Instructies op die laadpalen mogen wat mij betreft rustig in Jip en Janneke taal: ik heb net voor de 1e keer mijn Nissan Leaf aangesloten aan de Vattenfall laadpaal, waarbij mij de stappen in eerste instantie niet helemaal duidelijk waren. Die stonden op de paal in de vorm van mini icoontjes.
Dat was iets wat bij die laadpaal van Aldi Süd wel in orde is: alleen jammer dat die niet werkte, want wij hebben echt wel meer dan 2 uur daar besteed met o.a een bezoek aan McDonald's. Dus als de laadpaal gewerkt had, dan had makkelijk van 45% naar 80% in die paar uur kunnen opladen.
Ik vind het ergens wel jammer: ze bieden een dienst aan, want gratis is het immers niet. Alleen dan toont het personeel 0,0 interesse. Als ze weten dat die laadpaal al een tijdje stuk is, kan de filiaalmanager bij wijze van spreken toch ook een melding maken? Nu heb ik dit zelf gedaan, met mijn gebroken Duits door het nummer op de paal te bellen.
Zelf werk ik ook in detailhandel, dus ik ben dat van mijn eigen werk niet gewend. Hopelijk wordt de laadpaal dus gemaakt, nu ik het bij de beheerder van die laadpalen gemeld hebt. Want het filiaal zelf doet dit schijnbaar niet, die zeggen doodleuk: daar hebben wij niets mee te maken.
De auto gaf aan, dat hij 2.5 uur nodig heeft om van 40% naar 75% op te laden. Dus over 2.5 uur loop ik rustig naar de laadpaal, om hem te ontkoppelen en de auto weg te rijden. Zodat een andere EV eigenaar ook nog vanavond kan laden.
:strip_exif()/f/image/OsiOerFW6Nn6gtWJnqHzAsiJ.jpg?f=fotoalbum_large)
En 5 uur totaal tot 100% maar dat ga ik bewust zo weinig mogelijk doen, omdat ik weet: mijn auto heeft al 171000km's gelopen. Dus ik wil de verdere slijtage aan het accupakket zoveel mogelijk beperken. Je ziet ook dat die laatste 25% 2.5 uur extra tijd in beslag nemen, dat is het gewoon weg niet waard.
[
Voor 27% gewijzigd door
Marco-Peters op 24-04-2023 17:55
]