[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 235 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:03
Headshot_NL schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:00:
[...]

Is dat echt zo? In het mailtje staat dit dus "Only starting from the May monthly renewal, subscriptions will be automatically updated as described above"

Dus starting from May. Ik snap dat ik met die bundel dat tarief heb, alleen is die bundel te groot en maak ik die niet in een maand op.
Jij bedoelt dat renewal april nog op oude conditie zou gaan. Ik heb bij mijn reactie niet zo op het woordje "May" gelet.
Als je het letterlijk neemt dan zou een renewal in april nog op de oude condities gaan.
Zou mij verbazen, maar je kunt het natuurlijk wel uitproberen.
Ik heb renewal op de nieuwe condities, maar daar ook zelf voor gekozen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:03
eltron schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:16:
[...]

Jij bedoelt dat renewal april nog op oude conditie zou gaan. Ik heb bij mijn reactie niet zo op het woordje "May" gelet.
Als je het letterlijk neemt dan zou een renewal in april nog op de oude condities gaan.
Zou mij verbazen, maar je kunt het natuurlijk wel uitproberen.
Ik heb renewal op de nieuwe condities, maar daar ook zelf voor gekozen.
Ja dan probeer ik het gewoon. Anders neem ik wel contact met ze op en mogen ze hem cancellen.
Het lijkt mij ook gek/vreemd maar dit is precies de tekst die ik kreeg toen ze de tarieven en bundels gingen aanpassen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ErikBro
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-10 22:41
eltron schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:00:
[...]

Ja eens, het is gestoord om je auto aan een laadpaal te zetten als je weet dat je die er niet op tijd vanaf kan halen.
De mensen die elkaar 'gestoord' vinden omdat ze niet exact dezelfde use case hebben als zij en zich daar maar moeilijk in kunnen verplaatsen, weten dit draadje redelijk te verzuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-10 12:10
Marco-Peters schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:12:
Naja dat is wel wel waar: want mijn auto kan slechts maximaal 50kw snelladen en als het drie keer achter elkaar doet, is het de derde keer nog maar 20kw. Wat ik nu dus gratis kan doen.....

<snip>

Je komt dan weer terug bij de discussie: hoelang moet je auto aan de lader staan? Dan is 4 uur toch echt genoeg, als je van 20% naar 80% wilt opladen. Maar mijn auto heeft maar een 40kwh batterij, dus kan mij voorstellen dat sommige autos langer nodig hebben.
Je post geeft dus overduidelijk aan dat het verschilt van persoon tot persoon.
Het is, vooral in het begin, best een uitzoekwerk. Persoonlijk vind ik dat uitvogelen een leuk tijdverdrijf.

Hoe lang je wagen aan de lader moet blijven staan.. sja, daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik haal 'em altijd weg als het percentage wat ik ingesteld heb bereikt is maar er zijn gevallen waar het een lastig verhaal gaat worden en die snap ik ook. Maar goed, hier is al genoeg over gezegd in dit topic.

Ik ben vooral nieuwsgierig geworden naar je aankomende tripjes dus kom maar op met die verhalen! ;)
AMARONE schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:14:
We zijn weer aan het kijken waar we heengaan met vakantie. Optie A is vliegen maar de tickets zijn echt onbetaalbaar tegenwoordig, de 2e optie is met de auto (het laden is gratis) om so goedkoop op bestemming aan te komen met daarbij de optie Portugal of Albanië.

Portugal ben ik 2 jaar geleden geweest met de id3 en dat ging prima, maar is er iemand hier bekend met het laden in en/of richting Albanië?
Ik niet, maar probeer ook anders even hier; Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Vraagje; Als de Enel X Way app in het oranje rechthoek vermeldt : “updating” en “xx days left” is dat de aanduiding “bewijs” dat er na expiratie datum (in de nieuwe periode) een ander maandabonnement zal ingaan?

Of zien jullie allemaal “updating, xx days left ook als je geen maandabonnement aanpassing hebt doorgevoerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-10 17:27
nathalia schreef op zondag 23 april 2023 @ 00:24:
[...]

Dus nu word ik door een 3e betweter aangepakt, omdat ik de vraag stel "Voorwaarde is dat de pas gratis is aan te vragen én dat er geen abonnement aan vast zit".

Nu krijg ik van deze 3e betweter te horen dat mijn vraag niet consequent is, omdat ik Tesla en MVV in m'n tabel heb staan, terwijl daar geen pas van is. Tja, dat weet ik ook nog wel! Daarom staat er linksboven in de tabel dan ook "Aanbieders van gratis laadpas of -app". Maar het is hier blijkbaar een sport om tweakers af te zeiken i.p.v. blij te zijn met een handige tabel.

Zometeen zegt een 4e betweter waarschijnlijk "Bij MVV heb je geschreven dat het een site is, maar er is ook een app van!".

En dit is precies wat ik bedoel: ik doe mijn best om mijn mede-tweakers te helpen, maar iedereen lijkt het beter te weten. Het is op deze manier niet echt leuk meer om zo'n tabel hier te plaatsen, dus dat doe ik dan voortaan maar niet meer ;w

Het is m'n eigen schuld. In plaats van het woord "pas" had ik ook de woorden "app" en "site" moeten gebruiken. En in plaats van het woord "abonnement" had ik ook het woord "bundel" moeten noemen.
Even laten weten dat IK je input zéér waardeer. _/-\o_

Soms kan het voorkomen dat mensen (minder ervaren op dit of dat gebied..)
iets anders verstaan/begrijpen dan de oorspronkelijk boodschap en hebben dan meer toelichting nodig.

Ook ík stel wel eens een vraag (wat waarschijnlijk al in de bijdrage zat) om even te checken of ik het idd goed begrepen heb en om verwarring weg te nemen.

Jouw bijdrages zijn d:)b waardevol en ik ben er zeker van dat veel mensen hier jouw input graag volgen.

kortom, ik hoop dat je ermee doorgaat. *O*

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18
Ik ga eind Juli weer naar Italie en heb dezelfde passen als vorig jaar

1. LM pasje voor heel EU
2. Maigau
3. ENelX
4. Becharge
5. apps gekoppeld aan CC

Zijn er nog andere handige bij gekomen? Gaat me niet zozeer om prijs per kw, meer om dat ik niet ergens still wil komen vallen :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teslagroningen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
Cass schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:01:
Vraagje; Als de Enel X Way app in het oranje rechthoek vermeldt : “updating” en “xx days left” is dat de aanduiding “bewijs” dat er na expiratie datum (in de nieuwe periode) een ander maandabonnement zal ingaan?

Of zien jullie allemaal “updating, xx days left ook als je geen maandabonnement aanpassing hebt doorgevoerd?
Zo lees ik het wel. En ga er ook maar van uit dat het zo is. Ben gelijk na aanschaf bundel overgestapt naar pay per use basic en zie hetzelfde wat jij beschrijft.

Ben inmiddels al door de 320kWh heen en halverwege een tweede bundel in een 2e account.

Ik zet ze dan gelijk weer naar pay by use basic, dat ik niet per ongeluk met meerdere bundels kom te zitten.

Loopt de wachttijd voor de laadpas trouwens weer op? Keurig een bevestigingsmail gehad (06-04) maar nog geen pas in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
teslagroningen schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:24:
[...]
Loopt de wachttijd voor de laadpas trouwens weer op? Keurig een bevestigingsmail gehad (06-04) maar nog geen pas in huis.
levertijd kan wel even duren. Ik had een keurige italiaanse bevestiging dat op 14/4 levering werd verwacht, maar ook nog niets ontvangen. Je kunt de status van je bestelling volgen op hun website. Maar omdat ik er al één heb maak ik me hier niet druk over.

"Ti informiamo che il tuo ordine è stato preso in carico e a breve provvederemo alla sua spedizione.
La data di consegna prevista è: 14/04/2023.

Da questo momento puoi visualizzare lo stato del tuo ordine nella sezione I miei ordini dell'area riservata su store.enelxway.com."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teslagroningen
eltron schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:43:
[...]

levertijd kan wel even duren. Ik had een keurige italiaanse bevestiging dat op 14/4 levering werd verwacht, maar ook nog niets ontvangen. Je kunt de status van je bestelling volgen op hun website. Maar omdat ik er al één heb maak ik me hier niet druk over.

"Ti informiamo che il tuo ordine è stato preso in carico e a breve provvederemo alla sua spedizione.
La data di consegna prevista è: 14/04/2023.

Da questo momento puoi visualizzare lo stato del tuo ordine nella sezione I miei ordini dell'area riservata su store.enelxway.com."
Bedankt voor de snelle reactie, dat stelt me gerust. In mijn mail stond 15-04, dus ik wacht nog even af.
Inloggen bij de store lukt mij trouwens niet, terwijl de app met dezelfde gegevens prima werkt...

Wat nog interessant blijft is of je van pay by use basic wel weer over kan stappen naar een bundel of dat je ook hier een maand aan vast zit. Dat zou namelijk betekenen dat ik zelfs een 3e account nodig heb.

[ Voor 10% gewijzigd door teslagroningen op 24-04-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzOsKtXOhp4w-TOF20P2wneYA0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymLnSIE4JwdMALl03nRpNLi3.jpg?f=fotoalbum_large

Laden bij Aldi-Sud was geen succes: de laadpaal had een storing en ik ben in filiaal gaan informeren, dat interesseert ze 0,0 wat.... maar ze wisten mij wel te vertellen, dat het al een tijdje kapot was.

Naja ik heb het nummer gebeld en een melding gemaakt: ze probeerden het nog wel ter plaatse op te lossen, maar helaas moet een mannetje komen. Volgende keer beter.

Het is wel aantrekkelijk om daar een paar uurtjes te laden, terwijl DM, McDonald's en Aldi Süd bezoeken. Alleen dan moet het wel werken. In de buurt waren verder geen laadpunten, dus ik ga thuis gewoon aan de laadpaal van Vattenfall.

[ Voor 13% gewijzigd door Marco-Peters op 24-04-2023 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:03
vanaalten schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:24:
[...]

Overzichtje van alle ESB-bestellers voor zover mij bekend:
@Peutpeut heeft op 19-3 de ESB pas besteld en 7-4 ontvangen
@Headshot_NL heeft 'm ook op 19-3 besteld. Op 11-4 kreeg hij/zij bevestiging dat 'ie binnen twee weken geleverd zou worden en op 21-4 was de pas nog niet gearriveerd.
@CrazyMinded heeft 'm ook op 19-3 besteld. Op 31-3 nagevraagd en werd bevestigd dat deze binnen twee weken geleverd zou worden; 21-4 nog niet gearriveerd.
@hjs heeft 'm ook op 19-3 besteld, 2-4 gemaild, 5-4 antwoord van vertraging en twee weken geduld, 17-4 weer eens gemaild en nog geen antwoord; nog geen pas ontvangen.
* vanaalten heeft op 20-3 besteld en nog niets ontvangen.
@Wingie heeft op 20-3 besteld en nog niets ontvangen
@Medjai heeft op 20-3 besteld en nog niets ontvangen
@bubbelbart heeft op 20-3 besteld en nog niets ontvangen
@marcieking heeft op 21-3 besteld en kreeg op 11-4 bevestiging dat de pas nog geleverd zou gaan worden.
@Steve79 heeft op 22-3 besteld
Even een update over de pas. Hij is nog niet binnen maar ESB geeft aan hem afgelopen week wel te hebben verzonden.
Nu maar hopen dat de pas er eerder is dan een tariefwijziging.
Unfortunately, there are currently delays in the shipping of charge card orders.

Your charge card was shipped last week and should be with you in a few business days, sorry for the inconvenience.

If you have any questions, please do not hesitate to contact me.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik in juni naar Italië ga en ik neem een Enel Travel Plus bundel, gaat die bundel dan in zodra ik die aanschaf? Ik kan het niet zo snel vinden en ben verder nogal onbekend met al die verschillende laadpassen (want Tesla, MTC pas en voor nood heb ik een Shell pas in de auto liggen).

Ik zou eigenlijk graag voor de zekerheid de gratis pas meenemen, maar als het enkele weken duurt voordat die op de mat valt en ondertussen loopt wel het abonnementje al, dan laat ik het lekker zitten en gebruik ik de app wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freegeek
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-08 09:35
BigSmurf schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:18:
Als ik in juni naar Italië ga en ik neem een Enel Travel Plus bundel, gaat die bundel dan in zodra ik die aanschaf? Ik kan het niet zo snel vinden en ben verder nogal onbekend met al die verschillende laadpassen (want Tesla, MTC pas en voor nood heb ik een Shell pas in de auto liggen).

Ik zou eigenlijk graag voor de zekerheid de gratis pas meenemen, maar als het enkele weken duurt voordat die op de mat valt en ondertussen loopt wel het abonnementje al, dan laat ik het lekker zitten en gebruik ik de app wel.
wordt geactiveerd binnen de 24 uur na aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
freegeek schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:28:
[...]

wordt geactiveerd binnen de 24 uur na aankoop
Dan weet ik voldoende. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:30

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik heb sinds vorige week zo’n Enel 320 kWh bundel, waar je een gratis pas bij zou krijgen. Nu heb ik wel de factuur ontvangen van €99 voor de bundel, maar nooit iets over die pas. Moet je dat zelf ergens aanvragen? Of ligt dat ding zonder bevestiging gewoon ergens een keer op de mat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freegeek
kaanmijo schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:51:
Ik heb sinds vorige week zo’n Enel 320 kWh bundel, waar je een gratis pas bij zou krijgen. Nu heb ik wel de factuur ontvangen van €99 voor de bundel, maar nooit iets over die pas. Moet je dat zelf ergens aanvragen? Of ligt dat ding zonder bevestiging gewoon ergens een keer op de mat?
die sturen ze automatisch op naar het adres dat in de account staat in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
BigSmurf schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:18:

gaat in zodra je aanschaft, of op moment dat je van een eerder abo kunt omschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-09 14:31

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
eltron schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:41:
[...]

Dit soort statistiek heb je niet veel aan als die 1,5 of 0,4 allemaal in jouw straat zit.
Je kunt ook uitstekend verdrinken in water dat gemiddeld 10 centimeter diep is, als het hier en daar ook 5 meter diep is.
Ieder exces is er één teveel.
en 24u is natuurlijk bespottelijk lang. Dit soort dingen moet je meten op max 12u of minder.
met 11kW is de gemiddelde batterij in 4u van 20 naar 90% wat in 99 van de 100 gevallen meer dan genoeg is voor volgende rit.
Die theorie werkt inderdaad twee kanten op. Precies daarom denk ik dat het probleem over het algemeen overschat wordt, omdat je eigenlijk alleen maar de excessen/nieuwswaardige gevallen leest.

TLDR; gebruik het een beetje als indicatie/ter kennisgeving.
freegeek schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:10:
[...]

Velen zijn gewoon geobsedeerd en moet ergens een paal vinden als ze ergens toekomen. Maakt niet uit of ze 90% soc hebben en perfect de dag door kunnen, neen, ze komen ergens toe en de auto moet aan een paal. Uurtje in een winkelcentrum, auto moet aan de paal. 30 minuten bij de Lidl boodschappen doen, waar is de (gratis) paal. Namiddag naar het subtropisch zwemparadijs, waar is die laadpaal terwijl ze perfect nog terug naar huis kunnen en/of even stoppen aan een snellader. Als iedereen zo een obsessief gedrag zal hebben dan zullen er nooit genoeg laadpalen zijn. Je ging vroeger ook toch niet tanken als je ergens toe kwam met een halve tank? Ik begrijp gewoon dat gedrag niet. Ik kan enkel publiek laden en gebruik een laadpaal wanneer het nodig is.
Dat fenomeen zie je bij bijna alle beginnende EV rijders. Als ze wat langer EV rijden (2 jaar ofzo) dan lost het zichzelf wel op. Veel mensen moeten wennen aan het feit dat een actieradius van 100km nog steeds ruim voldoende is om een weekje boodschappen mee te doen. Gun ze die tijd.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Instructies op die laadpalen mogen wat mij betreft rustig in Jip en Janneke taal: ik heb net voor de 1e keer mijn Nissan Leaf aangesloten aan de Vattenfall laadpaal, waarbij mij de stappen in eerste instantie niet helemaal duidelijk waren. Die stonden op de paal in de vorm van mini icoontjes.

Dat was iets wat bij die laadpaal van Aldi Süd wel in orde is: alleen jammer dat die niet werkte, want wij hebben echt wel meer dan 2 uur daar besteed met o.a een bezoek aan McDonald's. Dus als de laadpaal gewerkt had, dan had makkelijk van 45% naar 80% in die paar uur kunnen opladen.

Ik vind het ergens wel jammer: ze bieden een dienst aan, want gratis is het immers niet. Alleen dan toont het personeel 0,0 interesse. Als ze weten dat die laadpaal al een tijdje stuk is, kan de filiaalmanager bij wijze van spreken toch ook een melding maken? Nu heb ik dit zelf gedaan, met mijn gebroken Duits door het nummer op de paal te bellen.

Zelf werk ik ook in detailhandel, dus ik ben dat van mijn eigen werk niet gewend. Hopelijk wordt de laadpaal dus gemaakt, nu ik het bij de beheerder van die laadpalen gemeld hebt. Want het filiaal zelf doet dit schijnbaar niet, die zeggen doodleuk: daar hebben wij niets mee te maken.

De auto gaf aan, dat hij 2.5 uur nodig heeft om van 40% naar 75% op te laden. Dus over 2.5 uur loop ik rustig naar de laadpaal, om hem te ontkoppelen en de auto weg te rijden. Zodat een andere EV eigenaar ook nog vanavond kan laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqewSp-2ggYqqitVnFJ7wjJvTtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OsiOerFW6Nn6gtWJnqHzAsiJ.jpg?f=fotoalbum_large

En 5 uur totaal tot 100% maar dat ga ik bewust zo weinig mogelijk doen, omdat ik weet: mijn auto heeft al 171000km's gelopen. Dus ik wil de verdere slijtage aan het accupakket zoveel mogelijk beperken. Je ziet ook dat die laatste 25% 2.5 uur extra tijd in beslag nemen, dat is het gewoon weg niet waard.

[ Voor 27% gewijzigd door Marco-Peters op 24-04-2023 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:08
freegeek schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:13:
[...]

Je zal wel tot aan de grens met Albanie geraken mits de nodige planning maar Albanie zelf lijkt mij de laadwoestijn. Volgens chargemap zijn er her en der wat ac laadpunten. Denk dat Albanie + EV een avontuur wordt.
Ben ik ook een beetje bang voor. Kan best iets plannen maar de vakantie moet wel leuk blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:34
Test succesvol, uiteindelijk €0,255 per kw betaald. Daar kunnen de ac laders bij mij in de straat niet tegenop 😊
Wel jammer dat ik de shell snelladers in mijn ionic 5 navigatie niet kan vinden. Daarom geen batterij conditionering. Uiteindelijk bijna 27 minuten gedaan voor 42 kwh; gemiddelde laadsnelheid 93 kwh

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freegeek
Slinnenb schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:59:
[...]

Test succesvol, uiteindelijk €0,255 per kw betaald. Daar kunnen de ac laders bij mij in de straat niet tegenop 😊
Wel jammer dat ik de shell snelladers in mijn ionic 5 navigatie niet kan vinden. Daarom geen batterij conditionering. Uiteindelijk bijna 27 minuten gedaan voor 42 kwh; gemiddelde laadsnelheid 93 kwh
dat is zeer netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
[...]

Dus we mogen er dan vanuit gaan dat sowieso elke 175 kW lader van Shell zelf dit mooie tarief oplevert, ook al staat het niet/niet goed in de FM app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
  • Laatst online: 19-10 18:33
Deze zomer ga ik op reis naar Italië. We rijden via Frankrijk en Zwitserland naar Italië.
Nu ben ik aan het kijken wat ik voor laadpassen nodig heb.

Ik heb momenteel
- Engie last mile solutions via het werk
- BMW laadpas bij de auto gekregen

Nu hoor ik altijd zeggen dat je veel laadpassen moet meehebben op reis, dus ben aan het kijken wat ik nog extra moet aanvragen. Ik dacht aan volgende passen aan te schaffen.
- Fully pas voor Frankrijk
- Enel X pas voor Italië
- Shell recharge pas als back up

zijn er nog andere laadpassen die ik zeker nodig zou hebben?
Voor Zwitserland heb ik niet direct een idee wat ik nodig zou kunnen hebben.

Zijn er nog mensen met tips??
Tesla app zou ik ook nog installeren zodat ik bij hun palen ook kan laden als die open staan voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-10 10:25
Korre schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:26:
Deze zomer ga ik op reis naar Italië. We rijden via Frankrijk en Zwitserland naar Italië.
Nu ben ik aan het kijken wat ik voor laadpassen nodig heb.

Ik heb momenteel
- Engie last mile solutions via het werk
- BMW laadpas bij de auto gekregen

Nu hoor ik altijd zeggen dat je veel laadpassen moet meehebben op reis, dus ben aan het kijken wat ik nog extra moet aanvragen. Ik dacht aan volgende passen aan te schaffen.
- Fully pas voor Frankrijk
- Enel X pas voor Italië
- Shell recharge pas als back up

zijn er nog andere laadpassen die ik zeker nodig zou hebben?
Voor Zwitserland heb ik niet direct een idee wat ik nodig zou kunnen hebben.

Zijn er nog mensen met tips??
Tesla app zou ik ook nog installeren zodat ik bij hun palen ook kan laden als die open staan voor iedereen.
Met de Shell Recharge pas heb je in iedergeval een goede dekking in Frankrijk. Italië weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinnenb
maharens schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:17:
[...]

Dus we mogen er dan vanuit gaan dat sowieso elke 175 kW lader van Shell zelf dit mooie tarief oplevert, ook al staat het niet/niet goed in de FM app ?
Daar ga ik wel vanuit, maar 100% zekerheid kan niemand geven. Kom je er een tegen die niet in de FM app staat dan testen en hier aan de community het resultaat melden 😊. Gratis 👍 als beloning

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10 14:47

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Je kan ook een andere DC of HPC locatie in de buurt selecteren in je navigatie, dan gaat hij wel alvast voorverwarmen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-10 17:15
The Wizard schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 06:06:
[...]

Je kan ook een andere DC of HPC locatie in de buurt selecteren in je navigatie, dan gaat hij wel alvast voorverwarmen.
Je moet idd als bestemming een laadpaal kiezen net iets voorbij de gewenste en voor de gewenste het adres als via punt ingeven.
Ik had het omgekeerd gedaan en de accu was al terug 5° afgekoeld (misschien door de WP)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-10 10:28
Malarky schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:42:
[...]

[...]

Dat komt omdat die 175KW setup echt net nieuw is, daarom staat die nog niet in (alle) apps. Ik heb ook al een paar keer gekeken want kom er elke paar dagen langs.

Ik ga er vanuit dat de lage FM prijs daar gewoon geldt, maar iemand moet het even testen. Volgens de Shell website zou het 6x70kW + 6x175kW moeten zijn: https://find.shell.com/nl...hell-station-ruwiel/nl_NL, maar volgens mij is de helft pas in gebruik (3 laders met 2 aansluitingen dus)
Overzicht maken van alle 175 kwh laders?

Bijvoorbeeld;

Den Haag Donau
Alphen aan den Rijn Tankval

[ Voor 15% gewijzigd door PlayerGoods op 25-04-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
PlayerGoods schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:54:
[...]

Bijvoorbeeld;

Den Haag Donau
Vanuit de Shell Recharge app kan je ze bekijken door er op te tikken en meteen met een link naar google navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-10 12:10

Bijvoorbeeld;

Den Haag Donau
Da's best een werkje, zijn meer dan 70 Shell Recharge stations.
In de app zijn ze wel te filteren (online niet 1 2 3) en dan moet je ze vergelijken met de Freshmile-app.

Ik weet wel dat Shell Rilland (Zeeland) 175 kWh laders heeft die niet in de Freshmile-app staan, als ik er eens een keertje langskom zal ik het wel melden hier of het voordelige tarief daar ook geldt.
Vooralsnog ga ik daar gewoon van uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gecko123
Shell 175kW laders Zuid-Holland:

-A4/A12 Den Haag (Donau 92)
-A13 Rijswijk
-A15 Rotterdam
-A15 Alblasserdam
-A16 Hendrik Ido Ambacht
-A16 Dordrecht/Willemsdorp
-A20 Nieuwerkerk ad IJssel
-N11/N207 Alphen ad Rijn (Tankval 1)

[ Voor 11% gewijzigd door Gecko123 op 25-04-2023 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Flevoland

A6 (richting noorden) Lepelaar
N302 Shell Larserdreef, Lelystad

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maharens
[...]

Bijvoorbeeld;

Den Haag Donau
ik had ook al een paar opgezocht , dus 21 ct + 7 ct p/m
Haren langs A28
Zwolle langs A28
Groningen, Van Ketwich Verschuurlaan
Groningen, Zonnelaan
Muiden, langs A1
Lelystad, langs A6 (bij Haje)
Arnhem, langs A12, grappige is dat dit een 238 kW lader is volgens FM
Grathem, langs A2
Zwolle, Blaloweg
Radio Kootwijk, langs A1
Hoogland, langs A1
Amsterstam, Van Slingelandstraat
Haps A73
Nijmegen, Grootstalselaan
Kesteren A15
Milheeze, 150 kW deze is 25ct + 3 ct pm, dus ook nog steeds interessant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-10 17:49
Schellladepark heeft hier al een overzicht van. Natuurlijk vooral gericht op DE en met data van hoofdzakelijk GoingElectric, maar voor NL ook redelijk goed bruikbaar. Bovendien zijn het locaties met minstens 3 laadpunten, zodat je niet bij de losse/enkele laders komt

Via het instellingenknopje kun je een filter op 150kW+ instellen.

Cupra Born

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gecko123
Gunner schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:18:
Flevoland

A6 (richting noorden) Lepelaar
N302 Shell Larserdreef, Lelystad
Beide persoonlijk getest en geverifieerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
MadMan81 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:28:
Schellladepark heeft hier al een overzicht van. Natuurlijk vooral gericht op DE en met data van hoofdzakelijk GoingElectric, maar voor NL ook redelijk goed bruikbaar. Bovendien zijn het locaties met minstens 3 laadpunten, zodat je niet bij de losse/enkele laders komt

ik ga eens kijken of dit handig is

[ Voor 9% gewijzigd door maharens op 25-04-2023 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMan81
maharens schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:30:
[...]

maar met 150 ben je er juist nog niet, want je wilt vaak juist 175 selecteren en niet 150 of ruim 400.
Het filter is heel flexibel, 175kW is ook mogelijk

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123

Je kan op 175 kW filteren en op Shell Recharge dus lijkt te werken alleen geeft de kaart een opsomming op van 12 locaties regio Rotterdam maar niet precies waar ze staan als ik inzoom. Ligt aan mij?

[ Voor 3% gewijzigd door Gecko123 op 25-04-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
MadMan81 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:33:
[...]

Het filter is heel flexibel, 175kW is ook mogelijk
Helaas pakt ie alleen meer dan 3 stalls, maar sommige hebben maar 2, zoals Groningen Van Ketiwch en Amsterdam hebben er maar 2, die laat ie dan helaas niet zien.

En ook Hoogeveen komt dan tevoorschijn, maar die staat juist weer niet in de FM app

Ik denk dat het toch even handwerk blijft.

Edit, shell haerst doet het nog niet zegt ie ook, klopt ook helaas niet.

[ Voor 23% gewijzigd door maharens op 25-04-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
Gecko123 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:33:
[...]

Je kan op 175 kW filteren en op Shell Recharge dus lijkt te werken alleen geeft de kaart een opsomming op van 12 locaties regio Rotterdam maar niet precies waar ze staan als ik inzoom. Ligt aan mij?
Ik denk dat je naar locatie Hofplein zit te kijken:

https://find.shell.com/nl...ll-station-hofplein/nl_NL

[ Voor 29% gewijzigd door MadMan81 op 25-04-2023 09:39 ]

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
maharens schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:35:
[...]

Helaas pakt ie alleen meer dan 3 stalls, maar sommige hebben maar 2, zoals Groningen Van Ketiwch en Amsterdam hebben er maar 2, die laat ie dan helaas niet zien.

En ook Hoogeveen komt dan tevoorschijn, maar die staat juist weer niet in de FM app

Ik denk dat het toch even handwerk blijft.

Edit, shell haerst doet het nog niet zegt ie ook, klopt ook helaas niet.
Die 3 stalls is een bewuste keuze van die site: ze willen alleen de grotere locaties tonen zodat de kans dat je misgrijpt kleiner is (bijvoorbeeld doordat de lader bezet is of geblokkeerd wordt door een ICE).

Wat betreft Haerst: voor zover ik kan terugzien, lijkt dat station nog niet zo lang operationeel te zijn inderdaad (maandje of zo?). Waarschijnlijk zal die ook binnenkort wel in Schellladepark komen dan. Wat ik zei, ze gebruiken data van GoingElectric, dus daar zal het vanaf hangen.

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Wel grappig trouwens, Achim komt via die site tevoorschijn, dat zijn 475 kW laders, maar ook 21/7 ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
MadMan81 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:53:
[...]

Die 3 stalls is een bewuste keuze van die site: ze willen alleen de grotere locaties tonen zodat de kans dat je misgrijpt kleiner is (bijvoorbeeld doordat de lader bezet is of geblokkeerd wordt door een ICE).

Wat betreft Haerst: voor zover ik kan terugzien, lijkt dat station nog niet zo lang operationeel te zijn inderdaad (maandje of zo?). Waarschijnlijk zal die ook binnenkort wel in Schellladepark komen dan. Wat ik zei, ze gebruiken data van GoingElectric, dus daar zal het vanaf hangen.
Dat van die 3 stalls begrijp ik, echter voor een Shell in een stadswijk, zoals in Groningen kan 2 ook handig zijn voor iemand die het als alternatief voor een AC paal wil gebruiken en vlakbij die Shell woont, dus ik zou toch graag willen het minimum willen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Je hebt gelijk. Deze kaart laat maar 3 van de 8 locaties zien in Zuid-Holland. Is helaas niet compleet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Vattenfall A’dam naar € 0,33479 incl. btw vanaf 6 mei :) net mailtje gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
MadMan81 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:53:
[...]

Nog wat betreft Haerst, daar heb ik in Januari van dit jaar al een keer geladen en volgens mij staat ie er al wat langer zelfs.

Die site is een leuk hulpmiddel, maar helaas nog niet zaligmakend.

[ Voor 4% gewijzigd door maharens op 25-04-2023 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18
[...]

Bijvoorbeeld;

Den Haag Donau
shhh die aan Donau gebruikt bijna niemand ;)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:16
Ik heb sinds kort een laadpas van mijn werkgever (en bijbehorende electrische auto). Nu vroeg mijn werkgever af welke tarieven we nu gefactureerd krijgen. Bij de leasebroker krijgen we een antwoord waar ik mijn twijfels bij heb en de pasaanbieder stuurt ons terug naar de broker. In de app van MTC vind ik mijn facturen pas over 4 weken terug, althans dat claimt de app.

Pas die ik heb: MTC New Motion Pas (achterkant Shell Recharge met token NL-TNM). Op de website van MTC staan schappelijke prijzen waarbij men zegt dat deze gelden voor kaarten met token NL-MTC. Ik vind nergens prijzen voor specifiek NL-TNM.

Als ik de Shell Recharge app bekijk zie ik dat ze een stevige prijs (€0,59 per kWh) rekenen voor laden bij een 11kW Allego-laadpaal in mijn straat. Klopt mijn vermoeden dat dit niet de prijs gaat zijn die doorberekend wordt aan mijn werkgever?

[ Voor 5% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 25-04-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb

Werkt goed, shell bij Breukelen staat er nog niet op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 14-10 23:41

rik

Bark_At_The_Cat schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:35:
Als ik de Shell Recharge app bekijk zie ik dat ze een stevige prijs (€0,59 per kWh) rekenen voor laden bij een 11kW Allego-laadpaal in mijn straat. Klopt mijn vermoeden dat dit niet de prijs gaat zijn die doorberekend wordt aan mijn werkgever?
Ik verwacht van wel, wellicht nog met een opslag zelfs, en/of abonnementskosten. Maar er bestaan ook contracten waarbij de prijs vast staat, ongeacht wat het tarief van de paal is. Je ‘broker’ maakt dan verlies op die laadsessie, tenzij zij daar ook weer afspraken over hebben natuurlijk.

[ Voor 38% gewijzigd door rik op 25-04-2023 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMan81
Bark_At_The_Cat schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:35:
Ik heb sinds kort een laadpas van mijn werkgever (en bijbehorende electrische auto). Nu vroeg mijn werkgever af welke tarieven we nu gefactureerd krijgen. Bij de leasebroker krijgen we een vaag antwoord en de pasaanbieder stuurt ons terug naar de broker. In de app van MTC vind ik mijn facturen pas over 4 weken terug, althans dat claimt de app.

Pas die ik heb: MTC New Motion Pas (achterkant Shell Recharge met token NL-TNM). Op de website van MTC staan schappelijke prijzen waarbij men zegt dat deze gelden voor kaarten met token NL-MTC. Ik vind nergens prijzen voor specifiek NL-TNM.

Heel duidelijk zijn ze er inderdaad niet over, maar volgens mij betaal je gewoon de Shell Recharge tarieven. Vooral ook omdat ze op hun pagina over laden in het buitenland verwijzen naar de Shell Recharge app. Het lijkt dus gewoon een Shell pas te zijn met een MTC logo.

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:16
Dank voor jullie input. Ik vind het allemaal heel erg ondoorzichtig in ieder geval ja. Ook vervelend dat ik hier 0,0 uitleg of documentatie over heb ontvangen, of überhaupt gehoord heb wanneer mijn laadpaal thuis geleverd wordt. En dan is de klantenservice ook nog eens waardeloos. Wat een verschil ook tussen de laadtarieven als dit klopt. Het variabele tarief in de straat is nu zo'n €0,35 en met de enige pas die ik heb is mijn werkgever dus sowieso €0,59 kwijt.

Dan kan je voor al die moeite van het heen-en-weer lopen om niet laadpaal-te-kleven bijna net zo goed even twintig minuten bij de fast charger van Shell gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Slinnenb schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:01:
[...]

Werkt goed, shell bij Breukelen staat er nog niet op
Die staat ook niet in de Freshmile app, maar wel 175 kW laders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-10 14:59
6 mei gaan wij met de Enyaq naar Denemarken. Wij hebben alleen een laadpas van MKB Brandstof. Die pas kan je vast op veel plekken gebruiken, maar als ik ABRP gebruik voor de route en laadplekken dan kom ik er al snel achter dat de pas niet gebruikt kan worden op 1 of meerdere laadplekken die ABRP weergeeft. En helaas is de MKB pas niet te selecteren in de ABRP app.
Wil ik save zitten zal ik een extra pas aan moeten vragen. Gisteren geprobeerd de Maingau pas aan te vragen maar het formulier zeurt over de postcode die niet toegestaan is. Dat blijkt voor iedereen een probleem te zijn in Nederland, maar de oplossingen als "alleen cijfers invoeren en letters bij de woonplaats", of een spatie ergens achter doen die helpen niet. Iemand anders toevallig onlangs nog tegen het zelfde aangelopen?
Iemand misschien buiten maingau een tip voor een pas die zowel in DE als DK goede dekking zou moeten hebben?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Dit zijn alle 53 Shell 175kW (en 300kW Hofplein) laders in Nederland waar je met Freshmile kunt laden voor 21ct/kWh + 7ct/min (€0,2520 bij ±100kW/u)

ProvinciePlaatsLocatieShell Station
DrentheHoogeveenA28 (Schutstraat)Klok
FlevolandLelystadA6Lepelaar
FlevolandLelystadN309Larsersdreef
FrieslandLeeuwardenN355 (Wismastate)Cammingaburen
GelderlandApeldoornLaan van de MensenrechtenLVD Mensenrechten
GelderlandApeldoornN344 (Kanaal Noord)Kanaal Noord
GelderlandArnhemN325 (Westvoortsedijk)Westvoortsedijk
GelderlandBabberichA12Bergh ZZ
GelderlandBruchemA2Zaltbommel
GelderlandKesterenA15Varakker
GelderlandNijmegenS100 (Grootstalselaan)Grootstal
GelderlandNijmegenS100 (Neerbosscheweg)Neerbosscheweg
GelderlandRadio-KootwijkA1Lucasgat
GroningenGroningenA28 (V K Verschuurlaan)De Wijert
GroningenGroningenN370 (Zonnelaan)Paddepoel
GroningenHarenA28Witte Molen
LimburgGrathem (Ell)A2Ellerbrug
LimburgHeerlenA76Tienbaan
LimburgVenloN271 (Krefeldseweg)AQS WZ
Noord-BrabantBredaA16Hazeldonk-O
Noord-BrabantBredaA16Hazeldonk-W
Noord-BrabantEtten-LeurA58Liesbos
Noord-BrabantGilzeA58Molenheide
Noord-BrabantHankA27Hank
Noord-BrabantHapsA73Hondsiep
Noord-BrabantHeeschA59Hanenberg
Noord-BrabantOirschotA58Kloosters
Noord-BrabantSprang-CapelleA59Het Labbegat
Noord-BrabantSprang-CapelleA59De Sprang
Noord-HollandAmsterdamA5 (Galwin)Westpoort
Noord-HollandAmsterdamS103 (Van Slingelandtstraat)Slingelandt Straat
Noord-HollandHoofddorp (Rijsenhout)A4Den Ruygenhoek
Noord-HollandMuidenA1De Hackelaar
Noord-HollandWieringerwerfA7Hoge Kwel
OverijsselEnschedeA35 (Broekheurne Ring)Broekheurne
OverijsselHoltenA1Struik
OverijsselZwolleA28Haerst
OverijsselZwolleA28 (Blaloweg)Blaloweg
UtrechtBreukelenA2Ruwiel
UtrechtHarmelenA12Hellevliet
UtrechtHooglandA1De Slaag
UtrechtMeerkerkA58Blommendaal
ZeelandRillandA27Afslag Rilland
ZeelandArnemuidenA58Arnemuiden (nu AVIA)
Zuid-HollandAlblasserdamA15De Noord
Zuid-HollandAlphen a/d RijnN11 (Tankval)Aziëlaan
Zuid-HollandDen HaagA12 (Donau)EV APC Groep
Zuid-HollandDen HaagS200 (Prof B M Teldersweg)Promenade
Zuid-HollandDordrechtA16De Zuidpunt
Zuid-HollandHendrik Ido AmbachtA16Sandelingen Oost
Zuid-HollandNieuwerkerk a/d IJsselA20Maatveld
Zuid-HollandNumandsdorpA29Buttervliet
Zuid-HollandRhoonA15Portland
Zuid-HollandRijswijkA13Vrijenbanselaan
Zuid-HollandRotterdamS107 (Maasboulevard)Maasboulevard
Zuid-HollandRotterdamS112 (Schiekade)Hofplein

Ook kan er bij de volgende 7 Shell 150kW stations geladen worden voor deze prijs met FM

DrentheEmmenN391EV Gamma
GelderlandArnhemA12De Schaars
GelderlandBarneveldN802EV Gamma
LimburgValkenburgA79EV Karwei
Noord-BrabantValkenswaardN396EV Karwei
OverijsselEnschedeHaaksbergerstraatEV Gamma
UtrechtIJsselsteinTinbergenlaanEV Gamma

[ Voor 255% gewijzigd door Malarky op 22-07-2023 01:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benny
Malarky schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:11:
Een beginnetje van de Shell 175kW laders (goedkoop met Freshmile) in Nederland.

FlevolandLelystadN309Larserdreef
GelderlandArnhemA12De Schaars
LimburgGrathemA2Ellerbrug
Noord-HollandHoofddorpA4Den Ruygenhoek
UtrechtBreukelenA2Ruwiel
ZeelandRillandA58Afslag Rilland

ChatGPT heeft de tabel gebouwd voor mij hoor :P
Shell station Hanenberg langs de A59 in Noord-Brabant kan er ook bij :)
Bosschebaan 116, Heesch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:27
Die nieuwe 175 kWh snelladers staan qua tarief bijna in geen enkele app nog goed. Ik hoop niet dat dit snel aangepast zal worden. E-Flux geeft zelfs geen tarief aan..

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:07
Ik heb een account aangemaakt bij de Freshmile app, maar zie nergens een optie om Paypal toe te voegen als betalingsmethode, terwijl dat wel op laadpastop10 als mogelijkheid staat. Zie ik iets over het hoofd of is laadpastop10 achterhaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
Het Shell laadpunt in Amersfoort Cabralstraat is volgens de Shell app 12ct/kWh. Dat is pas een koopje.

Iemand die dit tarief kan verifiëren?

Update: Laat maar dit lijkt een fout in de app te zijn dit is een woonwijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Gecko123 op 25-04-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Oeps

[ Voor 98% gewijzigd door Gecko123 op 25-04-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Brotuck schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:31:
Die nieuwe 175 kWh snelladers staan qua tarief bijna in geen enkele app nog goed. Ik hoop niet dat dit snel aangepast zal worden. E-Flux geeft zelfs geen tarief aan..
Het tarief is afhankelijk van de pasaanbieder/app. Shell rekent voor de lader 0,65/kWh en Freshmile rekent een ander tarief.

Of bedoel je dit niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Lol @Malarky die direct een lijstje maakt. Ik hoop voor de koopjesjagers dat dit nog even zo blijft, maar lijkt mij vooralsnog een foutje van Freshmile en zal dus wel spoedig hersteld worden als er veel bij die laders geladen gaat worden.
jackaubrey schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:34:
Ik heb een account aangemaakt bij de Freshmile app, maar zie nergens een optie om Paypal toe te voegen als betalingsmethode, terwijl dat wel op laadpastop10 als mogelijkheid staat. Zie ik iets over het hoofd of is laadpastop10 achterhaald?
Ik weet zeker dat Paypal eerst een betaalmethode was maar kennelijk is het inderdaad nu alleen nog maar creditcard. Aangepast waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Afgelopen zaterdag bij Enel een Travel Plus gekocht, staat nog steeds op updating vanaf Pay per Use Basic.

Gister mail gestuurd, incident is doorgestuurd naar het andere afdeling en houden me op de hoogte. Balen dit, nu al 2x duurder moeten laden hierdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
Hachy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:57:
Lol @Malarky die direct een lijstje maakt. Ik hoop voor de koopjesjagers dat dit nog even zo blijft, maar lijkt mij vooralsnog een foutje van Freshmile en zal dus wel spoedig hersteld worden als er veel bij die laders geladen gaat worden.

[...]

Ik weet zeker dat Paypal eerst een betaalmethode was maar kennelijk is het inderdaad nu alleen nog maar creditcard. Aangepast waarvoor dank.
Ik snap je eerste zin niet helemaal, komt beetje denigrerend over eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Oh dat is niet de bedoeling hoor, ik vond het gewoon grappig. Ik hou zelf ook van dit soort foutjes maar ik bedoel maar te zeggen dat het helaas waarschijnlijk niet erg lang gaat duren en dat ik daarom des te meer bewondering heb voor mensen die daar lijstjes van maken. (wetende dat ze waarschijnlijk maar kort gebruikt kunnen worden)

[ Voor 3% gewijzigd door Hachy op 25-04-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Hachy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:04:
Oh dat is niet de bedoeling hoor, ik vond het gewoon grappig. Ik hou zelf ook van dit soort foutjes maar ik bedoel maar te zeggen dat het helaas waarschijnlijk niet erg lang gaat duren en dat ik daarom des te meer bewondering heb voor mensen die daar lijstjes van maken. (wetende dat ze waarschijnlijk maar kort nodig zijn)
Ah ok, ik kan me herinneren dat het voor deze 21/7 ct ook vrij goedkoop was via FM, sowieso veel goedkoper dan Shell zelf, mits je EV snel kan laden uiteraard. Dus ik vraag me af of het echt een foutje is, hoop van niet natuurlijk _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Het gaat wel bijna altijd zo. Ergens na een paar weken komt er een dikke factuur voor de kWh's die geladen zijn, in dit geval van Shell naar Freshmile. Vervolgens gaat iemand bij Freshmile weer aan de knopjes draaien en wordt het daar ook weer duurder.

Dat hebben we al wel een keer of zes meegemaakt bij aanbieders die een scherpe prijs op een willekeurig DC netwerk in Nederland hebben. Recent nog bij ESB, die al 'oeps' zei voordat de eerste passen verzonden waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Het eerste 'foutje' in deze reeks blijft wat mij betreft nog altijd de mooiste: onbeperkt laden met een laadpas van Entega (Last Mile Solutions) voor €25,- per maand. Kan je je nu niet meer voorstellen.

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-G0OSmQiq6EY/WroH3IXzSGI/AAAAAAAAA2A/gxlNtftUzx4WAeGtUoZpdJV9Y7WM4zZnwCLcBGAs/s320/photo_2018-03-27_10-54-43.jpg

Ging daarna 2x een tientje /maand omhoog tot teveel Nederlanders ermee gingen laden en uiteindelijk weigerden ze alle Nederlandse laadpas aanvragen.

Toch een boel veranderd in 5 jaar tijd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hachy op 25-04-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Laatst online: 16-10 11:57

Daar staat de Shell bij De Schaars (A12) in de buurt van Arnhem dan net weer niet op....

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Hachy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:09:
Het gaat wel bijna altijd zo. Ergens na een paar weken komt er een dikke factuur voor de kWh's die geladen zijn, in dit geval van Shell naar Freshmile. Vervolgens gaat iemand bij Freshmile weer aan de knopjes draaien en wordt het daar ook weer duurder.

Dat hebben we al wel een keer of zes meegemaakt bij aanbieders die een scherpe prijs op een willekeurig DC netwerk in Nederland hebben. Recent nog bij ESB, die al 'oeps' zei voordat de eerste passen verzonden waren.
Laat maar, verkeerd gekeken.....

[ Voor 11% gewijzigd door pmiddeld op 25-04-2023 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Hachy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:27:
Het eerste 'foutje' in deze reeks blijft wat mij betreft nog altijd de mooiste: onbeperkt laden met een laadpas van Entega (Last Mile Solutions) voor €25,- per maand. Kan je je nu niet meer voorstellen.
Wat je je nu ook niet meer kunt voorstellen: 2 ct/min en 5 ct/min bij respectievelijk Deutsche Telekom en Maingau. Toen had je nog niet van die supersnel ladende auto's, maar met mijn 68 kW ladende Ioniq toch veel plezier van gehad! 8)
Dat waren geen foutjes overigens :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Ik denk dat de marketing afdeling van Deutsche Telekom dat niet met je eens is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:27
Gecko123 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:39:
[...]

Het tarief is afhankelijk van de pasaanbieder/app. Shell rekent voor de lader 0,65/kWh en Freshmile rekent een ander tarief.

Of bedoel je dit niet?
Nee ik snap dat de verschillende laadpas aanbieders een eigen tarief hebben. Ik bedoel meer dat de koppeling richting de pasaanbieders zelf nog niet optimaal is. Om even bij E-Flux te blijven, die geven aan dat het tarief onbekend is. Ik denk dat hierdoor ook andere aanbieders in de war zijn en dat dit het lagere tarief verklaard (van freshmile). Of het is een actie vanuit Shell natuurlijk dat kan ook.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

maharens schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:22:
[...]
Milheeze, 150 kW deze is 25ct + 3 ct pm, dus ook nog steeds interessant
Zat al te zoeken, maar dat is een BP: https://charge.freshmile.com/location/NLLMS89099764, maar wel goed gesprijsd nog inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hachy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:27:

[Afbeelding]

Ging daarna 2x een tientje /maand omhoog tot teveel Nederlanders ermee gingen laden en uiteindelijk weigerden ze alle Nederlandse laadpas aanvragen.

Toch een boel veranderd in 5 jaar tijd :)
Ook bij Maingau is er een boel veranderd in 5 jaar tijd. @pmiddeld was me net voor met de 5 ct/min info. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRVY8KvvfGhAR8bVSQFnqVcmzzs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W3liplsX52ONeOzrhW6OmEZm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Lange Amerikaweg (350kW) in Apeldoorn is helaas wel duur bij FM
Dat is een Ionity station. Ik weet niet waarom Shell die op hun site heeft gezet. Het was de eerste van Nederland, zitten ook Shell stickers op, zal wel een dealtje ofzo geweest zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Hachy op 25-04-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Wat doen jullie als Freshmile gewoon het correcte tarief in rekening brengt? Dat is een buitenlandse aanbieder, ga je dan in gebrekkig Frans contact opnemen met Freshmile? Of uit welk land komt deze aanbieder?

Of storneren, waarna freshmile gewoon aanmaningen verstuurd? Ik ben echt enorm sceptisch wat betreft deze aanbieder: dat begint al, wanneer ik op de laadpaal kaart van Freshmile kijkt. Daar staat meestal € 0,30 per minuut, naast het kWh tarief.

Dan ben ik het haasje: want gisteravond deed mijn auto in eerste instantie met 6kw opladen, dus na 2.5 uur ging ik kijken. Omdat ik de auto van de lader wilde halen bij 80% bleek hij toen pas op 71% te staan, waarbij mijn auto aangaf dat tot 75% nog een half uur ging duren.

Ben na 45 kwartier weer terug gekomen: maar dat kwam dus, omdat er een andere auto aan de laadpaal was aangesloten. Als je dan de Freshmile laadpas zou gebruiken, ben je veel meer kwijt. Want naast de kWh brengen ze ook de tijd in rekening, welke je auto aan de laadpaal staat.

Dat er tegenwoordig een tarief is, voor laadpaalklevers dat vind ik prima: maar ik wil niet en een tarief per kWh en dan ook nog per minuut, want je zult net zien. Duurt het laden langer dan je gehoopt had. En nee Nissan Leaf is niet de enigste.....

Hyundai/Kia hebben Coldgate en ik hoor dat je bij sommige autos eerst de accu moet opwarmen? Preconditioneren ofzo? Dus er kunnen verschillende omstandigheden zijn, waarin je niet de maximale laadsnelheid haalt. Dat is dan Kassa voor Freshmile, want die hanteren ook een tarief per minuut naast de tarieven per kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
Marco-Peters schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:39:
Wat doen jullie als Freshmile gewoon het correcte tarief in rekening brengt? Dat is een buitenlandse aanbieder, ga je dan in gebrekkig Frans contact opnemen met Freshmile? Of uit welk land komt deze aanbieder?

Of storneren, waarna freshmile gewoon aanmaningen verstuurd? Ik ben echt enorm sceptisch wat betreft deze aanbieder: dat begint al, wanneer ik op de laadpaal kaart van Freshmile kijkt. Daar staat meestal € 0,30 per minuut, naast het kWh tarief.

Dan ben ik het haasje: want gisteravond deed mijn auto in eerste instantie met 6kw opladen, dus na 2.5 uur ging ik kijken. Omdat ik de auto van de lader wilde halen bij 80% bleek hij toen pas op 71% te staan, waarbij mijn auto aangaf dat tot 75% nog een half uur ging duren.

Ben na 45 kwartier weer terug gekomen: maar dat kwam dus, omdat er een andere auto aan de laadpaal was aangesloten. Als je dan de Freshmile laadpas zou gebruiken, ben je veel meer kwijt. Want naast de kWh brengen ze ook de tijd in rekening, welke je auto aan de laadpaal staat.

Dat er tegenwoordig een tarief is, voor laadpaalklevers dat vind ik prima: maar ik wil niet en een tarief per kWh en dan ook nog per minuut, want je zult net zien. Duurt het laden langer dan je gehoopt had. En nee Nissan Leaf is niet de enigste.....

Hyundai/Kia hebben Coldgate en ik hoor dat je bij sommige autos eerst de accu moet opwarmen? Preconditioneren ofzo? Dus er kunnen verschillende omstandigheden zijn, waarin je niet de maximale laadsnelheid haalt. Dat is dan Kassa voor Freshmile, want die hanteren ook een tarief per minuut naast de tarieven per kWh.
No worries, je moet een prepaid uploaden en na de sessie wordt het gelijk afgeschreven, dus je hebt gelijk duidelijkheid bij FM

Je ziet echt veel teveel beren op de weg en idd, het is niet overal goedkoper, maar bij Shell is nu echt een koopje, zelfs met een wat minder snel ladende EV

[ Voor 4% gewijzigd door maharens op 25-04-2023 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@Marco-Peters Hoe kom je bij 30 cent per minuut? dat is bij sommige snelladers maar bij AC-laden is het nu 4 cent per minuut.

Verder maak ik me er niet zo'n zorgen om, heb m'n creditcard gekoppeld en ze maken ook direct een factuur. Daarmee is het hun probleem.

Wel viel me op dat na m'n shell sessie de 50 euro reservering nog steeds openstaat op m'n creditcard maar ze hebben de 10 euro wel afgeschreven. Zal vanzelf wel verdwijnen. Ze kunnen het v.z.i.w niet gebruiken om nog meer te factureren.

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 25-04-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Gunner schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:43:
@Marco-Peters Hoe kom je bij 30 cent per minuut? dat is bij sommige snelladers maar bij AC-laden is het nu 4 cent per minuut.

Verder maak ik me er niet zo'n zorgen om, heb m'n creditcard gekoppeld en ze maken ook direct een factuur. Daarmee is het hun probleem.

Wel viel me op dat na m'n shell sessie de 50 euro reservering nog steeds openstaat op m'n creditcard maar ze hebben de 10 euro wel afgeschreven. Zal vanzelf wel verdwijnen. Ze kunnen het v.z.i.w niet gebruiken om nog meer te factureren.
Ik heb een saldo er op gezet en dan heb je die reservering ook niet voor zover ik het begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

maharens schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:45:
[...]

Ik heb een saldo er op gezet en dan heb je die reservering ook niet voor zover ik het begrijp.
Klopt, reservering is een CC dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Gunner schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:43:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Qd5C9M4UyMAcdhHzjeom5c3U3w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u0W0SujXp5oSwwl0lOZp1zko.png?f=fotoalbum_large

Ik noemde maar een voorbeeld: hier bij deze Shell Recharge staat € 0,30 per minuut. Maar € 0,04 per minuut is bij AC laden alsnog veel, want als ik met slechts 3kw op kan laden. Staat de auto ook 2x zolang aan de lader.
maharens schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:41:
[...]
Je ziet echt veel teveel beren op de weg en idd, het is niet overal goedkoper, maar bij Shell is nu echt een koopje, zelfs met een wat minder snel ladende EV
Ja misschien wel? Maar ik heb simpelweg de ervaring, dat veel bedrijven niet thuis geven wanneer zaken verkeerd gaan. Dan hang je uren aan de telefoon, of moet vele mailtjes schrijven?

Waar komt Freshmile nou vandaan? Frankrijk?

[ Voor 24% gewijzigd door Marco-Peters op 25-04-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Marco-Peters schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:50:

Ik noemde maar een voorbeeld: hier bij deze Shell Recharge staat € 0,30 per minuut. Maar € 0,04 per minuut is bij AC laden alsnog veel, want als ik met slechts 3kw op kan laden. Staat de auto ook 2x zolang aan de lader.
Als je langzaam kan laden is het idd veel. Ik haal meestal gewoon wel de 11kw/h en dan vind ik het best meevallen. Zoals ik ook idd zei; de 30 cent per minuut is bij snelladers en daar doet mijn auto meestal tussen de 90 en 100 kw/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
[...]

[Afbeelding]

Daarom staat er een paar posts hierboven ook een lijstje van de 175 kW laders waar je dus 7 ct per minuut betaalt. Dus als je EV met 60 kW kan laden zit je op 28 ct, zelfs als je maar met 40kW kan laden ga je niet heel veel hoger komen, in elk geval een stuk lager dan de 65 ct van Shell zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
[...]

Ja misschien wel? Maar ik heb simpelweg de ervaring, dat veel bedrijven niet thuis geven wanneer zaken verkeerd gaan. Dan hang je uren aan de telefoon, of moet vele mailtjes schrijven?

Waar komt Freshmile nou vandaan? Frankrijk?
Oui

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• teslagroningen
Even een waarschijnlijk onpopulaire mening, tussen alle vreugde door. Maar ik rijd ook elektrisch omdat ik een bijdrage wil en kan leveren aan een groenere toekomst.

Ik zou dus juist alles op alles zetten om NIET bij een van de vervuilendste bedrijven ter wereld te laden die met hun winsten nog steeds investeren in fossiel.

Don't shoot the messenger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benny
Die CC reserveringen bij Freshmile zijn wel vervelend btw. Staat nog 4x €50 open bij mij..
En als je op saldo doet moet je er minstens €19 op hebben staan wat je nooit op krijgt. Heb je minder dan €19 en je gaat laden incasseren ze meteen van je CC met weer €50 reservering. Is niet zo dat je dan eerst je saldo gebruikt wat wel opmerkelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
teslagroningen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:04:
Even een waarschijnlijk onpopulaire mening, tussen alle vreugde door. Maar ik rijd ook elektrisch omdat ik een bijdrage wil en kan leveren aan een groenere toekomst.

Ik zou dus juist alles op alles zetten om NIET bij een van de vervuilendste bedrijven ter wereld te laden die met hun winsten nog steeds investeren in fossiel.

Naja je kunt ook 2.5 uur gezellig AC gaan laden: of gebruik maken van snellaadstations van ( Duitse ) supermarkt ketens, dus als je Shell wilt boycotten. Dan zijn er genoeg alternatieven beschikbaar, waaronder in sommige gevallen nu nog kosteloos zelfs.

Maar het lijkt mij geen doen om Shell Recharge te boycotten: want de andere snelladers zijn nog duurder, want op een zondag kun je bijvoorbeeld niet snelladen bij een supermarkt keten.

Gisteren heb ik de proef op de som genomen: als ik gewoon die 6kw haal, kan ik in 2.5 uur ook aardig wat bij laden. In Gelderland betaal je bijvoorbeeld maar € 0,30 aan een laadpaal van Vattenfall, alleen ik heb geen flauw idee wat daar te beleven valt?

Het nadeel is wel dat je specifiek opzoek moet naar parkeerplaatsen, met AC laadmogelijkheden en dat is best een uitdaging. Daar ben ik gauw uren zoet mee, want het (parkeer)tarief speelt dan ook nog een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Benny schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:13:
Die CC reserveringen bij Freshmile zijn wel vervelend btw. Staat nog 4x €50 open bij mij..
Over welke periode? Bij normaal AC-laden was dit direct weg.

ze zouden automatisch moeten verdwijnen, na 30 dagen ofzo als er niets mee gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 06:58

Airpower

Feel the Power!

Ik zie het volgende in de Term of Use staan bij Enel X:
The monthly fee includes unlimited access to the booking service, but does not include additional costs/penalty (for idle time) for not releasing the plug at the end of the charging session. Indeed, for the specific public charging stations tapped on the app, additional costs will be applied for not releasing the plug within 60 (sixty) minutes after the end of the charging session. The penalty amount is shown on the plug’s cost details of the public charging stations used:

- 0.09 euros/min for AC plugs (Type2 and Type3a), with maximum power of up to 43 kW

- 0.18 euros/min for DC plugs (CHAdeMO and CCS Combo 2), with maximum power of up to 50 kW

- 0.18 euros/min for the HPC Stations (CHAdeMO and CCS Combo 2), with maximum power of up to 350 kW
Heeft iemand er ervaring mee of er daadwerkelijk idle time in rekening wordt gebracht bij Enel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benny
Gunner schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:35:
[...]

Over welke periode? Bij normaal AC-laden was dit direct weg.

ze zouden automatisch moeten verdwijnen, na 30 dagen ofzo als er niets mee gebeurd
Van de laatste week allemaal. Vertrouw er wel op dat ze weer verdwijnen maar gebruik de CC van mn vriendin en die vind ‘t niet zo chill :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:10
Dit zijn alle? 53 Shell 175/300kW laders in Nederland waar je met Freshmile kunt laden voor 21ct/kWh + 7ct/min (€0,2520 bij ±100kWh/u
Zou handig zijn als dit soort info op de voorpagina kan komen. Soort up to date verzameling van prijzen e.d.

[ Voor 6% gewijzigd door DanielAlm op 25-04-2023 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
technoaddict schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:08:
6 mei gaan wij met de Enyaq naar Denemarken. Wij hebben alleen een laadpas van MKB Brandstof. Die pas kan je vast op veel plekken gebruiken, maar als ik ABRP gebruik voor de route en laadplekken dan kom ik er al snel achter dat de pas niet gebruikt kan worden op 1 of meerdere laadplekken die ABRP weergeeft. En helaas is de MKB pas niet te selecteren in de ABRP app.
Wil ik save zitten zal ik een extra pas aan moeten vragen. Gisteren geprobeerd de Maingau pas aan te vragen maar het formulier zeurt over de postcode die niet toegestaan is. Dat blijkt voor iedereen een probleem te zijn in Nederland, maar de oplossingen als "alleen cijfers invoeren en letters bij de woonplaats", of een spatie ergens achter doen die helpen niet. Iemand anders toevallig onlangs nog tegen het zelfde aangelopen?
Iemand misschien buiten maingau een tip voor een pas die zowel in DE als DK goede dekking zou moeten hebben?
Ik zou voor DK de Clever app downloaden en activeren. Ze hebben ook fysieke passen maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
teslagroningen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:04:

Zijn de Shell laadpalen dan niet van Shell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Dit zijn alle? 53 Shell 175/300kW laders in Nederland waar je met Freshmile kunt laden voor 21ct/kWh + 7ct/min (€0,2520 bij ±100kWh/u)

DrentheHoogeveenA28 (Schutstraat)Klok
FlevolandLelystadN309Larsersdreef
FrieslandLeeuwardenN355 (Wismastate)Cammingaburen
GelderlandApeldoornLaan van den MensenrechtenLVD Mensenrechten
GelderlandApeldoornN344 (Kanaal Noord)Kanaal Noord
GelderlandArnhemN325 (Westvoortsedijk)Westvoortsedijk
GelderlandNijmegenS100 (Neerbosscheweg)Neerbosscheweg
LimburgGrathemA2Ellerbrug
LimburgHeerlenA76Tienbaan
LimburgVenloN271 (Krefeldseweg)AQS WZ
Noord-BrabantEtten-LeurA58Liesbos
Noord-BrabantGilzeA58Molenheide
Noord-BrabantHankA27Hank
Noord-BrabantHeeschA59Hanenberg
Noord-BrabantOirschotA58Kloosters
Noord-BrabantSprang-CapelleA59Het Labbegat
Noord-BrabantSprang-CapelleA59De Sprang
Noord-HollandAmsterdamA5 (Galwin)Westport
Noord-HollandHoofddorpA4Den Ruygenhoek
Noord-HollandWieringerwerfA7Hoge Kwel
OverijsselEnschedeA35 (Broekheurne Ring)Broekheurne
OverijsselHoltenA1Struik
UtrechtBreukelenA2Ruwiel
UtrechtMeerkerkA58Blommendaal
ZeelandRillandA27Afslag Rilland

Lange Amerikaweg (350kW) in Apeldoorn is helaas wel duur bij FM. Ohh dat is toch een Ionity.
Dus snelladen bij Shell Hofplein is officieel het goedkoopst 475kW voor (0,21/kWh+0,07/min=) 22 ct/kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Gecko123 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:27:
[...]

Dus snelladen bij Shell Hofplein is officieel het goedkoopst 475kW voor (0,21/kWh+0,07/min=) 22 ct/kWh
In theorie wel :) , welke EV heb je dan in gedachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
DanielAlm schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:24:
[...]

Zou handig zijn als dit soort info op de voorpagina kan komen. Soort up to date verzameling van prijzen e.d.
Daarvoor is het allemaal veel te vluchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
maharens schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:51:
[...]

In theorie wel :) , welke EV heb je dan in gedachten ?
Mijn ID3 die kan laden op 475kW. In theorie dan. ;)
Pagina: 1 ... 48 ... 235 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2