarden veranderen wel sneller dan de variabele kWh prijzen dus hou ze goed in de gaten.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/s3p8mNp/photo-2022-05-20-23-47-03.jpg
Marss911 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:50:
<knip>
<knip>
Let op: Elli (VAG/Virta) werkt op een aantal NL netwerken niet maar inmiddels wel bij Fastned. Voor veelladers heeft hun drive highway abonnement wel interessante tarieven. Ander nadeel is dat het niet maandelijks opzegbaar is, je zit dus gelijk een jaar aan vast (€146,-)

Oh ja update 2; de backoffice storing van Maingau die veroorzaakt dat veel Maingau passen bij Fastned worden geweigerd is helaas nog steeds niet opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Hachy op 28-10-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-07 19:43
Hachy schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:54:
[...]
Ja, deze heren rechts van mij. Ze zijn met een zak geld lekker aan het "disrupten" zeg maar :) Maar hun voorwaarden veranderen wel sneller dan de variabele kWh prijzen dus hou ze goed in de gaten.
Konden ze je vertellen waarom ze nu toch een ander business model gaan voeren,
Al eerder hier gezegd, je wist waar je aan toe was, gaf wel rust.

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Kosten. Het enige wat de hele sector al even van Bonnet wist is dat ze dit niet lang vol konden houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov2008
RobbieB schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:33:
[...]

(...)
-Electriciteitsprijs is nu inderdaad onrealistisch hoog (top rond 0,90/kWh), maar dat zou de consumentenprijs aan het stopcontact zijn met een nieuw contract. Deze lag altijd zo'n 10 cent lager dan de prijs aan de AC-paal (begrijpelijk, infrastructuur/laadpaal heeft ook kosten). Wat zou betekenen, als AC-palen een variabel tarief hadden, dat de prijs daar nu 1,00 zou zijn.

Ik reken echter niet met dat absurd hoge bedrag, maar met de stroomprijs voor de uitbraak van de oorlog in Oekraine. Desondanks wordt het tarief dan een stuk hoger.

Ik kan het ook op een andere manier voorrekenen: Shell ReCharge rekent nu 46 cent/kWh, dat wordt per 1-1-23 met 21% ipv 9% BTW: 51 cent, en tel daar de energiebelasting en ODE bij op waarvan laadpalen nu nog vrijgesteld zijn (8 a 10 cent per kWh incl. BTW) en je komt op het tarief van 0,60/kWh aan de publieke AC paal anno 2023. Zónder dat ze dit hele jaar überhaupt nog een verhoging van hun eigen kosten, of de kosten van de inkoopstroom zouden doorbelasten.
-Benzineprijs: klopt die is kunstmatig laag, maar daarom heb ik ook gerekend met 2,10, en niet 1,89 wat je nu aan de goedkoopste pompen betaald (accijnskorting benzine = 17 cent). Dus daar is in de berekening al voor gecorrigeerd.

-Lease auto's: dat is een plan van het kabinet, dat nog nader onderzocht moet worden m.b.t. haalbaarheid. Er is nog geen nieuws over geweest. Kernpunt daarin zal zijn, is het EV-productiecapaciteit ruim groot genoeg om aan de vraag te voldoen, evenals beschikbare laadvoorzieningen en het stroomnet?

-'Overheid moet zich er minder tegenaan bemoeien': De enige ICE subsidie op dit moment is de korting op de accijns, en daar heb ik al voor gecorrigeerd in de berekening (behalve de subsidie van de oliebedrijven, maar dat is een ander verhaal). Loskoppeling stroom-gasprijs gaat op korte termijn niks verbeteren aan de hoge stroomprijzen, voor Nederland zelfs eerder verslechteren.*

Dus de overheid zal wel wat moeten doen aan de geplande verhoogde belasting op laadpalen per 1-1-23, om EV's komende jaren enigszins aantrekkelijk te houden t.o.v. benzine. Daarnaast lijkt het mij verstandig per 2025 een (gewichts)korting voor EV's op de MRB te geven zodat deze vergelijkbaar belast wordt als een benzineauto van dezelfde klasse, in plaats van zeker 2-3x zo zwaar. Dat er in 2030 (heeeeel misschien) kilometerbeprijzing ingevoerd gaat worden waarin iedereen hetzelfde betaald, daar heeft de markt 5 jaar lang niks aan. ;w

Members only: Loskoppelen gas- en stroomprijs pakt slecht uit voor Nederland
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Goh met al die gekke prijzen zou ik nog wel langer in Frankrijk willen blijven.

Net voor 4 uur laden op 11 kWh een kleine 5 euro betaald ... Dat is ongeveer 0,11 cent per kW

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:39
Je bedoeld denk ik dat je 4 uur op 11kW geladen hebt en daardoor 11 cent per kWh betaald hebt @Brotuck :)

Zo ja: mooie prijs inderdaad!

[ Voor 13% gewijzigd door Franciesco op 28-10-2022 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Franciesco schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:27:
Je bedoeld denk ik dat je 4 uur op 11kW geladen hebt en daardoor 11 cent per kWh betaald hebt @Brotuck :)

Zo ja: mooie prijs inderdaad!
Dat klopt inderdaad. Het was wel even zweten om het aan de praat te krijgen, want de meeste laadpalen van Clem zijn alleen nog maar via de website te activeren. En daarvoor heb je een frans adres nodig. Geen enkele van mijn inmiddels omvangrijke laadpas verzameling werkte verder.

Gelukkig werkte het adres van mijn hotel wel, belangrijk is dat je wel je eigen +316 nummer opgeeft want je krijgt per sms een code.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Volgens mij werken diverse Nederlandse laadpassen nu bij clem’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Hachy schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 02:36:
Volgens mij werken diverse Nederlandse laadpassen nu bij clem’.
Getest met de volgende passen:
Juicepas
Fordpas
Shellpas
E-Flux
Freshmile

Allemaal geweigerd...

Bij deze laadpaal moet je een begin en eindtijd opgeven en (vooraf) akkoord gaan met een vaste laadtijd en prijs. In mijn geval dus 5 euro voor 4 uur.

Waarvan er 1 euro gerekend word voor de reservering.
Daarna krijg je een boete van 2 euro per uur als je langer blijft hangen.

En deze laadpaal werkt met een klep die pas opengaat als je dus de juiste reservering intikt. Je kan er ook een shuko aansluiting gebruiken.

Uit de email:
Bonjour,

Votre réservation du 2022-10-28 19:30:00 au 2022-10-28 23:30:00 est terminée.

L'emplacement correspondant à cette réservation est MLV 409-1 Bailly Romainvilliers-Mairie EF+T2.

Vous avez terminé votre charge à 2022-10-28 23:32:03.

[ Voor 33% gewijzigd door Brotuck op 29-10-2022 09:18 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 13:37
Chargepoint is sinds eind deze week op Allego palen naar het CPO tarief (€0,60/kWh) aangepast.

Ze rekenden het nieuwe tarief al, maar er stond nog €0,40/kWh) in de app.

[ Voor 29% gewijzigd door NielsOo op 30-10-2022 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Hachy schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:14:
Kosten. Het enige wat de hele sector al even van Bonnet wist is dat ze dit niet lang vol konden houden.
Nee, uitgaven.

Kosten zijn uitgaven die je ergens aan toerekent, bijvoorbeeld aan kWh of oplaadtijd. Uitgaven is echt geld, kosten zijn fictief. Je bedenkt dat zelf. Hoewel we ze in dezelfde eenheid (euro, pond, dollar, yen, …) uitdrukken. Vandaar dat bijna iedereen ze door elkaar heen haalt.

Met behulp van aannames maak je een plan waarin je de geplande uitgaven toerekent aan … wat je maar wilt. Dit heet een budget. Vervolgens ga je dat plan uitvoeren en ontstaan er verschillen tussen je uitgaven en je kosten. Dat kunnen volume verschillen zijn (meer of minder ingekocht / verkocht dan verwacht), efficiëntie verschillen (zuiniger of minder zuiniger in verbruik), kwaliteitsverschillen (dingen gaan langer of minder lang mee dan eracht) en capaciteitsverschillen (Langer of korter gebruik).

In principe moet je bij afwijkingen, zowel bij winst als verlies!, van je budget eerst naar de oorzaak kijken: welke aannam(s) blijken niet houdbaar. In principe hou je bij de opstelling al rekening met variaties en gevoeligheden, om eventueel bij te sturen.

Helaas neigen mensen ertoe om kansen te overschatten en tegenslagen te onderschatten EN, nog belangrijker, winsten als resultaat van hun eigen gedrag te zien (“ondernemerschap”, “inzicht”, “motivatie”, “ doorzettingsvermogen “, …) en verliezen als resultaten van gedrag van anderen (“de markt”, “de medewerkers”, “ de overheid”, …).

Winst, ik heb een klassieke opvoeding, is NIET het verschil tussen inkomsten en uitgaven - dat is hoe je het berekent -, maar een beloning voor het nemen van risico. Daartoe dien je ook de “opportunity costs” mee te nemen.

En, hier komt de catch 22, omdat we winst uitkeren - dividend, bonus - en er belasting over betaalt moet worden, mogen we een eenmal gekozen systeem niet veranderen. In principe zouden we de kostprijs (eigenlijk een oximoron) moeten aanpassen, omdat onze verwachtingen niet houdbaar bleken. Maar datzelfde principe schrijft voor dat we dat niet “kunnen”, omdat dat “niet eerlijk” is. (Het gebeurt wel op kleine schaal met de bonussen voor topbestuurders, die er immers “niets” aan kunne doen dat er tegenslagen zijn. Dat klopt, want ze doen er ook “niets” aan wannee het wel een succes blijkt…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mag ik hier een EV-noob vraag stellen over laadpassen? Het is me namelijk niet duidelijk wat een handige strategie is rondom het aantal en type passen wat je nodig hebt.

Ik krokg een ps2 geleverd in november met een laadpas van het bedrijf. Schijnt ook in het buitenland te werken. In ieder geval in Nederland lijkt me dat voldoende. (?)

Ik heb een Maingau pas besteld na het lezen van de TS, die is inmiddels binnen. Omdat ik een paar keer per jaar door Frankrijk of Oostenrijk rij lijkt een backup-pas me minimaal benodigd, maar is één dan voldoende of kan ik er beter voor kiezen om een tweede (derde) pas te regelen?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeVre
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:52
Pixeltje schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:44:
Mag ik hier een EV-noob vraag stellen over laadpassen? Het is me namelijk niet duidelijk wat een handige strategie is rondom het aantal en type passen wat je nodig hebt.

Ik krokg een ps2 geleverd in november met een laadpas van het bedrijf. Schijnt ook in het buitenland te werken. In ieder geval in Nederland lijkt me dat voldoende. (?)

Ik heb een Maingau pas besteld na het lezen van de TS, die is inmiddels binnen. Omdat ik een paar keer per jaar door Frankrijk of Oostenrijk rij lijkt een backup-pas me minimaal benodigd, maar is één dan voldoende of kan ik er beter voor kiezen om een tweede (derde) pas te regelen?
Je hebt de topic start al doorgenomen, de beste tip daar is Laadpastop10.nl. Andere optie is nu rustig de rest van het topic doorscrollen, daar staat best al veel informatie over deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

RodeVre schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:56:
[...]

Je hebt de topic start al doorgenomen, de beste tip daar is Laadpastop10.nl. Andere optie is nu rustig de rest van het topic doorscrollen, daar staat best al veel informatie over deze vraag.
Dank je. Die site heb ik inderdaad ook gevonden via de TS. Daar heb ik alleen niet kunnen vinden of het nódig is om meerdere laadpassen te hebben. Ik heb de Maingau pas besteld omdat die kennelijk in Duitsland en Frankrijk bij veel palen werkt. Heb de (ijdele?) hoop dat ik niet een stapel van die passen mee moet hebben om een wat langere trip te maken, klopt dat of hou ik mezelf voor de gek?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Pixeltje schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:05:
[...]

Dank je. Die site heb ik inderdaad ook gevonden via de TS. Daar heb ik alleen niet kunnen vinden of het nódig is om meerdere laadpassen te hebben. Ik heb de Maingau pas besteld omdat die kennelijk in Duitsland en Frankrijk bij veel palen werkt. Heb de (ijdele?) hoop dat ik niet een stapel van die passen mee moet hebben om een wat langere trip te maken, klopt dat of hou ik mezelf voor de gek?
Hier https://goedkoperrijden.blogspot.com/2022/06/ kun je per land zien wat handig is en lees vooral verder wat daar staat vermeld.

Pagina: 1 ... 7 ... 232 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2